Mr_Klaasje | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:52 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:19 |
Stormlooptopic, nu al. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:21 |
Klaasje heeft iedereen weggejaagd. | |
Anne | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:23 |
We zitten vol spanning te wachten op Fles. | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:28 |
Die zal wel ergens tierend in een stilstaande trein zitten, op de mobiel-internetloze Veluwe. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:29 |
Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:32 |
En geef die kusjes van Anne ook maar aan mij ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:35 |
*Anne op Fles zet* | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:35 |
Voor het kietelen en een paar kusjes dan eah. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:35 |
Flauwekulsmoes dus. Lekker knullig weer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:36 |
Hmm. Fijn zo ![]() Nou nog een biertje en een voebalwedstrijd op TV en ik ben blij ![]() | |
Anne | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:36 |
Dus de trein reed weg? Met de helft van de mensen nog op het perron? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:37 |
Ja tuurlijk man, die dachten dat er nog 7 "wagonnen" achteraan kwamen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:38 |
voorts stapvoets sjokken tot Hoevelaken. "Dames en heren zoals u merkt rijden we met aangepaste snelheid, dit komt door een storing op het spoor naast ons, waardoor wij langzamer moeten rijden. Maar u moet maar zo denken: We rijden tenminste nog!" Leukerds ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:39 |
Ik heb me nog hardop afgevraagd of dit een voorschot was op de volgende melding ![]() | |
Anne | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:40 |
![]() Terechte klacht. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:40 |
Sein-, wissel én bovenleidingsstoring veroorzaakt door materieelproblemen die te wijten zijn aan onvoorziene herstelwerkzaamheden aan het personeel. ![]() | |
drakin | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:40 |
Die komt nu... | |
Anno1982 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:42 |
Mwah, was zonet lekker rustig van Utrecht naar Amersfoort in 10 bakken wagonnen VIRM. Voorin, dat wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:46 |
Het is natuurlijk "rijtuigen". Wagonnen zijn voor badslippers ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:47 |
En dan zijn het alsnog wagons. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:50 |
Dingen op draaistellen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:51 |
Staal-op-staal-pr0n. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:54 |
Geinig, de bouwers van de NoordZuidlijn verkopen graaftanden van de TBMs. Ze hebben er 30, ze kosten 50 euro per stuk, opbrengst gaat naar een goed doel. http://www.hierzijnwij.nu/nieuws/ja-ik-wil-een-graaftand/ | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:57 |
Oh ja omroep zweeg in alle talen over wat er nou aan de hand was. Toen ik in Apeldoorn weer bereik had bleek op Teletekst iets te staan over een wisselstoring. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:59 |
20 tot 60 kilo ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:59 |
Dunno, misschien handig om een bloempot mee te verzwaren ofzo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:00 |
Had jij niet ooit een stationsbord? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:01 |
Ja toen ik in een studentenkamer woonde ja ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:01 |
Kijk. Bijna helemaal goed gegokt. | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:01 |
Vorig jaar. Waar is dat ding gebleven? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:02 |
Oh jah nee als je dan later groot bent enzo moet je dingen die je cool vond op een studentenkamer zeker wegdoen en drinkt nooit meer bier ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:03 |
Was ook wel een vet moeilijke gok ![]() Overigens had ik bedacht "binnen is binnen", en aangezien we gisteren nog een discussie hadden als in "14 bakken kan niet" was ik dus WEL aan boord. Met joechei maar +12 aangeland in Deventer. Fijn dat in Apeldoorn de deuren even open konden want het begon behoorlijk benauwd te worden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:04 |
Ik kots nooit meer van bier, je hebt het verkeerd verstaan ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:04 |
14 Bakken kan makkelijk, heb ze ook wel eens met 15 de IJsselbrug over zien gaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:05 |
15 is maximale met reizigers. | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:05 |
Welke? De IJssel heeft best wat bruggen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:07 |
Die bij Deventer want die bij Zwolle is max 14. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:08 |
Koop een megafoon, en een potje vaseline, en een kaartje naar Amersfoort, en heb de avond van je leven ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:08 |
Alweer 3 jaar geleden. Vertrokken naar een studentenkamer in Arnhem of zo ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:10 |
"Ik heb ze weleens met 15 bakken uit Amersfoort zien vertrekken die kant op." | |
AIex | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:10 |
Mat64 in brand in Leeuwarden. Instructiestel | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:10 |
Instructie voor de brandweer. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:10 |
Is toch sloopmat. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:11 |
Zegt niks over hoeveel er daadwerkelijk aankwamen. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:12 |
Hebben de daklozen ook wat te doen. En moeten ze morgen weer ergens anders slapen ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:12 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:13 |
Trein van iets over 8 uit Apeldoorn reed zelfs in de zomermaanden van 2001 altijd met 5x3 bakken ICM. Onverbouwd, Rooken niet verbooden, goede overstap van lijn 95 op de trein en vice versa. | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:15 |
Door storing weleens 15 bakken Utrecht - Rotterdam gehad. Met extra omroep op Alexander dat mensen in de achterste bakken vriendelijk verzocht naar voren te lopen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:17 |
Vroeger eah, toen ICM's nog echte Koplopers waren, ging het combineren in Zwolle wel eens fout, en dan reed het achterste gedeelte vooruit naar Amersfoort en dan was die de bitch in Amersfoort tot aan Utrecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:23 |
Vroegah was alles betah. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:25 |
Hmm... | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:26 |
oh, dat was volgens teletekst de geadviseerde omreisroute Amsterdam - Deventer ![]() | |
boriq | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:26 |
die doet't inmiddels weer. | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:27 |
Mijn trein van tien wagonnen VIRM was ruim zat van Heerhugowaard naar Sloterdijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:28 |
de Hemel zij geloofd en geprezen ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:32 |
En mijn trein op het traject Enkhuizen - A'dam CS was op de heenweg en terugweg fantastisch rustig, geloof tweemaal VIRM-VI ![]() | |
dennistd | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:34 |
Kijkvoer over het transport van de Desiro's van Krefeld naar Sint Petersburg: http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)--Zuege-fuer-Sotschi Let ook op de enigszins vreemde ligging van de Rijn, het Amsterdam-Rijnkanaal en Amsterdam (of zou het toch Lelystad moeten zijn?): ![]() | |
b2py | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:37 |
Da kannie ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:54 |
goed staaltje sportief reizen noem ik dat Met de trein blijf je in beweging! | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:57 |
brand in de accubak
| |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:58 |
Het treinvak? Waar? In het stadion of zo? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:03 |
het rangeerterrein waar natuurlijk tot op de vierkante centimeter precies staat aangegeven waar wat moet staan | |
Litpho | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:04 |
Eens een keertje een trein door de F-side heen kachelen is vast geen onverdeelde zegen. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:26 |
In Leeuwarden hebben ze alleen maar Friezen-side ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:27 |
laat dat de Leeuwarders maar niet horen ![]() | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:28 |
De eerste NMBS Varkensneus (MS75), stel 801, is inmiddels buiten dienst gesteld omdat de gestelde modernisatietermijnen niet gehaald worden, en de revisietermijn is verlopen. Over 4 maanden verloopt de volgende revisietermijn van stel 824, en dat gaat ook niet gehaald worden. Deze 2 stellen zullen als eerstvolgende aan het revisieproces worden gevoegd, die inderdaad wel doorgaat. Tenzij er een stel is die dusdanig versleten is dat revisie niet meer loont, dan wordt die aan de kant gezet. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:29 |
bevind ![]() | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:30 |
Nu ik het teruglees snap ik het zelf ook niet meer, nee. Aangepast. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:31 |
Gaat die revisie nu plots wel door dan? Ik meende dat het afgeblazen was of sloeg dat op ander mat van de NMBS? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:32 |
Varkensneuzen zijn ook gewoon klassiekjes maar zouden eigenlijk nog even door moeten. Er is wel veel meer van het locomotiefpark aan de kant gezet dan eerst gedacht omdat Logistics geen kut te doen heeft. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:42 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:54 |
Logistics zou de HLE 13 krijgen als soort-van bruidsschat. Met de HLE 13 kunnen ze binnen België en Frankrijk rijden, waar Logistics weinig aan heeft omdat het Duitse achterland dan niet bereikt kan worden. Vandaar dat Logistics de HLE 28 (NL-BE-DE) en HLE 29 (FR-BE-DE) huurt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:07 |
Goh echt je meent het. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:15 |
![]() | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:18 |
Ja, maar het is een beetje een project geworden die erg lang gaat duren. Voorzien was in 2017 klaar ofzo, nu niet voor 2027. De eerste 2 stellen staan al enige tijd in Mechelen, maar zouden - als alles goed gaat - dit jaar afgeleverd worden. Het stel die nu aan de kant staat, de 801, en de 824 die het binnen 4 maanden gaat volgen, worden wel gereviseerd. | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:21 |
Klopt. De Varkensneuzen zouden ze eigenlijk aan de kant kunnen zetten, maar for be sure houden ze het materieel wel aan. Dit is wel de laatste revisie. Zoals de huidige plannen zijn, zou in 2022 of 2023 de eerste Varkensneus aan de kant gaan, voor verlopen revisietermijn. Dan is de laatste nog niet eens gereviseerd. De Varkensneuzen zijn niet meer nodig, er is genoeg ander materieel over. Maar het blijft dus wel de komende 8 jaar (8 jaar na aflevering revisie) op de baan. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:27 |
Ligt het aan mij, of duren revisieprojecten bij NMBS ontzettend godsgruwelijk lang? Als je kijkt naar het tempo waarmee Haarlem de DDZ's onder handen neemt zou Mechelen dat toch met eenzelfde snelheid moeten kunnen? | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:28 |
Die varkensneuzen zouden ze beter linea recta naar de sloop rijden, wat een oude, afgeleefde, aftandse rommel is dat ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:29 |
Nee dat ligt niet aan jou, de NMBS heeft een tempo van likmevestje en zou die revisies beter uitbesteden of die werkplaatsen afstoten naar NedTrain-model. De Breaks zijn ze ook al jaren mee bezig en volgens mij is dat nog nieteens halverwege. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2014 21:30:47 ] | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:35 |
Revisieprojecten duren lang, maar Mechelen heeft nu weinig capaciteit. Pas als de Breaks klaar zijn, dan gaan ze met een hoger tempo aan de Varkensneuzen werken. Eind 2013 waren er 35 stellen Break gemoderniseerd, waarbij in 2013 17 stellen zijn gemoderniseerd. Het aantal van de jaren daarvoor weet ik niet. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:38 |
17 stellen, poe poe. Als ze die aantallen in Haarlem zouden draaien zitten de medewerkers meer dan een half jaar alleen maar koffie te zuipen in de kantine. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:39 |
Moet je eens aan een Duitser vragen om eem meter spoor te vervangen. Kajjelachejonge | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:39 |
De revisie van ICM heeft ook uitgebreid in de Belgische kranten gestaan met een afleveringssnelheid van iets van 7 of 9 werkdagen. Ze konden het nauwelijks geloven. | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:40 |
Zijn inderdaad 'maar' 51 bakken tijdens het volle proces. Misschien dat ze dit jaar één stel meer doen, maar veel sneller zal het niet gaan. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:42 |
dan mogen we hier wel veel klagen, maar het gras bij de buren is echt niet groener ![]() | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:46 |
Nog even 2 foto's van zaterdag, toen ik een vliegensvlug bezoek had gebracht aan Hamburg, even weer bijkletsen met een goede Duitse vriend.![]() DB 218 448 + N-wagens vertrekt Te Hannover Hauptbahnhof had ik een langere overstap als gepland, vanwege een 40-tal minuten opgelopen vertraging. Hierdoor kreeg ik aansluiting op de volgende trein richting Uelzen, en kon de arriverende set rijtuigen uit Bad Harzburg nog gefotografeerd worden. Nadat de machinist uit de stuurstand is gekomen, en de locomotief omgebouwd heeft (hij moet eerst de cabine 'uitschakelen' in de richting dat hij reed, alvorens de andere rijrichting op vertrokken kan worden), vertrekt de trein naar het opstelterrein. ![]() +41 in Hannover, daardoor +60 in Hamburg (15:01 ipv 14:01). Toen via Bremen - Leer naar Groningen en uiteindelijk Friesland terug. | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:48 |
Oja, foto 2:![]() NOB ER20-001 te Altona Te Hamburg Altona staat de fraaie 'Tweety' ER20-001 gereed met een sleep Married-Pair-Wagens richting Westerland(Sylt). Terwijl wij hier 40 minuten overstap hadden (hadden ook later bij Schweinske op Hamburg Hbf kunnen vertrekken) kon deze foto nog ff gemaakt worden. Daarna de IC richting Bremen opgezocht. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:49 |
Voor 1 drieledige break hebben die lui 3 weken nodig, ofwel een week per bak? ![]() Nou weet ik niet in wat voor rooster NedTrain werkt, maar ik vermoed dat men in Haarlem meer in shifts werkt zodat het werk niet te lang stil ligt. Bij Mechelen krijg ik vooral het gevoel dat er één ploeg op basis van een 37,5-urige week werkt, inclusief pauze. | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:53 |
Volgens mij is het in Mechelen niet een 24-uursbedrijf, en wordt er zaterdags of zondags niet gewerkt. Dat doet Haarlem wel (weet niet of er aan de revisie wat in de nacht gedaan wordt). Ik kan mij nog wel herinneren van de open dag van Mechelen 2 jaar (?) terug dat er daar geen processen door elkaar heen lopen, zoals Haarlem wel heeft. Trein komt binnen op punt A. Daar doen ze eerst iets aan onderdeel A. Dan naar punt B, waar iets aan onderdeel B gedaan wordt. En ga zo maar verder. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:59 |
Dat verklaart wel wat. Waarschijnlijk is dit een stuk goedkoper qua personeelskosten, maar een treinstel is dan wel meteen een paar maanden uit de running... Dat gaat bij NedTrain toch wel ietsjes anders. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:09 |
Bij een ontbrekende schroevendraaier ligt zeker het proces drie weken stil omdat er via een formulier in achtvoud een nieuwe besteld moet worden? ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:09 |
Bedoelde heenweg Virm VI en terug ook ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:11 |
Eerst verplicht staken wegens het gebrek aan goed materiaal. | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:11 |
Winter in Slovenië:![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:13 |
Niks aan de hand. Is slechts een beetje rijp aan de bovenleiding. Levert wel een beetje vuurwerk op bij het rijden | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:14 |
Pivka? ![]() Dat is "Biertje?" in zo'n beetje elke slavische taal ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:31 |
Ik zat vandaag voor het eerst in jaren in binnenlands ICRm. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:44 |
ach.. gewoon even kortsluiten... dooit t er wel af ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:45 |
De wisselverwarming doet het zo te zien prima. Dus ik zie het probleem niet. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:46 |
die hebben ze dus bij een andere leverancier gescoord dan waar Prorail ze koopt ![]() | |
greavy | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:49 |
Even wat stoomtreinen inzetten, is de rijp op de bovenleiding zo gesmolten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:54 |
dan heb je heul geen bovenleiding nodig ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:55 |
Gewoon met diesellocs knallen | |
KnightSolaire | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:56 |
Binnenlands ICRm wordt toch nog volop ingezet op de HSL? ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:59 |
Geel ICRm rijdt daar samen rond met ICRm Prio (gelijk aan de Koplopers, maar dan stoffen i.p.v. rubberen bekleding). NS mag die blauwe stoelen wel eens langs een stomerij sturen, de bekleding van heel veel stoelen is hartstikke smerig. Soms zit er een schone tussen, maar vooral in de Benelux... ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:00 |
Zijn die stoelen in het ICRm materieel niet vervangen omdat het inderdaad snel vies werd? Vreemd dat dit niet in het ICRm Prio materieel is gebeurd... | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:02 |
Het idee was dat het ICRm Prio allemaal terug zou gaan naar de binnenlandse dienst omdat de V250 het zou overnemen op de HSL. Nu dat niet is gebeurd moet NS wat anders gaan doen. Alle ICRm gaat een revisie krijgen, dus nieuwe bekleding zal daar ook wel onderdeel van worden. De zuurstokkleuren gaan verdwijnen, de treinen worden gewoon weer geel-blauw ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:07 |
jij hebt liever zuurstokkleuren? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:08 |
Ou-Tannu ![]() Alles goed? | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:15 |
ja hoor ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:17 |
Ik vind het jammer dat NS niet alleen de V250, maar het hele Fyra-concept afvoert. Het rollend materieel (doei V250), de kleurstelling en inrichting, accenten in personeelsopleiding, enzovoorts. Het NSH-personeel was (zeker in het begin) beter zichtbaar op de trein en leek zich ook meer te richten op service i.p.v. controle. Nu wordt het gewoon een geelblauwe trein, waarschijnlijk met personeel dat het ook allemaal niet meer interesseert. En dat vind ik oprecht jammer. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:20 |
Het is gewoon compleet verkeerd in de markt gezet. Net als destijds met de Interliner. Maar hey, de RailJet slaat wel aan. Dus het KAN wel. "FlitsendGevalX is geen bus/trein, maar een geheel revolutionair vervoersconcept" terwijl het toch gewoon een bus/trein is alleen veel duurder. Ik zou maar eens naar die Oostenrijkers gaan luisteren. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:27 |
Daar is ook al vanaf dag 1 voor gewaarschuwd, maar NS luisterde niet. Ik heb hier nog een mini-Interlinertje. Die heb ik een keer van m'n oma gekregen nadat ik met haar met de bus naar Utrecht was geweest. ![]() Yep. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:28 |
Incompetente k***rituszooi g*dg*dverd*mme. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:28 |
En er nog voor worden beloond ook hè ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:29 |
kom je weer niet van arriva af he ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:30 |
uhm? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:31 |
En niet al te zuinig natuurlijk ![]() Er gaan daar op veel meer niveaus dan alleen NS dingen echt finaal terminaal mis. Maar ja wat is er nou heerlijker dan lekker in het rond blunderen van andermans geld? ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:33 |
Als ik ongelimiteerd kan blunderen zonder dat iemand mij iets doet zou ik het ook lekker doen. En als je er dan toch uit wordt gewerkt nog een dikke oprotpremie meekrijgen ook? ![]() Als het niet HSA was geweest maar Veolia of Arriva was die concessie allang opgedoekt. | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:35 |
De spoorlijn Zwolle - Emmen komt in de buurt van de N34 en wie rijdt daar? Juist, Arriva ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:36 |
vergeet je de lijn Groningen - Assen en verder niet ? | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:36 |
dat kan natuurlijk ook ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:37 |
Ik zit met verbazing een documentaire te kijken over Britse spoorwegen. Zag net een stukje over een branch line van First Great Western, waar het spoor op een gegeven moment naar een enkelsporig stuk overgaat. De machinist verlaat dan de cabine, opent een kastje op het perron met daarin een enorme sleutel en een telefoon. Met de telefoon belt hij de treindienstleider en zegt dat hij het gecontroleerde spoor verlaat, waarbij de sleutel dient als toestemming. Zonder sleutel mag je niet verder rijden. Een stuk verderop wordt kop gemaakt en daar ligt een wissel. De conducteur stapt met die sleutel op de wissel af en gaat dan de wissel met de hand bedienen. Vervolgens stapt de conducteur weer in de trein en de route wordt vervolgd. Op het eindpunt belt de conducteur met de treindienstleider om te melden dat ze op het eindpunt zijn aangekomen en dat ze weer vertrekken in de tegenovergestelde richting. Het ombouwproces duurt ongeveer 4 minuten. In twee uur tijd zijn ze heen en weer gereden. Wat een briljant proces is dat. Het is heel anders dan het er op de main lines aan toe gaat. | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:38 |
Welkom in Engeland ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:39 |
sterker nog.. volgens mij kruist de lijn Zwolle - Emmen de N34 niet eens ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:40 |
Het is trouwens de Tamar Valley Line (Plymouth-Gunnislake). De hoofdlijnen zijn gewoon geautomatiseerd. Ze hebben nog wel een train dispatcher (zoals België). Waarom hebben wij dat eigenlijk niet? Bezuinigingen? | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:41 |
dat zag ik later pas ja. Ik dacht eerst ter hoogte van de rondweg Emmen en dat de weg afboog richting Almelo, maar dat is de N36 die het spoor kruist | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:42 |
kan ik toch nog mooi Doedelzakken en Doodlopers zien passeren.. als ze toevallig op de zelfde tijd er zijn als ik in t scheurijzer ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:44 |
Wat doet een train dispatcher eigenlijk zoal? Die zit in een hokje op het station te bepalen welke trein als eerste mag vertrekken o.i.d.? | |
WhiteJoker | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:47 |
Wat ik uit de documentaire opmaak is het op rustige stations een duorol met stations manager en op drukke stations moeten ze echt wel rennen om alle treinen veilig te laten vertrekken. Wat die gast feitelijk doet is zorgen dat iedereen veilig instapt en dat de trein echt wegrijdt op vertrektijd. Hij controleert ook of de deuren dicht zijn en er niemand tussen zit. [ Bericht 3% gewijzigd door WhiteJoker op 04-02-2014 23:52:42 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:50 |
Tuurlijk. EN twee jaar wachtgeld. Laat de boeren maar dorsen ![]() True ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:52 |
Nee hoor in Congo-Brazzaville gebruiken ze dat ook op de main lines ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:58 |
oh zo waar ![]() ![]()
| |
dennistd | woensdag 5 februari 2014 @ 00:02 |
Ik zag hem zondag al rijden in Hengelo voor de Pimpel ja ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 00:04 |
Vallen die NSR-locs nog best mee. Als je ziet wat ze voor de CNL neerzetten soms, dat lijkt niet eens op geel. | |
dennistd | woensdag 5 februari 2014 @ 00:10 |
CNL is toch ook gewoon NSR-locs? Een paar jaar terug reden ze met Railion-locs, die zagen er inderdaad niet uit... | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 00:10 |
Ah, okay ![]() In Nederland wordt die taak ingevuld door de treindienstleider (sein openzetten op vertrektijd), de conducteur (sleutelen wanneer het sein veilig komt en het tijd is om te vertrekken), de elektronica (groene lamp). Op drukke stations en bij internationale treinen wil het wel eens gebeuren dat er meerdere conducteurs zijn die met elkaar communiceren d.m.v. hand- of lichtsignalen, en dan heb je ook nog PLP's (procesleider perron) die op het perron ondersteundende diensten verlenen. DB Schenker had er ook een handje van, toen hun 1600'en nog geel waren. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 00:11 |
Oh kan zijn dat dat tegenwoordig wel normaal is hoor. Heb ook al eens gezien dat er een 189 van Siemens Dispolok voor zat, een zwarte ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 00:12 |
Tuurlijk, ver na middernacht nog even zo'n lawaaierige G2000 vol het Amsterdamse emplacement over jagen... | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 00:15 |
![]() Ziek hard loungende. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 00:17 |
beter dat dan dat zo'n loc + aanhang de hele spits in de soep laat draaien | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 00:19 |
Een vuiltrein parkeren vlak bij het hotel is ook leuk ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 00:19 |
![]() | |
Duvel | woensdag 5 februari 2014 @ 07:32 |
Token ring, maar dan met treinen. NYMR (North Yorkshire Moors Railway) wordt het ook gebruikt, maar dat is een museumlijn. Bij frontale aanrijdingen weet je altijd gelijk wie schuldig is: de trein zonder token. | |
Duvel | woensdag 5 februari 2014 @ 07:33 |
Nee, dat is anders. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 09:03 |
En vandaag is tien bakken icm weer plenty zat genoeg. Stoel naast me is de hele rit leeg gebleven. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 09:14 |
briljant systeem op zich. Alleen jammer dat het geen ongelukken voorkomt ![]() | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 09:18 |
Voor de capaciteit op een baanvak is het ook niet echt bevorderlijk. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 09:19 |
wel man. Gewoon met blokken van 500 meter werken ![]() | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 09:21 |
Leuk met cargo, hou je meteen 3 blokken bezet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 09:29 |
![]() ![]() okee dit gaat niet werken ![]() | |
Duvel | woensdag 5 februari 2014 @ 09:37 |
Zo lang iedereen zich aan het systeem houdt, gaat het goed. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 09:37 |
Woensdag papadag hè | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 09:39 |
Is dat zo? Hier bijna elke dag ![]() | |
CitroenFrance | woensdag 5 februari 2014 @ 09:44 |
Een NID richting Zwolle van uit Roosendaal ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 09:51 |
Mazzelpik ![]() | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 09:53 |
Vrijdag trouwens met de smurf naar het Tropenmuseum dat is zowat te kruipen vanaf Muiderpoort zie ik, lang geleden dat ik daar geweest ben. Dat is het enige vorkstation in Nederland toch? met aparte OV-chipkaartgebieden lees ik ![]() | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 09:56 |
Valleilijn niet doorgetrokken naar Arnhemhttp://www.rtvutrecht.nl/(...)ken-naar-arnhem.html | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 10:00 |
Wel alleen met de sprinter, dat is altijd zuur. | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 10:16 |
Boeit niet, reis liever via Overvecht en Hilversum dan 's ochtends met zijn allen naar CS of Amstel vanaf Utrecht CS ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 10:22 |
Aha, vindt de jongeman de metro ook niet tof dan? Met de nieuwe M5? | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 10:23 |
Blerick bestaat voor mijn gevoel ook uit twee aparte gedeeltes, al blijkt dat in de praktijk wel mee te vallen. Ander station wat nog complexer is dan Muiderpoort is Sloterdijk dat op drie plaatsen perrons heeft [ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 05-02-2014 10:29:09 ] | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 10:36 |
Geen idee U-bahn Nurnberg vond hij geweldig zonder bestuurder maar ik mijd liever Utrecht CS als het kan, op Overvecht kun je normaal een fiets wegzetten en terugvinden ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 10:39 |
En voor Blerick kan je Laan van Noi ook wel meerekenen dan. En wellicht Baarn ook, is maar net waar je de grens legt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 10:41 |
Daarom ook mijn edit en het noemen van Sloterdijk dat het meest complexe station van Nederland is. | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 10:44 |
Maakt de plek van het in-checken en uitchecken nog uit voor je ritprijs op Muiderpoort? | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 10:45 |
Nee, allebei hetzelfde. | |
boriq | woensdag 5 februari 2014 @ 13:01 |
Wat gaan ze trouwens doen tussen Zwolle en Marienberg aankomend jaar? Op die foto van wat wanneer waar plat ligt, stond dat het stuk tussen Herfte en Marienberg er 3x lang uit gaat. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 13:07 |
Fles, ik heb weer een treinenfilmpje gevonden dat in de buurt komt van de ergernissen aan jouw grote vriend ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 13:13 |
Bovenbouw vernieuwing | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 13:56 |
Om moedeloos van te worden.. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 14:23 |
De nieuwe International Railway Journal is er weer, deze keer staat Azië centraal. Onder meer de nieuwe Shinkansen. http://www.railjournal.co(...)digital-edition.html | |
_serial_ | woensdag 5 februari 2014 @ 14:25 |
Het ergste is nog dat het niet eens een product is op je kaart. maar gewoon alleen identificatie... | |
Ajaxfan | woensdag 5 februari 2014 @ 14:52 |
Als ze wissels saneren zoals bij Schiphol dit weekend zorgt dit samen met de uitbreiding toch voor minder flexibiliteit waardoor het allemaal nog gevoeliger voor storingen word? Tenminste bij storingen ben je nog zwaarder de pineut omdat er minder uitwijkopties zijn lijkt mij dan? | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 14:55 |
Vallen er bij Schiphol nog wissels te saneren? | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 14:57 |
Nee, maar is nodig ivm fasering SAAL. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 14:58 |
Er worden dus geen wissels gesaneerd bij Schiphol. | |
Zyron | woensdag 5 februari 2014 @ 15:24 |
Heb ik even gemist, heb je een link? | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 15:29 |
Schultz: niet heel Utrecht CS gaat dicht stukje uit de tekst rest op: http://www.duic.nl/nieuws(...)recht-cs-gaat-dicht/ | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 15:33 |
2/3e van de wissels weg. Ik hou m'n hart vast voor de gevolgen van de eerste de beste persoonsaanrijding op een traject naar Utrecht... | |
Sandrvich | woensdag 5 februari 2014 @ 15:38 |
![]() Bijna een jaartje geleden; een ICL-rijtuig bij Bombardier in Dunakeszi, Hongarije, waar het omgebouwd werd. ![]() | |
V2 | woensdag 5 februari 2014 @ 16:03 |
Wat gaan ze ook alweer doen met die ICL-rijtuigen? | |
boriq | woensdag 5 februari 2014 @ 16:05 |
Iemand had het plaatje gepost een paar dagen geleden (het ging over Utrecht volgensmij?), met daarop alle grotere buitendienststellingen van 2014. Kan hem zo snel echter niet vinden. | |
Zyron | woensdag 5 februari 2014 @ 16:06 |
Blader wel ff wat topics terug, tanks. ![]() | |
dennistd | woensdag 5 februari 2014 @ 16:08 |
http://dennistd.nl/temp/nietreizen2014.jpg | |
boriq | woensdag 5 februari 2014 @ 16:08 |
Deze dus, dankjewel ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 5 februari 2014 @ 16:17 |
MS? ES? DS? | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 16:18 |
Meersporig, enkelsporig en dubbelsporig. | |
Zyron | woensdag 5 februari 2014 @ 16:23 |
Kon 'm niet vinden zo nee tot 4-5 topics terug, wellicht overheen gekeken. Thanks! | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 19:00 |
waddefak is dat nu ineens met Schultz weer? ![]() Die mooiweerdoos had toch haar onderknuppelesje Wilma het spoor in de maag gesplitst? Is er weer goeie sier te maken met iets of zo? ![]() | |
Litpho | woensdag 5 februari 2014 @ 19:01 |
Aandacht afleiden van haar echtgenoot ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 19:13 |
wie? | |
JDude | woensdag 5 februari 2014 @ 19:38 |
19:35 trein 1 uitstappen - biertje halen - 19:36 trein 2 instappen - 19:37 doorrijden. Dat zijn de betere overstappen. | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 20:02 |
Rijden ze een keer niet dwars door de spits, is het weer niet goed. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 20:03 |
Ach en alsof die mensen dat zo erg vinden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 20:04 |
b2py is zo'n nieuwetijdskind die vierhonderd meter geluidswal rond alles wil. Gezeik. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 20:08 |
Veertien meter hoog want hoe meer beton hoe meer vreugd ![]() | |
bork | woensdag 5 februari 2014 @ 20:09 |
Nou ik was vandaag op school van Bram en op bijna elke tafel lag wel zo'n koptelefoon waarmee je geluid zoveel mogelijk dempt. Als je al die liefdesellende hoort van 9-10 jarigen dan is zo'n ding wel reuze handig. noot; vervang: liefdesellende door trein ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 20:18 |
DIENSTREGELING TREINEN VAN EN NAAR HAMONT VANAF MA. 07/04/'14 (enkel op werkdagen): IR 3226 Hamont 5u24 – Neerpelt 5u32/32 – Antwerpen-C 6u50 IR 3227 Hamont 6u27 – Neerpelt 6u35/35 – Antwerpen-C 7u50 IR 3228 Hamont 7u22 – Neerpelt 7u30/35 – Antwerpen-C 8u50 IR 3216 Antwerpen-C 16u10 – Neerpelt 17u25/30 – Hamont 17u37 IR 3217 Antwerpen-C 17u10 – Neerpelt 18u25/30 – Hamont 18u37 Vanaf zo. 14/12/'14 wordt er een uurdienst gereden, zowel op werk-, zater-, zon- en feestdagen. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 20:20 |
NOU EN | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 20:22 |
en dan is Weert nog maar een klein stukkie | |
Socios | woensdag 5 februari 2014 @ 20:22 |
Ik wil ook random treinen oplepelen. ![]() | |
Basekid_NZ | woensdag 5 februari 2014 @ 20:23 |
Nondeknetter zat me toch een mooie meid tegenover me in de trein net. Helaas maar voor 1 stop ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 20:25 |
Dit is niet random, dit is het nieuwe station van Hamont. Voorlopig alleen een paar doorgetrokken IR-treinen, enkel in de piekuurtjes dus. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 20:27 |
foto | |
Basekid_NZ | woensdag 5 februari 2014 @ 20:32 |
Niet aan gedacht... En ze is nu gevlogen helaas. | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 20:32 |
Waarom niet meteen een uurdienst naar Hamont? Dit is een beetje jammer. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 20:36 |
België. | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 20:44 |
Daarmee is eigenlijk wel genoeg gezegd ja. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 20:45 |
kansloos land. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:17 |
Hamont? Nooit van gehoord en dat had ik vast graag zo willen houden. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 21:18 |
Die hoerige kutlijn moet gewoon meteen doorgetrokken worden naar Budel en Weert. Anders slaat het gewoon compleet nergens op. Net als Veendam doorgetrokken moet worden naar Emmen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:19 |
Daar kan ik nog wel het nut van inzien qua omreisroute. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:19 |
Emmen - Groningen is met Q-Liner sneller dan als je de trein doortrekt via Veendam. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 21:23 |
klopt, dus die doortrekking van de lijn via Veendam en Stadskanaal is onzinnig | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:25 |
Past niet in de dienstregeling en zulk gemiep. Nu wordt er in de spits een dienst geboden, kost niet zoveel extra materieel en personeel. Pas in nieuwe DRGL wel volledig in gebruik. Er zullen dus vrijwel alleen reizigers gebruik gaan maken die zeker weten dat ze die trein kunnen halen, anders zijn zij de sjaak. | |
Socios | woensdag 5 februari 2014 @ 21:29 |
Wat een onzin. Kwestie van baanvaksnelheid omhoog en niet bij ieder kutstationnetje stoppen onderweg en dus sneltreinen laten rijden. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:35 |
Er even vanuit gaande dat de trein via Stadskanaal geleid gaat worden, ben je 40 kilometer verder. De trein zal daar stoppen en zal dus op Emmen - Stadskanaal - Veendam een rijtijd moeten krijgen van 23 minuten om sneller te komen zijn dan de bus. En nee, dat gaat je echt niet halen. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 21:36 |
Van Schiphol reden ook altijd al bussen naar Amsterdam. Dus het doortrekken van die lijn was onzinnig. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:36 |
Die rijden nog steeds ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:40 |
Gemiddeld 104 km/h rijden dus. Dat haalt de sneltrein Leeuwarden - Groningen ook. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 21:41 |
Opheffen! | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:42 |
Afstand is alleen een kleine 15 kilometer groter, wat in het voordeel van de sneltrein werkt ![]() | |
hhh38 | woensdag 5 februari 2014 @ 21:43 |
Daar staat tegenover dat ie als sneltrein door kan rijden vanaf Veendam en dus hoogstens nog in Hoogezand-Sappemeer stopt. Dan doet ie over Veendam-Groningen geen 30 minuten meer. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:43 |
Oh, de sneltrein Leeuwarden - Groningen rijdt gemiddeld 92 km/h. Foutje... | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:44 |
Je kan in Zuidbroek net zo goed stoppen met die 40 km/h wissels die daar liggen.. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 21:47 |
Boeiend. Een dood lijntje naar kutdorp 1 doortrekken naar kutdorp 2 en daar dan 5 treinen per dag naartoe sturen is volstrekt, maar dan ook VOLSTREKT zwakzinnig. | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:50 |
![]() Maar de rijp is er niet. Nu het spoor nog vinden. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:50 |
Dat is België vriend, niet Nederland ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:53 |
Maar in België heb je wel meer van die stations, die niet altijd bediend worden. Dus dit is nog zo vreemd niet. Maar ik ben het met je eens, ik verwacht er nu nog niet het meeste van. | |
Sandrvich | woensdag 5 februari 2014 @ 21:53 |
![]() In dezelfde vallei is ook nog een PKP Pendolino gestrand. ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 21:55 |
Wat zijn dat voor rare kabels die linksonder het koppelmechanisme uitsteken? Verder vet plaatje wel, is er al iets bekend over mogelijke inzet van de zomer of waar ze het eerst ingezet gaan worden? | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 21:57 |
Dat zijn vast kabels die iets met de testen te maken hebben. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 21:58 |
over een paar jaar schaven ze er een paar hoognodige en broodnodige minuutjes af en haal je de 100 km/h gemiddeld wel ![]() | |
Sandrvich | woensdag 5 februari 2014 @ 21:59 |
Voor zo ver ik zelf heb gezien; -De Avmz rijtuigen die in de ICL-stammen meereden, rijden momenteel in Duitsland in reguliere InterCity's mee (o.a. naar Luxemburg). -Een deel van het ICL is richting Hongarije gegaan en dus ook al in dienst inmiddels (ik vermoed dat er ook wat in Roemenië zijn beland eerlijk gezegd) -Een ander deel van de ICL-rijtuigen staat nog tot op de dag van vandaag in Mönchengladbach op de opstelsporen. In eerste instantie gaan ze met maximumsnelheid 160 km/h ingezet worden vanaf december 2014. Een half jaar later zal de snelheid verder opgeschroefd gaan worden op het stuk Warschau-Krakau/Katowice (de CMK-lijn). | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 21:59 |
ja, dat zeg ik. Volstrekt zwakzinnig. Ja, dat weet ik ook wel ja ![]() Vreemd wel. Ongebruikelijk niet. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:00 |
Oh vet, ook naar grensstreek met Tsjechië dan als ze naar Katowice gaan? | |
Sandrvich | woensdag 5 februari 2014 @ 22:03 |
Voor zover ik weet niet.![]() De uitgraafwerkzaamheden van Belgrado-Budapest zullen nog wel even duren denk ik zo. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 22:09 |
wat? Sneeuwstorm? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 22:14 |
| |
Sandrvich | woensdag 5 februari 2014 @ 22:17 |
Zoiets ja. Kennelijk ligt heel het stuk Novi Sad-Subotica er zo bij, ruim 100 kilometer. ![]() ![]() ...Al is het op de spoorlijn richting Sombor nóg een stukje erger. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 22:21 |
Lekker boeltje daar ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 22:22 |
Door de grote golven is de spoorlijn tussen South Devon en Cornwall (Engeland) de komende periode (minimaal 3 maanden) gestremd. De spoorlijn loopt hier een deel over de zeedijk, en is sinds lange tijd niet meer zo zwaar beschadigd geraakt door het natuurgeweld.![]() ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 februari 2014 @ 22:23 |
Er bestaat ook zoiets als simpelweg een te lange omweg.. Op Alkmaar-Leeuwarden moet je ook de 300 km/h halen en niet stoppen om sneller te kunnen zijn dan de rechtstreekse q-liner. Alleen hoeven er niet zoveel mensen van A naar L. Gaat niet gebeuren dus. | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 22:23 |
Jantoeternuitje. Misschien was het best wel een goed idee om Harlingen Haven binnendijks te leggen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 22:23 |
Engeland heeft de afgelopen maanden dan ook meer dan de volle laag gekregen ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:24 |
Dat lijkt me lichtelijk overdreven, je kan mooi boeken op de afsluitdijk hoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 22:25 |
ja, maar Harlingen Haven heeft nog als voordeel dat het in de haven ligt en dat de lijn niet vol langs de kust loopt | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 22:25 |
Klopt, maar daar liggen dan ook best veel spoor vlakbij het open water, zoals hier dus ook. Zie ook dit artikel van BBC | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 februari 2014 @ 22:27 |
Doorprikken, Velser-, Coen-, Hem, IJ- en Zeeburgertunnel onder water zetten en je piept wel anders. | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 22:27 |
dat klopt niet helemaal, want de huidige Q-liner is nu niet echt snel te noemen, vanwege de omweg via Bolsward, al zul je dat in kilometers niet eens zozeer kunnen meten. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:28 |
Gelukkig doet de Wijkertunnel het nog wel. En de weg over de sluizen bij IJmuiden. | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 22:30 |
Maar ik denk dat er best veel reizigers op zo'n afstand (indien mogelijk) de auto liever verkiezen boven de bus. Een trein zie ik daar ook niet haalbaar. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 22:31 |
Tering dat gaat wel slecht in Engeland ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 22:32 |
Vroeger lieten wij over dat soort spoortjes ook gewoon rijtuigen knallen. Pleerol eronder en gaan. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:35 |
Vroeger hadden we ook geen ProRail. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 22:36 |
Of NetworkRail. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:40 |
Enige oplossing is trouwens een compleet betonnen bak met dito fundering en keerwanden neer te flikkeren aan de kust daar. Of een tunnel, dat kan ook. | |
#ANONIEM | woensdag 5 februari 2014 @ 22:43 |
Die trein naar Weert zal er voorlopig nog wel niet komen, er zijn maar 2 perrons en of die wispelturige Belgen betrouwbaar genoeg zijn om voor dat treintje een 3e perron te bouwen waag ik toch te betwijfelen ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 22:45 |
Kaboem in Rusland![]() Gastrein geëxplodeerd in Rusland | |
Frozen-assassin | woensdag 5 februari 2014 @ 22:48 |
Treinen moeten nu omrijden, is op traject Moskou - Peking. Die rit duurt al zo lang en nu nog langer ![]() | |
dennistd | woensdag 5 februari 2014 @ 22:53 |
Zijn er hier nog jongeren (<30) die zin hebben in een dagje Brennerlijn? https://www.facebook.com/events/551498728282143/ | |
GlenSpey | woensdag 5 februari 2014 @ 22:53 |
Ben eigenlijk wel benieuwd, zou een trein hier theoretisch gezien overheen kunnen rijden, zonder dat er eerst sneeuw geruimd moet worden? ![]() | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 22:55 |
Leuk initiatief! Ik pas, want ik hou niet van georganiseerde reizen. | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 22:56 |
Ik ga liever zelf op pad. En dan niet zo kort, ga ik liever een paar dagen er aan plakken. Nu zit je meer in het donker te reizen, ik pas dus. Oh, en ik ga een week later al voor 2 weken alleen op vakantie naar Dresden. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 22:58 |
Die Railjet, en er dan niet mee reizen ![]() | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 23:08 |
Nog meer 'Boem is ho':![]() ![]() Vlakbij Nançois-Tronville gebeurd. Betreft een test door Alstom van de nieuwe Regiolis | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 23:11 |
Minister promises to look at alternative rail route | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 23:11 |
Ik wou 'm net hier posten ![]() Régiolis 1 - Stootjuk 0, ofwel test geslaagd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 23:24 |
Precies. Afgelopen met dat gezeik over herstelwerkzaamheden na een ontsporing. Gewoon dat blik uit het spoor trappen en doorkachelen. Net als in Rusland ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 23:29 |
Lau pakt de volgende achtelukke keer de skoeteh wel weer ![]()
| |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 23:31 |
Wát? ![]() | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 23:31 |
Allemaal de schuld van de Rabobank! | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 23:31 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 23:32 |
WAAROM STA JE DAN DAAR! | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 februari 2014 @ 23:32 |
D'r lukt hier ook nooit geen ene kankeritus ineens eah. | |
greavy | woensdag 5 februari 2014 @ 23:32 |
Maar die paal heeft het wel overleefd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 23:33 |
![]() | |
James1988 | woensdag 5 februari 2014 @ 23:34 |
Zo te zien is de trein precies op tijd tot stilstand gekomen. | |
b2py | woensdag 5 februari 2014 @ 23:35 |
Hou gewoon je muil! | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 23:48 |
ik val tegenwoordig net buiten de doelgroep ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 februari 2014 @ 23:52 |
of de test geslaagd is hangt er vanaf met welke snelheid er gecrasht is. Dat bepaalt in dit geval een groot deel van de botsingsenergie, aangezien de massa wel bekend is. Aan de hand van de schade kun je dan bepalen of het gelukt is of niet. | |
Dr_Flash | woensdag 5 februari 2014 @ 23:58 |
Nou ja er was waarschijnlijk weinig snelheid meer over want die paal staat er nog en alLe rijtuigen staan nog min of meer in volgorde rechtop, wat james al zei ![]()
| |
Sandrvich | donderdag 6 februari 2014 @ 00:20 |
Yups, ik heb me ingeschreven. | |
gijsman | donderdag 6 februari 2014 @ 00:41 |
Even uit de lurk modus magazine IRL doet ons geloven dat er een bestaande spoorlijn is tussen Bangkok en het Cambodiaanse achterland. De spoorlijn wordt in Cambodia niet meer gebruikt voor reizigers vervoer | |
CitroenFrance | donderdag 6 februari 2014 @ 07:52 |
Wordt de NID nu vast op traject zwolle-roosendaal ingezet? Of is dit tijdelijk? Wel beter dat er in de spits twee treinen gekoppeld zijn! | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 07:59 |
Fuck, exact dát wilde ik posten. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 08:13 |
Bijsturing, niet gepland iig. | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 09:15 |
Is mij onduidelijk of dit permanent is, maar het is in ieder geval geen vooruitgang. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 09:27 |
Ja, dat is blijvend zo. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 10:00 |
Bombardier heeft een grote order binnengehaald: zij zijn gekozen om de treinen voor het Crossrail-project te bouwen en te onderhouden. Crossrail is een nieuw RER-achtig netwerk dat momenteel in Londen wordt aangelegd en is bedoeld om de bestaande infrastructuur te ontlasten. Bombardier Derby gaat 65 treinstellen leveren van het Aventra-type, een nieuw concept dat Bombardier heeft ontwikkeld op basis van jarenlange, wereldwijde ervaring. TfL is de eerste klant voor deze nieuwe Aventra. ![]() | |
Duvel | donderdag 6 februari 2014 @ 11:06 |
Crossrail is een megaproject, leuk dat Bom dat heeft binnengehaald. Wordt het in de UK gebouwd? | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 11:13 |
Lijkt het wel op, Bombardier Derby ligt in Derbyshire en daar worden de stellen gebouwd. | |
Maegrim | donderdag 6 februari 2014 @ 11:44 |
Lekkende ketelzooi op de kijfhoek | |
greavy | donderdag 6 februari 2014 @ 12:48 |
ja. Ik hoor de wethouders/burgemeester alweer roepen.... Gaat om dezelfde stof als toen bij Wetteren. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 13:02 |
Ik zit nu in de IC richting Lelystad Centrum. Ongeveer 1340 op Roosendaal. Ik moet naar Schiphol. Wat zal ik doen? Blijven zitten en hopen dat ik verder kom of naar Breda ICd nemen (die neem ik aam toeslagvrij is nu?)? | |
b2py | donderdag 6 februari 2014 @ 13:13 |
Zal niet toeslagvrij zijn nav berichtgeving vanmorgen, maar die ¤2.30 is ook niet echt de moeite om het niet te doen. Check anders even de NS HiSpeed Twitter, daar zal het op staan. Mocht die ¤2,30 echt een issue zijn kan je altijd Breda - Rotterdam per ICD doen, die is toeslagvrij daar. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 6 februari 2014 @ 13:15 |
Ja, het is maar 6 minuten langer dan deze reis normaal zou duren dus niet zo erg. Die 2,30 maakt ook niet zo uit, leg het wel vaker neer. Gewoon maar even kijken of er straks meer info is en dan eventueel eruit op Roosendaal. Edit: ze roepen om dat ie maar tot Dordrecht gaat. Reizigers naar Schiphol moeten via Den Bosch/Utrecht maar dat is een veel trager alternatief dan Breda en ICd. Ik pak de ICd wel hoor. | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 13:20 |
Apart dat de ICd wel gewoon rijdt, de HSL komt rakelings langs de Kijfhoek... | |
James1988 | donderdag 6 februari 2014 @ 13:20 |
Oei, vol topic. |