quote:Op maandag 6 mei 2013 16:06 schreef Felagund het volgende:
Ben zelf erg into Nick Drake de laatste paar weken.
Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort'quote:Op maandag 6 mei 2013 15:54 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan de Beach Boys, maar had daar toch meer van verwacht. Vind het beetje standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort. Wel goed overigens hoor muzikaal gezien, maar het raakt me niet echt.
Ja denk dat ik het hierna sowieso nog wel wat spins moet geven, ik waardeer het wel, maar het is niet zoals bij bijvoorbeeld King Crimson dat ik denk, wauw, dit is het!quote:Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk de grootouders van de 'standaard jaren-60 pop die je in winkels hoort'Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Vergeleken met moderne alternatieve gitaarmuziek is het gewoon saai; daar kunnen de Beach Boys weinig aan doen. Ze waren gewoon véél eerder.
Maar God Only Knows is wel een van de mooiste, zo niet het mooiste, liedje ooit.
Ja ik ben sowieso van het meer experimentele, drukke en psychedelische. Veel mensen vinden bijvoorbeeld 'Let it Be' een fantastisch nummer van The Beatles terwijl ik daar persoonlijk maar heel weinig mee heb, doe mij maar spul uit hun laatste periode waar ze allemaal aan de drugs zitten en wat gekkere muziek maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:14 schreef Norrage het volgende:
Ja. Beach Boys zijn de "definitie" van oubolligheid in mijn ogenIn sommige hun ogen is dat heiligschennis, maar dat vind ik wel echt. Beatles hun eerste albums trouwens ook. Maar die zijn vanaf pak hem beet Revolver en zo wel echt baanbrekend en "tand des tijds" doorstaand geworden
quote:
Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:34 schreef Aisumasen het volgende:
Brian Wilson is de koning van de melodie, Beach Boys zijn zo veel meer dan 'I Get Around', 'Surfin' U.S.A.', 'Fun, Fun, Fun' en 'Barbara Ann', net zoals The Beatles meer hebben gedaan dan 'Love Me Do', 'She Loves You' en 'From Me To You'. Zo veel van de hier besproken indie-componisten putten inspiratie uit de pak 'm beet periode 1966-1973. Check 'Surf's Up (1971) en 'Holland' (1973):
(MGMT much?)
Enzovoorts.
Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik luister nu naar een postuum album uit 2004 "Made to Love Magic", met alternatieve versies van bestaande nummers en ook enkele nieuwe (althans voor mij dan) nummers. Maar die zul je al wel kennen?
Lekker hip, lekker fris, lekker anders.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja sowieso is mijn oordeel nog niet definitief, ik houd vrijwel nooit van het populairste album van een band.
Dank, zal het eens checken als ik in Nederland ben, hier doen ze een beetje moeilijk over downloaden.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Uiteraard. Zoek maar eens op piratenbaai naar Tanworth in Arden, dat zijn demoversies welke hij zelf heeft opgenomen.
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoquote:
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoEn zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dit komt van de man die OK Computer saai vond.
Er is niet veel mis met Born in the USA toch? Ja, het is commercieel en lekker in het gehoor liggend, maar nog steeds wel op een goed niveau vind ik.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meestal is het populairste album ook het commercieelste en makkelijkst in het gehoor liggende album. Kijk bv eens naar Born in the USA van Bruce ofzoEn zo zijn er inderdaad heel veel voorbeelden.
Maar Wish you where here blijft het beste.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Songs for the Deaf is wel mijn favo QOTSA album dus ik haat niet puur om hipster te doen ofzo, maar ik vond het niet saai overigens, ik vond het gewoon helemaal niks, maar saai was het niet. Kid A vond ik ook niet geweldig, maar iig had dat geen nummers die ik echt afschuwelijk vond zoals Paranoid Android of Let Down. Maar deze discussie kunnen we beter achter de rug laten.
Dark Side of the Moon is ook een goed voorbeeld trouwens, kan niet tippen aan The Wall.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |