Zoek een betere gym.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:10 schreef Beach het volgende:
1e 2e kerstdag en 1jan gym dicht
er moet toch wel iemand te vinden zijn die gewoon op die dagen bij de receptie wil staan??
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?quote:
Ja geniet ook nog een beetje van het leven, ff die 2 dagen niets doen is echt geen rampquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
Ik zei betere, dat suggereert niet dat de huidige gym slecht is. Verder is mijn gym wel open en was het niet mijn klacht.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een gym is slecht omdat ie op nationale feestdagen gesloten is ?bullshit. Ga gewoon vreten tijdens kerst en train je de dagen eromheen iets meer.
zijn benen waren iig niet in verhoudingquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
okok, minder impressive, nog steeds sterk ...
maar als het standing met losse stang behind te neck was... was het echt elite status
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef seto het volgende:
Je suggereert wel dat een goede gym open is met Kerst, wat natuurlijk onzin is.
Heb een tijdje 2-3 keer per week aan kick/thaiboxen gedaan naast 3 keer krachttraining.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
thnx, zal alleen niet meer dit jaar worden denk ik. Was al verbaasd met 160 aangezien ik minder dan een jaar Deadlift en mijn progressie de laatste paar weken echt brak was.
Heb alleen ook mijn obliques verneukt door daarna te gaan kickboksen. Iedereen was op vakantie dus vol uurtje 100% . Goed moment om kicks te leren dacht ik, niet dus. Met slechte vorm komt alle kracht op je obliques te staan, kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen
Moet wel zeggen dat olympische lifts mijn kracht en snelheid hebben geholpen, mijn hoeken komen nu echt lekker hard en snel aan.
Zat eraan te denken in Nederland het boksen weer op te pakken, maar twijfel of het niet teveel gaat worden om 3x per week heavy compounddynamo te doen en daarnaast nog 1~2x per week te boksen. Iemand hier die nog een vechtsport naast liften doet?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:29 schreef Atemno het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet. Beach klaagt over het feit dat zijn gym 3 dagen gesloten is. Mijn reactie daarop was ala volgt: 'zoek een BETERE gym.' Hieruit kan je enkel en alleen afleiden dat een gym die op feestdagen ook open is, beter is voor Beach dan een exact gelijkwaardige gym die op de feestdagen gesloten is. Hierbij is geen waardeoordeel verbonden over de huidige gym van Beach. Beter lezen.
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.quote:
Ik snap Seto wel. Je wilde eigenlijk een stoere boi uithangen door te zeggen: 'zoek een betere gym'. Vervolgens wordt er terecht gezegd dat dat bullshit is en jij probeert nu quasi bijdehand met een constructief verhaal te komen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:47 schreef Atemno het volgende:
[..]
Lastig om in te zien dat ik het bij het rechte eind had en moeilijk om normaal te reageren? Zo bereik je iig geen enkel doel. Geen slecht woord overigens over Beach, maakte gewoon een opmerking voor het geval hij deze dagen lekker wilde sporten.
Tijdens het foamrollen is het beter om op een pijnlijke knoop te blijven liggen. Dus rollen totdat je een pijnlijke knoop hebt gevonden, dan stoppen en alleen druk aanbrengen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net op tijd. Thanks bro!
Ik kwam gisteren deze nog tegen:
Ga ik vanaf nu ook voor elke training doen. Werd aangeraden door Wendler.
Klopt, langdurig statisch stretchen en direct erna zwaar gaan liften werken niet goed samen en zorgt voor minder kracht.quote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
mijn warmup bestaat uit een setje met een lege bar en een setje @ 50%. Nà de workout pak ik wel meestal een paar degelijke stretches mee voor de hip flexors (altijd), quads, glutes (leg day), schouders (upper body dag) en thorassic spine (altijd).
Soms tussen de setjes in wat shoulder dislocations ofzo.
Was daar trouwens niet een paper over? Dat stretchen voor het liften een negatieve invloed heeft op je krachtproductie?
Hij weet heus wel wat van voeding. Het toe passen lukte hem alleen niet. Maar het is niet de eerste persoon waar ik voor voedingsvragen naar toe zou stappen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dave Tate?
Naar die vent zou ik niet luisteren qua voeding. Hij heeft een behoorlijk intense cut nodig gehad om zijn lever- en andere bloednormaal te krijgen. Zie "the Dave tate project".
Ligt vooral aan hoe intensief je er naar toe fietst, maar 20 minuten op een rustig tempo zou geen nadelige gevolgen moeten hebben voor het squatten. In tegendeels zelfs zou het de circulatie op gang brengen en voordelig zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 18:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
20 minuten fietsen naar de gym en het is echt geen excuus want ik vind het best leuk. Ik heb nooit problemen gehad met het squatten en sinds vorige week - sinds ik hier woon en dus naar de gym fiets - heb ik gewoon moeite met het squatten, tevens het gewicht wat eerder perfect ging. Ik heb werkelijk niets veranderd behalve het fietsen. Verder heb ik ook genoeg gegeten en mijn glycogeen is ook gewoon in orde.
Next week, we shall see.
Het SS-schema is erop gericht om alle grote spiergroepen mee te pakken en deze te ontwikkelen. Wat wel wordt onderbelicht in SS zijn de rug musculatuur en de kuiten. Voeg een row toe (bent over row) en calf raises mochten je kuiten aan de kleine kant zijn. Sommige mensen hebben van nature(genetisch) al grote kuiten, daar zou het nogal overbodig voor zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 19:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje: als je het SS-schema volgt, is het dan de bedoeling dat je geen andere oefeningen buiten het schema doet? Pak je hiermee alle spiergroepen?
Je warming-up setjes ook zo explosief mogelijk uitvoeren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.quote:Op maandag 23 december 2013 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, dat is ook wel een flinke schommeling zoals bij mij inderdaad.
Nog tips voor het CNS? Mij werd aangeraden om meer explosieve warm-up setjes te doen om het CNS op te warmen. Ik doe zelf namelijk alleen een warm-up set met enkel de stang, voor de rest niks naast mobility/stretch work. Deed ik nooit trouwens.
Het moet thoracic spine zijn. Je bent waarschijnlijk in de war dankzij Jurrasic park.quote:
thorassic park trolololoquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef Verbosity het volgende:
eren. Dus een 120kg deadlift, 160kg of 60 kg deadlift wil je allemaal zo explosief mogelijk uitvoeren. De meeste voeren een 60kg deadlift op traag tempo uit terwijl dit snel moet gaan en eigenlijk als kinderspel eruit moet zien. De Lillebridges, Chris Hickson en Pete Rubbish laten dit mooi zien.
volspuiten met zaad en daarna lekker in masseren ... nohomoquote:
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.quote:
meer traps en rear delt activatie heb ik t gevoel wanneer ik ze doe... vooral in de begin portie van de lift waarin je de traps locked.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Oke, wat is het voordeel van de behind the neck press t.ov. een normale press? Je traint de voorste schouderkop beter met een overhead press. Daarnaast is er minder kans op impingement van de rotator cuff en biceps door het acromion(een botstuk van je schouderblad) bij overhead/militairy press. Er zijn risico groepen die je niet met het blote oog kan bepalen.
[ afbeelding ]
De type II en Type III hebben meer kans op een inklemming door de vernauwde ruimte tussen de humerus en acromion.
Door de blessure preventie en doordat de oefening bestemd is voor de schouders, met name de voorste kop, zou ik altijd voor een overhead/militairy press kiezen.
nice, volgende keer beterquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag wederom PR gezet, 120kg squat, 1 rep helaas, had sterk het idee dat er meer in zat, zeker 3 reps kunnen halen, dus dat was wel balen. Volgend jaar doorpakken naar de 160+! Ekte kut dat de sportschool dicht is trouwens komende dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |