Bron: Reformatorisch Dagbladquote:200 mensen naar ziekenhuis na treinramp
Na de ontploffing van de goederentrein met chemische stoffen bij het Belgische Wetteren zijn circa 200 mensen behandeld in het ziekenhuis. Op dit moment verblijven nog vijf in het ziekenhuis, maar zij zijn niet in levensgevaar. Dat maakte het crisisteam woensdag bekend. Het onderzoek naar de oorzaak van de treinramp loopt nog.
Bewoners die in de directe omgeving van het treinwrak wonen, tot 250 meter, zullen zeker tot 18 mei voor onderdak elders moeten zorgen. Tegen die tijd hopen de autoriteiten het wrak geborgen te hebben, zodat de bewoners weer veilig naar hun huis kunnen terugkeren. Het gaat om 47 mensen in 17 huizen.
Hopelijk kunnen bewoners die verderaf wonen van de rampplek, later woensdag nog naar huis. Maar daarover is nog geen uitsluitsel.
In de nacht van vrijdag op zaterdag ontspoorde de trein en ontplofte. Giftige dampen kwamen vrij en via het bluswater kwam het giftige acrylnitril in de riolering terecht. Een 64-jarige man kwam om het leven. Het parket bevestigde woensdag dat dit het gevolg was van de treinramp.
dan zou ik het niet wetenquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee hoor, want de treinen moeten al dermate afremmen voor het ingaan van de tunnel/spoorbak dat het voor die wissel niks uitmaakt. Ik zit elke dag in die trein en het maakt geen enkel verschil. Het zorgt nu alleen voor onnodige verwarring en constant vervelende omroepberichten.
Het scheelt wel degelijk want de trein kan nu met 80 binnen komen in plaats van 40, omdat het wissel nu niet krom bereden hoeft te worden.quote:
Uhm.. 80 om 140 ter hoogte van de inrijder.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Het scheelt wel degelijk want de trein kan nu met 80 binnen komen in plaats van 40, omdat het wissel nu niet krom bereden hoeft te worden.
Dat is deze trein weer denk ik:quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
De AV van Rotterdam Centraal geeft deze trein aan, iemand interesse?
[ afbeelding ]
Is een gezelschapstrein, foto via somda gevonden:quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt. Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
Die had ik graag op de foto gezet, ware het niet dat op dat moment Gouda werd neergebliksemd en overstroomde.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
De AV van Rotterdam Centraal geeft deze trein aan, iemand interesse?
[ afbeelding ]
Daar ook al? Ik kwam als een verzopen kat thuis. Iets meer dan 1,5 uur daarvoor zat ik in Amsterdam nog op het terras ..quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die had ik graag op de foto gezet, ware het niet dat op dat moment Gouda werd neergebliksemd en overstroomde.
Storing was al om 3 uur, dus duurde ff.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:29 schreef Gitarist het volgende:
Bah...Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeurentwitter:Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Wel dapper dat een consument zo'n rechtszaak doorzetquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
wat leren we van deze zaak? Neem altijd iets met een internetverbinding en een portable printer meequote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
Bij de spoorwegen in de ons omringende landen is dat al jaren gebruik. In Oostenrijk al een jaar of 15 zelfs. Maar Denemarken, Zweden en Duitsland hebben het ook. Nederland is gewoon een soort tweederangs België op dat gebied.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
Ik zat in Amsterdam in vergadering. Binnen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar ook al? Ik kwam als een verzopen kat thuis. Iets meer dan 1,5 uur daarvoor zat ik in Amsterdam nog op het terras ..
Met die app kun je alleen maar Thalys-tickets kopen. Zelfs een Fyra-toeslag krijg je er niet uit.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:56 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er tegenwoordig niet een app waarmee je tickets kan kopen die je inderdaad op je telefoon mag laten zien? Dacht ooit zoiets gehoord te hebben.
Bij aanschaf van reguliere e-tickets moet je het inderdaad geprint hebben.
Dat wil je niet. Welke mongool pleurt zoiets sowieso op Twitter?!quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Storing was al om 3 uur, dus duurde ff.
Kan je trouwens die foto die er bij zit ff plakken hier? Krijg twitter hier niet geopend, is blijkbaar onveilig.
Er was ooit een test mee. Maar die is volgens mij in stille dood gestorven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
precies. QR kan wat dat betreft prima werkenquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Ik dacht zelf meer aan het accepteren van digitale tickets, of een QR code die je op je telefoon kan laten zien. In de luchtvaart al een breed gebruikt product dus gewoon netjes overkopen die techniek.
Sowieso, als "je hebt de verkeerde partij gedaagd" je sterkste line of defense is, dan weet je als NS zelf ook wel HOE fout je zit natuurlijkquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef b2py het volgende:
Reiziger VS NS HiSpeed, mooi verhaal.
Reiziger koopt om 06:41 een ticket, wordt pas om 08:35 per mail afgeleverd.Trein vertrekt om 08:56 en reiziger dus geen kans meer om ticket uit te printen. Op station Hengelo wordt de reiziger verplicht een nieuw ticket te kopen.
Stukje uitgebreider en consequenties NSH: http://www.solv.nl/weblog(...)ter-ns-hispeed/19395
Natuurlijk heb ik hem ook geopend omdat ik de link zag, maar wat mankeert mensen tegenwoordig toch om dit op de foto te willen zetten?quote:
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, als "je hebt de verkeerde partij gedaagd" je sterkste line of defense is, dan weet je als NS zelf ook wel HOE fout je zit natuurlijk
Hoe was je rondleiding vandaag?quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.
Ze zijn al veroordeeld in die zaak hequote:Op woensdag 8 mei 2013 21:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik grijp ze morgen wel effe. Mooi combinatieprojectje met wat anders.
Fyra toeslag is nog zo'n mooi voorbeeld van hopeloos ouderwets. OV Chipkaart met 20 euro tegoed: helaas, kunnen we niks mee. Lekker apart nog even 2 euro 30 pinnenquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met die app kun je alleen maar Thalys-tickets kopen. Zelfs een Fyra-toeslag krijg je er niet uit.
Zie het topic, nee dus.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn dat geen persoonsgebonden tickets, Gerben?
Danku! Aangepast...quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zie het topic, nee dus.
Ik zou wel even die dossiercode weghalen.
Is vannacht. Straks richting De Driehoek bij Amsterdam Centraal.quote:
Noorwegen is ook prachtig, daar kennen ze geen e-tickets, je ontvangt een bevestiging met een boekingscode.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij de spoorwegen in de ons omringende landen is dat al jaren gebruik. In Oostenrijk al een jaar of 15 zelfs. Maar Denemarken, Zweden en Duitsland hebben het ook. Nederland is gewoon een soort tweederangs België op dat gebied.
Klopt ja, "the conductor will bring your ticket to your seat"quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:08 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Noorwegen is ook prachtig, daar kennen ze geen e-tickets, je ontvangt een bevestiging met een boekingscode.
Je stapt in, conducteur komt lang, geeft de code, conducteur print je ticket uit. Service!
Het is jammer dat je niet kan uitlezen hoe vaak je gecontroleerd bent. Ik heb ze al weken niet gezien..quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
vergt wel een HC die vaak door de trein loopt. Nederlanders kennende kopen ze pas een ticket als de HC in de buurt is
Aan het eind van iedere trein zit een deur, er staat op Deur Vrijhouden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet kan uitlezen hoe vaak je gecontroleerd bent. Ik heb ze al weken niet gezien..
Ik stap altijd in bij een halte, nooit op een station. Verder weiger ik die mensen op te zoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:23 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Aan het eind van iedere trein zit een deur, er staat op Deur Vrijhouden.
Het schijnt dat ze daar achter te vinden zijn. Heb je al bij de rookpaal gekeken of de Kiosk?
Nee hoor gewoon ieder station. Dus om de 50 km of zoquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
vergt wel een HC die vaak door de trein loopt. Nederlanders kennende kopen ze pas een ticket als de HC in de buurt is
Is dat een probleem dan? Zetten ze meer HC's in.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:14 schreef Rostkreuz het volgende:
Het schijnt dat de afstanden iets langer zijn tussen de stations in Noorwegen
Ik heb dat boekje niet gehad!quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij het spoordeelboekje zaten 4 bonnetjes. twee gratis meereiskaartjes, waarvan eentje binnen een week gebruikt moet worden. en twee gratis overstap eerste klas. altijd leuk
Bij WestBahn (Wenen-Salzburg) is er per rijtuig een medewerker voor controle en verkoop van vervoersbewijzen, dat is een goed begin.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat een probleem dan? Zetten ze meer HC's in.
Uitverkocht.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
kan je nabestellen in de spoordeelwinkel.
Moch je ze niet kwijtraken, misschien kan je ze dan hier aanbieden http://www.trocdestrains.com/quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef ILCILA het volgende:
Ha treinfanaten!
Helaas kan onze reis met de TGV van Brussel naar Nice deze zomer niet doorgaan, we hebben de tickets dan ook te koop gezet.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zie voor meer informatie, en reageren:
V&A / [TK]Goedkope 1e klas Treintickets naar Nice - 21/7 - 11/8 - Zomer 2013
Vraagprijs: ¤ 276,-
Ik stond een meter bij ze vandaan Fles, als je dan eindpunt zegt is dat toch duidelijk?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
En je loopt niet even naar ze toe van "Ehmm jonges? Julie moeten er hier uit" ?
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
je had ook nog met een soort van computerstem kunnen zeggen: deze trein rijdt niet verder. Gelieve hier uit dan wel over te stappen.
denk dat ze jou dan net zo glazig aan hadden gekeken
Had je lol mee kunnen hebben jongequote:Op donderdag 9 mei 2013 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
je had ook nog met een soort van computerstem kunnen zeggen: deze trein rijdt niet verder. Gelieve hier uit dan wel over te stappen.
denk dat ze jou dan net zo glazig aan hadden gekeken
Hoe lang zouden ze er in theorie hebben kunnen staan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..
En ze kijken je aan gelijk als een koe, alsof u zot in uwen kop geworden bent..
kun je idd genoeg lol mee hebben. Ook een keer toen we in Denemarken waren en een gezelschap een tafeltje verder hadden zitten. Eentje kon er niet zitten en we wisten zeker dat hij op een gegeven moment dat wel wilde, dus hij uiteindelijk in steenkolen Engels vragen of hij mocht zitten. We hebben hem netjes in het Fries antwoord gegeven.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mensen verwachten gewoon niet dat je Vlaams spreekt he, al meermaals meegemaakt, je spreekt ze aan in hun taal en ze antwoorden in het Engels..
En ze kijken je aan gelijk als een koe, alsof u zot in uwen kop geworden bent..
Heb je nog wel naar ze gezwaaid?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stond een meter bij ze vandaan Fles, als je dan eindpunt zegt is dat toch duidelijk?
quote:
Op dat opstelterrein bedoel je? Ik heb eigenlijk geen idee, t is echt een onderhoudsplek en nachtstalling. Deze trein ging er gewoon uit voor vandaagquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe lang zouden ze er in theorie hebben kunnen staan?
Nee, ik zwaai mensen die je negeren niet naquote:
quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Op dat opstelterrein bedoel je? Ik heb eigenlijk geen idee, t is echt een onderhoudsplek en nachtstalling. Deze trein ging er gewoon uit voor vandaag
Ik heb wel ervaring met Chessy opstelDaar was ik in 10 minuten weer terug
Staat het eigenlijk een beetje duidelijk aangegeven, of is het ineens "Verrassing, het achterste treindeel gaat het depot in"?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik zwaai mensen die je negeren niet na![]()
Maar volgensmij is het dagelijkse kost daar, moet bijna wel....
Het word onderweg 2 keer omgeroepen, bij Nation en bij Vincennes, ze hadden het bij het perron kunnen zien, en het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar MLV, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar MLV... Zo simpel als wat...quote:
t was de volledige trein. Op en af koppelen gebeurt eigenlijk nauwelijks, heb het nog maar een enkele keer gezien op een stakingsdag, dan doen ze dat denk ik om de bagger een beetje te verdelen over de lijnquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Staat het eigenlijk een beetje duidelijk aangegeven, of is het ineens "Verrassing, het achterste treindeel gaat het depot in"?
En dat moet een toerist weten?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar Disney, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar Disney... Zo simpel als wat...
Dat weet niemand manquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niks arme mensen, het word onderweg 2 keer omgeroepen, bij Nation en bij Vincennes, ze hadden het bij het perron kunnen zien, en het simpelste is gewoon: Begint de code voorop de trein met een Q dan gaat in naar MLV, begint ie met een andere letter, dan gaat ie niet naar MLV... Zo simpel als wat...
Kanker dat meen je nietquote:Op donderdag 9 mei 2013 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Treinserie OPEL gaat naar Torcy
Treinserie QWAK gaat naar MLV
en Treinserie TREK gaat naar Poissy, het station bij de Opel fabriek
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ze kunnen er minstens in groen![]()
TRAIN FOR DISNEY
![]()
opzetten
of anders in rood![]()
TRAIN NOT FOR DISNEY
![]()
![]()
DAT snappen mensen. Maar ja, dat uitschot snapt zelf niet wat woorden als "not" of "for" betekenen. En dan wordt het lastig. Maar ga niet doen alsof de toeristen het probleem zijn
was het maar zo makkelijk, want iedere trein heeft toch een andere naam, aan de hand van het dienstnummer?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje!
QWAK, als in Kwik, Kwek en Kwak => Disney
hebben die stellen ook bestemmingsdisplays aan de binnenzijde?quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het word 2 keer omgeroepen vanaf het centrum van parijs in het Engels/Frans en Duits...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |