vreemde vorm vliegtuigquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yep, maar dit hierboven is wat anders dan:
[ afbeelding ]
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt.
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?
jaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?
Nee toch? Zelfde principe.
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
Neen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
GPS werkt toch ook gewoon onder water?
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...
Ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
SDU Satcom Data Unitquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ik
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:41 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
SDU Satcom Data Unit
Het systeem dat kijkt waar de satelliet is en zorgt dat er een mogelijkheid is om een dataverbinding met die satelliet te maken voor bijvoorbeeld het ACARS systeem.
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?
Nee toch? Zelfde principe.
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.
Ik dacht dat GPS ook onder water werkt, maar dat is niet zo.Je hebt dus gelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk.
en vanaf de zeebodem...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee/
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werktquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
Hier is er wat meer over te lezen voor de geintresseerdenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef kree het volgende:
[..]
[..]
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies is
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werkt
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |