Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 19:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hahaha, fietsen is toch geen inspanning, als je rustig fietst![]()
Maar er zijn altijd andere factoren, ene week is CNS beter dan de andere week. Ik heb in deze cycle ook wel eens vage dagen gehad; moest ik 160kg pause squats doen .. haalde met moeite 5 reps ... toen 3 ..toen 2... toen gestopt.
Week later op 170kg deed ik ineens 8,7,6 reps .. lolwut
maar we zullen zien volgende week
destroy die shit idd
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasquote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.
Ah, dat verklaart een hoop. Thanks.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
1 verschil is..dat de intensiteit qua werkgewicht bij jou nog niet hoog ligt. Als het extreem zwaar wordt is 5 min rust tussen de setjes niet zeldzaam. soms ben ik een uur bezig met squatten op deadliften inclusief warmup.
Daarnaast doe jij andere setjes/reps. Sommige doen een compound opwarm, dan 5 setjes, daarna nog 4-6 oefeningen ieder 3 -5 setjes. Dan ben je wel ff bezig
Opwarmen algeheel 10 minuten. Opwarmen deadlift, 10 minuten. Deadlift zelf + rust en prep, 20-25 minuten. Squat + rust, 20-25 minuten. Bench + rust, 20 minuten. Dan zit je al op bijna anderhalf uur. Heb echt wel 5 minuten rust nodig soms. Zeker bij power clean en al helemaal als je ook nog jerk erbij doet.quote:Op maandag 23 december 2013 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ok, chill.
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om een uur of twee te sporten? Squat, bench press en dead lift samen doe ik nog geen 20 minuten over (als het al niet korter is)...Nog vijf minuten cardio als warming up en cooling down (dus in totaal 10 minuten).
Of komt dat nog?
gaat sneller dan je denkt hoorquote:Op maandag 23 december 2013 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoveel rust heb ik (nog) lang niet nodig..Misschien over een jaartje of twee, als ik het niet heb opgegeven.
Ja dat zei hij ook inderdaad over het explosief squatten. Ik zal volgende week ook even die Agile 8 eruit laten. Enige wat ik altijd al doe/deed is een hip opener:quote:Op maandag 23 december 2013 19:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha het kan ook aan je mobility stretch work liggen dat je nu ineens zwakker wasdat heb ik tenminste wel... als ik flink stretch voordat ik ga squatten is mijn hele stretch reflex en stevigheid weg. Met squatten warm ik op middels squatten.
Je moet al je sets zo explosief mogelijk doen, te beginnen met lege stang, dan steeds elk setje erna nog zo explosief proberen te doen(het zal langzamer gaan, maar je hebt nog steeds dezelfde explosie dan). Zorg er ook voor dat je met zakken altijd even snel zakt... of het nou lege stang is of 200kg.
goed filmpje van jts btw:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor 't filmpje! Genoeg voer om te improven.If not now, then when.
Serieus? Nice.quote:Op maandag 23 december 2013 19:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
gaat sneller dan je denkt hoor
na een half jaar SS zit je al op leuke gewichten als t goed is
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.quote:
Lol, dat is ook onrealistisch.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?
American Football ook nog volgens mij. Die man is beest. Jammer dattie hier niet meer post.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.
lekker volstuffen mmmmmquote:Op maandag 23 december 2013 21:08 schreef Curlbrah het volgende:
cheat day(s) incoming.
Aan de andere kant.. goed wat vlees beschikbaar de komende dagen.
Godver, 6000kcal lijkt me wat veel voor mij maar ik denk dat ik met een kleine 3500~4000kcal op een trainingsdag toch wel aan mijn netto 2700kcal zal komen. Zal ook wat makkelijker worden met cutten later als je toch gewoon volle 3000kcal kan eten.quote:Op maandag 23 december 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook onrealistisch.![]()
Op zich kan het prima hoor. Veel eten en rusten dan. Strenge discipline is nodig. Volgens mij deed Demon_Hunter BB en MMA. Die trainde iets van 4x per week BB en 3x per week MMA. Gozer is ook 2m+ en moest ook iets van 6000 kcal per dag eten.
Ik merk zelf dat ik meestal gelijk na krachttraining beter kan gaan vechten/boksen. Als ik het de dag erop, of 2 dagen erop doe ben ik helemaal kapot. Zal ook wel wat gewenning bij zitten, conditie is deze 2e keer er echt exponentieel op vooruit gegaan.quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef fathank het volgende:
Kan best, vergt alleen wat.structuur in je trainingsarbeid en momenten. Je moet voor jezelf nagaan wat je lekker vindt. Kan.me voorstellen dat als je maandag gaat maxrn op je deadlift je dinsdag weinig trek hebt om te boxen.
Ik at toen ik beide deed rond de 2000~2500kcal. Ging van 95kg naar 68~69kg binnen een jaar, sloeg echt nergens op hoe snel het gewicht eraf vloogquote:Op maandag 23 december 2013 21:42 schreef dreamerbulk het volgende:
toen ik MMA en krachttraining deed kon ik echt eten wat ik wou
nu nog steeds, maar toen bleef ik rond de 95kg schommelen
Awesome!quote:Op maandag 23 december 2013 18:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Trouwens, ik was aan het trainen en opeens komen er twee gasten binnenlopen, allebei redelijk groot en eentje squatte best veel. Dus een gast vroeg of ze hier vaker kwamen trainen. Het waren Amerikanen en ik zag bij de ene al Starting Strength op het shirt staan. Waren het dus twee van die gasten die seminars over SS geven, waarvan hier de link eerder al gepost werd.Ik was met een van die gasten aan het grappen over Mark Rippetoe en zijn zwaard lololol. Ze kenden hem ook echt.
Was wel nice.
Congratz, netjes! <3quote:Op maandag 23 december 2013 18:46 schreef Drinky het volgende:
Net PR op Deadlift gezet. 1x160kg, form was alleen zwaar brak( bij 1x150 nergens last van)
Ben er wel tevreden mee, is ruim 2,1x mijn lichaamsgewicht.
Wheheheh.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:06 schreef star_gazer het volgende:
De cut gaat de komende dagen even op pauze
En vanwege openingstijden van de gym mijn workout programma ook. Twee a drie keer een relatief lichte full body (squats, dls, bench, chins) om het niet te verleren. Meer zit er vrees ik niet in voor de rest van 2013.quote:
't is aardig plannen idd. Vanmiddag eerder vrij zodat ik nog ff kan dl-en voor ze om 16:00 dicht gaan. Dan 1e kerstdag ff afzien 2e kerstdag mag hetweer :-)quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En vanwege openingstijden van de gym mijn workout programma ook. Twee a drie keer een relatief lichte full body (squats, dls, bench, chins) om het niet te verleren. Meer zit er vrees ik niet in voor de rest van 2013.
Dat is wel zo slim idd. Je peert hem gewoon ff naar niewsealand huhquote:Op dinsdag 24 december 2013 07:43 schreef Snakey het volgende:
Ik plan m'n cycles zo dat ik met kerst en oud en nieuw een rustweekje heb. Hoef ik me nergens druk om te maken.
Whehehe,jah.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat is wel zo slim idd. Je peert hem gewoon ff naar niewsealand huh
Trek je het nog een beetje daar?
same here, en ik moet tot 16.00 werken....quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wilde vandaag rond een uur of vijf gaan sporten omdat de sportschool morgen en overmorgen is gesloten. Wat blijkt? De sportschool is vandaag tot 14:00 geopend.
losse stang standing?quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:14 schreef robskem het volgende:
Ik hou ook maar een rustweek.
zondag nog een oostblokker behind nekpress met 130 kilo zien doen, toch respectvol om te zien.
okok, minder impressive, nog steeds sterk ...quote:
Zoek een betere gym.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:10 schreef Beach het volgende:
1e 2e kerstdag en 1jan gym dicht
er moet toch wel iemand te vinden zijn die gewoon op die dagen bij de receptie wil staan??
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?quote:
Ja geniet ook nog een beetje van het leven, ff die 2 dagen niets doen is echt geen rampquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
Ik zei betere, dat suggereert niet dat de huidige gym slecht is. Verder is mijn gym wel open en was het niet mijn klacht.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
zijn benen waren iig niet in verhoudingquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
okok, minder impressive, nog steeds sterk ...
maar als het standing met losse stang behind te neck was... was het echt elite status
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef seto het volgende:
Je suggereert wel dat een goede gym open is met Kerst, wat natuurlijk onzin is.
Heb een tijdje 2-3 keer per week aan kick/thaiboxen gedaan naast 3 keer krachttraining.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.quote:
Ik snap Seto wel. Je wilde eigenlijk een stoere boi uithangen door te zeggen: 'zoek een betere gym'. Vervolgens wordt er terecht gezegd dat dat bullshit is en jij probeert nu quasi bijdehand met een constructief verhaal te komen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.
Tijdens het foamrollen is het beter om op een pijnlijke knoop te blijven liggen. Dus rollen totdat je een pijnlijke knoop hebt gevonden, dan stoppen en alleen druk aanbrengen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net op tijd. Thanks bro!
Ik kwam gisteren deze nog tegen:
Ga ik vanaf nu ook voor elke training doen. Werd aangeraden door Wendler.
Klopt, langdurig statisch stretchen en direct erna zwaar gaan liften werken niet goed samen en zorgt voor minder kracht.quote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
mijn warmup bestaat uit een setje met een lege bar en een setje @ 50%. Nà de workout pak ik wel meestal een paar degelijke stretches mee voor de hip flexors (altijd), quads, glutes (leg day), schouders (upper body dag) en thorassic spine (altijd).
Soms tussen de setjes in wat shoulder dislocations ofzo.
Was daar trouwens niet een paper over? Dat stretchen voor het liften een negatieve invloed heeft op je krachtproductie?
Hij weet heus wel wat van voeding. Het toe passen lukte hem alleen niet. Maar het is niet de eerste persoon waar ik voor voedingsvragen naar toe zou stappen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dave Tate?
Naar die vent zou ik niet luisteren qua voeding. Hij heeft een behoorlijk intense cut nodig gehad om zijn lever- en andere bloednormaal te krijgen. Zie "the Dave tate project".
Ligt vooral aan hoe intensief je er naar toe fietst, maar 20 minuten op een rustig tempo zou geen nadelige gevolgen moeten hebben voor het squatten. In tegendeels zelfs zou het de circulatie op gang brengen en voordelig zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
20 minuten fietsen naar de gym en het is echt geen excuus want ik vind het best leuk. Ik heb nooit problemen gehad met het squatten en sinds vorige week - sinds ik hier woon en dus naar de gym fiets - heb ik gewoon moeite met het squatten, tevens het gewicht wat eerder perfect ging. Ik heb werkelijk niets veranderd behalve het fietsen. Verder heb ik ook genoeg gegeten en mijn glycogeen is ook gewoon in orde.
Next week, we shall see.
Het SS-schema is erop gericht om alle grote spiergroepen mee te pakken en deze te ontwikkelen. Wat wel wordt onderbelicht in SS zijn de rug musculatuur en de kuiten. Voeg een row toe (bent over row) en calf raises mochten je kuiten aan de kleine kant zijn. Sommige mensen hebben van nature(genetisch) al grote kuiten, daar zou het nogal overbodig voor zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 19:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje: als je het SS-schema volgt, is het dan de bedoeling dat je geen andere oefeningen buiten het schema doet? Pak je hiermee alle spiergroepen?
Je warming-up setjes ook zo explosief mogelijk uitvoeren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.
Het moet thoracic spine zijn. Je bent waarschijnlijk in de war dankzij Jurrasic park.quote:
thorassic park trolololoquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef Verbosity het volgende:
eren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.
volspuiten met zaad en daarna lekker in masseren ... nohomoquote:
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.quote:
meer traps en rear delt activatie heb ik t gevoel wanneer ik ze doe... vooral in de begin portie van de lift waarin je de traps locked.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.
[ afbeelding ]
De type II en Type III hebben meer kans op een inklemming door de vernauwde ruimte tussen de humerus en acromion.
Door de blessure preventie en doordat de oefening bestemd is voor de schouders, met name de voorste kop, zou ik altijd voor een overhead/militairy press kiezen.
nice, volgende keer beterquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag wederom PR gezet, 120kg squat, 1 rep helaas, had sterk het idee dat er meer in zat, zeker 3 reps kunnen halen, dus dat was wel balen. Volgend jaar doorpakken naar de 160+! Ekte kut dat de sportschool dicht is trouwens komende dagen.
Zoek een betere sportschool.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag wederom PR gezet, 120kg squat, 1 rep helaas, had sterk het idee dat er meer in zat, zeker 3 reps kunnen halen, dus dat was wel balen. Volgend jaar doorpakken naar de 160+! Ekte kut dat de sportschool dicht is trouwens komende dagen.
Wat een onzin. Beach loopt hier de mooiboi uit te hangen en de persoon die dan zegt "zoek een betere gym" is dan plots de de pispaal? Fuck dat zeg. Wat fathank zei. Deze dagen zijn al jaren bekend en dan ga je moeilijk lopen doen. Plan het in. Mijn rustweek was oorspronkelijk ook tijdens deze periode ingepland.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:03 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik snap Seto wel. Je wilde eigenlijk een stoere boi uithangen door te zeggen: 'zoek een betere gym'. Vervolgens wordt er terecht gezegd dat dat bullshit is en jij probeert nu quasi bijdehand met een constructief verhaal te komen.
dit lol, waar hebben mensen t overquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
En ook al is het niet je rustweek, het zijn uiteindelijk maar 2 dagen. Dan heeft de week nog 5 dagen over.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:45 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit lol, waar hebben mensen t over
oh no my gains ........... welke gains in 2 dagen ?
Akkoord, dat die dagen er allang staan weet iedereen. Dat je dan lukraak gaat roepen dat je dan maar een betere gym moet zoeken, dat gaat er bij mij niet in. Fuck dat. En Atemno wordt daar geen pispaal van.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat een onzin. Beach loopt hier de mooiboi uit te hangen en de persoon die dan zegt "zoek een betere gym" is dan plots de de pispaal? Fuck dat zeg. Wat fathank zei. Deze dagen zijn al jaren bekend en dan ga je moeilijk lopen doen. Plan het in. Mijn rustweek was oorspronkelijk ook tijdens deze periode ingepland.
waarom doet klokov ze eigenlijk ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:02 schreef Stereotomy het volgende:
De behind-the-neck press heb ik ook nooit begrepen eigenlijk
Misschien verbinden mensen een soort stoerheid eraan ofzo, ipv dat ze denken dat ze er meer/andere gains mee maken. Volledig onnatuurlijke beweging....
Waarom zou je in z'n algemeenheid met een niet-optimale beweging je spieren *minder* gaan belasten (met meer risico) dan dat je zou doen met een optimale beweging (met minder risico)?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waarom doet klokov ze eigenlijk ?
denk geen stoerheid.. slaat nergens op lol ... je pakt lichter gewicht op behind the neck.. als je stoer wilt doen ga je 1/4e ohp doen met 110% van je max.
zelf deed ik ze altijd na mijn main compound.. vond het gevoel in traps en rear delts heel lekker.
klokov zal t wel verkeerd hebben danquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waarom zou je in z'n algemeenheid met een niet-optimale beweging je spieren *minder* gaan belasten (met meer risico) dan dat je zou doen met een optimale beweging (met minder risico)?
Tuurlijk ondervind je geen problemen tot nu toe, want het is nog nooit fout gegaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:07 schreef dreamerbulk het volgende:
zelf nooit problemen ondervonden met behind the neck, ben denk ik een freak of nature
Traps en rear delts zijn niet de spiergroepen waarvan je denkt hoe ga ik die trainen. Wacht dit is geniaal... NECK PRESSES!!!1!!einz!quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
meer traps en rear delt activatie heb ik t gevoel wanneer ik ze doe... vooral in de begin portie van de lift waarin je de traps locked.
maar zou zelf ook gewone ohp boven die verkiezen, doe die meestal wat lichter.. om een beetje stabilisatie te trainen
no shit sherlock, alsof dat de main targets zijn, doe niet zo belachelijk.. je begrijpt toch wat ik bedoelquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:09 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Traps en rear delts zijn niet de spiergroepen waarvan je denkt hoe ga ik die trainen. Wacht dit is geniaal... NECK PRESSES!!!1!!einz!
Zover ik weet wordt de laterale schouder kop meer meegepakt tijdens de behind the neck, de rear delt moet voornamelijk voor de retractie zorgen samen met de trapezius transversus, rhomboids. Maar dit heeft niet zozeer met kracht te maken, meer met stabiliseren. De trapezius descendus en ascendus pak je met het uitduwen vooral mee. Dit gebeurd pas op het eind van de beweging wat hetzelfde is voor de neck press en ohp press.
Enige groep voor wie het handig kan zijn is olympische gewichtheffers die de snatch in een bovenhandse positie moeten opvangen. Hiervoor is veel stabiliteit nodig. Maar dan zal een wijdere grip benodigd zijn om de oefening specifieker te maken. Voordeel daarvan is dat de kans op impingement oftewel inklemming ook afneemt.
we don't care about injuries, we're freaksquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tuurlijk ondervind je geen problemen tot nu toe, want het is nog nooit fout gegaan.
Au...quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:12 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
we don't care about injuries, we're freaks
Misschien overgang naar snatch positie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
waarom doet klokov ze eigenlijk ?
haha jep..quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Au...
't is dat ik nu een polsblessure heb,anders zou ik zeggen: blessures vermijden ten koste van alles![]()
stabiliteit dus idd,quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:16 schreef seto het volgende:
[..]
Misschien overgang naar snatch positie?
Was niet zo zeer om jou aan te vallen, begrijp wel wat je bedoeld. Maar meer traps en rear delt activatie is niet iets waarom je een voorkeur geeft aan neck press.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:10 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
no shit sherlock, alsof dat de main targets zijn, doe niet zo belachelijk.. je begrijpt toch wat ik bedoel![]()
dat zeg ik; stabiliteit trainen... het heeft mij iig geholpen om mijn normale OHP beter aan te laten voelen
er zijn meer wegen naar Rome(gelukkig)
klopt idd, zo deed ik hem ook altijd... wijde grip... ellebogen naar voren schuiven zodat deze in lijn waren met mijn torso... en dan pas pressen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was niet zo zeer om jou aan te vallen, begrijp wel wat je bedoeld. Maar meer traps en rear delt activatie is niet iets waarom je een voorkeur geeft aan neck press.
De stabiliteit(eigenlijk wordt hier altijd coördinatie mee bedoeld) trainen kan je beter doen op de manier van klokov. In die positie moet de rotator cuff meer werk verrichten om de humerus in het gewricht te trekken. Dat is eigenlijk de voornaamste functie van de rotator cuff, het in de kom houden/trekken van de humerus.
Thanks! Gaat zeker lukken, en inderdaad lekker eten en na O&N doorbeukenquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:33 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nice, volgende keer beter
ik zie het als een heerlijke deload(waar ik ook zeker aan toe ben) en nog meer eten dan ik normaal doe.
Zijn alleen de twee kerstdagen dicht en Oud en Nieuw. Valt best mee dus, valt ook omheen te werken met mijn 5/3/1 dus.quote:
Lukraak? Hij reageerde sarcastisch op wat gejammer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:47 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Akkoord, dat die dagen er allang staan weet iedereen. Dat je dan lukraak gaat roepen dat je dan maar een betere gym moet zoeken, dat gaat er bij mij niet in. Fuck dat. En Atemno wordt daar geen pispaal van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |