abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2013 @ 11:48:36 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt

ik vind dat hij dat niet zou moeten hebben
ik wel :6
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:49:09 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144666
nou ik niet verdorre!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:49:50 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, ze hadden 26 zetels en zaten in een CDA/VVD-coalitie.
Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 11:52:57 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144783
al zal er vanuit de politiek ontzettend veel druk gezet blijven worden onder het mom van de veiligheid van Volkert zelf, vooral met de rethoriek dat Fortuyn gisteren weer vermoord is... :')
pi_134144785
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Zeker, daar was hij goed in. Maar kennelijk niet goed genoeg om meer dan 26/150e voor hem te laten stemmen.
ja, OK, is niet helemaal zo te zeggen omdat de verkiezingen een week na z'n dood waren. Maar in de peiling stond 'ie ook niet op >75 zetels.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:54:03 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144812
Fortuin had in mijn ogen een goed verhaal, ik zou er op stemmen maar toen hij werd neergeschoten stemde ik op de VVD

nu hebben we Rutte en nu stem ik helemaal niet meer

Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
pi_134145061
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... Hij heeft iig meer significantie gehad voor nederland dan een willekeurige moordenaar...
En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.
quote:
maar Volkert is gestraft volgens nederlands recht en dat dient gerespecteerd te worden, een uitzondering voor hem maken zou funest zijn voor de maatschappij
Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
pi_134145150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:

[..]

En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.

[..]

Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

[..]

Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
pi_134145176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
Alle Turken terug naar Marokko is geen oplossing..

Ontwikkelingshulp, kunstsubsidies en reli-kul stoppen is dus volgens jou wel dé oplossing voor significante problemen als huizenprijzen icm HRA en huursubsidie, pensioendekking en verschraling van gezondheidszorg?

Maar serieus, als die oplossingen niet alleen mij maar ook de vertegenwoordigers van iedereen die niet op de PVV hebben gestemd is het geen oplossing want geen draagkracht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deshain op 11-12-2013 12:13:26 ]
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 12:06:21 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134145211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de meeste oplossingen die de PVV bied zijn gewoon niet haalbaar

beetje preken voor het koor, heel veel meer is het niet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:09 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134145239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:
Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord
dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
pi_134145427
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef Re het volgende:

[..]

dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
pi_134145652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
pi_134145926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
pi_134146071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:30 schreef DonJames het volgende:
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
Die man had dan ook de uitstraling van een plakje leverworst wat je twee dagen buiten de koelkast had laten liggen. Fortuyn en Wilders tonen aan dat imago belangrijker is dan ooit in de politiek.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:38:06 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146142
\
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Re het volgende:
nou ja, er is natuurlijk wel een maatschappelijk belang wat op een ander vlak ligt dan welke willekeurige moordenaar dan ook... Dit is er wel een die de geschiedenis van een land heeft veranderd
dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
Laffe huichelaar
  woensdag 11 december 2013 @ 12:40:56 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
pi_134146217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:41:15 #69
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134146222
Ik zie hem al zitten bij P&W samen met Fredje en Ivo. _O_ _O_ _O_
  woensdag 11 december 2013 @ 12:44:17 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
  woensdag 11 december 2013 @ 12:46:31 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146341
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
Laffe huichelaar
pi_134146359
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:52:24 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
  woensdag 11 december 2013 @ 12:55:19 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
pi_134146632
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
Ja klopt, het loont niet om eerlijk en open te zeggen dat je het maar moet accepteren omdat het één van de fundamenten onder onze samenleving is.
Dát is klachtwaardig, of dat nou komt door de media, de oppervlakkigheid van een groot deel van het electoraat of gebrek aan ruggegraat bij Rutte maakt niet zoveel uit.
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
Wat is dan feitelijk het probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')