abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137771255
quote:
Ok, thanks. Wel apart dat het door een radar van het Maleisische leger is opgepikt maar het nieuws vervolgens door de Amerikaanse autoriteiten wereldkundig is gemaakt.
Ik begin me steeds meer af te vragen wie nou de regie heeft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771264
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
pi_137771282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44:30 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44:58 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137771314
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Hoeveel tijd kost dat?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46:02 #257
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:45 schreef eight het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost dat?
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137771337
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
pi_137771367
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
pi_137771409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
Wellicht waren ze al uitgeschakeld?
pi_137771433
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
Ik vind het allemaal maar omslachtig voor een simpel noodsignaal ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771437
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
pi_137771452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
Dan moet wel iemand dat geroepen hebben... Het kan ook best een inside job geweest zijn...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51:28 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771469
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
vind ik nog best lang
zou een kaper ook van op de hoogte kunnen zijn

En toch denk ik dat we bij de piloot moeten zijn, of een zelfmoord of samengewerkt met de kapers. Maar dan zou je ook een kaper (of meer) onder de stewards verwachten.
pi_137771472
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
pi_137771476
Noodsignaal is een transpondercode die niet echt geheim is.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137771477
wat bedoel je met inside job?
pi_137771492
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
Ben het met je eens.. een kaping van buiten af is gewoon minder logisch dan een zelfmoordmissie van de piloot.. hoe bizar het ook is. Maar de werkelijkheid is soms gekker dan fantasie
pi_137771513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Draailamp het volgende:
wat bedoel je met inside job?
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
pi_137771523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
Is het niet de hoogste tijd om die Oeigoeren allemaal af te schieten?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53:46 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137771549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
Te hoog

http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page

43.100ft = 13,14 km
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53:49 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?
pi_137771564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:52 schreef Halcon het volgende:
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
pi_137771593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
pi_137771611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?
Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.

Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
pi_137771617
Werden er ook goederen vervoerd of alleen passagiers met bagage?
pi_137771621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:55 schreef Halcon het volgende:
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
pi_137771658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
Daarom... iemand van de bemanning...al dan niet met externe betrokkenen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:58:57 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.

Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
uiteraard alleen denk je dan in eerste instantie, technisch defect of opgeblazen en naar beneden gestort, min of meer waar het contact ophield. Dat is ook foute boel natuurlijk. Maar gekaapt is echt foute boel.
pi_137771694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand in de cockpit of allebei betrokken waren bij het eerste deel van de kaping. Zo makkelijk is het niet om ongemerkt een cockpit te komen zodat je een kaping kunt beginnen zonder dat er een signaal wordt verzonden. Het lijkt mij meer dat er pas veel later mensen in die cockpit zijn geraakt of hebben geprobeerd om in de cockpit te komen en dat die gebeurtenissen tot een crash hebben geleid.

Tenzij het vliegtuig dus ergens aan de grond staat. Waar ik geen echte rekening mee hou maar onmogelijk wil ik het ook niet noemen.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 18:01:41 #281
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137771741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Te hoog

http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page

43.100ft = 13,14 km
Daar zal vast een ruime veiligheidsmarge in zitten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137771754
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
pi_137771797
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
pi_137771865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
pi_137771878
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn

Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.

In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_137771886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
pi_137771956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
Het was geen zelfmoord :')
pi_137771957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten ;)
pi_137771964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Oh je hebt het nu over een gewone kaping.. daar geloof ik niet in, maar als het wel een kaping van buitenaf is zou het echt van alles kunnen zijn.
pi_137771985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het was geen zelfmoord :')
Dat weet je niet...
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 18:10:11 #291
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137771987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Jan-Slagter het volgende:
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn

Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.

In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137772004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten ;)
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
pi_137772014
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Dan zul je wel brokstukken vinden...
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 18:14:09 #294
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137772097
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zul je wel brokstukken vinden...
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137772132
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Ik mag toch aannemen dat zulke tracker apparaten daar tegen bestand zijn.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_137772133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef Halcon het volgende:
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
pi_137772141
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
Men dacht ook dat je niet meer met gestolen paspoorten kon reizen... :')
pi_137772162
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
Mja, dat kan idd, maar vraag me af hoe zo'n kist dan zou moeten exploderen dat er echt helemaal niets meer van over blijft, want daar heb je het dan over.
pi_137772176
@Halcon:
niet teveel denken als als als als als.
Ga er vanuit dat die piloot de dader was en zoniet komen we er vanzelf wel achter.
pi_137772186
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Draailamp op 15-03-2014 18:17:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')