Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 06:27 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. update: Op 31 mei maakte de NMBS bij monde van NMBS-topman Marc Descheemaecker bekend dat de NMBS het contract ontbindt met constructeur van de Fyra. (hierbij wordt de V250 van AnsaldoBreda bedoeld). Bij stofkam-analyses worden punten gegeven voor alle technische fouten of gevaren voor de veiligheid die ontdekt worden. Een trein die 10 punten krijgt, wordt meestal al afgekeurd voor gebruik. 'De eerste trein die onderzocht werd, behaalde 1157 punten, de tweede 2019', bekende Descheemaecker. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 06:28 | |
Ik miste het topic al.. | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 06:30 | |
Die 4 Minuten ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 06:55 | |
Toen ik ging slapen waren er nog 2 reacties nodig, niet verwacht dat dat vannacht niet even opgelost werd ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 06:57 | |
mja ach, ik had willen uitslapen ![]() | ||
Mr_Klaasje | maandag 10 juni 2013 @ 08:17 | |
Mislukt! | ||
Ireyon | maandag 10 juni 2013 @ 08:19 | |
Kutcolumn. Eindhoven >> Delft + Twente. | ||
ziggyziggyziggy | maandag 10 juni 2013 @ 08:39 | |
Prima column. En dat hij Eindhoven vergeet, doet daar weinig aan af. | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 09:09 | |
Afgelopen nacht waren daar nog werkzaamheden... toeval? Of haastwerk geweest? | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 09:18 | |
Hoogwater legt treiinverkeer Amsertdam - Berlijn plat. Dat meldt de Duitse nieuwssite N24 maandag. De IC van Amsterdam naar Berlijn rijdt niet verder dan Hannover. De dijk bij Fischbeck hield het in de nacht van zondag op maandag niet meer en vormt sindsdien een gevaar voor een belangrijke spoorbrug. De breuk is ongeveer 50 meter lang. Hoe lang de verschillende trajecten nog gesloten zullen blijven is niet bekend en afhankelijk van het hoogwater. Op sommige plekken wordt het treinverkeer omgeleid. Bron:Nu.nl | ||
bork | maandag 10 juni 2013 @ 09:31 | |
![]() ![]() Niet dus ![]() Unwetter: Auf der Strecke Berlin Ostbahnhof - Wolfsburg Hbf zwischen Berlin Ostbahnhof und Wolfsburg Hbf. Es kommt zu großen Betriebsbeeinträchtigungen in beide Richtungen im Fernverkehr der Deutschen Bahn | ||
WhiteJoker | maandag 10 juni 2013 @ 09:55 | |
Is dat bericht inclusief spelfouten? Of is het een parafrasering van jou op je mobiel? | ||
#ANONIEM | maandag 10 juni 2013 @ 09:56 | |
Daar zat ik net in, riepen ook geen reden om ofzo ![]() | ||
DriekOplopers | maandag 10 juni 2013 @ 10:03 | |
Vandaag heeft Voor Beter OV het verzoek om een onderzoek in te stellen naar de gang van zaken rond het HSL-Zuid dossier, bij de Europese Commissie ingediend. Voor Beter OV is van mening dat er sprake is van door de Staat in stand gehouden machtsmisbruik door HSA (NS en KLM), van illegale staatssteun aan HSA en van kartelvorming door de Staat en HSA. Voor Beter OV vindt dat de overheid door het nog steeds niet intrekken van de concessie en door nog steeds niet op zoek te gaan naar een andere exploitant van de treindiensten op de HSL Zuid, de NS bevoordeelt en de reiziger aan het lijntje houdt. Daarom vraagt Voor Beter OV aan de Europese Commissie om de zaak te onderzoeken, en zich een oordeel te vormen. Lees de brief aan de Europese Commissie: http://www.voorbeterov.nl/130606.php | ||
Peter | maandag 10 juni 2013 @ 10:16 | |
Duidelijke brief ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 10:51 | |
Nee het is gekopieerd, vanaf een nieuwssite op een mobiel, maar ik zie dat er een alinea overgeslagen is. | ||
dennistd | maandag 10 juni 2013 @ 10:55 | |
Arriva wil Apeldoorn-Zutphen en Zutphen-Winterswijk aan elkaar knopen tot één lijn. Er zou dan gekruist moeten gaan worden in Voorst-Empe: http://www.gelderlander.n(...)-apeldoorn-1.3856021 Ik heb eens even gekeken naar hoe de dienstregeling er dan uit komt te zien, en dat is niet best: Zowel in Zutphen als in Apeldoorn ben je echt alle aansluitingen kwijt. Er is maar één voordeel, en dat is voor Arriva zelf: met een kering van 3 minuten in Apeldoorn kunnen ze met een omloop minder toe..
| ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 11:36 | |
Denk niet dat het er van komt Dennis, want die knoop in Zutphen is toch wel een belangrijke | ||
Fiorano | maandag 10 juni 2013 @ 12:17 | |
Nee heh schommelboten zitten nu ook al in de IC schiphol - Amersfoort | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 12:35 | |
Oei oei oei ![]() | ||
Fiorano | maandag 10 juni 2013 @ 12:54 | |
Crap ben in de IC naar Almere gestapt... | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 12:57 | |
je hebt mazzel dat een paar minuten na je aankomst op Almere de sprinter naar Utrecht vertrekt. | ||
Fiorano | maandag 10 juni 2013 @ 13:05 | |
Ben alweer op Hilversum, scheelt me een half uurtje. Wel lekker dom, al honderd keer dit traject genomen, nooit in de verkeerde gestapt ![]() | ||
Aardappelscheermes | maandag 10 juni 2013 @ 13:11 | |
En nog meer geschop tegen wat scheenbenen: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-nederland-fout-gaat | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 13:12 | |
Toeval, anders was hij direct wel ontstaan denk ik. | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 13:14 | |
het is iig wel opvallend dat na werkzaamheden regelmatig storingen ontstaan rond plaatsen waar gewerkt is. | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 13:17 | |
Het blijft mij verbazen hoe die kerel zichzelf iedere keer weer nog een niveau van onkundiger verklaart. | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 13:20 | |
Zondermeer. | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 13:22 | |
mja, hij heeft qua kern van zijn betoog wel gelijk. Hij stelt terecht dat Nederland terecht is gekomen in een managementcultuur, terwijl de mensen die de handen uit de mouwen steken het weer meer voor het zeggen moeten krijgen. Dan krijg je vaak meer voor elkaar tegen lagere kosten, omdat er veel minder overhead is. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 13:31 | |
Deze scheet hadden we pas 80 keer gehoord toch? | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 13:32 | |
De landen met de machtigste vakbonden zijn de landen die wij regelmatig als bananenrepublieken bestempelen. Ik denk niet dat dit heel erg te maken heeft met een managementcultuur en wat dan ook, bij de HSL is er door heel veel partijen verkeerd geanticipeerd en verkeerd beleid gevoerd, maar dit heeft veel meer met de staat te maken plus daarna struisvogelpolitiek bij iedereen dan wat hij hier stelt. Neem project Betuweroute. Bijna niemand weet dat dat project een schoolvoorbeeld is van hoe je met kostenmanagement om moet gaan, nauwelijks tot geen overschrijding en het wordt op HBO's en universiteiten regelmatig aangehaald van hoe het wel moet. De reden dat 'ie zo duur lijkt is vanwege alle gevechten in de rechtszaal die er zijn geweest om iedere fucking meter. Maar projectmatig kunnen we dergelijke dingen dus overduidelijk allemaal wel. Hanzelijn is hetzelfde verhaal. Deltawerken? Check. We kunnen het wel maar het is gewoon vooral hierbij fout gegaan. Dogmatisch en onwaar. | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 14:00 | |
Dat er vakbonden zijn is goed, maar in principe zouden ze niet nodig hoeven zijn als alles goed zou gaan. Het is wel onderdeel van de managementcultuur: mensen die op de bepalende posities zitten weten niet voldoende wat de situatie in het veld is. Door het gebrek aan informatie en technische kennis worden besluiten genomen die de situatie onnodig complex kunnen maken, terwijl korte lijnen veel ellende kunnen voorkomen. Het kan alleen als de lijntjes kort zijn en de afspraken duidelijk. Je moet niet te veel lagen er tussen hebben zitten. Die extra lagen zorgen voor én meer complexiteit én maken het geheel onnodig duur. Voor een simpele fabriek heb je gelijk, maar zodra de zaken complexer worden of de producten minder tastbaar dan geldt een andere waarheid. Ik raad je aan om deze docu eens te kijken: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1341495 Goed Nederlands voorbeeld is buurtzorg waar geen complexe en dure organisatie achter zit, maar waar de mensen uit het veld het voor het zeggen hebben. http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2013/februari/Semco-in-NL-2.html | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 14:03 | |
Ja klopt. Dat is met politie ook. En het leger. Als de hele wereld één groot bijtjes- en bloemetjesparadijs was ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 14:04 | |
zeker. Het is de idealist in mij die dan boven komt drijven ![]() | ||
Litpho | maandag 10 juni 2013 @ 14:12 | |
Dat is niet zo erg, maar ze lijken welhaast trots te zijn op hun onkunde in plaats van zich te laten informeren. Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat ze een band met Melanie en Wilma voelen ![]() | ||
Bitlord | maandag 10 juni 2013 @ 14:25 | |
Nu de Sprinter maar eens per halfuur op Utrecht Leidse Rijn stopt, ontstaat de ietwat komische situatie dat de niet-stoppende sprinter wel langs het perron stopt om te wachten voor een rood sein vlak voor de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, waar het spoor van 4 naar 2 sporen gaat. Wachtende passagiers dienen uiteraard een kwartier te wachten. Of het structureel is weet ik niet, maar het gebeurde toevallig wel om zowel 1350 als 1420. De wel-stoppende Sprinter richting Utrecht Centraal (1405) had Vier instappers en een uitstapper. Hopen dat dit de komende maanden wat meer gaat worden. | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 14:36 | |
Ja, helaas is het zo dat die libertarische droomeconomie waarin die bonden niet nodig zijn niet kan bestaan doordat mensen ongelofelijk competitief zijn en iedereen een ander beeld heeft van goed en slecht en het hele spectrum daartussen. Middenmanagers kunnen heel effectief ingezet worden om een groot project in hapklare brokken te gieten. Gebrek aan technische kennis hoeft geen probleem te zijn. Ik geloof niet in het principe van "de beste minister van landbouw is een boer". Dat geeft een vertekend en eenzijdig perspectief op de zaak, maar een leger adviseurs met vakinhoudelijke kennis kan een veel euhhh egaler advies neerleggen. Dan moet je natuurlijk wel naar die adviseurs luisteren. Ga ik doen (y) Danku! Een praktijkvoorbeeld betekent niet dat iets niet dogmatisch is ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 15:07 | |
Absoluut. ik ben er alleen voorstander van om het aantal mensen in hogere posities zoveel mogelijk te beperkt te houden. Dat is ook waar het vaak mis gaat, omdat dan per se de eigen zin doorgedrukt moet worden, terwijl het aannemen van zaken van anderen op dat soort momenten helemaal geen kwaad kan. Het gebrek aan kennis hoeft ook geen probleem te zijn, mits je bereid bent om deze deels op te doen, je open wilt stellen voor allerlei zaken/visies en vanuit allerlei perspectieven wilt bekijken. | ||
AverageJoe | maandag 10 juni 2013 @ 15:21 | |
Uit het vorige topic:Renfe class 130 in Fyra kleuren? Wil ik best even shoppen. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 15:24 | |
Leuk, leef je uit ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 15:31 | |
Niet dat, er vanuitgaande dat die Spaanse meuk naar hier komt, dat ooit gaat gebeuren, ze kunnen op iedere verfspatter besparen. Dus ik vermoed dan stickers. Genre zoals Noordnet deed met de wadjes ![]() ![]() | ||
ReisT | maandag 10 juni 2013 @ 15:59 | |
Die Spaanse meuk is nu toch wit met paarse streepjes? Heel toevallig een kleurstelling die goed bij het logo van Hispeed past dus een paar stickers plakken is genoeg. Een HST in Fyra kleurtjes schilderen zou wel heel erg dom zijn: dan weet je zeker dat geen reiziger het aandurft om in te stappen. | ||
KnightSolaire | maandag 10 juni 2013 @ 16:00 | |
De Benelux reed/rijdt toch ook altijd in Hispeed-kleurstelling (nou ja, deels dan)? Als ze de naam Fyra schrappen snap ik dat wel, maar de hele kleurstelling veranderen lijkt me wat overdreven.Yes please ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 16:51 | |
niet treingerelateerd, maar wel tekenend voor het ministerie van I&M: http://www.rijksoverheid.(...)allelle-kaagbaan.pdf zie pagina 3 van dit document ![]() | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 16:53 | |
Overzicht wijzigingen 27 juni t/m 11 juni 2013 t.b.v. werkzaamheden Den Bosch donderdag 27 juni t/m vrijdag 5 juli én maandag 8 juli t/m donderdag 11 juli (tot 12.00 uur) Er rijden geen treinen tussen 's-Hertogenbosch en Zaltbommel (richting Utrecht) en tussen 's-Hertogenbosch en Oss (richting Nijmegen). tussen 's-Hertogenbosch en Zaltbommel rijden NS-bussen (elke 5 minuten) tussen 's-Hertogenbosch en Oss rijden NS-snelbussen (2x per uur) en NS-stopbussen (2 x per uur) tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht rijden in de nacht van vrijdag 28 op zaterdag 29 en van zaterdag 29 op zondag 30 juni NS-nachtnetbussen (1 x per uur). _______________________________________ zaterdag 6 en zondag 7 juli Er rijden geen treinen tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch en Oss (richting Nijmegen) en Utrecht/Geldermalsen en Tiel. tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal rijden NS-snelbussen (elke 5 minuten) en NS-stopbussen (2 x per uur) tussen ’s-Hertogenbosch en Utrecht Centraal rijden in de nacht van vrijdag 5 op zaterdag 6 en zaterdag 6 op zondag 7 juli rechtstreekse NS-nachtnetbussen (1 x per uur) tussen 's-Hertogenbosch en Oss rijden NS-snelbussen (2 x per uur) en NS-stopbussen (2 x per uur) Tussen Geldermalsen en Tiel rijden NS-stopbussen (2x per uur) _______________________________ donderdag 11 juli vanaf 12.00 uur Op donderdag 11 juli is er vanaf 12.00 uur geen treinverkeer van en naar ’s-Hertogenbosch in alle richtingen. Tussen Boxtel en Zaltbommel (doorgaande reizen tussen Eindhoven en Utrecht) rijden NS-snelbussen (elk 5 minuten). Tussen 's-Hertogenbosch en Zaltbommel rijden NS-snelbussen (elke 5 minuten) Tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel rijden NS-snelbussen (elke 5 minuten) en NS-stopbussen (2x per uur) Tussen Tilburg en Oss (doorgaande reizen tussen Breda en Nijmegen) rijden rechtstreeks NS-snelbussen Tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg rijden NS-snelbussen (4x per uur) Tussen 's-Hertogenbosch en Oss rijden NS-snelbussen (2x per uur) en NS-stopbussen (2x per uur) _______________________________ Busroute van en naar Zaltbommel (en Utrecht), klik op de link Busroute van en naar Oss, klik op de link Bron | ||
ReisT | maandag 10 juni 2013 @ 17:04 | |
Als ze de naam schrappen en vervangen door een nieuwe naam die ons de hele Fyra moet doen vergeten zou ik toch ook verwachten dat ze de bijbehorende speciale kleurstelling afschaffen. Dat is minder overdreven dan de vorige actie om die rijtuigen van binnen én buiten een hele nieuwe kleurstelling te geven voor een "tijdelijke" inzet op de HSL. Anders trek je gewoon alle stickers eraf dan zijn die rijtuigen weer blauw/geel. | ||
KnightSolaire | maandag 10 juni 2013 @ 17:06 | |
Op zich wel een goed idee. Een nieuwe verse start. Marketing bij NSH zal er vast al (lang) mee bezig zijn ![]() E: Misschien een idee om het gewoon voorlopig "Intercity met toeslag" te noemen en de tarieven gelijk te trekken met de toeslag zoals vereist voor de ICE. E2: Oh nee dat kan niet want voor ICE hoef je geen toeslag (meer) te betalen als je een NS-abonnement hebt en dat moet bij Fyra wel. Hmm. [ Bericht 6% gewijzigd door KnightSolaire op 10-06-2013 17:50:35 ] | ||
Viezze | maandag 10 juni 2013 @ 17:35 | |
Als ze het maar beter aanpakken dan het voorlaatste weekend, toen was het janken met de pet op qua bussen ![]() | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 17:44 | |
Als ik de materieelinzet zo bekijk verwachten ze er niet veel van: 's-Hertogenbosch v. 06:53 VIRM-VI ipv VIRM-VI+IV 's-Hertogenbosch v. 06:53 VIRM-IV ipv VIRM-VI+IV | ||
WhiteJoker | maandag 10 juni 2013 @ 17:47 | |
De Zweedse machinisten mogen hun rok binnenkort verruilen door een korte broek die door Arriva wordt aangeleverd, aldus NOS.nl. Tenminste, Arriva gaat in gesprek met de vakbond. | ||
Ireyon | maandag 10 juni 2013 @ 17:56 | |
Maar.. de huidige kleurstelling is over de middelste 2 rijtuigen letterlijk het woord Fyra aan de zijkant. | ||
Viezze | maandag 10 juni 2013 @ 17:59 | |
We gaan het meemaken ![]() Ik reis de laatste tijd zo af en toe van Groningen/Zwolle naar Tilburg, al een aantal weekend last gehad van werkzaamheden ![]() | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 18:01 | |
Kun je dan niet beter over Rotterdam reizen? | ||
Viezze | maandag 10 juni 2013 @ 18:06 | |
Nou je het zegt, dat geeft de reisplanner ook als advies aan (maar ook met de bus). Dat is wel beter dan. Duurt wel 43 minuten langer dan normaal ![]() Overigens geeft de reisplanner ook een optie met Fyra aan, die welgeteld 0 minuten sneller is dan zonder Fyra ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:12 | |
Wel toeslag betalen he ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 18:16 | |
Fyra is toeslagvrij staat er op het kaartje hierboven toch? | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:17 | |
ja okee, maar dat is alleen maar voor deze werkzaamheden. Ik had het meer over de "normaal gesproken" situatie. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:20 | |
| ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 18:21 | |
Joepie. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:22 | |
het verspreiden van nieuwsbrieven zonder interpunctie is goedkoper maar ja dikke vette pech want al ons geld zit al in de hsl groetjes aan je moeder doei | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 18:32 | |
Mijn Italiaanse eten doet een Fyraatje en is ontzettend vertraagd. Hopelijk is het wel nog enigszins van eetbare kwaliteit. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:35 | |
Als je een pizza hebt waar de bodemplaat onderuit tieft, dan ziet het er somber uit ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 18:42 | |
Dan klaag ik Italië aan en komt er vast een persco van Super Mario volgende week waarin alle beschuldigingen ontkent worden. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:43 | |
Ja godverdomme kan ik weer gaan boeken. Wat denk je dat dat kost iedere keer?? ![]() | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 18:51 | |
![]() | ||
Duvel | maandag 10 juni 2013 @ 18:53 | |
Ligt er aan of je Baas bent, dan is het priceless. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 18:56 | |
Da's waar ![]() | ||
Viezze | maandag 10 juni 2013 @ 19:00 | |
Voor een extra-speciale trein met bijzondere bestickering die extreem gefaal uitstraalt. Dat is toch ook wat waard ![]() In dat geval toch maar eens proberen voor deze trein een stille dood sterft | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 19:03 | |
Vooralsnog heb ik ze teruggestuurd want ik had geen pizza besteld maar wel gekregen. Samen met nog twee andere dingen. Breng me mijn pasta, eikel ![]() | ||
bork | maandag 10 juni 2013 @ 19:06 | |
Filmpje dan maar ![]() http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22828150 Roslagsbanan line ook leuk ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 10-06-2013 19:28:43 ] | ||
arkkey | maandag 10 juni 2013 @ 19:22 | |
Roslagsbanan, zonde line. Anders is het hetzelfde als HSL lijn zeggen ![]() | ||
bork | maandag 10 juni 2013 @ 19:27 | |
En dat doen een hoop mensen ![]() ![]() ![]() | ||
Sandrvich | maandag 10 juni 2013 @ 19:39 | |
Jáhoor; SNCF gaat weer eens staken donderdag. Achterlijk werkschuw tuig! ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 19:55 | |
zo vaak staken ze toch niet? ![]() | ||
Mr_Klaasje | maandag 10 juni 2013 @ 19:59 | |
Fixed something. | ||
greavy | maandag 10 juni 2013 @ 20:03 | |
Vandaag heb ik van de TSP in België eens een net antwoord gehad, waarom de HLE11 niet doorging. Via kennissen aldaar de informatie vergaard. De hoofdzakelijke reden: Loc 1187, de beste van de vloot, heeft enige tijd in Park gestaan (oftewel terzijde). Dit heeft de lok niet goed gedaan, en zeker dat hij al met enkele gebreken aan de kant is gezet, werd het er niet beter op. Omdat NMBS deze locs niet meer gaat inzetten, heeft NMBS geen baat bij herstel om een afscheidsrit mogelijk te maken voor hobbyisten, want dat kost de NMBS onnodig veel geld. Hierop heeft de NMBS besloten de kosten door te rekenen aan de huurder van de loc, de TSP. Indien de TSP dit zou doen, zouden ze iedere deelnemer ongeveer ¤70 extra moeten laten betalen. Dat vond de TSP niet kunnen. Dan krijg je nooit genoeg deelnemers ... De tweede reden was ook duidelijk: er waren maar 84 inschrijvingen voor de rit. Er waren nog minimaal 40-50 inschrijvingen nodig .... En het is niet de eerste keer dat de TSP te maken heeft gehad met reparatiekosten voor de afscheidsrit. Met de HLE26-rit van vorig jaar kwam dit ook al naar voren, en toen heeft de TSP besloten dit vanuit een reservepotje te betalen. Dit werd toen niet doorgerekend aan de deelnemers. Omdat de TSP ook maar een stichting is, en het van gulle gevers moet hebben, konden ze het dit keer echt niet doen. | ||
greavy | maandag 10 juni 2013 @ 20:15 | |
Vanwege een dijkdoorbraak bij Fischbeck in Duitsland (Sachsen-Anhalt) is er geen treinverkeer meer mogelijk op de hogesnelheidslijn Hannover-Berlijn en Frankfurt-Berlijn. Hierdoor rijdt de IC-Berlijn NIET tussen Hannover en Berlijn. Tussen Hannover en Berlijn zijn er vervangende IC's en ICE's ingelegd, die circa 2 uur langer onderweg zijn. | ||
Zug-Chef | maandag 10 juni 2013 @ 20:17 | |
Volgens de DB-website rijdt de ICE Berlijn-Ruhrgebiet gewoon om tussen Stendal en Spandau via Wittenberge met 2x kopmaken. ICE's Berlijn-Frankfurt(-Zwitserland) gaan non stop naar Fulda vanaf Berlijn. | ||
KnightSolaire | maandag 10 juni 2013 @ 20:25 | |
Zijn er ergens punctualiteits- en uitvalcijfers te vinden? Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd wel stukken beter qua punctualiteit en uitval. Het is tenminste lang geleden dat ik een nieuwsbericht zag dat er ergens een V160 was stilgevallen ![]() | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 20:27 | |
rijksoverheid.nl zoeken naar HSL-Zuid rapportages. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 10-06-2013 20:32:54 ] | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 20:48 | |
voor de liefhebbers die wel eens naar de Railcam bij Helmond tuurden is er slecht nieuws. Het huis waar de cams hingen is zo ongeveer in vlammen opgegaan http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=9226 | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 20:50 | |
In de vooravond heeft een V250 stel een rangeerbeweging gemaakt op de Watergraafsmeer. | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 20:53 | |
is niet gek, want op de Meer staat het spul al snel in de weg en bovendien hou je die rommel zo nog wat rolvaardig | ||
Bitlord | maandag 10 juni 2013 @ 21:01 | |
Aangezien de V250-foto's van mij hier en op Skyscraperscity kennelijk dusdanig veel zijn bekeken, ben ik even door de bandbreedtelimiet van 10 gig heen van Photobucket. Een aantal foto's van mijn bezoekje aan station Utrecht Leidsche Rijn van vanmiddag staan hier: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Station_Utrecht_Leidsche_Rijn | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 juni 2013 @ 21:04 | |
ZIJN ER GEWONDEN GEVALLEN? | ||
Mr_Klaasje | maandag 10 juni 2013 @ 21:08 | |
Nee, tuurlijk niet. Zo gevaarlijk is zo'n ding nou ook weer niet. | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 21:09 | |
Tijd om over te stappen naar Imgur? | ||
MPG | maandag 10 juni 2013 @ 21:09 | |
Nee, alleen onderdelen ![]() | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 21:10 | |
![]() Via Dumpert. [ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-06-2013 21:16:27 ] | ||
Bitlord | maandag 10 juni 2013 @ 21:12 | |
Ik was eerst bij Imageshack tot die lijers opeens totaal disfunctioneerden. Ik vraag me even af wat photobucket de komende tijd gaat doen. | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 juni 2013 @ 21:13 | |
Nou,,, volgens iedereen wel. Alleen de pastabakkers hebben er nog vertrouwen in. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 juni 2013 @ 21:13 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 10 juni 2013 @ 21:15 | |
Op foto's waar je toch geen fuck met de rechten te maken wil hebben (screenshots en blah) gebruik ik ook altijd imgur. Oneindige opslagruimte en bandbreedte en een handige chrome-plugin waarmee je gewoon je screenshot kan ctrl-v'en of een foto kan slepen. Superhandig. | ||
remcoP | maandag 10 juni 2013 @ 21:18 | |
![]() ![]() | ||
WhiteJoker | maandag 10 juni 2013 @ 21:19 | |
Ben benieuwd waar dat was. Ik weet dat er een brandmelding op station Nijmegen was rond die tijd, maar of het station echt ontruimd is durf ik niet te zeggen. | ||
Ajaxfan | maandag 10 juni 2013 @ 21:39 | |
Het is dat de Fyra geen testritten meer mag rijden anders was er een heel makkelijke grap te maken. ![]() | ||
Mr_Klaasje | maandag 10 juni 2013 @ 21:39 | |
Er was iets van een ontruiming op Amsterdam C. | ||
Fiorano | maandag 10 juni 2013 @ 21:59 | |
Vind deze leuker ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 22:07 | |
je kunt niet hotlinken bij dumpert | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 22:14 | |
De dagstatistieken van @Failra? Niet officieel, maar het geeft een idee. | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 22:27 | |
Vaker dan je denkt, maar meestal regionaal en is de overlast beperkt tot bijvoorbeeld de spitsuren... Vaak word aangegeven "In verband met een Staking rijden er op Dinsdag op RER B 4 op de 5 treinen, op RER A 5 op 6 treinen..." en dergelijke. Niet alles haalt de pers in Nederland, sterker nog , niet alles haalt huize Duck zelfs... ![]() Wat gaat er staken Sandr? | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 22:30 | |
Je had geluk, ik verveelde me de afgelopen 10 minuten. Hieronder enkele screenshots uit dit document: ![]() ![]() ![]() | ||
KnightSolaire | maandag 10 juni 2013 @ 22:40 | |
Hmm, met name wat betreft uitval nog steeds niet voldoende dus. ![]() Dank voor het opzoeken, handige bron om te weten voor al uw feitjes over de HSL die rapportages. | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 22:41 | |
Mocht je nog geïnteresseerd zijn, vrijdag is ook de kwartaalrapportage van Rijkswaterstaat uitgebracht over de wegen ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 22:44 | |
Tering, Nationaal dit keer ![]() ![]() | ||
Bitlord | maandag 10 juni 2013 @ 22:52 | |
http://www.rijksoverheid.(...)e-rijkswegennet.html Voor alle anderen die ook al een kwartier aan het zoeken waren. | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 22:53 | |
DB: In Frankrijk zal van 12 juni 20:00 tot 14 juni 8:00 gestaakt worden bij de SNCF. http://www.bahn.de/blitz/view/fernverkehr/uebersicht.shtml | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 23:06 | |
Eurostar verwacht dat zij er geen last van zullen hebben. | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:10 | |
Waarom nou weer? Zo van, we hebben al 2 weken niet meer gestaakt, wordt hoog tijd? | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:13 | |
Bork nog online? | ||
b2py | maandag 10 juni 2013 @ 23:13 | |
Bel hem, en laat dan niks horen! ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 23:14 | |
Tegen het Samenvoegen van de SNCF en de RFF (Zegmaar Prorail) Bron: http://nord-pas-de-calais(...)perturbe-267595.html | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:19 | |
hihi haha domo vla | ||
bork | maandag 10 juni 2013 @ 23:25 | |
nog 30 seconden minuten en ik moet niet in slaap vallen. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:26 | |
Oh hmm ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:27 | |
http://www.bahn.de/blitz/(...)1_hochwasser_v17.pdf Het lijkt of we er met 1 uur vertraging vanaf komen | ||
bork | maandag 10 juni 2013 @ 23:28 | |
A, joh, het zijn Duitsers donderdag rijdt alles weer. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:31 | |
Dat kon weleens tegenvallen ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 23:34 | |
Opveegwerk? | ||
Dr_Flash | maandag 10 juni 2013 @ 23:34 | |
daar ben ik nog niet geweest nee. | ||
Peterselieman | maandag 10 juni 2013 @ 23:35 | |
Frico was veel beter ![]() En het mooie is dat je in Leeuwarden bijna door de fabriek heen rijdt ![]() | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 23:35 | |
Lijkt mij een staking tegen het overhevelen van de taken van SNCF Infra naar RFF? | ||
Darkwing_Duck | maandag 10 juni 2013 @ 23:37 | |
Ik haal er "Hervormingen" uit dat kan je breed inzetten natuurlijk. Van mij mag er best gestaakt worden wat me wel stoort is het "....Maar we doen het ook voor uw verbinding en veiligheid hoor Mevrouwtje ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 10 juni 2013 @ 23:47 | |
Voor zover ik weet is de huidige situatie in Frankrijk als volgt: - Vervoerders (SNCF, Eurostar, goederenboeren, enz) - SNCF Infra: doet onderhoud aan bestaand spoor - RFF: regelt het aanleggen van nieuw spoor en het opwaarderen van bestaande spoorlijnen. RFF heeft bij de oprichting een groot deel van de schuld van SNCF overgenomen, de schuldenlast bedraagt zo'n ¤ 31 miljard. Er werkt ongeveer 1500 man. - DCF: doet de capaciteitsverdeling op het Franse spoorwegnetwerk De Sarkozyregering heeft een hervormingsplan aangekondigd, dat de Hollande-regering voortzet. De taken van SNCF Infra, RFF en DCF zouden worden samengevoegd zodat er een soort Franse ProRail ontstaat. Het doel is een kwaliteits- en efficiëntieverhoging, minder kosten en meer opbrengsten voor RFF. Ook moet het voor concurrenten makkelijker worden om toegang te krijgen tot Franse sporen. IRJ heeft een interview met Guillaume Pépy (CEO SNCF) over de aanstaande hervormingen. [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 11-06-2013 00:30:15 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:00 | |
Voor added pleasure: Ook de Franse luchtverkeersneukfouten gaan staken komende dagen | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:11 | |
Thx James, ik ben een hoop wijzer ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:13 | |
Treinreizigers vast door hoogwater Toegevoegd: 10-06-2013 23:12 In Berlijn zijn duizenden reizigers op het centraal station gestrand. Door het hoge water kunnen veel treinen niet rijden. Dat leidt tot annuleringen en urenlange vertragingen. De spoorverbinding tussen Berlijn en Hannover is gedeeltelijk onbegaanbaar. Daardoor rijdt onder meer de hogesnelheidstrein ICE niet meer op dat traject. Brugpijlers Ook andere treinverbindingen rijden niet of met grote vertraging. Daardoor is het zo goed als onmogelijk om per spoor vanuit Berlijn naar Frankfurt, München en zelfs Amsterdam te reizen. De oorzaak van de problemen op het spoor is de dijkbreuk bij Stendal in de deelstaat Saksen-Anhalt, ten westen van Berlijn. Daardoor worden de brugpijlers van de nabijgelegen spoorbrug over de Elbe ondermijnd. Deutsche Bahn vind het niet verantwoord treinen over die brug te laten rijden. De spoorvervoerder kan nog niet zeggen hoe lang het oponthoud gaat duren. Bron http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/pa/viaweb/article_id/516507 | ||
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:22 | |
mm, Wittenberg daar ben ik al geweest, hoop toch Brunswijk onveilig te maken ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:29 | |
Tsja ik zag dat we daar 2 uur hadden? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:30 | |
soberzo, alles achter Hannover IS al onveilig. | ||
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:37 | |
Dan ga jij lekker tukken, ik vermaak me wel ![]() | ||
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:38 | |
Morgen naar Leuven met the Missus, ook altijd leuk ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:45 | |
Misschien moeten we maar eens goed in de gaten houden of we niet een uur eerder uit dat tochthol weg kunnen om toh op tijd in B te zijn ![]() | ||
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:51 | |
Flexi(bili)ty is my middle name ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 11-06-2013 07:55:25 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:55 | |
Die rotzooi hebben ze in Berlin zelf ook hoor ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 08:33 | |
"Dames en heren, welkom in de hogesnelheidstrein naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam." Het begint er steeds meer op te lijken dat het merk Fyra geheel wordt afgeserveerd. Nou kun je twjifelen over 'hogesnelheidstrein', een opgepimpte intercity die 160 km/h rijdt zou ik nou niet echt een HST noemen ![]() De oude Tatra-trams die ze daar hebben rondrijden zijn best wel grappig ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door James1988 op 11-06-2013 08:48:08 ] | ||
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 08:55 | |
Misschien definieert NS iedere trein die over de HSL rijdt gewoon als hogesnelheidstrein ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 08:57 | |
Misschien zat je wel in een Thalys terwijl je het niet door had! ![]() | ||
Flodder450 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:06 | |
Zo, een wuppie op het spoor gezet in Appingedam, wuppie is echt gewoon gesmolten ![]() | ||
Flodder450 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:07 | |
Maar nu wil ik wel eens weten, welk voorwerp is écht een gevaar voor ontsporing dan? ik denk niet dat een muntje of een wuppie echt zoveel schade aanbrengt als bijvoorbeeld een balk ofzo ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:16 | |
Was het maar waar ![]() Dan was ik tot Amsterdam blijven zitten ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:22 | |
Ik vermoed dat we dat niet hier moeten toen, vorige keer werden we hier ook tot de orde geroepen toen er verteld werd hoe je met een klein voorwerp een seinstoring kon veroorzakzen ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:23 | |
Overwegen zijn ook zo makkelijk kapot te krijgen. | ||
Flodder450 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:23 | |
Ik heb wel gelezen dat iemand een keer een wisselinstallatie heeft ontregelt met één muntje ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:24 | |
Een muntje is geen gevaar voor de trein, maar wordt wel een projectiel. Het zou maar in iemands oog terechtkomen... | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:24 | |
Ironische kant van het verhaal, ProRail verkondigd het zelf ook op informatiedagen op scholen. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:25 | |
Is er een lespakket te downloaden? ![]() Edit: Jep ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:28 | |
Het grappige is dat iets wat in het ene land goed werkt (zoals muntjes op spoor leggen) in een ander land best wel eens niet zou kunnen werken, omdat daar andere systemen worden gebruikt. In België worden bijvoorbeeld assentellers en pedalen gebruikt, terwijl in Nederland spoorstroomlopen de gangbare manier van detectie is. Tevens: de excuus-Benelux ziet er niet echt goed uit. Ik zag 'm zojuist op Den Haag HS: afbladderende verf, ronduit smerig (heeft de wasstraat al even niet gezien vermoed ik) en er is vast wel het nodige defect. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:28 | |
Hoeveel omlopen zijn er? 3? En Hoeveel zijn er nodig voor de Dienstregeling? 3 ? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:29 | |
Met een stammetje of 3 moet je dat wel kunnen redden ja. Voeg er nog wat reserve aan toe... het zou me verbazen als ze meer dan 5 stammen hebben. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:31 | |
Zijn alle setjes nog bewaard gebleven? Dus dan staat er nog een deel in de mottenballen? | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:34 | |
Op de Dijksgracht staan nog 12 rijtuigen geparkeerd. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:37 | |
deel staat terzijde, een ander deel is gebruikt om het Fyra HST-zonder-naam-materieelpark te versterken. | ||
Flodder450 | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:42 | |
dat weerhoud mij ervan om een muntje op het spoor te leggen, stelnou dat dat ding wegschiet, dat kreng gaat dwars door je heen denk ik ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:44 | |
In 99% van de gevallen zal de trein het muntje nooit halen omdat de TRDL een TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor) melding krijgt. Wat volgt is een 'seinstoring' en mag de aannemer gaan kijken wat de oorzaak is. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:49 | |
Niet voor een muntje op een spoorstaaf. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:51 | |
Nee dat is waar. Ik dacht weer ergens anders aan ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 11 juni 2013 @ 09:54 | |
Aan de binnenkant is het niet veel beter. Heel de toiletten onder de graffiti, scheuren in de vloer afgedekt met wat plaatmateriaal, coupédeuren hangen er op z'n Fyra's in (scheef en gaan niet dicht). 't Is een schande, maargoed, what else is new. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:11 | |
"Hallo reiziger, goedemorgen en van harte welkom bij Fuck You Travels! Gaat u vooral lekker zitten en maakt u zich niet te druk om de erbarmelijke staat van het rollend materieel, dat doen we zelf namelijk ook niet." [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 11-06-2013 10:32:22 ] | ||
bork | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:32 | |
De onze heeft 2 kapotte wc's, kapotte airco in een wagon, deur van wc 3 kan niet op slot, ik blijf maar zitten denk ik. De achterste wagons waren niet echt gevuld in Rotterdam' in Roosendaal echter wel. | ||
DriekOplopers | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:35 | |
Kun je foto's maken? | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:37 | |
Hierover gesproken, laatst waren ze in Scheemda voor een gedeelte op het spoor (1) aan het werk om bij het perron te kunnen. Er zat een kortsluitlans tussen de sporen, maar ze maken op dit baanvak toch gebruik van assentellers? Wat heeft dit dan voor een nut? | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:40 | |
Macht der gewoonte / standaardprocedure misschien? | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:41 | |
Op de stations liggen vrijwel allemaal Prikspanningspoorstroomlopen. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:41 | |
ben benieuwd naar jouw foto's van hoe bagger het eruit ziet ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:42 | |
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd! ![]() | ||
Peter | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:44 | |
op de Binckhorst zag ik nog minimaal 2 stammen en 1 loc staan.. | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:45 | |
![]() | ||
Hoog_groen | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:46 | |
En waar wél assentellers liggen, zijn er meestal werkplekbeveiligingsschakelaars gsschakelaars, die de beveiliging beïnvloeden. | ||
JDude | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:49 | |
Menig stuiver plat laten rijden vroeger ![]() | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:49 | |
Ah ik zie het al. Ik vroeg me af waarom roestrijden dan alsnog niet nodig was (spoor 1 in Scheemda ligt er nogal verroest bij maar wordt wel gebruikt), maar omdat er spanning op staat is dat dus niet nodig. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:49 | |
Een manier van treinbeveiliging waarbij er een (lage) spanning op de sporen staat. Wanneer er een trein overheen rijdt wordt het circuit gesloten en weet het beveiligingssysteem dat het spoor bezet is. Hiervoor is het van belang dat er geen roest op het spoor ligt, de regelgeving schrijft voor dat spoor met PSSSL minstens iedere 24 uur door minstens 20 assen bereden moet worden. klopt dat allemaal? | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:50 | |
Oh dan klopt mijn redenatie toch niet. Laatst vroeg ik een keer aan ziggy of spoor 1 in Scheemda wel gebruikt werd, en dat gebeurde wel eens. Toch ligt er een aardig laagje roest op, maar hij gaf aan dat er ter plekke assentellers zijn. Misschien toch geen PSSSL in Scheemda dan? | ||
Hoog_groen | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:51 | |
Juist wel. Bij assentellers heeft roest geen invloed, bij spoorstroomlopen wel, omdat roest isolerend werkt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:51 | |
Op wat voor bord Scrabblen jullie? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:52 | |
![]() | ||
Hoog_groen | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:52 | |
100x100. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:53 | |
Heb ik er nog twee: spoorstaafconditioneringssysteem wielflenssmeerinstallatie | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:53 | |
Scheemda heeft psssl. ![]() | ||
JDude | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:54 | |
hogesnelheidspizzavretertreindebacle | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:55 | |
Klopt wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorstroomloop) dan op het punt dat de prikspanning als het ware door de roest heen gaat omdat het een hogere spanning heeft? | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:56 | |
Dat is wel het idee ja. | ||
Hoog_groen | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:57 | |
Het fijne weet ik er niet van, maar psssl is ook pulserende spanning. Dat heeft er ook mee te maken, meen ik. | ||
Flodder450 | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:57 | |
okey, dat is wel heel erg ![]() | ||
ReisT | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:59 | |
Die is niet vaker gaan rijden en ook niet met langere treinen dus waarom moest die dan versterkt worden? Bijna al het materieel van de oude Benelux zou dus gewoon beschikbaar moeten zijn. Alleen die gehuurde Oostenrijkse bakken natuurlijk niet maar hé, hoe veel maanden hebben ze nu al de tijd gehad om die weer opnieuw in te huren? Anders moeten de Belgen ook nog wat geschikt spul hebben staan. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:00 | |
Bovenleidingspanningsschakelaar | ||
DriekOplopers | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01 | |
Bovendien bespaart beginnen in Den Haag ipv Amsterdam ook nog een omloop. | ||
JDude | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01 | |
Meestal stond ik overigens gewoon braaf naar de treintjes te kijken, met als favoriete locatie een weggetje tussen de lijn Nijmegen-Arnhem en de inmiddels opgeruimde boog van Nijmegen naar Tiel. Geen idee meer wat er allemaal langsreed daar. Ik herinner me nog wel getrokken treinen met paarse rijtuigen. Huurspul was dat geloof ik? Verder zal er ook wel wat oud dieselspul hebben gereden bij gebrek aan waslijn naar Tiel. Plan U misschien? | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01 | |
Meer reservematerieel. Tot enkele maanden terug hadden ze slechts 1 stam extra, en dus niet echt een reserve. | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:02 | |
Kijk, weer wat geleerd vandaag | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:13 | |
Llanfair%@$%@#%@#&gogogoch | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:20 | |
PSSSL gebruikt een hogere spanning dan de GRS-spoorstroomloop die in de rest van Nederland ligt. Dit heeft als gevolg dat je minder last hebt van roestvorming. Je kan hoeft dus minder vaak roest weg te rijden. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:23 | |
36 uurs tripje geboekt om te roeren in de metro en de tram van Marseille ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:25 | |
Kijk je wel uit voor de snelle taxi's die daar ook rondrijden? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:35 | |
Lekker aan de Vieux Port gaan zitten man ![]() | ||
ReisT | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:37 | |
Als paars ook bordeauxrood kan betekenen dat zullen dat gehuurde Belgische rijtuigen zijn geweest. M2 of K4 was dat dan. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:52 | |
Ik heb er nog in gezeten ja, super relaxte treinen waren dat. Lekker pluche beklede banken, ook in de 2e klas ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:02 | |
Heb ik iets gemist? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:03 | |
Dat was toch bruining ¨leer¨ | ||
Fiorano | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:05 | |
Film? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:05 | |
precies ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:08 | |
Film? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12 | |
Taxi 1,2,3 en 4 van producer Luc Besson ![]() | ||
BoxeurDesRues | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:13 | |
Renfe AVE wat een beest is dat. ![]() Alleen jammer dat de lange afstanden zo duur zijn in Spanje. | ||
Sandrvich | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:43 | |
Er stond net even een paar tellen op Op de Rails-Facebook dat de koninklijke trein (zonder koninklijk echtpaar) om 13h00 door Tilburg sjeest, 13h15 in Breda en dan doorrijdt naar Roosendaal. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:44 | |
Gaan we weer hoor ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:46 | |
Gaan ze daar nou ook al beginnen? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:47 | |
Morgen koninklijk bezoek in Roosendaal ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:51 | |
Ireyon en Wimpie-Lexie zijn homies4life jwz ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11 | |
Roosendaal geeft gewoon 180.000 euro uit aan een bezoekje van 35 minuten. Honder. Tachtig. Duizend. euro. En het station ligt erbij als een teringzooi (weet je nog dat ik 2 maanden terug riep dat we Chipkaart-poortjes zouden krijgen? Staan er nog steeds niet). Nee dat belooft echt wat, vind het niet jammer dat ik morgen heel de dag gewoon in Eindhoven zit. | ||
arkkey | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11 | |
Ziet er voor mij uit als een TGV in een antieke/lelijke kleurstelling, maargoed ![]() | ||
ReisT | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:33 | |
Dat is geen TGV maar een Pendolino in Renfe-kleurtjes. En die is te langzaam om nog AVE genoemd te mogen worden. De Spaanse versie van de TGV ziet er zo uit: ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:40 | |
Blijkbaar heten er meer hondjes fikkie Pendolino. ![]() | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:44 | |
Pendolino staat voor kantelbak. Dus de ICE-TD zou ook een Pendolino kunnen zijn en dergelijke. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:45 | |
Ja, zo is het wel een erg generieke naam ook eigenlijk. (nee we gaan niet nu een lijstje opboeren met kantelbakmaterieel aus aller Welt ![]() | ||
Sandrvich | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:48 | |
![]() Koninklijke trein passeert in Dorst (Brabant). Willem-Alexander is vandaag op bezoek in Oisterwijk, Goirle en Tilburg, maar om de trein veilig te parkeren zijn ze maar even doorgereden naar Roosendaal. Met dank aan "Op de Rails" die "per ongeluk" de dienstregeling op internet zette. ...In de luchtvaarthobbywereld is het de normaalste zaak van de wereld dat je dat soort dienstregelingen kan vinden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:49 | |
Goed gevangen Sander ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:51 | |
Beetje jammer dat de zon niet schijnt, joekel van een BVL-paal in beeld staat en van de hekjes. Verder wel leuk hoor. (:P) | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 13:59 | |
Nou inderdaad. Volgende keer even op tijd met je trapje en je kettingzaag erheen en ff die BVLpaal wegsnoeien ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:00 | |
Ja, en ik zie geen sluitseinen. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:05 | |
![]() | ||
Sandrvich | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:17 | |
Dan nog de straatstenen eruit halen en graszoden inzaaien, de paaltjes uit de grond trekken & weerraketten bestellen, zo ben ik tenminste verzekerd van een betere foto morgen. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:18 | |
De locs mogen ook wel wat strakker in de verf staan ![]()
| ||
Bitlord | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:27 | |
Ergens in de haven van Marseille moet er nog een PCC-tram van het oude net staan. Ik heb hem niet kunnen vinden helaas. De andere staat in Breil-sur-Roya bij volgens mij een best leuk museumpje, maar dat zul je wel niet kunnen bereiken binnen de tijd. | ||
Sandrvich | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:30 | |
Ik ben in dat museum in Breil-sur-Roya geweest, daar stond inderdaad een oude Marsiliaanse tram! Ik zou eens moeten kijken of ik er nog foto's van heb. @ Darkwing: Marseille is gaaaaaf! ![]() | ||
arkkey | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:37 | |
Over metro's gesproken, ik was op zoek naar schaalmodellen van de Stockholmse metro, en zodoende uitgekomen bij http://jorgenedgar.se/ Deze maakt zover ik weet schaalmodellen voor het spoorwegmuseum in zweden, en doet allerlei custom jobs. Kijk o.a. wat bij de custom modellen voor NL staat ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:43 | |
Kan niet, die treinen hebben nooit bestaan ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:52 | |
Vandaag zijn een aantal kamerleden vertrouwelijk bijgepraat over de stand van zaken rond de V250, dodo | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:54 | |
Door wie? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 14:55 | |
stond er niet bij | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:04 | |
http://nos.nl/artikel/516765-mansveld-stelt-nscommissie-in.html
| ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:06 | |
Het is duidelijk dat het verhaal over managers zonder spoorse kennis Den Haag nog niet bereikt heeft. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:09 | |
Veenman ![]() Terecht stelt het NOS-artikel dat hij deels verantwoordelijk is voor het Fyra-debacle en nu weer zitting in een commissie? En verder wat Duvel zegt | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:13 | |
Ja, maar dit gaat niet alleen over de Fyra he. Ook over de splitsing NS/PR (volgens mij ook onder Veenman gebeurd?) en over de winterellende. | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:15 | |
NS/ProRail splitsing is onder Den Besten ingezet. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:15 | |
Deze commissie werd al opgericht voor het Fyra debacle, ergens een brief half februari uit mijn hoofd. Voor de langetermijnvisie spoor. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17 | |
Het bevat veel meer dan de Fyra ja, maar waar het om gaat is dat je nu een oud-bestuurder van de NS vraagt om zitting te nemen in een commissie, terwijl je op dit moment vraagtekens kunt zetten bij zijn presteren in het verleden. Verder laat je hiermee ook zien dat het ministerie niet onafhankelijk van de NS kan opereren, terwijl dit als concessieverlener wel zou moeten. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:17 | |
Oh okee ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:18 | |
Kortom, het zoveelste brevet van volstrekte onkunde van de overheid. | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:18 | |
Zoals heel oud-NS onder Den Besten naar de tering geholpen is. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:18 | |
We hebben het al topics lang over ontbreken van kennis van het werkveld. Wordt er een commissie spoor opgezet en mag er geen persoon inzitten met ervaring in de spoorsector? | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:22 | |
Klinkt als een goeie vent voor in die commissie. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:23 | |
Eens. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:23 | |
dat er iemand met spoorkennis in zit is goed, maar op dit moment kun je bij Veenman wat vraagtekens zetten. Het lijkt me dat er ook wel anderen zijn die zitting kunnen nemen in zo'n commissie en daarbij moet je natuurlijk niet alleen naar de NS kijken, maar zeker ook naar andere vervoerders en ook ProRail, evenals andere spoorgerelateerde bedrijven. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:42 | |
Noem eens een paar namen, die ook spoorse ervaring hebben en tijd hebben voor zo'n commissie. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:44 | |
dat is een onmogelijke opgave, omdat veel van die mensen richting buitenwereld helemaal niet zo bekend zijn en je daarnaast geen inzicht hebt of ze beschikbaar zijn of niet | ||
remcoP | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:44 | |
Alle topbestuurders die ontslagen zijn bij HiSpeed. Siebers enz. ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:45 | |
dat is dus het gekke: Siebers heeft officieel nog geen ontslag gekregen bij NS Hispeed | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:47 | |
* James1988 ? ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:52 | |
Jawel hoor. Arco Sierts, Rian van de Borgt en zo zijn er nog wel wat intelligente techneuten te verzinnen. Er zit hier ook wel iemand die er van mij in zou mogen. Misschien wel twee. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:00 | |
Nee dank je, ik kijk wel uit ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:05 | |
Dat zijn wel goeien ja. Alleen als de resultaten ook echt in de langetermijn spooragenda verwerkt worden ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:06 | |
Verder heeft Youp van't Hek zijn licht over de Fyra laten schijnen. Niets nieuws, maar staan af en toe wel leuke zinnetjes in http://www.nrc.nl/youp/2013/06/08/fyrus/ | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:06 | |
En daarom is het ook niet terecht om meneer Veenman direct af te schrijven. Diverse ministers hebben het ook verkloot en zijn daarna in de top van diverse bedrijven aan de slag gegaan. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:10 | |
Ik dacht dus dat die hier vast al voorbijgekomen zou zijn dus daarom maar niet gepost. Smakelijke Youp weer inderdaad ![]() | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:11 | |
Dat is wat anders, die bedrijven zijn privaat gefinancierd en mogen lekker zelf doen wat ze willen. Bij de overheid werkt dat toch net even wat anders. Column van Youp had ik ook nog niet gelezen, steengoed ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:13 | |
mja, Veenman heeft op dit moment wat de schijn tegen en daarom is het beter om even pas op de plaats te maken, niets meer, niets minder. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:14 | |
Precies. Je kan het nu echt niet meer maken om nog fouten te maken. Zelfs de schijn daarvan moet je voorkomen. Alles moet op tafel, eerlijk en open. | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:34 | |
Omdat ie geen hoofdschuldige is? Omdat ie van de NS Groep een onmogelijke opdracht heeft meegekregen? | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:35 | |
Arco Sierts maakt toch met iedereen ruzie? | ||
Duvel | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:36 | |
Ook een reden dat ik ongeschikt ben. | ||
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:41 | |
Volgende week een weekend naar Keulen toe. Maar ik moet tot 14:00 werken, en wil proberen de ICE van 17:02 uit Utrecht of 17:37 uit Arnhem te nemen naar Keulen op vrijdag. Iemand een idee of het gratis parkeren is bij Arnhem Zuid of omliggende stations? Volgens mij is Elst gratis parkeren? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:42 | |
Hij verkoopt de NS regelmatig schoppen en ik weet dat er op ovinnederland.nl redelijk veel mensen zitten die hem een eikel vinden maar hij heeft gewoon wel heel veel verstand van zaken. Zulke mensen heb je nodig. | ||
WhiteJoker | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:43 | |
Even gegoogled op zijn naam en ik kwam bij dit artikel uit. Klinkt wel alsof wat hij zegt logisch is. Nu moet er nog iemand luisteren. | ||
arkkey | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:48 | |
Commissie van zwaargewichten vooral wat betreft salaris dus? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:49 | |
Ja dat had ik dus ook op ovinnederland gezet en hij werd weggezet als een roeptoeter zonder dat er inhoudelijke argumenten gebruikt werden. Nou ben ik daar ook heel goed in dus ik prikte daar wel doorheen maar het is behoorlijk jammer want veel van die mensen werken in de spoorsector. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:55 | |
Arco communiceert lang niet altijd even handig maar in zijn verhalen zit zeker een belangrijke kern van waarheid en dat wat hij omschrijft met de term "incestueuze cirkel" bestaat in de kern ook, alleen niet op de manier waarop hij het brengt. Die kern van die cirkel komt sterk naar voren in de vele belangenconflicten die er in de spoorsector zijn, die opgelost zouden moeten worden door samenwerking. Samenwerken is alleen iets wat niet zo goed gaat als die belangenconflicten er zijn. Eindverantwoordelijkheid moet dus een stapje hoger in het systeem zitten dan ergens tussen Prorail en NS, of de belangen van verschillende partijen in de spoorsector moeten met elkaar in overeenstemming gebracht worden. Dat is veel meer dan een Meerstadt en Gout die vriendelijk naar elkaar lachend op het openingsfeestje van de Hanzelijn rondlopen. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 16:56 | |
Hij is zeker geen hoofdschuldige nee, maar wel een van de hoofdrolspelers in het vreemde spel dat rond de Nederlandse HSL gespeeld is. Hoe meer je er over leest, hoe meer je het idee krijgt dat het gedoemd was te mislukken omdat veel te veel partijen met allemaal hun eigen wensenlijstje zich ermee bemoeiden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:04 | |
Of omdat Nederland eigenlijk gewoon te klein is voor fatsoenlijk hogesnelheidsrailvervoer. | ||
WhiteJoker | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:07 | |
Hoe duidelijk willen ze die argumenten hebben? Hij geeft aan dat de communicatie tussen alle partijen verbeterd moet worden, en dat het eilandgedachte (ik ben er niet verantwoordelijk voor) de robuustheid van het spoor niet ten goede komt. Vroeger voelde stationspersoneel zich hier ook verantwoordelijk voor en veegden ze bijvoorbeeld een wissel schoon. Nu moet dat gemeld worden en wordt er vervolgens iemand, die door weer en wind moet, naar toe. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:09 | |
Dat is sowieso het geval. Er zijn maar weinig trajecten waar je van een hogere snelheid zou profiteren, Amersfoort - Zwolle - Groningen (zonder tussenstops) is er eentje van. Op veel andere trajecten is het kommaneuken. | ||
DriekOplopers | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:10 | |
Dat dus. Ook ik krijg regelmatig per telefoon een donderpreek, maar zijn hart zit op de goede plaats. En hij is altijd bereid om zijn kennis te delen. Dus ondanks dat hij geen softie is in zijn woordkeuze, is hij buitengewoon waardevol voor degene die naar hem wil luisteren. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:10 | |
dat zeker. Daarom was het IC Max-plan in de basis ook realistischer. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:11 | |
Exactemento. Alhoewel het geen slecht idee zou zijn om z'n toon iets te matigen omdat er dan wel meer mensen gaan luisteren. Goed, tijd voor een treintrip naar Enschede om daar te gaan genieten van mijn jeugdheldenband Korn! | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:11 | |
Voor zeer hogesnelheidsvervoer wel maar het is nu allemaal wel heel erg aan elkaar geboemel. | ||
Straatcommando. | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:13 | |
Ik weet voor 99% zeker dat Arnhem Zuid gratis parkeren is. | ||
Viezze | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:15 | |
Zou op de NS site moeten staan bij informatie over stations. Kijk voor de zekerheid wel op Google maps of de parkeerplaats groot genoeg is, want die worden veelvuldig gebruikt door forenzen. Als je op tijd bent moet het vrijdag geen probleem zijn. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:31 | |
Gisteren een storing ontstaan op spoor QB tussen Geldermalsen en Beesd, op aanvang dienst na een weekend werkzaamheden. Wat bleek: de overwegsleutel was vergeten, hierdoor een TOBS melding.. Bron | ||
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:32 | |
Wordt Elst. Schijnen ruim 350 parkeerplekken te zijn. Om 14:45/15:00 moet ik daar wel een parkeerplek kunnen vinden, gok ik. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:35 | |
Mansveld stelt twee spoorcommissies in Nieuwsbericht | 11-06-2013 Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) heeft twee adviescommissies ingesteld voor de uitwerking van de Lange Termijn Spooragenda. In deze agenda staan de visie, ambities en doelstellingen voor het Nederlandse spoor voor de lange termijn. In februari liet Mansveld de Tweede Kamer weten dat zij zich bij de uitwerking van de Lange Termijn Spooragenda laat adviseren door een Critical Review Team met onafhankelijk experts en een klankbordgroep die haar scherp houden op een zorgvuldige afweging van belangen. Beide commissies hebben een looptijd tot uiterlijk 1 juli 2014 en moeten de staatssecretaris voor die datum voorzien van hun eindadviezen. Klankbordgroep Een van de commissies, de klankbordgroep, moet ervoor zorgen dat alle betrokken partijen worden ingezet bij de uitwerking van de spooragenda. Deze klankbordgroep staat onder leiding van de heer Kuijken (ABDTOPConsult). De andere leden van deze commissie zijn de heer Alders (voorzitter Overlegorgaan Infrastructuur en Milieu), mevrouw Baljeu (wethouder Rotterdam), de heer Bruins (directievoorzitter UWV), de heer Kraaijeveld (voorzitter NL Maritiem Land), mevrouw Jongerius (commissaris PostNL), de heer Kaper (directeur van adviesbureau De Oude Mol). Critical Review Team De andere commissie, het Critical Review Team, zal de staatssecretaris advies geven over het besluitvormingsproces en de inhoudelijke uitwerking van de spooragenda. Het Ciritical Review Team wordt ook geleid door de heer Kuijken. Andere leden die zitting hebben in de commissie zijn de heer Elbers (Chief Operating Officer KLM), de heer De Pagter (directeur Kompas Beheer), mevrouw Van Lier Lels (onafhankelijk consultant Lels & KO B.V), mevrouw Van der Rest (manager Health, Safety and Environmental Affairs Shell), de heer Wiebes (wethouder Amsterdam), de heer Veenman (Veenman Management & Consultancy), de heer Verhoef (verkeerseconoom Vrije Universiteit), de heer Van Twist (decaan en bestuurder van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur). Beloning De leden van de commissies worden beloond volgens het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies. Zij ontvangen maximaal 547,49 euro per maand. Mevrouw Baljeu en de heer Wiebes hebben geen recht op vergoeding omdat zij reeds in overheidsdienst zijn. De heer Kuijken is sinds 2012 voor één dag per week werkzaam als ABDTOPConsultant. Vanuit die hoedanigheid is hij door staatssecretaris Mansveld gevraagd beide commissies voor te zitten. Hij ontvangt hiervoor geen aparte vergoeding. Voor deze werkzaamheden vindt onderlinge verrekening plaats tussen de ministeries van Infrastructuur en Milieu en Binnenlandse Zaken. Bron Helder heren? ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37 | |
Vandaag de laatste 2 examens op school afgerond, dus ben nu helemaal klaar. 4 Juli diploma afhalen, en dan alleen het CE-rijbewijs nog. Even in de Botlek wezen kijken voor de Styreentrein van Rurtalbahn. Daarna de bekende stek tussen de Waalhaven en Pernis. ![]() RTB V156 + 32 Zaes'n met Styreen Vandaag zou Rurtalbahn weer met een Styreentrein aan de haal gaan vanaf de Botlek naar Emmerich en verder richting Passau. Het rangeerwerk en uithalen bij de klant gebeurde met de fraaie V156. Vorige week kregen we een fraaie set Rail Polska ketelwagens in deze trein, maar vandaag kregen we een andere fraaie sleep te zien. Op Emplacement Botlek zou deze door de Rurtalbahn 186 110, met Railmagazine reclame, overgenomen worden. ![]() RTB V156 + 32 Zaes'n met Styreen Even later kon de trein nog een keer vastgelegd worden, vlak voordat de Welplaatweg overgestoken zou worden. Overige foto's volgen nog wel. | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:51 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2013 @ 17:58 | |
Die kon je verwachten ![]() Ben zelf wel regelmatig bij de fabrikant van de autodrop over de vloer geweest. Ze zouden het zo in het assortiment op kunnen nemen ![]() | ||
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:01 | |
Zat een jonge spoorliefhebber bij me in de trein. Enige waar hij had tijdens de reis over had was treinen. Ging ook even de bakovergang inspecteren, die door zijn oma (met wie hij was) overigens steevast 'koppeling' werd genoemd. En hij wilde vanavond nog naar de bibliotheek en wilde per trein. Als compromis werd toch maar gekozen voor de fiets. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:01 | |
Het zou verboden moeten worden! ![]() Oh wacht, is het ook ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:12 | |
Herstelwerkzaamheden bij Delft Dinsdag 11 Juni 18:09 Oorzaak Door herstelwerkzaamheden aan een wissel rijden er komende nacht van 00.35 uur tot 05.00 uur tussen Delft en Den Haag HS geen treinen maar bussen. Verwachting Vertraging: 30 tot 60 minuten Reisadvies De reisplanner wordt vanavond bijgewerkt, plan uw reis kort voor vertrek. Bron Ligt het aan mij, of is het bij Delft de laatste tijd echt flink raak wat betreft herstelwerkzaamheden? | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:31 | |
Een prijsverlaging van gemiddeld 11% leverde Renfe de afgelopen 4 maanden 14% meer AVE-reizigers op. | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:36 | |
Interessant: Komt daar de SiGo aan? | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:37 | |
SiGo ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:38 | |
Net als de OuiGo he. Met de "ja" in het spaans. | ||
James1988 | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:41 | |
*kwartje valt* ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:42 | |
Je bent lekker op dreef vandaag! ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:47 | |
Weet iemand of de vliegtuigmaatschappijen al goede zaken doen door het wegvallen van treinverbindingen? | ||
DriekOplopers | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:48 | |
Lees dit: http://frontpage.fok.nl/column/603225/1/1/50/pasta-en-fyra.html | ||
b2py | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:51 | |
Ok gedaan. | ||
JDude | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:51 | |
Moet wel lukken ![]() | ||
WhiteJoker | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:58 | |
![]() | ||
KnightSolaire | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:00 | |
Ik kwam er pas recent achter dat OuiGo uitgesproken wordt als "We Go" en toen snapte ik ook waarom voor die in eerste instantie gek ogende naam is gekozen. Soms duurt het gewoon even voordat 't kwartje valt hè ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:02 | |
Ja man geinig stukje ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:02 | |
Vanmiddag voor ¤39 ICE-ticket kunnen kopen Arnhem - Keulen. Nu vragen ze ¤59 ![]() ![]() ![]() Maar eens alternatieven bekijken dan | ||
greavy | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:03 | |
Vol |