Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 19:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha, fietsen is toch geen inspanning, als je rustig fietst![]()
Maar er zijn altijd andere factoren, ene week is CNS beter dan de andere week. Ik heb in deze cycle ook wel eens vage dagen gehad; moest ik 160kg pause squats doen .. haalde met moeite 5 reps ... toen 3 ..toen 2... toen gestopt.
Week later op 170kg deed ik ineens 8,7,6 reps .. lolwut
maar we zullen zien volgende week
destroy die shit idd
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasquote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.
Ah, dat verklaart een hoop. Thanks.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.
Daarnaast doe jij andere setjes/reps. Sommige doen een compound opwarm, dan 5 setjes, daarna nog 4-6 oefeningen ieder 3 -5 setjes. Dan ben je wel ff bezig
Opwarmen algeheel 10 minuten. Opwarmen deadlift, 10 minuten. Deadlift zelf + rust en prep, 20-25 minuten. Squat + rust, 20-25 minuten. Bench + rust, 20 minuten. Dan zit je al op bijna anderhalf uur. Heb echt wel 5 minuten rust nodig soms. Zeker bij power clean en al helemaal als je ook nog jerk erbij doet.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?
gaat sneller dan je denkt hoorquote:Op maandag 23 december 2013 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoveel rust heb ik (nog) lang niet nodig..Misschien over een jaartje of twee, als ik het niet heb opgegeven.
Ja dat zei hij ook inderdaad over het explosief squatten. Ik zal volgende week ook even die Agile 8 eruit laten. Enige wat ik altijd al doe/deed is een hip opener:quote:Op maandag 23 december 2013 19:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasdat heb ik tenminste wel... als ik flink stretch voordat ik ga squatten is mijn hele stretch reflex en stevigheid weg. Met squatten warm ik op middels squatten.
Je moet al je sets zo explosief mogelijk doen, te beginnen met lege stang, dan steeds elk setje erna nog zo explosief proberen te doen(het zal langzamer gaan, maar je hebt nog steeds dezelfde explosie dan). Zorg er ook voor dat je met zakken altijd even snel zakt... of het nou lege stang is of 200kg.
goed filmpje van jts btw:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor 't filmpje! Genoeg voer om te improven.If not now, then when.
Serieus? Nice.quote:Op maandag 23 december 2013 19:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
gaat sneller dan je denkt hoor
na een half jaar SS zit je al op leuke gewichten als t goed is
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.quote:
Lol, dat is ook onrealistisch.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?
American Football ook nog volgens mij. Die man is beest. Jammer dattie hier niet meer post.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.
lekker volstuffen mmmmmquote:Op maandag 23 december 2013 21:08 schreef Curlbrah het volgende:
cheat day(s) incoming.
Aan de andere kant.. goed wat vlees beschikbaar de komende dagen.
Godver, 6000kcal lijkt me wat veel voor mij maar ik denk dat ik met een kleine 3500~4000kcal op een trainingsdag toch wel aan mijn netto 2700kcal zal komen. Zal ook wat makkelijker worden met cutten later als je toch gewoon volle 3000kcal kan eten.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.
Ik merk zelf dat ik meestal gelijk na krachttraining beter kan gaan vechten/boksen. Als ik het de dag erop, of 2 dagen erop doe ben ik helemaal kapot. Zal ook wel wat gewenning bij zitten, conditie is deze 2e keer er echt exponentieel op vooruit gegaan.quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef fathank het volgende:
Kan best, vergt alleen wat.structuur in je trainingsarbeid en momenten. Je moet voor jezelf nagaan wat je lekker vindt. Kan.me voorstellen dat als je maandag gaat maxrn op je deadlift je dinsdag weinig trek hebt om te boxen.
Ik at toen ik beide deed rond de 2000~2500kcal. Ging van 95kg naar 68~69kg binnen een jaar, sloeg echt nergens op hoe snel het gewicht eraf vloogquote:Op maandag 23 december 2013 21:42 schreef dreamerbulk het volgende:
toen ik MMA en krachttraining deed kon ik echt eten wat ik wou
nu nog steeds, maar toen bleef ik rond de 95kg schommelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |