abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:05:53 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749621
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist. Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:06:34 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128749636
De draaischijf die begraven lag onder spoor 2 en 3 is trouwens al goed zichtbaar geworden:

Even een oude kaart erbij gezocht:
© NVBS

[ Bericht 16% gewijzigd door dennistd op 09-07-2013 10:16:18 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128750053
Kenners,

Ik wil met fiets & trein door België gaan toeren en jullie kunnen me vast vertellen wat de beste optie is. Ik dacht een rail pass en losse fietskaartjes, maar zie nu ook de summer deal wat dan nog een dubbeltje zou schelen plus natuurlijk dat ik niet aan het aantal van 10 vast zit meteen. Klopt het dat dit gewoon dezelfde voorwaarden heeft (behalve alleen doordeweeks geldig) of zie ik iets over het hoofd? Of is er mss zelfs nog een andere/voordeligere optie met fietskaartjes die ik over het hoofd zie?

En dan het lastigste altijd; die grensovergang. Ik ga vanaf Maastricht, Deze voor m'n vriendin dan, maar daar is geen variant voor 26+ van zeker? Dus voor mezelf gewoon los(se) kaartje(s) tot Luik/Visé(?) En wat moet daar dan bij voor de fietsen op die grenstrajecten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:31:42 #4
141482 Q.
JurassiQ
pi_128750203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef dennistd het volgende:
De draaischijf die begraven lag onder spoor 2 en 3 is trouwens al goed zichtbaar geworden:
[ afbeelding ]

Even een oude kaart erbij gezocht:
[ afbeelding ]© NVBS
Hey tof, nooit geweten. Ben daar duizenden keren overheen getreind.
For great justice!
pi_128750419
Ik zit vast in de Fyra richting Rotterdam vlak voor de Moerdijkbrug en er moet een hulploc komen. Weet iemand waar dat ding helemaal vandaan moet komen?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:44:56 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128750519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:40 schreef Ireyon het volgende:
Ik zit vast in de Fyra richting Rotterdam vlak voor de Moerdijkbrug en er moet een hulploc komen.
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt? ;)

quote:
Weet iemand waar dat ding helemaal vandaan moet komen?
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52:28 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128750729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt? ;)

[..]

Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52:55 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128750747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.
Ja maar goed, schipholtunnel he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:53:56 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128750774
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo'n 6400 is zuinig en ook nog behoorlijk schoon. Dus dat zou geen probleem mogen wezen.
pi_128750775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ik ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 10:55:34 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128750817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ik ;)
Er zijn wel 6400'en met E(TC/CT)S volgens mij toch?
PM mij!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:56:01 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128750829
De Moerdijkbrug ligt tussen Breda en Rotterdam.

Op de Kijfhoek staat volgens mij wel een wegsleeploc (6400), het kan zijn dat ze die gebruiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?
Zou kunnen, maar dan staat er in Breda geen wisselloc meer waardoor alle andere Fyra-diensten ook vertraging op gaan lopen (de loc moet dan omlopen, en daarvoor is in Breda nu niet echt ruimte vanwege de verbouwing).
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:04:13 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128751066
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zo'n 6400 is zuinig en ook nog behoorlijk schoon. Dus dat zou geen probleem mogen wezen.
Regels :~ ghehe :~ regelsregels :9 ghe :~ Verboden :~ :~
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:09:23 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128751214
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Regels :~ ghehe :~ regelsregels :9 ghe :~ Verboden :~ :~
ORDNUNG MUSS SEIN.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128751438
Hij komt uit Breda. Zijn we straks 2 uur verder en geen meter opgeschoten. Gelukkig voor mij alleen een recreatief rondje vandaag.
pi_128753424
En weer in Breda. On-fucking-gelofelijk dat dit zo lang moet duren.
pi_128755183
waarom kon dit gisteren niet gebeuren, had wel wat pauze gewild :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:01:47 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128757142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:16 schreef Ireyon het volgende:
En weer in Breda. On-fucking-gelofelijk dat dit zo lang moet duren.
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda? :?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:15:45 #19
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_128757604
Hadden jullie nog ventilatie of airco in de trein?
Was er water?
Heeft het personeel jullie goed op de hoogte gehouden?

Even over hulplocs,

Van ILT mogen alleen ETCS spulletjes een ETCS baanvak op. Al neem je de infa buiten dienst... NJET
pi_128761586
Rijdt hier net zo'n Italo langs. Gangetje van 300+. Schitterende treinen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:22:29 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128762217
Waar zit jij ergens?
pi_128762577
Op het moment vlak voor Parma.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:53:40 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128763363
Ah okee :) Nou veel plezier nog dan *O*
pi_128763616
Danke. Met een beetje geluk morgen liveverslag vanuit Pistoia.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:02:08 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128763675
Hondekop en Muizeneus gaan weer rijden

De geliefde treinen rijden dit weekeinde voor het eerst heen en weer. In het najaar kunnen treinreizigers met heimwee ook ritjes maken met de Rode Duivel en de Blauwe Engel, die uit de jaren 50 stammen.
rtv Utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_128764247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:16 schreef Ireyon het volgende:
Hij komt uit Breda. Zijn we straks 2 uur verder en geen meter opgeschoten. Gelukkig voor mij alleen een recreatief rondje vandaag.
Ik dacht al van wat doet die trein daar toen ik uit Moerdijk kwam op de snelweg.. :P
pi_128766826

quote:
Een video, gemaakt op 09-07-2013 omstreeks 13:59 uur, waarin de tijdelijke intercity Brussel-Den Haag en de Sprinter Breda-Den Haag met de maximale snelheid naast elkaar rijden tussen Zwijndrecht en Barendrecht, nabij Kijfhoek.

De intercity Brussel-Zuid/Midi-Den Haag HS (ritnummer 1234) vertrok om 13:54 uur vanuit Dordrecht, en werd 14:08 uur verwacht op Station Rotterdam Centraal. De Sprinter Breda-Den Haag Centraal (ritnummer 5044) vertrok om 13:56 uur vanuit Zwijndrecht, en werd om 14:02 uur verwacht op Station Barendrecht.
Meer verstand heb ik er niet van :+.
Get stoned
pi_128767844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda? :?
Oorspronkelijk vertrek Breda om 10:58. Om 12:15 terug op Breda en uiteindelijk alsnog de Fyra van 12:28 met 15 minuten vertraging gepakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:15 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hadden jullie nog ventilatie of airco in de trein?
Was er water?
Heeft het personeel jullie goed op de hoogte gehouden?
Geen airco, ramen werden open gezet. Water werd uitgedeeld. Van de 3 wc's die ik ben tegengekomen waren er 2 defect en de 3de spoelde niet door :r . Het personeel was voor de verandering heel op tijd en eerlijk met uitleg :Y .
pi_128768082
quote:
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!

Je ziet trouwens erg goed in dit filmpje hoe slecht dat blauw-gele rijtuig er aan toe is.. :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 19:14:04 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128768338
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!

Je ziet trouwens erg goed in dit filmpje hoe slecht dat blauw-gele rijtuig er aan toe is.. :X
precies.

Je ziet ook goed dat er niet veel geïnvesteerd wordt in de excuus-Benelux. Elke zichzelf respecterende vervoerder zou dat rijtuig er beter uit hebben laten zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128768410
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies.

Je ziet ook goed dat er niet veel geïnvesteerd wordt in de excuus-Benelux. Elke zichzelf respecterende vervoerder zou dat rijtuig er beter uit hebben laten zien
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 19:22:13 #32
Maffe Fries
pi_128768586
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden! ^O^
je kunt zo in dienst bij de NS
pi_128768595
Dat viel me ook wel op ja, dat zag er niet uit :P.
Get stoned
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:03:06 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128769774
Vooh-al dooh-gaan :Y ^O^
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:02:24 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_128772083
In oktober 1993 kwam de TGV langs in Nederland voor een introductierit. Ik zelf heb natuurlijk ook een stukje meegereisd ^O^ Maar hoe deden ze dat qua beveiliging? Het lijkt me stug dat de TGV ATB aan boord had. Reden ze gewoon op zicht?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_128772162
In 1993 had je nog niet van die scherpe veiligheidsregels. :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:14:37 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128772642
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
In oktober 1993 kwam de TGV langs in Nederland voor een introductierit. Ik zelf heb natuurlijk ook een stukje meegereisd ^O^ Maar hoe deden ze dat qua beveiliging? Het lijkt me stug dat de TGV ATB aan boord had. Reden ze gewoon op zicht?

[ afbeelding ]
Ik sta op het perron achter die TGV.

Of was dat een andere dag dan 01-10...?

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 09-07-2013 21:22:32 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:18:40 #39
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128772809
Vraag namens mijn neef, die heeft 2 kaartjes voor Berlijn gekauft, op superdiscount tarief, met daarop ook nog de notatie "Omboeking en restitutie niet mogelijk" voor eind augustus...

Nu staat erop de NS Higspeed website

quote:
Tickets omboeken of annuleren
Helaas zijn wij niet in staat u de service te bieden die u van ons gewend bent. Berlijn is bereikbaar, maar u zult ongeveer 60 minuten langer onderweg zijn. Mocht u om deze reden op een ander moment willen reizen, of uw reis annuleren, dan kunt u voor al uw reizen met reisdatum t/m 19 juli:
- Uw reis kosteloos omboeken naar de eerstvolgende reismogelijkheid
- Uw reis kosteloos omboeken naar een latere datum
- Uw tickets kunt u kosteloos omboeken en annuleren, voor boekingen die voor 25 juni 2013 zijn gemaakt.
Neem hiervoor contact op met uw verkooppunt of bel NS Hispeed Telesales: 0900-9296 (¤0,35 per minuut).
Zijn vraag is, geld dit ook voor superdiscount? :?
pi_128772930
Ja.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:29:24 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128773233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
In 1993 had je nog niet van die scherpe veiligheidsregels. :)
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt. Vanaf 1988 mogen buitenlandse locs zonder ATB niet meer in Nederland rijden, voor zover ik weet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:30:08 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_128773275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:22 schreef b2py het volgende:
Ja.
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
pi_128773335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk of ieder voor zig en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:35:26 #44
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_128773501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.
En als antwoord niet bevredigend: graag even een seintje naar mij. Dank.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:36:22 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128773542
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
Lijkt mij dat je ook een zitplaatsreservering kunt krijgen op de aansluitende IC of ICE. :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:37:44 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128773609
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik sta op het perron achter die TGV.

Of was dat een andere dag dan 01-10...?
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:41:36 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128773802
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:43:22 #48
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128773899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
De eis was inderdaad dat het kon op voorwaarde van een pilot.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:49:14 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128774139
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt.
Precies, toen gingen regels gewoon *O* HOP *O* overboord voor een publiciteitsstunt. Wat b2py zegt dus :Y
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:50:02 #50
24533 ACT-F
pi_128774169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:51:36 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128774229
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.
Ze hadden sowieso een pilot nodig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:52:22 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128774250
De Fransman om het materieel te bedienen ("Hey François, hoe werkt zo'n gekke Tee Zjee Vee nou?"), de Nederlanders om naar de seinbeelden en de route te kijken. Klinkt logisch :Y
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:53:45 #53
24533 ACT-F
pi_128774315
Als ze nou het hele jaar door een pilot houden dan is het HSL-probleem opgelost *O*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:54:29 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128774361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
De Fransman om het materieel te bedienen ("Hey François, hoe werkt zo'n gekke Tee Zjee Vee nou?"), de Nederlanders om naar de seinbeelden en de route te kijken. Klinkt logisch :Y
En een tolk. De lamme helpt de blinde :P
pi_128774407
In '89 kwam de TGV ook al een keer langs :Y

dinsdag 9 juli 2013 @ 22:00:33 #56
24533 ACT-F
pi_128774703
pi_128774845
Wat was het NOS logo toen lelijk zeg :X :P
pi_128774954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:55 schreef Ireyon het volgende:

Rekensommetje + 15 = volgend jaar :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:04:37 #59
200192 Darkwing_Duck
pi_128774965
Ik snap echt geen ruk van wat er nu aan de klauw is met naar Berlijn gaan vanuit Nederland , een overstap levert mij inziens alleen maar tijdwinst op en geen vertraging, ook volgens dit document
https://docs.google.com/f(...)WGs/edit?usp=sharing

En op de site van NS Highspeed staat er dat een overstap bij Hannover wel vertraging oplevert... :?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:07:02 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128775122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:55 schreef Ireyon het volgende:

Daar was ik ook bij :Y Weet er weinig meer van, maar we hebben wel 3/4 van de dag in die TGV Atlantique gezeten _O-
pi_128775206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap echt geen ruk van wat er nu aan de klauw is met naar Berlijn gaan vanuit Nederland , een overstap levert mij inziens alleen maar tijdwinst op en geen vertraging, ook volgens dit document
https://docs.google.com/f(...)WGs/edit?usp=sharing

En op de site van NS Highspeed staat er dat een overstap bij Hannover wel vertraging oplevert... :?
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:09:48 #62
200192 Darkwing_Duck
pi_128775260
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijden :(
pi_128775296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijden :(
Zullen ook niet aangepast worden.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:11:36 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128775350
quote:
Er is altijd nog wel ruimte voor een trein extra...
We hoeven ons niet te veel illusies te maken over het feest van de 175 jaar :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:12:16 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128775377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Hannover
pi_128775426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hannover
typo :@
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:13:31 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128775435
1x per dag rijdt er een trein de hele route van Amsterdam naar Berlijn. 1x per week gebeurt ook het omgekeerde. De rest van de tijd moet je overstappen in Hannover. :)

Dit kan nog wel een aantal maanden duren trouwens...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:16:55 #68
24533 ACT-F
pi_128775617
Dit is de foto die ik zocht _O_ Gemaakt in Enschede. Hier zat ik in O+

Het was inderdaad in november of december.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:21:10 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128775851
En het is nog een wereldrecord-TGV ook _O_
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:24:07 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128776003
Ik heb nog dia's!

Zolder, blablabla.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:27:42 #71
200192 Darkwing_Duck
pi_128776206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
En het is nog een wereldrecord-TGV ook _O_
En dat exemplaar heeft mij naar Fort Boyard gebracht O+
pi_128776379
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ik :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:34:31 #73
24533 ACT-F
pi_128776553
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ik :P
:?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:34:56 #74
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_128776570
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?
pi_128776628
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36:46 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128776661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:37:39 #77
24533 ACT-F
pi_128776699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:34 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?
/care

Zoiets maak je niet elke dag mee :P
pi_128776742
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.
Scherp, maar je snapt wat ik bedoel ;)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:16:56 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128778950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 23:23:30 #80
Maffe Fries
pi_128779344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.

Dankzij hen is aan veel gedoogritjes een einde gekomen of moet er voor een stoomloc bijvoorbeeld een dieselloc rijden.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:25:56 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128779493
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.

Dankzij hen is aan veel gedoogritjes een einde gekomen of moet er voor een stoomloc bijvoorbeeld een dieselloc rijden.
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:40:56 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128780402
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:24 schreef Duvel het volgende:
Ik heb nog dia's!

Zolder, blablabla.
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komt 8-) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 23:55:22 #83
Maffe Fries
pi_128781307
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:47:23 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128783495
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.
Ja, dat zeg ik
pi_128787269
Mijn trein kwam vanochtend binnen met -4. Bijzonder voor de IC RoosendaalOss-Zwolle.
pi_128787725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein kwam vanochtend binnen met -4. Bijzonder voor de IC RoosendaalOss-Zwolle.
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..
dag
pi_128788435
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:01 schreef Peter het volgende:

[..]

ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..
Ik reis al 12 jaar lang 250 keer per jaar heen en weer tussen Zwolle en Deventer, in de ochtendspits en ik beaam dit bericht.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:45:03 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128790672
En staat er nu een trein defect op de IJsselbrug bij Zwolle?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:49:15 #89
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128790799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En staat er nu een trein defect op de IJsselbrug bij Zwolle?
Gestrande badslippers.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:01:29 #90
45532 ziggyziggyziggy
pi_128791249
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Gestrande badslippers.
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:10:48 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128791598
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:40 schreef bork het volgende:

[..]

Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komt 8-) .
Mijn zolder blijft waar ie is. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:25:39 #92
200192 Darkwing_Duck
pi_128792136
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.
Gewoon even een opdrukloc regelen... :{w
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:30:44 #93
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128792286
Gewoon er met de sprinter Utrecht-Zwolle van achteren tegenaan duwen.. Zo'n mDDM is sterk zat.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:09:51 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128793656
Kak. Jullie ook het "bericht aan het clienteel" gehad? 8)7

quote:
Geachte mevrouw, geachte heer,

In het kader van het beheer van ons klantenbestand, willen wij u eraan herinneren dat NMBS Europe (directie van NMBS bevoegd voor de diensten met betrekking tot de internationale treinen) uw persoonsgegevens verwerkt voor direct marketing doeleinden zoals vermeld in haar privacybeleid.

Conform de Privacywet beschikt u te allen tijde over het recht om u gratis te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing doeleinden, en over het recht van toegang tot uw gegevens, evenals het recht om deze laatste te verbeteren, en om ze, indien van toepassing, te laten schrappen in overeenstemming met het privacybeleid van NMBS Europe, dat u via bovenstaande link kunt raadplegen.

Wenst u dat uw gegevens niet langer gebruikt worden voor direct marketing doeleinden? Gebruik dan dit online formulier.

Wegens operationele redenen kan u het online formulier gebruiken tot en met 30 September 2013.
Na deze datum moeten alle aanvragen verstuurd worden naar de klantendienst van NMBS Europe.

Het NMBS Europe-team
Dat kan dus alleen maar omdat NS (HiSpeed). WEER. z'n reet veegt met privacy.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 13:12:17 #95
Maffe Fries
pi_128793741
dien een klacht in
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:21:11 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128794061
ja goed idee
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:33:09 #97
pi_128801101
Vandaag ingestorte bovenleiding op de Hollandsche Brug tussen Weesp en Almere. Of reizigers voor Almere even wilde omreizen via Zwolle. _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 16:35:18 #98
Maffe Fries
pi_128801165
staat er nu niet meer, maar het is wel een mooie omreisroute :P
pi_128803133
Wel een puinhoop op het spoor zo. Ook al problemen in de Willemspoortunnel.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:31:30 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128805664
Voor de liefhebber (daar hoor ik niet bij :+), er is 3x Plan V onderweg als IC 1969 (Den Haag 18:23 - Venlo 20:42).

Nostalgische gevoelens, dat wel.
pi_128805677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Vandaag ingestorte bovenleiding op de Hollandsche Brug tussen Weesp en Almere. Of reizigers voor Almere even wilde omreizen via Zwolle. _O-
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 18:35:18 #102
Maffe Fries
pi_128805747
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:32 schreef Hoog_groen het volgende:

[..]

Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.
willen ze daar niet nog een extra brug voor het wegverkeer bouwen?
  Redactie Sport woensdag 10 juli 2013 @ 18:37:50 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128805832
Het is een heistelling die omgevallen is: http://blog.prorail.nl/vertraging-door-kapotte-bovenleidingen
PM mij!
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:06:23 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128806752
Ook op de website van Omroep Flevoland staat een bericht. Met interview.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:11:31 #105
45532 ziggyziggyziggy
pi_128806940
Volgens mij had ik Monopoly net aan de lijn... Hij moest tanken.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:26:51 #106
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128807491
Toch niet onderweg hoop ik?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 19:35:26 #107
Maffe Fries
pi_128807826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Toch niet onderweg hoop ik?
het is al eens gebeurd dat een GTW met een lege tank onderweg gestrand is :P
pi_128808496
Fotografisch vervolg uit Lyon:

In Lyon heb je twee echt grote treinstations; Part-Dieu, het echte hoofdstation ten oosten van het centrum en Perrache, het oude station in het zuiden. Ik heb het geluk precies tussen deze twee stations in te wonen net na de aftakking richting Perrache. De aftakking ligt zowat voor m'n voordeur maar deze is eigenlijk best rustig. Ieder uur een TGV van Lyon-Perrache, via Part-Dieu naar Parijs en hooguit 5 TER's per uur er nog bij.

Drie weken geleden was ik al eens op Part-Dieu geweest en heb daar foto's van hier gepost, maar Perrache was ik nog niet geweest. Gisteren had ik een vrije dag maar was het vreselijk benauwd en warm weer, dus kwam ik pas 's avonds nog een keer buiten. En toen ben ik naar Perrache gewandeld:

Sfeerplaatje van Lyon-Perrache vanaf de zuidkant. Perrache is qua architectuur en sfeer hetzelfde als Valence, Avignon en Marseille; Zuid-Frans!

De TER uit Dijon-Ville is zojuist aangekomen, na een uurtje rust ging deze om 22h08 weer terug naar Mâcon.

De Bourgogne-stuurstand, speciaal met sluitseintjes.

TGV Duplex uit Parijs komt binnengereden, ziet spotter en vind het wel leuk om z'n trein meteen op sluitseinen te gooien. :')

Tegen 21h00 ben ik weer naar huis gegaan, ik wilde graag de TER uit Tours nog fotograferen maar dan zou het net te donker zijn.
Begin van deze middag ben ik eens naar m'n tijdelijke Heimatbahnhof Jean-Macé gegaan. Dat ligt zoals gezegd precies tussen Part-Dieu en Perrache.

TGV Duplex rijdt in unité multiple van Lyon-Perrache via Lyon Part-Dieu naar Parijs.

Aubergine dubbeldekker als TER naar Saint-André Le Gaz

...in gewoon TER blauw vind ik ze mooier.

Bombardier-treinstel dat geloof ik "alles lust en wilt", zoals Flash ooit omschreef. :P

TGV uit Parijs nadert z'n eindhalte Lyon Perrache.

Een van de toffere dieselstellen naar mijn mening.

Een "nez-de-boeuf" (="rundvleeshoofd") stuurstand afkomstig uit de Alpen.

_O_ TGV PSE in "oude" livrei _O_ In de nieuwe carmillon-kleuren vind ik ze er echt niet meer uit zien...

Toegegeven, ze zijn niet meer in de beste staat. Maar ik vond het wel ontzéttend tof dat er nog een spoor te vinden was de begintijd; het meest oude TGV-logo dat er is. *)

De stoptrein naar Parijs wordt klaargezet in Lyon Part-Dieu. :D

TER uit Genève sjeest z'n eindbestemming binnen.

Had ik _eindelijk_ de mogelijkheid om een TGV PSE in volle lengte in de zon te fotograferen, rijdt dat ding net weg als ik bijna bij de loc ben. -O-

TGV Duplex Marseille-Nantes was op de een of andere manier samengevoegd met de TGV Marseille-Basel tot aan Lyon Part-Dieu.

En uiteraard nèt wanneer die POS vertrekt, komt er een TER voor te staan. De romantiek van stationskiekjes maken. :')

TER richting Besançon.

Kortom; Lyon Part-Dieu is eigenlijk een ongelofelijk klote station om te fotograferen; (vertraagde) treinen komen af en aan, alle treinen krijgen 5 minuten voor vertrek een spoor toegewezen, alle omroepen blèèren door elkaar heen en er is maar één passagetunnel om van sporen te wisselen en die zijn ook nog eens onhandig. ...Maar die "tussenperrons" zorgen wel dat de treinen vol in het zonlicht staan. O+
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:59:12 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128808639
*O* Gaaf :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:03:23 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128808779
ProRail slaat wel door -O-

Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:06:24 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128808880
Netjes hoor :Y Hoe lang zit je daar?
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:06:26 #112
24533 ACT-F
pi_128808881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:

Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
Daar hebben ze dan wel weer geld voor |:(
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:10:50 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128809044
@Sandrvich; Fraaie plaatjes!
pi_128809115
Mooie plaatjes man! TGV (L)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 20:32:17 #115
Maffe Fries
pi_128809936
quote:

ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hek
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 juli 2013 @ 20:32:54 #116
Maffe Fries
pi_128809970
Nice, Sandrvich ^O^
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:12:16 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128811890
Inderdaad, goed gedaan Sandvrich!
We waren vanavond afscheid nemen van lijn 8 dan kom je ook langs Utrecht CS en daar zagen we dat spoor 1 weer in gebruik is.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:13:17 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128811935
Klopt. Spoor 2 is nu een bouwput. Helemaal goed te zien als je die fietstunnel neemt aan de noordkant (langs de Leidse Rijn of wat daarvan over is).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128812697
Bedankt mensen! ^O^

quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang zit je daar?
In ieder geval tot 1 september. :)
pi_128813066
Sandrvich : toffe verzameling plaatjes en treinen !
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:57:02 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128814169
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:01:58 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128814489
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:

woensdag 10 juli 2013 @ 22:05:15 #123
45532 ziggyziggyziggy
pi_128814685
quote:

Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.

Nou ja, koeien en paarden niet natuurlijk.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:06:17 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128814731
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:

[ afbeelding ]
_O- Dat lijkt me stug eigenlijk. Maar het zou wel grappig zijn als het echt zo was :D
pi_128814739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
Ook echt alles in mijlen en dat ding in km...

Jammerdebammer.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:07:00 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128814776
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hek
1 hek is geen hek
2 hek is een half hek
3 hek is een paashek *O*
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:08:30 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128814850
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.

Nou ja, koeien en paarden niet natuurlijk.
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden :o

Situatie oud:
A15 - sloot (2 meter breed) - Betuwelijn - Betuweroute - Hek

Situatie nieuw:
A15 - sloot (2 meter breed) - hek - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:08:32 #128
45532 ziggyziggyziggy
pi_128814853
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 hek is geen hek
2 hek is een half hek
3 hek is een paashek *O*
:')
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:09:34 #129
45532 ziggyziggyziggy
pi_128814921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Alsof ik de situatie daar ken. Maar bij ons mogen ze wel wat hekken in de sloten zetten, zou geen overbodige luxe zijn.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:11:57 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128815042
Zie mijn edit.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:13:15 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128815123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Situatie oud:
A15 - sloot (2 meter breed) - Betuwelijn - Betuweroute - Hek

Situatie nieuw:
A15 - sloot (2 meter breed) - hek - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
Dat is zodat mensen hun auto niet langs de A15 parkeren en langs de Betuwelijn/-route gaan lopen :s)
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:14:30 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128815190
_O-
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:09:02 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128818422
Vandaag stond ik op station tilburg waar op het station 2 goederenlocs elkaar kruisten waar flink wat chemische zooi achter hing. Ansich kan ik prima leven met dergelijke treinen die voorbij komen, maar kruisen op een station in de spits kreeg ik een wat ongemakkelijk gevoel bij. Mag dat gewoon of heeft de leiding een foutje gemaakt?
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:10:43 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128818514
Mag gewoon.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:11:10 #135
36431 bleiblei
pi_128818536
Kruisen als in, die uit richting Eindhoven stond voor een wissel stil en.die uit rotterdam kwam op de rails van de ander en wisselde een meter of 20-30 naar de baan ernaast.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:12:09 #136
36431 bleiblei
pi_128818579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:10 schreef greavy het volgende:
Mag gewoon.
hmmm... bizar :P .
Zeker met die geintjes van laatst in België en Canada.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:13:53 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128818675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:11 schreef bleiblei het volgende:
Kruisen als in, die uit richting Eindhoven stond voor een wissel stil en.die uit rotterdam kwam op de rails van de ander en wisselde een meter of 20-30 naar de baan ernaast.
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:20:54 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128818986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:10 schreef greavy het volgende:
Mag gewoon.
Lees: Wordt gewoon niet over nagedacht.
pi_128819600
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O- Dat lijkt me stug eigenlijk. Maar het zou wel grappig zijn als het echt zo was :D
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehad :').
Get stoned
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:38:41 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128819829
Dit is wel een leuke voor de jurisprudentie, "sluitseinen mogen niet", wat te doen in deze situatie?
Mat 64 rijdt weg van spoor 1 met 1 frontsein aan, mag dit op PTA? Wat verder niet mag vechten jullie maar elders uit :P .

beginsituatie

een paar seconden later :o

Spoor 1 Utrecht CS, 1 Mat 64-stel rijdt weg met 1 frontsein 8-) .
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:40:20 #141
45532 ziggyziggyziggy
pi_128819921
Ik zie één frontsein te veel.
pi_128820039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.

Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:51:32 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128820397
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:42 schreef Hoog_groen het volgende:

[..]

Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:53:40 #144
45532 ziggyziggyziggy
pi_128820489
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
Inderdaad. In het rapport nav de botsing in Amsterdam staan ook aanbevelingen om bijvoorbeeld kruisingen ruimer te plannen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:10:58 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128821162
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:38 schreef bork het volgende:
Dit is wel een leuke voor de jurisprudentie, "sluitseinen mogen niet", wat te doen in deze situatie?
Mat 64 rijdt weg van spoor 1 met 1 frontsein aan, mag dit op PTA?
Op PTA mag alles :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:11:43 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128821184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zie één frontsein te veel.
Ik zie één rangeersein.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:12:03 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128821206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:34 schreef Hinder het volgende:

[..]

Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehad :').
Lekker dan :') ^O^
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:41:51 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_128822182
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie één rangeersein.
Ik bedoelde: ik zie geen sluitseinen, dus ik keur de foto af.
pi_128824560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neig je wel naar doorgeslagen veiligheid...
pi_128824639
http://www.telegraaf.nl/b(...)leept_man_mee__.html

quote:
De man was volgens de politie met zijn hand tussen de sluitende deuren gekomen, toen hij probeerde in te stappen.
Toen de trein vertrok, moest de man meerennen en zou hij volgens Dichtbij.nl een stuk zijn meegesleurd. Uiteindelijk hebben alerte reizigers aan de noodrem getrokken.
De man is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld. Daarna is de geschrokken man door de politie naar huis gebracht.
  donderdag 11 juli 2013 @ 07:02:44 #151
36431 bleiblei
pi_128824645
Naja, met twee van dergelijke treinen lijkt doorgeslagen veiligheid mij eigenlijk geen onnodige luxe... maar duidelijk. We vertrouwen dus op de systemen :P .
pi_128825294
quote:
Levensgevaarlijk die deuren. Ik zeg: afschaffen!
pi_128825328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:02 schreef bleiblei het volgende:
Naja, met twee van dergelijke treinen lijkt doorgeslagen veiligheid mij eigenlijk geen onnodige luxe... maar duidelijk. We vertrouwen dus op de systemen :P .
Over de weg is met factor 1000 gevaarlijker..
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:53:46 #154
36431 bleiblei
pi_128825583
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Over de weg is met factor 1000 gevaarlijker..
aantal liters zijn op de weg wel significant minder.
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:54:32 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128825592
9 juni t/m 13 oktober 2013. Tentoonstelling ‘150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden in het, Gemeentemuseum het Hannemahuis, Harlingen. Het Hannemahuis, centrum voor Harlinger cultuur en historie, besteedt aandacht aan 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden met een grote tentoonstelling van 29 juni t/m 13 oktober 2013. De eerste spoorweg door Friesland werd op 14 oktober 1863 feestelijk geopend. De nieuwe spoorlijn was heel belangrijk voor de ontsluiting van de haven van Harlingen en de aansluiting op het Europese treinnetwerk. Op de tentoonstelling zijn oude en nieuwe foto’s te zien, uniformen, modelspoortreinen van alle typen die vanaf 1863 gereden hebben, dienstregelingen en ontwerptekeningen van stationsgebouwen. In de jaren 1950 deden de Dieseltreinen hun intrede. Op het traject Harlingen-Leeuwarden reed de zogenoemde Blauwe Engel. Van deze geliefde trein zijn foto’s en modellen te zien. Tijdens de tentoonstelling worden verschillende activiteiten georganiseerd, zoals een culinaire indruk van het openingsdiner uit 1863 en vervoer per minitrein van station Harlingen naar het Hannemahuis en weer terug. Originele foto’s uit 1868 laten de gevolgen van een in Harlingen geëxplodeerde locomotief zien. Op 31 maart 1868 gebeurde er een afschuwelijk ongeluk. Vlak voor het vertrek explodeerde de ketel van “de oude 8”. De machinist werd meters ver weggeslingerd maar raakte op wonderbaarlijke wijze slechts lichtgewond. De stoker, die op de machine stond, was echter op slag dood. De machine zelf, die in Friesland de bijnaam “de oude 8” had gekregen, was letterlijk uit elkaar geslagen. Opmerkelijk was dat bij dit ongeval de beambten, omstanders, passagiers en wagons gespaard waren gebleven. Bij de tentoonstelling verschijnt een rijk geïllustreerd boekje over 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden, geschreven door de Harlinger spoorspecialist Loek van der Heide. Het boekje is te koop in het Hannemahuis voor ¤ 6,95. Gedurende de tentoonstellingsperiode zijn op de kade van de Noorderhaven megagrote foto’s te zien van 150 jaar spoorlijn Harlingen – Leeuwarden.
www.hannemahuis.nl
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 09:38:55 #156
Maffe Fries
pi_128826459
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden :P
pi_128826562
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen rijden er weer treinen van/naar Den Bosch. Ben benieuwd wanneer de eerste storing op zal gaan treden :P
lopen ze op schema?
Ik verwacht eigenlijk ook wel weken achter elkaar wisselstoringen etc
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:44:28 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128826575
quote:
Morgen :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 09:55:01 #159
Maffe Fries
pi_128826790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

is natuurlijk ook een inkoppertje :+
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:15 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128826883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

10 minuten na aanvang dienst :Y
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:43 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128826896
Nog mensen die zin hebben om zaterdag mee te gaan naar Münster voor een werkplaatsbezoek? Er zijn nog plekken vrij zie ik (om 13u). Er zit gratis reizen met DB Regio naar Münster bij in.
http://bhdk.specials-bahn(...)CIBE_QUERY_STRING%3E
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:43 #162
45532 ziggyziggyziggy
pi_128826897
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:56 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128826902
Volgende stap integratie NS Hispeed en NS Reizigers
9 juli 2013

Bij de ondernemingsraden van NS Hispeed en NS Reizigers is 9 juli een adviesaanvraag ingediend over het voornemen om NS Hispeed en NS Reizigers in een aantal stappen te integreren. Dit is het vervolg op het ondernemersbesluit inzake HRN/HSA van 1 november 2011, wat destijds een voorbode was van de integratie.

Daarnaast is eind mei 2013 besloten te stoppen met de V250. Op 6 juni jl. zijn drie varianten voor de verbinding Nederland-België aan de staatssecretaris aangeboden. Die worden de komende maanden tot een volwaardig aanbod uitgewerkt in overleg met NMBS. Dit najaar verwachten we de uitkomst van dit traject: met de betrokken ministeries is een helder proces afgesproken dat moet resulteren in een volwaardige oplossing die de staatssecretaris 1 oktober naar de Tweede Kamer kan sturen. Maar integreren is in alle gevallen verstandig.

Per 1 oktober 2013 worden activiteiten ‘materieel en infra’ en ‘dienstregelingsontwikkeling’ van NS Hispeed samengevoegd met die van NS Reizigers. Ook gaan afdelingen als IT, Finance en HR intensiever met elkaar samenwerken. Het streven is om per januari 2014 ook de overige onderdelen van NS Hispeed met NS Reizigers te integreren. Tot die tijd wordt in goed overleg met de beide ondernemingsraden uitgewerkt hoe de geïntegreerde organisatie er uitziet, als alle medewerkers van NS Hispeed in dienst bij NS Reizigers komen.

Marjon Kaper, directeur Commercie van NS Hispeed, zal aansluiten als kwartiermaker directeur Internationaal bij het directieteam van NS Reizigers. Zij zal de aansluiting tussen NS Hispeed en NS Reizigers verder vormgeven en rapporteren aan de directievoorzitter van NS Reizigers.
Voorts is de aankondiging van het integratieproces voor Jan-Willem Siebers van NS Hispeed een logisch moment om terug te treden als directievoorzitter.

De integratie heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid. Iedereen is hard nodig om onze treindienst op HRN, HSL en Internationaal goed uit te voeren.

Bron: Nieuwsberichten NS
pi_128826942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen die zin hebben om zaterdag mee te gaan naar Münster voor een werkplaatsbezoek? Er zijn nog plekken vrij zie ik (om 13u). Er zit gratis reizen met DB Regio naar Münster bij in.
Ook gratis vanaf Enschede?
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:02:08 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128826953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef James1988 het volgende:
Voorts is de aankondiging van het integratieproces voor Jan-Willem Siebers van NS Hispeed een logisch moment om terug te treden als directievoorzitter.
Die man zit al het hele jaar op een zijspoor geloof ik.
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:02:16 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128826959
Denk het wel: Duits tarief is immers ook geldig vanaf Enschede, net als schönes wochenende e.d.
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:03:01 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128826971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook gratis vanaf Enschede?
Lijkt me duidelijk. Voor DB is Enschede ook Duitsland. Net als Venlo tegenwoordig. En Heerlen.
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:04:03 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128826991
Op het kaartje staat het als volgt:
quote:
Das Backstage-Ticket gilt als Bahnticket nur in den roten Zügen der DB Regio AG, Region NRW.
Das Backstage-Ticket gilt für die oben genannten Personen an dem oben genannten Datum ausschließlich für Fahrten in den Zügen der DB Regio AG, Region NRW (S-Bahn, Regional-Expess und Regionalbahn). Für Fahrten, auch kurze Strecken, mit Zügen, die nicht von der DB Regio NRW betrieben werden, muss ein für diese Züge gültiges Ticket gekauft werden. Das Backstage-Ticket ist nicht übertragbar und muss während der gesamten Anreise zum Veranstaltungsort mitgeführt werden, ebenso ein Dokument mit Lichtbild zur Identifikation (z. B. Personalausweis). Das Backstage-Ticket gilt für Hin- und Rückfahrt in der 2. Klasse von 6.00 bis 23.45 Uhr auf direkter Strecke oder entsprechender Teilstrecke zum o. g. Veranstaltungsort. Es gelten die jeweiligen Beförderungsbedingungen der Verkehrsverbünde bzw. die Beförderungsbedingungen des NRW-Tarifes bei verbundübergreifenden Fahrten.
Staat niet bij dat het alleen in Duitsland geldig is
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:04:25 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128827004
quote:
Vanaf vanmiddag 12 uur rijden er geen treinen maar bussen. Ben dus eerst benieuwd hoe hard het nu weer in de soep gaat lopen met die bussen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:04:43 #170
Maffe Fries
pi_128827015
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die man zit al het hele jaar op een zijspoor geloof ik.
hij is in ieder geval niet meer in de publiciteit geweest sinds de NS-directie bij haar dochterbedrijf ingegrepen heeft
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:17:27 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128827284
Er is weer een overbelastverklaring, ditmaal voor Dordrecht waar NS 24-32 bakken extra wil stallen. Nu wordt er leeg naar Roosendaal en de Binckhorst gereden en buiten de spits niet afgetrapt. Dit zou NS in totaal 3,1 miljoen per jaar kosten: http://www.prorail.nl/Ver(...)20versie%201%200.pdf
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:20:07 #172
Maffe Fries
pi_128827345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
Er is weer een overbelastverklaring, ditmaal voor Dordrecht waar NS 24-32 bakken extra wil stallen. Nu wordt er leeg naar Roosendaal en de Binckhorst gereden en buiten de spits niet afgetrapt. Dit zou NS in totaal 3,1 miljoen per jaar kosten: http://www.prorail.nl/Ver(...)20versie%201%200.pdf
niet gek dat het zoveel kost, want materieel voor Roosendaal moet bijvoorbeeld voor een aantal diensten uit Vlissingen komen, terwijl de Binckhorst zo ongeveer de verzamelbak voor de halve randstad is.
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:27:59 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128827468
Aan de noordoost-zijde van de Kijfhoek is nog wel plaats voor wat sporen, daar zou best een reizigerstreinenopstelterrein gemaakt kunnen worden
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:31:32 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128827554
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet gek dat het zoveel kost, want materieel voor Roosendaal moet bijvoorbeeld voor een aantal diensten uit Vlissingen komen, terwijl de Binckhorst zo ongeveer de verzamelbak voor de halve randstad is.
Die locaties zijn ook allebei 40 km van Dordrecht verwijderd, dus dat is een hoop gesleep.
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:32:45 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128827578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:27 schreef dennistd het volgende:
Aan de noordoost-zijde van de Kijfhoek is nog wel plaats voor wat sporen, daar zou best een reizigerstreinenopstelterrein gemaakt kunnen worden
Wedden dat dat weer niet mag, omdat die locatie vlakbij een rangeerterrein is en er zodoende wel eens bruinkoolstofdeeltjes oid op of in het reizigersmaterieel terecht zouden kunnen komen? :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 10:38:06 #176
Maffe Fries
pi_128827719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:27 schreef dennistd het volgende:
mja, dan zou het hier moeten: http://goo.gl/maps/6rWpI

staat wel eens wat cargo, maar het lijkt me de enige plaats in Dordrecht waar nog wat ruimte is
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:38:41 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128827734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:32 schreef James1988 het volgende:
Wedden dat dat weer niet mag, omdat die locatie vlakbij een rangeerterrein is en er zodoende wel eens bruinkoolstofdeeltjes oid op of in het reizigersmaterieel terecht zouden kunnen komen? :')
Heb je nog niet gehoord dat er een nest van de bruinkoolstofdeeltjeshagedis is ontdekt? :o
pi_128828185
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
Gelijk hebben ze.
pi_128828243
Ik ga echt nog een keer schuimbekken van de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Tuig - Zwolle - Groningen/Leeuwarden.

Geval is: ik moet regelmatig van Amsterdam Centraal naar Emmen. Op Amsterdam Centraal heb ik dan de keus om via Amersfoort of Lelystad te gaan. Ik kies aan de hand van de vertrektijden. Zie ik dat de IC naar Zwolle te Almere enige vertraging heeft, dan ga ik via Amersfoort. Ik heb namelijk maar 5 minuten in Zwolle.

Maar, de vertraging was nul komma nul. Kom ik in Almere aan, staat het kreng naar Groningen opeens met +10 op de borden. Wss opgelopen te Schiphol. En het is niet de eerste keer, het gebeurt zo vaak. En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva.

Zo. Frustratie kwijt.
Hooray for beer.
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:22:39 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128828849
Ik vind dat daar weleens verandering in mag komen. De reiziger heeft niet gevraagd om zandkorrelduizend eilandjes met elk zijn eigen ijzerduwer. GTBV zou dus ook cross-vervoerder moeten gelden. En wie er dan voor de kosten opdraait zoeken ze maar uit.

Hell, het zou automagisch op je OVC bijgeboekt moeten worden, zonder dat je erom hoeft te vragen. Technisch kan dat gewoon namelijk. Dat zou goed zijn voor het draagvlak waar die mismaakte kutkaart wel wat van kan gebruiken.
pi_128828926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Zyron het volgende:
En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva.

Zo. Frustratie kwijt.
Met een papieren kaartje krijg je dat dus wel :')
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:27:14 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128828966
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat daar weleens verandering in mag komen. De reiziger heeft niet gevraagd om zandkorrelduizend eilandjes met elk zijn eigen ijzerduwer. GTBV zou dus ook cross-vervoerder moeten gelden. En wie er dan voor de kosten opdraait zoeken ze maar uit.

De veroorzaker betaalt, lijkt me. Als jij A -> B reist met NS en je B -> C wilt reizen met een andere vervoerder, maar NS vertraging heeft, dan lijkt het mij dat NS moet betalen. Als zowel NS als de andere vervoerder vertraging hebben (+15 bij NS, +20 bij de ander) zouden ze beiden moeten betalen naar rato.

Als een kaartje ¤ 20 kost, en je 35 minuten vertraging oploopt bij 2 vervoerders, dan krijg je ¤ 10 terug. Van die ¤ 10 zou dan ¤ 4,28 door NS moeten worden opgehoest, en ¤ 5,72 door de andere vervoerder. :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 11:31:06 #183
Maffe Fries
pi_128829088
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

De veroorzaker betaalt, lijkt me. Als jij A -> B reist met NS en je B -> C wilt reizen met een andere vervoerder, maar NS vertraging heeft, dan lijkt het mij dat NS moet betalen. Als zowel NS als de andere vervoerder vertraging hebben (+15 bij NS, +20 bij de ander) zouden ze beiden moeten betalen naar rato.

Als een kaartje ¤ 20 kost, en je 35 minuten vertraging oploopt bij 2 vervoerders, dan krijg je ¤ 10 terug. Van die ¤ 10 zou dan ¤ 4,28 door NS moeten worden opgehoest, en ¤ 5,72 door de andere vervoerder. :s)
vergeet je in de berekening nog de afstand mee te nemen
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:32:01 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128829114
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vergeet je in de berekening nog de afstand mee te nemen
Ja, eigenlijk wel. :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:40:44 #185
pi_128829381
quote:
Zonder twijfel weer zo'n zelf ingenomen klootzak die na het fluitsignaal van de conducteur (dat betekent, "niet meer instappen") er alsnog bij moest.
pi_128829493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Zonder twijfel weer zo'n zelf ingenomen klootzak die na het fluitsignaal van de conducteur (dat betekent, "niet meer instappen") er alsnog bij moest.
:Y
pi_128829544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Zyron het volgende:
Ik ga echt nog een keer schuimbekken van de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Tuig - Zwolle - Groningen/Leeuwarden.

Geval is: ik moet regelmatig van Amsterdam Centraal naar Emmen. Op Amsterdam Centraal heb ik dan de keus om via Amersfoort of Lelystad te gaan. Ik kies aan de hand van de vertrektijden. Zie ik dat de IC naar Zwolle te Almere enige vertraging heeft, dan ga ik via Amersfoort. Ik heb namelijk maar 5 minuten in Zwolle.

Maar, de vertraging was nul komma nul. Kom ik in Almere aan, staat het kreng naar Groningen opeens met +10 op de borden. Wss opgelopen te Schiphol. En het is niet de eerste keer, het gebeurt zo vaak. En GTBV? Zelfs al zijn het maar twee schamele euro's en nog wat knikkers, .. daar heb ik geen recht op want ik mis de aansluiting naar Arriva.

Zo. Frustratie kwijt.
Je dacht, 1 forum is nog niet genoeg? :P
Wel echt kut man...
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:48:22 #188
pi_128829655
Koop een auto
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:55:22 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128829901
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:48 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Koop een auto
Heel veel mensen doen dat al. Zo lost het NS-gefaal zichzelf uiteindelijk wel op ^O^
pi_128830039
Zelfs ik ben maar aan rijlessen begonnen! ^O^
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:02:30 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128830116
Ik heb m'n rijbewijs al 6 jaar, toch maak ik per jaar meer kilometers met de trein dan met de auto.

Dal Vrij O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:06:14 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128830232
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb m'n rijbewijs al 6 jaar, toch maak ik per jaar meer kilometers met de trein dan met de auto.

Dal Vrij O+
Ik heb m'n rijbewijs al 16 jaar, en ik heb sinds 2006 ehm... nog geen 1000 km met de auto gereden. In 2006 iets van 550 km aan allemaal ritjes dwars door Den Bosch, in 2008 een paar lange stukken terug van vakantie en in februari dit jaar 22 km met een gehuurde Panda :D
pi_128830454
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb m'n rijbewijs al 16 jaar, en ik heb sinds 2006 ehm... nog geen 1000 km met de auto gereden. In 2006 iets van 550 km aan allemaal ritjes dwars door Den Bosch, in 2008 een paar lange stukken terug van vakantie en in februari dit jaar 22 km met een gehuurde Panda :D
Ik ben machinist en ik ga nooit met het ov :9
pi_128830778
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Met een papieren kaartje krijg je dat dus wel :')
Is mij onbekend? NS zegt zelf dat ze bij een overstap naar een andere vervoerder niet uitkeren in elk geval. Overigens reis ik Studenten-OV-week vandaag, maar ook met een Weekend Vrij-abo val ik buiten de boot.

En ja, het is maar een paar euro en ik kan prima zonder. Maar het gebeurt zo vaak dat ik er van uit eten kan en dus is het leuk om het wél te krijgen.

@b2py: Joah, lucht wel op. :P
Hooray for beer.
pi_128831636
Van de zomer volledig spoorloos op vakantie, lekker met de auto :D
pi_128832084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:55 schreef b2py het volgende:
Van de zomer volledig spoorloos op vakantie, lekker met de auto :D
Ik heb de Fyra gehuurd. Iets meer ruimte en hij was verkrijgbaar tegen dumpprijs :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 13:12:17 #197
Maffe Fries
pi_128832129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:10 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

Ik heb de Fyra gehuurd. Iets meer ruimte en hij was verkrijgbaar tegen dumpprijs :')
mooie stacaravan :P
pi_128832379
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooie stacaravan :P
Ja en gunstig bouwjaar, alleen het gewicht en daarmee de waarde in prijs per kilo staal gaan per kilometer omlaag.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:21:14 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128832399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

Ja en gunstig bouwjaar, alleen het gewicht en daarmee de waarde in prijs per kilo staal gaan per kilometer omlaag.
Dan is het maar goed dat die kilometers gewoon op 0 blijven staan :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 13:24:04 #200
Maffe Fries
pi_128832503
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat die kilometers gewoon op 0 blijven staan :s)
denk niet dat de spoorjutters dat met jou eens zullen zijn :P

Zij stonden iedere dag langs de baan om nieuwe vondsten te kunnen bemachtigen ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 13:26:27 #201
Maffe Fries
pi_128832579
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:55:14 #202
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128833656
quote:
Ik vond die enalaatste foto wel interessant :@ ...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 13:56:46 #203
Maffe Fries
pi_128833713
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:55 schreef MPG het volgende:

[..]

nah, heb wel betere gezien
pi_128833741
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:55 schreef MPG het volgende:

[..]

Tieten! Blond! Lekker! :P :D
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:10:36 #205
112339 MPG
pi_128834186
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nah, heb wel betere gezien
Meiden? Koffie? Of allebei :P ?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 14:23:42 #206
Maffe Fries
pi_128834591
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef MPG het volgende:

[..]

Jij dacht in eerste instantie natuurlijk aan koffie, maar ik had het over de dames :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:33:15 #207
200192 Darkwing_Duck
pi_128837182
Ach, na mijn laatste vriendin doe niks me meer verbazen :{w
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:43:48 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128837532
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef MPG het volgende:

[..]

Koffie? Wat snap je niet aan "Pickwick"? 8)7
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:47:33 #209
112339 MPG
pi_128837662
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Koffie? Wat snap je niet aan "Pickwick"? 8)7
Bij de tetten zie je PickWick Earl Gay inderdaad, maar de dames hebben ook Nescafé én DE oploskoffie, rechtsvoor op tafel en in de blauwe krat bij de aanhangwagen.

*)
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:48:20 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128837693
quote:
16s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:47 schreef MPG het volgende:

[..]

Bij de tetten zie je PickWick
Precies. En verder kijk ik niet :9
pi_128838255
Zo, net terug vanuit Pistoia, waar de fameuze treinenfabriek van AnsaldoBreda staat. Het terrein is vanaf de weg vrij lastig te bekijken, zeker omdat er nu ook wegwerkzaamheden zijn. Buiten stonden wat rijtuigen van onbekende spoorwegen onder zeil afgedekt. Zichtbaar waren verder twee Stadler Flirts, waar Ansaldo aan meebouwt. Ook stond er een IC2 of IC4 van de Deense Spoorwegen buiten. Het enige zichtbare V250-onderdeel was een onder zeil liggende V250 kop. Vrij opmerkelijk aangezien de stellen volgens AB al zo goed als af waren.
pi_128838642
Reserve kop?
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:07:16 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128840752
en die stapel bodemplaten? O-) :X
pi_128842977
Plan-V keert terug in de noordkop, naar Enkhuizen.
In de ochtend twee ritten, 1 met 3xv en 1 met 4xv.
In de middag 1 rit met 3xv en 2 met 2xv.
Dit vanaf 22 juli.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 11-07-2013 18:48:18 ]
pi_128843012
paart ben ik.
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:37:13 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128843091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:35 schreef b2py het volgende:
paart ben ik.
Jah.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128843420
godver. Vergeet ik over te stappen...
pi_128843747
quote:
8s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:47 schreef KomtTijd... het volgende:
oh, kom uiteindelijk met een extra sprintje op den haag centraal, met dezelfde trein in delft aan. Valt nog weer mee.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:49:43 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_128845243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef b2py het volgende:
Plan-V keert terug in de noordkop, naar Enkhuizen.
In de ochtend twee ritten, 1 met 3xv en 1 met 4xv.
In de middag 1 rit met 3xv en 2 met 2xv.
Dit vanaf 22 juli.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
Oh no, please god, nooooooo.. Is er niet genoeg ICM of VIRM of zelfs DDZ beschikbaar :')
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:50:11 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128845262
quote:
8s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik werd vandaag twee keer net op tijd wakker. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 19:52:34 #221
Maffe Fries
pi_128845328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Oh no, please god, nooooooo.. Is er niet genoeg ICM of VIRM of zelfs DDZ beschikbaar :')
nope, dat spul moet op de echte treinverbindingen ingezet worden. De V'tjes worden verbannen naar de bijlijntjes.

Oude tijden herleven wat dat betreft een beetje, want in het verleden kwamen de dieselvijf na inzet op Amsterdam - Enkhuizen aan haar eind
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:53:21 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_128845345
Dan mag NS wel snel heel wat treinstellen bij bestellen.. Als je nog steeds met Plan V rond moet rijden..
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:57:45 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128845487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga zondag naar de Betriebszentrale Duisburg en de 28e naar wpl Aachen. Zaterdag ga ik naar de ZLSM Jubileumdagen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 20:03:12 #224
Maffe Fries
pi_128845660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan mag NS wel snel heel wat treinstellen bij bestellen.. Als je nog steeds met Plan V rond moet rijden..
zodra de nieuwe HRN-concessie definitief weer aan de NS gegund is zal er nieuw sprintermaterieel besteld gaan worden. Instroom is voorzien in 2016 of 2017. Tot die tijd zal het met bestaand materieel gedaan moeten worden
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:04:50 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128845722
Zo, voorbereidingen voor mijn vakantie in 2014 zijn in gang gezet.
Het zijn mogelijk 14 dagen naar Dresden, alwaar het hotel al geboekt is. In het midden van deze week is het Dresdner Dampfloktreffen, te weten 11-13 april 2014.
Wat ik daar omheen allemaal wel en niet ga doen, weet ik nog niet. Sowieso de stad ff in, maar er gaat een InterRail (Global?) pass mee.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:07:01 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128845799
Per 1 augustus 2013 t/m 31 augustus 2013 zijn de Spoordeelweken van NSR er weer. http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-juli
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:07:20 #227
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_128845805
Waarom is het aankomst en vertrek spoor van de boemel Roosendaal - Antwerpen veranderd? Ik ben vaak net te laat nu. Vroeger was dit beter gefixed.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:08:16 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128845829
Vroegah spoor 1A en nu 3A toch?
Hoeven al die overstappende reizigers niet via de tunnel te zeulen met bagage enzo :)
pi_128846807
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik werd vandaag twee keer net op tijd wakker. :')
Ik zat nieteens te slapen. En ik was ook niet vergeten dat ik moest overstappen. Maar pas toen de trein weer volop gas aan het geven was, dacht ik "euhja, dat was leiden".
pi_128847881
quote:
NS BEINVLOEDT BESLUITVORMING FYRA MET OVERHAASTE REORGANISATIE

De NS loopt met het opheffen van NS-HiSpeed en het onderbrengen van de activiteiten bij NS-Reizigers vooruit op de politieke besluitvorming over de treinverbinding met België inzake het al dan niet intrekken van de HSL-concessie en het al dan niet samenvoegen van deze concessie met het binnenlandse treinverkeer. Na de recentelijke plotselinge aanschaf van TRAXX-locomotieven, is deze stap de volgende om de politieke besluitvorming onder druk te zetten. Dat zegt reizigersclub Maatschappij Voor Beter OV.

Voor Beter OV vindt dat de NS met het doorvoeren van dit soort organisatorische wijzigingen en andere ingrijpende beslissingen dient te wachten tot Staatssecretaris Mansveld en de Tweede Kamer een oordeel hebben geveld over de door NS-HiSpeed voorgestelde provisorische treindienst tussen Amsterdam en Brussel, die noodzakelijk werd nadat de NS gefaald had bij de aanschaf van Italiaanse hogesnelheidstreinen, die na een rijverbod en een daarop volgend onderzoek volstrekt ongeschikt bleken te zijn.

Voor Beter OV vraagt grootaandeelhouder minister Dijsselbloem om in te grijpen, en de NS te verbieden, dit soort verregaande beleidsbeslissingen te nemen, zodat de besluitvorming over de treindienst naar België niet wordt verstoord door financiële gevolgen van onomkeerbare beslissingen.
Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteert :') |:( , dat doet hsa wat gewoon blijft bestaan, dus hoezo beïnvloeding?
pi_128848141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Zucht, kan iemand deze man uitleggen dat nshispeed van ns internationaal bv is en dat ns internationaal bv geen treinen over de hsl exploiteert :') |:( , dat doet hsa wat gewoon blijft bestaan, dus hoezo beïnvloeding?
Je kunt het ook zelf in dit topic tegen driekoplopers vertellen ;)
Die zit achter die 'reizigersclub' namelijk!
pi_128848150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:02 schreef icloud het volgende:

[..]

quote:
HSA is een samenwerkingsverband van NS (90%) en KLM (10%). De treinen van de HSA rijden onder de naam Fyra. De HSA is binnen de NS onderdeel van de bedrijfstak NS Hispeed
HSA is dus wel van Hispeed
pi_128848191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt het ook zelf in dit topic tegen driekoplopers vertellen ;)
Die zit achter die 'reizigersclub' namelijk!
I know we kennen elkaar, ik heb hem al vaakgenoeg gewezen op zijn stompzinnigefouten.
pi_128848295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:08 schreef remcoP het volgende:

[..]

[..]

HSA is dus wel van Hispeed
De bedrijfstak ns hispeed bestaat simpelweg niet.

Direct onder ns reizigers hangt hsa bv en onder de holding hangt ns internationaal bv, ns hispeed bestaat als bedrijf niet en heeft geen connectie met de hsl.

Dat ns internationaal zijn merknaam opheft heeft geen gevolgen voor hsa bv als exploitant van de gsl.
pi_128848376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:10 schreef icloud het volgende:

[..]

De bedrijfstak ns hispeed bestaat simpelweg niet.

Direct onder ns reizigers hangt hsa bv en onder de holding hangt ns internationaal bv, ns hispeed bestaat als bedrijf niet en heeft geen connectie met de hsl.
Heb je daar iets van een bron voor, of een plaatje met de bedrijfsstructuur?
Ik ken alleen deze:
pi_128848491
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:12 schreef remcoP het volgende:

[..]

Heb je daar iets van een bron voor, of een plaatje met de bedrijfsstructuur?
Ik ken alleen deze:[ afbeelding ]
Dat is de organisatiestructuur niet de feitelijke structuur.
pi_128848572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is de organisatiestructuur niet de feitelijke structuur.
Heb jij dan een plaatje van de feitelijke structuur? Kan ik namelijk nergens vinden. Ik verwacht namelijk niet dat Eva hier een antwoord op heeft.
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 21:18:53 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128848631
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef greavy het volgende:
Vroegah spoor 1A en nu 3A toch?
Hoeven al die overstappende reizigers niet via de tunnel te zeulen met bagage enzo :)
En de overstap is maar 4-5 minuten (door een andere tijdligging in België van de stopper sinds december). Dat is via de tunnel lastig haalbaar.
PM mij!
pi_128848859
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:21 schreef icloud het volgende:
Was even zoeken maar ik heb hem.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-76413.pdf
Dank je! :) . Zie hier ook dat QBuzz bij NS International zit. WTF? 8)7
pi_128848930
Het is de bedoeling dat qbuzzz onderdeel word van abellio, of zelfs al is.

Hsa zit ook bij ns reizigers en niet bij internationaal zoals je zou verwachten.

Ik geloof dat ns reizigers zich niet met busvervoet mag bemoeien vandaar deze constructie
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:26:14 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128848984
Grappig dat HSA onder NS Reizigers valt, maar NS Internationaal inhuurt voor het rijden van treinen binnen Nederland 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:24 schreef icloud het volgende:
Het is de bedoeling dat qbuzzz onderdeel word van abellio, of zelfs al is.

Hsa zit ook bij ns reizigers en niet bij internationaal zoals je zou verwachten.

Ik geloof dat ns reizigers zich niet met busvervoet mag bemoeien vandaar deze constructie
De HTM-aandelen worden ook ondergebracht bij Abellio voor zover mij bekend.
pi_128849114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
Grappig dat HSA onder NS Reizigers valt, maar NS Internationaal inhuurt voor het rijden van treinen binnen Nederland 8)7

[..]

De HTM-aandelen worden ook ondergebracht bij Abellio voor zover mij bekend.
Klopt net zo als de htm/qbuzz joint venture, zijn allemaal abellio projecten.

Het merk van fyra is dan weer van de ns groep nv
pi_128849198
Wat een onlogische constructies allemaal. :'(
pi_128849343
Oftewel dat ns internationaal het merk ns hispeed opheft, daar heeft hsa niks mee te maken.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:34:21 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128849355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:30 schreef remcoP het volgende:
Wat een onlogische constructies allemaal. :'(
Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee.
pi_128849447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, behalve als je te maken krijgt met mededingingsregels e.d., dan kan het wel logisch zijn. Ook om financiële en fiscale redenen kan het interessant zijn om heel veel kleine bedrijfjes te hebben (kijk maar eens naar een groot bedrijf als KPN of Shell). Daarnaast wordt er ook aan risicospreiding gedaan: Arriva stopt alle gewonnen concessies in eigen BV's, als er bijvoorbeeld iets misgaat in de Achterhoek-concessie sleept dit niet het hele bedrijf mee.
O ik kan maar een bv vinden en dat is arriva busfleet/arriva openbaar vervoer bv de rest is uitgeschreven.
pi_128849508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij dat soort dingen snap ik het wel, maar als je bussen gaat onderbrengen in het internationale gedeelte van het bedrijf of andere hierboven genoemde dingen kan ik het voordeel niet zien.
(QBuzz bij Abellio wel.)
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:38:48 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128849579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:35 schreef icloud het volgende:

[..]

O ik kan maar een bv vinden en dat is arriva busfleet/arriva openbaar vervoer bv de rest is uitgeschreven.
Als ik in het Handelsregister zoek naar Arriva (excl. uitgeschreven) krijg ik daar 67 resultaten uit :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 21:44:23 #251
Maffe Fries
pi_128849876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:23 schreef remcoP het volgende:

[..]

Dank je! :) . Zie hier ook dat QBuzz bij NS International zit. WTF? 8)7
klopt. Constructie is zo bedacht vanwege de positie die NS Reizigers in Nederland heeft. Qbuzz had om concessies te winnen bij de start-up een partner nodig die financieel garant stond. Rob van Holten had veel connecties in de ov-wereld en vond in de NS de meest geschikte partner.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 21:46:38 #252
Maffe Fries
pi_128849984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik in het Handelsregister zoek naar Arriva (excl. uitgeschreven) krijg ik daar 67 resultaten uit :)
precies. Zijn vrij veel BV'tjes die ik al kende :)
pi_128850057
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Constructie is zo bedacht vanwege de positie die NS Reizigers in Nederland heeft. Qbuzz had om concessies te winnen bij de start-up een partner nodig die financieel garant stond. Rob van Holten had veel connecties in de ov-wereld en vond in de NS de meest geschikte partner.
Dat had nedrailways ook kunnen zijn.
pi_128850195
Schrijf maar vast in de agenda:
18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:52:09 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128850279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
18 t/m 26 oktober 2014 geen treinverkeer Kruiningen Yerseke - Vlissingen. https://www.tenderned.nl/(...)ba5866dc34/cid/77698
Waarom zou ik dat in mijn agenda schrijven? Ik kom daar nooit _O-
pi_128850297
Geen idee, het gaat om het idee :P
pi_128850426
En ohja, oplevering Den Bosch gaat waarschijnlijk uitlopen: http://www.ns.nl/calamite(...)h-vanaf-27-juni.html
pi_128850521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
En ohja, oplevering Den Bosch gaat waarschijnlijk uitlopen: http://www.ns.nl/calamite(...)h-vanaf-27-juni.html
Over een paar minuten is er een update, en is er meer duidelijkheid.
pi_128850591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:56 schreef remcoP het volgende:

[..]

Sodemieters, krijg er zelfs een NS Alert van... :P
pi_128850681
Mogelijke uitloop werkzaamheden Den Bosch op 12 Juli 2013 krijg ik net binnen met SMS
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:04:08 #261
200192 Darkwing_Duck
pi_128850902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:00 schreef _serial_ het volgende:
Mogelijke uitloop werkzaamheden Den Bosch op 12 Juli 2013 krijg ik net binnen met SMS
En ik op Ios...
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:05:04 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128850951
quote:
Ah, de trapwissels worden zo te lezen nu ook verwijderd.

NSR 4027 + 4079 (2632/2663) by Durk Houtsma., on Flickr

Lagen al geklemd en erg roestig erbij :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:05:43 #263
200192 Darkwing_Duck
pi_128850975
quote:
Blijft er dan een stelletje achter om te pendelen tussen vlissingen en souburg?
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:07:14 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128851045
Huh? Hoezo daar pendelen?
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:08:20 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128851104
Emplacement Vlissingen ligt eruit, dus dan heb je in Vlissingen helemaal geen meuk staan. Hoogstwaarschijnlijk moet zelfs alle meuk daar weg zijn voor de buitendienststelling.
pi_128851132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:56 schreef remcoP het volgende:

[..]

quote:
Let op: deze werkzaamheden lopen mogelijk uit tot 12 juli 06.30 uur. In dat geval is er tot 06.30 uur geen treinverkeer mogelijk van en naar Den Bosch. Er rijden dan bussen in plaats van treinen tussen Den Bosch en Zaltbommel/Oss/Boxtel/Tilburg. Uiteraard proberen wij u zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Een update volgt om 01.00 uur vannacht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:09:56 #267
Maffe Fries
pi_128851179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:48 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat had nedrailways ook kunnen zijn.
ja, had gekund ja, maar denk dat dit de beste constructie was
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:10:34 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128851205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Emplacement Vlissingen ligt eruit, dus dan heb je in Vlissingen helemaal geen meuk staan. Hoogstwaarschijnlijk moet zelfs alle meuk daar weg zijn voor de buitendienststelling.
En pendelen op een stukje van 3 km is ook wel onzin :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:13:37 #269
Maffe Fries
pi_128851351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Blijft er dan een stelletje achter om te pendelen tussen vlissingen en souburg?
mja, Vlissingen zelf ligt er dan ook uit, dus echt nodig is het niet, tenzij je wilt pendelen tussen Souburg en Middelburg :')
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:14:32 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128851398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

En pendelen op een stukje van 3 km is ook wel onzin :')
Souburg ligt aan de kant van Kruiningen-Yerseke he ;)
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:15:08 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128851425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Souburg ligt aan de kant van Kruiningen-Yerseke he ;)
Het is 3 km van station naar station. Als er al een vervoersvraag ís, kun je die met een paar bussen wel opvangen.
  Redactie Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:16:36 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128851516
Nee, maar ik bedoel: als Kruiningen-Yerseke - Vlissingen eruit ligt kun je ook niet pendelen op Vlissingen - Vlissingen Souburg: dat is namelijk een deel van dat eerste traject.
PM mij!
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:17:29 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128851558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:16 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar ik bedoel: als Kruiningen-Yerseke - Vlissingen eruit ligt kun je ook niet pendelen op Vlissingen - Vlissingen Souburg: dat is namelijk een deel van dat eerste traject.
Oh zo. Ja, dat schiet niet op :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:19:12 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128851672

Nieuwe krantenbakken die op alle stations gaan komen voor Metro en Spits (waar zij nu ook te verkrijgen zijn). Één kleur, met een band erop met welke krant het is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:19:52 #275
Maffe Fries
pi_128851703
staan trouwens al op veel stations ;)
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:20:29 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128851739
Oh. Was mij nog nooit opgevallen :'(
pi_128851754
Staan bij ons al weken :P
pi_128851898
quote:
De 6e foto???
pi_128851985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:23 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

De 6e foto???
Beste BVL-monteur van Strukton heeft trouwens geen geluidwerende maatregelen getroffen voor over zijn oren. Amai amai amai..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:25:38 #280
Maffe Fries
pi_128851996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:20 schreef greavy het volgende:
Oh. Was mij nog nooit opgevallen :'(
je moet eens wat vaker een station bezoeken :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:26:05 #281
Maffe Fries
pi_128852019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:23 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

De 6e foto???
mij viel het groene seintje op :P
pi_128852050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Beste BVL-monteur van Strukton heeft trouwens geen geluidwerende maatregelen getroffen voor over zijn oren. Amai amai amai..
Ben je Belg?
pi_128852100
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mij viel het groene seintje op :P
Ik heb geen sein met tetten gezien..
pi_128852326
Wie riep er hier ookalweer dat er in Den Bosch binnen een dag wel weer een storing op zou treden?
Ik krijg net al een melding van de Reisplanner Xtra app:

_O-
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:34:10 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128852396
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wie riep er hier ookalweer dat er in Den Bosch binnen een dag wel weer een storing op zou treden?
Ik :Y

quote:

[ afbeelding ]

_O-
Liever een paar uurtjes langer geen treinverkeer en vervangend busvervoer, dan een grote storing halverwege de ochtendspits. De bussen zijn al besteld en de reizigers zijn er aan gewend, een ochtend langer kunnen ze ook nog wel hebben.
pi_128852407
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Dat is nog geen storing ;)
pi_128852844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:26 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

Ben je Belg?
Als gij dat wilt kan ge dat ingewilligd zien worden hè.
pi_128852893
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje bekend met het spoor in België?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:43:39 #289
Maffe Fries
pi_128852929
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Gatver pillekes :P
pi_128853129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:42 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:

[..]

Beetje bekend met het spoor in België?
Het rammelt aan alle kanten en P-treinen zijn cool. Meer weet ik niet :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 22:50:25 #291
Maffe Fries
pi_128853294
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:47 schreef b2py het volgende:

[..]

en in de spitsuren rijden ongeveer 180 treinen per uur tussen Brussel Noord en Brussel Zuid
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:50:37 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128853310
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze lopen op ons voor met ERTMS, ze rijden 200 km/h in binnenlandse reizigersdienst (IC A), ze hebben veel locomotieven (pasgeleden zijn er nog 120 nieuwe ingestroomd) en in het weekend is de dienstregeling anders dan doordeweeks. Maar wel tegen 50% vermindering.
pi_128853442
Zo cool dus :D
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:57:05 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128853670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
Zo cool dus :D
België is best een leuk treinenland, vind ik. Jammer dat veel stations zo ontzettend verlept zijn... Brussel Noord, Centraal en Zuid vind ik echt verschrikkelijk. Zuid is nog het minst erge, zolang je in de buurt blijft van de HST-perrons...
pi_128853775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

België is best een leuk treinenland, vind ik. Jammer dat veel stations zo ontzettend verlept zijn... Brussel Noord, Centraal en Zuid vind ik echt verschrikkelijk. Zuid is nog het minst erge, zolang je in de buurt blijft van de HST-perrons...
Thalys Parijs, 3 keer retour Antwerpen en pta nieuwjaarsrondje. Meer heb ik er niet gedaan..
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:02:06 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128853956
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys Parijs, 3 keer retour Antwerpen en pta nieuwjaarsrondje. Meer heb ik er niet gedaan..
Ik ben vanuit Antwerpen een keer naar St-Niklaas geweest, een keer naar Leuven, en heb nog wat rondgetourd over HSL 2 :s)

AM96 (de "Deense neus") is best fijn mat. M6 ook. :)
pi_128854611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is 3 km van station naar station. Als er al een vervoersvraag ís, kun je die met een paar bussen wel opvangen.
Station Vlissingen is echt volledig irrelevant. Weet je hoe iedere Zeeuw met het OV in Vlissingen komt? Door in Middelburg uit te stappen en daar de bus naar Vlissingen te pakken :') .
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:19:50 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128854704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Station Vlissingen is echt volledig irrelevant. Weet je hoe iedere Zeeuw met het OV in Vlissingen komt? Door in Middelburg uit te stappen en daar de bus naar Vlissingen te pakken :') .
Wáárom? _O-
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:27:24 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128855016
Gespot op HGBTF:

Het eind van het schooljaar is daar...
... en één van m'n spots van vandaag doet het ergste vermoeden voor een heleboel leerlingen in het Antwerpse:

donderdag 11 juli 2013 @ 23:27:48 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128855032
SPOILER
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:28:03 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128855043
En met die nuttige informatie is dit deel weer vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')