abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137766690
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:
Met die telefoons was toch al uitgelegd? De eerste beltoon is de connectie met de provider. In azie is dat best veel op deze manier. Althans ik heb het al vaak gehad.

Of telt bovenstaande niet meer?
Maar dat werkt dus ook als de gsm dood is?
Niet uit. Maar echt dood door bv water
pi_137766724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:59 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ze testen het op die diepte. Ik ben al dieper geweest dan dat en genoeg filmpjes ook.
Testen ze het ook op de bodem van een oceaan? Benieuwd naar de testrapporten waaruit blijkt dat dat ding 1 week op 8 km diepte ligt en nog steeds werkt. Zo'n telefoontje wil ik ook wel. :+
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 15:04:27 #103
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_137766746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Testen ze het ook op de bodem van een oceaan? Benieuwd naar de testrapporten waaruit blijkt dat dat ding 1 week op 8 km diepte ligt en nog steeds werkt. Zo'n telefoontje wil ik ook wel. :+
Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan? :o
pi_137766758
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:01 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Mijn Galaxy Xcover is IP67 :)

IP6X. Stofbestendig.

IPX7. Beschermd tegen de effecten van onderdompeling in water tot maximaal 1 meter gedurende 30 minuten.
Mijn werktelefoon is ook nog Ex iB en heeft een ingebouwde programmeerbare (digitaal en analoog) VHF portofoon. :7
pi_137766798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan? :o
Neuh, maar telefoon die tegen een stootje kan, kan nooit geen kwaad. :)
pi_137766808
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar dat werkt dus ook als de gsm dood is?
Niet uit. Maar echt dood door bv water
Wat is het verschil voor een provider? Geen verschil toch?
pi_137766816
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan? :o
En daar drijft toevallig een GSM mast midden op de oceaan... of iedereen heeft een satelliet telefoon :P
pi_137766868
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:07 schreef Co_OL het volgende:

[..]

En daar drijft toevallig een GSM mast midden op de oceaan... of iedereen heeft een satelliet telefoon :P
Denk dat de kapers er eentje hebben besteld. :Y
pi_137766884
Een
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:04 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ben je van plan een week op 8 km diepte door te brengen dan? :o
Telefoon die 8km waterkolom kan verdragen daar kun je zonder probleem met een tank overheen rijden volgens mij.
pi_137766895
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven... :')
chinaphones niet
Groot fan van User Wotte
pi_137767030
Wat ik me nu pas besef (lekker laat) is dat het al licht was toen ze voor het laatst een ping van het toestel ontvingen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:16:11 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137767052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De meeste smartphones zijn al kapot als ze in de wc pot of van tafel vallen, maar in het geval van een ramp hoopt iedereen dat die dingen wel een vliegtuigcrash op land of in het water overleven... :')
Telefoons gaan helemaal niet zo snel kapot. Het glas barst misschien snel, maar er moet wel wat meer gebeuren dan wat jij zegt om een telefoon echt kapot te laten zijn.
2000 light years from home
pi_137767101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Telefoons gaan helemaal niet zo snel kapot. Het glas barst misschien snel, maar er moet wel wat meer gebeuren dan wat jij zegt om een telefoon echt kapot te laten zijn.
Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:20:05 #114
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137767133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.
Een Samsung B2100 Solid Extreme is behoorlijk onverwoestbaar. En de batterij gaat ook best lang mee. Maarja, heb je niks aan, zonder GSM masten in de buurt.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:21:00 #115
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137767156
Is er al een lijstje, welke mobieltjes aan boord waren?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:22:00 #116
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137767184
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de meeste telefoons een vliegtuigcrash en een tripje naar de zeebodem niet overleven.
Dat denk ik ook niet nee.
2000 light years from home
pi_137767196
iemand een update over wat allemaal gebeurt is? Het is nu dus 100% zeker een kaping?
There are only 151 Pokémon.
pi_137767208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Een Samsung B2100 Solid Extreme is behoorlijk onverwoestbaar. En de batterij gaat ook best lang mee. Maarja, heb je niks aan, zonder GSM masten in de buurt.


Yep, maar dit hierboven is wat anders dan:

pi_137767226
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:22 schreef Eenskijken het volgende:
iemand een update over wat allemaal gebeurt is? Het is nu dus 100% zeker een kaping?
Nee. hoe kan dat nu 100% zeker zijn?
pi_137767231
Ze weten onderhand heus wel of de piloot of piloten de daders zijn of kapers. Het lijkt me eenvoudig uit te zoeken of er passagiers waren met vliegervaring.
pi_137767256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:24 schreef Loekie1 het volgende:
Ze weten onderhand heus wel of de piloot of piloten de daders zijn of kapers. Het lijkt me eenvoudig uit te zoeken of er passagiers waren met vliegervaring.
Er was sowieso een passagier die vlieglessen had gevolgd in Zweden. Neem aan dat ze dat echt wel aan het onderzoeken zijn.

En je weet natuurlijk niet wie er achter de stuurknuppel zat....
pi_137767286
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er was sowieso een passagier die vlieglessen had gevolgd in Zweden. Neem aan dat ze dat echt wel .
Dat weten ze nu wel, of die het kan zijn geweest. Er wordt expres mysterieus over gedaan.
pi_137767314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat weten ze nu wel, of die het kan zijn geweest. Er wordt expres mysterieus over gedaan.
En hoe wil je dat vaststellen zonder zwarte doos, contact met het vliegtuig en de kist zelf?
pi_137767333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

En hoe wil je dat vaststellen zonder zwarte doos, contact met het vliegtuig en de kist zelf?
Alle mensen aan boord hebben een verleden. Er kan niet iemand tussentijds aan boord zijn gegaan.
pi_137767365
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alle mensen aan boord hebben een verleden.
Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt.
pi_137767429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Yep, maar dit hierboven is wat anders dan:

[ afbeelding ]
vreemde vorm vliegtuig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:32:04 #127
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_137767452
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_137767522
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?
pi_137767533
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:32 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik snap hier helemaal niets van. Waarom zit er in hemelsnaam niet een waterdichte, drijvende gps module in iedere vliegtuig, juist om dit soort gedoe te voorkomen?
Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?

Nee toch? Zelfde principe.
pi_137767536
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het feit dat er iemand aan boord zat die vlieglessen heeft gevolgd, wil nu niet direct zeggen dat hij ook dat vliegtuig heeft gekaapt.
dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:35:39 #131
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_137767546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo eentje die er voor zorgt dat dat hele vliegtuig blijft drijven?
GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:36:35 #132
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137767581
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
ja

ik zei het al eerder, de bronnen die zo zeker van een kaping zijn melden niks over wie de kapers zijn
pi_137767587
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:37:18 #134
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_137767602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?

Nee toch? Zelfde principe.
Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:37:35 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137767607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ik
pi_137767654
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

GPS werkt toch ook gewoon onder water?
Neen.
pi_137767657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

GPS werkt toch ook gewoon onder water? Als je het toch maakt, maak het dan ook meteen dat het kan drijven...
Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....
pi_137767665
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat was toch die 35-jarige Oeigoer?
Ja, volgens mij wel.
pi_137767726
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef kree het volgende:
Jongens, wat is die "ping" waar het steeds over gaat?
Oftewel over welk systeem in het vliegtuig hebben we het dan?
SDU Satcom Data Unit
Het systeem dat kijkt waar de satelliet is en zorgt dat er een mogelijkheid is om een dataverbinding met die satelliet te maken voor bijvoorbeeld het ACARS systeem.
pi_137767748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

iets dat onderin de vrachtruimte zit dacht ik
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

SDU Satcom Data Unit
Het systeem dat kijkt waar de satelliet is en zorgt dat er een mogelijkheid is om een dataverbinding met die satelliet te maken voor bijvoorbeeld het ACARS systeem.
Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies is :)
Do what you love, love what you do!
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 15:42:32 #141
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137767749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Jeetje, dit is al heel vaak voorbij gekomen. Als jij je navigatieapparaat ergens laat liggen op de hei, kun je m dan terugvinden?

Nee toch? Zelfde principe.
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.
Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137767766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Als ik mijn telefoon ergens laat liggen, dan kan ik het makkelijk terugvinden met gps, mits het aanstaat natuurlijk.
En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:44:03 #143
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_137767789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zakt toch met het vliegtuig mee naar de bodem, net zoals de zwarte doos....
Ik dacht dat GPS ook onder water werkt, maar dat is niet zo.Je hebt dus gelijk.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_137767799
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk.
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
pi_137767811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee/
en vanaf de zeebodem...
pi_137767832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"
Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen.
In the coolest little capital of the world
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:45:59 #147
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_137767835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe werkt dat dan? Ik gebruike het zelf niet, dus serieuze vraag. Wordt er geen SMS of 3G bij gebruikt?
Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werkt
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_137767891
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef kree het volgende:

[..]

[..]

Ah thx. nog nooit van gehoord, eens inlezen wat dat dat precies is :)
Hier is er wat meer over te lezen voor de geintresseerden
http://www.tsb.gc.ca/eng/(...)06aircraft/acars.asp
Do what you love, love what you do!
pi_137767893
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Het kan via 3g,maar ook via GPS. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar ik heb het getest en het werkt
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.

Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 15:48:43 #150
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137767912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:49:06 #151
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137767919
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.

Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Alleen per satelliet kan het.
How can I make this topic about me?
pi_137767975
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zou moeten kunnen werken met een simpele accu. Maar goed, zal wel een kosten baten verhaal zijn, want uiteindelijk wordt de zwarte doos bijna altijd gevonden.

Maar wie weet gaan we nu een nieuw tijdperk in.
pi_137767976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"
Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen.
_O- _O- _O- _O-
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54:01 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137768053
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54:05 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768055
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768083
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
Die varen op het water...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56:06 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die varen op het water...
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768129
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
pi_137768137
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:58:10 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768194
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:01:41 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768261
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768321
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.
Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus)
Dat afwerpen lijkt me problematisch, moet aerodynamisch zijn tijdens vlucht, stevig vastzitten, nog werken na een crash, kunnen ontkoppelen van de wrakstukken en licht genoeg zijn om te drijven?

Lijkt een reservoir fluorescerende stof in de cabine een beter low tech alternatief.

maken niet voor niets deel uit van survival packs:


[ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 15-03-2014 16:13:29 ]
pi_137768330
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Yep, dat zou werkbaar moeten zijn. Wellicht komt die discussie na deze geldverslindende zoektocht wel op gang...
pi_137768416
Het toestel is gekaapt las ik net?

http://mashable.com/2014/(...)ash-com-fb-main-link
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11:24 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137768546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
denk dat ze niet eens de kans krijgen gas te ontwikkelen en gewoon opgegeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11:47 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768560
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14:09 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768630
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:11 schreef OEM het volgende:
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14:59 #169
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768656
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef SpecialK het volgende:
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:15:46 #170
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137768680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Op 6 km diepte heerst een druk van 600 bar. Dan zijn alle gassen er vloeistoffen er wel uit.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:16:38 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
Dat is nog wel het minste probleem. En dan nog. Dan gaan er 3 van de 5 stuk bij een hele heftige crash... Je hebt maar 1 enkele satelliet communicatie met GPS gegevens nodig om in de juiste hoek te zoeken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768774
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:19:15 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768792
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:16 schreef SpecialK het volgende:
Dat is nog wel het minste probleem.
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem? ^O^

Blackboxes zijn niet voor niks zo duur.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:21:49 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:

[..]

Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem? ^O^
De meeste technologie (kleine en lichte) die we tegenwoordig hebben die hier mee te maken heeft kan kortstondig heftige G krachten aan, vooral als je het goed verpakt. Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd. het is inmiddels 2014, he. Niet 1963.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768929
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd.
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:23:22 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:
Blackboxes zijn niet voor niks zo duur.
Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.

Totaal niet vergelijkbaar met waar ik het over heb.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.

Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.
Voor andere data-transmissie is er Inmarsat, alleen werkt dat niet op de polen omdat er daar geen dekking is ivm de geo-stationaire baan boven de evenaar dus moet je gaan denken aan Iridium Satellite Constellation want die zijn door hun baan wèl werelddekkend.

Deze technologiën bestaan al jaren en het wordt ook al jaren gebruikt in de scheepvaart. Wat dat betreft lopen ze een beetje achter in de luchtvaart.
pi_137768978
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. :')
Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')

[ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 15-03-2014 16:36:54 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:26:40 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_137769040
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_137769063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
pi_137769068
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:30:14 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137769181
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137769218
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...
pi_137769288
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34:19 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137769289
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooid
pi_137769303
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
pi_137769376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar boven ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137769452
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40:19 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
dat nederlandse knulletje in Libie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769475
Misschien is de toegangsdeur tot de cockpit met een bomschoen opgeblazen. (Las ik ergens.)
Maar dan zullen zeker andere passagiers zich ermee bemoeid hebben.
Terwijl als de cockpitdeur dicht is, de passagiers niets kunnen doen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:41:09 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769534
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat nederlandse knulletje in Libie?
Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
pi_137769587
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:

[..]

als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
Duidelijk, dank voor je reactie..
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:44:27 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137769594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.

Trainingskampen van terroristen houden hier ook rekening mee, van sommige spionagesats zijn de banen en tijden bekend, dus zodra die overkomt wordt alles snel afgedekt en moet iedereen naar binnen bijvoorbeeld.

Wat je zegt is dus onzin. Als je van het hele aardoppervlak, van elke seconde op elk moment van de dag, foto's wilt hebben met een resolutie dat je een pukkel kan zien heb je miljoenen satellieten nodig, laat staan van alle data die je genegeerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:05 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:17 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769608
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137769613
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Klopt.
pi_137769654
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.

Goed, zo'n ongeluk als in het filmpje is dus te overleven. Als een vliegtuig in Libië aan het landen is, overleeft er één jongetje...

Vliegtuig wat vanuit hoogte in zee dondert, dat overleeft een mens onmogelijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:49:33 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')