 
		 
			 
			
			
			Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.quote:
 
			 
			
			
			Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.
Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
 
			 
			
			
			Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hebben de providers daar op zee masten staan dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
 
			 
			
			
			Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
 
			 
			
			
			F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooidquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
 
			 
			
			
			Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
 
			 
			
			
			En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar bovenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
 
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			dat nederlandse knulletje in Libie?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.
Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpjequote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
 
			 
			
			
			Duidelijk, dank voor je reactie..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:
[..]
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
 
			 
			
			
			Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
 
			 
			
			
			Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vliegtuig was al aan het landen.
Hier was er ook maar één overlevende...
 
			 
			
			
			Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
 
			 
			
			
			Klopt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
 
			 
			
			
			Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
 
			 
			
			
			De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |