Ik zou lekker naar het terras gaan als ik jou was. Een samenvatting komt vast wel op treinreiziger.nl.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
To t hoelaat gaat dat circus duren, oftewel, moet ik me naar huis haasten, of kan ik rechtstreeks naar het terras?
tot een uur of acht ofzoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
To t hoelaat gaat dat circus duren, oftewel, moet ik me naar huis haasten, of kan ik rechtstreeks naar het terras?
Ja dat verhaal klopt welquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
Of Nederland vertrouwen moet hebben over de levering, gezien Deense IC4'en bij Gadaffi kwam. En of dat verhaal klopt.
Nja, die Dik-Faber loopt nou niet over van doortastendheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Ik vraag me af hoe sommige mensen in de politiek komen, danwel blijven...
de vraag stellen is hem benantwoordenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Ik vraag me af hoe sommige mensen in de politiek komen, danwel blijven...
Maar sommige vragen zijn enorme open deuren. Die ik ook uit mijn mouw kan schudden. Of sommige antwoorden zelf te vinden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, die Dik-Faber loopt nou niet over van doortastendheid.
Ja precies, waste of time.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maar sommige vragen zijn enorme open deuren. Die ik ook uit mijn mouw kan schudden. Of sommige antwoorden zelf te vinden.
En ook met jaren vertraging opgeleverd trouwens.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:22 schreef greavy het volgende:
"U heeft het over Denemarken. Maar informeert u eens over het metrosysteem dat door AnsaldoBreda is gemaakt voor Kopenhagen. En AnsaldoBreda voert het onderhoud uit voor de opdrachtgever."
Inderdaad en wat is dat überhaupt een kutargument.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel ergere dan bij jullie?Laat horen, hier moet ik bij wezen
Die tolk weet wrsl geen flikker van treinen, dat is een serieus probleem, kon je in Italië ook merken.quote:
gewoon rekken om het rekken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
De voorzitter grijpt in, want na 10 minuten is er nog geen concreet antwoord op maar één vraag geweest
Dat is heel normaal en ook nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:26 schreef Yreal het volgende:
Tijdverspilling dit.. Ceo en geen Engels kunnen...
Ja, die vragen zijn allemaal leuk en aardig, maar hij gaat gewoon alle tijd gebruiken om te zeggen wat ie wil.quote:
ik heb toen toch iets anders gehoordquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:29 schreef dennistd het volgende:
Dat binnen drie dagen alle problemen opgelost was een misverstand, we zouden binnen drie dagen een ploeg mensen sturen
wat betreft Lloyds heeft hij een punt. Die hebben het ding ondanks alle mankementen goedgekeurdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:31 schreef greavy het volgende:
"Dat wat Lloyds betreft, is erkende instelling. En samen met twee andere gecertificeerde instellingen is de trein gecertificeerd "
twitter:openOV twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:30:31#Fyra @MLageirse weet het niet meer... http://t.co/aqxgQ9rYDw reageer retweet
Zo te zien wil Veolia niet onbeslagen te ijs komen, mocht ze worden gevraagd om mee te denken over een oplossing.twitter:MLageirse twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:46:28@openOV #Fyra ben met Alstom aan praten over alternatief
reageer retweet
Daar is op zich niks mis mee natuurlijk. Je kan het maar onderzocht hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:33 schreef James1988 het volgende:
Zo te zien wil Veolia niet onbeslagen te ijs komen, mocht ze worden gevraagd om mee te denken over een oplossing.
Had je dat verwacht dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar is er nou al EEN woord gevallen wat we nog niet wisten?
Van Velthoven is D66quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:46 schreef Yreal het volgende:
Die pvda miep heeft zich goed ingelezen zeg. Pittige tante.
Ah, nu mag Berend Brulboei meespelen?quote:
Mag ie weer naar huis of wordt ie meteen opgepakt?quote:
Zijn somerzo een half uur te laat begonnen hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:53 schreef CrashO het volgende:
Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur)
1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Bertje nu dus zometeen, gaat al goed met die planning, heel blok uitloop
ah zo, ik begon pas om iets voor half 6 met kijkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn somerzo een half uur te laat begonnen he
ik denk dat hij van zijn moeder een lolly krijgt en een compliment: goed gedaan jongenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ie weer naar huis of wordt ie meteen opgepakt?
Drie kwartier.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn somerzo een half uur te laat begonnen he
Dan hebben ze nog wel ffquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn toch niet met de trein gekomen?
Hij werkt toch niet voor LTE (Lekker Traag Enzo)? Want dan was het te begrijpenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:
Maatje van me stond op Maasvlakte te wachten en de heren van DB Schenker gingen achter elkaar weg richting Waalhaven. Hij mocht mooi wachten
Nope. Erg Representatieve Sores.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij werkt toch niet voor LTE (Lekker Traag Enzo)?
Witte boorden, niet te geloven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Meerstadt blijft nog een half jaar aan als adviseur, waarvoor hij zijn normale salaris krijgt uitbetaald.
Doe eens een gok.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:27 schreef Ireyon het volgende:
Of rijdt er over een jaar nog steeds zo'n ranzige aidstrein?
Oh lekkerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:
Meerstadt blijft nog een half jaar aan als adviseur, waarvoor hij zijn normale salaris krijgt uitbetaald.
Er gaat Plan V omgebouwd worden. Speciaal voor jou.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:27 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb niet alles gekeken, maar heeft iemand gevraagd hoe het met materieel voor de klassieke verbinding zit? Komt er iets nieuws? Worden de huidige rijtuigen gereviseerd? Of rijdt er over een jaar nog steeds zo'n ranzige aidstrein?
nog niets over gehoordquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:27 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb niet alles gekeken, maar heeft iemand gevraagd hoe het met materieel voor de klassieke verbinding zit? Komt er iets nieuws? Worden de huidige rijtuigen gereviseerd? Of rijdt er over een jaar nog steeds zo'n ranzige aidstrein?
ja, en over de NBBSquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:31 schreef CrashO het volgende:
Had hij het nou zojuist over de "F" 250? Hoorde ik dat goed?
Een Traxx is sneller geregeld dan Desiro ML naar Breda.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaatie weer met zijn traxx. Ga die DesiroML homologeren voor Nederland snuggles.
Tenzij hij Merel heeft gepasseerd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee vriend, daar kom jij niet op terug. Jij zit helemaal niet in het "Lange Termijn" blok namelijkDaar zit Merel van Vroonhoven namelijk.
Hij bepaalt de bezetting van dat blokje niet denk ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tenzij hij Merel heeft gepasseerd.
Maak toch maar tijd voor die DesiroML want die gaat er heus wel komen. En dan is het wel fijn als ie al gehomood is. Net als Stadler Flirt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een Traxx is sneller geregeld dan Desiro ML naar Breda.
Het kan vast wel, als NMBS en NS even dit lijstje afwerken:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maak toch maar tijd voor die DesiroML want die gaat er heus wel komen. En dan is het wel fijn als ie al gehomood is. Net als Stadler Flirt.
quote:- Onderspanningsbeveiliging, onder 2000 V kan de trein niet rijden. Ik meen ooit te hebben gelezen dat de trein ook naar Nederland zou moeten kunnen rijden (grensverkeer), dus dit zou dan door Siemens moeten worden aangepast.
- Geen typetoelating in Nederland. Dit is te regelen d.m.v. homologatieritten waarbij gebruik kan worden gemaakt van testresultaten uit België.
- Geen ATB. De 4 km van Breda-HSL tot Breda uitrusten met ERTMS is de meest kostenefficiënte oplossing.
- Geen ETCS Level 2-hardware, MS08 heeft alleen ETCS Level 1 aan boord. Door de bouw van de Nederlandse HSL zou het hele baanvak in ETCS Level 1 moeten worden gezet (ETCS L1 en L2 tegelijkertijd is niet mogelijk), treinen hebben omwille van regelgeving dan een maximumsnelheid van 160 km/h. ETCS L2 inbouwen is uiteraard mogelijk, dat zal Siemens graag doen (mits NMBS ervoor betaalt).
Die backupregeling? Ja, beetje stom jaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauwheb je DAT geleerd?
![]()
NOOIT iemand anders bedacht![]()
Wat mis ik?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauwheb je DAT geleerd?
![]()
NOOIT iemand anders bedacht![]()
Bert " We hebben geleerd dat we voortaan iets als backup moeten hebben, en dat zelfs het zwartste scenrario waarheid kan zijn"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat mis ik?
* James1988 kijkt niet naar de stream
Maar.. maar.. het zwartste scenario was in dit geval het meest waarschijnlijke scenario en tevens het scenario wat iedereen al aan zag komen en waar ze herhaaldelijk voor gewaarschuwd zijn.. Doe niet alsof het zo'n uitzonderlijke, onverwachte gebeurtenis isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bert " We hebben geleerd dat we voortaan iets als backup moeten hebben, en dat zelfs het zwartste scenrario waarheid kan zijn"
Die trant...
Ja precies. Had nog NOOIT iemand bedacht natuurlijkquote:
hij is tenminste eerlijk. Verademing na al dat wollige geleuter.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauwheb je DAT geleerd?
![]()
NOOIT iemand anders bedacht![]()
jup. Dat is als een bedrijf in een proces voor twee opdrachtgevers werkt die tegenstrijdige belangen hebben. Door een muur op te werpen zorg je ervoor dat beide taken volgens opdracht uitgevoerd worden zonder dat er conflicterende situaties kunnen ontstaan.quote:
Ik leer een hoop vandaagquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Dat is als een bedrijf in een proces voor twee opdrachtgevers werkt die tegenstrijdige belangen hebben. Door een muur op te werpen zorg je ervoor dat beide taken volgens opdracht uitgevoerd worden zonder dat er conflicterende situaties kunnen ontstaan.
Een beetje bedrijf heeft dit goed geregeld.
Pinnetje van Berend Brulboei. Kreeg je ooit kado bij tien pakken vissticks geloof ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand wat voor speldje Descheemacker op zn jasje heeft?
als je naar vele jaren kijkt is dat wel een korte termijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:09 schreef Ireyon het volgende:
"mogelijk in december tot 12 treinen, dat is nog altijd de korte termijn"
"korte termijn"![]()
![]()
Ja zo ken ik er nog wel een paar. 2020 is ook "binnenkort" ten opzichte van mijn 100ste verjaardag.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je naar vele jaren kijkt is dat wel een korte termijn
Bied de uitgeklede zomerdienstregeling niet de ruimte voor wat extra's?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je naar vele jaren kijkt is dat wel een korte termijn
Dit is wel echt zo trouwens.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:09 schreef Ireyon het volgende:
"mogelijk in december tot 12 treinen, dat is nog altijd de korte termijn"
"korte termijn"![]()
![]()
In Nederland niet, want hier is geen zomerdienstregeling meerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bied de uitgeklede zomerdienstregeling niet de ruimte voor wat extra's?
Op z'n minst excuses dat het nog zo lang moet duren i.p.v. misplaatste zelfverheerlijking omdat ze het allemaal "zo snel" voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is wel echt zo trouwens.
Of had je willen horen "volgende week gaat alles in dubbele frequentie rijden"?
Ik zit toch met vraagtekens omtrent deze foto. Is dit gewoon een excursiedag met Mat 64? Hoe kan hij anders precies midden op het spoor een fotootje maken?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
even tussendoor een mooie plaat van een Mat 64, ter vermaak.
gefotografeerd door Peter Reading in de Hemtunnel, tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk, op 22 Januari 2008
[ afbeelding ]
Valt me wel tegen hoor Fles, je kan er goddomme zonder over stappen met 1 uur 35 minuten zijn, zit je niet op de publieke tribune...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme kap eens met vragen die al gesteld zijn![]()
Ik wil wel langs dat hotel met die lekkere wijven in Eindhoven natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Valt me wel tegen hoor Fles, je kan er goddomme zonder over stappen met 1 uur 35 minuten zijn, zit je niet op de publieke tribune...
dan doe je dat toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil wel langs dat hotel met die lekkere wijven in Eindhoven natuurlijk
Wat is strategisch de beste uitvalsbasis om een rondje Luxemburg te doen, Luxemburg zelf, en zou 2 dagen volgende zijn?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil wel langs dat hotel met die lekkere wijven in Eindhoven natuurlijk
Eindhovenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is strategisch de beste uitvalsbasis om een rondje Luxemburg te doen, Luxemburg zelf, en zou 2 dagen volgende zijn?
Ja dacht ik ook, vijf voor achtquote:
ja en jaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is strategisch de beste uitvalsbasis om een rondje Luxemburg te doen, Luxemburg zelf, en zou 2 dagen volgende zijn?
Alle treinen in Luxemburg gaan zowat via Luxemburg Stad. En vlakbij het station heb je Ibis Styles die erg goed betaalbaar is. En buiten Luxemburg Stad is niet altijd veel te beleven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is strategisch de beste uitvalsbasis om een rondje Luxemburg te doen, Luxemburg zelf, en zou 2 dagen volgende zijn?
Dankjewel, Ronjde Luxemburg staat nog steeds op de wenslijst, maar eerst Gibraltarquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle treinen in Luxemburg gaan zowat via Luxemburg Stad. En vlakbij het station heb je Ibis Styles die erg goed betaalbaar is. En buiten Luxemburg Stad is niet altijd veel te beleven.
Thx Greavy, ik had al een pdf pakketje opgeslagen eigenlijk maar van een rondje plannen is het nog niet gekomen. Maar volgenmlij maakt het ook niet zoveel uit hoe en wat je begint. Toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:11 schreef greavy het volgende:
En met treinkaartjes (dagkaart = ¤4 voor 2e klas, 1e klas = ¤6) mag je ook met alle bussen. In heel Luxemburg.
quote:32°C, een overvolle Fyra. Geen actieve airco, geen ramen die open kunnen. Dat je liever niet wil bewegen. Dat je elkaars zweet niet alleen ruikt maar ook vķelt. Dat mensen out gaan omdat ze dat niet trekken. Dat je naar buiten kijkt en ziet dat zelfs in de kassen ramen open staan.
Wat voor excuus zal de NS daarop hebben?
Naar Rumelange wordt alleen maar in de spits bediend. Maar je kan wel van Luxemburg naar Rumelange en vrij snel weer terug. Ze rijden niet maar in één richting.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Thx Greavy, ik had al een pdf pakketje opgeslagen eigenlijk maar van een rondje plannen is het nog niet gekomen. Maar volgenmlij maakt het ook niet zoveel uit hoe en wat je begint. Toch?
Er zijn meer reizigers dan we verwacht hadden daarom hebben niet genoeg adequaat materiaal momenteel.quote:
Audun le Tiche, is Frankrijk, mag dat met een CFL kaartje?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Naar Rumelange wordt alleen maar in de spits bediend. Maar je kan wel van Luxemburg naar Rumelange en vrij snel weer terug. Ze rijden niet maar in één richting.
Verder is de dienstregeling overal goed gedekt, dus het zou geen problemen moeten geven waar je eerst heen gaat enzo.
Audun le Tiche wordt niet door SNCF bediend. Enkel CFL komt daar. Net als Volmerange-Les-Mines.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Audun le Tiche, is Frankrijk, mag dat met een CFL kaartje?
Ja, hoort bij CFL net, net als Volmerange-les-Mines. Is namelijk niet vanuit Frankrijk bereikbaar per trein. Of strikt genomen "niet MEER" in het geval van Audun.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Audun le Tiche, is Frankrijk, mag dat met een CFL kaartje?
Grensformaliteiten?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Audun le Tiche wordt niet door SNCF bediend. Enkel CFL komt daar. Net als Volmerange-Les-Mines.
Je mag daar gewoon met CFL-kaartjes reizen.
Binnenlandse CFL-tickets gelden tussen twee stations waar de CFL rijdt. De CFL komt niet in Arlon (vervoerderswissel is daar op Rodange).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Athus mag zelfs ook geloof ik. Longwy niet.
Dus als je het Rondje compleet wilt maken hoort dat er gewoon bij?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
In Lux mag je tussen Troisvierges - Kleinbettingen - Rodange - Audun le Tiche - Rumelange - Volmerange les Mines - Bettembourg - Wasserbillig met binnenlandse tickets reizen.
Arlon is aan de andere lijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Binnenlandse CFL-tickets gelden tussen twee stations waar de CFL rijdt. De CFL komt niet in Arlon (vervoerderswissel is daar op Rodange).
Als je een land compleet wilt maken horen ALLE buitenlandverbindingen daar ook bijquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als je het Rondje compleet wilt maken hoort dat er gewoon bij?
Owja. Haal ff wat doorelkaar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je een land compleet wilt maken horen ALLE buitenlandverbindingen daar ook bij
Waarom niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Athus mag zelfs ook geloof ik. Longwy niet.
Daar rijdt een SNCF-trein en geen CFL-trein. CFL-tickets zijn dan maar geldig tot het laatste station voor de grens, Rodange.quote:
gewoon. Is net wat er afgesproken is. Je mag wel naar Enschede en Venlo met een Duits kaartje. Mar niet naar Hengelo of Oldenzaalquote:
Heb je al naar de kaart gekeken?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Greavy, nog een vraagje, ik geloof dat je ervaring hebt in CFL rondjes, is er ergens een busrelatie die me kan helpen om de boel af te snijden? (Zoals bijvoorbeeld met Rondje NL tussen Delfzijl en Roodeschool)
Ja, maar zie nergens echt een mogelijkheid, maar de kaart is wellicht een vertekening.vandaar mijn vraag.quote:
Ik snap m nietquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ik dacht dat die hamer voor ons bedoeld was!" Hij heeft wel humor Marcie
Nee. Alle dooie lijntjes zijn dood, alle keringen zijn kort. Gewoon tiktakboem.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar zie nergens echt een mogelijkheid, maar de kaart is wellicht een vertekening.vandaar mijn vraag.
Ik heb alleen ervaring met de bussen rondom Reisdorf - Luxemburg enzo (Ja, Fles, toen ik bij STF(OVinNL) op de camping zat)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Greavy, nog een vraagje, ik geloof dat je ervaring hebt in CFL rondjes, is er ergens een busrelatie die me kan helpen om de boel af te snijden? (Zoals bijvoorbeeld met Rondje NL tussen Delfzijl en Roodeschool)
Voor 6 euro kan het in elk geval niet. Een Go Pass Roosendaal en een Go Pass Maastricht kosten beiden ¤7,30. Zijn wel alleen geldig tot 26 jaar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Zyron het volgende:
met de trein naar Neerpelt en vanaf daar bussen. Kunnen wij met een Go Pass-1 inderdaad voor ¤ 6, daar naar toe reizen? (enkele reis). We reizen vanaf Amsterdam Centraal.
Of is er ergens een busverbinding vanaf een Brabants station? Dat mag ook. -geen idee-
Lekker schraal wel. Je moet eerst zelf weten welke lijn je moet hebben, en dan krijg je daar wle te horen "ja klopt je moet die lijn hebben"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor 6 euro kan het in elk geval niet. Een Go Pass Roosendaal en een Go Pass Maastricht kosten beiden ¤7,30. Zijn wel alleen geldig tot 26 jaar.
Mocht je met de bus willen, hier een overzicht van alle grensoverschrijdende lijnen in NL: http://wiki.ovinnederland(...)erschrijdende_lijnen
Kan je gewoon in Google maps doen, die komt op:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Zyron het volgende:
Helleu,
Vriendinlief en ik gaan volgende week maandag naar de Erperheide. Wij moeten daarvoor naar Peer, in België.
Volgens mij moeten we met de trein naar Neerpelt en vanaf daar bussen. Kunnen wij met een Go Pass-1 inderdaad voor ¤ 6, daar naar toe reizen? (enkele reis). We reizen vanaf Amsterdam Centraal.
Of is er ergens een busverbinding vanaf een Brabants station? Dat mag ook. -geen idee-
Ja. Er is niets gezegd wat we nog niet wisten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
Heeft iemand misschien hier een samenvatting van vanmiddag? Ik ga niet 12 pagina's doorworstelen
komt nog een bus bijquote:
In 2011 reed er dit:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is echt wel meer hoor. Maar grensoverschrijdend verkeer is altijd lastig. En zeker in die hoek woont eigenlijk niemand gewoon.
Ik stond eens in Amersfoort (toch best een groot station) aan het loket, daar kon men mij onmogelijk een treinkaartje naar Neerpelt verkopen. "Noem eens een grote stad in de buurt". Ja he heEindhoven
Heb ik ook niks aan dus.
Nee, niet dat ik weet. Noertzange is na 4 jaar lang in verbouwing nog niet af (het geld is op), maar verder is er bar weinig veranderd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn er nog giga spannende dingen veranderd in Luxemburg sinds 2007 eigenlijk? Behalve dat de bordjes in Dudelange er nu blijkbaar wel allemaal hangen en dat Belval-Usines veranderd is naar Belval-Université?
Is niet van mij, is van Google Maps Fles, lezen!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindhoven - Lommel moet je toch al een heel stuk sneller zijn dan met die idiote optie van jou
Je kunt wel Eindhoven-Eersel en dan de buurtbus Eersel-Lommel doen volgens OVinNLquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef bork het volgende:
[..]
Is niet van mij, van google maps Fles, lezen!
Die bus rijdt dus niet meer volgens Hermes, Fles, niet zo snel roepen.
We komen er wel, ik ben ff wegquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt wel Eindhoven-Eersel en dan de buurtbus Eersel-Lommel doen volgens OVinNL
In het Veolia-magazine van vorige maand stond een artikel over de geschiedenis van buslijn 19quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Breda - Antwerpen - HulstVroegah veel gebruikt toen het nog gratis was met SOV. Maar srsly dat dat nog rijdt
Dat is ooit als noodvoorziening ingesteld direct na de Watersnoodramp in 1953 om Zeeuws-Vlaanderen bereikbaar te houden
Tof! Waar?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het Veolia-magazine van vorige maand stond een artikel over de geschiedenis van buslijn 19
Volgens mij kan je het beste naar Antwerpen Centraal reizen, de IR-trein naar Neerpelt nemen, en vanaf Neerpelt bus 48 (rijdt tussen Hasselt en Holheide, via oa Neerpelt Station en Peer). Tenzij je van 581 bussen houdt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Zyron het volgende:
Helleu,
Vriendinlief en ik gaan volgende week maandag naar de Erperheide. Wij moeten daarvoor naar Peer, in België.
Volgens mij moeten we met de trein naar Neerpelt en vanaf daar bussen. Kunnen wij met een Go Pass-1 inderdaad voor ¤ 6, daar naar toe reizen? (enkele reis). We reizen vanaf Amsterdam Centraal.
Of is er ergens een busverbinding vanaf een Brabants station? Dat mag ook. -geen idee-
Ik dacht dat dat blad iedere maand uitkwam, maar dat blijkt ieder kwartaal te zijn.quote:
Ze zijn met 2 man, Zyron en vriendin. Dan wordt het wel prijzig. Al gauw een kilometer of 50 enkel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
als je met een paar man bent kun je ook wel een taxi vanaf EIndhoven of Weert pakken denk ik, aanzienlijk sneller dan via Antwerpen
doe normaal gek, het is 24 km vanaf station Eindhoven naar station Neerpelt. Vanaf Weert nog veel minder. En naar dat park vast wel NOG minder. En als ze een SOV hebben en gratis in Eindhoven of Weert kunnen komen sparen ze er ook nog Roosendaal (gr) - Antwerpen - Neerpelt mee uit. Maal twee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zijn met 2 man, Zyron en vriendin. Dan wordt het wel prijzig. Al gauw een kilometer of 50 enkel.
Ja, oké, als je tot Neerpelt gaat wel ja. Ik ging van Peer uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
doe normaal gek, het is 24 km vanaf station Eindhoven naar station Neerpelt. Vanaf Weert nog veel minder. En naar dat park vast wel NOG minder. En als ze een SOV hebben en gratis in Eindhoven of Weert kunnen komen sparen ze er ook nog Roosendaal (gr) - Antwerpen - Neerpelt mee uit. Maal twee.
Heeft inderdaad een Hoog Aix en Provence Gehaltequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:33 schreef James1988 het volgende:
In Spanje is een aantal dagen terug het 171 km lange baanvak Albacete - Alicante in dienst gekomen, onderdeel van de LAV (Línea de Alta Velocidad) Madrid - Alicante. Langs deze lijn zijn een aantal stations gerealiseerd, waarom Villena AV. Het station laat zich qua ligging vergelijken met Noorderkempen of Haute-Picardie TGV: een station gelegen langs de HSL, in plaats van in een stadscentrum.
Wat plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel oppassen voor koeien!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
Simpel, maar doeltreffend.
Wat ik grappig vind is dat op de foto's nergens een Renfe-logo of -huisstijl te bekennen is. ADIF is de Spaanse infrastructuurbeheerder, en het pictogram van een trein is generiek.
Hier: http://www.voorbeterov.nl/130606.phpquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
Heeft iemand misschien hier een samenvatting van vanmiddag? Ik ga niet 12 pagina's doorworstelen
Het nut van een station aan een HSL is om aansluiting te geven op de hogesnelheidstreinen zonder dat dit de HSTs al te zeer vertraagt. Als er spoor vanaf de HSL naar een stadscentrum gelegd zou moeten worden, zou dit meer vertraging opleveren (meer bochten, wellicht kopmaken) en zou het waarschijnlijk ook duurder zijn i.v.m. te bouwen tunnels/viaducten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat is precies het nut van zo'n station? Wat mij betreft geldt: hoe meer in het centrum van een stad, hoe beter. We willen toch naar het station kunnen lopen of hooguit fietsen?
Misschien al een opmaat voor de toekomstige SiGoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het nut van een station aan een HSL is om aansluiting te geven op de hogesnelheidstreinen zonder dat dit de HSTs al te zeer vertraagt. Als er spoor vanaf de HSL naar een stadscentrum gelegd zou moeten worden, zou dit meer vertraging opleveren (meer bochten, wellicht kopmaken) en zou het waarschijnlijk ook duurder zijn i.v.m. te bouwen tunnels/viaducten.
Het jammere aan Villena AV is dat er amper toegangswegen tot het station zijn. Er loopt een Autopista in de buurt van het dorp, maar de enige manier om vanaf de AP bij het HST-station te komen is via trage wegen. Een directe weg zou het station net iets toegankelijker maken.
Een soortgelijk probleem speelde bij Noorderkempen: komende vanaf Nederland moest je al vele kilometers van tevoren de snelweg verlaten om via lokale wegen bij het station uit te komen. Enkele weken terug is eindelijk een directe afrit aan de snelweg ge(her)opend.
In Spanje speelt natuurlijk ook nog mee dat het klassieke spoor is gebouwd met een afwijkende spoorbreedte, waar de hogesnelheidstreinen niet op kunnen rijden. Ombouwen van een enkel- of dubbelsporig station is mogelijk, maar heeft als gevolg dat de Spaanse normale treinen er niet meer kunnen rijden. Uitvoering voor beide spoorbreedtes (Iberisch spoor en normaalspoor) is kostbaar en niet in alle gevallen mogelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Alsof dat kleine stukje niet-HSL rondom de traditionele stations langer duurt dan per auto (strookt ook niet echt met het duurzaamheidsidee van (hogesnelheids)spoor) naar een of ander station in een godsvergeten plek van de aarde te kachelen, die daar parkeren (plus eventueel aanschaffen van parkeerticket) en vervolgens op je trein stappen - plus je moet een marge inplannen voor je reistijd. Het gaat toch om de reiziger, niet of een HST gemiddeld een paar km/u sneller rijdt over een langer traject?
Net alsof je een trein van België naar Nederland stuurt en viįe versa.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Spanje speelt natuurlijk ook nog mee dat het klassieke spoor is gebouwd met een afwijkende spoorbreedte, waar de hogesnelheidstreinen niet op kunnen rijden. Ombouwen van een enkel- of dubbelsporig station is mogelijk, maar heeft als gevolg dat de Spaanse normale treinen er niet meer kunnen rijden. Uitvoering voor beide spoorbreedtes (Iberisch spoor en normaalspoor) is kostbaar en niet in alle gevallen mogelijk.
Beter uniformeren ze die hap. Miljardeninvestering én veel mensen aan het werk helpenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Spanje speelt natuurlijk ook nog mee dat het klassieke spoor is gebouwd met een afwijkende spoorbreedte, waar de hogesnelheidstreinen niet op kunnen rijden. Ombouwen van een enkel- of dubbelsporig station is mogelijk, maar heeft als gevolg dat de Spaanse normale treinen er niet meer kunnen rijden. Uitvoering voor beide spoorbreedtes (Iberisch spoor en normaalspoor) is kostbaar en niet in alle gevallen mogelijk.
Maar dan complexer: het klassieke net in Spanje zit op 3 kV =, het HST-net op 25 kV ~. Het klassieke net gebruikt ASFA voor treinbeveiliging, het HST-net ASFA 200 ("ASFA Digital") en/of ERTMS.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Net alsof je een trein van België naar Nederland stuurt en viįe versa.
Daar zijn ze mee bezig, maar het is een traject van vele jaren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Beter uniformeren ze die hap. Miljardeninvestering én veel mensen aan het werk helpen
Ook vrij hetzelfde toch? TBL vs ATB en 3kV vs 1,5kVquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dan complexer: het klassieke net in Spanje zit op 3 kV =, het HST-net op 25 kV ~. Het klassieke net gebruikt ASFA voor treinbeveiliging, het HST-net ASFA 200 ("ASFA Digital") en/of ERTMS.
[..]
Daar zijn ze mee bezig, maar het is een traject van vele jaren.
3 kV en 1,5 kV zijn in ieder geval nog beide gelijkspanningquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook vrij hetzelfde toch? TBL vs ATB en 3kV vs 1,5kV
Appels en peren hebben ook allebei een steeltjequote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
3 kV en 1,5 kV zijn in ieder geval nog beide gelijkspanning
Verdammt ich lieb dichquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Appels en peren hebben ook allebei een steeltje
Thanks!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hier: http://www.voorbeterov.nl/130606.php
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
3 kV en 1,5 kV zijn in ieder geval nog beide gelijkspanning
Technisch gezien heeft James natuurlijk wel een punt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Appels en peren hebben ook allebei een steeltje
Verdeel en heersch!quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:18 schreef Duvel het volgende:
Blijkt dat de insteek van het ministerie van oorlog in de 19e eeuw nog steeds werkt.
Volgens mij is Hitachi rail de hofleverancier van de shinkansen serie. Kawasaki heavy industries hoor ik voor het eerst als treinbouwer dus daar weet ik niets van..quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:55 schreef Matamalam het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Zijn de treinen van Hitachi en Kawasaki Heavy Industries trouwens duur? Hebben ze een beetje een goede track record, niet alleen qua eindresultaat maar ook qua snelheid van bouwen?
Misschien anders de Nederlandse hsl treinprojecten bij hun uitbesteden en in ruil daarvoor een paar hoogwaardige infrastructurele projecten voor Nederlandse bouwbedrijven. Wat internationale handel kan geen kwaad. Krijgen we een goede trein en stimuleert de Nederlandse bouwsector die in de slop zit.
Het zal ook eens nietquote:Op woensdag 19 juni 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
En defecte treinen tussen Arnhem en Winterwijk
En nu? Kapot?quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Blikseminslag OS Eindhoven, I want to play a game.
quote:gvttreinen (wo 19 jun 2013 09:21:06 http://somda.nl/forum/13608/p455372/):
Plm. 8:15, door blikseminslag in/bij onderstation Ehv komen een aantal snelschakelaars niet meer in....dit is vooralsnog de enige meldinmg als gevolg van het 'noodweer'.
Slordig. Daar zouden die dingen tegen moeten kunnen.quote:
Maar dat was gisteren ook alquote:Op woensdag 19 juni 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
En defecte treinen tussen Arnhem en Winterwijk
fraaiquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:02 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam vijf mooie 360°-foto's tegen van de VSM:
http://360vr.nl/VSM/503654_kolen/
http://360vr.nl/VSM/503654_water/
http://360vr.nl/VSM/503654_b/
http://360vr.nl/VSM/503654_Lieren/
http://360vr.nl/VSM/503654_enroute/
edit: er zijn er nog meer: http://360vr.nl/VSM/
Je kan of een intercity of een sprinter nemen. Kijk daarvoor op NS.nl, daar staat bij de reisdetails of het een IC of een sprinter betreftquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Een vraagje:
Een dezer dagen moet ik richting Weert en ik wilde weten of ik komende vanuit een intercity dan moet overstappen (station Eindhoven?) op een sprinter trein?
reden?
Soms maak ik mee dat je over moet stappen op een andere trein, niet erg, maar dat dit vaak een sprinter is, treinen die ik juist verafschuw vanwege het hoge tramgehalte gevoel wat ik erbij krijg.
Ook uit Groningen; verbinding Roodeschool - Eemshaven kan bijna worden gerealiseerd. Van de benodigde 21 miljoen is er nog 2 miljoen nodig.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:55 schreef dennistd het volgende:
Het aantal reizigers Groningen-Leer groeit, hoewel ik het aantal van zo'n 250 per dag per richting nog niet echt veel vind: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=122168
Was jij daarbij Dennis?quote:125 Jahre ist es her, dass die älteste Inselbahn Deutschlands ihren Betrieb aufnahm. Am Samstag, den 15. Juni 2013 feierte die Borkumer Kleinbahn mit geladenen Gästen, Inselbahnfreunden, Dampflokfreunden, Stoomtreinvrienden aus den Niederlanden, Leserreisenden sowie Urlaubsgästen und Insulanern ein großes Fest. Eingeläutet wurde dies mit einem Frühschoppen mit den Borkumer „Dixielanders“.
Als je vanuit Den Bosch komt kun je blijven zitten, als je vanuit Tilburg komt stap je in Eindhoven cross-platform over op een andere IC.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Een vraagje:
Een dezer dagen moet ik richting Weert en ik wilde weten of ik komende vanuit een intercity dan moet overstappen (station Eindhoven?) op een sprinter trein?
reden?
Soms maak ik mee dat je over moet stappen op een andere trein, niet erg, maar dat dit vaak een sprinter is, treinen die ik juist verafschuw vanwege het hoge tramgehalte gevoel wat ik erbij krijg.
Nee, ik zat zaterdag in een bus in Enschede. Maar ik heb wel op internet gezien waar dat tijdelijke station lag.quote:
dat het duurder uitvalt komt waarschijnlijk ook omdat ze het laadpunt van het aardgascondensaat uit Roodeschool zelf weg willen hebben en meer richting Eemshaven willen verplaatsen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ook uit Groningen; verbinding Roodeschool - Eemshaven kan bijna worden gerealiseerd. Van de benodigde 21 miljoen is er nog 2 miljoen nodig.
Prorail gaf in het begin overigens aan dat het 9 miljoen zou kosten, maar dat bleek toch 'iets' meer te zijn.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=122178
Het perron lag bij A en de boot ligt bij B: https://www.google.nl/map(...)me&mrsp=0&sz=15&z=15quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso ben ik wel benieuwd waar dat perronnetje dan gestaan moet hebben, want 3,5 km.... dan is het niet verder dan halverwege Roodeschool en de Eemshaven geweest
Dat aardgascondensaat wordt daar toch gewoon per vrachtwagen aangevoerd meen ik? Dan is het makkelijker te verplaatsen dan wanneer er een fabriek staat waar dat spul uit komt in Roodeschool.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat het duurder uitvalt komt waarschijnlijk ook omdat ze het laadpunt van het aardgascondensaat uit Roodeschool zelf weg willen hebben en meer richting Eemshaven willen verplaatsen.
ik weet niet precies hoe het daar in Roodeschool zit. Weet alleen dat er tanks staan waar het uit getapt wordt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat aardgascondensaat wordt daar toch gewoon per vrachtwagen aangevoerd meen ik? Dan is het makkelijker te verplaatsen dan wanneer er een fabriek staat waar dat spul uit komt in Roodeschool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |