El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:43 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ![]() ![]() ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ![]() ============================================================== Informatieve filmpjes: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ============================================================== Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië: ![]() ============================================================== Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() ============================================================== Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn: ============================================================== De werking van verschillende radars: ![]() ============================================================== Zoekgebied: ![]() ============================================================== Het vliegtuig: ![]() ============================================================== De piloten: ![]() • Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis ![]() • Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze Achtergrondinformatie AD ============================================================== De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf Bijzondere passagiers: ![]() • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde ![]() • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ============================================================== De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com: ![]() ![]() De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040). ![]() De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 263 graden t.o.v. Noord naar 025 naar 308). ============================================================== Search and Rescue (SAR) team: ![]() • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten De enige landen in de kleinste cirkel die niet meedoen met de zoektocht zijn: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Scheepvaartroutes Zuidoost-Azië: ![]() ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Bakens Zuidoost-Azië: ![]() ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Windrichtingenkaart: ![]() ============================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ============================================================== Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl ============================================================== Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 =============================================================== Eerdere kapingen: • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. =============================================================== Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 =============================================================== Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ? ====================================================================== !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video: • Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog • Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft. ![]() OUD NIEUWS ============================================================= LAATSTE UPDATES: • Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ![]() ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ABC News • 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m. This indicates it may well have been a deliberate act." ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Reuters (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday. Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast. The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said. Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ![]() ============================================================== Seismografen registreren mogelijke impact: ![]() The signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China. ============================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: • remlof - TS deel 1 • Speculant. - TS deel 2 • El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13 • MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8 • Kleffe_Dop - TS deel 6 • Toto69 - TS deel 7 • Nucky - TS deel 11 • niels0 • Arthur_Spooner • RVer • DeParo • Marrije • OEM • matthijst • MartijnA3 • eight • Me_Wesley • ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ============================================================== ![]() STATUS NA 156 UUR (6,5 DAG): 2 KOKOSNOTEN, VERDER VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID ![]() Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; geen vliegtuigen in Kuala Lumpur ============================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 16:52:15 ] | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:49 |
Baantje voor vliegtuigspotters in mijn inbox:neuh, toch maar niet... ![]() Ben geen malijer. | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:51 |
Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:51 |
Waarom zouden ze al contact hebben gehad, dat weet jij helemaal niet, jij weet niet waarom iemand dat vliegtuig heeft gekaapt en elders doen laten landen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:52 |
vast heel gek hoor maar kunnen ze geen satelliet beelden van de dag zelf bekijken? kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat er pas de zaterdag of zondag na de verdwijning een satelliet beeld is gemaakt van de desbetreffende plek.. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:53 |
Ze blijven ook gewoon volhouden dat dat vliegtuig daar is gebleven. | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:53 |
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken? | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:54 |
Niet op land? | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:54 |
Misschien wel, misschien ging het inderdaad alleen om de lading of toch bepaalde mensen aan boord, wie weet wat er met de rest is gebeurd. | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:55 |
Op land zou er vast rook te zien zijn en waren ze al gevonden. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:55 |
Een vlucht vol Chinese zakenlieden biedt een aardige onderhandelingspositie anders... Hebben de Palestijnen niet ook iets met gijzelingen en vliegtuigen gedaan? Naar duidelijk blijkt kan het anno 2014 makkelijk en word je zelfs na 6 dagen niets, maar dan ook niets wijzer. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:56 |
Veel gijzelingen en kapingen, weinig landingen daarentegen, helaas ![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:57 |
Azië is groot en kent nog best wat onherbergzame plekken. Maar inderdaad; getuigenverklaringen zou je genoeg moeten vinden. Maar dat zou je van die Golf van Thailand waar het vliegtuig zeker is geweest ook denken. De score tot nu toe: 1 discutabele email van 1 Nieuw-Zeelander op 1 boorplatform. In een gebied waar ~1,2-1,5 miljard mensen wonen (de cirkel in de OP). Het spreekt elkaar allemaal tegen, dat is juist het hele punt. | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:58 |
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks... | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 01:59 |
Het is al behoorlijk bijzonder, maar wie weet, wat er nog kan gebeuren inderdaad dat is afwachten!! | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:00 |
Ik denk niet in hoop en complottheorieen, speculeer er maar wat op los. De aanwijzingen voor meer dan een ongeluk (tijdsspanne tussen contactverlies lijkt bewust gedaan) zijn helaas (of beter; ik zie liever een kaping dan dat ik morgen in een Boeing stap die in zee lazert door Probleem X wat alleen met de kennis van deze ramp op te lossen is) ruim aanwezig. Dat leidt tot speculatie. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:04 |
Nog steeds geen nieuws dus? | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:05 |
Tja, in mijn ogen is de enige hoop dat we ze nog levend terugzien een kaping waarbij ofwel alleen het vliegtuig/lading belangrijk was ofwel alleen een select deel van de passagiers. In de andere gevallen is er sprake van een crash. Zelfs als ze dat in eerste instantie overleven zijn we nu een week verder zonder contact. Dat betekent dat ze geen voedsel hebben, en eventuele gewonden niet hebben kunnen verzorgen. | |
gijsman | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:08 |
De Chinese wetenschappers die experts waren in electronic warfare maken het verdacht genoeg. Amerikanen Russen ja zelfs Noord Koreanen zouden graag deze kennis willen hebben. Dat kan zelfs al genoeg zijn om een vliegtuig te laten verdwijnen maar de wetenschappers toch te laten leven. Het is een hersenspinsel maar de geheime diensten zullen best tot dit soort dingen in staat kunnen zijn | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:12 |
In staat ja, maar ermee wegkomen is een ander verhaal. Bovendien zou het dan makkelijker zijn om dat toestel gewoon te laten crashen. Wetenschappers uit de weg geruimd, Afserveren als gewone crash. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:13 |
Ach ja, sommigen met oogkleppen op vinden BNW (ik noem het liever een alternatieve kijk op gebeurtenissen) iets voor gekkies. Het is veel filterwerk, maar er blijkt toch overduidelijk dat mensen in staat zijn tot de vreemdste, meest laffe, wetenschapsverkrachtende en ronduit liegende dingen... Een "simpel" ongeluk zoals Gare Harrie stelt (hoe is de stemming in Peking? Wordt men niet gek daar of leeft het net zo weinig als hier?) heeft misschien de meest "logische" kans (kapingen zijn zeldzaam), maar de weinige aanwijzingen duiden er niet echt op... | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:14 |
Op CNN snappen de experts nauwelijks hoe die pings werken waar Amerika het over heeft. Een kerel dacht zelfs dat ze pas werken na aanraking met water wat dus schijnbaar niet het geval is in dit geval. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:14 |
Jij weet als geen ander hoe Aziaten in menselijk kapitaal denken. Alleen de levensverzekering van die passagiers is zo'n 200 miljoen waard... ![]() De incentive is groot, maakt dat het risico erop niet ook groter? Iets met pakkans? | |
remlof | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:17 |
Tof dat die Boeing steeds minder lang vermist is. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:18 |
Ja, ik maakte wat rekenfoutjes in het vorige topic. Ondertussen ook in miljoenen jaren denken, remlof. | |
Trebo | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:18 |
Volgens mij gaat het je allemaal wat boven de pet | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:18 |
Voor sommigen is dit vliegtuig wellicht nooit vermist geweest ![]() ![]() ![]() ![]() | |
remlof | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:20 |
Dan moeten ze hier zijn: BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 Goh, een bekende TS ![]() | |
gijsman | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:22 |
Nog steeds vermist, staat ergens op een afgelegen vliegveld. Ondertussen worden de Chinese wetenschappers uitgehoord over hun kennis, krijgen miljoenen om hun kop te houden. Over het lot van de rest van de passagiers kan ik niks zeggen. Anyway ik ga maar eens proberen af te sluiten, zie morgen wel weer of er wat nieuws is of meteen ontkracht wordt door de autoriteiten. | |
breaky | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:30 |
Er zijn in Azie zat afgelegen plekken te vinden waar zo'n vliegtuig kan landen zonder opgemerkt te worden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het vliegtuig in stukken op de oceaanbodem ligt.... | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:31 |
Toch interessant dat die CNN-expert zegt dat de gebeurtenissen zo in elkaar kijken te zitten dat het waarschijnlijk ergens is geland voor wat voor reden dan ook daar. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:36 |
Door mensen, maar primaire radar heb je toch op vreselijk veel plekken? | |
breaky | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:47 |
Ik weet het niet hoor. Ik zie geen reden waarom er veel primaire radars zullen staan, behalve dan bij een militaire basis, vliegveld of grote stad... | |
SuperHarregarre | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:48 |
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken. | |
Yuri_Boyka | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:51 |
ik heb 'm gevonden! | |
breaky | vrijdag 14 maart 2014 @ 02:52 |
Daarom denk ik ook dat het vliegtuig ergens op de zeebodem ligt ![]() Als het vliegtuig ergens geland is, dan moet men moedwillig de transponders en alle andere radio's en telefoons uitgezet hebben, anders was het vliegtuig allang ontdekt. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 03:02 |
![]() De Chinese kust is natuurlijk wat meer bewaakt dan de andere landen, maar kan me niet voorstellen dat geen enkel ander land ook maar 1 radartje heeft staan... | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 03:05 |
Landing op een geprepareerde plek waar de gijzelaars vastgehouden worden zonder communicatie zou natuurlijk prima kunnen. Het extra lang laten duren voor contact opnemen door eventuele gijzelnemers zou allerlei redenen kunnen hebben. Waar ik ook nog aan denk; nu sturen al die landen al dat materieel daarheen. Datzelfde materieel kan niet elders ingezet worden... misschien toch iets geopolitieks? | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 04:09 |
Als er ergens genoeg vliegvelden zijn waar dit type vliegtuig ongezien kan landen is het deze regio van de wereld. Er zijn veel verlaten luchtmachtbases en daarnaast zijn de observatiemogelijkheden zeker niet hetzelfde als hier. Deze piloot, wie dat dan ook is, heeft tot dusverre zo gevlogen dat hij zelfs bij Thailand, Indonesie, en Maleisie redelijk ongezien voorbij is gevlogen. Dan verwacht ik niet dat het in landen als Bangladesh en Myanmar veel beter is. Laat staan wat sie landen met andere landen willen delen. Wat ook interessant is is dat iemand in de cockpit wist hoe twee signalen uit te zetten maar die pieper waarmee ws het vliegtuig is gedecteerd niet. Wellicht is er dan toch een indringer geweest in de cockpit. Vertel ![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 04:10 |
Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.: De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat... ![]() Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos.. ![]() | |
breaky | vrijdag 14 maart 2014 @ 04:46 |
Hmmm laat ik het zo stellen: In Laos bijvoorbeeld is veel apparatuur ernstig verouderd (vaak nog van Russische makelij) of werkt niet goed meer. Ik neem dat Birma en Cambodja ook niet over hypermoderne apparatuur zullen beschikken. Bovenop komt dan nog dat (militair en overheid) personeel in deze contreien vaak onderbetaald en niet goed opgeleid is en dus niet constant radars aan het monitoren zullen zijn... | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 04:49 |
Zo'n cockpitdeur is toch niet volledig ondoordringbaar, het vliegtuig vloog nog uren door, dat is ook onwaarschijnlijk voor een zelfdmoordmissie, erg benieuwd wat er dan precies aan boord was, of wie, daarmee zijn wellicht vragen te beantwoorden, vooral waarom het is gebeurd zo. | |
breaky | vrijdag 14 maart 2014 @ 05:00 |
Het is volgens de laatste berichten niet bevestigd dat het vliegtuig nog uren doorvloog. Volgens mij weten ze gewoon helemaal niks en dat is zeer pijnlijk en beschamend. Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 05:07 |
Dit, maar zonder dat "ergens". ![]() Heb de OP trouwens aangepast met: • plaatjes uit vorige topic • het meeste van de schade van eerder op de dag hersteld - moet nog wat, dat komt morgen • lessen uit eerdere vliegtuigongelukken toegevoegd. En nu vrij. Morgenavond wel weer meer. Zet dingen voor in de OP niet in een quote-tag please, ik zet het erin als ik online ben. Belangrijke OP-informatie een DMmetje porfa. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 05:33 |
Nog altijd niks dus ![]() | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 06:27 |
Ik ook! http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/47310
[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 08:07:02 ] | |
kanovinnie | vrijdag 14 maart 2014 @ 06:55 |
volgens de laatste berichten vloog het vliegtuig juist niet door en over de rest heb ik maar 1 ding te zeggen: ![]() | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 06:58 |
IN de vs gaat het ook al mis met vliegtuigen. http://news.yahoo.com/nos(...)059185--finance.html http://www.chinadaily.com(...)content_17346520.htm | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 07:03 |
Edit: laat maar, eerst koffie dan OP lezen ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door MrTorture op 14-03-2014 07:10:39 ] | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 08:47 |
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:02 |
Opstijgen - 00:50 1e contactverlies - 01:07 2e contactverlies - 01:21 In 17 minuten kan precies de zuurstof opgebruikt zijn; in zijn roes drukt de copiloot per ongeluk het eerste knopje om? Daarna raakt iedereen bewusteloos en vliegt het op de automatische piloot langzaam maar zeker de zee in? Hoe verklaar jij dat 2e contactverlies? Kortsluiting? Een wakkere steward met een zuurstoffles (hoeveel hebben ze daarvan in zo'n vliegtuig?) die per ongeluk het 2e knopje uitdrukt? | |
Crazy-M | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:04 |
De VS start weer een nieuwe zoekactie lees ik net op nu.nl: http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.html | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:04 |
Ik hoorde op het nieuws dat de twee ccommunicatie systemen los van elkaar zijn losgekoppeld (volgens de vs). Explosie, terrorisme, crash op laatste radar punt is dan uitgesloten denk ik. Kaping of actie van piloot blijft sterk aanwezig. | |
MaJo | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:05 |
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik. | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:06 |
Tenzij je ze uitnodigt... | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:06 |
Zie OP; eerdere kapingen. Lekker is dat, een stel kapers toelaten tot je land. ![]() Heel erg "humanitair" voor de Noorse vrouwen die met zo'n tikkende tijdbom aanpappen. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 09:12:27 ] | |
MaJo | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:07 |
Dat zou dan vrij snel naar buiten komen lijkt me? | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:11 |
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van | |
Waterdrinker | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:26 |
Net als die Ruben & Julian-zoekers die met broodtrommeltje, stok en vrouw en kinderen op de vrije woensdagmiddag even mee komen helpen. ![]() | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:28 |
Ze weten de coordinaten mag ik hopen ![]() Dat is in de Andaman Zee | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:29 |
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen. Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen. Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u. 3) Season: All year - Season peak: Late August to early September 4) Season: April to June and October to December - Season peak: May and November 5) Season: October to May - Season peak: mid January to early March ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 09:46:22 ] | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:31 |
Juist waterdrinker. Erg voor nabestaanden zoiets. Berekeningen of/en speculaties zijn altijd nutteloos omdat je niet de juiste info hebt als buitenstaander. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:33 |
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:37 |
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:38 |
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie? | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40 |
jawel, makkelijk. 20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie. De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:41 |
Hoe zit het nou met die UFO? | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:42 |
Hoe denk je dat het nu opgemerkt wordt? Het is bijna 7 volle dagen van de aardbodem verdwenen... Je kan nu alles verwachten, als zelfs een miniem zeetje als de Golf van Thailand al zoveel moeite kost iets te ontdekken... | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:42 |
Ik heb een plaatje bij m'n post gezet. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:42 |
Lambiekje, in je hok. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:44 |
Ja, ik zag het. Mooi. De Aarde draait rond de evenaar met zo'n 1500 km/u. Dan kom je nog een heel eind Afrika in (Tsjaad?) met die paar uur brandstof... | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:45 |
Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:47 |
![]() | |
Freak188 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:47 |
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:49 |
Hier lijkt het alsof 1 steward 1 flesje draagbare O2 had. Vond ik ook heel vaag, maar hoe je het dan verklaart weet ik niet... Hoeveel van die flessen zijn er aan boord van een 777-200, weet je dat? En hoe lang kunnen de passagiers zuurstof happen? | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:49 |
![]() | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:51 |
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten). Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u. De passaatwind heeft wel z'n oorsprong in de draaiing van de aarde dus eigenlijk werkt de draaiing van de aarde wel mee, het is maar hoe je het bekijkt. [ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:02:36 ] | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:52 |
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent. Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren. Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 09:57 |
Ja, precies. Al zit ik nu dieper dan 45 meter, wat het gemiddelde schijnt te zijn. Water is duidelijk donkerder. En die drukte idd, al die getuigen, in die Golf. Maar als die kist niet (ver) weg is gevlogen, zou die daar moeten liggen. Het is het meest logische, al geloof ik zelf van niet. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:02 |
ja ik zit net verkeerd om, klopt. ![]() Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:03 |
Ik wilde net zeggen, moet jij niet eens gaan slapen? ![]() | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:06 |
Ik vond dit verhaal wel grappig. Staat los van de hele MH370-zaak, maar haakt wel een beetje aan op het cloaking device gerucht: http://www.pratt.duke.edu(...)-hides-objects-sound Geldt alleen niet voor een radar, denk ik zo. | |
Metalfreak | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:08 |
Hoe lang blijft zo'n black box trouwens een signaal uitzenden? | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:09 |
~30 dagen | |
Elan | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:21 |
Zit er niet een sterke ontvanger in die zwarte dozen of zo? | |
bedachtzaam | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:25 |
![]() http://www.nbcnews.com/#/(...)na-scientists-n52516 | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:27 |
Interessant, deze mag best in de OP. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:29 |
Deze knakker schijnt erg goed op de hoogte te zijn, via forum van airliners.net: https://twitter.com/jonostrower Geeft toch wel "breaking info", als dit waar is:
| |
bedachtzaam | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:31 |
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel? En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen? | |
Me_Wesley | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:36 |
Nee, wel een zender. | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:37 |
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding" | |
daeiron | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:38 |
Heeft er al iemand op tomnod een marine schip gezien? Ik vind het nogal raar dat ik er nog geen een ben tegengekomen terwijl er toch zo'n 25 rond zouden varen. edit: hier wel een vliegtuig trouwens: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/92535 | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:38 |
Done. Ik ben laat (nog op), maar die Maleiers zijn pas echt laat:
| |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:39 |
Primary Surveillance Radar berekent hoogte zelf. Namelijk: Radar zendt een puls, vliegtuig reflecteert die, en de radar ontvangt 'em terug. Aan de hand van de tijd die dit duurt kan de afstand berekend worden. De hoek waarmee de teruggekaatste puls wordt ontvangen wordt ook geregistreerd. Met de sinusregel (sinus vd hoek = overstaande zijde / schuine zijde) kan dan de hoogte berekend worden. Dit werkt onafhankelijk van de boordinstrumenten dus. Snelheid en richting kunnen óók bepaald worden door horizontale en vertikale hoekverdraaiing met betrekking tot het tijdsverschil met de vorige puls. Secondary Surveillance Radar doet dit ook maar werkt iets anders, daarbij wordt er bij SSR ook nog data van de boordinstrumenten teruggezonden als zijnde een downlink data stream. Die transponder moet dan wel aanstaan natuurlijk anders werkt SSR in het geheel niet. Het beste is dus beide te gebruiken en dat ziet er dan zou uit: SSR boven, PSR onder: ![]() Ik zal je maar niet gaan vervelen met valse reflecties, garbling effect, multi path, fruiting effect etc. ![]() Wel interessant leesvoer trouwens: http://www.gabrielefalciasecca.it/documenti/lesson_SSR.pdf [ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:52:48 ] | |
daeiron | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:42 |
Iemand een idee welk eiland dit is? http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/93739 | |
daeiron | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:47 |
vond net dit: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/99010 Boot of stuk vliegtuig? | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:49 |
De berichten komen van de kranten, die weten niet exact hoe alles werkt, net zo min als wij. Misschien noemt iedereen het een ping, maar is het net ff iets anders. Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen. Het klinkt mij in ieder geval niet in de oren als onmogelijk. | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:55 |
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn. | |
Jorwol | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:55 |
Lijkt me een boot | |
bedachtzaam | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:58 |
Zo jammer dat we niet verder kunnen inzoomen. Hier ligt ook iets wat zeker geen boot is. http://www.tomnod.com/nod/challenge/#malaysiaairsar2014/map/92604 | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 10:59 |
Probleem is dat dit systeem in het vliegtuig verbinding maakt met 1 satelliet, maar goed. Alles is mogelijk nu, lijkt het wel. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:00 |
Dat is Pulau Purak, Malacca Strait. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:02 |
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637 | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:05 |
Breaking. Zijn er sattelietbeelden van Diego Garcia? | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:09 |
Dan zou hij over druk bevolkte gebieden gevlogen moeten zijn zoals boven Thailand en Myanmar. Beide landen zouden dat dan toch wel opgemerkt moeten hebben? Eventueel met militaire radarsystemen. Een land als Myanmar zou dat echt niet zomaar toestaan. | |
Red_85 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:09 |
These rumours are also not the truth | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:10 |
Dit is gewoon waar natuurlijk. Dat gaat later ook blijken. | |
mschol | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:13 |
het kan ook dat alles angstvallig stil wordt gehouden omdat hij daadwerkelijk gekaapt is, ze niet exact weten waar hij is en willen voorkomen dat de terroristen iets te weten komen (je kan ze beter laten denken dat je denkt dat ze zijn gecrasht) althans, dat soort vormen begint dit steeds meer aan te nemen nu ![]() | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:13 |
Hoezo? Over Maleisië en dan richting de Andaman Islands, dan vlieg je toch alleen over zee? | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:15 |
Volgens radar gegevens vloog ie eerst richting Vietnam, daar is het contact kwijt geraakt. Is het dan niet erg onwaarschijnlijk dat ie dan weer richting Maleisië vliegt terwijl over land via Thailand het veel sneller is om daar te komen? | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:16 |
Als hij een 'geldige' route aan het vliegen was kan niels0 vast wel uitpuzzelen welke route dat geweest kan zijn. Hij hoeft in elk geval niet over Myanmar gevlogen te hebben, en het noordelijk deel van Maleisië lijkt vol te liggen met national parks, zo druk bevolkt ziet het daar niet uit. De vraag is natuurlijk of daar radars staan die hem opgepikt moeten hebben als hij laag over kwam. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:22 |
Als je vanaf het punt waar het vliegtuig contact verloor een lijn trekt naar het noordwesten, dan kom je uit bij de Andaman Islands, een geoefend vlieger kan dan een route volgen waarbij je alleen het noorden van Maleisië passeert. | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:23 |
Op welk punt is het contact precies verloren? | |
videonatic | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:25 |
Vreemde wendingen joh, spannender als een serie dit. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:27 |
![]() Laatste contact: "approximate last radar position" Laatste mogelijke radarwaarneming Maleisische luchtmacht: "unidentified radar target Mar 12th" | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:31 |
Guys, alles wat er in deze wereld gebeurt, is onder toeziend oog van de hedendaagse hegemonie Amuricah. Maleisie wil niks prijsgeven, de USA gaat nu "het wrak" vinden. Dikke ballen, na al die uren -deliberately en afwijkend-vliegen. Een 772 vlieg je niet in zee na het met moeite ontwijken van de points. Er zit een doel, purpose achter. De 772 staat ergens aan de grond. Dit zeg ik met logisch verstand. Kan je ergens unibet doen? | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:31 |
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit nog steeds gebaseerd is op die waarneming van een Unidentified radar target op 12 mrt, afgebeeld op bovenstaande kaart. Aangezien er waarschijnlijk niet veel radars staan tussen Maleisië en die eilanden. Anders moeten er al toevallig marineschepen op die koers hebben gelegen die het vliegtuig op hun radar hebben opgepikt. Waarschijnlijk is het niets nieuws dus. | |
eigendeegcookie | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:31 |
Ik snap niet dat er alleen met schepen en vliegtuigen gezocht wordt. Waarom niet ook met drones? kan iedereen online meehelpen. | |
Crazy-M | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:33 |
De reikwijdte misschien niet ver genoeg? | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:33 |
Het gaat om mensenlevens hoor ![]() Beetje ziek als je geld wil verdienen over de ruggen van onschuldige mensen die in dat vliegtuig zaten. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:36 |
Nou Avherald.com weer:
| |
Twiitch | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:37 |
Die complotheorieen weer ![]() Als dat ding ergens anders was dan onder water dan hadden ze wel al iets opgepikt. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:40 |
terwijl een kenner zegt dat hij vrijwel altijd van te voren niet te verklaren is. Maar met een technisch defect of kaping of zelfmoord zit je al snel goed natuurlijk. | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:51 |
Het is allemaal een behoorlijk rommeltje aan het worden met al die partijen die weer van iets anders overtuigd zijn. Waar het vliegtuig ook ligt, als dit verhaal voorbij is zijn er een aantal lessen die we hierdoor geleerd hebben, namelijk - dat er een hoop rommel in de oceaan drijft waarvan we niet weten wat het is, - dat een groot deel daarvan oliesporen zijn - dat er een hoop signalen heen en weer gebeamd worden waarvan niet bekend is wie de zender is, - dat er een hoop spul op de radar voorbijkomt waarvan onbekend is wat het is, - dat er brandende dingen in de lucht gespot worden vanaf boorplatforms, - dat er life rafts in zee drijven, - dat het valse-paspoorten-detectie-systeem voor geen meter werkt - dat Malaysian Airlines zich niet abonneert op zaken die de veiligheid van hun vloot ten goede komt. - dat ons luchtruim een gatenkaas is zelfs rond een van de centrale hubs in zuid oost azië Het lijkt allemaal zo'n groot raadsel, maar het zou me niets verbazen als het juist de betrokken instanties zijn die er een mysterie van maken en dat de werkelijkheid straks gewoon al die tijd voor de hand heeft gelegen, maar niet is opgemerkt omdat het al snel zo'n warboel was. Iets met door de bomen het bos niet zien. | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:53 |
Nou, de Maleisische overheid heeft weer iets om te ontkennen, volgens mij kennen ze het woord verificatie daar niet. | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:57 |
Tsja dat snap ik, maar op een punt kan je niet meer zo denken. Zoveel bewustheid, zo weinig concreet/helder nieuws en zoveel mysterie ;-) | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:59 |
Ja natuurlijk. Zelfs in de lucht is hij - volgens de berichtgeving - makkelijk opgepikt. | |
Revolution-NL | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:00 |
Zaten er nu 20 Experts van de DoD aanboord die expertise hadden over elektrische wapens of is dit onzin? | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:05 |
20 werknemers van Freescale; maar er werd niet gespecificeerd van welke tak binnen het bedrijf ze werkzaam waren. Freescale houdt zich bezig met verschillende applicaties in allerlei industrieen. | |
iksnaperniksvan | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:05 |
Wat is DoD? Er waren 20 man aan boord van Texas Instruments in ieder geval. http://www.abc15.com/news(...)ployees-aboard-mh370 Aangezien op de site van Texas Instruments zelfs een bericht daarover staat, zouden we met zekerheid kunnen zeggen dat dat in ieder geval klopt. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:07 |
Er werd hier gezegd dat somalie wel gehaald zou kunnen worden. Hoe zou dat onopgemerkt kunnen gaan dan? Op de maladiven staan geen radars? | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:07 |
Dat is hier: https://www.google.nl/map(...)80055648fccb2c?hl=nl Volgens de remote viewer zou het vliegtuig hier ergens zijn neergestort, dat ligt wel in de buurt https://www.google.es/map(...)d=0x0&output=classic | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:10 |
Ik zoek iets, maar kijk ik er nou gewoon overheen? Een kaartje met deze plaatsen:
| |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:12 |
![]() | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:13 |
Dat ligt dus totaal niet in de buurt ![]() Wat is eigenlijk de bron hiervan? | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:16 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.html | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:16 |
Dit sluit cabine decompressie dan uit als de vliegtuig daadwerkelijk deze route heeft afgelegd. | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:22 |
Het rare is dat hij wel bestaande waypoints gebruikt heeft maar niet bestaande flight paths tussen die waypoints in.. of de gegeven informatie is incompleet en ze noemen alleen de grotere waypoints. Misschien dat niels0 hier meer over kan vertellen. Als dit waar is zou het ook de radar waarneming van vlakbij Phuket kunnen verklaren. edit: voor mensen die willen 'spelen' met de waypoints: http://skyvector.com/ | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:26 |
en vanaf het laatste punt daar (NO van dat vierkantje) is het signaal dus gestopt, wat mogelijk ook handmatig uitgeschakeld kan zijn. | |
Revolution-NL | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:30 |
United states departement of defense ![]() | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:31 |
Department of Defense, en ze zijn niet van Texas Instruments , maar van Freescale Semiconductor Staat ook gewoon in het artikel:
| |
Proximo | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:33 |
Mocht zo'n ding door decompressie uit elkaar vallen dan hadden ze dat nu wel gevonden dunkt mij.. Kaping, tja.. Dan niet door your average terrorist. Eerder vanuit een overheid. | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:34 |
Als de laatste berichten accuraat zijn, was de vliegtuig in de richting van India / Pakistan / Afghanistan gevlogen. Of ze daadwerkelijk genoeg kerosine hadden om die plekken te bereiken, is een tweede. Maar als je die laatste twee waypoints met een lineaal doortrekt kom je gewoon bij Pakistan/Afghanistan uit. Creepy shit. | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:36 |
Als hij deze route echt gevlogen heeft kun je er dus vanuit gaan dat de piloot een bewust koers heeft ingezet. De mogelijkheden vanaf dit laatste waypoint is dat hij ofwel door is gevlogen naar de Andaman eilanden (waar een vliegveld ligt dus waarschijnlijk zou hij daar wel opgepikt zijn door de radar), dit vliegveld bewust ontweken heeft en koers heeft gezet naar India, of naar het noorden is afgebogen en dan kom je in Myanmar uit. The plot thickens.. | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:39 |
Of de zee ![]() https://www.google.es/map(...)d=0x0&output=classic | |
Jorwol | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:46 |
![]() | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:46 |
India is begonnen met het over land zoeken naar het vliegtuig. Dit is waanzin. ![]() http://online.wsj.com/new(...)438353923544562.html | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:49 |
Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:52 |
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel.. ![]() | |
Twiitch | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:53 |
Op zich wel interessant: http://www.washingtonpost(...)malaysian-air-scale/ | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:56 |
Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:57 |
![]() | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 12:58 |
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord. | |
Twiitch | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:00 |
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen. | |
Infection | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:01 |
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos... ![]() | |
TC03 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:03 |
"Kan bijna niet anders". Euh nee, het kan makkelijk anders. Er zijn 1001 scenario's denkbaar en voor 1001 scenario's is wel wat te zeggen. | |
RVer | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:04 |
Transponder manipuleren, en je hebt het perfecte stealth wapen Dat kunnen die Chinezen aan boord wel ![]() | |
Twiitch | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:04 |
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel. Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:08 |
Hoe gaat GPS onder water werken dan? ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:10 |
Leg eens uit hoe dat moet werken dan | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:10 |
Boh, na een paar uur kijk ik weer eens en weer iets heel anders nieuws. Wat een film joh. Laten we van een kant nog hopen op een kaping. Niet dat dat positief is voor de passagiers en hun familie, maar in iedergeval meer overlevingskans dan een crash. Wederom dank voor de mensen die zich inzetten voor updates. Hier is het beter bij te houden dan waar ook. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12 |
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:15 |
Technisch is het zeker mogelijk, maar waarschijnlijk nooit voor echt noodzakelijk geacht. Vrijwel altijd heeft de piloot nog tijd om een signaal uit te zenden en in het geval van een plotselinge explosie kan het vliegtuig nooit heel ver van zijn koers af zijn, waardoor hij snel gevonden kan worden. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:15 |
Iemand meneer banaan al een dm gestuurd met de laatste update? | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:15 |
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden? Echt, is een kosten baten verhaal. Hoe vaak komt dit voor? | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16 |
Waarom zou dat moeten? Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16 |
![]() | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17 |
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17 |
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch. | |
kurk_droog | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:20 |
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten ![]() | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:21 |
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond. Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.
| |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:21 |
Ja oke dat weet ik ![]() Maar als je er langer over nadenkt wel logisch, deze vorm van communicatie wordt minder betrouwbaar geacht dus volledig overgaan doen ze niet. Dan vervolgens nog een parallel systeem hanteren leidt inderdaad tot hoge kosten. Zelfde met GPS. Nog steeds moeten vliegtuigen zonder GPS kunnen navigeren, terwijl het het nauwkeurigste navigatiemiddel is. Maar de beschikbaarheid is niet gegarandeerd. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22 |
Is al eerder genoemd, basis veiligheidsregel in de luchtvaart: Alle systemen waar spanning op staat dienen te kunnen worden uitgeschakeld om brand te voorkomen in geval van storing/kortsluiting. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22 |
![]() | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22 |
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:23 |
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan? GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe. Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:25 |
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even... | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:28 |
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen? | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:28 |
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten. Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast. | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:29 |
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:32 |
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:32 |
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33 |
Deze is ook leuk:http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33 |
deze was nieuw voor mij misschien ook voor hem | |
poemojn | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:33 |
oh, nieuw doelwit? Dus niet meer met zwaaiende f16's naar de nss in den haag, waar hij dan kan worden neergeschoten door nederlandse f16's? | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34 |
En geen van die technieken werkt boven zee. | |
Asskicker14 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34 |
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control. Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten. Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34 |
Jawel | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:36 |
Rolls Royce kríjgt real time updates van hun Boeing 777 motoren, of ze nou boven land of boven zee vliegen. 4 normale berichten per vlucht en meer berichten als er problemen zijn. | |
The_stranger | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:36 |
Dit inderdaad. Men wil in de zomer altijd voor een tientje naar Spanje, maar nu het hardst roepen om dure, maar in de praktijk praktisch nutteloze maatregelen.. RR baseert (preventieve) onderhoud op de data die ze binnenkrijgen. Met andere woorden, de data gaat in een programma welke na een tijdje bijvoorbeeld de opdracht geeft de verbrandingskamers te inspecteren omdat er afwijkende temperaturen gemeten zijn... | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:37 |
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:37 |
klopt. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38 |
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit. Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen. | |
TLC | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38 |
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'. | |
Jorwol | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:39 |
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken? | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:39 |
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land. | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:40 |
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang. En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen. | |
The_stranger | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:40 |
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:41 |
Dan heb je het verkeerd begrepen. | |
xzaz | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:41 |
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard. Dat is interessant, heb je een linkje? | |
TLC | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:41 |
Mensen frustreren, wraak nemen op iemand ? ik kan niet in hun hoofden kijken van mensen die tot zo iets in staat zijn | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:43 |
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd. Of als klokkenluider, dat je toch nog redelijk ongezien of pas erg laat gezien eea kunt uitvoeren in de lucht. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:43 |
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44 |
Al vaker voorbij gekomen, maar goed: http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd. | |
ace_eleven | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44 |
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat: 100.000 vluchten * 100 passagiers * 365 dagen = 3.65 miljard 1 miljard jaarlijkse kosten leveren dus ongeveer 30ct extra kosten per vliegticket ![]() | |
mschol | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44 |
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:44 |
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten. Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van. En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden. Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden. | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:46 |
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren). | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:47 |
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
| |
The_stranger | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:48 |
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:48 |
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst? | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:50 |
Wow dat zijn er nog wel wat extra. Bedenk me ook net dat die Amerikaan een faal was, de rest van de crew kreeg hem onder controle. Interessante kwestie. | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52 |
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52 |
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90. Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor. | |
WammesWaggel | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:53 |
Egyp Air 990 zou uit wraak zijn neergestort. http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell | |
OEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:55 |
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen. | |
Westerling | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:56 |
Ja dat bedoel ik dus. Omdat het voornamelijk overheidsinstanties zijn die een gratis dienst leveren. | |
TLC | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:59 |
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet. Bovendien zouden de kapers dan alles uit moeten zetten, en ik kan me niet voorstellen dat ze dan zo technisch begaafd zijn dat ze weten hoe dat te doen, zelfs onder dwang zou een piloot dan iig een signaal kunnen openlaten zodat ze van de grond uit zijn te volgen, | |
amsoor | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:00 |
[quote]![]() [..] Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com [..] [/quote 1991 = 2001 zeker? | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:04 |
Ook interessant is dat onderzoekers nu vrij zeker zijn dat het vliegtuig nog enkele uren heeft doorgevlogen. Bijbehorende afbeelding is m.i. wel OP waardig: ![]() | |
ace_eleven | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:07 |
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen. Voor zowel zelfmoord als een technisch mankement zou een directe duikvlucht logischer zijn ![]() | |
OEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10 |
Yep, en het dodenaantal mag ook wel aangepast worden. | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:14 |
Om precies dit wat er nu gebeurd. Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:22 |
-Primary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar heeft een beperking met minimum en maximum hoogte ivm beam hoogte. -Secondary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar werkt niet als de transponder uitstaat. -Terminal Approach Radar grid heeft een beperkte dekking met bereik en hoogte. Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands. Zou India dan misschien achter de 'kaping' zitten? India en China zijn aartsrivalen. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:26 |
Deze kaart heb ik nog niet gezien: https://pbs.twimg.com/media/BirwabjCIAACtVF.png:large | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:31 |
Maar wat zouden ze op de Andaman Eilanden moeten? Vind het maar een raar verhaal. | |
gijsman | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:31 |
snorkelen | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:32 |
Malay bedrijfsuitje, moet kunnen. | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:33 |
Misschien een reclame stunt van de VVV daar. Niemand die de Andaman Eilanden kenden tot nu toe. | |
TLC | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:35 |
De piloot zelf hield zo te zien ook van flightsimulator games | |
Take2 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:36 |
Vooral dat laatste komt "regelmatig" voor, zou idd een plausibele verklaring zijn. De geschiedenisboeken halen... ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:36 |
Leg eens uit waar ik naar kijk.. | |
Take2 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:39 |
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585 over de piloten | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:40 |
Mooi plaatje van de theorie. ![]() | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41 |
die dikke rode lijn is dan de vermoedelijke route | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42 |
Maar wat zijn al die cirkels? | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:43 |
Ja, zover was ik ook | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:43 |
Radartorens misschien? | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44 |
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk. | |
Awsom | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:45 |
Wat wil je hiermee zeggen .. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:46 |
Dat zijn radiobakens tbv navigatie. VHF Omnidirectional Range. Die rode vlakken Terminal Control Area. Die rode vlakken zijn Restricted Areas. | |
Draailamp | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:46 |
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben. Toch kan het in deze ook zijn dat hij niet enkel een luchtvaardnerd was maar e.e.a. hier met heeft voorbereid. Het onderzoeken waard denk ik. | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48 |
Mag ik vragen wat jij doet in het dagelijks leven? Zit je off shore? | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48 |
het was dan ook niet helemaal ongezien | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:49 |
de reikwijdte van de radar? | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:52 |
Yep, chief electronica. ![]() | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:53 |
Staat in post #224 | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:55 |
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:01 |
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens. Deze dingen: ![]() Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1 Die kleine rondjes met een streep zijn indd vliegvelden. En die streep stelt dan de landingsbaan voor. Zie je gelijk wat voor richting ze hebben. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:04 |
RadarBox24.com RadarBox24.com - News (BBC) - The US has sent surveillance teams to the Indian Ocean to help search for the missing Malaysian plane, after claims emerged that it may have flown for longer than investigators had thought. Unnamed officials said the plane sent signals to satellites for up to five hours after its apparent disappearance. More at: http://www.bbc.com/news/world-asia-26572172 | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:07 |
Die zie ik niet op het kaartje waarnaar ik linkte, maar zal wel aan mij liggen. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:15 |
![]() Mogge allen, issie al gevonden? ![]() Een aantal (wel gecheckt) staan in de OP. Meer kan er n.a.v. deze post bij, maar dat mag een volgende kandidaat doen. Verder is de OP geupdate met eight zijn DM. Mist er iets? Ik ben af en toe online vandaag, niet zo ziek meer als afgelopen dagen... | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:16 |
Ze zijn al 6 dagen geen steek verder gekomen ![]() | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:17 |
Collectieve zelfmoord boven Angkor Wat. | |
jaco | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:17 |
Het is mogelijk een mislukt kapingsplan. Het eerste doel van de kapers was in dat geval om detectie te vermijden, het vliegtuig op de gewenste lokatie te landen en onder kontrole te brengen. Daarna kunnen ze eisen stellen. Om de een of andere reden is het vliegtuig toch neergestort. Het heeft dan voor de handlangers van de kapers geen zin meer om eisen te stellen. De gebeurtenis zou dan nog als aanslag op te eisen zijn en dit is misschien ook gebeurd, maar is niet serieus genomen of wordt nog geheim gehouden. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:17 |
Het schijnt dat er een vliegtuig mist ergens | |
Dos37 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:20 |
Ik blijf bij een zwart gat. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:40 |
Het gaat wel vooruit eigenlijk, want in het vorige topic was hij 170 uur vermist en nu nog maar 150 uur. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:41 |
Klopt, was een rekenfoutje in het vorige topic. ![]() Nu off. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:25 |
Iemand nog bezig met dat TomNod? | |
Merkie | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:28 |
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie. | |
Blik | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:29 |
Veel te langzaam, duurt meerdere minuten om 1 tile te laden | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:31 |
Ok, hier niet hoor? Soms laadt de pagina niet in één keer, maar als hij het wel doet is hij ook gewoon snel. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:32 |
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:33 |
Het is raar dat China en Maeleisie de aandacht de hele tijd focussen op de Maleisische oostkust, terwijl er steeds meer aanwijzingen zijn voor de westkust maar die komen dan wel van anonieme bronnen of bvb Amerika, ik denk dat er iets of iemand aan boord was van dat vliegtuig waarvan China en Maleisie niet willen dat een andere partij het zal vinden. | |
Blik | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:35 |
Gek, bij mij is die nu idd wel snel | |
mschol | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:36 |
ik bij E.T. die een betere ride naar huis wilde | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:39 |
![]() | |
nummer_zoveel | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:44 |
Wel interessant: http://www.quest.nl/artikel/vijf-verdwenen-vliegtuigen | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48 |
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden. | |
Speculant. | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48 |
![]() Gezien de ondiepte van de zee daar en de hoeveelheid dat er naar zoekt zou je zeggen dat ze vrijwel zeker ergens anders naar toe zijn gevlogen alvorens [..] . | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:49 |
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet. Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:52 |
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:05 |
Aangespoeld niet, maar na 5 dagen zijn wel brokstukken en lijken gevonden. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:07 |
dat komt hier vandaan: nu.nl | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:09 |
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12 |
Oh maar dat beweer ik ook niet, geef alleen aan waar het vandaan komt, want dat vroeg hij. Het wordt ook tegengesproken:
| |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:13 |
Moeilijk te zeggen of het speculaties zijn of keiharde feiten, dat ligt eraan of je de bronnen (die van binnenuit het onderzoeksteam zouden komen) wil geloven. Het onderzoeksteam maakt niet al hun kennis openbaar. Het kan voor dit team natuurlijk nog steeds een feit zijn, ongeacht of een bron het naar buiten brengt of niet. Feit is inmiddels dat er enerzijds bronnen zijn die zeggen dat het vliegtuig nog pings aan satellieten heeft afgegeven die info hebben verstrekt over locatie/speed/altitude. Deze pings stopten op een gegeven moment. Wellicht dat het 'uitgezet' is. Informatie over de locatie wilde de bron niet zeggen. Gevolg zou zijn dat de US nu, vanwege deze info, aan het zoeken is in de Indian Ocean richting de Andaman eilanden. Anderzijds is er de informatie dat military radar het spoor van het vliegtuig heeft opgepikt en dat zou aantonen dat het vliegtuig een aantal waypoints heeft gevolgd. Ook dit zou wijzen naar de Andaman eilanden. Dit spoor stopte, wss omdat het vliegtuig buiten het bereik van de radar kwam. Is het toeval dat beide routes stoppen rond de Andaman eilanden? Of haalt de media twee verhalen door elkaar? Satellite spoor: http://m.us.wsj.com/artic(...)nding_now_1&mobile=y Radar spoor: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2D0DG20140314
[ Bericht 1% gewijzigd door Drebbelman op 14-03-2014 17:21:41 ] | |
Drebbelman | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:19 |
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven. Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23 |
De Amerikanen schijnen ook eigen (??) satellietbronnen te hebben. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:24 |
Waarschijnlijk zijn het feiten. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27 |
![]() Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten. Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:27 |
ik ben het spoor bijster... Pings worden vanuit het vliegtuig zelf verzonden dacht ik? Maar is dat dan met zekerheid dit vliegtuig? Of kan dat dan elk vliegtuig geweest maar ze weten nog niet welke en omdat ze niet weten welke, KAN dat dit vliegtuig zijn? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:28 |
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes ![]() Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt? Het verhaal wordt met de dag bizarder. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:28 |
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest | |
gijsman | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:30 |
inmiddels is het daar alweer nacht en hebben ze nog steeds niks gevonden. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:31 |
ja, alleen heb ik daar nog niet over gehoord dat ze ook aan het zoeken zijn | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:31 |
![]() File photographs of clouds hanging over the North Sentinel Island, in India's southeastern Andaman and Nicobar Islands. India used heat sensors on flights over hundreds of uninhabited Andaman Sea islands on Friday, and will expand its search for the missing Malaysia Airlines jet farther west into the Bay of Bengal, officials said. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:31 |
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja ![]() | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34 |
Ja, maar zolang je het vliegtuig niet vindt mag dat dus geen feit zijn. Dus dan blijf je tot je het vindt in speculaties hangen, om het daarom minder geloofwaardig te vinden is dan ook weer zo wat. Anders blijf je tussen Maleisie en Vietnam hangen en daar is (ook) nog steeds niks gevonden. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:36 |
![]() The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Kidd and USS Pinckney are seen en transit in the Pacific Ocean in this US Navy picture taken May 2011. | |
Waterdrinker | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:37 |
Gestolen: Boeing 727 Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat. http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance Ook bizar eigenlijk. ![]() Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord. Niet eens zo gek lang geleden. | |
niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:38 |
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar... 'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.' | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:39 |
Zeker bizar, maar weer aangeeft dat het dus wel mogelijk is om te verdwijnen met zo'n bakbeest, met of zonder passagiers. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:39 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:41 |
![]() | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:41 |
Op dit moment zijn er twee kanten, de Maleisische en de Amerikaanse kant, waar experts zeggen die meewerken aan het onderzoek dat de Maleisiers van alles roepen om het vervolgens te ontkennen of te ontkrachten zeggen ze dat dit bij oud-onderzoek, zoals bij Air France, pas iets naar buiten werd gebracht na enorme voorzichtigheid. Mede op basis daarvan ga ik af op wat de Amerikanen zeggen, of dit vliegtuig is neergestort of geland is speculatie, maae de koers richting het noordwesten zie ii niet meer als speculatie dus. | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:42 |
Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden ![]() | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:43 |
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:44 |
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten? Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot. | |
Ludacriss | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:46 |
En de druk in de cabine veranderen zodat de passagiers bewusteloos raken ofzo? Die raak je niet zomaar kwijt ofzo. |