abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128512542
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 20:52:49 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128512599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Fennek, Boxer noem maar op :P
die hebben zo noordelijk niets te zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128512728
'ATB-Eiland' Kijfhoek wordt ook ERTMS, blijkt uit een aanbesteding
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:10:01 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128513310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
'ATB-Eiland' Kijfhoek wordt ook ERTMS, blijkt uit een aanbesteding
Is dat nou zo'n trage kutsite?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128514045
Ja.

Zag gisteren trouwens volk bezig met die Plan U op Amersfoort. Ben benieuwd wat dat nog gaat worden...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:33:02 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128514356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ja.

Zag gisteren trouwens volk bezig met die Plan U op Amersfoort. Ben benieuwd wat dat nog gaat worden...
Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen. Heeft een hele tijd op de Bokkeduinen gestaan, maar moeten weer (tijdelijk) op spoortje 16 bij het station staan.

Enkele foto's:

In de primerlaag (foto boven en beneden)


Nu zijn zij druk bezig met de beide koppen van het treinstel:


Ook alle raamlijsten worden geverfd, maar ook de "bies" zit weer op het treinstel:


Het treinstel is weer in zekere zin rijvaardig, maar nog lang niet klaar. Maar het gaat nu sterk de goede kant op.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:04:43 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128515786
Feli Mono *O*

Hopenlijk gaat je gootsteen ontstoppen vanaf nu ook wat beter!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:18:51 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128516560
Het Spaanse Renfe zal worden opgedeeld in 4 bedrijven onder één holdingmaatschappij, vorige week stemde het management van Renfe hiermee in. Het doel van deze opsplitsingen is het verminderen van de grote schuldenberg van Renfe.

• Renfe Travellers zal de reizigerstreinen van het huidige Renfe onder z'n hoede nemen, inclusief het meterspoornetwerk (voorheen Feve). Er zal een duidelijke boekhouding worden bijgehouden over verlieslatende onderdelen (zoals treinen in dunbevolkte gebieden) en het winstgevende hogesnelheidsnetwerk.
• Renfe Goods, de goederentak (nu nog drie losse bedrijven). Omdat deze verlieslatend is zal er een verregaande samenwerking worden gezocht met... DB Schenker.
• Renfe Maintenance, nu Renfe Integría. Dit bedrijf zal het onderhoud van rollend materieel voor z'n rekening nemen voor zowel de Renfe-bedrijven als derde partijen.
• Renfe Railway Equipment Rental, wat zal functioneren als leasebedrijf. Renfe RER krijgt een deel van de huidige Renfe-vloot tot z'n beschikking, de andere Renfe-bedrijven zullen dit weer huren van Renfe RER. Het rollend materieel zal ook beschikbaar komen voor toekomstige open access-operators.
  Redactie Sport dinsdag 2 juli 2013 @ 22:35:46 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128517539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen
Dat snap ik dan weer niet: dat je voor bepaalde zaken een extern bedrijf in moet schakelen begrijp ik, maar schilderen is toch juist iets dat vrijwilligers kunnen doen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128520153
Milieuwetgeving?
pi_128520612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
Het Spaanse Renfe zal worden opgedeeld in 4 bedrijven onder één holdingmaatschappij, vorige week stemde het management van Renfe hiermee in. Het doel van deze opsplitsingen is het verminderen van de grote schuldenberg van Renfe.

• Renfe Travellers zal de reizigerstreinen van het huidige Renfe onder z'n hoede nemen, inclusief het meterspoornetwerk (voorheen Feve). Er zal een duidelijke boekhouding worden bijgehouden over verlieslatende onderdelen (zoals treinen in dunbevolkte gebieden) en het winstgevende hogesnelheidsnetwerk.
• Renfe Goods, de goederentak (nu nog drie losse bedrijven). Omdat deze verlieslatend is zal er een verregaande samenwerking worden gezocht met... DB Schenker.
• Renfe Maintenance, nu Renfe Integría. Dit bedrijf zal het onderhoud van rollend materieel voor z'n rekening nemen voor zowel de Renfe-bedrijven als derde partijen.
• Renfe Railway Equipment Rental, wat zal functioneren als leasebedrijf. Renfe RER krijgt een deel van de huidige Renfe-vloot tot z'n beschikking, de andere Renfe-bedrijven zullen dit weer huren van Renfe RER. Het rollend materieel zal ook beschikbaar komen voor toekomstige open access-operators.
En de eigendom van het spoor? Is dat al onder een apart bedrijf gehangen?
dag
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:35:21 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128520815
De Spaanse spoorinfrastructuur is een aantal jaar geleden (in 2005) rigoreus opgesplitst: de infrastructuur en de stations zijn ondergebracht bij ADIF (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias).
  woensdag 3 juli 2013 @ 00:55:35 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128523781
Camiel Eurlings gaat bij het IOC :')

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 juli 2013 @ 04:10:09 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128525684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet: dat je voor bepaalde zaken een extern bedrijf in moet schakelen begrijp ik, maar schilderen is toch juist iets dat vrijwilligers kunnen doen?
Het schildersbedrijf sponsort dit. Kost ons geen cent.
  woensdag 3 juli 2013 @ 07:59:13 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128526334
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Camiel Eurlings gaat bij het IOC :')

:')
Het was al een lul, nu ook een lid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:01:03 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128527155
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Camiel Eurlings gaat bij het IOC :')

:')
Weet hij toch goed te regelen :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:01:30 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128527164
Seinstoring rondom Naarden - Bussum
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 09:47:29 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128528351
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 04:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Het schildersbedrijf sponsort dit. Kost ons geen cent.
goed geregeld :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 09:47:55 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128528367
Vanmiddag uitspraak in het kort geding aangespannen door AnsaldoTilburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128528892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Momenteel is een schildersbedrijf bezig met het treinstel qua uiterlijk oplappen. Heeft een hele tijd op de Bokkeduinen gestaan, maar moeten weer (tijdelijk) op spoortje 16 bij het station staan.

Enkele foto's:
[ afbeelding ]
In de primerlaag (foto boven en beneden)
[ afbeelding ]

Nu zijn zij druk bezig met de beide koppen van het treinstel:
[ afbeelding ]

Ook alle raamlijsten worden geverfd, maar ook de "bies" zit weer op het treinstel:
[ afbeelding ]

Het treinstel is weer in zekere zin rijvaardig, maar nog lang niet klaar. Maar het gaat nu sterk de goede kant op.
Waar gaan deze treinen naartoe ? Jammer dat de hondenkop verdwijnt.
U MAD?
pi_128529094
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waar gaan deze treinen naartoe ? Jammer dat de hondenkop verdwijnt.
Dit is Plan U, geen Hondekop ;) En ze gaan naar spoor 16 in Amersfoort.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:51:17 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128530126
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag uitspraak in het kort geding aangespannen door AnsaldoTilburg
Hoe laat , pak 'm beet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 10:52:25 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128530163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe laat , pak 'm beet?
tijd heb ik er per ongeluk niet bij gezet, maar het is vanaf 14.30 uur.

Ik verwacht dat de zaak doorverwezen zal gaan worden naar de normale rechter
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 10:54:41 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128530229
BdGPictures twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:43:07 It looks like #Pirelli and #AnsaldoBreda have the same press-officer #fyra #tyres Gotta love italy reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:00:34 #25
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128530406
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tijd heb ik er per ongeluk niet bij gezet, maar het is vanaf 14.30 uur.

Ik verwacht dat de zaak doorverwezen zal gaan worden naar de normale rechter
:s)
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 11:00:59 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128530422
Het komt wel uit dezelfde buurt:
quote:
In the first half of the 20th century Bicocca became the centre of an important industrial area that also comprised Greco and Sesto San Giovanni, and that greatly contributed to the Italian economy of the time. The first facilities to be established in Bicocca were those of Pirelli, Ansaldobreda, and Wagons-Lits.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicocca_%28district_of_Milan%29
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:01:49 #27
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128530445
Uitslag van de hoorzitting gisteren m.b.t. praten andere vervoerders HSL

Ontluisterend
Niettemin vond Sander de Rouwe (CDA) de uitkomst van de hoorzitting 'ontluisterend'. "Ik vind het eigenlijk ontluisterend om te horen hoeveel mogelijkheden er zijn." De juridische adviezen zijn 'glashelder' en het tegenovergestelde van wat Mansveld beweert. De Rouwe pleit al langer om nu al te praten met andere vervoerders. De meerderheid geeft NS echter tot oktober de tijd om met alternatieve plannen te komen.


treinreiziger.nl
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 11:37:50 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128531593
Fles: Den Haag Centraal heeft nieuwe letters (toch een soort van bordje): http://blog.prorail.nl/den-haag-centraal-mag-weer-een-naam-hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128531965
Weet iemand waarom nsfsc nooit onder een stichting is geplaats? door deze constructie waarbij ns leasegeld betaald nsfsc ontstaat er een bedrijf wat niet hoeft te voldoen aan de europese aanbestedingsregels.
pi_128533797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:49 schreef icloud het volgende:
Weet iemand waarom nsfsc nooit onder een stichting is geplaats? door deze constructie waarbij ns leasegeld betaald nsfsc ontstaat er een bedrijf wat niet hoeft te voldoen aan de europese aanbestedingsregels.
Omdat de inkomsten dan niet kunnen terugvloeien naar de NS Groep.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128533857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat de inkomsten dan niet kunnen terugvloeien naar de NS Groep.
Dan moet je beter boekhouden, kwestie van zorgen dat ze een maandelijkse huur krijgen waarmee ze een buffer opbouwen die niet groter is dan de verwachte orders in zeg 20 jaar.
pi_128533993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:42 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan moet je beter boekhouden, kwestie van zorgen dat ze een maandelijkse huur krijgen waarmee ze een buffer opbouwen die niet groter is dan de verwachte orders in zeg 20 jaar.
Hahaha, mijn schoenzool heeft meer IQ dan jij :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_128534029
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hahaha, mijn schoenzool heeft meer IQ dan jij :D
Laat de troll nou gewoon met rust..
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:07:11 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128534801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Weet hij toch goed te regelen :')
Ja. De huichelachtige zakkenvuller.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 13:36:33 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128536049
ik moest hierom wel even lachen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 13:59:38 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128537194
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:14:39 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128537954
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-gebreken-fyra.html

quote:
Er komt geen nieuw onderzoek naar de gebreken aan de Fyra-V250-treinen. Dat heeft de rechter in Utrecht woensdag beslist.

Fyrabouwer AnsaldoBreda had een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse Spoorwegen (NS) en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS nadat zij begin juni met de Fyra waren gestopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 14:14:43 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128537957
Ansaldo heeft bakzeil gehaald bij de kortgedingrechter.
vickiblansjaar twitterde op woensdag 03-07-2013 om 13:57:46 #Fyra-bouwer AnsaldoBreda verliest kort geding tegen #NS en Belgische spoorwegmaatschappij #NMBS. #fyra reageer retweet
PetraGrijzen twitterde op woensdag 03-07-2013 om 14:09:50 Geen nieuw onderzoek naar gebreken van de Fyra, Ansaldo Breda wilde dat, maar krijgt geen gelijk van de rechter #rtlz reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:14:55 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128537971
Dit is (hopelijk) het begin van het einde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:15:17 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128537988
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo heeft bakzeil gehaald bij de kortgedingrechter.
4 seconden te laat *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 14:15:37 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128538013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is (hopelijk) het begin van het einde.
ik hoop het ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 14:16:00 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128538036
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

4 seconden te laat *)
etter
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:20:37 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128538232
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 14:25:32 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128538462
Ansaldo krijgt trouwens de rapporten ook niet die door NS en NMBS opgesteld zijn

NOS twitterde op woensdag 03-07-2013 om 14:20:46 De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet, heeft de rechter bepaald: http://t.co/wxoJ16MuRZ reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:54:12 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128539729
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo krijgt trouwens de rapporten ook niet die door NS en NMBS opgesteld zijn
Da's wel raar eigenlijk. Vind ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Forum Admin woensdag 3 juli 2013 @ 14:58:28 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128539904
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's wel raar eigenlijk. Vind ik.
Dat vind ik stiekem ook wel vrij apart.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 15:00:57 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128540018
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's wel raar eigenlijk. Vind ik.
is het ook, want waar moet Ansaldo haar verdediging in latere zaken dan op baseren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128540076
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is het ook, want waar moet Ansaldo haar verdediging in latere zaken dan op baseren?
Op hun eigen expertise. Ze horen in de rechtszaal wat er mis is en kunnen dan reageren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 15:04:21 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128540151
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Op hun eigen expertise. Ze horen in de rechtszaal wat er mis is en kunnen dan reageren.
mja, je moet voor de rechtszaak toch wel over wat stukken kunnen beschikken, zeker omdat het een technisch complexe zaak is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128540238
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, je moet voor de rechtszaak toch wel over wat stukken kunnen beschikken, zeker omdat het een technisch complexe zaak is
Als het als bewijs aangevoerd wordt zal het ook aan de beklaagde overgelegd moeten worden maar totdat het als bewijs ingediend is hoeft dat niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 15:13:55 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128540596
En ING moet de bankgarantie ook betalen: http://www.telegraaf.nl/b(...)eren_aan_NMBS__.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:34:36 #52
16715 Mylene
*schatje*
pi_128544418
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik kwam dit artikel tegen: http://www.dailymail.co.u(...)ws-thousands-NJ.html

Knap en mooi gedaan :).
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 16:44:42 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128544934
Deze moet je eigenlijk hebben: PTA / Modelspoor, deel IX
Maar hier mag het ook wel wat mij betreft :)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:48:13 #54
16715 Mylene
*schatje*
pi_128545108
Thanks, ook daar gepost :).
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:07:45 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128545919
Mooi hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:56:45 #56
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128548089
Op Bokkeduinen staan 3 diesel - Gtw's van Breng Direct. Waar rijden die normaal rond?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:57:05 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128548100
Arnhem - Doetinchem vv op ma-vr tot ca 19:00/20:00
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 17:58:52 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128548149
in de ochtendspits rijden ze vrijwel alles met 3 stellen, maar in de avondspits is het vaker dat alles met 2 stellen wordt gereden, ondanks dat 3 stellen vereist is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128548295
In Italië hebben Bombardier en AnsaldoBreda een trein onthuld die in 2015 op de markt komt en 400 km/h moet gaan rijden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:05:42 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128548391
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360.

Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit. :+
pi_128548481
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef James1988 het volgende:
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360.

Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit. :+
Eerste artikel ook direct in IRJ. Enorm bericht over de problemen met de V250.. :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:19:27 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128548839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerste artikel ook direct in IRJ.
Bedankt voor de link. Ik vergeet IRJ altijd nu ze geen RSS-feed meer hebben voor hun maandelijkse uitgaves. :(
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:24:06 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128548989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerste artikel ook direct in IRJ. Enorm bericht over de problemen met de V250.. :P
Interessant blad wel. Maar sodemieter eens HARD op met dat kutfilmpje met alleen maar tiefesherrie :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128549005
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Interessant blad wel. Maar sodemieter eens HARD op met dat kutfilmpje met alleen maar tiefesherrie :{
Dat is echt zó hatelijk ja.
pi_128549020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link. Ik vergeet IRJ altijd nu ze geen RSS-feed meer hebben voor hun maandelijkse uitgaves. :(
Railwaygazette heeft trouwens een nieuwe flitsende website zag ik net :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:32:08 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128549255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Railwaygazette heeft trouwens een nieuwe flitsende website zag ik net :)
Klote-IRJ laadt (nu) niet op mijn Macbook. Hebben ze ook een PDF? :{
pi_128549423
Ja, kan ik wel via WeTransfer naar je sturen als je je e-mailadres even naar me DM't.
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:56:48 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128550073
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:05 schreef James1988 het volgende:
400 km/h tijdens tests, commerciële snelheid is 360.

Doet Alstom het toch nog beter, 575 km/h tijdens een testrit. :+
574.8 ;)
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 18:59:09 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128550153
Merk jij het verschil?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:00:48 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128550229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:59 schreef dennistd het volgende:
Merk jij het verschil?
Nee :)

Maar met wereldrecords moet je precies zijn :s)
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:01:53 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 19:02:57 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128550306
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl

Zo maar even een bericht van de pagina:
quote:
Voor de gene die met de afscheidrit van het spoorforum meegaan, heel veel plezier toegewenst! Jammer genoeg kan ik niet mee omdat ik geen geld had.
Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128550463
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl
quote:
Ook zei hij dat er geruchten rond gaan dat de DD-AR rijtuigen mischien in de toekomst worden gebruikt voor de Fyra.
:')
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:07:56 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128550501
Het zou me niet verbazen als die mogelijkheid wordt onderzocht, die rijtuigen zijn makkelijker op de HSL te krijgen dan een VIRM :s)
pi_128550525
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl

Zo maar even een bericht van de pagina:

[..]

Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden :X
:') :')
Ik ga ook een stichting oprichten, tot behoud van de tractieinstallatie van de VIRM-1 die de zo typische herrie produceerde onderin.
pi_128550583
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl

Zo maar even een bericht van de pagina:

[..]

Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden :X
https://www.facebook.com/StichtingDDar/posts/145219498996170 _O- _O- _O-
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:12:54 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128550708
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:
En we hebben ook weer een stichting erbij hoor: https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl

Zo maar even een bericht van de pagina:

[..]

Geen geld maar wel denken een treinstel te kunnen stallen en onderhouden :X
Ze noemen zich een stichting. Maar is het officieel wel een stichting? Ik denk iets kansloos van een paar knapen.

Kan er niks over vinden. Enkel een Facebook-pagina.
pi_128550825
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:07 schreef James1988 het volgende:
Het zou me niet verbazen als die mogelijkheid wordt onderzocht, die rijtuigen zijn makkelijker op de HSL te krijgen dan een VIRM :s)
SLT is ongetwijfeld ook makkelijker op de HSL te krijgen. Of we dat moeten willen is een andere vraag :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:18:52 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128550939
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:33:32 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128551437
En die knul van 14 had hiervoor geprobeerd om Plan T 522 te bewaren. Hoe? Heeft enkele dagen voor transport naar Beelen gebeld met NSR Klantenservice :')
En gebeld met de sloper Beelen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 19:45:02 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128551862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen.
Laat ze lekker verder dromen :z
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128553950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Wheheh. De gene die die "Stichting" DD-AR heeft opgericht is 14 jaar oud. Een andere "bestuurslid" is 13 jaar oud. Wilde dromen.
Hoe oud was jij toen je hier kwam roepen om bepaalde treinen te bewaren? Daar staat me ook iets van bij :+
dag
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:25:39 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128556370
Toen ik bij de Plan U 115 begon was ongeveer 3 jaar geleden inmiddels en was ik 17, en kijk hoe die stichting er bij staat nu.
Dat is niet te vergelijken met dit.
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:27:31 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128556460
Bij de stichting DE3 heb ik nog steeds mijn sterke twijfels...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:29:10 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128556539
Probleem is voornamelijk de centen. Maar langzaamaan wordt het iets.
Als je weet hoe het treinstel er drie jaar geleden bij stond, mede door de grote vandalisme bij de HIJSM, is er erg veel vordering gemaakt voor een stichting zonder maar enige fatsoenlijke middelen.
pi_128556774
Van de positieve kant, zonder Stichting DEIII had het stel er anders uitgezien dan nu, waarschijnlijk wat slechter. Het is mijns inziens leuk voor de mensen die er energie en tijd in steken om zo'n project te doen. Of het nou serieus of niet is laat ik in het midden, ik vind dat ze mooi werk leveren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:35:47 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128556853
Klopt, alleen een DEIII is niet echt uniek helaas.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:36:15 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128556873
Zonder de stichting was het stel als plukstel gebruikt voor de stellen van de SHD denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:36:40 #89
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_128556893
quote:
Ik vind die beelden geweldig. O+

Zo snoeihard als dat gaat. O+ O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:37:26 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128556936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:36 schreef dennistd het volgende:
Zonder de stichting was het stel als plukstel gebruikt voor de stellen van de SHD denk ik
was misschien niet eens een gek idee geweest. Als jongerenafdeling van de SHD opereren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128559218
Jaa dat is allemaal mooi, maar kijk eens wat voor truucje een 1300 kan!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:57:52 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128561231
In oktober 2009 is Alstom begonnen met het Régiolis-project: nieuwe stoptreinen voor de regio's in Frankrijk. Halverwege 2010 is men begonnen met de bouw van de trein, die Alstom 'Coradia Polyvalent' heeft gedoopt. In mei 2011 werd het eerste treinstel samengesteld voor testritten, en deze maand wordt het eerste stel opgeleverd.

Video
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:57:59 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128564160
Siemens heeft een dertigtal EuroSprinters (ES64U2) van leasebedrijf MRCE uitgerust met ETCS, omdat een deel van de route waar deze locomotieven rijden zal worden uitgerust met ETCS. In de toekomst zouden deze locomotieven hier anders niet meer kunnen rijden.

Bron: Railcolor

Nu nog de ES64U4 uitrusten met ETCS, en ze naar de Rotterdamse haven sturen via de Betuweroute? Of met nieuw te bouwen Railjet-stammen over de HSL? O-)
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:00:57 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128564275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jaa dat is allemaal mooi, maar kijk eens wat voor truucje een 1300 kan!
Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:15:01 #95
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_128564809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.
maar het gaat wel, dus moeten ze in NL niet zeuren en gewoon 200 km/h onder 1500v doen :Y
Same shit, different day
SC hopper present
  Forum Admin donderdag 4 juli 2013 @ 04:03:19 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128568720
Er word hier flink met leeg materiaal gezeuld. Dit is de 5e trein die ik hoor en zie langskomen (VIRM in dit geval)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_128569146
Waar is hier? :p
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:47:40 #98
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128569959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:15 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maar het gaat wel, dus moeten ze in NL niet zeuren en gewoon 200 km/h onder 1500v doen :Y
200 km/h gaat wel ja. Maar veel harder moet je niet willen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:10:32 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128570298
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Da's een mooie.. Daaraan zie je trouwens wel dat de combinatie van echt hoge snelheid samen met een grote stroomsterkte en meerdere stroomafnemers geen goed idee is.
Ik zie maar één stroomafnemer?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:14:44 #100
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_128570376
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zie maar één stroomafnemer?
Hé ja. Ik heb hem net ook gekeken maar in die andere filmpjes hierover zie je er wel twee. Al was dat met die BB-9000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')