Alleen de allergrootste, maar ik vind die moderne stijl zo mooi. Arnhem, Rotterdam, Utrecht. Veeg me op, zo gaaf! <3quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:19 schreef James1988 het volgende:
De intercitystations die nu verbouwd worden krijgen gelukkig wel allemaal hun eigen stijl, en een eigen architect. Toch nog wat afwisseling.
Nul. Ik heb ze gewoon lokaal staan. Als MP3. Maar ik wil er voor jou wel 3 kwartier porno omheen mixen als je daar blij van wordt hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En hoeveel reclame heb jij dan wel niet?! 1 minuut zeker?![]()
![]()
Samen delen?quote:
Dat is best een mooi nummer. En die twee kunnen ook best goed zingen eigenlijk. Maar het ziet er ZO onwennig uit in die clipquote:
http://audiko.net/ringtone/SBBquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
- weg - met je reclamefilmpje. Die SBB jingles heb ik vast ergens van een plek waar iedereen ze kan vinden.
Kan. Ik zou zoiets niet als ringtone instellen trouwens, for obvious reasonsquote:
truequote:Op donderdag 16 mei 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is best een mooi nummer. En die twee kunnen ook best goed zingen eigenlijk. Maar het ziet er ZO onwennig uit in die clipBijna schattig
quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Deze hoor je overal in Belgie tegenwoordig...
http://alleycat.hu/fil.....elz.mp3
doesniequote:Op donderdag 16 mei 2013 00:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Deze hoor je overal in Belgie tegenwoordig...
http://alleycat.hu/fil.....elz.mp3
Dat heb ik wel gedaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan. Ik zou zoiets niet als ringtone instellen trouwens, for obvious reasons
Kom je Zwitserland binnen, ELKE trein die omgeroepen wordt "hee fuck me telefoon"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of bij de pimpel op zakspoor 11
Dat dan weer wel. Maar dan zorg ik wel dat ik een andere tune heb tegen die tijd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom je Zwitserland binnen, ELKE trein die omgeroepen wordt "hee fuck me telefoon"![]()
quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Maar dan zorg ik wel dat ik een andere tune heb tegen die tijd.
De NS-dingdong ofzo.
U heeft DMquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel een SBB beltoon
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Begrijp ik nou goed dat iedere taal in Zwitsie zijn eigen xylofoon heeft?
ja. En de noten komen nog exact overeen ook:quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Begrijp ik nou goed dat iedere taal in Zwitsie zijn eigen xylofoon heeft?
Geniaalquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. En de noten komen nog exact overeen ook:
CFF - een C een F en een F
FFS - een F een F en een Es
SBB - een Es een B en een B
Ik was daar eind 2006 begin 2007. Misschien zit er wat tussen de filmpjes, ff kijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:11 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind die van de CFR (2008) zo raar, heeft iemand die?
Liever van de Ceske Drahy!quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel een SBB beltoon
Nee, bus naar Arnhem en dan de IC. Toch hadden beide treinen +15... Lijkt me niet echt toeval.quote:Op donderdag 16 mei 2013 08:26 schreef b2py het volgende:
Reis je over Utrecht? Overigens heeft die storing alleen effect richting Schiphol, niet richting Utrecht.
Ik denk dat dat pluktreinen zijn...quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:34 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik zie als je langs Haarlem komt altijd twee zichtbaar defecte treinen staan. Een ingedeukt, de andere afgebrand. Is die afgebrande van dat gedoe bij tussen Utrecht en Amsterdam? En die ingedeukte van de botsing op Centraal een paar jaar terug?
Ja en ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:34 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik zie als je langs Haarlem komt altijd twee zichtbaar defecte treinen staan. Een ingedeukt, de andere afgebrand. Is die afgebrande van dat gedoe bij tussen Utrecht en Amsterdam? En die ingedeukte van de botsing op Centraal een paar jaar terug?
NID -> Haarlem - Hoornquote:Op donderdag 16 mei 2013 09:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over 24 uur zit ik weer op het spoorwegnet van het Koninkrijk der Nederlanden![]()
Iemand nog een traject met hoog NID slagingskans?Die moet ik nog voor de materieelbingo, evenals de V250
Tussen Haarlem en Hoorn, heb nog wat trajecten voor je:quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tussen Haarlem en Hoorn? of vanaf Haarlem en Hoorn?
Ok cool, danks.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en ja.
Je rijdt langs lijnwerkplaats Haarlem, de grootste onderhoudsfabriek van Nedtrain.
Mag je vanaf Amsterdam naar Rotterdam nog over Haarlem reizen, is dat nog de actualiteit of zijn er conducteurs die dat niet pikken? dan kan ik ff NID meepikken...quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Haarlem en Hoorn, heb nog wat trajecten voor je:
Amsterdam - Zandvoort
Amsterdam - Haarlem - Uitgeest
Ben niet zo thuis in die sferen, iemand anders?quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag je vanaf Amsterdam naar Rotterdam nog over Haarlem reizen, is dat nog de actualiteit of zijn er conducteurs die dat niet pikken? dan kan ik ff NID meepikken...
Tuurlijk mag dat: de serie 2200 rijdt immers Amsterdam-Dordrecht via Haarlem. En het is evenveel tariefeenheden als via Schiphol of Breukelen-Woerden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mag je vanaf Amsterdam naar Rotterdam nog over Haarlem reizen, is dat nog de actualiteit of zijn er conducteurs die dat niet pikken? dan kan ik ff NID meepikken...
Maar in die serie zit geen NID, dus als je toch een nid trein van/naar hoorn pakt dan zal de conducteur wel fronsen denk ik... met een enkeltje rotterdam amsterdamquote:Op donderdag 16 mei 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat: de serie 2200 rijdt immers Amsterdam-Dordrecht via Haarlem. En het is evenveel tariefeenheden als via Schiphol of Breukelen-Woerden.
Verder nog een goede kans op DDZ: in de stopper Utrecht-Zwolle.
Dat is allemaal naar Amsterdam - Zwolle vanwege de zomerweek. Veel SLT in die sprinterserie deze weekquote:Op donderdag 16 mei 2013 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat: de serie 2200 rijdt immers Amsterdam-Dordrecht via Haarlem. En het is evenveel tariefeenheden als via Schiphol of Breukelen-Woerden.
Verder nog een goede kans op DDZ: in de stopper Utrecht-Zwolle.
Zelfde als gisterenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:08 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen zat er zelfs (slechts n stel) DDZ in de IC Utrecht - Rotterdam.
De zomerweek is veel voorspelbaarder dan een voetbalwedstrijd. Bij winst zal je treinen later na de wedstrijd moeten verlengen, bij verlies vlak na de wedstrijd. Op die minuten kunnen ze niet aanpassen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
toch apart dat ze voor een Libelle zomerweek wel treinen kunnen versterken, maar als er een voetbalwedstrijd is dan lukt het versterken van bepaalde treinen regelmatig voor geen meter
Gisteren was ik vrij. Anders had ik die trein wel opgezocht, hopen dat het nog even zo blijft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde als gisteren
Ook al Plan-V in Leiden - Utrecht - Den Haag C v.v.
Die plan-v is overigens vandaag, dat komt natuurlijk nogal dramatisch naar voren in mijn vorige bericht:quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren was ik vrij. Anders had ik die trein wel opgezocht, hopen dat het nog even zo blijft.
De Tsjechen hebben echt veel omroepdeuntjes:quote:Op donderdag 16 mei 2013 08:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Liever van de Ceske Drahy!"Pozor, pozor, na nastupiste 2! Osobny vlak 2520 od Ceske Trebova, Usti nad Orlici k Pardubice hlavni nadrazi, odjezd 15 hodin a 22 minut ..."
Of zoiets, verder reikt mijn Tsjechisch niet, echt wel een bazentreinland, Tsjechi.Jammer dat veel lijnen nu gesloten zijn.
![]()
Maar ik heb thuis alleen een vaste lijn, dit kan zeker alleen als je een mobiele telefoon bezit, zo'n telefoon zonder snoer, die hebben we thuis niet. Ik kan het snoer wel doorknippen, maar dan valt de verbinding weg.![]()
Of een Belgische variant van de mobiele telefoon, een huistelefoon met 300 kilometer verlengsnoer.
De vertrekstaten voor NS-trajecten staan nog steeds op de NS-site, namelijk bij de stationsvoorzieningen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:56 schreef b2py het volgende:
Klopt, ze stonden wel altijd op de site maar zijn verwijderd. Via deeplinken kan je er alsnog bij komen.
Is dat niet een stoptreinquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Sprinter Utrecht - Zwolle ook vrijwel gegarandeerd NID / DDZ.
True. Ik dacht zelfs DE snelste. Alhoewel Almere - Zwolle natuurlijk ook een gevalletje "lange halen gauw thuis" isquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel een van de snelsten van het land
Woon jij tegenwoordig in Zwolle?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True. Ik dacht zelfs DE snelste. Alhoewel Almere - Zwolle natuurlijk ook een gevalletje "lange halen gauw thuis" is
Misschien moet de spoorwegen toch contact opnemen met de gokmafia voor de uitslagquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
[..]
De zomerweek is veel voorspelbaarder dan een voetbalwedstrijd. Bij winst zal je treinen later na de wedstrijd moeten verlengen, bij verlies vlak na de wedstrijd. Op die minuten kunnen ze niet aanpassen.
ik denk dat Zwolle - Groningen de snelste sprinter isquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True. Ik dacht zelfs DE snelste. Alhoewel Almere - Zwolle natuurlijk ook een gevalletje "lange halen gauw thuis" is
Storing tussen Brussel en Antwerpen ter hoogte van Mechelen wegens kabeldiefstal.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:12 schreef Yreal het volgende:
Is er in Belgi iets aan de hand? Ik zie al de hele dag ics met 1,5 tot 2 uur vertraging binnen komen op Rotterdam.
En wie moet daar weer langs...quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Storing tussen Brussel en Antwerpen ter hoogte van Mechelen wegens kabeldiefstal.
Nja, al is dat niet echt een sprinter natuurlijk. Meer een IC die overal stopt. Maar goed, dan kom je definitiologisch een beetje in de knel natuurlijkquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat Zwolle - Groningen de snelste sprinter is
Nee. Sinds december rijden er twee chte sprinters. De IC's uit de noordoost stoppen alleen in Assen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, al is dat niet echt een sprinter natuurlijk. Meer een IC die overal stopt. Maar goed, dan kom je definitiologisch een beetje in de knel natuurlijk
mja, daar rijden tegenwoordig overdag 2 echte IC's en twee stoppers, dus 4 treinen per uurquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, al is dat niet echt een sprinter natuurlijk. Meer een IC die overal stopt. Maar goed, dan kom je definitiologisch een beetje in de knel natuurlijk
Ik ben geen zware drinker, maar bij recreatief treinen in de NRW hoort soms wel een pilsjequote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef dennistd het volgende:
Slecht nieuws voor een aantal mensen hier: Duitse politiebond wil alcoholverbod in trein
Ja nou ja het rijdt meestal met ICM en het stopt nog steeds maar eens in de 25 km. Er zijn plenty "intercities" die het STUKKEN slechter doen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. Sinds december rijden er twee chte sprinters. De IC's uit de noordoost stoppen alleen in Assen.
Kan er niet zo mee zitten eerlijk gezegdquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef dennistd het volgende:
Slecht nieuws voor een aantal mensen hier: Duitse politiebond wil alcoholverbod in trein
En er zijn trajecten waarop je met maximaal tien bakken kunt rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, dat is een beleidsmatige keuze die de NS-directie heeft gemaakt
Daar hebben ze hier trouwens schijt aan, station Le Theil-la-Rouge is gewoon te kort voor een enkel dubbeldeks viertje (107,50 m) . Daar roepen ze gewoon om dat je naar voren moet lopen of je parachute moet gebruiken. Nog kortere treinen bestaan niet, en het station word ook nog steeds niet verlengdquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
En er zijn trajecten waarop je met maximaal tien bakken kunt rijden.
Sowieso, uit maatschappelijk belang moet je de kritische massa van supporters zo snel mogelijk verkleinen. Maar het is vast economischer om bij een stel depressieve dronken hooligans op de volnorm te sturenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
voorspelbaar genoeg hoor, want ook bij winst moet je vlak na de wedstrijd al verlengen, want veel mensen gaan meteen al naar huis. Het is hooguit dat de drukte iets meer gespreid is
Ja, en? Dan rij je daar maar niet met NID. Anders gewoon perrons verlengen. Of het rustige deel van de route gewoon met een stel minder rijden. Of de zogenaamde IC niet meer in stationnetjes als Heemstede laten stoppen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
En er zijn trajecten waarop je met maximaal tien bakken kunt rijden.
Lent:quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
En toch is het de trend overal, zie bijvoorbeeld het nieuwe station Nijmegen-Lent en Nijmegen - Goffert. Beide stations zijn qua ontwerp identiek aan die van Arnhem-Zuid.
Hoef je niet eens voor naar Frankrijk, gebeurt in Belgi ook, tussen Mons en Quvy.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daar hebben ze hier trouwens schijt aan, station Le Theil-la-Rouge is gewoon te kort voor een enkel dubbeldeks viertje (107,50 m) . Daar roepen ze gewoon om dat je naar voren moet lopen of je parachute moet gebruiken. Nog kortere treinen bestaan niet, en het station word ook nog steeds niet verlengd
en ook genoeg waar de max nog lager ligtquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
En er zijn trajecten waarop je met maximaal tien bakken kunt rijden.
En in Engeland, maar daar hebben ze de bakken genummerd. "The doors of the rear 4 coaches of this train will not open" "This is coach 4 of 8"quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoef je niet eens voor naar Frankrijk, gebeurt in Belgi ook, tussen Mons en Quvy.
Ja, en volgensmij ook tussen Quvy en Bergen....quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoef je niet eens voor naar Frankrijk, gebeurt in Belgi ook, tussen Mons en Quvy.
Is dit een quiz?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
in Nederland is n station waarop regulier treinen stoppen en waar de trein niet volledig langs het perron past
Sukkelquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en volgensmij ook tussen Quvy en Bergen....
Achter de hoven?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
in Nederland is n station waarop regulier treinen stoppen en waar de trein niet volledig langs het perron past
dat mag je er van maken ja, maar het antwoord is wel makkelijkquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]En dan gooi je meteen maar over heel Nederland heen richting Friesland?
Nu we toch die kant opgaan, kan je met je ov chipkaart reizen naar een bushalte in Baarle Hertog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nu we toch die kant opgaan, kan je met je ov chipkaart reizen naar een bushalte in Baarle Hertog?
weet niet of het helpt als het personeel alleen maar een ander shirtje draagtquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Aanbesteding voor Thalys catering
http://www.treinreiziger.(...)alys_catering-145254
Goed nieuws, dan krijg ik hopelijk de volgende keer niet koffie in mijn kruis geschonken in de wisselstraat
Anne? Wies anne?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Had jij Anne getipt toen ik gisteren kanker zei darkwing?
Nog veel dichterbij de Nederlandse grens, in Wezet/Vis is het perron ook veel te kort voor de IC naar Brussel. Van de 12 bakken staan er maar 8 of 9 aan perron.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoef je niet eens voor naar Frankrijk, gebeurt in Belgi ook, tussen Mons en Quvy.
Oh, ik zag je sig en toen moest ik er aan denkenquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh, nee niet gedaan, waarom zou ik dat nou juist doen?
Komt dat ik gisteren helemaal stuk lag van die opmerking van jequote:Op donderdag 16 mei 2013 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal me worst wezen ook verder trouwens hoor
Iemand?quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Over jingles gesproken: dat deuntje dat wordt gebruikt voor internationale treinen (bv. ICE), is die ook nog ergens te vinden?
Welnee joh, volgende keer ben ik weer gewoon braaf en zoquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:21 schreef Anne het volgende:
[..]
De volgende keer dus iets anders verzinnen.
jajaquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee joh, volgende keer ben ik weer gewoon braaf en zo
Dat geluidje dat voorafgaat aan een omroep die betrekking heeft op de ICE (bv. aankondiging van op welk spoor de ICE binnenkomt). Het lijkt een beetje op de jingle van de Fyra maar net iets anders.quote:
De Jingle van de fyra heb ik nog nooit gehoord dus daar heb ik geen referentie aan....quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat geluidje dat voorafgaat aan een omroep die betrekking heeft op de ICE (bv. aankondiging van op welk spoor de ICE binnenkomt). Het lijkt een beetje op de jingle van de Fyra maar net iets anders.
ik weet welke je bedoelt, maar kan m zo ff niet online vindenquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat geluidje dat voorafgaat aan een omroep die betrekking heeft op de ICE (bv. aankondiging van op welk spoor de ICE binnenkomt). Het lijkt een beetje op de jingle van de Fyra maar net iets anders.
Ik had vanochtend nog een filmpje gevonden met de Fyra-jingle maar kan 'm nu niet vinden. Kom erop terug (als ik 'm weet te vindenquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klinkt het als
Ting Tang Toeng en dan een harp geluidje?
Ja die ken ik ook! Ting Tang Toeng Priloewiep is datquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klinkt het als
Ting Tang Toeng en dan een harp geluidje?
Is hier niet zo handig. Die overwegen liggen er hier best vaak uit, dan is het niet alsof een stel turken een voetbalwestrijd hebben gewonnen. Turkse machinisten, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb hier bijna een crise cardiacheb gisteren dus een taurus toeter ingesteld als SMS ringtone, je kan me wegdragen.. jullie schuld
Dan ontstaat er overcapaciteit en dat kost geld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:33 schreef J.B. het volgende:
Waarom worden er eigenlijk niet meer NID's met 6 bakken gemaakt? Er zijn 50 motorrijtuigen, en 258 rijtuigen waarvan 79 stuurstanden. Van die stuurstanden kan je er maar 50 gebruiken dus van die 258 houd je er 229 over. Er worden 30 4'tjes gemaakt en 20 6'jes, dus van de 229 rijtuigen worden er maar 190 gebruikt. Zo worden er 39 rijtuigen gewoon 'weggegooid', terwijl ze die hadden kunnen gebruiken door van 19 4'tjes 6'jes te maken. Is het de bedoeling dat die verder blijven rijden met de stuurstanden en een locomotief, of worden die daadwerkelijk afgevoerd? Mij lijkt dat nogal kapitaalvernietiging...
Hij lijkt op deze, alleen is 'ie tegenwoordig net iets anders. De laatste noot is hoger.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet welke je bedoelt, maar kan m zo ff niet online vinden
Da's nogal een reel risico tegenwoordig jaquote:
Alles is volledig geoptimaliseerd hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's nogal een reel risico tegenwoordig ja![]()
![]()
Vanwege de ligging van de perrons e.d bedoel je?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef Monopoly het volgende:
Station Leeuwarden achter de hoven is overigens wel het meest bizarre station van NL.
Ja, en geen kaartjesautomaat en dat er maar 3 per dag stoppenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Vanwege de ligging van de perrons e.d bedoel je?
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, dat ben jij zelf he![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, dat ben jij zelf he![]()
[ afbeelding ]
maar wel een paaltjequote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, en geen kaartjesautomaat en dat er maar 3 per dag stoppen
Beter dan nietsquote:
Ik moet van mezelf ook nog ergens een gifje hebben gemaakt van dit filmpje waar ik op mijn bek ga in een NS locomotiefquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja![]()
Was een keer midden in de nacht op de Tinychat. Opeens had iedereen die als UI haha
Heb zelf een keer in een trein gezeten die er stopte. Moet op mijn pc nog wel een filmpje van de aankondiging van het station hebbenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Beter dan niets
Overigens wel leuk, als je er langs rijdt geeft de boordcomputer het station wel aan, maar hij roept het niet om in de trein. Tenzij je er moet stoppen natuurlijk. Echter heb ik die dienst nog niet gehad.
Zo wil ik zelf ook Fontainebleau Foret Halte aandoen, maar daarvoer moet je zo moelijk vroeg je bed voor uit, voor dat soort actiesquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb zelf een keer in een trein gezeten die er stopte. Moet op mijn pc nog wel een filmpje van de aankondiging van het station hebben
Hoe kan er overcapaciteit ontstaan als het reeds rijdend materieel betreft? Er komt niks bij en er gaat alleen maar materieel weg toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ontstaat er overcapaciteit en dat kost geld.
dat had ik die dag niet, al bleek juist Arriva het moeilijkst inpasbaar in het ritje. Had namelijk het plan opgevat om in Nederland met 9 verschillende treinmaatschappijen + NS Regio te reizenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo wil ik zelf ook Fontainebleau Foret Halte aandoen, maar daarvoer moet je zo moelijk vroeg je bed voor uit, voor dat soort acties
Er is altijd een overschot aan capaciteit geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe kan er overcapaciteit ontstaan als het reeds rijdend materieel betreft? Er komt niks bij en er gaat alleen maar materieel weg toch?
Ja. En ik ben de Paashaasquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is altijd een overschot aan capaciteit geweest.
Heus waar. Sinds dienstregeling 2013 wordt steeds meer gesneden in het vervoeren van lucht en lege zitplaatsen. Je ziet dat er op steeds meer plekken wordt bij- en afgetrapt. Tegenwoordig wordt bijvoorbeeld planmatig in Amsterdam afgetrapt en bijgeplaatst voor de Utrecht - Zaandam corridor.quote:
gevolg is uitpuilende treinen, omdat het planmodel niet kloptquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Heus waar. Sinds dienstregeling 2013 wordt steeds meer gesneden in het vervoeren van lucht en lege zitplaatsen. Je ziet dat er op steeds meer plekken wordt bij- en afgetrapt. Tegenwoordig wordt bijvoorbeeld planmatig in Amsterdam afgetrapt en bijgeplaatst voor de Utrecht - Zaandam corridor.
Dat zijn de plannormen waarin geaccepteerd wordt dat mensen moeten staan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan mag iemand zich weleens goed achter de oren gaan krabben. Zolang er nog dagelijks duizenden mensen moeten staan en wekelijks honderden mensen op perrons achterblijven.
Maar dat is kennelijk een kleiner probleem dan "overcapaciteit". Okee.
Niet door die mensen hoor. Wie betaalt, bepaalt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zijn de plannormen waarin geaccepteerd wordt
Zonder te oordelen of je wel of niet gelijk hebt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet door die mensen hoor. Wie betaalt, bepaalt.
Misschien wel om dezelfde reden als waarom mensen in de metro wel accepteren dat er geen toilet is, maar niet in de trein?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder te oordelen of je wel of niet gelijk hebt.
In de metro zijn mensen ook bereid te staan, waarom niet in de trein?
Sinds wanneer is een trein een metro?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder te oordelen of je wel of niet gelijk hebt.
In de metro zijn mensen ook bereid te staan, waarom niet in de trein?
Waarom accepteren mensen wel om de twintig minuten te staan van Amsterdam Zuid naar metrohalte Poortwachter en niet dat je vanaf Utrecht naar Amsterdam Amstel gebracht wordt in een kortere tijd?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien wel om dezelfde reden als waarom mensen in de metro wel accepteren dat er geen toilet is, maar niet in de trein?
mja, de vraag is hoe lang je hoeveel mensen wilt laten staan? Is het bijvoorbeeld acceptabel dat veel mensen 40 minuten moeten staan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zijn de plannormen waarin geaccepteerd wordt dat mensen moeten staan.
Volgens mij willen we nog altijd naar een metro-achtig trein systeem? PHS voegt dat zeker toe met 10' diensten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een trein een metro?
In Bangladesh storten fabrieken in, dus schaffen we hier de arboregels af?
Of verlagen we de prijs van de treinkaartjes ook tot 12 cent per kilometer?
dat heeft te maken met de verwachtingen die door het product trein gewekt zijn. Dat niet iedereen kan zitten is logisch, maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat er net als in Japan proppers nodig zijn om de deuren maar dicht te krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom accepteren mensen wel om de twintig minuten te staan van Amsterdam Zuid naar metrohalte Poortwachter en niet dat je vanaf Utrecht naar Amsterdam Amstel gebracht wordt in een kortere tijd?
40 minuten is ook onacceptabel, maar het gaat mij om de korte afstanden van 10-15 minuten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de vraag is hoe lang je hoeveel mensen wilt laten staan? Is het bijvoorbeeld acceptabel dat veel mensen 40 minuten moeten staan?
Is het dan niet tijd om de verwachtingen die we hebben voor een product bij te stellen in plaats van het product te wijzigen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat heeft te maken met de verwachtingen die door het product trein gewekt zijn. Dat niet iedereen kan zitten is logisch, maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat er net als in Japan proppers nodig zijn om de deuren maar dicht te krijgen.
Stomme reactie op een slechte redenering. Acceptabiliteit hangt veel meer van de reistijd af dan van de vervoersmidaliteit. Dat geldt voor zowel zitplaatsen als toiletten. En ook daar moet je de hele reisketen integraal bekijken in plaats van een los metro- of treinritje.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een trein een metro?
In Bangladesh storten fabrieken in, dus schaffen we hier de arboregels af?
Of verlagen we de prijs van de treinkaartjes ook tot 12 cent per kilometer?
daar ga je al als je vanaf bijvoorbeeld Almere Muziekwijk naar Amsterdam Centraal moetquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
40 minuten is ook onacceptabel, maar het gaat mij om de korte afstanden van 10-15 minuten.
Kapot gegaan aan overcapaciteit denk ik. Heus waar hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Is de rss-feed van de NS-storingen dood?
voor de mensen die rond de grote steden wonen zou deels bijstellen wel moeten, maar het moet niet zo zijn dat treinen compleet op de volnorm gepland worden met achterblijvers tot gevolg. Iets meer ruimte is toch wel wenselijkquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Is het dan niet tijd om de verwachtingen die we hebben voor een product bij te stellen in plaats van het product te wijzigen?
Gelukkig is de stroom Gooilijn - Almere /// Schiphol - Amsterdam C wisseling in Weesp zo groot dat dat waarschijnlijk niet op gaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar ga je al als je vanaf bijvoorbeeld Almere Muziekwijk naar Amsterdam Centraal moet
Ow, dus we organiseren de drgl zodanig dat er veel moet worden overgestapt om zo onder de comfortnormen uit te komen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig is de stroom Gooilijn - Almere /// Schiphol - Amsterdam C wisseling in Weesp zo groot dat dat waarschijnlijk niet op gaat.
dat is in de spits van staan in trein 1 naar staan in trein 2quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig is de stroom Gooilijn - Almere /// Schiphol - Amsterdam C wisseling in Weesp zo groot dat dat waarschijnlijk niet op gaat.
Is het niet eens tijd om het product aan te passen aan het betaalde prijsniveau dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Is het dan niet tijd om de verwachtingen die we hebben voor een product bij te stellen in plaats van het product te wijzigen?
Hebben ze dat weer terugveranderd ja? Het deuntje uit het filmpje is voor mij het 'nieuwe' deuntje hoor, volgens mij nog geen jaar geleden verschenen. Daarvoor was het altijd met een hogere laatste noot inderdaad, klinkt gelijk een stuk vrolijker/positiever/optimistischer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hij lijkt op deze, alleen is 'ie tegenwoordig net iets anders. De laatste noot is hoger.
Omdat ze meer betalen voor dat treinritje natuurlijk!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom accepteren mensen wel om de twintig minuten te staan van Amsterdam Zuid naar metrohalte Poortwachter en niet dat je vanaf Utrecht naar Amsterdam Amstel gebracht wordt in een kortere tijd?
Volgens mij is het inderdaad terugveranderd, kan me niet voorstellen dat het >1 jaar geleden was dat ik het deuntje voor het laatst hoorde. Klinkt inderdaad een stuk beter als de laatste noot hoger is!quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hebben ze dat weer terugveranderd ja? Het deuntje uit het filmpje is voor mij het 'nieuwe' deuntje hoor, volgens mij nog geen jaar geleden verschenen. Daarvoor was het altijd met een hogere laatste noot inderdaad, klinkt gelijk een stuk vrolijker/positiever/optimistischer.
Voor 3,1 keer de prijs van het GVB leg je 4,2 keer zoveel afstand af. Wie wordt er nu 'genaaid'?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat ze meer betalen voor dat treinritje natuurlijk!
Precies. Dus eigenlijk zou je voor al die oh-nu-deed-ik-het-bijna-weer-studenten aparte treinen moeten laten rijden. Zonder stoelen, zonder ramen, zonder toilet. En een dak is ook maar onzin.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat ze meer betalen voor dat treinritje natuurlijk!
nee, zo werkt het niet. Arriva wordt als DB-dochter beschouwd, net als een eventuele extra dochter.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:26 schreef bork het volgende:
Deutsche Bahn erwirbt Osteuropageschft von Veolia Transdev
DB Arriva hoort gewoon bij de DB volgens de titel, zijn er geen eisen voor dochterondernemingen m.b.t. marktwerking? Als Arriva DB dadelijk niet meer op bepaalde plekken mag groeien, maken ze nog een dochter?
je kunt het stadsvervoer gewoon niet vergelijken met het regionale of landelijke vervoer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor 3,1 keer de prijs van het GVB leg je 4,2 keer zoveel afstand af. Wie wordt er nu 'genaaid'?
Als je met korting (40%) reist wordt het als 2,9 keer de prijs voor 4,2 keer zoveel afstand.
En ohja, in een kortere tijd dan het GVB.
Waarom gaan we dan naar een metro-achtig netwerk toe? Als ik het niet mag vergelijken mogen ze ook niet op elkaar gaan lijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het stadsvervoer gewoon niet vergelijken met het regionale of landelijke vervoer
Waarom mocht je dan vroeger wel in dat soort contreien met de strippenkaart in de trein?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het stadsvervoer gewoon niet vergelijken met het regionale of landelijke vervoer
Dat moet je niet tegen b2py zeggenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het stadsvervoer gewoon niet vergelijken met het regionale of landelijke vervoer
nee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat moet je niet tegen b2py zeggen
ik zou het woord metro-achtig niet eens willen gebruiken. Hoogfrequent interstedelijk vervoer is een betere termquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom gaan we dan naar een metro-achtig netwerk toe? Als ik het niet mag vergelijken mogen ze ook niet op elkaar gaan lijken.
Goed, met de frequenties voorzien in PHS met een theoretisch 12 keer per uur rijdende IC Amsterdam - Utrecht kan je natuurlijk niet spreken van metro-achtige netwerken. Evenals 8 IC's en 8 sprinters tussen Den Haag en Dordrecht/Lombardijen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou het woord metro-achtig niet eens willen gebruiken. Hoogfrequent interstedelijk vervoer is een betere term
klopt, maar we bekijken het op Nederlandse schaal.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In het buitenland lachen ze je uit. Die vinden het Groene Hart een leuk parkje en het HRN een metronet
Dus, jij vind de 6 buslijnen van Monaco oopk een enorm uitgebreid netwerk?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar we bekijken het op Nederlandse schaal.
Gebeurt al jaren in knoop Weesp.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ow, dus we organiseren de drgl zodanig dat er veel moet worden overgestapt om zo onder de comfortnormen uit te komen?
Monaco is draaien en keren op een postzegelquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus, jij vind de 6 buslijnen van Monaco oopk een enorm uitgebreid netwerk?
alleen die laatste begint dan wat in de buurt te komenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Goed, met de frequenties voorzien in PHS met een theoretisch 12 keer per uur rijdende IC Amsterdam - Utrecht kan je natuurlijk niet spreken van metro-achtige netwerken. Evenals 8 IC's en 8 sprinters tussen Den Haag en Dordrecht/Lombardijen.
Nee, je lult eromheen, geef nou eens antwoord op mijn vraagquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Monaco is draaien en keren op een postzegel
Ik vind zes keer per uur best flink, een metro vervoerd veel minder mensen per uur dan een gemiddelde intercity per uur in de spits.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen die laatste begint dan wat in de buurt te komen
antwoord kun je wel radenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, je lult eromheen, geef nou eens antwoord op mijn vraag
Je vind het dus een enorm uitgebreid netwerk zolang je maar de Monaco schaal in het achterhoofd houdquote:
Maar goed, het ging over het accepteren van staan in de trein in een beperkte tijdschaal. Ik vind 15 minuten zoals Utrecht - Bijlmer Arena best acceptabel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen die laatste begint dan wat in de buurt te komen
voor een treindienst is 6x per uur ook behoorlijk. Daarboven begint het in de buurt van metro-achtig netwerk te worden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:47 schreef b2py het volgende:
Ik vind zes keer per uur best flink, een metro vervoerd veel minder mensen per uur dan een gemiddelde intercity per uur in de spits.
kwartiertje staan is het probleem ook niet, maar het moet niet de bedoeling zijn dat je veel langer moet staan, zoals nu wel regelmatig het geval is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, het ging over het accepteren van staan in de trein in een beperkte tijdschaal. Ik vind 15 minuten zoals Utrecht - Bijlmer Arena best acceptabel.
Jezus, wat een gezeik eigenlijk, ik sta soms een uur tegen een wand geperst en dan kan ik nog geneens mn mobieltje uit mn zak pakken betaal ik 55 pop per maand voor...en jullie maar klagenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, het ging over het accepteren van staan in de trein in een beperkte tijdschaal. Ik vind 15 minuten zoals Utrecht - Bijlmer Arena best acceptabel.
Op welke trajecten wordt er nu meer dan vijftien minuten gestaan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kwartiertje staan is het probleem ook niet, maar het moet niet de bedoeling zijn dat je veel langer moet staan, zoals nu wel regelmatig het geval is.
je moet alles binnen de juiste perspectieven bekijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je vind het dus een enorm uitgebreid netwerk zolang je maar de Monaco schaal in het achterhoofd houd
En wat hebben jullie camembertvreters in Parijs gedaan? Accepteren dat je een uur moet staan in de spits in de RER. Alstublieft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jezus, wat een gezeik eigenlijk, ik sta soms een uur tegen een wand geperst en dan kan ik nog geneens mn mobieltje uit mn zak pakken betaal ik 55 pop per maand voor...en jullie maar klagen
Ik niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, het ging over het accepteren van staan in de trein in een beperkte tijdschaal. Ik vind 15 minuten zoals Utrecht - Bijlmer Arena best acceptabel.
regelmatig op de Zaanlijn en vooral van/naar Almere. Daar komen de meeste klachten vandaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Op welke trajecten wordt er nu meer dan vijftien minuten gestaan?
Amersfoort-Groningen op vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Op welke trajecten wordt er nu meer dan vijftien minuten gestaan?
Nouja mij hoor je niet klagen eigenlijk, er stroomt nu nieuw dubbeldeksmaterieel inquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat hebben jullie camembertvreters in Parijs gedaan? Accepteren dat je een uur moet staan in de spits in de RER. Alstublieft.
Van de Zaanlijn kan ik zeggen dat het afgelopen weken enorm verbeterd is. In de hoge spits kan vrijwel iedereen al zitten vanaf Zaandam omdat daar nog veel mensen uitstappen. Daarbuiten altijd genoeg zitplek.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
regelmatig op de Zaanlijn en vooral van/naar Almere. Daar komen de meeste klachten vandaan.
wil niet zeggen dat op andere lijnen er niet veel mensen moeten staan.
maar aan de andere kant, op de zondagmorgen gaan ze niet halve lengtes rijden... terwijl dat ook makkelijk kanquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als je op RER A reist, dan kun je al bijna niet anders dan staan, zo druk is dat traject in de spitsuren ...
Als ik de berichten op Somda zo volg valt dat reuze mee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amersfoort-Groningen op vrijdagmiddag.
mja, de filosofie is daar ook om de stellen in setjes te laten rijden. Niks afkoppelen of bijplaatsen. Wel handig, want het spaart rangeerwerkzaamheden uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar aan de andere kant, op de zondagmorgen gaan ze niet halve lengtes rijden... terwijl dat ook makkelijk kan
in het noorden zitten weinig Somda-spotters, dus weet niet of het zo betrouwbaar is ...quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ik de berichten op Somda zo volg valt dat reuze mee.
Ahum? Ik kan er zo drie opnoemen die bijna een tentje hebben op station Groningen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het noorden zitten weinig Somda-spotters, dus weet niet of het zo betrouwbaar is ...
De stroom waar Deadlock op doelt is de enorme studentenstroom op vrijdagmiddag vanuit Groningen. Verder wordt er niet bijgeplaatst te Zwolle dus is er een redelijk goede inschatting te maken van de drukte.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
op Groningen ja, maar dat betekent niet dat ze tussen pak m beet Amersfoort en Assen reizen
Goed, een voorbeeldje: ik sta in Almere Muziekwijk en wil naar Amsterdam Centraal. Ik neem de sprinter naar Schiphol. Hierin moet ik staan, omdat de trein op voorgaande stations al volgelopen is. Op station Weesp moet ik overstappen op de sprinter naar Amsterdam Centraal, maar deze trein stond vanaf Naarden-Bussum ook al vol. De helft van de mensen uit die sprinter wil naar Schiphol, en stapt dus ook uit in Weesp om over te stappen. Ik stap die sprinter vervolgens in, maar alle zitplaatsen die vrij zijn gekomen door de uitstappende reizigers zijn inmiddels al weer opgevuld met doorgaande reizigers die nog stonden. Vervolgens kan ik daardoor na de 11 minuten die ik al gestaan heb nog eens 17 minuten gaan staan. Totaal 28 minuten, en dat maakt een onacceptabel totaal.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig is de stroom Gooilijn - Almere /// Schiphol - Amsterdam C wisseling in Weesp zo groot dat dat waarschijnlijk niet op gaat.
mja, veel van die treinen worden juist niet gespot.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
De stroom waar Deadlock op doelt is de enorme studentenstroom op vrijdagmiddag vanuit Groningen. Verder wordt er niet bijgeplaatst te Zwolle dus is er een redelijk goede inschatting te maken van de drukte.
Niet geteld bedoel je. En hoe ironisch, dat is compleet logisch OMDAT er gewoon geen tellers in passenquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, veel van die treinen worden juist niet gespot.
True on that. Toch durf ik de weddenschap wel aan te gaan dat NS de studentenstroom uit Groningen (verstoringen uiteraard uitgezonderd) vrij goed onder controle heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, veel van die treinen worden juist niet gespot.
ik had het in mijn geval even over Somda-spotters die er gelukkig niet altijd staanquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet geteld bedoel je. En hoe ironisch, dat is compleet logisch OMDAT er gewoon geen tellers in passen
redelijk en ik denk dat het nu ook beter is geworden nu er 4 treinen per uur rijden tussen Groningen en Zwolle. Vang je toch een groter deel van de drukte mee af.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
True on that. Toch durf ik de weddenschap wel aan te gaan dat NS de studentenstroom uit Groningen (verstoringen uiteraard uitgezonderd) vrij goed onder controle heeft.
Zeer zeker. Dus die stelling van Deadlock is onderuit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
redelijk en ik denk dat het nu ook beter is geworden nu er 4 treinen per uur rijden tussen Groningen en Zwolle. Vang je toch een groter deel van de drukte mee af.
Toen dat nog niet het geval was puilden de treinen meer uit.
Vorige week niets van gemerktquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als je op RER A reist, dan kun je al bijna niet anders dan staan, zo druk is dat traject in de spitsuren ...
Oh, okeequote:Op donderdag 16 mei 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het in mijn geval even over Somda-spotters die er gelukkig niet altijd staan
Ik ga morgenmiddag wel kijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeer zeker. Dus die stelling van Deadlock is onderuit.
Blijft Almere - Amsterdam over. Zullen we dat maar naar de voorschriften van de RER doen?
Heel eigenlijk eerlijk zit je in het verkeerde topic. Maar goed. We doen hier niet zo moeluk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Nu we toch metro's en treinen op een hoop gooieneven dit:
Voor Beter OV is niet verbaasd over het uitstel van de ingebruikname van de nieuwe Amsterdamse metrotreinen. Vertragingen, technische miskleunen en tegenvallers zijn nu eenmaal het handelsmerk van de Amsterdamse Dienst Metro. “Hoog tijd dat bij de verantwoordelijke dienst DIVV op managementniveau eindelijk eens schoon schip wordt gemaakt,” vindt Voor Beter OV.
Er is een hapering geconstateerd met het systeem dat gebruikt wordt tijdens de vertrekprocedure, de zogenoemde Trein-TV. Voor Beter OV onderschrijft de uitgangspunten dat de nieuwe metrotreinen veilig en betrouwbaar moeten zijn alvorens zij in gebruik kunnen worden genomen, maar is niet onder de indruk van de argumentatie dat het probleem wordt veroorzaakt doordat “een moderne metro moet communiceren met een bestaand systeem dat ruim 35 jaar oud is,” zoals het GVB in een verklaring stelt.
Lees hier meer: http://www.voorbeterov.nl/page10.php
Dat dus.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Goed, een voorbeeldje: ik sta in Almere Muziekwijk en wil naar Amsterdam Centraal. Ik neem de sprinter naar Schiphol. Hierin moet ik staan, omdat de trein op voorgaande stations al volgelopen is. Op station Weesp moet ik overstappen op de sprinter naar Amsterdam Centraal, maar deze trein stond vanaf Naarden-Bussum ook al vol. De helft van de mensen uit die sprinter wil naar Schiphol, en stapt dus ook uit in Weesp om over te stappen. Ik stap die sprinter vervolgens in, maar alle zitplaatsen die vrij zijn gekomen door de uitstappende reizigers zijn inmiddels al weer opgevuld met doorgaande reizigers die nog stonden. Vervolgens kan ik daardoor na de 11 minuten die ik al gestaan heb nog eens 17 minuten gaan staan. Totaal 28 minuten, en dat maakt een onacceptabel totaal.
Jij gooit toch trein en metro op een hoop?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel eigenlijk eerlijk zit je in het verkeerde topic. Maar goed. We doen hier niet zo moeluk.
Was voor de vergelijking trein <-> metro, komt de trein wel in voorquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jij gooit toch trein en metro op een hoop?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Was voor de vergelijking trein <-> metro, komt de trein wel in voor
In de spits 's morgens en 's avonds moet ik regelmatig staan op Amersfoort- Duivendrecht v.v. En ook regelmatig in de Blauwe smurf Barneveld - Amersfoort v.v. Gebeurt met gemiddeld gezien 2/3x in de maand dat ik moet staan van Barneveld naar Duivendrecht. Doe dat ritje ongeveer 4x in de week.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Op welke trajecten wordt er nu meer dan vijftien minuten gestaan?
Nou nee. Je hebt te weinig informatie om er over te kunnen oordelen. Wel duidelijk is dat het voor december regelmatig te volle treinen opleverde,quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeer zeker. Dus die stelling van Deadlock is onderuit.
neequote:Blijft Almere - Amsterdam over. Zullen we dat maar naar de voorschriften van de RER doen?
ja, je weet wel die lui die af en toe van hun zolderkamer af mogen en dan meteen gaan flippen als treinen niet in de gewenste samenstelling rijden of met ander materieel dan geplandquote:
Volgens de GVB is de Metro een Trein. "Deze trein gaat naar Centraal Station"quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een trein een metro?
In Bangladesh storten fabrieken in, dus schaffen we hier de arboregels af?
Of verlagen we de prijs van de treinkaartjes ook tot 12 cent per kilometer?
zie vorige paginaquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
DB heeft een deel van Veolia Transdev overgenomen, namelijk VTCE Veolia Transport Central Europe GmbH. Dit is voornamelijk een busonderneming, maar hebben ook een spoorbedrijf in Moldavi. Het bedrijf wordt ondergebracht bij Arriva.
Persbericht DB (in het Duits
Want het GVB heeft geen kortings-tarieven voor vaste klantenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor 3,1 keer de prijs van het GVB leg je 4,2 keer zoveel afstand af. Wie wordt er nu 'genaaid'?
Als je met korting (40%) reist wordt het als 2,9 keer de prijs voor 4,2 keer zoveel afstand.
En ohja, in een kortere tijd dan het GVB.
Die tweede is inclusief het kortingstarief van het GVBquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Want het GVB heeft geen kortings-tarieven voor vaste klantenBeetje scheve vergelijking dan he die tweede
Prima. Dat is 94 reizigers per verbinding per dag. Kansloos dus.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:32 schreef greavy het volgende:
Spanje wil minder treinen
16-05-2013 15:43 | ANP
De Spaanse regering wil drastisch bezuinigen op de spoorwegen. Het ministerie van Verkeer heeft een plan dat voorziet in het opheffen van 48 treinverbindingen waar jaarlijks 1,65 miljoen reizigers gebruik van maken.
nogal ja. Zelfs de meeste treinverbindingen in Griekenland zijn minder kansloosquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima. Dat is 94 reizigers per verbinding per dag. Kansloos dus.
Misschien kan b2py ze even tweeten, die heeft goeie contacten daar geloof ik.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Ik mag hopen dat de bijsturing nog even ingrijpt
Maar ik ben benieuwd of het wel goed gaat komen, check de treinnummers maar eens evenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Blijkbaar verkeerde info, hij staat wel in de reisplanner. Wat een knuppel ben ik ook, niet eens even factchecken.
Kijk hem ff belangrijk zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:16 schreef greavy het volgende:
Ik heb ook maar es effe een mailtje verstuurd naar een kennis bij NS.
Lekkere wiptent voor 12 stelletjes tegelijkquote:
Hij is nog jong, komt wel goedquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar wel een aardige knuppel. Dat scheelt.
Stom.
Maar aardig.
Ik had hem uit de reisplanner gehaald inderdaad. En dan nog een losse reis Amersfoort-Amsterdam om te kijken of deze niet achter de sprinter gestuurd werd. Maar ook daar niks eruit (logisch, achteraf), vandaar de opmerking. Alleen blijft het jammer dat er geen vervangende trein in het pad van de oorspronkelijke pimpel ingelegd is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
Reisinformatie to the next level van het weekend.
De Pimpel is vertraagd vanuit Duitsland door werkzaamheden. Hierdoor rijdt de pimpel maar tot Amersfoort. Helaas is er op de tijden Amersfoort - Amsterdam met de Pimpel geen extra IC ingelegd. Reizigers vanuit de pimpel naar Amsterdam C mogen met hun koffers in Amersfoort overstappen naar Utrecht om daar lweer over te stappen op een trein naar Amsterdam C.
Hij rijdt wel door, maar staat 6 minuten op Amersfoort en 11 minuten op Hilversum, aldus bahn.de:quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
Reisinformatie to the next level van het weekend.
De Pimpel is vertraagd vanuit Duitsland door werkzaamheden. Hierdoor rijdt de pimpel maar tot Amersfoort. Helaas is er op de tijden Amersfoort - Amsterdam met de Pimpel geen extra IC ingelegd. Reizigers vanuit de pimpel naar Amsterdam C mogen met hun koffers in Amersfoort overstappen naar Utrecht om daar lweer over te stappen op een trein naar Amsterdam C.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bad Bentheim 12:52 12:59 2 Hengelo 13:26 13:31 2a Almelo 13:42 13:43 4 Deventer 14:05 14:06 4 Apeldoorn 14:17 14:18 1 Amersfoort 14:42 14:48 7 Hilversum 15:01 15:12 5 Amsterdam Centraal 15:40 14b |
Overigens komt de trein dus met +30 aan in Hengelo, om dan heel makkelijk 10 minuten in te lopen tot Amersfoort. Vanaf daar weer als een slakje naar Amsterdam.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
Ik zal je vertellen, de eerste berichtgeving klopt dus wel.
De trein komt 20 minuten eerder later aan in Amersfoort, daarna gaat hij 10 minuten aan de kant in Hilversum om de volgende IC naar Amsterdam voor te laten. Maar in het originele pad wordt geen vervangende trein ingelegd. Zie de screenshot:[/url] ]
ook niet op Amersfoort - Amsterdam?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij rijdt wel door, maar staat 6 minuten op Amersfoort en 11 minuten op Hilversum, aldus bahn.de:
[ code verwijderd ]
In het originele pad is geen vervangende trein ingelegd. Waarom er niet gewoon gekozen is om het pad +30 te nemen, en de trein daaruit in het pimpel-pad te leggen snap ik ook niet..
dat is echt schandalig tegenover de reizigerquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:58 schreef dennistd het volgende:
Nee, plan maar zaterdag om 14.26u (normale tijd pimpel) Amersfoort-Amsterdam Centraal. Dan krijg je een reisadvies via Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |