abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134143187
quote:
Proefverlof voor Volkert vd Graaf
Toegevoegd: woensdag 2 okt 2013, 10:01
Volkert van der Graaf, de moordenaar van Pim Fortuyn, mag met proefverlof. Dat heeft de Raad voor Strafrechtstoepassing besloten, bevestigen bronnen aan de NOS.

Staatssecretaris Teeven van Justitie zei eerder nog dat Van der Graaf niet met proefverlof mag, omdat dat onrust in de maatschappij zou veroorzaken. Ook zou meespelen dat de veiligheid van Van der Graaf niet gegarandeerd kan worden omdat hij meermalen is bedreigd.

Van der Graaf werd in 2003 tot achttien jaar cel veroordeeld voor de moord op Fortuyn, een jaar eerder, op het Mediapark in Hilversum. Als hij tweederde van zijn straf heeft uitgezeten, kan hij vervroegd vrijkomen. Dat is in mei 2014.
http://nos.nl/artikel/557(...)olkert-vd-graaf.html
pi_134143225
Woh u bent op tijd erbij.
pi_134143258
quote]0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[/quote]

quote:
. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.

Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
pi_134143341
Wanneer bij Twan Huys??

Overigens niet echt nieuws, hij komt sowieso vrij in mei en is al eens met verlof geweest.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:58:08 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil, voor mij dan, in de rechten van iemand die een ander in koelen bloede afknalt omdat hij iets anders vindt en de rechten van een internetforummodje dat een beetje loopt te trollen ;).

We hadden eerst besloten dat jij als moordernaar best vrij mocht, maar nu hebben we ons bedacht, rot voor je joh!

Ik zie het probleem niet B-).
Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134143409
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel vreemd dat Volkert geen levenslang heeft gekregen zoals Mohammed B die Theo heeft neer geknald hoor, ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer maar het is gewoon niet zo gegaan. Nu krijgt Volkert recht op proefverlof en moet ie het ook krijgen. Nederland is een rechtstaat, ook wanneer het niet populair is.
Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134143423
quote:

[..]

Mohammed ging ook nog een vuurgevecht aan met de politie in de hoop te sterven als een martelaar vandaar dus levenslang.

Gelukkig is het hier geen VS waar een man ruim 30 jaar opgesloten blijft zitten voor een moord.
pi_134143448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk ik weet ook wel dat het zo werkt en hoort. Maar kan je je niet een klein beetje inleven in mensen die het gewoon achterlijk vinden?

We corrigeren toch wel vaker fouten gemaakt in het verleden, dan kan je in dit soort gevallen toch ook wel gewoon iets dergelijks doen?

En ik heb het uiteraard niet over allerlei willekeurige overtredingen in het verleden, voor de grappenmakers over verkeerboetes, maar over moord.
"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
pi_134143496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Willekeur" is hier nou precies het probleem..
Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?

Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Get woke, go broke!
pi_134143508
Ik vind het alleen zo raar dat het in Nederland zo geregeld is dat iemand na 2/3e van zijn straf uitgezeten te hebben vrijkomt bij goed gedrag. En dat goede gedrag heeft iemand mijn inziens veel te snel. Je moet het wel heel bont maken wil je je hele straf uit moeten zitten.
pi_134143535
hm

sinds ze dat ingevoerd hebben is er geen cellentekort meer
  woensdag 11 december 2013 @ 11:04:55 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134143540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef arjan1112 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh please, quote me!
[..]

[/quote]

:')

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 11 december 2013 @ 11:05:03 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

quote:

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Vrijheid
pi_134143678
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1112 op 11-12-2013 11:10:25 ]
pi_134143701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

:')

Ik mis hier de woorden LPF of PVV. Bovendien is er geen sprake van uitzetten. Ik geef hem gewoon de raad om als het hem niet bevalt, eens rond te kijken in de wereld en ergens anders te gaan wonen dan in dit 'rotland'. Wel even aan dit 'rotland' dan de kosten terugbetalen, die opvoeding en opleiding de belastingbetaler gekost hebben.
[/quote]
Hoezo betalen ?
pi_134143758
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben ook weer niet zo'n rechtstaats-extremist als sommige andere hier maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden kies ik toch de kant van de rechtstaat.

[..]

Met terugwerkende kracht wetten van kracht maken vind ik een beetje te eng, eerlijk gezegd. Als Volkert tijdens zijn verlof per ongeluk 10 keer overreden wordt door dezelfde auto zal ik er niet rouwig om zijn verder maar dat is een ander verhaal.
Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Get woke, go broke!
pi_134143808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:03 schreef HeatWave het volgende:

Waarom is het willekeur als het alleen bij veroordeelde moordenaars van toepassing is?
Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?
quote:
Ja, je hebt nu volgens de letter van de wet 100% gelijk. Mooi voor je. Maar je vindt het dus wel een goed plan dat zo'n psychopaat weer op straat rondloopt? Puur omdat ze in het verleden een foutje hebben gemaakt of verkeerd inzicht hadden?
Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
pi_134143859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij vindt het niet willekeurig dat je een straf krijgt, en nadat je die straf hebt uitgezeten nog maar even wat extra straf krijgt? Echt?

[..]

Hoezo psychopaat? Verder zie ik de fout of het verkeerde inzicht niet. Het inzicht is anders geworden in de loop der tijd, maar dat betekent niet dat we één van dé beginselen van de rechtstaat maar moeten omzeilen.
Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

Get woke, go broke!
pi_134143874
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap uiteraard ook de gevaren wel, maar ik stoor me eraan dat mensen die dit specifieke geval gewoon echt belachelijk vinden worden weggezet als tokkies.

Er hoort geen plek te zijn voor gevoel en sentiment in de rechtspraak, dat realiseer ik me echt wel, maar er is nog wel zoiets als maatschappelijk belang.
Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:16:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eensch. Het zullen de mensen in de advocatuur of die diep met hun oogkleppen in het wetboek zitten die dit zo zien verder.

quote:
True, al vind ik dit weer niet helemaal waar voor strafrecht. ik zou me niet prettig voelen in een land die strafrecht gaat afstemmen op de emotie van de massa. Al maakt dat je natuurlijk nog geen tokkie als je het belachelijk vind dat die knakker weer überhaupt op straat komt te staan.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 11:17:40 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_134143904
quote:
ik vind het neerschieten van een politicus minstens even zwaar zo niet zwaarder wegen dan het neerschieten van een entertainer
ten tijde van zijn dood was Fortuyn geen politicus in een officiële functie (in iedergeval niet landelijk), maar slechts kandidaat. Was hij wel een volksvertegenwoordiger, dan had dat ongetwijfeld ook meegewogen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_134143914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Even een kinderachtig plaatje dat misschien uitlegt wat ik bedoel:

[ afbeelding ]
Ik begrijp de boodschap niet helemaal. Geen rechtsbeginselen voor klootzakken? Of noem je mij nou een asshole?
pi_134143925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat is hier het maatschappelijk belang? Van alle moordenaars lijkt me dat Volkert niet de meest gevaarlijke.. Het is niet dat 'ie willekeurige voorbijgangers heeft vermoord, wel? Jij en ik hebben er niet zo veel van te vrezen.
Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.

Volkert mag van mij gewoon tot zijn dood wegrotten in een kerker. Tokkie ben ik he?
Get woke, go broke!
pi_134143973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zie plaatje. je hebt wederom gelijk, maar je blijft iemand die deze discussie voert om gelijk te krijgen en lekker elitair en moreel verheven te zijn.
Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

En dat is nog mod ook, bijzonder sneu.
pi_134143983
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gast, waar heb je het over? :') Ik heb je hier nergens een tokkie genoemd, of wat dan ook.

Weet je wat sneu is? Dat mod zijn er weer bij slepen. totaal irrelevant.
Get woke, go broke!
pi_134144025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik voer gewoon een inhoudelijke discussie. Begin jij ineens op de man te spelen. En ja, van een mod mag je verwachten dat 'ie zich een beetje fatsoenlijk gedraagt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:23:42 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134144049
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Vrijheid
pi_134144069
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je(jullie)vanuit een strafrechtelijk oogpunt en vanuit de rechtstaat bekeken gewoon gelijk hebben maar dat de teneur binnen het topic bij sommige is alsof de mensen die vinden dat Volkert gewoon lekker ergens in een vochtige kelder door ratten aangevreten mag sterven ( of in ieder geval levenslang had moeten krijgen) dus weggezet worden als vanuit de onderbuik lullende Tokkies (al dan niet precies in die bewoording).

Zo moeilijk is het niet.
Dat dus O+.
Get woke, go broke!
pi_134144111
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.
Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
  Moderator woensdag 11 december 2013 @ 11:30:24 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134144202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik spreek namens mijzelf, niet namens anderen. Ik ben niet "sommige mensen". Ik heb hem nergens een tokkie genoemd, maar hij valt mij wel persoonlijk aan. Niet echt classy, wel?
agreed

beetje een flauwe dooddoener

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

niet miepen, die deur zet je zelf open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')