James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 00:23 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 01:04 |
FIPO ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 01:10 |
Wie heeft de OP verneukt? image.php schiet niet echt op. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 mei 2013 @ 06:12 |
Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 06:46 |
Gespot bij de RER: een trein met koerscode TIROL er op... ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 08:07 |
Volgens mij stapte Eurlings uit de politiek om meer tijd aan zijn gezin te kunnen besteden, waarna het uitging met diezelfde vriendin. | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 08:09 |
Dat zou zomaar kunnen ja. Wellicht dat hij daarom CEO van KLM wordt. ![]() | |
bork | dinsdag 21 mei 2013 @ 08:49 |
yups dat wist the missus mij vanmorgen ook te vertellen. Sterker nog, hij is minder gaan werken om een gezin te stichten en toen stapte the missus op ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:16 |
Ja, best een mooie carrièremove: eerst als minister een beetje Schiphol en KLM narren, en dan daar alsnog baasje gaan spelen. Hij had ook VVD'er kunnen zijn zeg maar. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:17 |
Geen slechte carrièreswitch als je het mij vraagt :-) | |
De_Hertog | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:30 |
Komt volgens mij best vaak voor: normaal was hij iedere dag van 8 tot 8 weg, toen hij ineens 24 uur per dag thuis was bleken ze ineens toch niet zo bij elkaar te passen. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:31 |
Zo lang werkt een ambtenaar niet hoor.. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:31 |
Financieel gezien niet, maar qua integriteit op zijn minst dubieus. Ik heb meer medelijden met de mensen die met 'm moeten werken, ik kan me zijn holkruipspeech richting Verhagen nog goed herinneren. Brrr... | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:31 |
Maar een minister wel. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:35 |
Hangt geheel van het niveau af.. Een 9 tot 5 mentaliteit wordt in de top van een grote gemeente of een groot ministerie echt niet geaccepteerd. | |
WhiteJoker | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:38 |
Bij de meeste andere lagen ook niet hoor. Tegenwoordig worden ambtenaren ook gewoon afgerekend op prestaties. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:51 |
Die tijden was trouwens gewoon even relschoppen hoor ![]() Toen ik nog wel eens de trein van 07:14 had zag ik ze regelmatig om 07:00 al op het gemeentehuis zitten. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:59 |
denk ik ook ja. Was de hoster van dat plaatje niet dichterbijer ofzo? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 mei 2013 @ 10:02 |
Als het niet commercieel is dan heb ik nog wel ruimte. Eigen webhoster en datacentrum. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 10:04 |
of iemand moet de boel nog in cache hebben staan, of er moet iets nieuws komen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 10:46 |
Op station Sittard staat een trein met blauwe rijtuigen met een roze balk erover van de NMBS, iemand enig idee wat dat moet voorstellen? Ik heb zulke wagons nog nooit gezien, er staat overigens een Nederlandse locomotief voor. Edit: even Googlen leert mij dat het vermoedelijk i5 rijtuigen zijn, waarvoor ze dienst doen is inmiddels duidelijk maar waarom staan ze in Sittard? [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 11:01:40 ] | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 mei 2013 @ 10:50 |
De lourdes-expresse als ik mij niet vergis. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:01 |
Klopt, met +150. | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:05 |
178 Pagina's leesvoer over de keuzemogelijkheden voor goederenvervoer Zutphen-Hengelo (via Goor, via Deventer Goederen en twee mogelijkheden bij Bathmen): http://centrumpp.nl/Image(...)ON_tcm318-341838.pdf | |
Zug-Chef | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:07 |
![]() Net als dat de Lourdes-trein vandaag voor het eerst Nijmegen aan zal doen (toch?), was er in 2008 ook een primeur: namelijk een bezoek aan Groningen. Omdat het toen tot aan Harderwijk bewolkt was, werd de trein na vertrek in de boog bij Nijkerk opgewacht. 26 april 2008. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:47 |
Vuile oostblokhoer. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:53 |
ATB-NG heeft correct gefunctioneerd bij de STS-passage in Ruurlo op 3 mei http://www.spoorpro.nl/sp(...)-sts-passage-arriva/ | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:55 |
Of Groen Linkser. Zie Ineke "reiskostenvergoeding is voor de elite" van Gent. | |
Fiorano | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:58 |
Volgens mij zag ik rond 10.30 de Kameel (?) op Amersfoort | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:02 |
Klopt, onderweg naar Deventer. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:06 |
En daarna? ![]() | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:10 |
Aersfoort v.11:01 Deventer a.11:44 v.11:49 Arnhem a.12:23 (tanken) Arnhem v.13:45 's -Hertogenbosch d.14:35 Eindhoven a.15:07 | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:14 |
Gekte. Amersfoort - Utrecht - Eindhoven is precies 7 km langer dan Arnhem - Den Bosch - Eindhoven. En het ene kan niet en het andere wel op een volle tank? ![]() | |
MPG | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:21 |
Vervangende mat64 van venlo naar eindhoven. Conductrice excuseert zich en meldt dat er "vanaf eindhoven wel een fatsoenlijke trein naar den haag verder rijdt" ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:45 |
Wat is dat toch de laatste tijd met het spoor. Bijna elk weekend dat je erop uit wilt, krijg je te horen dat je zus en zo route niet kan gebruiken omdat er werkzaamheden plaatsvinden en je dus een alternatieve route moet nemen met alle gevolgen van dien.( bus of andere NS lijn nemen waardoor je reistijd nog langer wordt. ![]() Ik heb het gevoel dat men al jaren bezig is met allerlei werkzaamheden aan het spoor en dat elke keer net in die periode valt dat ik ergens heen wil. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:52 |
Dat is al 7 jaar zo. Elk weekend Spoorbaan Hindernisbaan. | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:58 |
Als de reizigers recht van klagen willen hebben, moeten ze maar gaan betalen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:10 |
is inherent aan het huidige drukbereden spoorsysteem en het veiligheidsregime dat behoorlijk streng is. Je voert de werkzaamheden op de meest rustige momenten uit en sluit hiervoor waar nodig baanvakken af. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:26 |
Is bij de London Underground toch ook zo? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:32 |
Ja. Waar "nodig" ja. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:34 |
Als je de veiligheidsregels maar vaak genoeg opschroeft naar aanleiding van allerlei veiligheidsdiscussies die vakbonden graag via de media uitvechten dan schuift de inhoud van het begrip "nodig" behoorlijk op natuurlijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:37 |
Dat bedoel ik dus ook. Je hoeft echt niet heel Amersfoort - Zwolle een heel weekend eruit te gooien als je ergens een lampje in een overweg moet verwisselen hoor. Behalve als daar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44 |
Volgens mij heeft Eindhoven geen tankplaat edit: ik heb het even opgezocht in de netverklaring, daar vond ik dit kaartje (alle groene stippen zijn tankinstallaties): ![]() Het had dus ook gewoon in Amersfoort gekund, waarom ze hem daar niet vol hebben gegooid snap ik ook niet. Misschien een stukje toeren met dat ding als conditieritje? Of misschien een storing in één van de cabines. [ Bericht 12% gewijzigd door dennistd op 21-05-2013 13:51:58 ] | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:51 |
de NMBS heeft de ouders van het Belgische meisje Lotje Doppen een rekening gestuurd vanwege schade (15.000 euro) ontstaan doordat Lotje door gesloten spoorbomen rakelings langs een trein fietste. de ouders van Lotje hadden een taart en bloemen gekocht om te vieren dat ze het overleefd had. ![]() bron http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130516_00585825 en dan deze foto.... "Lotje, ga nog eens even op het spoor staan voor de foto." Waar komt de uitdrukking van lotje getikt zijn vandaan? ![]() Lotje keek niet goed uit haar Doppen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:00 |
Lotje is Belg. Genetisch bepaald. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:00 |
eerst 18 worden, dan vegen. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:02 |
Darwin Awards zijn niet voor niets uitgevonden. | |
bork | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:09 |
Komt ie, de inkopper van de dag, wat is het rode stipje bij Sloe? Uranium tanken? | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:28 |
"Tankinstallatie zonder afleverinstallatie" Verderop lees ik nog ergens: Komt er volgens mij op neer dat je daar wel kun tanken, maar alleen vanuit een tankwagen | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:39 |
Keloel. OVERAL waar een tankauto kan STAAN kan vanuit een tankauto getankt worden. Maar neee, regeltjes veiligheid milieu lastig moeilijk ditdat alles ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:47 |
Klopt! Vorige week donderdag heb ik nog een tankauto hier gehad om mijn diesellocomotief vol te gooien: | |
KnightSolaire | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:59 |
En toen stond er een DD-AR voor je klaar ![]() | |
Frenk3nstein | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:10 |
Met zo'n 'schattig kind' ( ja ik weet het ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:12 |
Lotje keek inderdaad niet goed uit haar doppen. Ik ben blij dat ze vrijwel ongedeerd is gebleven (afgezien van een blauwe plek), maar dat de familie een rekening toegestuurd krijgt (die bovendien door de verzekering wordt opgevangen) is in mijn ogen meer dan terecht. Dat de familie de goede afloop is gaan vieren snap ik wel, het verschil tussen levende Lotje en dode Lotje was vrij klein. Ander Belgisch nieuws: de M6-rijtuigen zullen over enkele tijd ook te zien zijn in de IC A (Oostende - Eupen) en zullen ook rijden op HSL 2. Ze zullen hier gaan rijden met locomotieven van het type HLE 18, met een maximumsnelheid van 200 km/h. De M6-stuurstandrijtuigen zullen niet meerijden, ze trilden teveel. bron | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:41 |
Want in België hebben geen regels. Hoezee. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:56 |
M6 op HSL2? Dat is uitstekend nieuws, die treinen zitten in de spits echt bomvol... | |
bork | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:57 |
Dankzij een kwisje die hier elders op FOK! wordt gespeeld kwam ik een echte bazensite tegen, mochten jullie deze niet kennen, ik denk dat jullie deze wel kunnen waarderen. ![]() Uitgerangeerd | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:00 |
nice zeg ![]() | |
MPG | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:02 |
Ik hoefde niet verder, maar er stond een Koploper voor degenen die door wilden naar Tilburg en verder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:16 |
![]() Zou eigenlijk een schommelboot moeten zijn. Reden hiervoor mag bekend worden verondersteld ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:23 |
Had greavy zijn aanwezigheid aangekondigd soms? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:23 |
voorzorgsmaatregel ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:25 |
Voor een lampje gaat er dan ook niets buiten dienst. Er gebeuren echt wel structurelere dingen tijdens werkzaamheden. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:26 |
Zou wel mooi zijn als ze elk weekend alle treinen vanuit Zwijndrecht met VIRM zouden plannen. Staatie dan te kijken met zijn 1e klas WeekendVrij ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:28 |
Ik reis tegenwoordig vanaf Dordrecht, daar tuf ik heen met de auto. Kan altijd nog met Arriva of de bus naar Utrecht vanaf Gorinchem. Maar als het moet neem ik wel IRM hoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:30 |
Maar je weet toch wel dat die goedkope 29 euro WeekendVrij niet geldig is in IRM he ![]() | |
Janneke141 | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:51 |
We hebben er weer een uit de categorie "wie zullen we eens bellen, de afdeling gevonden voorwerpen of toch maar de AIVD en de EOD"?bron | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:17 |
We hebben er weer eentje, een AnsaldoBreda-succesverhaal:Het oorspronkelijke bericht staat op Skyscrapercity | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:18 |
Ja technisch rommel maar de reizigers zijn wildenthousiast over het comfort. Heb ik gehoord. | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:19 |
Comfort kan iedereen leveren. Juist de technische kwaliteit is belangrijk(er) bij zo'n duur voertuig. Zet een aantal leren fauteuils in een SLT en reizigers zijn ook razend enthousiast erover. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:20 |
het openen van een tas kan tegenwoordig echt niet meer he ![]() Tsjonge jonge ... | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:21 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:22 |
was dat voorstel maar uitgevoerd geweest, dan hadden we nu niet met alle ellende gezeten ... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:23 |
Wat was het voor voorstel? En wanneer? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:23 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:24 |
komt uit eind jaren 90 met voorstellen als Intercity Max, integratie van de HSL in de binnenlandse dienst, etc | |
Q. | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:27 |
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:29 |
Linkje: http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuid | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:29 |
Ik las laatst een artikel in De Volkskrant uit die tijd, waarin stond dat men eerst heeft geprobeerd de HSL onderhands aan NS te gunnen maar dat NS de boel toen heeft verknald, zodat de regering met tegenzin(!) alsnog de HSL los moest aanbesteden. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:29 |
uhuh. Waren de plannen uitgevoerd geweest dan hadden we nu mogelijk een prachtig spoornetwerk gehad. We zullen het alleen nooit weten | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:34 |
Zie link! | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:36 |
Interessant! Als aanvulling / correctie op mijn vorige post, hier een stukje uit 2001:
| |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:41 |
blijkt het eerste bod van de NS toch behoorlijk realistisch te zijn geweest | |
Q. | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:42 |
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:43 |
Niet Hanja? | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:47 |
mja, het was de tijdgeest. Alles moest geprivatiseerd worden en de bomen moesten tot in de hemel groeien. Het heeft ons in ieder geval een aantal zaken opgeleverd waar we nu niet zo blij meer mee zijn | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 17:50 |
Gevalletje kansloos weer vanuit Amsterdam naar Alkmaar momenteel. In 1 uur vier losse stellen in plaats van 4 treinen met dubbele stellen. Zucht. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:00 |
Het is gewoon om te janken. | |
ReisT | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:04 |
Het zou me niks verbazen als de versterkingsstellen nog in Arnhem staan als gevolg van: Weer een hoop gedoe om niks. Zucht. | |
KnightSolaire | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:16 |
Ben zelf ook wel eens een achtergelaten 'pakketje' in de trein tegengekomen. Gewoon in gekeken en zat vol met tandenborstels en ander spul dat je normaal in een badkamer tegenkomt. Achtergelaten door een student die voor het eerst op kamers ging, vermoedelijk. Even afgegeven en daarna weer in de trein plaatsgenomen ![]() Maar ja, misschien zag dit pakketje er wel echt verdacht uit ofzo, dat weet ik niet. Op zich goed om voorzichtig te zijn als dat noodzakelijk is. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:18 |
Je bedoelt dat als dit plan was doorgegaan, we best een fatsoenlijk spoornetwerk in Nederland hadden gehad? | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:24 |
Hebben we dat nu niet dan? Er is genoeg op- en aan te merken op NS, maar ik vind het treinaanbod allesbehalve slecht ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:29 |
Ik word er gewoon nooit vrolijk van om decennia later enorme wauwelkoek te lezen waar geen ene pest van terechtgekomen blijkt te zijn ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:30 |
Mee eens, maar dat kun je niet alleen NS aanrekenen. Het ministerie is destijds veel te inhalig geweest, waar we nu de zure vruchten van plukken. De intenties van NS waren goed, de ideeën ook. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:40 |
Die HSL-Zuid verbindingen zijn op niveau dat nooit verkocht is aan het Ministerie. (Om jou maar even te quoten ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:43 |
Dat klopt, maar dat had wel zo kunnen zijn als Netelenbos anders had besloten. | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50 |
Maar V&W is altijd het afvalputje waar een partijgenoot op geparkeerd wordt als cadeautje met als gedachte dat ze ergens anders meer schade zouden aanrichten ![]() | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:21 |
Terwijl I&M toch best een belangrijk ministerie is.. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:23 |
Reizigersvereniging Rover wil opnieuw overleg over Hoorn Kersenboogerd Rover krijgt veel klachten van reizigers die door het verdwijnen van de spits-intercitystop te maken krijgen met een grote verslechtering. De reizigersvereniging wil opnieuw met de NS in overleg over de dienstregeling 2014 rond station Hoorn Kersenboogerd. Herziene plan Per december 2013 zijn meer Fyra’s gepland tussen Rotterdam en Schiphol. Daarom moet de dienstregeling in een deel van Noord-Holland worden aangepast. Een gevolg hiervan zou zijn dat station Hoorn Kersenboogerd de Sprinter Hoofddorp/ Schiphol – Hoorn zou verliezen. Na een negatief advies van de consumentenorganisaties trok NS dit plan in. Wel bleek dit ten koste te gaan van de stop van de spits-intercity’s in Kersenboogerd. Oorspronkelijke plan Rover was niet blij met deze ontwikkeling, maar vond dat het herziene NS-plan in totaal minder reizigers zou treffen dan het oorspronkelijke. De verslechteringen die oorspronkelijk door de NS gepland waren bij de Sprinter Kersenboogerd-Schiphol/Hoofddorp zouden zeven dagen per week de hele dag voelbaar zijn. Niet alleen voor de reizigers van en naar Kersenboogerd, maar ook voor reizigers van en naar Hoorn en Purmerend. Dit door een lange stilstand in Zaandam. Ook voor overstappers op buslijnen zou dit nadelig zijn doordat de aankomst- en vertrektijden van de Sprinter in en buiten de spits zouden gaan verschillen. Veel klachten Door veel klachten van reizigers uit Kersenboogerd die nu binnenkomen, concludeert Rover dat de tweede NS-oplossing te snel is geaccepteerd. Rover heeft NS verzocht opnieuw in gesprek te gaan om naar een oplossing te zoeken, waarmee reizigers niet of nauwelijks gedupeerd worden. Daarbij wil Rover meer informatie van NS over de reizigersstromen op de betrokken stations. Bron | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:27 |
Rover kan ouwehoeren wat ze willen, maar Kersenboogerd is gewoon het Almere Buiten van 2014 ![]() | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:29 |
Blijkbaar uiten de ambtenaren dat door ongehinderd te willen werken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:44 |
terechte kritiek op het schrappen van Kersenboogerd. Dat station geeft de spitstrein 14500 Amsterdam - Enkhuizen en de 1500 (Enkhuizen - Amsterdam en verder) toch wel bestaansrecht | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:45 |
zeker. Als een redelijk deel van het plan uitgevoerd zou zijn geweest dan had de spoorse situatie er een stukje beter uitgezien dan nu | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:54 |
Ja. En het Dedemsvaart van het westen. Wat bedoel je? ![]() | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:57 |
Dat de NS haar plan heeft getrokken en eventuele inbreng van reizigersorganisaties volslagen genegeerd gaat worden. Zoals ook in Buiten. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:58 |
Wat is er in Buiten gebeurd dan? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:59 |
niets bijzonders, behalve dan terecht de IC-stop schrappen ![]() | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:00 |
Opheffen intercitystop ondanks de relatief grote reizigersstroom leidend tot gestapel in de Sprinters. Tot niemands verbazing. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:02 |
de 1500 heeft daar heul geen Kersenboogerd bij nodig hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:02 |
Jammer. Er is altijd overcapaciteit volgens b2py ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:03 |
zou er eerder nog voor pleiten om de 1500 ook op Zaandam te laten stoppen, daar op dit moment de verbinding tussen Hoorn en Zaandam niet optimaal is. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:04 |
Sowieso, een INTERCITY hoort 1 keer per stad te stoppen. Punt. Ook al die Amstelflauwekul en Alexandergeneuzel, wegwezen. Gaan ook tachtig metro's naartoe. Anders noem het gewoon wat het is. Een intracity. | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:04 |
Die is er ook. Stilstaand op Lelystad opstelterrein ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:05 |
Nederland heeft geen echte intercity's over één compleet traject. | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:05 |
Dat ben ik met je eens, maar goed, dan vind ik de Intercity Almere-Utrecht die alleen maar geen Sprinter is vanwege het overslaan van Bussum Zuid erger ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:06 |
Start jij de petitie Geerdijk voor IC station? | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:07 |
Ik wil een intercity Gouda - Amsterdam. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:07 |
Ja is goed, ik hoor dat Litpho Hollandsche Rading al geregeld heeft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:08 |
Ik wil een intercity Deventer - Berlin ![]() Oh wacht ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:09 |
Die is er al. Met Utrecht als tussenstation ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:10 |
Ze willen die lui uit Gouda helemaal niet hebben in Amsterdam! ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:11 |
Jawel hoor: de treinen van Hispeed en de IC Den Haag - Venlo. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:12 |
Hollands Spoor oowwwww jammer het gaat binnen NUL tariefkilometers al mis ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:12 |
De Benelux staat tegenwoordig in elk gat een kwartier te kamperen, en de BerlijnIC rijdt als een Nederlandse IC, en staat her en der ook te kamperen. Nee, nog steeds geen echte IC. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:12 |
mja, dat is na Helmond een stoptrein | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:13 |
En Delft. En Horst-Sevenum. En Deurne. En Blerick. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:13 |
Denk dat je alleen Enschede - Den Haag Centraal als echte binnenlandse IC overhoudt | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:14 |
De Fyra en ICE dan? Den Haag HS en CS is een historische vergissing, dat had één megastation moeten zijn. | |
Litpho | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:15 |
Tijd om verplicht over te stappen op Hengelo. Omdat het kan. | |
KnightSolaire | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:16 |
De Fyra, jazeker, de enige echte intercity van het Nederlandse spoor. Een hogesnelheidstrein is het immers niet. ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:16 |
Fyra en ICE zijn geen IC's. We hebben het over een IC die in Nederland een IC heet, en geen andere benaming heeft. | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18 |
De Fyra zou in Duitsland een IC heten, en daar zou je dan met die trein 200 km/h rijden. De snelheid van 160 is daar op veel lange trajecten zelfs een RE. | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18 |
Ze voldoen aan de belangrijkste criteria: maximaal 1 stop per stad en legt (voor NL relatief) grote afstanden af. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18 |
Inderdaad. Hoe lang nog wachten met het rechtzetten van die fout?? Het is echt een relict uit de 19e eeuw. Meeste daarvan zijn inmiddels weg (denk aan station Hulshorst of de IC-stop in Voorburg) maar deze historische miskraam staat er nog steeds. Net als het Stichtse Lijntje trouwens, ook je reinste flauwekul. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18 |
ICE zit het woord IC zelfs in joh! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:19 |
Ja. Dat is dan ook een InterCity Expres. Die in NL zijn InterCity's Per Ongeluk. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:19 |
![]() | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:21 |
Mèt stop in Gouda. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:21 |
een van de traagste lijntjes van het land ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:23 |
is helaas een historische vergissing gebleken | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:23 |
Ja, nog zo'n vergissing! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:24 |
Ik moest van de week nog overstappen in die pijpstad ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:25 |
er woont daar net als in Almere nogal wat tuig ... | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:25 |
Hoe zit het trouwens met de bevolkingsgroei daar? | |
Bitlord | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:41 |
Gelukkig zijn velen al weggewerkt. De voorbeelden die je noemde bijvoorbeeld, maar denk ook aan Utrecht Maliebaan, Rotterdam Maas en Amsterdam Weesperpoort. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:45 |
daar krijg je 21e eeuwse gedrochten voor terug: Utrecht Vaartsche Rijn bijvoorbeeld. Vertrek je uit Utrecht Centraal met de sprinter, sta je na één meter al weer stil ... | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:46 |
Dat had Utrecht Wisselstraat Zuid moeten heten. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:49 |
je hebt het ook met Amsterdam Science Park (tussen Muiderpoort en Diemen) en met Hilversum Sportpark dat op kruipafstand van Hilversum ligt | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:50 |
Delfzijl West. Niemand komt daar ooit, maar dat is hetzelfde verhaal. | |
Zug-Chef | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:51 |
Dr gaat niks boven Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:52 |
Het mooie daarvan is dat er ook serieus treinen zijn die het ene als begin- EN het andere als eindpunt hebben ![]() Het is niet echt goed te zien op Google Earth, maar de perron-uiteinden liggen ten hoogste 155 meter uit elkaar ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:53 |
Morgen een dagje met de pauperexpress ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:53 |
Had jij niet ook nog leuk ander spul op een zolder onder handbereik liggen? ![]() | |
Bitlord | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:57 |
Een enorme toevalsspot afgelopen middag in De Meern. Stond een slooprijpe Amsterdamse metro... | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:58 |
Zoals? | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:59 |
Ah, daar is ie gebleven! Er heeft de hele tijd een gedeukte metro onder en zeil gestaan op het terrein van de werkplaats in Diemen, en die was laatst ineens weg. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 20:59 |
Nog niet gerealiseerd tot op heden. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:00 |
goeie toevalstreffer ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:00 |
Dat vond ik ook toen ik nog elke dag vanuit Rotterdam moest komen, nu vind ik het een "gunstige ontwikkeling". | |
Sandrvich | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:06 |
Wat was sowieso de reden dat InterCity's ooit stopte in Voorburg? Heb dat nooit echt begrepen... | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:09 |
Dat was voordat alle IC's in Gouda stopten. De IC's Den Haag - Utrecht stopten in Voorburg, de sneltreinen Den Haag - Utrecht stopten in Zoetermeer, zo hadden beide stations een goede verbinding met Utrecht. De sneltreinen stopten trouwens wel in Gouda. Dat systeem is nu vervangen door een stoptrein met goede overstap op de IC in Gouda. De eigenlijke reden? Geen idee. Er ligt geloof ik wel een groot parkeerterrein in Voorburg, en misschien ook handig voor Oost-Hagenezen? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:13 |
Intercity + ? | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:13 |
Ja, in 1:100. Wat anders? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:16 |
ik heb het even op Stationsweb gevraagd ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:17 |
Nee het was vgs mij ook zoiets als in Hulshorst. Dat iemand zich alleen maar wilde laten onteigenen als de snelle trein er ook zou stoppen (in de 1850's hadden ze geen IC's natuurlijk) | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:21 |
Oh echt? Mallotig! | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:23 |
Het stuk tussen Norddeich en Norddeich Mole is ook wel een mooi lang traject hoor | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:24 |
Zo ging dat in die tijd ![]() Ken je het verhaal van het Kromme Lijntje van Crommelin niet? Da's echt het toppunt van early 19th century railway policy ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:26 |
Dat is een goeie ja. ff kijken ![]() ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:32 |
Of Zeebrugge Dorp en Zeebrugge Strand. Dorp wordt alleen maandag-vrijdag bediend, en Strand alleen in het weekend. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:33 |
Dat zijn 2 verschillende lijnen. En het is VEEL verder lopen. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:38 |
Jaja, het laantje van Van der Gaag en zo, die zijn bekend. De aannemerscombinatie die de tunnel in Delft bouwt, heet niet voor niets Cromme Lijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:42 |
Meteen ingedekt voor als er qua tracé iets niet helemaal optimaal gaat ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:46 |
Nee, een folder daar toch van? | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:47 |
Dat is nou technisch Conrad | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:48 |
Niet dat ik weet, ging het niet over iets anders? | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:49 |
Ja, oké, maar op maandag gaat de trein linksaf en op zaterdag rechtsaf, ofzo. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:51 |
Hoek van Holland is ook zoiets eigenlijk. | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:53 |
Tegenwoordig niet meer, want de kopsporen worden niet meer gebruikt. Daarvoor is het nieuwe perron in de bocht komen te liggen. Keren op de doorgaande sporen. Maar inderdaad, wel een zelfde soort situatie, maar daar wordt Haven altijd bediend, en Zeebrugge één van de twee. In de zomerperiode wordt Zeebrugge Dorp niet eens bediend. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:53 |
Nee ja klopt. Sux wel, moest vrijdag eerst omlopen via de overweg om bij de Stena terminal te komen terwijl het regende als een aap ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:54 |
Vroeger stapte je onder de kap uit op spoor 3 ![]() | |
greavy | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:56 |
![]() Waslijn hangt er nog steeds, seintjes branden ook nog steeds, maar de sporen worden nooit meer gebruikt. Als ik mij niet vergis, is die situatie nog steeds niet veranderd. | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:57 |
Wanneer het spoor of perron wordt vernieuwd weet je dat het niet lang daarna gesloopt wordt. | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:58 |
Bij mijn weten zijn die sporen gesloopt. Of toch niet? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:59 |
Eh nouja ik weet dat je iets op zolder had liggen wat niet eenvoudig te voorschijn te toveren was... maar nog wel eens wou inscannen voor ons... | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:59 |
Harlingen - Harlingen Haven ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 21:59 |
Nee, die liggen er nog, eergisteren nog geweest... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:01 |
Echt stokbrood logica hoor... Er gaan extra treinen rijden rond monaco voor de Formule 1, nu 1 dag (!)voor het event begint komen ze met een PDF je wat je alleen kan gebruiken als je daarnaast de gewone dienstregeling ook op PDF hebt... ![]() http://telechargement.ter(...)_13_tcm-27-88696.pdf Maar waar het op neer komt is dat eigenlijk de Ma/Vrij dienstregeling gewoon word gereden dus als je dat nou neerzet, dan is het toch veel handiger....? ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:02 |
Dat was bij mijn weten die HSL-folder. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:03 |
Oh, ik zit met intercity plus in mn hoofd..excuus ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:05 |
Nee. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:05 |
Of ze moeten dat gistermiddag snel gedaan hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:06 |
Krijgen we weer dat verhaal ? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:12 |
Ja, als de extra treinen net zo kut geregeld zijn als de comunicatie daar rondom... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:13 |
Vorig jaar stond je met je laptop over de balie: "Nee hoor mevrouw UW systeem deugt niet kijk maar" ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:14 |
Euh, dat was niet Monaco, maar het is me ff onschoten waarover dat ging... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:15 |
Nou dan ga het maar even opzoeken. | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:16 |
was dat niet een nachttrein naar Nice ofzo? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:23 |
Ja klopt ja dat was wel voor Monaco ja... maar niet zoals nu daar ter plaatse Dit jaar is het hetzelfde gezeik geweest bedenk ik me nu alleen ben ik nu niet met mn laptop met HAFAs erop gegaan maar met "In uw tijden tabel staat wel dat de nachtrein gaat maar hier op internetsite bestaat ie niet" Das nog beter ![]() T is toch ook idioot? voor de TGV is de verkoop nu open tot en met 2 September, maar een nachttrein (waar je niet even een eerdere of latere kan nemem) doen ze gewoon een maand van te voren alsnog erop zetten zonder aankondiging... Oh, voor de liefhebbers, ik heb nog een kruidvatkaartje te koop.. | |
Anno1982 | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:27 |
Met het oude stootjuk nog! Gaat wel erg traag overigens... | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:38 |
Nee dat is echt VEEL verder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:57 |
qua rijtijd niet echt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:59 |
We hebben het hier over stations die minder dan 200 meter uit elkaar liggen. Dat haalt Harlingen LANG niet. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:01 |
Chessy TGV en Chessy RATP liggen dichter bij elkaar dan 200m | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:03 |
ja maar niet aan dezelfde lijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:03 |
Zoetermeer - Driemanspolder telt ook niet | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:03 |
jouw treintje reed destijds ook meer dan 200 meter hoor | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:04 |
Gare du boulevard Masséna en Gare de la Bibliothèque François-Mitterrand ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:06 |
Norddeich en Norddeich Mole is de absolute winnaar | |
Viezze | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:07 |
Ik zag net ergens een website voorbij komen, toen heb ik deze even opgezocht: http://www.bcpeters.dds.n(...)h_materieel/015.html Ik kom hier al een aantal weken langs en vraag me telkens af wat en vooral waarom daar in de tuin weg staat te rotten. Naast deze "trein" ook o.a. overwegbomen en dat soort frutsels ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:08 |
Daar woont Riekje. Zij is een enorme spoorliefhebster | |
Viezze | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:09 |
Dat geloof ik wel ja aan de tuin te zien | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:09 |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:11 |
Daar ben ik donderdag met de bus langs gekomen, om bij halte Avenue de France op de tram te stappen ![]() | |
Janneke141 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:11 |
Ooit in het idyllische dorpje Glion geweest? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:13 |
Vondje van de nieuwe tramlijn/Vernieuwde tramlijn? Die omroeppingels ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:14 |
Beter dan 128 meter heb ik het nog niet gezien nee ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:14 |
neen, maar nu ik het opzoek lijkt het wel een beetje te vergelijken te zijn met Ede-Wageningen en Ede Centrum, al is die afstand een stuk groter ![]() | |
Viezze | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:15 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:16 |
Kärcher... | |
Viezze | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:17 |
Het heeft ook wel wat zo | |
Janneke141 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:18 |
Als je even kijkt naar het berglijntje naar (even uit mijn hoofd) Rochers de Naye dan liggen er drie stationnetjes binnen 500 meter ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:20 |
Ik zie maar 1 station op maps? | |
Peterselieman | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:22 |
dat is helemaal mooi ![]() Lijken mij ook stationnetjes te zijn waar de trein alleen op verzoek stopt? | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:22 |
Geweldig! Schoon, veel licht en uitzicht, gelijkvloers, rustig rijgedrag... helemaal top! De eerste keer dat ik zo'n automatische omroep hoorde dacht ik dat iemand z'n mobieltje afging. ![]() * James1988 vindt het wel jammer dat de (huidige) jingles van RATP nergens (in goede kwaliteit) te vinden zijn, anders had ik een nieuwe notificatietoon op mijn telefoon gehad. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:24 |
Dr zitten een aantal leuke deuntjes tussen, maar de meeste zijn echt afgrijselijk (maar dan eerder op de ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:26 |
link die duffe plaatjes dan meteen naar de betreffende MP3s en we kunnen zaken doen | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:27 |
Ik heb inderdaad alleen 3a gedaan, wel over bijna de hele lijn (Porte de Versailles - Avenue de France). Daarnaast heb ik heel lijn 2 (Pont de Bezons - Porte de Versailles) gedaan. Wat me op een bepaald moment opviel bij alle automatische omroepen: de eerste keer wordt de naam van de halte/station omgeroepen met een vragende toon, bij de herhaling met een bevestigende toon. | |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:28 |
Die stomme muziekjes zijn dus bijna nergens te vinden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:31 |
ik heb de mp3 niet, plaatjes was meer om om te fleuren. ![]() | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:32 |
Keulen en Keulen Messe/Deutz mogen wat mij betreft in hetzelfde rijtje. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:39 |
833 meter is het kortste wat ik kan vinden. Dat is 4 keer te lang. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:40 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:40 |
Nadat vandaag de Kameel en de Lourdes-trein al via Amersfoort-Deventer-Arnhem gereden zijn komt daar morgen nog Mat'54 386 bij, die als NS Love Train onderstaande rit rijdt:
| |
James1988 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:41 |
Vrijdag gaat er een 1200 naar Zutphen om wat spul af te leveren, en komt een BR 113 rijtuigen ophalen in Venlo. | |
b2py | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:54 |
Afkortingen Dennis.. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:57 |
dat OP filmpje geldt ook voor crew idd ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 22 mei 2013 @ 00:07 |
![]() | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:09 |
Een dewatte? [/treinnoob][/teluiomtezoeken] | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:11 |
Een 1200 is zo'n locomotief uit de jaren vijftig van EETC, BR (Baureihe) 113 is iets Duits. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:13 |
Een 1200 is helemaal niet van EETC, een 1200 is van Werkspoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:14 |
1200 is gewoon Een Bruut Lomp Stuk Motor. | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:16 |
Hoofddomein doet het nog wel, dus hij heeft alles gewoon verwijderd. Welk plaatje was het dan dat ie dynamisch was? | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:17 |
In de header verscheen iedere keer een andere foto op de achtergrond met daaroverheen "FOK! Treinentopic", en dan wat termen als "Railhummer" en "DM90" | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:19 |
Ik heb wel ruimte en voldoende permanence ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:19 |
Heeft iemand image.php source nog dan? | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:21 |
Denk alleen degene die het gemaakt heeft.. | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:21 |
Image.php is niet zo interessant, dat is zo nagemaakt. De plaatjes zijn waar 't om gaat ![]() | |
Woods | woensdag 22 mei 2013 @ 00:24 |
Wanneer koopt de NS nou nieuwe E-locs ipv die Traxx apparaten of kant-en-klare bakken? Getuige bijv. 1200, 1300 of 1500s? | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:25 |
Gaat niet gebeuren. Onderhoud van kleine series is te duur, 189 of 185/186 kan makkelijk in een pool en veel goedkoper, geen getrokken treinen meer op termijn. NS heeft niets aan locs. | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:25 |
Waarschijnlijk nooit. NS is al vele jaren bezig met het wegwerken van getrokken treinen, locomotieven passen er dus niet bij. Het zou me trouwens niet verbazen als we in de toekomst een revival van getrokken/geduwd materieel gaan zien, wanneer meer passagiersdiensten aanbesteed gaan worden. Er is dan een grotere behoefte aan internationaal inzetbaar materieel, en met rijtuigen en lokaal aanpasbare locs is dat makkelijker te regelen dan met treinstellen. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:28 |
Waar was dergelijk "IQ boven het vriespunt" toen er Fyra bij een pizzaboer zonder terras besteld werd? ![]() | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:29 |
Die zal Dichterbijer wel hebben, aangezien hij de eerste versie van de OP heeft gemaakt: PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 37 Misschien mooi moment om een nieuwe te maken? | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:30 |
De hele V250-order is gebaseerd op prestige en niet op technisch verantwoorde keuzes. En het moest ook nog eens zo goedkoop mogelijk. Ik ben benieuwd, als het goed is zou NMBS deze week iets bekendmaken over de V250. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:31 |
Als NS gewoon lekker doorgaat met falen op het huidige niveau dan zijn we over 10-15 jaar van ze verlost, en worden de treinen in Nederland eindelijk, en voor het eerst sinds 1911, gereden door CAPABELE spoorbedrijven. Die zich niet achter hun monopolie hoeven te verschuilen om te "mogen" falen, want meer doet NS gewoon niet. Maar door spoorbedrijven die gewoon weten hoe het spelletje werkt, en die doen wat de betalende klant wil. Eigenlijk heel eenvoudig als je er zo eens over nadenkt. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:33 |
Gelul, weet je zelf ook wel. AnsaldoHoogkarspel heeft nooit nergens niks goed gedaan. Echt niet. Of het nou de trams in Oslo zijn, de IC4 in Denemarken, de metro van Miami of de voorstadstreinen van Los Angeles, OVERAL is gewoon giga gezeik mee. Dat die V250 order gegund is aan die club moet te maken hebben met een berlusconihoertje voor whoever de handtekening moest zetten in Nederland. | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:35 |
Ja kan wel zijn maar dat was toen allemaal veel minder aan de hand en het probleem is dus dat de NS wettelijk vast zat aan het kopen omdat ze de inschrijver waren met de hoogste beoordeling. Mag je leuk vinden of niet, het is nou eenmaal zo. | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:35 |
Of door ontzettend incapabele lui tijdens de aanbesteding. Bombardier en Siemens haakten al snel af, en Alstom haakte ook af. AnsaldoBreda bleef als enige over, nog voor de gunningsfase. En dan toch gunnen ipv de order te heroverwegen. Maar anderzijds, HSA had niet veel keus: in het voorjaar van 2004 hadden ze nog niets besteld terwijl de treinen 3 jaar later al zouden moeten gaan rijden (volgens de planning van dat moment). Opnieuw aanbesteden zou jaren vertraging opleveren, zonder inkomsten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:35 |
En aanbesteden is dan weer wettelijk verplicht voor (semi-)overheid. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:39 |
Zoveel zwakzinnigheid ben ik van jou niet gewend ![]() NS kon gewoon bieden wat ze wilden omdat elke cent die ze aan het rijk zouden bieden, kwam vanuit datzelfde rijk. Tsja, zo kan ik het ook ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:42 |
Lees je wel of blaat je gewoon maar wat? Ik som de feiten op; NS had geen keus, behalve een nieuwe aanbesteding uitschrijven en dat was niet voor de hand liggend. Er waren destijds wel zorgen over AB maar er kon niet zoals op dit moment wel zou kunnen, uitsluiting plaatsvinden. Als jij denkt dat ik de NS zielig vind in dit verhaal dan heb je wel heel goed gelet op alle fora waar ik post ja. Getuigt meer van jouw zwakzinnigheid dan van de mijne. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:48 |
NS schrijft geen aanbestedingen uit. En wat bedoel je "er waren wel zorgen over AB"? kennelijk niet ernstig genoeg om ze ondanks NUL positieve referenties toch een contract van 300M te gunnen. Er wordt daar op een ongehoorde en schandalige manier geblunderd met belastinggeld. Door wie dat zal me verder worst wezen, maar dat had niet zo gemoeten. En dat hadden de zogenaamde "knappe koppen" heus wel kunnen en moeten inzien. Maar ja, het is lekker brassen met andermans geld natuurlijk, dat snap ik ook wel ![]() | |
_serial_ | woensdag 22 mei 2013 @ 00:49 |
Als iemand me even stuk of 10 linkjes van leuke headerplaatjes geeft heb ik binnen 5 min een scriptje draaien ![]() | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:50 |
Wie dan wel? Materieelbestellingen lopen toch echt via een aanbesteding. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:51 |
NS schrijft geen aanbesteding uit over "wie er over HSL-Zuid mag gaan rijden". UEFA speelt ook niet in de Champion's league finale. | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:53 |
Leg uit? Want zelfs de catering intern is aanbesteed namelijk. Zelfs de printerleverancier is aanbesteed. Bij de top waren zorgen of er op tijd geleverd kon worden, over de kwaliteit van hun producten was toen nog weinig bekend. Dat klopt. Dat was NS wettelijk verplicht. Ze voldeden als enige aan alle eisen. Kijk hier zit de crux; Ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt en dat er koppen moeten rollen. Maar als ik jou uitleg hoe de vork in de steel zit omdat je overduidelijk zelf een paar bladzijden gemist hebt, dan hoef je niet gelijk met zwakzinnige te gaan roepen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 00:54 |
De NS heeft voor de inschrijving op de HSL zelf een aanbesteding moeten doen voor materieel, die inschrijvingen daarvan werden gewogen en de hoogst scorende is meegegaan in de inschrijving voor de HSL. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:56 |
NS wilde gewoon "koste wat het kost (hey lekker makkelijk, brassen van andermans geld)" de concessie voor HSL-Zuid binnenhalen. En waarmee ze dat dan zouden gaan doen daar is nooit over gesproken. Of in elk geval overduidelijk niet op enig intellectueel serieus te nemen niveau. Wat hebben we dus nu? een vervoerder die zichzelf schromelijk overschat heeft, maar ja wat kan hem het verrekken, de staat schokt wel bij ![]() Dus alles bij elkaar, heeft de overheid gefaald, de NS gefaald, AnsaldoBreda gefaald, is er een miljard of tien aan beladstinggeld in rook opgegaan. Maar ik mag niemand ergens de schuild van geven, want "niemand had een keus". Sorry hoor, maar zo werkjt het gewoon niet. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 00:58 |
Ja, en hoe ![]() Op deze manier hebben aanbestedingen geen enkele zin natuurlijk. Ze voldoen in de praktijk op geen enkele manier op geen enkele termijn aan geen enkele eis. | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 01:05 |
De overheid heeft een aanbesteding gehouden voor het vervoer over de HSL-Zuid. Hier hebben een aantal bedrijven op gereageerd: HSA (NS+KLM), SNCF, CGEA (nu Veolia), Connex Group (niet Connexxion/Transdev!), en zelfs SJ heeft interesse getoond. Uiteindelijk is de concessie naar HSA gegaan. HSA heeft zich gecommitteerd aan hogesnelheidsvervoer op Amsterdam - Breda en Amsterdam - Brussel en is hiervoor materieel gaan zoeken. Omdat HSA via NS Internationaal voor het grootste deel in overheidshanden is, moest HSA ook zelf gaan aanbesteden. Uiteindelijk bleven er twee aanbieders over, Alstom en AnsaldoBreda. Alstom had op papier een beter bod, maar haakte af toen HSA de omvang van de order veranderde. HSA wilde minder treinen direct afnemen, maar meer treinen als optie hebben. AnsaldoBreda bleef als enige over. Door slechte contracten en slechte contractopvolging zitten we met de huidige situatie. Niemand durft te bewegen omdat de rest dan verzuipt. Als de Staat HSA ineens aan z'n concessieverplichtingen gaat houden betekent dit: - Einde HSA-vervoer (ivm niet halen concessie-eisen) - Wegvallen van geplande inkomsten uit HSL-concessie - Nieuwe aanbestedingsronde (kost tijd en geld) - Geen of weinig HSL-vervoer - Wegvallen integratie HRN+HSL zoals voorzien in de deal van Schultz, waardoor mogelijk het hele HRN opnieuw gedaan moet worden Als HSA ineens AnsaldoBreda aan alle afspraken gaat houden, is de enige logische conclusie: contract ontbinden. HSA heeft dan geen treinen, lange juridische procedures met veel kosten, veel tijdverlies, en risico dat de Staat het niet meer pikt en alsnog overgaat tot ontbinding. Uiteindelijk zijn zowel de Staat als HSA/NS de grote verliezers die geen kant opkunnen. AnsaldoBreda is de lachende derde, die zelfs in het ergste geval (terugbetalen reeds betaalde bedrag) een relatief klein verlies maakt (loonkosten voor alle mensen die aan de V250 hebben gewerkt + andere aanverwante kosten). En de grootste verliezer? De reiziger. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 01:09 |
Precies. Wat ik zeg dus. iedereen houdt elkaar nat van de centen van de belastingbetaler en uiteindelijk is het geleverde product nul. Hier MOET een eind aan komen, en hier moet van geleerd worden. Door aanbestedende overheden vooral, want het voortbestaan van andere betrokken partijen is hierna gelukkig hoogst twijfelachtig. | |
Dr_Flash | woensdag 22 mei 2013 @ 01:23 |
Ik weet het echt ZO veel beter. Ik vraag me af waarom mij niet gevraagd wordt om zoiets voor Nederland te regelen. Ik zou de belastingbetaler miljarden kunnen besparen. | |
Ajaxfan | woensdag 22 mei 2013 @ 07:34 |
Lekker reisadvies terwijl naar A'dam CS er bijna niets uitvalt en richting Utrecht wel. EDIT: Oeps zag even 2 intercity's over het hoofd.... | |
Duvel | woensdag 22 mei 2013 @ 07:44 |
Het ging over materieel. | |
Litpho | woensdag 22 mei 2013 @ 07:53 |
Wat wil je doen? Tineke Tolpoort met terugwerkende kracht in het gevang gooien? Een motie van wantrouwen naar het dynamische duo Wilma en Melanie? Een ontslagronde zonder gouden handdrukken in de top van I&M? (succes ![]() Oh, en mijn favoriet: wetgeving regelen waarmee bedrijven die effectief "too big to fail" zijn gigantisch beperkt in de investeringen die ze kunnen doen (want ze schrijven een cheque uiteindelijk gedekt door de Staat uit). Ik laat het aan de juristen over hoeveel haken en ogen daaraan zitten, maar zolang de NS fucking treinsamenstelling als bedrijfsgeheim kan boeken zie ik het niet gebeuren ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Litpho op 22-05-2013 07:59:00 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 08:23 |
Ik vind dat een boude uitspraak voor iemand die tot vannacht niet eens wist hoe de vork in de steel zit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 22 mei 2013 @ 08:23 |
Hoe gooi je in hemelsnaam een post weg? | |
James1988 | woensdag 22 mei 2013 @ 08:29 |
Door de inhoud te vervangen door iets als "-" of "nvm" ![]() | |
b2py | woensdag 22 mei 2013 @ 08:58 |
Wat een slap geouwehoer hierboven, kopietje hiervan staat zo'n 30 delen terug ![]() | |
_serial_ | woensdag 22 mei 2013 @ 09:07 |
Niemand ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 09:10 |
Ik denk dat niemand ze daadwerkelijk heeft opgeslagen, op zich waren het natuurlijk speciaal gemaakte plaatjes dus ik weet niet wie ze destijds gemaakt heeft? | |
_serial_ | woensdag 22 mei 2013 @ 09:16 |
Opzich zou het ook geen probleem zijn om een paar leuke foto's te croppen naar goede formaat hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 09:18 |
Leuk! Naast "WeekendVrij" wat iedereen er afgelopen jaar gratis bij heeft gekregen met een abbonement in de Regio Parijs, krijgen we nu ook "VakantieVrij", een hele maand lang Vrij reizen van Half Juli tot en met half augustus ![]() ![]() | |
_serial_ | woensdag 22 mei 2013 @ 09:19 |
Netjes ! | |
b2py | woensdag 22 mei 2013 @ 09:21 |
Als compensatie van iets of gewoon voor de leuk? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 09:26 |
Het is in Navolging van "WeekendVrij" en ze zijn nog steeds van plan om niet meer met zones te gaan werken maar iedereen voor het zelfde tarief een maandkaart te laten kopen. Dit plan is voorlopig uitgesteld. De zones zijn al wel teruggebracht van 8 naar 5, en ik denk dat dit gewoon weer een stapje voorruit is of een testperiode ofzo ![]() Geen compensatie, de officiële mededeling ontbreekt nog op de site van de stif, maar ik vond het al wel op de site van de RER D. http://maligned.transilie(...)e-totalement-dezone/ Goed, op naar het station, dag je OuiGo; tot later, of als het stopcontact niet werkt: Tot vanaaf ![]() Edit: Officiele communicatie is er wel http://maligned.transilie(...)13-synth%C3%A8se.pdf | |
b2py | woensdag 22 mei 2013 @ 09:32 |
Thanks! Succes in de Ouigo! | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 22 mei 2013 @ 10:00 |
Is het niet de Oui-stop, of de No-go? ![]() | |
dennistd | woensdag 22 mei 2013 @ 10:23 |
Utrecht Maliebaan Utrecht Centraal Deventer Arnhem Utrecht Centraal Utrecht Maliebaan | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 10:25 |
Wie vroeg zich ook alweer af wat je voor 1 euro aan smsjes kreeg bij de OuiGo? Nou onder andere:(Smsje die je naar de checkin verwijst) Maargoed daar ben ik al voorbij, overigens lekker op tijd 5 minuten voor het sluiten van de check in ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 mei 2013 @ 10:31 |
het komt idd met de regelmaat van de klok terug ![]() | |
Duvel | woensdag 22 mei 2013 @ 10:34 |
Dat geldt voor meer dan de helft van het topic. | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 10:44 |
Een stickertje op de stoel voor mij "de prullenbak bevind zich op de balkons van het rijtuig" ![]() | |
_serial_ | woensdag 22 mei 2013 @ 11:22 |
Ah je stopcontact doet het? | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 11:51 |
Die heb ik alleen voor de terugweg besteld. Verder is de coupe haast leeg. Beenruimte zat. En het personeel is een servicerondje komen maken ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 mei 2013 @ 12:10 |
Oh, en het inchecken kon effectief tot 5 minuten voor vertrek(communicatie meld 30 minuten). Toen issie dicht gegaan. En daarna heb je nog stampijmakers ![]() | |
dennistd | woensdag 22 mei 2013 @ 14:18 |
Mooie foto die ik op Flickr tegenkwam van de Mat'54 386 als NS Love Train rechts en de Mat'64 441 als Sprinter naar Baarn links: Het leeftijdsverschil is trouwens vrij klein: de 386 is van 14 september 1962, de 441 (oudste nog rijdende Plan V) is van augustus 1969. | |
Duvel | woensdag 22 mei 2013 @ 14:22 |
Mooi verschil, dat V'tje is nooit meer groen geweest denk ik? | |
dennistd | woensdag 22 mei 2013 @ 14:23 |
Volgens wikipedia niet:
| |
b2py | woensdag 22 mei 2013 @ 14:45 |
Bedankt voor de informatie... ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 22 mei 2013 @ 14:47 |
Het binnenkomen op spoor 4 in Zwolle met de IC naar Leeuwarden alleen al ![]() |