Dat dus.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:46 schreef Luco het volgende:
Ik weet dat wifi een servicedienst is, maar het verbaast me dat een stoptrein Zwolle - Groningen wel Wifi aanbiedt maar een IC met toeslag van Amsterdam naar Breda niet.
Precies. Typisch gevalletje "Waar een wil is, is een weg."quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:04 schreef James1988 het volgende:
Met 4G en repeaters in de tunnels moet je een eind komen.
Ja dan heb je straks internet in de tunnels, maar het is nog steeds T-mobile dus buiten de tunnels blijft het drama.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:04 schreef James1988 het volgende:
Met 4G en repeaters in de tunnels moet je een eind komen.
In de praktijk zijn ze er allebei.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:04 schreef James1988 het volgende:
Met 4G en repeaters in de tunnels moet je een eind komen.
De stoptrein Usquert-Baflo heeft zelfs internet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:21 schreef Monopoly het volgende:
De stoptrein Amersfoort Zwolle heeft zelfs internet
Ik wilde Arriva een keertje niet ophemelen tegenover NSquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoptrein Usquert-Baflo heeft zelfs internet.
Dat is gewoon de markt: als je geen telecom-provider bereid kunt vinden tegen betaalbare tarieven een grens overschrijdende verbinding tot stand te kunnen brengen voor je klanten dan kan het gewoon niet uit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:21 schreef Monopoly het volgende:
De stoptrein Amersfoort Zwolle heeft zelfs internet
Nooit gesnapt dat men niet op de Fyra (zelf voor dat hele v250 gebeuren niet aan Wifi wilde beginnen, en toen die V250 eenmaal reed ook geen wifi
Je wilt als bedrijf anno 2012 toch ook reizigers uit Brussel de trein in hebben. Zakenmannetjes. Betalen voor extra service etc, en dan geen internet hebben.
Dan faal je toch gewoon als bedrijf of zie ik dat gewoon verkeerd ?
De Thalys heeft wel gewoon wifi.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is gewoon de markt: als je geen telecom-provider bereid kunt vinden tegen betaalbare tarieven een grens overschrijdende verbinding tot stand te kunnen brengen voor je klanten dan kan het gewoon niet uit.
Ja, maar ik had het over betaalbaar: in de rest van Nederland als "gratis" service voor alle reizigers. In de Thalys alleen gratis voor de 1e klas reizigers, in de tweede klas betaal je er grof geld voor.quote:
Volgens mij was het een eis van de provincie's en is er dan ook wat subsidie te pas bij gekomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch raar dat Arriva wel een provider heeft kunnen vinden die dat goed en betaalbaar wil en kan aanbieden
Dit idee spreekt mij wel aan broederquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG een reden om de NS van het HRN te trappen en alles door Arriva te laten doen!
Monopoly had het over zakenmannetjes die extra betalen voor service. Thalys biedt dus wat extra's voor wie daar voor wil betalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het over betaalbaar: in de rest van Nederland als "gratis" service voor alle reizigers. In de Thalys alleen gratis voor de 1e klas reizigers, in de tweede klas betaal je er grof geld voor.
NS heeft toch ook gratis wifi?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch raar dat Arriva wel een provider heeft kunnen vinden die dat goed en betaalbaar wil en kan aanbieden
De weinige beschikbare bandbreedte opslurpen met Soundcloudquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:57 schreef b2py het volgende:
Ik gebruik het alleen voor Soundcloud..
Ja, maar moet het nou echt per se ieder topic weer over hetzelfde gaan?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis graag met de trein, maar zie volop ruimte voor verbetering die om allerlei redenen niet benut wordt.
Jij loopt stage bij NS toch? Deed ik ook vroeger, m'n werkgever verdedigen. Zijn ze meestal niet van gediend.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:22 schreef GlenSpey het volgende:
Waarom reizen jullie eigenlijk nog per trein? Tis toch nooit goed, ga dan lekker met de auto
Gaat me er vooral om dat het in ieder topic hetzelfde geklaag is. Beetje jammer van iets wat ooit een toffe reeks wasquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Jij loopt stage bij NS toch? Deed ik ook vroeger, m'n werkgever verdedigen. Zijn ze meestal niet van gediend.
Ben het ergens wel met je eens maar je moet niet vergeten dat mensen wel een reden tot klagen hebben. Het is niet dat ze om kleine dingen zitten te zeuren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gaat me er vooral om dat het in ieder topic hetzelfde geklaag is. Beetje jammer van iets wat ooit een toffe reeks was
Vind het wel meevallen. Er zijn nog steeds wel mensen die af en toe toffe foto's plaatsen. En het geklaag is niet omdat we het leuk vinden om te klagen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gaat me er vooral om dat het in ieder topic hetzelfde geklaag is. Beetje jammer van iets wat ooit een toffe reeks was
Afgelopen augustus zat ik in de Belgisch-koningshuis-Thalys en daar heeft het internet ongeveer 5 minuten gewerkt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
En voor de Thalys zelf betaal je ook al wat je noemt grof geld, dat is wel zo natuurlijk.
Kan ook andersom. Dat ze de CXX trein binnnen laten komen op Barneveld op het zijspoor, en dat de CNL dan door kan kachelen. Dat is qua lengte makkelijker dan andersomquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef greavy het volgende:
De CNL en/of EN zal vast in Lunteren of Barneveld moeten wachten op een tegentrein.
Ik fietsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:22 schreef GlenSpey het volgende:
Waarom reizen jullie eigenlijk nog per trein? Tis toch nooit goed, ga dan lekker met de auto
OF met de bus, als je niet zonder je wifiverslaving ken![]()
In Barneveld kan dat toch wel? Maar ach idd laat maar via Deventer rijden ook, makkelijker voor mijquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef greavy het volgende:
De CNL en/of EN zal vast in Lunteren of Barneveld moeten wachten op een tegentrein.
Zo dus: Ontploffing in Machelen zorgt voor elektriciteitsproblemen in hele landquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?"twitter:NMBS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:38:19Intermitterende onderbreking stroomtoevoer volledige netGemiddelde vertraging van 15'#NMBS reageer retweet
Was dus eigenlijk niet zo bar veel aan de handquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo dus: Ontploffing in Machelen zorgt voor elektriciteitsproblemen in hele land
niet dat het altijd werktquote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik wilde Arriva een keertje niet ophemelen tegenover NSMaar inderdaad. In de stadsregio danwel metropool van Usquert kan je inderdaad gratis gebruik maken van prima internet
Volgens mij willen ze dat zelf ook niet weten ...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet wat er precies aan de hand is
Voor Utrecht-Almere geldt een omreisadvies via Amsterdam Zuid, dat kan je natuurlijk ook doen van/naar Zwolle.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hadden ze er niet beter voor kunnen kiezen om de IC's uit Amsterdam richting Utrecht op Duivendrecht te laten stoppen om zo daar de omreizers uit Zwolle op te pikken? Had voor veel mensen verdere vertraging gescheeld
Nieuwste fenomeen: Dalurenblaadjes zijn gladder dan spitsurenblaadjesquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:28 schreef greavy het volgende:
Glibberen en glijden op Gouda - Alphen a/d Rijn. Alleen in het dal hoor. Tijdens de spits rijdt NS wel een halfuursdienst, maar in het dal een uursdienst.
True, maar de verbinding Utrecht - Schiphol is nou niet een van de betrouwbaarste ...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor Utrecht-Almere geldt een omreisadvies via Amsterdam Zuid, dat kan je natuurlijk ook doen van/naar Zwolle.
Overstappen op Duivendrecht is niet veel sneller.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nieuwste fenomeen: Dalurenblaadjes zijn gladder dan spitsurenblaadjes
ProRail en NS spreken elkaar nu zelfs tegen over achtergronden en besluitvorming.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze dat zelf ook niet weten ...
Bezopen? Normaal. Men is de schaamte voorbij. Tien jaar geleden werd voor dit soort grappen de minister naar de Kamer geroepen. Nu leidt het niet eens tot een standje voor de verantwoordelijken.quote:Is toch bezopen dat er op het Nederlandse spoor weer een wanprestatie geleverd wordt?
Daar wordt je niet vrolijk van ...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef DriekOplopers het volgende:
ProRail en NS spreken elkaar nu zelfs tegen over achtergronden en besluitvorming.
en toch zal er iemand met de vuist op tafel moeten slaan en wel zodanig dat de koffie ongeveer uit de kopjes vliegt, want van de 6,5 ipv een 8 een 5- willen maken is toch niet waar we naar toe willen?quote:Bezopen? Normaal. Men is de schaamte voorbij. Tien jaar geleden werd voor dit soort grappen de minister naar de Kamer geroepen. Nu leidt het niet eens tot een standje voor de verantwoordelijken.
10 jaar geleden had de minister ook de aandelen van NS, nu niet meer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail en NS spreken elkaar nu zelfs tegen over achtergronden en besluitvorming.
[..]
Bezopen? Normaal. Men is de schaamte voorbij. Tien jaar geleden werd voor dit soort grappen de minister naar de Kamer geroepen. Nu leidt het niet eens tot een standje voor de verantwoordelijken.
Mag ik je er wel even op wijzen dat je nu "normaal" en "gebruikelijk" door elkaar haalt? Dat zijn ECHT twee heel verschillende dingen namelijk. Wat nu gebeurt is niet normaal.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef DriekOplopers het volgende:
Bezopen? Normaal. Men is de schaamte voorbij. Tien jaar geleden werd voor dit soort grappen de minister naar de Kamer geroepen. Nu leidt het niet eens tot een standje voor de verantwoordelijken.
Scheelt "slechts" een kwartiertje.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor Utrecht-Almere geldt een omreisadvies via Amsterdam Zuid, dat kan je natuurlijk ook doen van/naar Zwolle.
Overstappen op Duivendrecht is niet veel sneller.
Nou ik vind het iets te ver doorslaan allemaal. Tegenwoordig staat er voor iedere +5 minuten alweer een pagina aan geklaag, vaak ook met de nodige scheldwoorden en niet-zo-vriendelijke verwensingen en veelal aangezwengeld door dezelfde personen. Maarja, blijkbaar heeft iedereen hier liever een zeiktopic dan een treinentopicquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben het ergens wel met je eens maar je moet niet vergeten dat mensen wel een reden tot klagen hebben. Het is niet dat ze om kleine dingen zitten te zeuren.
Ik heb zelf nooit zo'n last van de storingen en andere problemen hier in Arnhem. Wat dat betreft een zegen dat ik in het oosten woon. Als het hier misgaat gaat het ook meteen helemaal plat, hoewel ook ik een keer verplicht naar Nijmegen ben vervoerd terwijl ik er in Zuid uit wilde.
Ik snap niet dat je de trein met iets anders kan associëren dan klagen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik vind het iets te ver doorslaan allemaal. Tegenwoordig staat er voor iedere +5 minuten alweer een pagina aan geklaag, vaak ook met de nodige scheldwoorden en niet-zo-vriendelijke verwensingen en veelal aangezwengeld door dezelfde personen. Maarja, blijkbaar heeft iedereen hier liever een zeiktopic dan een treinentopic
Ben ik niet met je eensquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik vind het iets te ver doorslaan allemaal. Tegenwoordig staat er voor iedere +5 minuten alweer een pagina aan geklaag, vaak ook met de nodige scheldwoorden en niet-zo-vriendelijke verwensingen en veelal aangezwengeld door dezelfde personen.
Je mag best zeggen dat je het over mij hebt hoorquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik vind het iets te ver doorslaan allemaal. Tegenwoordig staat er voor iedere +5 minuten alweer een pagina aan geklaag, vaak ook met de nodige scheldwoorden en niet-zo-vriendelijke verwensingen en veelal aangezwengeld door dezelfde personen. Maarja, blijkbaar heeft iedereen hier liever een zeiktopic dan een treinentopic
Denk dat het probleem niet ligt bij eenmalig +5 rijden, dat is geen probleem. Maar de NS heeft er een handje van om er een structureel probleem van te maken waarna ze doodleuk zeggen dat het ligt aan blaadjes of aan de zuidoostelijke wind die over Zeeland waait waardoor de IC Zwolle - Groningen iets trager moet rijden omdat de reizigers die staan op station Beilen dan lekker gepest kunnen worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik vind het iets te ver doorslaan allemaal. Tegenwoordig staat er voor iedere +5 minuten alweer een pagina aan geklaag, vaak ook met de nodige scheldwoorden en niet-zo-vriendelijke verwensingen en veelal aangezwengeld door dezelfde personen. Maarja, blijkbaar heeft iedereen hier liever een zeiktopic dan een treinentopic
Terwijl je weet dat als je vaker met de trein reist het probleem veel kleiner is dan het lijkt. De grootste klagers zijn vaak de dagjesmensen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Denk dat het probleem niet ligt bij eenmalig +5 rijden, dat is geen probleem. Maar de NS heeft er een handje van om er een structureel probleem van te maken waarna ze doodleuk zeggen dat het ligt aan blaadjes of aan de zuidoostelijke wind die over Zeeland waait waardoor de IC Zwolle - Groningen iets trager moet rijden omdat de reizigers die staan op station Beilen dan lekker gepest kunnen worden.
Ik kom uit op 12 minuten verschil volgens dienstregeling. In de praktijk minder als je de extra rijtijd voor die stop in Duivendrecht meerekent.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Scheelt "slechts" een kwartiertje.
Noem mij dan maar de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Terwijl je weet dat als je vaker met de trein reist het probleem veel kleiner is dan het lijkt. De grootste klagers zijn vaak de dagjesmensen.
het hoort erbij, maar dat er zoveel gezeurd wordt komt ook door een gebrek aan ambitie om het beter te doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
Blijkbaar gaat er dusdanig veel mis op het spoor dat er een topic mee gevuld kan worden. En hier kun je even je frustratie kwijt
Ik denk dat de amibitiemeter nergens zo groot is als bij het spoor, alleen omdat er zoveel achter gesloten deuren gebeurt merken wij er zo weinig van.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het hoort erbij, maar dat er zoveel gezeurd wordt komt ook door een gebrek aan ambitie om het beter te doen.
Jij valt sowieso in de buitencategoriequote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Noem mij dan maar de uitzondering die de regel bevestigt.
Arme buitencategoriequote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij valt sowieso in de buitencategorie
Klopt. In zoverre de ambitie is er wel, er wordt alleen geen f*ck mee gedaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het hoort erbij, maar dat er zoveel gezeurd wordt komt ook door een gebrek aan ambitie om het beter te doen.
Klopt. Het ziet er nogal uitzichtloos uit, gemeten vanuit mijn beleving over de laatste 8 jaar. Het enige wat we erop vooruit gegaan zijn in die tijd is dat sommige IC-verbindingen kwartierdiensten geworden zijn. Verder zijn treinen niet schoner, niet comfortabeler, niet punctueler en niet betrouwbaarder dan in 2005.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat de amibitiemeter nergens zo groot is als bij het spoor, alleen omdat er zoveel achter gesloten deuren gebeurt merken wij er zo weinig van.
misschien dat transparantie, openheid en zichtbaarheid werkt, want nu krijg je het idee dat er niets gebeurtquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat de amibitiemeter nergens zo groot is als bij het spoor, alleen omdat er zoveel achter gesloten deuren gebeurt merken wij er zo weinig van.
klopt. Dat is allemaal laaghangend fruit dat makkelijk te plukken is en al veel ergernissen kan schelen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:12 schreef James1988 het volgende:
Mijn grootste ergenissen zijn onlogisch handelen (zoals een IC stilzetten om een sprinter voor te laten gaan), slechte communicatie (zoals blijven volhouden dat een trein naar Venlo rijdt terwijl zelfs het scherm in de trein inmiddels weet dat dat ding slechts tot Eindhoven zal rijden) en gemiste quick-wins (zoals een sprinter 1 minuut langer vasthouden om een crossplatform overstap te garanderen).
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arme buitencategoriedat zal pijn doen
Vanaf de ProRail kant zie je het gebeuren, veel meer contact met de klant van de klant. De nieuwe website is er speciaal voor ingericht en ze profileren zich veel meer op Twitter.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien dat transparantie, openheid en zichtbaarheid werkt, want nu krijg je het idee dat er niets gebeurt
Nouja, als je ziet dat de dienstregeling dit winterjaar veel beheersbaarder is gebleken dan de jaren ervoor kan je best spreken over een geslaagde winterdienst. Dat er dan nog kopers zijn voor het fantastische systeem wat je hebt ontwikkeld mag je wat mij betreft best trots op zijn. Enige probleem is dat niemand enig idee heeft wat dat systeem inhoudt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:25 schreef James1988 het volgende:
Waar ik me ook vaak aan erger is de allejezus-mensen-kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn houding die de NS-top met enige regelmaat tentoonspreidt. Zie bijvoorbeeld de Fyra ("kijk eens hoe goed!" terwijl driekwart van de klanten er niet op zat te wachten), de winterdienstregeling ("Het buitenland is jaloers op ons!" terwijl de helft van de klanten op het perron stond te verkleumen) en zeer recent het 'alternatieve HSL-plan' ("we hebben dit keer goed geluisterd naar de reiziger" terwijl reizigers straks langer zullen doen over Amsterdam - Brussel dan ze er in 1958 over deden...)
Dat slaat meteen de bodem in van de hoop dat er "achter de schermen" dingen zouden gebeuren in de juiste richting inderdaad.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:25 schreef James1988 het volgende:
Waar ik me ook vaak aan erger is de allejezus-mensen-kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn houding die de NS-top met enige regelmaat tentoonspreidt. Zie bijvoorbeeld de Fyra ("kijk eens hoe goed!" terwijl driekwart van de klanten er niet op zat te wachten), de winterdienstregeling ("Het buitenland is jaloers op ons!" terwijl de helft van de klanten op het perron stond te verkleumen) en zeer recent het 'alternatieve HSL-plan' ("we hebben dit keer goed geluisterd naar de reiziger" terwijl reizigers straks langer zullen doen over Amsterdam - Brussel dan ze er in 1958 over deden...)
Het is ongetwijfeld een systeem met een geheel eigen karakterquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, als je ziet dat de dienstregeling dit winterjaar veel beheersbaarder is gebleken dan de jaren ervoor kan je best spreken over een geslaagde winterdienst. Dat er dan nog kopers zijn voor het fantastische systeem wat je hebt ontwikkeld mag je wat mij betreft best trots op zijn. Enige probleem is dat niemand enig idee heeft wat dat systeem inhoudt.
Volledig terecht, maar als ik zo om me heen kijk bij NS in de winterdienst, kan ik niet anders dan zeggen dat het vaak (bij intercity's in ieder geval) maximaal wordt ingezet. Je kan er gewoon weinig aan doen dat de treinen boven Alkmaar niet langer dan 10 bakken mogen zijn en dat daardoor er door heel Nederland treinen van 10 ipv 12 bakken rijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:33 schreef James1988 het volgende:
b2py: Eens, maar zolang je als NS zijnde je materieelinzet niet op orde hebt is er in mijn ogen alsnog sprake van geblunder. Als je de helft van de treinen op een traject schrapt moeten de resterende treinen wel in staat zijn om die reizigers op te vangen. Als ik dan zie dat er in de trein die wél rijdt een nog kortere trein is ingezet dan gebruikelijk (een VIRM-IV ipv een VIRM-VI bijvoorbeeld) durf ik het geen succes te noemen.
Ik denk dat enig plan van Arriva/DB voor het HRN minimaal de eerste 5 jaar niet ingevoerd kan worden omdat er eerst nog allemaal ijzer gebouwd moet worden om mee te schuiven.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het plan van DB/Arriva is leuk bedacht (vooral 'snel rijden met beproefde ICE' zal het goed doen) maar ik denk ook niet dat dat de best haalbare oplossing is. Wel de snelste, niet de beste.
Valt wel mee: de Velaro D ís al gebouwd (toelating Duitsland verwacht volgend jaar) en met BR 406 (de huidige ICE) kan Arriva/DB al best een treindienst opzetten. Voor de HSL moet er natuurlijk wel het nodige getest worden, maar het materieel an sich is er.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat enig plan van Arriva/DB voor het HRN minimaal de eerste 5 jaar niet ingevoerd kan worden omdat er eerst nog allemaal ijzer gebouwd moet worden om mee te schuiven.
Allemaal leuk en aardig, maar je vergelijkt een kutsituatie met een nog kuttere grafkutsituatie. En dan kom je hier vertellen hoe geweldig die kutsituatie wel is. Dat valt dus heul wel mee. Tegen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Volledig terecht, maar als ik zo om me heen kijk bij NS in de winterdienst, kan ik niet anders dan zeggen dat het vaak (bij intercity's in ieder geval) maximaal wordt ingezet. Je kan er gewoon weinig aan doen dat de treinen boven Alkmaar niet langer dan 10 bakken mogen zijn en dat daardoor er door heel Nederland treinen van 10 ipv 12 bakken rijden.
Wel ben ik van mening dat de sprinters zeker langer kunnen, SLT-12 op de Flevolijn moet makkelijk kunnen in ieder geval. En ik ben van mening, liever een trein waarin ik sta dan geen trein, en dat is iets wat de afgelopen winter nauwelijks is voorgekomen. Ik ben altijd van a naar b gebracht, ook met -18.
En voor de rest van het HRN? Nemen ze gewoon NS-ijzer over of zo? Hoe stel je je dat voor?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt wel mee: de Velaro D ís al gebouwd (toelating Duitsland verwacht volgend jaar) en met BR 406 (de huidige ICE) kan Arriva/DB al best een treindienst opzetten. Voor de HSL moet er natuurlijk wel het nodige getest worden, maar het materieel an sich is er.
klopt. 200 is hard zat op het Nederlandse spoor en de integratie met het binnenlandse net kan veel opleveren. Is toch een aspect waar Arriva/DB niet in voorziet, om maar niet te spreken over de rechtstreekse concurrentie met Thalys die door het plan van Arriva/DB niet echt uitgenodigd wordt om te rijdenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Het plan van DB/Arriva is leuk bedacht (vooral 'snel rijden met beproefde ICE' zal het goed doen) maar ik denk ook niet dat dat de best haalbare oplossing is. Wel de snelste, niet de beste.
Dat laatste ben ik zeker met je eensquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat enig plan van Arriva/DB voor het HRN minimaal de eerste 5 jaar niet ingevoerd kan worden omdat er eerst nog allemaal ijzer gebouwd moet worden om mee te schuiven.
En wat betreft "stevig in hun schoenen staan Mono: Het is niet omdat DB zo'n idioot lomp groot bedrijf is dat ze ook meer rechten of aanspraken hebben op een concessie in een ander land.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:43 schreef James1988 het volgende:
Welke rest van het HRN? Het Arriva/DB-plan ging alleen in op de verbindingen met België, Parijs en Londen.
Oh ik dacht dat Mono daar op doelde.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:33 schreef Monopoly het volgende:
Ben benieuwd wat dat nieuwe plan van Arriva en DB gaat opleveren.
Zal wel helemaal niets worden omdat de minister weigert de HRN opnieuw aan te besteden. Dat kan nog best wel eens een pittige rechtzaak worden bij het Europese Hof.
Arriva en DB staan toch wel vrij sterk in de schoenen.
Verwacht niet te veel van 'integratie met het HRN': zo veel valt er niet mee te behalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. 200 is hard zat op het Nederlandse spoor en de integratie met het binnenlandse net kan veel opleveren.
Als jij liever hebt dat de dienstregeling instort mag dat hoor, doe mij die winterdienst maar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar je vergelijkt een kutsituatie met een nog kuttere grafkutsituatie. En dan kom je hier vertellen hoe geweldig die kutsituatie wel is. Dat valt dus heul wel mee. Tegen.
zeker niet als de opstelterreinen in de spits nog vol staan met inzetbare meuk dat niet ingepland is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:33 schreef James1988 het volgende:
b2py: Eens, maar zolang je als NS zijnde je materieelinzet niet op orde hebt is er in mijn ogen alsnog sprake van geblunder. Als je de helft van de treinen op een traject schrapt moeten de resterende treinen wel in staat zijn om die reizigers op te vangen. Als ik dan zie dat er in de trein die wél rijdt een nog kortere trein is ingezet dan gebruikelijk (een VIRM-IV ipv een VIRM-VI bijvoorbeeld) durf ik het geen succes te noemen.
dat ben ik niet met je eens, want uit het noordelijke deel valt zeker winst te behalen. Bekende voorbeelden zijn de spits-IC's tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam of de IC Amsterdam - Vlissingen via de HSL sturen om zo Dordrecht en Zeeland beter met Schiphol en Amsterdam te ontsluiten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verwacht niet te veel van 'integratie met het HRN': zo veel valt er niet mee te behalen.
Of je leest wat ik schrijf, NS-er.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij liever hebt dat de dienstregeling instort mag dat hoor, doe mij die winterdienst maar.
Dan gaan ze maar uitzoeken wat er mis ging. Want wat ik meemaakte op een ritje Hilversum-Noord Utrecht CS vanmorgen is gewoon onmogelijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail en NS spreken elkaar nu zelfs tegen over achtergronden en besluitvorming.
twitter:FadingGender twitterde op donderdag 24-10-2013 om 10:10:51@Ns_online jullie falen weer enorm met.het geven van informatie. Hilversum is een grote chaos. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:08:43@FadingGender Er rijden momenteel inderdaad minder treinen rondom Hilversum. Hoop dat je inmiddels je reis kunt vervolgen. ^PV reageer retweet
Ik heb gelezen, en ik heb geoordeeld. Enig realisme is wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je leest wat ik schrijf, NS-er.
Je leest ook echt niet wat ik zeg hè?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet als de opstelterreinen in de spits nog vol staan met inzetbare meuk dat niet ingepland is.
Verder moet je de ambitie hebben om zo snel mogelijk weer de normale dienstregeling op te pakken.
Enkele toverwoorden zijn openheid en communicatie en daar schort het bij de NS slechts een beetje aan
Tsja, hoop doet leven niewaarquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:11 schreef Fixers het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 24-10-2013 om 11:08:43@FadingGender Er rijden momenteel inderdaad minder treinen rondom Hilversum. Hoop dat je inmiddels je reis kunt vervolgen. ^PV reageer retweet
Er gaan wel veel dingen mis, maar minstens zoveel wordt ingevuld met aannames hier. Maar dat is misschien ook weer niet verwonderlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:58 schreef Fiorano het volgende:
Blijkbaar gaat er dusdanig veel mis op het spoor dat er een topic mee gevuld kan worden. En hier kun je even je frustratie kwijt
Dus een groot deel van de energie is verspilde energie, lees ik dat goed?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En ja, achter de schermen gebeurt heel veel, maar veel blijft achter de schermen.
Nee, je legt me woorden in de mond. Niet alles wat gedaan wordt, hoeft voorbij die schermen te komen om effect te hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus een groot deel van de energie is verspilde energie, lees ik dat goed?
Sinds de startdag van RondjeNederland (Trein naar Den Helder ging roestrijden) is Hier sindsdien altijd al stampij gemaakt, het verdedigen om het verdedigen wat jij doet vind ik ergelijkerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gaat me er vooral om dat het in ieder topic hetzelfde geklaag is. Beetje jammer van iets wat ooit een toffe reeks was
Als je internet koopt in de Thalys en je moet op Brussel overstap vanwege een defect treinstel werkt je sessie ook niet meer weet ik uit eigen ervaringquote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Afgelopen augustus zat ik in de Belgisch-koningshuis-Thalys en daar heeft het internet ongeveer 5 minuten gewerkt.Iemand hier ervaring met dat Thalys-internet in de Groene Harttunnel?
Ik haal hem er nog even bijquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:25 schreef James1988 het volgende:
Waar ik me ook vaak aan erger is de allejezus-mensen-kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn houding die de NS-top met enige regelmaat tentoonspreidt. Zie bijvoorbeeld de Fyra
quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Terwijl een beetje een imageconsultant ze juist zou moeten adviseren om de 'message' te controleren. Ze praten toch wel over je, als een struisvogel je kop in het spoor steken verandert daar helemaal niets aan. Ze iets geven om positief over te praten (dus niet weer de zoveelste aktie waar niemand op zit te wachten) wel.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
Ik denk door de enorm gesloten houding van NS, 'Alles wat de buitenwereld weet van ons kan tegen ons gebruikt worden mentaliteit' werkt enorm tegen ze.
In verdediging, dat was niet de NS-top en na deze winter wordt dat ook nooit meer deel van de NS-topquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik haal hem er nog even bij
[..]
Op papier heb je volledig gelijk, je kunt de noordsectie gebruiken om Zuid-Holland en Noord-Holland dichter bij elkaar te brengen. Het in 2011 gepresenteerde plan voorzag hier ook deels in door meer treinen te beloven - de treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zouden kunnen doorrijden naar Dordrecht, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens, want uit het noordelijke deel valt zeker winst te behalen. Bekende voorbeelden zijn de spits-IC's tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam of de IC Amsterdam - Vlissingen via de HSL sturen om zo Dordrecht en Zeeland beter met Schiphol en Amsterdam te ontsluiten.
De NS Hispeed-top.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
In verdediging, dat was niet de NS-top en na deze winter wordt dat ook nooit meer deel van de NS-top.
Daar ben ik me zeker van bewust. Maar dat neemt niet weg dat er structureel steeds iets misgaat bij NS, dat is dan vaak gebrek aan communicatie of berichten die elkaar tegenspreken. Dat zou heel goed kunnen liggen aan diverse afdelingen bij NS/ProRail die geen verregaande samenwerking hebben.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Terwijl je weet dat als je vaker met de trein reist het probleem veel kleiner is dan het lijkt. De grootste klagers zijn vaak de dagjesmensen.
Goed om te weten dat ik geen grote klager benquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Terwijl je weet dat als je vaker met de trein reist het probleem veel kleiner is dan het lijkt. De grootste klagers zijn vaak de dagjesmensen.
En waarom vind jij dat ergerlijk? Omdat iemand eens een wat andere mening toont dan het gros hier? Erg hé, iemand die eens niet klaagt om het klagenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sinds de startdag van RondjeNederland (Trein naar Den Helder ging roestrijden) is Hier sindsdien altijd al stampij gemaakt, het verdedigen om het verdedigen wat jij doet vind ik ergelijker
Het feit dat jij denkt dat het klagen om het klagen is spreekt boekdelen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:30 schreef GlenSpey het volgende:
Erg hé, iemand die eens niet klaagt om het klagen
Nee, je loopt er stage, DUS is het allemaal top. Ik snap wel dat je nooit in je eigen bron moet spugen, maar wat jij doet is palingglad....quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En waarom vind jij dat ergerlijk? Omdat iemand eens een wat andere mening toont dan het gros hier? Erg hé, iemand die eens niet klaagt om het klagen
Sterker nog, er is een reden dat er bij ons een "Alles went behalve Essent"-tegeltje op de werkplek hangtquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
Ik vind mijn werkgever (IT-sector) hartstikke tof, maar mij hoor je ook wel eens mopperen. Is heel normaal hoor
Als je het hier niet bevalt? Wat doe je hier nog?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:52 schreef GlenSpey het volgende:
Volgens mij heb ik een aantal posts geleden ook al uitgelegd dat klagen tegen de NS niet zozeer het punt is, maar dat het in deze reeks bijna alleen nog maar gaat over de dingen die misgaan in de spoorwereld. Ja, tuurlijk is er ruimte voor verbetering en tuurlijk gaan er dingen mis, maar waarom moet het alleen nog maar daar over gaan?
Mopperen is inderdaad heel normaal, maar het kan ook overdreven worden. En dat wordt het nu al een tijdje. En DAT stel ik aan de kaak. Maarja, blijkbaar zijn mijn argumenten alleen nog maar palingglad en is steen en been roepen hier heilig geworden. Misschien kan een mod de topictitel nog ff aanpassen 'Het grote zeik- en zeurtopic #645' zou in ieder geval een stuk beter passen
Wat een onzin. Als iedereen gelijk weg zou gaan als het ze niet beviel, zou het maar een saaie boel worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als je het hier niet bevalt? Wat doe je hier nog?
Maar jouw posts zijn nog te behapstukken...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als iedereen gelijk weg zou gaan als het ze niet beviel, zou het maar een saaie boel worden.
Ik zie wel een kern van waarheid in zijn post. En dat is niet vanwege wie mijn salaris betaalt.
De manier om die balans te herstellen is alleen niet "laat ik alles van mijn werkgever maar goed praten". Ik zie jou vaker niets zeggen bijvoorbeeld. Nou ja, niets controversieels dusquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als iedereen gelijk weg zou gaan als het ze niet beviel, zou het maar een saaie boel worden.
Ik zie wel een kern van waarheid in zijn post. En dat is niet vanwege wie mijn salaris betaalt.
Met andere woorden: jullie mogen klagen, klagen, klagen maar als een ander eens klaagt over het vele klagen dan moet ie gelijk oprotten? En dat beticht mij van een bekrompen visiequote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar jouw posts zijn nog te behapstukken...
Edit: Maar GlenSpey klaagt over het feit dat wij klagen... ga vort ofzo...
Heb ik je beticht van iets? Ga ergens anders trollen...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Met andere woorden: jullie mogen klagen, klagen, klagen maar als een ander eens klaagt over het vele klagen dan moet ie gelijk oprotten? En dat beticht mij van een bekrompen visie
Die paaldanseressen waren vast dronken.quote:
Omdat er nu eenmaal een stuk minder mensen met andere vervoerders reizen, gok ik. Ik ken persoonlijk zat mensen die regelmatig met Veolia reizen of gereisd hebben en zeggen dat ze 10x liever NS hebben. Tegelijkertijd zijn er mensen die claimen dat Veolia altijd op tijd rijdt, terwijl NS altijd vertraging heeft (overigens is 1:1 vergelijken moeilijk gezien de bereden infrastructuur sterk verschilt, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:44 schreef Viezze het volgende:
(heb weinig ervaring met grote verstoringen bij andere vervoerders)
Ik heb Veolia voornamelijk meegemaakt op het boemeltje Heerlen-Kerkrade (met hier en daar eens Venlo-Roermond) en ik geef absoluut de voorkeur aan de NS. Ik zie, gegeven de mogelijkheden die de NS heeft met het HRN, alleen meer mogelijkheden voor de NS om zich te verbeteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:57 schreef KnightSolaire het volgende:
Omdat er nu eenmaal een stuk minder mensen met andere vervoerders reizen, gok ik. Ik ken persoonlijk zat mensen die regelmatig met Veolia reizen of gereisd hebben en zeggen dat ze 10x liever NS hebben. Tegelijkertijd zijn er mensen die claimen dat Veolia altijd op tijd rijdt, terwijl NS altijd vertraging heeft (overigens is 1:1 vergelijken moeilijk gezien de bereden infrastructuur sterk verschilt, maar dat terzijde).
De overgang van informatie van Prorail naar de NS is ook een grote poppenkast. Ook na de overgang was dit niet beter. Ben het met je eens dat het lastig is, maar het andere uiterste is om niks nuttigs te vertellen aan je reizigersquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Reisinformatie valt onder NS, maar als jouw ervaring langer geleden is bestaat de kans dat het toen nog onder ProRail viel. Maar ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt onder wie het valt, het is kort na aanvang van een storing nou eenmaal lastig om goede informatie te geven omdat er vaak nog gepuzzeld wordt met verkeersleiding, al dan niet bestellen van bussen etc.
Omdat Veolia het in jouw ogen niet zo goed doet is het meteen maar slecht en is NS de enige die het wel kan... Een wat vreemde gedachtekronkel als je het mij vraagt. Sowieso kan Arriva het natuurlijk altijd beter dan welk bedrijf dan ook, maar daar komt Limburg over een paar jaar wel achterquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb Veolia voornamelijk meegemaakt op het boemeltje Heerlen-Kerkrade (met hier en daar eens Venlo-Roermond) en ik geef absoluut de voorkeur aan de NS. Ik zie, gegeven de mogelijkheden die de NS heeft met het HRN, alleen meer mogelijkheden voor de NS om zich te verbeteren.
Hoor hem. Over gedachtenkronkels gesprokenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Omdat Veolia het in jouw ogen niet zo goed doet is het meteen maar slecht en is NS de enige die het wel kan... Een wat vreemde gedachtekronkel als je het mij vraagt. Sowieso kan Arriva het natuurlijk altijd beter dan welk bedrijf dan ook, maar daar komt Limburg over een paar jaar wel achter
Nou en. Zetten ze gewoon 2 dagen tractoren in en niemand heeft echt iets gemerktquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef Viezze het volgende:
Af en toe een koe op het spoor, meer storingen hebben ze natuurlijk niet in het noorden
die hebben gelukkig geen last van blaadjes op de railsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en. Zetten ze gewoon 2 dagen tractoren in en niemand heeft echt iets gemerkt
Nee, mijn ervaringen met NS zijn beter (en ik geef eerlijk toe dat mijn ervaringen met Veolia beperkt zijn tot die twee trajecten). De rest van de kronkel komt toch echt van jouquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Omdat Veolia het in jouw ogen niet zo goed doet is het meteen maar slecht en is NS de enige die het wel kan...
Staan er überhaupt bomen in het noorden dan? Ik heb geruchten gehoord dat er niets is dan weilandenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die hebben gelukkig geen last van blaadjes op de rails
Zoals hierboven gezegd, betere ervaringen. Vind de treinen grotendeels prettiger zitten (mijn twee maal daags SLeT uitgezonderd) en ik denk dat een conducteur op de trein uiteindelijk wel beter is voor de sociale controle (en een zekere mate van sociale controle is goed, zie maar hoe de stiltecoupé stelselmatig faalt).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
Ik ben wel benieuwd, wat is voor jou de reden dat je liever met NS zou reizen?
SLT > GTWquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd, betere ervaringen. Vind de treinen grotendeels prettiger zitten (mijn twee maal daags SLeT uitgezonderd) en ik denk dat een conducteur op de trein uiteindelijk wel beter is voor de sociale controle (en een zekere mate van sociale controle is goed, zie maar hoe de stiltecoupé stelselmatig faalt).
Klopt. Af en toe wat mest op het spoor, verder niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die hebben gelukkig geen last van blaadjes op de rails
Even voor de goede orde, bij Veolia heb ik in drie jaar een paar keer per week rijden alleen maar vertraging gehad bij zware sneeuwval (Almere-Kerkrade in 6,5 uurquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Omdat Veolia het in jouw ogen niet zo goed doet is het meteen maar slecht en is NS de enige die het wel kan...
Lood. Oud ijzer. Beide vind ik niet prettig voor iets langers dan de gemiddelde metro.quote:
ik heb er gisteren toevallig een paar gezienquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Staan er überhaupt bomen in het noorden dan? Ik heb geruchten gehoord dat er niets is dan weilanden
Als ze de koeien Sandite voeren hebben we geen gladde sporen meer daarquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt. Af en toe wat mest op het spoor, verder niet.
Goed voornemen. Ik doe mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat GlenSpey betreft: Ik zal eens beter gaan opletten op dingen die echt meldenswaardig GOED goed gaan.
Ik weet niet, GTW geeft me altijd een krappe ervaring. Lijkt ook nooit genoeg capaciteit te bieden. Ligt misschien aan dat gigantische motorblok in het midden, waardoor ik dat gevoel krijg. De transparantie van de SLT bevalt me wel.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lood. Oud ijzer. Beide vind ik niet prettig voor iets langers dan de gemiddelde metro.
De treinfapper vindt het niks, de reiziger is er wel blij mee. Ik moet zeggen over de GTW ben ik meer dan tevreden, het is stil, beenruimte, snel, comfortabel, internetquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lood. Oud ijzer. Beide vind ik niet prettig voor iets langers dan de gemiddelde metro.
De GTW's van Connexxion vind ik ook prima. Die zijn sjieker dan de meeste NS intercities. Alleen die deuren, pfft. Schrik me iedere keer een ongeluk als die dingen open of dicht gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de GTW's van Arriva ook een stuk beter vind dan de Linten van Syntus. Schoner, dikkere stoelkussens, duidelijkere reisinfo aan boord. Dat internet gebruik ik eigenlijk nooit.
Uiteraard.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
Gaan we nou weer de discussie welk materieel zit het lekkerst voeren nadat we vorige tot de conclusie kwamen dat het niet op schoot?
Ik probeer iets anders te doen dan te klagen, met uw welnemen, meneer de jankerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
Gaan we nou weer de discussie welk materieel zit het lekkerst voeren nadat we vorige tot de conclusie kwamen dat het niet op schoot?
Fancy openingstijden trouwensquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Oh, hier een filmpje starring Berend Brulboei:
Ik vind de stoelen voor een Sprinter eigenlijk wel goed. Alleen is het wel een opmerkelijk contrast als je vervolgens in Plan V zit, vooral als je eerste klas reist. In die eerste klas stoelen daarvan voel je je echt als een koning te rijk. De eerste klas in de SLT vind ik wel onder de maat, precies dezelfde stoelen met als enig verschil een armleuninkje in het midden en fancy ogende (maar nutteloze) lichtjes in de bagagerekken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de GTW op zich een prima trein, al ligt het wel aan de uitvoering. Ik vind de 1e klas van de Velios een beetje tegenvallen voor afstanden langer dan 20 minuten (te hard)... ik heb er de hele Maaslijn mee afgelegd en ik was toch wel blij toen ik in Nijmegen kon overstappen op een VIRM
Ik vind de SLT niet echt een fijne trein, dat ligt vooral aan de indeling en het comfort van de stoelen.
Dat dat bij SLT nog steeds niet gebeurt snap ik niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Die deuren bij GTW zijn ook awesome. Je kunt gewoon mid-flight op de deuropen-knop drukken en dan gaan ze automagisch open zodra de trein stil staat
Hoezo niet? Kei hendig mên.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat dat bij SLT nog steeds gebeurt snap ik niet.
En dan staat er altijd iemand achter je die bij het uitschuiven van de treeplank op dat knopje gaat rammen. Je ziet toch dat het lampje al brandt?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Die deuren bij GTW zijn ook awesome. Je kunt gewoon mid-flight op de deuropen-knop drukken en dan gaan ze automagisch open zodra de trein stil staat
Nou ja ten eerste: Bij veel ander mat staat "het lampje brandt" gelijk aan "nu mag je drukken", niet aan "er is al gedrukt".quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan staat er altijd iemand achter je die bij het uitschuiven van de treeplank op dat knopje gaat rammen. Je ziet toch dat het lampje al brandt?
Oh dat was vroegah zo ongelofelijk mooi met ICRquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
Veel mensen kijken niet naar het knopje, ze rammen er gewoon op. Ook als dat het knopje "Deuren dicht" is wat nog eens staat aangegeven met "> <" ook...
*steekt zijn hand op*quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan staat er altijd iemand achter je die bij het uitschuiven van de treeplank op dat knopje gaat rammen. Je ziet toch dat het lampje al brandt?
Het mooiste zijn nog de mensen die, ook al staat de trein al lang stil, voor zich uit staan te staren, afwachtend tot een of andere hogere macht de deur voor ze opentquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat was vroegah zo ongelofelijk mooi met ICRToen die nog die deurgrepen aan de buitenkant hadden om te openen. Aan de binnenkant ook trouwens, maar er zat op ooghoogte 1 knop (om te sluiten).
Kreeg je dus dat bij binnenkomst de aspirant-uitstappers op die knop gingen drukken terwijl de aspirant-instappers aan die greep gingen hangen. Dus wat doet die deur? Die gaat een centimeter open, en weer dicht, en een centimeter open, en weer dicht. Etc.
En het allermooiste is dan dat de mensen aan BEIDE kanten van de deur staan te schelden "hee hij is stuk!"
Episch
Oh dat doe ik vaak genoeg ja. Bij gelegenheid even net iets te dicht voor die bijgoochem ze neus langsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het mooiste zijn nog de mensen die, ook al staat de trein al lang stil, voor zich uit staan te staren, afwachtend tot een of andere hogere macht de deur voor ze opentWordt meestal snel opgelost door de meer ervaren reizigers door toch op het knopje te drukken.
In Nederland kan dat soms ook. Maar tegen de tijd dat de deuren openen staat de trein praktisch gezien stilquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:35 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de Berlijnse metro's gaaf, je kunt de deuren van die dingen al openen als de trein nog aan het afremmen is.
Oeh dat heb ik in een Mat54 stel ook eens gedaan toen hij binnen kwam in Rhenen. En lekker stoer alvast uitstappenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:35 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de Berlijnse metro's gaaf, je kunt de deuren van die dingen al openen als de trein nog aan het afremmen is.
Of wacht, nog mooier zijn de mensen die als een gek op de blauwe knop (deuren sluiten) drukken, en niet snappen waarom de deuren niet opengaan. Dan inderdaad heel bijdehand en opzichtig de andere knop indrukkenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat doe ik vaak genoeg ja. Bij gelegenheid even net iets te dicht voor die bijgoochem ze neus langs
Dat is in Berlijn ook zo, het hangt af van het materieel. Bij het oudere materieel kun je al uitstappen terwijl de metro nog niet helemaal stilstaat... best gaafquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar tegen de tijd dat de deuren openen staat de trein praktisch gezien stil
Ha! Dat hebben ze gejat van onze prachtige Combino's!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Die deuren bij GTW zijn ook awesome. Je kunt gewoon mid-flight op de deuropen-knop drukken en dan gaan ze automagisch open zodra de trein stil staat
Hogere machten komen in vele vormen, blijkbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het mooiste zijn nog de mensen die, ook al staat de trein al lang stil, voor zich uit staan te staren, afwachtend tot een of andere hogere macht de deur voor ze opentWordt meestal snel opgelost door de meer ervaren reizigers door toch op het knopje te drukken.
Als je op het oostelijk eiland opstaat ben je niet goed wijs, je komt dan net uit Amsterdam CS en Amstel is nog een aantal kilometer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Waar ik het meest van geniet is als je van Sloterdijk af komt met de trein uit Zaandam en vervolgens over het oostelijk eiland raast met allemaal van die mensen die 'alvast naar de deur gaan lopen' om vervolgens door de hele coupé geslingerd te worden![]()
Westelijk eiland dan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je op het oostelijk eiland opstaat ben je niet goed wijs, je komt dan net uit Amsterdam CS en Amstel is nog een aantal kilometer.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Waar ik het meest van geniet is als je van Sloterdijk af komt met de trein uit Zaandam en vervolgens over het oostelijk eiland raast met allemaal van die mensen die 'alvast naar de deur gaan lopen' om vervolgens door de hele coupé geslingerd te worden![]()
Ik mis wat positivisme, Fles.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan rij maar door naar het volgende station, idioot.
Ik ben soms ook zo'n oetlul, maar dat komt dan omdat ik mijn laptop nog in mijn tas moest stoppen. In zulke gevallen kwam het station iets eerder dan verwachtquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het minstens wel slim om te zorgen dat je klaar bent om uit te stappen op het moment dat de deuren open gaan. Je hebt zat van die oetmongolen die wachten tot de trein stil staat en de deuren open gaan, en DAN pas opstaan, spullen pakken en naar de deur lopen. Tegen de tijd dat ze het balkon denken te bereiken is de inbound stream daar ook, en zijn ze gewoon vet te laat. Dan rij maar door naar het volgende station, idioot.
Ik zag zelfs eens Turkse knaapjes de deur opentrekken tijdens het rijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:35 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de Berlijnse metro's gaaf, je kunt de deuren van die dingen al openen als de trein nog aan het afremmen is.
Nog zoiets kansloos: met z'n allen op het perron rondom die deur gaan staan en dan gaan beide helften zo dicht bij elkaar staan dat de uitstappers niet eens de kans hebben om uit te stappen.quote:
gewoon doorlopenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog zoiets kansloos: met z'n allen op het perron rondom die deur gaan staan en dan gaan beide helften zo dicht bij elkaar staan dat de uitstappers niet eens de kans hebben om uit te stappen.
Maargoed, een zachte duw geeft vaak al genoeg suggestie over wat de bedoeling is...
straks vijf tunnels, waarvan drie perrontunnelsquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel hebben ze er eigenlijk? 2 of 3?
En de Oosttunnel heeft liften. Net slecht gemikt dus. (Of moesten ze de Fyra hebben?)quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Galant als ik ben heb ik ze geholpen (lees: dat ding in m'n eentje de trap opgetild). Dat ding was echt loodzwaar. Alsof ze een aambeeld aan het versjouwen waren. Eenmaal op het perron zagen ze dat er zo'n 30 meter verderop (de westelijke tunnel) een grote roltrap was.
Precies. Kan hij het nog 100 keer typisch hollands gehaast noemen, maar wie is er nou de sukkel? Voiláquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:47 schreef _serial_ het volgende:
Over dat gehaast bij uitstappen, daar heb ik nog een leuk verhaal over toen ik tijdens mijn HBO studie samen met een studiegenoot in England op stage zat. Een docent kwam op bezoek en riep toen wij naar de deuren liepen toen de trein het station binnenreed "Dat is typisch hollands dat gehaast" - wij stapten uit toen de docent eens opstond, deuren gingen dicht, trein vertrok, met de docent er nog in
Ze wilden inderdaad de Fyra hebben, maar ze moesten naar Schiphol. Welke trein je dan neemt maakt niet echt uit.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En de Oosttunnel heeft liften. Net slecht gemikt dus. (Of moesten ze de Fyra hebben?)
Amsterdam Centraal is een redelijke uitdaging omdat het een monument is, ze kunnen niet zomaar een 50 meter brede tunnel aanleggen omdat het halve station dan waarschijnlijk instort. Zo'n brede tunnel zou wel zeer welkom zijn in Amsterdam...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
eerder slecht gebouwd. Het grootste station van het land en niet eens bij alle tunnels roltrappen laat staan liften
Waar blijf je dan met je gelul over "wereldstations"?![]()
Ja. Maar goed, dan moet je dat bedenken voordat je met de natte vinger iets over februari 2013 roept. Maar kennelijk zijn er knappe koppen jarenlang achter de schermen mee bezig geweest of weet ik wat voor onzin nou weer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal is een redelijke uitdaging omdat het een monument is, ze kunnen niet zomaar een 50 meter brede tunnel aanleggen omdat het halve station dan waarschijnlijk instort. Zo'n brede tunnel zou wel zeer welkom zijn in Amsterdam...
Ja. Maar dan is er nog geen rollend materieel.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:54 schreef Igen het volgende:
Niet op elk denkbaar front bij elk denkbaar project. Met bijv. de Noord-Zuidlijn gaat het al een paar jaar prima, een paar dagen terug was zelfs in het nieuws dat hij misschien al in 2016 ipv. 2017 open kan.
Hecht je serieus waarde aan dat soort berichten?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:54 schreef Igen het volgende:
Niet op elk denkbaar front bij elk denkbaar project. Met bijv. de Noord-Zuidlijn gaat het al een paar jaar prima, een paar dagen terug was zelfs in het nieuws dat hij misschien al in 2016 ipv. 2017 open kan.
Kratje wedden dat de Noord-Zuidlijn niet in 2016 open gaat? En nog een kratje dat het ook geen 2017 wordt?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:58 schreef Igen het volgende:
Bij de nieuwe planning hebben ze heel veel marge (zowel qua tijd als qua kosten) ingebouwd dus eigenlijk moet het ook wel dat het uiteindelijk meevalt.
Het is dat ik geen bier lust maar anders had ik graag een kratje gewed dat 2017 wél gehaald wordt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kratje wedden dat de Noord-Zuidlijn niet in 2016 open gaat? En nog een kratje dat het ook geen 2017 wordt?
Ik kan me nog herinneren dat NS vorig jaar begin december, like enkele dagen voor de Fahrplanwechsel, de natie bezwoer dat ondanks alle bezorgdheid en kritiek "de problemen na 9 december voorbij zullen zijn." We hebben allemaal gezien wat een fenomenaal buitencategorie fiasco die schijtv250 geworden is. Dat zagen de Knappe Koppen EEN week van tevoren TOTAAL NIET aankomen. Of we zijn gewoon massaal belazerd, dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
Dat deadlines niet altijd gehaald worden is niet ongewoon, de oplevering van de HSL-infrastructuur is ook met bijna 2 jaar vertraagd door tegenslagen. Dit kwam o.a. door verzakkingen, stof in de gekkekoeientunnel, inferieure geluidsschermen en heel veel problemen met ERTMS. En toen bleken ook de treinen ontzettend vertraagd...
Dingen gaan niet altijd zoals ze gepland worden, helaas.
roep dat dat niet te snel, want zoveel grond zit er momenteel niet meer onder het station. Er is in de afgelopen jaren flink doorgewerkt om het station min of meer op een geheel nieuwe fundering te zetten en bijna alle aarde af te graven. Er komen namelijk twee poortvrije passages en dan daarnaast ook nog de fietstunnel als ik het goed begrepen heb.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal is een redelijke uitdaging omdat het een monument is, ze kunnen niet zomaar een 50 meter brede tunnel aanleggen omdat het halve station dan waarschijnlijk instort. Zo'n brede tunnel zou wel zeer welkom zijn in Amsterdam...
Dat is denk ik het gevolg geweest van veel politieke druk in combinatie met wensdenken bij de top van NS Hispeed. Ik kan me zo voorstellen dat een ambtenaar iets als "4 jaar na de oplevering van de infrastructuur rijden er nog steeds geen V250's naar Brussel, NS, doe iets!" heeft gezegd tegen Bert.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben allemaal gezien wat een fenomenaal buitencategorie fiasco die schijtv250 geworden is. Dat zagen de Knappe Koppen EEN week van tevoren TOTAAL NIET aankomen. Of we zijn gewoon massaal belazerd, dat kan natuurlijk ook.
In België is dat doodnormaal en daar blijf ik me iedere keer over verbazen... In Brussel-Noord zijn er bijvoorbeeld 3 (smalle, vunzige, lelijke en onveilige) tunnels waarvan alleen de middelste tunnel één roltrap omhoog naar de perrons heeft (omlaag is er geen) en liften ontbreken volledig... en het mooiste is nog dat dat normaal is in Belgiëquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
eerder slecht gebouwd. Het grootste station van het land en niet eens bij alle tunnels roltrappen laat staan liften
Je komt er gewoon te weinigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is op Amsterdam Centraal ook zwaar kut aangegeven trouwens. Ik weet daar echt nooit in welke tunnel ik nou ben.
Verwijt dat al die eenmalige toeristen maarquote:
Hallo Fles,quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net trouwens kunnen constateren dat de IC Zutphen - Roosendaal van 20:58 OP TIJD was
Ah de oostelijke tunnel is dat ding waar ik met mijn 2 meter bijna last krijg van claustrofobie dus. Bizar hoe vaak mensen bij Centraal echt vol de deuren blokkeren als een trein stopt. Maak mij daar altijd extra breed als ik naar buiten stap.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal heeft 3 reizigerstunnels (west, midden, oost). De westelijke tunnel is het grootste, de middentunnel wordt gerenoveerd (wordt mooi!), de oostelijke tunnel is krap en lelijk.
En ze zijn nog bezig met het maken van een fietstunnel zodat de poortjes straks dicht kunnen zonder gezeik over "het is een doorgangsroute"
Dat is echt pauper idd, zie het trouwens vaker in het weekend dan doordeweeks (Zijn vooral van die Libelle vrouwen met kort pittig kapsel en bejaarden)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:37 schreef Ajaxfan het volgende:
Bizar hoe vaak mensen bij Centraal echt vol de deuren blokkeren als een trein stopt. Maak mij daar altijd extra breed als ik naar buiten stap.
Ik deel nog wel eens een schouderduw uit aan ongeduldige instappers. Overigens gebeurt het overal: ik zie het op Amsterdam CS en Utrecht Centraal even vaak gebeuren als op Groningen Noord en Harlingen Haven. Alleen in Kampen lijkt iedereen netjes te wachten...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:37 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah de oostelijke tunnel is dat ding waar ik met mijn 2 meter bijna last krijg van claustrofobie dus. Bizar hoe vaak mensen bij Centraal echt vol de deuren blokkeren als een trein stopt. Maak mij daar altijd extra breed als ik naar buiten stap.
Het is dan net een zwerm bijen die ook in de volle breedte staan. Begrijpen die mensen nou niet dat het voor de doorstroming handig is aan de zijkant te staan? Je pikt de ervaren forenzen er wel uit trouwens. Die staan precies links en rechts van de deuren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat is echt pauper idd, zie het trouwens vaker in het weekend dan doordeweeks (Zijn vooral van die Libelle vrouwen met kort pittig kapsel en bejaarden)![]()
Maakt me dag als ik er dan weer eens een tegen me schouder kan zetten en zo 3 meter acheruit te duwen zodat ze weer achteraan staat
alleen de eerste persoon moet de naam doen. Het wordt nu dat iedere reiziger dat moet doen. En net als in Niedersachsen, basistarief met iedere extra reiziger + ¤, met een max. van totaal 5 per ticket.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:43 schreef James1988 het volgende:
@greavy: mooie plaatjes! En... geen hekwerk![]()
Dat met die Ländertickets is al het geval met het NRW-ticket. Ik trok enige tijd terug zo'n ticket uit de automaat in Venlo en daar stond een naamvakje op.
dat zal wel met het geloof te maken hebbenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik deel nog wel eens een schouderduw uit aan ongeduldige instappers. Overigens gebeurt het overal: ik zie het op Amsterdam CS en Utrecht Centraal even vaak gebeuren als op Groningen Noord en Harlingen Haven. Alleen in Kampen lijkt iedereen netjes te wachten...
Ik denk eerder opvoeding.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zal wel met het geloof te maken hebben
Ik denk eerder dat er een soort ons-kent-ons-sfeertje hangt als de trein aankomt. Hetzelfde sfeertje als de boot die op Vlieland aankomt in de winter.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zal wel met het geloof te maken hebben
Met wat pech tref je de verkeerde om tegen te duwen en wordt er flink geklapt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik deel nog wel eens een schouderduw uit aan ongeduldige instappers.
Kutquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:24 schreef dennistd het volgende:
Ook handig: Deventer-Apeldoorn ligt eruit door de vondst van een bom bij de brug in Deventer, maar NS zet geen bussen in. Omreizen via Zutphen is het advies, maar voor Twello en Osseveld heb je daar weinig aan natuurlijk.
Een lijnbus Deventer-Twello rijdt maar eens per uur, Twello-Osseveld is naast de rit van 19 minuten ook nog eens een kwartier lopen
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-10-2013 om 10:56:29@robertvlienden Er zijn geen bussen ingezet. Je kunt via Zutphen reizen. Houd onze reisplanner in de gaten voor actuele reisinfo. ^GW reageer retweet
*Opgepimpte buurtbus. Nouja, opgepimpt... Ander naampje. Blijft max 8 personen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:24 schreef dennistd het volgende:
Een lijnbus "stationsbus*" Deventer-Twello rijdt maar eens per uur, Twello-Osseveld is naast de rit van 19 minuten ook nog eens een kwartier lopen
Klopt alleen geen flikker van. Ik moest van Hoevelaken naar Deventer, toen ik van Hoevelaken naar Amersfoort reed zag ik de storing in dit topic staan, dus meteen de reisplanner gecheckt. Die gaf idd de internationale trein aan, met +13 vanuit Amersfoort en met +6 in Deventer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:42 schreef ReisT het volgende:
Bij de actuele vertrektijden van Apeldoorn staat wel gewoon nog een IC richting Hannover (met +7) vermeld.
Zou niet de eerste keer zijn dat de internationale trein toch gewoon door mag.
die treinen zijn gewoon verkapte bommenwerpersquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:50 schreef dennistd het volgende:
Volgens Bahn.de:
Hengelo 12:59 13:00 3b
Bad Bentheim 13:18 ca. +60 13:28 ca. +50 1 Technische Störung am Zug
Beetje vreemde technische storing, zo'n oude bom
Sja, niemand vind het leuk om zichzelf de schuld te geven hehquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:50 schreef dennistd het volgende:
Volgens Bahn.de:
Hengelo 12:59 13:00 3b
Bad Bentheim 13:18 ca. +60 13:28 ca. +50 1 Technische Störung am Zug
Beetje vreemde technische storing, zo'n oude bom
Bodemplaten los!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die treinen zijn gewoon verkapte bommenwerpers
Buurtbussen zijn baas, zeker in Groningen. Flash en Klaasje weten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:39 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
*Opgepimpte buurtbus. Nouja, opgepimpt... Ander naampje. Blijft max 8 personen.
ik heb er ook ervaring mee. Met klapperende deuren en 100 op de teller tussen Spijk en Roodeschoolquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Buurtbussen zijn baas, zeker in Groningen. Flash en Klaasje weten.
Die bocht voor Harderwijk is te scherp. Daar moet je voorzichtig mee zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuk, in Zwolle 9 minuten overstap hebben naar Deventer maar volgens de app (en het scherm in de trein) met +10 aankomen omdat we tot Harderwijk om een of andere duistere reden niet op volle snelheid reden.
De ICE is trouwens toeslagvrij als je met je OV-chipkaart reist, met uitzondering van studentenproducten, dan is er een toeslagkaartje nodig.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 08:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet vanmiddag van Amersfoort naar Deventer. Nou ga ik met de trein die naar Duitsland doorrijdt. Dat is toch géén ICE en dus toeslagvrij?
quote:Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
Kennelijk sta je niet hoog op het prioriteitenlijstje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Ondertussen blijft ProRail het antwoord op onze vragen nav gisteren schuldig...
Ah. Had ik bijna een excuus gehad om nog even naar kantoor te gaan vanmiddag :pquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vandaag rijdt de trein gewoon weer het hele eind.
Ja ze hebben nu wel even wat anders aan hun hoofd dan het beantwoorden van die vragen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu ook geen treinverkeer tussen Deventer en Zwolle wegens defecte trein. Weghalen daarvan duurt naar verwachting tot 17 uur (!!!!!).
Ondertussen blijft ProRail het antwoord op onze vragen nav gisteren schuldig...
Kan zijn. Aan de andere kant is een vraag over eigenmachtig ingrijpen van een Trdl en het daarmee buitenspel zetten van het OCCR ook wel een lastige, qua beantwoording.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kennelijk sta je niet hoog op het prioriteitenlijstje.
Ja.. Maar Amsterdam ligt normaal gesproken niet op de route. Toch? Zolang er geen storingen zijn?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Je mag je reis onderbreken op elk station dat langs de route ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |