abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137767975
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Iridium of Globalstar bijvoorbeeld. Commerciele satellietsystemen voor communicatie met vrijwel wereldwijde dekking.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zou moeten kunnen werken met een simpele accu. Maar goed, zal wel een kosten baten verhaal zijn, want uiteindelijk wordt de zwarte doos bijna altijd gevonden.

Maar wie weet gaan we nu een nieuw tijdperk in.
pi_137767976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een rode sticker op de buitenkant met de tekst: "als u dit vliegtuig gevonden heeft, sms dan nu [vluchtnummer] naar 1234"
Die Tibetanen op de hoogvlakte hebben natuurlijk geen telefoonboek van Maleisië bij de hand, dus hoe moeten die weten wat ze moeten bellen.
_O- _O- _O- _O-
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54:01 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137768053
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:54:05 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768055
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Snap ik, maar via wat wil je zenden midden op zee?
Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768083
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Satelliet verbinding. Er zijn een hoop autonome voertuigjes op de zee die van hetzelfde principe gebruik maken.
Die varen op het water...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:56:06 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die varen op het water...
Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768129
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kleine moeite om een module te maken die zichzelf naar boven drijft.
Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
pi_137768137
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:58:10 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die moet zichzelf dan ook los kunnen maken van het vliegtuig en je moet 'm niet kunnen deactiveren.
Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768194
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie geen technische problemen tot zo ver. Zorg meteen dat je er een stuk of 5 hebt dan is de kans vrij groot dat er in ieder geval 1 goed loskoppelt en activeert bij het raken van water.
Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:01:41 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768261
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zult ze dan wel aan de buitenkant van het vliegtuig moeten bevestigen.
Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768321
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een puur navigatieapparaat niet. Maar als het ding ook kan terugzenden, is het natuurlijk mogelijk. Op die manier kun je ook verloren/gestolen ios-toestellen opsporen. Niks staat technisch een dergelijk systeem voor vliegtuigen in de weg. Er is enkel internationale samenwerking voor nodig om tot een goede standaard te komen.
Plaats het systeem aan de buitenkant de romp en laat het zichzelf afwerpen zodra het oplopende druk detecteert (onder water dus)
Dat afwerpen lijkt me problematisch, moet aerodynamisch zijn tijdens vlucht, stevig vastzitten, nog werken na een crash, kunnen ontkoppelen van de wrakstukken en licht genoeg zijn om te drijven?

Lijkt een reservoir fluorescerende stof in de cabine een beter low tech alternatief.

maken niet voor niets deel uit van survival packs:


[ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 15-03-2014 16:13:29 ]
pi_137768330
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Yep, dat zou werkbaar moeten zijn. Wellicht komt die discussie na deze geldverslindende zoektocht wel op gang...
pi_137768416
Het toestel is gekaapt las ik net?

http://mashable.com/2014/(...)ash-com-fb-main-link
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11:24 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137768546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
denk dat ze niet eens de kans krijgen gas te ontwikkelen en gewoon opgegeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:11:47 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768560
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Bijvoorbeeld in de binnenhoeken van de vleugels. Plekken waar ze weinig extra brandstof kosten en waar per ongeluk deployen geen schade kan toebrengen.
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14:09 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768630
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:11 schreef OEM het volgende:
Dus je wilt 5 apparaten van het formaat en gewicht van een FDR/CVR aan de buitenkant ophangen? $$$
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:14:59 #169
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768656
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef SpecialK het volgende:
Waar ik het over heb hoeft niet meer dan 500 gram te zijn en kan een aerodynamische huls krijgen. Zo veel weegt technologie niet meer.
Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:15:46 #170
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137768680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Op 6 km diepte heerst een druk van 600 bar. Dan zijn alle gassen er vloeistoffen er wel uit.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:16:38 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Hoe gaan die dingen dan de enorme krachten van een crash overleven?
Dat is nog wel het minste probleem. En dan nog. Dan gaan er 3 van de 5 stuk bij een hele heftige crash... Je hebt maar 1 enkele satelliet communicatie met GPS gegevens nodig om in de juiste hoek te zoeken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768774
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:19:15 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137768792
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:16 schreef SpecialK het volgende:
Dat is nog wel het minste probleem.
Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem? ^O^

Blackboxes zijn niet voor niks zo duur.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:21:49 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:

[..]

Hmmz, apparatuur dat iets moet doen na een crash, en jij vindt het overleven van de krachten bij een crash het minste probleem? ^O^
De meeste technologie (kleine en lichte) die we tegenwoordig hebben die hier mee te maken heeft kan kortstondig heftige G krachten aan, vooral als je het goed verpakt. Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd. het is inmiddels 2014, he. Niet 1963.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768929
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn zelfs genoeg mensen die een waterlanding hebben overleefd.
Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:23:22 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137768943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:19 schreef OEM het volgende:
Blackboxes zijn niet voor niks zo duur.
Blackboxes hebben een hele andere taak. Zijn zwaar omdat ze veel data moeten bijhouden, 3x redundant uitgevoerd en moeten brand, explosies en dieptedruk voor maanden al dan niet jaren overleven.

Totaal niet vergelijkbaar met waar ik het over heb.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137768950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik snap dat het werkt, maar GPS verstuurt geen signaal, kan alleen maar ontvangen.

Dus de gegevens moeten op een andere manier worden verstuurd, wat hier op land natuurlijk geen probleem is, maar op zee een ander verhaal.
Er zijn genoeg satelliet-systemen die voorzien in de behoefte: COSPAS-SARSAT voor uplink positie-bepaling. Dit wordt al gebruikt in de luchtvaart in de vorm van ELT. Ze moeten die dingen alleen wat steviger maken.
Voor andere data-transmissie is er Inmarsat, alleen werkt dat niet op de polen omdat er daar geen dekking is ivm de geo-stationaire baan boven de evenaar dus moet je gaan denken aan Iridium Satellite Constellation want die zijn door hun baan wèl werelddekkend.

Deze technologiën bestaan al jaren en het wordt ook al jaren gebruikt in de scheepvaart. Wat dat betreft lopen ze een beetje achter in de luchtvaart.
pi_137768978
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. :')
Want el matadortje is de Einstein zelve ? Man dit hele topic staat vol met Flight Simulator geneuzel ;')

[ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 15-03-2014 16:36:54 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:26:40 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_137769040
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_137769063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
pi_137769068
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:26 schreef Tinkepink het volgende:
Heb niet alles doorgelezen, maar het is voor een telefoonprovider mogekijk de locatie van je telefoon te vinden tot op een paar meter. Ook als ie uit staat. Ik verbaas me er over dat je hier niets over hoort.
Ja als hij uit staat, maar hoe als hij verwoest is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:30:14 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ongelukken a la AF vanaf Brazilië overleeft geen mens natuurlijk.
F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_137769181
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137769218
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Die viel met z'n neus omhoog, waarschijnlijk plat op het water gevallen...
pi_137769288
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34:19 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137769289
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hebben de providers daar op zee masten staan dan?
was leuk geweest toch, als hij ze dan verspreid over de oceaan eruit had gegooid
pi_137769303
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

F447? Weten ze onder welke hoek/snelheid hij het water raakte?

Alsnog. De meeste mobieltjes zullen met louter roestschade op de bodem liggen. Hoe groter en complexer en zwaarder het apparaat hoe lastiger om met G krachten om te gaan in het ontwerp.
Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
pi_137769376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef meth1745 het volgende:
steek een hoop pingpongballen met tracker zenders en waterdetectie in de romp. Die dingen zijn klein en goedkoop genoeg (worden jaarlijks een half miljoen gebruikt voor weerballonnen)
En als je hem gevonden hebt pomp je er nog wat meer in en komt hij vanzelf weer naar boven ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137769452
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:40:19 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet zeker. Meest waarschijnlijke is ongeveer hetzelfde als dat die US Cargo in Afghanistan de grond raakte.

Geen mens die zo'n crash overleeft natuurlijk.
dat nederlandse knulletje in Libie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769475
Misschien is de toegangsdeur tot de cockpit met een bomschoen opgeblazen. (Las ik ergens.)
Maar dan zullen zeker andere passagiers zich ermee bemoeid hebben.
Terwijl als de cockpitdeur dicht is, de passagiers niets kunnen doen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:41:09 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137769487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137769534
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat nederlandse knulletje in Libie?
Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
pi_137769587
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:41 schreef Re het volgende:

[..]

als de trackers uitstaan zal je ook niet weten waar je zit met je vliegtuig, ook niet op je schermpje
Duidelijk, dank voor je reactie..
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:44:27 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137769594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:18 schreef Draailamp het volgende:
ze kunnen met de hedendaagse satellieten een pukkel op je balzak zien zitten.
Het zijn afleidingsmanoeuvres.
Er worden her en der rookgordijnen opgetrokken en er wordt heel wat informatie onder de pet gehouden. Waarom is onbekend.
Dat kunnen ze alleen als er dagen vooraf afgesproken is dat er op die plek een foto gemaakt moet worden. Satellieten vliegen razendsnel rond de aarde, en je hebt maar een fractie van een opening om de juiste foto's te maken voordat je alweer te ver bent. Daarna moet je weer een paar uur wachten.

Trainingskampen van terroristen houden hier ook rekening mee, van sommige spionagesats zijn de banen en tijden bekend, dus zodra die overkomt wordt alles snel afgedekt en moet iedereen naar binnen bijvoorbeeld.

Wat je zegt is dus onzin. Als je van het hele aardoppervlak, van elke seconde op elk moment van de dag, foto's wilt hebben met een resolutie dat je een pukkel kan zien heb je miljoenen satellieten nodig, laat staan van alle data die je genegeerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:05 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137769603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:17 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769608
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:54 schreef Re het volgende:
hoe dan ook als de benzine op was en er daarmee uitgaande dat een vliegtuig niet loodrecht neerstort zal met een horizontale crash op land genoeg telefoons functioneel blijven... op zee niet lijkt me
Vergeet niet de meren van Tibet. De perfecte zoekmaakactie van de piloot is om daarin te duiken met zijn kist. Ik speculeer nu dat ie daar in gevlogen is. Mocht het toestel terug gevonden worden, dan is de zwarte doos wel gemakkelijker traceerbaar an sich dan op de oceaanbodem. Dat klinkt wat tegenstrijdig met het idee dat de piloot de grootste coverupactie uit de luchtvaarthistorie wou uitvoeren...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137769613
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Klopt.
pi_137769654
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor in het filmpje 50 overlevenden?
Je hebt gelijk ja... meesten zijn ook verdronken volgens mij. Waren dus nog niet dood toen het vliegtuig crashte.

Goed, zo'n ongeluk als in het filmpje is dus te overleven. Als een vliegtuig in Libië aan het landen is, overleeft er één jongetje...

Vliegtuig wat vanuit hoogte in zee dondert, dat overleeft een mens onmogelijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:49:33 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137769723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
De piloot kan toch via de intercom melden dat door een technisch mankement die schermpjes het niet meer doen. Ook de vreemde koerswijziging naar de straat van Malakka kan hij verklaren met die reden. Als ie "nothing to worry about" meldt, zou ik het ook nog geloven als passagier. Pas na een tijdje wordt het toch verdacht als je door hebt dat je niet boven Oost China vliegt, maar boven de oceaan of de Tibetaanse hoogvlaktes.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:51:01 #201
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137769783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.
Wie dit leest is gek
pi_137769848
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Soms wil een gestoorde kaper alleen naar een ander land. Met één handgranaat ben je de baas in het vliegtuig. Als dan boven open zee een passagier of stewardess de held probeert te spelen door 'm te overmeesteren knalt de granaat en het vliegtuig.
Ja, het is nog niet gezegd dat het zijn doel was om het vliegtuig neer te laten storten. Als het vliegtuig al gekaapt was...
pi_137769961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat vliegtuig was al aan het landen.


Hier was er ook maar één overlevende...
Je vergist je met een andere crash bij de Seychellen waar inderdaad een meisje de crash heeft overleefd. Bij de crash in het filmpje waren veel meer overlevenden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:57:00 #204
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137769986
Als die schermpjes het zogenaamd niet meer doen maar wél een compleet andere route laten zien dan krijg je toch uiteindelijk mensen die dat niet geloven..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137770059
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef ererer het volgende:
Heb dit deel (17) nog niet gelezen dus mijn excuses als iemand dit al heeft gepost:

Als passagier in het vliegtuig heb je altijd schermpjes waarop te zien is waar je precies vliegt en hoelang het nog duurt etc.. Mochten de passagiers de koerswijziging zien en ook zien dat het niet terugkeerde naar KLIA hebben zij de mogelijke kaping misschien wel doen mislukken?

En indien deze schermpjes uit te zetten zijn door piloot zal dit achterdocht wekken in combinatie met het feit dat ze nog niet boven land zitten na een X aantal uren waardoor zij iets hebben ondernemen wat een kaping heeft doen mislukken?
Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
pi_137770082
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Vlak voor het vliegtuig van de radar verdween, daalde het vliegtuig toch?
pi_137770085
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Ja en dan komen ze na 1 minuut weer bij...
pi_137770108
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou het hebben om als groep (of eenling) een vliegtuig te kapen om het alleen in de zee te laten storten zonder enige vorm van boodschap naar buiten door te geven ?

En het is niet dat ze tegen wat torens opvlogen, nee in de middle of nowhere blijkbaar, wie heeft daar nou nut bij ? Al Quida had tenminste nog wat PR daarmee, maar welke groepering schiet hier nu wat mee op ?
Schaamte voor de familie, cultuur, of wellicht wraak misschien.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:11:05 #209
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770383
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt?
pi_137770461
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken.
pi_137770486
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:11 schreef gelezwembroek het volgende:
Is het mogelijk dat dit vliegtuig gewoon ergens is geland waar niemand het merkt?
Kans lijkt me klein.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:16:39 #212
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kans lijkt me klein.
Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18:26 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:13 schreef Loekie1 het volgende:
Is zo'n cockpit geluidsdicht? Ik kan me voorstellen dat passagiers eindeloos hebben zitten schreeuwen en op de deur hebben zitten bonken.
Dat hoor je wel.
Is een enkel (wel redelijk stevig) deurtje. Geen sluis waar je in moet met minimaal 2 deuren achter elkaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:18:42 #214
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770582
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
pi_137770594
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?
pi_137770609
quote:
WNYC Data Team have produced a map of the all the airstrips that Flight Mh370 could have landed at.

Data from X-Plane provides coordinates for runways around the world. A Boeing 777 pilot is quoted in Slate as estimating a runway length requirement of 5,000 feet. A recent Wall Street Journal article quoted sources stating the flight could have continued for 2,200 nautical miles from its last known position.The WNYC Data News team found 634 runways that meet these criteria, spread across 26 different countries. including such far-flung places as:Gan Airport (Maldives), Dalanzadgad Airport (Mongolia), Yap Airport (Micronesia), Miyazaki Airport (Japan)


http://www.theguardian.co(...)66aae4b05ba05a3f8d84
pi_137770610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19:56 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770618
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een theorie gelezen dat de piloot het vliegtuig snel heeft doen dalen en zo de passagiers en crew heeft doen laten flauwvallen.
Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137770691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er komt altijd wel iemand bij binnen een uurtje. Veel langer gevlogen daarna.
Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken. Heeft de piloot zelf geen last van die bewegingen?
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:09 #220
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Een onvoorziene gebeurtenis. Wat? Dat is anybody's guess.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:25 #221
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht een ongeluk na de kaping... brandstof op o.i.d. Het is niet zo dat die vliegtuigen zoveel brandstof aan boord hebben dat ze dagen kunnen blijven vliegen.
Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24:11 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het kan wel dat hij die rare hoogtebewegingen heeft gedaan om de passagiers koest te houden. Misschien waren ze al aan het lawaai maken.
DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:24:59 #223
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770761
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan verschijnt 'ie toch wel ergens op de radar?
Ik begreep dat er een interval van 2 minuten zat tussen zo'n radar sweep. Wat als die sweep net is geweest, en hij dan begint neer te storten. Als hij met 850km/u vliegt en opzettelijk naar beneden is gemanouvreerd, dan kan hij 33km zakken binnen 2 minuten.

Ongeveer 10 km volstaat al om hem in de zee te boren.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25:26 #224
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770778
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:25:28 #225
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137770779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:18 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Waarom zou je een vliegtuig "kapen" om hem in zee te laten stortten.
Kapingen eindigen lang niet altijd met een veilige landing hoor.
2000 light years from home
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27:00 #226
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137770817
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137770832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

DeParo kwam daar ook al mee. Beetje golven met je vliegtuig kan wel wat mensen gek maken inderdaad. Beetje zeeziek enzo..
En als piloot heb je daar geen last van?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27:39 #228
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
pi_137770837
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:23 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Ja maar het vliegtuig had waarschijnlijk nog wel genoeg brandstof om een stukje te vliegen. Anders had het de eindbestemming ook nooit gehaald. Als het een geplande kaping is, kun je uitrekenen hoeveel brandstof je nodig hebt om ergens heen te vliegen en of dit haalbaar is met deze vlucht.
Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:15 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hoe weten ze nu zo zeker dat het vliegtuig gekaapt is? Ik begrijp dat niet zo goed...
Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.

Ze weten het gewoon niet :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:18 #231
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770856
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, een stukje, maar wellicht niet genoeg. Gebeurt wel vaker dat kapers zonder brandstof komen te zitten.
In dat stukje kan het ergens geland zijn, en tijdens die landing misschien wel gecrasht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:31 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:25 schreef gelezwembroek het volgende:
Als je als kaper het vliegtuig zo ver weet te vliegen. Dan moet je hem toch ook goed kunnen landen zonder veel problemen?
Manouvreren in de cockpit en de piloot onder schot houden is ook een optie. Kaper vliegt niet, maar de gekaapte.

Die deurtjes gaan een keer open om drinken naar binnen te brengen. Als zo'n kist bij een service carrier een beetje op hoogte zit, beginnen ze al uit te delen. Ook vaak in de cockpit.
Dat hoeft niet eens lang te zijn na vertrek. 15 minuten a half uurtje, iedereen weet dat van vliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:51 #233
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137770867
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:28:52 #234
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137770870
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Weten ze ook niet. Puur speculatie. De Maleisische autoriteiten speculeren er zelf ook maar wat op los.

Ze weten het gewoon niet :)
Ok, dus dat is gewoon het hoofdscenario nu, maar zeker weten doen ze het niet?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29:11 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137770880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En als piloot heb je daar geen last van?
Je doet het zelf. Zelfde als dat de schipper nooit zeeziek is. Alleen zijn passagiers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29:37 #236
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137770892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De radar is bewust uitgezet. Waarom zou je dit als bemanning doen?
Tenzij de cockpitcrew onderdeel was van het plan
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137770895
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen.
pi_137770898
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zat ruimte daar in Azië, maar hoogstonwaarschijnlijk. Ding is "gewoon" ergens in zee gestort.
Dat is onlogisch, onlogisch.

Ze hebben immers meer dan 7 uur gevlogen met die kist wat inhoud dat hij eigenlijk ergens het land heeft moeten bereiken. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij boven de oceaan rondjes heeft gevlogen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137770913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem
pi_137770926
En een United 93 scenario?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32:05 #241
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137770947
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Als je als bemanning zelfmoord wil plegen of zo. Who knows.
Dan is hij gekaapt door de bemanning volgensmij?
pi_137770958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot kan ook met de hoogtebewegingen de kaper letterlijk uit zijn evenwicht hebben willen helpen.
Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
pi_137770973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij de crash van Air France in 2009 waren er brokstukken en lichamen die op de oceaan dreven, maar het grootste deel van de passagiers is later teruggevonden in de cabine op de bodem
Een stuk of 50 lichamen zijn geborgen dacht ik
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:33:59 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137771010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Iemand enig idee hoe het zit met stukken materiaal dan wel lichamen die boven komen drijven, mits het in zee is gestort? Als zo'n ding het water raakt lijkt het mij dat er nogal wat brokstukken zijn. Of het moet een hele gecontroleerde ditch in zee zijn.

Stel dat zo'n ding ligt op 4 tot 6km diepte, kan een lichaam dan wel boven komen drijven? Weet dat door gassen en zo het wel een keer omhoog gaat, maar ben benieuwd of de afstand niet zo groot is dat voordat het boven is alweer zinkt. In dat geval moet je hopen op een onbeschadigd en opgeblazen reddingsvest misschien, alhoewel een paar van die dingen in een grote oceaan ook zo over het hoofd gezien kunnen worden natuurlijk.
Tsja, als je je riem vast hebt drijf je niet naar boven...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137771012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
pi_137771033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
Waaruit blijkt dat eigenlijk?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef eight het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat eigenlijk?
Heb ik gelezen ergens.
pi_137771051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vloog hoger dan is toegestaan voor dat toestel.
Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte :+
pi_137771080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:35 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Misschien zweeft het nu ergens in de ruimte :+
Gelukkig hebben de chinezen een karretje op de maan die mee helpt met zoeken
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:34 schreef eight het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat eigenlijk?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)nde-hoogte-1482566W/
pi_137771255
quote:
Ok, thanks. Wel apart dat het door een radar van het Maleisische leger is opgepikt maar het nieuws vervolgens door de Amerikaanse autoriteiten wereldkundig is gemaakt.
Ik begin me steeds meer af te vragen wie nou de regie heeft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771264
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
pi_137771282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Dus een normale kaping LIJKT het niet
Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44:30 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:43 schreef Draailamp het volgende:
Ik lees weer veel over kaping:
Een piloot kan toch een noodsignaal sturen. Ook als er al een kaper in de cabine is neem ik aan.
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:44:58 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou hij een overvalknop hebben die hij stiekem in kan drukken?
Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137771314
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Hoeveel tijd kost dat?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46:02 #257
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137771330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:45 schreef eight het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost dat?
Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137771337
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja, er is een bepaalde sequence die ingevuld moet worden. Dan weten ze op de grond dat het foute boel is.
Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
pi_137771367
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:44 schreef onlogisch het volgende:
Wat als de kaper weet dat er een noodsignaal uit gezonden kan worden, en weet welk signaal dat is?
Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
pi_137771409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
Wellicht waren ze al uitgeschakeld?
pi_137771433
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:47 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Die ervaren piloot had het klaar gekregen, dat weet ik zeker.
En anders heb je nog een collega.
Je moet op dit moment strijden en niet bang zijn om een noodcode in te typen
Ik vind het allemaal maar omslachtig voor een simpel noodsignaal ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137771437
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
pi_137771452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
Dan moet wel iemand dat geroepen hebben... Het kan ook best een inside job geweest zijn...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:51:28 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771469
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Volgens mij zijn het een paar handelingen. Zeg 20 seconden of zo.
vind ik nog best lang
zou een kaper ook van op de hoogte kunnen zijn

En toch denk ik dat we bij de piloot moeten zijn, of een zelfmoord of samengewerkt met de kapers. Maar dan zou je ook een kaper (of meer) onder de stewards verwachten.
pi_137771472
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
pi_137771476
Noodsignaal is een transpondercode die niet echt geheim is.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137771477
wat bedoel je met inside job?
pi_137771492
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Draailamp het volgende:
Vast niet Halcon.
Ze hadden al alarm kunnen slaan toen een passagier of bemanning KAPING riep .... nog voor ze de deur in waren. Een kaping gaat anno 2014 echt niet rustig
Ben het met je eens.. een kaping van buiten af is gewoon minder logisch dan een zelfmoordmissie van de piloot.. hoe bizar het ook is. Maar de werkelijkheid is soms gekker dan fantasie
pi_137771513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Draailamp het volgende:
wat bedoel je met inside job?
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
pi_137771523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het een samenzwering tussen de 35-jarige Oeigoer en de 27-jarige piloot.
Is het niet de hoogste tijd om die Oeigoeren allemaal af te schieten?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53:46 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137771549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij vloog op 14 km hoogte toch?

Lijkt me vrij hoog voor zo'n vliegtuig.
Te hoog

http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page

43.100ft = 13,14 km
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:53:49 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er was toch al geen contact meer? Dat het foute boel was wisten ze toen al / hadden ze al kunnen weten.
dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?
pi_137771564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:52 schreef Halcon het volgende:
Dat (een deel van) de bemanning mee heeft geholpen met de kaping of zelfs verantwoordelijk is voor de "kaping".
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
pi_137771593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
pi_137771611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat wisten ze vast wel, hadden alleen de omvang wat kleiner ingeschat denk ik. Ze zullen denk ik eerst aan een technisch defect hebben gedacht. Na hoeveel uur is de fbi zich ermee gaan bemoeien eigenlijk?
Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.

Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
pi_137771617
Werden er ook goederen vervoerd of alleen passagiers met bagage?
pi_137771621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:55 schreef Halcon het volgende:
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
pi_137771658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
Daarom... iemand van de bemanning...al dan niet met externe betrokkenen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:58:57 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137771678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.

Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
uiteraard alleen denk je dan in eerste instantie, technisch defect of opgeblazen en naar beneden gestort, min of meer waar het contact ophield. Dat is ook foute boel natuurlijk. Maar gekaapt is echt foute boel.
pi_137771694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand in de cockpit of allebei betrokken waren bij het eerste deel van de kaping. Zo makkelijk is het niet om ongemerkt een cockpit te komen zodat je een kaping kunt beginnen zonder dat er een signaal wordt verzonden. Het lijkt mij meer dat er pas veel later mensen in die cockpit zijn geraakt of hebben geprobeerd om in de cockpit te komen en dat die gebeurtenissen tot een crash hebben geleid.

Tenzij het vliegtuig dus ergens aan de grond staat. Waar ik geen echte rekening mee hou maar onmogelijk wil ik het ook niet noemen.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 18:01:41 #281
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137771741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Te hoog

http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page

43.100ft = 13,14 km
Daar zal vast een ruime veiligheidsmarge in zitten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137771754
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
pi_137771797
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
pi_137771865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
pi_137771878
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn

Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.

In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_137771886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
pi_137771956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
Het was geen zelfmoord :')
pi_137771957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten ;)
pi_137771964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Oh je hebt het nu over een gewone kaping.. daar geloof ik niet in, maar als het wel een kaping van buitenaf is zou het echt van alles kunnen zijn.
pi_137771985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het was geen zelfmoord :')
Dat weet je niet...
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 18:10:11 #291
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137771987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Jan-Slagter het volgende:
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn

Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.

In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137772004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten ;)
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
pi_137772014
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Dan zul je wel brokstukken vinden...
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 18:14:09 #294
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137772097
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zul je wel brokstukken vinden...
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137772132
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Ik mag toch aannemen dat zulke tracker apparaten daar tegen bestand zijn.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_137772133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef Halcon het volgende:
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
pi_137772141
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
Men dacht ook dat je niet meer met gestolen paspoorten kon reizen... :')
pi_137772162
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
Mja, dat kan idd, maar vraag me af hoe zo'n kist dan zou moeten exploderen dat er echt helemaal niets meer van over blijft, want daar heb je het dan over.
pi_137772176
@Halcon:
niet teveel denken als als als als als.
Ga er vanuit dat die piloot de dader was en zoniet komen we er vanzelf wel achter.
pi_137772186
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Draailamp op 15-03-2014 18:17:17 ]
pi_137772200
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
Maar ik heb ook het gevoel dat P&W een beetje achterliep bij de rest van de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')