greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 19:10 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 19:11 |
Onzin, ze moeten nu ook al compenseren bij 30 minuten of meer. Standaard claimen dus morgen. | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 19:30 |
Ja, claimen zeker. Maar nu krijgt iedereen gewoon +15 (indien er geen verstoring is), dus is er niks te claimen. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 19:32 |
Ik heb nog nooit gehad dat een claim niet geaccepteerd werd, claimen die hap zeker op dit soort dagen zijn ze vrijgevig. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 19:39 |
Staat het er echt, zeg maar? ![]() | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 19:41 |
Miscommunicatie van het hoogste level ![]() | |
DriekOplopers | zondag 27 oktober 2013 @ 19:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Litpho | zondag 27 oktober 2013 @ 19:42 |
Waarom is er überhaupt nog een NSHispeed account? | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 19:45 |
Het wordt beter:
| |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 19:46 |
Jaarlijkse traditie is weer begonnen. De eersten uitgedunde dienstregeling in Nederland valt dit jaar samen met de andere jaarlijkse Tradititie: De DB die weer eerder kan vertellen dan de SNCF/RATP zelf wat de RER A gaat doen met de Nieuwjaarsnacht ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 19:47 |
Wat zet ie uit? De Fyra? ![]() Edit
| |
V2 | zondag 27 oktober 2013 @ 19:49 |
Z'n verstand! ![]() | |
Socios | zondag 27 oktober 2013 @ 19:58 |
"Webcare" sowieso ![]() | |
Kapitein_Schavuit | zondag 27 oktober 2013 @ 19:59 |
Ouderwets postkaarten versturen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:02 |
Omdat ze nog niet mogen integreren met HRN ![]() | |
Xetran | zondag 27 oktober 2013 @ 20:02 |
Waarom kom ik via bahn.de allemaal van die ingewikkelde overstapconstructies tegen als ik gewoon wil kijken wat een enkeltje (via de rechtstreekse IC) Berlijn mij kost? | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:02 |
Maar serieus, echt WAT een gekluns weer ![]() | |
bork | zondag 27 oktober 2013 @ 20:04 |
Dat ligt aan jou zelf denk ik dan ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:04 |
Kan ik je helpen? Wat wil je precies? | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:04 |
Omdat de rechtstreekse IC Berlijn pas op 4 september NOVEMBER weer gaat rijden. Er is een paar maanden geleden een brg weggespoeld over een nogal brede rivier en daar hebben ze wat moeite mee. | |
Litpho | zondag 27 oktober 2013 @ 20:05 |
Oh. In dat geval heeft b2py gewoon onvoorwaardelijk gelijk, integreren en haal dit soort incompetentie uit mijn internet. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:05 |
Wat? Daar doen ze nog een jaar over? ![]() | |
Xetran | zondag 27 oktober 2013 @ 20:06 |
Ik wilde pas in begin Januari gaan.. Of rijdt hij dan maar tot een bepaald eindpunt? | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 20:07 |
4 November rijden ze weer naar Berlijn. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:07 |
Nee tegen die tijd zou het moeten lukken. Weet trouwens niet of er op die termijn al te boeken is, maar okee. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:07 |
Oh ja dat bedoel ik ook idd ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:07 |
Fles had het over 4 September.. ![]() Oh ok ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:08 |
Ja kan. Vorige week geboekt voor rond de kerst. Heen Pimpel, terug ICE tot Hannover en dan pimpel naar Amsterdam! ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:08 |
Fles faalt. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:08 |
Das deze keer dan de uitzondering die de regel bevestigt... | |
Xetran | zondag 27 oktober 2013 @ 20:09 |
Oh, als ik '0 overstappen' aangeef kom ik op het juiste terecht. Wel duur die 69 euro, kan net zo goed vliegen. Hoef ik mezelf ten minste niet op te hokken voor een uur of 6 lang. Toch bedankt voor jullie reacties. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:09 |
| |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:10 |
Serieus? ![]() ![]() | |
Xetran | zondag 27 oktober 2013 @ 20:11 |
Geen idee, ik had een simpele zoekopdracht gedaan zonder specificaties en ik kreeg alleen maar treinreizen van 12 uur met 6 overstappen (via Enschede). Toen een paar magische knopjes ingedrukt en voilà. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:12 |
6 Overstappen naar Berlijn? bij een standaard planning? Wat gaat daar fout... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:13 |
Normale prijs hoor. Kijk maar naar hoeveel cent per kilometer je betaalt en wat je hier aan binnenlands verkeer kwijt zou zijn. Het kan trouwens wel goedkoper, op meerdere manieren. Met een BahnCard 25 of BahnCard 50. Of met een Schönes Wochenende Ticket / Quer Durchs Land Ticket. Of met een groepje. Of met SWT/QDL EN een groepje. Dan kan je voor een tientje de man aan de overkant zijn. Moet je wel zandkorrelduizend keer overstappen en stop je onderweg op weetikveeljoen stations en doe je er weetikveeljard uur over, maar het kan en het is goedkoper ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:14 |
Wil ik nog steeds een keer doen, lijkt me supertof... ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:14 |
En je komt gebroken uit die RB/RE gerold. ![]() | |
Litpho | zondag 27 oktober 2013 @ 20:14 |
Dat is tenminste flexibele software. Het zal bijna nooit zijn wat je wil, maar het is altijd wat je vraagt. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:15 |
Dude je weet zelf ook wel hoe het met Hafas gaat. De snelste routes zijn de routes met de meeste overstaps, vooral bij grote internationale reizen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:15 |
Ook ja. Meerdere keren gedaan. Ben ik nu te oud voor ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:16 |
Jammer dat er geen QDL/SWT is voor 1e klas ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:16 |
* Darkwing_Duck Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System opstart en weer spelen gaat... ![]() | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 20:19 |
![]() Is iets in het Spoorwegmuseum fout gegaan, maar wat...? | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:20 |
NS Hispeed is daar ook goed in... | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:21 |
Iedereen die wil: Invullen graag: http://www.smorgensindevr(...)inreisformulier.xlsx en voor Greavy: http://www.smorgensindevr(...)formulierGreavy.xlsx ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 20:23 |
![]() ![]() ![]() Nu weer 5 dagen met de auto op pad. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2013 @ 20:25 |
![]() ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:27 |
Salzburg Hbf. Van de zomer geweest, erg mooi! | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:29 |
Wie? Ik? Hoezo? ![]() | |
greavy | zondag 27 oktober 2013 @ 20:30 |
Morgen moet DB Schenker de eerste Sandite-treinen rijden, maar "heeft daar geen capaciteit voor". Roestrijden/Stichting Holland Spoor is door ProRail gevraagd of er voor de Sandite-loktreinen tractie geleverd kan worden (er is een overeenkomst gesloten tussen Prorail/Roestrijden voor leveren tractie als DBS geen capaciteit heeft). Morgen gaat een 125x va EETC Amersfoort-Zwolle-Utrecht-Amersfoort rijden met een Sandite-trein. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:35 |
Gedurende de periode tot en met 30 november 2013, in te leveren bij Flash. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:37 |
mailen mag naar dr <puntje> flash <apelul> gmail <puntje> com ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 27 oktober 2013 @ 20:37 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:37 |
Met welk programma moet het geopend worden? ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:39 |
excel. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:40 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:41 |
Welke versie? Ik heb open office.... | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:41 |
Geen idee, ik gebruik Excel 2013. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:41 |
9292 ook voor maandag gepland? ![]() | |
Litpho | zondag 27 oktober 2013 @ 20:41 |
Minimaal 2007, als ik me goed herinner wanneer ze van .xls naar .xlsx over gingen. Zou ook 2010 kunnen zijn. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:42 |
Polaris office op Android is ook goed. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:43 |
Ik heb Linux, vandaar, wil ook mee kunnen doen... | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:44 |
Of anders Google Docs / SkyDrive. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:44 |
Naar Berlijn vanuit hier met alleen regionaal verkeer zou voor mij net kunnen in een Dag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:46 |
http://www.smorgensindevr(...)einreisformulier.pdf Uitprinten en invullen en scannen en mailen. Het moet weer moeilijk hoor. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:46 |
Volgens mij niet hoor? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:46 |
die overstap in Bar-le-Duc ![]() | |
KnightSolaire | zondag 27 oktober 2013 @ 20:47 |
Als je oudere Office-versies hebt kun je ook een compatibility-pakket installeren zodat je de nieuwe extensies kan openen. Je zou toch denken dat iedereen dat inmiddels wel heeft gedaan ![]() | |
Viezze | zondag 27 oktober 2013 @ 20:48 |
Iemand enig idee wat ze op Zwolle aan het doen zijn? Veel treinen van andere sporen, waardoor je wat extra kruisende bewegingen krijgt; Enschede/Roosendaal vanaf 3/5 en Den Haag/R'dam van 9/10. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:49 |
Ja, maar niet iemand die met Linux en OpenOffice werkt natuurlijk. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:51 |
Ik hou het wel bij op google docs, maar dan zeker alleen mn ritten op het Nederlandse Net? | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:51 |
Allemaal. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Kijk maar joh ![]() | |
Litpho | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Niet iedereen werkt met Windows natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Wat is dat intercity Hotel in Erfurt eigenlijk? | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Verbouwing tunnel. Werkzaamheden eindigen aankomende nacht. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Jouw idee niet? ![]() | |
KnightSolaire | zondag 27 oktober 2013 @ 20:52 |
Was de wereld maar zo mooi ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:53 |
Naah die greavy variant wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 20:54 |
Nee. een beetje autistische vriend kennis van me wil dat graag weten en zoekt vrijwilligers. Dus jullie moeten allemaal meedoen, zo simpel gaat dat ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 20:57 |
Als je van Londen naar Helsinki wil reizen zijn er 3 routes... over NL over Belgie en over Parijs... En de een is niet veel langer dan de ander.... ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 20:58 |
Als je Londen - Helsinki per trein doet heb je tijd teveel ![]() Welke routes krijg je dan eigenlijk? | |
Viezze | zondag 27 oktober 2013 @ 20:59 |
Vanwaar de andere vertreksporen dan? Want er was volgens mij geen spoor buitendienst. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:00 |
zal iig wel een flink stuk boot in zitten lijkt me. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:00 |
Of via Moskou St. Petersburg en dan de Allegro ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:01 |
Boot is sneller. Moskou = Rusland = Visum = Hotel = 24uur stop&go penalty ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:03 |
Een heel eiland zelfs. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:10 |
4 Routes, en dan heb ik nog een dag gepakt waar een feestdagendienstregeling gereden word ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:12 |
2 en 3 zijn geen optie, dat snap je. 4 is wel vet vanwege twee boten. Maar ik zou denk ik voor optie 1 kiezen. Al ga je 7 minuten tussen aankomst boot en vertrek trein natuurlijk nooit halen, dus dat wordt een uurtje later. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:13 |
Krijg je ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:13 |
Optie 1 is het meest comfortabel denk ik ? | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:14 |
Wat is er mis met optie 2 en 3? | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:15 |
nachtelijke overstaps van ettelijke uren op stations misschien? ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2013 @ 21:16 |
ook gelijk de duurste. Ik pak het vliegtuig wel ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:17 |
Hotelletje op Parijs/Brussel/Stockholm? Trouwens, ik heb Marseille zonder hotel overleeft.... Dan kan ik dit ook wel ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:18 |
Stockholm. Midden november. Min veertig. Nee danku. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:18 |
Whehehe, nee, dat wil je inderdaad niet. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:19 |
Zou je daar naar buiten gelazerd worden op het station ja? | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:19 |
Dan ga je maar alleen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:20 |
Vast niet maar een nachtelijk verblijf in een open hal is ook nou niet bepaald fijn als het buiten zo koud is. Open tochthollen zijn het. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:20 |
Het is gewoon op geen enkele manier een realistische optie, klaar. Simpel als wat ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:22 |
Als je een rondje Europa/EU zou plannen, welke (4) geografische hoeken tellen dan voor jullie als zijnde "Rondje"? | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:22 |
Reykjavik, Faro, Aleppo, Archangelsk. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:23 |
Iets als Amsterdam, Lissabon, Rome en Warschau? | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:25 |
Per trein Fles ![]() Anders telt lanzarote ook... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:25 |
Nee man dat is veel te makkelijk. Gewoon een rondje Europese hoofdsteden. Hoeft niet alleen maar met de trein maar je moet ze wel allemaal gedaan hebben. Dus ook die van Malta en de FaerOer en zo. Da's vet, ben je echt wel een maandje druk mee of 2. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:25 |
Ik heb regelmatig de nacht op een station doorgebracht. Laatste trein gemist na een concert ofzo. In de zomer echt geen moeite mee. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:25 |
Curacao, Montserrat. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:26 |
Oh okee. Wat jij wil ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:26 |
Cayenne! Ook een mooie ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:26 |
In de zomer is het nog wel te doen ook, dan is het niet zo koud. 's winters daarentegen... ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:26 |
Doe jij even de Hoofdstad van Monaco, het Vaticaan, San Remo en Gibraltar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:27 |
Dat is nog op het vasteland. Malta en de FaerOer worden lastiger. En het is natuurlijk San Marino. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:29 |
Laten we nou maar beginnen met 'Le Grande Drei-Ecke'. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:31 |
Ik heb in Mei mijn zomervakantie. Dan ben ik ook wel in voor een klein rondje buitenland met de trein incl bierentocht. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:31 |
ja Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam op 1 dag. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:32 |
Hoofdstad van Malta ben ik al geweest. Next? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:32 |
We gaan eerst nog even een nieuwjaarsrondje maken met de groep van hier natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:32 |
In Mei kan ik ook wel vrij vragen daarvoor... | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:33 |
¤25 Amsterdam - Parijs ¤39 Frankfurt - Amsterdam. Kan nog leuk worden. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:33 |
Kan nog naar een heel aardige kilometerprijs gaan ja ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:33 |
DDit keer eens kijken of het lukt. Ik krijg komende maand te horen hoe mijn jaarrooster eruit ziet. Dan eens kijken of ik wat kan schuiven eventueel. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:35 |
LEUGENS ![]() Wij krijgen elke maand wel weer een zooi wijzigingsbladen. Verder dan 3 maanden vooruit iets plannen kan sowieso niet. Dus jullie hebben ook niet een "JAARrooster" ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:36 |
Ik heb mijn planning voor 3 weken, en dan kan de planning nog aangepast worden als ie van week 3 naar 2 gaat... ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:37 |
Ik heb hem zelf helemaal ingevuld afgelopen maand, serieus ![]() Iedereen heeft dat gedaan en nu zitten alle roostermakers te worstelen met de overgebleven diensten en die worden her en der toe gedeeld aan iedereen. Dan hebben we nog de mogelijkheden om onderling wat te wisselen/ruilen | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:37 |
Parijs - Frankfurt heb je vanaf ¤ 49 enkele reis met TGV. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:37 |
Maar dat zijn alleen de blokdiensten, echte diensten zelf is maar afwachten | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:38 |
Houdt dat wel rekening met wijzigingen op de dag zelf dan? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:38 |
Vet. Dan kan het dus voor 113 euro in de rondte. 2000+ km. Netjes. Whaah dat is lang geen 2000 km trouwens. Amsterdam - Parijs is like 500, misschien 550, Frankfurt - Amsterdam ook zoiets. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2013 @ 21:39 |
Geen treinstation, maar er ligt daar wel spoor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:40 |
Mwoa, bij een wat kleinere vervoerder is er minder kans op wijzigingen dan bij de grote concullega's | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:40 |
Ik krijg uit Bahn.de alleen maar treinen Parijs - Frankfurt over Keulen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:41 |
Als dat zo is dan is de Ouigo dus gewoon een Farce... ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:41 |
Extra reiswensen -> Uitgebreide vervoersmiddelkeuze -> Directe aansluitingen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:41 |
Dan heb ik het toch wel makkelijk. Mijn rooster wordt bij wet grotendeels vastgesteld en vervolgens door een medezeggenschapsraad nog wat klein ingevuld. Vervolgens lap ik dat aan mijn laars en doe ik toch wat ik zelf wil. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:41 |
TGV POS gaat over Strasbourg. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:42 |
![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:42 |
| |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:42 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:43 |
Onderwijs natuurlijk. Die luie flikkers hebben 400 roostervrije dagen per jaar ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:44 |
Onder welk spoorcao val jij? Wel 48 vrije dagen op jaarbasis? | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:44 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:45 |
Hij zit een beetje te klooien b2py ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:45 |
Aha, ik begon vanaf Paris Nord ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:46 |
Hee maar luister eens vriend, die goedkoopste tarieven gaan we natuurlijk niet allemaal krijgen. 39 euro is alleen als je smorgens vroeg uit Parijs vertrekt en dat doen wij niet. Of onze thalys is geen 25 euri. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:46 |
![]() Het nadeel van marktprijzen... | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:47 |
Dondersmooi voor elkaar ![]() Geen idee eigenlijk. Dat laatste wel en ik heb wat compensatie dagen die ik zo her en der mag/kan inzetten. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:47 |
dat is wel kut trouwens ja, dat geouwehoer met al die kopstations in echt hele grote steden. Londen heeft het ook, en Moskou. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:47 |
Paris Est ligt naast Nord, dat scheelt ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:48 |
Het is een piseindje van niks, van Est naar Nord. Dat er überhaupt twee van zulke stations zijn is gewoon raar. | |
Mr_Klaasje | zondag 27 oktober 2013 @ 21:49 |
Naja.. Dan heb je een goede plek om met je baksteen de ruiten van de ander in te gooien. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:49 |
Ik sta niet voor de klas en ben ICT'er dus heb vrij veel vakanties waarin ik doorwerk, projecten enzo. Dat betekent dus wel weer lekker weekjes vrij in de goedkope tijd van het jaar waarin ik nog lekker eens uitstapjes per trein kan maken (y) | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:50 |
En die afstand leg je af als een baas, dus met de metro die er zeven minuten over doet volgens Google! | |
DeaDLocK2K | zondag 27 oktober 2013 @ 21:51 |
Of je loopt 100 meter, zo dicht liggen ze bij elkaar. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:51 |
Dat is acht minuten volgens Google ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:51 |
Da's prima voor elkaar. Lijkt me ook wel fijn dat je inderdaad af en toe gewoon lekker pleite kan en een weekje ubergoedkoop op vakantie kan ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:51 |
De metro is toffer, want er rijdt fluisterstil nieuw materieel op lijn 5. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:52 |
Voor de lol zou je eens een reis moeten plannen van Paris Nord naar Paris Est via Magenta. Helaas kun je niet voetverbindingen uitschakelen in Hafas ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:52 |
2 Metrolijnen, maar volgensmij is lopen net zoalng als met de metro in Tijd.. Doe je het met de metro, dan nog is het lopen van en naar de metro meer als de afstand PER metro. Of je moet het doen zoals Fles, er pas later achterkomen dat het je allereerste ritje bandenmetro was van nord naar est ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:53 |
Of je moet doen zoals Fles en geen neuk geven om bandenmetro's ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:54 |
Ja daar ben ik vandaag toevallig in terecht gekomen ja. Was geheel verrast ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:54 |
Wat ik wel jammer vind is dat de deuren pas ontgrendelen wanneer het voertuig geheel tot stilstand is gekomen, i.p.v. vlak ervoor. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:54 |
Waarom niet? ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2013 @ 21:55 |
Volgens mij val je onder Multimodaal | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:55 |
Is wel veiliger voor Duckies... * Darkwing_Duck telt zijn voortanden nog eens... | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:55 |
Ik met mijn duffe kop had ze op een wishlist voor Parijs gezet, bandenmetro. Uiteindelijk meer in een bandenmetro gezeten dan eentje op stalen wielen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 21:55 |
Waarom wel? Een bus in een tunnel, boeiend. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 21:56 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:56 |
Kan een bandenmetro eigenlijk wel op metrolijnen rijden waar dat niet voorzien is, lijkt me toch nodig dat soort ritjes voor onderhoud ed... | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2013 @ 21:56 |
Ja klopt. Dat staat ook op het boekje ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:57 |
Niet helemaal natuurlijk... | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 21:57 |
Vraag je dat nou aan mij? Volgens mij zaten er wel kleine stalen wieltjes onder voor naar een werkplaats, maar vraag het me niet in detail. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 21:58 |
Ik weet dat de bandenmetros in Parijs, allemaal omgebouwd zijn op de 14 na; allemaal hebben ze er later de banden bijgekregen om de aanzet te verhogen... | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:01 |
Er zijn nog diverse lijnen met stalen wielen als ik Wikipedia mag geloven.. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:02 |
Grootste deel ja... 1,4,6,11 zijn omgebouwd. Lijn 14 is zo opgeleverd, maar hebben ook nog allemaal normaalspoor eronder (Het michelin systeem) Het VAL systeem heeft dat niet.... | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 22:02 |
ja tuurlijk, er zijn maar 2 lijnen waar bandenmetro's rijden geloof ik. Het is lang niet zo dat alles op banden rijdt daar. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:05 |
Grootste Treurnis blijft die aanleg van Banden Tram5 natuurlijk. Wie graag naar stuiterende tieten kijkt kan daar terecht. Maar ik durf een kratje erop te wetten dat.de boel na 2 jaar eens goed dichtgaat om de boel te egaliseren....Dit kan echt (nu) al niet... ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:06 |
Ik kom er op wikipedia niet achter, maar rijdt lijn 1 nou echt iedere 45 seconden? Dat stond op de borden toen ze bezig waren vorig jaar zomer maar kan er op het www niks over vinden. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:07 |
M1 rijdt inderdaad fucking vaak. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:07 |
In de spits ja.. klopt ![]() ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:07 |
Dat samen met de RER A die ook bizar vaak rijdt. Frequentieporno. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:08 |
Wacht maar tot ze die automatisch hebben gemaakt ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:09 |
En dan te bedenken dat het ook allemaal nodig is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 22:10 |
En ook alles enorm lange stellen he, niet normaal daar. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:10 |
Ik blijf het zeggen, het is dat ik niet mag filmen, maar dat er dan iemand op het perron de boel aan elkaar staat te praten met een Draadloze microfoon, om de boel een beetje te sturen. net de kermis... ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:14 |
![]() Parijs is een walhalla voor OV-liefhebbers. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:15 |
Zonder smetvrees dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 22:15 |
Mwoah. Dan liever Berlijn. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:16 |
Smetvrees moet je sowieso niet hebben als je met het OV reist. Ik zag gisteren een paar Fyra's die zo smerig waren dat je door de ramen niet eens naar buiten kon kijken. Er waren allerlei dingen in het vuil getekend, waaronder treinstamnummers (!) en teksten als "Vies", "Wassen!" en "110 minuten sprinter". ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:16 |
Hebben ze daar VAL's? of Kabelbanen? | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:16 |
En dat slaat op? | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:17 |
Geen idee eigenlijk. Het enige wat ik me kan bedenken is de tijd van de Watergraafsmeer naar het opstelterreintje ten oosten van Breda ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:18 |
Dus dat is dan het werk van personeel? | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:18 |
Ik weet niet wie het erop zou hebben gezet, maar iets als een stamnummer ("Stam 73") is niet iets wat de gemiddelde kwajongen op een perron op een trein zet. | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 22:20 |
VALs? Vast niet. Kabelbanen? Kabelbanen? ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:20 |
Eens met Fles over het Berlijns OV, ook erg goed. ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:22 |
Ik vind dat van Parijs cooler. Aankomende kerst het Berlijnse OV weer uitproberen. | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:24 |
Mijn toppunten qua Parijs' OV zijn RER A, tramlijn 3 en metrolijnen 1, 5 en 14 ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:28 |
RER klinkt ook duizend veel hipper dan S-Bahn. | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:28 |
Tramlijn 3 ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:28 |
Tramlijn 3 ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:29 |
Maar het meest opperbaas vind ik de viersporige metrolijnen in New York met express metro's en ongelijkvloerse kruisingen ondergronds waardoor de express metro van binnen naar buiten gaat en vice versa. Op het station erna halteren de metro's boven elkaar (North & South Bound). | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:30 |
Ja.... ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/T%C3%A9l%C3%A9val | |
dennistd | zondag 27 oktober 2013 @ 22:30 |
Ik ben geen 'verboden toegang'-bordje tegengekomen, en evenmin een 'aanrijd- en elektrocutiegevaar'-bordje. In Amersfoort zaten ze later wel te zeuren, omdat een statief twee centimeter over de blokjes heen stond (notabene bij het kruis tussen 4a en 4b, waar nooit wat komt (CXX keert op 4b, sprinter naar Amsterdam op 4a)). Overigens stond de zon wel kut in Deventer, had gehoopt op wat meer bewolking.. | |
dennistd | zondag 27 oktober 2013 @ 22:32 |
Wel mooi op http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail:Die trein rijdt nooit op maandag ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:34 |
Die tramlijn die vandaag dacht, kom er komt een groepje van 20 reizigers uit de aansluitende bus op mij af, laat ik alvast wegrijden (Eindpunt spoor 1) Dus die 20 reizigers gingen dan paar mopperende (MERDE!) in de gereedstaande tram op spoortje 2 zitten... Vervolgens komt er weer een tram aan op het eindpunt en parkeert op spoortje 1 en wat rijd daarna weg als eerste? Juist, DIE tram die als laatste aan is gekomen rijd leeg, nog steeds in dienst met 1 passagier, weg, en niemand die ons even waarschwude van het RATP personeel(Middenperron) Das gewoon reizigertje pesten Bedoel je die tram 3? | |
KnightSolaire | zondag 27 oktober 2013 @ 22:36 |
Wel in vakantieperiodes toch? En in sommige delen van het land is het misschien (nog) herfstvakantie? | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:36 |
Vakantie is voorbij ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:37 |
En dan krijg je dus dit soort waanzinnge dingen: ![]() Onder de grond, in Manhatten ![]() | |
James1988 | zondag 27 oktober 2013 @ 22:40 |
Ja, die tram 3. ;D | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 22:40 |
gast jij bent geschift ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:41 |
Volgens het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System zou er morgen niks moeten rijden van en naar Malibaan ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:41 |
Oneens... | |
KnightSolaire | zondag 27 oktober 2013 @ 22:41 |
Dat is nu dan in ieder geval dubbel bevestigd ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 27 oktober 2013 @ 22:43 |
Hoewel het woord Nederlandse Sneltram natuurlijk het toppunt van triestheid is... Net of alle andere trams langzaam zijn, dat is natuurlijk niet zo
| |
KnightSolaire | zondag 27 oktober 2013 @ 22:44 |
De Utrechtse sneltram gaat anders wel een stukkie sneller dan trams in de andere steden. | |
Peter | zondag 27 oktober 2013 @ 22:55 |
En de A'damse sneltram? ![]() | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 22:56 |
Ik zie het echt al helemaal gebeuren dat ik morgenochtend braaf om 07:30 op het perron sta te wachten en dat er dan een VIRM-IV komt aangereden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 23:08 |
Ik ga gewoon morgenochtend op het perron staan en ik verwacht een voldoende lange trein die op tijd om 7:45 komt voorrijden. Anything less = billekoek. | |
WhiteJoker | zondag 27 oktober 2013 @ 23:21 |
Op zich heeft zo'n storm wel wat. Zou de NS dit traject al hebben lamgelegd? Dit is bij Dawlish Station in Devon.![]() Bron: Daily Mail | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 23:22 |
NS had acuut de lijn gesloten. Het spoor was opgebroken voordat ze de machinist hadden kunnen bereiken. | |
_serial_ | zondag 27 oktober 2013 @ 23:23 |
ik ga zelf met de 1e wel rijdende IC (eerdere rijdt niet) vanaf mijn woonplaats, des te kleiner is er kans dat er al iets in de soep gelopen is. | |
b2py | zondag 27 oktober 2013 @ 23:25 |
Zo benauwd heb ik het niet, tentamen pas tegen enen maar op tijd naar school toe. En eerste trein, ik ga niet om 05:30 de trein in hoor ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 23:29 |
Nee dat is ook wel een beetje onzin. Mijn eerste verbinding gaat sowieso pas om 645 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 oktober 2013 @ 23:30 |
Ik kan wel om 6:02 weg en dan Deventer - Apeldoorn - Zutphen - Ruurlo doen. Heb ik 2 minuten langer overstaptijd in Zutphen ![]() | |
Straatcommando. | zondag 27 oktober 2013 @ 23:43 |
T gaat nu al mis hier in Arnhem. Alle treinen waar ik in heb gezeten waren te laat en hadden problemen met grip. Word wat morgen ![]() | |
Flodder450 | maandag 28 oktober 2013 @ 00:26 |
monopoly, rij jij morgen een paar slagen groningen-delfzijl? | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 oktober 2013 @ 01:06 |
Ik denk het niet. Hij is de hele nacht met treintjes aan het pendelen tussen de Peizerweg en de Esperantoweg. | |
Flodder450 | maandag 28 oktober 2013 @ 01:09 |
Yaj rangeren | |
Socios | maandag 28 oktober 2013 @ 07:15 |
Meldt ![]() ![]() Vanuit Leeuwarden via Amsterdam ![]() | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 07:29 |
Trein heeft +5, komt eronder te staan 'later vertrek ivm aangepaste dienstregeling.' Clowns ![]() | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 07:30 |
Trein vertraging, dus aansluiting gehaald. Handig, zo'n storm ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2013 @ 07:31 |
Nachtdienst ook weer overleeft ![]() Viel vannacht nog wel mee qua wind in Groningen. Was wel spekglad op de rails. Zal vandaag vast nog wel ergens mis gaan helaas. Net voor de zware regenval binnen. Nu nog ff wat drinken en zo lekker tegen mijn meid aan kruipen in bed ![]() ![]() | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 07:36 |
Laatste zitplekje op mijn verdieping bemachtigd, gangpad staat al helemaal vol. Yay. | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 08:03 |
In deze barre tijden is het nodig om op verwarmingskosten te besparen. Wij hopen dat u een fijne rit heeft met de Participatiemaatschappij. | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 08:28 |
Ik begreep zojuist dat het treinverkeer tussen Harlingen en Harlingen Haven abrupt is stilgelegd vanwege de "zeer harde wind". Ondanks de ombouw van het spoor naar de binnenkant van de stormmuur is het niet verantwoord om daar te rijden. Arriva heeft bussen ingezet. | |
James1988 | maandag 28 oktober 2013 @ 08:44 |
Op de HSL geldt een snelheidsbeperking, Thalys rijdt max 160 km/h. Naar het schijnt geldt voor Fyra een nog lagere maximumsnelheid:
| |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 08:47 |
De Fyra mag inderdaad minder snel als de Thalys, dat klopt. Op de Moerdijkbrug is het voor zover ik begreep max. 100km/h. | |
mschol | maandag 28 oktober 2013 @ 08:47 |
wat is dat voor prut lijn? een beetje HSL-spoor moet toch wel tegen een zuchtje wind kunnen? ![]() | |
James1988 | maandag 28 oktober 2013 @ 09:01 |
Staatssecretaris Mansveld laat meenemen van fiets in Fyra en Thalys onderzoeken Ik kan je nu al vertellen dat daar niks bijzonders uit zal komen, want "dat is niet veilig". Oplossing voor het "vliegende fietsen"-probleem in de Fyra: een paar kettingen met karabijnhaken in het BD-rijtuig. | |
remcoP | maandag 28 oktober 2013 @ 09:50 |
Volgens mij zijn er zelfs Europese regels die verbieden fietsen mee te nemen in een hogesnelheidstrein, dus zelfs dit zou dan niet mogen. [edit] o wacht, fyra, dat is natuurlijk geen hogesnelheidstrein. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 oktober 2013 @ 10:00 |
De TGV bied opties of Dus in het Kort: Of je sloopt je voorwiel er uit en neemt hem in een hoes mee, of je reserveert je plekje in speciaal aangepaste metros op sommige trajecten ![]() | |
remcoP | maandag 28 oktober 2013 @ 10:03 |
Voorwiel eruit mag overal, ICE, Frecciarossa, als de fiets in een fietshoes past, zou je hem in het bagagerek kunnen leggen. Die speciale fiets-tgv's rijden volgens mij niet over een hogesnelheidslijn. Zo wel, dan weet ik het ook niet meer. ![]() | |
Hinder | maandag 28 oktober 2013 @ 10:03 |
Deur kapot van SPR met vertrek 9:50 van Rotterdam Lombardijen, dat kan er ook nog wel bij.. | |
mschol | maandag 28 oktober 2013 @ 10:03 |
waarom moet in godesnaam je voorwiel eraf?.. wordt dat ding alleen maar gevaarlijker van door 2 uitstekende vorken.. | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2013 @ 10:04 |
Fietsen in de Fyra ![]() Je kan nu al nooit zitten in die kut trein. | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 10:06 |
Treindienstleider die zat te slapen gister: Omgeleide CityNightLine richting verweggistan in Amersfoort. Op spoor 5a was de kerende Sprinter richting Hoofddorp geparkeerd (zou eerst op spoor 4 keren), en de CNL werd gespoorwijzigd naar spoor 5b ipv geheel spoor 5. Hierdoor stonden 5 rijtuigen aan spoor 6, en twee rijtuigen in de wissels. | |
remcoP | maandag 28 oktober 2013 @ 10:07 |
Dan is ie kleiner,en hij moet in een hoes dus dan heb je dat probleem met gevaarlijke voorvorken niet. | |
remcoP | maandag 28 oktober 2013 @ 10:07 |
![]() ![]() | |
Ajaxfan | maandag 28 oktober 2013 @ 10:07 |
Dit heet efficiënt inzetten van perrons gewoon. ![]() | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 10:09 |
Het verbaasde mij nog dat de intercity richting Rotterdam / Den Haag niet op spoor 6b werd geparkeerd. De trein heeft zo'n 40 minuten hier mogen staan. | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2013 @ 10:14 |
op de website van de NS staat 'Actie dal voordeel' onder het eerste kopje Lekker uitwaaien op de mooiste plekjes? http://www.ns.nl/reizigers/home#actie-dal-voordeel | |
dennistd | maandag 28 oktober 2013 @ 10:21 |
Zaterdagavond stond de eerste ook op 5b gepland, maar die is naar 2 gegaan terwijl heel spoor 5 toen wel vrij was. Alleen de sprinter uit Amsterdam had even moeten wacht tot die naar Amsterdam vertrokken zou zijn. Maar als de AV 5b aangeeft, dan zit er dus al iets goed fout in de planning... | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 10:31 |
was een gewone storing. Vroegah had er met dit weer daar niets gereden, omdat het station toen buitendijks was. | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 10:34 |
op dit moment liggen er 4 bomen en een voorwerp op het spoor. Vooral die boom bij Leiden ligt ongelukkig, want er kan niets rijden naar zowel Haarlem als Schiphol | |
Viezze | maandag 28 oktober 2013 @ 10:35 |
Het leek allemaal goed te gaan maar het afgelopen half uur besloten een paar bomen toch op het spoor te vallen ![]() | |
remcoP | maandag 28 oktober 2013 @ 10:37 |
De boom tussen Rotterdam en Delft ligt ook aardig ongelukkig. Het is nu tentamenperiode dus al die studenten vanuit het zuiden zullen wel te laat komen omdat ze via gouda /via randstadrail moeten. | |
Viezze | maandag 28 oktober 2013 @ 10:40 |
Ik mag hopen dat al die studenten op tijd zijn vertrokken of gisteravond al zijn gegaan. | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 10:42 |
In Alkmaar staat een IC naar Den Helder met +60 aangekondigd ![]() | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 10:42 |
De HSL tussen Antwerpen en Nederland is gesloten door het slechte weer. De HSL tussen Rotterdam en Breda is nog open, maar gaat zometeen ook dicht vanwege de harde wind. De Moerdijkbrug (HSL) vangt teveel wind.![]() Edit: Het lijkt er nu op dat de HSL echt dichtgaat tussen Rotterdam en Breda. Ook Schiphol - Amsterdam Sloterdijk is gestremd. | |
Darkwing_Duck | maandag 28 oktober 2013 @ 10:45 |
Ik zal zo wel ff gaan vragen op het station voor je ![]() | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 10:49 |
In Rotterdam staat een Fyra met +58 aangekondigd. De trein stond of staat stil op de HSL. | |
Frozen-assassin | maandag 28 oktober 2013 @ 10:52 |
Het waait echt verschroeiend hard in Noord-Holland, regenpijpen vliegen los, ook bij mij.. | |
greavy | maandag 28 oktober 2013 @ 10:53 |
In Noord-Holland begint windkracht 11 nu al. En de storm is nog niet op zijn hoogtepunt. | |
Frozen-assassin | maandag 28 oktober 2013 @ 10:54 |
Woon vlakbij IJsselmeer, dat zal ook niet in mijn voordeel werken.. Zie al een grote tak op de weg liggen.. Zou me niet verbazen als de treinen ook gestremd worden tussen Hoorn en Sloterdijk
| |
James1988 | maandag 28 oktober 2013 @ 10:56 |
Ook Arnhem - Ede-Wageningen ligt inmiddels plat door een platliggende boom. | |
DriekOplopers | maandag 28 oktober 2013 @ 10:56 |
Het is bewezen: preventief ruimen grote aantallen treinen verhindert totale ineenstorting treindienst niet. http://www.voorbeterov.nl/131027.php | |
Dos37 | maandag 28 oktober 2013 @ 10:56 |
Haha nu liggen er overal bomen op het spoor | |
Fiorano | maandag 28 oktober 2013 @ 10:58 |
Hopelijk worden er niet teveel bovenleiding meegenomen etc. Kon nog wel eens een leuke nasleep hebben. Buiten dat, hoe groot is de kans dat er een trein op in rijdt? | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 10:58 |
In Noord-Holland vallen de bomen nu met bosjes naar beneden. Piek moet nog komen. | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 10:59 |
Je bent te vroeg met je bericht. Je had moeten wachten tot vanavond. | |
V2 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:00 |
Onzinnig om dit nu al te gaan roeptoeteren. Sowieso zijn dit soort dingen niet hard te maken. Je weet simpelweg niet hoeveel groter de chaos had geweest als ze niet hadden uitgedund. Hopelijk zorgt dit ervoor dat de chaos in de avondspits beheersbaar blijft, maar dat moeten we nog maar zien. | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:01 |
Het tegenovergestelde is natuurlijk ook waar en had minder mensen gehinderd in de spits. | |
Panthera. | maandag 28 oktober 2013 @ 11:03 |
Gaat gezellig worden in de metro naar Den Haag straks. Geen mens gaat natuurlijk via Gouda reizen met maar eens in het half uur treinen tussen Rotterdam - Gouda - Den Haag. | |
DriekOplopers | maandag 28 oktober 2013 @ 11:04 |
Ondanks LUD liggen personeels- en materieelroosters totaal in de prak. Ook de rest van de dag. Heus. [ Bericht 4% gewijzigd door DriekOplopers op 28-10-2013 11:11:33 ] | |
Pino112 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:10 |
![]() | |
V2 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:10 |
Dat is ook zeker waar, en dat wil ik ook niet ontkennen. Maar dan kan ik me dus goed voorstellen dat het later op de dag in chaos ontaardt. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat het toch echt complexe materie is, en dat is geen rotsmoesje van NS om zich achter te kunnen verschuilen. Dit soort dingen laat zich eenmaal moeilijk voorspellen en doorrekenen. Het is niet zo zwart/wit als sommige mensen het doen voorkomen. Waar ik overigens niet mee wil goedpraten dat er bij elk wissewasje naar een nooddienstregeling wordt gegrepen zoals afgelopen winter, maar ik denk dat het voor vandaag best wel eens een terechte beslissing kan zijn geweest. | |
Frozen-assassin | maandag 28 oktober 2013 @ 11:10 |
Een impressie van hier; ![]() Mag van geluk spreken dat mijn huis niet geraakt is, als de wind niet ZWW was maar NWW dan was ik de pineut | |
Frozen-assassin | maandag 28 oktober 2013 @ 11:11 |
Dik balen voor de reizigers daar... | |
mschol | maandag 28 oktober 2013 @ 11:14 |
of juist NOG meer gehinderd | |
Ireyon | maandag 28 oktober 2013 @ 11:16 |
Ben je vanochtend al buiten geweest Driek? NS verzuimt het om treinen op tijd te laten rijden na verwoestende aardbeving Schrappen treindienst na overstroomde spoorlijn Zeeland onaanvaardbaar ^ dit zou grappig bedoeld zijn als het niet daadwerkelijk het niveau van MVBOV was op dit moment. | |
Kevindinhinho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:16 |
Lekker prut weer, die bomen. Lelystad ligt plat.. net nu ik afspeaken voor mn eerste eigen projecten kan maken, en eindelijk geld zou kunnen gaan verdienen... | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 11:18 |
Gaat niet goed in Amsterdam, rijdt niks meer. | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:19 |
Hoe? Het reed toen gewoon allemaal nog. Nou ja, bijna allemaal. Het had wellicht het weer soepel laten lopen van de avondspits gehinderd, maar voor wat betreft de ochtendspits lijkt het me wel heel erg onwaarschijnlijk dat niet uitdunnen de zaken had verslechterd. | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:20 |
De NS heeft dan ook in de eerste plaats een PR probleem. Of een grandioze desinteresse in PR. Wat eigenlijk ook een probleem is. | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:22 |
Je weblog is omgewaaid, Driek. Ben je vergeten het aantal servers preventief uit te dunnen? | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 11:24 |
tegen zo'n storm is gewoon niets opgewassen. Het is dan ook niet verrassend dat veel spoortrajecten plat liggen en dat veel wegen gestremd zijn | |
V2 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:26 |
Zelfs de website van het KNMI is omgewaaid ![]() | |
Panthera. | maandag 28 oktober 2013 @ 11:27 |
We spreken Dordrecht. Trein van 10:58 richting Den Haag (niet verder dan Rotterdam vanwege boom) staat op het bord met vijf minuten vertraging. Om 11 uur wordt er gemeldt dat die binnen enkele minuten vertrekt. Twee minuten later kijk ik op het bord, intercity naar Den Haag van 11:28 heeft 5 minuten vertraging. Ik voel aan mijn voorhoofd, heb ik een hele intercity gemist? Nee, blijkt een paar minuten later. De omroep meldt dat de trein naar Den Haag van 10:58 niet rijdt, ook niet naar Rotterdam. We worden geadviseerd de IC van 11:06 richting Lelystad te nemen, volgens de (niet automatische) omroeper. Maar goed, die had NS gisteren al geschrapt, dus dat gaat niet, toch bedankt voor de tip (die nooit gerectificeerd werd). Paar minuten later komt de IC richting Den Haag vanuit Breda aan, we spreken 11:10. Iedereen eruit, die trein rijdt blijkbaar niet naar de laatste halte vanwege te grote vertraging van toch dik 10 minuten (nooit vertoond!!!). Zit nu maar in de sprinter, de volgende IC heeft ook alweer vertraging. Kan u verder melden dat Arrivatrein richting Gorinchem elk kwartier zonder vertraging rijdt. | |
Darkwing_Duck | maandag 28 oktober 2013 @ 11:27 |
mschol | maandag 28 oktober 2013 @ 11:27 |
straks waait Fok! nog weg... | |
mschol | maandag 28 oktober 2013 @ 11:29 |
![]() treinstellen om te schuilen? de dakpannen vliegen in het rond? | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 11:29 |
In Amsterdam is een dode gevallen. Amsterdam c ligt eruit. Rikus, het zou je sieren direct het bericht van je website te halen. | |
V2 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:32 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 11:32 |
ik ben het met je eens. Als ik de storm zo zie dan was LUD 2 wel degelijk op zijn plaats en dat er veel stremmingen zijn, dat is ditmaal echt niet verwonderlijk | |
Litpho | maandag 28 oktober 2013 @ 11:33 |
De discussie of LUD2 werkelijk effectief is valt uiteraard nog wel te voeren, maar wellicht niet nu. | |
b2py | maandag 28 oktober 2013 @ 11:35 |
NOS, gebeurt op de herengracht. | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2013 @ 11:36 |
Is geen discussie voor nodig. De oren waaien mij bijna van de kop, dus de uitdunning van de dienstregeling is wel degelijk op zijn plaats. Deze storm is de zwaarste in ruim 20 jaar volgens mij | |
V2 | maandag 28 oktober 2013 @ 11:36 |
Ah ik dacht op CS ofzo ... ![]() |