abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:51:01 #201
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137769783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.
Wie dit leest is gek
pi_137769848
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.
Ja, het is nog niet gezegd dat het zijn doel was om het vliegtuig neer te laten storten. Als het vliegtuig al gekaapt was...
pi_137769961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
Je vergist je met een andere crash bij de Seychellen waar inderdaad een meisje de crash heeft overleefd. Bij de crash in het filmpje waren veel meer overlevenden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:57:00 #204
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137769986
Als die schermpjes het zogenaamd niet meer doen maar wél een compleet andere route laten zien dan krijg je toch uiteindelijk mensen die dat niet geloven..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137770059
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
pi_137770082
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Vlak voor het vliegtuig van de radar verdween, daalde het vliegtuig toch?
pi_137770085
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Ja en dan komen ze na 1 minuut weer bij...
pi_137770108
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
Schaamte voor de familie, cultuur, of wellicht wraak misschien.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:11:05 #209
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770383
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt?
pi_137770461
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken.
pi_137770486
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:11 schreef gelezwembroek het volgende:
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt?
Kans lijkt me klein.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:16:39 #212
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kans lijkt me klein.
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18:26 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef Loekie1 het volgende:
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken.
Dat hoor je wel.
Is een enkel (wel redelijk stevig) deurtje. Geen sluis waar je in moet met minimaal 2 deuren achter elkaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18:42 #214
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770582
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
pi_137770594
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?
pi_137770609
quote:
WNYC Data Team have produced a map of the all the airstrips that Flight Mh370 could have landed at.

Data from X-Plane provides coordinates for runways around the world. A Boeing 777 pilot is quoted in Slate as estimating a runway length requirement of 5,000 feet. A recent Wall Street Journal article quoted sources stating the flight could have continued for 2,200 nautical miles from its last known position.The WNYC Data News team found 634 runways that meet these criteria, spread across 26 different countries. including such far-flung places as:Gan Airport (Maldives), Dalanzadgad Airport (Mongolia), Yap Airport (Micronesia), Miyazaki Airport (Japan)


http://www.theguardian.co(...)66aae4b05ba05a3f8d84
pi_137770610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19:56 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770618
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137770691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.
Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken. Heeft de piloot zelf geen last van die bewegingen?
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:09 #220
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Een onvoorziene gebeurtenis. Wat? Dat is anybody's guess.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:25 #221
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.
Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24:11 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken.
DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24:59 #223
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770761
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?
Ik begreep dat er een interval van 2 minuten zat tussen zo'n radar sweep. Wat als die sweep net is geweest, en hij dan begint neer te storten. Als hij met 850km/u vliegt en opzettelijk naar beneden is gemanouvreerd, dan kan hij 33km zakken binnen 2 minuten.

Ongeveer 10 km volstaat al om hem in de zee te boren.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25:26 #224
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770778
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25:28 #225
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137770779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Kapingen eindigen lang niet altijd met een veilige landing hoor.
2000 light years from home
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27:00 #226
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137770817
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137770832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..
En als piloot heb je daar geen last van?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27:39 #228
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
pi_137770837
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:23 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.
Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:15 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.

Ze weten het gewoon niet :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:18 #231
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770856
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.
In dat stukje kan het ergens geland zijn, en tijdens die landing misschien wel gecrasht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:31 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:25 schreef gelezwembroek het volgende:
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen?
Manouvreren in de cockpit en de piloot onder schot houden is ook een optie. Kaper vliegt niet, maar de gekaapte.

Die deurtjes gaan een keer open om drinken naar binnen te brengen. Als zo'n kist bij een service carrier een beetje op hoogte zit, beginnen ze al uit te delen. Ook vaak in de cockpit.
Dat hoeft niet eens lang te zijn na vertrek. 15 minuten a half uurtje, iedereen weet dat van vliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:51 #233
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770867
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:52 #234
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137770870
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.

Ze weten het gewoon niet :)
Ok, dus dat is gewoon het hoofdscenario nu, maar zeker weten doen ze het niet?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29:11 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En als piloot heb je daar geen last van?
Je doet het zelf. Zelfde als dat de schipper nooit zeeziek is. Alleen zijn passagiers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29:37 #236
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137770892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
Tenzij de cockpitcrew onderdeel was van het plan
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137770895
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen.
pi_137770898
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Dat is onlogisch, onlogisch.

Ze hebben immers meer dan 7 uur gevlogen met die kist wat inhoud dat hij eigenlijk ergens het land heeft moeten bereiken. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij boven de oceaan rondjes heeft gevlogen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137770913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem
pi_137770926
En een United 93 scenario?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32:05 #241
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770947
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.
Dan is hij gekaapt door de bemanning volgensmij?
pi_137770958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen.
Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
pi_137770973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem
Een stuk of 50 lichamen zijn geborgen dacht ik
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:33:59 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137771010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Tsja, als je je riem vast hebt drijf je niet naar boven...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137771012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
pi_137771033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
Waaruit blijkt dat eigenlijk?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef eight het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat eigenlijk?
Heb ik gelezen ergens.
pi_137771051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte :+
pi_137771080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:35 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte :+
Gelukkig hebben de chinezen een karretje op de maan die mee helpt met zoeken
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef eight het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat eigenlijk?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)nde-hoogte-1482566W/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')