Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? -
Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?
==========================================================
!!!LAATSTE UPDATES!!!•
15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.
•
15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen -
zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en
voor de westkust van Australië![1902856_10151967931704147_949767976_n.jpg]()
UPDATES:14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
14/03/14 (
Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen:SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen:
TIME en
nu.nlIn theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
![wPlaneEngines_graphicB.jpg]()
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
----------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act.
ABC News.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn -
http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog----------------------------------------------------------------------------------------------------
09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts• The story so far, video:
OUD NIEUWS:SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:remlof -
TS deel 1,
Speculant. -
TS deel 2,
El_Matador -
TS deel 3,
deel 5,
deel 9,
deel 10,
deel 12,
deel 13,
deel 14,
MrBanaan1 -
TS deel 4,
deel 8,
Kleffe_Dop -
TS deel 6,
Toto69 -
TS deel 7,
Nucky -
TS deel 11,
niels0 -
TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk==========================================================
Topics andere subfora:•
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370•
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee•
ONZ / Vind een vliegtuig•
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)•
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.==========================================================
• Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'
![10007413_10151965866339147_1439708447_n.jpg]()
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 12:24:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:[..]
Ja, daarom.
[
afbeelding ]
Die wat is het 40 zeemijlen 025 is al vaag, maar als je eerst 263 (bijna west) en dan 308 vliegt, waarom zou je dan helemaal omdraaien naar Australië??
ja waarom, goede vraag
dan vind ik midden in de oceaan nog logischer
eens kijken hoe lang het duurt voor dat gegeven weer wordt ingetrokken
Co_OL
WooHoo
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:[..]
Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht.
Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
quote:
ECHT WAAR????????????
Recordhouder aantal posts op één dag.4045 onlogisch
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Dat is geen Boeing 777...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:10 schreef Marrije het volgende:Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Kijk eens goed naar het toestel zelf. Is toch niet de grootte van een 777...
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Kijk jij eens goed naar mijn PI
quote:
Het is weekend. Het was laat vannacht. Verwacht geen scherpte van mij vandaag. Althans... Niet in de ochtend.
[quote]
quote:
Het zij je vergeven.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:32 schreef Uccie het volgende:Mag ik even complimenten geven voor de geweldige OP

Heb nog niet alles aan linkjes bekeken, maar fijn dat er een punt is waar ik af en toe kan bijlezen.
Dank namens de bijdragers. En inderdaad, informatieverschaffing is het doel in deze barre tijden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wow wat een nieuws!
Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel
"You can call me Susan if it makes you happy"
Ja hoor daar gaan we weer, het nieuws dat het waarschijnlijk om een kaping gaat is nog niet de deur uit, of maleisie zegt weer dat het niet waar is.
http://www.telegraph.co.u(...)ne-was-hijacked.html
Dit zaakje stinkt.
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Dat is bij veel NWS-topics wel anders

Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort.
Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist?
Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen?
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten.
Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
quote:
Ik heb die persconferentie gezien op CNN en ik heb die beste man nooit het woord kaping in de mond horen nemen
"You can call me Susan if it makes you happy"
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:[..]
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd...

Ok, stel, kaping.
Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer.
Wie was de piloot?
En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers?
Wat was het doel?
Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel

Kapers kun je dat idd niet leren.
*zucht*
[quote]