abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134143187
quote:
Proefverlof voor Volkert vd Graaf
Toegevoegd: woensdag 2 okt 2013, 10:01
Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, mag met proefverlof. Dat heeft de Raad voor Strafrechtstoepassing besloten, bevestigen bronnen aan de NOS.

Staatssecretaris Teeven van Justitie zei eerder nog dat Van der Graaf niet met proefverlof mag, omdat dat onrust in de maatschappij zou veroorzaken. Ook zou meespelen dat de veiligheid van Van der Graaf niet gegarandeerd kan worden omdat hij meermalen is bedreigd.

Van der Graaf werd in 2003 tot achttien jaar cel veroordeeld voor de moord op Fortuyn, een jaar eerder, op het Mediapark in Hilversum. Als hij tweederde van zijn straf heeft uitgezeten, kan hij vervroegd vrijkomen. Dat is in mei 2014.
http://nos.nl/artikel/557(...)olkert-vd-graaf.html
pi_134143225
Woh u bent op tijd erbij.
pi_134143258
quote]0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[/quote]

quote:
. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.

Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
pi_134143341
Wanneer bij Twan Huys??

Overigens niet echt nieuws, hij komt sowieso vrij in mei en is al eens met verlof geweest.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:58:08 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil, voor mij dan, in de rechten van iemand die een ander in koelen bloede afknalt omdat hij iets anders vindt en de rechten van een internetforummodje dat een beetje loopt te trollen ;).

We hadden eerst besloten dat jij als moordernaar best vrij mocht, maar nu hebben we ons bedacht, rot voor je joh!

Ik zie het probleem niet B-).
Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134143409
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134143423
quote:

[..]

Mohammed ging ook nog een vuurgevecht aan met de politie in de hoop te sterven als een martelaar vandaar dus levenslang.

Gelukkig is het hier geen VS waar een man ruim 30 jaar opgesloten blijft zitten voor een moord.
pi_134143448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
pi_134143496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?

Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Get woke, go broke!
pi_134143508
Ik vind het alleen zo raar dat het in Nederland zo geregeld is dat iemand na 2/3e van zijn straf uitgezeten te hebben vrijkomt bij goed gedrag. En dat goede gedrag heeft iemand mijn inziens veel te snel. Je moet het wel heel bont maken wil je je hele straf uit moeten zitten.
pi_134143535
hm

sinds ze dat ingevoerd hebben is er geen cellentekort meer
  woensdag 11 december 2013 @ 11:04:55 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134143540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef arjan1112 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[..]

[/quote]

:')

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 11 december 2013 @ 11:05:03 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

quote:

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Vrijheid
pi_134143678
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1112 op 11-12-2013 11:10:25 ]
pi_134143701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

:')

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
[/quote]
Hoezo betalen ?
pi_134143758
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

[..]

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Get woke, go broke!
pi_134143808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef HeatWave het volgende:

Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?
Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?
quote:
Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
pi_134143859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?

[..]

Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

Get woke, go broke!
pi_134143874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:16:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eensch. Het zullen de mensen in de advocatuur of die diep met hun oogkleppen in het wetboek zitten die dit zo zien verder.

quote:
True, al vind ik dit weer niet helemaal waar voor strafrecht. ik zou me niet prettig voelen in een land die strafrecht gaat afstemmen op de emotie van de massa. Al maakt dat je natuurlijk nog geen tokkie als je het belachelijk vind dat die knakker weer überhaupt op straat komt te staan.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 11:17:40 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_134143904
quote:
ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer
ten tijde van zijn dood was Fortuyn geen politicus in een officiële functie (in iedergeval niet landelijk), maar slechts kandidaat. Was hij wel een volksvertegenwoordiger, dan had dat ongetwijfeld ook meegewogen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_134143914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

[ afbeelding ]
Ik begrijp de boodschap niet helemaal. Geen rechtsbeginselen voor klootzakken? Of noem je mij nou een asshole?
pi_134143925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.

Volkert mag van mij gewoon tot zijn dood wegrotten in een kerker. Tokkie ben ik he?
Get woke, go broke!
pi_134143973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.
Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

En dat is nog mod ook, bijzonder sneu.
pi_134143983
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

Weet je wat sneu is? Dat mod zijn er weer bij slepen. totaal irrelevant.
Get woke, go broke!
pi_134144025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik voer gewoon een inhoudelijke discussie. Begin jij ineens op de man te spelen. En ja, van een mod mag je verwachten dat 'ie zich een beetje fatsoenlijk gedraagt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:23:42 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144049
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Vrijheid
pi_134144069
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Dat dus O+.
Get woke, go broke!
pi_134144111
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.
Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:30:24 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
agreed

beetje een flauwe dooddoener

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

niet miepen, die deur zet je zelf open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134144234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wederom heb je gelijk. En wederom klopt wat ik zeg ook. Je doet enorm verheven omdat je precies de letter van de "wet" of netiquette volgt.

Maar toch zijn er zat mensen die vinden dat je niet zo moet mierenneuken en eens de andere kant van de zaak moet leren inzien.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:32:12 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144250
het klopt helemaal niet wat jij zegt want hij doet helemaal niet verheven

hij is het gewoon niet met je eens ... happens
pi_134144286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:32 schreef sp3c het volgende:
het klopt helemaal niet wat jij zegt want hij doet helemaal niet verheven

hij is het gewoon niet met je eens ... happens
ja, en ik niet met hem, happens, Heeft het feit dat ik mod ben 0,0 mee te maken. Happens ook.
Get woke, go broke!
pi_134144295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wederom heb je gelijk. En wederom klopt wat ik zeg ook.
Wat, dat ik een asshole ben?
quote:
Je doet enorm verheven omdat je precies de letter van de "wet" of netiquette volgt.
Waar doe ik verheven? Wijs het maar aan.
quote:
Maar toch zijn er zat mensen die vinden dat je niet zo moet mierenneuken en eens de andere kant van de zaak moet leren inzien.
Ik zie de andere kant best in. Heb ik ook geschreven.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:33:56 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144296
nou ja, er is natuurlijk wel een maatschappelijk belang wat op een ander vlak ligt dan welke willekeurige moordenaar dan ook... Dit is er wel een die de geschiedenis van een land heeft veranderd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:35:05 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144319
overigens ben ik het ook niet met hem eens

als samenleving heb je meer te vrezen van figuren als Volkert dan van figuren die random voorbijgangers lopen te steken, die laatsten zijn debielen waar je niet zo bar veel aan kunt doen terwijl die eersten radicalen zijn waar wel tegen op te treden is maar dan moet je dingen doen (privacy schenden enzo) waar iedereen last van heeft

wmb mag hij ook gewoon weg blijven rotten
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:35:45 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, en ik niet met hem, happens, Heeft het feit dat ik mod ben 0,0 mee te maken. Happens ook.
das waar maar je kiest die route zelf

actie/reactie
  woensdag 11 december 2013 @ 11:36:43 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134144356
Het is gewoon zeldzaam dom om de hele rechtsstaat aan te passen vanwege de onderbuikgevoelens van tokkies.

Zodra de rechtsstaat niet één lijn trekt, dan ondergraaf je alles en ben je nog verder van huis.
pi_134144406
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Re het volgende:
nou ja, er is natuurlijk wel een maatschappelijk belang wat op een ander vlak ligt dan welke willekeurige moordenaar dan ook... Dit is er wel een die de geschiedenis van een land heeft veranderd
Wat zou dat belang zijn dan?

Verder denk ik (maar dat is persoonlijk) dat het ook wel meevalt met de verandering in de geschiedenis. Pim was populair, maar ik denk eigenlijk dat 'ie nog minder resultaat had kunnen boeken als Wilders. Juist door zijn overlijden is hij zo populair en onvergetelijk geworden.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:39:48 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:36 schreef BasEnAad het volgende:
Het is gewoon zeldzaam dom om de hele rechtsstaat aan te passen vanwege de onderbuikgevoelens van tokkies.

Zodra de rechtsstaat niet één lijn trekt, dan ondergraaf je alles en ben je nog verder van huis.
alles afschuiven op de onderbuikgevoelens van tokkies is veel te simpel gedacht
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:40:28 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Verder denk ik (maar dat is persoonlijk) dat het ook wel meevalt met de verandering in de geschiedenis. Pim was populair, maar ik denk eigenlijk dat 'ie nog minder resultaat had kunnen boeken als Wilders. Juist door zijn overlijden is hij zo populair en onvergetelijk geworden.
dat zullen we nooit weten

lijkt mij niet helemaal de bedoeling
  woensdag 11 december 2013 @ 11:41:07 #42
136343 BasEnAad
pi_134144460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

alles afschuiven op de onderbuikgevoelens van tokkies is veel te simpel gedacht
Volgens mij niet.
Volgens mij is het gewoon goedpraten van je eigen tokkiegedachtes.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:42:20 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Volgens mij is het gewoon goedpraten van je eigen tokkiegedachtes.
kijk dat is een sterk argument
  woensdag 11 december 2013 @ 11:42:35 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... Hij heeft iig meer significantie gehad voor nederland dan een willekeurige moordenaar...

maar Volkert is gestraft volgens nederlands recht en dat dient gerespecteerd te worden, een uitzondering voor hem maken zou funest zijn voor de maatschappij
  woensdag 11 december 2013 @ 11:42:47 #45
136343 BasEnAad
pi_134144494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

kijk dat is een sterk argument
Ik heb bij jou ook geen argument gezien.
Waarom is het te simpel gedacht?
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:43:58 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144531
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... Hij heeft iig meer significantie gehad voor nederland dan een willekeurige moordenaar...

maar Volkert is gestraft volgens nederlands recht en dat dient gerespecteerd te worden, een uitzondering voor hem maken zou funest zijn voor de maatschappij
tuurlijk was die er wel gekomen, er is niet echt een andere optie

Fortuin wilde het leger nota bene op vliegkampschepen stallen
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:46:57 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik heb bij jou ook geen argument gezien.
wel gek

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:35 schreef sp3c het volgende:
overigens ben ik het ook niet met hem eens

als samenleving heb je meer te vrezen van figuren als Volkert dan van figuren die random voorbijgangers lopen te steken, die laatsten zijn debielen waar je niet zo bar veel aan kunt doen terwijl die eersten radicalen zijn waar wel tegen op te treden is maar dan moet je dingen doen (privacy schenden enzo) waar iedereen last van heeft

wmb mag hij ook gewoon weg blijven rotten
of je hebt niet opgelet

quote:
Waarom is het te simpel gedacht?
waarom niet?

hoe kom je er uberhaupt in godsnaam bij?

het is simpel om het maar op tokkies af te schuiven want dan hoef je verder niets te zeggen want tokkies zijn toch dom

net zo'n dooddoener als Heatwave
  woensdag 11 december 2013 @ 11:46:57 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

tuurlijk was die er wel gekomen, er is niet echt een andere optie

Fortuin wilde het leger nota bene op vliegkampschepen stallen
ja en varkens zouden in mega flats worden gepropt,.... hij was een politiek figuur iemand die invloed heeft gehad op de maatschappij als geheel, maar dat zegt verder niets over het feit dat Volkert gewoon recht heeft op verlof en strafvermindering
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:47:29 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144624
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

ja en varkens zouden in mega flats worden gepropt,....
ja naja dat what if verhaal komt niet van mij he dat komt van jou

quote:
hij was een politiek figuur iemand die invloed heeft gehad op de maatschappij als geheel, maar dat zegt verder niets over het feit dat Volkert gewoon recht heeft op verlof en strafvermindering
klopt

ik vind dat hij dat niet zou moeten hebben
pi_134144637
quote:

[..]

nou ja bijvoorbeeld de JSF, als Pim had geleefd had die er nooit gekomen bijvoorbeeld... ..
Dat betwijfel ik, ze hadden 26 zetels en zaten in een CDA/VVD-coalitie.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:48:36 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt

ik vind dat hij dat niet zou moeten hebben
ik wel :6
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:49:09 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144666
nou ik niet verdorre!!!
  woensdag 11 december 2013 @ 11:49:50 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, ze hadden 26 zetels en zaten in een CDA/VVD-coalitie.
Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 11:52:57 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134144783
al zal er vanuit de politiek ontzettend veel druk gezet blijven worden onder het mom van de veiligheid van Volkert zelf, vooral met de rethoriek dat Fortuyn gisteren weer vermoord is... :')
pi_134144785
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar Fortuyn was wel iemand die de publieke opinie kon vormen alsof het klei was en dat telt ook mee.
Zeker, daar was hij goed in. Maar kennelijk niet goed genoeg om meer dan 26/150e voor hem te laten stemmen.
ja, OK, is niet helemaal zo te zeggen omdat de verkiezingen een week na z'n dood waren. Maar in de peiling stond 'ie ook niet op >75 zetels.
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:54:03 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144812
Fortuin had in mijn ogen een goed verhaal, ik zou er op stemmen maar toen hij werd neergeschoten stemde ik op de VVD

nu hebben we Rutte en nu stem ik helemaal niet meer

Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
pi_134145061
quote:

[..]

En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.
quote:
Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
Volkert heeft mijn stemgedrag beinvloed, dat vind ik een groter probleem dan wanneer een of andere lul de behanger een voorbijganger neersteekt om de 12 euro in zijn of haar portemonnee
Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
pi_134145150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:

[..]

En had Wilders nooit kunnen uitgroeien tot de proporties die het nu aanneemt. Beide zijn/waren niet echt het toonbeeld van het oplossen van problemen, meer het aanwijzen van problemen die anderen maar moeten oplossen.
Zoals Wilders zijn grootste verkiezingsbelofte binnen een paar uur al aan de kant had geschoven zullen we nooit weten hoe Fortuyn had gereageerd in een dergelijke situatie (wel dat ze beide niet in staat zijn/waren om een stabiele kern te formeren buiten hun persoonshype), dat draagt ook wel bij tot zijn status denk ik.

Significantie voor de samenleving kan je alleen achteraf bepalen, op basis van voorspellingen dit soort uitspraken doen trekt op niks. Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord.

[..]

Mee eens. Wij hebben (gelukkig) een systeem dat zich richt op rehabilitatie naast boetedoening en dat is duidelijk beter dan het systeem van jarenlang laten rotten in de cel. Dat is het systeem en zoals het hoort is vrouwe Justitia in Nederland ook blind..

[..]

Zolang je op een vertegenwoordiger stemt die niet capabel is om het gedachtegoed te borgen in een partij en je dus stemt op een persoonlijkheid maakt dat natuurlijk weinig uit want je krijgt er dan altijd lul de behangers bij. Soort talentenjacht met meer pakken en minder talent...
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
pi_134145176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Weer dat gelul van 'wel constateren, maar niet oplossen' de pvv heeft wel oplossingen, alleen zijn het oplossingen die jou en de andere politieke partijen niet aanstaan.
Alle Turken terug naar Marokko is geen oplossing..

Ontwikkelingshulp, kunstsubsidies en reli-kul stoppen is dus volgens jou wel dé oplossing voor significante problemen als huizenprijzen icm HRA en huursubsidie, pensioendekking en verschraling van gezondheidszorg?

Maar serieus, als die oplossingen niet alleen mij maar ook de vertegenwoordigers van iedereen die niet op de PVV hebben gestemd is het geen oplossing want geen draagkracht.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deshain op 11-12-2013 12:13:26 ]
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 12:06:21 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134145211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de meeste oplossingen die de PVV bied zijn gewoon niet haalbaar

beetje preken voor het koor, heel veel meer is het niet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:09 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134145239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Deshain het volgende:
Net zoals dat de 26 zetels er waarschijnlijk geen 26 waren geweest als hij niet was vermoord
dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
pi_134145427
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef Re het volgende:

[..]

dat in zichzelf is al een significante invloed op de maatschappij natuurlijk... niet een die waarschijnlijk beoogd werd door Volkert...
Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
pi_134145652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och, op dat moment misschien niet.. Maar als je nu al die jaren later kijkt, wat heeft de LPF nou écht bijgedragen aan deze maatschappij?
Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
pi_134145926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Constructief niet bijzonder veel, wel iets ironisch naar mijn mening.

Waar de grote roerganger furore maakt met een boek over de puinhopen van Paars zijn er legio voorbeelden over hoe LPF aantoonde er nog een grotere bende van te kunnen maken indien groot genoeg.

Wat Volkert niet had kunnen vermoeden is dat hij door het liquideren van Fortuyn feitelijk dé handvatten creerde voor Wilders om tussen de asperges uit te klimmen. Wilders' retoriek draagt op de gevoelens die ontstaan zijn in de bijna verafgoding van Fortuyn onder hun parallele electoraat.

Ik durf ook mijn hand in het vuur te steken dat als het een Moslim was in plaats van een ielig rood, van haar en politieke kleur, mannetje dat Wilders dé Nederlandse Filip deWinter zou zijn ondertussen. Maar ook dat zijn speculaties.
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
pi_134146071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:30 schreef DonJames het volgende:
Soms heeft een aanslag zo'n effect, maar soms ook niet. Janmaat werd na de (mislukte) aanslag in elk geval niet ineens populair maar die kerel zou nog niet populair worden als 'ie kanker kon genezen denk ik :')
Die man had dan ook de uitstraling van een plakje leverworst wat je twee dagen buiten de koelkast had laten liggen. Fortuyn en Wilders tonen aan dat imago belangrijker is dan ooit in de politiek.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:38:06 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146142
\
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Re het volgende:
dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
Laffe huichelaar
  woensdag 11 december 2013 @ 12:40:56 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

dus? Als je een onderscheid wil maken tussen 'gewone' moorden en high profile moorden, prima. Dan moet je dat doen. Maar je kan hem niet met terugwerkende kracht een ander soort straf op leggen, of andere regels opleggen.

Wat wel is wat heatwave bepleit.
dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
pi_134146217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef timmmmm het volgende:
\

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:41:15 #69
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134146222
Ik zie hem al zitten bij P&W samen met Fredje en Ivo. _O_ _O_ _O_
  woensdag 11 december 2013 @ 12:44:17 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

Op voorhand inderdaad, niet tijdens het spel de spelregels wijzigen in een in essentie onafhankelijk en onpartijdig systeem als de rechtspraak.
Hoe deze discussie ooit is toegelaten op politiek niveau is mij een raadsel, naar mijn mening horen, mogen en zouden politici niet eens moeten willen zich hiermee te bemoeien.
het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
  woensdag 11 december 2013 @ 12:46:31 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134146341
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat pleit ik dan toch ook nergens :) en HW volgens mij ook niet, dat was meer een hind sight
Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
Laffe huichelaar
pi_134146359
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook in hun volste recht om binnen het gehele systeem alles te proberen wat binnen hun rechtelijke mogelijkheden ligt... het is dan aan de rechter om te bepalen hoe dat binnen het rechtssysteem valt
Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:52:24 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

Mee eens, alleen 99% van wat ze roepen is populisme want dat weten ze al dat dat buiten hun invloed ligt maar ze roepen het toch. Dat vind ik niet alleen jammer, zonde van de tijd maar ook nogeens een bewuste ondermeining van de rechtsstaat en openlijk bedrog van de kiezers. Gewoon je plasje doen zodat kiezers je later niet kunnen afrekenen op het feit dat uitgerekend jij niks hebt geroeptoeterd.
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
  woensdag 11 december 2013 @ 12:55:19 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij ervoor pleit popje O+

Komt er voor mij op neer dat de wet blind is. Iemand wordt berecht en veroordeeld op de wet en datzelfde recht zegt dat hij nu op proefverlof mag. Of het nou van der G is of wie dan ook, dat maakt voor de wet niet uit. Als je mensen in plaats van op de wet op de persoon wil gan beoordelen, ben je slecht bezig imo.

Ik hoor en lees veel gezegd worden dat we voor hem maar een uitzondering moeten maken omdat het zo'n slecht mens is en alles, maar zo werkt de wet nou eenmaal (gelukkig) niet. Als je de wet wil veranderen, bijvoorbeeld door er politieke moord of wat dan ook aan toe te voegen, omdat je ziet dat het hier niet werkt, is dat een mooie taak voor de politiek. Deze zaak is nu al afgehandeld, deze man is langs de rechtbank geweest en dan heeft de politiek er niks meer mee te maken.

Wat er nu gebeurt is imo een klap in het gezicht van de rechtsstaat
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
pi_134146632
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
Probleem is als je nu bijvoorbeeld Rutte afrekent op zijn populistische geblaat over deze zaak er een nog grotere populist mee aan de haal gaat
Ja klopt, het loont niet om eerlijk en open te zeggen dat je het maar moet accepteren omdat het één van de fundamenten onder onze samenleving is.
Dát is klachtwaardig, of dat nou komt door de media, de oppervlakkigheid van een groot deel van het electoraat of gebrek aan ruggegraat bij Rutte maakt niet zoveel uit.
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
op het moment dat hij weer op straat staat is het weer wel een politiek probleem...
Wat is dan feitelijk het probleem?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:59:36 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134146703
de vermeende veiligheid van Volkert zelf bijvoorbeeld als hij weer vrij man is
pi_134146765
Foruyn was overrated.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134146766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef betyar het volgende:
Ik zie hem al zitten bij P&W samen met Fredje en Ivo. _O_ _O_ _O_
Dat zou best een stunt zijn :P
pi_134146803
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef Re het volgende:
Ik zie niet in waarom hij hierin niet ook zoals iedere andere burger met een reëel risico voor zijn veiligheid wordt beschouwd. Wederom niet een individueel probleem dus.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:20:03 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_134147381
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef Re het volgende:
Nee, dat is een probleem van justitie. Niet van de politiek. En ultiem is het een probleem van Volkert, niet van de politiek.
pi_134147474
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat is een probleem van justitie. Niet van de politiek. En ultiem is het een probleem van Volkert, niet van de politiek.
Het is de taak van de staat om haar burgers veilig te houden. Dus ook ex-gedetineerden.
Theelauw voor de ziel.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:39:42 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134148004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Foruyn was overrated.
Daar zullen we nooit echt achter komen.
Vrijheid
pi_134148918
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoezo niet? In zijn tijd was ook al overrated.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:12:08 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo niet? In zijn tijd was ook al overrated.
Omdat hij zijn grote mond niet om heeft kunnen zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Vrijheid
pi_134149127
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat hij zijn grote mond niet om kon zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Wist je trouwens dat Pimmetje in 2004 is verkozen tot grootste Nederlander?
  woensdag 11 december 2013 @ 14:14:44 #86
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134149196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt? Dat wist ik niet..... Wat een faalland ben je dan.
pi_134149255
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat hij zijn grote mond niet om kon zetten in grote daden of een groot falen zullen we nooit weten of hij nou wel of niet overrated is geweest.
Jawel. Juist omdat hij zijn grote woorden (wat met name populistische praatjes zijn geweest, die de politiek weer interessant heeft gemaakt voor soap-kijkend Nederland, maar dat terzijde) nooit meer waar zal kunnen maken, maar hij desondanks toch die mythische status heeft gekregen, maakt hem bij uitstek overrated. Aangezien hij dus niets bereikt heeft. Nog los van het feit hoe je z'n halfjaar durende campagne-optreden kunt kwalificeren, want ook daar vind ik hem niet zo briljant als velen hem achtten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 december 2013 @ 14:16:40 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien is die grootste Nederlander verkiezing wel een beetje overrated, dat dan weer wel.
Vrijheid
pi_134149293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Echt? Dat wist ik niet..... Wat een faalland ben je dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander

ik had op de ruiter gestemd dacht ik
pi_134149359
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien is die grootste Nederlander verkiezing wel een beetje overrated, dat dan weer wel.
Dat zal, maar blijkbaar wist onze Pim voldoende stemmen te vergaren om die titel te mogen claimen.

Het publiek had hem dus hoog zitten. Vandaar; overrated.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:20:24 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134149457
Frank Temme zou er jaloers op zijn als heel Nederland hem zou ophemelen of bekritiseren...
pi_134149478
Ze hadden dat in Duitsland ook, maar Hitler mocht niet meedoen.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:22:51 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134149544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander

ik had op de ruiter gestemd dacht ik
Ik op niemand. Dom gedoe.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:25:58 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel. Juist omdat hij zijn grote woorden (wat met name populistische praatjes zijn geweest, die de politiek weer interessant heeft gemaakt voor soap-kijkend Nederland, maar dat terzijde) nooit meer waar zal kunnen maken, maar hij desondanks toch die mythische status heeft gekregen, maakt hem bij uitstek overrated. Aangezien hij dus niets bereikt heeft. Nog los van het feit hoe je z'n halfjaar durende campagne-optreden kunt kwalificeren, want ook daar vind ik hem niet zo briljant als velen hem achtten.
Ben ik het niet helemaal mee eens, als iets/iemand de capaciteiten heeft laten zien dan pas kan je zeker zijn van het wel of niet overrated zijn van dat- of diegene.

Oké, ik geef je wel het punt dat Fortuyn hoogstwaarschijnlijk niet aan de hoge verwachtingen had kunnen voldoen maar punt is dat we het gewoon simpelweg niet weten. Om maar even bij 'overrated' te blijven, iemand kan niet overrated zijn als hij geen rating heeft gehad, in het geval van Fortuyn was zijn 'rating' pas compleet geweest als hij met zijn kale kop en met zijn schoothondjes (eventueel nog inclusief butler) in een regeringscoalitie had gezeten.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 14:27:20 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134149703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal, maar blijkbaar wist onze Pim voldoende stemmen te vergaren om die titel te mogen claimen.

Het publiek had hem dus hoog zitten. Vandaar; overrated.
Hm, daar heb je wel een punt.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 14:33:04 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134149893
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze doen dit blijkbaar in meer landen. Je kan dus goed meten hoe vatbaar een land is voor populisme door te tellen hoeveel % in die list recentelijk inde media is gekomen. Toch wel handig dus.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 11 december 2013 @ 14:36:04 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_134149993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:22 schreef PietPietPiraat het volgende:

[..]

Het is de taak van de staat om haar burgers veilig te houden. Dus ook ex-gedetineerden.
En de staat heeft dat gedelegeerd aan het justitiele apparaat. Trias politica en zo.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 december 2013 @ 17:21:03 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_134155773
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Overal waar hij was vertrok hij met ruzie. En dat lag altijd aan de anderen. Schertsfiguur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:23:40 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134155877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Overal waar hij was vertrok hij met ruzie. En dat lag altijd aan de anderen. Schertsfiguur.
Hij was wel een haantje inderdaad dus was een eigen partij die met ijzeren fistfuck geregeerd werd het beste voor hem.
Vrijheid
pi_134174444
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat die moordenaars al een keer veroordeeld zijn, na een zorgvuldig proces. Of na een proces met oogkleppen op, zie de dwalingen die de laatste jaren aan het licht gekomen zijn.

Als je veroordeelde moordenaars/verkrachters/wie dan ook achteraf nog eens een keer opnieuw gaat straffen, ben je bezig met volstrekte willekeur.
Tegenwoordig worden aanvallers van hulpdiensten ook veel zwaarder bestraft dan pakweg 10 jaar geleden. M.i. terecht, maar daar gaat het niet om. Hetzelfde geldt voor een telefoon vasthouden achter het stuur van je auto.
De rechtszekerheid, ook van jou, is er niet bepaald mee gediend als je pakweg 10 jaar na dato nog eens een extra boete opgelegd krijgt. Het is nu al een bezwaar dat een proces pas lange tijd na de daad plaatsvindt.

Los daarvan is het ook niet echt doenlijk: je zou het hele proces opnieuw moeten doen, maar dan volgens de wetten van nu. Anders kun je immers niet tot een afgewogen nieuw oordeel komen.

En dan: de daad is eenmalig, waarom zou de vergelding/straf meermalig zijn?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')