DriekOplopers | zondag 19 januari 2014 @ 23:23 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Pino112 | zondag 19 januari 2014 @ 23:24 |
![]() Zoek het gat van de pijp. Gr gr. | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:24 |
Helemaal waar, maar ik vind het eigenlijk iets te vroeg om gelijk met conclusies te komen dat er iets van een viaduct gegooid zou zijn ![]() | |
DriekOplopers | zondag 19 januari 2014 @ 23:24 |
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic: Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt. Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij. Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen. Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen. Ja, heren. Wees er maar trots op. | |
b2py | zondag 19 januari 2014 @ 23:24 |
Ik moet even mijn brieven aanpassen denk ik ![]() | |
Pino112 | zondag 19 januari 2014 @ 23:26 |
Toch nog even in de herhaling: ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:26 |
Gefixt. | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:27 |
Met andere woorden; Zullen we eerst even het onderzoek afwachten vóór er conclusies getrokken worden? | |
b2py | zondag 19 januari 2014 @ 23:28 |
![]() Niks door voorruit gekomen iig. | |
somoht | zondag 19 januari 2014 @ 23:28 |
Geen gat in het voorruit iig
| |
Fiorano | zondag 19 januari 2014 @ 23:28 |
Hopen dat het mee valt en dat het een beetje meevalt. Wel maf dat er een pijp door de vooruit komt en dat er daardoor een gat in de trap zit... Om zou die door de deur/wand gevlogen zijn? Dat lijkt me toch niet... | |
DriekOplopers | zondag 19 januari 2014 @ 23:28 |
Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is. Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen... Tsja... ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:29 |
Het staat op internet, dus het moet wel waar zijn? Okay. | |
b2py | zondag 19 januari 2014 @ 23:29 |
Beetje humor op zondagavond moet wel kunnen hoor. | |
Fiorano | zondag 19 januari 2014 @ 23:29 |
Dit dus, geldt ook voor bijvoorbeeld de NOS | |
Pino112 | zondag 19 januari 2014 @ 23:30 |
Precies, de NOS kwam met dat pijpverhaal. | |
b2py | zondag 19 januari 2014 @ 23:31 |
hihi. ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:31 |
De NOS doet soms niet onder voor FOX!News. | |
somoht | zondag 19 januari 2014 @ 23:33 |
NOS doet voor alsof het van de voorlichter NS komt. Omroep Flevoland heeft een stuk meer info, bericht pijp is iig onjuist, http://www.omroepflevolan(...)n-en-doorboort-bodem | |
Dr_Flash | zondag 19 januari 2014 @ 23:33 |
Again. Barking up the wrong tree. de blokgooiers of whatever zijn schuldig. Natuurlijk. Maar MVBOV heeft inmiddels wel een imago over zichzelf afgeroepen als het gaat om "Als eerste schreeuwen als er wat aan de hand is". De (uiteraard satirische) reactie van b2py kon dan ook niet lang uitblijven. EN had hij het niet gedaan dan een ander. Dat is gewoon een gevolg van eerdere keuzes van MVBOV om "zo snel mogelijk" oorlog te gaan trappen. Dat draagt gewoon niet bij aan het serieus genomen worden van zo'n club. En om dan nu drama te komen maken alsof "dat MVBOV te kijk gezet wordt" het grootste probleem is, is dan ook weer niet de juiste line-of-play wat mij betreft. Als ik er een stem in zou hebben zou ik zeggen "MVBOV doet er goed aan om geduld te bewaren totdat de situatie voldoende duidelijk is om er een weloverwogen oordeel over te kunnen geven." maar dat heb ik niet. Nu wordt het steeds meer "oh ja er gaat wat mis. Moord-en-brand-bericht van VBOV in ...3...2...1..." Als je gewoon rustig alles in de gaten houdt en alleen wat zegt als het ECHT er toe doet, dan vind je ook veel meer gehoor. Dan krijg je dat effect van "Woo... de Stille zegt iets ![]() | |
DriekOplopers | zondag 19 januari 2014 @ 23:35 |
Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt. Humor is best lollig, maar niet altijd. | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:36 |
Humor is altijd lollig. Zo is het ook fucking grappig als iemand oproept tot het in brand steken van het huis van een bekende politica. Ik heb er daadwerkelijk hard om gelachen. Dat je hier dan niet de humor van kan inzien vind ik daadwerkelijk bijzonder. | |
Pino112 | zondag 19 januari 2014 @ 23:36 |
Dit topic is humor. | |
Frozen-assassin | zondag 19 januari 2014 @ 23:44 |
Denk dat er niet zoveel heisa over de grappen van b2py moet worden gemaakt. Misschien is het niet tactvol, maar goed, er zijn genoeg mensen die erom kunnen lachen. VBOV zou zoals Fles al zei misschien in toekomst wat afwachtender kunnen gaan reageren op diverse fronten zodat het meer een beeld van een betrouwbare organisatie krijgt. Dat was het wel voor deze zondagavond. | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:44 |
| |
_JdM_ | zondag 19 januari 2014 @ 23:46 |
Was toen niet bevestigd, dus niet voor waarheid aan te merken. (en goh: het bleek niet waar te zijn...) Ja, ik had die opmerking geplaatst. Ja, ik heb enigszins MVBOV "te kakken" gezet. Klopt helemaal. Maar dat hebben jullie er zelf naar gemaakt door moord en brand te schreeuwen. En na de ontsporing bij Hilversum... Moord en brand schreeuwen dat het spoor aan een zijden draadje hangt dat elk moment kan knappen. En op het moment dat in 48 uur de hele situatie weer berijdbaar is gemaakt... Blijft reactie uit. Jammer. | |
Dr_Flash | zondag 19 januari 2014 @ 23:50 |
Gast echt rot nou ff op serieus ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 januari 2014 @ 23:57 |
Goed, tijd voor mijn oogdruppels en kapje denk ik. Ik zie(hehehehe) morgen wel of er nog antwoord van de andere kant komt. | |
DriekOplopers | zondag 19 januari 2014 @ 23:59 |
In reactie op bovenstaande en ook op DeaDLlocK2K, die dit ook al terecht aanstipte: Ja. We komen nog met een terugblik. Daarbij kijken we ook even publiekelijk kritisch naar onszelf, net zoals ik alvast hier had gedaan. En we zullen waardering uitspreken voor de mensen die keihard hebben gewerkt. Maar dan komen we ook nog even terug op het niet voorradig zijn van vervangende wissels (!!!) en het negeren van ons verzoek tot beperking van reizigershinder. | |
somoht | maandag 20 januari 2014 @ 00:04 |
Tsja als je nog iets wilt redden, zoek eens uit hoeveel mensen er vast komen te zijn zitten in Lelystad/Almere op weg naar Groningen. Er zit op z'n minst een vast, https://twitter.com/sipperdepip/status/425037628946538496 | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 00:04 |
Fijn om te horen. Echter, als je zó snel na zoiets met een reactie komt dan moet je minimaal net zo snel met een terugblik/correctie/rectificatie komen als het toch anders is gegaan. En dan niet beginnen over dat prorail dit incident heeft aangegrepen om gelijk wissels weg te saneren. | |
_JdM_ | maandag 20 januari 2014 @ 00:05 |
Die wissels van Hilversum liggen in een (lichte) boog. Daardoor ga je niet "rechtdoor", maar "in een boog", wat weer afwijkende afmetingen veroorzaakt. Door die afmetingen is het onrealisisch om 4 exemplaren (met elk afwijkende afmetingen) op voorraad liggen. Wat hadden we anders gehad? "MVBOV vraagt zich af waarom van zo'n speciaal wissel 4 exemplaren op voorraad liggen en het geld daarvan niet in [betere ladders om het laag hangend fruit te pakken]" | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 00:06 |
Volgens mij is er slechts 1 met een meegebogen puntstuk en drie standaard. Maar het niet op voorraad hebben van drie complete wissels is volledig te begrijpen. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 00:08 |
Bij de foto's van een stuk ijzer dat door de vloer van een trein is gekomen moet ik toch vooral aan de ramp nabij het Duitse Eschede denken... ![]() | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 00:09 |
Ik hoop heel erg van niet... Maar ik neem aan dat VIRM volwielen heeft, en niet met wielbanden. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:13 |
Dat was een wielband. En reizigers hadden dat wel gezoien, maar waren eerst op zoek gegaan naar een conducteur ![]() Er zijn instructies voor NOODsituaties. Dat betekent niet dat je die instructies NOOIT mag gebruiken. Use them when needed. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 00:13 |
Hoezo neem je dat aan? Eschede was trouwens nooit desastreus geweest als de trein 'slechts' 160 had gereden. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 00:14 |
Volgens de machinist had hij spullen op het spoor zien liggen, waaronder de buis (zie eerder gelinkte artikel van Omroep Flevoland). Lijkt me een gevalletje sabotage/kwajongensstreken, gelukkig is er niemand gewond geraakt. Ik hoop dat de politie snel iemand te pakken heeft, maar gezien de lokatie en het tijdstip acht ik dat onwaarschijnlijk. VIRM heeft monobloc-wielen, een losscheurende wielband kan daarbij niet voorkomen. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:14 |
Dat moet je in de spoorsector nooit doen. In geen enkele sector trouwens. Ik heb ook weleens vrouwen "Ik hou van je" horen zeggen die daar kennelijk heel iets anders mee bedoelden. FEITEN heb je wat aan. Aannames niet. Nooit. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:16 |
Ik wist wel dat die klootzak erachter zat ![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 00:17 |
| |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:17 |
Okee krijg allemaal het Rasbora Caudimaculata-virus. Ik koop een auto. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:19 |
Dat plan van jou vereis wel dat er 14000 extra conducteurs aangenomen worden b2py. Waarvan er minimaal 5600 moeten zorgen voor de pelotonvulling bij de dagelijkse sudoku-toernooien in de 1e klasse. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 00:20 |
Dat weet ik, maar die foto deed me eraan denken. Eens, die reiziger had meteen aan de noodrem moeten trekken. Dat durf ik ernstig te betwijfelen. Op de plek waar het destijds mis ging was de trein al aan het remmen voor de volgende stop, de ter plaatste geldende baanvaksnelheid is voor zover ik weet 200 km/u. Als je ontspoort en een paar pijlers van een viaduct meeneemt waardoor het brugdek op de bakken achter je terechtkomt, dan zal het verschil tussen 160 of 200 ook niet zo heel groot zijn. De meeste doden vielen in bakken 4 t/m 10, die bakken werden samengeperst tot ongeveer één baklengte. Het schijnt dat de machinist van 'Eschede' pas tot de ontdekking kwam dat hij driekwart van z'n trein miste toen een Fahrtleiter in het volgende station hem erop wees. Hij had slechts een flinke schok gevoeld gevolgd door drukverlies. | |
somoht | maandag 20 januari 2014 @ 00:22 |
Plek waar het gebeurd is ligt nogal ver van bewoning. Er wonen wel een paar mensen op het industrieterrein maar niet de "usual suspects". Verder is dat industrieterrein nogal leeg op zondag. Daarnaast zit Lelystad opstel op zichtafstand van de plek waar het ongeveer gebeurd is. Lelystad Opstel is continu verlicht en heeft bewaking rondlopen. Vage plek voor moedwillige sabotage iig. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:22 |
Kansloos tendentieus geneuzel vanuit de traagheidslobby. James heeft gelijk. Die reiziger had de noodrem moeten trekken. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:26 |
Weet je dat een lekke trekschuit bij 14 km/h GEWOON KAN ZINKEN? ![]() ![]() ![]() Begrenzen op 6, maximaal 7 km/h dus ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:28 |
Nee tuurlijk, Wat stelt de politie voor dan? Nou misschien is er wel een deur of een bodemplaat van de vorige trein afgetiefd. Doodnormaal hoor. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 00:32 |
Dat stond in het onderzoeksrapport maar dat kan ik nu niet vinden :herp: | |
GlenSpey | maandag 20 januari 2014 @ 00:34 |
Krijg nu pas iets over die pijp mee. Bah. Dat zijn echt de minder leuke dingen van het vak. En reken maar dat je telkens weer naar het betreffende viaduct kijkt als je er weer langsrijdt als machinist... | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 00:35 |
Aanname op Aanname. Er is niets door een ruit gegaan en niets heeft de meester in gevaar gebracht. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 00:42 |
er zou iets door de vloer geslagen zijn? | |
GlenSpey | maandag 20 januari 2014 @ 00:54 |
Ow, toch niet? Gelukkig dan maar... ![]() | |
somoht | maandag 20 januari 2014 @ 01:21 |
http://www.omroepflevolan(...)oort-bodem-intercity Filmpje met zo te zien de brokstukken. Volgens mij is die buis die die brandweerman vast heeft een onderdeel van de noodtrap echter. NS heeft trouwens snel bussen weten te regelen zeg, ook weer positief. | |
Mr_Klaasje | maandag 20 januari 2014 @ 05:15 |
Waar lollig over wordt gedaan is dat je bij alles wat gebeurt meteen geagiteerd reageert en het er verdacht veel op lijkt dat je van het negatieve scenario uitgaat. Als je net even wat minder snel reageert vlieg je wat minder snel uit de bocht. | |
_serial_ | maandag 20 januari 2014 @ 06:29 |
De Volkskrant kopt vandaag ook weer mooi http://www.volkskrant.nl/(...)asco-te-worden.dhtml | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 januari 2014 @ 06:39 |
Sterker nog: we weten niet eens waar in de trein dit is gebeurd. Voor hetzelfde geld is die staaf (?) in de twaalfde bak door de vloer gekomen en ik kan me voorstellen dat de machinist daar niets van merkt. Hell, misschien is er wel door een passagier aan de noodrem getrokken. Feit is dat we het gewoon allemaal niet weten en om dan als VBOV te gaan grienen over de familie van de machinist vind ik rijkelijk voorbarig. En ja, ik gebruik inderdaad dezelfde bewoordingen als na Hilversum. | |
daanski82 | maandag 20 januari 2014 @ 06:56 |
De volkskrant meld:Ummmmmm wat moet ik nu geloven? | |
Duvel | maandag 20 januari 2014 @ 06:57 |
Ik betwijfel of VIRM volwielen heeft. Als er merktekens op de wielen staan, is dat om het verschuiven van de wielbanden te detecteren. Maar áls VIRM wielbanden heeft, dan nog kun je het net vergelijken met Eschede, omdat de ICE wielen met een extra rubberen laag er in had om te zorgen voor wat extra demping, Juist die flexibiliteit zorgde voor vermoeiing van de wielband en breuk. Dus niet te snel roepen dat wielbanden onveilig zijn en verboden moeten worden. | |
Duvel | maandag 20 januari 2014 @ 07:00 |
Niet noodzakelijk de VK. | |
JDude | maandag 20 januari 2014 @ 07:31 |
10 bakken SLeT in de sprinter Breda-Utrecht. Vrije zitplaatsen alom ![]() Nu nog een keer inzien dat 4 bakken in de middagspits tussen Eindhoven en Tilburg niet genoeg is. | |
WhiteJoker | maandag 20 januari 2014 @ 07:44 |
Op elke stoel een tasje van de vakantiebeurs in de IC naar Enkhuizen 07.30 uur vanaf Apeldoorn. Nieuwe manier van marketing? Staat mijns insziens voornamelijk slordig. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 08:42 |
![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 08:45 |
Het zal wel om geld gaan en het was te verwachten doordat de belangen en het doel verschilt. Ook opvallend was dat binnen twee maanden na de proef er bij zes van de tien SLT's de ERTMS installatie weer is uitgebouwd. | |
Aventura | maandag 20 januari 2014 @ 08:57 |
voor mij hoeft zoiets ook niet. Hier in Hilversum werden croissants uitgedeeld, met een briefje van Prorail erbij: de herstelwerkzaamheden zijn voorbij. Vind ik ook een beetje verspilling eigenlijk. Beter gebruiken ze het geld om de interne problemen op te lossen. | |
WhiteJoker | maandag 20 januari 2014 @ 09:00 |
De gemiddelde forens heeft 's ochtends niet echt behoefte eraan en is ook niet de doelgroep. Tasjes werden massaal op het bagagerek gegooid. Arme schoonmakers. | |
MTL | maandag 20 januari 2014 @ 09:00 |
Mwa, de aansturing gaat nog altijd via ERTMS. Alleen staat deze 'gelockt' op STM-ATB en hebben de treinen de oude stuurtafel weer terug, schijnt. Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat de reden van de terugbouw simpelweg was dat NS de treinstellen zelf heel hard nodig had voor de normale dienst en ze daarom niet kon missen voor de tests. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 09:02 |
Iets dat ze zeker niet zagen aankomen ![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 09:25 |
Dat dus. Verschillende ambities en doelen dus. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 09:29 |
Volgens mij heeft NS helemaal geen behoefte aan ERTMS, omdat ze al ATB hebben dat 95% (let op: nattevingerwerk) van het risico wegneemt. ERTMS betekent een grote kostenpost (ombouw materieel, opleiden personeel, enz.) dat voor NS weinig operationele voordelen brengt. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 09:35 |
Maar verplicht door Europa. En ipv van op het laatste moment janken dat het niet gaat lukken en er daarvoor amper wat voor doen, kunnen ze ook gewoon op het moment dat het bekend is al een lange termijnplan maken om de ombouw zo efficient en goed te doen zodat ze er klaar voor zijn op het moment dat het moet ![]() Ik snap het dat het een enorme operatie is waar ongetwijfeld een hoop geld en tijd in zit, maar het is nu eenmaal verplicht. Daar doe je niets aan. Vind het erg matig om er zo makkelijk mee om te gaan als NS zijnde. Ze hadden die ERTMS troep ook gewoon in de DDAR kunnen gebruiken, hell voor mijn part elke nacht testen met MAT'64. Dan haal je er al aardig wat flaws uit omdat je met oude meuk werkt. Dan upgraden naar wat moderner materiaal, en je bent er zowat klaar voor. | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 januari 2014 @ 09:39 |
Of gewoon inbouwen in Train Simulator, dan ga ik wel voor ze testen. Met alle mat dat ik kan vinden. ![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 09:42 |
Nieuwer materieel is een grotere uitdaging ivm alle elektronica. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 09:46 |
Genoeg DDAR in Amsterdam, bouw dat dan om met de software en elektronica die tegenwoordig gebruikt wordt in treinstellen die ze nu hebben, en het spul wat nog komen gaat binnenkort. Staat genoeg van dat spul in Amsterdam. Dan maar 1 of 2 DDZ 3'tjes minder om op te leveren, kan men echt wel handelen. Vind het serieus waar te bizar voor woorden dat ze er zo weinig aan doen. Dit gaat uitlopen op het feit dat het uitgesteld gaat worden en meer gaat kosten omdat NS niet op tijd klaar is. Mark my words. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 09:46:49 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 januari 2014 @ 09:47 |
* marked | |
V2 | maandag 20 januari 2014 @ 09:55 |
Voor zover ik weet heeft ál het reizigersmaterieel wielbanden in Nederland. Daarmee zijn we, schijnt, wel een uitzondering in Europa ![]() | |
MTL | maandag 20 januari 2014 @ 09:57 |
Met uitzondering van SLT. Deze heeft wel degelijk volwielen. Van GTW e.d. weet ik het niet. | |
Mr_Klaasje | maandag 20 januari 2014 @ 10:09 |
En toch zijn er best wel wat voordelen van ERTMS, ook voor NS: - Kortere opvolg- en rijtijden zonder veiligheidsdiscussie - Minder wegbekendheid nodig - Hogere snelheden kunnen rijden - Bij verstoringen kan de afstand waarover op zicht gereden moet worden zeer precies worden aangegeven waardoor die kleiner wordt en er dus minder vertraging (=minder bijsturing en olievlekwerking) optreedt. | |
GekkeHaan | maandag 20 januari 2014 @ 10:14 |
De GTW's hebben ook wielbanden. | |
V2 | maandag 20 januari 2014 @ 10:27 |
Ah, ja, klopt, dat zou goed kunnen inderdaad ![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 10:34 |
DDZ drie? Wat? Waar? Hoe? | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 10:40 |
ProRail in de mail. Ze gaan nav Hilversum 500p wissels extra controleren. [ Bericht 92% gewijzigd door DriekOplopers op 20-01-2014 10:46:34 ] | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 10:45 |
500 soortgelijke wissels? Minder unicaat dan gedacht dus? | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 10:47 |
Geometrie kan anders zijn, Ik denk dat het om de stellers en toebehoren gaat. | |
dcm360 | maandag 20 januari 2014 @ 10:48 |
Soortgelijk hoeft niet te betekenen dat ze ook uitwisselbaar zijn. Daarnaast lijkt het mij een goeddoordachte actie, geen paniek maar wel actie. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 10:51 |
Ook bijzonder de woordspeling 'samenloop van omstandigheden, waarvan de kans erg klein is dat het gebeurd.' En dat bla bla over veiligheid voorop hebben we nou wel gehoord. | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 11:01 |
Bericht staat nog niet op de website van ProRail, vandaar at ik het hier nog niet openbaar wilde plaatsen (en dus nog even heb verwijderd). Mensen die de tekst willen hebben, sturen even een PM. | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 11:04 |
Tering wat een gezelligheid hier zeg ![]() Wat betreft dat trapgat ( ![]() ![]() | |
WhiteJoker | maandag 20 januari 2014 @ 11:07 |
Moest even Googlen maar de nette vertaling is denk ik verdomde bovenleiding ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 januari 2014 @ 11:08 |
http://www.prorail.nl/nieuws/uit-voorzorg-extra-check-op-wissels | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 11:10 |
Goed dat het gedaan wordt, want het was een zeer vreemd ongeval | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 11:10 |
En het enige waar ik mee zit is waar die foto nou gemaakt is ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 11:11 |
in ieder geval op een plaats waar je zonder toestemming niet mag komen | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 11:13 |
Zaandam kreeg ik al ingefluisterd, vanaf Bloemwijk gezien. inb4, ik ken mijn eigen situatie niet eens. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 11:15 |
Okee, thanks. Ik wilde niet voor de muziek uitlopen. ![]() | |
mc3347 | maandag 20 januari 2014 @ 11:43 |
Ik ga eerder voor Gpda ri Dmn/Dmnz. | |
V2 | maandag 20 januari 2014 @ 11:46 |
Ik stem op Hsdfk, ri Asdf, of misschien Gfhjksk. | |
mc3347 | maandag 20 januari 2014 @ 11:49 |
| |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 12:00 |
het klopt zo te zien goed met de portalen, het juk en de lichtmasten | |
somoht | maandag 20 januari 2014 @ 12:37 |
Politie denk nu dat troep expres op het spoor is gelegd, http://www.omroepflevolan(...)lijk-op-rails-gelegd | |
Duvel | maandag 20 januari 2014 @ 12:58 |
Vooral de fly-over uit de richting Purmerend. https://maps.google.nl/maps?q=52.450592,4.806646&num=1&t=h&z=18 | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 13:00 |
En wat krijgen de slachtoffers uit de ramptrein? | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 13:12 |
De Tieves.... | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 13:13 |
Leuk! Kwam er net achter dat mijn Kluspoes gewoon ook af en toe cabineritten kijkt op youtube in dr vrije uurtjes ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 20-01-2014 13:32:41 ] | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 13:38 |
Weet iemand iets over treinen vanaf de rechterzijde in Swinoujscie naar bijvoorbeeld Stettin? Ik weet dat aan de linkerkant van het stadje een station zit dat wordt bediend door Duitse treinen. Echter als ik Swinoujscie - Stettin invul op bahn.de dan krijg ik een route door Duitsland van 3,5 uur. Als ik echter op de Poolse website dezelfde route invul dan krijg ik een directe trein van 1 uur en 50 minuten. Ik kan op Google Maps alleen geen station(snaam) vinden. Ja, ik kan wel iets vinden maar dat lijkt niet op een station en als ik de naam daarvan vertaal dan heet dat station 'stationsgebouw'. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 13:40 |
Szczecin moet je hebben ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 13:41 |
Ja, dat weet ik wel. De Duitse planner begrijpt beide. Maar als je geen verstand van de omgeving daar hebt zit ik niet op je antwoord te wachten. | |
Frozen-assassin | maandag 20 januari 2014 @ 13:42 |
Welke slachtoffers? Pff, de trein die is het belangrijkste, die is stuk. Daardoor loopt de materieelplanning in de war. Dat dit kan in Nederland | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 13:43 |
| |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 13:53 |
Hier joh. Stationsnamen. ![]() En nu maar hopen dat Zijne Koninklijke Majesteit MCH wel op mijn antwoord zit te wachten ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 13:58 |
Tering, heb jij die carnavalskleuren in de HAFAS laten staan? Das het eerste wat ik eruit gesloopt heb... ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 14:00 |
![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 14:10 |
Deze maand geen stakingen bij Deutsche Bahn 20 januari 2014 Deze maand zijn bij Deutsche Bahn geen stakingen van machinisten te verwachten. De vakbond GDL heeft hiertoe besloten. De bond wil eerst een nieuw loonaanbod van Deutsche Bahn beoordelen. De bond eist voor de 20.000 machinisten bij Deutsche Bahn inkomensgaranties in geval van ziekte. Daarbij moet onder meer worden gedacht aan machinisten die door 'traumatische gebeurtenissen' hun werk niet meer kunnen doen. Bedoeld worden machinisten die zelfmoordenaars hebben overreden. Het nieuwe loonaanbod van Deutsche Bahn lijkt op het eerste gezicht een duidelijke verbetering, zegt GDL-voorzitter Claus Weselsky. Eerder dreigde de bond enkele keren met staking. Bron Als dat tegenwoordig al nieuws is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 14:16 |
Kan mij dat nou bommen. Ik heb ook gewoon de default windows wallpaper op mijn PC | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:18 |
Toch bedankt. Het komt zie ik nu gewoon doordat sommige partijen niet de juiste namen van de stations in Swinoujscie gebruiken. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:20 |
Wel chill. Met een Mecklenburg ticket kun je van Denemarken naar Polen met de trein op 1 dagkaart. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 14:23 |
Zegt de man die zelf over Stettin begon ![]() ![]() | |
remcoP | maandag 20 januari 2014 @ 14:23 |
Mecklenburg is wel het saaiste stukje Duitsland. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:25 |
Sommige mensen vinden Oost-Groningen ook saai. Ik kan mij geen mooier plaatje bedenken dan een rode Arriva trein door een verder leeg landschap ergens tussen Winschoten en Nieuweschans. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 14:25:25 ] | |
spectrumanalyser | maandag 20 januari 2014 @ 14:25 |
ik hoop dat diegene die dat stuk ijzer op de rails heeft gelegd, gepakt zal worden. zoiets doe je niet alleen, wellicht komt het vanzelf boven water wie dit gedaan heeft. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:25 |
Gemeten naar het aantal inwoners is Mecklenburg-Vorpommern het meest toeristische deel van heel Duitsland. Maar dat zal voor het grootste deel wel door de Ostseekust komen. http://www.tmv.de/marktfo(...)deren-bundeslandern/ [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 14:26:07 ] | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:27 |
Stettin Hbf is nog altijd hetzelfde als Szczecin Glowny. Świnoujście is blijkbaar niet hezelfde als Świnoujście Centrum, terwijl die dingen dus doorelkaar zijn gebruikt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 15:58:15 ] | |
remcoP | maandag 20 januari 2014 @ 14:27 |
Denk het ook ja. Met weinig inwoners en veel badgasten heb je idd veel toeristen per inwoners | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 14:30 |
En ik gebruik Stettin alleen omdat ik Śzczecin een rotwoord vind om te typen. Iets met sowiezo, zowieso, zoiezo ofzo. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 15:25 |
Rügen en Usedom zijn wel heel mooi, het binnenland is inderdaad plat en doodsaai. Er rijdt tegenwoordig ook een trein via Usedom (daar ligt nog wel een interessant museum, de V2 raketten werden daar gemaakt en er ligt een Sovjet onderzeeboot waar je in kunt, Peenemünde of zoiets heet dat dorp) naar Swinemünde, daarna kan je de veerboot naar de overkant nemen en daar een Poolse trein nemen naar Stettin. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 15:25:51 ] | |
bork | maandag 20 januari 2014 @ 15:48 |
Je moet van Świnoujście Centrum (eindhalte UBB) naar de pont lopen en daarmee oversteken om bij het hoofdstation Swinoujcie (zonder toevoeging) te komen, er is nog geen tunnel onder de monding van de wina (Oderhaf). [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 20-01-2014 16:13:04 ] | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 15:58 |
MVBOV spreekt zich uit over veiligheid, afspraken met politie, preventieve rol conducteur en trefkans: http://www.voorbeterov.nl/page3.php En ja, de eerste kwaaie conducteurs zitten al in de mail... | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 15:59 |
Nou lijkt me wel een keer een leuk tripje. ![]() | |
bork | maandag 20 januari 2014 @ 16:04 |
Dat is het volgens mij, het is maar half uurtje lopen, trouwens de pont is gratis. vertrekkende treinen vanaf Świnoujście http://rozklad-pkp.pl/bin(...)02784836.1390230161& | |
GlenSpey | maandag 20 januari 2014 @ 16:05 |
Damn, zag net een D-GTW vertrekken en er kwam me een partij rook uit het motorgedeelte ![]() ![]() | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 16:05 |
Voor het eerst in tijden ben ik het absoluut met je eens. | |
bork | maandag 20 januari 2014 @ 16:07 |
Świnoujście e.o.![]() Onder is de kant die grenst aan Duitsland met het station Swinoujcie Centrum, aan de andere kant het station Swinoujcie en de schepen naar Zweden. Swinoujcie Halte centrum | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 16:17 |
Jij bent er dus al een keer geweest bork? | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 16:17 |
Ik ook, geen conducteur tegenkomen op het stuk Schiphol-Rotterdam met de Intercity Drek is gewoon een schande! ![]() | |
bork | maandag 20 januari 2014 @ 16:23 |
Nee, jammer genoeg niet, wel bekeken/uitgezocht om het een keer te doen. Een rondje vanaf Berlijn, in een dagtrip lukte toen op papier. In de zomer van 2012 wilden Bram en Hanneke per se naar zee, uiteindelijk was Kühlungsborn toen praktischer en goedkoper ![]() Ik zou ook een keer met Fles naar Berlijn gaan toen heb ik me in de dagtrip verdiept. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 16:24 |
We hebben een steekproef gedaan. Je ziet als reiziger grofweg eens per vier uur een conducteur door de trein komen. Dat is natuurlijk een schandalig slechte score. Mag ik de cijfers zien? | |
remcoP | maandag 20 januari 2014 @ 16:34 |
Ben ik ook wel benieuwd naar, mijn eigen ervaring spreekt die score namelijk tegen. . | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 januari 2014 @ 16:39 |
Het is natuurlijk een steekproef, geen statistisch verantwoord langdurig onderzoek. | |
_JdM_ | maandag 20 januari 2014 @ 16:46 |
Ook een steekproef met n=1 is een steekproef. Maar is niet statistisch verantwoord om daar conclusies aan te verbinden... Dus ookal is het een steekproef, kan het nog iets beter statistisch onderbouwd worden. (aantal respondenten, totale reisduur etc.) | |
Litpho | maandag 20 januari 2014 @ 17:05 |
En op Twitter ![]() Ik zie gemiddeld twee keer per week een conducteur (ok, vaker op het perron), maar ik zit natuurlijk ook maar een klein stukje (krap kwartiertje) midden op het traject in de trein. Kan me goed voorstellen dat men meer aan het begin/eind controleert. Toen ik nog regelmatig vanuit Almere naar Kerkrade Centrum ging was het inderdaad huilen met de pet op, maar dat is alweer een paar jaar geleden - best mogelijk dat het verbeterd is. | |
Straatcommando. | maandag 20 januari 2014 @ 17:14 |
Ik ruik (ja ruik) ![]() ![]() | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 17:14 |
We komen later deze week nog met een goed opgeschreven toelichting op de steekproef. | |
Straatcommando. | maandag 20 januari 2014 @ 17:18 |
Ik heb overigens, letterlijk, maanden geen conducteur gezien op de trajecten zutphen-nijmegen en Arnhem Winterswijk. Nu zit ik vaak vrij kort in de trein, maar de keren dat ik er langer in zit, zie ik ze ook niet. Ik heb een keer meegemaakt dat er een extra controle team, of iets dergelijks, meereed met ons en die wel iedereen controleerde. Een maal een team van Arriva die ook alles controleerde, dat was het wel. Ik ben zelfs een keer van Arnhem naar Den Helder gegaan zonder een conducteur tegen te komen ![]() Laten we eerlijk wezen.. ik kan me voorstellen dat je als conducteur, zeker als je al een keer tikken gehad hebt, weinig happig bent om een stampesvolle trein vol irritante jongeren te controleren. Waarom juist niet voor dat soort gevallen 1 of 2 undercover (spoorweg)agenten in te zetten. Stoer doen tegen de conducteur? Gummiknuppel aan je nek en vastboeien, eerstvolgende station overdragen aan de eenheden van de desbetreffende regio en opsluiten, treintje rijdt vrolijk door. Gewoon opkankeren met dat (veelal dezelfde) soort pleurisvolk, zij zijn verantwoordelijk voor het merendeel van de agressie tegen medewerkers. Zo moet dat gaan. Ben je vriendelijk en tolerant, kun je dat terug verwachten, ben je agressief en onbeheerst? reken er maar op dat je eenzelfde reactie terug krijgt. Doen ze tegenwoordig nog aan uitstel van betalingen? Want als je een verdomd goede reden hebt, vind ik dat niet meer dan terecht. [ Bericht 10% gewijzigd door Straatcommando. op 20-01-2014 17:23:29 ] | |
dennistd | maandag 20 januari 2014 @ 17:23 |
Sinds Arriva de Achterhoek heeft overgenomen heb je veel vaker controle daar. Overigens is het bij Syntus op Oldenzaal-Zutphen ook wel meer geworden nu. Ik meen dat Arriva op Almelo-Mariënberg nu op 1/3e deel van de treinen controle heeft. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 17:24 |
Voor mijn gevoel zie ik de conducteur alleen als ik de trein verlaat en hij of zij de deuren sluit bij een lege cabine. | |
boriq | maandag 20 januari 2014 @ 17:24 |
| |
Straatcommando. | maandag 20 januari 2014 @ 17:25 |
Valt vies tegen.. maar misschien stappen ze pas op in de buurt van Doetinchem, ofzo, daar kom ik eigenlijk nooit. Wat trouwens ook zoiets is, ik had een tijdje terug de pech te laat vertrokken te zijn voor de trein. Toen ik aankwam, stond de conductrice al in de deur. Ik vroeg of ik geen kaartje bij haar kon kopen. ''Jawel'' zegt ze. ''Kost je alleen 30 euro extra'' en de deuren gingen dicht. ![]() | |
remcoP | maandag 20 januari 2014 @ 17:29 |
Ah, die hadden we al weer ff gemist. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 17:30 |
Zal hier wel mee te maken hebben: http://www.prorail.nl/nieuws/uit-voorzorg-extra-check-op-wissels | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 17:32 |
Ja dat moet nog steeds een keer idd. Is die brug over de Elbe nou eindelijk al weer eens gemaakt? | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 17:33 |
Ja, zijn Deadlock en ik overheen gegaan. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 17:38 |
okee prima. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 17:39 |
En op de terugweg die ICE pakken tot Hannover moet je gewoon doen, stuk beter dan die Pimpel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 17:40 |
Oh dat zien we dan wel weer ![]() | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 17:45 |
Als ik het goed zie reageer je hier op het probleem dat het rijdende personeel belachelijk wordt behandeld door sommige reizigers. Vervolgens zeg je dat als oplossing conducteurs meer zichtbaar moeten zijn? Dat vind ik een beetje een vreemde redenatie en ik snap ook wel dat conducteurs daar kwaad op reageren. Dit is geen probleem van de conducteurs, de NS of welke vervoerder dan ook, maar dit is een maatschappelijk probleem na een bepaalde groep mensen die zich boven alles verheven voelen en asociaal of zelfs agressief doen tegen mensen met enig gezag (conducteurs, politie, buschauffeurs, parkeerwachten, ga zo maar verder). Ik denk dan ook dat de oplossing hiervan niet ligt bij de NS of andere vervoerders, maar bij de maatschappij en de overheid om dit schorriemorrie de mond te snoeren. Een tijd geleden is er een tijdje commotie geweest om agressief gedrag tegen buschauffeurs. Misschien is het een idee de handen ineen te slaan met diverse vervoerders en een publieke discussie te beginnen hierover. Want in mijn ogen los je dit niet op met meer conducteurs of meer controles. Deze mensen lopen dan alleen maar eerder tegen de lamp, maar vertonen hetzelfde gedrag. | |
GlenSpey | maandag 20 januari 2014 @ 17:46 |
Ik zie heel sporadisch eens een controleteam door de trein gaan. Lopen ze met een mannetje of 4 'geeljassen' door de trein. Is echter maar heel zelden zo. Zó zelden, dat ik het regelmatig aandurf om gewoon alvast bij NS in te checken en niet bij Arriva, door de drukte op Arnhem plus de bijna standaard 3 minuten vertraging haal ik anders vaak mijn aansluiting niet ![]() Ben in ruim een jaar tijd welgeteld één keer gecontroleerd ![]() | |
boriq | maandag 20 januari 2014 @ 17:47 |
Is er 's nachts geen ruimte meer omdat te doen? | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 17:49 |
Genoeg leuke ritjes te maken rondom Berlijn. Ik zat afgelopen zomer op een vroege ochtend in het lijntje naar Kostrzyn. Gingen we een pitstop in een weiland maken om de bierzuipende Duitsers even te kunnen laten pissen. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 17:49 |
Ik ben zeer groot voorstander van het opleggen van landelijke OV-verboden aan vandalen, bedreigers, vechtersbazen en chronische zwartrijders, en van identificatieplicht om dat te handhaven. Harde maatregelen, maar helaas -in mijn ogen- onontkoombaar. Die strijd heb ik binnen mijn club helaas verloren. | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 17:50 |
dat ben ik maar deels met je eens. Door meer zichtbaar te zijn creëer je ook een stuk preventie en wordt de veiligheid vergroot. Daarmee kun je voorkomen dat een deel van de reizigers zwartrijdt. De echte harde kern pak je er idd niet mee aan, maar dat doe je ook niet met een discussie. Die echte harde kern raak je alleen als deze bekend zijn en ook flink achter de broek gezeten worden. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 17:52 |
Blijkbaar dermate belangrijk om kort na de spits een uur te inspecteren. Uurtje treinverkeer plat lijkt mij logischer dan dat er vanavond nog een trein de grindbak in rijdt daar door toevalligheden ![]() | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 17:53 |
Dat zou inderdaad een optie zijn. Dat mag ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 17:54 |
Identificatieplicht.... ![]() | |
boriq | maandag 20 januari 2014 @ 17:57 |
Het zal dus inderdaad wel dermate dringend zijn. Dan zouden er wel weer boze brieven getypt kunnen worden. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 17:59 |
Ik snap niet zo goed hoe je tegen dichte poortjes kan zijn maar wel vóór identificatieplicht. Dat is volgens mij de omgekeerde wereld. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 17:59 |
Ik wel, Swinousjie is op het strand na niet veel soeps. Daar moet ik wel bij aantekenen dat dat in 2005 was, toen was er nog grenscontrole en zat Polen pas net bij de EU. De spoorlijn vanuit Duitsland stopte toen nog vlak voor de grens, je kon alleen te voet de grens over en het veer mocht je niet pakken ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2014 @ 18:00 |
Bij agressie 1e keer stevige boete, 2e keer celstraf die stevig oploopt naarmate het vaker voorkomt. En met celstraf niet een weekje ofzo, maar meteen drie maanden, waarna dit oploopt. Daarom is het ook jammer dat bijvoorbeeld uitgaansgeweld het weekendje weg niet mag. Dan heb je op maandagochtend op school of bij de baas heel wat uit te leggen namelijk ![]() | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 18:00 |
Identificatieplicht is inderdaad wel overdreven nu je het zo zegt, en met poortjes dicht los je vermoedelijk al een hoop op. Daarnaast ben ik ook voor harde straffen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 18:08 |
Ik hoor telkens van m'n vader hoe mooi Usedom wel niet is. | |
Litpho | maandag 20 januari 2014 @ 18:22 |
Identificatieplicht dupeert je niet omdat het systeem er wéér eens uit ligt. Een agent die om mijn id vraagt probeert hopelijk niet om mijn koffie uit mijn hand te slaan als ik niet snel genoeg met mijn bagage jongleer. Theoretisch zouden zowel de twee poortjes waar ik op veel stations doorheen moet voor een overstap als een agent me vertraging kunnen opleveren, maar raad eens welke van de twee ik zo goed als dagelijks tegen ga komen? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 18:26 |
Identificatieplicht dupeert me vanwege het systeem. Het dupeert me omdat het me berooft van mijn persoonlijke vrijheden. Poortjes zijn open te doen als 'het systeem' eruit zou liggen (nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik met de OVC reis trouwens). Hij moet bij mij een verdomd goede reden hebben voordat ik mijn paspoort tevoorschijn haal. | |
#ANONIEM | maandag 20 januari 2014 @ 18:36 |
Usedom is ook absoluut heel mooi, hetzelfde geldt voor het dichtbij gelegen Rügen. Indien je geschiedenis (WOII) interessant vindt moet je op Usedom naar Peenemünde gaan en op Rügen naar Prora. | |
Litpho | maandag 20 januari 2014 @ 18:37 |
Oh, ik ben ook niet direkt voor de identificatieplicht en ik ben blij voor je dat je nooit last hebt gehad van de infrastructuur. De mensen die bij de treinbedrijf/TLS/busmaatschappij/kastje/muur hebben moeten lobbyen voordat ze hun ten onrechte niet teruggeven borg eventueel eens een keer rentevrij terugkregen zijn jaloers op je. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 18:39 |
4 t/m 6 klinkt als "Er is iets kleins stuk in de tunnelbuis" (een seinlampje ofzo) en er moeten twee sporen buiten dienst om dat te vervangen i.v.m. nieuwe regels. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 18:46 |
Huilie ![]()
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 18:49 |
Ik regelmatig. | |
Dr_Flash | maandag 20 januari 2014 @ 18:57 |
Ik zie er betrouwbaar en braaf en vroom en onschuldig uit. Jij niet ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 19:02 |
Komt door je heuptasje ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 19:02 |
Grapjekusje ![]() | |
Peter | maandag 20 januari 2014 @ 19:10 |
Men mag er alleen naar vragen als men een valide reden heeft, niet 'zomaar'. Dus kennelijk vraag jij of vraagt je gedrag er om... | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 19:14 |
Ik ben een voorbeeldige burger maar nogal vaak getuige van opstootjes enzo. En ik vind het ook leuk om dan te gaan kijken hoe ze elkaar de hersenen inslaan. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 19:20 |
Daar is de volgende:
| |
boriq | maandag 20 januari 2014 @ 19:22 |
Ze zijn hard aan de gang vanavond. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 19:33 |
Ben benieuwd wanneer ze Amsterdam Bijlmer - Utrecht gaan doen. Hele traject ligt vol met EBI wisselstellers.. | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 20:18 |
ProRail belde met tekst en uitleg. Ik schrijf even een weergave plus commentaar. EDIT: Done: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php [ Bericht 45% gewijzigd door DriekOplopers op 20-01-2014 20:37:49 ] | |
_JdM_ | maandag 20 januari 2014 @ 20:41 |
Misschien verkeerde timing... Net was er iets op nederland 3, Proefkonijnen over vechten op een rijdende trein. (en dan gaat het om de luchtweerstand, niet om het vechten in het algemeen) (maar doordat de bovenleiding toch iets te gevaarlijk is, doen ze het op een rijdende vrachtwagen...) | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 20:57 |
Ik zou toch liever hebben dat ik om moet reizen / mijn reis even moet uitstellen dan dat mijn trein ontspoort omdat Driek van VBOV heeft gevraagd om de controles alleen 's nachts uit te voeren. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 20:59 |
Uiteraard. Uurtje spoor eruit om twee of drie dagen repareren te kunnen voorkomen is het beste. Dat sommige mensen dat niet willen inzien. Sterker nog, door de controle niet uit te voeren houdt je een veiligheidsrisico. VBOV roept op tot onveiligheid en de veiligheid van de reizigers kan ze geen moer schelen. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 21:04 |
Aan de andere kant: hoe groot is de kans dat het tussen nu en einde dienstregeling ineens mis gaat? Verwaarloosbaar klein, lijkt me. | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 21:08 |
Het risico dat er wat op het spoor gebeurt is over het algemeen verwaarloosbaar klein. Het verschil is nu alleen dat, wanneer er toch wat mis zou gaan, het ineens een (direct) verwijtbaar ongeval wordt. En dat wil je uiteraard voorkomen. | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 21:10 |
Als je dit heel consequent toepast: Dan had men vanmorgen het gehele spoorverkeer voor onbepaalde tijd moeten stilleggen, en eerst gaan controleren. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 21:10 |
Het is schandalig genoeg dat je een veiligheidsrisico negeert. Die kans kan zo klein zijn, in Hilversum ging het ook mis en vielen er gelukkig geen gewonden. Op Schiphol en Geldermalsen rijden ze veel harder over die wissels heen, kan dus veel ernstigere gevolgen hebben. Je zal het maar op je geweten hebben dat je vroeg om uitstel van inspectie en er volgens tientallen gewonden vallen. Chapeau voor het niet nadenken. | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 21:11 |
FYI: het overgrote deel wordt vannacht gecontroleerd. Dus qua veiligheid kan dat blijkbaar nog wel die paar uurtjes lijen. | |
Fixers | maandag 20 januari 2014 @ 21:13 |
Het is ook nooit goed hè? Woensdag blies je nog hoog van de toren over 'Verscherpt toezicht' en 'druppel die de emmer doet over lopen' en 'bezorgdheid over onderhoudstoestand van treinen en sporen'. Nu ondernemen ze actie, is het weer niet goed. Edit: volgens jouw eigen website zijn ze al sinds vanmorgen bezig zodat binnen 48 uur alle wissels gezien worden. | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 21:15 |
Dat ben ik met je eens, en als je het zo bekijkt had dat in feite ook moeten gebeuren. Blijkbaar vond Prorail het niet zo dringend, maar durven ze het risico toch niet aan om meerdere dagen te wachten tot alle controles zijn uitgevoerd. Dan vind ik dit een goede oplossing. Wat ook nog een optie is (puur hypothetisch), is dat machinisten op bepaalde plekken waar hard over dit soort wissels wordt gereden een aanwijzing hebben meegekregen om vaart te minderen. Daarmee dam je het risico enigszins in, maar dat wil je niet onnodig lang laten duren. | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 21:17 |
Ja, nou haal ik de tekst er toch maar even bij. Wat staat er nou?We zeggen dat het verstandig is om de wissels te controleren. We vinden het jammer dat dat niet allemaal 's nachts kan, maar stellen het besluit van ProRail verder niet ter discussie (we "betreuren" het dat het niet "allemaal 's nachts kan"). Kortom: een afgewogen enerzijds/anderzijds. We schreeuwen geen moord en brand en eisen niet de afgelasting/uitstel van de controles van hedenavond. Sorry, maar begrijpend lezen is voor een aantal mensen hier blijkbaar nog een verdomd lastige klus. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 21:26 |
Het is voor VBOV ook verdomd lastig om een keer de mond dicht te houden. Andere reizigersbelangenverenigingen blazen ook niet bij ieder scheetje van de hoogste toren. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 21:30 |
Is het nou verdomme eens een keer afgelopen met dat voortdurende gezeik op en over VBOV hier? ![]() | |
DriekOplopers | maandag 20 januari 2014 @ 21:33 |
Niks hoge toren. Het enige wat we gedaan hebben, is onze achterban via de site wat informatie verschaffen over het hoe en waarom. En onze dillemma's even kort aangestipt: verstandig dat ze het doen, jammer dat het niet allemaal 's nachts kan. Meer niet. | |
Mr_Klaasje | maandag 20 januari 2014 @ 21:37 |
Ik ben meer voor stijgende straffen voor recidive zwartrijders. Dat zijn ook heel vaak vandalen en agressievelingen. | |
James1988 | maandag 20 januari 2014 @ 21:38 |
Ik ben het met zowel jou als Driek eens. ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 20 januari 2014 @ 21:39 |
Dit is echt geleuter. Die wissels liggen al jaren door heel Nederland verspreid en nu er een keer een defect is opgetreden waarna het mis gaat moet ineens alles binnen een uur door de controle? Het is effectiever om keukentrapjes bij het klussen te verbieden. | |
Mr_Klaasje | maandag 20 januari 2014 @ 21:49 |
Over de HC's trouwens.. Op het gebied van controles heb ik daar zelf erg gemengde gevoelens bij: 1. Ja, een grotere zichtbaarheid van controles vergroot bewustzijn dat het niet hebben van een kaartje niet juist is en daarnaast de pakkans. 2. Ik kan mij met de vele aggressieincidenten ook wel voorstellen dat veel HC (uit de niet-luie categorie) de moed ook wel een beetje in de schoenen zakt. Wat dat betreft zou je eigenlijk willen dat controles in teams van minimaal 2 personen gedaan worden en daarom denk ik ook dat de conducteur de langste tijd in de huidige vorm wel gehad heeft. Het is onbetaalbaar om iedere trein van twee HC's te voorzien en wil je goed en snel controleren, dan zijn controleteams effectiever. Daarnaast geldt gewoon dat zelfs hardwerkende HC's het vertrekproces van een trein behoorlijk vertragen in vergelijking met eenmansbediening waardoor treinen langer dan nodig onderweg zijn en ook nog eens zorgen voor minder efficiënt gebruik van de infra. Daarmee is er nog een reden om de conducteur als functie in de ban te doen. Niet dat ik de beste mensen geen baan gun (juist wel!) maar ik denk omscholen naar een andere functie voor vrijwilligers geen slechte keuze is. Wil je service bieden? Doe dat op stations en op verbindingen met veel incidentele reizigers. Bijvoorbeeld alle treinen rond Schiphol. | |
DeaDLocK2K | maandag 20 januari 2014 @ 21:52 |
Ik vind het vreemd dat consequentie een voorwaarde moet zijn. | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 22:03 |
Als het defect ernstig genoeg blijkt lijkt mij dat wel ja. | |
Viezze | maandag 20 januari 2014 @ 22:06 |
En toch is de strekking van het verhaal, in mijn interpretatie, dat dit weer het zoveelste kritiek vanuit jullie is. Ik moet zeggen dat ik me niet verdiep in andere verenigingen en dus niet weet hoe andere verenigingen dit aanpakken en mijn beeld dus misschien ook een beetje zwart-wit is, maar ik vind jullie manier van aanpak weinig constructief en dat blijkt in dit soort dingen. Maar ik zeg altijd maar zo; we leven in een vrij land. En op een forum zoals dit blijkt dat nog maar eens extra. Jij mag wat zeggen, ik mag wat zeggen. We zijn het misschien niet met elkaar eens maar dat boeit verder ook weinig. En om hier op aan te haken: Actie -> reactie. VBOV onderneemt vaak "actie" in de vorm van berichten, en daarmee lok je nou eenmaal discussies uit. Ik vind dat juist wel leuk aan dit topic, men is soms redelijk "grof" tegenover elkaar, maar een pagina later komt er weer een sloot interessante (en begrijpbare) informatie voorbij. | |
Litpho | maandag 20 januari 2014 @ 22:14 |
Een paar keer per dag een controleteam zorgt er wel voor dat de pakkans bij zwartrijden er is, maar niet voor de sociale veiligheid die een zichtbaar conducteursteam wel biedt. Wat betreft de onbetaalbaarheid, het is meer een probleem van wil. En uiteraard de hijgende adem van Dijsselbloem. | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 23:09 |
Maar ik hoorde vorige week van James persoonlijk dat hij ook de indruk heeft dat het de HC's eigenlijk allemaal niks meer kan schelen wat controle betreft, dat dat nu een beetje de standaard aan het worden en de motivatie weg is, wat wat mij betreft niet perse hoeft te liggen aan de HC zelf. Ik denk dat het bedrijf zelf daar wel wat aan kan doen... Ook blijkt dat uit een verhaal van een maatje van mij die op de allereerste dag dat het blokkerkaartje geldig was werd gecontroleerd, en de chipblieper het kaartje niet pakte HC "Wat is dit?" Vriend "Blokkerkaartje, vandaag de eerste dag" HC "OH" *HC bekijkt het nog eens goed en draait t nog eens om en houd m meermaals tegen zn controlemachine zonder resultaat.... "Hey, -collega-, ken jij dit?" 2 Conducteurs buigen zich over het wegwerpaartje Daarna buigen ze zich over het begeleidende verpakkingskartonnetje HC 2 probeert met zijn controledinges nog eens te valideren, want niet lukt... HC's halen hun schouders op, mompelen iets van "Het zal wel", en laten mn kennis in totale verbazing achter... | |
dennistd | maandag 20 januari 2014 @ 23:13 |
Dat is op de bus niks anders: ik heb al meerdere mensen gehad die met een blokkerkaartje met de bus mee wouden, waarvan een aantal aangaf dat ze er eerder gewoon met de bus mee mochten (en nee, geen RET, HTM of GVB). Nou moet ik ook zeggen dat je er gewoon niet altijd tijd voor hebt, bij een sterabonnement is het even gauw het zonenummer bekijken en misschien nog uiterste geldigheid, maar dan heb je het ook wel gehad. En als ik het zelf echt niet weet dan geef ik de reiziger het voordeel van de twijfel. | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 23:15 |
Bestaat het ster abbonement nog steeds? | |
b2py | maandag 20 januari 2014 @ 23:15 |
Advies van de consumentenorganisaties in het Locov De consumentenorganisaties in het Locov hebben NS reizigers geadviseerd over het voornemen de gele vertrekstaten te reduceren. De consumentenorganisaties denken dat de alternatieven voor de vertrekstaten nog niet compleet genoeg zijn om het tempo van de reductie op te vangen. Zij beiden NS in het avies aan mee te denken over de te ontwikkelen alternatieven. Meer informatie Locov 2014-14954 advies uitfaseren of reduceren gele vertrekstaten20-01-2014 | PDF-document, 85 kB http://www.locov.nl/Image(...)en_tcm311-348493.pdf Locov 2014-14954.01 bijlage bij advies uitfaseren of reduceren gele vertrekstaten20-01-2014 | PDF-document, 9002 kB http://www.locov.nl/Image(...)en_tcm311-348494.pdf | |
Salatrel | maandag 20 januari 2014 @ 23:18 |
jahoor al krijg je dat volgens mij tegenwoordig ook op een pasje | |
Darkwing_Duck | maandag 20 januari 2014 @ 23:19 |
Niet dus...lees ik net Ik heb een poosje een 7 ster abbonement gehad voor school woonverkeer (Spijkenisse -Leiden ofzo ) gehad En daar ben ik ook een paar keer naar de Efteling op gegaan ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 20-01-2014 23:25:08 ] | |
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 00:20 |
Bestaat nog steeds in veel regio's ja. Hier in Twente is de concessie afgelopen december overgegaan van Connexxion naar Syntus. Connexxion had verchipte sterabonnementen, de apparatuur zag daarbij gewoon welke zones er gereden werd en bij overschrijding van de zone begon ie gewoon kilometers te rekenen. Syntus heeft geen verchipte sterabonnementen omdat ze bezuinigd hebben op de apparatuur. Alle sterabonnementen zijn nu weer gewoon zichtkaarten geworden, maar die hebben wel een levertijd van 5 werkdagen... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 00:40 |
Webasto ![]() ![]() | |
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 01:38 |
Hoe ga je dat met 12 bakken doen? Een machinist alleen laten evacueren bij brand in het veld of tunnel? Of iemand word onwel in het achterste stel? En hoe heb ik het overzicht bij het sluiten van de deuren als machinist bij 6 of meer bakken? Dan gaat het nog langer duren ook. Een HC die met zijn werk bezig is doet meer dan alleen de kaartjes knippen. | |
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 01:41 |
In België heeft dat al eens een machinist het leven gekost. Je wilt niet weten wat het tuig allemaal zo op het spoor smijt. | |
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 02:07 |
yup, witte merktekens tegen verschuiving.(wielband) Volle wielen hebben een groef als ondermaat(afkeur). Zie foto ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 05:31 |
Daar kan je altijd nog een mannetje voor meesturen maar dat hoeft alleen persé bij tunnels. Dat is echt een drogreden zolang je regelmatig HC's niets anders ziet doen dan in de achterste cabine zitten. Die merken zo'n onwelwording echt niet op. Zelfs met het lopen van rondjes zou je wel erg veel geluk moeten hebben om het tegen te komen. Op drukke stations meer personeel voor service en veiligheid maar ook om het vertrekproces te ondersteunen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 08:57 |
Dit gaat al jaren goed in Parijs... ![]() | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:22 |
Berichtgeving pilot Dual Signalling op Amsterdam-Utrecht en de verkenningsfase naar de invoering van ERTMS in Nederland rijksoverheid.nl | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 09:37 |
Bij een trein als SLT is het prima haalbaar zonder conducteur lijkt me. | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:24 |
Dat komt erop neer dat Mansveld wel door wil zetten met ERTMS en dat zou goed nieuws zijn. Het enige echte punt waar het verhaal over die pilot gelijk in heeft is dat er zo ongeveer nog nergens ervaring is opgedaan met ERTMS op emplacementen. Of je zou moeten terugvallen op de ervaringen van machinisten in de Rotterdamse haven met shunten onder level 1. Dat schijnt niet altijd even lekker te lopen ... | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:25 |
Voor de liefhebber: - Er zijn 10 bakken DD-AR overgebracht naar Haarlem voor de herindienststelling van het DD-AR - tegelijkertijd zijn twee stellen DDZ in de Amsterdamse Haven geparkeerd ... http://www.flickr.com/photos/jaaptreinfoto/12054709215/ | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:26 |
Oh, jawel. Decentrale vervoerders rijden ook met 170 meter trein (lengte als 10 bakken SLT) waarbij een enkel persoon vanuit de cabine de vertrekprocedure uitvoert. Gaat veel sneller. En voor situaties als bogen worden dodehoekspiegels gebruikt. | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:30 |
Peterselieman, dank voor de info. vandaag kwam uit het niets ineens de vraag of een trein verkeerd kan rijden. wat blijkt, sporadisch komt het voor dat een trein verkeerd rijd ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:34 |
nou nou, een verkeerde rijweg ingesteld. De Hemel komt naar beneden. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:34 |
klopt. Af en toe komt het voor. Het is afgelopen week nog gebeurd dat een IC naar Rotterdam bij Moordrecht rechtsaf naar Den Haag werd gestuurd. En wat te denken van een IC naar Groningen die enkele jaren geleden op volle snelheid het opstelterrein van Onnen opreed of de SLeT's die bij Meteren richting Betuweroute gingen. | |
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:39 |
Ben jij ook al eens geflitst mono? http://www.20min.ch/schwe(...)-Radarfalle-10898832 | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:40 |
Dat gaat dan altijd nog op geel, voorafgegaan door geel 4. | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:43 |
dat zou je wel verwachten, maar wat ik begrepen heb is dat die trein met een redelijk hoge snelheid destijds rechtsaf sloeg. Dan is volle snelheid misschien wat overdreven, maar het was waarschijnlijk wat meer dan 40 km/h | |
Frozen-assassin | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:46 |
ATB zou dan toch moeten ingrijpen? | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:49 |
Er staat vooral als meest nuttige informatie in dat er omringende landen geen ervaring is met Dual-Signalling zoals wij dat hier hebben. Ook niet zo gek, want alleen in NL ligt ATB. | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:52 |
Ik kan me herinneren dat er lang, lang geleden een keer in de krant stond dat de (volgens mij) spoorwegpolitie bij de IJsselbrug bij Zwolle controleerde of machinisten te hard reden. Ze kregen dan geen boete, maar wel een waarschuwing | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:52 |
Bij Nieuwerkerk is er ook een DDAR met 127 door een 40 wissel gegaan waar geel vier op het sein stond. Leuk en aardig die kleurtjes maar hard kunnen we wel rijden ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:03 |
Uitzonderingen. Je mag er niet van uitgaan dat een machinist geen seinbeelden opvolgt, dan kunnen we net zo goed alle seinen opdoeken. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:06 |
Dan kan de situatie te Onnen ook net zo goed een uitzondering zijn waar ook met 100 naar binnen is gereden? Dat probeerde ik ermee over te brengen. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:07 |
Veel te hard rijden na een afremmend seinbeeld komt maar zeer zelden voor. Dat je de situaties kunt opnoemen is al tekenend: Kennelijk gebeurt het zo weinig dat individuele voorvallen onderzoeks- en vermeldenswaardig zijn. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:15 |
En camera's is misschien ook wel handig. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:16 |
De ATB dwingt als het ware af dat er geremd wordt na het seinbeeld geel-4. Echter is ATB al lange tijd afgesteld zodat er nauwelijks geremd hoeft te worden voordat ATB tevreden is. Dat is om te voorkomen dat een trein die niet zo hard rijdt bij een seinbeeld met remopdracht een hele lange afstand heel langzaam moet gaan rijden. Echter zou je daar met de huidige computertechnologie en de vrij eenduidige toegepaste remwegen best een oplossing voor kunnen verzinnen die aan zowel de eisen voor veiligheid als snelheid/capaciteit kan voldoen. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:18 |
Ja, dan kun jij tenminste weer gaan huilen over Kafkaëske surveillance-maatschappij en al dat geneuzel meer. ![]() *Neuriet "wie rijdt daar op zijn stokpaardje door de wisselstraat? Dat is deadlock-tweekaa van de privacy-huilers range!" ![]() | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:21 |
In de metro staan enorme spiegels bij de bestuurder vaak. Die kan je ook gebruiken. | |
V2 | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:24 |
Als je die spiegels aan de trein hangt is dat sneu voor dat mannetje in de metro. Dan kan die niks meer zien. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:24 |
En dat is een blatante leugen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:25 |
Haha, ja precies heel goed vergelijkbaar ook (Y) | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:36 |
Er is een verschil met Zwitserland. Daar is de regelgeving voor beide systemen op een baanvak gelijk getrokken. In Nederland is die compleet afwijkend. Je mag in theorie, als ERTMS dat toelaat, door een rood sein rijden. Dat zal in de praktijk nooit voorkomen omdat de bewegingsautorisatie vrijwel altijd bij een sein eindigt. Je mag bijvoorbeeld op de Hanzelijn ook 200 km/h rijden in het gebied waar je volgens de borden maar 140 km/h mag. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 21-01-2014 11:55:16 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:41 |
Okay, fair enough, maar we hebben zelfs in Nederland jarenlange ervaring met dual signalling opzich, dat er ook andere regels gelden, soit, ik wist niet dat dat een voorwaarde was. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:47 |
Ik ben zojuist gejehova'd op De Heek Dutsj Reel. ![]() | |
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:50 |
Ik dacht dat dat niet mocht omdat de lasplaten hier niet voor geschikt zijn? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:56 |
Er zat een typefoutje in: op de borden staat 140 km/h. Op de Hanzelijn is de officiële baanvaksnelheid onder ERTMS 200 km/h. Kijk maar in de netverklaring van ProRail. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:28 |
Ik bedenk me trouwens net dat ze dit jaar ERTMS op de Kijfhoek gaan neerleggen. Heb je gelijk een emplacement te pakken waar je op kan oefenen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:34 |
Toch wel drie verschillende versies die totaal incompatibel zijn met elkaar neem ik aan? ![]() | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:35 |
Nee, allemaal 2.3.0d uit mijn hoofd. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:03 |
Het eerste deel is al in dienst gesteld. Helaas is de Kijfhoek niet zo interessant omdat daar level 1 ligt. Dat is gewoon een kwestie van computers neerzetten, draadjes trekken en balises aansluiten. Veel werk maar het werkt onafhankelijk van de complexiteit. Bij level 2 en 3 is het veel lastiger omdat er dan veel data door GSM-R heen moet van veel treinen. In principe moet dat werken maar daar is men wat huiverig voor. Echter zal dat met wat tweaks wel loslopen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:06 |
En het is weer tentamentijd, klagende studenten op Twitter die hun onvrede uiten richting NS over sein en wisselstoring bij Arnhem. Straks moet ik ook naar school, Amsterdam, hopelijk blijft alles heel ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:07 |
Als je een tentamen hebt moet je gewoon extreem vroeg weg gaan, of zorgen dat je bij iemand tukt in je studiestad. | |
Frozen-assassin | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:08 |
Vroeg weg gaan, ja.. Blijven tukken, wat een onzin. Je mag best ervanuit gaan dat de NS gewoon rijdt. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:08 |
Huh? Was level twee toch als ik de aanbesteding zo las? | |
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:09 |
Ja maar je moet er ook rekening meer houden dat er een storing kan zijn, en als je om 9u tentamen hebt zou ik mooi bij iemand gaan tukken. | |
boriq | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:10 |
1e tentemenweek zakte er een goederenwagon door z'n assen en in de 2e week trok er iemand een draadje kapot. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:13 |
Er zal ook wel het nodige meetwerk aan vooraf moeten gaan, want het systeem moet wel weten hoe lang de opstelsporen precies zijn en volgens mij is het niet overal precies bekend. | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:14 |
tsja, je moet niet 5 minuten van te voren aan willen komen als je met de trein komt, maar rustig de tijd nemen. Begin je ook veel meer ontspannen aan het tentamen. | |
Dos37 | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:16 |
Bij een tentamen nam ik inderdaad nooit een risico | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:19 |
ik alleen als het al om half 9 begon, Dan nam ik de sneltrein van 7.12 uit Leeuwarden en was ik er om 8.15 uur. Dat heeft zich later opgelost doordat ik naar Groningen ben verhuisd ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:22 |
Van Almere naar Amsterdam had ik altijd een trein waarmee ik ca. 25 minuten voor tijd aan zou komen. Vaak waren er dan nog twee reismogelijkheden extra voor tijd. Bovendien was er dan nog tijd voor het alternatief: De connexxionbus. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:24 |
Bij tentamens gewoon lekker de auto nemen, lost alles op ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:24 |
Yeuh.. Schietpartij op de A1. Doei tentamen! | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45 |
Gelukkig net zo dagelijks als een gemiste ansluiting met de trein ja ![]() | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50 |
Heeft ICR ook plaszakken? Alle wc's zijn defect ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:53 |
Gisteren was het een zooitje in het Noorden. Was blij toen ik om 0.24 uur de trein aan de kabel had gehangen en naar huis kon. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 13:54:03 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:04 |
Uit de OP:
| |
DriekOplopers | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:11 |
Trein van waar naar waar? vertrek van ... hoe laat? | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:21 |
13:41 van Den Bosch naar Nijmegen. | |
Erasmo | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:23 |
Dus ik moest vanuit België met de trein naar huis, ontkennen Belgen soms het bestaan van luchtweerstand?![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:25 |
Kon meer de schuld geven aan die klootzak die een einde aan zijn leven maakte ![]() | |
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:27 |
Klopt. Het mooiste systeem dat je kunt vinden binnen de EU. Maar de treinen en infra zijn daar ook op afgestemd. Daarbij is het personeel niet verantwoordelijk voor de reiziger zoals wij dat helaas in NL kennen. Als hier al iemand een pink breekt bij het instappen heb je al de poppen aan het dansen als personeel. En vooral belangrijk, zeer zware straffen als ze je pakken met zwartrijden waarbij de pakkans zeer groot is. Contant betalen. Zo niet dan word je letterlijk bij verzet eruit geknuppeld en mogen vrienden en of familieleden alles betalen ter plaatse. Daarbij is er voldoende veiligheidspersoneel(zeg maar gerust militairen gekleed in het zwart in en rondom ieder station). Zelfs een foto nemen is riskant en verboden. Dan zijn de stops zo dicht op elkander dat bij een calamiteit makkelijk een station te bereiken is. En is het ook mogelijk om die treinlengtes bij ieder station te kunnen laten stoppen. Perrons zijn lang genoeg. Maar als er een net is dat ik graag zo willen zien in NL is het de RER wel. Prachtig materieel en zelf in Gmax voor een sim hier aan gewerkt. MS61 incluis RER A en B. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:34 |
Nee. Het kan ze gewoon geen reet schelen. Dat is mijn foto trouwens ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:42 |
Je hebt een beetje rare kijk op "mooi" vind ik. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:44 |
Tientallen bussen voor de omreizende mensen te Arnhem, goed geregeld. | |
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46 |
Welke mensen zouden om moeten reizen dan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:47 |
Geen treinen rondom Arnhem. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:50 |
Dat is niet waar, er rijdt nog wel wat. Zo ben ik er net probleemloos doorheen gejakkerd. | |
Duvel | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:51 |
Puinhoop Utrecht - Rotterdam vandaag. Treinen lukraak opgeheven (paar minuten voor vertrek), treinen die niet verder rijden, gekut met gebrek aan omroep, etc. Fun fun fun fun fun! | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53 |
Nothing out of the ordinary dus ![]() | |
remcoP | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53 |
laamaar | |
Duvel | dinsdag 21 januari 2014 @ 14:58 |
Annoying though. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:09 |
Thalysactie, twee voor de prijs van een naar Brussel en Antwerpen vanuit Nederland. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:12 |
Oef, trappen ze nu wel zo vlak voor de spits Muiderpoort eruit ri Weesp voor die inspectie? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:15 |
In het noorden worden nu aanwijzingen voorzichtig rijden (10 km/h) afgegeven voor de wissels bij Sauwerd, Winsum en Uithuizermeden [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 15:15:33 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:15 |
Niet als ze iets anders kunnen bedenken waar nog meer mensen last van hebben ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:15 |
Ja dat zei Prorail tenminste op mijn vraag over al die onverwachte werkzaamheden. Alleen dat buiten de spits word redelijk ruim gerekend. Ze lopen al die 500 wissels zo spoedig mogelijk langs. | |
Duvel | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:20 |
Dat was vandaag dus Rotterdam. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:23 |
Ik dacht dat daluren toch vrij duidelijk gedefinieerd waren. | |
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:24 |
Hoe krap ze op de ochtend en avond spits zitten is de kans op overlast toch relatief groot of schat ik de tijden verkeerd in? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:26 |
Weet ik veel. Ik weet niet wanneer ze wel en niet aan het werk gaan met die inspecties. Maar als de spoorwereld van de reizigers eist dat ze zich aan de reglementen houden rond dal- en spitsuren, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de reizigers dat van de spoorwereld ook eisen ![]() | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:33 |
Spitsuur is pas om 16:00, als dan alles rijdt is het prima. | |
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:51 |
Kom je uit je werk, en je ziet een trein staan. Juist, wat doe je dan? Ik pakte als een idioot mijn cameraspullen, mikte de ladder in de auto, en ging op jacht. Één van de foto's kon bovenaan de dijk bij mijn huis gemaakt worden. Bij mij voor de deur rijden niet zoveel treintjes, en helemaal niet volgens een klokvaste dienstregeling ![]() DBS 6478 + 6 Rongenwagens met buizen Toen ik thuis kwam vanaf het werk, zag ik op het omloopspoor bij de Kreekweg de fraaie combinatie van een rode 6400 met beladen rongenwagens staan. Snel mijn camera gepakt, en even gaan kijken. Inmiddels was de loc omgelopen, en werd er bijna geduwd vertrokken naar Van Leeuwen Buizen. | |
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55 |
Ik ga meestal eerst uitgebreid naar de wc, maar dit mag ook. Toffe foto! | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:55 |
![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:56 |
En daarnaast had ik gisteren vroege dienst. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:56 |
Vol! |