abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135702498
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:24:21 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702532


Zoek het gat van de pijp.

Gr gr.
pi_135702534
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hoe dan ook: iets is door de voorruit naar binnen gekomen en die machinist had wel dood kunnen zijn. Dat is erg zat om even enige prudentie in acht te nemen, toch?
Helemaal waar, maar ik vind het eigenlijk iets te vroeg om gelijk met conclusies te komen dat er iets van een viaduct gegooid zou zijn :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702555
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic:

Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.

Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Ja, heren. Wees er maar trots op.
pi_135702559
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek het gat van de pijp.

Gr gr.
Ik moet even mijn brieven aanpassen denk ik :')
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:26:07 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702614
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic:

Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.

Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Ja, heren. Wees er maar trots op.
Toch nog even in de herhaling:

pi_135702656
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic:

Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft misschien vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer voor een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Het zou kunnen dat er op dat viaduct een vrachtwagen reed waarvan de lading niet helemaal goed vast zat
Gefixt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702712
Met andere woorden; Zullen we eerst even het onderzoek afwachten vóór er conclusies getrokken worden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702729

Niks door voorruit gekomen iig.
pi_135702730
Geen gat in het voorruit iig
mistera3 twitterde op zondag 19-01-2014 om 23:26:50 Ik zie geen #gat in de #ruit van de #trein van de #ns. Alleen in de vloer. http://t.co/N6UpUbMP1W reageer retweet
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:25 #11
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135702739
Hopen dat het mee valt en dat het een beetje meevalt. Wel maf dat er een pijp door de vooruit komt en dat er daardoor een gat in de trap zit...

Om zou die door de deur/wand gevlogen zijn? Dat lijkt me toch niet...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:59 #12
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135702769
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Toch nog even in de herhaling:

[ afbeelding ]
Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is.

Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen...

Tsja... :N
pi_135702790
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is.

Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen...

Tsja... :N
Het staat op internet, dus het moet wel waar zijn? Okay.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702794
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is.

Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen...

Tsja... :N
Beetje humor op zondagavond moet wel kunnen hoor.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:29:42 #15
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135702800
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met andere woorden; Zullen we eerst even het onderzoek afwachten vóór er conclusies getrokken worden?
Dit dus, geldt ook voor bijvoorbeeld de NOS
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:30:25 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702834
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:29 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dit dus, geldt ook voor bijvoorbeeld de NOS
Precies, de NOS kwam met dat pijpverhaal.
pi_135702874
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:30 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Precies, de NOS kwam met dat pijpverhaal.
hihi. :D :')
pi_135702887
De NOS doet soms niet onder voor FOX!News.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702943
NOS doet voor alsof het van de voorlichter NS komt.
Omroep Flevoland heeft een stuk meer info, bericht pijp is iig onjuist, http://www.omroepflevolan(...)n-en-doorboort-bodem
pi_135702968
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.

Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Ja, heren. Wees er maar trots op.
Again. Barking up the wrong tree.

de blokgooiers of whatever zijn schuldig. Natuurlijk. Maar MVBOV heeft inmiddels wel een imago over zichzelf afgeroepen als het gaat om "Als eerste schreeuwen als er wat aan de hand is". De (uiteraard satirische) reactie van b2py kon dan ook niet lang uitblijven. EN had hij het niet gedaan dan een ander.

Dat is gewoon een gevolg van eerdere keuzes van MVBOV om "zo snel mogelijk" oorlog te gaan trappen. Dat draagt gewoon niet bij aan het serieus genomen worden van zo'n club.

En om dan nu drama te komen maken alsof "dat MVBOV te kijk gezet wordt" het grootste probleem is, is dan ook weer niet de juiste line-of-play wat mij betreft. Als ik er een stem in zou hebben zou ik zeggen "MVBOV doet er goed aan om geduld te bewaren totdat de situatie voldoende duidelijk is om er een weloverwogen oordeel over te kunnen geven." maar dat heb ik niet.

Nu wordt het steeds meer "oh ja er gaat wat mis. Moord-en-brand-bericht van VBOV in ...3...2...1..."

Als je gewoon rustig alles in de gaten houdt en alleen wat zegt als het ECHT er toe doet, dan vind je ook veel meer gehoor. Dan krijg je dat effect van "Woo... de Stille zegt iets :o Nu allemaal ECHT goed opletten".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 19 januari 2014 @ 23:35:11 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135703034
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje humor op zondagavond moet wel kunnen hoor.
Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt.

Humor is best lollig, maar niet altijd.
pi_135703072
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt.

Humor is best lollig, maar niet altijd.
Humor is altijd lollig. Zo is het ook fucking grappig als iemand oproept tot het in brand steken van het huis van een bekende politica. Ik heb er daadwerkelijk hard om gelachen. Dat je hier dan niet de humor van kan inzien vind ik daadwerkelijk bijzonder.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:36:36 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135703094
Dit topic is humor.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:44:13 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135703414
Denk dat er niet zoveel heisa over de grappen van b2py moet worden gemaakt. Misschien is het niet tactvol, maar goed, er zijn genoeg mensen die erom kunnen lachen. VBOV zou zoals Fles al zei misschien in toekomst wat afwachtender kunnen gaan reageren op diverse fronten zodat het meer een beeld van een betrouwbare organisatie krijgt. Dat was het wel voor deze zondagavond.
pi_135703438
quote:
This just in! Turns out it was a piece of UFO debree and yes, we can confirm it now, the piece of metal is from a UFO and the aliens think the train attacked them. Ladies and gentlemen, this is our final hour
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135703514
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt.

Humor is best lollig, maar niet altijd.
Was toen niet bevestigd, dus niet voor waarheid aan te merken. (en goh: het bleek niet waar te zijn...)

Ja, ik had die opmerking geplaatst. Ja, ik heb enigszins MVBOV "te kakken" gezet. Klopt helemaal. Maar dat hebben jullie er zelf naar gemaakt door moord en brand te schreeuwen.

En na de ontsporing bij Hilversum... Moord en brand schreeuwen dat het spoor aan een zijden draadje hangt dat elk moment kan knappen. En op het moment dat in 48 uur de hele situatie weer berijdbaar is gemaakt... Blijft reactie uit. Jammer.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135703676
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gast echt rot nou ff op serieus :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135703947
Goed, tijd voor mijn oogdruppels en kapje denk ik. Ik zie(hehehehe) morgen wel of er nog antwoord van de andere kant komt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:59:25 #29
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135704007
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef _JdM_ het volgende:
En na de ontsporing bij Hilversum... Moord en brand schreeuwen dat het spoor aan een zijden draadje hangt dat elk moment kan knappen. En op het moment dat in 48 uur de hele situatie weer berijdbaar is gemaakt... Blijft reactie uit. Jammer.
In reactie op bovenstaande en ook op DeaDLlocK2K, die dit ook al terecht aanstipte:

Ja. We komen nog met een terugblik. Daarbij kijken we ook even publiekelijk kritisch naar onszelf, net zoals ik alvast hier had gedaan. En we zullen waardering uitspreken voor de mensen die keihard hebben gewerkt. Maar dan komen we ook nog even terug op het niet voorradig zijn van vervangende wissels (!!!) en het negeren van ons verzoek tot beperking van reizigershinder.
pi_135704155
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:59 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

In reactie op bovenstaande en ook op DeaDLlocK2K, die dit ook al terecht aanstipte:

Ja. We komen nog met een terugblik. Daarbij kijken we ook even publiekelijk kritisch naar onszelf, net zoals ik alvast hier had gedaan. En we zullen waardering uitspreken voor de mensen die keihard hebben gewerkt. Maar dan komen we ook nog even terug op het niet voorradig zijn van vervangende wissels (!!!) en het negeren van ons verzoek tot beperking van reizigershinder.
Tsja als je nog iets wilt redden, zoek eens uit hoeveel mensen er vast komen te zijn zitten in Lelystad/Almere op weg naar Groningen. Er zit op z'n minst een vast, https://twitter.com/sipperdepip/status/425037628946538496
pi_135704163
Fijn om te horen. Echter, als je zó snel na zoiets met een reactie komt dan moet je minimaal net zo snel met een terugblik/correctie/rectificatie komen als het toch anders is gegaan. En dan niet beginnen over dat prorail dit incident heeft aangegrepen om gelijk wissels weg te saneren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135704193
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:59 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

In reactie op bovenstaande en ook op DeaDLlocK2K, die dit ook al terecht aanstipte:

Ja. We komen nog met een terugblik. Daarbij kijken we ook even publiekelijk kritisch naar onszelf, net zoals ik alvast hier had gedaan. En we zullen waardering uitspreken voor de mensen die keihard hebben gewerkt. Maar dan komen we ook nog even terug op het niet voorradig zijn van vervangende wissels (!!!) en het negeren van ons verzoek tot beperking van reizigershinder.
Die wissels van Hilversum liggen in een (lichte) boog. Daardoor ga je niet "rechtdoor", maar "in een boog", wat weer afwijkende afmetingen veroorzaakt.

Door die afmetingen is het onrealisisch om 4 exemplaren (met elk afwijkende afmetingen) op voorraad liggen.

Wat hadden we anders gehad? "MVBOV vraagt zich af waarom van zo'n speciaal wissel 4 exemplaren op voorraad liggen en het geld daarvan niet in [betere ladders om het laag hangend fruit te pakken]"
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135704238
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:05 schreef _JdM_ het volgende:
Die wissels van Hilversum liggen in een (lichte) boog. Daardoor ga je niet "rechtdoor", maar "in een boog", wat weer afwijkende afmetingen veroorzaakt.

Door die afmetingen is het onrealisisch om 4 exemplaren (met elk afwijkende afmetingen) op voorraad liggen.

Wat hadden we anders gehad? "MVBOV vraagt zich af waarom van zo'n speciaal wissel 4 exemplaren op voorraad liggen en het geld daarvan niet in [betere ladders om het laag hangend fruit te pakken]"
Volgens mij is er slechts 1 met een meegebogen puntstuk en drie standaard. Maar het niet op voorraad hebben van drie complete wissels is volledig te begrijpen.
  maandag 20 januari 2014 @ 00:08:48 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135704306
Bij de foto's van een stuk ijzer dat door de vloer van een trein is gekomen moet ik toch vooral aan de ramp nabij het Duitse Eschede denken... :{
pi_135704344
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:08 schreef James1988 het volgende:
Bij de foto's van een stuk ijzer dat door de vloer van een trein is gekomen moet ik toch vooral aan de ramp nabij het Duitse Eschede denken... :{
Ik hoop heel erg van niet... Maar ik neem aan dat VIRM volwielen heeft, en niet met wielbanden.
pi_135704461
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:08 schreef James1988 het volgende:
Bij de foto's van een stuk ijzer dat door de vloer van een trein is gekomen moet ik toch vooral aan de ramp nabij het Duitse Eschede denken... :{
Dat was een wielband. En reizigers hadden dat wel gezoien, maar waren eerst op zoek gegaan naar een conducteur :N

Er zijn instructies voor NOODsituaties.

Dat betekent niet dat je die instructies NOOIT mag gebruiken. Use them when needed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704481
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg van niet... Maar ik neem aan dat VIRM volwielen heeft, en niet met wielbanden.
Hoezo neem je dat aan? Eschede was trouwens nooit desastreus geweest als de trein 'slechts' 160 had gereden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 20 januari 2014 @ 00:14:44 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135704496
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg van niet... Maar ik neem aan dat VIRM volwielen heeft, en niet met wielbanden.
Volgens de machinist had hij spullen op het spoor zien liggen, waaronder de buis (zie eerder gelinkte artikel van Omroep Flevoland). Lijkt me een gevalletje sabotage/kwajongensstreken, gelukkig is er niemand gewond geraakt. Ik hoop dat de politie snel iemand te pakken heeft, maar gezien de lokatie en het tijdstip acht ik dat onwaarschijnlijk.

VIRM heeft monobloc-wielen, een losscheurende wielband kan daarbij niet voorkomen.
pi_135704502
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:09 schreef DriekOplopers het volgende:
ik neem aan dat
Dat moet je in de spoorsector nooit doen. In geen enkele sector trouwens. Ik heb ook weleens vrouwen "Ik hou van je" horen zeggen die daar kennelijk heel iets anders mee bedoelden.

FEITEN heb je wat aan. Aannames niet. Nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704549
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:14 schreef James1988 het volgende:

VIRM heeft monobloc-wielen,
Ik wist wel dat die klootzak erachter zat :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704577
quote:
Reizigersvereniging Voor Beter OV heeft zojuist bij de Inspectie Leefomgeving en Transport aangedrongen tot het voorlopig verbieden van zitten op de trap. Dit naar aanleiding van het incident dat er een voorwerp door de bodem van de trein door een trap is geschoten.

Het is niet meer mogelijk om veilig te reizen als de trein vol is door op de trap te gaan zitten. Daarom pleit VBOV er ook voor dat de conducteur tussen de stations een vorm van spijkermatten op de trap neer legt zodat de reizigers er geen plaats nemen.

Voor Beter OV pleit dat deze maatregel van kracht blijft tot de oorzaak van het ongeval boven water is.
pi_135704598
Okee krijg allemaal het Rasbora Caudimaculata-virus. Ik koop een auto.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704650
Dat plan van jou vereis wel dat er 14000 extra conducteurs aangenomen worden b2py.

Waarvan er minimaal 5600 moeten zorgen voor de pelotonvulling bij de dagelijkse sudoku-toernooien in de 1e klasse.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 januari 2014 @ 00:20:36 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135704682
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was een wielband.
Dat weet ik, maar die foto deed me eraan denken.
quote:
En reizigers hadden dat wel gezoien, maar waren eerst op zoek gegaan naar een conducteur :N

Er zijn instructies voor NOODsituaties.

Dat betekent niet dat je die instructies NOOIT mag gebruiken. Use them when needed.
Eens, die reiziger had meteen aan de noodrem moeten trekken.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo neem je dat aan? Eschede was trouwens nooit desastreus geweest als de trein 'slechts' 160 had gereden.
Dat durf ik ernstig te betwijfelen.

Op de plek waar het destijds mis ging was de trein al aan het remmen voor de volgende stop, de ter plaatste geldende baanvaksnelheid is voor zover ik weet 200 km/u. Als je ontspoort en een paar pijlers van een viaduct meeneemt waardoor het brugdek op de bakken achter je terechtkomt, dan zal het verschil tussen 160 of 200 ook niet zo heel groot zijn. De meeste doden vielen in bakken 4 t/m 10, die bakken werden samengeperst tot ongeveer één baklengte.

Het schijnt dat de machinist van 'Eschede' pas tot de ontdekking kwam dat hij driekwart van z'n trein miste toen een Fahrtleiter in het volgende station hem erop wees. Hij had slechts een flinke schok gevoeld gevolgd door drukverlies.
pi_135704723
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens de machinist had hij spullen op het spoor zien liggen, waaronder de buis (zie eerder gelinkte artikel van Omroep Flevoland). Lijkt me een gevalletje sabotage/kwajongensstreken, gelukkig is er niemand gewond geraakt. Ik hoop dat de politie snel iemand te pakken heeft, maar gezien de lokatie en het tijdstip acht ik dat onwaarschijnlijk.

VIRM heeft monobloc-wielen, een losscheurende wielband kan daarbij niet voorkomen.
Plek waar het gebeurd is ligt nogal ver van bewoning. Er wonen wel een paar mensen op het industrieterrein maar niet de "usual suspects". Verder is dat industrieterrein nogal leeg op zondag. Daarnaast zit Lelystad opstel op zichtafstand van de plek waar het ongeveer gebeurd is. Lelystad Opstel is continu verlicht en heeft bewaking rondlopen. Vage plek voor moedwillige sabotage iig.
pi_135704737
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo neem je dat aan? Eschede was trouwens nooit desastreus geweest als de trein 'slechts' 160 had gereden.
Kansloos tendentieus geneuzel vanuit de traagheidslobby. James heeft gelijk. Die reiziger had de noodrem moeten trekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704850
Weet je dat een lekke trekschuit bij 14 km/h GEWOON KAN ZINKEN? :o :o :o

Begrenzen op 6, maximaal 7 km/h dus :Y :{w DAN is het veilig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135704915
quote:
De NS zei eerder op de avond dat het
naar alle waarschijnlijkheid om
vandalisme gaat, maar de politie kan
dat niet bevestigen.
Nee tuurlijk, Wat stelt de politie voor dan? Nou misschien is er wel een deur of een bodemplaat van de vorige trein afgetiefd. Doodnormaal hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135705033
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar die foto deed me eraan denken.

[..]

Eens, die reiziger had meteen aan de noodrem moeten trekken.

[..]

Dat durf ik ernstig te betwijfelen.

Op de plek waar het destijds mis ging was de trein al aan het remmen voor de volgende stop, de ter plaatste geldende baanvaksnelheid is voor zover ik weet 200 km/u. Als je ontspoort en een paar pijlers van een viaduct meeneemt waardoor het brugdek op de bakken achter je terechtkomt, dan zal het verschil tussen 160 of 200 ook niet zo heel groot zijn. De meeste doden vielen in bakken 4 t/m 10, die bakken werden samengeperst tot ongeveer één baklengte.

Het schijnt dat de machinist van 'Eschede' pas tot de ontdekking kwam dat hij driekwart van z'n trein miste toen een Fahrtleiter in het volgende station hem erop wees. Hij had slechts een flinke schok gevoeld gevolgd door drukverlies.
Dat stond in het onderzoeksrapport maar dat kan ik nu niet vinden :herp:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135705065
Krijg nu pas iets over die pijp mee. Bah. Dat zijn echt de minder leuke dingen van het vak. En reken maar dat je telkens weer naar het betreffende viaduct kijkt als je er weer langsrijdt als machinist...
pi_135705099
quote:
13s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:34 schreef GlenSpey het volgende:
Krijg nu pas iets over die pijp mee. Bah. Dat zijn echt de minder leuke dingen van het vak. En reken maar dat je telkens weer naar het betreffende viaduct kijkt als je er weer langsrijdt als machinist...
Aanname op Aanname. Er is niets door een ruit gegaan en niets heeft de meester in gevaar gebracht.
pi_135705273
er zou iets door de vloer geslagen zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135705652
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanname op Aanname. Er is niets door een ruit gegaan en niets heeft de meester in gevaar gebracht.
Ow, toch niet? Gelukkig dan maar... :)
pi_135706234
http://www.omroepflevolan(...)oort-bodem-intercity
Filmpje met zo te zien de brokstukken. Volgens mij is die buis die die brandweerman vast heeft een onderdeel van de noodtrap echter.
NS heeft trouwens snel bussen weten te regelen zeg, ook weer positief.
  maandag 20 januari 2014 @ 05:15:14 #55
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135707647
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Ja, heren. Wees er maar trots op.
Waar lollig over wordt gedaan is dat je bij alles wat gebeurt meteen geagiteerd reageert en het er verdacht veel op lijkt dat je van het negatieve scenario uitgaat. Als je net even wat minder snel reageert vlieg je wat minder snel uit de bocht.
pi_135707718
De Volkskrant kopt vandaag ook weer mooi

http://www.volkskrant.nl/(...)asco-te-worden.dhtml
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 januari 2014 @ 06:39:20 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135707739
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanname op Aanname. Er is niets door een ruit gegaan en niets heeft de meester in gevaar gebracht.
Sterker nog: we weten niet eens waar in de trein dit is gebeurd. Voor hetzelfde geld is die staaf (?) in de twaalfde bak door de vloer gekomen en ik kan me voorstellen dat de machinist daar niets van merkt. Hell, misschien is er wel door een passagier aan de noodrem getrokken.

Feit is dat we het gewoon allemaal niet weten en om dan als VBOV te gaan grienen over de familie van de machinist vind ik rijkelijk voorbarig. En ja, ik gebruik inderdaad dezelfde bewoordingen als na Hilversum.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135707804
De volkskrant meld:
quote:
De ontwikkeling van een nieuw veiligheidssysteem voor het spoor dreigt volgens betrokken experts op een fiasco uit te lopen, onder meer door een conflict tussen de NS en ProRail. Gevreesd wordt voor een nieuw debacle van Fyra-achtige proporties.

Bij een proef met het systeem doen zich technische problemen voor. Bovendien is het ministerie van Infrastructuur tot nu toe veel te optimistisch over de kosten. Dit blijkt uit gesprekken met betrokkenen en documenten in het bezit van de Volkskrant. Het ministerie van Infrastructuur is op de hoogte van de problemen, maar bij een vertrouwelijke briefing van de Tweede Kamer zijn ze vorige week niet aan bod gekomen. De experts van het proefbedrijf mogen hun zorgen niet overbrengen aan het parlement: hun is een spreekverbod opgelegd.

Het ministerie van Infrastructuur werkt samen met de spoorsector aan de introductie van het nieuwe Europese veiligheidssysteem ERTMS. Op papier heeft het systeem grote voordelen. Het maakt seinen langs het spoor overbodig: die worden op een beeldscherm in de cabine aan de machinist getoond. Als een machinist een sein dreigt te negeren, remt de trein automatisch af.
BRON: http://www.volkskrant.nl/(...)asco-te-worden.dhtml
Ummmmmm wat moet ik nu geloven?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 20 januari 2014 @ 06:57:07 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135707807
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg van niet... Maar ik neem aan dat VIRM volwielen heeft, en niet met wielbanden.
Ik betwijfel of VIRM volwielen heeft. Als er merktekens op de wielen staan, is dat om het verschuiven van de wielbanden te detecteren. Maar áls VIRM wielbanden heeft, dan nog kun je het net vergelijken met Eschede, omdat de ICE wielen met een extra rubberen laag er in had om te zorgen voor wat extra demping, Juist die flexibiliteit zorgde voor vermoeiing van de wielband en breuk. Dus niet te snel roepen dat wielbanden onveilig zijn en verboden moeten worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 januari 2014 @ 07:00:00 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135707818
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 06:56 schreef daanski82 het volgende:
De volkskrant meldt:

[..]

Ummmmmm wat moet ik nu geloven?
Niet noodzakelijk de VK.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 januari 2014 @ 07:31:10 #61
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135707962
10 bakken SLeT in de sprinter Breda-Utrecht. Vrije zitplaatsen alom *O*.

Nu nog een keer inzien dat 4 bakken in de middagspits tussen Eindhoven en Tilburg niet genoeg is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135708022
Op elke stoel een tasje van de vakantiebeurs in de IC naar Enkhuizen 07.30 uur vanaf Apeldoorn. Nieuwe manier van marketing? Staat mijns insziens voornamelijk slordig.
pi_135708481
quote:
8s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wist wel dat die klootzak erachter zat :(
:D
pi_135708501
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 06:56 schreef daanski82 het volgende:
De volkskrant meld:

[..]

Ummmmmm wat moet ik nu geloven?
Het zal wel om geld gaan en het was te verwachten doordat de belangen en het doel verschilt. Ook opvallend was dat binnen twee maanden na de proef er bij zes van de tien SLT's de ERTMS installatie weer is uitgebouwd.
  maandag 20 januari 2014 @ 08:57:22 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_135708645
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 07:44 schreef WhiteJoker het volgende:
Op elke stoel een tasje van de vakantiebeurs in de IC naar Enkhuizen 07.30 uur vanaf Apeldoorn. Nieuwe manier van marketing? Staat mijns insziens voornamelijk slordig.
voor mij hoeft zoiets ook niet. Hier in Hilversum werden croissants uitgedeeld, met een briefje van Prorail erbij: de herstelwerkzaamheden zijn voorbij. Vind ik ook een beetje verspilling eigenlijk. Beter gebruiken ze het geld om de interne problemen op te lossen.
pi_135708676
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 08:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

voor mij hoeft zoiets ook niet. Hier in Hilversum werden croissants uitgedeeld, met een briefje van Prorail erbij: de herstelwerkzaamheden zijn voorbij. Vind ik ook een beetje verspilling eigenlijk. Beter gebruiken ze het geld om de interne problemen op te lossen.
De gemiddelde forens heeft 's ochtends niet echt behoefte eraan en is ook niet de doelgroep. Tasjes werden massaal op het bagagerek gegooid. Arme schoonmakers.
pi_135708680
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 08:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Het zal wel om geld gaan en het was te verwachten doordat de belangen en het doel verschilt. Ook opvallend was dat binnen twee maanden na de proef er bij zes van de tien SLT's de ERTMS installatie weer is uitgebouwd.
Mwa, de aansturing gaat nog altijd via ERTMS. Alleen staat deze 'gelockt' op STM-ATB en hebben de treinen de oude stuurtafel weer terug, schijnt.
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat de reden van de terugbouw simpelweg was dat NS de treinstellen zelf heel hard nodig had voor de normale dienst en ze daarom niet kon missen voor de tests.
pi_135708701
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:00 schreef MTL het volgende:

[..]

Mwa, de aansturing gaat nog altijd via ERTMS. Alleen staat deze 'gelockt' op STM-ATB en hebben de treinen de oude stuurtafel weer terug, schijnt.
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat de reden van de terugbouw simpelweg was dat NS de treinstellen zelf heel hard nodig had voor de normale dienst en ze daarom niet kon missen voor de tests.
Iets dat ze zeker niet zagen aankomen :')
pi_135709063
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Iets dat ze zeker niet zagen aankomen :')
Dat dus. Verschillende ambities en doelen dus.
  maandag 20 januari 2014 @ 09:29:29 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135709134
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat dus. Verschillende ambities en doelen dus.
Volgens mij heeft NS helemaal geen behoefte aan ERTMS, omdat ze al ATB hebben dat 95% (let op: nattevingerwerk) van het risico wegneemt. ERTMS betekent een grote kostenpost (ombouw materieel, opleiden personeel, enz.) dat voor NS weinig operationele voordelen brengt.
pi_135709222
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft NS helemaal geen behoefte aan ERTMS, omdat ze al ATB hebben dat 95% (let op: nattevingerwerk) van het risico wegneemt. ERTMS betekent een grote kostenpost (ombouw materieel, opleiden personeel, enz.) dat voor NS weinig operationele voordelen brengt.
Maar verplicht door Europa. En ipv van op het laatste moment janken dat het niet gaat lukken en er daarvoor amper wat voor doen, kunnen ze ook gewoon op het moment dat het bekend is al een lange termijnplan maken om de ombouw zo efficient en goed te doen zodat ze er klaar voor zijn op het moment dat het moet :P

Ik snap het dat het een enorme operatie is waar ongetwijfeld een hoop geld en tijd in zit, maar het is nu eenmaal verplicht. Daar doe je niets aan. Vind het erg matig om er zo makkelijk mee om te gaan als NS zijnde.
Ze hadden die ERTMS troep ook gewoon in de DDAR kunnen gebruiken, hell voor mijn part elke nacht testen met MAT'64.
Dan haal je er al aardig wat flaws uit omdat je met oude meuk werkt. Dan upgraden naar wat moderner materiaal, en je bent er zowat klaar voor.
  maandag 20 januari 2014 @ 09:39:59 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135709306
Of gewoon inbouwen in Train Simulator, dan ga ik wel voor ze testen. Met alle mat dat ik kan vinden. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135709351
Nieuwer materieel is een grotere uitdaging ivm alle elektronica.
pi_135709418
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:42 schreef b2py het volgende:
Nieuwer materieel is een grotere uitdaging ivm alle elektronica.
Genoeg DDAR in Amsterdam, bouw dat dan om met de software en elektronica die tegenwoordig gebruikt wordt in treinstellen die ze nu hebben, en het spul wat nog komen gaat binnenkort.
Staat genoeg van dat spul in Amsterdam. Dan maar 1 of 2 DDZ 3'tjes minder om op te leveren, kan men echt wel handelen.
Vind het serieus waar te bizar voor woorden dat ze er zo weinig aan doen. Dit gaat uitlopen op het feit dat het uitgesteld gaat worden en meer gaat kosten omdat NS niet op tijd klaar is.

Mark my words. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 09:46:49 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 09:47:38 #75
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135709437
* marked
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 20 januari 2014 @ 09:55:15 #76
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135709582
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 06:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik betwijfel of VIRM volwielen heeft. Als er merktekens op de wielen staan, is dat om het verschuiven van de wielbanden te detecteren. Maar áls VIRM wielbanden heeft, dan nog kun je het net vergelijken met Eschede, omdat de ICE wielen met een extra rubberen laag er in had om te zorgen voor wat extra demping, Juist die flexibiliteit zorgde voor vermoeiing van de wielband en breuk. Dus niet te snel roepen dat wielbanden onveilig zijn en verboden moeten worden.
Voor zover ik weet heeft ál het reizigersmaterieel wielbanden in Nederland. Daarmee zijn we, schijnt, wel een uitzondering in Europa :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135709638
quote:
3s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:55 schreef V2 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft ál het reizigersmaterieel wielbanden in Nederland. Daarmee zijn we, schijnt, wel een uitzondering in Europa :)
Met uitzondering van SLT. Deze heeft wel degelijk volwielen. Van GTW e.d. weet ik het niet.
  maandag 20 januari 2014 @ 10:09:21 #78
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135709900
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft NS helemaal geen behoefte aan ERTMS, omdat ze al ATB hebben dat 95% (let op: nattevingerwerk) van het risico wegneemt. ERTMS betekent een grote kostenpost (ombouw materieel, opleiden personeel, enz.) dat voor NS weinig operationele voordelen brengt.
En toch zijn er best wel wat voordelen van ERTMS, ook voor NS:
- Kortere opvolg- en rijtijden zonder veiligheidsdiscussie
- Minder wegbekendheid nodig
- Hogere snelheden kunnen rijden
- Bij verstoringen kan de afstand waarover op zicht gereden moet worden zeer precies worden aangegeven waardoor die kleiner wordt en er dus minder vertraging (=minder bijsturing en olievlekwerking) optreedt.
pi_135710033
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:57 schreef MTL het volgende:

[..]

Met uitzondering van SLT. Deze heeft wel degelijk volwielen. Van GTW e.d. weet ik het niet.
De GTW's hebben ook wielbanden.
  maandag 20 januari 2014 @ 10:27:12 #80
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135710318
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:57 schreef MTL het volgende:

[..]

Met uitzondering van SLT. Deze heeft wel degelijk volwielen. Van GTW e.d. weet ik het niet.
Ah, ja, klopt, dat zou goed kunnen inderdaad :) Maar VIRM heeft iig gewoon wielbanden voor zover ik weet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135710487
quote:
13s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:46 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Genoeg DDAR in Amsterdam, bouw dat dan om met de software en elektronica die tegenwoordig gebruikt wordt in treinstellen die ze nu hebben, en het spul wat nog komen gaat binnenkort.
Staat genoeg van dat spul in Amsterdam. Dan maar 1 of 2 DDZ 3'tjes minder om op te leveren, kan men echt wel handelen.
Vind het serieus waar te bizar voor woorden dat ze er zo weinig aan doen. Dit gaat uitlopen op het feit dat het uitgesteld gaat worden en meer gaat kosten omdat NS niet op tijd klaar is.

Mark my words. ;(
DDZ drie? Wat? Waar? Hoe?
pi_135710635
ProRail in de mail. Ze gaan nav Hilversum 500p wissels extra controleren.

[ Bericht 92% gewijzigd door DriekOplopers op 20-01-2014 10:46:34 ]
pi_135710763
500 soortgelijke wissels? Minder unicaat dan gedacht dus?
pi_135710811
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:45 schreef b2py het volgende:
500 soortgelijke wissels? Minder unicaat dan gedacht dus?
Geometrie kan anders zijn, Ik denk dat het om de stellers en toebehoren gaat.
pi_135710832
Soortgelijk hoeft niet te betekenen dat ze ook uitwisselbaar zijn. Daarnaast lijkt het mij een goeddoordachte actie, geen paniek maar wel actie.
pi_135710932
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Geometrie kan anders zijn, Ik denk dat het om de stellers en toebehoren gaat.
Ook bijzonder de woordspeling 'samenloop van omstandigheden, waarvan de kans erg klein is dat het gebeurd.' En dat bla bla over veiligheid voorop hebben we nou wel gehoord.
pi_135711211
Bericht staat nog niet op de website van ProRail, vandaar at ik het hier nog niet openbaar wilde plaatsen (en dus nog even heb verwijderd). Mensen die de tekst willen hebben, sturen even een PM.
  maandag 20 januari 2014 @ 11:04:33 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135711265
Tering wat een gezelligheid hier zeg :{

Wat betreft dat trapgat ( :') ). Dat kan wellicht ook gewoon iets te maken hebben met Saloperie de Caténaire :) (Ofwel Fles´ ondertitel)
pi_135711355
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering wat een gezelligheid hier zeg :{

Wat betreft dat trapgat ( :') ). Dat kan wellicht ook gewoon iets te maken hebben met Saloperie de Caténaire :) (Ofwel Fles´ ondertitel)
Moest even Googlen maar de nette vertaling is denk ik verdomde bovenleiding :P
  maandag 20 januari 2014 @ 11:08:16 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135711371
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Bericht staat nog niet op de website van ProRail, vandaar at ik het hier nog niet openbaar wilde plaatsen (en dus nog even heb verwijderd). Mensen die de tekst willen hebben, sturen even een PM.
http://www.prorail.nl/nieuws/uit-voorzorg-extra-check-op-wissels
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 januari 2014 @ 11:10:19 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135711437
Goed dat het gedaan wordt, want het was een zeer vreemd ongeval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135711456
quote:
En het enige waar ik mee zit is waar die foto nou gemaakt is :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 januari 2014 @ 11:11:55 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135711494
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:10 schreef b2py het volgende:

[..]

En het enige waar ik mee zit is waar die foto nou gemaakt is :')
in ieder geval op een plaats waar je zonder toestemming niet mag komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135711542
Zaandam kreeg ik al ingefluisterd, vanaf Bloemwijk gezien.

inb4, ik ken mijn eigen situatie niet eens. :')
pi_135711610
quote:
Okee, thanks. Ik wilde niet voor de muziek uitlopen. :)
pi_135712561
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef b2py het volgende:
Zaandam kreeg ik al ingefluisterd, vanaf Bloemwijk gezien.

inb4, ik ken mijn eigen situatie niet eens. :')
Ik ga eerder voor Gpda ri Dmn/Dmnz.
  maandag 20 januari 2014 @ 11:46:13 #97
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135712638
Ik stem op Hsdfk, ri Asdf, of misschien Gfhjksk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135712760
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Ik ga eerder voor Gaasperdam Aansluiting ri Diemen/Diemen zuid.

[edit]excuus voor de afkortingen :([/edit]

  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 januari 2014 @ 12:00:46 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135713108
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef b2py het volgende:
Zaandam kreeg ik al ingefluisterd, vanaf Bloemwijk gezien.

inb4, ik ken mijn eigen situatie niet eens. :')
het klopt zo te zien goed met de portalen, het juk en de lichtmasten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135714056
Politie denk nu dat troep expres op het spoor is gelegd, http://www.omroepflevolan(...)lijk-op-rails-gelegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')