James1988 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:51 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Viezze | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:53 |
Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatie | |
b2py | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:53 |
Wat voor stukjes zou je het HRN kunnen knippen? Je moet sowieso door Utrecht heen, keren daar is vrijwel onmogelijk met de huidige plannen. Dan blijven de concessie stukjes vrij klein. Je zou ons land ook als een grote deelstaat als NRW kunnen beschouwen. Dat zou het makkelijker maken, alleen is de schaal veel groter. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:54 |
Een monopolist is in heel veel sectoren niet alleen wenselijk maar economisch de enige mogelijkheid. De vrije markt is zeer slecht in het inkopen van collectieve goederen zoals zorg, defensie, veiligheid, openbaar belang. Daar heb je dus één grote monopolist; De Staat. Wat mij betreft geldt dit ook voor zoiets basaals als openbaar vervoer. Over prestaties kan je afspraken maken. Vergeet ook niet dat er slechts in de aanbestedingsfase concurrentie plaatsvindt en als het fout gaat het heel lang duurt voordat je er een andere vervoerder met betere prestaties op hebt zitten. Dit zin ook geen nieuwe conclusies, dit is al jaren zo. Zie het hele Maaslijn-verhaal. | |
James1988 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:54 |
Je hoeft een concessie niet in een gebied in te delen, je kunt ook lijngericht werken. Je zou bijvoorbeeld de NoordOost (Den Haag / Rotterdam - Groningen / Leeuwarden / Enschede) kunnen onderbrengen in een concessie, een ZuidOost kunnen maken (IC's en sprinters die starten/eindigen in Brabant en Limburg) en een Randstad-concessie. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:55 |
De subsidie op diesel is eindelijk afgeschaft. Nu nog de invoering van Maut op vrachtwagenvervoer net als in Duitsland en we zijn er. | |
b2py | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:55 |
Het is al spotgoedkoop. Wat voor HSL Zuid geldt, geldt ook voor de betuweroute. Goedkopere infraheffing lijdt tot lagere prijzen bij vervoerder wat tot meer treinen zou kunnen leiden. | |
Viezze | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:59 |
Subsidie? Lagere accijnzen bedoel je ![]() Wat is mijn ogen goed zou zijn, tot het personenvervoer er last van gaat krijgen. Prorail heeft een "neutrale" functie, dus hoe ver kan het goederenvervoer nog groeien? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:59 |
Nog een voorbeeld van dingen die spotgoedkoop zijn geworden; Vliegen. Vooral in de VS vlieg je voor een habbekrats van A naar B. Daar staat tegenover dat het eens zo gerespecteerde en goed betaalde beroep piloot nu nog een schamele $20.000,- per jaar verdient. Nou, dan betaal ik liever iets meer. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 00:00 |
Lagere accijnzen voor bepaalde groepen is gewoon een vorm van subsidie. | |
Straatcommando. | woensdag 15 mei 2013 @ 00:15 |
Ik sta nu op Nijmegen CS, de ruitjesloc staat hier te chillen met daarachter iets van 12 bakken DDAR. Hier stallen ze dus de meuk die ik af en toe voorbij zie komen. | |
Duvel | woensdag 15 mei 2013 @ 00:15 |
Dat is minimumloon daar zo ongeveer? | |
Straatcommando. | woensdag 15 mei 2013 @ 00:16 |
En even verderop staat moederziel alleen een losse DDAR bak ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 00:16 |
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks van ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 00:18 |
dan omarm je min of meer het plan dat de regionale vervoerders opgesteld hebben | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 00:20 |
Kan prima toch? | |
Straatcommando. | woensdag 15 mei 2013 @ 00:27 |
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederland ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 00:28 |
zou het pas doen wanneer je in Europa meer een level playing field hebt. het moet wel zo zijn dat materieel makkelijker dan nu tussen landen uitwisselbaar is, zodat het voor vervoerders aantrekkelijker wordt om in goed materieel te investeren dat na een concessie nog elders mee kan gaan | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 00:30 |
Dat sowieso, de EU wil ook voorzorgsmaatregelen nemen zodat een spoorwegmaatschappij pas kan meedingen naar concessies als de eigen markt ook geopend is. ![]() Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 00:31 |
Ik ook niet. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 00:33 |
neuh, niet per se. Meer treinstellen waar je een andere module in kunt hangen, zodat deze daarna andere bovenleidingspanningen slikken. qua beveiligingssysteem ga ik er dan even vanuit dat overal ERTMS ligt, zodat daar geen investering meer gedaan hoeft te worden. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 00:39 |
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo? Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen. ![]() | |
Maegrim | woensdag 15 mei 2013 @ 00:40 |
Die kwam vanochtend door Breda heen, we toeterden nog naar elkaar ![]() | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 00:41 |
Ja, daarom begon hier de discussie over spoortje 11 te Hengelo ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 00:42 |
Ik zal het je nog gekker vertellen ![]() ![]() ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 15 mei 2013 @ 00:45 |
Toffe loc is dat ja ![]() Trouwens een (zeldzaam) compliment voor de ns, conducteurs kwamen net door de trein om te vragen of ik naar ede Wageningen moest, ik niet, een paar andere reizigers wel, nu laten ze die sprinter wachten voor deze mensen ![]() | |
Duvel | woensdag 15 mei 2013 @ 07:10 |
Mooi, exit SNCF, NMBS, DB (ook vanwege niet scheiden van infra en vervoer). Eurofima! ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 08:07 |
Doen ze het toch met dochters? Ik doe niets anders althans. | |
Viezze | woensdag 15 mei 2013 @ 08:23 |
Zojuist in Groningen; trein naar Leeuwarden stond aangekondigd "via een andere route". Ik was al benieuwd welke route dat dan zou zijn, maar er werd al omgeroepen dat hij via de normale route zou rijden ![]() Daarnaast kan Arriva nog wel wat leren van communicatie m.b.t. treinstellen die worden afgekoppeld...regelmatig stappen er mensen in treinstellen om er vervolgens worden uitgestuurd. Zet het minstens op de borden/trein. | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 08:25 |
Op de MLL zetten ze op de trein "NIET INSTAPPEN", en het andere treinstel krijgt wel een bestemming Gorinchem of Geldermalsen. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 08:28 |
Daarom had de trein een uur vertraging ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 15 mei 2013 @ 08:35 |
Niet alleen Arriva ![]() Ik werd laatst in Zwolle door een NS conducteur de trein weer uitgestuurd, want alleen het andere deel ging verder. Als antwoord op mijn vraag waarom dat niet op de trein en/of het perron was aangekondigd kreeg ik een meewarig "Zo werkt dat natuurlijk niet meneer!" ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 08:42 |
Meer dan 80.000 van de 100.000 beroepspiloten in de VS verdienen zoiets: http://blogs.wsj.com/midd(...)-your-captain-earns/ | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 08:43 |
In veel staten in de VS is er niet eens een minimumloon en als die er wel is gaat het soms om $2 USD per uur. Amerikanen hebben relatief vaak een 2e of 3e baan en ongeveer 1/3e van het land leeft op of onder de armoedegrens. Er is bijna nul sociale mobiliteit (wie voor een dubbeltje geboren is wordt daar echt geen kwartje) onder andere omdat studeren een rijkeluisaangelegenheid is. Grotendeels het gevolg van Reagan's neoconservatieve beleid. | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 mei 2013 @ 08:45 |
Je raakt de flexibiliteit kwijt om lijnvoeringen drastisch om te gooien op het moment dat je op bepaalde lijnen sneller gaat rijden of frequenties gaat veranderen. Wat dat betreft zou het landelijk IC-netwerk minimaal bij een enkele vervoerder thuis moeten horen. | |
GekkeHaan | woensdag 15 mei 2013 @ 08:49 |
In Groningen doen ze het als het goed is ook. Zo is het mij in ieder geval wel geleerd destijds. Het grote probleem daar is dat veel reizigers niet verder kijken dan hun neus lang is. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 09:05 |
aan de andere kant is charity daar wel heel erg groot. Er zijn daar veel mensen die bijvoorbeeld geld aan ziekenhuizen schenken om daarmee openstaande rekeningen van anderen te betalen. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 09:06 |
true. Het staat vaak genoeg op de stellen dat er niet ingestapt mag worden en meestal staat er ook nog een rangeerder in de buurt. | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 09:08 |
Ik vraag me echt af waar @NS_online in hemelsnaam mee bezig is. Onze medegebruiker Bitlord twitterde naar ze dat er een gestolen ov-fiets in gebruik was bij postnl in Utrecht. Hij werd, uiteraard, weer verwezen naar een ander kanaal want bij NS_online kunnen ze dat niet even doorzetten. Echt te schandalig voor woorden. Zij zijn er voor ons, wij helpen ze met dit soort zaken en alsnog willen ze niet dat we ze helpen. Crowdsourcing is het helemaal anno 2013, maar zoals zo vaak loopt NS weer achter de feiten aan. Edit: nieuwe tweet, ze kunnen er niks mee doen omdat het niet hun afdeling is. Ik word zo moe van dit bedrijf.. | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 10:01 |
Maar wees realistisch, hoe vaak gebeurt het nou dat lijnvoeringen drastisch worden omgegooid? Dat is begin dit jaar gebeurd i.v.m. de opening van de Hanzelijn, maar de opening van een nieuwe spoorlijn is een zeldzaamheid. De lijnvoeringen zouden een taak van de overheid worden, die d.m.v. concessies bepaalt wie op welke lijnen mag rijden. Zulke grote verandering in de infra kunnen al worden meegenomen bij de start van de concessie, het totale traject om een spoorlijn weg te leggen duurt vaak net zo lang als de gemiddelde concessie ![]() | |
Fiorano | woensdag 15 mei 2013 @ 10:05 |
Had ik op Utrecht, Sprinter richting Breda. En ik nog denken, waarom loopt iedereen naar het voorste treinstel ![]() Beroepspiloten aldaar zijn ook gastjes die in een Cesna 6 man 75 km verderop aflevert... | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 mei 2013 @ 10:05 |
Da's natuurlijk een wat rare reactie. Overigens weet ik dat de huidige borden (TBP's) nog niet kunnen tonen dat een deel achterblijft. Dat wordt nog verbeterd. Overigens ook een grappige bug in de nieuwe systemen: als het systeem denkt dat een trein niet op de A-fase van een spoor past, zet hij de trein automatisch ook op de B-kant op de borden. Dat heeft in Groningen dus als effect dat de Sprinter naar Zwolle (vertrekt van 6b) soms ook op 6a staat aangekondigd... terwijl tussen 6a en 6b een meter of twintig aan stoep en twee stootjukken zit. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 15 mei 2013 @ 10:15 |
Dat is niet helemaal waar. In Deventer zie ik regelmatig op de borden staan voor de trein uit Amersfoort door naar Enschede "Achterste treindeel blijft achter". Het probleem in Zwolle (heb het zowel met de sprinter richting Enschede als de Intercity richting Roosendaal meegemaakt) is dat het begrip "achterste treindeel" wat onduidelijk is voor de reizigers aangezien de trein die binnenkomt kopmaakt en dezelfde kant op weer weg rijdt. En nee, op spoor 9 en 10 heb je daar ook geen a-zijde en b-zijde die je dan kunt gebruiken als informatie-voorziening... Maar toch vond ik het een vrij botte opmerking. Als ik niet toch graag die trein had willen halen was ik de discussie wel aan gegaan.. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 10:29 |
Door dit soort gekloot heb ik ook weleens een half uur op gelopen in Venlo, ploegje van 5 man personeel heeft me achterin de trein zien stappen om de simpele reden dat het dan tijd uitspaart bij de overstap die ik dan ging maken. t fluitje ging en de deuren bleven maar open, zag ik de voorste 6 bakken wegrollen.... ![]() Om van door je hangmat te zakken ![]() | |
dennistd | woensdag 15 mei 2013 @ 10:50 |
Het valt trouwens nog wel mee hoe erg ie daar in de weg staat: de pimpel is zo'n 250 meter, en wanneer ie hem helemaal tot het juk doorrijdt staat ie vrij van de wissels aan de achterkant. Het enige geblokkeerde is dan Enschede -> spoor 1/2. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 11:25 |
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren? | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 11:25 |
Er is weer een probleempje op de HSL, de radiobakens doen het niet. Alle verkeer is beperkt tot 160 km/h (fallback naar ETCS Level 1?) | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 11:27 |
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend. Daarna kun je gewoon richting perron rijden | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 mei 2013 @ 11:29 |
Dat is inderdaad de makkelijkste methode, maar je bent dan wel weer een kwartiertje of een half uurtje verder... | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 11:30 |
Nee, een storingsmonteur, of rangeerder van NSR erbij halen, die op het achterste rijtuig zetten. Machinist treindienstleider laten bellen, dan de hele combinatie naar achteren zetten, tot voorbij het sein, maar nog voor het aanrijdpunt van de overweg bij hengelo oost. Wissels goed zetten en dan op het juiste perron de reizigers laten uitstappen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 11:34 |
Dan moeten wel eerst alle reizigers eruit ![]() | |
dennistd | woensdag 15 mei 2013 @ 11:39 |
Waarom zouden die er eerst uit moeten? | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 11:41 |
Ik heb het eens gehad dat de Fyra van Breda naar Amsterdam naar Roosendaal werd gestuurd. Een mannetje met geel hesje liep naar achteren, de trein reed terug tot in het station van Breda, en vervolgde toen z'n weg. Leverde +20 op. | |
Maegrim | woensdag 15 mei 2013 @ 11:43 |
![]() Met 5km/u of harder achteruit? | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 11:47 |
Het achteruitrijden ging niet heel erg snel, maar hoe hard wel weet ik niet. De trein kwam vrij snel na het wissel tot stilstand, volgens mij nog voor de fly-over t.h.v. het NAC-stadion. edit: radiostoring op de HSL is weer voorbij. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 11:48 |
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 11:57 |
op de vrije baan heb je weinig keuze als je onderweg de verkeerde kant uit wordt gestuurd | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 12:03 |
Ja tuurlijk. Regeltjes zijn weer eens belangrijker dan mensen. | |
Maegrim | woensdag 15 mei 2013 @ 12:05 |
Als alles exact volgens de handboeken gedaan werd, reden er bar weinig treinen op tijd ![]() Dan kan je de meeste locomotieven al voor de kleinste dingen laten staan... | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 12:07 |
Oh ja. "het kan altijd erger" ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 mei 2013 @ 12:16 |
Naja.. Als je besluit de snelheid te verhogen voor de Noordoost kan je niet opeens Groningen-Rotterdam via de HSL gaan rijden. Dat de overheid dat kan aanpassen klinkt in theorie heel leuk maar het opeens wijzigen van concessieindelingen gaat vaak niet omdat niet alles in een keer aanbesteedt en aangepast kan worden. Je creeërt een mate van stabiliteit in je netwerk die ontwikkeling tegen kan gaan. | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 12:25 |
Maar dat hangt weer samen met goede planning van projecten en concessies, zodat je nieuwe infrastructuur of grote aanpassingen oplevert tegelijkertijd met de overgang van een concessie. Daarnaast is het altijd mogelijk om de mogelijkheid om aanpassingen te doen op te nemen in de concessie. Ter vergelijking: in Engeland is de Integrated Kent Franchise gegund aan operator Southeastern (Govia/Keolis). De ingangsdatum van deze concessie was 1 april 2006, maar hier is later (december 2009) nog High Speed 1 bij gekomen. Bij de gunning van de franchise zijn diensten over High Speed 1 opgenomen in de voorwaarden, en Southeastern heeft ervoor gezorgd dat ze op tijd klaar waren om over HS1 te gaan rijden (ze waren zelfs eerder klaar vanwege Hitachi's goede werk). In Nederland is de Hanzelijn bij de start van dienstregeling 2013 toegevoegd aan de lopende Hoofdrailnetconcessie, en NS heeft, keurig volgens afspraak, vanaf dat moment treinen over de Hanzelijn gestuurd. Helaas geen treinen die 200 km/h halen of ERTMS hebben, maar wel treinen. Infrastructuur is iets wat niet van vandaag op morgen verandert, maar iets met een langetermijnvisie. Je kunt daarom lijnvoering best laten samenhangen met de beschikbaarheid van je infrastructuur, en de mogelijkheid openhouden om tijdens een lopende concessie wijzigingen aan te brengen aan de lijnvoering ten gevolge van de oplevering van nieuwe/gewijzigde infrastructuur. | |
Bitlord | woensdag 15 mei 2013 @ 12:50 |
Haha, een beetje dreigen met een nieuwsbericht helpt, ze pakken het nu wel op | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 12:51 |
Naar aanleiding van die laatste tweet heb ik dan maar verzocht om het logo NS van de ov-fiets af te halen als ze toch niks voor hun konden betekenen. Toen is er gereageerd dat het wel 'onderdeel' is van NS maar een eigen klantenservice heeft. Toen begon iemand weer bureaucratie te gooien, en uiteindelijk is er blijkbaar uiteindelijk aan de bel getrokken bij de klantenservice. Ongeveer een uur geleden kwam het bericht dat er inderdaad een fiets gestolen was en werden we vriendelijk bedankt voor de melding. Als we nog extra info hadden over het nummer van de fiets of de locatie ervan zouden we ze enorm helpen. Conclusie: als je hulp aanbied willen ze eigenlijk niet. Als je dan een beetje vragen gaat stellen en het iets meer aandacht krijgt, meer lui gaan reageren kan ineens een heleboel. | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 12:52 |
Echt waar hoor, wat een gasten ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 12:56 |
Ik zit met popcorn mee te lezen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:18 |
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland. ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 15 mei 2013 @ 13:19 |
Ja, het kán inderdaad allemaal wel met de TBP's. Niet alleen dit, maar ook de reden van een vertraging kan erop worden aangegeven. Het gebeurt echter lang niet altijd. Nog echt in ontwikkeling, en dat duurt (kennelijk) lang... | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 13:19 |
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer? | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:20 |
Geen idee, zoiets roepen ze bij de NS toch ook om. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:24 |
Ik ben laat in de avond ook wel eens een keer bijna afgezet op rangeerterrein Onnen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 13:26 |
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet. Verder geldt dat ze, uitzonderingen daargelaten, altijd met maar één stelletje doorrijden naar Leer. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:28 |
Ach, wat anders kun je verwachten van zo'n waardeloze dure kutverbinding. Ben blij dat die publicexpress bussen er zijn. | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 13:29 |
Groningen - Leer is best een grappig lijntje om te doen. Ik snap wel dat er maar 1 stel doorrijdt naar Leer, er is minder vervoersvraag voor Duitsland. 't zou wel handig zijn als ze dat even laten weten voordat je in Nieuweschans staat. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:30 |
Volgens mij stonden de displays in de trein toen uit en is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat. | |
GekkeHaan | woensdag 15 mei 2013 @ 13:30 |
Wat erop staat maakt niet zoveel uit. Op het dienstkaartje van de mee passagierende machinist staat namelijk dat deze een service ronde moet maken. Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel. Ik maakte het mijzelf daar vaak al wat makkelijker mee door mensen met koffers in Groningen al naar het voorste treinstel te verwijzen. Je moet als passagierende machinist toch de trein gereedmaken. Overigens als je met een beetje mazzel meester Tak op de bok hebt zitten. Die roept het altijd om in het Nederlands en vloeiend Engels en Duits. | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 13:30 |
Dat hangt van de technische mogelijkheden van de automatische omroep af, ofwel: hoe goed is het geprogrammeerd? | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 13:31 |
hmm. Dat gebeurt niet vaak. Alleen in de winter lijken er problemen met de displays in de trein te zijn. Buiten de winter werkt alles perfect. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:31 |
Dat had die dikke papzak van Arriva dus ook nagelaten. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 15 mei 2013 @ 13:32 |
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:32 |
Maar jongens waar klaag ik over, ik kwam alleen twee uur later aan op mijn festival waardoor ik in het donker moest barbecueën. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 13:32 |
het klinkt iig erg knullig ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 13:44 |
![]() De bewuste fiets. Via Bitlord. | |
MaxMark | woensdag 15 mei 2013 @ 13:46 |
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt ![]() | |
GlenSpey | woensdag 15 mei 2013 @ 13:50 |
Ik denk eerlijk gezegd dat het hele servicerondje er vaak gewoon bij inschiet, als ik de gemiddelde machinist zo eens inschat ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2013 @ 13:52 |
Letterlijk elke? We zijn daar toch niet in de Randstad. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 14:00 |
Er zit daar toch een chinees tegenover het station? ![]() Of was dat Roodeschool? | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 14:00 |
Roodeschool heeft een chinees nabij het station ja. | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 mei 2013 @ 14:02 |
In theorie is het allemaal heel makkelijk ja, de praktijk is afwachten. Daarnaast wordt het lastiger om je aan te passen aan een veranderende economische structuur. Met lange termijnvisie kan je dat ondervangen maar zeg nou eens eerlijk... Hoe goed doet de NL'se overheid dat nu eigenlijk? | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 14:04 |
weinig. Er wordt enorm veel bij de dag bestuurd en dat kan voor de lange termijn schadelijk zijn | |
KnightSolaire | woensdag 15 mei 2013 @ 14:07 |
Volgens mij is het ook mogelijk om tweedehands (afgedankte) OV-fietsen te kopen, maar ja, dan zou je het logo niet afplakken ![]() | |
ReisT | woensdag 15 mei 2013 @ 14:08 |
Misschien dat ze het systeem pas aanpassen tijdens de revisie van de LINTen waar ze nu mee bezig zijn? | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 14:11 |
Ik ben BitLord's 100e volger ![]() | |
De_Hertog | woensdag 15 mei 2013 @ 14:11 |
Tenzij je natuurlijk er genoeg van hebt dat mensen continu jouw fiets voor OV-fiets aanzien ![]() ![]() | |
Bitlord | woensdag 15 mei 2013 @ 14:46 |
Deze fiets was niet afgedankt. Zolang ze nog fietsen van het oude model in gebruik hebben op de perifere stations, gaan ze de nieuwe ook niet afschrijven. De postbode ging er vandoor, op weg naar een distributiepunt voor een nieuwe stapel post. Onopvallend gevolgd (ik mag niet staande houden), en ondertussen de politie er naar toe geloodst. In eerste instantie gaf de postbode aan de fiets te hebben gekocht, maar dat verhaal hield natuurlijk geen stand. Daarna gaf ie toe dat zn vader de fiets gehuurd had en nooit meer had teruggebracht. Aangezien de fiets niet.als gestolen stond geregistreerd, kon de fiets niet in beslag worden genomen. In plaats daarvan verzocht de agent de postbode om de fiets binnen 2 dagen terug te brengen naar OV-fiets, en een bewijs daarvan aan de agent te tonen. Strafrechtelijk kan er niets mee worden gedaan omdat de fiets dus niet als gestolen geregistreerd staat. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 14:55 |
Nice ![]() | |
dennistd | woensdag 15 mei 2013 @ 14:55 |
Volgens mij komt er in de gereviseerde stellen ook een nieuw reizigersinformatiesysteem, dus daar zal het dan wel inzitten. Blijkbaar is het huidige systeem zo moeilijk aan te passen dat het geen zin had voor dat jaartje. | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 14:57 |
Conclusie, je hoeft je ov-fiets niet in te leveren want NS gaat er toch niet achteraan. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 15 mei 2013 @ 14:58 |
Dat klinkt wel als een zinnige aanname ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 15:01 |
daar komt nog eens bij dat Syntus financieel nu niet erg ruim zit en dus bepaalde investeringen achterwege zal laten | |
GekkeHaan | woensdag 15 mei 2013 @ 15:06 |
Dat zou wel moeten. Staat niet voor niets op je dienstkaartje toch? Ik heb het in ieder geval wel altijd gedaan. Maak je een hoop reizigers mee gelukkig want lang niet iedereen hoort de omroep ook. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 15:08 |
je hoeft alleen maar tussen Winschoten en Bad Nieuweschans een rondje te maken. Dat zou geen probleem moeten zijn toch? | |
MaxMark | woensdag 15 mei 2013 @ 15:11 |
Nouja, er zitten op goeie dagen toch wel zo'n 40+ in zo'n trein. Zelfs als je ze per tweetal aanspreekt ben je wel even bezig ![]() Misschien heb ik jou dan gezien ![]() Maar het is inderdaad soms niet duidelijk of het wordt helemaal al niet verteld. Hoevaak ik ook wel niet (voornamelijk Duitse/internationale) reizigers heb moeten vertellen dat ze moeten overstappen. Vooral de niet-Nederlanders of Duitsers verstaan natuurlijk niks van het bericht. En er zitten nog best veel toeristen in de trein die bv naar Bremen (vliegveld) of Hamburg/Berlijn reizen. | |
GekkeHaan | woensdag 15 mei 2013 @ 15:20 |
Ben ik helemaal met je eens hoor! Als het meer dan een half jaar terug is, zou het zomaar kunnen. | |
MaxMark | woensdag 15 mei 2013 @ 15:22 |
Joah, was toch al een jaartje geleden. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 16:46 |
Hoe lang van te voren worden extra treinen normaalgesproken gecommuniceerd? Hoelang was de oranjedienstregeling van te voren bekend, en hoe lang van te voren worden voetbaltreinen aangekondigd (Of Thialfstopts ed?) Ik wacht al heel lang op een beloofde extra dienstregeling hier in Camembertland, maar hij komt maar niet ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 16:51 |
~10-14 dagen via de officiële kanalen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 16:52 |
Dan zijn ze dus te laat ... ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 16:55 |
Volgens ns.nl is uiterlijk 10 dagen voor start van de werkzaamheden of evenement de reisplanner bijgewerkt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:05 |
Ik hang nu met de clientenservice aan de lijn, ze zoeken het uit... ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:21 |
Nou, Fraai verhaal, Na een lang telefoon gesprek ben ik niks wijzer geworden omdat er storing in hun systemen waren, ga je nogmaals op hun site kijken, krijg je dit ![]() ![]() Wat er op neer komt dat er teveel internet verkeer is en dat je het maar uitzoekt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 17:24 |
Et qu'est çe qu'ils disent Jippe et Jeanneke? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:25 |
| |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 17:25 |
Ah. Mersie bokoe. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:31 |
Stop nou eens met die drugs... | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 17:34 |
![]() | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 17:37 |
Wat werkt het wifi in de Thalys beroerd zeg ![]() In 28 minuten van Rotterdam naar Antwerpen is wel vet ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:44 |
ook Inlogperikelen? Hoe laat kan ik hier de hemarookworsten van het station afhalen? | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 17:46 |
Nee, hele trage verbinding. Zelfs het laden van de homepage van de Thalysnet-portal duurt al enkele seconden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 17:53 |
enkele seconden nou nou. Meid toch. Enkele seconden dichter bij de dood ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:53 |
Das gewoon de drukte dan van de Ether, neem aan dat die pagina lokaal opgeslagen is... | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:55 |
ik probeer trouwens de inhoud van mn twee ov chipkaarten een beetje online te bekijken en moet accounts aanmaken, alleen de activatie emails komen niet meteen binnen, klopt dat? | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 17:57 |
Nee dat klopt niet. Je liegt. Tuurlijk klopt dat! Je ziet het toch zelf gebeuren?! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 17:59 |
![]() Ik zie niks gebeuren, en vraag me af of het hoort dat ik voor mijn pc wortel moet gaan schieten... | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 17:59 |
zeker. Frankrijk is ver weg en de e-mail komt er per postduif aan ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 18:03 |
Fijn dat ik op jullie kan rekenen als het moet ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 18:05 |
komt goed ![]() | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 18:12 |
Even geduld hebben, het kan soms even duren voordat die mails komen. Als je bij NS een nieuw abonnement afsluit (zoals Dal Vrij, Altijd Vrij, enz) duurt het ook even voordat dat is afgehandeld. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 18:45 |
Ik ben de oude doos aan het opruimen, kwam ik deze foto uit de goede oude tijd tegen ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 18:48 |
Ik heb nog nooit met een strippenkaart gereisd. ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 15 mei 2013 @ 18:51 |
Ja, die automaten probeerden je altijd te naaien door ook te printen op de volgende strip, zoals hier ook bij jou zo te zien. ![]() Gelukkig hebben we tegenwoordig de chipkaart zullen we maar zeggen. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 19:02 |
N00b! ![]() | |
Duvel | woensdag 15 mei 2013 @ 19:04 |
Roze strippenkaarten + OV. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 mei 2013 @ 19:32 |
Tegenwoordig trouwens tussen Scheemda en Winschoten: er wordt gesplitst in Winschoten, áls er al gesplitst wordt. | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 19:46 |
strippenkaart, perfect systeem. Zones tellen, stempeltje laten zetten door de chauffeur en als hij een foutje maakte, hij deze een mooi stickertje die erover kon. | |
Bitlord | woensdag 15 mei 2013 @ 19:52 |
Bijna open, maar de omgeving ervan is nog een grote treurnis: station Utrecht Leidsche Rijn Centrum. De bordjes hangen al! ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 20:05 |
Zo ziet Maastricht Noord er dus ook uit, maar dan nog helemaal niks qua voorzieningen rondom het station zoals parkeerplekken ![]() En hetzelfde hadden we recent ook op Sassenheim ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 20:07 |
niet bij de eerste treinen naar Leer op zaterdag en zondag. Die worden nog in Nieuweschans gesplitst ![]() | |
Sandrvich | woensdag 15 mei 2013 @ 20:19 |
http://dmm.travel/news/ar(...)echst-beliebt-50872/ Sinds 19 februari heeft OuiGo al meer als 200.000 tickets verkocht, waarvan 80% goedkoper als ¤25,- per ticket. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 15 mei 2013 @ 20:31 |
Iedere regel heeft een uitzondering. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 20:36 |
Ja, ze hebben alleen wel de minimum prijzen van Aix-en Provence, Marseille en Avignon omhooggesmeten met 33% http://e.ouigo.com/a/?F=5(...)6cmzasn9xlja-4033724 Edit: Tevens wedstrijd/prijsvraag: Je favoriete ouigo foto insturen https://www.facebook.com/(...)=email&utm_content=8 Ik doe deze ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 20:47 |
eerste prijs is tien retourtjes voor twee personen? Of is mijn Frans nog wat roestiger dan ik dacht? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 20:51 |
Nee, je Frans is roestvrij... | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 20:56 |
mooi, want meer Frans hoef ik niet te kennen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:04 |
Ja, en dan win je als Fries 10 kaartjes Ouigo. Dichtstbijzijnde station MLV... ![]() En dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 21:08 |
gaan ze weg naar de hoogste bieder ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:15 |
Je zouden eigenlijk iemand moeten vinden die bij zo een station in de buurt woont... maargoed die tickets staan vast op naam... | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 21:17 |
dat zou nog makkelijker zijn ja ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:18 |
Goed dat die ouigo voorbijkomt, ik moet mijn stopcontact nog boeken, gelijk even doen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 21:20 |
je zult maar in Frankrijk wonen en mee moeten met de trein die van niets naar nergens rijdt ... ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 21:21 |
stopcontact boeken........ zoiets hoort toch standaard service te zijn, hoeveel energie verbruikt de gemiddelde reiziger nou. Ik zie ze anders nooit een koelvriescombinatie aansluiten op zijn stopcontact.... | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:22 |
Gaaf! Kom ik vrijdag langs ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:23 |
Ik ga ook zo een stekkerdoos meenemen en die dan onderverhuren voor 50 cent ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:23 |
meer DAN. Goedkoper DAN. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:24 |
Dan niet hier komen zeuren als er iemand keihard op begint te stampen he ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 21:24 |
groots aanpakken he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:24 |
Dat is wel een beter idee trouwens. Kan je onderweg ijs en bier verkopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 21:25 |
ik voorzie een gouden handel | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:28 |
Magnetronnetje voor verse afbak baguettes. Zelf meenemen van de Aldi natuurlijk, weten die kut-Franjolen veel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 21:29 |
paar flesjes wijn natuurlijk. Denk dat je zo een behoorlijk verdienmodel in handen hebt ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:30 |
Zo mn stopcontact is geboekt ![]() ![]() Als ik nou net onder de prijs ga zitten dus 1.50 per stopcontact vraag kan ik met dat ding van jou 16.50 terugverdienen ![]() Vraag me wel af hoe dat dan werkt, hoe ze er voor zorgen dat die gene die geen stopcontact hebben geboekt dan ook daadwerkelijk geen stopcontact hebben of dat ze dat uitschakelen, of ze stopcontact overboekingen hebben. En of de mensen gaan lopen bietsen , ze zijn hier bijvoorbeeld heel goed in het vragen van sigaretten en dergelijke... "Hey, pssst, mag ik je stopcontacie ff lenen?" | |
HetBrabandertje | woensdag 15 mei 2013 @ 21:36 |
Het smsje moet je eraan herinneren dat je met het geweldige Ouigo mee mag? | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:36 |
Ik heb het maar aangevinkt, kijken wat het brengt... | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:37 |
Totale onzin idd, bij betalen voor een stopcontact ![]() | |
Bitlord | woensdag 15 mei 2013 @ 21:37 |
Knap duur hoor, zeker als je beseft dat stroom in Frankrijk veel goedkoper is (en daarom ben ik vòòr kernenergie). | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 21:38 |
2 euro electriciteit, hoeveel zou je daar thuis voor kunnen doen? | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:39 |
De verkoopvoorwaarden hebben het niet over een verbod van een hapjesbar of iets dergelijks, maargoed, je betaalt dan wel voor extra bagage. Al kan je misschien nog een verbod terugvinden in de algemene voorwaarden van de SNCF Wat het stopcontract betreft melden de voorwaarden het volgende. Waar in eigenlijk een heel verhaal word getikt dat ze het recht hebben om de energie kort te onderbreken op het moment dat de rijdraad of spanning wisselt ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:42 |
Ik doe het ook voor jullie hoor, iemand moet toch pionieren, en live op het forum kunnen posten ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 21:44 |
1 kwh kost 16 cent dat x 12,5 = 2 euro = 12,5 kwh 1 kwh = 1 apperaat van 1000W, 1 uur laten werken. Dus voor 2 Euro, kun je iets van 12500W, 1 uur laten werken. Hmmmmm dat trekt dat stopcontactje nooit. 12500 / 230 volt = 55 Ampere.... | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:46 |
Dus toch een stekkerverdeeldoos meenemen en dan 3 strijkijzers aansluiten ofzo... ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 21:46 |
Zou wel grappig zijn als iemand z'n droger meeneemt en aansluit. | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 21:50 |
Alleen jammer dat zo'n stopcontact vaak maar 0,5 ampere aan kan, oftewel 110W | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:55 |
Wat lees ik nou? Is er een Go pass voor roosendaal? Ik citeer Art. 127. Roosendaal – Go Pass 1 §1. Het biljet Roosendaal – Go Pass 1 is een enkel of een heen-en-terugbiljet vanuit een Belgisch station/onbewaakte stopplaats naar Roosendaal en vice versa, aan een forfaitaire prijs, gepubliceerd in Deel 5 “Tarieven” van de Vervoersvoorwaarden. Het wordt enkel via de NMBSinternetsite verkocht (via pdf-homeprinting). §2. Het biljet van/naar Roosendaal is enkel geldig via de reisweg langs Roosendaal-grens. Het is enkel geldig in 2de klas. §3. Het biljet is op naam en dus niet overdraagbaar. Het kan enkel gebruikt worden door jongeren van minder dan 26 jaar. §4. Via-biljet en alternatieve terugreis zijn niet toegelaten. §5. Een reisverlenging is enkel mogelijk indien de bestemming van de reisverlenging een station of onbewaakte stopplaats in België is. §6. Bij onregelmatigheid zijn de bepalingen van Deel 4 “Onregelmatigheden” van toepassing | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 21:57 |
Ja, die is er al een hele tijd. Net als de Go Pass 1 Maastricht http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspx | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 21:58 |
Ik was eigenlijk op zoek naar een verbod op de verkoop van etens en drinkwaren in de trein en op de stations (Vanwege dat fles begon over zijn hapjesbar), kan het niet vinden voor de SNCF, wat me heeft doen besluiten om eerst bij de Belgen te kijken, vervolgens te kijken hoe het in het Frans omschreven is, omdaarna nogmaals te gaan zoeken bij de SNCF/Ouigo voorwaarden. Mag je bij de NS een hapjesbar starten in de trein? En zo nee waar staat dat?
| |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 22:00 |
Ik zou een tosti-ijzer meenemen Darkwing! Tosti's ![]() | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 22:01 |
Tweede Pinksterdag bij RTM Ouddorp Tweede Pinksterdag is de dag waarop de tram de vrachtauto ontmoet: een tiental oude vrachtwagens bezoekt het museum, vergezeld door historische tractoren. Een speciale goederentram vertrekt die dag om 11.30 u. vanaf het museum, om de hele dag over het traject heen en weer te rijden. Op elk station worden goederen overgeladen en met de wagons gerangeerd. In de tram rijdt een rijtuig mee voor de passagiers die dit mee willen maken. Op Tweede Pinksterdag kan het bezoek aan de RTM gebruikt worden om een rondvaart te maken over de Grevelingen met Rederij Zeeland. De trams van 13.30 u. sluiten aan op de boot op het station Middelplaat Haven. De rondvaart duurt ongeveer twee uur en u wordt weer met de tram teruggebracht. Klik hier voor de Dienstregeling Een bezoek aan het museum en een ritje met de tram mee zijn zeker aan te bevelen. Er is veel te zien! Zie ook RTM Ouddorp voor de zeer gunstige tarieven! | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:02 |
Ja, maar ik kan moeilijk Greavy terechtwijzen op zijn weekend vrij 1e klas fraude als ik zelf ook de fout in ga met mn Hapjesbar, dus daarom spit ik de voorwaarden door... ![]() Edit: Maar kan er niks over vinden Edit 2: Maar ik meen dat ik er bij de ns wel eens over gelezen heb dat je op treinen en in stations niks mag verkopen zonder toestemming van blabla... | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 22:06 |
Ze hadden in ONZ toch ooit het plan om te gaan barbequeen in de trein? Meen ik mij te herinneren. | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 22:09 |
Ja, dat was wel zo'n idee ja. Nooit van gekomen uiteraard. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:09 |
Dan kom ik terug op Artikel 12
| |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:10 |
Aahhhhhh joh overlast met barbequeen in de trein, pfffff, moeten ze verdikkeme maar raampjes plaatsen die open kunnen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:11 |
Je weet wat er gaat gebeuren als je door de schiphol tunnel jakkert ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:11 |
Doen we dan even 5 minuutjes het raampje dicht. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:11 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:12 |
wat niet is kan nog komen. Er is immers ook al eens een treinbingo geweest ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:14 |
Tijd voor treinen stoelendans! | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:15 |
Je kan alleen die banken zo lastig naar buiten smijten... ![]() | |
greavy | woensdag 15 mei 2013 @ 22:16 |
DDAR kan het, en Plan V ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:16 |
schroevendraaiers mee, want iedere keer moet er natuurlijk een stoel minder staan waar je op kunt zitten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 22:17 |
Zo'n verbod zou voor de Vervoerder moeten gelden, hadden we een stuk minder problemen ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:17 |
Nope die ramen kunnen niet meer zo ver open. Juist omdat ze inderdaad banken naar buiten gooide. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:17 |
ICK dan maar reanimeren? | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:18 |
Is daar een filmpje van ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 22:18 |
Kom over een maand maar terug, je staat versteld wat ze in zo'n korte tijd allemaal kunnen maken. Puur afrondingsfase nog hè ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 22:18 |
Gebeurt regelmatig. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:20 |
Je hebt nog gelijk ook http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/161641 | |
bork | woensdag 15 mei 2013 @ 22:20 |
En dat wordt door mij gewaardeerd ![]() ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:22 |
1 keer met ICM meegemaakt dat een aantal "voetbalsupporters" een compleet eerste klas coupe voor 6 personen had gesloopt, was alleen nog maar leeg hokje... bagagerek was weg, zitkussens, stoelframes, tussenruitjes verlichting, alles maar dan ook echt alles, o ja ook het gedeelte van het raam wat open kon was verdwenen. En dan te bedenken dat ik de opmerking in de materieelagenda al zo vreemd vond, klacht, 1e klas coupe te weining. | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:24 |
klacht is wel heel droog opgeschreven ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:25 |
Wat is dat voor materieel met die schuifdeuren op 22 seconden? | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:27 |
Die gasten van Syntus die waren soms nog droger. Klacht: Stel trekt niet goed op. Oplossing: Trein in ijssel dumpen! Feedback: Ja Dus wij als reactie, trein in ijssel gooien heeft niet geholpen. | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:28 |
mat54 http://img694.imageshack.us/img694/5339/868dnset544r11789bdkbei.jpg (copy/paste deze link) | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 15 mei 2013 @ 22:29 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:30 |
heeft ook wel wat weg van Plan W moet ik zeggen | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:30 |
Plan Willem had klapdeuren. alla ICK | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:32 |
Ook droog ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 22:32 |
ah. Heb er nooit mee gereisd, dus het zal dan wel zo zijn. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 22:35 |
Houden zo. Kutmaterieel. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 22:43 |
http://www.dumpert.nl/med(...)en_in_het_eggie.html Linkje naar een filmpje wat gisteren verschenen is op Dumpert. Superhelden heet het. Je ziet mensen die andere mensen redden uit levensgevaarlijke situaties. En het grootste deel van dat filmpje is Spoor/OV... | |
Sandrvich | woensdag 15 mei 2013 @ 22:43 |
Als er op de één of de andere manier gestemd moet worden op de foto's, mijn stem ga je sowieso hebben. ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 15 mei 2013 @ 22:44 |
Welnee, man. Moet je kijken wat een relax interieur. ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 22:47 |
Toen planken in de rekken nog echt een uitdaging was. | |
KnightSolaire | woensdag 15 mei 2013 @ 22:58 |
Potverdrie, dat doet me denken aan één van de treintjes waar ik een tijd geleden in heb gezeten in België. Daar waren die rekken ook zo gek. | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 23:11 |
Superchill van Amsterdam CS naar Maastricht ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 23:17 |
Utrecht - Maastricht heb ik destijds met ICR gedaan. Terugreis was tot Roermond, daarna de sneltrein met DM'90 naar Nijmegen en dan met een IRM-III naar Zwolle. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:20 |
ik ook, een keer of 180. Nou en? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 23:28 |
was toen nog maar een klein jochie he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:28 |
Ik sleutelde in 1993 al bagage-afdelingen open als het druk was op het perron. | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 23:32 |
Stout Stout Stout. Gooi die sleutel in de prullenbak en ga online uithuilen. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:37 |
Oh ja boe-hoe sorry sorry sorry boehoe ![]() Kon je gewoon bij de ijzerhandel kopen toen. 6 gulden 95 heb ik betaald. No questions asked. Als ik goed zoek heb ik die sleutel nog wel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 23:40 |
ga dan zoeken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:45 |
Kop dicht stuk ongeduld.![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 23:46 |
Gaafheid, kan flink geld opleveren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:46 |
Heb ik mn PC ondertussen ook nog een keer opnieuw moeten opstarten want windows bla bla huilie huilie ditdat alles lastigmoeilijk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:47 |
Stockfoto ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:47 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 mei 2013 @ 23:47 |
nice, zo'n dopsleutel | |
GlenSpey | woensdag 15 mei 2013 @ 23:48 |
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp als in exploitanten. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:48 |
Geld opleveren? Hoezo? ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 23:49 |
Uniformiteit is wel goedkoper voor de eigenaar. ![]() | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 23:49 |
Als je hem verkoopt ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:49 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:50 |
Dat is handig voor Russische rijtuigen, die hebben zoeen driehoek. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:50 |
Stockphoto ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:50 |
Ja wat in Frankrijk kan je er geen ruk mee ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:51 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:51 |
Och waarom zou ik. Kan je die tegenwoordig niet meer bij een ijzerhandel krijgen dan? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:51 |
ja, maar jij liegt het ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:52 |
Ik heb wel dit trouwens ![]() | |
dennistd | woensdag 15 mei 2013 @ 23:52 |
Vroeger had je ook allemaal standaard stations. Bijvoorbeeld de lijn Hengelo-Zutphen, waar alle vijf de stationgebouwen van een standaard SS-type zijn (Delden, Goor en Lochem SS 4e klasse, Markelo en Laren-Almen SS 5e klasse). | |
GlenSpey | woensdag 15 mei 2013 @ 23:52 |
Uiteraard, maar t blijft zonde. Heb zelf ook echt helemaal niks met die oersaaie prefabgevallen van staal en glas ![]() | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 23:53 |
Ohja? Is dat zo? | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:54 |
Een nokia lader. Okee. Heb ik misschien ook wel nog steeds eentje ergens. Maar het meeste van die oude foons heb ik weggetieft. | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:55 |
Daarmee kan je stroom aftappen in een tgv ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 23:55 |
In tegenstelling tot vroeger, toen de Staatsspoorwegen gewoon voorgedefinieerde klassen hadden en dat de stations van Zwolle en Dordrecht klonen van elkaar zijn? | |
GlenSpey | woensdag 15 mei 2013 @ 23:55 |
Klopt maar met die stationsgebouwen zag het er nog net wat gezelliger uit ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 23:56 |
Kut ja dit dus ![]() | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 23:56 |
Dat is een kwestie van smaak. Ik kan beton en glas erg waarderen. Een winderig tochthol is het toch altijd, ongeacht het ontwerp. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 23:56 |
Beton is mooi! | |
b2py | woensdag 15 mei 2013 @ 23:57 |
Ik vind de Randstadspoor stations mooier dan bijvoorbeeld Amsterdam-Zuid. | |
Dr_Flash | woensdag 15 mei 2013 @ 23:58 |
Ja maar dat kan met elke 2pin stekker. | |
James1988 | woensdag 15 mei 2013 @ 23:58 |
Ik ook. Amsterdam Zuid vind ik verschrikkelijk... een paar perrons en een brug onder de snelweg. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 15 mei 2013 @ 23:58 |
![]() Succes ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 15 mei 2013 @ 23:58 |
Mooi perron! | |
GlenSpey | woensdag 15 mei 2013 @ 23:58 |
Misschien dat het nu een beetje een overdaad aan het worden is. Er zijn er nu zoveel van dat nieuwe type station dat het wel weer eens tijd is voor een andere architect. | |
Frenk3nstein | woensdag 15 mei 2013 @ 23:59 |
Glas (Arnhem-zuid bijv.) is ook zo'n succes. ![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:02 |
![]() Erg goed gelukt al zeg ik het zelf. | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:02 |
Mooi ontwerp, maar alsnog een tochthol. | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:03 |
U zei Lage Zwaluwe? ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:03 |
Lage Zwaluwe is geen station. Dat is drie lappen tegels en een paar trappen langs wat spoor. | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
uhuh. Een totaal onaantrekkelijk station | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
Dit is pas een station... ![]() ![]() | |
GlenSpey | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
Ik kwam laatst tijdens een dienst langs de talrijke prefab-stations van Almere en daar viel me wel iets bijzonders op: plantenbakken! En er stonden nog planten in ook. Dat soort kleine dingetjes mis ik vaak op de andere moderne standaardstations. Want zo'n zielig hoopje groen krijgt in zo'n grijze massa toch al een toegevoegde waarde.. | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
Hoor ik daar "Krommenie-Assendelft"? | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
het wordt wel verkocht als station | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:04 |
Dat is Disney drol. | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:05 |
![]() Dup ta da dap... ![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:05 |
Dit soort bankjes willen ze overal gaan installeren: ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2013 @ 00:05 |
Dit is pas een station:![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:06 |
Ik vond Gare de Lyon ook zo gaaf! <3 | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:06 |
Het is dat Amsterdam C in de naam staat, maar dit was voor de verbouwing? Ik ken stations als Utrecht, Arnhem, Zwolle, Rotterdam en Amsterdam alleen maar in verbouwing :/ | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:06 |
Het meest karige station van Frankrijk![]() Halte de Fontainebleau-Forêt | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:07 |
Ziet er een stuk aantrekkelijker uit dan die ijzeren meuk die er nu staat. | |
GlenSpey | donderdag 16 mei 2013 @ 00:07 |
Ik voorspel het nieuwe Gezondheidspark, Leidsche Rijn, Arnhem Zuid ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:07 |
Breukelen en zo heb je nog wel veel meer stations die totaal onaantrekkelijk zijn | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:07 |
Woerden vind ik ook 3x niks... de perrons dan. Het gebouw is wel leuk. | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:08 |
Dat deuntje is echt ZO geil ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:08 |
beetje het idee van OLV | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:08 |
maar tochtholen he. | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:08 |
Maar dan zonder grasmaaier ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:09 |
Dat is het zeker ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:09 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2013 @ 00:09 |
Goede vraag! Ik weet het niet. 2008 kan misschien ook nog? Ik voel me oud ![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:09 |
![]() ![]() Zeer waarschijnlijk de nieuwe 'warmtezuil', de warmtebar. | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:10 |
dat zijn bijna alle stations ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:11 |
Goeie zaak ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:11 |
Dit is trouwens de oude sncf pingel, die hoor je heel soms nog... http://www.dailymotion.co(...)ncf_fun#.UZQIB6LwkmY | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 mei 2013 @ 00:12 |
Alleen Schiphol niet zo'n beetje. Ja okay, daar tocht het wel maar het waait er niet met windkracht 12 ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:12 |
Die is ook mooi ![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:13 |
Een voorbijrijdende trein brengt flink wat wind met zich mee, en dat met ventilatoren die dat tegen moeten gaan.. | |
Brembo | donderdag 16 mei 2013 @ 00:14 |
En toch is het de trend overal, zie bijvoorbeeld het nieuwe station Nijmegen-Lent en Nijmegen - Goffert. Beide stations zijn qua ontwerp identiek aan die van Arnhem-Zuid. | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:14 |
Kanker eerst een halve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een achterhaald reuteltje van 3 seconden ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:15 |
Simpel gedacht misschien, maar: schuifdeuren bij alle perrontoegangen, en iets van anti-tocht-flappen bij de tunnel? Of warmtesluizen? | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:15 |
SNCF pingel 1967 http://www.universal-soundbank.com/mp3/sounds/22291.mp3 SNCF pingel 1984 http://www.universal-soundbank.com/mp3/sounds/22293.mp3 | |
Darkwing_Duck | donderdag 16 mei 2013 @ 00:16 |
Ik moest lachen ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 16 mei 2013 @ 00:16 |
Er bevinden zich reusachtige ventilatoren in de tunnel die die wind moeten blokkeren. Hangen ook in Best, Blaak en Rijswijk enzo. Werkt erg goed ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:16 |
Ik ook niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 mei 2013 @ 00:17 |
uhuh. Het is de moderne stijl voor de stoptreinstations | |
Dr_Flash | donderdag 16 mei 2013 @ 00:17 |
Ja tis wel goed met je ![]() | |
James1988 | donderdag 16 mei 2013 @ 00:18 |
En vol ![]() |