greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:11 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:13 |
Om de titel te verduidelijken: | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 19:14 |
Heerlijk die stoomplaatjes ![]() | |
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:21 |
De stoomevenementen aanstaande week: - Sporen naar het Verleden, SGB te Goes. 6 Stoomlocs en één dieselloc actief. Donderdag 9 t/m zondag 12 mei. * US Army Transportation Corps stoomlocomotief 4389 “ing. H.F. Enter”, na 13 jaar weer rijvaardig inzetbaar; * Stoomlocomotief NS 8811 (War Department 5080) (SSN); * Stoomlocomotief SA01 (CFV3V, België) * Historische goederentrein; * SGB-stoomlocomotieven Bison (1928) & Borsele (1924) * Diesellocomotief NS 2225 (SMMR) http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0022LI - STAR Stadskanaal 9 Mei Eigen stoomloc en de net gerestaureerde 2278 met goederentrein http://www.stadskanaalrail.nl/star/arrangementen.php?menc=arr10 - Stoomtram Hoorn Medemblik * Donderdag 9 Mei, het Bello-festival. Ieder uur een stoomtram tussen Hoorn en Wognum, 2x/dag Hoorn-Medemblik vv http://www.museumstoomtram.nl/nl/bellofestival * Vrijdag 10 t/m zondag 12 Mei: Standaard-dienstregeling - Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij 9 Mei en 12 Mei; Stoomtreinen en railbussen. http://zlsm.nl/site/reizigers-info/dienstregeling - Veluwsche Stoomtrein Maatschappij * Donderdag 9 Mei 2013 Diverse Stoomtreinritten met de en goederentrein met dieseltractie, de 2233 + 2299 in Dubbeltractie! http://www.stoomtrein.org/arrangementen/hemelvaart.html In de bijgevoegde PDF op die pagina staat de locomloop + rijtuigomloop! Incl. DRGL goederentrein. Uiteraard ben ik bij de SGB te vinden. | |
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:22 |
Nog maar twee om in de stemming te blijven. | |
WhiteJoker | maandag 6 mei 2013 @ 19:49 |
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot? | |
Bitlord | maandag 6 mei 2013 @ 19:55 |
Mijn stoommomentje van afgelopen weekeinde .... | |
trainfreak | maandag 6 mei 2013 @ 20:15 |
Thomas komt ook naar België, maar ik vraag me af of het de echte is of niet.. Misschien dat ik ook naar de SGB ga, maar dan zal het op zondag zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door trainfreak op 06-05-2013 20:15:44 (typfout) ] | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 20:22 |
Deel 2: Ook weer veel treinen ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 20:30 |
Duurt lang! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 20:48 |
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!). Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen. Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam ![]() Wel relax dat hij daarna alles groen door zette ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 20:51 |
![]() Sinds ik een machinist heb gehad die EZR toepaste en ik dus te laat kwam op het station en ik mijn aansluiting mistte HAAT ik EZR. | |
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 20:53 |
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR .... | |
Pinnenmutske | maandag 6 mei 2013 @ 20:55 |
ik ben in augustus naar de Brocken geweest met de stoomtrein ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 20:56 |
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker. Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken ![]() En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 20:57 |
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel. | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 21:00 |
dat op groen zetten gebeurt wel vaker. Zo kan vertraging snel ingelopen worden, omdat je veel later kunt remmen. Verder hebben de treinen uit Delfzijl en Roodeschool vaak +1 of +2 als ze op Groningen Noord aankomen ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 6 mei 2013 @ 21:07 |
Je wint daar hooguit iets meer dan een paar seconden mee op lange stukken... Ter indicatie: 140 of 160 km/h scheelt per kilometer slechts 3 seconden. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 06-05-2013 21:21:04 ] | |
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 21:13 |
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM. | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 21:35 |
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 6 mei 2013 @ 21:36 |
![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 21:37 |
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken. | |
dennistd | maandag 6 mei 2013 @ 21:41 |
Ik heb gisteren een rondje Oldenzaal-Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam-Haarlem Spaarnwoude-Haarlem-Amsterdam-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan, waarbij ik op Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam en Haarlem-Amsterdam in een VIRM heb gezeten ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:42 |
Zeg, gaan jullie lekker ja ![]() Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon ![]() ![]() Nogmaals, je punt is Duidelijk Greavy ![]() Ik snap niet waarom dat ooit aan GPS is toegevoegd als snufje, dat werkt totaal niet, voor hoogtes pak je maar een stafkaart ![]() Edit: Nu Noorwegen deel 2 kijken, bier en chips erbij, gezellig... ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 21:45 |
Vorig jaar nog! ![]() Ben ik zelfs in Disney geweest, drie keer Space Mountain ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:46 |
Jij weet waar ik woon? ![]() Edit: ik woon niet IN Disney ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 21:47 |
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk. | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 21:48 |
medewerker van een van de attracties is het toch? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:48 |
Nee, kantoor ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:49 |
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 21:49 |
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:52 |
![]() En waarom heeft dat fillempie van Fles een geografische blokkade, wat voor muziek is er nu weer in gebruikt? ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 21:54 |
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 21:55 |
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig? | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 21:55 |
Ja, Rotterdam. | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 22:03 |
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 22:05 |
nee ![]() De grote torenkraan op Den Haag CS wordt vanaf donderdag ontmanteld. http://www.refdag.nl/nieu(...)v_ontregeld_1_736435 | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 22:06 |
Wij hebben zes diesel locs! ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 22:13 |
![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 22:14 |
En de sterkste spoorkraan van Europa! ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 22:15 |
Obelix | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 22:16 |
Oh gaan we accessoires erbij halen hea ![]() ![]() | |
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 22:17 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 23:10 |
Sowieso die snelheidsgrafiek ook. Binnen een kilometer 3 keer van nul naar 130 km/h en weer terug? Met een trein? ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 23:24 |
Ik heb volgende week een paar dagen Parijs gepland staan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 23:27 |
Ik eerst nog Londen, dan Berlijn. En dan Oekraïne. | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 23:33 |
Ik nog, Rambouillet, Utrecht, Nice, Monaco en daarna Geneve... ![]() | |
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 23:44 |
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing? | |
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 23:47 |
Staat de 22e op het programma, maar ik krijg er eigenlijk steeds minder zin in, gezien de situatieshets op MLV. ![]() Edit: Note to self, nog even een stopcontact bijboeken op de terugweg... ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 mei 2013 @ 08:02 |
Je moet daar maar net tijd voor hebben. Die trdl heeft nog drie baanvakken onder zijn hoede, als daar iets aan de hand is, ga je niet meer elke machinist bellen voor een paar minuten vertraging. | |
greavy | dinsdag 7 mei 2013 @ 08:05 |
James, hoe zat het nou precies met de stroomvoorziening en die TGV rg Barcelona? Linkje naar SSC? | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 08:42 |
Iets met een hoogspanningskabel die nog niet klaar is en het al heersende stroomtekort. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 09:57 |
Weer een actieve railhummer, spoor 6 deze keer. | |
Pino112 | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:03 |
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:10 |
Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven ![]()
| |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:13 |
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:18 |
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen: InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:25 |
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)? | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:37 |
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid | |
ReisT | dinsdag 7 mei 2013 @ 10:55 |
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen?? | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:00 |
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op... | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:08 |
klopt. Het tweede deel is gezever, maar het eerste deel is iets waar je wat aan hebt ![]() | |
PteV | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:22 |
Ik meld me hier ook maar eens ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:23 |
Welkom! Gelukkig kennen wij ook niet alle afkortingen hier ![]() Wat is het SB? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:25 |
lijkt me servicebedrijf ![]() | |
PteV | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:28 |
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:28 |
is een onderdeel van NedTrain waarbij treinen op locatie geïnspecteerd, schoongemaakt of gerepareerd worden. Denk hierbij aan plaatsen zoals Groningen, Leeuwarden, Lelystad opstel, Hoofddorp opstel of Alkmaar | |
Duvel | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:33 |
Ah, vandaar het quote alarm, dat blijkbaar ook werkt op quotes van vier jaar oud. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:35 |
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 11:57 |
Niet weer alles stukmaken ziggy ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:00 |
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen? | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:04 |
daar begint het wel op te lijken ja. maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden | |
PteV | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:09 |
Waar zit jij dan, Zwolle? ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:10 |
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen? | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:16 |
De mcn had onder ATB iig een remming in dienen te zetten. Daarmee is niet te zeggen of het ongeval voorkomen was. Immers: bij Nieuwerkerk a/d IJssel reed een remmende trein met een veel te hoge snelheid door de wissels http://ilent.nl/Images/On(...)09_tcm334-320139.pdf | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:35 |
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 mei 2013 @ 12:57 |
Groningen. | |
PteV | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:01 |
Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomen ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:06 |
Treinen naar je toesturen! ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:39 |
Dat. ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:53 |
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 7 mei 2013 @ 13:57 |
ziggy legt wissels om en zet seinen op veilig ![]() (maar dan wat indirecter en geautomatiseerder enzo) | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:01 |
ja. Zoiets zou in theorie bij het remmen mogelijk kunnen zijn vanwege de afbuigende beweging en de aard van de lading. Maar of het ook echt mogelijk was, daarvoor is bij mij niet genoeg informatie bekend. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:17 |
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'. En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd). | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:19 |
Zo, vanaf 1 juni heb ik ook weekend vrij, 1e klas voor 29 euro per maand ![]() Via http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html | |
ReisT | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:28 |
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus. Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 14:36 |
Het is een subtiel maar best belangrijk verschil. Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:17 |
Kastje:http://www.geenstijl.nl/archives/images/connexxxxxxxion.jpg Muur:http://www.geenstijl.nl/archives/images/translutssystems.html Bron http://www.geenstijl.nl/m(...)rt_kapot_pech_g.html | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:28 |
TBL 1+ had Wetteren niet voorkomen (het legt geen snelheidsbeperkingen op), maar ook Pécrot zou niet zijn voorkomen door TBL1+ (daar stond de trein na het rode sein). TBL1+ wordt ook niet verplicht gesteld, dat is niet mogelijk onder Europese regels. Meedoen is op vrijwillige basis en eigen rekening. Pas met ETCS wordt het echt veilig daar. | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:46 |
Ik vraag mij iets heel anders af. Hoe zit het met de stevigheid van ketelwagens voor gevaarlijke stoffen? Zouden die een ontsporing niet gewoon moeten kunnen doorstaan? Ik neem aan dat de explosies zijn ontstaan doordat de tanks scheurden er en dus zuurstof uit de lucht bij kon. Iemand? | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 15:52 |
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tank_car Even naar kopje safety scrollen en dan die termen even googlen. Daar kom je al een heel eind mee ![]() | |
ReisT | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:06 |
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:09 |
Je zql die mqchnist maar zijn ![]() | |
PteV | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:41 |
ProRail-man dus, dan gaan we elkaar niet vaak zien gok ik. Sowieso zit ik straks op lokatie Onnen maar deze weken nog regelmatig op Groningen te vinden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 16:56 |
Zoals je in het uitgebreide artikel van de Morgen kan lezen doen ze dat ook. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:12 |
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:18 |
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken. Edit: Toch niet zo simpel, ik ging even ervan uit dat Connexxion net als NS zelf ov-chipkaarten met abonnement aan de klant zou geven, maar het lijkt erop dat ze je voor de chipkaart zelf doorverwijzen naar TLS en zelf alleen reisproducten verkopen. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 18:32:11 ] | |
Ireyon | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:18 |
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:22 |
Belgen blijven apart. Sta ik in de boog bij Ekeren (goederenveer van- en uit de havens), komt er zo'n Infrabel-busje met 2 werkmensen aan. Ze kijken ff wat rond, stappen uit, en lopen naar het wissel daar. Trekken de kap over de wisselmotor open, kijken nog een keer of er een goederentrein langs komt, en gaan wat aan het wissel kloten. Af en toe ff op en om kijken of er iets aankomt. Komt er een goederentrein, stappen ze even opzij, en gaan ze weer verder kloten. Jawel, zonder veiligheidsman erbij. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:27 |
Zal wel met de storing te maken hebben. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:34 |
een van de vele weeffouten in het systeem. En wie is hier de dupe van? Juist ... | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:37 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:39 |
Typisch politiek mailtje weer. Geen echt antwoord, geen verantwoording nemen. | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:40 |
Ik kreeg vanmiddag wel een mailtje:
| |
icloud | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:40 |
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen? Welke spoorlijnen missen er nog in nederland? | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:41 |
in ieder geval Utrecht - Breda | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:42 |
Juist. En ook de Zuiderzeelijn. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:42 |
Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee. | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:43 |
En een lijn Anna Paulowna-Franeker zou ook geen slechte toevoeging zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:44 |
achterland is daarvoor imo te dun bevolkt voor | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:44 |
Het rare is dat enerzijds de ov-chipkaart wordt uitgegeven door een privaatrechtelijk bedrijf, anderzijds ov-bedrijven en ov-reizigers wettelijk verplicht zijn om de ov-chipkaart te gebruiken. Dat levert natuurlijk een hele rare constructie op. Concreet hebben noch TLS noch Connexxion met vrije wil de keuze gemaakt dat abonnementen voortaan slechts nog op een ov-chipkaart kunnen staan. En dus kunnen ze beide zich erop beroepen niet verantwoordelijk te zijn. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:45 |
Zessporigheid op sommige plekken. Viersporigheid op Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Boxtel. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:46 |
daar valt op veel trajecten idd nog veel te winnen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:46 |
achtsporigheid bij Weesp ![]() | |
Facepalm | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:48 |
Groningen - Emmen. En een verbinding tussen Friesland en Noord-Holland over de Afsluitdijk voor een snelle verbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad. | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:48 |
Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me. Hoogeveen-Mariënberg (samen met verdubbeling en elektrificering Almelo-Mariënberg) zou ook niet vervelend zijn voor de verbinding Twente-Groningen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51 |
Yep, zes sporen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht, vier tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA, vier tussen Utrecht en Amersfoort. En als Harderwijk geen IC-station wordt, leg er dan een bocht omheen. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51 |
slechts een beetje, want de wegen daar zijn ook niet bepaald de drukste. De A31 is bijvoorbeeld zo ongeveer de rustigste snelweg van Nederland. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51 |
Ik kan je vertellen dat de huidige verbinding Leeuwarden - Amsterdam Zuid sneller is via Zwolle / Almere dan via een nieuw te bouwen spoorlijn over de afsluitdijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51 |
Zou dat rendabel zijn? | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:53 |
Nee, maar wel handig ![]() En het kan als omleidingsroute dienen bij problemen in Zwolle. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:53 |
Kan je beter Emmen - Veendam bouwen. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:54 |
Hmm... Er staat een SLeT stuk te zijn op Amsterdam RAI, mijn trein kon er gelukkig zonder noemenswaardige vertraging over het linkerspoor langs. | |
dennistd | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:55 |
Dan zit je nog steeds vast aan Zwolle, tenzij je zowel Almelo-Mariënberg als Emmen-Groningen dubbelspoor maakt en een waslijn geeft. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56 |
Almelo - Groningen via Emmen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56 |
Emmen - Groningen via N34 is sneller, maar niet heel veel sneller dan het huidige busvervoer aldaar, al kan een spoorlijn op termijn op dat traject wel goedkoper te exploiteren zijn dan al die bussen die er rijden | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 18:57 |
Hoorn - Amsterdam is over de A7 ook sneller, toch zitten die treinen goed vol. Zelfde geld voor Alkmaar - Amsterdam over de A9. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:02 |
zie dat ik het wat krom opgeschreven heb, maar mijn idee was dus een treinlijntje Emmen - Groningen dat globaal de N34 volgt en in de buurt van Eelde aantakt op het bestaande net | |
Ireyon | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:09 |
Vlissingen - Hoek van Holland. Gewoon omdat dat een hoop mooie civieltechnische bouwwerken zal voortbrengen. | |
Panthera. | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:16 |
Wat heb je aan 6 sporen tussen Amsterdam en Utrecht? | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:53 |
Dat dus. Voorts veel meer viersporigheden en/of inhaalsporen op stoptreinstations die geschikt zijn om hard te rijden. Meer vrije kruisingen en de nieuwe spoorbrug over de IJssel (en dus ook traject van/naar Zwolle) minimaal driesporig. Op stations meer perroncapaciteit. En niet te vergeten: het einde van de tomeloze wisselsanering! | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:57 |
Ow, morgennacht werkbezoek ProRail. Buiten meekijken met inspectie en onderhoud. Amsterdam. Veel zin in en veiligheidsveterstrikdiplomaatje op zak. ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 19:59 |
spoorbrug zwolle kan wel twee sporen houden, mits het uitrijden dubbelsporig kan | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:04 |
Ik heb de oude ook nog! Heb jij die nieuwe al gedaan? | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:07 |
Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:09 |
Ik heb de nieuwe nog niet gedaan. Wat ga je eigenlijk bekijken rondom Amsterdam als ik vragen mag? ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:11 |
Het exacte programma hoor ik morgen. We beginnen en eindigen op de Driehoek. Thuiswedstrijd dus voor De Amsterdamse Driek. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:14 |
Hopen op een spoedje dan maar ![]() | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:16 |
Er was toch laatst een online campagne oid (met een heel slecht filmpje) die erop wees dat je defecten kon Twitteren naar @NS_online? Of was dat iets anders? | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:18 |
Terug van weggeweest! Herstelwerkzaamheden! Nvm, heb er een heleboel gemist merk ik.. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:21 |
Dan kan PHS zo mooi ingevoerd worden zonder beperkingen. Helemaal als Utrecht-Breda er ook komt, in dit scenario, kan het maar zo eens zijn dat je meer spoorcapaciteit nodig hebt daar ![]() | |
icloud | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:24 |
Mooi kunnen we meteen je wiki pagina aanpassen, wist wel dat je niet in voorburg bent geboren | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:24 |
Ik had trouwens vanochtend weer een kansloze NS actie voorgeschoteld gekregen. Ik kwam rond 08:52 het station ingewandeld voor de trein van 09:00. Ik zag de trein van 09:14 al staan (Niet verder dan Heerhugowaard, keert dan hier naar Maastricht), de trein van 08:54 kwam met vertraging binnen. Op de TB7 stond de trein van 08:30 met +35 erop, melding eronder defecte trein. Op het perron staat op de TBP de trein van 09:00 met +5 aangekondigd. Uiteindelijk kwam de trein met +5 aanzetten, om vervolgens met slakkengang naar Alkmaar Noord te vertrekken. Vervolgens rijdend op zicht van Noord naar Alkmaar. Zes bakken VIRM en we moesten in Alkmaar naar voren lopen voor een ander treinstel omdat het zesje defect was. Ik zit altijd achterin dus dat was een hele wandeling. Ik liep dus naar voren toe begint die HC te fluiten terwijl ik nog drie bakken moest. Dus ik zeg toen ik instapte, waarom dat fluitje? Ik moest nog drie rijtuigen wandelen. 'Ja zodat jullie opschieten'. Dus ik geef repliek dat ze die trein dan ernaast ipv erachter hadden moeten zetten. Vervolgens hele reis tot Amsterdam C op het trappetje gezeten. Het was het avontuur wel weer. | |
greavy | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:28 |
Dagje rondom de Bocht van Ekeren, 7 mei 2013 #1![]() SNCF 36014 + lege watertrein Vlak na aankomst in de bocht van Ekeren kwam deze lege Mineraalwatertrein langs Ekeren, en is opweg naar Evian om aldaar beladen te worden. ![]() Crossrail DE6308 + containertrein CrossRail passeert hier de bocht bij Ekeren met een feederdienst uit Zeebrugge naar Antwerpen Noord. Te Antwerpen-Noord wordt deze trein gecombineerd met de trein afkomstig van Antwerpen Combinant, alwaar ook een deel uit Terneuzen bij zit. Vanaf Antwerpen-Noord gaat het als één trein (met een deel uit Zeebrugge, Terneuzen en Antwerpen Combinant) naar Ludwigshafen. ![]() SNCF Fret 467453 + graantrein SNCF komt met verschillende treindiensten naar de Antwerpse havens, waaronder de eerder getoonde mineraalwatertrein één is. Ook is deze graantrein een vrij vaste bezoeker, die getrokken wordt door de fraaie SNCF Fret 467453, lekker dieselen onder de draad! ![]() CrossRail DE6308 + containertrein Nadat CrossRail de vorige containertrein naar Antwerpen-Noord heeft achtergelaten te Antwerpen-Noord, nam CrossRail weer het containerdeel naar Zeebrugge van de containertrein uit Ludwigshafen, met bestemmingen Antwerpen, Zeebrugge en Terneuzen, mee. ![]() Europorte 1756 + graantrein Nadat ik verkast was, kwam Europorte langs met een graantrein naar Vitry-le-François, afkomstig van Antwerpen Angola. De loc heeft al stickers voor Europorte op de zijkanten gekregen. | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:29 |
![]() | |
icloud | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:33 |
Je blog doet het trouwens niet, slordig voor iemand die hier alleen rond hangt om te spammen. | |
Peterselieman | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:33 |
nice, greavy | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:34 |
Doet het prima hier? | |
icloud | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:35 |
http://www.driekoplopers.web-log.nl/ doet helemaal niks meer, niet dat ik daar rouwig om ben. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Panthera. | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:38 |
Dat kan met 4 sporen toch ook wel? Voor meer frequentie kan je beter kijken naar het spoor ten noorden van Amsterdam of tussen Utrecht en Arnhem onder andere. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:40 |
Amsterdam C - Bijlmer ArenA is in PHS een knelpunt met 6 IC's, 4 sprinters en 4 IC's. | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 21:04 |
Er is al ruim een maand geen aanbesteding uitgeschreven door ProRail, dat is echt uitzonderlijk. | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 21:11 |
- niet hier - [ Bericht 97% gewijzigd door blup op 07-05-2013 21:14:51 ] | |
DriekOplopers | dinsdag 7 mei 2013 @ 21:28 |
Liever niet. Zonder dat is er wat meer tijd voor uitleg hier en daar. Ik hoop wel dat er weer wat bovenleiding bij zit. ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 21:29 |
Zorgt wel voor wat extra spontaniteit ![]() BVL! ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 21:57 |
Een grappenmaker heeft in Engeland briefjes opgehangen op sommige fietsen bij het vernieuwde station van Birmingham:![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 22:33 |
Dafuq? "wij willen een hip station, je fiets is te lelijk, rot op en koop een nieuwe"? ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 22:36 |
Network Rail heeft inmiddels ontkend er iets mee te maken te hebben ![]() Zoals gevraagd, linkjes: http://www.skyscrapercity(...)26459&postcount=1056 http://www.skyscrapercity(...)46092&postcount=1058 | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 22:49 |
Een leuke fotoreeks bij de Boston Big Picture: treinen van over de hele wereld. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 22:51 |
@5: lekker wijf met de zon tussen de benen ![]() Verder: ik kwam treinen kijken, niet "hier kijk 500.000 mensen en een trein" | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 22:58 |
Mooie reeks! ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:00 |
Tof, foto 4 ben ik ook geweest! | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:04 |
7, 13, 19. Verder kom ik niet ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:05 |
Ik alleen foto 4. ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:05 |
Ik heb er 0, dusja ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:09 |
Ik nu, maar dit is wel botergeil ![]() ![]() Als ze zo nou eens metro lijn 14 en 1 hier uitvoeren? Iemand een Fabrikant? | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:10 |
Ultra Global PRT ![]() De gemeente Breda kijkt naar dit systeem als mogelijke oplossing voor toekomstige mobiliteitsvraagstukken. link | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:12 |
En gewoon weten die James, zonder met zn ogen te knipperen ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:13 |
Dat weer iedereen toch ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17 |
BASISKENNIS ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17 |
![]() | |
Ireyon | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17 |
Dat zou toch wel even tof zijn, zo'n boemeltje van station naar Chassé, Pathé of HC | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:20 |
Meer leesvoer: Automated People Movers | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:20 |
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU! Fabrikant van de Orlyval en CDGVal,? Nu antwoorden graag, bij het belletje stopt de tijd! ![]() | |
b2py | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22 |
Alstom. Of een ander Frans bedrijf | |
James1988 | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22 |
Voor zover ik weet heeft Siemens de technologie voor het automatisch rijden geleverd. Of zij ook de voertuigen hebben gebouwd weet ik zo 1-2-3 niet. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22 |
Dit is ook wel een tof uniek dingetje, en niet bijster ver hier vandaan ![]() http://fr.wikipedia.org/wiki/Poma_2000_de_Laon | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24 |
Alstom heeft de vloot geleverd, De treintjes op de luchthaven zijn van Siemens (Matra) | |
Dr_Flash | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28 |
Grolsch! Nee? ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28 |
En meer zulks ![]() http://www.funiculars.net/database.php Met als joker http://www.funiculars.net/funiculars.php?iso=mc ![]() | |
Flodder450 | woensdag 8 mei 2013 @ 00:08 |
Had jij die hele lange goederentrein die om ~7:35 bij Appingedam aankwam? of de personentrein? De trein van 7:35 was trouwens één drietje, lekker proppen bij Loppersum al ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2013 @ 00:09 |
Nee, personen ![]() Was overigens eind van de middag ergens. ![]() | |
Flodder450 | woensdag 8 mei 2013 @ 00:48 |
aha ![]() ik had 13:18 de trein al ![]() | |
James1988 | woensdag 8 mei 2013 @ 01:38 |
Over de ontsporing in Wetteren schrijft HLN:Met "het gepaste knopje op zijn dashboard" wordt hiermee de kwiteerfunctie van het Memor-systeem bedoeld. Bij het passeren van een geel sein klinkt er in de cabine een geluidssignaal, en moet de machinist binnen een paar seconde bevestigen dat hij het sein heeft gezien ("punten"). | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 8 mei 2013 @ 07:18 |
Hmm.. Nutteloos tripje Leiden - Den Haag Centraal... ![]() Dat leek de snelste optie richting Deventer vanmorgen, maar een seinstoring bij Gouda gooit roet in het eten. Nu weer terug in Leiden en via Schiphol proberen. Trouwens wel ICMm in de intercity Den Haag - Lelystad - Leeuwarden nu greavy! | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 08:10 |
'Goede' start vandaag, Gouda - utrecht bijna compleet plat. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 08:45 |
Even korte vraag tussendoor, Zijn er op dit moment nog actiekaartjes te koop bv kruidvat, ed voor de periode eind mei? | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 09:01 |
op dit moment niet. Wat voor reisje wil je dan maken? | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 09:07 |
iig vlaardingen amsterdam eenmaal, voor de rest nog wat heen en weer gekloot tussen Schagen, amsterdam en Utrecht, maar dat altijd met iemand met een kortingskaart. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 09:09 |
heb nog wel een Kruidvatkaartje over dat tot 26 mei geldig is | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 09:13 |
moet ik geld plus portokosten overmaken? Zou tof zijn, maar alleenals je m echt niet nodig hebt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 09:18 |
ik heb voor nu niets meer op de planning staan, dus je mag m overnemen ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 8 mei 2013 @ 09:22 |
Ik vind het overigens ook wel bijzonder dat de inhoud van die noodoproep al zo snel naar de media is gelekt. Dat gebeurt in Nederland niet. | |
Bitlord | woensdag 8 mei 2013 @ 10:28 |
Ik keek nog even naar dat bijna-ongeval in Nieuwerkerk (2009). Het had met ATB-EG mijns inziens net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Niet dat ze goederentreinen voor roestrijden zullen gebruiken, maar er zijn nog verschillende andere redenen waarom er naar het abdere spoor moet worden overgelopen. Zodra de trein ook maar licht remt vindt ATB EG het oke, ook al rijdt de trein dan nog meer dan dubbele snelheid. http://www.ilent.nl/Image(...)rk_tcm334-319752.pdf | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 mei 2013 @ 10:31 |
De kans is echter wel substantieel kleiner. Er is sowieso remdwang, dat is er niet in België. Er is cabinesignalering die op GEEL-4 staat. Dat is er ook niet in België. | |
Hr-Flip | woensdag 8 mei 2013 @ 11:15 |
zoiets hebben we hier toch al. http://nl.wikipedia.org/wiki/ParkShuttle | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 11:26 |
Laat even weten als je naar Schagen gaat dan! | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 11:42 |
Dat ziet er best tof uit. Al met al heeft Connexxion heel wat van die rare vervoermiddelen in dienst. Denk ook aan de waterbus Dordrecht - Rotterdam en de draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 11:58 |
even een kleine correctie. Waterbus is eigendom van Arriva en Rederij Doeksen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 12:01 |
Oh, okee. Als jij het zegt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 12:03 |
je hebt in Rotterdam ook nog Aqualiner dat eigendom is van Doeksen, de RET die een veerdienst heeft en Veolia dat tussen Vlissingen en Breskens vaart, naast alle lokale pontjes natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 12:07 |
Jij woont daar? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 12:08 |
Bijna ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 12:13 |
![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 12:14 |
De laatste stop voor Schagen ![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 12:14 |
En de veren tussen Vlissingen en Breskens zijn eigendom van de opdrachtgever. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 12:39 |
Anna Paulowna ![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 12:44 |
Vanaf de wereld vriend, niet vanaf de leegte ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 12:45 |
oh noes. 5xV in een vervangende IC van Eindhoven naar Alkmaar ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 mei 2013 @ 12:46 |
| |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 12:49 |
Dus greavy zien we de rest van de dag niet meer terug hier ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 12:55 |
Als je vanaf OLV ter nood de kant van Heiloo op wil, moet je dan daar op een andere paal inchecken ofzo? Aangezien er allen maar treinen stoppen richting alkmaar en dus om moet reizen | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 12:57 |
Vanavond nog even een slagje Marne la Vallee - Rambouillet, ff kilometers jakkeren ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 12:58 |
staan geen palen op OLV | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 12:59 |
hij is vast de hokjes al aan het tellen ![]() | |
Brembo | woensdag 8 mei 2013 @ 12:59 |
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 12:59 |
Vraag het even op SOmda anders ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 13:01 |
Eh, kaartjesautomaat met via optie? | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 13:01 |
Ja de tering. De laatste tijd veel te veel van die meuk dat ik iedere keer bang ben dat ik in die oude meuk moet zitten ![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 13:01 |
Volgens mij ticket naar Heiloo | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 13:02 |
een of andere trein van Duitsland naar Rotterdam Centraal. Geen idee waarvoor | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 13:03 |
dan betaal je dus te veel voor het kaartje ... | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 13:04 |
Kaartjesautomaat? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 13:04 |
Ja, het is per slot van rekening niet de reizigers fout dat ie om moet reizen... | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 13:04 |
500 man per jaar die 2 km teveel betalen. T is wat. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 13:05 |
Ja, kan je potjandrie daar nou je geld besteden of niet? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 13:05 |
het gaat om het principe ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 13:05 |
Het is gewoon een perronnetje waar bij de gratie van de hemel een extra stop wordt gemaakt. Ben blij DAT er wat stopt en dat je niet vanaf Heiloo terug hoeft te lopen ![]() Sjeuzes wat een problemen allemaal weer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 13:06 |
Jij zou een goeie zijn voor een jankclubje zoals rover ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 13:07 |
![]() ![]() Nee, laten we dat maar niet doen. Dat clubje richt zich niet altijd op de juiste dingen | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 13:10 |
t is idd een half uurtje lopen,,, | |
RichardHammond | woensdag 8 mei 2013 @ 14:16 |
Ze hebben de sporen voor vertrek in Nijverdal omgegooid. Normaal vertrekt de trein vanuit Nijverdal naar Zwolle vanaf spoor 1, maar dit is opeens veranderd naar spoor 2. Vraag me echt af wie deze nonsens verzint. Het staat ook als aanpassing op de borden en wordt de godganse dag omgeroepen. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 14:20 |
lijkt me geen nonsens te zijn. Je kunt zo vanuit Zwolle veel sneller Nijverdal binnenkomen, terwijl je richting Zwolle er geen hinder van hoeft te ondervinden. | |
DriekOplopers | woensdag 8 mei 2013 @ 14:22 |
Miljarden uitgetrokken voor ATB-NG en ERTMS. Maar toch gaat het mis en passeert een trein per ongeluk een rood sein. Waar geven we dat geld dan eigenlijk voor uit? Vragen van MVBOV leiden mede tot onderzoek toedracht. http://www.gelderlander.n(...)eem-faalde-1.3806847 | |
ReisT | woensdag 8 mei 2013 @ 14:46 |
Als dit beter is waarom hebben ze het dan meer dan een maand lang verkeerd om gedaan? ![]() Rechts rijden is ook veel logischer natuurlijk. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 14:51 |
waarschijnlijk omdat vroeger de kruising aldaar ook op zijn Engels ging. | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:08 |
Krijg lekker de rambamtyfus bij NS Klantenservice. Wil m'n NSR WeekendVrij beëindigen. Krijgt da wijf een foutmelding "Het abonnement dat u wilt beëindigen, maakt niet deel uit van het contract dat u geselecteerd heeft." ![]() OV-Chipkaart-nummer klopt, ze ziet dat ik een NSR WeekendVrij heb, én ziet gewoon dat het opzegbaar is .... | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:11 |
"Ja, ik kan u niet verder helpen. Ik maak er een melding van, en dan wordt u teruggebeld wanneer het beëindigen gelukt is.". Vraag ik hoelang dat kan duren: "Ja, dat kan wel een maand of langer duren, maar het abonnement wordt beëindigd per 23 juni. Het kan voorkomen dat uw abonnement pas later is beëindigd, maar dan wordt dit abonnementsgeld gerestitueerd."![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:15 |
Waarom moet het zetten van een vinkje een maand of langer duren eigenlijk? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2013 @ 15:16 |
had iemand het deze week niet over Barneveld-Noord en de zeecontainers? http://www.refdag.nl/nieu(...)econtainers_1_736938 | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:19 |
Zeg eventjes, nu heb ik iets gemist, maar waarom zou jij weekend vrij willen beëindigen? | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:20 |
Dat kon zij mij ook niet vertellen "helaas gaat het niet sneller. Dankzij de foutmelding kan ik u niet verder helpen." | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:20 |
Omdat ik de Facebook-actie voor ¤29/maand 1e klas wil hebben, daar ik nu ¤65/maand betaal. | |
Fiorano | woensdag 8 mei 2013 @ 15:24 |
Si. Thanks! | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:24 |
Maar bij ons op de zaak werkt dat ook niet zo; Hallo ik heb een vakantie voor 1000 euro maar ik zie een nieuwe aanbieding voor 600 euro, kan ik mn boeking annuleren en opnieuw boeken...¨ Zo werkt dat niet, en ik kan me voorstellen dat NS dat ook in de verkoopvoorwaarden heeft... 2 maanden opzegtermijn, en zo een actie dan 6 weken laten duren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:28 |
Precies. Meestal staat er ook wel in de voorwaarden van "mag het afgelopen half jaar niet al abonnee geweest zijn" of zo. | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:28 |
Ja, maar ik heb nu een jaar mijn abonnement, en ben dus gerechtigd om hem te beëindigen. Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan. | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:29 |
Oftewel: krijg zelf de rambamtyfus greavy. jammerdebammer poepchinees ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 mei 2013 @ 15:30 |
Dan nog kunnen ze weigeren om jou dit product te verkopen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:32 |
Waar staat de faceboekaanbieding en de voorwaarden, en de verkoopvoorwaarden weekend vrij? Ben dol op dat soort uizoekwerk | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:34 |
Geen idee, ik kan het nergens vinden. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:34 |
Ja, kijk maar uit, dadelijk zit je helemaal zonder... ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:34 |
Ja, maar ik heb nooit één woord gerept over een nieuw abonnement afsluiten ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:34 |
http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:35 |
Ahum...
| |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:35 |
"Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement." | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:35 |
Moeilijk he, op "Actievoorwaarden" klikken.
| |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:36 |
| |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:37 |
Maar straks heeftie dus met veel tamtam zijn WeekendVrij beëindigd en krijgtie dus geen nieuwe ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:37 |
Ach, de mazen kennen. Heb hier 3 geldige OV-Chipkaarten, dus het nieuwe abonnement gaat op een andere kaart ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:38 |
Ga je nou ook nog bijdehand lopen doen? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:38 |
En je geeft ook een ander adres en geboortedatum op? Das Fraude | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:39 |
Neuh, dat is gewoon hetzelfde. Ben niet de enige die het zo doet bij zulke acties ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:40 |
Dr zijn mensen die bij bedrijvenwerken die dat opsporen, die zijn daar speciaal voor aangenomen | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:41 |
Ik citeer
| |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:44 |
Gezellig ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:45 |
Lekker Greavy, een jaar goedkoop de eerste klas onveilig maken, terwijl je weet dat je de boel belazert, en de ns je produkt kan stilzetten. Moet een goed gevoel geven niet? ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:48 |
"Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement." Tsja, verder leest de gemiddelde reiziger niet ![]() | |
RichardHammond | woensdag 8 mei 2013 @ 15:53 |
Nee hoor, want de treinen moeten al dermate afremmen voor het ingaan van de tunnel/spoorbak dat het voor die wissel niks uitmaakt. Ik zit elke dag in die trein en het maakt geen enkel verschil. Het zorgt nu alleen voor onnodige verwarring en constant vervelende omroepberichten. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 15:55 |
Nee, mensen lezen niet, en daar gaat het fout en uiteindelijk ben jij het toch die aan het kortste eind trekt, omdat het prima juridisch is dichtgetimmerd ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:57 |
We gaan 't zien. Ben niet de eerste die het zo doet. | |
Dr_Flash | woensdag 8 mei 2013 @ 15:57 |
Nou ik hoop dat je ermee op je bek gaat ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 15:58 |
Ben wel benieuwd ![]() Dan moeten al die anderen die dit doen, ook gepakt worden. En bij vroegere acties deden. Ik zie het meer als bangmakerij. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 16:01 |
Je snapt natuurlijk wel dat ik een print screen van dit alles gemaakt heb, en op ga sturen naar de commerciele dienst? ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 16:01 |
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 16:04 |
Ik ook! ![]() | |
RichardHammond | woensdag 8 mei 2013 @ 16:26 |
Vind persoonlijk die actie en bijbehorende voorwaarden echt sneu en allesbehalve acceptabel. Stel, je hebt net drie maanden eenzelfde abonnement afgesloten en nu opeens deze actie. Dan zou ik het persoonlijk coulant vinden als ik ook mee mag profiteren. Zeker omdat ik ik een dergelijk product al heb aangeschaft en waarschijnlijk dus een vaste klant ben. Maar nu proberen ze flink (nieuwe) mensen te lokken, terwijl eigenlijk de vaste klanten een dikke middelvingen krijgen, want die worden uitgesloten van deze actie door middel van slinkse voorwaarden. Hoe wil en kan je dit aan je vaste klanten uitleggen? Wij hebben ook vaak genoeg acties bij het bedrijf waar ik werk, maar wij zijn vaak wel coulant genoeg om vaste klanten of mensen die net mis hebben gegrepen mee te laten profiteren. Helaas kan de NS zich nu deze arrogantie permitteren, ik zou graag een keer andere tijden zien. | |
Gitarist | woensdag 8 mei 2013 @ 16:29 |
Bah...Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeuren | |
lyolyrc | woensdag 8 mei 2013 @ 16:31 |
Dat werkt tegenwoordig helaas overal zo. De vaste klanten mogen het (extra) geld in het laatje brengen om nieuwe klanten met afbraakprijzen te lokken. | |
Fiorano | woensdag 8 mei 2013 @ 16:36 |
Ik ben in shock. Ik zag een Fyra, rijdend ![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 16:43 |
code 1330f | |
Irritatie100 | woensdag 8 mei 2013 @ 17:07 |
Ik moet over een half uurtje van Amsterdam Centraal naar Vlaardingen Oost, zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost. Nu twijfel ik, zal ik in Amsterdam 'gewoon' de IC van 17.42, of raden jullie tóch de Fyra van 17.55 aan? Want ik heb geen idee hoe.betrouwbaar die 18.00 is. | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 17:09 |
Fyra is sowieso sneller, en ik vind het die ¤2,30 waard. | |
KomtTijd... | woensdag 8 mei 2013 @ 17:10 |
Godver. | |
Irritatie100 | woensdag 8 mei 2013 @ 17:10 |
Aangezien ik nog naar Vlaardingen Oost door moet ben ik met beide opties op dezelfde tijd op Oost. | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 17:12 |
Beide is uiteindelijk tricky. Ik zou het op de Fyra gooien. Tenzij je erg krap bij kas zit uiteraard ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 8 mei 2013 @ 17:14 |
Ik neem aan dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding ![]() Vanmorgen werd op Schiphol omgeroepen dat de Fyra richting Rotterdam/Breda toeslagvrij was, enige storing die er toen was was Gouda - Utrecht... | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 mei 2013 @ 17:15 |
In de reiswereld werkt het niet anders met last minutes | |
Irritatie100 | woensdag 8 mei 2013 @ 17:15 |
Ondanks dat ik student ben kan ik best 2.30 missen ![]() Als in-Amsterdam-stage-lopende-Vlaardinger ga ik regelmatig 's ochtends met de Fyra als ik een kwartiertje langer wil blijven liggen, maar 's middags pak ik altijd 17.42 omdat de Fyra dan toch geen tijdswinst betekent. Maar nu ga ik er zwaar aan twijfelen ![]() | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 17:16 |
Niet bij stilgestaan, zou nog goed kunnen ook ja! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 8 mei 2013 @ 17:17 |
Even opletten op de omroepberichten dus, de kans is groot dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding! ![]() | |
GlenSpey | woensdag 8 mei 2013 @ 17:22 |
IMO zijn de gedragsregels ook waar de focus op zou moéten liggen. Die witte lampen en gevaarseinen zijn niet betrouwbaar genoeg, ik gebruik ze zelfs nooit als ik langs de sporen loop; je moet er toch zelf op letten ipv naar die dingen te kijken ![]() | |
Irritatie100 | woensdag 8 mei 2013 @ 17:23 |
Staat toch meestal bij de storing er bij? Nu niet, maar ik ga opletten! Heb anders nog een gratis toeslagkaartje in m'n portemonnee omdat ik vorige week in die geëvacueerde Fyra zat ![]() | |
GlenSpey | woensdag 8 mei 2013 @ 17:23 |
Dat is het ook. Helaas is het meer een onderdeel van het werk geworden ipv een toevalligheid ![]() Gelukkig is er prima opvang en nazorg als het je overkomt... | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 17:28 |
Ren naar het station Fyra v16:55 en v17:25 hebben volgens Twitter een onbekende vertraging. Pak die 42 maar. Of een helikopter. | |
KomtTijd... | woensdag 8 mei 2013 @ 17:50 |
fyra is inderdaad toeslagvrij. Als je er in past. [/live-report] | |
Irritatie100 | woensdag 8 mei 2013 @ 17:52 |
17.42 zou maar tot HS gaan, dus ik zit nu in de inderdaad toeslagvrije Fyra van 1755. Die dus al klaar staat voor vertrek! | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 18:04 |
Zo, dat was ff stevig doortrappen, maar ik heb mijn foto's van de afvoertrein Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht weer binnen ![]() Foto's volgen nog | |
b2py | woensdag 8 mei 2013 @ 18:14 |
Verstoring bij Delft doorgetrokken tot 19:30. ![]() | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 18:20 |
Da's dan een knap lange verstoring .... | |
greavy | woensdag 8 mei 2013 @ 18:21 |
En vol |