Hey tof, nooit geweten. Ben daar duizenden keren overheen getreind.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef dennistd het volgende:
De draaischijf die begraven lag onder spoor 2 en 3 is trouwens al goed zichtbaar geworden:
[ afbeelding ]
Even een oude kaart erbij gezocht:
[ afbeelding ]© NVBS
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:40 schreef Ireyon het volgende:
Ik zit vast in de Fyra richting Rotterdam vlak voor de Moerdijkbrug en er moet een hulploc komen.
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.quote:Weet iemand waar dat ding helemaal vandaan moet komen?
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sterkte, ik hoop niet dat je een vlucht te halen hebt?
[..]
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
Ja maar goed, schipholtunnel he.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een DBS 6400 er ook moeten mogen komen.
Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ikquote:
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
Er zijn niet zo veel hulplocomotieven die op de HSL kunnen en mogen rijden. Grote kans dat er een Traxx wordt gestuurd, die moet dan vanaf de Watergraafsmeer komen.
Er zijn wel 6400'en met E(TC/CT)S volgens mij toch?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit is tussen Rotterdam en Schiphol niet het grootste probleem denk ik
Zou kunnen, maar dan staat er in Breda geen wisselloc meer waardoor alle andere Fyra-diensten ook vertraging op gaan lopen (de loc moet dan omlopen, en daarvoor is in Breda nu niet echt ruimte vanwege de verbouwing).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen ze de Traxx van Breda niet sturen?
Regelsquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo'n 6400 is zuinig en ook nog behoorlijk schoon. Dus dat zou geen probleem mogen wezen.
ORDNUNG MUSS SEIN.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regelsghehe
regelsregels
ghe
Verboden
![]()
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:16 schreef Ireyon het volgende:
En weer in Breda. On-fucking-gelofelijk dat dit zo lang moet duren.
Ik dacht al van wat doet die trein daar toen ik uit Moerdijk kwam op de snelweg..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:16 schreef Ireyon het volgende:
Hij komt uit Breda. Zijn we straks 2 uur verder en geen meter opgeschoten. Gelukkig voor mij alleen een recreatief rondje vandaag.
Meer verstand heb ik er niet vanquote:Een video, gemaakt op 09-07-2013 omstreeks 13:59 uur, waarin de tijdelijke intercity Brussel-Den Haag en de Sprinter Breda-Den Haag met de maximale snelheid naast elkaar rijden tussen Zwijndrecht en Barendrecht, nabij Kijfhoek.
De intercity Brussel-Zuid/Midi-Den Haag HS (ritnummer 1234) vertrok om 13:54 uur vanuit Dordrecht, en werd 14:08 uur verwacht op Station Rotterdam Centraal. De Sprinter Breda-Den Haag Centraal (ritnummer 5044) vertrok om 13:56 uur vanuit Zwijndrecht, en werd om 14:02 uur verwacht op Station Barendrecht.
Oorspronkelijk vertrek Breda om 10:58. Om 12:15 terug op Breda en uiteindelijk alsnog de Fyra van 12:28 met 15 minuten vertraging gepakt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nou alles bij elkaar zoet geweest dan? Van Breda tot weer Breda?
Geen airco, ramen werden open gezet. Water werd uitgedeeld. Van de 3 wc's die ik ben tegengekomen waren er 2 defect en de 3de spoelde niet doorquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:15 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hadden jullie nog ventilatie of airco in de trein?
Was er water?
Heeft het personeel jullie goed op de hoogte gehouden?
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!quote:
precies.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Meer verstand dan menigeen, leuk filmpje!
Je ziet trouwens erg goed in dit filmpje hoe slecht dat blauw-gele rijtuig er aan toe is..
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies.
Je ziet ook goed dat er niet veel geïnvesteerd wordt in de excuus-Benelux. Elke zichzelf respecterende vervoerder zou dat rijtuig er beter uit hebben laten zien
je kunt zo in dienst bij de NSquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk het rijtuig er gewoon uit te halen en met een kortere trein te gaan rijden!
Ik sta op het perron achter die TGV.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
In oktober 1993 kwam de TGV langs in Nederland voor een introductierit. Ik zelf heb natuurlijk ook een stukje meegereisdMaar hoe deden ze dat qua beveiliging? Het lijkt me stug dat de TGV ATB aan boord had. Reden ze gewoon op zicht?
[ afbeelding ]
Zijn vraag is, geld dit ook voor superdiscount?quote:Tickets omboeken of annuleren
Helaas zijn wij niet in staat u de service te bieden die u van ons gewend bent. Berlijn is bereikbaar, maar u zult ongeveer 60 minuten langer onderweg zijn. Mocht u om deze reden op een ander moment willen reizen, of uw reis annuleren, dan kunt u voor al uw reizen met reisdatum t/m 19 juli:
- Uw reis kosteloos omboeken naar de eerstvolgende reismogelijkheid
- Uw reis kosteloos omboeken naar een latere datum
- Uw tickets kunt u kosteloos omboeken en annuleren, voor boekingen die voor 25 juni 2013 zijn gemaakt.
Neem hiervoor contact op met uw verkooppunt of bel NS Hispeed Telesales: 0900-9296 (¤0,35 per minuut).
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt. Vanaf 1988 mogen buitenlandse locs zonder ATB niet meer in Nederland rijden, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
In 1993 had je nog niet van die scherpe veiligheidsregels.
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?quote:
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk of ieder voor zig en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
En als antwoord niet bevredigend: graag even een seintje naar mij. Dank.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee, bellen met Telesales of naar de balie toe.
Lijkt mij dat je ook een zitplaatsreservering kunt krijgen op de aansluitende IC of ICE.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt B2PY, maar hoe zit dat dan op het moment met die overstap in Hannover, je hebt natuurlijk een zitplaatsreservering, vervalt die na de overstap en is het daarna gewoon sardientjeswerk/ieder voor zich en god voor ons allen, of heeft de DB een passende oplossing?
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik sta op het perron achter die TGV.
Of was dat een andere dag dan 01-10...?
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens andere bronnen was de 325 eind november, begin december 1993 in Nederland. Ik reed iig op 28 november mee van Amsterdam naar Rotterdam.
De eis was inderdaad dat het kon op voorwaarde van een pilot.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
Precies, toen gingen regels gewoonquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou... dan zullen ze een uitzondering hebben gemaakt.
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zal destijds wel een ontheffing zijn verleend, misschien met de eis dat er 2 machinisten voorin zaten.
Ze hadden sowieso een pilot nodig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik kan me zelf 3 machinisten herinneren, waarvan één Fransman en de andere twee Nederlandse.
En een tolk. De lamme helpt de blindequote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
De Fransman om het materieel te bedienen ("Hey François, hoe werkt zo'n gekke Tee Zjee Vee nou?"), de Nederlanders om naar de seinbeelden en de route te kijken. Klinkt logisch
Rekensommetje + 15 = volgend jaarquote:
Daar was ik ook bijquote:
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik snap echt geen ruk van wat er nu aan de klauw is met naar Berlijn gaan vanuit Nederland , een overstap levert mij inziens alleen maar tijdwinst op en geen vertraging, ook volgens dit document
https://docs.google.com/f(...)WGs/edit?usp=sharing
En op de site van NS Highspeed staat er dat een overstap bij Hannover wel vertraging oplevert...
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijdenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
Zullen ook niet aangepast worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de site van Highspeed staan anders ook nog steeds de niet aangepaste tijden
We hoeven ons niet te veel illusies te maken over het feest van de 175 jaarquote:Er is altijd nog wel ruimte voor een trein extra...
Hannoverquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag nog 60 minuten bij die ICE optellen en de 145 gaat niet verder dan Berlijn.
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
Dit is de foto die ik zochtGemaakt in Enschede. Hier zat ik in
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik
Het was inderdaad in november of december.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Toen waren de trapjes en heggenscharen nog niet zo populair zie ik
Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
Dit is de foto die ik zochtGemaakt in Enschede. Hier zat ik in
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was inderdaad in november of december.
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn!
/carequote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:34 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Euh... toen liepen er gewoon mensen over het emplacement?
Scherp, maar je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden er al 18 per dag tussen Amsterdam en Hazeldonk.
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Frenk3nstein het volgende:
TGV's door Nederland, dat soort festiviteiten mogen er vaker zijn!
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd. volgend jaar 175 jaar spoorwegen in NL. Hb er nog niets van gehoord, maar de veiligheidsjihad zal wel alles keihard de kop indrukken wat naar "leuk" ruikt.
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar mag je onder meer de firma Speno dankbaar voor zijn.
Dankzij hen is aan veel gedoogritjes een einde gekomen of moet er voor een stoomloc bijvoorbeeld een dieselloc rijden.
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komtquote:
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet zo veel schelen aan wie het ligt. Feit is dat men compleet gek geworden is in het totaal elke vorm van schaduw van poging tot kans op risico willen dichttimmeren. Steken die mensen zelf nooit eens een straat over of zo dan?
Ja, dat zeg ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alle risico's afdekken is gewoon een illusie. Ze houden zich aan de opgestelde regels, terwijl er eerder nog wel eens van afgeweken kon worden, mits er een pilot aan boord was.
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein kwam vanochtend binnen met -4. Bijzonder voor de IC RoosendaalOss-Zwolle.
Ik reis al 12 jaar lang 250 keer per jaar heen en weer tussen Zwolle en Deventer, in de ochtendspits en ik beaam dit bericht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:01 schreef Peter het volgende:
[..]
ri. Zwolle was deze jaren lang standaard 5-10 min. Te laat in de ochtendspits..
Gestrande badslippers.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En staat er nu een trein defect op de IJsselbrug bij Zwolle?
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.quote:
Mijn zolder blijft waar ie is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:40 schreef bork het volgende:
[..]
Heb je hem weer. Ik pak het radicaal aan, ben nu (as we speak) de zolder aan het verplaatsen, alles wat er in staat komt minimaal 1x in mijn hand, als ik nooit meer hier kom dan weet je hoe het komt.
Gewoon even een opdrukloc regelen...quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Da's vaak nog lastiger om weg te krijgen.
Dat kan dus alleen maar omdat NS (HiSpeed). WEER. z'n reet veegt met privacy.quote:Geachte mevrouw, geachte heer,
In het kader van het beheer van ons klantenbestand, willen wij u eraan herinneren dat NMBS Europe (directie van NMBS bevoegd voor de diensten met betrekking tot de internationale treinen) uw persoonsgegevens verwerkt voor direct marketing doeleinden zoals vermeld in haar privacybeleid.
Conform de Privacywet beschikt u te allen tijde over het recht om u gratis te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens voor direct marketing doeleinden, en over het recht van toegang tot uw gegevens, evenals het recht om deze laatste te verbeteren, en om ze, indien van toepassing, te laten schrappen in overeenstemming met het privacybeleid van NMBS Europe, dat u via bovenstaande link kunt raadplegen.
Wenst u dat uw gegevens niet langer gebruikt worden voor direct marketing doeleinden? Gebruik dan dit online formulier.
Wegens operationele redenen kan u het online formulier gebruiken tot en met 30 September 2013.
Na deze datum moeten alle aanvragen verstuurd worden naar de klantendienst van NMBS Europe.
Het NMBS Europe-team
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Vandaag ingestorte bovenleiding op de Hollandsche Brug tussen Weesp en Almere. Of reizigers voor Almere even wilde omreizen via Zwolle.
willen ze daar niet nog een extra brug voor het wegverkeer bouwen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:32 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Daar hangt een kraan in de bovenleiding. Best knap, zonder overwegen in de buurt.
het is al eens gebeurd dat een GTW met een lege tank onderweg gestrand isquote:
Daar hebben ze dan wel weer geld voorquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hekquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
ProRail slaat wel door
Ze plaatsen nu hekken tussen de A15 en de betuwelijn, waar ook al een brede sloot tussen zit.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ook echt alles in mijlen en dat ding in km...quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
LOL, naar het schijnt verstuurt Runkeeper een nieuwsbrief met daarin dit plaatje:
[ afbeelding ]
1 hek is geen hekquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zeg maar zo: beter een hek dan geen hek
Vee op de snelweg? Moet niet gekker wordenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, er is wel iets voor te zeggen. Zodra de sloten bevriezen, hebben wij iedere dag wel meldingen van schapengeitenkoeienpaardencavias op de baan. Die lopen namelijk gewoon over het ijs heen.
Nou ja, koeien en paarden niet natuurlijk.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 hek is geen hek
2 hek is een half hek
3 hek is een paashek
Alsof ik de situatie daar ken. Maar bij ons mogen ze wel wat hekken in de sloten zetten, zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden
Dat is zodat mensen hun auto niet langs de A15 parkeren en langs de Betuwelijn/-route gaan lopenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Vee op de snelweg? Moet niet gekker worden
Situatie oud:
A15 - sloot (2 meter breed) - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
Situatie nieuw:
A15 - sloot (2 meter breed) - hek - Betuwelijn - Betuweroute - Hek
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:11 schreef bleiblei het volgende:
Kruisen als in, die uit richting Eindhoven stond voor een wissel stil en.die uit rotterdam kwam op de rails van de ander en wisselde een meter of 20-30 naar de baan ernaast.
Lees: Wordt gewoon niet over nagedacht.quote:
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehadquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dat lijkt me stug eigenlijk. Maar het zou wel grappig zijn als het echt zo was
Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat mag, het beveiligingssysteem en de interlocking zorgen ervoor dat de treinen (volgens het rijplan) niet op hetzelfde spoor uit kunnen komen. Rood-sein-passages gooien hierbij wel eens roet in het eten, maar naarmate de uitrol van ATB-Vv en ERTMS vordert wordt de kans dat dit gebeurt kleiner tot onmogelijk.
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:42 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Onmogelijk wordt het nooit, maar als je er bij iedere trein vanuit gaat dat hij door de rooie kan gaan, kun je net zo goed ophouden met treintjes laten rijden.
Inderdaad. In het rapport nav de botsing in Amsterdam staan ook aanbevelingen om bijvoorbeeld kruisingen ruimer te plannen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
Op PTA mag allesquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:38 schreef bork het volgende:
Dit is wel een leuke voor de jurisprudentie, "sluitseinen mogen niet", wat te doen in deze situatie?
Mat 64 rijdt weg van spoor 1 met 1 frontsein aan, mag dit op PTA?
Lekker danquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:34 schreef Hinder het volgende:
[..]
Die heb ik (samen met de gehele community?) gisteren dus echt gehad.
Ik bedoelde: ik zie geen sluitseinen, dus ik keur de foto af.quote:
Neig je wel naar doorgeslagen veiligheid...quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onmogelijk zal het nooit zijn, je kunt de kans dát het gebeurt wel zo veel mogelijk verkleinen.
quote:De man was volgens de politie met zijn hand tussen de sluitende deuren gekomen, toen hij probeerde in te stappen.
Toen de trein vertrok, moest de man meerennen en zou hij volgens Dichtbij.nl een stuk zijn meegesleurd. Uiteindelijk hebben alerte reizigers aan de noodrem getrokken.
De man is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld. Daarna is de geschrokken man door de politie naar huis gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |