abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215990523

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Steroïden
[spoiler=Vitamines en mineralen]"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bij voorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover: http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2018
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
SPOILER: Versiebeheer
pi_215990538
Laatste post:

Ik train nu een half jaar 3x per week full body met een ABA BAB schema. Voor borst/schouders doe ik bij mijn 'A-trainingen' de bench press en bij mijn 'B' trainingen push ups. Nu merk ik dat ik de push ups eigenlijk wil gaan vervangen voor iets anders, omdat progressive overload lastiger wordt (behalve meer doen, maar oke). Ik dacht wellicht de dumbell chest press? Of wat zouden goede alternatieven zijn?
pi_216275183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:22 schreef Pinuts het volgende:
Laatste post:

Ik train nu een half jaar 3x per week full body met een ABA BAB schema. Voor borst/schouders doe ik bij mijn 'A-trainingen' de bench press en bij mijn 'B' trainingen push ups. Nu merk ik dat ik de push ups eigenlijk wil gaan vervangen voor iets anders, omdat progressive overload lastiger wordt (behalve meer doen, maar oke). Ik dacht wellicht de dumbell chest press? Of wat zouden goede alternatieven zijn?
Bij 3x per week full body zou ik een combi van de incline bench press en dumbbell bench fly gebruiken.

Zelfs pushups kunnen nog steeds werken, als je deficit pushups doet met zowel je handen als voeten op een verhoging en zo tot compleet spierfalen kunt gaan tijdens de fase van het kracht zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')