abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134143187
quote:
Proefverlof voor Volkert vd Graaf
Toegevoegd: woensdag 2 okt 2013, 10:01
Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, mag met proefverlof. Dat heeft de Raad voor Strafrechtstoepassing besloten, bevestigen bronnen aan de NOS.

Staatssecretaris Teeven van Justitie zei eerder nog dat Van der Graaf niet met proefverlof mag, omdat dat onrust in de maatschappij zou veroorzaken. Ook zou meespelen dat de veiligheid van Van der Graaf niet gegarandeerd kan worden omdat hij meermalen is bedreigd.

Van der Graaf werd in 2003 tot achttien jaar cel veroordeeld voor de moord op Fortuyn, een jaar eerder, op het Mediapark in Hilversum. Als hij tweederde van zijn straf heeft uitgezeten, kan hij vervroegd vrijkomen. Dat is in mei 2014.
http://nos.nl/artikel/557(...)olkert-vd-graaf.html
pi_134143225
Woh u bent op tijd erbij.
pi_134143258
quote]0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[/quote]

quote:
. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.

Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
pi_134143341
Wanneer bij Twan Huys??

Overigens niet echt nieuws, hij komt sowieso vrij in mei en is al eens met verlof geweest.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:58:08 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil, voor mij dan, in de rechten van iemand die een ander in koelen bloede afknalt omdat hij iets anders vindt en de rechten van een internetforummodje dat een beetje loopt te trollen ;).

We hadden eerst besloten dat jij als moordernaar best vrij mocht, maar nu hebben we ons bedacht, rot voor je joh!

Ik zie het probleem niet B-).
Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134143409
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134143423
quote:

[..]

Mohammed ging ook nog een vuurgevecht aan met de politie in de hoop te sterven als een martelaar vandaar dus levenslang.

Gelukkig is het hier geen VS waar een man ruim 30 jaar opgesloten blijft zitten voor een moord.
pi_134143448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
pi_134143496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?

Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Get woke, go broke!
pi_134143508
Ik vind het alleen zo raar dat het in Nederland zo geregeld is dat iemand na 2/3e van zijn straf uitgezeten te hebben vrijkomt bij goed gedrag. En dat goede gedrag heeft iemand mijn inziens veel te snel. Je moet het wel heel bont maken wil je je hele straf uit moeten zitten.
pi_134143535
hm

sinds ze dat ingevoerd hebben is er geen cellentekort meer
  woensdag 11 december 2013 @ 11:04:55 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134143540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef arjan1112 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[..]

[/quote]

:')

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 11 december 2013 @ 11:05:03 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

quote:

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Vrijheid
pi_134143678
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1112 op 11-12-2013 11:10:25 ]
pi_134143701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
[/quote]
Hoezo betalen ?
pi_134143758
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

[..]

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Get woke, go broke!
pi_134143808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef HeatWave het volgende:

Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?
Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?
quote:
Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
pi_134143859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?

[..]

Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

Get woke, go broke!
pi_134143874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:16:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143878
quote:

[..]

Eensch. Het zullen de mensen in de advocatuur of die diep met hun oogkleppen in het wetboek zitten die dit zo zien verder.

quote:
True, al vind ik dit weer niet helemaal waar voor strafrecht. ik zou me niet prettig voelen in een land die strafrecht gaat afstemmen op de emotie van de massa. Al maakt dat je natuurlijk nog geen tokkie als je het belachelijk vind dat die knakker weer überhaupt op straat komt te staan.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 11:17:40 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_134143904
quote:
ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer
ten tijde van zijn dood was Fortuyn geen politicus in een officiële functie (in iedergeval niet landelijk), maar slechts kandidaat. Was hij wel een volksvertegenwoordiger, dan had dat ongetwijfeld ook meegewogen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_134143914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

[ afbeelding ]
Ik begrijp de boodschap niet helemaal. Geen rechtsbeginselen voor klootzakken? Of noem je mij nou een asshole?
pi_134143925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.

Volkert mag van mij gewoon tot zijn dood wegrotten in een kerker. Tokkie ben ik he?
Get woke, go broke!
pi_134143973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.
Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

En dat is nog mod ook, bijzonder sneu.
pi_134143983
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

Weet je wat sneu is? Dat mod zijn er weer bij slepen. totaal irrelevant.
Get woke, go broke!
pi_134144025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik voer gewoon een inhoudelijke discussie. Begin jij ineens op de man te spelen. En ja, van een mod mag je verwachten dat 'ie zich een beetje fatsoenlijk gedraagt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:23:42 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144049
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Vrijheid
pi_134144069
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Dat dus O+.
Get woke, go broke!
pi_134144111
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.
Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:30:24 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
agreed

beetje een flauwe dooddoener

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

niet miepen, die deur zet je zelf open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134144234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wederom heb je gelijk. En wederom klopt wat ik zeg ook. Je doet enorm verheven omdat je precies de letter van de "wet" of netiquette volgt.

Maar toch zijn er zat mensen die vinden dat je niet zo moet mierenneuken en eens de andere kant van de zaak moet leren inzien.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:32:12 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144250
het klopt helemaal niet wat jij zegt want hij doet helemaal niet verheven

hij is het gewoon niet met je eens ... happens
pi_134144286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:32 schreef sp3c het volgende:
het klopt helemaal niet wat jij zegt want hij doet helemaal niet verheven

hij is het gewoon niet met je eens ... happens
ja, en ik niet met hem, happens, Heeft het feit dat ik mod ben 0,0 mee te maken. Happens ook.
Get woke, go broke!
pi_134144295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wederom heb je gelijk. En wederom klopt wat ik zeg ook.
Wat, dat ik een asshole ben?
quote:
Je doet enorm verheven omdat je precies de letter van de "wet" of netiquette volgt.
Waar doe ik verheven? Wijs het maar aan.
quote:
Maar toch zijn er zat mensen die vinden dat je niet zo moet mierenneuken en eens de andere kant van de zaak moet leren inzien.
Ik zie de andere kant best in. Heb ik ook geschreven.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:33:56 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144296
nou ja, er is natuurlijk wel een maatschappelijk belang wat op een ander vlak ligt dan welke willekeurige moordenaar dan ook... Dit is er wel een die de geschiedenis van een land heeft veranderd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:35:05 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144319
overigens ben ik het ook niet met hem eens

als samenleving heb je meer te vrezen van figuren als Volkert dan van figuren die random voorbijgangers lopen te steken, die laatsten zijn debielen waar je niet zo bar veel aan kunt doen terwijl die eersten radicalen zijn waar wel tegen op te treden is maar dan moet je dingen doen (privacy schenden enzo) waar iedereen last van heeft

wmb mag hij ook gewoon weg blijven rotten
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:35:45 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, en ik niet met hem, happens, Heeft het feit dat ik mod ben 0,0 mee te maken. Happens ook.
das waar maar je kiest die route zelf

actie/reactie
  woensdag 11 december 2013 @ 11:36:43 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134144356
Het is gewoon zeldzaam dom om de hele rechtsstaat aan te passen vanwege de onderbuikgevoelens van tokkies.

Zodra de rechtsstaat niet één lijn trekt, dan ondergraaf je alles en ben je nog verder van huis.
pi_134144406
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Re het volgende:
nou ja, er is natuurlijk wel een maatschappelijk belang wat op een ander vlak ligt dan welke willekeurige moordenaar dan ook... Dit is er wel een die de geschiedenis van een land heeft veranderd
Wat zou dat belang zijn dan?

Verder denk ik (maar dat is persoonlijk) dat het ook wel meevalt met de verandering in de geschiedenis. Pim was populair, maar ik denk eigenlijk dat 'ie nog minder resultaat had kunnen boeken als Wilders. Juist door zijn overlijden is hij zo populair en onvergetelijk geworden.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:39:48 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het is gewoon zeldzaam dom om de hele rechtsstaat aan te passen vanwege de onderbuikgevoelens van tokkies.

Zodra de rechtsstaat niet één lijn trekt, dan ondergraaf je alles en ben je nog verder van huis.
alles afschuiven op de onderbuikgevoelens van tokkies is veel te simpel gedacht
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:40:28 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Verder denk ik (maar dat is persoonlijk) dat het ook wel meevalt met de verandering in de geschiedenis. Pim was populair, maar ik denk eigenlijk dat 'ie nog minder resultaat had kunnen boeken als Wilders. Juist door zijn overlijden is hij zo populair en onvergetelijk geworden.
dat zullen we nooit weten

lijkt mij niet helemaal de bedoeling
  woensdag 11 december 2013 @ 11:41:07 #42
136343 BasEnAad
pi_134144460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles afschuiven op de onderbuikgevoelens van tokkies is veel te simpel gedacht
Volgens mij niet.
Volgens mij is het gewoon goedpraten van je eigen tokkiegedachtes.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:42:20 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Volgens mij is het gewoon goedpraten van je eigen tokkiegedachtes.
kijk dat is een sterk argument
  woensdag 11 december 2013 @ 11:42:35 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... Hij heeft iig meer significantie gehad voor nederland dan een willekeurige moordenaar...

maar Volkert is gestraft volgens nederlands recht en dat dient gerespecteerd te worden, een uitzondering voor hem maken zou funest zijn voor de maatschappij
  woensdag 11 december 2013 @ 11:42:47 #45
136343 BasEnAad
pi_134144494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

kijk dat is een sterk argument
Ik heb bij jou ook geen argument gezien.
Waarom is het te simpel gedacht?
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:43:58 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144531
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... Hij heeft iig meer significantie gehad voor nederland dan een willekeurige moordenaar...

maar Volkert is gestraft volgens nederlands recht en dat dient gerespecteerd te worden, een uitzondering voor hem maken zou funest zijn voor de maatschappij
tuurlijk was die er wel gekomen, er is niet echt een andere optie

Fortuin wilde het leger nota bene op vliegkampschepen stallen
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:46:57 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik heb bij jou ook geen argument gezien.
wel gek

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:35 schreef sp3c het volgende:
overigens ben ik het ook niet met hem eens

als samenleving heb je meer te vrezen van figuren als Volkert dan van figuren die random voorbijgangers lopen te steken, die laatsten zijn debielen waar je niet zo bar veel aan kunt doen terwijl die eersten radicalen zijn waar wel tegen op te treden is maar dan moet je dingen doen (privacy schenden enzo) waar iedereen last van heeft

wmb mag hij ook gewoon weg blijven rotten
of je hebt niet opgelet

quote:
Waarom is het te simpel gedacht?
waarom niet?

hoe kom je er uberhaupt in godsnaam bij?

het is simpel om het maar op tokkies af te schuiven want dan hoef je verder niets te zeggen want tokkies zijn toch dom

net zo'n dooddoener als Heatwave
  woensdag 11 december 2013 @ 11:46:57 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

tuurlijk was die er wel gekomen, er is niet echt een andere optie

Fortuin wilde het leger nota bene op vliegkampschepen stallen
ja en varkens zouden in mega flats worden gepropt,.... hij was een politiek figuur iemand die invloed heeft gehad op de maatschappij als geheel, maar dat zegt verder niets over het feit dat Volkert gewoon recht heeft op verlof en strafvermindering
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:47:29 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144624
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

ja en varkens zouden in mega flats worden gepropt,....
ja naja dat what if verhaal komt niet van mij he dat komt van jou

quote:
hij was een politiek figuur iemand die invloed heeft gehad op de maatschappij als geheel, maar dat zegt verder niets over het feit dat Volkert gewoon recht heeft op verlof en strafvermindering
klopt

ik vind dat hij dat niet zou moeten hebben
pi_134144637
quote:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... ..
Dat betwijfel ik, ze hadden 26 zetels en zaten in een CDA/VVD-coalitie.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:48:36 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt

ik vind dat hij dat niet zou moeten hebben
ik wel :6
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:49:09 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144666
nou ik niet verdorre!!!
  woensdag 11 december 2013 @ 11:49:50 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, ze hadden 26 zetels en zaten in een CDA/VVD-coalitie.
Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 11:52:57 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144783
al zal er vanuit de politiek ontzettend veel druk gezet blijven worden onder het mom van de veiligheid van Volkert zelf, vooral met de rethoriek dat Fortuyn gisteren weer vermoord is... :')
pi_134144785
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Zeker, daar was hij goed in. Maar kennelijk niet goed genoeg om meer dan 26/150e voor hem te laten stemmen.
ja, OK, is niet helemaal zo te zeggen omdat de verkiezingen een week na z'n dood waren. Maar in de peiling stond 'ie ook niet op >75 zetels.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:54:03 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144812
Fortuin had in mijn ogen een goed verhaal, ik zou er op stemmen maar toen hij werd neergeschoten stemde ik op de VVD

nu hebben we Rutte en nu stem ik helemaal niet meer

Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
pi_134145061
quote:

[..]

En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.
quote:
Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
pi_134145150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:

[..]

En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.

[..]

Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

[..]

Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
pi_134145176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
Alle Turken terug naar Marokko is geen oplossing..

Ontwikkelingshulp, kunstsubsidies en reli-kul stoppen is dus volgens jou wel dé oplossing voor significante problemen als huizenprijzen icm HRA en huursubsidie, pensioendekking en verschraling van gezondheidszorg?

Maar serieus, als die oplossingen niet alleen mij maar ook de vertegenwoordigers van iedereen die niet op de PVV hebben gestemd is het geen oplossing want geen draagkracht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deshain op 11-12-2013 12:13:26 ]
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 12:06:21 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134145211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de meeste oplossingen die de PVV bied zijn gewoon niet haalbaar

beetje preken voor het koor, heel veel meer is het niet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:09 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134145239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:
Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord
dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
pi_134145427
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef Re het volgende:

[..]

dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
pi_134145652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
pi_134145926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
pi_134146071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:30 schreef DonJames het volgende:
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
Die man had dan ook de uitstraling van een plakje leverworst wat je twee dagen buiten de koelkast had laten liggen. Fortuyn en Wilders tonen aan dat imago belangrijker is dan ooit in de politiek.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:38:06 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146142
\
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Re het volgende:
dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
Laffe huichelaar
  woensdag 11 december 2013 @ 12:40:56 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
pi_134146217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:41:15 #69
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134146222
Ik zie hem al zitten bij P&W samen met Fredje en Ivo. _O_ _O_ _O_
  woensdag 11 december 2013 @ 12:44:17 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
  woensdag 11 december 2013 @ 12:46:31 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146341
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
Laffe huichelaar
pi_134146359
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:52:24 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
  woensdag 11 december 2013 @ 12:55:19 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
pi_134146632
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
Ja klopt, het loont niet om eerlijk en open te zeggen dat je het maar moet accepteren omdat het één van de fundamenten onder onze samenleving is.
Dát is klachtwaardig, of dat nou komt door de media, de oppervlakkigheid van een groot deel van het electoraat of gebrek aan ruggegraat bij Rutte maakt niet zoveel uit.
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
Wat is dan feitelijk het probleem?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:59:36 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146703
de vermeende veiligheid van Volkert zelf bijvoorbeeld als hij weer vrij man is
pi_134146765
Foruyn was overrated.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134146766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef betyar het volgende:
Ik zie hem al zitten bij P&W samen met Fredje en Ivo. _O_ _O_ _O_
Dat zou best een stunt zijn :P
pi_134146803
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef Re het volgende:
Ik zie niet in waarom hij hierin niet ook zoals iedere andere burger met een reëel risico voor zijn veiligheid wordt beschouwd. Wederom niet een individueel probleem dus.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:20:03 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_134147381
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef Re het volgende:
Nee, dat is een probleem van justitie. Niet van de politiek. En ultiem is het een probleem van Volkert, niet van de politiek.
pi_134147474
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat is een probleem van justitie. Niet van de politiek. En ultiem is het een probleem van Volkert, niet van de politiek.
Het is de taak van de staat om haar burgers veilig te houden. Dus ook ex-gedetineerden.
Theelauw voor de ziel.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:39:42 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134148004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Foruyn was overrated.
Daar zullen we nooit echt achter komen.
Vrijheid
pi_134148918
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoezo niet? In zijn tijd was ook al overrated.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:12:08 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo niet? In zijn tijd was ook al overrated.
Omdat hij zijn grote mond niet om heeft kunnen zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Vrijheid
pi_134149127
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat hij zijn grote mond niet om kon zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Wist je trouwens dat Pimmetje in 2004 is verkozen tot grootste Nederlander?
  woensdag 11 december 2013 @ 14:14:44 #86
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134149196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt? Dat wist ik niet..... Wat een faalland ben je dan.
pi_134149255
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat hij zijn grote mond niet om kon zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Jawel. Juist omdat hij zijn grote woorden (wat met name populistische praatjes zijn geweest, die de politiek weer interessant heeft gemaakt voor soap-kijkend Nederland, maar dat terzijde) nooit meer waar zal kunnen maken, maar hij desondanks toch die mythische status heeft gekregen, maakt hem bij uitstek overrated. Aangezien hij dus niets bereikt heeft. Nog los van het feit hoe je z'n halfjaar durende campagne-optreden kunt kwalificeren, want ook daar vind ik hem niet zo briljant als velen hem achtten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 december 2013 @ 14:16:40 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien is die grootste Nederlander verkiezing wel een beetje overrated, dat dan weer wel.
Vrijheid
pi_134149293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Echt? Dat wist ik niet..... Wat een faalland ben je dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander

ik had op de ruiter gestemd dacht ik
pi_134149359
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien is die grootste Nederlander verkiezing wel een beetje overrated, dat dan weer wel.
Dat zal, maar blijkbaar wist onze Pim voldoende stemmen te vergaren om die titel te mogen claimen.

Het publiek had hem dus hoog zitten. Vandaar; overrated.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:20:24 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134149457
Frank Temme zou er jaloers op zijn als heel Nederland hem zou ophemelen of bekritiseren...
pi_134149478
Ze hadden dat in Duitsland ook, maar Hitler mocht niet meedoen.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:22:51 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134149544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander

ik had op de ruiter gestemd dacht ik
Ik op niemand. Dom gedoe.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:25:58 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel. Juist omdat hij zijn grote woorden (wat met name populistische praatjes zijn geweest, die de politiek weer interessant heeft gemaakt voor soap-kijkend Nederland, maar dat terzijde) nooit meer waar zal kunnen maken, maar hij desondanks toch die mythische status heeft gekregen, maakt hem bij uitstek overrated. Aangezien hij dus niets bereikt heeft. Nog los van het feit hoe je z'n halfjaar durende campagne-optreden kunt kwalificeren, want ook daar vind ik hem niet zo briljant als velen hem achtten.
Ben ik het niet helemaal mee eens, als iets/iemand de capaciteiten heeft laten zien dan pas kan je zeker zijn van het wel of niet overrated zijn van dat- of diegene.

Oké, ik geef je wel het punt dat Fortuyn hoogstwaarschijnlijk niet aan de hoge verwachtingen had kunnen voldoen maar punt is dat we het gewoon simpelweg niet weten. Om maar even bij 'overrated' te blijven, iemand kan niet overrated zijn als hij geen rating heeft gehad, in het geval van Fortuyn was zijn 'rating' pas compleet geweest als hij met zijn kale kop en met zijn schoothondjes (eventueel nog inclusief butler) in een regeringscoalitie had gezeten.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 14:27:20 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal, maar blijkbaar wist onze Pim voldoende stemmen te vergaren om die titel te mogen claimen.

Het publiek had hem dus hoog zitten. Vandaar; overrated.
Hm, daar heb je wel een punt.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 14:33:04 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134149893
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze doen dit blijkbaar in meer landen. Je kan dus goed meten hoe vatbaar een land is voor populisme door te tellen hoeveel % in die list recentelijk inde media is gekomen. Toch wel handig dus.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 11 december 2013 @ 14:36:04 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_134149993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:22 schreef PietPietPiraat het volgende:

[..]

Het is de taak van de staat om haar burgers veilig te houden. Dus ook ex-gedetineerden.
En de staat heeft dat gedelegeerd aan het justitiele apparaat. Trias politica en zo.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 december 2013 @ 17:21:03 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_134155773
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Overal waar hij was vertrok hij met ruzie. En dat lag altijd aan de anderen. Schertsfiguur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:23:40 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134155877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Overal waar hij was vertrok hij met ruzie. En dat lag altijd aan de anderen. Schertsfiguur.
Hij was wel een haantje inderdaad dus was een eigen partij die met ijzeren fistfuck geregeerd werd het beste voor hem.
Vrijheid
pi_134174444
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat die moordenaars al een keer veroordeeld zijn, na een zorgvuldig proces. Of na een proces met oogkleppen op, zie de dwalingen die de laatste jaren aan het licht gekomen zijn.

Als je veroordeelde moordenaars/verkrachters/wie dan ook achteraf nog eens een keer opnieuw gaat straffen, ben je bezig met volstrekte willekeur.
Tegenwoordig worden aanvallers van hulpdiensten ook veel zwaarder bestraft dan pakweg 10 jaar geleden. M.i. terecht, maar daar gaat het niet om. Hetzelfde geldt voor een telefoon vasthouden achter het stuur van je auto.
De rechtszekerheid, ook van jou, is er niet bepaald mee gediend als je pakweg 10 jaar na dato nog eens een extra boete opgelegd krijgt. Het is nu al een bezwaar dat een proces pas lange tijd na de daad plaatsvindt.

Los daarvan is het ook niet echt doenlijk: je zou het hele proces opnieuw moeten doen, maar dan volgens de wetten van nu. Anders kun je immers niet tot een afgewogen nieuw oordeel komen.

En dan: de daad is eenmalig, waarom zou de vergelding/straf meermalig zijn?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134174817
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. Beveiligen met vier van die mannetjes om hem heen. Net als Wilders.
Of juist niet en dan Wilders ook niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 11 december 2013 @ 23:53:31 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134176502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Samen dezelfde 4 mannetjes delen, is dat wat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134176562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan in een vierkant opstellen, met dikke touwen er omheen. En dan WA of Rutte met een grote bel!
Misschien valt er nog entree te vragen en weddenschappen af te sluiten.
  donderdag 12 december 2013 @ 07:08:16 #104
225540 Pugg
Friends forever
pi_134179749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou humor zijn _O- _O- _O-
pi_134179769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan: de daad is eenmalig, waarom zou de vergelding/straf meermalig zijn?
De daad was eenmalig en finaal. Zo had zijn straf ook moeten zijn.
60 HRC
pi_134179775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Yep, Wilders heeft net als dat stuk stront iemand om zijn mening door zijn hoofd geschoten. Daarom zelfde rechten voor dat stuk stront.
60 HRC
pi_134180637
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 07:17 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yep, Wilders heeft net als dat stuk stront iemand om zijn mening door zijn hoofd geschoten. Daarom zelfde rechten voor dat stuk stront.
Nou nou nou, ik ben absoluut geen Wilders-fan, maar om hem nou een stuk stront te noemen..
pi_134181767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik ben absoluut geen Wilders-fan, maar om hem nou een stuk stront te noemen..
Lezen is best moeilijk hè.
60 HRC
pi_134181897
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 12-12-2013 19:25:04 ]
pi_134182858
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 07:17 schreef HardMetal het volgende:

[..]

En daar heeft Volkert bijna zijn straf voor uitgezeten, hij begint daarna dus met een schone lei en dus ja: zelfde rechten...
pi_134224270

_O- ^O^
I am happy
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 december 2013 @ 23:29:54 #112
862 Arcee
Look closer
pi_134313467
Teeven zodadelijk bij Oog in Oog op Nederland 2, o.a. over Volkert v/d G.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_134316845
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 07:15 schreef HardMetal het volgende:

[..]

De daad was eenmalig en finaal. Zo had zijn straf ook moeten zijn.
Ja. De straf was toch ook finaal: zoveel jaar, tweederde zitten en dan weer terug in het gareel van de gewone maatschappij.
pi_135711460
quote:
Van der Graaf op proefverlof

Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, is op proefverlof geweest. Dat schrijft staatssecretaris Teeven aan de Tweede Kamer.

Teeven geeft daarmee gevolg aan een uitspraak van de Raad voor de Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ). Die bepaalde eind vorig jaar dat Van der Graaf recht heeft op proefverlof.

Individuele zaak
Wanneer het verlof precies heeft plaatsgevonden en hoe lang het duurde, is niet duidelijk. In de brief schrijft Teeven dat het hier om een individuele zaak gaat, en dat hij zeker gelet op de aard van de zaak, verder geen mededelingen kan doen.

Wel schrijft hij dat Van der Graaf vanaf nu elke maand een etmaal lang de gevangenis mag verlaten. Hij werd na de moord op de politicus veroordeeld tot 18 jaar cel. In mei komt hij in aanmerking voor vervroegde vrijlating, omdat tweederde van zijn straf er dan op zit.

Onrust
Aanvankelijk voelde Teeven er niets voor om Van der Graaf op proefverlof te laten gaan. Hij vreesde maatschappelijke onrust en kon de veiligheid van Van der Graaf niet garanderen.

Verzoeken om de gevangenis te mogen verlaten werden afgewezen. Een meerderheid in de Tweede Kamer steunde hem daarbij.

Terugkeer
De RSJ vond echter dat Van der Graaf in staat moet worden gesteld om zich voor te bereiden op een terugkeer in de samenleving.

PVV
In een reactie zegt PVV-Kamerlid Helder het jammer te vinden dat er al een proefverlof heeft plaatsgevonden. "Het enige dat het proefverlof nog had kunnen tegenhouden, was de veiligheid", aldus Helder. "Blijkbaar heeft de staatssecretaris geoordeeld dat het veilig genoeg was. Ik denk dat dat ook de reden was om het proefverlof eerder te laten plaatsvinden dan in het laatste weekend vóór 1 februari."

Helder zegt zich nu te richten op het debat dat de PVV heeft aangevraagd. De PVV zet in op uitstel, en liefst afstel, van de voorwaardelijke invrijheidstelling. "Wat de PVV betreft dient de moordenaar van Pim Fortuyn de opgelegde gevangenisstraf volledig uit te zitten", zegt Helder.

[ Bericht 60% gewijzigd door Specularium op 20-01-2014 12:52:49 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 12:15:09 #116
37295 Luigi
mario pls
pi_135713454
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

En de wereld is niet vergaan.

Verbazingwekkend!
  maandag 20 januari 2014 @ 12:25:03 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_135714086
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij verdient een lintje, voor het stoppen van een fascist genaamd Fortuyn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135714520
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:15 schreef Luigi het volgende:
En de wereld is niet vergaan.

Verbazingwekkend!
Maar Van der Graaf blijft naar mijn idee nog steeds erg gevaarlijk. Het feit dat hij weigert zijn fouten in te zien geeft aan dat hij het zo weer zou kunnen doen. De man is volstrekt overtuigd van zijn politieke gelijk en heeft zowel in het dierenactivisme als met de moord op Fortuyn laten zien bereid te zijn deze gedachten om te zetten in concrete daden. Dat is een gevaarlijke combinatie.
  Overall beste user 2022 maandag 20 januari 2014 @ 13:16:27 #120
3928 Ulx
pi_135715266
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar Van der Graaf blijft naar mijn idee nog steeds erg gevaarlijk. Het feit dat hij weigert zijn fouten in te zien geeft aan dat hij het zo weer zou kunnen doen. De man is volstrekt overtuigd van zijn politieke gelijk en heeft zowel in het dierenactivisme als met de moord op Fortuyn laten zien bereid te zijn deze gedachten om te zetten in concrete daden. Dat is een gevaarlijke combinatie.
Maar ja, als hij zijn straf heeft gehad kun je iemand moeilijk langer gaan vasthouden omdat hij nog steeds rare ideeën heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_135715332
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar ja, als hij zijn straf heeft gehad kun je iemand moeilijk langer gaan vasthouden omdat hij nog steeds rare ideeën heeft.
Het is dan ook een bizarre beslissing geweest om hem geen levenslang te geven.
  Overall beste user 2022 maandag 20 januari 2014 @ 13:24:29 #122
3928 Ulx
pi_135715558
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb het vonnis niet gelezen, dus de argumentatie van de rechter ken ik niet.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:25:11 #123
37295 Luigi
mario pls
pi_135715577
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb het vonnis niet gelezen, dus de argumentatie van de rechter ken ik niet.
Pffft. Wat weet zo'n rechter er nou van joh.
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 13:25:48 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135715605
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Levenslang voor een enkelvoudige moord?
Carpe Libertatem
  Moderator maandag 20 januari 2014 @ 14:30:19 #125
8781 crew  Frutsel
pi_135718135
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja?
pi_135718317
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja?
Wordt nooit gedaan. Heel misschien als je al een aanzienlijk strafrechtelijk verleden hebt, maar dat had Volkie niet.

Dus nee, een "bizarre beslissing" kan ik het niet noemen.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:35:09 #127
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135720696
Binnenkort in het dagelijks nieuws: "Volkert v.d. G. gespot in AH", "Volkert v.d. G. bezoekt Efteling", "Volkert v.d. G. op openbaar toilet" enzovoorts?

VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 20 januari 2014 @ 15:59:55 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135721780
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Binnenkort in het dagelijks nieuws: "Volkert v.d. G. gespot in AH", "Volkert v.d. G. bezoekt Efteling", "Volkert v.d. G. op openbaar toilet" enzovoorts?

Telegraaf, rtl boulevard en shownieuws.
En dan raar opkijken als iemand hem heeft omgelegd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_135747438
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Geef eens een onderbouwing hiervan.
Ik weet niet of hij zijn fouten niet wil inzien. Hoe kom je erbij dat hij weigert zijn fouten in te zien? Bovendien is het de vraag, of hij wel hetzelfde idee over fouten heeft als jij. En welk idee over fouten is dan het juiste idee?
Ik weet van geen moorden door hem gepleegd i.v.m. dierenactivisme. En Fortuin is al dood, dus herhaling daarvan lijkt me niet aan de orde.
Dus ik wil graag wel eens zien waarom jij vindt wat je vindt.
pi_135747989
Maatschappelijke onrust komt er ook als hij zijn celstraf heeft uitgezeten. Nu of later, het komt altijd. Zinloos kutargument.
pi_135750850
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:36 schreef DonJames het volgende:
Wordt nooit gedaan. Heel misschien als je al een aanzienlijk strafrechtelijk verleden hebt, maar dat had Volkie niet.

Dus nee, een "bizarre beslissing" kan ik het niet noemen.
Het punt dat dit geen gewone moord was is naar mijn idee nooit goed meegenomen. Jullie doen in feite hetzelfde, deze moord vergelijken met andere moorden, naar mijn idee is dat te kort door de bocht. Door de moord op Fortuyn is het democratisch proces in Nederland duurzaam beïnvloed door een eenling. Dat gaat veel verder dan het gebruikelijke geneuzel over maatschappelijke onrust omdat die beïnvloeding geen duurzaam karakter heeft. Als je dat niet tot uiting laat komen in de straf doe je naar mijn idee een vreemde uitspraak.
pi_135750947
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:34 schreef Kowloon het volgende:

Het punt dat dit geen gewone moord was is naar mijn idee nooit goed meegenomen. Jullie doen in feite hetzelfde, deze moord vergelijken met andere moorden, naar mijn idee is dat te kort door de bocht. Door de moord op Fortuyn is het democratisch proces in Nederland duurzaam beïnvloed door een eenling. ...
Vind je? Wilders houdt zich volgens jou in omdat 'ie bang is neergeschoten te worden?
pi_135751233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:04 schreef Kees22 het volgende:
Geef eens een onderbouwing hiervan.
Ik weet niet of hij zijn fouten niet wil inzien. Hoe kom je erbij dat hij weigert zijn fouten in te zien?
Bovendien is het de vraag, of hij wel hetzelfde idee over fouten heeft als jij. En welk idee over fouten is dan het juiste idee?
Ik weet van geen moorden door hem gepleegd i.v.m. dierenactivisme. En Fortuin is al dood, dus herhaling daarvan lijkt me niet aan de orde.
Dus ik wil graag wel eens zien waarom jij vindt wat je vindt.
Waar het met de vergelijking met het radicalere dierenactivisme (waar van der Graaf in zat) om gaat is dat ook daar bepaalde opvattingen in daden worden omgezet. Denk aan het vrijlaten van nertsen op een pelsdierfokkerij. Je kan de pelsdierfokkerij ook via de politiek tegengaan als dat jouw opvatting is, maar radicale dierenactivisten kiezen voor een shortcut omdat zij geen zin hebben in het politieke getouwtrek en overtuigd zijn van hun gelijk. Precies dezelfde gedachte kun je loslaten op een politieke moord. Ook dat is een shortcut om het democratisch proces heen. Van der Graaf voelt zich kennelijk in bepaalde omstandigheden gelegitimeerd om die shortcut te nemen. Hij heeft nooit laten zien op dat gebied tot een ander inzicht te zijn gekomen (niet zo gek ook aangezien hij geen TBS gekregen heeft om die ideeën te behandelen) en dat acht ik toch zorgelijk.
pi_135751341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:37 schreef DonJames het volgende:
Vind je? Wilders houdt zich volgens jou in omdat 'ie bang is neergeschoten te worden?
Wilders heeft er niks mee te maken. Fortuyn is er niet meer, daarmee is het democratisch proces duurzaam beïnvloed. Al was het een totale ondergang geweest, dan nog is het democratisch proces duurzaam beïnvloed omdat de democratie daar dan nooit op de geëigende wijze op heeft kunnen reageren (door bijvoorbeeld niet meer op een falende politicus te stemmen).
pi_135751470
quote:

[..]

[..]

Het punt dat dit geen gewone moord was is naar mijn idee nooit goed meegenomen. Jullie doen in feite hetzelfde, deze moord vergelijken met andere moorden, naar mijn idee is dat te kort door de bocht. Door de moord op Fortuyn is het democratisch proces in Nederland duurzaam beïnvloed door een eenling. Dat gaat veel verder dan het gebruikelijke geneuzel over maatschappelijke onrust omdat die beïnvloeding geen duurzaam karakter heeft. Als je dat niet tot uiting laat komen in de straf doe je naar mijn idee een vreemde uitspraak.
14.gif.
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 11:07:19 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135751799
quote:

Ik vergelijk het inderdaad met een moord op ieder ander, daar in gelijke gevallen (moord) diegene hetzelfde behandeld dient te worden.

De maatschappelijk ontrust achteraf is vooral gecreëerd door politici en groepen naderhand en heeft niet zoveel te doen met de daad zelf.

Maatschappelijk onrust is dusdanig onmeetbaar dat het vreemd is om dat mee te nemen in de strafmaat.
Carpe Libertatem
pi_135752088
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:07 schreef Boze_Appel het volgende:
De maatschappelijk ontrust achteraf is vooral gecreëerd door politici en groepen naderhand en heeft niet zoveel te doen met de daad zelf.

Maatschappelijk onrust is dusdanig onmeetbaar dat het vreemd is om dat mee te nemen in de strafmaat.
Maar ik schrijf juist dat het hier om de duurzame beïnvloeding van het democratisch proces gaat wat de moord ernstiger maakt dan een gewone moord, bijvoorbeeld in familiekring. Met dat begrip maatschappelijk onrust heb ik ook helemaal niks.
pi_135752149
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wilders heeft er niks mee te maken.
Hé, jij hebt het over "duurzaam beinvloed". Als die beinvloeding duurzaam zou zijn geweest (wat ik betwijfel), zou daar nu wat van te merken zijn. Dat is niet zo.
quote:
Fortuyn is er niet meer, daarmee is het democratisch proces duurzaam beïnvloed. Al was het een totale ondergang geweest, dan nog is het democratisch proces duurzaam beïnvloed omdat de democratie daar dan nooit op de geëigende wijze op heeft kunnen reageren (door bijvoorbeeld niet meer op een falende politicus te stemmen).
Nou, nee dus. Voor zo'n duurzame beinvloeding is wel wat meer nodig dat één iemand die er niet meer is. Op zo'n manier kan je van elke moord wel zeggen dat het maatschappelijke onrust tot gevolg had, maar dat is nogal een uitholling van zo'n begrip.

Overigens had ik het kunnen begrijpen wanneer ze van zo'n motief (politieke moord) een strafverzwarende omstandigheid hadden gemaakt en hem wel levenslang hadden gegeven. Maar het feit dat ze dat niet gedaan hebben is daarmee niet bizar te noemen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 11:40:47 #139
3928 Ulx
pi_135752857
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wilders heeft er niks mee te maken. Fortuyn is er niet meer, daarmee is het democratisch proces duurzaam beïnvloed. Al was het een totale ondergang geweest, dan nog is het democratisch proces duurzaam beïnvloed omdat de democratie daar dan nooit op de geëigende wijze op heeft kunnen reageren (door bijvoorbeeld niet meer op een falende politicus te stemmen).
Nee hoor. Voor de mensen die niet van plan waren op de LPF te stemmen zoals ik veranderde het niets of heel weinig. Zeker op de langere termijn zal de invloed nihil zijn. En natuurlijk zullen sommige verstokte fortuynisten de rest van hun leven met een deken over hun hoofd gaan mokken in de slaapkamer en nooit meer stemmen, maar ik verwacht dat dat er verwaarloosbaar weinig zijn.
pi_135785027
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar ik schrijf juist dat het hier om de duurzame beïnvloeding van het democratisch proces gaat wat de moord ernstiger maakt dan een gewone moord, bijvoorbeeld in familiekring. Met dat begrip maatschappelijk onrust heb ik ook helemaal niks.
Dat kun je op geen enkele manier aantonen, net zo min als elke andere "wat als"-redenering.
En in de politieke beïnvloeding van het democratisch proces geloof ik niet zo.

Het democratisch proces op zichzelf is door de moord niet beïnvloed: er is geen enkele wijziging geweest in de inrichting van het democratisch proces als gevolg van deze moord. Hoogstens wordt Wilders beter beveiligd dan anders het geval zou zijn geweest, maar dat is een technisch probleem.

Evenmin kun je aannemelijk maken dat er meer of minder mensen op de LPF zijn gaan stemmen of dat de LPF een stabielere partij zou zijn geweest met een levende Pim Fortuin. Hij stond bij uitstek bekend als iemand die problemen veroorzaakt.

En dan nog: er zijn inderdaad mensen die een doorslaggevende invloed kunnen hebben op een bepaalde ontwikkeling, of althans dat kan zo lijken. En soms gaat er daar een van dood of wordt er een geboren. Maar het veroorzaken van de dood van zo iemand is volgens de wet geen strafverzwarende omstandigheid. De behandeling van de waxinelichtjeshoudergooier wordt vrij algemeen als onrechtvaardige klassejustitie gezien en wordt ook niet door de wet gedekt, maar door allerlei smoesjes en machinaties en verdraaiïngen. Het zwaarder straffen van Volkert zou soortgelijke klassejustitie zijn.
Voor de wet is namelijk iedereen gelijk en maakt het niks uit of het slachtoffer een loodgieter is die op het punt staat een doorslaggevende uitvinding te doen, of een bijstandsmoeder, of een zwerver, of de koningin, of een spraakmakende politicus, of een klein kind of een oude opa.
pi_135785486
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waar het met de vergelijking met het radicalere dierenactivisme (waar van der Graaf in zat) om gaat is dat ook daar bepaalde opvattingen in daden worden omgezet. Denk aan het vrijlaten van nertsen op een pelsdierfokkerij. Je kan de pelsdierfokkerij ook via de politiek tegengaan als dat jouw opvatting is, maar radicale dierenactivisten kiezen voor een shortcut omdat zij geen zin hebben in het politieke getouwtrek en overtuigd zijn van hun gelijk. Precies dezelfde gedachte kun je loslaten op een politieke moord. Ook dat is een shortcut om het democratisch proces heen. Van der Graaf voelt zich kennelijk in bepaalde omstandigheden gelegitimeerd om die shortcut te nemen. Hij heeft nooit laten zien op dat gebied tot een ander inzicht te zijn gekomen (niet zo gek ook aangezien hij geen TBS gekregen heeft om die ideeën te behandelen) en dat acht ik toch zorgelijk.
Ah, zo.
Ja, dat is de kern van activisme en demonstraties en zo: dat je niet afwacht wat de geldende procedures opleveren, maar een binnenweg neemt. Dat je die omwegen afsnijdt. Bijvoorbeeld Greenpeace in Rusland. Demonstraties van Groningers. Krakers. Martin Luther King. Nelson Mandela.
Op dit moment zou alleen Wilders misschien in aanmerking komen voor Volkert en onze blonde rattenvanger wordt goed beveiligd.
"Dat acht ik zorgelijk" klinkt wel mooi, maar het klinkt mij toch als een goedkope, zalvende manier van iemand onterecht zwartmaken in de oren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 08:37:30 #142
862 Arcee
Look closer
pi_138182946
quote:
Om 9:00 uur toelichting op nieuw besluit over Volkert van der Graaf

Staatssecretaris Teeven geeft rond
09.00 uur een toelichting op een nieuw
besluit van het OM over Volkert van der
Graaf.De moordenaar van Pim Fortuyn
komt in principe vervroegd vrij,omdat
hij tweederde van zijn straf van 18
jaar heeft uitgezeten.

Het OM heeft nieuw onderzoek laten doen
naar de psychische toestand van Van der
Graaf.Ook is onderzocht hoe groot de
kans is dat hij weer in de fout gaat.

Van der Graaf is al wel op proefverlof
geweest.Teeven en de Tweede Kamer zagen
daar weinig in,maar de Raad voor de
Strafrechtstoepassing zei dat Van der
Graaf recht heeft op proefverlof.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_138183387
Hij komt voorwaardelijk vrij.
pi_138183399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Hij komt voorwaardelijk vrij.
Op 2 mei.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 09:15:18 #145
862 Arcee
Look closer
pi_138183449
quote:
Volkert van der G. komt op 2 mei voorwaardelijk vrij

Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, komt op 2 mei onder voorwaarden vrij. Hij heeft dan tweederde van zijn celstraf erop zitten. Van der G. moet zich wekelijks melden, mag niet in de buurt komen van nabestaanden van de politicus en mag geen contact hebben met media. Dat zei staatssecretaris Teeven (Justitie) vandaag.

Voorwaarden vervroegde vrijlating Volkert vdG: wekelijkse meldplicht, niet in R'dam, DH of H'sum, elektr. toezicht, contact- en mediaverbod.

Hans Verbeek van BNR Nieuwsradio meldt dat hij niet in Rotterdam, Den Haag of Hilversum mag komen. Hij komt onder elektronisch toezicht te staan. De nabestaanden van Pim Fortuyn zijn ingelicht.

Bron: Volkskrant
pi_138183467
Hoop niet dat hij zware bescherming krijgt eigenlijk, hij zou als ieder andere voormalig gedetineerde behandelt moeten worden vind ik.
٩๏̯͡๏)۶
pi_138183473
Wel handig om dat zo heel groot aan te kondigen.
pi_138183476
quote:
Volkert van der Graaf komt voorwaardelijk vrij. Dat heeft staatssecretaris Teeven bekendgemaakt op een persconferentie in Den Haag. De afgelopen tijd was er veel discussie over een vrijlating van de moordenaar van Pim Fortuyn.

De vrijlating gaat in op 2 mei. Dan zit tweederde van zijn straf erop. Volgens Teeven moet Van der Graaf zich elke week melden bij de reclassering, hij mag niet in Hilversum, Rotterdam en Den Haag komen en hij krijgt elektronisch toezicht via een enkelband.
http://nos.nl/artikel/628193-van-der-graaf-vrij-op-2-mei.html
pi_138183499
quote:
Van der G. moet zich wekelijks melden, mag niet in de buurt komen van nabestaanden van de politicus
Ik denk dat ze beter kunnen opleggen dat 'ie niet in de buurt van Wilders mag komen.
pi_138183512
Laten we een welkomsfeestje organiseren *O* iemand informatie waar hij als vrij man naar buiten loopt om een supriseparty te geven?
pi_138183528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat ze beter kunnen opleggen dat 'ie niet in de buurt van Wilders mag komen.
Dat is juist de reden dat ie vrijkomt. Europeese verkiezingen staan voor de deur
pi_138183546
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat is juist de reden dat ie vrijkomt. Europeese verkiezingen staan voor de deur
Wel knap dat ze daar al rekening mee gehouden hebben toen hij zijn straf opgelegd kreeg.
pi_138183554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens Volkert was Pim fout door de nertsenfokkerijen.

Dion Graus heeft de dierenpolitie, dus Wilders is veilig.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 09:23:34 #154
862 Arcee
Look closer
pi_138183578
Zal dat mediaverbod wederzijds zijn? Ik kan me zo voorstellen dat er op 2 mei een heel leger journalisten staat te wachten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 09:24:21 #155
862 Arcee
Look closer
pi_138183594
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaat Wilders hem nog op de lijst voor de PVV zetten dan? :Y)
pi_138183595
Waar wordt 'ie eigenlijk neergezet? Lekker in een boerendorpje ergens nabij Groningen?
pi_138183640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef Arcee het volgende:
Zal dat mediaverbod wederzijds zijn? Ik kan me zo voorstellen dat er op 2 mei een heel leger journalisten staat te wachten.
Dan mag 'ie niet naar buiten. :P
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:29:04 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138183682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef Arcee het volgende:
Geen contact hebben is wat anders dan geen contact zoeken.
En vooralsnog staat er geen contact hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:30:35 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138183705
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Bovendien heeft hij gezegd het weer te doen als het moest. Dit moge dan rechtspraak zijn, het algemeen belang is er zeer slecht mee gediend. Als iemand levenslang had moeten krijgen, was het Volkert wel. Ik kan me niet voorstellen dat 13 jaar brommen hem mentaal gezonder heeft gemaakt. Zijn daad is bovendien niet zomaar een moord. Hij heeft de opmars van de destijds meest populaire politicus die tegen het establishment aan schopte gestopt. Voorgoed. Buiten de maatschappelijke regels om. Dan dient hij zelf ook permanent uit de maatschappij te worden verwijderd.
pi_138183715
NOSBINK twitterde op woensdag 26-03-2014 om 09:29:01 Hier staat het officiële document: http://t.co/hdzNsmhqwI over vrijlating Van der G. reageer retweet
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:31:24 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138183716
quote:
9s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Waar wordt 'ie eigenlijk neergezet? Lekker in een boerendorpje ergens nabij Groningen?
Daar kotsen ze hem waarschijnlijk meer uit vanwege z'n "werk" bij milieu-offensief dan vanwege de moord op Fortuyn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138183747
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar kotsen ze hem waarschijnlijk meer uit vanwege z'n "werk" bij milieu-offensief dan vanwege de moord op Fortuyn.
Hij zal wel een andere identiteit/naam krijgen. Want met zijn huidige komt hij nooit meer aan de bak natuurlijk.
Lijkt me sowieso wel lastig om een gat van 13 jaar in je cv te verklaren.
pi_138183773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij zal wel een andere identiteit/naam krijgen. Want met zijn huidige komt hij nooit meer aan de bak natuurlijk.
Ik geloof niet dat hij ooit nog normaal als werkende man zal leven, ondanks een mogelijke andere identiteit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_138183779
quote:
- Van der G. wordt verboden om zich gedurende de periode van voorwaardelijke invrijheidstelling binnen de gemeenten Rotterdam, Hilversum, Den Haag en de woonplaats van nabestaanden en slachtoffer te bevinden, zolang de reclassering dit noodzakelijk acht. Hij komt onder elektronisch toezicht te staan met behulp van gps.
pi_138183780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat hij ooit nog normaal als werkende man zal leven, ondanks een mogelijke andere identiteit.
Dat lijkt me ook idd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:36:03 #166
396550 Richestorags
pi_138183807
quote:

[..]

Zou me niks verbazen als hij nog een woning e.d. ook krijgt. Ze hadden die vuige rat levenslang moeten laten zitten :r
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:37:05 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138183829
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:44:35 #168
396550 Richestorags
pi_138184009
quote:
9s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Zal niet gebeuren zolang hij niet in Rotterdam of Den Haag komt.
pi_138184036
quote:

[..]

Kwestie van tijd voordat het journaille hem vindt in z'n nieuwe leventje.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 09:56:33 #170
862 Arcee
Look closer
pi_138184278
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:29 schreef Leandra het volgende:
Geen contact hebben is wat anders dan geen contact zoeken.
En vooralsnog staat er geen contact hebben.
Ja, maar moet de media zich daar ook aan houden?
pi_138184387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, maar moet de media zich daar ook aan houden?
Goede vraag.
Stel dat de media hem vindt en hij zegt "geen commentaar", dat komt op TV. Heeft hij zich dan aan de voorwaarden gehouden?
pi_138184420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Laten we een welkomsfeestje organiseren *O* iemand informatie waar hij als vrij man naar buiten loopt om een supriseparty te geven?
hij zit in de gevangenis in Zwolle
pi_138184428
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als hij nog een woning e.d. ook krijgt. Ze hadden die vuige rat levenslang moeten laten zitten :r
Hoewel ik het wel met je eens ben dat hij levenslang had moeten krijgen, zal 'ie toch echt ergens moeten wonen.
Dan kun je wel vanuit de onderbuik reageren dat hij geen woning (en geen uitkering?) moet krijgen, maar dan is zijn enige alternatief om de criminaliteit in te gaan. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Alhoewel je dan wel weer lekker kunt gaan roepen dat je het allemaal wel had zien aankomen.
pi_138184587
Bij Thijs Römer zal de vlag wel uithangen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_138184600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef Ferdo het volgende:
Bij Thijs Römer zal de vlag wel uithangen.
:D
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:22:12 #176
396550 Richestorags
pi_138184916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoewel ik het wel met je eens ben dat hij levenslang had moeten krijgen, zal 'ie toch echt ergens moeten wonen.
Dan kun je wel vanuit de onderbuik reageren dat hij geen woning (en geen uitkering?) moet krijgen, maar dan is zijn enige alternatief om de criminaliteit in te gaan. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Alhoewel je dan wel weer lekker kunt gaan roepen dat je het allemaal wel had zien aankomen.
Ho ho, ik beweer nergens dat hij geen woning zou moeten krijgen in deze situatie. De beginselen van de situatie zijn verkeerd, maar worden nog verkeerder als hij geen woning krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 10:25:58 #177
862 Arcee
Look closer
pi_138184995
geertwilderspvv twitterde op woensdag 26-03-2014 om 09:52:27 Thijs Römer wordt op zijn wenken bediend.... reageer retweet
pi_138185023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ho ho, ik beweer nergens dat hij geen woning zou moeten krijgen in deze situatie. De beginselen van de situatie zijn verkeerd, maar worden nog verkeerder als hij geen woning krijgt.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als hij nog een woning e.d. ook krijgt.
Waarom verbaast het je dan als hij een woning krijgt? Dat is dan toch logisch?
Je wilt toch niet beweren dat je met de bovenstaand uitspraak bedoelde dat je vindt dat hij een woning moet krijgen?
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:28:48 #179
396550 Richestorags
pi_138185075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Waarom verbaast het je dan als hij een woning krijgt? Dat is dan toch logisch?
Je wilt toch niet beweren dat je met de bovenstaand uitspraak bedoelde dat je vindt dat hij een woning moet krijgen?
Het verbaast me juist niets. Wat ik daarmee bedoelde te onderstrepen is de scheefheid van de situatie. Zijn woning voor de rest van zijn leven had een cel moeten zijn. Dat het beter is dat hij nu een woning zou krijgen is wel zo, maar dat maakt een kromme situatie niet recht.
pi_138185355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:25 schreef Arcee het volgende:
geertwilderspvv twitterde op woensdag 26-03-2014 om 09:52:27 Thijs Römer wordt op zijn wenken bediend.... reageer retweet
:D.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:47:12 #182
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138185498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat hij als juridisch adviseur aan de slag gaat, bv op milieurechtgebied. Dat kan prima als zzp'er.
pi_138185544
quote:
Dat gaat over proefverlof.
pi_138185551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:47 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat hij als juridisch adviseur aan de slag gaat, bv op milieurechtgebied. Dat kan prima als zzp'er.
Dat deed 'ie in het verleden ook. Lekker bezwaren indienen namens allemaal belangengroeperingen tegen vergunningen van veehouderijen.
pi_138185588
Ik heb even onder een steen gezeten. Wat heeft Thijs Romer hier mee te maken?
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:53:52 #186
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_138185645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb even onder een steen gezeten. Wat heeft Thijs Romer hier mee te maken?
http://nos.nl/artikel/625793-thijs-romer-volkert-waar-ben-je.html
pi_138185736
quote:
Ah dank je! Wat een ophef weer...
pi_138185883
2 mei komt folkert vrij
pi_138188595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:02 schreef arjan1112 het volgende:
2 mei komt folkert vrij
Ik geef hem tot 6 mei })
I feel kinda Locrian today
pi_138188940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef starla het volgende:

[..]

Ik geef hem tot 6 mei })
Want?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_138188953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Want?
Wilhelmus Simon Petrus (Pim) Fortuyn (officieel Fortuijn[1]) (Driehuis, 19 februari 1948 – Hilversum, 6 mei 2002)
pi_138188967
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef starla het volgende:

[..]

Wilhelmus Simon Petrus (Pim) Fortuyn (officieel Fortuijn[1]) (Driehuis, 19 februari 1948 – Hilversum, 6 mei 2002)
Ja dus?
pi_138188985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het verbaast me juist niets. Wat ik daarmee bedoelde te onderstrepen is de scheefheid van de situatie. Zijn woning voor de rest van zijn leven had een cel moeten zijn. Dat het beter is dat hij nu een woning zou krijgen is wel zo, maar dat maakt een kromme situatie niet recht.
Het is geen kromme situatie, zo zit ons rechtssysteem in elkaar. Dat hier sommigen het recht in eigen handen willen nemen zie ik als een veel vreemdere situatie.

Ik ben ook benieuwd of de AIVD/politie ook al deze internethelden zo op de korrel heeft als de mensen die iets onwelvalligs over andere dingen twitteren/ facebooken.
pi_138188989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja dus?
Need a sarcasm sign bloke?
pi_138189016
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:59 schreef starla het volgende:

[..]

Need a sarcasm sign bloke?
Wat gaat er dan gebeuren tussen 2 en 6 mei?
pi_138189044
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

pi_138189055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Doden herdenken, bevrijding vieren, dat dus.
pi_138189069
Teeven is ook tegen een keukenkastje aangelopen, zie ik.
I´m back.
pi_138189086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:02 schreef Ryan3 het volgende:
Teeven is ook tegen een keukenkastje aangelopen, zie ik.
Zijn permanente ontsteking speelt weer op.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:06:11 #200
396550 Richestorags
pi_138189165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is geen kromme situatie, zo zit ons rechtssysteem in elkaar. Dat hier sommigen het recht in eigen handen willen nemen zie ik als een veel vreemdere situatie.

Ik ben ook benieuwd of de AIVD/politie ook al deze internethelden zo op de korrel heeft als de mensen die iets onwelvalligs over andere dingen twitteren/ facebooken.
Oh ja, dus omdat ons rechtsysteem zo in elkaar zit is het geen kromme situatie dat een moordenaar van een volksvertegenwoordiger na slechts 13 jaar weer vrij rondloopt :'). Dit rechtsysteem bood de rechter ook de mogelijkheid om levenslang op te leggen ten bate van de maatschappij, zo zit ons rechtsysteem ook in elkaar.
pi_138189310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh ja, dus omdat ons rechtsysteem zo in elkaar zit is het geen kromme situatie dat een moordenaar van een volksvertegenwoordiger na slechts 13 jaar weer vrij rondloopt :'). Dit rechtsysteem bood de rechter ook de mogelijkheid om levenslang op te leggen ten bate van de maatschappij, zo zit ons rechtsysteem ook in elkaar.
Eens;

Artikel 288a Wetboek v. Strafrecht
Doodslag, gepleegd met een terroristisch oogmerk, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Aangezien hij hoogstwaarschijnlijk onze premier had vermoord, had 30 jaar niet misstaan nee.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:16:04 #202
396550 Richestorags
pi_138189465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:11 schreef starla het volgende:

[..]

Eens;

Doodslag, gepleegd met een terroristisch oogmerk, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Aangezien hij hoogstwaarschijnlijk onze premier had vermoord, had 30 jaar niet misstaan nee.
Ik vraag me oprecht af hoe de discussie was geweest als Volkert van Dam of Rosenmöller had vermoord. Of al de mensen die hier dan nog vol fuore de rechtstaat verdedigen ook zo principieel waren.
pi_138189508
quote:

[..]

Eens;

Is dit volgens het wetboek wat geldig was in de tijd dat van der G werd veroordeeld?
pi_138189808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is dit volgens het wetboek wat geldig was in de tijd dat van der G werd veroordeeld?
Ja
pi_138189875
quote:

[..]

Eens;

Ik snap ook niet waarom Volkert voor de moord op Fortuyn geen én Mohammed B. voor de moord op Theo van Gogh wel een levenslange gevangenisstraf heeft gekregen.
pi_138189898
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom Volkert voor de moord op Fortuyn geen én Mohammed B. voor de moord op Theo van Gogh wel een levenslange gevangenisstraf heeft gekregen.
Vanwege de kans op herhaling waarschijnlijk.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:29:50 #207
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138189930
Dat je kunt discussiëren of Volkert de juiste straf heeft gehad, lijkt me evident,

Maar, hij heeft een bepaalde straf gekregen en er is op grond dáárvan geen reden om hem nu anders te behandelen dan anderen met dezelfde straf.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_138189941
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat je kunt discussiëren of Volkert de juiste straf heeft gehad, lijkt me evident,

Maar, hij heeft een bepaalde straf gekregen en er is op grond dáárvan geen reden om hem nu anders te behandelen dan anderen met dezelfde straf.
Dit dus. ^O^
pi_138190096
quote:

Eens, maar dat was de discussie niet haha :P
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:35:15 #210
396550 Richestorags
pi_138190102
quote:

Volkert is een speciaal geval en de rechterlijke macht heeft gefaald dat te erkennen anders. Hij vormde een gevaar voor de gehele staat, het gehele politieke bestel. Dat maakt hem anders dan een crimineel die een andere crimineel doodschiet bijvoorbeeld.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:41:01 #211
238326 Worteltjestaart
pi_138190284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:35 schreef Richestorags het volgende:
Volkert is een speciaal geval en de rechterlijke macht heeft gefaald dat te erkennen anders. Hij vormde een gevaar voor de gehele staat, het gehele politieke bestel. Dat maakt hem anders dan een crimineel die een andere crimineel doodschiet bijvoorbeeld.
Hij is géén speciaal geval.
In het WbvS zijn bij mijn weten géén speciale lemma's opgenomen waaruit blijkt dat de moordenaar van een politicus ánders berecht zou moeten worden omdat het om een politicus gaat.

Er zijn, blijkbaar, redenen geweest om hem geen levenslang op te leggen.
Kun je het niet mee eens zijn, maar there you have it.

Waar het om gaat is dat jij loopt te zeggen dat het onterecht is dat hij nu onder voorwaarden vrij komt, maar dat is het gezien zijn straf dus niet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_138190312
Volgens mij hebben een aantal mensen zitten slapen. De uitspraak waarbij Volkert van der Graaf is veroordeeld tot 18 jaar cel is al best een tijdje geleden. Toen al wist je dat hij recht had om dit jaar weer een vrij man te zijn.

Als je daar nu over gaat zeiken doe je dat op het verkeerde moment.

Ik had ook liever een zwaardere straf gezien. Hell, ik had hem graag tot aan zijn dood in de cel gehad. Maar strikt genomen was de strafmaat heel redelijk. Gewoon even de emotie aan de kant...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:44:52 #213
238326 Worteltjestaart
pi_138190413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef DS4 het volgende:
Ik had ook liever een zwaardere straf gezien. Hell, ik had hem graag tot aan zijn dood in de cel gehad. Maar strikt genomen was de strafmaat heel redelijk. Gewoon even de emotie aan de kant...
En daar sla je de spijker op zijn kop :) vrouwe Justitia is blind, of in ieder geval, hoort dat te zijn.
Op basis van feiten worden er geen fouten gemaakt in de argumentatie om hem nu voorwaardelijk vrij te laten.
pi_138190449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ja
Nee dus. De maximale straf (buiten levenslang) was toen Volkert veroordeeld werd 20 jaar.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:46:06 #215
396550 Richestorags
pi_138190452
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij hebben een aantal mensen zitten slapen. De uitspraak waarbij Volkert van der Graaf is veroordeeld tot 18 jaar cel is al best een tijdje geleden. Toen al wist je dat hij recht had om dit jaar weer een vrij man te zijn.

Als je daar nu over gaat zeiken doe je dat op het verkeerde moment.

Nee, de strafmaat was niet redelijk. Volkert ging tegen het gehele staatsbestel in en beïnvloedde het gehele regeringsverloop van een land. In zijn eentje. Dat is iets ernstiger dan "gewoon" iemand het leven ontnemen met voorbedachte rade.
pi_138190499
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hij is géén speciaal geval.
In het WbvS zijn bij mijn weten géén speciale lemma's opgenomen waaruit blijkt dat de moordenaar van een politicus ánders berecht zou moeten worden omdat het om een politicus gaat.

Er zijn, blijkbaar, redenen geweest om hem geen levenslang op te leggen.
Kun je het niet mee eens zijn, maar there you have it.

Waar het om gaat is dat jij loopt te zeggen dat het onterecht is dat hij nu onder voorwaarden vrij komt, maar dat is het gezien zijn straf dus niet.
Volgens mij wordt er wel verschil gemaakt tussen moord en moord met terroristische oogmerk. In casu wat natuurlijk het laatste het geval. Desondanks had de rechter hem ook 5 jaar kunnen geven of zelfs vrij kunnen spreken. Dat mág volgens de wet óók.

Neemt niet weg dat de rechtsstaat in mijn optiek gefaald heeft. Dat was de discussie die we hadden en niemand loopt te zeiken dat hij nu vrij komt, althans ik loop niet daarover te zeiken. Ik loop alleen te zeiken dat hij toentertijd een andere straf toebedeeld had moeten krijgen.

Maar dat is inderdaad oude koeien uit de sloot halen.

Anywho...ben benieuwd.
pi_138190540
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef kipknots het volgende:

[..]

Nee dus. De maximale straf (buiten levenslang) was toen Volkert veroordeeld werd 20 jaar.
Nou, levenslang dan of 20 jaar had prima volstaan. Was niet helemaal de kern van mijn mening.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:49:32 #218
238326 Worteltjestaart
pi_138190582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:
Nee, de strafmaat was niet redelijk. Volkert ging tegen het gehele staatsbestel in en beïnvloedde het gehele regeringsverloop van een land. In zijn eentje. Dat is iets ernstiger dan "gewoon" iemand het leven ontnemen met voorbedachte rade.
En welke artikelen in het wetboek van strafrecht zijn volgens jou dan geen recht aangedaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef starla het volgende:
Volgens mij wordt er wel verschil gemaakt tussen moord en moord met terroristische oogmerk. In casu wat natuurlijk het laatste het geval. Desondanks had de rechter hem ook 5 jaar kunnen geven of zelfs vrij kunnen spreken. Dat mág volgens de wet óók.
Klinkt plausibel :) maar ik doel niet zozeer op de vraag óf hij de juiste straf gekregen heeft (ik vind ook van niet), maar óf hij gezien díe straf, nu niet vrij moet kunnen komen.

Het is meten met 2 maten door hem straf A op te leggen maar niet alle gevolgen van straf A toe te kennen.
pi_138190593
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:

Dat is jouw mening, maar juridisch gezien snijdt het niet echt hout en de rechter dient op basis van de wet te oordelen, want je hoort nu eenmaal vooraf te weten wat de consequenties zijn van jouw wandaden.

Als we vinden dat een politieke moord zwaarder dient te worden bestraft moeten we de wet aanpassen. En dan geldt het voor toekomstige gevallen.

Mij bevalt de uitkomst ook niet, maar ik ben het er toch mee eens. ;)
pi_138190628
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
Klinkt plausibel :) maar ik doel niet zozeer op de vraag óf hij de juiste straf gekregen heeft (ik vind ook van niet), maar óf hij gezien díe straf, nu niet vrij moet kunnen komen.

Het is meten met 2 maten door hem straf A op te leggen maar niet alle gevolgen van straf A toe te kennen.
Hierover zijn we het dus eens.
pi_138190889
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:26 schreef starla het volgende:

[..]

Ja
Nee, art. 288a Sr bestaat pas sinds 2005.
pi_138191002
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Niet de kern zoals eerder gezegd, maar dank voor de rectificatie.
pi_138191564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:25 schreef Arcee het volgende:
Geertgod _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138191633
quote:

[..]

Eens;

D66 rechters die dit niet als een politieke moord hebben beoordeeld :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138191796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:23 schreef superniger het volgende:

[..]

D66 rechters die dit niet als een politieke moord hebben beoordeeld :')
d66 rechters die Greet niet veroordeeld hebben :')
pi_138191919
Ik snap de hele commotie niet rondom Volkert van der G. Hij is echt niet anders dan elke andere moordenaar. Zelfde rechten en zelfde plichten. Hij zit zijn straf netjes uit. Hij is echt geen gevaar meer voor de samenleving. Daarbij zeg ik eerlijk. Ik zou die man echt niet meer kunnen herkennen als de man bij ons in de supermarkt zou staan.
pi_138192023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nulla poena sine lege.
Rechtsstaat, mensen.
I´m back.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:51:09 #228
396550 Richestorags
pi_138192409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, maar juridisch gezien snijdt het niet echt hout en de rechter dient op basis van de wet te oordelen, want je hoort nu eenmaal vooraf te weten wat de consequenties zijn van jouw wandaden.

Als we vinden dat een politieke moord zwaarder dient te worden bestraft moeten we de wet aanpassen. En dan geldt het voor toekomstige gevallen.

Mij bevalt de uitkomst ook niet, maar ik ben het er toch mee eens. ;)
Juridisch gezien snijdt het wel degelijk hout. Als Volkert als een staatsgevaar kan worden betiteld (dat is toch ook de reden waarom figuren als Samir A. preventief veroordeeld werden?) kan hij op basis daarvan levenslang krijgen. Dan moet dat worden beargumenteerd door het feit dat de maatschappij er gebaat bij is dat hij levenslang wordt opgesloten, gemotiveerd uit het feit dat hij een politicus heeft omgelegd en hiermee het hele politieke bestel blijvend heeft beïnvloed. Gezien hij ook geen spijt betuigde, kan geconcludeerd worden dat hij dit mogelijk opnieuw zal doen mocht hij een nieuw gevaar zien (in zijn ogen).

De wet is een instrument waarmee de rechter kan straffen. Argumentatie voor de straf kan gehaald worden uit de feiten waaraan Volkert schuldig is en mogelijk schuldig zal zijn in de toekomst. Daarmee zou een levenslange straf gerechtvaardigd zijn. Dat sommige mensen hier anders over denken, zal me een worst wezen. Ik vind het een aanfluiting.
pi_138192517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:51 schreef Richestorags het volgende:

Juridisch gezien snijdt het wel degelijk hout. Als Volkert als een staatsgevaar kan worden betiteld (dat is toch ook de reden waarom figuren als Samir A. preventief veroordeeld werden?) kan hij op basis daarvan levenslang krijgen. Dan moet dat worden beargumenteerd door het feit dat de maatschappij er gebaat bij is dat hij levenslang wordt opgesloten, gemotiveerd uit het feit dat hij een politicus heeft omgelegd en hiermee het hele politieke bestel blijvend heeft beïnvloed. Gezien hij ook geen spijt betuigde, kan geconcludeerd worden dat hij dit mogelijk opnieuw zal doen mocht hij een nieuw gevaar zien (in zijn ogen).
Als jij meent dat het juridisch hout snijdt, zou je mij dan willen vertellen op grond van welk wetsartikel jij meent dat het juridisch hout snijdt? Want nu moet ik een beetje gissen wat jij bedoelt en dat komt de discussie niet ten goede.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:57:56 #230
396550 Richestorags
pi_138192658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij meent dat het juridisch hout snijdt, zou je mij dan willen vertellen op grond van welk wetsartikel jij meent dat het juridisch hout snijdt? Want nu moet ik een beetje gissen wat jij bedoelt en dat komt de discussie niet ten goede.
Op basis van artikel 288 en 289 mag de rechter een levenslange gevangenisstraf opleggen. De argumentatie daarvoor mag de rechter geven. De argumentatie om hem levenslang op te leggen, was sluitend geweest op basis van de feiten die Volkert heeft gepleegd. Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:06:02 #231
238326 Worteltjestaart
pi_138192907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
Je gaat er dus nu wel voor het gemak van uit dat (1) uit het aangevoerde bewijs van het OM bleek dat er sprake was van de wens om het gehele politieke bestel te beïnvloeden met zijn daad en (2) dat zijn daad aantoonbaar dat wat jij zo mooi "het democratisch proces" heeft verhinderd.

Er moet wél bewijs zijn, en wie zegt dat er niet gekeken is óf dat bewijs naar oordeel van de rechtbank er was of niet?
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:18:11 #232
396550 Richestorags
pi_138193230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je gaat er dus nu wel voor het gemak van uit dat (1) uit het aangevoerde bewijs van het OM bleek dat er sprake was van de wens om het gehele politieke bestel te beïnvloeden met zijn daad en (2) dat zijn daad aantoonbaar dat wat jij zo mooi "het democratisch proces" heeft verhinderd.

Er moet wél bewijs zijn, en wie zegt dat er niet gekeken is óf dat bewijs naar oordeel van de rechtbank er was of niet?
Volkert van der G. kon vooraf weten DAT hij het hele politieke bestel zou beïnvloeden door Pim te vermoorden, dat is het voorbedachte rade aspect. Je weet dat als je iemand gaat vermoorden dat je deze effectief verhindert in het uitvoeren van zijn functie van vertegenwoordiging van het volk.
pi_138193308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef starla het volgende:

[..]

Nou, levenslang dan of 20 jaar had prima volstaan. Was niet helemaal de kern van mijn mening.
Het verschil tussen 18 jaar en 20 jaar is natuurlijk niet echt heel groot. In het laatste geval had hij 16 maanden langer in de cel gezeten, tot september 2015.
pi_138193366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:

Op basis van artikel 288 en 289 mag de rechter een levenslange gevangenisstraf opleggen. De argumentatie daarvoor mag de rechter geven. De argumentatie om hem levenslang op te leggen, was sluitend geweest op basis van de feiten die Volkert heeft gepleegd. Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
Nou kennelijk is het best moeilijk, want je beroept je nu op de wet zoals deze luidt na de daad zelf (en zelfs na de uitspraak).

Juridisch gezien heb je dus geen punt. Dat zou wat zijn zeg!
pi_138193397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Volkert van der G. kon vooraf weten DAT hij het hele politieke bestel zou beïnvloeden door Pim te vermoorden, dat is het voorbedachte rade aspect. Je weet dat als je iemand gaat vermoorden dat je deze effectief verhindert in het uitvoeren van zijn functie van vertegenwoordiging van het volk.
En dat is meteen een gehele beinvloeding van het politieke bestel? Wat is er nou zo veranderd sinds die tijd dan? En wanneer geldt dit volgens jou? Is dat bijvoorbeeld ook als een raadslid uit de gemeente Schubbekutteveen wordt vermoord?

Oftewel: te kort door de bocht.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:56 #236
396550 Richestorags
pi_138193750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat is meteen een gehele beinvloeding van het politieke bestel? Wat is er nou zo veranderd sinds die tijd dan? En wanneer geldt dit volgens jou? Is dat bijvoorbeeld ook als een raadslid uit de gemeente Schubbekutteveen wordt vermoord?

Oftewel: te kort door de bocht.
Nee, iedereen wat dat hij het politieke bestel op een andere wijze beïnvloedt door een raadslid uit Schubbekutteveen te vermoorden dan een politicus die waarschijnlijk minister-president zou worden. Jouw vergelijking is pas kort door de bocht.
pi_138193828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, iedereen wat dat hij het politieke bestel op een andere wijze beïnvloedt door een raadslid uit Schubbekutteveen te vermoorden dan een politicus die waarschijnlijk minister-president zou worden. Jouw vergelijking is pas kort door de bocht.
Ik vergelijk niks, beter lezen. Het is een vraag, probeer het eens met een antwoord.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:10 #238
862 Arcee
Look closer
pi_138194283
quote:
Aangifte Wilders om moordfilmpje Volkert

PVV-leider Geert Wilders gaat aangifte doen van een filmpje dat woensdag op internet is verschenen over een bloedig gevecht tussen Volkert van der G. en Wilders. In een begeleidend tekstje staat dat Wilders in 2014 wordt vermoord door Van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn die op 2 mei onder voorwaarden vrijkomt.

In het filmpje van 'openomroep' op YouTube wordt een op Wilders lijkende man tijdens een gevecht in zijn buik gestoken, waarna Wilders uithaalt naar z'n tegenstander. Het lijkt erop dat het gezicht van Geert Wilders is bewerkt in scenes uit de horrorfilm Hills Have Eyes.

Ondertussen komt de tekst 'MEN LAAT VAN DE G VRIJ, VERKEERDE KEUZE' in beeld. Volgens Wilders zijn het „zieke geesten die zoiets maken”. De combinatie van filmpje en tekst is voor hem aanleiding aangifte te doen, liet hij aan het ANP weten.

Een ruimte meerderheid van de Tweede Kamer steunt de voorwaardelijke vrijlating van Volkert van der G.; de PVV vindt de vrijlating onacceptabel.

ATTENTIE: SCHOKKENDE BEELDEN. Het buitengewoon bloedige filmpje.

Bron: www.telegraaf.nl
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:21:30 #239
238326 Worteltjestaart
pi_138195183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Richestorags het volgende:
Nee, je snapt de vraag niet.

Jij beweert dát er onomstotelijk vast is komen te staan dát het gehele politieke bestel is beïnvloed.
Dat weet jij helemaal niet, dat vind jij. Veroordeling van een verdachte op basis van wat iemand vindt, is wat anders dan veroordeling op basis van wat bewezen wordt geacht te zijn.
Je gaat er (nogmaals!) van uit dat helemaal niet door de rechter is gekeken óf dat bewijs er is, ja of nee.
pi_138195544
Is Wilders al ondergedoken?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:43:46 #241
396550 Richestorags
pi_138195981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:21 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, je snapt de vraag niet.

Jij beweert dát er onomstotelijk vast is komen te staan dát het gehele politieke bestel is beïnvloed.
Dat weet jij helemaal niet, dat vind jij. Veroordeling van een verdachte op basis van wat iemand vindt, is wat anders dan veroordeling op basis van wat bewezen wordt geacht te zijn.
Je gaat er (nogmaals!) van uit dat helemaal niet door de rechter is gekeken óf dat bewijs er is, ja of nee.
Natuurlijk is het hele politieke bestel beïnvloed. Pim was de leider van de partij die de grootste was na de verkiezingen en maakte een reeële kans om minister-president te worden. Dat zijn objectieve feiten.
pi_138196043
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk is het hele politieke bestel beïnvloed. Pim was de leider van de partij die de grootste was na de verkiezingen en maakte een reeële kans om minister-president te worden. Dat zijn objectieve feiten.
Nee, de LPF was lang niet de grootste.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:47:40 #243
396550 Richestorags
pi_138196120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Correctie: had kunnen zijn. Verkeerd getyped. Maar het is onzin dat Volkert zijn daad geen maatschappelijke gevolgen heeft gehad (veel commotie) alsmede politieke gevolgen. Als gevolg daarvan had Volkert had gewoon levenslang moeten krijgen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:59:34 #244
238326 Worteltjestaart
pi_138196486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:
Dat is het probleem met discussie voeren met jou: je antwoordt niet, het enige dat je doet is je eigen mening als onweerspreekbaar feit uitspugen.

Klaar met jou!
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:01:21 #245
396550 Richestorags
pi_138196557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is het probleem met discussie voeren met jou: je antwoordt niet, het enige dat je doet is je eigen mening als onweerspreekbaar feit uitspugen.

Klaar met jou!
Ik verander mijn standpunt niet als ik van mening ben dat ik gelijk heb. Dat heet niet meewaaien met de wind :)
pi_138196811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik verander mijn standpunt niet als ik van mening ben dat ik gelijk heb. Dat heet niet meewaaien met de wind :)
Nee, dat heet eigenwijs.

Is een prima eigenschap, al moet het dan wel hand in hand gaan met kunde...
pi_138197495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Correctie: had kunnen zijn. Verkeerd getyped. Maar het is onzin dat Volkert zijn daad geen maatschappelijke gevolgen heeft gehad (veel commotie) alsmede politieke gevolgen. Als gevolg daarvan had Volkert had gewoon levenslang moeten krijgen.
Maar dat stond toen nog niet in de wet dat maatschappelijke/politieke gevolgen een zwaardere straf kunnen betekenen. Dat is later pas toegevoegd.
Volgens mij was 20 jaar gevangenisstraf de maximale straf op een enkelvoudige moord toen Volkert zijn daad pleegde.
pi_138197519
Het is sowieso een beetje 2002 om over de strafmaat van Van der Graaff te klagen.
pi_138201046
Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat Mediaverbod nou eigenlijk inhoud dat hem is gegeven. Voor zover begrijp ik dat hij met geen enkele media mag praten want dat is verboden. Maar hoe wil het OM dit zien? Ik neem aan dat dit helemaal niet geldt voor de media die een heksenjacht zal beginnen om een exclusief interview te krijgen. Dat gaat er dan toch heel vreemd uitzien waar de media gestraft wordt en Volkert eigenlijk beloond. Die van aard introvert is en liever helemaal niet met media wil praten.
pi_138202802
Die gaan ze zeker eerder vrijlaten dan 2 mei, anders staat iedere journalist te posten bij de gevangenis.
pi_138205709
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naast de moord op Theo van Gogh ging Mohammed B, hopende op een martelaarsdood, ook nog het vuurgevecht aan met de politie. Dus naast de moord is hij ook veroordeeld voor poging tot moord en poging tot doodslag.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:09:56 #252
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_138206409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar zou het bij leven en welzijn van Pim wel geworden zijn, al kan ik dat uiteraard niet met feiten staven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_138206451
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar zou het bij leven en welzijn van Pim wel geworden zijn, al kan ik dat uiteraard niet met feiten staven.
Da's lang niet zeker. Sterker nog: dode kandidaten trekken vaak meer stemmen dan levende.
pi_138206575
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat verhaal hoor ik vaker. Maar volgens mij is dat onzin. Fortuyn heeft ontzettend veel stemmen gekregen als postuum eerbetoon. Massaal stemden mensen op de overleden lijsttrekker. Als een soort collectief gebaar om de walging over deze politieke moord te laten blijken.

Als ik het me goed herinner stond hij voor de moord helemaal niet zo hoog in de peilingen (niet zo hoog als de LPF uiteindelijk eindigde).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138207610
ben benieuwd of die gast afgeschoten wordt als ie vrijkomt :)
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:36:30 #256
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138207652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef Eenskijken het volgende:
ben benieuwd of die gast afgeschoten wordt als ie vrijkomt :)
Nee, hij kan gerust in bepaalde buurten van Amsterdam en Rotterdam wonen voor bescherming :7
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:31:30 #257
396550 Richestorags
pi_138221190
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat heet eigenwijs.

Is een prima eigenschap, al moet het dan wel hand in hand gaan met kunde...
Jij bent sowieso niet serieus te nemen vanuit je ivoren torentje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:52:04 #258
238326 Worteltjestaart
pi_138221719
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:31 schreef Richestorags het volgende:
Is inhoudelijk reageren te moeilijk geworden?

Als je nou eens antwoord geeft op de vraag op grond van welk artikel aangetoond is dát er sprake is van democratische ontwrichting, en meteen je eigen bewering dat de rechter dat niet heeft meegewogen, bewijst?
pi_138223524
quote:

Het ligt natuurlijk allemaal aan mij en niet aan jou dat jij de inhoudelijke discussie niet aankon.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 maart 2014 @ 13:02:57 #260
3928 Ulx
pi_138223601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Naast de moord op Theo van Gogh ging Mohammed B, hopende op een martelaarsdood, ook nog het vuurgevecht aan met de politie. Dus naast de moord is hij ook veroordeeld voor poging tot moord en poging tot doodslag.
Dat, En hij weigerde zich te (laten) verdedigen in de rechtzaal. Dan kan het natuurlijk gewoon maar zo zijn dat de rechter de eis van het OM (levenslang) inwilligt.
pi_138224180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af hoe de discussie was geweest als Volkert van Dam of Rosenmöller had vermoord. Of al de mensen die hier dan nog vol fuore de rechtstaat verdedigen ook zo principieel waren.
Ik wel, niet omdat ik Fortuyn een stuk leuker vond dan Van Dam, maar omdat de scheiding tussen de uitvoerende en de rechterlijke macht veel te belangrijk is om naar aanleiding van één geval ter discussie te laten stellen door mensen die er gewoon nog nooit over nagedacht hebben.

Er zijn wel meer straffen waar ik het niet mee eens ben. Dat kan nooit een reden zijn om politici op het oordeel van de rechter te laten ingrijpen. Inmiddels is er ook wel zoveel veranderd dat Van der G. nu een veel zwaardere straf zou krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_138224267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:

Dat zegt meer over jou dan over de anderen, al was het al wel duidelijk dat jij vooral vanuit de emotie oordeelt en degenen die de rechtsstaat verdedigen gewoon kijken naar de wet hoe deze luidde op het moment van de daad en op basis daarvan tot een redelijke afweging komen die los staat van emotie.

Emotie is zelden een goede raadgever.
pi_138224436
Goede zaak dat van der G. beveiliging krijgt als hij vrijkomt:
http://www.nu.nl/binnenla(...)iliging-op-maat.html
pi_138225324
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer dat het nodig is.
pi_138226377
Gast heeft de komende 6 jaar écht geen leven met al die beperkingen, maar iig wel buiten de gevangenis.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:02:56 #266
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_138226960
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Hij gaat de gevangenis nog missen. :')

Laat 'm gewoon lekker zitten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_138231735
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef starla het volgende:
Gast heeft de komende 6 jaar écht geen leven met al die beperkingen, maar iig wel buiten de gevangenis.
Ach hij krijgt nu wel meteen een sociale huurwoning.
Als hij Pim niet 12 jaar geleden had gepopt dan had hij nu nog op de wachtlijst gestaan.
Iemand vermoorden is zo gek nog niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:35:21 #268
396550 Richestorags
pi_138232028
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zegt meer over jou dan over de anderen, al was het al wel duidelijk dat jij vooral vanuit de emotie oordeelt en degenen die de rechtsstaat verdedigen gewoon kijken naar de wet hoe deze luidde op het moment van de daad en op basis daarvan tot een redelijke afweging komen die los staat van emotie.

Emotie is zelden een goede raadgever.
Ik oordeel niet vanuit emotie. Ik oordeel vanuit het feit dat de straf niet in verhouding stond tot de daad. En als ik dan ook nog weet dat de rechter de middelen had om levenslang op te kunnen leggen, dit kan immers voor moord, is er mijns inziens in casu gefaald. Dat jij er dan van maakt dat ik geen inhoudelijke discussie aanga, jammer. Ik heb genoeg argumenten geleverd. Dat jij het er niet mee eens bent en het wil verleggen naar een juridische discussie is jouw probleem. Kijk eens buiten die kaders, dat beperkte denken vertroebelt duidelijk het vermogen om tot een correct oordeel te komen.
pi_138232199
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:35 schreef Richestorags het volgende:

Ik oordeel niet vanuit emotie. Ik oordeel vanuit het feit dat de straf niet in verhouding stond tot de daad. En als ik dan ook nog weet dat de rechter de middelen had om levenslang op te kunnen leggen, dit kan immers voor moord, is er mijns inziens in casu gefaald. Dat jij er dan van maakt dat ik geen inhoudelijke discussie aanga, jammer. Ik heb genoeg argumenten geleverd. Dat jij het er niet mee eens bent en het wil verleggen naar een juridische discussie is jouw probleem. Kijk eens buiten die kaders, dat beperkte denken vertroebelt duidelijk het vermogen om tot een correct oordeel te komen.
O, nu ga je mij vertellen dat als je gewoon even de wet terzijde schuift en "gezond verstand" gebruikt dat je dan tot een veel beter oordeel komt.

Nee, dan is het duidelijk.

Overigens heb je helemaal niet voldoende argumenten geleverd. Ik vroeg jou op grond van welke wettelijke bepalingen de rechters een hogere straf op hadden moeten leggen en jij kwam met wetsartikelen die op dat moment helemaal niet bestonden. Nadat ik je daar op wees bleef het stil.

Dan heb je echt de plank misgeslagen hoor. Tenminste juridisch... als die rechters hun gezond verstand hadden gebruikt hadden ze ook wel doorgehad dat er jaren later andere regels zouden gelden en daar al op voorgesorteerd. In la-la-land, that is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:11:24 #270
396550 Richestorags
pi_138235148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, nu ga je mij vertellen dat als je gewoon even de wet terzijde schuift en "gezond verstand" gebruikt dat je dan tot een veel beter oordeel komt.

Nee, dan is het duidelijk.

Overigens heb je helemaal niet voldoende argumenten geleverd. Ik vroeg jou op grond van welke wettelijke bepalingen de rechters een hogere straf op hadden moeten leggen en jij kwam met wetsartikelen die op dat moment helemaal niet bestonden. Nadat ik je daar op wees bleef het stil.

Dan heb je echt de plank misgeslagen hoor. Tenminste juridisch... als die rechters hun gezond verstand hadden gebruikt hadden ze ook wel doorgehad dat er jaren later andere regels zouden gelden en daar al op voorgesorteerd. In la-la-land, that is...
Ook ten tijde van Volkert kon er levenslang worden opgelegd voor moord. Als argumentatie voor levenslang hadden ze Volkert verwijtbaar kunnen achten voor de commotie die hij aanrichtte en de gevolgen van zijn daad, welke hij (deels) kon overzien. Ook het feit dat hij met het vermoorden een volksvertegenwoordiger belemmerde zijn functie uit te voeren, kon hem extra zwaar worden aangerekend. En dan kom je uit op levenslang. Jij kan alleen maar vanuit het juridische stramien praten omdat je een jurist bent. Vrij vermoeiend, mensen die niet buiten de kaders kunnen denken.
pi_138236081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:11 schreef Richestorags het volgende:

Ook ten tijde van Volkert kon er levenslang worden opgelegd voor moord. Als argumentatie voor levenslang hadden ze Volkert verwijtbaar kunnen achten voor de commotie die hij aanrichtte en de gevolgen van zijn daad, welke hij (deels) kon overzien. Ook het feit dat hij met het vermoorden een volksvertegenwoordiger belemmerde zijn functie uit te voeren, kon hem extra zwaar worden aangerekend. En dan kom je uit op levenslang. Jij kan alleen maar vanuit het juridische stramien praten omdat je een jurist bent. Vrij vermoeiend, mensen die niet buiten de kaders kunnen denken.
Vermoeiend zijn leken die denken dat ze het allemaal veel beter weten. Of van die figuren die nog niet droog achter hun oren zijn en het beter denken te weten. Of die droeftoeters die nog niets gepresteerd hebben en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:41:27 #272
396550 Richestorags
pi_138236333
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:35 schreef DS4 het volgende:

Of die droeftoeters die nog niets gepresteerd hebben en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
Heb je het nou over jezelf, wethoudertje?
pi_138239115
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:41 schreef Richestorags het volgende:

Heb je het nou over jezelf, wethoudertje?
Ga je nu de verongelijkte kleuter uithangen?
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:41:04 #274
396550 Richestorags
pi_138239208
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga je nu de verongelijkte kleuter uithangen?
Jij wordt persoonlijk omdat ik jouw mening en manier van denken niet deel. Newsflash: mensen denken anders.
pi_138239453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:

Jij wordt persoonlijk omdat ik jouw mening en manier van denken niet deel. Newsflash: mensen denken anders.
Lees onze discussie even terug en ga je dan even schamen...

quote:

donderdag 27 maart 2014 @ 20:47:57 #276
396550 Richestorags
pi_138239556
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees onze discussie even terug en ga je dan even schamen...

[..]

Dat is een constatering gebaseerd op meerdere topics waarin je constant mensen kleineert. Maar goed, ik zal er niet meer naar kijken. We kunnen de discussie voortzetten.
pi_138239734
is er al een track and trace app voor Volkert?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138239762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:47 schreef Richestorags het volgende:

Dat is een constatering gebaseerd op meerdere topics waarin je constant mensen kleineert.
Jij kleineert jezelf door zodra je het inhoudelijk niet af kan maar over te gaan op een ad hominen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:58:24 #279
396550 Richestorags
pi_138240154
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kleineert jezelf door zodra je het inhoudelijk niet af kan maar over te gaan op een ad hominen.
Ik heb je inhoudelijk al klop gegeven. Ik heb namelijk nog steeds geen argument van jou gezien waarom Volkert 20 jaar zou moeten krijgen. Volkert heeft nooit spijt betuigd, een belangrijke aanwijzing dat hij het weer zou kunnen doen.
pi_138240225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee, hij kan gerust in bepaalde buurten van Amsterdam en Rotterdam wonen voor bescherming :7
Verboden gebied voor hem, net als Hilversum en Den Haag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_138240352
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees dit nog even.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vermoeiend zijn leken die denken dat ze het allemaal veel beter weten. Of van die figuren die nog niet droog achter hun oren zijn en het beter denken te weten. Of die droeftoeters die nog niets gepresteerd hebben en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:04:26 #282
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138240463
quote:

[..]
wel zoiets als maatschappelijk belang.
wat dan precies?
pi_138240525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:58 schreef Richestorags het volgende:

Ik heb je inhoudelijk al klop gegeven.
Toen je aan kwam zetten met wetsartikelen die er ten tijde van zijn veroordeling niet waren? Rly?

quote:
Ik heb namelijk nog steeds geen argument van jou gezien waarom Volkert 20 jaar zou moeten krijgen. Volkert heeft nooit spijt betuigd, een belangrijke aanwijzing dat hij het weer zou kunnen doen.
Geen spijt betuigen zegt niets over recidivegevaar, dat verzin jij (is onderzocht en dat gevaar is aldus dat onderzoek laag).

Bovendien heeft hij 18 jaar gekregen.

Ik heb overigens weldegelijk aangegeven waarom de straf helemaal niet vreemd is: het was een enkelvoudige moord. Levenslang is voor de exteme gevallen. Dus dan kom je (in die tijd) automatisch bij 20 jaar en daar 10% onder... Tsja... Dat had van mij best 20 jaar mogen zijn, maar dat is gelul in de marge.
pi_138240594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lees dit nog even.

[..]

Wees dan ook zo sportief om te posten waar dat een reactie op is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:08:53 #285
396550 Richestorags
pi_138240710
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:05 schreef DS4 het volgende:

Toen je aan kwam zetten met wetsartikelen die er ten tijde van zijn veroordeling niet waren? Rly?
Er kon altijd al levenslang worden gegeven voor moord. Ik was lui, blame me.

quote:
Geen spijt betuigen zegt niets over recidivegevaar, dat verzin jij (is onderzocht en dat gevaar is aldus dat onderzoek laag).
Geen spijt betuigen betekent dat je nog steeds de gevolgen van je daad niet inziet en niet inziet dat het verkeerd is. Ergo: je zou het zo opnieuw doen mocht je een nieuw gevaar zien.

quote:
Bovendien heeft hij 18 jaar gekregen.

Ik heb overigens weldegelijk aangegeven waarom de straf helemaal niet vreemd is: het was een enkelvoudige moord. Levenslang is voor de exteme gevallen. Dus dan kom je (in die tijd) automatisch bij 20 jaar en daar 10% onder... Tsja... Dat had van mij best 20 jaar mogen zijn, maar dat is gelul in de marge.
Het was een extreem geval en geen simpele enkelvoudige moord. Net als Mohammed B. geen simpele enkelvoudige moord had gepleegd.
pi_138241428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:08 schreef Richestorags het volgende:

Er kon altijd al levenslang worden gegeven voor moord. Ik was lui, blame me.

Je moet altijd eerst weten waarover je het hebt voordat je mee gaat praten...

quote:
Geen spijt betuigen betekent dat je nog steeds de gevolgen van je daad niet inziet en niet inziet dat het verkeerd is. Ergo: je zou het zo opnieuw doen mocht je een nieuw gevaar zien.
Jouw mening. Uit onderzoek komt dus iets anders.

quote:
Het was een extreem geval en geen simpele enkelvoudige moord. Net als Mohammed B. geen simpele enkelvoudige moord had gepleegd.
Er is al goed uitgelegd waarom Bouyeri een ander geval is.

Vanuit het wetboek van strafrecht geredeneerd (en de rechter moet daar vanuit gaan) was het geen extreem geval.

Zoals ik al vanaf het begin af aan aangaf: van mij persoonlijk mocht hij levenslang krijgen, maar juridisch gezien slaat dat echt nergens op.
pi_138242129
quote:
16s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees dan ook zo sportief om te posten waar dat een reactie op is...
Die staat er toch boven als je op die quote klikt?
Dat is nog een vrij milde bewoording, jij begint gelijk over meerdere mensen en dat niemand er iets van begrijpt.

Denk zomaar dat mensen die houding een beetje zat beginnen te worden.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:39:20 #288
396550 Richestorags
pi_138242386
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:21 schreef DS4 het volgende:

[

Je moet altijd eerst weten waarover je het hebt voordat je mee gaat praten...
Ik weet waar ik het over heb. Feit: de rechter had de instrumenten om levenslang te kunnen geven. Succes met debunken.

quote:
Jouw mening. Uit onderzoek komt dus iets anders.
Leuk en aardig maar het is onmogelijk dat failproof te voorspellen. Dat is al zo vaak gebleken.

quote:
Er is al goed uitgelegd waarom Bouyeri een ander geval is.
Ander ja. Bouyeri had geeneens een volksvertegenwoordiger vermoord.

quote:
Vanuit het wetboek van strafrecht geredeneerd (en de rechter moet daar vanuit gaan) was het geen extreem geval.

Zoals ik al vanaf het begin af aan aangaf: van mij persoonlijk mocht hij levenslang krijgen, maar juridisch gezien slaat dat echt nergens op.
Niet? Elke moord is anders. Waarom denk je dat er geen een standaardstraf is?
pi_138242521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef Specularium het volgende:

Die staat er toch boven als je op die quote klikt?
Dat is nog een vrij milde bewoording, jij begint gelijk over meerdere mensen en dat niemand er iets van begrijpt.

Denk zomaar dat mensen die houding een beetje zat beginnen te worden.
Ik ben die houding van zeiken zonder je te willen verdiepen in de materie zat. En bepaald niet een beetje.
pi_138242661
quote:
16s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben die houding van zeiken zonder je te willen verdiepen in de materie zat. En bepaald niet een beetje.
Misschien kun je het dan beter proberen uit te leggen ipv in de aanval te gaan.
pi_138242914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Richestorags het volgende:

Ik weet waar ik het over heb. Feit: de rechter had de instrumenten om levenslang te kunnen geven. Succes met debunken.

Het gaat niet om de vraag wat een rechter kan en mag, maar wat correct is. Dat is al weer een wezenlijk andere vraag.

quote:
Leuk en aardig maar het is onmogelijk dat failproof te voorspellen. Dat is al zo vaak gebleken.
Dan nog is die mening in ieder geval gebaseerd op onderzoek in plaats van 'ook maar een mening'.

quote:
Ander ja. Bouyeri had geeneens een volksvertegenwoordiger vermoord.
PF was geen volksvertegenwoordiger en al was dat anders, dan nog is dat juridisch niet relevant.

Verder leek mij de uitleg simpel zat om zonder nadere uitleg te worden begrepen.

quote:
Niet? Elke moord is anders. Waarom denk je dat er geen een standaardstraf is?
Wat is je punt?
pi_138243178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:44 schreef Specularium het volgende:

Misschien kun je het dan beter proberen uit te leggen ipv in de aanval te gaan.
Misschien kun jij beter teruglezen, dan zie je dat ik het weldegelijk uitleg en pas na de tweede aanval daarop reageer met slechts een spiegeltje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:26:29 #293
396550 Richestorags
pi_138245265
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:

Het gaat niet om de vraag wat een rechter kan en mag, maar wat correct is. Dat is al weer een wezenlijk andere vraag.

Dit was correct geweest. Zowel maatschappelijk als juridisch als ethisch als moreel.

quote:
Dan nog is die mening in ieder geval gebaseerd op onderzoek in plaats van 'ook maar een mening'.
Maar de waarde ervan is vrij beperkt. Psychologie is bovendien geen anchored science. Er zitten nogal wat haken en ogen aan, een van de redenen waarom psychologen er nogal vaak naast zitten. Mechanismen worden nog maar half begrepen of geheel niet.

quote:
PF was geen volksvertegenwoordiger en al was dat anders, dan nog is dat juridisch niet relevant.
Nee, hij was verhinderd om het te worden, nog erger. Dat hij het zou worden, moge duidelijk zijn.

quote:
Wat is je punt?
Dat er tussen moorden sowieso al onderscheid wordt gemaakt en de ene moord extremer wordt geacht dan de ander, gezien de verschillende strafmaten. Deze moord viel zonder twijfel in de zwaarste extreme categorie. Dat jij daar anders over denkt, helaas. Helaas dacht de rechter er ook anders over.
pi_138245638
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:26 schreef Richestorags het volgende:

Dit was correct geweest. Zowel maatschappelijk als juridisch als ethisch als moreel.

Nee. Kijk maar eens naar alle personen die levenslang hebben. Allemaal hebben ze meerdere delicten op hun kerfstok.

Op basis van 1 delict is levenslang niet passend en geboden.

quote:
Maar de waarde ervan is vrij beperkt. Psychologie is bovendien geen anchored science. Er zitten nogal wat haken en ogen aan, een van de redenen waarom psychologen er nogal vaak naast zitten. Mechanismen worden nog maar half begrepen of geheel niet.
Nog steeds: veel nauwkeuriger dan de natte vinger.

quote:
Nee, hij was verhinderd om het te worden, nog erger. Dat hij het zou worden, moge duidelijk zijn.
Het is niet te bewijzen. Aannemelijk wel, maar je weet het niet.

quote:
Dat er tussen moorden sowieso al onderscheid wordt gemaakt en de ene moord extremer wordt geacht dan de ander, gezien de verschillende strafmaten. Deze moord viel zonder twijfel in de zwaarste extreme categorie. Dat jij daar anders over denkt, helaas. Helaas dacht de rechter er ook anders over.
Binnen de cat enkelvoudige moord is het inderdaad aan de extreme kant (het kan echt nog wel erger hoor...), maar het blijft enkelvoudig.

Levenslang is gewoon voor mensen die meermaals in de fout gaan.
pi_138246140
Overigens, het zij maar gezegd: het EHRM heeft al een oordeel geveld op basis waarvan je kan concluderen dat levenslang zoals we dat (alleen) in NL kennen (zonder vervroegde invrijheidsstelling) inhumaan is en daarmee derhalve in strijd met het EVRM.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:44:18 #296
396550 Richestorags
pi_138246281
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:33 schreef DS4 het volgende:

Nee. Kijk maar eens naar alle personen die levenslang hebben. Allemaal hebben ze meerdere delicten op hun kerfstok.
Dat is geen argument want de mogelijkheid bestaat om levenslang te kunnen geven aan een enkelvoudige moordenaar. Er kan dus worden afgeweken, wat ook had moeten gebeuren.

quote:
Op basis van 1 delict is levenslang niet passend en geboden.
1 delict met een mega impact, waarvan je bewust accepteerde zijnde Volkert dat die er zou zijn en groter dan bij het vermoorden van Pietje uit Schubbekutteveen. Ik vind het sowieso al vrij vreemd om iemand vrij te laten die een ander permanent het leven heeft ontnomen, diegene komt er dan namelijk beter vanaf dan de ander en dat moet mijns inziens nooit de bedoeling zijn maar dat is een andere discussie.

quote:
Nog steeds: veel nauwkeuriger dan de natte vinger.
Ik ben niet zo van de experimenten als het om veiligheid gaat.

quote:
Het is niet te bewijzen. Aannemelijk wel, maar je weet het niet.
Hij heeft hem de kans ontnomen het ooit te worden en zijn populaire beweging effectief monddood gemaakt.

quote:
Binnen de cat enkelvoudige moord is het inderdaad aan de extreme kant (het kan echt nog wel erger hoor...), maar het blijft enkelvoudig.

Levenslang is gewoon voor mensen die meermaals in de fout gaan.
Tot nu toe wel ja. Een progressieve rechter had daar echter vanaf moeten wijken door lef te hebben. Nu was het gewoon braaf het stramien volgen en op safe spelen.
pi_138246833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:44 schreef Richestorags het volgende:

Dat is geen argument want de mogelijkheid bestaat om levenslang te kunnen geven aan een enkelvoudige moordenaar. Er kan dus worden afgeweken, wat ook had moeten gebeuren.

De wetgever heeft anders levenslang bedoeld voor meervoudig moordenaars.

Er wordt dus al een loopje genomen daarmee en jij wil nog een stap verder, terwijl het EHRM het al als inhumaan heeft betiteld.

quote:
1 delict met een mega impact, waarvan je bewust accepteerde zijnde Volkert dat die er zou zijn en groter dan bij het vermoorden van Pietje uit Schubbekutteveen. Ik vind het sowieso al vrij vreemd om iemand vrij te laten die een ander permanent het leven heeft ontnomen, diegene komt er dan namelijk beter vanaf dan de ander en dat moet mijns inziens nooit de bedoeling zijn maar dat is een andere discussie.
Dat jij vindt dat het een mega impact heeft is juridisch niet zo relevant. Het staat genoteerd, maar is niet echt een ter zake doend argument.

quote:
Ik ben niet zo van de experimenten als het om veiligheid gaat.
Dan moeten we iedereen opsluiten.

quote:
Hij heeft hem de kans ontnomen het ooit te worden en zijn populaire beweging effectief monddood gemaakt.
Hetgeen juridisch niet zo relevant is.

quote:
Tot nu toe wel ja. Een progressieve rechter had daar echter vanaf moeten wijken door lef te hebben. Nu was het gewoon braaf het stramien volgen en op safe spelen.
Nee.

De wetgever heeft uitdrukkelijk levenslang bedoeld voor meervoudige moordenaars. Dat dat al is opgerekt is al schandalig, maar nog een stap verder en het EHRM grijpt definitief in en dan is levenslang niet meer levenslang, maar gewoon heel erg lang.

Dan moet je een hoog risico op recidive gaan bewijzen... Guess what? Dan was vd Graaf vrijgekomen... Maar wie weet ook een Bouyeri.

Is dat wat je wil?
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:57:44 #298
396550 Richestorags
pi_138246959
Het EHRM kan me wat. Ik vind het doodschieten van politici inhumaan.
pi_138247080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef Richestorags het volgende:
Het EHRM kan me wat. Ik vind het doodschieten van politici inhumaan.
Dat laatste wordt dan ook bestraft.

Het lijkt mij verder wel eens iets om over na te denken als verstandige mensen menen dat iets inhumaan is. We zijn dacht ik een beschaafd land...
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:06:01 #300
396550 Richestorags
pi_138247408
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste wordt dan ook bestraft.

Het lijkt mij verder wel eens iets om over na te denken als verstandige mensen menen dat iets inhumaan is. We zijn dacht ik een beschaafd land...
Verstandige mensen menen iets. Buiten Nederland ja. In Nederland zijn er verstandige mensen die menen dat het goed is. Overigens hebben wij gratie, je kan er dus wel degelijk uit in theorie. Dat is genoeg. Wij zijn beschaafd, Volkert niet. Het laten rondlopen van dergelijke figuren is pas onbeschaafd...
pi_138247923
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:06 schreef Richestorags het volgende:

Verstandige mensen menen iets. Buiten Nederland ja. In Nederland zijn er verstandige mensen die menen dat het goed is.
Ik ken ze niet, eerlijk gezegd.

Het is een electoraal geen geweldig standpunt, maar of je je daar door tegen zou moeten houden...

quote:
Overigens hebben wij gratie, je kan er dus wel degelijk uit in theorie. Dat is genoeg.
Nee, dat is onvoldoende. Een puur theoretische mogelijkheid doet er helemaal niets aan af.

quote:
Wij zijn beschaafd, Volkert niet. Het laten rondlopen van dergelijke figuren is pas onbeschaafd...
Rechten zijn niets waard als je ze terzijde schuift zodra het jeukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')