Link????quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
watvoor indruk heb jij dan na het zien van dat tubeje dat de piloot en copiloot door de detectiepoortjes gaan voor de vlucht?
extra rondje bij de evenaarquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:43 schreef Drebbelman het volgende:
Kun je wel piloot zijn in het dagelijks leven, neemt niet weg dat je het nog steeds enorm leuk kan vinden om cirkeltjes rond hawai te vliegen, de Himalaya te kruisen of een beetje te stunten etc. Dat is eens iets anders dan je standaard rondje om de kerk.
Mee eens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:40 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Zou ook zeker dom zijn als ze dat niet zouden doen, maar ik vind het niet verdacht dat hij er één heeft.
The fuck, ik heb al 54 posts in dit topique!!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Net gecheckt haha jij staat dik bovenaan met jouw posts kunnen meer dan 2 hele topics worden gevuld![]()
.
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist" van 08-03-2014 t/m 15-03-2014
nr / aantal posts / gebruiker
01 689 El_Matador
02 350 DeParo
03 238 MrBanaan1
04 211 Marrije
05 161 MartijnA3
06 149 Draailamp
07 124 matthijst
08 121 eight
09 115 niels0
10 106 DaKKiE1984
11 102 Arthur_Spooner
11 102 Halcon
13 101 Toto69
14 100 gijsman
14 100 OEM
16 082 Loekie1
17 077 Speculant.
18 070 Me_Wesley
18 070 Drebbelman
20 065 RVer
21 060 mschol
22 053 Red_85
23 050 MrTorture
24 048 TLC
25 044 Gisteren.
26 043 Kowloon
27 042 Eyjafjallajoekull
28 041 Asskicker14
29 040 DS4
30 037 iksnaperniksvan
31 035 Uccie
32 031 Intellectueel
32 031 APK
34 030 remlof
34 030 U.N.K.L.E.
34 030 Infection
34 030 kanovinnie
38 029 Co_OL
39 028 Kleffe_Dop
39 028 Nieuwschierig
41 027 Waterdrinker
41 027 xzaz
43 025 Pleun2011
44 023 oompaloompa
44 023 kurk_droog
46 022 Crazy-M
46 022 Yuri_Boyka
48 021 poemojn
48 021 Merkie
48 021 HiZ
51 020 Re
51 020 MaJo
53 019 opgebaarde
53 019 Leatherface
53 019 Falco
56 018 arjan1112
56 018 gebrokenglas
56 018 Proximo
56 018 onlogisch
60 017 Gloorbek
60 017 SpecialK
60 017 Soury
60 017 The_stranger
60 017 hmmmz
65 016 Razor21
65 016 cemeteryslut
67 015 Nemephis
67 015 alpeko
69 014 __Saviour__
69 014 Awsom
71 013 static
71 013 d4v1d
71 013 bedachtzaam
71 013 jaco
75 012 kree
75 012 Westerling
77 011 Tha_Duck
77 011 arj1o1
77 011 gelezwembroek
77 011 ATuin-hek
81 010 Brighteyes
82 009 wickedmen
82 009 Woods
82 009 Trebo
82 009 starla
82 009 kawotski
82 009 kalinhos
82 009 LelijKnap
82 009 videonatic
82 009 nummer_zoveel
82 009 Take2
92 008 Straatcommando.
92 008 Ener-G
92 008 koffiegast
92 008 Fierce.
92 008 FANNvanhetlaatsteuur
92 008 Jorwol
92 008 Ludacriss
92 008 eigendeegcookie
92 008 Ferry_76
gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats
Haha.
Rondje van de zaak?quote:
http://www.slate.com/blog(...)plane_have_been.htmlquote:Kill or incapacitate your fellow pilot. “We have a deadbolt on the inside of the cockpit door,” says Rich Solan, who flies 777-200s for American Airlines.
Naast het feit dat die controle geen ruk voorstelt? Ik ben meer van de audio en gezichten. En dat zijn 2 dingen die ik hier niet zie en/of hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
watvoor indruk heb jij dan na het zien van dat tubeje dat de piloot en copiloot door de detectiepoortjes gaan voor de vlucht?
En ook nog een geluidsdemper meenemen dan aangezien het hele vliegtuig dat kan horen?!?!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:46 schreef Drebbelman het volgende:
Overigens, die piloot hoeft echt niet moeilijk te doen om een wapen het vliegtuig in te smokkelen:
[..]
http://www.slate.com/blog(...)plane_have_been.html
De metaaldetector gaat wel af bij de eerste piloot.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:47 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Naast het feit dat die controle geen ruk voorstelt? Ik ben meer van de audio en gezichten. En dat zijn 2 dingen die ik hier niet zie en/of hoor
Die detectiepoortjes kun je op sterkte afstellen dus daar kunnen we niets over zeggen. De controle die daar gelijk daarna plaatsvindt gaat idd. nergens over.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:47 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Naast het feit dat die controle geen ruk voorstelt? Ik ben meer van de audio en gezichten. En dat zijn 2 dingen die ik hier niet zie en/of hoor
Jump seat?quote:
Je hoort het toch??quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:50 schreef eight het volgende:
[..]
Die detectiepoortjes kun je op sterkte afstellen dus daar kunnen we niets over zeggen. De controle die daar gelijk daarna plaatsvindt gaat idd. nergens over.
Ik neem aan dat het detectiepoortje geen signaal gaf
Klopt dat is raar. Neem aan dat ze denken dat het om zijn badge gaat. Maar voor hetzelfde geld was het wat anders... Maar goed, dat de security daar niet al te hoog is lijkt me niet echt nieuws?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
De metaaldetector gaat wel af bij de eerste piloot.
Hij kijkt ook nog eens recht in de camera, een beetje een rare houding, maar wie weet inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:50 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Klopt dat is raar. Neem aan dat ze denken dat het om zijn badge gaat. Maar voor hetzelfde geld was het wat anders... Maar goed, dat de security daar niet al te hoog is lijkt me niet echt nieuws?
Verrek, nu hoor ik het.quote:
Detectiepoortjes gaan inderdaad af op een bepaalde sterkte, maar als je gewoon zorgt dat je niks bij hebt waardoor ie piept, gaat ie ook niet af. Ik kom met enige regelmaat in gevangenissen en rechtbanken en poortjes hebben bij mij nog nooit gepiept. Zou me niet verwonderen dat die badge een manier is geweest om met andere spullen verder te komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:50 schreef eight het volgende:
[..]
Die detectiepoortjes kun je op sterkte afstellen dus daar kunnen we niets over zeggen. De controle die daar gelijk daarna plaatsvindt gaat idd. nergens over.
Ik neem aan dat het detectiepoortje geen signaal gaf
Tijdens de vlucht wel ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:
[..]
Is een deur die toegang geeft tot de cockpit eigenlijk standaard altijd gesloten?
Behalve als er voer naar binnen wordt getrapt.quote:
Zegt toch niks? Hij wacht geërgerd en moet toch ergens naar kijken? We hebben geen idee hoe de ruimte ziet waar hij naar kijkt en zo kunnen we alles wel een kant op redeneren en interpreterenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij kijkt ook nog eens recht in de camera, een beetje een rare houding, maar wie weet inderdaad.
Oh, bij mij zijn ze vaak zat afgegaan. Het ligt er maar net aan hoe nauwkeurig het is afgesteld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:53 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Detectiepoortjes gaan inderdaad af op een bepaalde sterkte, maar als je gewoon zorgt dat je niks bij hebt waardoor ie piept, gaat ie ook niet af. Ik kom met enige regelmaat in gevangenissen en rechtbanken en poortjes hebben bij mij nog nooit gepiept. Zou me niet verwonderen dat die badge een manier is geweest om met andere spullen verder te komen.
Speculeren!!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zegt toch niks? Hij wacht geërgerd en moet toch ergens naar kijken? We hebben geen idee hoe de ruimte ziet waar hij naar kijkt en zo kunnen we alles wel een kant op redeneren en interpreteren
Recht in een camera kijken is juist iets wat je niet doet als je iets op je geweten hebt, of gaat hebben. Wat mij dan opvalt is het feit dat ie een andere koffer naar voren lijkt te duwen, wat totaal onnodig is, en vervolgens zijn eigen bagage pakt. Dat zijn wel trekjes die je zou vertonen als je dingen naar binnen wilt smokkelen. Maar goed, speculatie, speculatiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij kijkt ook nog eens recht in de camera, een beetje een rare houding, maar wie weet inderdaad.
Als je zelfmoord gaat plegen, en je hebt zoveel schijt dat je dit doet, is dat wellicht juist wat je doet, jij denkt de macht te hebben, de rest interesseert je weinig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:56 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Recht in een camera kijken is juist iets wat je niet doet als je iets op je geweten hebt, of gaat hebben. Wat mij dan opvalt is het feit dat ie een andere koffer naar voren lijkt te duwen, wat totaal onnodig is, en vervolgens zijn eigen bagage pakt. Dat zijn wel trekjes die je zou vertonen als je dingen naar binnen wilt smokkelen.
ja, die twee dingen vielen mij ook opquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
De detector gaat wel af bij de eerste piloot en hij kijkt recht in de camera?!
Door de slechte kwaliteit van het filmpje is het niet helemaal duidelijk of hij in de camera kijkt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, die twee dingen vielen mij ook op
en dat ze slecht gefouilleerd worden
Maar inderdaad, die blik recht in de camera ontging mij ook niet
Inderdaad, we kunnen zijn ogen niet eens zien.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Door de slechte kwaliteit van het filmpje is het niet helemaal duidelijk of hij in de camera kijkt.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:59 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Nee die blik (voor zover je het een blik kan noemen) doet mij niet zo veel
Hoe hij z'n armen ook laat zakken na de controle.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:59 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Nee die blik doet mij niet zo veel
Piloten hebben ook beschikking over camerabeelden boven de deur, zit zo'n dome camera op het plafond met een groothoek lens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve als er voer naar binnen wordt getrapt.
Nah.. ik denk dat je dingen wilt zien. Die gast heeft waarschijnlijk al 10001 van die controles achter de rug, hij kent het truucje nu wel, sommige mensen hebben zo'n fysiek. Ik zie daar niet meteen iets in eigenlijk. Lichaamstaal zegt heel veel, maar ik vind dit een beetje vergezocht.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoe hij z'n armen ook laat zakken na de controle.
Het lijkt inderdaad meer op routine dan echt iets verdachts.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:01 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Nah.. ik denk dat je dingen wilt zien. Die gast heeft waarschijnlijk al 10001 van die controles achter de rug, hij kent het truucje nu wel, sommige mensen hebben zo'n fysiek. Ik zie daar niet meteen iets in eigenlijk. Lichaamstaal zegt heel veel, maar ik vind dit een beetje vergezocht.
Misschien maar dit is wel een vlucht waarbij uiteindelijk een kaper, wie dat dan ook is, het vliegtuig behoorlijk weg heeft doen laten vliegen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:01 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Nah.. ik denk dat je dingen wilt zien. Die gast heeft waarschijnlijk al 10001 van die controles achter de rug, hij kent het truucje nu wel, sommige mensen hebben zo'n fysiek. Ik zie daar niet meteen iets in eigenlijk. Lichaamstaal zegt heel veel, maar ik vind dit een beetje vergezocht.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ladies and gentlemen, we've got him![]()
[ afbeelding ]
Die co piloot lijkt nog wel ontspannen, als ik het goed zie gaapt ie nog even en kijkt ie wat rond.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien maar dit is wel een vlucht waarbij uiteindelijk een kaper, wie dat dan ook is, het vliegtuig behoorlijk weg heeft doen laten vliegen.
Dus moet je ineens alles als potentieel gaan zien? Ik denk ook dat de vluchtleiding er meer van wist, maar uit dit filmpje is echt niks te halen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de piloot op de achtergrond op het laatst nog in zijn jas stopt, of er juist uithaalt. Ik vind het eventueel apart hoe meneer zijn koffer oppakt. Maar dan zijn we echt aan het mierenneuken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien maar dit is wel een vlucht waarbij uiteindelijk een kaper, wie dat dan ook is, het vliegtuig behoorlijk weg heeft doen laten vliegen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die co piloot lijkt nog wel ontspannen, als ik het goed zie gaapt ie nog even en kijkt ie wat rond.
Ik vind het opvallend.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Dus moet je ineens alles als potentieel gaan zien? Ik denk ook dat de vluchtleiding er meer van wist, maar uit dit filmpje is echt niks te halen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de piloot op de achtergrond op het laatst nog in zijn jas stopt, of er juist uithaalt. Ik vind het eventueel apart hoe meneer zijn koffer oppakt. Maar dan zijn we echt aan het mierenneuken.
Jammer dat het niet wat scherper is allemaal.
nou, het piept en daar wordt weinig acht op geslagen, verder stelt het fouilleren niet veel voor. Ook al is dat voor sommigen geen nieuws, toch wel raar, zeker als je weet hoe het met die vlucht is afgelopen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Dus moet je ineens alles als potentieel gaan zien? Ik denk ook dat de vluchtleiding er meer van wist, maar uit dit filmpje is echt niks te halen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de piloot op de achtergrond op het laatst nog in zijn jas stopt, of er juist uithaalt. Ik vind het eventueel apart hoe meneer zijn koffer oppakt. Maar dan zijn we echt aan het mierenneuken.
Jammer dat het niet wat scherper is allemaal.
dat valt te hopenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is even kut omdat er Chinezen in zaten, maar verder moet je zoiets kunnen begrijpen. VS hadden gewild dat ze die vliegtuigen uit de lucht zouden hebben geschoten en China zou hetzelfde doen.
Volgens mij haalt ie gewoon z'n batch vanonder z'n jas?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Dus moet je ineens alles als potentieel gaan zien? Ik denk ook dat de vluchtleiding er meer van wist, maar uit dit filmpje is echt niks te halen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de piloot op de achtergrond op het laatst nog in zijn jas stopt, of er juist uithaalt. Ik vind het eventueel apart hoe meneer zijn koffer oppakt. Maar dan zijn we echt aan het mierenneuken.
Jammer dat het niet wat scherper is allemaal.
Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou, het piept en daar wordt weinig acht op geslagen, verder stelt het fouilleren niet veel voor. Ook al is dat voor sommigen geen nieuws, toch wel raar, zeker als je weet hoe het met die vlucht is afgelopen.
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weetquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.
Ik heb het werkelijk nog nooit gehad, nou ja, een paar keer in het begin. Maar verder echt zelden tot nooit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:54 schreef eight het volgende:
[..]
Oh, bij mij zijn ze vaak zat afgegaan. Het ligt er maar net aan hoe nauwkeurig het is afgesteld.
Je zou dan op zijn minst willen weten hoe ie andere keren is ingechecked lijkt me... En anders kan je daar gewoon niets over zeggen. Ik vertrouw hem ook niet trouwens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weet
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Dan was het de piloot met een wapen op zijn hoofd. Maar de manier hoe er verder is gevlogen is iets te perfect voor handige harrie die een keer flight simulator gespeeld heeft.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Jullie hebben het allemaal over die piloot die losgeslagen is maar ergens gaat het er bij mij niet in.
Ik houd het op een kaping door (een paar) passagiers. Ook omdat met het laatste contact tussen de twee vliegtuigen er (extra?) stemmen in de cockpit te horen zouden zijn.
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Nou dat is vooralsnog niet helemaal duidelijk in ieder geval, daarnaast door die ping is de verdenking op hem gevallen, dus wat dat betreft valt er nog best wat te zeggen om dat ding uit te zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.
Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.
Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
Mij ook.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk dat we het toestel nooit meer gaan terugvinden. Het toestel heeft nog 7 uur gevlogen nadat het verdween, de richting waarin is niet duidelijk en het zoekgebied veel te groot. Als je alleen al kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat AF447 was gevonden (en daar wist men waar er gezocht moest worden) lijkt deze zoekoperatie onmogelijk.
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mij ook.
Maar ik denk ook dat 'ze' nog wel meer weten en heb toch de hoop dat ze nav die info gerichter kunnen zoeken. Al is het maar omdat ze een idee hebben wie het vliegtuig heeft gekaapt en door bepaalde achtergrond(en) eea kunnen vinden of raden.
True.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
vergeten geloof ik nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.
Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
Heb zo het gevoel dat hij dat wel wist. Wat ik heb gelezen moesten er heel rare dingen gebeuren mocht hij het niet meer weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.
Tenzij ze Clippy gebruikten natuurlijk, daarmee zijn de moeilijkere functies veel eenvoudiger te bereiken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Tsja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
nou, de bronnen die hebben gemeld dat ze overtuigd zijn van een kaping melden geen van allen uit welke hoek de kaper dan komt. Ok, het hoeft niet zo te zijn dat als je overtuigt bent van een kaping dat je ook weet bij wie je dan (ongeveer) moet zijn, maar een vermoeden zullen ze vast wel hebben. En niks gelekt. Na dat gestolen paspoorten gedoe werd vooral gemeld dat het om asielzoekers ging. Daarna geen woord meer over wie er dan wel aangewezen kan worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.
Een geheime dienst kan dat best verborgen houden. Tevens zijn aziatische culturen ook wat meer gesloten dan westerse. Ik heb het idee dat daar toch minder naar de media gelekt wordt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.
Sowieso weten wij niet alles. Dat is altijd het geval. Maar het feit dat amerika zegt dat ze indications hebben... Meestal als zij indications hebben kan je er vanuit gaan dat ze het vrij zeker weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:34 schreef Uccie het volgende:
[..]
Een geheime dienst kan dat best verborgen houden. Tevens zijn aziatische culturen ook wat meer gesloten dan westerse. Ik heb het idee dat daar toch minder naar de media gelekt wordt.
Oh dat er vanuit de VS melding is gemaakt van indications, heb ik even gemist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:34 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Sowieso weten wij niet alles. Dat is altijd het geval. Maar het feit dat amerika zegt dat ze indications hebben... Meestal als zij indications hebben kan je er vanuit gaan dat ze het vrij zeker weten.
Je komt er alleen via een luik in het halletje bij de voorste deur. Dus dan zou hij uit de cockpit moeten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten.
Dailymailquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:38 schreef Proximo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html
Ze zijn er hier al compleet zeker van
Heb stond op Reuters, ik heb het gepost. Vraag me niet in welk deel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh dat er vanuit de VS melding is gemaakt van indications, heb ik even gemist.
Hij had het eerder kunnen uitzetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Je komt er alleen via een luik in het halletje bij de voorste deur. Dus dan zou hij uit de cockpit moeten.
En dat luik valt achter je dicht, ook is het een erg kleine ruimte waar je niet echt handig kan bewegen.
Het 1e kaartje is wel de moeite waardquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:38 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
DailymailDan is de telegraaf nog geloofwaardig
En dat was niet opgevallen.........quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij had het eerder kunnen uitzetten.
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.htmlquote:Radar coverage of the area where flight MH370 went missing is patchy and often not even switched on, according to aviation experts.
It has emerged today that civilian systems do not cover large swatches of the areas the plane could have gone, and that military systems are often left off to save money.
Air Vice Marshal Michael Harwood, a former RAF pilot, said: ‘Too many movies and Predator [drone] feeds from Afghanistan have suckered people into thinking we know everything and see everything.
‘You get what you pay for. And the world, by and large, does not pay.'
Air traffic control teams rely transponders signals to track planes- but investigators believe that the device was intentionally switched off on the missing aircraft.
Military systems, meanwhile, are often limited, switched off , or routinely ignore aircraft they do not think are suspicious.
A Rear Admiral in the Indian armed forces, which are aiding search efforts over the Andaman Islands, said: ‘It's possible that the military radars were switched off as we operate on an "as required" basis.’
However, experts have suggested that a disappearing transponder signal would be treated more seriously over Europe or America, and that a parallel situation would be unlikely to develop.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz2w4PX1kip
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Nee aangezien ze er bijna een week over te doen om de piepjes uit de stroom informatie te destilleren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:42 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En dat was niet opgevallen.........
Tussen 13u en 20u was ik een echt leven aan het veinzenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:39 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Heb stond op Reuters, ik heb het gepost. Vraag me niet in welk deel.
Ja dat moet je ook niet doenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:44 schreef Uccie het volgende:
[..]
Tussen 13u en 20u was ik een echt leven aan het veinzen
Vandaar!
Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:47 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Ja dat moet je ook niet doenHet was sowieso niet vandaag.
Goede keuzequote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef Uccie het volgende:
[..]
Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.
Je had moeten zeggen, denk maar eens aan wat die arme mensen in die MH370 vlucht te eten hebben. Now scoot!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef Uccie het volgende:
[..]
Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.
Duurt nog zeker een week voor we die MH370 opons hoofd krijgen, dus nog even genieten van leuke dingen.quote:
Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:
Holy cow, bijna een nieuwe OP. Gaat hard.
Is er nieuws? Ff met wat anders bezig...
Ok, zal ff checken zo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |