 
		 
			 
			
			
			Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zou moeten kunnen werken met een simpele accu. Maar goed, zal wel een kosten baten verhaal zijn, want uiteindelijk wordt de zwarte doos bijna altijd gevonden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"
Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen.
 
   
   
   
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
 
			 
			
			
			Die varen op het water...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
 
			 
			
			
			Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.quote:
 
			 
			
			
			Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
 
			 
			
			
			Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
 
			 
			
			
			Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
 
			 
			
			
			Dat afwerpen lijkt me problematisch, moet aerodynamisch zijn tijdens vlucht, stevig vastzitten, nog werken na een crash, kunnen ontkoppelen van de wrakstukken en licht genoeg zijn om te drijven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.
Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus)
 
			 
			
			
			Yep, dat zou werkbaar moeten zijn. Wellicht komt die discussie na deze geldverslindende zoektocht wel op gang...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
 
			 
			
			
			denk dat ze niet eens de kans krijgen gas te ontwikkelen en gewoon opgegeten wordenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
 
			 
			
			
			Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
 
			 
			
			
			Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:11 schreef OEM het volgende:
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
 
			 
			
			
			Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef SpecialK het volgende:
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
 
			 
			
			
			Op 6 km diepte heerst een druk van 600 bar. Dan zijn alle gassen er vloeistoffen er wel uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
 
			 
			
			
			Dat is nog wel het minste probleem. En dan nog. Dan gaan er 3 van de 5 stuk bij een hele heftige crash... Je hebt maar 1 enkele satelliet communicatie met GPS gegevens nodig om in de juiste hoek te zoeken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem?quote:

 
			 
			
			
			De meeste technologie (kleine en lichte) die we tegenwoordig hebben die hier mee te maken heeft kan kortstondig heftige G krachten aan, vooral als je het goed verpakt. Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd. het is inmiddels 2014, he. Niet 1963.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem?
 
			 
			
			
			Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd.
 
			 
			
			
			Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.quote:
 
			 
			
			
			Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.
Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
 
			 
			
			
			Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hebben de providers daar op zee masten staan dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
 
			 
			
			
			Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
 
			 
			
			
			F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooidquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
 
			 
			
			
			Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?
Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
 
			 
			
			
			En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar bovenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
 
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			dat nederlandse knulletje in Libie?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.
Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpjequote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
 
			 
			
			
			Duidelijk, dank voor je reactie..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:
[..]
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
 
			 
			
			
			Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
 
			 
			
			
			Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vliegtuig was al aan het landen.
Hier was er ook maar één overlevende...
 
			 
			
			
			Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
 
			 
			
			
			Klopt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
 
			 
			
			
			Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
 
			 
			
			
			De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
 
			 
			
			
			Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?
En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
 
			 
			
			
			Ja, het is nog niet gezegd dat het zijn doel was om het vliegtuig neer te laten storten. Als het vliegtuig al gekaapt was...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.
 
			 
			
			
			Je vergist je met een andere crash bij de Seychellen waar inderdaad een meisje de crash heeft overleefd. Bij de crash in het filmpje waren veel meer overlevenden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vliegtuig was al aan het landen.
Hier was er ook maar één overlevende...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:
Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?
En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
 
			 
			
			
			Vlak voor het vliegtuig van de radar verdween, daalde het vliegtuig toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
 
			 
			
			
			Ja en dan komen ze na 1 minuut weer bij...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
 
			 
			
			
			Schaamte voor de familie, cultuur, of wellicht wraak misschien.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?
En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Kans lijkt me klein.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:11 schreef gelezwembroek het volgende:
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt?
 
			 
			
			
			Dat hoor je wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef Loekie1 het volgende:
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken.
 
			 
			
			
			Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
 
			 
			
			
			Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
 
			 
			
			
			http://www.theguardian.co(...)66aae4b05ba05a3f8d84quote:WNYC Data Team have produced a map of the all the airstrips that Flight Mh370 could have landed at.
Data from X-Plane provides coordinates for runways around the world. A Boeing 777 pilot is quoted in Slate as estimating a runway length requirement of 5,000 feet. A recent Wall Street Journal article quoted sources stating the flight could have continued for 2,200 nautical miles from its last known position.The WNYC Data News team found 634 runways that meet these criteria, spread across 26 different countries. including such far-flung places as:Gan Airport (Maldives), Dalanzadgad Airport (Mongolia), Yap Airport (Micronesia), Miyazaki Airport (Japan)
 
			 
			
			
			Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
 
			 
			
			
			Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
 
			 
			
			
			Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken. Heeft de piloot zelf geen last van die bewegingen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.
 
			 
			
			
			Een onvoorziene gebeurtenis. Wat? Dat is anybody's guess.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
 
			 
			
			
			Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.
 
			 
			
			
			DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:22 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken.
 
			 
			
			
			Ik begreep dat er een interval van 2 minuten zat tussen zo'n radar sweep. Wat als die sweep net is geweest, en hij dan begint neer te storten. Als hij met 850km/u vliegt en opzettelijk naar beneden is gemanouvreerd, dan kan hij 33km zakken binnen 2 minuten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Kapingen eindigen lang niet altijd met een veilige landing hoor.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En als piloot heb je daar geen last van?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..
 
			 
			
			
			De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
 
			 
			
			
			Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:23 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.
 
			 
			
			
			Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
 
											 
			 
			
			
			In dat stukje kan het ergens geland zijn, en tijdens die landing misschien wel gecrasht.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.
 
			 
			
			
			Manouvreren in de cockpit en de piloot onder schot houden is ook een optie. Kaper vliegt niet, maar de gekaapte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:25 schreef gelezwembroek het volgende:
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen?
 
			 
			
			
			Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
 
			 
			
			
			Ok, dus dat is gewoon het hoofdscenario nu, maar zeker weten doen ze het niet?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.
Ze weten het gewoon niet
 
			 
			
			
			Je doet het zelf. Zelfde als dat de schipper nooit zeeziek is. Alleen zijn passagiers.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En als piloot heb je daar geen last van?
 
			 
			
			
			Tenzij de cockpitcrew onderdeel was van het planquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat is onlogisch, onlogisch.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
 
			 
			
			
			Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodemquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
 
			 
			
			
			Dan is hij gekaapt door de bemanning volgensmij?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.
 
			 
			
			
			Hij vloog op 14 km hoogte toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen.
 
			 
			
			
			Een stuk of 50 lichamen zijn geborgen dacht ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem
 
			 
			
			
			Tsja, als je je riem vast hebt drijf je niet naar boven...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.
Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
 
			 
			
			
			Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij vloog op 14 km hoogte toch?
Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
 
			 
			
			
			Waaruit blijkt dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
 
			 
			
			
			Misschien zweeft het nu ergens in de ruimtequote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
 
											 
			 
			
			
			Gelukkig hebben de chinezen een karretje op de maan die mee helpt met zoekenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:35 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte
 
			 
			
			
			Ok, thanks. Wel apart dat het door een radar van het Maleisische leger is opgepikt maar het nieuws vervolgens door de Amerikaanse autoriteiten wereldkundig is gemaakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)nde-hoogte-1482566W/
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
 
			 
			
			
			Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
 
			 
			
			
			Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
 
			 
			
			
			Hoeveel tijd kost dat?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
 
			 
			
			
			Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
 
			 
			
			
			Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
 
			 
			
			
			Wellicht waren ze al uitgeschakeld?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
Ik vind het allemaal maar omslachtig voor een simpel noodsignaalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan moet wel iemand dat geroepen hebben... Het kan ook best een inside job geweest zijn...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
 
			 
			
			
			vind ik nog best langquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ben het met je eens.. een kaping van buiten af is gewoon minder logisch dan een zelfmoordmissie van de piloot.. hoe bizar het ook is. Maar de werkelijkheid is soms gekker dan fantasiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
 
			 
			
			
			Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".quote:
 
			 
			
			
			Is het niet de hoogste tijd om die Oeigoeren allemaal af te schieten?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
 
			 
			
			
			Te hoogquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij vloog op 14 km hoogte toch?
Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
 
			 
			
			
			dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
 
			 
			
			
			Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:52 schreef Halcon het volgende:
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
 
			 
			
			
			Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
 
			 
			
			
			Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?
 
			 
			
			
			Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:55 schreef Halcon het volgende:
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
 
			 
			
			
			Daarom... iemand van de bemanning...al dan niet met externe betrokkenen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
 
			 
			
			
			uiteraard alleen denk je dan in eerste instantie, technisch defect of opgeblazen en naar beneden gestort, min of meer waar het contact ophield. Dat is ook foute boel natuurlijk. Maar gekaapt is echt foute boel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.
Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
 
			 
			
			
			Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand in de cockpit of allebei betrokken waren bij het eerste deel van de kaping. Zo makkelijk is het niet om ongemerkt een cockpit te komen zodat je een kaping kunt beginnen zonder dat er een signaal wordt verzonden. Het lijkt mij meer dat er pas veel later mensen in die cockpit zijn geraakt of hebben geprobeerd om in de cockpit te komen en dat die gebeurtenissen tot een crash hebben geleid.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
 
			 
			
			
			Daar zal vast een ruime veiligheidsmarge in zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Te hoog
http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page
43.100ft = 13,14 km
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
 
			 
			
			
			dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
 
			 
			
			
			Het was geen zelfmoordquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
 
											 
			 
			
			
			Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
 
											 
			 
			
			
			Oh je hebt het nu over een gewone kaping.. daar geloof ik niet in, maar als het wel een kaping van buitenaf is zou het echt van alles kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
 
			 
			
			
			Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders overquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Jan-Slagter het volgende:
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn
Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.
In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
 
			 
			
			
			Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten
 
			 
			
			
			Dan zul je wel brokstukken vinden...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
 
			 
			
			
			Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindtquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zul je wel brokstukken vinden...
 
			 
			
			
			Ik mag toch aannemen dat zulke tracker apparaten daar tegen bestand zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
 
			 
			
			
			Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef Halcon het volgende:
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
 
			 
			
			
			Men dacht ook dat je niet meer met gestolen paspoorten kon reizen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
 
											 
			 
			
			
			Mja, dat kan idd, maar vraag me af hoe zo'n kist dan zou moeten exploderen dat er echt helemaal niets meer van over blijft, want daar heb je het dan over.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Maar ik heb ook het gevoel dat P&W een beetje achterliep bij de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |