Is dat nou zo'n trage kutsite?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
'ATB-Eiland' Kijfhoek wordt ook ERTMS, blijkt uit een aanbesteding
Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen. Heeft een hele tijd op de Bokkeduinen gestaan, maar moeten weer (tijdelijk) op spoortje 16 bij het station staan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ja.
Zag gisteren trouwens volk bezig met die Plan U op Amersfoort. Ben benieuwd wat dat nog gaat worden...
Dat snap ik dan weer niet: dat je voor bepaalde zaken een extern bedrijf in moet schakelen begrijp ik, maar schilderen is toch juist iets dat vrijwilligers kunnen doen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen
En de eigendom van het spoor? Is dat al onder een apart bedrijf gehangen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
Het Spaanse Renfe zal worden opgedeeld in 4 bedrijven onder één holdingmaatschappij, vorige week stemde het management van Renfe hiermee in. Het doel van deze opsplitsingen is het verminderen van de grote schuldenberg van Renfe.
• Renfe Travellers zal de reizigerstreinen van het huidige Renfe onder z'n hoede nemen, inclusief het meterspoornetwerk (voorheen Feve). Er zal een duidelijke boekhouding worden bijgehouden over verlieslatende onderdelen (zoals treinen in dunbevolkte gebieden) en het winstgevende hogesnelheidsnetwerk.
• Renfe Goods, de goederentak (nu nog drie losse bedrijven). Omdat deze verlieslatend is zal er een verregaande samenwerking worden gezocht met... DB Schenker.
• Renfe Maintenance, nu Renfe Integría. Dit bedrijf zal het onderhoud van rollend materieel voor z'n rekening nemen voor zowel de Renfe-bedrijven als derde partijen.
• Renfe Railway Equipment Rental, wat zal functioneren als leasebedrijf. Renfe RER krijgt een deel van de huidige Renfe-vloot tot z'n beschikking, de andere Renfe-bedrijven zullen dit weer huren van Renfe RER. Het rollend materieel zal ook beschikbaar komen voor toekomstige open access-operators.
Het schildersbedrijf sponsort dit. Kost ons geen cent.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet: dat je voor bepaalde zaken een extern bedrijf in moet schakelen begrijp ik, maar schilderen is toch juist iets dat vrijwilligers kunnen doen?
Het was al een lul, nu ook een lid.quote:
goed geregeldquote:Op woensdag 3 juli 2013 04:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Het schildersbedrijf sponsort dit. Kost ons geen cent.
Waar gaan deze treinen naartoe ? Jammer dat de hondenkop verdwijnt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen. Heeft een hele tijd op de Bokkeduinen gestaan, maar moeten weer (tijdelijk) op spoortje 16 bij het station staan.
Enkele foto's:
[ afbeelding ]
In de primerlaag (foto boven en beneden)
[ afbeelding ]
Nu zijn zij druk bezig met de beide koppen van het treinstel:
[ afbeelding ]
Ook alle raamlijsten worden geverfd, maar ook de "bies" zit weer op het treinstel:
[ afbeelding ]
Het treinstel is weer in zekere zin rijvaardig, maar nog lang niet klaar. Maar het gaat nu sterk de goede kant op.
Dit is Plan U, geen Hondekopquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar gaan deze treinen naartoe ? Jammer dat de hondenkop verdwijnt.
Hoe laat , pak 'm beet?quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag uitspraak in het kort geding aangespannen door AnsaldoTilburg
tijd heb ik er per ongeluk niet bij gezet, maar het is vanaf 14.30 uur.quote:
twitter:BdGPictures twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:43:07It looks like #Pirelli and #AnsaldoBreda have the same press-officer #fyra #tyres Gotta love italy reageer retweet
quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tijd heb ik er per ongeluk niet bij gezet, maar het is vanaf 14.30 uur.
Ik verwacht dat de zaak doorverwezen zal gaan worden naar de normale rechter
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicocca_%28district_of_Milan%29quote:In the first half of the 20th century Bicocca became the centre of an important industrial area that also comprised Greco and Sesto San Giovanni, and that greatly contributed to the Italian economy of the time. The first facilities to be established in Bicocca were those of Pirelli, Ansaldobreda, and Wagons-Lits.
Omdat de inkomsten dan niet kunnen terugvloeien naar de NS Groep.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef icloud het volgende:
Weet iemand waarom nsfsc nooit onder een stichting is geplaats? door deze constructie waarbij ns leasegeld betaald nsfsc ontstaat er een bedrijf wat niet hoeft te voldoen aan de europese aanbestedingsregels.
Dan moet je beter boekhouden, kwestie van zorgen dat ze een maandelijkse huur krijgen waarmee ze een buffer opbouwen die niet groter is dan de verwachte orders in zeg 20 jaar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat de inkomsten dan niet kunnen terugvloeien naar de NS Groep.
Hahaha, mijn schoenzool heeft meer IQ dan jijquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan moet je beter boekhouden, kwestie van zorgen dat ze een maandelijkse huur krijgen waarmee ze een buffer opbouwen die niet groter is dan de verwachte orders in zeg 20 jaar.
Laat de troll nou gewoon met rust..quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hahaha, mijn schoenzool heeft meer IQ dan jij
twitter:DavidNoels twitterde op woensdag 03-07-2013 om 12:35:54Opvolger van #Fyra wordt in Polen al volop getest @destandaard @vrtderedactie http://t.co/c97NETWa5V reageer retweet
quote:Er komt geen nieuw onderzoek naar de gebreken aan de Fyra-V250-treinen. Dat heeft de rechter in Utrecht woensdag beslist.
Fyrabouwer AnsaldoBreda had een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse Spoorwegen (NS) en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS nadat zij begin juni met de Fyra waren gestopt.
twitter:vickiblansjaar twitterde op woensdag 03-07-2013 om 13:57:46#Fyra-bouwer AnsaldoBreda verliest kort geding tegen #NS en Belgische spoorwegmaatschappij #NMBS. #fyra reageer retweet
twitter:PetraGrijzen twitterde op woensdag 03-07-2013 om 14:09:50Geen nieuw onderzoek naar gebreken van de Fyra, Ansaldo Breda wilde dat, maar krijgt geen gelijk van de rechter #rtlz reageer retweet
4 seconden te laatquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo heeft bakzeil gehaald bij de kortgedingrechter.
ik hoop het ookquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is (hopelijk) het begin van het einde.
twitter:NOS twitterde op woensdag 03-07-2013 om 14:20:46De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet, heeft de rechter bepaald: http://t.co/wxoJ16MuRZ reageer retweet
Da's wel raar eigenlijk. Vind ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo krijgt trouwens de rapporten ook niet die door NS en NMBS opgesteld zijn
Dat vind ik stiekem ook wel vrij apart.quote:
is het ook, want waar moet Ansaldo haar verdediging in latere zaken dan op baseren?quote:
Op hun eigen expertise. Ze horen in de rechtszaal wat er mis is en kunnen dan reageren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het ook, want waar moet Ansaldo haar verdediging in latere zaken dan op baseren?
mja, je moet voor de rechtszaak toch wel over wat stukken kunnen beschikken, zeker omdat het een technisch complexe zaak isquote:Op woensdag 3 juli 2013 15:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op hun eigen expertise. Ze horen in de rechtszaal wat er mis is en kunnen dan reageren.
Als het als bewijs aangevoerd wordt zal het ook aan de beklaagde overgelegd moeten worden maar totdat het als bewijs ingediend is hoeft dat niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je moet voor de rechtszaak toch wel over wat stukken kunnen beschikken, zeker omdat het een technisch complexe zaak is
Eerste artikel ook direct in IRJ. Enorm bericht over de problemen met de V250..quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef James1988 het volgende:
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360.
Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit.
Bedankt voor de link. Ik vergeet IRJ altijd nu ze geen RSS-feed meer hebben voor hun maandelijkse uitgaves.quote:
Interessant blad wel. Maar sodemieter eens HARD op met dat kutfilmpje met alleen maar tiefesherriequote:Op woensdag 3 juli 2013 18:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerste artikel ook direct in IRJ. Enorm bericht over de problemen met de V250..
Dat is echt zó hatelijk ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Interessant blad wel. Maar sodemieter eens HARD op met dat kutfilmpje met alleen maar tiefesherrie
Railwaygazette heeft trouwens een nieuwe flitsende website zag ik netquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik vergeet IRJ altijd nu ze geen RSS-feed meer hebben voor hun maandelijkse uitgaves.
Klote-IRJ laadt (nu) niet op mijn Macbook. Hebben ze ook een PDF?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Railwaygazette heeft trouwens een nieuwe flitsende website zag ik net
574.8quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef James1988 het volgende:
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360.
Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit.
Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhoudenquote:Voor de gene die met de afscheidrit van het spoorforum meegaan, heel veel plezier toegewenst! Jammer genoeg kan ik niet mee omdat ik geen geld had.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl
quote:Ook zei hij dat er geruchten rond gaan dat de DD-AR rijtuigen mischien in de toekomst worden gebruikt voor de Fyra.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl
Zo maar even een bericht van de pagina:
[..]
Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden![]()
https://www.facebook.com/StichtingDDar/posts/145219498996170quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl
Zo maar even een bericht van de pagina:
[..]
Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden![]()
Ze noemen zich een stichting. Maar is het officieel wel een stichting? Ik denk iets kansloos van een paar knapen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl
Zo maar even een bericht van de pagina:
[..]
Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden![]()
SLT is ongetwijfeld ook makkelijker op de HSL te krijgen. Of we dat moeten willen is een andere vraagquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef James1988 het volgende:
Het zou me niet verbazen als die mogelijkheid wordt onderzocht, die rijtuigen zijn makkelijker op de HSL te krijgen dan een VIRM
Laat ze lekker verder dromenquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen.
Hoe oud was jij toen je hier kwam roepen om bepaalde treinen te bewaren? Daar staat me ook iets van bijquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen.
Ik vind die beelden geweldig.quote:
was misschien niet eens een gek idee geweest. Als jongerenafdeling van de SHD opererenquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:36 schreef dennistd het volgende:
Zonder de stichting was het stel als plukstel gebruikt voor de stellen van de SHD denk ik
Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jaa dat is allemaal mooi, maar kijk eens wat voor truucje een 1300 kan!
maar het gaat wel, dus moeten ze in NL niet zeuren en gewoon 200 km/h onder 1500v doenquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.
200 km/h gaat wel ja. Maar veel harder moet je niet willen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar het gaat wel, dus moeten ze in NL niet zeuren en gewoon 200 km/h onder 1500v doen
Ik zie maar één stroomafnemer?quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.
Hé ja. Ik heb hem net ook gekeken maar in die andere filmpjes hierover zie je er wel twee. Al was dat met die BB-9000.quote:
Dat zal nog meer vonken. Die BB-9000 is wel erg stoer (en Jacquemin-draaistellen!).quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hé ja. Ik heb hem net ook gekeken maar in die andere filmpjes hierover zie je er wel twee. Al was dat met die BB-9000.
Dat lijkt me in NL met al die korte afstanden meer dan voldoendequote:Op donderdag 4 juli 2013 08:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
200 km/h gaat wel ja. Maar veel harder moet je niet willen.
Da's helemaal waar en maakt het deste bewonderenswaardiger!quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Sowieso is het wel grappig.. Want dingen die stervelingen als jij en ik weten over de bovenleiding en snelheid wisten ze toen nog niet omdat het simpelweg nog nooit geprobeerd was. Met dat in het achterhoofd was het een hele prestatie om elektrisch boven de 300 km/h uit te komen. Voor de TGV heeft men niet voor niets eerst aan gasturbines gedacht.
Idd, linke soep hoor, steeds wat harder gaan rijden en dan maar hopen dat het niet op spectaculaire wijze krak doet. Wil je niet met zo'n snelheid ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's helemaal waar en maakt het deste bewonderenswaardiger!
En als het goed is zou er op 15 september een materieelshow gehouden worden in Amersfoort.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:39 schreef Fiorano het volgende:
Voor de liefhebbers : museum Flehite in Amersfoort houdt een tentoonstelling genaamd 150 jaar Spoor.
Is dat de nieuwe standaardkleur of zo? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:33 schreef James1988 het volgende:
TGV Duplex in "Livrée Carmillon":
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat is de nieuwe huisstijl.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe standaardkleur of zo? Of hoe moet ik dit zien?
dat ben ik met je eens. Dat blauw had wel wat eerlijk gezegdquote:Op donderdag 4 juli 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. OKee. Niet echt mooi. Was ook nog lang niet uitgekeken op dat blauw eigenlijk.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:42 schreef James1988 het volgende:
Alstom's persbericht over de nieuwe Régiolis-treinen staat hier.
Ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
mDDM wordt allemaal omgebouwd tot DDZ.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zat net in een virm, waar komt de haat jegens dat ding vandaan?prima treinen.
Mddm is ook redelijk comfortabel alleen zien ze er niet uit. En ze stinken van binnen
Weet ik, maar er rijd er af en toe nog een in de sprinter Zutphen Nijmegen. Zo zie je er ook nog wel eens een plan v rijden.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
mDDM wordt allemaal omgebouwd tot DDZ.
Dat zegt enkel Greavy en vraag hem niet waarom!!!quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zat net in een virm, waar komt de haat jegens dat ding vandaan?prima treinen.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zegt enkel Greavy en vraag hem niet waarom!!!
MDDM is het grootste crapmaterieel wat er rond rijdt. Die groene planken waar je op moet zitten kun je toch niet serieus "comfortabel" noemen? Sowieso kan ik alleen in die dingen zitten als er hooguit een heel kort persoon tegenover me zit, anders past het gewoon niet. Ik ben blij dat die dingen omgebouwd worden tot wat fatsoenlijkers.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zat net in een virm, waar komt de haat jegens dat ding vandaan?prima treinen.
Mddm is ook redelijk comfortabel alleen zien ze er niet uit. En ze stinken van binnen
Je kunt je laptop niet fatsoenlijk kwijt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is er in jouw ogen mis met virm dan? Serieuze vraag
Mijn MacBook Air (11,6") past er prima opquote:Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je kunt je laptop niet fatsoenlijk kwijt.
Niet mee eens. 1e klas VIRM-4 vind ik uitstekend. ICRm/ICMm zijn nog wat beter, maar ik vind het zeker niet slecht.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
De stoelen zitten kut. Zelfs 1e klas (zeker de VIRM4-generatie)
Dat moet denk ik deze geweest zijn:quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:29 schreef greavy het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie grootste vertraging binnen Nederland is geweest op een enkele reis.
Die rode stoelen? Gelukkig zijn die irritante leeslampjes verdwenen, maar die stoelen zijn kwalitatief uiterst teleurstellend. Reis ik nog liever in een eerste klas van VIRM 2/3quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet mee eens. 1e klas VIRM-4 vind ik uitstekend. ICRm/ICMm zijn nog wat beter, maar ik vind het zeker niet slecht.
Die plakkerige stoffen krengen? Nee, bedanktquote:Op donderdag 4 juli 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Die rode stoelen? Gelukkig zijn die irritante leeslampjes verdwenen, maar die stoelen zijn kwalitatief uiterst teleurstellend. Reis ik nog liever in een eerste klas van VIRM 2/3
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:45 schreef James1988 het volgende:
Maar er gaat niets boven de zetels van de LEO Express
Verbouwde rijtuigen al geprobeerd?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:02 schreef lyolyrc het volgende:
Het comfortabelste wat ik me kan herinneren is een stoel in de IC+ (maar dat is al bijna 14 jaar geleden dat ik dat kon ervaren) en daarnaast 1e klas ICMm.
Stoelen in de Pimpel vond ik teleurstellend. De zitting zit voor mij veel te laag.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:59 schreef greavy het volgende:
Dit weekend zou het mDDM allemaal terzijde moeten gaan voor de ombouw naar DDZ.
Ik heb alleen de oude geprobeerd op korte stukjes (Amersfoort-Hilversum en Amersfoort-Apeldoorn), maar dat vond ik al lang genoeg. Laat staan dat ik er veel verder mee zou moeten reizenquote:
Hier sluit ik me bij aan, valt niet tegen inderdaad.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:49 schreef KnightSolaire het volgende:
Die bankjes in de eerste klas "werkcoupés" van Plan V zijn trouwens ook erg comfortabel. Zou ik wel een setje van in m'n woonkamer willen hebben.
feli maegrimquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Maegrim het volgende:
Gefeliciteerd monopoly
Zelf vandaag de rijbevoegdheid op de 1700 gehaald, onder andere 400 meter aan stam-loc-stam gerangeerd
gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Maegrim het volgende:
Gefeliciteerd monopoly
Zelf vandaag de rijbevoegdheid op de 1700 gehaald, onder andere 400 meter aan stam-loc-stam gerangeerd
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Maegrim het volgende:
Gefeliciteerd monopoly
Zelf vandaag de rijbevoegdheid op de 1700 gehaald, onder andere 400 meter aan stam-loc-stam gerangeerd
Wat een geniaal visionair is deze manquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik voorspel materieeltekort (ja, dat tekort is er nu eigenlijk al)
mja, je zit er mee dat door de lange ov-assen op het spoor de NS-treinen in de spits altijd wel een regio raken waar op dat moment geen vakantie is, waardoor je bij korte treinen veel staanplaatsen hebtquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:17 schreef KnightSolaire het volgende:
Tja in de zomer wordt toch korter materieel ingezet..
Inzet kan ook beter. Zat laatst in de IC Eindhoven - Venlo, die reed met 10 bakken VIRM. Je hebt dan gewoon een hele coupé voor jezelf dezer dagen als je voorin zit. De IC Eindhoven - Den Bosch rijdt ondertussen met vier tot zes bakken, en die zitten behoorlijk vol...quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je zit er mee dat door de lange ov-assen op het spoor de NS-treinen in de spits altijd wel een regio raken waar op dat moment geen vakantie is, waardoor je bij korte treinen veel staanplaatsen hebt
Veel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoeveel bakken zijn er nodig tussen Den Haag en Breda?
Gaat dit over bakken VIRM, ICR of SLT? Scheelt nogal natuurlijkquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
Voor Den Haag - Breda heb je op piekmomenten 10 bakken nodig, aan de randen van de spits kun je uit de voeten met 7. Tijdens daluren moet het met 4 wel lukken.
Voor station Staphorst is alleen op zondag ruimte in de dienstregelingquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)-gaat-door-1.3897947
Initiatief voor meer spoor met onder meer een station in Staphorst en een boog Staphorst - Kampen.
Nog een topic op OVNL: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=35&t=9085
Er moet een grote tunnel onder Staphorst komen waar de treinen op zondag doorheen kunnen knallen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor station Staphorst is alleen op zondag ruimte in de dienstregeling
Volgens mij kan het schaarse OV-geld wel beter worden besteed.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor station Staphorst is alleen op zondag ruimte in de dienstregeling
heeft alleen zin als het daar op zondag extra lawaai-overlast oplevertquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet een grote tunnel onder Staphorst komen waar de treinen op zondag doorheen kunnen knallen.
absoluut. Stop het geld maar in het emplacement van Zwolle, Herfte aansluiting en een derde spoor tussen Herfte en Zwollequote:Op donderdag 4 juli 2013 19:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Volgens mij kan het schaarse OV-geld wel beter worden besteed.
Dacht dat we sinds de Groene-Harttunnel wel weten hoe dat werkt?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heeft alleen zin als het daar op zondag extra lawaai-overlast oplevert
Sorry, beetje aan de late kant. Iets met remschijven enzo...quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het goed zie wordt het dus zo:
Aan de Hengelo-zijde zijn twee nieuwe P-seinen geplaatst (die ik op de foto had staan). De P-seinen 757 en 759 aan de Enschede-kant net achter het perron zijn omgebouwd naar bediende seinen.
Een station bij Staphorst....kan ik me nog wat bij voorstellen (hoewel er dan op zondag zeker geen trein mag stoppenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)-gaat-door-1.3897947
Initiatief voor meer spoor met onder meer een station in Staphorst en een boog Staphorst - Kampen.
Nog een topic op OVNL: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=35&t=9085
Maar gelukkig maakt dat niemand uit, behalve de reiziger. Lang leve onderhandse gunningenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik voorspel materieeltekort (ja, dat tekort is er nu eigenlijk al)
Die nieuwe seinen zijn eigenlijk een extra paar P-seinen als ik het goed begrijp. En die gaan vanzelf op groen als het blok erachter vrij is, waarbij ook direct de rijrichting gekeerd wordt? Of gebeurt dat pas als ze ook daadwerkelijk gepasseerd worden (een trein kan immers ook 'verdwijnen' op het stukje spoor voor opstellen achter Drienerlo)?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:37 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, beetje aan de late kant. Iets met remschijven enzo...
Maar de seinen die jij op de foto hebt zijn de A754 en A756. Sein 757, 759, 761, 762, 763 en 764 gaan vast rood tonen en zijn alleen maar met aanwijzing te passeren (P gaat er af). De bedienkastjes komen alleen voor de 758 en 760.
Goede vraag, ik bedoelde enkeldeks IC-materieel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat dit over bakken VIRM, ICR of SLT? Scheelt nogal natuurlijk
Oeh, hij gaat nog steeds naar dezelfde bestemmingen als op 2e paasdag dit jaarquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef Ireyon het volgende:
Zo hangt het grote bord er dus tegenwoordig bij..
[ afbeelding ]
Ik moet volgens mij een keer een bandje gaan opnemen maar.. Dat heeft niets met onderhands of aanbesteed te maken maar met slecht papierwerk en slecht toezicht op een concessie.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar gelukkig maakt dat niemand uit, behalve de reiziger. Lang leve onderhandse gunningen.
Zou mooi zijn als dat ding daar gewoon de oude functie zou vervullen. Op deze manier is het ook niets.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef Ireyon het volgende:
Zo hangt het grote bord er dus tegenwoordig bij..
[ afbeelding ]
Het gebrek aan marktrisico moedigt de huidige arrogantie van de NS-top aan (en straft deze nergens af). Dat marktrisico zou een concessieverlener met goed toezicht enigszins kunnen nabootsen, in het belang van de reizigers, maar dat blijft tweedehands natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat heeft niets met onderhands of aanbesteed te maken maar met slecht papierwerk en slecht toezicht op een concessie.
Hier wel..quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Meer mensen bij wie de Ouigo site geen sjoege geeft op het moment van een prijscalculatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je perse met de Ouigo wil dan gaat dit iig je reisschema worden voor de Heenreis en Terugreis![]()
Vraag is of die paar tientjes goedkoper opwegen tegen dit reisschema...![]()
En Terug
Opdracht was om het zo goedkoop mogenlijk te houden![]()
Werkzaamheden aan de lijn, rijd een heel Jaar bussen....quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:57 schreef b2py het volgende:
Lekkere overstap trouwens ook van Valence TGV naar Valence Ville
En de bus rijdt 3 uur lang niet ofzo?quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Werkzaamheden aan de lijn, rijd een heel Jaar bussen....
Dit gaat het goedkoopst worden denk ik http://i.imm.io/1bd7O.png
Dr rijd wel eerder een bus, maar het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System berekend een bus die aansluit op de vervolgtrein, t is maar net waar je wilt wachtenquote:
Echt mannen overnachten op Stationsquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is een overnachting in hostel goedkoper dan een nachttrein?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna, toen ik van Mysteryland terug kwam. Gelukkig had de laatste sprinter +5 anders had ik het kunnen schudden..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand weleens gehad trouwens, op een station een nacht doorgehaald?
Om nog op de vraag terug te komen wat mn grootste vertraging was: Een keer bij Delft zuid met een Mat 64 die in de hens gevlogen was, ik zat in de tegentrein... 2,5 uur op delft zuid doorgebracht....of misschien die keer dat iemand de trein gekopt had, ook op Dellft zuid trouwens...
staan een aantal interessante zaken in, waaronder Routelint dat nu eindelijk landelijk uitgerold zal gaan worden. Is iets wat ik zeker toejuichquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:53 schreef b2py het volgende:
Zomerreces is aangebroken dus op de laatste dag nog even flink wat document uitgepoept door de Rijksoverheid:
Reactie spoorsector op aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV) inzake treinbotsing Amsterdam Westerpark
Van de PvdA had ik het nog wel verwacht, maar de VVD? Die willen niet kijken naar wat de markt te bieden heeft?twitter:Sanderderouwe twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:35:52Gemiste kans: VVD en PvdA blokkeren CDA/D66 motie marktverkenning oplossing voor Fyra. Experts waren duidelijk: het kan & het is verstandig. reageer retweet
twitter:HJvanH twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:37:02Motie @Sanderderouwe en @SvVeldhoven om te praten met andere vervoerders over oplossing #Fyraproblemen verworpen, wegens geen steun coalitie reageer retweet
twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:40:03@HJvanH @JaapJansen @Sanderderouwe @SvVeldhoven Heel goed nieuws voor de reiziger want met praten komt de reiziger niet verder. reageer retweet
Ja klopt, de nieuwe seinen zijn extra P-seinen. Eigenlijk zijn het gewoon de oude 758 en 760 minus de perronsectie. Rijrichtingkeren is niet nodig, dit baanvak is namelijk dubbel enkelspoor...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die nieuwe seinen zijn eigenlijk een extra paar P-seinen als ik het goed begrijp. En die gaan vanzelf op groen als het blok erachter vrij is, waarbij ook direct de rijrichting gekeerd wordt? Of gebeurt dat pas als ze ook daadwerkelijk gepasseerd worden (een trein kan immers ook 'verdwijnen' op het stukje spoor voor opstellen achter Drienerlo)?
Hey eh... Ik tik in op verzoek, en wat er uit komt, dat moet je niet perse doen he...quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Fucking hell, een overnachting in Amiens?
Ah, ok. En aan de kant van Enschede komt het eigenlijk neer op S-borden, alleen in dit geval zijn het rode seinen in beide richtingen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:43 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja klopt, de nieuwe seinen zijn extra P-seinen. Eigenlijk zijn het gewoon de oude 758 en 760 minus de perronsectie. Rijrichtingkeren is niet nodig, dit baanvak is namelijk dubbel enkelspoor...
Het gaat over te korte treinen. Die zet Arriva ook in. Je draait de hele discussie om om geen bakzeil te hoeven halen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het gebrek aan marktrisico moedigt de huidige arrogantie van de NS-top aan (en straft deze nergens af). Dat marktrisico zou een concessieverlener met goed toezicht enigszins kunnen nabootsen, in het belang van de reizigers, maar dat blijft tweedehands natuurlijk.
Of wilde je zeggen dat Arriva, wat niet de vrijwel zekere onderhandse gunning op zich heeft liggen wachten, weg zou komen met het "we schaffen alvast treinen aan dus jullie moeten nu wel met ons in zee want anders leiden wij verlies en dat is ziehielig"-gambiet waar de NS nu mee schermt?
quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dienstmededeling voor DeaDLocK2K:Thanks ouwe, daar kan ik wat mee (y)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je perse met de Ouigo wil dan gaat dit iig je reisschema worden voor de Heenreis en Terugreis![]()
Vraag is of die paar tientjes goedkoper opwegen tegen dit reisschema...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Terug
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opdracht was om het zo goedkoop mogenlijk te houden
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wel eens van iemand gehoord die op Rotterdam Centraal de nacht doorgebracht had. Die mocht van een vriendelijke bewaker BINNEN de hekken verblijven die snachts dicht gingen (gaan?), want de daklozen etc erbuiten hadden het op zn lever en nieren gemunt ofzo geloof ikquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand weleens gehad trouwens, op een station een nacht doorgehaald?
Om nog op de vraag terug te komen wat mn grootste vertraging was: Een keer bij Delft zuid met een Mat 64 die in de hens gevlogen was, ik zat in de tegentrein... 2,5 uur op delft zuid doorgebracht....of misschien die keer dat iemand de trein gekopt had, ook op Dellft zuid trouwens...
Farshad Brainfart door de bocht weerquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Fucking hell, een overnachting in Amiens?
En dit vind ik opvallend:Van de PvdA had ik het nog wel verwacht, maar de VVD? Die willen niet kijken naar wat de markt te bieden heeft?twitter:Sanderderouwe twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:35:52Gemiste kans: VVD en PvdA blokkeren CDA/D66 motie marktverkenning oplossing voor Fyra. Experts waren duidelijk: het kan & het is verstandig. reageer retweet
Farshad komt ook weer langsgevlogen:twitter:HJvanH twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:37:02Motie @Sanderderouwe en @SvVeldhoven om te praten met andere vervoerders over oplossing #Fyraproblemen verworpen, wegens geen steun coalitie reageer retweet
twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 04-07-2013 om 22:40:03@HJvanH @JaapJansen @Sanderderouwe @SvVeldhoven Heel goed nieuws voor de reiziger want met praten komt de reiziger niet verder. reageer retweet
Ik zat er trouwens naast, die data zijn voor juli. Ik bedoelde het laatste weekend van augustusquote:
quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
iemand nog zin om een treinspelletje te spelen? Het kan via de site van ProRail
http://www.prorail.nl/internetresources/routelint/index.html
Gaat hem niet worden omdat ik vanaf 1 september op een nieuwe positie zit op mn werkquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zat er trouwens naast, die data zijn voor juli. Ik bedoelde het laatste weekend van augustus
Wat. Dat is geen smoes. jij zegt 21-29 aug heb ik tijd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat hem niet worden omdat ik vanaf 1 september op een nieuwe positie zit op mn werk![]()
quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:54 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou je je braaf aan de seinen en baanvaksnelheden, krijg je alsnog een game-over omdat je te vroeg op het station aankomt.
Ik kwam 2 minuten te vroeg aan op eindstation, punctualiteit -1quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:54 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hou je je braaf aan de seinen en baanvaksnelheden, krijg je alsnog een game-over omdat je te vroeg op het station aankomt.
Gisteren in de sprinter naar Hoofddorp ook. Normaal volle gangpaden en in 1 keer halve leeg trein.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Volgens mij is de vakantieperiode toegeslagen, meer lege dan volle stoelen in de trein...
Weet je, laat maar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat over te korte treinen. Die zet Arriva ook in. Je draait de hele discussie om om geen bakzeil te hoeven halen.
het is voor de fabrikanten ook makkelijker, zeker omdat de Velaro e320 tweemaal zo lang is ten opzichte de rest van de Velaro-familiequote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:35 schreef dennistd het volgende:
Dat is toch ook een eis voor de kanaaltunnel? Het zullen wel twee Velaro's zijn waarbij er aan één kant geen kop opgezet is maar een bakovergang. Eigenlijk hetzelfde als bij mat'54: de viertjes waren ook gewoon twee tweetjes.
Net als dat het NS heel handig leek dat VIRM bakken onderling uitwisselbaar waren?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is voor de administratie, je kunt ze namelijk wel uitwisselen. Als een helft defect is koppel je die helft af en plak je er een andere helft aan.
Maar om dan alle bakken ak's te geven...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:54 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad. En het is ook handig, want als er één bak of één deel defect is, hoef je niet een heel treinstel uit dienst te nemen.
Ik denk dat het vooral dit is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef James1988 het volgende:
Dat is voor de administratie, je kunt ze namelijk wel uitwisselen. Als een helft defect is koppel je die helft af en plak je er een andere helft aan.
twitter:ducohoogland twitterde op donderdag 04-07-2013 om 14:19:28Goede grap aan het eind van het jaar....#fyra #fishes http://t.co/G3TxvRKsWL reageer retweet
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:51 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ducohoogland twitterde op donderdag 04-07-2013 om 14:19:28Goede grap aan het eind van het jaar....#fyra #fishes http://t.co/G3TxvRKsWL reageer retweet
quote:NS online @NS_online 4m
Van en naar Schiphol: minder treinen door een versperring. http://bit.ly/NSinfo #Shl
Sluiten
quote:Lektrein dwars door Apeldoorn
APELDOORN - NS-personeel ziet in Deventer chemisch goedje uit trein lekken. Desondanks stopte de trein pas in Stroe.
Onschuldig
Een trein met lekkende vrachtwagon met chemische inhoud is gisteren aan het eind van de ochtend dwars door Apeldoorn gereden zonder dat de meldkamer van de veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland daarvan op de hoogte is gesteld. Uiteindelijk bleek pas 's middags - toen de trein stilstond - dat het om een voor de mens onschuldige stof ging die lekte en dat het om een beperkte hoeveelheid ging.
De melding van een lekkende wagon werd gedaan in Deventer door NS-personeel. De trein werd pas in Stroe op een zijspoor gerangeerd. Daar werd de boel afgezet en schaalden de hulpdiensten op omdat het mogelijk om een schadelijk goedje ging.
Onduidelijk
De hulpverlening in Stroe werd gecoördineerd door de veiligheidsregio Gelderland-Midden. Terwijl de brandweer al twee uur bezig was, wist men bij de meldkamer in Apeldoorn nog altijd niet officieel dat de trein vlak voor het middaguur dwars door de grootste stad van Oost-Nederland is gereden en kon men dus ook de vraag niet beantwoorden waarom de trein niet al voor Apeldoorn tot stilstand is gebracht.
,,Een legitieme vraag. Maar sorry, wij weten er niets van. Via de media weten we dat de trein vanuit Deventer kwam'', aldus een woordvoerder van de veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland. ,,Uiteraard zullen we contact opnemen met de collega's van de regio Gelderland Midden."
Wetteren
Na het ongeluk in het Belgische Wetteren stond het transport van gevaarlijke goederen over het spoor volop in de belangstelling. Amper twee maanden later rijdt een lekkende trein dwars door Apeldoorn zonder dat de meldkamer van die stad dat überhaupt weet.
De veiligheidsregio in Apeldoorn verwijst voor informatie door naar de veiligheidsregio in Arnhem, en die verwijst door naar Prorail voor communicatie over hoe de melding precies is gelopen. Dat al in Deventer door NS-personeel is gemeld dat de wagon lekte, is Jouke Schaafsma van Prorail niet bekend. Het bedrijf, verantwoordelijk voor de verkeersleiding en het incidentmanagement, kreeg de melding door toen de trein al door Apeldoorn reed. "Toen is in overleg met de machinist en gezien de aard van de melding door iemand van buiten besloten de trein in Stroe tot stilstand te brengen op een zijspoor", aldus Schaafsma.
Hij spreekt van een afweging die wordt gemaakt. Direct stilzetten heeft ook consequenties, bijvoorbeeld voor de dienstregeling. Tegelijkertijd werd de brandweer ingeschakeld. Dat was de brandweer Gelderland-Midden, hoewel de trein zich bevond in de regio Noord- en Oost-Gelderland. Hoewel dat niet blijkt uit de communicatie door de brandweer, wist de brandweer al om welk goedje het ging toen ze nog onderweg waren. Dat is opmerkelijk: de wagon van Captrain Belgium afkomstig uit Duitsland was namelijk leeg.
Het goedje dat in Deventer ontsnapte uit de trein, was alcoholhoudend goedje vermengd met andere stoffen. Het bevond zich in een retourleiding die afgeknapt was. Het ging hooguit om twee liter.
Hoe bedoel je? Lijkt me toch zorgelijk als in Deventer al wordt geconstateerd dat er mogelijk iets lekt, dat ze pas ná Apeldoorn de trein stilzetten, terwijl hij dwars door het centrum rijdt. Bovendien is hier klaarblijkelijk iets misgegaan in de communicatie tussen de veiligheidsregio's en ProRail.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
Okeee, Apeldoorn wil ook weer populair proberen te doen:
[..]
Enschede is al Duitsland, toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Grootste stad van Oost-Nederland... Kuch...
november 2012: 157.223 inwoners, Enschede 158.741.
(bron: wikipedia)
Volgens mij is Apeldoorn uberhaupt geen stad... Verder is er toch niks mee?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Grootste stad van Oost-Nederland... Kuch...
november 2012: 157.223 inwoners, Enschede 158.741.
(bron: wikipedia)
Ik gelukkig elke dagquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ze zijn in Enschede ook al heel hard alles wat overbodig is aan het wegslopen. De perron-overkappingen zijn bijna allemaal al weg, spoor 1 is foetsie, inclusief de bovenleiding, de bovenleiding-portalen, en een deel van het perron. Nieuwe dwarsliggers liggen al flinke stapels van klaar.
De wasinstallatie en alle sporen daaromheen zijn ook al een tijdje weg.
Gelukkig hoef ik de komende weken alleen maar een paar keer naar Enschede Drienerlo, en kan ik dus heel mooi met de intercity daarheen
Er wordt nogal wat bombarie gemaakt. Alsof Apeldoorn een soort verschrikkelijk onrecht aangedaan is wat bovendien ook maar iemand wat boeitquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Volgens mij is Apeldoorn uberhaupt geen stad... Verder is er toch niks mee?
oud nieuwsquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
De NMBS krijgt haar geld: ING gaat Fyra-miljoenen uitkeren
nou nee, want de Italiaanse rechter heeft nu ook het beslag opgehevenquote:
De Italiaanse rechter had er geen flikker over te zeggen. De contracten zijn onder Nederlands recht opgesteld.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee, want de Italiaanse rechter heeft nu ook het beslag opgeheven
Hij heeft zich niet over het contract gebogen maar over de vraag of ing de rekening mag plunderen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Italiaanse rechter had er geen flikker over te zeggen. De contracten zijn onder Nederlands recht opgesteld.
Binnen de provincie vast net niet. Schat dat Arnhem en Nijmegen groter zijn qua inwonertal, maar vast ook qua omvang. Apeldoorn is verder een leuke stad, met toch weer een heel andere allure dan de andere twee steden in de zogenoemde stedendriehoek.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Volgens mij is Apeldoorn uberhaupt geen stad... Verder is er toch niks mee?
Twee prachtige historische hanzesteden en betondorp iddquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:23 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Binnen de provincie vast net niet. Schat dat Arnhem en Nijmegen groter zijn qua inwonertal, maar vast ook qua omvang. Apeldoorn is verder een leuke stad, met toch weer een heel andere allure dan de andere twee steden in de zogenoemde stedendriehoek.
De rekening mag plunderen? Welke rekening? ING stond garant voor dat geld. Als NMBS zegt "Geef op die duiten" wat heeft een Italiaan daar dan over te zeggen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij heeft zich niet over het contract gebogen maar over de vraag of ing de rekening mag plunderen.
Thanks man! (zie het nu pas, het moest gevierd worden).quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Maegrim het volgende:
Gefeliciteerd monopoly
Zelf vandaag de rijbevoegdheid op de 1700 gehaald, onder andere 400 meter aan stam-loc-stam gerangeerd
Het boeit mij, want dat ding is op nog geen paar honderd meter afstand van m'n huis langsgereden. Als er dan iets giftigs inzit vind ik dat het onderzocht moet worden. Bovendien, Deventer is wel wat wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er wordt nogal wat bombarie gemaakt. Alsof Apeldoorn een soort verschrikkelijk onrecht aangedaan is wat bovendien ook maar iemand wat boeit![]()
Apeldoorn
En op nog geen paar tientallen meters van mijn huisquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:22 schreef WhiteJoker het volgende:
dat ding is op nog geen paar honderd meter afstand van m'n huis langsgereden.
Deventer is honderd keer de baas van Apeldoornquote:Deventer is wel wat wil je zeggen?
Jammer van die voetbalclub daarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En op nog geen paar tientallen meters van mijn huis
[..]
Deventer is honderd keer de baas van Apeldoorn![]()
Wij promoveren. Zij bestaan niet eens meerquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jammer van die voetbalclub daar
Mooie stad wel. Had daar een maatje zitten. Ik ging nog wel eens stappen daar.
Dat was wel een mooie prestatie. Dit jaar maar eens buurten in de Horst. Altijd mooi wel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij promoveren. Zij bestaan niet eens meer
jullie degraderen ook weer meteenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij promoveren. Zij bestaan niet eens meer
Dan jullie ookquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jullie degraderen ook weer meteen
GAE en VVV er uit. Mark my words.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh
Ze vliegen er niet allebei uit
Misschien dat die dingen integraal onderdeel uit kunnen maken van de Almeerse schaatsbaan en dat het dan nog eens iets wordt daarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Van mij mag dat alles door een V250 overreden worden...
Dat vereist een rijdende V250 dus dat gaat niet gebeuren. Niet in de komende dertigduizend jaar in elk gevalquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Van mij mag dat alles door een V250 overreden worden...
Spul rijdt over een jaar of paar wel rond in Polen ofzoiets.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vereist een rijdende V250 dus dat gaat niet gebeuren. Niet in de komende dertigduizend jaar in elk geval
daar willen ze het ook niet hebben. En er rijdt inmiddels toch redelijk wat modern spul rond daarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Spul rijdt over een jaar of paar wel rond in Polen ofzoiets.
Ik wist niet dat Polen al wat 'moderner' was op het spoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar willen ze het ook niet hebben. En er rijdt inmiddels toch redelijk wat modern spul rond daar
lang niet alles is er modern, maar in de laatste tien jaar is er fors geïnvesteerd in nieuw materieel, al kom je ook nog genoeg spul tegen dat al 30 jaar oud isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Polen al wat 'moderner' was op het spoor.
Wil Polen wel aandoen volgende zomer, ik ben van plan te gaan interrailen in het OostblokMooie mogelijkheid om eens rond te kijken daar
PKP krijgt 20 gloednieuwe kantelbakloze Pendolino's geleverd. Afkomstig uit Italiëquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar willen ze het ook niet hebben. En er rijdt inmiddels toch redelijk wat modern spul rond daar
En qua infrastructuur? Zijn ze al bezig met uitrol ERTMS of iets in die richting ?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lang niet alles is er modern, maar in de laatste tien jaar is er fors geïnvesteerd in nieuw materieel, al kom je ook nog genoeg spul tegen dat al 30 jaar oud is
geen flauw ideequote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En qua infrastructuur? Zijn ze al bezig met uitrol ERTMS of iets in die richting ?
Achja, hier hebben wel 50 jaar oude troep op het spoor rondtuffen. En af en toe moet er ook nog zo'n stoombak er overheen..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lang niet alles is er modern, maar in de laatste tien jaar is er fors geïnvesteerd in nieuw materieel, al kom je ook nog genoeg spul tegen dat al 30 jaar oud is
politie ook gebeld?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:30 schreef Monopoly het volgende:
Zat trouwens afgelopen zaterdag tussen Amersfoort en Harderwijk bij de meester voorin op een mat'64.
Wat een drukte met spotters en fotografen door die stoomtrein tussen Amersfoort en Nijkerk zeg
Meester kreeg bij Nijkerk een aanwijzing VR omdat dat volk op de overweg stond binnen pvr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |