 
		 
			 
			
			
			Ok, thanks. Wel apart dat het door een radar van het Maleisische leger is opgepikt maar het nieuws vervolgens door de Amerikaanse autoriteiten wereldkundig is gemaakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)nde-hoogte-1482566W/
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
 
			 
			
			
			Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
 
			 
			
			
			Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
 
			 
			
			
			Hoeveel tijd kost dat?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
 
			 
			
			
			Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
 
			 
			
			
			Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
 
			 
			
			
			Wellicht waren ze al uitgeschakeld?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
Ik vind het allemaal maar omslachtig voor een simpel noodsignaalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan moet wel iemand dat geroepen hebben... Het kan ook best een inside job geweest zijn...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
 
			 
			
			
			vind ik nog best langquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ben het met je eens.. een kaping van buiten af is gewoon minder logisch dan een zelfmoordmissie van de piloot.. hoe bizar het ook is. Maar de werkelijkheid is soms gekker dan fantasiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
 
			 
			
			
			Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".quote:
 
			 
			
			
			Is het niet de hoogste tijd om die Oeigoeren allemaal af te schieten?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
 
			 
			
			
			Te hoogquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij vloog op 14 km hoogte toch?
Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
 
			 
			
			
			dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
 
			 
			
			
			Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:52 schreef Halcon het volgende:
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
 
			 
			
			
			Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
 
			 
			
			
			Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |