Bron: Reformatorisch Dagbladquote:200 mensen naar ziekenhuis na treinramp
Na de ontploffing van de goederentrein met chemische stoffen bij het Belgische Wetteren zijn circa 200 mensen behandeld in het ziekenhuis. Op dit moment verblijven nog vijf in het ziekenhuis, maar zij zijn niet in levensgevaar. Dat maakte het crisisteam woensdag bekend. Het onderzoek naar de oorzaak van de treinramp loopt nog.
Bewoners die in de directe omgeving van het treinwrak wonen, tot 250 meter, zullen zeker tot 18 mei voor onderdak elders moeten zorgen. Tegen die tijd hopen de autoriteiten het wrak geborgen te hebben, zodat de bewoners weer veilig naar hun huis kunnen terugkeren. Het gaat om 47 mensen in 17 huizen.
Hopelijk kunnen bewoners die verderaf wonen van de rampplek, later woensdag nog naar huis. Maar daarover is nog geen uitsluitsel.
In de nacht van vrijdag op zaterdag ontspoorde de trein en ontplofte. Giftige dampen kwamen vrij en via het bluswater kwam het giftige acrylnitril in de riolering terecht. Een 64-jarige man kwam om het leven. Het parket bevestigde woensdag dat dit het gevolg was van de treinramp.
dan zou ik het niet wetenquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee hoor, want de treinen moeten al dermate afremmen voor het ingaan van de tunnel/spoorbak dat het voor die wissel niks uitmaakt. Ik zit elke dag in die trein en het maakt geen enkel verschil. Het zorgt nu alleen voor onnodige verwarring en constant vervelende omroepberichten.
Het scheelt wel degelijk want de trein kan nu met 80 binnen komen in plaats van 40, omdat het wissel nu niet krom bereden hoeft te worden.quote:
Uhm.. 80 om 140 ter hoogte van de inrijder.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Het scheelt wel degelijk want de trein kan nu met 80 binnen komen in plaats van 40, omdat het wissel nu niet krom bereden hoeft te worden.
Dat is deze trein weer denk ik:quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
De AV van Rotterdam Centraal geeft deze trein aan, iemand interesse?
[ afbeelding ]
Is een gezelschapstrein, foto via somda gevonden:quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt. Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
Die had ik graag op de foto gezet, ware het niet dat op dat moment Gouda werd neergebliksemd en overstroomde.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
De AV van Rotterdam Centraal geeft deze trein aan, iemand interesse?
[ afbeelding ]
Daar ook al? Ik kwam als een verzopen kat thuis. Iets meer dan 1,5 uur daarvoor zat ik in Amsterdam nog op het terras ..quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die had ik graag op de foto gezet, ware het niet dat op dat moment Gouda werd neergebliksemd en overstroomde.
Storing was al om 3 uur, dus duurde ff.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:29 schreef Gitarist het volgende:
Bah...Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeurentwitter:Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Wel dapper dat een consument zo'n rechtszaak doorzetquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
wat leren we van deze zaak? Neem altijd iets met een internetverbinding en een portable printer meequote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
Bij de spoorwegen in de ons omringende landen is dat al jaren gebruik. In Oostenrijk al een jaar of 15 zelfs. Maar Denemarken, Zweden en Duitsland hebben het ook. Nederland is gewoon een soort tweederangs België op dat gebied.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
Ik zat in Amsterdam in vergadering. Binnen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar ook al? Ik kwam als een verzopen kat thuis. Iets meer dan 1,5 uur daarvoor zat ik in Amsterdam nog op het terras ..
Met die app kun je alleen maar Thalys-tickets kopen. Zelfs een Fyra-toeslag krijg je er niet uit.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er tegenwoordig niet een app waarmee je tickets kan kopen die je inderdaad op je telefoon mag laten zien? Dacht ooit zoiets gehoord te hebben.
Bij aanschaf van reguliere e-tickets moet je het inderdaad geprint hebben.
Dat wil je niet. Welke mongool pleurt zoiets sowieso op Twitter?!quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Storing was al om 3 uur, dus duurde ff.
Kan je trouwens die foto die er bij zit ff plakken hier? Krijg twitter hier niet geopend, is blijkbaar onveilig.
Er was ooit een test mee. Maar die is volgens mij in stille dood gestorven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
precies. QR kan wat dat betreft prima werkenquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
Sowieso, als "je hebt de verkeerde partij gedaagd" je sterkste line of defense is, dan weet je als NS zelf ook wel HOE fout je zit natuurlijkquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
Natuurlijk heb ik hem ook geopend omdat ik de link zag, maar wat mankeert mensen tegenwoordig toch om dit op de foto te willen zetten?quote:
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, als "je hebt de verkeerde partij gedaagd" je sterkste line of defense is, dan weet je als NS zelf ook wel HOE fout je zit natuurlijk
Hoe was je rondleiding vandaag?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.
Ze zijn al veroordeeld in die zaak hequote:Op woensdag 8 mei 2013 21:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.
Fyra toeslag is nog zo'n mooi voorbeeld van hopeloos ouderwets. OV Chipkaart met 20 euro tegoed: helaas, kunnen we niks mee. Lekker apart nog even 2 euro 30 pinnenquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met die app kun je alleen maar Thalys-tickets kopen. Zelfs een Fyra-toeslag krijg je er niet uit.
Zie het topic, nee dus.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn dat geen persoonsgebonden tickets, Gerben?
Danku! Aangepast...quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zie het topic, nee dus.
Ik zou wel even die dossiercode weghalen.
Is vannacht. Straks richting De Driehoek bij Amsterdam Centraal.quote:
Noorwegen is ook prachtig, daar kennen ze geen e-tickets, je ontvangt een bevestiging met een boekingscode.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij de spoorwegen in de ons omringende landen is dat al jaren gebruik. In Oostenrijk al een jaar of 15 zelfs. Maar Denemarken, Zweden en Duitsland hebben het ook. Nederland is gewoon een soort tweederangs België op dat gebied.
Klopt ja, "the conductor will bring your ticket to your seat"quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:08 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Noorwegen is ook prachtig, daar kennen ze geen e-tickets, je ontvangt een bevestiging met een boekingscode.
Je stapt in, conducteur komt lang, geeft de code, conducteur print je ticket uit. Service!
Het is jammer dat je niet kan uitlezen hoe vaak je gecontroleerd bent. Ik heb ze al weken niet gezien..quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
vergt wel een HC die vaak door de trein loopt. Nederlanders kennende kopen ze pas een ticket als de HC in de buurt is
Aan het eind van iedere trein zit een deur, er staat op Deur Vrijhouden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet kan uitlezen hoe vaak je gecontroleerd bent. Ik heb ze al weken niet gezien..
Ik stap altijd in bij een halte, nooit op een station. Verder weiger ik die mensen op te zoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:23 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Aan het eind van iedere trein zit een deur, er staat op Deur Vrijhouden.
Het schijnt dat ze daar achter te vinden zijn. Heb je al bij de rookpaal gekeken of de Kiosk?
Nee hoor gewoon ieder station. Dus om de 50 km of zoquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
vergt wel een HC die vaak door de trein loopt. Nederlanders kennende kopen ze pas een ticket als de HC in de buurt is
Is dat een probleem dan? Zetten ze meer HC's in.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:14 schreef Rostkreuz het volgende:
Het schijnt dat de afstanden iets langer zijn tussen de stations in Noorwegen
Ik heb dat boekje niet gehad!quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij het spoordeelboekje zaten 4 bonnetjes. twee gratis meereiskaartjes, waarvan eentje binnen een week gebruikt moet worden. en twee gratis overstap eerste klas. altijd leuk
Bij WestBahn (Wenen-Salzburg) is er per rijtuig een medewerker voor controle en verkoop van vervoersbewijzen, dat is een goed begin.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat een probleem dan? Zetten ze meer HC's in.
Uitverkocht.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
kan je nabestellen in de spoordeelwinkel.
Moch je ze niet kwijtraken, misschien kan je ze dan hier aanbieden http://www.trocdestrains.com/quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef ILCILA het volgende:
Ha treinfanaten!
Helaas kan onze reis met de TGV van Brussel naar Nice deze zomer niet doorgaan, we hebben de tickets dan ook te koop gezet.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zie voor meer informatie, en reageren:
V&A / [TK]Goedkope 1e klas Treintickets naar Nice - 21/7 - 11/8 - Zomer 2013
Vraagprijs: ¤ 276,-
Ik stond een meter bij ze vandaan Fles, als je dan eindpunt zegt is dat toch duidelijk?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En je loopt niet even naar ze toe van "Ehmm jonges? Julie moeten er hier uit" ?
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
je had ook nog met een soort van computerstem kunnen zeggen: deze trein rijdt niet verder. Gelieve hier uit dan wel over te stappen.
denk dat ze jou dan net zo glazig aan hadden gekeken
Had je lol mee kunnen hebben jongequote:Op donderdag 9 mei 2013 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
je had ook nog met een soort van computerstem kunnen zeggen: deze trein rijdt niet verder. Gelieve hier uit dan wel over te stappen.
denk dat ze jou dan net zo glazig aan hadden gekeken
Hoe lang zouden ze er in theorie hebben kunnen staan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..
En ze kijken je aan gelijk als een koe, alsof u zot in uwen kop geworden bent..
kun je idd genoeg lol mee hebben. Ook een keer toen we in Denemarken waren en een gezelschap een tafeltje verder hadden zitten. Eentje kon er niet zitten en we wisten zeker dat hij op een gegeven moment dat wel wilde, dus hij uiteindelijk in steenkolen Engels vragen of hij mocht zitten. We hebben hem netjes in het Fries antwoord gegeven.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..
En ze kijken je aan gelijk als een koe, alsof u zot in uwen kop geworden bent..
Heb je nog wel naar ze gezwaaid?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stond een meter bij ze vandaan Fles, als je dan eindpunt zegt is dat toch duidelijk?
quote:
Op dat opstelterrein bedoel je? Ik heb eigenlijk geen idee, t is echt een onderhoudsplek en nachtstalling. Deze trein ging er gewoon uit voor vandaagquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe lang zouden ze er in theorie hebben kunnen staan?
Nee, ik zwaai mensen die je negeren niet naquote:
quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Op dat opstelterrein bedoel je? Ik heb eigenlijk geen idee, t is echt een onderhoudsplek en nachtstalling. Deze trein ging er gewoon uit voor vandaag
Ik heb wel ervaring met Chessy opstelDaar was ik in 10 minuten weer terug
Staat het eigenlijk een beetje duidelijk aangegeven, of is het ineens "Verrassing, het achterste treindeel gaat het depot in"?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik zwaai mensen die je negeren niet na![]()
Maar volgensmij is het dagelijkse kost daar, moet bijna wel....
Het word onderweg 2 keer omgeroepen, bij Nation en bij Vincennes, ze hadden het bij het perron kunnen zien, en het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar MLV, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar MLV... Zo simpel als wat...quote:
t was de volledige trein. Op en af koppelen gebeurt eigenlijk nauwelijks, heb het nog maar een enkele keer gezien op een stakingsdag, dan doen ze dat denk ik om de bagger een beetje te verdelen over de lijnquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Staat het eigenlijk een beetje duidelijk aangegeven, of is het ineens "Verrassing, het achterste treindeel gaat het depot in"?
En dat moet een toerist weten?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar Disney, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar Disney... Zo simpel als wat...
Dat weet niemand manquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niks arme mensen, het word onderweg 2 keer omgeroepen, bij Nation en bij Vincennes, ze hadden het bij het perron kunnen zien, en het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar MLV, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar MLV... Zo simpel als wat...
Kanker dat meen je nietquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Treinserie OPEL gaat naar Torcy
Treinserie QWAK gaat naar MLV
en Treinserie TREK gaat naar Poissy, het station bij de Opel fabriek
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ze kunnen er minstens in groen![]()
TRAIN FOR DISNEY
![]()
opzetten
of anders in rood![]()
TRAIN NOT FOR DISNEY
![]()
![]()
DAT snappen mensen. Maar ja, dat uitschot snapt zelf niet wat woorden als "not" of "for" betekenen. En dan wordt het lastig. Maar ga niet doen alsof de toeristen het probleem zijn
was het maar zo makkelijk, want iedere trein heeft toch een andere naam, aan de hand van het dienstnummer?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje!
QWAK, als in Kwik, Kwek en Kwak => Disney
hebben die stellen ook bestemmingsdisplays aan de binnenzijde?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...
Ja QWAK2 tm QWAK98 voor de ene richting en oneven voor de andere richting...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het maar zo makkelijk, want iedere trein heeft toch een andere naam, aan de hand van het dienstnummer?
Dove reizigers bestaan niet?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...
Op de nieuwste treinen ja... alleen. Hey nu doet iedereen of het mijn schuld is. En misschien gingen die mensen niet naar Disney, wie heeft het over Disney? Misschien sliepen ze in Bussy Saint Georges...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:41 schreef b2py het volgende:
Gelukkig staat op de DRIP Marnee de vallee dus kom je er wel uit
quote:
Dat dus! Met lampies....quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben die stellen ook bestemmingsdisplays aan de binnenzijde?
Sys·teem·au·tis·mequote:Op donderdag 9 mei 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe moeilijk is het nou om gewoon DUIDELIJK te communiceren? In plaats van "ja maar wij vinden ons unieke systeem handiger en daarom gebruiken wij dat en krijgen jullie de pleuris maar".
Ik bedoelde die op het perron. Zag het iig bij Nation.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op de nieuwste treinen ja... alleen. Hey nu doet iedereen of het mijn schuld is. En misschien gingen die mensen niet naar Disney, wie heeft het over Disney? Misschien sliepen ze in Bussy Saint Georges...
Als reiziger heb je geen recht(en).quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben trouwens wel de laatste die de RATP gaat verdedigen want het is soms ook niet duidelijk. Maar ik vind dat als ik mensen waarschuw voor een Remise, en dat vervolgens totaal negeren ik niet nog een 2 keer moet gaan roepen met als risico dat ik zelf daar dadelijk ook zit omdat ik te laat ben uitgestapt...
Das toch mn goed recht?
SBB ICNquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
Maar om er even wat anders in te gooien, hier twee kantelende kantelbaktreinen:
[ afbeelding ]
Ik snap het gezeik hier niet, als ik in een andere coupe had gezeten had ik het niet gezien en hadden ze op zeker daar gezeten...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:46 schreef James1988 het volgende:
De volgende keer moet je het gewoon in het Frans doen. Ze waren waarschijnlijk totaal overrompeld door het feit dat ze in Frankrijk iemand tegenkwamen die iets anders sprak dan Frans
Tuurlijk joh, is hun probleem he, niet het jouwequote:Op donderdag 9 mei 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben trouwens wel de laatste die de RATP gaat verdedigen want het is soms ook niet duidelijk. Maar ik vind dat als ik mensen waarschuw voor een Remise, en dat vervolgens totaal negeren ik niet nog een 2 keer moet gaan roepen met als risico dat ik zelf daar dadelijk ook zit omdat ik te laat ben uitgestapt...
Das toch mn goed recht?
Het gezeik hier is niet tegen jouquote:
Trek het je niet aan, je hebt je best gedaanquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik snap het gezeik hier niet, als ik in een andere coupe had gezeten had ik het niet gezien en hadden ze op zeker daar gezeten...
Het is een niet meer in reizigersstation wat overgeslagen als goederentreinen staan.. ik ben er nog nooit gestoptquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kanker dat meen je niet![]()
Dus er gaan treinen naar OPEL, maar als je naar Opel wilt moet je die NIET hebben?
Neger wat? Geen drugs meer okee?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het is een niet meer in reizigersstation wat overgeslagen als goederentreinen staan..
Ik wou het op 3 manieren opschrijven, namelijk dat ik nog nooit op het station gestopt ben omdat er tegenwoordig goederentreinen staan, heel vage situatie...quote:
Je ondertitel zegt genoeg...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wou het op 3 manieren opschrijven
Zou voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...
Blijkbaar wil EETC een vast ingelegde reizigerstrein hebben rijden, waarom heb je anders 80 treinnummers nodig?quote:1320-1399 EETC internationale trein Roosendaal-Brussel
Zou dat een herintroductie kunnen zijn van deze trein? http://www.martijnhaman.nl/overnightexpress.htmquote:40298-40299 DB Schenker internationale trein 'Overnight Express' Amsterdam-Basel-Milaan
alleen als je je als cargo gedraagtquote:Op donderdag 9 mei 2013 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
DB Schenker? Mag je er alleen in als je op badslippers loopt soms?
Ik weet dat Veolia treinpaden heeft aangevraagd voor DRGL 2014 voor de LageLandenLijn. Wellicht dat ze onder attest van EETC gaan rijden? Wel vreemd dat het dan pas vanaf Roosendaal is.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:13 schreef dennistd het volgende:
Ik zat net even de voorlopige treinnummerlijst voor 2014 te bekijken, en daar staan weer wat opvallende dingen in:
[..]
Blijkbaar wil EETC een vast ingelegde reizigerstrein hebben rijden, waarom heb je anders 80 treinnummers nodig?
Den Haag - Groningen ook helaasquote:Op donderdag 9 mei 2013 07:52 schreef greavy het volgende:
Volgens de planningen vandaag loc+DDAR in de IC Den Haag-Venlo vv
Misschien om dat gezeik van NS over het alleenrecht op het HRN te voorkomen..quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet dat Veolia treinpaden heeft aangevraagd voor DRGL 2014 voor de LageLandenLijn. Wellicht dat ze onder attest van EETC gaan rijden? Wel vreemd dat het dan pas vanaf Roosendaal is.
Nee, precies ongeveer EVEN slechtquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Perronchef dan, maar dat zal dan ook wel niet![]()
Eigenlijk hebben we het hier in Nederland helemaal zo slecht nog niet voor elkaar!
je gaat me niet geloven als ik zeg dat ik nog nooit meegemaakt heb dat een intercom/omroep slecht werkt of niet werkt, het word _altijd_ omgeroepen. In die 4 jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat het niet word omgeroepen in de trein. Bovendien staat er op het perron aldaar een kastje met 1 knop erop, druk je dat in dan gaat er een pingel in 3 talen af (nu uitstappen, wachten op zelfde perron op volgende trein). De omroep is gedateerd want de term "euro disney" word nog gebruikt plus de oude sncf/ratp pingel. Maar de strekking is helder.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat ik vooral niet snap aan die Hollanders op het opstelterrein: volgens mij is het in Nederland zo ongeveer persoonlijk de schuld van de conducteur als die een af te rangeren trein niet helemaal controleert voordat die 'm laat vertrekken. Is in Frankrijk alleen omroepen echt genoeg?
De omroep zal het maar niet zo goed doen. Dat merk je niet bij het omroepen, dat merk je als in een hele coupe blijkbaar niemand je gehoord heeft..
Blijf je nou zeuren over de OV-chipkaart?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe moeilijk is het nou om gewoon DUIDELIJK te communiceren? In plaats van "ja maar wij vinden ons unieke systeem handiger en daarom gebruiken wij dat en krijgen jullie de pleuris maar".
Okquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nee, kapotte intercom in de trein en Frankrijk gaan niet samen, neem dat maar aan van deze camembertvreter hoe straalbezopen dat ook klinkt
Ze blijven zeuren:quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Misschien om dat gezeik van NS over het alleenrecht op het HRN te voorkomen..
Daarom sturen we deze brief ook in iets gewijzigde vorm naar Mansveld en de Kamer met het verzoek om deze weeffout terug te draaien.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fout, Driek. De regering heeft na het grapje met Lovers deze regels zelf ingesteld. De NS gebruikt slechts de middelen die de regering haar heeft gegeven.
En dan? Twee keer per dag een Open Access-intercity van Roermond naar Leeuwarden?quote:
Ja. Met ICE TD over de maaslijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En dan? Twee keer per dag een Open Access-intercity van Roermond naar Leeuwarden?
Roermond, Nijmegen, Zutphen, Hengelo (kopmaken), Almelo, Marienberg, Emmen, Veendam, Groningen, Leeuwarden. Zoiets?quote:
neuh dat niet zozeer. Het kan meer een pressiemiddel zijn om de NS beter te laten presteren.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En dan? Twee keer per dag een Open Access-intercity van Roermond naar Leeuwarden?
Want je denkt echt dat ze dat wel KUNNEN?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh dat niet zozeer. Het kan meer een pressiemiddel zijn om de NS beter te laten presteren.
Als je ziet wat voor prestatie ze dag in dag uit neerzetten: Volmondig Ja. Dat er best nog wel veel beter kan klopt maar dat betekent niet dat het geen prestatie van wereldformaat is.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want je denkt echt dat ze dat wel KUNNEN?
ja, alleen de wil ontbreekt in de hogere bedrijfslagen vaakquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want je denkt echt dat ze dat wel KUNNEN?
Toen ik een paar jaar terug Bordeaux-Paris in 1e klasse deed heb ik überhaupt geen personeel gezien, laat staan koffie. Geloof dat dat enkel is op internationale TGV's naar Duitsland.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of je bij de TGV 1e klas ook een bakkie pleur krijgt of is dat alleen in de Thalys zo? Ik moet de vouchers van James namelijk nog even strategisch inzetten![]()
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ie-beneluxtrein.htmlquote:"NS wil onderzoek concurrentie Beneluxtrein"
De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen een onderzoek naar de trein die tussen Den Haag en Brussel moet gaan rijden. Mogelijk tast het vervoer de monopoliepositie voor binnenlands vervoer aan.
Ik zag er gister ook weer 3 door rotterdam cs komenquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:23 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Zien we hier binnenkort 3x DM'90 voorbij dieselen?
Serieus, ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Die DM'90's rijden prima, maar halen de rijtijden voor geen ene meter. Daarnaast hebben niet alle machinisten materieelbekendheid er mee. Ik geloof dan eerder het verhaal dat er in 2014 nog altijd 50 stuks Mat'64 rond zal rijden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:23 schreef Okuliarnik het volgende:
[ afbeelding ]
Zien we hier binnenkort 3x DM'90 voorbij dieselen?
Dus dat. Je haalt zeker in een deel van de treinen waar mat'64 in rijdt de rijtijden absoluut niet. Misschien op het soesterlijntje, maar daar is het te breed voor.quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:43 schreef MTL het volgende:
[..]
Serieus, ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Die DM'90's rijden prima, maar halen de rijtijden voor geen ene meter. Daarnaast hebben niet alle machinisten materieelbekendheid er mee. Ik geloof dan eerder het verhaal dat er in 2014 nog altijd 50 stuks Mat'64 rond zal rijden.
Best tof om te zien eigenlijk. En: ALLE panto's opquote:
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee hequote:Op donderdag 9 mei 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
per week worden er vier stellen vanuit Eindhoven overgebracht naar Den Haag om daar oxaal gewassen te worden
jij hebt zo te lezen ervaring met oxaal wassen?quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg, er lezen ook minderjarigen mee he
Beperkt bevoegd?quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is een grote vraag naar Machinisten, beperkt bevoegd. Regio Haarlem en Amsterdam. jammergenoeg heb ik het certificaat noch de ervaring, anders had ik wel gesolliciteerd.
Ik mis iets geloof ik. Waar zou die DM'90 moeten gaan rijden?quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:43 schreef MTL het volgende:
[..]
Serieus, ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Die DM'90's rijden prima, maar halen de rijtijden voor geen ene meter. Daarnaast hebben niet alle machinisten materieelbekendheid er mee. Ik geloof dan eerder het verhaal dat er in 2014 nog altijd 50 stuks Mat'64 rond zal rijden.
Ze willen mensen die niks kostenquote:Op donderdag 9 mei 2013 18:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Beperkt bevoegd?
Nouja, hopen dat ze over een jaar ofwat ook nog een uitvraag hebben want dan ben ik (als het goed is) machinist VB
Het gaat er niet om dat je er in gelooft, het gaat erom dat het onwaarschijnlijk genoeg is om werkelijkheid te worden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:20 schreef MTL het volgende:
Er werd hier eerder al een bericht geplaatst dat DM'90 de Mat'64 zou moeten gaan vervangen, zie TT Dieselend onder de draad. Dat is iets waar ik niet in geloof
loc-DDAR tussen Den Haag en Groningen, via de Hanzelijn. Ter vervanging van een zeewaardige schuitquote:Op donderdag 9 mei 2013 09:19 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig moet ik de andere kant op vandaag.
Dit. Ik ben er nou wel een beetje klaar mee.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:48 schreef Duvel het volgende:
Krijg toch een keer het heen en weer met dat gezeik over VIRM.
Haalbaarheid daargelaten; ik vind het een geweldig ideequote:Op donderdag 9 mei 2013 18:20 schreef MTL het volgende:
Er werd hier eerder al een bericht geplaatst dat DM'90 de Mat'64 zou moeten gaan vervangen, zie TT Dieselend onder de draad. Dat is iets waar ik niet in geloof
In Nederland ook, op Wierden-Enschede, Hengelo-Oldenzaal en Elst-Arnhem (nog wel)quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
Dieselen onder de draad is in Engeland heel normaal...
Ze hadden voor hun nieuwe trein, de IEP, ook iets leuks bedacht. Omdat deze moet rijden op zowel geëlektrificeerde als niet-geëlektrificeerde baanvakken zou het een bi-mode trein worden. Om gewicht te besparen zou de trein, zelfs als deze onder een wasdraad rijdt, z'n dieselmotor nodig hebben om de 200 km/h te halen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:06 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben daar ook stukken waar de draad is weggehaald maar de draagconstructie is blijven staan: deel van de Woodhead-route.
het idee is leuk, maar er zijn slechts enkele treinseries die in aanmerking zouden kunnen komen voor diesel onder draad.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Haalbaarheid daargelaten; ik vind het een geweldig idee
Groningen - Groningen Europaparkquote:
Heb er nog nooit in gezeten geloof ik. Hoe verhoudt het zich tot Plan V qua reizigerscomfort?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:00 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Haalbaarheid daargelaten; ik vind het een geweldig idee
Een V'tje heeft net iets meer comfort denk ik. in een DM'90 is de vierzits toch wel vrij krap te noemenquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Heb er nog nooit in gezeten geloof ik. Hoe verhoudt het zich tot Plan V qua reizigerscomfort?
Zijn daar foto's o.i.d. van?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:06 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben daar ook stukken waar de draad is weggehaald maar de draagconstructie is blijven staan: deel van de Woodhead-route.
Wat een kutfoto's. Geen enkel plan V erbij?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:35 schreef greavy het volgende:
Sporen naar het Verleden 2013 #1
Vandaag even afgereisd naar Goes - Hoedekenskerke vv voor het evenement Sporen naar het Verleden. Met gastlocs SSN 8811, SMMR 2225 en de CFV3V SA01 uit België was het de eerste keer dat er 5 stoomlocs (inclusief hun 3 eigen stoomlocs) zouden gaan rijden op deze spoorlijn bij de SGB, op één dag.
[ link | afbeelding ]
SSN 8811 + SGB 4389 (US Army) + Blokkendoos-rijtuigen (500)
Na aankomst op deze welbekende stek, kwam vlak daarna de chauffeur van de prachtige oude Volvo aanrijden. Even overlegd, en werd besloten hem hier te parkeren. Nog even de andere drie auto's een paar meter naar voren, ladders opstellen, en wachten!
Met een prachtig zonnetje, maar ook prachtige stoompluimen passeert de SSN 8811 met de SGB 4389 in dubbeltractie en een sleep Blokkendoos-rijtuigen de fotografen, en is opweg naar Hoedekenskerke als trein 500.
[ link | afbeelding ]
SMMR 2225 + goederentrein (800) - Sporen naar het Verleden 2013
Na passage van de reizigerstrein, werd even kort overleg gevoerd met 3 man. Er werd besloten om hier te wachten op de goederentrein, die in het blok erachter zou zitten, met de SMMR 2225 als tractie. De oude Volvo werd opnieuw in beeld gelaten, en wachten.
Met een vertraging van circa 10 minuten kwam hij dan toch. Het rangeren bij de SGB verliep niet soepel ..
[ link | afbeelding ]
SGB loc 3 "Bison" (502)
In opnieuw een heerlijk zonnetje kwam SGB-loc 3 "Bison" aan in Hoedekenskerke met trein 502 met een fraaie sleep rijtuigen van de ZLSM.
De naam Bison is afkomstig van een belangrijke sponsor, Bison.
[ link | afbeelding ]
CFV3V SA01 + rijtuigen (506)
Trein 506 naar Hoedekenskerke bestond uit de SA01 van de Belgische CFV3V, die hier ook vier dagen te gast is.
Met een fraaie sleep rijtuigen is net uit Kwadendamme vertrokken.
[ link | afbeelding ]
SSN 8811 + goederentrein (802)
Met een vertraging van iets meer dan 15 minuten en een zonnewolk (die uiteraard weg was toen de loc ons gepasseerd was) kwam de goederentrein langs de fotografen opweg naar Hoedekenskerke.
En qua geluidsproductie? Plan V is zoals we weten niet bepaald het summum van stilquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een V'tje heeft net iets meer comfort denk ik. in een DM'90 is de vierzits toch wel vrij krap te noemen
Hoeveel van die series zijn in het bezit van NSR?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het idee is leuk, maar er zijn slechts enkele treinseries die in aanmerking zouden kunnen komen voor diesel onder draad.
alle relevantequote:Op donderdag 9 mei 2013 20:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoeveel van die series zijn in het bezit van NSR?
FTFYquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
WAARSCHUWING
Bevat ontroerende beelden!
Het einde was wel erg confronterend...quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
DM'90 is stiller.
btw:
WAARSCHUWING
Bevat ontroerende beelden!
de oplettende kijker zag ook Bev uit de shows van Ab Normaal voorbij komenquote:
vroeger nooit van dat moppentappende konijn gehoord?quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nooit van gehoord, maar je zal wel gelijk hebben
Te flauw voor woorden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroeger nooit van dat moppentappende konijn gehoord?
Temperatuur in de zomer.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom hebben ze tegenwoordig eigenlijk al die zijraampjes in de cabine dichtgemaakt? Zijn ze bang dat de machinist zich in de zomer teveel laat afleiden door studentes op het perron?
Nee.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroeger nooit van dat moppentappende konijn gehoord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-05-2013 23:39:47 ]
quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De oogst van vandaag:
Een Ouigo trein dieleegloopt, in Polonaise over de loopbrug naar....![]()
[ afbeelding ]
...De kaartautomaat om verder Parijs in te gaan, ff Rieleks je kaartje kopen is nog nooit zo snel gegaan.![]()
[ afbeelding ]
Bijna zelfde foto iets meer naar rechts, de rij staat daar voor het loket om de hoek, waarvan er vandaag 1 open was...![]()
[ afbeelding ]
Of je koopt als complete groep even een verkeerd kaartje![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog de laatste 4 kilometer gefilmd voor aankomst op Gare de Lyon, waar je het onderhoudsbedrijf van de Alstoms TGV ziet, je hebt nog nooit zoveel verschillende uitvoeren TGVs bij elkaar gezien, en zo liggen er ook gewoon losse stukjes TGV neus buiten te wachten (Te zien in HD formaat) . Parijs kent meer van dit soor lange stukken die een feest zijn voor de liefhebber, zal nog eens kijken of ik een andere kan schieten![]()
Bekijk deze YouTube-video
En nog een bonusfil,pje, een passerende trein met Tegenwindofzo...althans daar lijkt het op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Deze video is privé.
Het spijt ons.
Je bent me voor. En aan de westkant van Groningen, maar daar staat geen spanning meer op. En vergeet Leeuwarden - Achter de Hoven niet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen - Groningen Europapark
die had ik onder de stukjes genoemd en Achter de Hoven haal je niet. Al een stukje voor de overweg Oostergoweg stopt de bovenleidingquote:Op donderdag 9 mei 2013 23:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je bent me voor. En aan de westkant van Groningen, maar daar staat geen spanning meer op. En vergeet Leeuwarden - Achter de Hoven niet.
't is nog maar een van de vele emplacementen, zal zaterdag eens een andere proberen, al hangt het een en ander af van de drukte e.d.quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
TGV New Look
Leuk om te zien hoeveel ijzer ze daar hebben liggen en hebben staan
Kunnen ze beter aankloppen bij de Spanjaarden, naar het schijnt hebben die een berg ongebruikte HSTs over. Spanje heeft 25 kV en 3 kV, dus stellen aanpassen voor 1,5 kV zou dan ook nog wel moeten lukken (mits de stellen niet monocourant zijn).quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
kunnen ze vast wel een paar van ombouwen voor de dienst Amsterdam - Brussel
Met genoeg snelheid maken op spoor 6 haal je Achter de Hoven best wel hoor.quote:Op donderdag 9 mei 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die had ik onder de stukjes genoemd en Achter de Hoven haal je niet. Al een stukje voor de overweg Oostergoweg stopt de bovenleiding
Is er iets met hem of is hij gewoon van het perron gedonderd heeft hij gewoon een leven gevonden?quote:
Volgens mij is ie geëmigreerd. Wellicht op FOK! met een kloon?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens, het kan me eigenlijk geen hol schelen dat hij hier niet meer komt, maar het valt me toch op dat Socios' laatste poging tot posten alweer afgelopen zomer was:
[..]
Is er iets met hem of is hij gewoon van het perron gedonderd heeft hij gewoon een leven gevonden?
Hoef ik alleen nog maar bevoegd te worden, beperkt was ik alquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is een grote vraag naar Machinisten, beperkt bevoegd. Regio Haarlem en Amsterdam. jammergenoeg heb ik het certificaat noch de ervaring, anders had ik wel gesolliciteerd.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoef ik alleen nog maar bevoegd te worden, beperkt was ik al
maar vele anderen dus waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:01 schreef Mirgeam het volgende:
Springer op Breda centraal, ik reed net het station uit, het gebeurde aan de andere kant van het perron, maar niks gezien :/
Dat gaat ook snel...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:34 schreef James1988 het volgende:
De sporen in Breda zijn weer vrijgegeven.
terug wordt wat lastiger, maar je kunt het eens proberenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met genoeg snelheid maken op spoor 6 haal je Achter de Hoven best wel hoor.
Had je beter net voorbij Groningen-Noord kunnen doen. Ik ben namelijk (nog) thuis.quote:
Hij ging verhuizen naar Duitsland, zei hij in de laatste 2-3 maanden dat hij hier nog actief was.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is ie geëmigreerd. Wellicht op FOK! met een kloon?
Over reizigersspreiding gesproken: het zou denk ik al een stuk helpen als gewoon openbaar wordt gemaakt wat de geplande inzet is; niet alleen qua materieel maar ook voor lengte. Materieel kun je wel zelf natrekken maar dan weet je de lengte nog niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:24 schreef Ireyon het volgende:
Waarom stoppen de fucking machinisten op spoor 1/2 op Schiphol nooit bij het bordje dat overeenkomt met het aantal bakken wat hun trein heeft? Als je vier bakken Virm heb, stop je verdomme bij het bord 2/6 en niet bij 8/10. Vervolgens nog gaan zeiken dat mensen zich niet fatsoenlijk verspreiden en dan verdien je echt gewoon een 2x4 legoblok in je anus.
Is dat hetzelfde als wat Bitlord en ik hadden op Luik - grens? Zijne van NSH wat ook duurder dan de mijne die bij NMBS loket vandaan kwam..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Even de NMBS geïnformeerd. Zij konden het tariefverschil van ¤0,10 niet verklaren. Het juiste tarief is ¤2,00. Foutje van de systemen in de reiziger hun voordeel, noemde de klantenservice het
Die bordjes zijn een indicatie, geen verplichting.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:24 schreef Ireyon het volgende:
Waarom stoppen de fucking machinisten op spoor 1/2 op Schiphol nooit bij het bordje dat overeenkomt met het aantal bakken wat hun trein heeft? Als je vier bakken Virm heb, stop je verdomme bij het bord 2/6 en niet bij 8/10. Vervolgens nog gaan zeiken dat mensen zich niet fatsoenlijk verspreiden en dan verdien je echt gewoon een 2x4 legoblok in je anus.
Dan moeten ze ook niet zeiken als de helft van alle reizigers aan het uiteinde door 1 deur wil.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die bordjes zijn een indicatie, geen verplichting.
Nee gelijk heb je. En een kans om mensen te irriteren laat je niet lopen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:41 schreef GlenSpey het volgende:
Mja dat is dus omdat er geen enkele regel is die zegt dat je daar MOET stoppen
Dan zou ik als machinist m altijd doortrekken tot einde perron, hoef ik niet na te denken wat ik bij me heb, en hoef ik niet SLeT baklengte om te rekenen evenals bank te zijn dat iemand in de kiezels valt.. Als het dan toch niet moet...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee gelijk heb je. En een kans om mensen te irriteren laat je niet lopen natuurlijk
Nee, want er werd door de bewoners naast het spoor (volgens mij aan de niet-perronzijde) geklaagd dat de trein daar te lang stond, en dus teveel geluidsoverlast veroorzaakte met de dieselmotoren.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Arriva hebben ze ook iets bedacht om brandstof uit te sparen. Het perron van Roodeschool is 8 bakken lang, de uitgang, wachthuisje, automaten alles alles, is helemaal aan de oostkant van het perron, maar de bakborden staan zo dat de achterkant van de trein altijd helemaal aan de westrand staat. En als de trein dus 2 of 3 bakken is, tsja, dan stop je gewoon 150 meter te vroeg
Mja nogmaals: het is een indicatie en geen verplichting. Overigens ben ik ervan overtuigd dat het voor het overgrote meerendeel wél goed gaatquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:01 schreef b2py het volgende:
Het is gewoon onnodig om ergens anders te stoppen. Over die bordjes is nagedacht, over het algemeen zijn machinisten niet de slimste lui.
Bedrijfsgeheim! En als dat je niet overtuigt zeg Bert zijn staatsbedrijf-pet wel op, dan is het ook nog een staatsgeheimquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Over reizigersspreiding gesproken: het zou denk ik al een stuk helpen als gewoon openbaar wordt gemaakt wat de geplande inzet is; niet alleen qua materieel maar ook voor lengte. Materieel kun je wel zelf natrekken maar dan weet je de lengte nog niet.
Over de HSL?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Fyra uit Breda rijdt via een andere route vanwege problemen in de Barendrechttunnel. Hoe rijdt die Fyra Dan?
Tsja. Waar regels nodig zijn, moet je ze makenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:14 schreef b2py het volgende:
Misschien wordt het dan tijd er een verplichting van te maken. Als die lui anders toch niet luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |