SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Bij mijn gym keek iedereen me echt met een doodstaar aan als ik een barbell met bumpers liet vallen na de laatste rep van cleans omdat ik het niet meer kon houden. Hele vloer is bekleed met rubbermatten, wtf manquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Faeroer het volgende:
Helemaal gehad met gyms. Nog meer machines en nog meer fitness bullshit. Zo ziek van die kutapparaten. Simpele barbell met bumperplates is er niet bij tegenwoordig. 1 squatrack met losse schroeven en een barbell die zo krom als een banaan is.
Deadliften: "Kijk je wel uit voor de vloer?"
Benchen: "Doe je wel netjes de klemmen op de barbell?"
Ik leg wel een squatrack in de tuin neer, schijt.
Daarom heb ik in de gym hier ook angst om de barbell te laten vallen, Maarja, bij 1RM olympic lifts kan je niet anders.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
@CarbonC, Kneets zat ik inderdaad al ook naar te kijken. Ziet er wel bruut uit.Dat bedoel ik. Voorzichtig neerleggen begrijp ik, maar zodra het blessures gaat opleveren bij 1RM of +fails laat ik het toch echt vallen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
Bij mijn gym keek iedereen me echt met een doodstaar aan als ik een barbell met bumpers liet vallen na de laatste rep van cleans omdat ik het niet meer kon houden. Hele vloer is bekleed met rubbermatten, wtf man
Daarom heb ik in de gym hier ook angst om de barbell te laten vallen, Maarja, bij 1RM olympic lifts kan je niet anders.![]()
![]()
Ik heb een keer een snatch geprobeerd terug te brengen zonder die shit te laten vallen, was ook gelijk de laatste keerquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:35 schreef Faeroer het volgende:
@CarbonC, Kneets zat ik inderdaad al ook naar te kijken. Ziet er wel bruut uit.
[..]
Dat bedoel ik. Voorzichtig neerleggen begrijp ik, maar zodra het blessures gaat opleveren bij 1RM of +fails laat ik het toch echt vallen.
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Thanks voor de goede reactie! Ik ga dit zeker in 2014 toepassen, tijd voor focus op bench.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is echt te weinig voor je. Minimaal 2x per week. Je focus ligt niet op de BP en daarom loop je bench achter op de rest van je liftst.Small en wide gripe zijn trouwens niet de benches voor je. Dat is een beetje spelen met de bar. Pak je bench zoals ze goed voelen voor je, en werk van daaruit.Ik weet zeker dat je je 140 makkelijk op kan brengen naar een 160, en up. Je moet echt harder duwen, speed, denk aan speed. Ellenbogen dicht bij je lijf, en speed! En blijf benchen, minimaal 2x per week.
[..]
Als je sterk wil benchen wordt het wel tijd voor je focus inderdaad.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
5x 140 is ook zeker niet mis!quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik vond mijn PR van 140kg 5 reps al sick. Niemand ooit meer dan dat zien squatten in mijn gym. Dat was +- half jaar geleden, voor mijn rugblessure. Zit nu weer op 110kg.
200kg, sick man.Ga je nog filmpjes posten?
ja filmpjes gaan zeker komen, denk dat we onze mock meet gaan filmen ergens in januariBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Net gehoord van een gezette collega: voor mij geen snoep voor mijn kinderen, allemaal suiker, bah! Ik geef mijn kinderen dat spul van Organics, dat merk heeft alleen natuurlijke ingredienten! Gedroogde dadels, gedroogde papaya, rozijnen, dat soort dingen!someone shoot me...
Was hier ooit ook een topic op Fok, geopend door iemand die 'minder zout' moest gaan eten van de arts, welke alternatieven er dan waren voor keukenzout. Werd hem echt een paar keer welgemeend 'sojasaus' aangeraden in dat topic
Confidence through competence![]()
lmao .. dadels ... mierzoete troepquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:14 schreef Stereotomy het volgende:
Net gehoord van een gezette collega: voor mij geen snoep voor mijn kinderen, allemaal suiker, bah! Ik geef mijn kinderen dat spul van Organics, dat merk heeft alleen natuurlijke ingredienten! Gedroogde dadels, gedroogde papaya, rozijnen, dat soort dingen!someone shoot me...
Was hier ooit ook een topic op Fok, geopend door iemand die 'minder zout' moest gaan eten van de arts, welke alternatieven er dan waren voor keukenzout. Werd hem echt een paar keer welgemeend 'sojasaus' aangeraden in dat topic
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ligt het aan mij of lijkt het net of zijn rug helemaal verkeerd staat met het deadliften?quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef dreamerbulk het volgende:
nieuw KK filmpje
in de reebok schoenen van mark bell lol
Mooi filmpje wel!![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef dreamerbulk het volgende:
nieuw KK filmpje
in de reebok schoenen van mark bell lol
tof filmpje wel weer, dat kantoor van hem![]()
![]()
dat is Konstantin stijl deadliften... zijn onderrug is compleet recht en blijft dat zelfs bij zijn 1rm maxes.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:20 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt het net of zijn rug helemaal verkeerd staat met het deadliften?
Mooi filmpje wel!
Hij buigt zijn bovenrug omdat hij op deze manier motorisch gezien beter kan deadliften ... dit zie je ook terug bij bijv Stan Efferding en nog wat andere lifters.
Rounded upperback deadliften .. heet die techniek, zoek maar op. Niet voor beginnners ..maar zulke elite gasten weten precies wat hun lichaam wel en niet kan.
Verbosity kan dit goed uitleggen, ik nie zo goed
laawllquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:22 schreef seto het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tof filmpje wel weer, dat kantoor van hem
tijd voor een Konstantin Konstatinovs t-shirt lijn, shut up and take my money!!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:26 schreef seto het volgende:
get out of my head, ik zat net te googlen naar dat t-shirt
Haha, al eens eerder uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat is Konstantin stijl deadliften... zijn onderrug is compleet recht en blijft dat zelfs bij zijn 1rm maxes.
Hij buigt zijn bovenrug omdat hij op deze manier motorisch gezien beter kan deadliften ... dit zie je ook terug bij bijv Stan Efferding en nog wat andere lifters.
Rounded upperback deadliften .. heet die techniek, zoek maar op. Niet voor beginnners ..maar zulke elite gasten weten precies wat hun lichaam wel en niet kan.
Verbosity kan dit goed uitleggen, ik nie zo goed![]()
Maar komt er op neer dat ze door het bollen van de bovenrug dichter bij de stang komen. Dit zorgt ervoor dat de hefboom tussen de stang en de heupen kleiner wordt. Is niet zo zeer anatomisch gezien voordeliger, maar meer biomechanisch gezien.
Daarnaast is het zo dat je bij de lage rug en cervicale tussenwervelschijven meer kans hebt op een hernia. Dit zijn dus de gebieden die je het meest wil beschermen. Op de cervicale (nek) tussenwervelschijven komt geen belasting, alleen de houding kan verkeerd zijn maar wordt dus niet extra belast. De lage rug daarentegen zal bij bollen veel druk ervaren aan de voorkant van de discus(tussenwervelschijf). Wat er gebeurt is dat deze door de druk aan de voorkant naar achteren uitpuilt. Stel het voor als een ballon. Wanneer je deze aan een kant indrukt zal de lucht zich verplaatsen naar de andere zijde.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Dreamerbulk en Verbosity bedankt!quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Haha, al eens eerder uitgelegd.
Maar komt er op neer dat ze door het bollen van de bovenrug dichter bij de stang komen. Dit zorgt ervoor dat de hefboom tussen de stang en de heupen kleiner wordt. Is niet zo zeer anatomisch gezien voordeliger, maar meer biomechanisch gezien.
Daarnaast is het zo dat je bij de lage rug en cervicale tussenwervelschijven meer kans hebt op een hernia. Dit zijn dus de gebieden die je het meest wil beschermen. Op de cervicale (nek) tussenwervelschijven komt geen belasting, alleen de houding kan verkeerd zijn maar wordt dus niet extra belast. De lage rug daarentegen zal bij bollen veel druk ervaren aan de voorkant van de discus(tussenwervelschijf). Wat er gebeurt is dat deze door de druk aan de voorkant naar achteren uitpuilt. Stel het voor als een ballon. Wanneer je deze aan een kant indrukt zal de lucht zich verplaatsen naar de andere zijde.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.![]()
dit dus, heldquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Haha, al eens eerder uitgelegd.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.
Het enige wat je moet weten van het hele verhaal is het volgende.quote:
Upperback rounding good, lowerback rounding bad, zoals George Orwell zou zeggen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
SS werkt niet echt meer, 5Kg op de bench erbij per training lukt echt niet 3x5 50KG lukte nog maar de keer daarop was het 1x3 55KG? Wat moet ik doen, we hebben geen 1.25 plates![]()
En komop bij 55kg al zeggen dat SS niet meer werkt?
Doe dan 50 3x8-10 eerst en dan kijken of je de volgende keer wel 55 aankan.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
0,5 KG plates kopen (6x of 8x) voor peanuts bij fitness-seller of iets dergelijks. Heeft mij over een OHP barrière heen geholpen. ( http://www.fitness-seller(...)grip-halterschijven/ ) Goedkoper ga je niet vinden, denk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:46 schreef BredeBroeder het volgende:
SS werkt niet echt meer, 5Kg op de bench erbij per training lukt echt niet 3x5 50KG lukte nog maar de keer daarop was het 1x3 55KG? Wat moet ik doen, we hebben geen 1.25 plates
Daarbuiten als je al op 55kg kapotgaat, ben je of 1 meter 50 of weeg je zo zwaar als een zak chips of je vorm is als diezelfde zak chips. Wellicht meer eten, en deloaden. Was jij niet diegene die dat filmpje van eerst maakte, waar je al veel kritiek op had gekregen (vorm etc.)?
Trouwens 5kg per bench training voor SS? Zover ik weet is dat o.a. Deadlift. Misschien ben je in de war met 5 lbs, wat ~2,5kg is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Faeroer op 20-12-2013 17:02:17 ]![]()
Mjah BP moet met 2.5 omhoog toch bij SS. Dus gewoon idd paar schijfjes van 1kg ofzo kopen bij de Perry Sport.
En anders idd deload doen of even reps/set veranderen![]()
Meer eten en 2,5 kg erbij gooien ipv 5Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik word niet goed van dat eten man, ik zit al 350 boven onderhoudt, eet me kapotquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:01 schreef fathank het volgende:
Meer eten en 2,5 kg erbij gooien ipv 5![]()
![]()
Kan je trouwens gewoon naar de HA gaan om je test te laten meten? Of moet je eerst speciale klachten hebben voordat ze überhaupt willen kijken.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Doen ze niet zomaar.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:05 schreef Beach het volgende:
Kan je trouwens gewoon naar de HA gaan om je test te laten meten? Of moet je eerst speciale klachten hebben voordat ze überhaupt willen kijken.![]()
Pak dan vloeibare kcals extra. Pak (choco)melk per dag extra. Simpel. 2 handjes pinda's extra erbij. Wwant ik heb het idee dat jij je kcal verbruik nogal wat onderschat. Je bent nogal actief gezien je VeVa-opleiding. Als de vetgains te hard gaan kun je altijd nog minderen. Met je 65 kg kun je best wel wat meer boven onderhoud eten, 350 kcal boven onderhoud is vrij laag imho.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik word niet goed van dat eten man, ik zit al 350 boven onderhoudt, eet me kapotNiet zomaar voor de lolz.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:05 schreef Beach het volgende:
Kan je trouwens gewoon naar de HA gaan om je test te laten meten? Of moet je eerst speciale klachten hebben voordat ze überhaupt willen kijken.Behulpzaam als een waterkraan.
500 boven onderhoud gaan. Eten went vanzelf.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik word niet goed van dat eten man, ik zit al 350 boven onderhoudt, eet me kapot![]()
Gast... Je bent een stokje. Wat dacht je van 700 boven onderhoud? Niet lullig bedoeld, maar minder broodbullshit en meer rijst, noten, melk en havermout.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik word niet goed van dat eten man, ik zit al 350 boven onderhoudt, eet me kapot![]()
Brood is inderdaad alleen maar nutteloze vulling van je maag. Carbs kun je beter uit havermout halen. Wat ik altijd doe is halve liter volle melk met 50gr havermout in een shaker, heb je direct een 500kcal shake. Merk je bijna niet dat je het drinkt, dus kun je zo 3x per dag doen.![]()
Deze onthoudt ik!quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
Brood is inderdaad alleen maar nutteloze vulling van je maag. Carbs kun je beter uit havermout halen. Wat ik altijd doe is halve liter volle melk met 50gr havermout in een shaker, heb je direct een 500kcal shake. Merk je bijna niet dat je het drinkt, dus kun je zo 3x per dag doen.![]()
Ja vind het zelf erg goed, mooie verdeling van macro's ook.
500 kcal
24 gram eiwit
55 gram carbs
21 gram vet
Afhankelijk van het merk volle melk zit er misschien een .5 gram verschil in het een en ander. Maarja lekker makkelijke kcals.
Neem zelf dat meestal 2x op een dag en dan nog 2x een whey shake met 400ml melk. 1000kcal aan havermout shakes, 800kcal aan whey shakes. Zit ik al ongeveer op de helft van m'n dagelijkse calorieën.![]()
Ik trek het niet om te eten. Enige nadeel is dat ik niet zoveel zout binnen krijg daardoor, maar dat is wel op te lossen.quote:
Laatste keer dat ik brood heb gegeten is echt ergens in augustus ofzo. 2 sneetjes brood en je hebt 300kcal binnen ofzo terwijl ik er een kwartier over doe. 1 havermout shake drink ik in een minuut weg en heeft bijna dubbele cals
![]()
![]()
Dat er zoveel verwarring is over het loaden van de bar bij SS.Linear progession bij SS heeft 2 fasen peeps.quote:For young males that weigh between 150-200 lbs., deadlifts can move up 15-20 lbs. per workout, squats 10-15 lbs., with continued steady progress for 3-4 weeks before slowing down to half that rate. Bench presses, presses, and cleans can move up 5-10 lbs. per workout, with progress on these exercises slowing down to 2.5-5 lbs. per workout after only 2-3 weeks. Young women make progress on the squat and the deadlift at about the same rate, adjusted for bodyweight, but much slower on the press, the bench press, cleans, and assistance exercises.
Mark Rippetoe, Practical Programming, Pg. 122we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ja en Bredebroeder zit nu gewoon op dat punt dat bench met 2.5-5lbs omhoog moet dus beter gewoon even zelf schijfjes kopen![]()
![]()
Dit. Brood.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:44 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Precies, kan niet leven zonder mijn volkorenbrood pindakaas.![]()
![]()
Passen die van Perry op een Olympic bar? Ik kan ook wel wat extra microplates gebruiken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:58 schreef Sapstengel het volgende:
Mjah BP moet met 2.5 omhoog toch bij SS. Dus gewoon idd paar schijfjes van 1kg ofzo kopen bij de Perry Sport.
En anders idd deload doen of even reps/set veranderenwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
* sylvesterrr is vandaag weer naar de sportschool geweest.
Eergisteren voor het eerst geweest, zelf een beetje lopen klungelen. Gisteren en vandaag samen met een instructeur de oefeningen doorgenomen qua techniek.
Vandaag heb ik trouwens wel iets stoms gedaan.Aan de ene kant van de stang heb ik een schijf van 10kg gehangen (er hing al een schijf van 5). Aan de andere kant wilde ik ook 10kg erbij doen, maar deze autist wil de zwaardere schijven aan de binnenkant hebben. Dus wat doe ik? Ik haal de schijf van 5kg eraf en BOEM. De stang valt om (het hing op een rekje)...
![]()
![]()
![]()
Na meer dan een jaar niet meer gebokst te hebben vandaag volle toelie erin. Ik sta op het punt te kotsen. Ik dacht dat mijn conditie op peil gehouden werd door explosieve lifts maar niks bleek minder waar, echt helemaal kapot na een uur
Explosieviteit is wel toegenomen. Mischien in Nederland het boksen weer oppakken, geeft goede voldoening je kracht ergens voor te kunnen gebruiken.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Dat laatste is iedereen volgens mij wel eens overkomenquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:57 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr is vandaag weer naar de sportschool geweest.
Eergisteren voor het eerst geweest, zelf een beetje lopen klungelen. Gisteren en vandaag samen met een instructeur de oefeningen doorgenomen qua techniek.
Vandaag heb ik trouwens wel iets stoms gedaan.Aan de ene kant van de stang heb ik een schijf van 10kg gehangen (er hing al een schijf van 5). Aan de andere kant wilde ik ook 10kg erbij doen, maar deze autist wil de zwaardere schijven aan de binnenkant hebben. Dus wat doe ik? Ik haal de schijf van 5kg eraf en BOEM. De stang valt om (het hing op een rekje)...
![]()
Goed bezig verder
Behulpzaam als een waterkraan.
Heb ik ook wel eens gehad ja, barbell rek is ook net iets te smal waardoor het eraf kan vliegen. Of dat je een bar laadt voor bicep curls maar vergeet die clips erop te doen, schuift alles er zo af aan één kant![]()
![]()
Lol foutjeI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
dat zal zwaar geweest zijn...quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:26 schreef Drinky het volgende:
Na meer dan een jaar niet meer gebokst te hebben vandaag volle toelie erin. Ik sta op het punt te kotsen. Ik dacht dat mijn conditie op peil gehouden werd door explosieve lifts maar niks bleek minder waar, echt helemaal kapot na een uur
Explosieviteit is wel toegenomen. Mischien in Nederland het boksen weer oppakken, geeft goede voldoening je kracht ergens voor te kunnen gebruiken.
2 jaar terug deed ik nog fanatiek MMA naast mijn krachttraining, elke keer ging ik dood en bijna tot kotsen aan toeBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Je komt nooit boven de 5 reps uit in SS.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:49 schreef Beach het volgende:
En komop bij 55kg al zeggen dat SS niet meer werkt?
Doe dan 50 3x8-10 eerst en dan kijken of je de volgende keer wel 55 aankan.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
als SS 'niet meer werkt' hoe je daar ook aan vast te houden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:52 schreef McNulty het volgende:
[..]
Je komt nooit boven de 5 reps uit in SS.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
het was echt beulen. Voorheen deed ik workouts van 2 uur en had na een tijdje echt een zieke conditie en nu hield ik met moeite dat uurtje vol. Geen wraps dus knokkels helemaal naar de klote geslagenquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:47 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat zal zwaar geweest zijn...
2 jaar terug deed ik nog fanatiek MMA naast mijn krachttraining, elke keer ging ik dood en bijna tot kotsen aan toe
Geen idee hoeveel kcals er verbrand zijn maar schat zo rond de 600, dat is dan wel weer handig, lekker bingen
Drinky is een baas![]()
man up bitch,quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:04 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik word niet goed van dat eten man, ik zit al 350 boven onderhoudt, eet me kapot
"For breakfast you need to eat four of those breakfast sandwiches from McDonalds. I don't care which ones you get, but make sure to get four. Order four hash browns, too. Now grab two packs of mayonnaise and put them on the hash browns and then slip them into the sandwiches. Squish that shit down and eat. That's your breakfast."
"For lunch you're gonna eat Chinese food. Now I don't want you eating that crappy stuff. You wanna get the stuff with MSG. None of that non-MSG bullshit. I don't care what you eat but you have to sit down and eat for at least 45 minutes straight. You can't let go of the fork. Eat until your eyes swell up and become slits and you start to look like the woman behind the counter."
"For dinner you're gonna order an extra-large pizza with everything on it. Literally everything. If you don't like sardines, don't put 'em on, but anything else that you like you have to load it on there. After you pay the delivery guy, I want you to take the pie to your coffee table, open that fucker up, and grab a bottle of oil. It can be olive oil, canola oil, whatever. Anything but motor oil. And I want you to pour that shit over the pie until half of the bottle is gone. Just soak the shit out of it."
"Now before you lay into it, I want you to sit on your couch and just stare at that fucker. I want you to understand that that pizza right there is keeping you from your goals."
"Now you're on the clock," he continues. "After 20 minutes your brain is going to tell you you're full. Don't listen to that shit. You have to try and eat as much of the pizza as you can before that 20-minute mark. Double up pieces if you have to. I'm telling you now, you're going to get three or four pieces in and you're gonna want to quit. You fucking can't quit. You have to sit on that couch until every piece is done.
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
man up bitch,
"For breakfast you need to eat four of those breakfast sandwiches from McDonalds. I don't care which ones you get, but make sure to get four. Order four hash browns, too. Now grab two packs of mayonnaise and put them on the hash browns and then slip them into the sandwiches. Squish that shit down and eat. That's your breakfast."
"For lunch you're gonna eat Chinese food. Now I don't want you eating that crappy stuff. You wanna get the stuff with MSG. None of that non-MSG bullshit. I don't care what you eat but you have to sit down and eat for at least 45 minutes straight. You can't let go of the fork. Eat until your eyes swell up and become slits and you start to look like the woman behind the counter."
"For dinner you're gonna order an extra-large pizza with everything on it. Literally everything. If you don't like sardines, don't put 'em on, but anything else that you like you have to load it on there. After you pay the delivery guy, I want you to take the pie to your coffee table, open that fucker up, and grab a bottle of oil. It can be olive oil, canola oil, whatever. Anything but motor oil. And I want you to pour that shit over the pie until half of the bottle is gone. Just soak the shit out of it."
"Now before you lay into it, I want you to sit on your couch and just stare at that fucker. I want you to understand that that pizza right there is keeping you from your goals."
"Now you're on the clock," he continues. "After 20 minutes your brain is going to tell you you're full. Don't listen to that shit. You have to try and eat as much of the pizza as you can before that 20-minute mark. Double up pieces if you have to. I'm telling you now, you're going to get three or four pieces in and you're gonna want to quit. You fucking can't quit. You have to sit on that couch until every piece is done.
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"![]()
If not now, then when.![]()
klinkt een beetje als mijn dagelijkse dieetquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
man up bitch,
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"
Drinky is een baas![]()
komt ook wel aardig bij mijn "dieet" in de buurtquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:09 schreef Drinky het volgende:
[..]
klinkt een beetje als mijn dagelijkse dieetBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
verplicht leesvoer. Kan wel in de OPquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
man up bitch,
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
chinees, Mac/BK en pizza. Daar komt mijn hartinfarctquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:14 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
komt ook wel aardig bij mijn "dieet" in de buurt
Op een ander forum hele discussie over clean eten gehad. Als je je eigen voer maakt met dezelfde ingrediënten als de Chinees is het clean, maar bij de Chinees zelf is her zwaar bewerkt voedsel. En natuurlijk veel kip en broccoli
Sinds dat ik aan die shit zit is het ook makkelijker om een surplus te creëren. Goede gewicht gainsI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
die discussies ga ik niet meer aan, wordt er echt moe van danquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
chinees, Mac/BK en pizza. Daar komt mijn hartinfarct
Op een ander forum hele discussie over clean eten gehad. Als je je eigen voer maakt met dezelfde ingrediënten als de Chinees is het clean, maar bij de Chinees zelf is her zwaar bewerkt voedsel. En natuurlijk veel kip en broccoli
Sinds dat ik aan die shit zit is het ook makkelijker om een surplus te creëren. Goede gewicht gains
als ik een boterham met kaas, groente, salami eet ... is het soort van "clean" , als ik pizza eet is het dirty
Pizza is een knol. Groeit in de grond. Nicht van de aardappel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
pizza is gwn een groente howr weet niet hoor ;Swe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Dat clean eten is sowieso gaarquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
chinees, Mac/BK en pizza. Daar komt mijn hartinfarct
Sinds dat ik aan die shit zit is het ook makkelijker om een surplus te creëren. Goede gewicht gains
Hier in de gym ook, van die mensen die dan een voedingsschema volgen wat bestaat uit rijst, kip, eieren etc. Daar moet je wel van groeien want het is "bodybuilder voeding". En ook geen calorieën tellen ofzo, gewoon verwachten dat je van kip en magere kwark heel groot wordt
Ik ga ook niet in discussie, meestal bert stare ik dan en ga verder met m'n oefening.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:27 schreef McNulty het volgende:
[..]
Pizza is een knol. Groeit in de grond. Nicht van de aardappel.
Zwaar paleo is die shit!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
leuk om te kijken, gast is echt super droog , doet ff 600lb x3 aan het einde
das a big mofoBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
man up bitch,
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"Shit man, ik ga maar snel een pizza bestellen
![]()
![]()
ik heb er net voor gezorgd dat mijn kinderen alleen maar clean eten dit weekend. De koekjes zijn opquote:Op vrijdag 20 december 2013 21:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat clean eten is sowieso gaar
Hier in de gym ook, van die mensen die dan een voedingsschema volgen wat bestaat uit rijst, kip, eieren etc. Daar moet je wel van groeien want het is "bodybuilder voeding". En ook geen calorieën tellen ofzo, gewoon verwachten dat je van kip en magere kwark heel groot wordt
Ik ga ook niet in discussie, meestal bert stare ik dan en ga verder met m'n oefening.
Pastte nog in de kcal. Wel alle gains weg natuurlijk.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb er net voor gezorgd dat mijn kinderen alleen maar clean eten dit weekend. De koekjes zijn op
Pastte nog in de kcal. Wel alle gains weg natuurlijk.bulking dad
alleen jammer dat het weer tijd is om er 5 kilo vanaf te halen. Maar daar is dit nog niet de week voorquote:
Even 2 weken op kracht blijven zitten, daarna weer flink cutten. Kijken wat het resultaat word, dan heb ik voor het eerst in jaren weer cut bulk cut cyclus gedaanDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Thank you very much.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:31 schreef dreamerbulk het volgende:
leuk om te kijken, gast is echt super droog , doet ff 600lb x3 aan het einde
das a big mofowe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
hoelang ga je cutten?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
alleen jammer dat het weer tijd is om er 5 kilo vanaf te halen. Maar daar is dit nog niet de week voor
Even 2 weken op kracht blijven zitten, daarna weer flink cutten. Kijken wat het resultaat word, dan heb ik voor het eerst in jaren weer cut bulk cut cyclus gedaanBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik kijk echt niet uit naar mijn cut man. Ik wil zo graag sterker worden, maar als ik yolo blijf bulken dan word ik te rond.Wil zelf nog een maandje of twee bulken en daarna cutten.
zo'n 5 kilo, dus ik denk 3 maandenquote:Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
ik kwam van de 100+ fatso stand na paar jaar niet getrained te hebben. Als je dan weer een min of meer normaal gewicht hebt doet elke bulk dag pijnquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik kijk echt niet uit naar mijn cut man. Ik wil zo graag sterker worden, maar als ik yolo blijf bulken dan word ik te rond.Wil zelf nog een maandje of twee bulken en daarna cutten.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Yeah kan ik mij wel voorstellen. Ik care nu een stuk minder dat ik chubby ben puur door het feit dat ik nu weet hoe simpel afvallen eigenlijk is.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik kwam van de 100+ fatso stand na paar jaar niet getrained te hebben. Als je dan weer een min of meer normaal gewicht hebt doet elke bulk dag pijnIk wil gewoon niet op kracht inleveren.
zit nu al 2 maanden stabiel op rond de 108 ... wordt nog wel sterker, 2014 rustig over de 110 heen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
lekker yolo ... yolo in de zomer
kwaad in de zin?quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:19 schreef Hiatus het volgende:
Kan het kwaad om veel noten te eten?
Bijvoorbeeld paranoten en amandelen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Super chill gozer! Blijf zo doorgaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zit nu al 2 maanden stabiel op rond de 108 ... wordt nog wel sterker, 2014 rustig over de 110 heen.
lekker yolo ... yolo in de zomerIf not now, then when.![]()
overtollig vet gaat er idd zo weer vanaf lolquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Super chill gozer! Blijf zo doorgaan.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik fiets nu dus ook 4x p.w. 20 min heen/terug = 40 in totaal en het is zo'n 600 kcal per trainingsdag extra aan verbranding, dus dat betekent ook weer meer eten, super nice.
nice, elke dag een bigmac extraquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik fiets nu dus ook 4x p.w. 20 min heen/terug = 40 in totaal en het is zo'n 600 kcal per trainingsdag extra aan verbranding, dus dat betekent ook weer meer eten, super nice.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Bijna twee zelfs als je de trainingssessie meerekent.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:36 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice, elke dag een bigmac extra
Hoe ging dat douchen met warm/koud water ook alweer? 1 minuut warm, 30 seconden koud en dat herhalen, right?If not now, then when.![]()
Is 600 kcal voor 40 min fietsen niet een beetje veel?Behulpzaam als een waterkraan.
Hoog tempo hé. Volgens een calculator zou het rond de 600 liggen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:53 schreef fathank het volgende:
Is 600 kcal voor 40 min fietsen niet een beetje veel?If not now, then when.![]()
Chubsters gonna chubquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah kan ik mij wel voorstellen. Ik care nu een stuk minder dat ik chubby ben puur door het feit dat ik nu weet hoe simpel afvallen eigenlijk is.Ik wil gewoon niet op kracht inleveren.
Kutsmoes dat je niet sterk kunt zijn op een fatsoenlijk bf%Confidence through competence![]()
Ja van teveel paranoten word je helemaal para.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:19 schreef Hiatus het volgende:
Kan het kwaad om veel noten te eten?
Bijvoorbeeld paranoten en amandelen.![]()
No shit. Ik zeg ook nergens dat het niet kan hé.quote:Op zaterdag 21 december 2013 03:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Chubsters gonna chub
Kutsmoes dat je niet sterk kunt zijn op een fatsoenlijk bf%If not now, then when.![]()
mkayquote:Op zaterdag 21 december 2013 04:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
No shit. Ik zeg ook nergens dat het niet kan hé.
Ik heb de creatine creapure van b&f maar bij lost niet goed op maar zo drink ik het altijd. Nu lees ik dat dat dus zinloos is. Is dit waar?![]()
Ik heb me nooit druk gemaakt over de oplosbaarheid. Of schepje in de mond en daarna wat drinken of gewoon in een bekertje met wat water.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:20 schreef Atemno het volgende:
Ik heb de creatine creapure van b&f maar bij lost niet goed op maar zo drink ik het altijd. Nu lees ik dat dat dus zinloos is. Is dit waar?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
wat is in jouw ogen een fatsoenlijk bf%?quote:Op zaterdag 21 december 2013 03:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Chubsters gonna chub
Kutsmoes dat je niet sterk kunt zijn op een fatsoenlijk bf%Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Lost bij mij altijd prima op bij m'n whey, nooit klontjes. En schepje in je mond gaat ook primaquote:Op zaterdag 21 december 2013 12:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb me nooit druk gemaakt over de oplosbaarheid. Of schepje in de mond en daarna wat drinken of gewoon in een bekertje met wat water.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Ik gooi het gewoon door de whey en drink het op. Oplossen is lastig en teveel moeite.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:20 schreef Atemno het volgende:
Ik heb de creatine creapure van b&f maar bij lost niet goed op maar zo drink ik het altijd. Nu lees ik dat dat dus zinloos is. Is dit waar?![]()
wordt gewoon afgebroken in je maag hoor... en opgenomen door je lijf.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:20 schreef Atemno het volgende:
Ik heb de creatine creapure van b&f maar bij lost niet goed op maar zo drink ik het altijd. Nu lees ik dat dat dus zinloos is. Is dit waar?
.. mensen onderschatten de kracht van het zuur en temp in de maag
Ik word soms ook echt gek van alle onzin en tegenstrijdige teksten in de bb-wereld. Ik heb de hoofdzaken iig op orde maar vervelend is het wel. Dan ga je weer twijfelen. Ik eet op trainings en niet trainingsdagen hetzelfde(in de middag 2 bananen) en dan lees je weer dat je door de insulinepiek meer vet krijgt maar dat krijg je toch alleen van een kcal overschot zonder sport(ja met sport ook maar je snapt t punt, het is niet 'extra vet' toch?)quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wordt gewoon afgebroken in je maag hoor... en opgenomen door je lijf.
.. mensen onderschatten de kracht van het zuur en temp in de maag![]()
Ja dat zijn dus allemaal van die triviale zaken die alleen van belang zijn bij gasten die 6% BF contest prep shredded zijn. En door dat soort dingen wordt je leven een hel. Onthoudt gewoon de 3 belangrijkste regels:quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:25 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik word soms ook echt gek van alle onzin en tegenstrijdige teksten in de bb-wereld. Ik heb de hoofdzaken iig op orde maar vervelend is het wel. Dan ga je weer twijfelen. Ik eet op trainings en niet trainingsdagen hetzelfde(in de middag 2 bananen) en dan lees je weer dat je door de insulinepiek meer vet krijgt maar dat krijg je toch alleen van een kcal overschot zonder sport(ja met sport ook maar je snapt t punt, het is niet 'extra vet' toch?)
1. Eet veel
2. Train hard
3. Rust goed![]()
Je bent de eerste fokker die mijn naam in zijn post noemt. :$quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:33 schreef seto het volgende:
Let ook goed op je sodium intake Atemno, erg belangrijk.![]()
al die tegenstrijdigheden ontstaan uit het feit dat mensen vaak dingen ingewikkelder willen maken dan dat ze zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:25 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik word soms ook echt gek van alle onzin en tegenstrijdige teksten in de bb-wereld. Ik heb de hoofdzaken iig op orde maar vervelend is het wel. Dan ga je weer twijfelen. Ik eet op trainings en niet trainingsdagen hetzelfde(in de middag 2 bananen) en dan lees je weer dat je door de insulinepiek meer vet krijgt maar dat krijg je toch alleen van een kcal overschot zonder sport(ja met sport ook maar je snapt t punt, het is niet 'extra vet' toch?)
tenzij je met 4% paperskin op het podium gaat staan, kan je 75% van al die "science" uit het raam flikkerenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dat je jezelf geen chubster meer noemtquote:Op zaterdag 21 december 2013 12:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wat is in jouw ogen een fatsoenlijk bf%?
inddquote:Op zaterdag 21 december 2013 13:38 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
al die tegenstrijdigheden ontstaan uit het feit dat mensen vaak dingen ingewikkelder willen maken dan dat ze zijn.
tenzij je met 4% paperskin op het podium gaat staan, kan je 75% van al die "science" uit het raam flikkeren
vanaf 6:36![]()
Dit, en verschillende interpretaties van 'feiten' / meetresultaten. De ene interpretatie is beter dan de anderequote:Op zaterdag 21 december 2013 13:38 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
al die tegenstrijdigheden ontstaan uit het feit dat mensen vaak dingen ingewikkelder willen maken dan dat ze zijn.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat je jezelf geen chubster meer noemt
pcies, zelfs hij!quote:
wat een baas in dat flatje lolBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zeggen dat je van een insulinepiek vet wordt, is hetzelfde als te zeggen dat je op je salarisdag rijk wordt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:25 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik word soms ook echt gek van alle onzin en tegenstrijdige teksten in de bb-wereld. Ik heb de hoofdzaken iig op orde maar vervelend is het wel. Dan ga je weer twijfelen. Ik eet op trainings en niet trainingsdagen hetzelfde(in de middag 2 bananen) en dan lees je weer dat je door de insulinepiek meer vet krijgt maar dat krijg je toch alleen van een kcal overschot zonder sport(ja met sport ook maar je snapt t punt, het is niet 'extra vet' toch?)Confidence through competence![]()
quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zeggen dat je van een insulinepiek vet wordt, is hetzelfde als te zeggen dat je op je salarisdag rijk wordt.![]()
Insuline wordt wel gebruikt toch om meer massa te pakken? Althans, heb t links en rechts wel eens voorbij zien komen maar nooit in verdiept. Is dat trouwens niet erg link met het oog op het ontwikkelen van diabetes?Behulpzaam als een waterkraan.
insuline wordt gebruikt in combinatie met HGH ja, maar best link goedje... BB'ers raken ook best vaak in shock door verkeerd gebruik.quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:00 schreef fathank het volgende:
[..]![]()
Insuline wordt wel gebruikt toch om meer massa te pakken? Althans, heb t links en rechts wel eens voorbij zien komen maar nooit in verdiept. Is dat trouwens niet erg link met het oog op het ontwikkelen van diabetes?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat je jezelf geen chubster meer noemt
Heb je een linkje trouwens waar je dit leest. Grote kans dat de rest wat er op de site staat grote onzin is.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:20 schreef Atemno het volgende:
Ik heb de creatine creapure van b&f maar bij lost niet goed op maar zo drink ik het altijd. Nu lees ik dat dat dus zinloos is. Is dit waar?Confidence through competence![]()
Bij dbb wijd verspreid en geaccepteerd..(geen getrol).quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je een linkje trouwens waar je dit leest. Grote kans dat de rest wat er op de site staat grote onzin is.![]()
Alleen 5 gram snuiven is wel een beetje veel
quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je een linkje trouwens waar je dit leest. Grote kans dat de rest wat er op de site staat grote onzin is.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:12 schreef Atemno het volgende:
[..]
Bij dbb wijd verspreid en geaccepteerd..(geen getrol).![]()
Uhm. Een continu VERhoogde insuline spiegel is toch niet goed? Dan leg je toch gewoon diabetes type 2 aan? :| .![]()
Het gaat ook niet om een continue verhoogde spiegel.quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Uhm. Een continu VERhoogde insuline spiegel is toch niet goed? Dan leg je toch gewoon diabetes type 2 aan? :| .![]()
Een continue verhoogde insulinespiegel is een gevolg van diabetes mellitus type II / insulineresistentie.quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Uhm. Een continu VERhoogde insuline spiegel is toch niet goed? Dan leg je toch gewoon diabetes type 2 aan? :| .
Voor zover ik weet is er nooit aangetoond dat veel insulinepieken (lees: het vaak/veel eten van producten met een hoge Glycemische Index / Insuline Index, lees: zetmeelproducten en zuivel) een oorzaak kan zijn van DM type II.
Wél kan ik me het proces:
veel bewerkt 'lekkere' snacks uit de supermarkt -> vaak zetmeelhoudend / koekjes/gebak/chips/kant-en-klaarmaaltijden = veel insulinepieken -> boven onderhoud eten want 'te lekker en kan niet ophouden (heeft niks inherent met zetmeel of insuline te maken) -> overgewicht / veel abdominaal vet / chubbychub -> insulineresistentie
...voorstellen. Maar dat heeft geen fuck te maken met insulinepieken, maar doodgewoon weer met niet ophouden wanneer je genoeg energie gegeten hebt wat leidt tot overgewicht. Overgewicht in vet wordt veroorzaakt doordat je meer energie in je lichaam propt dan dat je nodig hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 22-12-2013 01:58:20 ]Confidence through competence![]()
Als het regent, zie je veel paraplu's op straat.
Conclusie: paraplu's veroorzaken regen
quote:Op zondag 22 december 2013 01:47 schreef Stereotomy het volgende:
Als het regent, zie je veel paraplu's op straat.
Conclusie: paraplu's veroorzaken regen
Ik lig elke keer stuk om je vergelijkingen
De meeste mensen maken zichzelf te druk over details die er totaal niet doen, Trainen, eten en slapen meer hoef je niet te doen op het niveau waar de meesten van ons zich ophouden. We zijn geen 3% IFBB pro's die elk procentje eraf moeten werken voor een contest.Behulpzaam als een waterkraan.
Slapen is overrated. Kijk maar dat we hier nog 'online' zijn....
Gvd tering tyfuszooi.
Van paraplus gaat t regenen klopt niet. Paraplu zou dan een medicijn voor diabetes moeten zijn lol. Aangezien een paraplu je tegen de regen beschermd. Snoep beschermt je iig niet tegen diabetes.
/verveelt zich en kan niet slape .![]()
Hoezo? Het is 4 uur 's middags .quote:Op zondag 22 december 2013 06:23 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Slapen is overrated. Kijk maar dat we hier nog 'online' zijn....Het klopt in zoverre dat je in beide voorbeelden correlatie met causatie verward.quote:Van paraplus gaat t regenen klopt niet. Paraplu zou dan een medicijn voor diabetes moeten zijn lol. Aangezien een paraplu je tegen de regen beschermd. Snoep beschermt je iig niet tegen diabetes.Yep. Het grootste gevaar is denk ik teveel op de details letten waardoor je de echt belangrijke dingen uit het oog verliest.quote:Op zondag 22 december 2013 04:21 schreef fathank het volgende:
[..]
De meeste mensen maken zichzelf te druk over details die er totaal niet doen, Trainen, eten en slapen meer hoef je niet te doen op het niveau waar de meesten van ons zich ophouden. We zijn geen 3% IFBB pro's die elk procentje eraf moeten werken voor een contest.
[ Bericht 15% gewijzigd door Nic1 op 22-12-2013 08:22:32 ]![]()
Prima.quote:Op zondag 22 december 2013 06:23 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Van paraplus gaat t regenen klopt niet. Paraplu zou dan een medicijn voor diabetes moeten zijn lol. Aangezien een paraplu je tegen de regen beschermd. Snoep beschermt je iig niet tegen diabetes.
Als het regent, zie je vaak natte jassen.
Conclusie: natte jassen veroorzaken regen.Confidence through competence![]()
vette shitquote:Op zondag 22 december 2013 20:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Misschien is dit wat voor sommige gewichtheffers hier:Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dan koop ik liever boeken over oly lifts i.p.v. $100 per jaar te betalen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
meer bang voor je buck jaquote:Op zondag 22 december 2013 23:44 schreef Verbosity het volgende:
Dan koop ik liever boeken over oly lifts i.p.v. $100 per jaar te betalen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ligt eraan hoe duur de boeken zijn en of het waard is om ze te kopen ipv downloaden. $100 voor een coaching platform waar je meer dan enkel info krijgt is ook veel waard imo.If not now, then when.![]()
Vergaar informatie om je eigen coach te wezen ipv kant-en-klare informatie van iemand over te nemen die je niet eens in persoon hebt gezien en alleen tegen betaling je advies geeft.Confidence through competence![]()
Lijkt mij beter om eerst intrinsiek te leren en motiveren. Dit bied een veel betere basis. De voorgekauwde antwoorden zijn short term handig, maar op lange termijn biedt zelf-educatie meer perspectief.quote:Op maandag 23 december 2013 00:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ligt eraan hoe duur de boeken zijn en of het waard is om ze te kopen ipv downloaden. $100 voor een coaching platform waar je meer dan enkel info krijgt is ook veel waard imo.
Daarnaast is het coaching op afstand, zal ongetwijfeld nuttig zijn tot op zekere hoogte. Echter bied een boek met video's hetzelfde bijvoorbeeld M. Rippetoe. Nuttiger is "hands-on" coaching te regelen wat wss meer en sneller resultaat boekt dan een boek of online-coaching platform. (Pun intended)Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Gelukkig geeft een boek je geen kant-en-klare informatie van iemand die je ooit gezien hebt en boven alles gratis is. Ik begrijp wat je probeert te zeggen though.quote:Op maandag 23 december 2013 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Vergaar informatie om je eigen coach te wezen ipv kant-en-klare informatie van iemand over te nemen die je niet eens in persoon hebt gezien en alleen tegen betaling je advies geeft.
Tevens vind ik dat zelfstudie + coaching het beste is, maar dan wel een coach die er echt bij staat en je techniek kan checken op foutjes.If not now, then when.![]()
dat is het idd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:33 schreef seto het volgende:
Let ook goed op je sodium intake Atemno, erg belangrijk.
Ik zat dus op 2,5gram he
maar ook op 5L water + thee + water/sportdrank tijdens trainen, en al die spierkrampen tijdens en daags na het trainen elke keer kwamen dus gewoon van een zout tekort...
2,5gram zou voldoende moeten zijn voor een gemiddeld persoon, maar schijnbaar niet als je lekker traint en zoveel water zuipt.
Voel me nu veel energieker, meer power, meer uithoudingsvermogen tijdens setjes.
Ik doe nu iets van 5 gram in m'n water...
jodium verrijkt zout.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-12-2013 09:10:30 ]![]()
dat is bro sience van Timothy Ferriss right?quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe ging dat douchen met warm/koud water ook alweer? 1 minuut warm, 30 seconden koud en dat herhalen, right?
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-12-2013 08:13:59 ]![]()
Scherp..quote:Op maandag 23 december 2013 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gelukkig geeft een boek je geen kant-en-klare informatie van iemand die je ooit gezien hebt en boven alles gratis is. Ik begrijp wat je probeert te zeggen though.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Een goed boek zal je de fundamenten en argumenten geven waarop je je eigen training bouwt, inclusief referenties naar wetenschappelijke bronnen. Domweg je trainer nadoen omdat hij wat zegt, daar leer je niks van.quote:Op maandag 23 december 2013 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gelukkig geeft een boek je geen kant-en-klare informatie van iemand die je ooit gezien hebt en boven alles gratis is. Ik begrijp wat je probeert te zeggen though.Confidence through competence![]()
Daar ben ik het niet mee eens. Soms moet je gewoon doen wat je trainer zegt. Als een trainer alles moet beargumenteren is de lol van het trainen snel weg. Ik kom uit sporten waar de trainer/coach gewoon zei: dit doen, is beter. En dan deed je dat. Als je wilde weten waarom: na de training of zoek het op.quote:Op maandag 23 december 2013 11:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een goed boek zal je de fundamenten en argumenten geven waarop je je eigen training bouwt, inclusief referenties naar wetenschappelijke bronnen. Domweg je trainer nadoen omdat hij wat zegt, daar leer je niks van.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Als je voetbalt, moet je dat vooral doen ja. En als je trainer gewoon een toeter is die tegen je moet schreeuwen voor motivatie, doe dat dan vooral ook:quote:Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Soms moet je gewoon doen wat je trainer zegt. Als een trainer alles moet beargumenteren is de lol van het trainen snel weg. Ik kom uit sporten waar de trainer/coach gewoon zei: dit doen, is beter. En dan deed je dat. Als je wilde weten waarom: na de training of zoek het op.
Miljoenen mensen maken geen progressie in de gym omdat hun zogenaamde trainer uit hun nek loopt te kletsen, terwijl ze zelf te lam zijn om zich in te lezen in de materie. Haal dan een dusdanig niveau dat je weet wanneer je trainer uit z'n nek aan het kletsen is of niet.
Een trainer heeft 1 visie. Door jezelf wijzer te maken uit verschillende bronnen, weet je op den duur wanneer je trainer gelijk heeft of uit z'n nek kletst.Confidence through competence![]()
Er zijn before en after pics dus Tim is een held, hoe durft uquote:Op maandag 23 december 2013 08:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat is bro sience van Timothy Ferriss right?
http://www.kastawayswimwe(...)d-after-photography/Confidence through competence![]()
whehehh lolquote:Op maandag 23 december 2013 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Er zijn before en after pics dus Tim is een held, hoe durft u
http://www.kastawayswimwe(...)d-after-photography/
als er iets bullshit is is dat boek het wel.
Met z'n koud douchen want hogere T.
als je totaal 0% iets weet van voeding e.d. (dan nog zijn er 100x betere bronnen) dan is het nog wel een aardig boek om er een beetje in te komen kwa idee, maar zo'n beetje alles is ongedefinieerde/overdreven shit.
Krabbels van z 'n vriendin tijdens de sex de nacht ervoor zijn verdwenen omdat hij hoge T had door 6 eieren te vreten dat soort bullshit
Ben ik toendertijd nog stad en land afgeweest voor amandel boter ook![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat prijst i aan. Instant hoge T na eigen metingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 23-12-2013 11:43:32 ]![]()
Ik irriteerde me mateloos toen ik dat boek aan het lezen was (note: ik lees ook boeken waar ik me aan irriteer om zoveel mogelijk informatie binnen te krijgen, ook van een andere 'point of view'), en waar ik me het meest aan stoorde, was dat hij CONTINU 'lean body mass' uit de studies gelijkstelde aan 'spieren', en vervolgs daar zijn hele uitleg op baseerde.quote:Op maandag 23 december 2013 11:38 schreef RaymondK het volgende:
[..]
whehehh lol
als er iets bullshit is is dat boek het wel.
Met z'n koud douchen want hogere T.
als je totaal 0% iets weet van voeding e.d. (dan nog zijn er 100x betere bronnen) dan is het nog wel een aardig boek om er een beetje in te komen kwa idee, maar zo'n beetje alles is ongedefinieerde/overdreven shit.
Krabbels van z 'n vriendin tijdens de sex de nacht ervoor zijn verdwenen omdat hij hoge T had door 6 eieren te vreten dat soort bullshit
Ben ik toendertijd nog stad en land afgeweest voor amandel boter ook![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat prijst i aan. Instant hoge T na eigen metingen![]()
Fokking idioot.
/brb ff kopje rooibos thee drinken om mijn spieren 0.3 kg te laten groeienConfidence through competence![]()
Ik stimuleer de kiddo's die ik coach ook om vooral zelf na te denken hoor. Ik kan wel alles voorkauwen, maar ik wil allereerst dat ze zelf nadenken. Als ik iets technisch of tactisch nieuws uitleg dan vraag ik standaard altijd eerst of iemand het weet. Vaak is er dan wel iemand die enig idee heeft, en ook wel kan uitleggen waarom het zo is. Daarna leg ik het altijd uit hoe het moet, maar vooral ook wáárom. Ik beargumenteer in principe alles, behalve natuurlijk de sprintjes en dergelijke.quote:Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Soms moet je gewoon doen wat je trainer zegt. Als een trainer alles moet beargumenteren is de lol van het trainen snel weg. Ik kom uit sporten waar de trainer/coach gewoon zei: dit doen, is beter. En dan deed je dat. Als je wilde weten waarom: na de training of zoek het op.
Het leukste is dan dat ze de volgende training naar je toe komen en zeggen dat een ander heeft gezegd dat het anders moet of waarom de senioren iets anders doen in de wedstrijd. Vaak is dit dan iets wat óók kan, maar meer advanced is en later terugkomt. Dan hebben ze er dus zelf over nagedacht, en dat is uiteindelijk belangrijker dan klakkeloos aannemen wat ik zeg.![]()
Er zijn ook zat slechte coaches, maar dat betekend niet dat je op je top kan voetballen met een coach die wel wil, maar geen kennis heeft of een coach die kennis heeft maar niet kan coachen. Het is een apart vakgebied. Zoals met alles, je hebt goede en slechte PT's.quote:Op maandag 23 december 2013 11:29 schreef Stereotomy het volgende:
Miljoenen mensen maken geen progressie in de gym omdat hun zogenaamde trainer uit hun nek loopt te kletsen, terwijl ze zelf te lam zijn om zich in te lezen in de materie. Haal dan een dusdanig niveau dat je weet wanneer je trainer uit z'n nek aan het kletsen is of niet.
Een trainer heeft 1 visie. Door jezelf wijzer te maken uit verschillende bronnen, weet je op den duur wanneer je trainer gelijk heeft of uit z'n nek kletst.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Tuurlijk, dat zeg ik ook nietquote:Op maandag 23 december 2013 11:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Er zijn ook zat slechte coaches, maar dat betekend niet dat je op je top kan voetballen met een coach die wel wil, maar geen kennis heeft of een coach die kennis heeft maar niet kan coachen. Het is een apart vakgebied. Zoals met alles, je hebt goede en slechte PT's.
Sterker, een goede speler hoeft geen goede coach te zijn en vice versa. Zie Van Gaal en Van Basten bijvoorbeeld.
Daarom denk ik dat je van 'the biggest guy in de gym' een ding kunt leren: zijn toewijding en motivatie. En dat hij een training/voedselpatroon heeft dat werkt. Maar dat betekent niet dat zijn patroon ideaal zou moeten zijn: hij kan zo groot geworden zijn *ondanks* bepaalde onderdelen van zijn training of voedselschema die nergens op slaan.
Daarom is als een kip zonder kop alles zomaar klakkeloos overnemen niet goed...Confidence through competence![]()
Is er eigenlijk een soort formule om te bepalen hoeveel water je op een dag moet drinken (of uberhaupt vloeistof)? Gewoon uit interesse voor een indicatie.
Trouwens; na 2 weken niet getraind te hebben en dan lunges doen. Ik kan een dag later niet meer zitten zonder pijn aan mijn bips te hebben. Fuaark. Anyone![]()
Voorstel van iemand een tijdje geleden waar ik het erg mee eens was: is je pis geel/oranje -> meer drinken. Is het zeer lichtgeel tot bijna helder: genoeg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef MrGuma het volgende:
Is er eigenlijk een soort formule om te bepalen hoeveel water je op een dag moet drinken (of uberhaupt vloeistof)? Gewoon uit interesse voor een indicatie.
Trouwens; na 2 weken niet getraind te hebben en dan lunges doen. Ik kan een dag later niet meer zitten zonder pijn aan mijn bips te hebben. Fuaark. Anyone
Met water, net als met alles, is meer != beter. Sommige omega-3 vreters en 5g / kg bw eiwitvreters moeten dat nog door krijgen
Haha ja zo kijk ik ook altijd of ik genoeg heb inderdaad. Probleem is, als je urine eenmaal wit is, je ook al wat vaker naar het toilet moet. ^^quote:Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voorstel van iemand een tijdje geleden waar ik het erg mee eens was: is je pis geel/oranje -> meer drinken. Is het zeer lichtgeel tot bijna helder: genoeg.
Met water, net als met alles, is meer != beter. Sommige omega-3 vreters en 5g / kg bw eiwitvreters moeten dat nog door krijgen![]()
Na een training wel. Het aantal kilos gewichtverlies is het aantal liters vocht wat je moet aanvullen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef MrGuma het volgende:
Trouwens; na 2 weken niet getraind te hebben en dan lunges doen. Ik kan een dag later niet meer zitten zonder pijn aan mijn bips te hebben. Fuaark. Anyone
Gedurende een dag weet ik er geen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zover ik weet niet. Genoeg mensen die er artikelen over geschreven hebben. Het helpt voornamelijk tegen spierpijn en het zorgt voor sneller herstel. Volgens mij is hier ook genoeg onderzoek naar gedaan.quote:Op maandag 23 december 2013 08:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat is bro sience van Timothy Ferriss right?Dat ligt er echt aan hoor. Als ik een coach neem dan zie ik hem als een mentor. Ik wil van hem leren, ik wil zijn kennis hebben. Inderdaad domweg je trainer opvolgen heb je niks aan. Het gaat erom hoe je zo'n persoon ziet. Dat verschilt dus per persoon.quote:Op maandag 23 december 2013 11:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een goed boek zal je de fundamenten en argumenten geven waarop je je eigen training bouwt, inclusief referenties naar wetenschappelijke bronnen. Domweg je trainer nadoen omdat hij wat zegt, daar leer je niks van.If not now, then when.![]()
nope, ben je juist lekker warmquote:Op maandag 23 december 2013 13:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zou 20 min fietsen veel invloed hebben op de squatprestaties?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Net op tijd. Thanks bro!quote:Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nope, ben je juist lekker warm
Ik kwam gisteren deze nog tegen:
Ga ik vanaf nu ook voor elke training doen. Werd aangeraden door Wendler.If not now, then when.![]()
nice dat is een goeie jaquote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net op tijd. Thanks bro!
Ga ik vanaf nu ook voor elke training doen. Werd aangeraden door Wendler.
ik heb een eigen custom warmup stretch gemaakt, afgestemd op mijn zwaktes en plekken die snel vastrakenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dat is het beste ja. Ik doe die zelf thuis op m'n matje. In de gym ben ik altijd een beetje haastig met stretchen. Veel teveel zin om te liften.quote:Op maandag 23 december 2013 14:31 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice dat is een goeie ja
ik heb een eigen custom warmup stretch gemaakt, afgestemd op mijn zwaktes en plekken die snel vastraken
met squats kom ik vaak al wel los door gewoon squats te doen hehequote:Op maandag 23 december 2013 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is het beste ja. Ik doe die zelf thuis op m'n matje. In de gym ben ik altijd een beetje haastig met stretchen. Veel teveel zin om te liften.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hallo,
Ik ben sinds kort begonnen met krachttraining, gewoon wat apparaten en doe full body. Ik merk al vooruitgang (ongeveer 1 maand bezig) in het aantal kilo's wat ik kan optillen/wegdrukken. Ik heb hier een mooie blender staan en vroeg me af of het slim is om yoghurt-banaan smoothie te maken voor na of voor het sporten?
Zitten veel eiwitten en dat heb je nodig toch?
Misschien heeft iemand anders nog basic tips?![]()
zie de OPquote:Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hallo,
Ik ben sinds kort begonnen met krachttraining, gewoon wat apparaten en doe full body. Ik merk al vooruitgang (ongeveer 1 maand bezig) in het aantal kilo's wat ik kan optillen/wegdrukken. Ik heb hier een mooie blender staan en vroeg me af of het slim is om yoghurt-banaan smoothie te maken voor na of voor het sporten?
Zitten veel eiwitten en dat heb je nodig toch?
Misschien heeft iemand anders nog basic tips?die staat bomvol goed advies
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Heb het gelezen, al tijdje terug want lees al langer mee.quote:Op maandag 23 december 2013 15:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
zie de OPdie staat bomvol goed advies
Heb het stukje over voeding nog gelezen maar daar uit maak ik op dat het niet uitmaakt of je eiwitten voor of na de training pakt, als je ze maar pakt?
En de voeding. Ik probeer gezonder te eten maar heb geen invloed op het avondeten. Mijn moeder maakt het eten.
Ik ben 18 voor diegene die het willen weten.![]()
mijn warmup bestaat uit een setje met een lege bar en een setje @ 50%. Nà de workout pak ik wel meestal een paar degelijke stretches mee voor de hip flexors (altijd), quads, glutes (leg day), schouders (upper body dag) en thorassic spine (altijd).quote:Op maandag 23 december 2013 14:57 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
met squats kom ik vaak al wel los door gewoon squats te doen hehe
Soms tussen de setjes in wat shoulder dislocations ofzo.
Was daar trouwens niet een paper over? Dat stretchen voor het liften een negatieve invloed heeft op je krachtproductie?
[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 23-12-2013 15:35:36 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Klopt, het maakt niet uit. Zolang je er elke dag maar genoeg van eet.quote:Op maandag 23 december 2013 15:19 schreef WeCanDoIt het volgende:
[..]
Heb het stukje over voeding nog gelezen maar daar uit maak ik op dat het niet uitmaakt of je eiwitten voor of na de training pakt, als je ze maar pakt?![]()
Ik weeg 75kg, dus moet ik 150 gram eiwitten hebben.
Ik ben een echte vlees eter, elke dag wel 2 stukken vlees, en dan melk , yoghurt , banaan, moet lukken!![]()
Meten is weten.quote:Op maandag 23 december 2013 15:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik ben een echte vlees eter, elke dag wel 2 stukken vlees, en dan melk , yoghurt , banaan, moet lukken!![]()
![]()
makkie. Een goeie steak is al 50g. Dat maal 2 of met een stuk kip, een paar eieren en wat melk en je zit zo aan de 150. Eventueel nog aanvullen met een whey shake voor de dagen dat je de twee keer vlees niet redt.quote:Op maandag 23 december 2013 15:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik ben een echte vlees eter, elke dag wel 2 stukken vlees, en dan melk , yoghurt , banaan, moet lukken!
Een halve kip doet ook wonderen trouwens. Pak je rustig 70 a 80g mee."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Jaa ik vind dat meten lastig, want weet nooit hoeveel ML melk ik nou heb, of hoeveel gram kip etc.
Edit : het liefst val ik ook een paar KG vet af (en kom spiermassa aan).
Weet niet of dit iets uit maakt![]()
1 standaard glas is 250ml of gebruik een maatbeker. koop ook een weegschaaltje.quote:Op maandag 23 december 2013 15:39 schreef WeCanDoIt het volgende:
Jaa ik vind dat meten lastig, want weet nooit hoeveel ML melk ik nou heb, of hoeveel gram kip etc.
Allemaal voor in het begin. Na verloop van tijd heb je dat niet meer nodig, omdat je er dan gevoel voor krijgt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
met n00bgains moet dit kunnen, maar over het algemeen is het óf het een, óf het ander. Zou in het begin gewoon lekker vreten en sterk worden. Dat vet komt later wel.quote:Op maandag 23 december 2013 15:39 schreef WeCanDoIt het volgende:
Edit : het liefst val ik ook een paar KG vet af (en kom spiermassa aan).
Weet niet of dit iets uit maakt"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ligt eraan hoe vet hij is, en wat het doel is. Bij boven de 15% zou ik eerst cutten, maar goed dat is persoonlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 15:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
met n00bgains moet dit kunnen, maar over het algemeen is het óf het een, óf het ander. Zou in het begin gewoon lekker vreten en sterk worden. Dat vet komt later wel.![]()
![]()
Op armen heb ik niet veel vet,
Buik en bovenbenen wel, maar of ik boven 15% zit, geen idee.
Ik ga me even inlezen over 'cutten'.![]()
insuline zonder te eten... boem, hypoglycaemie. Shock -> coma -> dood.quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:21 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
insuline wordt gebruikt in combinatie met HGH ja, maar best link goedje... BB'ers raken ook best vaak in shock door verkeerd gebruik.
Insuline is een heel link goedje."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
in het begin moet je gewoon sterk worden. Alles halen uit je noobgains, want die fase maak je maar een keer mee. Misschien op onderhoud eten, omdat je met name in de beginfase wel simultaan spiermassa kan aanmaken en vet kan verliezen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:46 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe vet hij is. Bij boven de 15% zou ik eerst cutten, maar goed dat is persoonlijk.
Ja, tenzij je een vette zwabberpens hebt. Dan eerst op de loopband voor je het squatrack in duikt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dave Tate?quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
man up bitch,
And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!"
Naar die vent zou ik niet luisteren qua voeding. Hij heeft een behoorlijk intense cut nodig gehad om zijn lever- en andere bloednormaal te krijgen. Zie "the Dave tate project"."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zo vandaag een doel gehaald die ik voor dit jaar (en vanaf dat ik begon met serieus liften) had gesteld! 100kg bench, we gaan op naar de 150!
Hebben jullie doelen gehaald voor dit jaar of zijn jullie in de buurt gekomen?..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Ik doe nu een smolov cycle voor bench press, met laatste dag op 31 december.
Hoop dan in de eerste week van het nieuwe jaar ook de 100kg bench te hitten. Jammergenoeg niet meer in 2013, maarja telt wel als een behaald doel imo![]()
![]()
Ik wilde voor o&n 100dl halen maar deed vandaag 115. Voor de rest niet echt doelen in gedachten gehad met liften.quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Cataclyst het volgende:
Zo vandaag een doel gehaald die ik voor dit jaar (en vanaf dat ik begon met serieus liften) had gesteld! 100kg bench, we gaan op naar de 150!
Hebben jullie doelen gehaald voor dit jaar of zijn jullie in de buurt gekomen?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
nice! mijn warmup is wel lang lolquote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
mijn warmup bestaat uit een setje met een lege bar en een setje @ 50%. Nà de workout pak ik wel meestal een paar degelijke stretches mee voor de hip flexors (altijd), quads, glutes (leg day), schouders (upper body dag) en thorassic spine (altijd).
Was daar trouwens niet een paper over? Dat stretchen voor het liften een negatieve invloed heeft op je krachtproductie?
als ik bijv 180kg werkset doe:
lege stang 2x10
60 x8
80x5
100x5
120x3
140x2
160x1
170x1
vind ik fijn .. dan activeer ik mijn cns goedBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Squats gingen kut, alweer. De grote boosdoener is het fietsen, period. Ik eet goed en ik slaap goed. Voortaan gewoon met de bus op legday.If not now, then when.![]()
Hoeveel minuten moet je dan fietsen? Ik vind het namelijk een groot onzinexcuus. Het is juist een warming up als ik het zo hoor. Even fietsen, benen lekker warm en dan knallen. Of gebeurd dit nu al weken en weken achter elkaar? En anders even wat eten voor vertrek, ik kan me niet voorstellen dat een 20 minuten fietsen dusdanig veel effect heeft op een squat.quote:Op maandag 23 december 2013 18:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Squats gingen kut, alweer. De grote boosdoener is het fietsen, period. Ik eet goed en ik slaap goed. Voortaan gewoon met de bus op legday.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Trouwens, ik was aan het trainen en opeens komen er twee gasten binnenlopen, allebei redelijk groot en eentje squatte best veel. Dus een gast vroeg of ze hier vaker kwamen trainen. Het waren Amerikanen en ik zag bij de ene al Starting Strength op het shirt staan. Waren het dus twee van die gasten die seminars over SS geven, waarvan hier de link eerder al gepost werd.Ik was met een van die gasten aan het grappen over Mark Rippetoe en zijn zwaard lololol. Ze kenden hem ook echt.
Was wel nice.If not now, then when.![]()
Een van hun was deze gast ofnie.quote:Op maandag 23 december 2013 18:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Trouwens, ik was aan het trainen en opeens komen er twee gasten binnenlopen, allebei redelijk groot en eentje squatte best veel. Dus een gast vroeg of ze hier vaker kwamen trainen. Het waren Amerikanen en ik zag bij de ene al Starting Strength op het shirt staan. Waren het dus twee van die gasten die seminars over SS geven, waarvan hier de link eerder al gepost werd.Ik was met een van die gasten aan het grappen over Mark Rippetoe en zijn zwaard lololol. Ze kenden hem ook echt.
Was wel nice.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
20 minuten fietsen naar de gym en het is echt geen excuus want ik vind het best leuk. Ik heb nooit problemen gehad met het squatten en sinds vorige week - sinds ik hier woon en dus naar de gym fiets - heb ik gewoon moeite met het squatten, tevens het gewicht wat eerder perfect ging. Ik heb werkelijk niets veranderd behalve het fietsen. Verder heb ik ook genoeg gegeten en mijn glycogeen is ook gewoon in orde.quote:Op maandag 23 december 2013 18:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoeveel minuten moet je dan fietsen? Ik vind het namelijk een groot onzinexcuus. Het is juist een warming up als ik het zo hoor. Even fietsen, benen lekker warm en dan knallen. Of gebeurd dit nu al weken en weken achter elkaar? En anders even wat eten voor vertrek, ik kan me niet voorstellen dat een 20 minuten fietsen dusdanig veel effect heeft op een squat.
Next week, we shall see.If not now, then when.![]()
Yes. Dat was die gozer die veel squatte. Super aardige gasten ook.quote:If not now, then when.![]()
Hij is een competieve hoister. Weet ook veel over nutrition enzo. Ze maken deel uit van de SS staff.quote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yes. Dat was die gozer die veel squatte. Super aardige gasten ook.
Echt dope dat je ze in het echt hebt gezien.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik zou full groupie mode gaan adden op FB lol.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Yeah, was wel nice.quote:Op maandag 23 december 2013 18:13 schreef McNulty het volgende:
[..]
Hij is een competieve hoister. Weet ook veel over nutrition enzo. Ze maken deel uit van de SS staff.
Echt dope dat je ze in het echt hebt gezien.Die andere gozer, Tom, woont in San Francisco; home of Silicon Valley.
Haha.quote:Op maandag 23 december 2013 18:19 schreef McNulty het volgende:
Ik zou full groupie mode gaan adden op FB lol.
Mark zei in een interview dat hij als hij ooit gecoacht zou willen worden, dat hij die Tom zou kiezen. Hij leerde vroeger karate aan kids, dus hij had al wat ervaring met het "eyeballen" en coachen van bewegingen enzo. Verbaast me niet hij SS mag vertegenwoordigen in europa.quote:Op maandag 23 december 2013 18:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, was wel nice.Die andere gozer, Tom, woont in San Francisco; home of Silicon Valley.
[..]
Haha.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Net PR op Deadlift gezet. 1x160kg, form was alleen zwaar brak( bij 1x150 nergens last van)
Ben er wel tevreden mee, is ruim 2,1x mijn lichaamsgewicht.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Lekker gozer. Op naar de 170.quote:Op maandag 23 december 2013 18:46 schreef Drinky het volgende:
Net PR op Deadlift gezet. 1x160kg, form was alleen zwaar brak( bij 1x150 nergens last van)
Ben er wel tevreden mee, is ruim 2,1x mijn lichaamsgewicht.
lolz, die 20 min kan het echt niet zijnquote:Op maandag 23 december 2013 18:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Squats gingen kut, alweer. De grote boosdoener is het fietsen, period. Ik eet goed en ik slaap goed. Voortaan gewoon met de bus op legday.
het zit tussen je oren..
squatten is bij mij 50% mentaal en 50% fysiek... als iets tussen mijn oren niet klopt in mijn prep..dan gaat het squatten ook helemaal verkeerd
congrats!!quote:Op maandag 23 december 2013 18:46 schreef Drinky het volgende:
Ben er wel tevreden mee, is ruim 2,1x mijn lichaamsgewicht.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
zo Controleer ikhet ook.quote:Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voorstel van iemand een tijdje geleden waar ik het erg mee eens was: is je pis geel/oranje -> meer drinken. Is het zeer lichtgeel tot bijna helder: genoeg.
Met water, net als met alles, is meer != beter. Sommige omega-3 vreters en 5g / kg bw eiwitvreters moeten dat nog door krijgen
Ontlasting verteld je ook een hoop trouwens.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik denk van wel man, gozer in de gym zei ook dat het daaraan kan liggen toen we alle factoren nagingen. En verder mentaal ook een deel, de squat maakt mij een beetje 'bang' de laatste tijd.quote:Op maandag 23 december 2013 18:55 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lolz, die 20 min kan het echt niet zijn
het zit tussen je oren..
squatten is bij mij 50% mentaal en 50% fysiek... als iets tussen mijn oren niet klopt in mijn prep..dan gaat het squatten ook helemaal verkeerdWeet niet hoe ik het moet uitleggen, maar zo'n grote impact heeft het echt niet. Uiteindelijk is mijn mindset ook gewoon: destroy die shit.
Maarja, we zullen het zien he. Kan nu wel van alles roepen, maar het is gewoon try & see. Als het volgende week weer kut gaat krijg je van mij 0.000001 BTC.If not now, then when.![]()
hahaha, fietsen is toch geen inspanning, als je rustig fietstquote:Op maandag 23 december 2013 19:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik denk van wel man, gozer in de gym zei ook dat het daaraan kan liggen toen we alle factoren nagingen. En verder mentaal ook een deel, de squat maakt mij een beetje 'bang' de laatste tijd.Weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar zo'n grote impact heeft het echt niet. Uiteindelijk is mijn mindset ook gewoon: destroy die shit.
Maarja, we zullen het zien he. Kan nu wel van alles roepen, maar het is gewoon try & see. Als het volgende week weer kut gaat krijg je van mij 0.000001 BTC.![]()
Maar er zijn altijd andere factoren, ene week is CNS beter dan de andere week. Ik heb in deze cycle ook wel eens vage dagen gehad; moest ik 160kg pause squats doen .. haalde met moeite 5 reps ... toen 3 ..toen 2... toen gestopt.
Week later op 170kg deed ik ineens 8,7,6 reps .. lolwut
maar we zullen zien volgende week
destroy die shit iddBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Vraagje: als je het SS-schema volgt, is het dan de bedoeling dat je geen andere oefeningen buiten het schema doet? Pak je hiermee alle spiergroepen?![]()
![]()
je pakt alles aan ja, als je goed eet dan zet je overal spier op aan. Na SS kan je dan meer richten op extra oefeningen middels een ander schema.quote:Op maandag 23 december 2013 19:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje: als je het SS-schema volgt, is het dan de bedoeling dat je geen andere oefeningen buiten het schema doet? Pak je hiermee alle spiergroepen?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ok, chill.quote:Op maandag 23 december 2013 19:20 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
je pakt alles aan ja, als je goed eet dan zet je overal spier op aan. Na SS kan je dan meer richten op extra oefeningen middels een ander schema.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?![]()
![]()
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 19:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha, fietsen is toch geen inspanning, als je rustig fietst![]()
Maar er zijn altijd andere factoren, ene week is CNS beter dan de andere week. Ik heb in deze cycle ook wel eens vage dagen gehad; moest ik 160kg pause squats doen .. haalde met moeite 5 reps ... toen 3 ..toen 2... toen gestopt.
Week later op 170kg deed ik ineens 8,7,6 reps .. lolwut
maar we zullen zien volgende week
destroy die shit idd
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.If not now, then when.![]()
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?
Daarnaast doe jij andere setjes/reps. Sommige doen een compound opwarm, dan 5 setjes, daarna nog 4-6 oefeningen ieder 3 -5 setjes. Dan ben je wel ff bezig
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasquote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.dat heb ik tenminste wel... als ik flink stretch voordat ik ga squatten is mijn hele stretch reflex en stevigheid weg. Met squatten warm ik op middels squatten.
Je moet al je sets zo explosief mogelijk doen, te beginnen met lege stang, dan steeds elk setje erna nog zo explosief proberen te doen(het zal langzamer gaan, maar je hebt nog steeds dezelfde explosie dan). Zorg er ook voor dat je met zakken altijd even snel zakt... of het nou lege stang is of 200kg.
goed filmpje van jts btw:
Ah, dat verklaart een hoop. Thanks.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.
Daarnaast doe jij andere setjes/reps. Sommige doen een compound opwarm, dan 5 setjes, daarna nog 4-6 oefeningen ieder 3 -5 setjes. Dan ben je wel ff bezig![]()
![]()
Opwarmen algeheel 10 minuten. Opwarmen deadlift, 10 minuten. Deadlift zelf + rust en prep, 20-25 minuten. Squat + rust, 20-25 minuten. Bench + rust, 20 minuten. Dan zit je al op bijna anderhalf uur. Heb echt wel 5 minuten rust nodig soms. Zeker bij power clean en al helemaal als je ook nog jerk erbij doet.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Of komt dat nog?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Zoveel rust heb ik (nog) lang niet nodig..Misschien over een jaartje of twee, als ik het niet heb opgegeven.
![]()
![]()
gaat sneller dan je denkt hoorquote:Op maandag 23 december 2013 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoveel rust heb ik (nog) lang niet nodig..Misschien over een jaartje of twee, als ik het niet heb opgegeven.
na een half jaar SS zit je al op leuke gewichten als t goed isBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja dat zei hij ook inderdaad over het explosief squatten. Ik zal volgende week ook even die Agile 8 eruit laten. Enige wat ik altijd al doe/deed is een hip opener:quote:Op maandag 23 december 2013 19:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasdat heb ik tenminste wel... als ik flink stretch voordat ik ga squatten is mijn hele stretch reflex en stevigheid weg. Met squatten warm ik op middels squatten.
Je moet al je sets zo explosief mogelijk doen, te beginnen met lege stang, dan steeds elk setje erna nog zo explosief proberen te doen(het zal langzamer gaan, maar je hebt nog steeds dezelfde explosie dan). Zorg er ook voor dat je met zakken altijd even snel zakt... of het nou lege stang is of 200kg.
goed filmpje van jts btw:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor 't filmpje! Genoeg voer om te improven.If not now, then when.![]()
Serieus? Nice.quote:Op maandag 23 december 2013 19:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
gaat sneller dan je denkt hoor
na een half jaar SS zit je al op leuke gewichten als t goed is
Nou ja, nadat ik twee jaar geleden begon met hardlopen (Evy 5km) heb ik best veel vertrouwen in schema's... Ik begon met 0,0 conditie (had moeite met 2 minuten hardlopen) en kon na 10 weken gewoon 5km aan één stuk hardlopen.
Dus ik verwacht bij SS ook wel een dergelijk effect.
![]()
![]()
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.quote:
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Lol, dat is ook onrealistisch.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.If not now, then when.![]()
Kan best, vergt alleen wat.structuur in je trainingsarbeid en momenten. Je moet voor jezelf nagaan wat je lekker vindt. Kan.me voorstellen dat als je maandag gaat maxrn op je deadlift je dinsdag weinig trek hebt om te boxen.Behulpzaam als een waterkraan.
American Football ook nog volgens mij. Die man is beest. Jammer dattie hier niet meer post.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.Behulpzaam als een waterkraan.
cheat day(s) incoming.
Aan de andere kant.. goed wat vlees beschikbaar de komende dagen.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
lekker volstuffen mmmmmquote:Op maandag 23 december 2013 21:08 schreef Curlbrah het volgende:
cheat day(s) incoming.
Aan de andere kant.. goed wat vlees beschikbaar de komende dagen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Godver, 6000kcal lijkt me wat veel voor mij maar ik denk dat ik met een kleine 3500~4000kcal op een trainingsdag toch wel aan mijn netto 2700kcal zal komen. Zal ook wat makkelijker worden met cutten later als je toch gewoon volle 3000kcal kan eten.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.Ik merk zelf dat ik meestal gelijk na krachttraining beter kan gaan vechten/boksen. Als ik het de dag erop, of 2 dagen erop doe ben ik helemaal kapot. Zal ook wel wat gewenning bij zitten, conditie is deze 2e keer er echt exponentieel op vooruit gegaan.quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef fathank het volgende:
Kan best, vergt alleen wat.structuur in je trainingsarbeid en momenten. Je moet voor jezelf nagaan wat je lekker vindt. Kan.me voorstellen dat als je maandag gaat maxrn op je deadlift je dinsdag weinig trek hebt om te boxen.
Ik snap zelf niet hoe die instructeur en een paar van die andere gasten zo groot kunnen zijn terwijl ze 3x per week MMA doen, echt beesten
Drinky is een baas![]()
toen ik MMA en krachttraining deed kon ik echt eten wat ik wou
nu nog steeds, maar toen bleef ik rond de 95kg schommelenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik at toen ik beide deed rond de 2000~2500kcal. Ging van 95kg naar 68~69kg binnen een jaar, sloeg echt nergens op hoe snel het gewicht eraf vloogquote:Op maandag 23 december 2013 21:42 schreef dreamerbulk het volgende:
toen ik MMA en krachttraining deed kon ik echt eten wat ik wou
nu nog steeds, maar toen bleef ik rond de 95kg schommelen. Nu is het mijn bedoeling om tot eind januari nog te bulken en daarna op recomp te gaan, wellicht te bulken. Betekent dat ik goed op m'n voeding moet gaan letten want ik wil niet weer onder de 70kg uitkomen
.
Drinky is een baas![]()
Vooral als je van die intensieve sporten erbij doet kun je echt sick veel extra eten.If not now, then when.![]()
Hoi mensen fijne feestdagen alvast,
Krachthonk te koop: http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller
DM me bij interesse.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Awesome!quote:Op maandag 23 december 2013 18:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Was wel nice.![]()
Small world is small.
Congratz, netjes! <3quote:Op maandag 23 december 2013 18:46 schreef Drinky het volgende:
Ben er wel tevreden mee, is ruim 2,1x mijn lichaamsgewicht.![]()
De rekenkamer over overgewicht. Moest wel crimgen indie voedingsdeskundigen, BMI lol
En die poverty meal op 13:10
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1384025I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
![]()
-
De cut gaat de komende dagen even op pauze
-
Wheheheh.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:06 schreef star_gazer het volgende:
De cut gaat de komende dagen even op pauze![]()
En vanwege openingstijden van de gym mijn workout programma ook. Twee a drie keer een relatief lichte full body (squats, dls, bench, chins) om het niet te verleren. Meer zit er vrees ik niet in voor de rest van 2013.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
't is aardig plannen idd. Vanmiddag eerder vrij zodat ik nog ff kan dl-en voor ze om 16:00 dicht gaan. Dan 1e kerstdag ff afzien 2e kerstdag mag hetweer :-)quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En vanwege openingstijden van de gym mijn workout programma ook. Twee a drie keer een relatief lichte full body (squats, dls, bench, chins) om het niet te verleren. Meer zit er vrees ik niet in voor de rest van 2013.![]()
Ik plan m'n cycles zo dat ik met kerst en oud en nieuw een rustweekje heb. Hoef ik me nergens druk om te maken.![]()
Dat is wel zo slim idd. Je peert hem gewoon ff naar niewsealand huhquote:Op dinsdag 24 december 2013 07:43 schreef Snakey het volgende:
Ik plan m'n cycles zo dat ik met kerst en oud en nieuw een rustweekje heb. Hoef ik me nergens druk om te maken.
Trek je het nog een beetje daar?
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 24-12-2013 07:50:18 ]![]()
Whehehe,jah.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is wel zo slim idd. Je peert hem gewoon ff naar niewsealand huh
Trek je het nog een beetje daar?![]()
Kettlebell doet z'n werk prima trouwens. Ik was gisteren eten bij wat vrienden waar niet genoeg stoelen waren, heel de avond op een krukje gezeten zonder pijn in mijn rug te krijgen. En, van de week een vulkanisch eiland bezocht waar we nogal wat trappen moesten lopen, ik was onvermoeibaar.![]()
![]()
Ik wilde vandaag rond een uur of vijf gaan sporten omdat de sportschool morgen en overmorgen is gesloten. Wat blijkt? De sportschool is vandaag tot 14:00 geopend.![]()
![]()
Gewoon nu gaan dan.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
same here, en ik moet tot 16.00 werken....quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde vandaag rond een uur of vijf gaan sporten omdat de sportschool morgen en overmorgen is gesloten. Wat blijkt? De sportschool is vandaag tot 14:00 geopend.![]()
Ik hou ook maar een rustweek.
zondag nog een oostblokker behind nekpress met 130 kilo zien doen, toch respectvol om te zien.![]()
losse stang standing?quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:14 schreef robskem het volgende:
Ik hou ook maar een rustweek.
zondag nog een oostblokker behind nekpress met 130 kilo zien doen, toch respectvol om te zien.
of seated in de smith?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Sinds woensdag slechts 1x naar de gym geweest.. En dan pas de 27ste weer kunnen trainenfeelsbadman....
De 27ste, 28ste, 29ste, en 30ste dan maar hardcore alles inhalen..190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
okok, minder impressive, nog steeds sterk ...quote:
maar als het standing met losse stang behind te neck was... was het echt elite statusBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
1e 2e kerstdag en 1jan gym dicht
er moet toch wel iemand te vinden zijn die gewoon op die dagen bij de receptie wil staan??fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Zoek een betere gym.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:10 schreef Beach het volgende:
1e 2e kerstdag en 1jan gym dicht
er moet toch wel iemand te vinden zijn die gewoon op die dagen bij de receptie wil staan??![]()
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?quote:bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
Deathlift or Die.![]()
Zo, de kerstworkout erop zitten.
Laatste week van de 5/3/1 op de deadlift en een mooi PR gezet van 3 x 170.
Op naar de 200 in 2014![]()
![]()
Ja geniet ook nog een beetje van het leven, ff die 2 dagen niets doen is echt geen rampquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Is al het hele jaar bekend, 3dagen dat ie niet naar de.gym kan. Plan er lekker omheen.
Inb4 'jamaar woensdag is deadliftdag dus dan moet k deadliften'
Sheldon Cooper taferelen
Ik zei betere, dat suggereert niet dat de huidige gym slecht is. Verder is mijn gym wel open en was het niet mijn klacht.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
![]()
![]()
zijn benen waren iig niet in verhoudingquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
okok, minder impressive, nog steeds sterk ...
maar als het standing met losse stang behind te neck was... was het echt elite status![]()
![]()
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef seto het volgende:
Je suggereert wel dat een goede gym open is met Kerst, wat natuurlijk onzin is.![]()
![]()
Heb een tijdje 2-3 keer per week aan kick/thaiboxen gedaan naast 3 keer krachttraining.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?
Het is prima te doen, maar het vergt planning (e.g. geen benen dag voor een zware kickbox training met lowkicks en geen schouders voor een pure box work-out).
Ik vrat letterlijk alles wat los en vast zat, maar bleef steady net onder de 80 kg hangen. Nu is het 4 keer krachttraining / 1 keer kickboxen ivm een drukke baan waarbij ik mijn eigen trainingen moet kunnen plannen omdat ik standaard box/kickbox training 9 vd 10 keer niet meer haal.![]()
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.![]()
![]()
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.quote:![]()
![]()
Ik snap Seto wel. Je wilde eigenlijk een stoere boi uithangen door te zeggen: 'zoek een betere gym'. Vervolgens wordt er terecht gezegd dat dat bullshit is en jij probeert nu quasi bijdehand met een constructief verhaal te komen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.![]()
Tijdens het foamrollen is het beter om op een pijnlijke knoop te blijven liggen. Dus rollen totdat je een pijnlijke knoop hebt gevonden, dan stoppen en alleen druk aanbrengen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net op tijd. Thanks bro!
Ga ik vanaf nu ook voor elke training doen. Werd aangeraden door Wendler.Klopt, langdurig statisch stretchen en direct erna zwaar gaan liften werken niet goed samen en zorgt voor minder kracht.quote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
mijn warmup bestaat uit een setje met een lege bar en een setje @ 50%. Nà de workout pak ik wel meestal een paar degelijke stretches mee voor de hip flexors (altijd), quads, glutes (leg day), schouders (upper body dag) en thorassic spine (altijd).
Wat beter werkt is een warming-up, stretchen, specifieke warming up en daarna zwaar liften. Zolang er tussen het stretchen en liften iets zit in de vorm van een (a)-specifeke warming up heeft het geen nadelig effect meer zover ik weet.Hij weet heus wel wat van voeding. Het toe passen lukte hem alleen niet. Maar het is niet de eerste persoon waar ik voor voedingsvragen naar toe zou stappen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dave Tate?
Naar die vent zou ik niet luisteren qua voeding. Hij heeft een behoorlijk intense cut nodig gehad om zijn lever- en andere bloednormaal te krijgen. Zie "the Dave tate project".
p.s. uit the dave tate project:
Dave has a B.Sc. in Exercise Science from The University of Toledo with a minor in nutrition. (Yes, really.) And he does have subscriptions to the NSCA and ACSM journals as well as the International Journal of Sports Nutrition. So don't let him fool you; he's well read and does have some academic training in his background, despite all the science-bashing he does.Ligt vooral aan hoe intensief je er naar toe fietst, maar 20 minuten op een rustig tempo zou geen nadelige gevolgen moeten hebben voor het squatten. In tegendeels zelfs zou het de circulatie op gang brengen en voordelig zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
20 minuten fietsen naar de gym en het is echt geen excuus want ik vind het best leuk. Ik heb nooit problemen gehad met het squatten en sinds vorige week - sinds ik hier woon en dus naar de gym fiets - heb ik gewoon moeite met het squatten, tevens het gewicht wat eerder perfect ging. Ik heb werkelijk niets veranderd behalve het fietsen. Verder heb ik ook genoeg gegeten en mijn glycogeen is ook gewoon in orde.
Next week, we shall see.Het SS-schema is erop gericht om alle grote spiergroepen mee te pakken en deze te ontwikkelen. Wat wel wordt onderbelicht in SS zijn de rug musculatuur en de kuiten. Voeg een row toe (bent over row) en calf raises mochten je kuiten aan de kleine kant zijn. Sommige mensen hebben van nature(genetisch) al grote kuiten, daar zou het nogal overbodig voor zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 19:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje: als je het SS-schema volgt, is het dan de bedoeling dat je geen andere oefeningen buiten het schema doet? Pak je hiermee alle spiergroepen?Je warming-up setjes ook zo explosief mogelijk uitvoeren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.Het moet thoracic spine zijn. Je bent waarschijnlijk in de war dankzij Jurrasic park.quote:
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
thorassic park trolololoquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef Verbosity het volgende:
eren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Fullhomo op die rug
volspuiten met zaad en daarna lekker in masseren ... nohomoquote:Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.quote:
De type II en Type III hebben meer kans op een inklemming door de vernauwde ruimte tussen de humerus en acromion.
Door de blessure preventie en doordat de oefening bestemd is voor de schouders, met name de voorste kop, zou ik altijd voor een overhead/militairy press kiezen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
meer traps en rear delt activatie heb ik t gevoel wanneer ik ze doe... vooral in de begin portie van de lift waarin je de traps locked.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.
[ afbeelding ]
De type II en Type III hebben meer kans op een inklemming door de vernauwde ruimte tussen de humerus en acromion.
Door de blessure preventie en doordat de oefening bestemd is voor de schouders, met name de voorste kop, zou ik altijd voor een overhead/militairy press kiezen.
maar zou zelf ook gewone ohp boven die verkiezen, doe die meestal wat lichter.. om een beetje stabilisatie te trainenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Vandaag wederom PR gezet, 120kg squat, 1 rep helaas, had sterk het idee dat er meer in zat, zeker 3 reps kunnen halen, dus dat was wel balen. Volgend jaar doorpakken naar de 160+! Ekte kut dat de sportschool dicht is trouwens komende dagen.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
nice, volgende keer beterquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag wederom PR gezet, 120kg squat, 1 rep helaas, had sterk het idee dat er meer in zat, zeker 3 reps kunnen halen, dus dat was wel balen. Volgend jaar doorpakken naar de 160+! Ekte kut dat de sportschool dicht is trouwens komende dagen.
ik zie het als een heerlijke deload(waar ik ook zeker aan toe ben) en nog meer eten dan ik normaal doe.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zoek een betere sportschool.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Cataclyst het volgende:
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Vandaag zelf 250kg gedeadlift .. helaas maar 4 reps , wou 5 ... was net een half uur wakker .. lege maagvoelde echt bagger. Toen nog 200kg deadlift stance boxsquats gedaan 8 reps .. daar was ik wel tevree mee.
volgende week op 260 zorg ik ervoor dat ik 2kg zwaarder ben trolololo dikke bloatBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Wat een onzin. Beach loopt hier de mooiboi uit te hangen en de persoon die dan zegt "zoek een betere gym" is dan plots de de pispaal? Fuck dat zeg. Wat fathank zei. Deze dagen zijn al jaren bekend en dan ga je moeilijk lopen doen. Plan het in. Mijn rustweek was oorspronkelijk ook tijdens deze periode ingepland.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:03 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik snap Seto wel. Je wilde eigenlijk een stoere boi uithangen door te zeggen: 'zoek een betere gym'. Vervolgens wordt er terecht gezegd dat dat bullshit is en jij probeert nu quasi bijdehand met een constructief verhaal te komen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
En ook al is het niet je rustweek, het zijn uiteindelijk maar 2 dagen. Dan heeft de week nog 5 dagen over.![]()
dit lol, waar hebben mensen t overquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
En ook al is het niet je rustweek, het zijn uiteindelijk maar 2 dagen. Dan heeft de week nog 5 dagen over.
oh no my gains ........... welke gains in 2 dagen ?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:45 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit lol, waar hebben mensen t over
oh no my gains ........... welke gains in 2 dagen ?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Akkoord, dat die dagen er allang staan weet iedereen. Dat je dan lukraak gaat roepen dat je dan maar een betere gym moet zoeken, dat gaat er bij mij niet in. Fuck dat. En Atemno wordt daar geen pispaal van.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat een onzin. Beach loopt hier de mooiboi uit te hangen en de persoon die dan zegt "zoek een betere gym" is dan plots de de pispaal? Fuck dat zeg. Wat fathank zei. Deze dagen zijn al jaren bekend en dan ga je moeilijk lopen doen. Plan het in. Mijn rustweek was oorspronkelijk ook tijdens deze periode ingepland.![]()
De behind-the-neck press heb ik ook nooit begrepen eigenlijk
Misschien verbinden mensen een soort stoerheid eraan ofzo, ipv dat ze denken dat ze er meer/andere gains mee maken. Volledig onnatuurlijke beweging....Confidence through competence![]()
waarom doet klokov ze eigenlijk ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:02 schreef Stereotomy het volgende:
De behind-the-neck press heb ik ook nooit begrepen eigenlijk
Misschien verbinden mensen een soort stoerheid eraan ofzo, ipv dat ze denken dat ze er meer/andere gains mee maken. Volledig onnatuurlijke beweging....
denk geen stoerheid.. slaat nergens op lol ... je pakt lichter gewicht op behind the neck.. als je stoer wilt doen ga je 1/4e ohp doen met 110% van je max.
zelf deed ik ze altijd na mijn main compound.. vond het gevoel in traps en rear delts heel lekker.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Waarom zou je in z'n algemeenheid met een niet-optimale beweging je spieren *minder* gaan belasten (met meer risico) dan dat je zou doen met een optimale beweging (met minder risico)?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waarom doet klokov ze eigenlijk ?
denk geen stoerheid.. slaat nergens op lol ... je pakt lichter gewicht op behind the neck.. als je stoer wilt doen ga je 1/4e ohp doen met 110% van je max.
zelf deed ik ze altijd na mijn main compound.. vond het gevoel in traps en rear delts heel lekker.
klokov zal t wel verkeerd hebben danquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waarom zou je in z'n algemeenheid met een niet-optimale beweging je spieren *minder* gaan belasten (met meer risico) dan dat je zou doen met een optimale beweging (met minder risico)?
stabilisatie leer je zeer goed met een correcte full rom behind the neck press
zelf nooit problemen ondervonden met behind the neck, ben denk ik een freak of natureBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Tuurlijk ondervind je geen problemen tot nu toe, want het is nog nooit fout gegaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:07 schreef dreamerbulk het volgende:
zelf nooit problemen ondervonden met behind the neck, ben denk ik een freak of nature
Traps en rear delts zijn niet de spiergroepen waarvan je denkt hoe ga ik die trainen. Wacht dit is geniaal... NECK PRESSES!!!1!!einz!quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
meer traps en rear delt activatie heb ik t gevoel wanneer ik ze doe... vooral in de begin portie van de lift waarin je de traps locked.
maar zou zelf ook gewone ohp boven die verkiezen, doe die meestal wat lichter.. om een beetje stabilisatie te trainen
Zover ik weet wordt de laterale schouder kop meer meegepakt tijdens de behind the neck, de rear delt moet voornamelijk voor de retractie zorgen samen met de trapezius transversus, rhomboids. Maar dit heeft niet zozeer met kracht te maken, meer met stabiliseren. De trapezius descendus en ascendus pak je met het uitduwen vooral mee. Dit gebeurd pas op het eind van de beweging wat hetzelfde is voor de neck press en ohp press.
Enige groep voor wie het handig kan zijn is olympische gewichtheffers die de snatch in een bovenhandse positie moeten opvangen. Hiervoor is veel stabiliteit nodig. Maar dan zal een wijdere grip benodigd zijn om de oefening specifieker te maken. Voordeel daarvan is dat de kans op impingement oftewel inklemming ook afneemt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
no shit sherlock, alsof dat de main targets zijn, doe niet zo belachelijk.. je begrijpt toch wat ik bedoelquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:09 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Traps en rear delts zijn niet de spiergroepen waarvan je denkt hoe ga ik die trainen. Wacht dit is geniaal... NECK PRESSES!!!1!!einz!
Zover ik weet wordt de laterale schouder kop meer meegepakt tijdens de behind the neck, de rear delt moet voornamelijk voor de retractie zorgen samen met de trapezius transversus, rhomboids. Maar dit heeft niet zozeer met kracht te maken, meer met stabiliseren. De trapezius descendus en ascendus pak je met het uitduwen vooral mee. Dit gebeurd pas op het eind van de beweging wat hetzelfde is voor de neck press en ohp press.
Enige groep voor wie het handig kan zijn is olympische gewichtheffers die de snatch in een bovenhandse positie moeten opvangen. Hiervoor is veel stabiliteit nodig. Maar dan zal een wijdere grip benodigd zijn om de oefening specifieker te maken. Voordeel daarvan is dat de kans op impingement oftewel inklemming ook afneemt.![]()
dat zeg ik; stabiliteit trainen... het heeft mij iig geholpen om mijn normale OHP beter aan te laten voelen
er zijn meer wegen naar Rome(gelukkig)Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
we don't care about injuries, we're freaksquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tuurlijk ondervind je geen problemen tot nu toe, want het is nog nooit fout gegaan.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Au...quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:12 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
we don't care about injuries, we're freaks
't is dat ik nu een polsblessure heb,anders zou ik zeggen: blessures vermijden ten koste van alles![]()
Misschien overgang naar snatch positie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waarom doet klokov ze eigenlijk ?
Oh ik was weer spuit 11
[ Bericht 11% gewijzigd door seto op 24-12-2013 18:25:06 ]![]()
haha jep..quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Au...
't is dat ik nu een polsblessure heb,anders zou ik zeggen: blessures vermijden ten koste van alles![]()
heb zelf weinig blessures gehad in mijn lifting carriere... gelukkig nooit muscle tears gehad... ja 1x een klein scheurtje in mijn hamstring.
ff afkloppenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
stabiliteit dus idd,quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:16 schreef seto het volgende:
[..]
Misschien overgang naar snatch positie?
ik hou van stabiliteit
biostabielBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Was niet zo zeer om jou aan te vallen, begrijp wel wat je bedoeld. Maar meer traps en rear delt activatie is niet iets waarom je een voorkeur geeft aan neck press.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:10 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
no shit sherlock, alsof dat de main targets zijn, doe niet zo belachelijk.. je begrijpt toch wat ik bedoel![]()
dat zeg ik; stabiliteit trainen... het heeft mij iig geholpen om mijn normale OHP beter aan te laten voelen
er zijn meer wegen naar Rome(gelukkig)
De stabiliteit(eigenlijk wordt hier altijd coördinatie mee bedoeld) trainen kan je beter doen op de manier van klokov. In die positie moet de rotator cuff meer werk verrichten om de humerus in het gewricht te trekken. Dat is eigenlijk de voornaamste functie van de rotator cuff, het in de kom houden/trekken van de humerus.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
klopt idd, zo deed ik hem ook altijd... wijde grip... ellebogen naar voren schuiven zodat deze in lijn waren met mijn torso... en dan pas pressen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was niet zo zeer om jou aan te vallen, begrijp wel wat je bedoeld. Maar meer traps en rear delt activatie is niet iets waarom je een voorkeur geeft aan neck press.
De stabiliteit(eigenlijk wordt hier altijd coördinatie mee bedoeld) trainen kan je beter doen op de manier van klokov. In die positie moet de rotator cuff meer werk verrichten om de humerus in het gewricht te trekken. Dat is eigenlijk de voornaamste functie van de rotator cuff, het in de kom houden/trekken van de humerus.
maar ik was er niet sterk op , kan echt niet voorstellen hoe hij 110kg makkelijk strict presst vanuit die positieBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Thanks! Gaat zeker lukken, en inderdaad lekker eten en na O&N doorbeukenquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:33 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice, volgende keer beter
ik zie het als een heerlijke deload(waar ik ook zeker aan toe ben) en nog meer eten dan ik normaal doe.Zijn alleen de twee kerstdagen dicht en Oud en Nieuw. Valt best mee dus, valt ook omheen te werken met mijn 5/3/1 dus.quote:
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Lukraak? Hij reageerde sarcastisch op wat gejammer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:47 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Akkoord, dat die dagen er allang staan weet iedereen. Dat je dan lukraak gaat roepen dat je dan maar een betere gym moet zoeken, dat gaat er bij mij niet in. Fuck dat. En Atemno wordt daar geen pispaal van.
Anyhows. Vandaag geweest, 2de kerstdag ga ik lekker 12 km hardlopen (cardio kan je gewoon blijven doen). En dan za/ma/do weer.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: