Och, de Noord-Zuid-lijn is pas in 2017 operationeel, dus ja, het kan lang duren voordat er treintjes rijdenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:06 schreef b2py het volgende:
Ik vind het eigenlijk vrij verbazingwekkend dat het vier jaar duurt voordat er een metro ligt. Dat moet korter kunnen.
Ik denk niet Alstom 'nee' zal zeggen als bijvoorbeeld Breda om Axonis vraagtquote:Op maandag 27 mei 2013 18:19 schreef b2py het volgende:
Dit Axonis is niet bedoeld voor Westerse landen maar voor opkomende economiën als India en China waar metro's als paddenstoelen uit de grond schieten.
Ook met luchtkastelenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:26 schreef b2py het volgende:
In Breda heb je tenminste ook knappe grond, evenals Eindhoven!
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het nietquote:Op maandag 27 mei 2013 18:27 schreef James1988 het volgende:
Klopt, we zijn in Brabant gelukkig voorzien van wat betere grond dan in de Hollandsche provincies
Het nachtnetquote:Op maandag 27 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het niet.
Maar meer onderhoud aan de trein waardoor die meer aan de kant staat lijkt mij?quote:Op maandag 27 mei 2013 18:31 schreef James1988 het volgende:
Wat misschien ook interessant kan zijn: naast Axonis heeft Alstom vandaag Urbalis Fluence gepresenteerd, een nieuwer treinbeveiligingssysteem waarbij een deel van de interlockingfunctionaliteit wordt overgeheveld van de wal naar de trein. Hierdoor kan een deel van de systemen aan de walzijde verdwijnen, wat een kostenbesparing oplevert.
Het openbaar vervoer in zijn algeheelheid is in de Randstad op haar best.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het niet.
ik kan genoeg bedenken, maar dat is zo'n waslijst dat ik morgenavond nog bezig zou zijn met tikkenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het niet.
Lijkt me vooral iets wat je tijdens regulier onderhoud meeneemt. In de meeste steden staat de vloot tussen 1:00 en 5:00 toch stil, en zijn er reserves aanwezig zodat groot onderhoud kan worden uitgevoerd zonder dat dit invloed heeft op de dienstuitvoering.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar meer onderhoud aan de trein waardoor die meer aan de kant staat lijkt mij?
Misschien moet er maar eens gekeken worden naar liberalisering van het nachtverkeer. Dat NS het niet kan aanbieden voor het geld dat beschikbaar is voor het nachtvervoer betekent niet dat het niet mogelijk is.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
NS wil het nachtnet Rotterdam - Eindhoven via Dordrecht, Breda en Tilburg volledig schrappen of beperken naar 1x/2u. Dat is ze eerder niet gelukt ... Kijken of ze nu weer zoveel protest krijgen, of NS het gaat proberen in een stille dood te laten sterven ....
Kan je het nachtnet wel direct opheffen volgens mij als je die studenten eruit trekt.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien moet er maar eens gekeken worden naar liberalisering van het nachtverkeer. Dat NS het niet kan aanbieden voor het geld dat beschikbaar is voor het nachtvervoer betekent niet dat het niet mogelijk is.
Stoppen met het accepteren van de OV-studentenkaart lijkt me ook een goed idee, nachtverkeer is een luxe, geen recht.
Leuk filmpje!quote:Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vakantievideomet veel treintjes
van de Cote d'azur maar ook ander OV, o.a.
Tram van Nice die verder gaat zonder bovenleiding![]()
Het circuit van Monaco per stadsbus![]()
Met studenten erin is het kennelijk ook niet rendabel te krijgen, dan kun je ze beter wat laten betalen.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je het nachtnet wel direct opheffen volgens mij als je die studenten eruit trekt.
Die betalen toch geen flikker. Een student levert voor de NS enz echt geen donder op hoorquote:Op maandag 27 mei 2013 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je het nachtnet wel direct opheffen volgens mij als je die studenten eruit trekt.
¤450 mio/jaarquote:Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Die betalen toch geen flikker. Een student levert voor de NS enz echt geen donder op hoor
Wel boven Noord-Brabant, en dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op maandag 27 mei 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met studenten erin is het kennelijk ook niet rendabel te krijgen, dan kun je ze beter wat laten betalen.
Op Rotterdam - Amsterdam - Utrecht - Eindhoven schijnt genoeg vraag te zijn, maar tussen Rotterdam - Eindhoven via Dordrecht, Breda en Tilburg schijnt het veel te rustig te zijn.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel boven Noord-Brabant, en dat bedoelde ik eigenlijk
Maar daar wil NS niet gaan schrappen.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel boven Noord-Brabant, en dat bedoelde ik eigenlijk
Als je het nachtnet in het algemeen gaat aanbesteden en dan ook nog de studentenkaart ongeldig verklaard kan je dat wel vergeten. Ik vermoed dat NS er ook wel verlies op draait maar dat compenseert met andere winstgevende posten.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar daar wil NS niet gaan schrappen.
Ik denk dat een Arriva best interesse zou hebben in exploitatie van het Brabantse nachtnet. Materieel is dichtbij beschikbaar (GTW van de MerwedeLingelijn) waardoor de stilstanduren (uren waarin materieel alleen maar geld kost) verminderd worden, en je geen dure leeg-mat-ritten rijdt.
dat viel mij ook al op, het kan ook zijn dat de tram zo laag is...quote:Op maandag 27 mei 2013 20:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Leuk filmpje!
Ligt het aan mij of zit die bovenleiding van die tram zo bizar hoog?
Was da voor muziekje in het begin?quote:Op maandag 27 mei 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vakantievideomet veel treintjes
van de Cote d'azur maar ook ander OV, o.a.
Tram van Nice die verder gaat zonder bovenleiding![]()
Het circuit van Monaco per stadsbus![]()
Ik had het in dit geval eigenlijk alleen over het Brabantse nachtnet, waarvoor de provincie en de gemeenten iedere maand flink bijbetalen. Als dat nog niet genoeg is, is kijken naar een andere exploitant wellicht verstandig.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je het nachtnet in het algemeen gaat aanbesteden en dan ook nog de studentenkaart ongeldig verklaard kan je dat wel vergeten. Ik vermoed dat NS er ook wel verlies op draait maar dat compenseert met andere winstgevende posten.
http://www.europapark-shop.de/CD+Europa-Park+Klassik,i18.htmquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet verkeerd voor 2e klas!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
Het interieur is geïnspireerd op ICE 2, ofwel houtfineer op de wanden en leerachtige stoelen.
[ link | afbeelding ]
De revisie is voor ongeveer 10 jaar, tegen 2023 gaat het spul dus terzijde (en komt het eventueel beschikbaar voor andere vervoerders via dochter HEROS Rolling Stock Leasing).
Ik vind de stoelen er ook erg mooi uitzien.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
Dat zijn de stoelen uit de ICE2, ik kan je vertellen dat de gereviseerde Pimpel rijtuigen echt goddelijk zitten. Stopcontact, verstelbaar. Pure liefde.
Ik heb de leverancier van die stoelen een mail gestuurd om te vragen om een prijsopgave ("ik wil er eentje voor thuis") maar helaas nooit een antwoord gekregenquote:
als je daar in omgekeerde rijrichting inzit wordt je niet tegen het plafond gelanceerd bij een noodrem?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind de stoelen er ook erg mooi uitzien.
Maar toch vallen ze in het niet bij de Premium-class stoelen van de LEO Express:
[ afbeelding ]
En ja, daar heb ik in gezeten
Dat valt wel mee, denk ik?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als je daar in omgekeerde rijrichting inzit wordt je niet tegen het plafond gelanceerd bij een noodrem?
Als een soortramp in een tekenfilmquote:Op maandag 27 mei 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als je daar in omgekeerde rijrichting inzit wordt je niet tegen het plafond gelanceerd bij een noodrem?
Ook al eens gebeld? Dat wil nog wel eens helpenquote:Op maandag 27 mei 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb de leverancier van die stoelen een mail gestuurd om te vragen om een prijsopgave ("ik wil er eentje voor thuis") maar helaas nooit een antwoord gekregen
Probeer jij maar.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook al eens gebeld? Dat wil nog wel eens helpen
+420 558 640 638quote:Op maandag 27 mei 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Probeer jij maar.
Hier de pagina: Borcad - Seat EXCELLENT
Allez, voulez-vois me vendre les chairs excellent s'il vous plaît avec 3 bières et une fata morgana? Oui oui brocoli, merci.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef b2py het volgende:
[..]
+420 558 640 638
Alleen iets met een taalbarrière..
Ja, ja, ich wolle die Excellente Sitze bei Ihnen bestellen, gerne! Einz twei polizei und hupsasa ja?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
Lijkt al een beetje op Tsjechs, je kan het wellicht in het Duits proberen?
"Gutenabend,quote:Op maandag 27 mei 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, ja, ich wolle die Excellente Sitze bei Ihnen bestellen, gerne! Einz twei polizei und hupsasa ja?
Niet consistent. Misschien dat er het splitsen na het voortbrengen niet lukte.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:16 schreef Viezze het volgende:
Rijdt Arriva consistent met te lange treinen? Zojuist werd vlak voor Sappemeer Oost omgeroepen dat de trein niet volledig langs het perron paste en inderdaad, laatste deur kon niet worden gebruikt.
[ afbeelding ]
langste combinatie die er in de ochtendspits rondrijdt is 2x GTW 2/8 + GTW 2/6. Dit lijkt iets meer te zijn geweestquote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:16 schreef Viezze het volgende:
Rijdt Arriva consistent met te lange treinen? Zojuist werd vlak voor Sappemeer Oost omgeroepen dat de trein niet volledig langs het perron paste en inderdaad, laatste deur kon niet worden gebruikt.
[ afbeelding ]
Utrechtquote:Op maandag 27 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach ja is er überhaupt iets in Brabant wat niet beter is dan boven de rivieren. Dacht het niet.
Was net 1 bak te lang volgens mij.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
langste combinatie die er in de ochtendspits rondrijdt is 2x GTW 2/8 + GTW 2/6. Dit lijkt iets meer te zijn geweest
neen. Volgens mij komt Arriva in de Achterhoek niet boven een combi van twee stellen uitquote:
Vroeg boeken, heb je hem voor ¤140.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kan een retourtje rotterdam centraal - parijs voor twee personen goedkoper dan 184 euro?
Daar ben ik wel een paar keer langsgekomen, is bij mij in de buurtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:50 schreef De_Hertog het volgende:
Voor als die wagon van hierboven niet genoeg is (via K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #102):
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)oningspade-36/fotos/
Huis te koop. Met Blauwe Engel. En AKI. En tram. En bus. En nog wat decoratie.
hmm eem kiekn...quote:
Had +20 las ikquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer, moest weg. Geen koninklijk rijtuig.
Als je het bij Hispät niet kunt vinden moet je NMBS Europe of Voyages SNCF eens proberen. Wat ook kan schelen is aangeven dat je volwassene bent ipv jongere.quote:
geweldigquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:50 schreef De_Hertog het volgende:
Voor als die wagon van hierboven niet genoeg is (via K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #102):
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)oningspade-36/fotos/
Huis te koop. Met Blauwe Engel. En AKI. En tram. En bus. En nog wat decoratie.
och, ze waren zeker nog niet klaar met het bouwen van het spoor naar Leekquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nu mist Wim-Lex zijn aansluiting.
1 | [url=link]tekst[/url] |
Alleen de = weg moet genoeg zijn.quote:
Werkt dat fijn met zo'n bewaakte fietsenstalling? Nooit gejatte fietsen daar? Ik wil namelijk een fiets kopen voor als ik in Breda ga studeren, een tweedehands, maar toch.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:18 schreef Deezertje het volgende:
Had hem op het station al in een bewaakte fietsenstalling (100 euri per jaar) staan, maar nu met zomervakantie enzo neem ik hem mee naar huis.
In principe kan iedereen gewoon binnenlopen wanneer het personeel er is. Niemand controleert of jij wel een abonnement hebt of dat de fiets die je meeneemt wel van jou is..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:24 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Werkt dat fijn met zo'n bewaakte fietsenstalling? Nooit gejatte fietsen daar? Ik wil namelijk een fiets kopen voor als ik in Breda ga studeren, een tweedehands, maar toch.
Ja, en ik heb mijn fiets, omdat ik haast had, één keer niet in de bewaakte stalling, maar buiten in de onbewaakte neergezet, een halve dag later, helemaal stuk. Niet gejat want dat lukte niet (zat met goed slot aan het rek vast), maar zadel eraf gesloopt, stuur 5x om z'n as gedraaid (dus rem + versnellingskabels allemaal stuk). Voor- en achterlicht eraf gebroken.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Fietsendiefstal is een hoax joh.
Mijn fiets heeft afgelopen weekend het hele weekend met de sleutel erin op het station gestaan, en er is niets mee gebeurd
-edit- en ik heb die fiets al 12 jaar ofzo. Nooit wat mee gebeurd.
Ik gebruik het zelf nu bijna vier jaar. Het is echt een verademing. Altijd zeker dat je fiets veilig staat, altijd droog. Het kost vrijwel geen extra tijd, vaak moet je buiten namelijk nog een extra slot er omheen hangen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:24 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Werkt dat fijn met zo'n bewaakte fietsenstalling? Nooit gejatte fietsen daar? Ik wil namelijk een fiets kopen voor als ik in Breda ga studeren, een tweedehands, maar toch.
Als de overweg niet binnen de bediende seinen zit staat ie niet op het NX-tableau volgens mij. De overweg Voordorpsedijk (waar jij op doelt denk ik) zal toen misschien nog wel onbeveiligd zijn geweest. De 'denk aan den overweg' zal slaan op de Darwindreef.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar.. Waar zit de overweg in de Hilversumse tak? Of stond dat niet op het tableau?
8 bakken kan net aan, maar dan staat de meester met de zijkant tegen het hekwerk aan te kijken. Het is passen en meten maar het is mij meerdere malen gelukt om met 8 bakken vanuit Winschoten naar Groningen te rijden en op Sappermeer-Oost helemaal 'veilig binnen' te staan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
zou best kunnen zijn dat het wel de combi 2x GTW 2/8 + 2/6 was, want het kortste perron op Sappemeer Oost is maar 126 meter lang. En dat is te kort voor die combi
Ja, die kering is altijd link als er vertraging is. Jij zat op die trein die in Scheemda twee keer een meettrein tegenkwam?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:19 schreef Monopoly het volgende:
Ziggy, Nog bedankt voor het 'doortje' op Zuidbroek gisteren hahaha.Prima communicatie overigens, je dacht goed mee met die overweg op Winschoten. Mentor was onder de indruk
En bedank je collega S. ook nog ff, die dacht ook vrolijk mee na die aanwijzing VR. Is daar nog wat mee gedaan wat wij terug koppelde? (Fiets, WHA ?) Desnoods ff over de PM/DM als je dit leest
Niet vaak. Alleen als bij vertraging een kruising wordt verlegd eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:44 schreef Viezze het volgende:
Wordt spoor 1 in Scheemda wel eens gebruikt? Rails is aardig verroest
Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat daar ligt. Op dat baanvak hebben we ook wat emplacementen met PSSSL namelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet bij assentellers. Van roest heb je dan geen last namelijk.
Klopt. Eens in de zeven dagen met tien assen, in plaats van iedere vierentwintig uur.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ook daarvoor is roestrijden bij mijn weten minder nodig dan bij de GRS-spoorstroomloop.
Stop toch gewoon stopcontacten (en niet alleen 1e klasse) in je treinen zeg!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:51 schreef b2py het volgende:
NS schiet bellende reiziger te hulp met oplaadpaal
Treinreizigers kunnen met lege mobiele telefoons sinds kort terecht op Rotterdam Centraal. Daar staat een speciaal oplaadpunt. De NS is nu al tevreden over het apparaat, maar niet alle reizigers delen dat enthousiasme.
''Dit is een gratis service aan reizigers die een even snel een belletje moeten plegen, maar met een lege batterij zitten'', vertelt een NS-woordvoerder. Zij kunnen hun telefoon achterlaten in een beveiligd laadje, waar het wordt opgeladen.
Op het station reageren reizigers aanvankelijk enthousiast. ''Ik vind het wel heel slim'', vertelt een passante. Het positivisme slaat al snel om in achterdocht, bij het zien van de intimiderende hoeveelheid opties. ''Weet ik zeker dat het ding niet gaat exploderen?''
Handleiding
Personeel van winkels naast de automaat zou in elk geval niet blij zijn met de nieuwe uitvinding. Reizigers die de dikke handleiding bij het apparaat niet begrijpen, kloppen bij de winkel aan voor hulp.
Storm lijkt het vooralsnog niet te lopen. Volgens de NS maakten in de eerste week ongeveer 40 mensen gebruik van de automaat. De proef met de oplaadpaal loopt drie maanden. Daarna wordt besloten of de NS verder wil met het apparaat.
Bron
Geniale uitvinding inderdaad. Gewoon een USB-aansluiting zou natuurlijk veel te makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:27 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Stop toch gewoon stopcontacten (en niet alleen 1e klasse) in je treinen zeg!![]()
![]()
![]()
Zegt me ook niksquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat is prikspanningspoorstroomloop, Fles.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Moet je wel in huis hebben natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]De verpakking kan niet in de vaatwasser!
Bedankt!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, vorige week was de laatste helaas: http://www.eo.nl/tv/raila(...)ma-januari-mei-2013/
Hoi TFAlles goed?
Wie wil dr nou koekjes in de vorm van een NS logoquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Moet je wel in huis hebben natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
Ja hoor, primaquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ga binnenkort voor mijn werk met de ICE naar Berlijn, 1e klasse nog wel, is dat wat?
Zeker. Volgens de rangeerder hebben ze liever de Henschel weer terug rijdend, maar die heeft een gebroken aandrijfstang, ofzoiets. Staat al enkele weken aan de kant.quote:
Lijkt me pijnlijk zegquote:
Typooo.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me pijnlijk zegHoe lang moet je daarmee revalideren?
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, primaHad je wat anders verwacht dan?
Dat heet geen typo, dat heet kwootverkloot.quote:
Ik zie het nu pas iddquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heet geen typo, dat heet kwootverkloot.
Dat ie een deel moet lopen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, primaHad je wat anders verwacht dan?
Stopcontacten op flexwerkplekken op het station is ook wel een goede. Beter dan deze proef met die oplaadautomaat voor telefoons. Volgens mij komen er op station Eindhoven na de verbouwing een soort werkplekken in de huidige stationstunnel. Zou mooi zijn als die van stopcontacten worden voorzien.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:27 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Stop toch gewoon stopcontacten (en niet alleen 1e klasse) in je treinen zeg!![]()
![]()
![]()
Dan krijg je eigenaren van alle Apple-meuk achter je aan geloof ik, die doen volgens mij nog niet mee aan de afspraken voor een universele manier van opladen van telefoons :p.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geniale uitvinding inderdaad. Gewoon een USB-aansluiting zou natuurlijk veel te makkelijk zijn.
Jepquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, die kering is altijd link als er vertraging is. Jij zat op die trein die in Scheemda twee keer een meettrein tegenkwam?
Absoluut!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ga binnenkort voor mijn werk met de ICE naar Berlijn, 1e klasse nog wel, is dat wat?
Tien assen binnen vierentwintig uur, en anders twintig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:44 schreef dennistd het volgende:
Hoeveel assen moeten er eigenlijk bij het normale 24-uurse roestrijden over een spoor heen? Zondag mocht de IC naar Groningen namelijk roestrijden in Beilen, maar de trein was bestond uit maar één ICM-III. Ik dacht altijd dat het minimaal 20 of 24 assen moesten zijn, maar een ICM-III heeft er maar 12.
Dat geeft niet, maar ik wilde dat YouTube-gekut niet gelijk naar mijn hoofd krijgen geslingerd.quote:
Ik slinger daar niet zo vaak meequote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat geeft niet, maar ik wilde dat YouTube-gekut niet gelijk naar mijn hoofd krijgen geslingerd.
Ik moet boekenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon de offline hafasplanner gebruiken. Duh.
Dan boek je vanaf d egrens?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan daar geen NL traject gratis aanvinken.
Lusten hamsters ook peterselie eigenlijk? Anders weet ik nog wel leuke bezigheidstherapie voor die beesten..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
duidelijk een moment dat een hamster het rad uit vliegt
Maar je moet nu nog een kaartje boeken?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zit morgen om 07:06 in de trein en ik verwacht niet voor 23:00 weer thuis te zijn :/
Voor donderdag ja..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je moet nu nog een kaartje boeken?
Ja beste vriendquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor donderdag ja..
En in theorie zou ik dat op elk willekeurig tijdstip moeten kunnen bij een website.
Dat trek je toch gewoon even uit de kaartautomaat voor je gaat reizen? Die tickets zijn nog langer geldig ook (1 maand)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
Rotterdam C - Antwerpen C met NL traject gratis. Retourtje voor ¤7,80. 3 stuks.
Ieder z'n specialisatiequote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zulke zeikerds als jij!
vast welquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Lusten hamsters ook peterselie eigenlijk? Anders weet ik nog wel leuke bezigheidstherapie voor die beesten..
Lieverd, als zowel de NSH als de B-Europe een error geven, zou er dan iets met het centrale boekingssysteem aan de hand zijn misschien? En kun je dan 1 of 2 of 160 browsers proberen denk je?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:20 schreef b2py het volgende:
Ik ben het zat. Ik ga morgen wel even naar de kutautomaat.
Op mijn laptop pakt hij hem trouwens ook niet, browser maakt ook geen verschil. Hoerenzooi.
Kreeg van iemand anders ook al het bericht dat het bij hem ook werkte.quote:
Nu nog kiezen, eentje waar je ook een OVC in kan kopen of eentje waarin dat niet kan. Keuze's.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lieverd, als zowel de NSH als de B-Europe een error geven, zou er dan iets met het centrale boekingssysteem aan de hand zijn misschien? En kun je dan 1 of 2 of 160 browsers proberen denk je?![]()
Maar goed stamp morgen maar even zoeen hoerenautomaat in elkaar met je swag, ouwe hulk
Je hebt een zwaar levenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Nu nog kiezen, eentje waar je ook een OVC in kan kopen of eentje waarin dat niet kan. Keuze's.
Nou, ik zet vast een tientje op "ja"quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:35 schreef b2py het volgende:
Trein explodeert bij Baltimore
Een goederentrein in een voorstad van Baltimore in de staat Maryland in de VS is ontspoord en geëxplodeerd. Tot in de wijde omtrek was de explosie te horen en te zien. Boven de trein hangt een enorme zwarte rookwolk.[..] De brandweer meet in speciale pakken of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de brand.
Boem.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:35 schreef b2py het volgende:
Trein explodeert bij Baltimore
Een goederentrein in een voorstad van Baltimore in de staat Maryland in de VS is ontspoord en geëxplodeerd. Tot in de wijde omtrek was de explosie te horen en te zien. Boven de trein hangt een enorme zwarte rookwolk.
Door de klap zijn gebouwen langs het spoor ingestort, melden hulpdiensten. De brandweer meet in speciale pakken of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de brand. Er zijn vooralsnog geen meldingen over slachtoffers.
Op tv-beelden is te zien hoe wagons in een zigzagpatroon brandend op en naast het spoor liggen. Volgens ooggetuigen voelde de explosie als een aardbeving.
Bron
foto's! : http://www.wbaltv.com/new(...)/pj7p56/-/index.html
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
JEEJ Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Minder indrukwekkend dan die filmpjes van Wetterenquote:
Hey, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Jeeeeejquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Genaamt Fyra?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Van harte!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Gratz !!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Volgens een projectleider van "Ruimte voor de Rivier" gaat het treinverkeer bij Nijmegen er gewoon uit als ze beton gaan storten...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
ProRail wil instorten spoorbruggen voorkomen
Bij Deventer zijn de werkzaamheden minder omvangrijk, omdat de nevengeul daar minder breed en diep wordt en door de uiterwaarden voert. Maar ook daar gaat het volgens ProRail om een miljoenenklus. De spoorbeheerder verwacht dat de treinen tijdens de werkzaamheden gewoon over de bruggen kunnen blijven rijden.
Bron
Nobel streven om instorten brug te voorkomen.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Gefeliciteerd ! Geniet ervan !quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Van ganser Hartequote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Ik heb in rijtuig 26B gezeten vorige week, loopvlak van de wielen was niet helemaal top, en ik moest bij 160 ook mn vullingen bij elkaar houdenquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:50 schreef James1988 het volgende:
De Fyra die ik gisteren had van Rotterdam naar Breda kon er anders ook aardig wat van qua geschommel, vooral tussen Rotterdam Zuid en Barendrecht. Voor mijn gevoel heeft die tijdens de rit ook nooit de 160 km/h gehaald
Vooral op hogere snelheden, terwijl een schommelboot het op lage snelheid doetquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Enneh.. Als er iets schommelt is het wel SGMm.
Inderdaad. Het Oostelijk eiland in Amsterdam is altijd wel een feest met een schommelboot.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral op hogere snelheden, terwijl een schommelboot het op lage snelheid doet
Feli Duvel en uiteraard de mama en Noor ook!quote:
Ik had gisteren voor zover ik weet rijtuig 21. Maakt verder niet uit, ik ben heelhuids aangekomen op Breda.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb in rijtuig 26B gezeten vorige week, loopvlak van de wielen was niet helemaal top, en ik moest bij 160 ook mn vullingen bij elkaar houden, was het die?
13.18 is trein 1947 met ICRmquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef nomenklatura het volgende:
Heeft iemand een idee welk materieel er rijdt tussen Rotterdam C en Venlo om 13.18/13.48?
Van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Duvel het volgende:
Hoi, we hebben vanavond een dochter gekregen!
Yep, helemaal!quote:
Doe het regelmatig, en het is best in sommige opzichten best voordelig, zeker omdat ik toch altijd een wifi kaartje aanschafte toen ik nog 2e klas ging (a 13 euro), je krijgt gratis drankjes, je krijgt wat te schaften, je kan een krantje pakken, (voor de beenruimte hoef ik het niet te doen, maar er is zeker een verschil), en daar bij is over het algemeen rustiger. Ik moet het eerste gezin met schreeuw en jank kinderen in de eerste klas nog tegenkomenquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Vraag aan hen die weleens naar Parijs reizen met de Thalys en 1st klas reizen.
Is dat echt zo luxe en comfortabel als wordt beweert en zijn geld waard?
Zit erover na te denken met de vriendin naar Parijs te gaan voor een weekend.
In 2000 ben ik met de nachttrein heen en terug naar Parijs gegaan vanaf Rotterdam, dat waren nog eens tijdenquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat er niet gewoon goedkope treinen rijden naar Parijs over de HSL. Net als een binnenlandse IC open-access.
had je vroeger toch beter voor elkaar ...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: Enige wat ik daar niet krijg is een vriendin, moet ik toch nog eens naar een oplossing zoeken![]()
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
had je vroeger toch beter voor elkaar ...
als een vervoerder er brood in ziet dan kan die gewoon een dienst opstartenquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat er niet gewoon goedkope treinen rijden naar Parijs over de HSL. Net als een binnenlandse IC open-access.
Geheugen als een Olifant jijquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iets van lang geleden geloof ik
Ohja, bijna vergeten, de overheid van Monaco denkt erover om een treindienst te starten tussen Nice en Ventimille, daarvoor willen ze hun 5 gekochte Z 26500 stellen terughalen bij de SNCF en daar zelf mee gaan rijden. Ze zijn de stakingen zat en dan staat altijd het complete land op zijn kop, omdat iedereen die in het Prinsendom werkt van over de grens komt zegmaar (Ofwel, iedereen die er werkt woont er niet, hoe je het bekijken wil) en dus het openbare leven erg gevoelig is voor een SNCF staking...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als een vervoerder er brood in ziet dan kan die gewoon een dienst opstarten
Die kant wou ik eigenlijk niet opgaan met mn post maargoedquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, ze moeten eens een jaartje lang bij elke staking er tien oppakken en daarvan via een loterij 2 executeren. Misschien dat het dan eens een keer afgelopen is met die flauwekul.
Zal even spitten maar het is in principe alleen een andere livrei hoor...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry. Ik eigenlijk ook niet![]()
Heb je nog wat betere plaatjes van die stellen met dat monacologo erop?
prima idee. Die Fransen staken zo ongeveer bij elke scheet, dus dat wat de kop indrukken is een fantastisch planquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ohja, bijna vergeten, de overheid van Monaco denkt erover om een treindienst te starten tussen Nice en Ventimille, daarvoor willen ze hun 5 gekochte Z 26500 stellen terughalen bij de SNCF en daar zelf mee gaan rijden. Ze zijn de stakingen zat en dan staat altijd het complete land op zijn kop, omdat iedereen die in het Prinsendom werkt van over de grens komt zegmaar (Ofwel, iedereen die er werkt woont er niet, hoe je het bekijken wil) en dus het openbare leven erg gevoelig is voor een SNCF staking...
Wat ik me dan afvraag, waar gaan ze die dingen dan stallen, dr is nergens plek...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
prima idee. Die Fransen staken zo ongeveer bij elke scheet, dus dat wat de kop indrukken is een fantastisch plan
Internationale crisis met oorlogsdreigingquote:
Frankrijk regelt de Defensie van Monaco in Oorlogstijd, dus ik weet niet of dat een goed idee is...quote:
Maar dan is het zo dat die stakingslui dat aan de ketting leggen, ze moeten een remise op eigen territorium hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
paar spoortjes kopen of huren moet toch geen probleem zijn
Ja en eoa prinselijk zegel op de zijkant toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zal even spitten maar het is in principe alleen een andere livrei hoor...
Ja maar boe hoe huilie huilie die gaat dan ook binnenlandse reizigers meenemen die wij zelf zo graag in SLTtjes willen stapelen huilie huiliequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:43 schreef James1988 het volgende:
Guillaume Pépy (CEO SNCF) zei enige tijd terug in een interview dat ze overwegen om Ouigo ook internationaal te laten rijden, als de binnenlandse Ouigo een succes wordt. Lijkt me wel gaaf, een TGV Duplex in Nederland
dat laatste gaat niet lukken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan is het zo dat die stakingslui dat aan de ketting leggen, ze moeten een remise op eigen territorium hebben
Ja die bedoel ikquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier een paar plaatjes...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan krijg je een hele interessante situatie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Frankrijk regelt de Defensie van Monaco in Oorlogstijd, dus ik weet niet of dat een goed idee is...
Ik denk dat de Ouigo zichzelf in die situatie uit de markt prijst. Dat doet de Thalys nu ook, terwijl je toch Amsterdam - Rotterdam met Thalys kunt doen (kost slechts het dubbele van een enkeltje vol tarief bij NS).quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar boe hoe huilie huilie die gaat dan ook binnenlandse reizigers meenemen die wij zelf zo graag in SLTtjes willen stapelen huilie huilie
Oftewel: Kun je vergeten.
Dat zal toch vooral gericht zijn op het vervoer van/naar Frankrijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja de thalys wel ja. Maar als Ouigo stunttarieven gaat hanteren...
"gaat u maar rustig slapen"quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Dan krijg je een hele interessante situatie.
Ja dus? Als je met Ouigo op tijd boekt en je kan voor iknoemmaarwat een tientje naar Parijs vanaf Amsterdam, dan is dat ook een lekker voordelige manier om naar Rotterdam te komen. Enkeltje vol tarief is 14 euro, nog zonder fyra-toeslag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zal toch vooral gericht zijn op het vervoer van/naar Frankrijk.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze nog ergens een tunnel verzinnen in de gatenkaas rots van ze om wat te stallen, ze hebben afgelopen februari een tunnel geopend waarvan de in en uitgang in Monaco ligt maar de de rest onder Frankrijk...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste gaat niet lukken.
Het gaat er gewoon om dat ze zelfs ten tijde van een staking in Frankrijk nog wat kunnen laten rijden. Moet denk ik wel lukken.
Ik denk dat dat dan 20 euro gaat kosten, aangezien de minimum prijzen naar Marseille ook al 50 procent zijn verhoogd...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dus? Als je met Ouigo op tijd boekt en je kan voor iknoemmaarwat een tientje naar Parijs vanaf Amsterdam, dan is dat ook een lekker voordelige manier om naar Rotterdam te komen. Enkeltje vol tarief is 14 euro, nog zonder fyra-toeslag.
Ja daar zat ik ook aan te denken, moet iets ondergronds worden, want ruimte is daar gewoon op. Totaal op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze nog ergens een tunnel verzinnen in de gatenkaas rots van ze om wat te stallen, ze hebben afgelopen februari een tunnel geopend waarvan de in en uitgang in Monaco ligt maar de de rest onder Frankrijk...![]()
Hierzo Liason Marquet
Zoiets moet dan met een spoorremise ook wel lukken
Dan nog zou ik het best een keertje doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan 20 euro gaat kosten, aangezien de minimum prijzen naar Marseille ook al 50 procent zijn verhoogd...
Als ik geweten had dat je dus in de Praktijk tot 5 minuten voor vertrek kon inchecken had ik ook wel Marseille genomen als keerpunt in plaats van we-plaatsen-hier-een-doos-in-het-weiland-tgv-station-valence..quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan nog zou ik het best een keertje doen
Of je had toen een keer mazzel omdat het treinpersoneel iets had van "Het zal wel, die lui hebben betaald dus we nemen ze mee".quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een dagje op en neer naar Marseille is in Theorie niet mogenlijk met Ouigo, maar in de praktijk wel voor de avonturiers...
Niet zomaar een tunnel, ook nog eens een keertunnel dusquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze nog ergens een tunnel verzinnen in de gatenkaas rots van ze om wat te stallen, ze hebben afgelopen februari een tunnel geopend waarvan de in en uitgang in Monaco ligt maar de de rest onder Frankrijk...![]()
Hierzo Liason Marquet
Dat was zowel op de heen als terugweg zo, en 5 minuten voor vertrek tot op de seconde precies klonk "De Check in voor de ouigo sluit nu" zowel op de heen als terugweg...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of je had toen een keer mazzel omdat het treinpersoneel iets had van "Het zal wel, die lui hebben betaald dus we nemen ze mee".
Nee, je kan omboeken voor een tientje hoorquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe zit het nou eigenlijk met dat Ouigo?
Okee het is supergoedkoop, MAAR.
Dagrandverbindingen zijn kut (hey, zakenreizigers betalen maar voor de TGV, logisch)
Treinen vertrekken vanaf een onhandig achterafspoortje
Je moet extra betalen voor zo'n beetje elke voorziening behalve een stoel (maar ja de TGVbar zal ook niet gratis zijn denk ik dan, dus bij een stopcontact houdt dit verschil verder wel op)
En je hebt nul flexibiliteit en je moet berevroeg boeken zoiets?
Zelfde crew misschien?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was zowel op de heen als terugweg zo, en 5 minuten voor vertrek tot op de seconde precies klonk "De Check in voor de ouigo sluit nu" zowel op de heen als terugweg...
En op Valence konden ze 30 minuten van te voren nog geneens gaan inchecken omdat de vorige trein nog voorbij moest komen...
Als een Ouigo-enkeltje ¤ 25 kost en je voor ¤ 6 van MLV naar Parijs-centrum gaat ben je alsnog goedkoper uit dan met Thalys (vanaf ¤ 35).quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens spoor je niet om als je in Parijs moet zijn, Marne la Vallee gaat nemen met de Ouigo, omdaarna voor dik 6 euro pp nog door te klunen met de RER A naar Parijs...
Tijd is ook geld, bovendien Disney gangers zullen de Disney Express Service moeten aanschaffen om nog wat aan hun dag te hebben... (a 18 euro per volwassene)quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als een Ouigo-enkeltje ¤ 25 kost en je voor ¤ 6 van MLV naar Parijs-centrum gaat ben je alsnog goedkoper uit dan met Thalys (vanaf ¤ 35).
In één Ouigo passen dan ook 1200 reizigers.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee maar het is dus wel gewoon een TGV Duplex die 300 rijdt. En wat voor kilometerprijzen haal je dan? Parijs - Marseille is wat? 700 km? Voor 2 tientjes ja?
Ik had MLV Valence MLV voor 2 tientjes, Marseille minimumprijs is 15 euro enkele reis...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee maar het is dus wel gewoon een TGV Duplex die 300 rijdt. En wat voor kilometerprijzen haal je dan? Parijs - Marseille is wat? 700 km? Voor 2 tientjes ja?
Ja Disneygangers jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijd is ook geld, bovendien Disney gangers zullen de Disney Express Service moeten aanschaffen om nog wat aan hun dag te hebben... (a 18 euro per volwassene)
De mijne was 2 keer leeg...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
In één Ouigo passen dan ook 1200 reizigers.
Ik deed het ook voor de spoorhobby ja, maar voor mn Volgende ritje Cote d'azur weet ik het wel hoor...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja Disneygangers ja![]()
![]()
Maar gewoon voor spoorhobbyisten is er wel wat mee te doen dus. Want hey, kan jou het verrekken, Valence of Marseille. Beetje minder kilometers ja maar verder ach
Dat is woest weinig dude. Dat is iets van 2 cent per kilometer. Daarvoor moet je met een blokkerkaartje al dik over de 600 km gaan rijden op een dag. En dan rij je nog niet eens over een HSL.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had MLV Valence MLV voor 2 tientjes, Marseille minimumprijs is 15 euro enkele reis...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |