abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:23:22 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:
Blackboxes zijn niet voor niks zo duur.
Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.

Totaal niet vergelijkbaar met waar ik het over heb.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.

Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.
Voor andere data-transmissie is er Inmarsat, alleen werkt dat niet op de polen omdat er daar geen dekking is ivm de geo-stationaire baan boven de evenaar dus moet je gaan denken aan Iridium Satellite Constellation want die zijn door hun baan wèl werelddekkend.

Deze technologiën bestaan al jaren en het wordt ook al jaren gebruikt in de scheepvaart. Wat dat betreft lopen ze een beetje achter in de luchtvaart.
pi_137768978
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. :')
Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')

[ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 15-03-2014 16:36:54 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:26:40 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_137769040
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_137769063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
pi_137769068
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:30:14 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137769181
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137769218
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...
pi_137769288
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34:19 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137769289
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooid
pi_137769303
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
pi_137769376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar boven ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137769452
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40:19 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
dat nederlandse knulletje in Libie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769475
Misschien is de toegangsdeur tot de cockpit met een bomschoen opgeblazen. (Las ik ergens.)
Maar dan zullen zeker andere passagiers zich ermee bemoeid hebben.
Terwijl als de cockpitdeur dicht is, de passagiers niets kunnen doen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:41:09 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769534
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat nederlandse knulletje in Libie?
Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
pi_137769587
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:

[..]

als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
Duidelijk, dank voor je reactie..
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:44:27 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137769594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.

Trainingskampen van terroristen houden hier ook rekening mee, van sommige spionagesats zijn de banen en tijden bekend, dus zodra die overkomt wordt alles snel afgedekt en moet iedereen naar binnen bijvoorbeeld.

Wat je zegt is dus onzin. Als je van het hele aardoppervlak, van elke seconde op elk moment van de dag, foto's wilt hebben met een resolutie dat je een pukkel kan zien heb je miljoenen satellieten nodig, laat staan van alle data die je genegeerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:05 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:17 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769608
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137769613
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Klopt.
pi_137769654
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.

Goed, zo'n ongeluk als in het filmpje is dus te overleven. Als een vliegtuig in Libië aan het landen is, overleeft er één jongetje...

Vliegtuig wat vanuit hoogte in zee dondert, dat overleeft een mens onmogelijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:49:33 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')