Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:29 schreef Dr_Flash het volgende: Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:29 schreef Dr_Flash het volgende: Echt NS, krijg de @#&%#$@ kusjes van Anne. Met 7 bakken ICM in Amf voor komen rollen, perron stampvol, iedereen als haringen in een tonnetje die trein in. Dan wordt er omgeroepen dat er nog zeven wagonnen (wagonnen ja) bijgeplaatst zullen worden, dus hop de helft weer de trein uit. Deur dicht en rijden maar "helaas heeft men van hogerhand besloten toch niet zeven wagonnen aan te koppelen, excuses voor het ongemak". Echt, go kill yerself plz.
Dus de trein reed weg? Met de helft van de mensen nog op het perron?
voorts stapvoets sjokken tot Hoevelaken. "Dames en heren zoals u merkt rijden we met aangepaste snelheid, dit komt door een storing op het spoor naast ons, waardoor wij langzamer moeten rijden. Maar u moet maar zo denken: We rijden tenminste nog!"
Geinig, de bouwers van de NoordZuidlijn verkopen graaftanden van de TBMs. Ze hebben er 30, ze kosten 50 euro per stuk, opbrengst gaat naar een goed doel.
Sein-, wissel én bovenleidingsstoring veroorzaakt door materieelproblemen die te wijten zijn aan onvoorziene herstelwerkzaamheden aan het personeel.
Oh ja omroep zweeg in alle talen over wat er nou aan de hand was. Toen ik in Apeldoorn weer bereik had bleek op Teletekst iets te staan over een wisselstoring.
Op dinsdag 4 februari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende: Geinig, de bouwers van de NoordZuidlijn verkopen graaftanden van de TBMs. Ze hebben er 30, ze kosten 50 euro per stuk, opbrengst gaat naar een goed doel.
Overigens had ik bedacht "binnen is binnen", en aangezien we gisteren nog een discussie hadden als in "14 bakken kan niet" was ik dus WEL aan boord. Met joechei maar +12 aangeland in Deventer. Fijn dat in Apeldoorn de deuren even open konden want het begon behoorlijk benauwd te worden
Trein van iets over 8 uit Apeldoorn reed zelfs in de zomermaanden van 2001 altijd met 5x3 bakken ICM. Onverbouwd, Rooken niet verbooden, goede overstap van lijn 95 op de trein en vice versa.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Door storing weleens 15 bakken Utrecht - Rotterdam gehad. Met extra omroep op Alexander dat mensen in de achterste bakken vriendelijk verzocht naar voren te lopen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vroeger eah, toen ICM's nog echte Koplopers waren, ging het combineren in Zwolle wel eens fout, en dan reed het achterste gedeelte vooruit naar Amersfoort en dan was die de bitch in Amersfoort tot aan Utrecht.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.