Hey tof, nooit geweten. Ben daar duizenden keren overheen getreind.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef dennistd het volgende:
De draaischijf die begraven lag onder spoor 2 en 3 is trouwens al goed zichtbaar geworden:
[ afbeelding ]
Even een oude kaart erbij gezocht:
[ afbeelding ]© NVBS
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:40 schreef Ireyon het volgende:
Ik zit vast in de Fyra richting Rotterdam vlak voor de Moerdijkbrug en er moet een hulploc komen.
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.quote:Weet iemand waar dat ding helemaal vandaan moet komen?
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt?
[..]
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
Ja maar goed, schipholtunnel he.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.
Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ikquote:
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
Er zijn wel 6400'en met E(TC/CT)S volgens mij toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ik
Zou kunnen, maar dan staat er in Breda geen wisselloc meer waardoor alle andere Fyra-diensten ook vertraging op gaan lopen (de loc moet dan omlopen, en daarvoor is in Breda nu niet echt ruimte vanwege de verbouwing).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?
Regelsquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo'n 6400 is zuinig en ook nog behoorlijk schoon. Dus dat zou geen probleem mogen wezen.
ORDNUNG MUSS SEIN.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regelsghehe
regelsregels
ghe
Verboden
![]()
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:16 schreef Ireyon het volgende:
En weer in Breda. On-fucking-gelofelijk dat dit zo lang moet duren.
Ik dacht al van wat doet die trein daar toen ik uit Moerdijk kwam op de snelweg..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:16 schreef Ireyon het volgende:
Hij komt uit Breda. Zijn we straks 2 uur verder en geen meter opgeschoten. Gelukkig voor mij alleen een recreatief rondje vandaag.
Meer verstand heb ik er niet vanquote:Een video, gemaakt op 09-07-2013 omstreeks 13:59 uur, waarin de tijdelijke intercity Brussel-Den Haag en de Sprinter Breda-Den Haag met de maximale snelheid naast elkaar rijden tussen Zwijndrecht en Barendrecht, nabij Kijfhoek.
De intercity Brussel-Zuid/Midi-Den Haag HS (ritnummer 1234) vertrok om 13:54 uur vanuit Dordrecht, en werd 14:08 uur verwacht op Station Rotterdam Centraal. De Sprinter Breda-Den Haag Centraal (ritnummer 5044) vertrok om 13:56 uur vanuit Zwijndrecht, en werd om 14:02 uur verwacht op Station Barendrecht.
Oorspronkelijk vertrek Breda om 10:58. Om 12:15 terug op Breda en uiteindelijk alsnog de Fyra van 12:28 met 15 minuten vertraging gepakt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda?
Geen airco, ramen werden open gezet. Water werd uitgedeeld. Van de 3 wc's die ik ben tegengekomen waren er 2 defect en de 3de spoelde niet doorquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:15 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hadden jullie nog ventilatie of airco in de trein?
Was er water?
Heeft het personeel jullie goed op de hoogte gehouden?
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!quote:
precies.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!
Je ziet trouwens erg goed in dit filmpje hoe slecht dat blauw-gele rijtuig er aan toe is..
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies.
Je ziet ook goed dat er niet veel geïnvesteerd wordt in de excuus-Benelux. Elke zichzelf respecterende vervoerder zou dat rijtuig er beter uit hebben laten zien
je kunt zo in dienst bij de NSquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden!
Ik sta op het perron achter die TGV.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
In oktober 1993 kwam de TGV langs in Nederland voor een introductierit. Ik zelf heb natuurlijk ook een stukje meegereisdMaar hoe deden ze dat qua beveiliging? Het lijkt me stug dat de TGV ATB aan boord had. Reden ze gewoon op zicht?
[ afbeelding ]
Zijn vraag is, geld dit ook voor superdiscount?quote:Tickets omboeken of annuleren
Helaas zijn wij niet in staat u de service te bieden die u van ons gewend bent. Berlijn is bereikbaar, maar u zult ongeveer 60 minuten langer onderweg zijn. Mocht u om deze reden op een ander moment willen reizen, of uw reis annuleren, dan kunt u voor al uw reizen met reisdatum t/m 19 juli:
- Uw reis kosteloos omboeken naar de eerstvolgende reismogelijkheid
- Uw reis kosteloos omboeken naar een latere datum
- Uw tickets kunt u kosteloos omboeken en annuleren, voor boekingen die voor 25 juni 2013 zijn gemaakt.
Neem hiervoor contact op met uw verkooppunt of bel NS Hispeed Telesales: 0900-9296 (¤0,35 per minuut).
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt. Vanaf 1988 mogen buitenlandse locs zonder ATB niet meer in Nederland rijden, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
In 1993 had je nog niet van die scherpe veiligheidsregels.
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?quote:
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk of ieder voor zig en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
En als antwoord niet bevredigend: graag even een seintje naar mij. Dank.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.
Lijkt mij dat je ook een zitplaatsreservering kunt krijgen op de aansluitende IC of ICE.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik sta op het perron achter die TGV.
Of was dat een andere dag dan 01-10...?
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.
De eis was inderdaad dat het kon op voorwaarde van een pilot.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
Precies, toen gingen regels gewoonquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt.
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
Ze hadden sowieso een pilot nodig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.
En een tolk. De lamme helpt de blindequote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
De Fransman om het materieel te bedienen ("Hey François, hoe werkt zo'n gekke Tee Zjee Vee nou?"), de Nederlanders om naar de seinbeelden en de route te kijken. Klinkt logisch
Rekensommetje + 15 = volgend jaarquote:
Daar was ik ook bijquote:
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap echt geen ruk van wat er nu aan de klauw is met naar Berlijn gaan vanuit Nederland , een overstap levert mij inziens alleen maar tijdwinst op en geen vertraging, ook volgens dit document
https://docs.google.com/f(...)WGs/edit?usp=sharing
En op de site van NS Highspeed staat er dat een overstap bij Hannover wel vertraging oplevert...
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijdenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
Zullen ook niet aangepast worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijden
We hoeven ons niet te veel illusies te maken over het feest van de 175 jaarquote:Er is altijd nog wel ruimte voor een trein extra...
Hannoverquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
Dit is de foto die ik zochtGemaakt in Enschede. Hier zat ik in
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik
Het was inderdaad in november of december.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ik
Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
Dit is de foto die ik zochtGemaakt in Enschede. Hier zat ik in
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was inderdaad in november of december.
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn!
/carequote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:34 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?
Scherp, maar je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn!
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.
Dankzij hen is aan veel gedoogritjes een einde gekomen of moet er voor een stoomloc bijvoorbeeld een dieselloc rijden.
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komtquote:
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?
Ja, dat zeg ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein kwam vanochtend binnen met -4. Bijzonder voor de IC RoosendaalOss-Zwolle.
Ik reis al 12 jaar lang 250 keer per jaar heen en weer tussen Zwolle en Deventer, in de ochtendspits en ik beaam dit bericht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:01 schreef Peter het volgende:
[..]
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..
Gestrande badslippers.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En staat er nu een trein defect op de IJsselbrug bij Zwolle?
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.quote:
Mijn zolder blijft waar ie is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:40 schreef bork het volgende:
[..]
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komt.
Gewoon even een opdrukloc regelen...quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.
Dat kan dus alleen maar omdat NS (HiSpeed). WEER. z'n reet veegt met privacy.quote:Geachte mevrouw, geachte heer,
In het kader van het beheer van ons klantenbestand, willen wij u eraan herinneren dat NMBS Europe (directie van NMBS bevoegd voor de diensten met betrekking tot de internationale treinen) uw persoonsgegevens verwerkt voor direct marketing doeleinden zoals vermeld in haar privacybeleid.
Conform de Privacywet beschikt u te allen tijde over het recht om u gratis te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing doeleinden, en over het recht van toegang tot uw gegevens, evenals het recht om deze laatste te verbeteren, en om ze, indien van toepassing, te laten schrappen in overeenstemming met het privacybeleid van NMBS Europe, dat u via bovenstaande link kunt raadplegen.
Wenst u dat uw gegevens niet langer gebruikt worden voor direct marketing doeleinden? Gebruik dan dit online formulier.
Wegens operationele redenen kan u het online formulier gebruiken tot en met 30 September 2013.
Na deze datum moeten alle aanvragen verstuurd worden naar de klantendienst van NMBS Europe.
Het NMBS Europe-team
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Vandaag ingestorte bovenleiding op de Hollandsche Brug tussen Weesp en Almere. Of reizigers voor Almere even wilde omreizen via Zwolle.
willen ze daar niet nog een extra brug voor het wegverkeer bouwen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:32 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.
het is al eens gebeurd dat een GTW met een lege tank onderweg gestrand isquote:
Daar hebben ze dan wel weer geld voorquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hekquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ook echt alles in mijlen en dat ding in km...quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:
[ afbeelding ]
1 hek is geen hekquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hek
Vee op de snelweg? Moet niet gekker wordenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.
Nou ja, koeien en paarden niet natuurlijk.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 hek is geen hek
2 hek is een half hek
3 hek is een paashek
Alsof ik de situatie daar ken. Maar bij ons mogen ze wel wat hekken in de sloten zetten, zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden
Dat is zodat mensen hun auto niet langs de A15 parkeren en langs de Betuwelijn/-route gaan lopenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden
Situatie oud:
A15 - sloot (2 meter breed) - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
Situatie nieuw:
A15 - sloot (2 meter breed) - hek - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:11 schreef bleiblei het volgende:
Kruisen als in, die uit richting Eindhoven stond voor een wissel stil en.die uit rotterdam kwam op de rails van de ander en wisselde een meter of 20-30 naar de baan ernaast.
Lees: Wordt gewoon niet over nagedacht.quote:
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehadquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat lijkt me stug eigenlijk. Maar het zou wel grappig zijn als het echt zo was
Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:42 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.
Inderdaad. In het rapport nav de botsing in Amsterdam staan ook aanbevelingen om bijvoorbeeld kruisingen ruimer te plannen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
Op PTA mag allesquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:38 schreef bork het volgende:
Dit is wel een leuke voor de jurisprudentie, "sluitseinen mogen niet", wat te doen in deze situatie?
Mat 64 rijdt weg van spoor 1 met 1 frontsein aan, mag dit op PTA?
Lekker danquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:34 schreef Hinder het volgende:
[..]
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehad.
Ik bedoelde: ik zie geen sluitseinen, dus ik keur de foto af.quote:
Neig je wel naar doorgeslagen veiligheid...quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
quote:De man was volgens de politie met zijn hand tussen de sluitende deuren gekomen, toen hij probeerde in te stappen.
Toen de trein vertrok, moest de man meerennen en zou hij volgens Dichtbij.nl een stuk zijn meegesleurd. Uiteindelijk hebben alerte reizigers aan de noodrem getrokken.
De man is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld. Daarna is de geschrokken man door de politie naar huis gebracht.
Levensgevaarlijk die deuren. Ik zeg: afschaffen!quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:01 schreef computergirl het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)leept_man_mee__.html
[..]
Over de weg is met factor 1000 gevaarlijker..quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:02 schreef bleiblei het volgende:
Naja, met twee van dergelijke treinen lijkt doorgeslagen veiligheid mij eigenlijk geen onnodige luxe... maar duidelijk. We vertrouwen dus op de systemen.
aantal liters zijn op de weg wel significant minder.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Over de weg is met factor 1000 gevaarlijker..
lopen ze op schema?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden
Morgenquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden
Ook gratis vanaf Enschede?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen die zin hebben om zaterdag mee te gaan naar Münster voor een werkplaatsbezoek? Er zijn nog plekken vrij zie ik (om 13u). Er zit gratis reizen met DB Regio naar Münster bij in.
http://bhdk.specials-bahn(...)CIBE_QUERY_STRING%3E
Die man zit al het hele jaar op een zijspoor geloof ik.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef James1988 het volgende:
Voorts is de aankondiging van het integratieproces voor Jan-Willem Siebers van NS Hispeed een logisch moment om terug te treden als directievoorzitter.
Lijkt me duidelijk. Voor DB is Enschede ook Duitsland. Net als Venlo tegenwoordig. En Heerlen.quote:
Staat niet bij dat het alleen in Duitsland geldig isquote:Das Backstage-Ticket gilt als Bahnticket nur in den roten Zügen der DB Regio AG, Region NRW.
Das Backstage-Ticket gilt für die oben genannten Personen an dem oben genannten Datum ausschließlich für Fahrten in den Zügen der DB Regio AG, Region NRW (S-Bahn, Regional-Expess und Regionalbahn). Für Fahrten, auch kurze Strecken, mit Zügen, die nicht von der DB Regio NRW betrieben werden, muss ein für diese Züge gültiges Ticket gekauft werden. Das Backstage-Ticket ist nicht übertragbar und muss während der gesamten Anreise zum Veranstaltungsort mitgeführt werden, ebenso ein Dokument mit Lichtbild zur Identifikation (z. B. Personalausweis). Das Backstage-Ticket gilt für Hin- und Rückfahrt in der 2. Klasse von 6.00 bis 23.45 Uhr auf direkter Strecke oder entsprechender Teilstrecke zum o. g. Veranstaltungsort. Es gelten die jeweiligen Beförderungsbedingungen der Verkehrsverbünde bzw. die Beförderungsbedingungen des NRW-Tarifes bei verbundübergreifenden Fahrten.
Vanaf vanmiddag 12 uur rijden er geen treinen maar bussen. Ben dus eerst benieuwd hoe hard het nu weer in de soep gaat lopen met die bussen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden
hij is in ieder geval niet meer in de publiciteit geweest sinds de NS-directie bij haar dochterbedrijf ingegrepen heeftquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die man zit al het hele jaar op een zijspoor geloof ik.
niet gek dat het zoveel kost, want materieel voor Roosendaal moet bijvoorbeeld voor een aantal diensten uit Vlissingen komen, terwijl de Binckhorst zo ongeveer de verzamelbak voor de halve randstad is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
Er is weer een overbelastverklaring, ditmaal voor Dordrecht waar NS 24-32 bakken extra wil stallen. Nu wordt er leeg naar Roosendaal en de Binckhorst gereden en buiten de spits niet afgetrapt. Dit zou NS in totaal 3,1 miljoen per jaar kosten: http://www.prorail.nl/Ver(...)20versie%201%200.pdf
Die locaties zijn ook allebei 40 km van Dordrecht verwijderd, dus dat is een hoop gesleep.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet gek dat het zoveel kost, want materieel voor Roosendaal moet bijvoorbeeld voor een aantal diensten uit Vlissingen komen, terwijl de Binckhorst zo ongeveer de verzamelbak voor de halve randstad is.
Wedden dat dat weer niet mag, omdat die locatie vlakbij een rangeerterrein is en er zodoende wel eens bruinkoolstofdeeltjes oid op of in het reizigersmaterieel terecht zouden kunnen komen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:27 schreef dennistd het volgende:
Aan de noordoost-zijde van de Kijfhoek is nog wel plaats voor wat sporen, daar zou best een reizigerstreinenopstelterrein gemaakt kunnen worden
mja, dan zou het hier moeten: http://goo.gl/maps/6rWpIquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:27 schreef dennistd het volgende:
Aan de noordoost-zijde van de Kijfhoek is nog wel plaats voor wat sporen, daar zou best een reizigerstreinenopstelterrein gemaakt kunnen worden
Heb je nog niet gehoord dat er een nest van de bruinkoolstofdeeltjeshagedis is ontdekt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:32 schreef James1988 het volgende:
Wedden dat dat weer niet mag, omdat die locatie vlakbij een rangeerterrein is en er zodoende wel eens bruinkoolstofdeeltjes oid op of in het reizigersmaterieel terecht zouden kunnen komen?
Gelijk hebben ze.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
Er is weer een overbelastverklaring, ditmaal voor Dordrecht waar NS 24-32 bakken extra wil stallen. Nu wordt er leeg naar Roosendaal en de Binckhorst gereden en buiten de spits niet afgetrapt. Dit zou NS in totaal 3,1 miljoen per jaar kosten: http://www.prorail.nl/Ver(...)20versie%201%200.pdf
Met een papieren kaartje krijg je dat dus welquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Zyron het volgende:
En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva.
Zo. Frustratie kwijt.
De veroorzaker betaalt, lijkt me. Als jij A -> B reist met NS en je B -> C wilt reizen met een andere vervoerder, maar NS vertraging heeft, dan lijkt het mij dat NS moet betalen. Als zowel NS als de andere vervoerder vertraging hebben (+15 bij NS, +20 bij de ander) zouden ze beiden moeten betalen naar rato.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat daar weleens verandering in mag komen. De reiziger heeft niet gevraagd om zandkorrelduizend eilandjes met elk zijn eigen ijzerduwer. GTBV zou dus ook cross-vervoerder moeten gelden. En wie er dan voor de kosten opdraait zoeken ze maar uit.
vergeet je in de berekening nog de afstand mee te nemenquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De veroorzaker betaalt, lijkt me. Als jij A -> B reist met NS en je B -> C wilt reizen met een andere vervoerder, maar NS vertraging heeft, dan lijkt het mij dat NS moet betalen. Als zowel NS als de andere vervoerder vertraging hebben (+15 bij NS, +20 bij de ander) zouden ze beiden moeten betalen naar rato.
Als een kaartje ¤ 20 kost, en je 35 minuten vertraging oploopt bij 2 vervoerders, dan krijg je ¤ 10 terug. Van die ¤ 10 zou dan ¤ 4,28 door NS moeten worden opgehoest, en ¤ 5,72 door de andere vervoerder.
Ja, eigenlijk wel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vergeet je in de berekening nog de afstand mee te nemen
Zonder twijfel weer zo'n zelf ingenomen klootzak die na het fluitsignaal van de conducteur (dat betekent, "niet meer instappen") er alsnog bij moest.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:01 schreef computergirl het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)leept_man_mee__.html
[..]
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Zonder twijfel weer zo'n zelf ingenomen klootzak die na het fluitsignaal van de conducteur (dat betekent, "niet meer instappen") er alsnog bij moest.
Je dacht, 1 forum is nog niet genoeg?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Zyron het volgende:
Ik ga echt nog een keer schuimbekken van de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Tuig - Zwolle - Groningen/Leeuwarden.
Geval is: ik moet regelmatig van Amsterdam Centraal naar Emmen. Op Amsterdam Centraal heb ik dan de keus om via Amersfoort of Lelystad te gaan. Ik kies aan de hand van de vertrektijden. Zie ik dat de IC naar Zwolle te Almere enige vertraging heeft, dan ga ik via Amersfoort. Ik heb namelijk maar 5 minuten in Zwolle.
Maar, de vertraging was nul komma nul. Kom ik in Almere aan, staat het kreng naar Groningen opeens met +10 op de borden. Wss opgelopen te Schiphol. En het is niet de eerste keer, het gebeurt zo vaak. En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva.
Zo. Frustratie kwijt.
Heel veel mensen doen dat al. Zo lost het NS-gefaal zichzelf uiteindelijk wel opquote:
Ik heb m'n rijbewijs al 16 jaar, en ik heb sinds 2006 ehm... nog geen 1000 km met de auto gereden. In 2006 iets van 550 km aan allemaal ritjes dwars door Den Bosch, in 2008 een paar lange stukken terug van vakantie en in februari dit jaar 22 km met een gehuurde Pandaquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb m'n rijbewijs al 6 jaar, toch maak ik per jaar meer kilometers met de trein dan met de auto.
Dal Vrij
Ik ben machinist en ik ga nooit met het ovquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb m'n rijbewijs al 16 jaar, en ik heb sinds 2006 ehm... nog geen 1000 km met de auto gereden. In 2006 iets van 550 km aan allemaal ritjes dwars door Den Bosch, in 2008 een paar lange stukken terug van vakantie en in februari dit jaar 22 km met een gehuurde Panda
Is mij onbekend? NS zegt zelf dat ze bij een overstap naar een andere vervoerder niet uitkeren in elk geval. Overigens reis ik Studenten-OV-week vandaag, maar ook met een Weekend Vrij-abo val ik buiten de boot.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een papieren kaartje krijg je dat dus wel
Ik heb de Fyra gehuurd. Iets meer ruimte en hij was verkrijgbaar tegen dumpprijsquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:55 schreef b2py het volgende:
Van de zomer volledig spoorloos op vakantie, lekker met de auto
mooie stacaravanquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:10 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Ik heb de Fyra gehuurd. Iets meer ruimte en hij was verkrijgbaar tegen dumpprijs
Ja en gunstig bouwjaar, alleen het gewicht en daarmee de waarde in prijs per kilo staal gaan per kilometer omlaag.quote:
Dan is het maar goed dat die kilometers gewoon op 0 blijven staanquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Ja en gunstig bouwjaar, alleen het gewicht en daarmee de waarde in prijs per kilo staal gaan per kilometer omlaag.
denk niet dat de spoorjutters dat met jou eens zullen zijnquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat die kilometers gewoon op 0 blijven staan
Ik vond die enalaatste foto wel interessantquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede foto: http://blog.prorail.nl/la(...)-15-dagen-op-een-rij
nah, heb wel betere gezienquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik vond die enalaatste foto wel interessant...
Tieten! Blond! Lekker!quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik vond die enalaatste foto wel interessant...
Meiden? Koffie? Of allebeiquote:
Jij dacht in eerste instantie natuurlijk aan koffie, maar ik had het over de damesquote:
Koffie? Wat snap je niet aan "Pickwick"?quote:
Bij de tetten zie je PickWick Earl Gay inderdaad, maar de dames hebben ook Nescafé én DE oploskoffie, rechtsvoor op tafel en in de blauwe krat bij de aanhangwagen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koffie? Wat snap je niet aan "Pickwick"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 11-07-2013 18:48:18 ]
oh, kom uiteindelijk met een extra sprintje op den haag centraal, met dezelfde trein in delft aan. Valt nog weer mee.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:47 schreef KomtTijd... het volgende:
godver. Vergeet ik over te stappen...
quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef b2py het volgende:
Plan-V keert terug in de noordkop, naar Enkhuizen.
In de ochtend twee ritten, 1 met 3xv en 1 met 4xv.
In de middag 1 rit met 3xv en 2 met 2xv.
Dit vanaf 22 juli.Oh no, please god, nooooooo.. Is er niet genoeg ICM of VIRM of zelfs DDZ beschikbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron![]()
Ik werd vandaag twee keer net op tijd wakker.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:47 schreef KomtTijd... het volgende:
godver. Vergeet ik over te stappen...
nope, dat spul moet op de echte treinverbindingen ingezet worden. De V'tjes worden verbannen naar de bijlijntjes.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oh no, please god, nooooooo.. Is er niet genoeg ICM of VIRM of zelfs DDZ beschikbaar
Ik ga zondag naar de Betriebszentrale Duisburg en de 28e naar wpl Aachen. Zaterdag ga ik naar de ZLSM Jubileumdagen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen die zin hebben om zaterdag mee te gaan naar Münster voor een werkplaatsbezoek? Er zijn nog plekken vrij zie ik (om 13u). Er zit gratis reizen met DB Regio naar Münster bij in.
http://bhdk.specials-bahn(...)CIBE_QUERY_STRING%3E
zodra de nieuwe HRN-concessie definitief weer aan de NS gegund is zal er nieuw sprintermaterieel besteld gaan worden. Instroom is voorzien in 2016 of 2017. Tot die tijd zal het met bestaand materieel gedaan moeten wordenquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan mag NS wel snel heel wat treinstellen bij bestellen.. Als je nog steeds met Plan V rond moet rijden..
Ik zat nieteens te slapen. En ik was ook niet vergeten dat ik moest overstappen. Maar pas toen de trein weer volop gas aan het geven was, dacht ik "euhja, dat was leiden".quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik werd vandaag twee keer net op tijd wakker.
Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteertquote:NS BEINVLOEDT BESLUITVORMING FYRA MET OVERHAASTE REORGANISATIE
De NS loopt met het opheffen van NS-HiSpeed en het onderbrengen van de activiteiten bij NS-Reizigers vooruit op de politieke besluitvorming over de treinverbinding met België inzake het al dan niet intrekken van de HSL-concessie en het al dan niet samenvoegen van deze concessie met het binnenlandse treinverkeer. Na de recentelijke plotselinge aanschaf van TRAXX-locomotieven, is deze stap de volgende om de politieke besluitvorming onder druk te zetten. Dat zegt reizigersclub Maatschappij Voor Beter OV.
Voor Beter OV vindt dat de NS met het doorvoeren van dit soort organisatorische wijzigingen en andere ingrijpende beslissingen dient te wachten tot Staatssecretaris Mansveld en de Tweede Kamer een oordeel hebben geveld over de door NS-HiSpeed voorgestelde provisorische treindienst tussen Amsterdam en Brussel, die noodzakelijk werd nadat de NS gefaald had bij de aanschaf van Italiaanse hogesnelheidstreinen, die na een rijverbod en een daarop volgend onderzoek volstrekt ongeschikt bleken te zijn.
Voor Beter OV vraagt grootaandeelhouder minister Dijsselbloem om in te grijpen, en de NS te verbieden, dit soort verregaande beleidsbeslissingen te nemen, zodat de besluitvorming over de treindienst naar België niet wordt verstoord door financiële gevolgen van onomkeerbare beslissingen.
Je kunt het ook zelf in dit topic tegen driekoplopers vertellenquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteert![]()
, dat doet hsa wat gewoon blijft bestaan, dus hoezo beïnvloeding?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteert![]()
, dat doet hsa wat gewoon blijft bestaan, dus hoezo beïnvloeding?
HSA is dus wel van Hispeedquote:HSA is een samenwerkingsverband van NS (90%) en KLM (10%). De treinen van de HSA rijden onder de naam Fyra. De HSA is binnen de NS onderdeel van de bedrijfstak NS Hispeed
I know we kennen elkaar, ik heb hem al vaakgenoeg gewezen op zijn stompzinnigefouten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf in dit topic tegen driekoplopers vertellen
Die zit achter die 'reizigersclub' namelijk!
De bedrijfstak ns hispeed bestaat simpelweg niet.quote:
Heb je daar iets van een bron voor, of een plaatje met de bedrijfsstructuur?quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:10 schreef icloud het volgende:
[..]
De bedrijfstak ns hispeed bestaat simpelweg niet.
Direct onder ns reizigers hangt hsa bv en onder de holding hangt ns internationaal bv, ns hispeed bestaat als bedrijf niet en heeft geen connectie met de hsl.
Dat is de organisatiestructuur niet de feitelijke structuur.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:12 schreef remcoP het volgende:
[..]
Heb je daar iets van een bron voor, of een plaatje met de bedrijfsstructuur?
Ik ken alleen deze:[ afbeelding ]
Heb jij dan een plaatje van de feitelijke structuur? Kan ik namelijk nergens vinden. Ik verwacht namelijk niet dat Eva hier een antwoord op heeft.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is de organisatiestructuur niet de feitelijke structuur.
En de overstap is maar 4-5 minuten (door een andere tijdligging in België van de stopper sinds december). Dat is via de tunnel lastig haalbaar.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef greavy het volgende:
Vroegah spoor 1A en nu 3A toch?
Hoeven al die overstappende reizigers niet via de tunnel te zeulen met bagage enzo
Dank je!quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:21 schreef icloud het volgende:
Was even zoeken maar ik heb hem.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-76413.pdf
De HTM-aandelen worden ook ondergebracht bij Abellio voor zover mij bekend.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:24 schreef icloud het volgende:
Het is de bedoeling dat qbuzzz onderdeel word van abellio, of zelfs al is.
Hsa zit ook bij ns reizigers en niet bij internationaal zoals je zou verwachten.
Ik geloof dat ns reizigers zich niet met busvervoet mag bemoeien vandaar deze constructie
Klopt net zo als de htm/qbuzz joint venture, zijn allemaal abellio projecten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat HSA onder NS Reizigers valt, maar NS Internationaal inhuurt voor het rijden van treinen binnen Nederland
[..]
De HTM-aandelen worden ook ondergebracht bij Abellio voor zover mij bekend.
Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:30 schreef remcoP het volgende:
Wat een onlogische constructies allemaal.
O ik kan maar een bv vinden en dat is arriva busfleet/arriva openbaar vervoer bv de rest is uitgeschreven.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee.
Bij dat soort dingen snap ik het wel, maar als je bussen gaat onderbrengen in het internationale gedeelte van het bedrijf of andere hierboven genoemde dingen kan ik het voordeel niet zien.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee.
Als ik in het Handelsregister zoek naar Arriva (excl. uitgeschreven) krijg ik daar 67 resultaten uitquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:35 schreef icloud het volgende:
[..]
O ik kan maar een bv vinden en dat is arriva busfleet/arriva openbaar vervoer bv de rest is uitgeschreven.
klopt. Constructie is zo bedacht vanwege de positie die NS Reizigers in Nederland heeft. Qbuzz had om concessies te winnen bij de start-up een partner nodig die financieel garant stond. Rob van Holten had veel connecties in de ov-wereld en vond in de NS de meest geschikte partner.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:23 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dank je!. Zie hier ook dat QBuzz bij NS International zit. WTF?
precies. Zijn vrij veel BV'tjes die ik al kendequote:Op donderdag 11 juli 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik in het Handelsregister zoek naar Arriva (excl. uitgeschreven) krijg ik daar 67 resultaten uit
Dat had nedrailways ook kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Constructie is zo bedacht vanwege de positie die NS Reizigers in Nederland heeft. Qbuzz had om concessies te winnen bij de start-up een partner nodig die financieel garant stond. Rob van Holten had veel connecties in de ov-wereld en vond in de NS de meest geschikte partner.
Waarom zou ik dat in mijn agenda schrijven? Ik kom daar nooitquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Schrijf maar vast in de agenda:
18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698
Over een paar minuten is er een update, en is er meer duidelijkheid.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
En ohja, oplevering Den Bosch gaat waarschijnlijk uitlopen: http://www.ns.nl/calamite(...)h-vanaf-27-juni.html
Sodemieters, krijg er zelfs een NS Alert van...quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:56 schreef remcoP het volgende:
[..]
Over een paar minuten is er een update, en is er meer duidelijkheid.
En ik op Ios...quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:00 schreef _serial_ het volgende:
Mogelijke uitloop werkzaamheden Den Bosch op 12 Juli 2013 krijg ik net binnen met SMS
Ah, de trapwissels worden zo te lezen nu ook verwijderd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Schrijf maar vast in de agenda:
18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698
Blijft er dan een stelletje achter om te pendelen tussen vlissingen en souburg?quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Schrijf maar vast in de agenda:
18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:56 schreef remcoP het volgende:
[..]
Over een paar minuten is er een update, en is er meer duidelijkheid.
quote:Let op: deze werkzaamheden lopen mogelijk uit tot 12 juli 06.30 uur. In dat geval is er tot 06.30 uur geen treinverkeer mogelijk van en naar Den Bosch. Er rijden dan bussen in plaats van treinen tussen Den Bosch en Zaltbommel/Oss/Boxtel/Tilburg. Uiteraard proberen wij u zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Een update volgt om 01.00 uur vannacht.
ja, had gekund ja, maar denk dat dit de beste constructie wasquote:Op donderdag 11 juli 2013 21:48 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat had nedrailways ook kunnen zijn.
En pendelen op een stukje van 3 km is ook wel onzinquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Emplacement Vlissingen ligt eruit, dus dan heb je in Vlissingen helemaal geen meuk staan. Hoogstwaarschijnlijk moet zelfs alle meuk daar weg zijn voor de buitendienststelling.
mja, Vlissingen zelf ligt er dan ook uit, dus echt nodig is het niet, tenzij je wilt pendelen tussen Souburg en Middelburgquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Blijft er dan een stelletje achter om te pendelen tussen vlissingen en souburg?
Souburg ligt aan de kant van Kruiningen-Yerseke hequote:Op donderdag 11 juli 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
En pendelen op een stukje van 3 km is ook wel onzin
Het is 3 km van station naar station. Als er al een vervoersvraag ís, kun je die met een paar bussen wel opvangen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Souburg ligt aan de kant van Kruiningen-Yerseke he
Oh zo. Ja, dat schiet niet opquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:16 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar ik bedoel: als Kruiningen-Yerseke - Vlissingen eruit ligt kun je ook niet pendelen op Vlissingen - Vlissingen Souburg: dat is namelijk een deel van dat eerste traject.
De 6e foto???quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede foto: http://blog.prorail.nl/la(...)-15-dagen-op-een-rij
Beste BVL-monteur van Strukton heeft trouwens geen geluidwerende maatregelen getroffen voor over zijn oren. Amai amai amai..quote:
Ben je Belg?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Beste BVL-monteur van Strukton heeft trouwens geen geluidwerende maatregelen getroffen voor over zijn oren. Amai amai amai..
Ik heb geen sein met tetten gezien..quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mij viel het groene seintje op
Ikquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wie riep er hier ookalweer dat er in Den Bosch binnen een dag wel weer een storing op zou treden?
Liever een paar uurtjes langer geen treinverkeer en vervangend busvervoer, dan een grote storing halverwege de ochtendspits. De bussen zijn al besteld en de reizigers zijn er aan gewend, een ochtend langer kunnen ze ook nog wel hebben.quote:
Dat is nog geen storingquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wie riep er hier ookalweer dat er in Den Bosch binnen een dag wel weer een storing op zou treden?
Ik krijg net al een melding van de Reisplanner Xtra app:
Beetje bekend met het spoor in België?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Als gij dat wilt kan ge dat ingewilligd zien worden hè.
Gatver pillekesquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Als gij dat wilt kan ge dat ingewilligd zien worden hè.
Het rammelt aan alle kanten en P-treinen zijn cool. Meer weet ik nietquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Beetje bekend met het spoor in België?
en in de spitsuren rijden ongeveer 180 treinen per uur tussen Brussel Noord en Brussel Zuidquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Het rammelt aan alle kanten en P-treinen zijn cool. Meer weet ik niet
Ze lopen op ons voor met ERTMS, ze rijden 200 km/h in binnenlandse reizigersdienst (IC A), ze hebben veel locomotieven (pasgeleden zijn er nog 120 nieuwe ingestroomd) en in het weekend is de dienstregeling anders dan doordeweeks. Maar wel tegen 50% vermindering.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Het rammelt aan alle kanten en P-treinen zijn cool. Meer weet ik niet
België is best een leuk treinenland, vind ik. Jammer dat veel stations zo ontzettend verlept zijn... Brussel Noord, Centraal en Zuid vind ik echt verschrikkelijk. Zuid is nog het minst erge, zolang je in de buurt blijft van de HST-perrons...quote:
Thalys Parijs, 3 keer retour Antwerpen en pta nieuwjaarsrondje. Meer heb ik er niet gedaan..quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
België is best een leuk treinenland, vind ik. Jammer dat veel stations zo ontzettend verlept zijn... Brussel Noord, Centraal en Zuid vind ik echt verschrikkelijk. Zuid is nog het minst erge, zolang je in de buurt blijft van de HST-perrons...
Ik ben vanuit Antwerpen een keer naar St-Niklaas geweest, een keer naar Leuven, en heb nog wat rondgetourd over HSL 2quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Thalys Parijs, 3 keer retour Antwerpen en pta nieuwjaarsrondje. Meer heb ik er niet gedaan..
Station Vlissingen is echt volledig irrelevant. Weet je hoe iedere Zeeuw met het OV in Vlissingen komt? Door in Middelburg uit te stappen en daar de bus naar Vlissingen te pakkenquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is 3 km van station naar station. Als er al een vervoersvraag ís, kun je die met een paar bussen wel opvangen.
Wáárom?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Station Vlissingen is echt volledig irrelevant. Weet je hoe iedere Zeeuw met het OV in Vlissingen komt? Door in Middelburg uit te stappen en daar de bus naar Vlissingen te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |