Maar dat werkt dus ook als de gsm dood is?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:
Met die telefoons was toch al uitgelegd? De eerste beltoon is de connectie met de provider. In azie is dat best veel op deze manier. Althans ik heb het al vaak gehad.
Of telt bovenstaande niet meer?
Testen ze het ook op de bodem van een oceaan? Benieuwd naar de testrapporten waaruit blijkt dat dat ding 1 week op 8 km diepte ligt en nog steeds werkt. Zo'n telefoontje wil ik ook wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ze testen het op die diepte. Ik ben al dieper geweest dan dat en genoeg filmpjes ook.
Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Testen ze het ook op de bodem van een oceaan? Benieuwd naar de testrapporten waaruit blijkt dat dat ding 1 week op 8 km diepte ligt en nog steeds werkt. Zo'n telefoontje wil ik ook wel.
Mijn werktelefoon is ook nog Ex iB en heeft een ingebouwde programmeerbare (digitaal en analoog) VHF portofoon.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:01 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Mijn Galaxy Xcover is IP67
IP6X. Stofbestendig.
IPX7. Beschermd tegen de effecten van onderdompeling in water tot maximaal 1 meter gedurende 30 minuten.
Neuh, maar telefoon die tegen een stootje kan, kan nooit geen kwaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan?
Wat is het verschil voor een provider? Geen verschil toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar dat werkt dus ook als de gsm dood is?
Niet uit. Maar echt dood door bv water
En daar drijft toevallig een GSM mast midden op de oceaan... of iedereen heeft een satelliet telefoonquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:
[..]
Denk dat de kapers er eentje hebben besteld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:07 schreef Co_OL het volgende:
[..]
En daar drijft toevallig een GSM mast midden op de oceaan... of iedereen heeft een satelliet telefoon
Telefoon die 8km waterkolom kan verdragen daar kun je zonder probleem met een tank overheen rijden volgens mij.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:
[..]
chinaphones nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven...
Telefoons gaan helemaal niet zo snel kapot. Het glas barst misschien snel, maar er moet wel wat meer gebeuren dan wat jij zegt om een telefoon echt kapot te laten zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven...
Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Telefoons gaan helemaal niet zo snel kapot. Het glas barst misschien snel, maar er moet wel wat meer gebeuren dan wat jij zegt om een telefoon echt kapot te laten zijn.
Een Samsung B2100 Solid Extreme is behoorlijk onverwoestbaar. En de batterij gaat ook best lang mee. Maarja, heb je niks aan, zonder GSM masten in de buurt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.
Dat denk ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een Samsung B2100 Solid Extreme is behoorlijk onverwoestbaar. En de batterij gaat ook best lang mee. Maarja, heb je niks aan, zonder GSM masten in de buurt.
Nee. hoe kan dat nu 100% zeker zijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:22 schreef Eenskijken het volgende:
iemand een update over wat allemaal gebeurt is? Het is nu dus 100% zeker een kaping?
Er was sowieso een passagier die vlieglessen had gevolgd in Zweden. Neem aan dat ze dat echt wel aan het onderzoeken zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze weten onderhand heus wel of de piloot of piloten de daders zijn of kapers. Het lijkt me eenvoudig uit te zoeken of er passagiers waren met vliegervaring.
Dat weten ze nu wel, of die het kan zijn geweest. Er wordt expres mysterieus over gedaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er was sowieso een passagier die vlieglessen had gevolgd in Zweden. Neem aan dat ze dat echt wel .
En hoe wil je dat vaststellen zonder zwarte doos, contact met het vliegtuig en de kist zelf?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat weten ze nu wel, of die het kan zijn geweest. Er wordt expres mysterieus over gedaan.
Alle mensen aan boord hebben een verleden. Er kan niet iemand tussentijds aan boord zijn gegaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hoe wil je dat vaststellen zonder zwarte doos, contact met het vliegtuig en de kist zelf?
Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Alle mensen aan boord hebben een verleden.
vreemde vorm vliegtuigquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yep, maar dit hierboven is wat anders dan:
[ afbeelding ]
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt.
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?
jaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?
Nee toch? Zelfde principe.
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
Neen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
GPS werkt toch ook gewoon onder water?
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...
Ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
SDU Satcom Data Unitquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ik
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:41 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
SDU Satcom Data Unit
Het systeem dat kijkt waar de satelliet is en zorgt dat er een mogelijkheid is om een dataverbinding met die satelliet te maken voor bijvoorbeeld het ACARS systeem.
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?
Nee toch? Zelfde principe.
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.
Ik dacht dat GPS ook onder water werkt, maar dat is niet zo.Je hebt dus gelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk.
en vanaf de zeebodem...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee/
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werktquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
Hier is er wat meer over te lezen voor de geintresseerdenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef kree het volgende:
[..]
[..]
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies is
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werkt
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Alleen per satelliet kan het.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.
Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zou moeten kunnen werken met een simpele accu. Maar goed, zal wel een kosten baten verhaal zijn, want uiteindelijk wordt de zwarte doos bijna altijd gevonden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"
Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen.
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Die varen op het water...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.quote:
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
Dat afwerpen lijkt me problematisch, moet aerodynamisch zijn tijdens vlucht, stevig vastzitten, nog werken na een crash, kunnen ontkoppelen van de wrakstukken en licht genoeg zijn om te drijven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.
Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus)
Yep, dat zou werkbaar moeten zijn. Wellicht komt die discussie na deze geldverslindende zoektocht wel op gang...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
denk dat ze niet eens de kans krijgen gas te ontwikkelen en gewoon opgegeten wordenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:11 schreef OEM het volgende:
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef SpecialK het volgende:
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
Op 6 km diepte heerst een druk van 600 bar. Dan zijn alle gassen er vloeistoffen er wel uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Dat is nog wel het minste probleem. En dan nog. Dan gaan er 3 van de 5 stuk bij een hele heftige crash... Je hebt maar 1 enkele satelliet communicatie met GPS gegevens nodig om in de juiste hoek te zoeken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem?quote:
De meeste technologie (kleine en lichte) die we tegenwoordig hebben die hier mee te maken heeft kan kortstondig heftige G krachten aan, vooral als je het goed verpakt. Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd. het is inmiddels 2014, he. Niet 1963.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem?
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd.
Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.quote:
Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.
Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog.
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooidquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar bovenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat nederlandse knulletje in Libie?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.
Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpjequote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
Duidelijk, dank voor je reactie..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:
[..]
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vliegtuig was al aan het landen.
Hier was er ook maar één overlevende...
Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
Klopt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |