abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138191919
Ik snap de hele commotie niet rondom Volkert van der G. Hij is echt niet anders dan elke andere moordenaar. Zelfde rechten en zelfde plichten. Hij zit zijn straf netjes uit. Hij is echt geen gevaar meer voor de samenleving. Daarbij zeg ik eerlijk. Ik zou die man echt niet meer kunnen herkennen als de man bij ons in de supermarkt zou staan.
pi_138192023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, art. 288a Sr bestaat pas sinds 2005.
Nulla poena sine lege.
Rechtsstaat, mensen.
I´m back.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:51:09 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138192409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, maar juridisch gezien snijdt het niet echt hout en de rechter dient op basis van de wet te oordelen, want je hoort nu eenmaal vooraf te weten wat de consequenties zijn van jouw wandaden.

Als we vinden dat een politieke moord zwaarder dient te worden bestraft moeten we de wet aanpassen. En dan geldt het voor toekomstige gevallen.

Mij bevalt de uitkomst ook niet, maar ik ben het er toch mee eens. ;)
Juridisch gezien snijdt het wel degelijk hout. Als Volkert als een staatsgevaar kan worden betiteld (dat is toch ook de reden waarom figuren als Samir A. preventief veroordeeld werden?) kan hij op basis daarvan levenslang krijgen. Dan moet dat worden beargumenteerd door het feit dat de maatschappij er gebaat bij is dat hij levenslang wordt opgesloten, gemotiveerd uit het feit dat hij een politicus heeft omgelegd en hiermee het hele politieke bestel blijvend heeft beïnvloed. Gezien hij ook geen spijt betuigde, kan geconcludeerd worden dat hij dit mogelijk opnieuw zal doen mocht hij een nieuw gevaar zien (in zijn ogen).

De wet is een instrument waarmee de rechter kan straffen. Argumentatie voor de straf kan gehaald worden uit de feiten waaraan Volkert schuldig is en mogelijk schuldig zal zijn in de toekomst. Daarmee zou een levenslange straf gerechtvaardigd zijn. Dat sommige mensen hier anders over denken, zal me een worst wezen. Ik vind het een aanfluiting.
pi_138192517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:51 schreef Richestorags het volgende:

Juridisch gezien snijdt het wel degelijk hout. Als Volkert als een staatsgevaar kan worden betiteld (dat is toch ook de reden waarom figuren als Samir A. preventief veroordeeld werden?) kan hij op basis daarvan levenslang krijgen. Dan moet dat worden beargumenteerd door het feit dat de maatschappij er gebaat bij is dat hij levenslang wordt opgesloten, gemotiveerd uit het feit dat hij een politicus heeft omgelegd en hiermee het hele politieke bestel blijvend heeft beïnvloed. Gezien hij ook geen spijt betuigde, kan geconcludeerd worden dat hij dit mogelijk opnieuw zal doen mocht hij een nieuw gevaar zien (in zijn ogen).
Als jij meent dat het juridisch hout snijdt, zou je mij dan willen vertellen op grond van welk wetsartikel jij meent dat het juridisch hout snijdt? Want nu moet ik een beetje gissen wat jij bedoelt en dat komt de discussie niet ten goede.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:57:56 #230
396550 Richestorags
pi_138192658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij meent dat het juridisch hout snijdt, zou je mij dan willen vertellen op grond van welk wetsartikel jij meent dat het juridisch hout snijdt? Want nu moet ik een beetje gissen wat jij bedoelt en dat komt de discussie niet ten goede.
Op basis van artikel 288 en 289 mag de rechter een levenslange gevangenisstraf opleggen. De argumentatie daarvoor mag de rechter geven. De argumentatie om hem levenslang op te leggen, was sluitend geweest op basis van de feiten die Volkert heeft gepleegd. Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:06:02 #231
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138192907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
Je gaat er dus nu wel voor het gemak van uit dat (1) uit het aangevoerde bewijs van het OM bleek dat er sprake was van de wens om het gehele politieke bestel te beïnvloeden met zijn daad en (2) dat zijn daad aantoonbaar dat wat jij zo mooi "het democratisch proces" heeft verhinderd.

Er moet wél bewijs zijn, en wie zegt dat er niet gekeken is óf dat bewijs naar oordeel van de rechtbank er was of niet?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:18:11 #232
396550 Richestorags
pi_138193230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je gaat er dus nu wel voor het gemak van uit dat (1) uit het aangevoerde bewijs van het OM bleek dat er sprake was van de wens om het gehele politieke bestel te beïnvloeden met zijn daad en (2) dat zijn daad aantoonbaar dat wat jij zo mooi "het democratisch proces" heeft verhinderd.

Er moet wél bewijs zijn, en wie zegt dat er niet gekeken is óf dat bewijs naar oordeel van de rechtbank er was of niet?
Volkert van der G. kon vooraf weten DAT hij het hele politieke bestel zou beïnvloeden door Pim te vermoorden, dat is het voorbedachte rade aspect. Je weet dat als je iemand gaat vermoorden dat je deze effectief verhindert in het uitvoeren van zijn functie van vertegenwoordiging van het volk.
pi_138193308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef starla het volgende:

[..]

Nou, levenslang dan of 20 jaar had prima volstaan. Was niet helemaal de kern van mijn mening.
Het verschil tussen 18 jaar en 20 jaar is natuurlijk niet echt heel groot. In het laatste geval had hij 16 maanden langer in de cel gezeten, tot september 2015.
pi_138193366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:

Op basis van artikel 288 en 289 mag de rechter een levenslange gevangenisstraf opleggen. De argumentatie daarvoor mag de rechter geven. De argumentatie om hem levenslang op te leggen, was sluitend geweest op basis van de feiten die Volkert heeft gepleegd. Als het Badr Hari zwaar aangerekend kan worden dat hij getuigen heeft proberen te beïnvloeden (extra straf) kan het Volkert extra zwaar worden aangerekend dat hij een geheel politiek bestel heeft beïnvloed en een democratisch proces effectief heeft verhinderd (levenslang). Zo moeilijk is het allemaal niet.
Nou kennelijk is het best moeilijk, want je beroept je nu op de wet zoals deze luidt na de daad zelf (en zelfs na de uitspraak).

Juridisch gezien heb je dus geen punt. Dat zou wat zijn zeg!
pi_138193397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Volkert van der G. kon vooraf weten DAT hij het hele politieke bestel zou beïnvloeden door Pim te vermoorden, dat is het voorbedachte rade aspect. Je weet dat als je iemand gaat vermoorden dat je deze effectief verhindert in het uitvoeren van zijn functie van vertegenwoordiging van het volk.
En dat is meteen een gehele beinvloeding van het politieke bestel? Wat is er nou zo veranderd sinds die tijd dan? En wanneer geldt dit volgens jou? Is dat bijvoorbeeld ook als een raadslid uit de gemeente Schubbekutteveen wordt vermoord?

Oftewel: te kort door de bocht.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:35:56 #236
396550 Richestorags
pi_138193750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat is meteen een gehele beinvloeding van het politieke bestel? Wat is er nou zo veranderd sinds die tijd dan? En wanneer geldt dit volgens jou? Is dat bijvoorbeeld ook als een raadslid uit de gemeente Schubbekutteveen wordt vermoord?

Oftewel: te kort door de bocht.
Nee, iedereen wat dat hij het politieke bestel op een andere wijze beïnvloedt door een raadslid uit Schubbekutteveen te vermoorden dan een politicus die waarschijnlijk minister-president zou worden. Jouw vergelijking is pas kort door de bocht.
pi_138193828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, iedereen wat dat hij het politieke bestel op een andere wijze beïnvloedt door een raadslid uit Schubbekutteveen te vermoorden dan een politicus die waarschijnlijk minister-president zou worden. Jouw vergelijking is pas kort door de bocht.
Ik vergelijk niks, beter lezen. Het is een vraag, probeer het eens met een antwoord.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:10 #238
862 Arcee
Look closer
pi_138194283
quote:
Aangifte Wilders om moordfilmpje Volkert

PVV-leider Geert Wilders gaat aangifte doen van een filmpje dat woensdag op internet is verschenen over een bloedig gevecht tussen Volkert van der G. en Wilders. In een begeleidend tekstje staat dat Wilders in 2014 wordt vermoord door Van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn die op 2 mei onder voorwaarden vrijkomt.

In het filmpje van 'openomroep' op YouTube wordt een op Wilders lijkende man tijdens een gevecht in zijn buik gestoken, waarna Wilders uithaalt naar z'n tegenstander. Het lijkt erop dat het gezicht van Geert Wilders is bewerkt in scenes uit de horrorfilm Hills Have Eyes.

Ondertussen komt de tekst 'MEN LAAT VAN DE G VRIJ, VERKEERDE KEUZE' in beeld. Volgens Wilders zijn het „zieke geesten die zoiets maken”. De combinatie van filmpje en tekst is voor hem aanleiding aangifte te doen, liet hij aan het ANP weten.

Een ruimte meerderheid van de Tweede Kamer steunt de voorwaardelijke vrijlating van Volkert van der G.; de PVV vindt de vrijlating onacceptabel.

ATTENTIE: SCHOKKENDE BEELDEN. Het buitengewoon bloedige filmpje.

Bron: www.telegraaf.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:21:30 #239
238326 Worteltjestaart
pi_138195183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef Richestorags het volgende:
Nee, je snapt de vraag niet.

Jij beweert dát er onomstotelijk vast is komen te staan dát het gehele politieke bestel is beïnvloed.
Dat weet jij helemaal niet, dat vind jij. Veroordeling van een verdachte op basis van wat iemand vindt, is wat anders dan veroordeling op basis van wat bewezen wordt geacht te zijn.
Je gaat er (nogmaals!) van uit dat helemaal niet door de rechter is gekeken óf dat bewijs er is, ja of nee.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_138195544
Is Wilders al ondergedoken?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:43:46 #241
396550 Richestorags
pi_138195981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:21 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, je snapt de vraag niet.

Jij beweert dát er onomstotelijk vast is komen te staan dát het gehele politieke bestel is beïnvloed.
Dat weet jij helemaal niet, dat vind jij. Veroordeling van een verdachte op basis van wat iemand vindt, is wat anders dan veroordeling op basis van wat bewezen wordt geacht te zijn.
Je gaat er (nogmaals!) van uit dat helemaal niet door de rechter is gekeken óf dat bewijs er is, ja of nee.
Natuurlijk is het hele politieke bestel beïnvloed. Pim was de leider van de partij die de grootste was na de verkiezingen en maakte een reeële kans om minister-president te worden. Dat zijn objectieve feiten.
pi_138196043
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk is het hele politieke bestel beïnvloed. Pim was de leider van de partij die de grootste was na de verkiezingen en maakte een reeële kans om minister-president te worden. Dat zijn objectieve feiten.
Nee, de LPF was lang niet de grootste.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:47:40 #243
396550 Richestorags
pi_138196120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, de LPF was lang niet de grootste.
Correctie: had kunnen zijn. Verkeerd getyped. Maar het is onzin dat Volkert zijn daad geen maatschappelijke gevolgen heeft gehad (veel commotie) alsmede politieke gevolgen. Als gevolg daarvan had Volkert had gewoon levenslang moeten krijgen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:59:34 #244
238326 Worteltjestaart
pi_138196486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Richestorags het volgende:
Dat is het probleem met discussie voeren met jou: je antwoordt niet, het enige dat je doet is je eigen mening als onweerspreekbaar feit uitspugen.

Klaar met jou!
  woensdag 26 maart 2014 @ 17:01:21 #245
396550 Richestorags
pi_138196557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:59 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is het probleem met discussie voeren met jou: je antwoordt niet, het enige dat je doet is je eigen mening als onweerspreekbaar feit uitspugen.

Klaar met jou!
Ik verander mijn standpunt niet als ik van mening ben dat ik gelijk heb. Dat heet niet meewaaien met de wind :)
pi_138196811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 17:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik verander mijn standpunt niet als ik van mening ben dat ik gelijk heb. Dat heet niet meewaaien met de wind :)
Nee, dat heet eigenwijs.

Is een prima eigenschap, al moet het dan wel hand in hand gaan met kunde...
pi_138197495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Correctie: had kunnen zijn. Verkeerd getyped. Maar het is onzin dat Volkert zijn daad geen maatschappelijke gevolgen heeft gehad (veel commotie) alsmede politieke gevolgen. Als gevolg daarvan had Volkert had gewoon levenslang moeten krijgen.
Maar dat stond toen nog niet in de wet dat maatschappelijke/politieke gevolgen een zwaardere straf kunnen betekenen. Dat is later pas toegevoegd.
Volgens mij was 20 jaar gevangenisstraf de maximale straf op een enkelvoudige moord toen Volkert zijn daad pleegde.
pi_138197519
Het is sowieso een beetje 2002 om over de strafmaat van Van der Graaff te klagen.
pi_138201046
Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat Mediaverbod nou eigenlijk inhoud dat hem is gegeven. Voor zover begrijp ik dat hij met geen enkele media mag praten want dat is verboden. Maar hoe wil het OM dit zien? Ik neem aan dat dit helemaal niet geldt voor de media die een heksenjacht zal beginnen om een exclusief interview te krijgen. Dat gaat er dan toch heel vreemd uitzien waar de media gestraft wordt en Volkert eigenlijk beloond. Die van aard introvert is en liever helemaal niet met media wil praten.
pi_138202802
Die gaan ze zeker eerder vrijlaten dan 2 mei, anders staat iedere journalist te posten bij de gevangenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')