greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:03 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:04 |
Sowieso. Fransen die erkennen dat de Engelse taal bestaat. Ra ra wat klopt hier niet? | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:04 |
Vind ¤59 net iets teveel ![]() Iemand ideeën om snel naar Keulen te kunnen op vrijdagmiddag (evt deel in NL met auto mogelijk) | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:04 |
Sparpreisfinder bij de DB al geprobeerd? Gooi dat stuk over Fyra Brussel maar uit de OP trouwens, vervang maar door iets als "Er rijden nu acht intercities per dag van Den Haag HS naar Brussel, als het meezit worden dat er vanaf oktober 10. Wat er daarna gebeurt is nog een groot raadsel." | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:05 |
Zag trouwens nog James' post over zijn reis met de Fyra, waarin werd omgeroepen 'Welkom in de hogesnelheidstrein naar Schiphol, Rotterdam en Breda'. Wellicht wordt "hogesnelheidstrein" ofwel HST wel gewoon de nieuwe naam voor de (binnenlandse) hogesnelheidsverbindingen. Net zoals de 'traine à grande vitesse' = TGV in Frankrijk. | |
Fiorano | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:05 |
Bazentip 1: Verwijder cookies uit uw Browser en kijk nogmaals. Kans dik aanwezig dat u weer voor ¤39 kunt reizen | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:06 |
Of privé browsen als je de cookies wil bewaren (bv. om ingelogd te blijven op diverse websites) | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:06 |
Venlo Düsseldorf | |
Fiorano | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:06 |
Maar dat is IE volgens mij. Weiger ik in te werken ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:07 |
Wat ook nog wel interessant kan zijn is kijken naar een upgrade naar 1e klas. Cookies verwijderen is ook een mogelijkheid. www.waymate.de gebruiken kun je ook nog doen. Als je vooral naar Keulen wilt en minder geënt bent op reistijd kun je ook via Venlo reizen. Bij Chrome: "Edit this cookie" installeren, dan kun je makkelijk cookies bekijken en verwijderen voor een bepaalde site. | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:09 |
Niks helpt. Via Chrome surf ik normaal, maar nu via Firefox, ook via privé browser, blijft het aangeven ¤59 voor 1e klas. 2e Klas is nog duurder ![]() En dan amper anderhalf uur later boek je het ticket. Dan maar eens kijken of ik iets met Venlo kan regelen, inderdaad. | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:09 |
bahn.de al bekeken? | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:10 |
Met IE10 is weinig mis, geloof 't of niet! Maar anyhoo, iedere zichzelf respecterende browser heeft tegenwoordig een 'private browsing'-modus. | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:11 |
Ik boek altijd via Bahn.de ![]() NS Lowspeed faalt weer keihard, want de website werkt weer eens niet goed. En ik weiger om via Faalspeed te boeken. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:13 |
Gaat het nu over 2 verschillende sites? ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:15 |
nshispeed.nl werkt niet. Maar ik boek vrijwel altijd ICE's bij DB. Gaan we wel RE'en Venlo - Keulen ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:15 |
NSHispeed.nl, aanstaande vrijdag, Arnhem - Keulen, jongere 19-25 met korting in NL (geen Bahncard oid): | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:16 |
Koekjes legen... | |
Straatcommando. | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:17 |
Werd net gevraagd om een enquête in te vullen in de sprinter naar Zutphen, wat een rare vragen ![]() Wat vindt u van geur in deze trein? Voelt u zich zeker in deze trein? Dat soort vragen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:17 |
Wat je ook kunt proberen: - www.voyages-sncf.nl - www.waymate.de - www.capitainetrain.com | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:18 |
Apart. Waarom vraagt DB dan ¤59 voor die ritten ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:19 |
Ze onthouden dat je al eerder hebt gekeken naar die reis, dus verhogen ze de prijzen een beetje in de hoop dat je er alsnog intrapt. Daarom: cookies wissen. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:20 |
smerige praktijken eigenlijk.... | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:20 |
Maar heel dat cookies wissen helpt bij mij niet ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:21 |
Mee eens, bij hotels en luchtvaartmaatschappijen is het niet anders. | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:21 |
Gebruik een andere computer, liefst op een ander netwerk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:21 |
Behoorlijk ja. | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:21 |
Kan best zijn dat ze het aan je IP-adres en/of user agent hebben gekoppeld, ook nog. | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:23 |
Smerige praktijken dan, ja. Ik boek voor de zondag wel een ICE huiswaarts. Ga heen naar Keulen wel via Venlo, en terug met de ICE voor ¤34 | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:24 |
Mijn werkinternet loopt via Los Angeles, geeft transport boeken een interresante wending soms ![]() | |
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:27 |
Mijn internet gaat via twee routings, drie tunnels en twee VPN's bij ziggo de kast in. ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:27 |
Geef ik leeftijd 20 en NL Voordeelurenabo op: "Keine Sparangebote verfügbar" ofzo. Met "Keine Ermassung" ofzo ineens wel ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:31 |
Easyjet? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:38 |
Vliegen naar Keulen? Srsly? ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:39 |
Ik neem liever de trein. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:40 |
Stel dat je mag kiezen: VIRM of Easyjet ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:40 |
Lopen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:41 |
Opgelost ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:41 |
Zat laatst in een VIRM die trouwens wel echt fors schommelde, heb er normaal eigenlijk geen last van, maar deze ging even goed los ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:42 |
Nu nog een overnachting in Keulen vinden rondom het Hbf ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:43 |
booking.com ![]() Hoe ga je er nou heen? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:45 |
Eurolines? | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:46 |
Heen met de trein via Venlo, en terug met de ICE. Nu nog een plek vinden om de auto te dumpen vrijdagmiddag. Overnachting al geregeld in mijn stamhostel vlakbij het Hbf ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:54 |
Terug ga je sowieso via Venlo vanwege werkzaamheden: Wanneer: zaterdag 15 en zondag 16 juni Oorzaak: door werkzaamheden Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Duesseldorf, maar extra in 's-Hertogenbosch en Eindhoven en vaak ook in Moenchengladgach; de vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen Extra Reistijd: een uur | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:55 |
Kan je gewoon bij Venlo de Maas in trappen ![]() | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:56 |
Maar ik vertrek 21 juni en kom 23 juni terug ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:57 |
Ohh, ik dacht dat je het komende weekend zou gaan. ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:58 |
Ik zat laatst voor het eerst in een ICE, was een prima trein, een beetje wat de V250 had moeten zijn zullen we maar zeggen. In de rit die ik ermee maakte viel me eigenlijk maar één ding tegen: die continue zoemtoon aan boord. Gelukkig geen doedelzak zoals we kennen uit het VIRM maar zeker tijdens het optrekken net iets te penetrant. Op hoge snelheid is het gelukkig een stuk minder hoorbaar. Dat deed de V250 toch beter geloof ik, daar kan ik me geen penetrante zoem herinneren (maar wel van die luchtkleppen die best hard dichtklapten op het dak bij tunnels _0- ). | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:01 |
Verkapte "kijk mij in een V250 gezeten hebben" post ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:02 |
Dat verschilde van trein tot trein. Bij sommige V250's was het een harde klap, bij andere treinen hoorde je het bijna niet. Weer een voorbeeld van de bouwwijze van de Italianen. Daarover gesproken, AnsaldoBreda loopt wéér achter bij de levering aan de Denen. In september en oktober zijn deadlines voor levering van de laatste IC4's respectievelijk IC2's, alle treinen die dan nog niet zijn geleverd kan DSB zonder verdere gevolgen annuleren. Het lijkt erop dat AB die deadline niet gaat halen, en DSB houdt er ernstig rekening mee dat het "Libië-stel" nooit in Denemarken zal rijden. | |
Sandrvich | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:02 |
Ligt eraan of je in een motorwagen zit. De V250 motorwagens waren ook niet bepaald geluidsstil... | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:03 |
Verkapte "kijk mij eens meerdere keren in een V250 gezeten hebben" post ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:05 |
Voorproefje van drie dagen Leinedal tussen Hannover en Göttingen.![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:05 |
5 ritten ja, waaronder de eerste reizigersrit ![]() ![]() Ohja, linkje over de IC4: http://ing.dk/artikel/nu-tvivler-selv-dsb-paa-ic4-toget-159556 | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:08 |
Rolandrail! ![]() Dat is fappen tot ze er scheel van zien daar natuurlijk. | |
Zug-Chef | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:10 |
Oh Fles, zag net pas je vette actie in Napels. Klasse gek, echt stoer om daad bij het woord te voegen. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:12 |
ik ben blij dat ik niet in het gevaarlijke Italiaanse ding gezeten heb | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:14 |
Thx ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:16 |
daar staat dus ook nog even te lezen dat de verbeteracties die DSB zelf uitvoert voor een groot deel stil liggen omdat de Italianen de onderdelen niet kunnen leveren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:22 |
Nee van dat ding zal de assembly line ook wel weer afgebroken zijn natuurlijk. | |
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:30 |
Continental Railways Services, afgekort als CRS, hebben al hun loks weer ingeleverd bij de leasemaatschappij. Zij zijn een belangrijke klant kwijtgeraakt. De treinen die zij nu rijden, worden via andere vervoerders gereden, omdat CRS geen tractiematerieel meer in Nederland beschikbaar heeft. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:34 |
mja, ze moeten nog een paar stelletjes leveren, dus ik denk nog wel dat de assemblage bezig is, alleen het leveren van onderdelen is op dit moment wat lastig, dus in april zijn er ook geen stellen geleverd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:36 |
Kan geen Deens, maar met Google Translate begrijp ik dat DSB bepaalde onderdelen terug naar Italië heeft gestuurd, die gerepareerd/geupgrade en wel in februari terug in Denemarken hadden moeten zijn, maar nu nog steeds bij AB liggen? | |
WhiteJoker | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:44 |
Ik dacht dat AB zo goed trams kon bouwen? Lees net in die Deense krant dat Oslo de trams van AB na 9 tot 12 jaar al weer op de schroothoop wil gooien. Twintig jaar vóór de oorspronkelijke levensduur. Redenen zijn onder andere de absurd hoge onderhoudskosten en vroegtijdig roesten van vitale onderdelen (waar hebben we dat eerder gehoord). De onderhoudskosten van deze trams zijn 4x hoger dan het Europese gemiddelde, in totaal zo'n 47 miljoen kronen per kilometer. Nog een aantal redenen zijn: • Trams kunnen niet tegen lage temperaturen. Zodra het kwik onder -10 komt, kunnen de trams niet meer rijden. • Schade aan elektronica door binnendringen van water. • De elektrische motoren zijn te zwak, en maken een hoop herrie. • De trams zijn breder dan verwacht, waardoor twee trams elkaar niet kunnen passeren op een aantal punten. Bron: Ing.dk | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:46 |
uhuh. | |
Doc__Zenith | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:50 |
Daar hebben ze in de eerste klas wel de leeslampjes uitgehaald, kwam ik laatst achter ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:09 |
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit in Lille, maar daar rijden trams van Breda, verschrikkelijk lelijke dingen, en het is mijn tot nu toe eerste en enige (Ansaldo)Breda ervaring. Ongelooflijk, alsof dat ding op kinderkopjes reed zo klonk het. Dingen zijn in 1994 gebouwd en zijn vorig jaar begonnen met reviseren, weet niet of dat een normale termijn is bij een tram? ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:16 |
is een vrij normale termijn. Misschien zelfs een beetje aan de late kant, want ik zou zeggen rond de 14 à 15 jaar dat ze het spul eens goed onder handen nemen. | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:18 |
De gemiddelde leeftijd voor trammaterieel is 30 jaar, een midliferevisie rond 15 jaar is wel gebruikelijk. Bij treinen is de gemiddelde leeftijd 35 - 40 jaar, dan begint een revisie ergens tussen 15 en 20 jaar. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:23 |
En aan welke toeleverenacier ligt dat dan weer? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:26 |
zal de plaatselijke pizzabakker wel zijn. Die heeft de afgelopen maanden zijn oven om moeten bouwen om voor die ene Nederlandse vent pizza's te bakken. | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:28 |
Die pizzabakker is eerst 3 maanden bezig geweest met het repareren van z'n oven. De bodemplaat viel eronderuit. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:48 |
Nou. En hij had al zo veel te doen. Was een zij trouwens. En een zij met een aantal tanden waarvan het kwadraat nog steeds met 1 cijfer geschreven wordt. Tel uit je winst. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09 |
Gezien op FB Echt vet man! ![]() Maar wat betekent het ![]() | |
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:14 |
Geen idee, ik weet wel dat de trein van 18.49 van Antwerpen CS om 18.58 naar Essen en Roosendaal vertrok en onze Sauna-Benelux (ook naar Roosendaal), zonder wc! (onze wagon dan) om 18.59 zoals het hoort vertrok, 10 x raden wat er gebeurd? na 10 minuten: "We rijden zo langzaam omdat er een stoptrein voor ons zit" ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15 |
Geef hem dat linkie uit de OP hee ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:19 |
Belgische treindingesen 2620 = IC Landen (V 20:49) - Antwerpen (22:18) (railtime) 25N is de spoorlijn tussen Schaarbeek en Mechelen die eind 2012 is geopend (Diabolo-project) "De Essen" zal wel over de IC-trein Charleroi - Essen gaan, denk ik | |
WhiteJoker | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:20 |
Bron: Telegraaf.nl | |
#ANONIEM | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:23 |
2620 = IC Landen - Antwerpen, Essen = IC Charleroi - Essen. Lijn 25N is de nieuwe spoorlijn door de middenberm van de E19 tussen Brussel/Zaventem en Mechelen. Een van de twee zal dus voor de ander gelaten zijn waardoor ze allebei vertraging hebben opgelopen. Of zoiets. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:27 |
Dat denk ik ook ja ![]() | |
remcoP | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:29 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:29 |
Leugens. Maus Manfellotto heeft zelf gezegd dat het "voor het bedrijf en het personeel niet zo veel uitmaakt of de V250 stellen nog worden afgeleverd of niet. We zijn druk zat met onze andere activiteiten" | |
Ajaxfan | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:37 |
Volgens mij zit er iets vreemds in het water in Italië. Gaat niet helemaal goed met die mensen en hun waanbeelden. | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:38 |
Jij kan 't weten! | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:38 |
Zo is dat. Maar serieus, dat heeftie echt gezegd op 1 van de schaarse persvragen achteraf ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:41 |
Ik moet het nog maar zien. Er staan inmiddels aardig wat potentiële schuldeisers op het lijstje: NS, NMBS, DSB, Oslo, Göthenborg, en nog wat plekken waar AnsaldoBreda meuk heeft afgeleverd. Als die op korte termijn allemaal een rechtszaak aanspannen kan Maurizio Pizzabakkerio z'n toko wel opdoeken denk ik. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:42 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:43 |
Als Miami nou gewoon even een enorm voorschot betaalt valt het allemaal wel mee ![]() Heeft wel wat van een piramidespel eigenlijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:45 |
humor blijven ze houden | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:46 |
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd. Ze hebben de deals met Bombardier (Zefiro 300 voor Trenitalia) en Stadler (FLIRTs voor Noord-Italië) nog. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:47 |
Ontzettende hommo ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:51 |
Is dat de Wolfenstein engine? | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:53 |
Voor zover ik weet heeft Mojang (de maker van Minecraft) een eigen engine. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:53 |
Kreisau Circle contacts Bizarre occult rituals taking place there ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:00 |
Haha die tekst op de bordjes ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:06 |
nice (nee, Darkwing niet die) ![]() | |
zoem | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:15 |
Dat screenshot ![]() | |
MPG | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:38 |
![]() | |
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:40 |
Typisch iets voor jou, leuk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:43 |
Okee, het hoogwater in Duitsland gaat voor te veel complicaties zorgen. Bork en ik gaan wel een andere keer naar Berlin ![]() Wat zal ik eens doen met meer dan 100 uur vrije tijd tussen woensdagavond en maandagochtend? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:44 |
naar Spanje vliegen om de staat van de Renfe-stellen te checken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:48 |
Is een optie. Ik heb inmiddels wat vrienden in Warschau en Stockholm gepolst of ze al plannen hebben dit weekend ![]() | |
DaMart | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:55 |
Vandaag in Italie met de trein gereisd en het viel me op dat ze op bepaalde punten de rails wit hebben geverfd. Ik was wel benieuwd wat daar de reden van kon zijn, iemand hier die het weet? Het enige dat ik kon bedenken, was dat die rails vervangen moet worden of dat het wit ervoor zorgt dat de rails minder uitzetten door warmte of zo. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:56 |
de RAILS serieus?? het viel me wel op dat in Napoli het ballast zo wit was dat het wel besneeuwd leek. maar de rails?? ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:58 |
Die vraag zag ik eerder deze week al een keer voorbijkomen, maar ik heb geen antwoord gezien ![]() | |
Peter | woensdag 12 juni 2013 @ 00:04 |
Antwoord gevonden ( kennelijk doen ze het niet alleen in Italië: http://www.railforums.co.uk/showthread.php?p=433196 en http://www.railpage.com.au/f-p1794690.htm#1794690 ) | |
DaMart | woensdag 12 juni 2013 @ 00:06 |
Ja, de rails ![]() (Hopelijk is het verkleinen op mijn tablet gelukt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 00:06 |
Bjizonder. Nee weet ik niet. | |
DaMart | woensdag 12 juni 2013 @ 00:08 |
Dank. Toch iets met de warmte dus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 00:09 |
Oh, om te voorkomen dat ze al te warm worden in de bakkende zon. Klinkt goed ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 00:15 |
Plan A was om naar Berlin te gaan, dat gaat dus niet door. Plan B (Warszawa) en Plan C (Stockholm) liggen in de week Mocht dat beide niet kunnen heb ik eventueel nog een Plan D (Parijs) en anders wil ik Noorwegen als Plan E proberen. Maar dit weekend ga ik hoe dan ook iets tofs doen. Ja weer ja. | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 00:15 |
Darkwing zou jij eventueel tijd hebben? ![]() | |
Peter | woensdag 12 juni 2013 @ 00:33 |
Ik wilde zeggen, ga naar de Canarische eilanden, maar daar hebben ze nog geen trein.. | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 01:38 |
Hmm plan C kan ook weg Nu 1 Warszawa 2 Paris 3 Noorwegen | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 07:40 |
Ik ben donderdag (dus morgen) en vrijdag vrij, crashen zou bij mij kunnen. Enig agenda puntje is dat ik om Donderdag 8.35 me even moet melden op CDG Maar das het punt niet. Als jij je morgen meld op CDG of ergens in Paris heb ik tot vrijdagavond/zaterdagochtend en sta ik klaar met de dagkaartjes ![]() ![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door Darkwing_Duck op 12-06-2013 07:52:03 ] | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 08:27 |
Stroomstoring Enkhuizen vanochtend, nu stroomstoring Hengelo - Enschede. En volgens Twitter berichten ook een storing Heerhugowaard - Alkmaar. | |
greavy | woensdag 12 juni 2013 @ 09:04 |
Bij Heerhugowaard een persoon op het spoor. Bij Enschede inmiddels ook een stroomstoring. | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 09:27 |
Ik snap iets niet. Mijn trein kwam met +3 binnen in Heerhugowaard en reed net voor vertrektijd Alkmaar binnen. Nu stond er toch op de borden +5.. Edit: HC toen we wegreden, welkom in de sneltrein naar Amsterdam etc... | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 09:28 |
Je hebt ook altijd last van die b2pY... | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 09:32 |
Er liggen niet overal meetpunten hè ![]() | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 09:37 |
Iets met GPS enzo.. | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 09:38 |
Het reisinformatiesysteem (dat tot voor kort onder ProRail viel) is niet gekoppeld aan het track&trace-systeem van NS. ![]() | |
Hoog_groen | woensdag 12 juni 2013 @ 09:38 |
Dan had de trein op het laatste meetpunt vóór Alkmaar nog minstens +3. Gemeten wordt doorgaans op alle stations, haltes en aansluitingen, en ook bij sommige bruggen. | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 09:47 |
Zouden ze eens moeten doen, wordt je informatie steeds accurater en dus beter. | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 09:47 |
Thanks. | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 09:50 |
Mee eens. m.ns.nl is er volgens mij wel aan gekoppeld, die informatie is over het algemeen accurater dan de informatie op de borden... | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 09:52 |
Voor het "Niederrhein-Netz" heeft Abellio een bestelling geplaatst bij Stadler voor 20 FLIRTs van de 3e generatie. Van deze 20 treinen zullen er 7 worden uitgevoerd als meersysteemtrein, die zullen gaan rijden op Arnhem - Düsseldorf. Verwachte inzet vanaf december 2016.![]() Bron: Persbericht Stadler | |
Hoog_groen | woensdag 12 juni 2013 @ 09:55 |
Nee hoor, dat is ook gewoon gekoppeld aan het systeem van de verkeersleiding. Op de borden wordt alleen afgerond op vijf minuten. | |
WhiteJoker | woensdag 12 juni 2013 @ 10:10 |
Is die pimpel altijd zo kort? Slechts 4 rijtuigen, hij zit nu dus bomvol. Heel het gangpad staat vol. | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 10:14 |
Normaal is dat ding 9 bakken lang. | |
V2 | woensdag 12 juni 2013 @ 10:14 |
Zal wel te maken hebben met de versperringen in Duitsland door hoogwater, denk ik? | |
Fiorano | woensdag 12 juni 2013 @ 10:25 |
IC Amersfoort-Schiphol was ook al bomvol... | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 10:34 |
had al verwacht dat ze bij Stadler aan zouden kloppen. Fabrikant heeft een goede reputatie met het leveren van kleinere series treinstellen. | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 10:47 |
In tegenstelling tot een niet nader te noemen Italiaanse fabrikant, die problemen heeft met zowel grote als kleine series ![]() De vervangende Fyra is vanmorgen trouwens ook gesignaleerd op een proefrit: | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 10:50 |
Berend Brulboei eist excuses van Nederland: 'Excuses Nederland om Fyra-beschuldiging' | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 10:50 |
Met pinkpop (aankomend weekend) rijdt er SLT op Heerlen-Landgraaf als pendel: http://somda.nl/drgl/1039/ Elke 12 minuten rijdt er een trein. Verder wordt de IC Alkmaar-Maastricht met twee stellen gereden, waarbij gesplitst wordt in Sittard en er ook een stel naar Heerlen gaat (naast de normale IC van een kwartier later). | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 10:52 |
was dat vorig jaar niet een schommelboot? | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 10:53 |
Volgens mij heeft Veolia het het afgelopen jaar zelf gedaan maar is dat uitgelopen op een drama (vind je het gek, met 1 deur per bak....) | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 10:56 |
dat was het eerste jaar geloof ik. Nu huren ze gewoon de NS weer in | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 10:58 |
Staand naar Berlijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 10:58 |
Heb trouwens nog niets gehoord over extra treinen tussen Zwolle en Leeuwarden ivm Oerol. Waren vorig jaar ook niet bijster populair geloof ik. | |
Gitarist | woensdag 12 juni 2013 @ 11:01 |
http://www.arriva.nl/nieu(...)de-trein-naar-oerol/ Weet niet of het extra treinen zijn... wel even je hoofd keren als je de folder opent... ![]() | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 11:03 |
Klopt ja. SLT is veel beter materieel voor zo'n pendel dan VIRM moet ik zeggen. En vorig jaar werd in een 17/17/26 frequentie gereden, omdat toen de trein naar Herzogenrath gewoon reed. Wel jammer dat die nu over het hele traject opgeheven is, maar keren in Landgraaf kan niet omdat het sein aan de oostkant een P-sein is. | |
KnightSolaire | woensdag 12 juni 2013 @ 11:03 |
Voldoet dat wel helemaal aan de veiligheidsvoorwaarden met die overweg? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 11:09 |
Dat is de bekende Arriva-dienstregeling. Dan rijden er drie setjes van vijf bakken waarbij er in Dronrijp en Harlingen gekruist wordt. Normaal is dit het ene half uur Dronrijp en het andere half uur Franeker, maar door de vele passagiers bij Oerol kan de kering op Harlingen-Haven niet meer gehaald worden, waardoor deze dienstregeling van stal wordt gehaald. Ik had het over het NS-deel naar Leeuwarden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 11:10 |
De vraag stellen is hem beantwoorden, maar dit is de enige manier om het zo te doen | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 11:31 |
ik heb toevallig ooit eens recreatief de bus van Leeuwarden naar Alkmaar genomen toevallig tijdens het Oerol, nou, dat wil je ook niet ![]() Dit los van het feit dat de chauffeur nog een slagboom aan godbonken reed op een of andere snelwegbrug ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 11:37 |
zitten op die route zelfs drie bruggen in de snelweg ![]() | |
Viezze | woensdag 12 juni 2013 @ 11:43 |
Kunnen ze nou echt niet ophouden met moddergooien? Laat ze gewoon naar een oplossing zoeken voor de toekomst en communiceer als 1 organisatie... | |
De_Hertog | woensdag 12 juni 2013 @ 11:44 |
Waar staat dat hij dat eist? In het artikel staat dat hij die excuses gekregen heeft, op 5 juni. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 11:45 |
t was al in NH | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 11:50 |
Den Oever of dan moet het ergens bij een provinciale weg zijn geweest ![]() | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 11:56 |
Ring alkmaar, vlak voordat je de afslag neemt naar de binnenstad. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 11:58 |
zou ook kunnen, het was iig niet net na de afsluitdijk, maar wel zo een weg dat de Chauffeur dacht "nog ff gas bij geven".... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 12:31 |
kluns ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 12:31 |
@Fles: Razzia tegen maffia in Napels ![]() | |
Sandrvich | woensdag 12 juni 2013 @ 12:43 |
![]() Onze oude Wadlopers in actie in Roemenië. ![]() | |
Duvel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:10 |
Leuk dat al die dingen hun oude nummer zo ongeveer behouden! | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 13:14 |
Misschien was dit wel het DH II treinstel die we voor onzelf hadden voor Rondje NL, zou je daar nog achter kunnen komen? Fles heeft dat stelnummer nog van toendertijd... | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 13:15 |
Oh, mn vraag is ondertussen door Duuf beantwoord... | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 13:25 |
zo ongeveer ja, want de nummering liep bij de tweetjes maar tot 31 ![]() | |
Duvel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:28 |
Oh kut. ![]() | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 13:49 |
De ene bak heeft zijn nummer behouden, de andere bak heeft het nummer plus of min 1. Hier staat een overzicht ervan: http://www.railwiki.nl/in(...)op_aan_Roemeni.C3.AB | |
greavy | woensdag 12 juni 2013 @ 14:23 |
Weet iemand toevallig of er nog Op vrijdag Dosto of n-Wagen (reis in de spits) rijdt tussen Herzogenrath / Aachen en Keulen of zijn dit nu de Hamsters? | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 14:30 |
Volgens mij rijden er Dosto's (RE 1) en nieuwe talenten (RE 9) op die lijn | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 14:33 |
Pimpel is wat verloren onderweg ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 14:42 |
rijdt er een ersatzzug, is het weer niet goed ... ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 12 juni 2013 @ 14:42 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 14:44 |
Wat. Je kan gewoon keren in Hannover toch? | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 14:49 |
ja, maar om de hele lijn te bedienen heb je wat meer stammetjes nodig dan normaal | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 14:50 |
Lees net dat het nog wel even kan duren voordat knelpunt Herfte aangepakt wordt ... http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rfte-duurt-nog-jaren | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 14:51 |
Maar serieus reizigers die zo naar Berlijn rijden survivalen? ![]() | |
ReisT | woensdag 12 juni 2013 @ 14:52 |
Naast die RE's rijdt er 's middags nog één spitstrein van Keulen naar Aken. Misschien dat ze die nog met n-Wagen rijden? | |
Sandrvich | woensdag 12 juni 2013 @ 15:03 |
15h05 ZOU de koninklijke trein in Roosendaal horen te vertrekken richting Oisterwijk. Doorkomst Breda dus ongeveer 15h25 vermoedelijk. Ik ga de BVR-paal alvast omzagen. ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 15:14 |
Er moet ook gigantisch veel gaan gebeuren. Het hele emplacement Zwolle moet over de kop. | |
Q. | woensdag 12 juni 2013 @ 15:17 |
Kunnen ze er niet gewoon een fly-over neerleggen? Dat verhoogt de capaciteit al instantly met een factor 2 bijna? | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 15:20 |
Fout en fout. Een fly over zorgt er alleen voor dat de treinen Zwolle-Meppel geen last meer hebben van de treinen Zwolle-Dalfsen. Die eerste groep is veel groter dan de tweede groep. Maar als je een fly-over bouwt moet je dat ding ook ergens aansluiten bij Zwolle. Daarnaast moet je ook wat doen met de rest van het emplacement om treinen Zwolle-Meppel v.v. dichter achter elkaar aan te kunnen laten rijden. Zo'n emplacement ombouwen is heel veel werk, en tegelijkertijd moet de winkel natuurlijk zoveel mogelijk openblijven. Je kan het emplacement wel snel ombouwen maar dan moet station Zwolle meer dan een half jaar plat. Je kunt je afvragen of dat een goed idee is. | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 15:22 |
Is het niet mogelijk om zo veel mogelijk pre-fab componenten te maken, zodat die later 'alleen maar op hun plek gelegd hoeven te worden'? Denk hierbij aan een voorgeïnstalleerd relaishuis ofzo. * James1988 roept zomaar wat | |
KnightSolaire | woensdag 12 juni 2013 @ 15:27 |
De mensen bij NS_online ontbreekt het soms ook aan basale kennis over wat er op het Nederlandse spoor rijdt. Gelukkig zijn er andere twitteraars die ze dan corrigeren ![]()
| |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 15:29 |
Die andere vier rijtuigen zitten in een andere pimpel. Blijkbaar kwam men een stam tekort en is er toen maar één gesplitst... | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 15:34 |
Wishful thinking at its finest ![]() | |
MPG | woensdag 12 juni 2013 @ 15:36 |
![]() ![]() | |
MPG | woensdag 12 juni 2013 @ 15:44 |
The soap continues: Dijsselbloem bood NMBS geen excuses aan | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 15:45 |
Het grootste werk zijn de draadjes boven- en onder het spoor. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 15:46 |
Dus dat is alleen 1e klas MET bistro? Ik hoop dat er dan ook verschillend gecompenseerd gaat worden ![]() | |
dennistd | woensdag 12 juni 2013 @ 15:52 |
Nee, ook twee rijtuigen tweede klas. Samen met een eerste klas en een Bistro of BordRestaurant. | |
bork | woensdag 12 juni 2013 @ 17:14 |
Ik dus niet, net geld teruggevraagd via formulier website DB, binnen 2 uur na aanvraag teruggestort via Paypal! Het kan dus wel ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 17:17 |
Maar je zou met fles gaan, en toch nog eventjes alleen willen gaan? ![]() ![]() | |
bork | woensdag 12 juni 2013 @ 17:23 |
? Ik snap het niet, ik had de kaartjes besteld dus ik annuleer ze dan toch? | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 17:37 |
Er zitten in de toiletten op Rotterdam Centraal geen schotten tussen de urinoirs. Welke homo verzint zoiets ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 12 juni 2013 @ 17:50 |
Hebben jullie ervaring met vervangend busvervoer voor geplande werkzaamheden tijdens werkdagen? Ik vermijd dat soort trajecten altijd maar omdat werkzaamheden bijna altijd in het weekend gepland zijn kan dat in mijn geval makkelijk, maar nu is den bosch er twee weken helemaal uit en de baas wil toch dat ik naar werk kom. Op de site van ns staat minstens een half uur extra, maar waar moet ik realistisch rekenin mee houden? http://www.ns.nl/reiziger(...)r-bij-den-bosch.html | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 17:52 |
Dat is zeker wel de tijd die je ervoor uit mag trekken ja. De bus is nou eenmaal een stuk trager en je weet niet of je direct in kan stromen in de bus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 17:55 |
Ik bedoel dus dat je in eerste instantie met zn 2en plannen had... Had je dan alsnog alleen willen gaan? | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 juni 2013 @ 17:56 |
schaam jij je voor je conducteursfluit dan? ![]() | |
MPG | woensdag 12 juni 2013 @ 17:59 |
![]() Komt inderdaad wel vaker voor volgens mij, dat er geen schot zit. At least in n boel uitgaansgelegenheden of andere openbare plekken... | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 18:02 |
't Is meer dat ik de verschrompelde zaakjes van dikke mannen naast me niet hoef te zien. Ik heb er ook geen problemen mee bij pisbakken in de kroeg maar daar moet je dan ook geen 50 cent voor neerleggen. Dat van de parken is me eigenlijk nooit opgevallen, maar het beste Duitse/Europese park ( ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 18:03 |
dat sowieso, alleen wat reken je aan welk project toe. Dat is denk ik de vraag die nu speelt, zeker omdat regionale overheden wel willen betalen voor het oplossen van het knelpunt Herfte, maar niet voor Zwolle spoort. | |
MPG | woensdag 12 juni 2013 @ 18:05 |
O, dus jij bent zo'n hommo die uitgebreid naar andersmans fluit staat te loeren ![]() Maargoed dat de herentoiletten in MF en audi wél schotjes hebben dan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 18:05 |
Of zoals Utrecht doen: telkens een klein stukje en buitendienststellingen van telkens een weekend. Complex blijft het dan zeker wel. | |
bork | woensdag 12 juni 2013 @ 18:06 |
Ja, dat klopt.(plannen met z'n 2-en) Nee, ik zag het niet zitten, Fles durfde wel maar ik doe het liever relaxt, ik ga nu geen problemen op zoeken. | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 18:09 |
Nee, je hebt gewoon van die mensen die 'm zelf zowat in je gezicht willen duwen. Beetje dezelfde figuren in de kleedkamer van een fitnesscentrum die hun ondergoed pas aantrekken ná het hemd, overhemd, jas, sokken en schoenen. En in audi maakt het me niet uit of er schotten zitten, de toiletten achterin bij de senaatszaal zijn toch altijd uitgestorven. Wat kun je daar heerlijk ongegeneerd hard zitten schijten zeg ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 18:13 |
even mezelf aanvullen: Alleen in Zwolle ontkom je naast vele weekenden werk gewoon niet aan enkele grote buitendienststellingen, omdat het hele emplacement omgebouwd moet worden. | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 18:56 |
Bang dat de buurman in jouw pot komt pissen? ![]() | |
ReisT | woensdag 12 juni 2013 @ 19:06 |
Als ze in Utrecht het hele emplacement gaan ombouwen zie ik ze dat ook niet in een paar weekendjes fixen hoor. | |
WhiteJoker | woensdag 12 juni 2013 @ 19:13 |
Inderdaad daar zat ik dus in. Tweede klas was stampvol, er stonden zelfs mensen in de bakovergangen. Er zat wel een bistro in en een eerste klas. Er werd wel netjes omgeroepen dat het fietsrijtuig ontbrak, alleen niet dat er ook nog 4 andere rijtuigen misten. | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 12 juni 2013 @ 19:22 |
Hoe zit dat met personeel? Het lijkt mij dat de Veolia-machinisten geen materiaalkennis hebben van SLT en andersom NS-machinisten verlopen/geen wegbekendheid hebben. | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 19:40 |
daar heb je een tiental buitendienststellingen voor nodig als je het slim aanpakt. Het voordeel is dat er nog ruimte is om een aantal sporen aan te pakken als ze buiten dienst zijn, zoals je met name aan de zuidkant ziet | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 19:42 |
uitzendbureau bellen. Er zijn namelijk redelijk wat machinisten die de papieren voor dit soort klusjes wel hebben. | |
greavy | woensdag 12 juni 2013 @ 19:51 |
Dan maar de RE1 nemen, want als het niet hoeft, ga ik niet met de Hamsters. En NEE, ik haat ze niet oid. Ja, die spitstrein rijdt met een 111 + n-Wagen. Vroegah met 110 + n-Wagen | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 19:59 |
Combineren met ombouw van stationshal en ik denk dat er nog wel een zomerbuitendienststelling zit aan te komen. | |
greavy | woensdag 12 juni 2013 @ 20:22 |
Tussen Stendal en Rathenow:![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 juni 2013 @ 20:27 |
Wat boeit dat nou weer. | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 20:27 |
Gewoon knallen. Het is niet dat die trein ineens omvalt door wat water.. | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 20:36 |
Ik vind het gewoon geen porem voor een duurbetaalde wc. Dat mag toch? Wat boeit het dat de pimpel is gehalveerd. Wat boeit het dat er SLT naar Landgraaf rijdt. Wat boeit dat er rails onder water ligt. Jezus. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 juni 2013 @ 20:40 |
Okay. Wat een teringjoden die ontwerpers inderdaad. | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 20:43 |
Oh je bent overstuur vanwege m'n woordkeuze. Zeg dat dan gewoon ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 20:43 |
Sakkerju wat ben jij ongesteld de laatste tijd zeg ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 juni 2013 @ 20:45 |
Nee hoor, ik ben niet snel overstuur. Ik vind het gewoon niet zo nodig. Daarnaast vind ik de paniek erover ook overbodig. Tenzij je een micropenis hebt of spontane erecties krijgt van pissende mannen lijkt het me niet dat het iets boeit. | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 20:49 |
Beste mensen, een serieuze vraag. Maat van mij laatst, ik wil graag over heel het Nederlandse spoornet kunnen scheuren, met mijn eigen trein, wanneer ik dat wil. Dus stel ik wil over 5 minuten het spoor op moet dat kunnen. Ik heb zelf een stukje spoor en een wissel naar het echte spoor, dat onderhoud ik zelf. Wat heb ik nodig? Nou ben ik wel benieuwd wat er eigenlijk echt nodig is. Ik weet wel een aantal zaken maar ik vergeet er nog een hoop. Gegroet. | |
Ireyon | woensdag 12 juni 2013 @ 20:50 |
Het woord homo was alleszins niet bedoeld als beledigend, meer als toepasselijk grapje in combinatie met een maatregel (of gebrek daaraan) om piemels beter zichtbaar te maken. Verder staat het geheel los van mijn - prima ontwikkelde en goed onder controle te houden - penis en is het gewoon iets wat me opviel. Ik kan in ieder geval verder geen enkel station bedenken met schotloze urinoirs ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 12 juni 2013 @ 20:53 |
Kan me uberhaupt weinig stations bedenken met urinoirs. De meesten moeten het doen met zelfreinigende roestvrijstalen potten. Waar ik trouwens altijd het idee van heb dat die spontaan kunnen gaan reinigen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 20:53 |
Maar het een kan eigenlijk niet echt zonder het andere en andersom. Dat maakt de discussie veel lastiger. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 juni 2013 @ 20:53 |
Dat snap ik volledig maar mijn broertje krimpt nog steeds ineen bij het horen van dat woord als het op deze manier gezegd wordt, helemaal terug bij zijn coming-out tijd. Goed, genoeg erover. | |
James1988 | woensdag 12 juni 2013 @ 20:55 |
Je hebt een licentie nodig om te mogen rijden (spoorwegvergunning + veiligheidscertificaten A en B), je hebt een toegangsovereenkomst nodig met ProRail, en je hebt rijpaden nodig. Daarnaast heb je toegelaten rollend materieel nodig (een locomotief bijvoorbeeld), opgeleid personeel en zul je ook de nodige administratie moeten bijhouden. Als je alleen maar van A naar B wilt rijden zul je op beide plaatsen een plek moeten hebben om je trein te parkeren. Een aansluiting op A is mogelijk (kun je gewoon aanvragen), maar ProRail gaat het niet goedkeuren om een locomotief 8 uur op Amsterdam Centraal te stallen. Dat moet op een opstelspoor of een andere spooraansluiting. Wat je vooral nodig hebt is veel geld en veel geduld. Het spoor is geen speeltuin. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 20:58 |
Ik wel ![]() Amsterdam Centraal. Ik moest schijten, gooi dus 50 cent in die gleuf, kom ik binnen: ALLEEN MAAR urinoirs! ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 20:59 |
klopt. Zwolle spoort kan eventueel wel zonder de aanpak bij Herfte, maar andersom absoluut niet. Je moet de plannen in overeenstemming met elkaar brengen, anders gaat het niet optimaal worden. | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 21:02 |
Je hebt er bijvoorbeeld niet zoveel aan als de Emmerlijn vrij komt te liggen maar op emplacement Zwolle de opvolgtijden boven de 2 minuten blijven liggen. | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 21:18 |
absoluut. Die korte opvolgtijden heb je aan beide zijden van het station nodig. Aan de westzijde is parallel uitrijden eigenlijk wel een must have. | |
Peter | woensdag 12 juni 2013 @ 21:19 |
een pisnicht die geen schijterd is? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 21:29 |
Een neukfout in ieder geval ![]() | |
MPG | woensdag 12 juni 2013 @ 21:34 |
Ik had uit nijd zo'n urinoir volgescheten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 juni 2013 @ 21:42 |
Ja jij wel. Midden op Amsterdam Centraal. ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 juni 2013 @ 22:03 |
Wat dat betreft is het wel jammer dat de brug niet driesporig is. Met name inrijden is nu erg vertragingsgevoelig. Als je bij Hattemerbroek moet wachten met invoegen en daarna weer op snelheid moet komen dan heeft de volgende trein die er langs moet daar ook weer last van. Voor vertrekken is dat veel beter oplosbaar, al kan je die ook over het middenspoor heen als je die toch aanlegt. | |
_JdM_ | woensdag 12 juni 2013 @ 22:20 |
Op Heerlen-Aachen rijden ook NSR-machinisten mee, dus dat zal wel loslopen toch? Mag toch aannemen dat men in Heerlen wel SLT kent? | |
Peterselieman | woensdag 12 juni 2013 @ 22:28 |
absoluut. Het is een gemiste kans | |
b2py | woensdag 12 juni 2013 @ 23:03 |
Danku! | |
bork | woensdag 12 juni 2013 @ 23:24 |
Dat was ook mijn gedachte ![]() ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 13 juni 2013 @ 08:03 |
Haarlem zijn ze weer onnodig aan het verkutten:![]() Komt een Starbucks en Broodzaak waar ze nu aan het bouwen zijn. | |
greavy | donderdag 13 juni 2013 @ 08:27 |
Cabine van Plan V 936 is niet verwijderd voor het asbest. Het treinstel in zijn nieuwe gedaante gaat naar de TU Delft, waar voor het 33e lustrum van de Delftse Studentenvereniging 'Vermogen' een creatieve opstelling is bedacht. Zie daarvoor de tekening.![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 juni 2013 @ 09:07 |
Starbucks. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 09:46 |
Op station Marne la Vallee/Disney village zit er ook 1. Ik heb nog nooit daar wat te hachelen gehad wat nou écht lekker was. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-06-2013 09:56:34 ] | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 09:51 |
leuk bedacht, maar stond de 936 al echt terzijde voordat dit stel voor dit doel uitgekozen werd? | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 09:51 |
absoluut. Zijn zoveel koffiezaken die beter zijn | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2013 @ 10:04 |
In een dubbelblinde test wint Starbucks koffie het, helaas. | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 10:10 |
kan het me bijna niet voorstellen | |
_JdM_ | donderdag 13 juni 2013 @ 10:31 |
Ja, op de dag van terzijdestelling is het stel uit dienst gehaald en naar Haarlem gereden. (zelf!) | |
Duvel | donderdag 13 juni 2013 @ 10:42 |
Zonde, ze hadden beter die deukneus van de Dijksgracht kunnen halen. | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 11:10 |
of een stelletje dat al iets langer terzijde stond, maar goed, niets meer aan te doen | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 11:11 |
Sncf heeft weer acties voor eurostar en thalys voor het nederlandse taalgebied ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 11:15 |
De NMBS heeft dezelfde actie maar alleen dan met de eurostar http://www.actito.be/mm/VHB_6941_6693632_ZJE98UI5AIMO.act | |
GlenSpey | donderdag 13 juni 2013 @ 11:26 |
Je bedoelt de 935? Die is volgens mij ook al volledig gestript van motoren en installaties (zie onderkant). Maar ik neem even aan dat ze een redelijk gaaf exemplaar wilden hebben. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2013 @ 11:28 |
Likje verf, behangetje erin, goan. | |
Duvel | donderdag 13 juni 2013 @ 11:38 |
Om de kop er af te zagen?! | |
GlenSpey | donderdag 13 juni 2013 @ 12:00 |
Bij mij staat de hele bak er op het plaatje ![]() | |
_serial_ | donderdag 13 juni 2013 @ 12:06 |
Topman AnsaldoBreda komt kamer uitleg geven http://www.nu.nl/politiek(...)er-uitleg-geven.html | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 12:19 |
Het begint haast aandoenlijk te worden, de naïviteit van AnsaldoBreda. | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 12:32 |
ach ja, het is gespeelde naïviteit | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 12:45 |
Maussie! Ouwe pik! Ik zal hem eens appen waar we gaan bieren samen ![]() | |
Duvel | donderdag 13 juni 2013 @ 12:48 |
Bij mij niet. | |
MPG | donderdag 13 juni 2013 @ 12:58 |
Heb jij ook al pasta gegeten bij zijn mama? http://frontpage.fok.nl/column/603225/1/1/50/pasta-en-fyra.html | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 13:04 |
Nee, maar ik mocht wel zijn Maserati wassen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 13:06 |
Plan U 115 weer eens aan de rol? Geen idee van wanneer het filmpje precies is | |
DriekOplopers | donderdag 13 juni 2013 @ 13:14 |
Hulpvraag: onlangs werd gesproken over geruchten mbt de mogelijke aanschaf van overgebleven Spaanse hogesnelheidstreinen door de NS. Weet iemand daar meer van? Bronnen? Dankdankdank, Driek | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 13:17 |
In het voorstel van NS stond dat ze aan het rondkijken zijn of er HST's beschikbaar zijn. Ongeveer tegelijkertijd kwam er een bericht van een Spaanse krant waarin stond dat er in Spanje een grote hoeveelheid overbodige HST's staat. Op één of andere manier is dat toen gecombineerd geraakt tot 'NS kijkt naar Spaanse treinen', maar daar is niks over bekend. ![]() Graag gedaan. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 13:27 |
Ja dat dus. "Fles kijkt naar lekkere wijven". Maar daar is dan ook wel alles mee gezegd ![]() | |
borisz | donderdag 13 juni 2013 @ 13:36 |
![]() [ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 13-06-2013 13:43:03 ] | |
KnightSolaire | donderdag 13 juni 2013 @ 14:16 |
NS is zelfs al in gesprek met anderen over HST's: Gezien de Spaanse HST's zo ongeveer de enige zijn die beschikbaar zijn én potentieel om te bouwen voor gebruik op het NL/BE (hgoesnelheids)spoor hebben we hier inderdaad de conclusie getrokken dat ze praten met de Spanjaarden. ![]() | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 14:20 |
Lijkt me een enigszins voorbarige conclusie. ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 13 juni 2013 @ 14:24 |
Als er meer opties zijn die NS na kan gaan is dat alleen maar beter, maakt de kans op een oplossing op (relatief) korte termijn immers alleen maar groter. | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 14:26 |
Komen ze zometeen aanzetten met ETR 470 ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 13 juni 2013 @ 14:27 |
Wel, in de brief staat in ieder geval duidelijk aangegeven dat NS ditmaal kiest voor een HST die zichzelf al in de praktijk bewezen heeft, voor wat het waard is ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 juni 2013 @ 14:33 |
En zijn die dingen dan wel voor de goede spoorwijdte? | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 14:34 |
Hoe zat het eigenlijk met het overtollig Eurostar materieel, daarvan is een deel naar de SNCF gegegaan voor TGV diensten, maar heeft alles nu een bestemming? [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-06-2013 14:39:09 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 juni 2013 @ 14:35 |
Ja. Er waren er slechts 9 voor Iberisch breedspoor maar die worden teruggebouwd nu. | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 14:38 |
De NOL-stellen zijn al jaren bij SNCF in gebruik voor Franse binnenlandse TGVs, de overtollige Eurostar die jarenlang bij Vorst stond is naar Engeland overgebracht om toch ingezet te worden. | |
Peter | donderdag 13 juni 2013 @ 15:15 |
En diesel-hogesnelheidstreinen uit bijv Engeland? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 15:17 |
zie je het al voor je? Vol gas door de Schipholtunnel met daarna kotsende mensen op Schiphol Plaza vanwege de dieseldampen? ![]() | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 15:17 |
Mogen niet door de Schipholtunnel. ![]() | |
Peter | donderdag 13 juni 2013 @ 15:21 |
Is dat iets wat goede ventilatie niet kan oplossen? ![]() | |
b2py | donderdag 13 juni 2013 @ 15:25 |
Wel met een roetfilter. | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 15:25 |
Ja. | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 15:26 |
Maar je kunt er natuurlijk wel een wagon achter hangen met een dampzak waar je tijdelijk de uitlaat in laat uitkomen of zo ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 15:28 |
en de inhoud daarvan wil je dan naar Italië laten verschepen? | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 15:31 |
Nee ins Blaue hinein farten eens je de tunnel weer uit bent, gewoon ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 13 juni 2013 @ 15:37 |
We hebben de waslijnen boven de HSL toch zeker niet voor niks opgehangen. | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 15:37 |
InterCity 225 dan? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 15:41 |
het blijft een onhaalbaar plan | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 15:51 |
Je probeert het niet eens te onderzoeken. Werk je voor NS of zo. | |
Peter | donderdag 13 juni 2013 @ 16:09 |
Ze zoeken een snelle oplossing, geen definitieve ![]() | |
remcoP | donderdag 13 juni 2013 @ 18:06 |
Die zit wel heel fijn hoor. ![]() | |
James1988 | donderdag 13 juni 2013 @ 18:11 |
Ik heb er nog geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat dat spul binnen 5 jaar uit dienst gaat omdat het zeer onbetrouwbaar is. | |
remcoP | donderdag 13 juni 2013 @ 18:20 |
O, dan zou dat idd een waardeloze keuze zijn. ![]() | |
arkkey | donderdag 13 juni 2013 @ 18:22 |
Wel goed in lijn met de keuzes die tot nu toe gemaakt zijn door HSA ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 juni 2013 @ 18:22 |
Ontsporing, brand...daar begint het al mij bij een vlugge google... als je er wellicht wat diepper op ingaat wellicht ook afvallende bodemplaten, om de traditie in ere te houden ![]() | |
remcoP | donderdag 13 juni 2013 @ 18:24 |
![]() | |
Sandrvich | donderdag 13 juni 2013 @ 18:25 |
Ik geloof dat jij me er nog op hebt gewezen dat het betreffende bericht uit voorjaar 2012 was... | |
dennistd | donderdag 13 juni 2013 @ 19:32 |
Die is van afgelopen zaterdag denk ik, hij reed daar heen en weer voor de NVBS-fotografendag | |
Dr_Flash | donderdag 13 juni 2013 @ 19:37 |
Wat een heerlijk fotografeerbaar stuk schandaal. Nog even die suffe vlaggen erbij, in het kader van de Wet van behoud van Maximale Ellende... ja goed gedaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 juni 2013 @ 19:44 |
daar willen ze me niet hebben ![]() | |
greavy | donderdag 13 juni 2013 @ 20:06 |
Die vlaggen van die toko hadden inderdaad wel weggelaten mogen worden. | |
greavy | donderdag 13 juni 2013 @ 20:06 |
Und voll |