De hoogstgenummerde V'tjes hebben geen bagagedeuren meer. Die hebben in plaats daarvan vier ramen in de bagageruimte gekregen. En heel veel klapstoeltjes. En hippe lampjes in het plafond.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
De hoge nummers hebben toch weer bagagedeuren?
Dan rest de vraag hoeveel V'tjes er nou nog wél rondrijden met bagagedeurenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
De hoogstgenummerde V'tjes hebben geen bagagedeuren meer. Die hebben in plaats daarvan vier ramen in de bagageruimte gekregen. En heel veel klapstoeltjes. En hippe lampjes in het plafond.
Het is dat die digitale borden er hangen, anders zou ik denken dat die foto dertig jaar oud is. Het ziet er allemaal wel erg ouderwets uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Over V's gesproken, van vandaag:
[ afbeelding ]
Ja dacht al, hoorde al iets van Plan V door Heerenveen rijden vanmiddag tijdens het werk op HQ Arriva.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
die dingen zijn vandaag het halve land doorgeweest, want ze hebben ook even een slagje Amersfoort - Leeuwarden gedaan
het rammelt aan alle kanten. Nog meer dan Arrivabussenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Dat übercomfortabele materieel laat je niet stikken. Het blijft wel rijden.
Stoelen zijn beter dan in ICM en ICR? En het geluid?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef greavy het volgende:
Dat übercomfortabele materieel laat je niet stikken. Het blijft wel rijden.
Jij hebt nooit in een oude trolleybus van Connexxion gezeten zo te horen. Ja, die rijden nog. Ik zal het eens filmen, waarschijnlijk is het geluid zo hard dat m'n telefoon het zal verstorenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het rammelt aan alle kanten. Nog meer dan Arrivabussen
bij de spanningsluis Hoofddorp is het al *vuurwerk* en geen rijdende Veetjes meer daarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij hebt nooit in een oude trolleybus van Connexxion gezeten zo te horen. Ja, die rijden nog. Ik zal het eens filmen, waarschijnlijk is het geluid zo hard dat m'n telefoon het zal verstoren![]()
Overigens ook heel mooi op dat bord. Het is de Fyra naar Breda![]()
![]()
Moet je willen. 250km/u met mat64en ja ik weet dat 'ie dat niet haalt
Over trolleybussen gesproken. Erg leuk verschil als je de oude B88's (waren tot dec. 2012 actief op lijn 2) vergelijkt met de Berkhof-trolleys (nummer 5212 - 5231), bouwjaar 2002. De laatstgenoemden maken VEEL meer lawaai dan die oudjesquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij hebt nooit in een oude trolleybus van Connexxion gezeten zo te horen. Ja, die rijden nog. Ik zal het eens filmen, waarschijnlijk is het geluid zo hard dat m'n telefoon het zal verstoren![]()
Overigens ook heel mooi op dat bord. Het is de Fyra naar Breda![]()
![]()
Moet je willen. 250km/u met mat64
misschien niet die jij bedoelt. Ben wel enkele keren met een trolley naar Burgers Zoo geweest. Is alleen erg lang geledenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij hebt nooit in een oude trolleybus van Connexxion gezeten zo te horen. Ja, die rijden nog. Ik zal het eens filmen, waarschijnlijk is het geluid zo hard dat m'n telefoon het zal verstoren![]()
1 keer een trolleybus gedaan, lag direct op mijn smoel. Chaufs rijden nog aggresiever dan die van het GVB..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien niet die jij bedoelt. Ben wel enkele keren met een trolley naar Burgers Zoo geweest. Is alleen erg lang geleden
Que? Fles heeft hele goede ervaringen bij het GVBquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Chaufs rijden nog aggresiever dan die van het GVB..
Fyra naar breda.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
Over V's gesproken, van vandaag:
[ afbeelding ]
Succes!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:28 schreef Mirgeam het volgende:
morgen eerste dag geld verdienen op het spoor, fyra'tjes omrijden in breda
Sterkte! Ik meen me te herinneren dat je in de buurt van Zwolle woont/woonde. Moet je dan helemaal naar Breda?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:28 schreef Mirgeam het volgende:
morgen eerste dag geld verdienen op het spoor, fyra'tjes omrijden in breda
amersfoortquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:31 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Sterkte! Ik meen me te herinneren dat je in de buurt van Zwolle woont/woonde. Moet je dan helemaal naar Breda?
GVU toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Que? Fles heeft hele goede ervaringen bij het GVB
Ik mijdt de bus gewoon.
Ouch! Motor of trein?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:35 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
amersfoort182km per dag de komende maanden
Ha! Koekblikken! Zin in je eerste werkdag?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:37 schreef Mirgeam het volgende:
auto/motor tot ze met een polo slowmotion aan komen zetten, trein kost me te veel tijd
mooi man! heb je het dan druk? of ga je van de koffie naar de koffie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:28 schreef Mirgeam het volgende:
morgen eerste dag geld verdienen op het spoor, fyra'tjes omrijden in breda
beetje autorijden is niks mis mee, maar bijna duizend per week in m'n peugeot 107 is gewoon kutquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:38 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ha! Koekblikken! Zin in je eerste werkdag?
nah niet zo druk, 15 min werk gevolgd door 15 min rust over het algemeenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
mooi man! heb je het dan druk? of ga je van de koffie naar de koffie?
Zal een keertje naar je zwaaien als ik op Breda ben!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:43 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
nah niet zo druk, 15 min werk gevolgd door 15 min rust over het algemeen
suc7quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:28 schreef Mirgeam het volgende:
morgen eerste dag geld verdienen op het spoor, fyra'tjes omrijden in breda
het is nog verwijderd ookquote:
Kneuzenbendequote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is nog verwijderd ook
Maar de post over de testrit staat er nog wel
Wat echt?quote:
HAHAHA Episch. Die gasten zijn echt te roekeloos voor woorden!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is nog verwijderd ook
Maar de post over de testrit staat er nog wel
sttt, niet verklappen!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:38 schreef deadlock1981 het volgende:
Ik ben net in een icrm naar de wc geweest. Het was schoon. Het rook fris. Er was wc papier. Er was water. Wtf.
Was je niet gewoon thuis?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:38 schreef deadlock1981 het volgende:
Ik ben net in een icrm naar de wc geweest. Het was schoon. Het rook fris. Er was wc papier. Er was water. Wtf.
Wuaw. Nooit gedacht. Vet slimme gasten daarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:38 schreef Hr-Flip het volgende:
Och misschien geen fout, maar spelletje meespelen.
Hier wordt Somda gelezen, maar gebeurd het ook niet omgekeerd, Somda leest hier ;-)
Geen zin inquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:48 schreef Hr-Flip het volgende:
Nee ik heb nog geen topic gezien, waarin dat staat, dus je moet nog even je best doen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou me ook niks verbazen als er per ongeluk of "Per ongeluk" wat in een museum verdaagd is...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Sommigen zijn ze ook wel gruwelijk goed kwijt
[ afbeelding ]
Dat Longueville daar zouden ze nog weleens wat kunnen terugvinden jaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen als er per ongeluk of "Per ongeluk" wat in een museum verdaagd is...
Zoals dit Museum in Longueville niet heel ver weg van mijn woonplaats, waar de grens tussen "Nog op te knappen"-opstel en Echte-Goederen-trein- opstel een paar grindkiezels breed is..
Of bij de oud-ijzerboer, al dan niet in stukken gesneden...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen als er per ongeluk of "Per ongeluk" wat in een museum verdaagd is...
Maar dat stop je toch niet even in je binnenzak of boodschapentas?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of bij de oud-ijzerboer, al dan niet in stukken gesneden...
Met een paar man, een snijbrander, en een grote auto kom je al een heel eind. Een wederverkoper krijgt alleen maar een berg oud plaatwerk, weet hij veel dat dat ooit een goederenwagon was.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat stop je toch niet even in je binnenzak of boodschapentas?
Zie je wel. Het was je gewoon om de wadlopers te doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Omdat we niet aan afkortingen doen, heb ik de treintypes in de PDF even naar plaatjes omgezet![]()
R12
[ afbeelding ]
ik denk de types goederenwagons, misschien is het nog handig om de bijnamen er bij te zetten? bijvoorbeeld zelflosser oid?quote:
Godver, t is officieel, ik hang hier te lang rondquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zie je wel. Het was je gewoon om de wadlopers te doen.
Klopt geen fuck van! Veel te veel hoofdlettersquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Omdat we niet aan afkortingen doen, heb ik de treintypes in de PDF even naar plaatjes omgezet![]()
Wagon E74 E71 E78
[ afbeelding ]
FACCNPPS
[ afbeelding ]
FAPS
[ afbeelding ]
H38
[ afbeelding ]
K50
[ afbeelding ]
R10
[ afbeelding ]
R12
[ afbeelding ]
R20 R80 R90
[ afbeelding ]
R91
[ afbeelding ]
S13
[ afbeelding ]
S53 S54 S56 S58S59
[ afbeelding ]
T11 T19
[ afbeelding ]
TADS
[ afbeelding ]
UAGPPS
[ afbeelding ]
Een utopiequote:Op woensdag 27 maart 2013 08:08 schreef b2py het volgende:
Laten we hopen dat dit de kamer wakker schud..
Op 0:23 een stukje dode Albatros in een verlaten hoekje van het het emplacement.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:16 schreef James1988 het volgende:
Daar issie dan, de eerste Frecciarossa 1000:
Er komt nu al rook uit dat ding, zal nog wat worden. Ziet er wel mooi uit, lijkt beetje op de zefiro.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:16 schreef James1988 het volgende:
Daar issie dan, de eerste Frecciarossa 1000:
Ik zag in Alkmaar de allernieuwste allerglimmende NID 7511.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:35 schreef Flodder450 het volgende:
Losse 6400 vanochtend bij Appingedam!
Het ís ook een Zefiro. De typenaam die AnsaldoBreda en Bombardier eraan hebben gegeven is V300ZEFIROquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Er komt nu al rook uit dat ding, zal nog wat worden. Ziet er wel mooi uit, lijkt beetje op de zefiro.
Eh.. Ansoldo Breda en Bombardier werken samen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het ís ook een Zefiro. De typenaam die AnsaldoBreda en Bombardier eraan hebben gegeven is V300ZEFIRO
Net zoals een paar weken geleden hier voorbij kwam dat Stadler Ansaldo als onderaannemer heeft genomen voor GTWs, Dat gaat er bij mij dan niet in het Zulke gerenomeerde bedrijven die samenwerken die samenwerken met een bedrijf wat zo scheef levert als de toren van Pisaquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:54 schreef James1988 het volgende:
Ja, het ontwerp is afkomstig van Bombardier. AnsaldoBreda levert de handjes en werkplaatsen in Italië, zodat AB en BBD kunnen zeggen "Kijk, deze trein wordt in Italië gemaakt, door Italianen, voor Italianen!"
Dat doet het altijd goed bij de massa.
Nee, ik bedoelde los van die italianen dit soort dingen en hun fabriek, dit soort dingenquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:59 schreef James1988 het volgende:
Op zich kunnen die Italianen het wel, waar het aan schort is engineeringkennis, kwaliteitscontrole en projectmanagement. Dat zijn activiteiten die door Bombardier en Stadler worden uitgevoerd, daardoor lukt het met AB ineens wél.
Alstom heeft er niks mee te maken, maar als je AB bedoelt: ze werken samen. Bombardier heeft AnsaldoBreda niet overgenomen (er was geloof ik wel enige interesse om dat te doen, maar dat is afgeketst).
neuh. Het gebeurt vaker dat Alstom onderdelen voor Bombardiertreinen levert en andersom.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde los van die italianen dit soort dingen en hun fabriek, dit soort dingen
[ afbeelding ]
Zijn die bedrijven nu samen?
toch wel. Soms heb je gewoon een specialisme nodig dat je niet in huis hebt of om manier om een andere markt te betreden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat dan de opdrachtgever die dat bepaald? Of zoeken die bedrijven dan elkaar op? En kan je het dus eigenlijk geen concurrenten meer noemen?
Of gaat het om zo'n grote opdracht dat je meer productiecapaciteit nodig hebt dan dat je beschikbaar hebt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Soms heb je gewoon een specialisme nodig dat je niet in huis hebt of om manier om een andere markt te betreden.
De GBTO-tractieinstallatie in VIRM-1 wordt voor zover ik weet vervangen door een IGBT-variant afkomstig van Strukton...quote:In het geval van VIRM is Alstom ingeschakeld, omdat Alstom-onderdeel Holec bij de eerdere series DD-IRM al onderdelen leverde en het logisch is om alles technisch zoveel mogelijk gelijk te houden, zodat de treinen van verschillende deelseries onderling uitwisselbaar blijven.
ah. Ik dacht dat al die installaties van Holec/Alstom waren, maar dat klopt dan dus nietquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:43 schreef James1988 het volgende:
De GBTO-tractieinstallatie in VIRM-1 wordt voor zover ik weet vervangen door een IGBT-variant afkomstig van Strukton...
Interessant verhaal. Mijn eerste kennismaking met Holec was een bordje op een rotterdams metrostel. Een MG2 van Duewag of Werkspoor. Ik heb geen idee wat ze toen omgebouwd hebben, maar dat ding klonk toen een beetje zoals de eerste IRM klonk.Ik vond dat geluid ie maakte van het optrekken zo gaaf toen. Als iemand nog meer informatie heeft over de samenwerking tussen Holec en RET? Ik ben daar eigenlijk wel een beetje schieuwnierig naar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:06 schreef Duvel het volgende:
Het deel van Strukton dat die IGBT-installaties levert, is opgezet door mensen van Holec Ridderkerk. In 2000 is Traxis (de toenmalige naam van Holec Ridderkerk) overgenomen door Alstom. Alstom heeft het bedrijf toen effectief vermoord door alle kennis zo veel mogelijk naar Frankrijk te zuigen. Wie geen zin had om naar Frankrijk te verkassen, had geen werk, en zo kwam een belangrijk deel van de kennis van het bedrijf uiteindelijk bij Strukton terecht. Strukton Rolling Stock zit niet voor niets in Alblasserdam, op hemelsbreed 6 km afstand van waar ooit Holec Ridderkerk zat.
De nieuwe tractie-installaties worden dus nog steeds in de zelfde lijn gebouwd.
Een groot gedeelte van Strukton Rolling Stock, zit ook in Enschede, naar ik meen de service afdeling, Alblasserdam heeft de Engineering en de produktie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:06 schreef Duvel het volgende:
Het deel van Strukton dat die IGBT-installaties levert, is opgezet door mensen van Holec Ridderkerk. In 2000 is Traxis (de toenmalige naam van Holec Ridderkerk) overgenomen door Alstom. Alstom heeft het bedrijf toen effectief vermoord door alle kennis zo veel mogelijk naar Frankrijk te zuigen. Wie geen zin had om naar Frankrijk te verkassen, had geen werk, en zo kwam een belangrijk deel van de kennis van het bedrijf uiteindelijk bij Strukton terecht. Strukton Rolling Stock zit niet voor niets in Alblasserdam, op hemelsbreed 6 km afstand van waar ooit Holec Ridderkerk zat.
De nieuwe tractie-installaties worden dus nog steeds in de zelfde lijn gebouwd.
Jeuh, STIF kleurtjesquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef Bitlord het volgende:
De kleurstelling voor het nieuwe MF2000 metromaterieel van lijn 9 in Parijs is vernieuwd:
[ afbeelding ]
Ophanging was niet deugdelijk en de boel trilde anders dan anders of zo.quote:
Heb je er iets van gezegd?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gadverredame, er zit nu gewoon iemand te schijten in de RER B trein tussen station Charles de Gaulle 1/3 en station Charles de Gaulle 2!
Gaaf. Een Velaro met Ansaldobreda biesjes. Net of je van een Rolls de Flying Lady af sloopt en er een Lada-logo op plakt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Van Railjournal: de contractwaarde voor de Frecciarossa 1000 bedraagt ¤ 1,2 miljard voor 50 treinen. Omgerekend 24 miljoen euro per F1000.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. Een Velaro met Ansaldobreda biesjes. Net of je van een Rolls de Flying Lady af sloopt en er een Lada-logo op plakt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Complete Lijst
Beloning: ¤80.10 per item, heb wel zin in een zakcentje![]()
Ik ga morgen even de baan op![]()
Haha ik moet zeggen dat de SNCF het wel leuk aanpakt zo. Ook echt "À la recherche des wagons perdus"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
gefeliciteerdquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef Monopoly het volgende:
Zo, gisteren module basiskennis en vergunningen gemaakt voor het machinistenexamen!
Beide postief afgerond
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik heb besloten: Ik ga ook op jacht. Dat dubbeltje deed het hem.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beloning: ¤80.10 per item, heb wel zin in een zakcentje![]()
Ik neem aan dat jij je SOV bedoelt? Als je het NSR Weekend Vrij hebt, geldt dat uiteraard niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:53 schreef Dos37 het volgende:
2de paasdag toch gratis reizen met mijn weekend vrij abonnement.
http://www.facebook.com/p(...)389&total_comments=1.
eh, er staat er onder van wel ...quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je SOV bedoelt? Als je het NSR Weekend Vrij hebt, geldt dat uiteraard niet.
Scroll anders ekkes 2 cm naar beneden en lees de commentsquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je SOV bedoelt? Als je het NSR Weekend Vrij hebt, geldt dat uiteraard niet.
De Klantenservice van NS beweert anders dat je niet vrij reizen hebt met je NS Weekend Vrij.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Scroll anders ekkes 2 cm naar beneden en lees de comments.
Je moet heel erg ver zoeken om te vinden of het geldig is op feestdagen. Staat amper ergensquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
De NS mag dat wel duidelijker op haar site vermelden
Daar kon ik het dus nergens vinden inderdaad.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
De NS mag dat wel duidelijker op haar site vermelden
er staat wel dat er op feestdagen geen spitstijden gelden. Maar dat WeekendVrij dan helemaal vrij is kan ik niet vinden. Ik zie het morgen wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Je moet heel erg ver zoeken om te vinden of het geldig is op feestdagen. Staat amper ergens
Oh ja dinges. Nou ja vrijdag dusquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:12 schreef greavy het volgende:
Morgen is het donderdag Fles. Pas vrijdag is het goede vrijdag.
Ah, dat volk crosste de UT over. Doe je ze de groeten, in de Horst?:)quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef b2py het volgende:
Retourtje Hengelo maken voor de open dag van de Masters aldaar.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail aan onze klantenservice. Voor u hebben wij uw vraag bij de desbetreffende afdeling neergelegd, en een antwoord retour ontvangen.
De nieuwe abonnementen van de Nederlandse Spoorwegen hebben wij destijds geaccepteerd, en aan de reizigers gecommuniceerd dat er ¤10,00 borg ingehouden wordt, wat u bij het uitchecken uiteraard retour krijgt. Voor de reiziger wordt het ingewikkeld als er ineens geen borg meer nodig is. U heeft ons laten weten dat de nieuwe abonnementen met het Vrij-reizen kenmerk van de Nederlandse Spoorwegen geen borg meer eisen, wat ook het geval is bij de overige regionale vervoerders. Wij als Connexxion, volledig onafhankelijk van deze vervoerders, zijn niet verplicht mee te werken aan deze veranderingen in de voorwaarden. Voor het gebruiksgemak voor de reiziger om “vreemde” veranderingen te vermijden, blijft deze borg gehanteerd.
Uw vraag over de melding bij het in- en uitchecken op de CiCo’s kan ik u weinig over vertellen. De meldingen zijn voor de reiziger allemaal te begrijpen. Dit passen wij daarom ook niet aan.
Indien u verder nog vragen heeft, kunt u op dit bericht reageren.
Met vriendelijke groet,
Connexxion Klantenservice
we zijn dus dom volk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
Connexxion snapt niets van de OV-Chipkaart,
Ik had gemaild over de ¤10 borg die alleen daar nog geheven wordt bij de Vrij-abonnementen van NS, en over de meldingen "InOkNSWkndVrijE10Brg" en "UitOkNSWkndVrijE10BrgRet" ...
Dit mailtje kreeg ik terug:
[..]
Ze hadden dat gewoon gelijk moeten inbouwen als ze dat nu ineens wel wilden. Zeker bij Arriva en Breng in de achterhoek.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
De kosten voor het inbouwen en onderhouden van toiletten van Arriva en Hermes in de Achterhoek en xx op de Kippenlijn bedragen twintig miljoen euro.
http://www.gelderlander.n(...)n-per-stuk-1.3737138
tsja, dan hadden ze het maar in de concessie-eisen op moeten nemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hadden dat gewoon gelijk moeten inbouwen als ze dat nu ineens wel wilden. Zeker bij Arriva en Breng in de achterhoek.
nadenken is tegenwoordig verboden he. Dat weet je ook welquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
Of eerder nadenken, en niet na 3-4 maanden het ineens alsnog willen inbouwen.
Nee, toen de beste vrouw op zoek was naar een krantje om..nouja...van dattum te doen, stapte er een controleploeg in.quote:
Ik zag het voorbij komen op Facebook.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:41 schreef Alopex het volgende:
Waar is er nu te vinden dat Weekend Vrij ook op feestdagen geldt dan? Wel een mooi extraatje.
Ja, ze is eruit gehaald, maar ik heb het tafereel verder niet gadegeslagen want ik had een beetje haast. De trein is verder gereden met Bolus en al Parijs in. Weten we gelijk waar de B van RER B vandaan komt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
ik neem aan dat ze een prent heeft gekregen?
Hoe laat was dat?? Volgens mij heb ik die trein ook op de foto gezet toen ie langs spoor 3 kwamquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom zou je doorrijden tot het rode sein 100 meter verderop als je ook hier je trein neer kan zetten, genietend van het zonnetje en met uitzicht op de Skyline van Nederlands mooiste Hanzestad:
[ link | afbeelding ]
zo gek is dat idee niet eens en ik zie het er mogelijk nog wel van komen ook met VIRM-4. Enige nadeeltje is wel dat je dan bijvoorbeeld Amsterdam - Breda niet meer rechtstreeks via het HSL hoeft te hebben, want het heeft alleen nut als de treinen Den Haag - Eindhoven via HSL rijden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:49 schreef Sandrvich het volgende:
ChristenUnie wil dubbeldekkers op hogesnelheidslijn
beter gaan die lui zich weer bezighouden met hun andere sprookjes.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:49 schreef Sandrvich het volgende:
ChristenUnie wil dubbeldekkers op hogesnelheidslijn
binnenlandse dienst hequote:Op woensdag 27 maart 2013 20:50 schreef Duvel het volgende:
Hahaha, VIRM toegelaten krijgen in België! Het is in Nederland al praktisch buiten profiel en het is volkomen niet conform de huidige botsrichtlijnen.
quote:
quote:Om dat werkelijk gerealiseerd te krijgen, zouden de treinen ook toegelaten moeten worden op het Belgische spoor.
Haha, grappig!quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat was dat?? Volgens mij heb ik die trein ook op de foto gezet toen ie langs spoor 3 kwam18:25 zoiets?
dat is dus onzin en ik neem dit verhaal ook met een korreltje zout ivm komende maandagquote:
dan moeten die wat verbouwd wordenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:02 schreef Duvel het volgende:
Doe dan gewoon Desiro's homologeren voor Nederland.
Zoiets?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
beter gaan die lui zich weer bezighouden met hun andere sprookjes.
Detail, als ze 25kV en 3kV kunnen, is 1,5kV een vinkje in de software.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moeten die wat verbouwd worden
Ik stond op b2py te wachten die uit hengelo kwam. Daarna zijn we naar de Chinees gegaanquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Haha, grappig!
Ja, zoiets denk ik! Hij kwam vlak achter de dagelijkse afvaltrein aan de IJssel over.
dat is al beter ja.quote:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Haha, grappig!
Ja, zoiets denk ik! Hij kwam vlak achter de dagelijkse afvaltrein aan de IJssel over.
dan ben je er niet en dat weet je ook welquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Detail, als ze 25kV en 3kV kunnen, is 1,5kV een vinkje in de software.
Uggsquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Die kunnen echt niet ...
Oeh die kwam ik tegen toen ik onderweg was naar Flash vanuit Hengelo!quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom zou je doorrijden tot het rode sein 100 meter verderop als je ook hier je trein neer kan zetten, genietend van het zonnetje en met uitzicht op de Skyline van Nederlands mooiste Hanzestad:
[ link | afbeelding ]
toe maar lief treintje wiebele wiebelequote:Op woensdag 27 maart 2013 22:25 schreef James1988 het volgende:
VIRM is 3.020 mm breed, het Belgische kinematische omgrenzingsprofiel is 3.150 mm breed (in NL: 3.600 mm). Het kinematische profiel is van belang omdat er rekening moet worden gehouden met het schommelen, iets waar VIRM goed in is.
en dan in Rotterdam overstap op de IC Den Haag - Eindhoven via HSLquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:25 schreef James1988 het volgende:
VIRM over de HSL naar Vlissingen zie ik nog wel gebeuren
Die boog gaat er echt niet komen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:25 schreef James1988 het volgende:
VIRM naar België krijgen is inderdaad kansloos. De hoogte is niet zo zeer een probleem (immers, M6 is nóg hoger), maar de breedte wel. VIRM is 3.020 mm breed, het Belgische kinematische omgrenzingsprofiel is 3.150 mm breed (in NL: 3.600 mm). Het kinematische profiel is van belang omdat er rekening moet worden gehouden met het schommelen, iets waar VIRM goed in is.
VIRM over de HSL naar Vlissingen zie ik nog wel gebeuren, maar niet naar België. Een boogje bij Lage Zwaluwe is geen gek idee, het bespaart reizigers op Vlissingen - Rotterdam ongeveer 6 minuten, op Vlissingen - Amsterdam loopt de winst op tot 25 minuten. Dat is wel de moeite waard.
Dat denk ik wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus een VIRM slaat meer dan 7 centimeter uit naar beide kanten?
Waarom niet?quote:
te oudquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:54 schreef ArnosL het volgende:
ICMm dan? Nog behoorlijk comfortabel ook
Oh. Hoeveel jaar moeten die dingen nog mee gaan eigenlijk? Ze zijn nog niet lang geleden gereviseerd aan het interieur te zien.quote:
29 centimeter als ie wil. Je kan er gewoon aan beide kanten een stoeptegel op ducttapen en dan nog moet het kunnen. Maar dat is "wiebelruimte" die "nodig" is. Welk kutbedrijf maakt zo'n waardeloze trein man. AnsaldoGehaktstaaf of zoquote:
Ik ook niet, maar jij vindt het heerlijkquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom VIRM zo'n schommelboot is.
Alleen nog als het een VIRM-4 is, verder ben ik wel redelijk uitgekeken op het spul.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar jij vindt het heerlijk
Dit was weer zoiets wat niemand mocht weten of zo?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:11 schreef dennistd het volgende:
Vandaag de hele dag bij de Bentheimer Eisenbahn rondgelopen om de overbrenging van de 1315 te bekijken:
[ afbeelding ]KLOK-loc 1315 staat bij de Bentheimer Eisenbahn-werkplaats in Nordhorn Süd te wachten op een trein die hem naar Bad Bentheim zal brengen
[ afbeelding ]
BE-loc D20 in inmiddels gestart en komt voorbij de 1315 om voor vertrek nog wat wagons aan te haken
[ afbeelding ]
BE-loc D20 rangeert met een aantal gesloten wagens de hal binnen
[ afbeelding ]
BE-loc D20 en KLOK-loc 1315 komen met een korte goederentrein onderweg van Nordhorn Süd naar Bad Bentheim langs het buurtschap Isterberg
jaar of vijftien nogquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoeveel jaar moeten die dingen nog mee gaan eigenlijk? Ze zijn nog niet lang geleden gereviseerd aan het interieur te zien.
Deze heb ik tien minuten later door Deventer zien komen samen met Dr. Flash terwijl we op b2py aan het wachten warenquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom zou je doorrijden tot het rode sein 100 meter verderop als je ook hier je trein neer kan zetten, genietend van het zonnetje en met uitzicht op de Skyline van Nederlands mooiste Hanzestad:
[ link | afbeelding ]
Gaat de komende jaren in bij een Duits museumorganisatie staan. De reden is volgens mij dat de stallingsruimte voor museummat te duur is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het niet echt gevolgd, wat is nou het verhaal met die 1315? Wat gaat ermee gebeuren?
Wat echt vet ridicuul is (n) Ik snap dat niet alles in Blerick kan staan maar er moet toch wel een loods zijn waar dit gewoon mooi opgeslagen kan worden?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat de komende jaren in bij een Duits museumorganisatie staan. De reden is volgens mij dat de stallingsruimte voor museummat te duur is.
Alleen Amersfoort is er nog, maar daar zit de NS nog voor een deel en de rest van de loodsen daar worden ook al gebruikt door andere organisaties. Meer overdekte ruimte is er op dit moment gewoon niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat echt vet ridicuul is (n) Ik snap dat niet alles in Blerick kan staan maar er moet toch wel een loods zijn waar dit gewoon mooi opgeslagen kan worden?
Laat ik het dan anders stellen; het moet toch echt heel goedkoop kunnen zijn om ergens een paar sporen te overdekken met camerabewaking (bijna kosteloos via internet) en alles.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amersfoort is er nog, maar daar zit de NS nog voor een deel en de rest van de loodsen daar worden ook al gebruikt door andere organisaties. Meer overdekte ruimte is er op dit moment gewoon niet.
Die KBA komt als een negatieve raket uit de bus. De kosten voor aanleg zijn veeeeeeeeel hoger dan dat het oplevert. Er moet namelijk weer een losse ic naar Dordrecht worden ingelegd, sprinter frequentie verdubbeling. Kost veeel meer dan dat die ook veel kostende aansluiting opleverd.quote:
De NS KAN NIET, NOOIT, materiaal in een overdekte loods hebben staan zolang er op diverse lijnen ZO veel materieeltekort is. NOOIT.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amersfoort is er nog, maar daar zit de NS nog voor een deel
Heb je per uur echt 6 IC's + 4 sprinters nodig tussen Rotterdam en Dordrecht? Dat durf ik te betwijfelen. Dat kan, denk ik, ook wel met 4+4 (2x IC Venlo - Den Haag, 2x Den Haag - Dordrecht - Roosendaal, 2x Den Haag - Dordrecht - Breda)quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Die KBA komt als een negatieve raket uit de bus. De kosten voor aanleg zijn veeeeeeeeel hoger dan dat het oplevert. Er moet namelijk weer een losse ic naar Dordrecht worden ingelegd, sprinter frequentie verdubbeling. Kost veeel meer dan dat die ook veel kostende aansluiting opleverd.
het te koop staande overtollige DM'90 bijvoorbeeldquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De NS KAN NIET, NOOIT, materiaal in een overdekte loods hebben staan zolang er op diverse lijnen ZO veel materieeltekort is. NOOIT.
Die er eerst uit stampen dus. Hup, ga je werk eens doen, dat idee.
Kan je dat eens uitleggen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Detail, als ze 25kV en 3kV kunnen, is 1,5kV een vinkje in de software.
Dit soort Champion's League brainlessness is diagnostisch voor NS-kader. Chapeau.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat lijkt me niet echt bepaald relevant voor wel of niet een materieeltekort hebben.
Zelfs met 4 ICs en 4 sprinters per uur heeft Dordrecht nog steeds uitstekende verbindingen met de Randstad. 2 ICs minder is een verslechtering, maar aan de andere kant zouden veel reizigers ervan profiteren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Ik denk het wel. Zeker met de potentie die Dordrecht heeft en moet houden. Als je mensen die verbinding afneemt zie je ze nooit meer terug.
Het aanleggen van een aftakking zal inderdaad niet goedkoop zijn. Hogesnelheidswissels, kunstwerken, nog een spanningssluis erbij, de hele rataplan. Wat de MKBA-score daarvan zal zijn durf ik niet te zeggen omdat ik de gevolgen ervan niet ken.quote:Maar ik heb liever dat je reageert op het punt over die aftakking, waar het echt over ging
Dat is dan weer te karig, er is wel degelijk een intercityverbinding tussen Rotterdam, Dordrecht en de Brabantse stedenrij nodig. 2x per uur een sprinter Den Haag - Breda gaat niet voldoende zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Doorgaande verbinding Rotterdam - Breda - Eindhoven biedt je via de HSL
IC via conventioneel spoor kan imo slechts in de spitsen uit. Doorgaande reizigers vang je via de HSL af. Moet kunnen als de toeslag vervaltquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is dan weer te karig, er is wel degelijk een intercityverbinding tussen Rotterdam, Dordrecht en de Brabantse stedenrij nodig. 2x per uur een sprinter Den Haag - Breda gaat niet voldoende zijn.
Ik reis daar ook wel eens buiten de spits, genoeg reizigers Dordrecht <-> Brabant. Met alleen een sprinter doe je reizigers echt tekort.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IC via conventioneel spoor kan imo slechts in de spitsen uit.
Misschien, maar wat is dan nog de meerwaarde van de Fyra als er ook al een toeslagvrije IC rijdt? De IC is net zo snel, comfortabeler dan de Fyra (V250 vind ik niet comfortabel), en daarnaast heb je ook nog eens wifi (in het geval van Koploper of VIRM).quote:Doorgaande reizigers vang je via de HSL af. Moet kunnen als de toeslag vervalt
mja, die stopper is buiten de spits daar echt vrij leeg.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik reis daar ook wel eens buiten de spits, genoeg reizigers Dordrecht <-> Brabant. Met alleen een sprinter doe je reizigers echt tekort.
V250 alleen inzetten richting België. Binnenlandse dienst met binnenlands materieel uitvoerenquote:[..]
Misschien, maar wat is dan nog de meerwaarde van de Fyra als er ook al een toeslagvrije IC rijdt? De IC is net zo snel, comfortabeler dan de Fyra (V250 vind ik niet comfortabel), en daarnaast heb je ook nog eens wifi (in het geval van Koploper of VIRM).
Daar hebben we dan iets teveel stellen voor toch? Als het allemaal goed komt met de V250 dan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
V250 alleen inzetten richting België.
Als er 3 van de 16 goedgekeurd worden is het al heel wat inderdaad jaquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daar hebben we dan iets teveel stellen voor toch? Als het allemaal goed komt met de V250 dan.
Lage Zwaluwe en Breda-Prinsenbeek zijn geen wereldstations, de frequentie is buiten de spits ook zo dermate droevig dat het niet eens interessant is om de trein te nemen. Trein missen = uur wachten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die stopper is buiten de spits daar echt vrij leeg.
Joepie. Gaat sowieso niet gebeuren, want die ombouw kost geld.quote:V250 alleen inzetten richting België. Binnenlandse dienst met binnenlands materieel uitvoeren
VIRM
Dat rijdt er nu inmiddels al 3,5 jaar. Een enorm succes is dat niet bepaald te noemen...quote:ICRm+Traxx
Rotterdam - Zwolle via de HSL en de Hanzelijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daar hebben we dan iets teveel stellen voor toch? Als het allemaal goed komt met de V250 dan.
Bij mijn weten heeft NSR er negen afgenomen. Dat is een magisch getal, want met die negen kun je precies een fatsoenlijke uursdienst met België via de HSL onderhouden en nog reserve hebben ook.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Daar hebben we dan iets teveel stellen voor toch? Als het allemaal goed komt met de V250 dan.
Zo gezegd klinkt dat eigenlijk best wel als een prima optie. Behalve dan dat we voor de binnenlandse dienst geen fatsoenlijk alternatief meer hebben, want TRAXX + ICRm is nog altijd niet betrouwbaar genoeg.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft NSR er negen afgenomen. Dat is een magisch getal, want met die negen kun je precies een fatsoenlijke uursdienst met België via de HSL onderhouden en nog reserve hebben ook.
Dat de rest van de Italiaanse meuk niet afgenomen wordt is best een reëel scenario.
Hoe snel ging SM'90 ook alweer naar de sloper?quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft NSR er negen afgenomen. Dat is een magisch getal, want met die negen kun je precies een fatsoenlijke uursdienst met België via de HSL onderhouden en nog reserve hebben ook.
Dat de rest van de Italiaanse meuk niet afgenomen wordt is best een reëel scenario.
Wie heeft dan ooit bedacht dat er 20 moesten komen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:24 schreef Peterselieman het volgende:
met die negen kun je precies een fatsoenlijke uursdienst met België via de HSL onderhouden en nog reserve hebben ook.
True, maar is de potentie er wel voor meer? Dat vraag ik me echt afquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lage Zwaluwe en Breda-Prinsenbeek zijn geen wereldstations, de frequentie is buiten de spits ook zo dermate droevig dat het niet eens interessant is om de trein te nemen. Trein missen = uur wachten.
Toch zie ik het er nog wel van komenquote:Joepie. Gaat sowieso niet gebeuren, want die ombouw kost geld.
Is dan ook een kortetermijnoplossing.quote:Dat rijdt er nu inmiddels al 3,5 jaar. Een enorm succes is dat niet bepaald te noemen...
is niet echt een aantrekkelijke rijtijdwinst.quote:Rotterdam - Zwolle via de HSL en de Hanzelijn?
Nee niet als je in Zwolle een kwartier stil gaat staan nee. Wilnie = Kanniequote:Op donderdag 28 maart 2013 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
is niet echt een aantrekkelijke rijtijdwinst.
Heeft nog best lang geduurd voor een proefserie die veel problemen veroorzaaktequote:Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef James1988 het volgende:
Hoe snel ging SM'90 ook alweer naar de sloper?
Denk het niet. Prinsenbeek wordt al door stadsbussen 2 en 6 bediend, en Lage Zwaluwe? Tsja. die kun je eigenlijk allebei wel sluiten en met bussen bedienen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
True, maar is de potentie er wel voor meer? Dat vraag ik me echt af
Voor 3,5 jaar en wie weet hoe veel langer nogquote:Is dan ook een kortetermijnoplossing.
Uit de contracten van de HSA die gesloten zijn met de opdrachtgever van de concessie vloeide voort dat er 20 stellen nodig zijn om de bedachte dienst uit te voeren. Inmiddels bestaat de concessie alleen nog op papier en wordt NSR met geld van de NS overeind gehouden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie heeft dan ooit bedacht dat er 20 moesten komen?
Of je zou de doorgetrokken stopper Weert - Tilburg buiten de spits in Lage Zwaluwe moeten laten keren. Geen idee of deze aan zou kunnen sluiten op de stopper Roosendaal - Dordrechtquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk het niet. Prinsenbeek wordt al door stadsbussen 2 en 6 bediend, en Lage Zwaluwe? Tsja. die kun je eigenlijk allebei wel sluiten en met bussen bedienen.
Voor alle oorspronkelijk beloofde diensten heb je er 20 nodig.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie heeft dan ooit bedacht dat er 20 moesten komen?
Ik denk dat je beter de sprinter kunt opheffen en de IC kunt laten stoppen op al die stations, dan de verbinding Dordrecht - Breda reduceren tot een kutverbinding "want de HSL heb je voor doorgaande reizen." Daar heb je namelijk niks aan vanuit Dordrecht.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
True, maar is de potentie er wel voor meer? Dat vraag ik me echt af
Als de overheid betaalt, ja. Anders zal NS er niet aan beginnen.quote:[..]
Toch zie ik het er nog wel van komen
Zo was het oorspronkelijk gepland. Inmiddels is het niet ondenkbaar dat ICRm + Traxx tot 2025 blijft rijden, al zal dat afhangen van hoeveel V250 er uiteindelijk komt.quote:[..]
Is dan ook een kortetermijnoplossing.
~25 minuten op Rotterdam - Schiphol, 5 minuten op Lelystad - Zwolle = 30 minuten. Toch net een leuke winstquote:[..]
is niet echt een aantrekkelijke rijtijdwinst.
Dat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee niet als je in Zwolle een kwartier stil gaat staan nee. Wilnie = Kannie
V250 is een kleine serie van een leverancier die niet bekend staat om kwaliteitsspul, dus de onderhoudskosten zullen wel ontzettend hoog zijn. Het zou mij niet verbazen als het spul in 2025 de shredder in verdwijnt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft nog best lang geduurd voor een proefserie die veel problemen veroorzaakte
De sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit laten doorrijden naar Breda en Dordrecht is nog niet eens zo'n slecht idee. In Breda ben je dan van een kerende treinserie af, en je verhoogt de frequentie in Brabant.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of je zou de doorgetrokken stopper Weert - Tilburg buiten de spits in Lage Zwaluwe moeten laten keren. Geen idee of deze aan zou kunnen sluiten op de stopper Roosendaal - Dordrecht
Daar wordt die rit meer dan 2 keer zo lang vanquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
De sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit laten doorrijden naar Breda en Dordrecht is nog niet eens zo'n slecht idee. In Breda ben je dan van een kerende treinserie af, en je verhoogt de frequentie in Brabant.
Het kan iig interessante keuzes opleverenquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je beter de sprinter kunt opheffen en de IC kunt laten stoppen op al die stations, dan de verbinding Dordrecht - Breda reduceren tot een kutverbinding "want de HSL heb je voor doorgaande reizen." Daar heb je namelijk niks aan vanuit Dordrecht.
Maar, zoals Fles zegt: als je Prinsenbeek sluit mis je er niks aan.
concessie-eisen goed opstellen en dan mag de NS beslissen wat te doen. Hopelijk is het stuk beter dan het 'beleidsstuk' dat er eerder lag.quote:Als de overheid betaalt, ja. Anders zal NS er niet aan beginnen.
Het is nog afwachten over nieuws over de dodo's ja. Ik acht het echt niet ondenkbaar dat het bij de negen afgenomen stellen blijft, als dat financieel aantrekkelijker is dan meer stellen overnemen.quote:Zo was het oorspronkelijk gepland. Inmiddels is het niet ondenkbaar dat ICRm + Traxx tot 2025 blijft rijden, al zal dat afhangen van hoeveel V250 er uiteindelijk komt.
je rekent met de verkeerde verbinding. Winst is veel kleiner, omdat je met de verbinding over Utrecht moet rekenen.quote:~25 minuten op Rotterdam - Schiphol, 5 minuten op Lelystad - Zwolle = 30 minuten. Toch net een leuke winst
2025 is nog wel even wegquote:V250 is een kleine serie van een leverancier die niet bekend staat om kwaliteitsspul, dus de onderhoudskosten zullen wel ontzettend hoog zijn. Het zou mij niet verbazen als het spul in 2025 de shredder in verdwijnt.
Ach, die V'tjes zijn toch wel aan vervanging toequote:Op donderdag 28 maart 2013 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar wordt die rit meer dan 2 keer zo lang vanDus dan heb je ipv 4 ineens 10 stellen nodig voor een halfuursdienst of zo.
Het plan is om de trein sowieso naar Breda door te trekken en dan is het een kleine stap om dat nog iets verder op te rekken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
De sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit laten doorrijden naar Breda en Dordrecht is nog niet eens zo'n slecht idee. In Breda ben je dan van een kerende treinserie af, en je verhoogt de frequentie in Brabant.
Verwacht er niet te veel van. NS kan goed lobby'en in Den Haag, en zolang de betrokken ambtenaren ervan zijn overtuigd dat ze een goed beleidsstuk aan het maken zijn, wordt het niks. De Rijksoverheid kan beter in de leer gaan bij de decentrale overheden, die kunnen het een stuk beter.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
concessie-eisen goed opstellen en dan mag de NS beslissen wat te doen. Hopelijk is het stuk beter dan het 'beleidsstuk' dat er eerder lag.
Dat klopt. Mijn vermoeden is dat NS wel alle 16 stellen zal gaan afnemen (NS heeft nu al 20% korting weten te bedingen) maar dat NMBS zal annuleren.quote:[..]
Het is nog afwachten over nieuws over de dodo's ja. Ik acht het echt niet ondenkbaar dat het bij de negen afgenomen stellen blijft, als dat financieel aantrekkelijker is dan meer stellen overnemen.
Goed punt.quote:[..]
je rekent met de verkeerde verbinding. Winst is veel kleiner, omdat je met de verbinding over Utrecht moet rekenen.
Klopt, dat duurt nog wel even. De oudste TGVs stammen uit 1980 en rijden nog steeds rond, tegen alle verwachtingen. De stellen krijgen zelfs een tweede leven na hun TGV-diensten: ze gaan de intercitydienst in.quote:[..]
2025 is nog wel even weg
quote:Plan voor spoorlijn Staphorst - Kampen
woensdag 27 maart 2013
Zwolle - In dit jaar zal, bij voldoende steun, een stichting worden opgericht, die zich voornamelijk zal bezighouden met het verbeteren van het Openbaar Vervoer in de regio Staphorst-Rouveen-Zwartsluis-Hasselt-Genemuiden-Kampen. De ontwikkelingen rondom het ‘Kamperlijntje’ en de mogelijke terugkeer van een station in Staphorst zetten de initiatiefnemer op het idee om met die informatie aan de slag te gaan.
Bij voldoende steun zal de stichting het gesprek aangaan met het Rijk, de provincie en gemeenten om op termijn een spoorlijn Zwolle-Staphorst-Rouveen-Zwartsluis-Hasselt-Genemuiden-Kampen (-Zwolle) te realiseren. Als de stichting eenmaal is opgericht zal dit plan dieper uitgewerkt worden. Om het maatschappelijk draagvlak te meten is er een website aangemaakt. Eenieder wordt verzocht zijn mening te geven over de stichting op http://meerspoor.webnode.nl/. Ook mensen die zich binnen deze stichting verdienstelijk willen maken, en willen helpen bij de realisatie van de plannen worden opgeroepen om zich aan te melden bij meerspoor@gmail.com.
Als er in heel Nederland materieel genoeg is maar het wordt niet goed ingezet dan is er dus geen materieeltekort maar sprake van slecht inzetten van je middelen. Zomaar meer treinen bijbestellen omdat er een materieeltekort zou zijn is juist brainless en weggooien van geld.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit soort Champion's League brainlessness is diagnostisch voor NS-kader. Chapeau.
Ik mis de Railhoppersquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe snel ging SM'90 ook alweer naar de sloper?
Bij alleen een station in Staphorst zou die op zondag al niet bedient worden, maar bij deze lijn zou de hele lijn op zondag stilliggenquote:
inderdaad. Het lijkt erop dat de NS hun kerntaak weer meer verkwanselt en wat is belangrijker? treintjes rijden of reizigers vervoeren?quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:24 schreef DriekOplopers het volgende:
NS neemt alles en iedereen in de maling met kletsverhaal over geldgebrek dat fatsoenlijke kwaliteit in de weg zou staan: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
station Staphorst mag alleen op zondag worden bediendquote:Op donderdag 28 maart 2013 08:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij alleen een station in Staphorst zou die op zondag al niet bedient worden, maar bij deze lijn zou de hele lijn op zondag stilliggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
station Staphorst mag alleen op zondag worden bediendVoor de kerkgangersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gewonnen door wie, en wat gaat erop gezet worden?quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die veiling van de naam op de Arriva-trein heeft 64.500 euro opgebracht
door een persoon en de naam Warchild zal er op gezet gaan wordenquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewonnen door wie, en wat gaat erop gezet worden?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door een persoon en de naam Warchild zal er op gezet gaan worden
Oh, een vinkjequote:
Mijn vraag was eerder een echte lekenvraag over voltage, voor mij zit er een enorm verschil tussen die spanningen en ik begrijp niet waaromquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:10 schreef Duvel het volgende:
Nou ja, mijn boude stelling is dat als een trein 25kV en 3kV kan, dat 1,5kV dan lang zo moeilijk niet is, omdat ie al een converter aan boord heeft om gelijkspanning om te vormen naar iets waar de motoren wat mee kunnen.
Ja precies. Wie gaat daar dan roestrijden? Of komt er een wetswijziging dat er op zondag niet aan roestrijden gedaan hoeft te worden?quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij alleen een station in Staphorst zou die op zondag al niet bedient worden, maar bij deze lijn zou de hele lijn op zondag stilliggen
Zeker. Maar als er ergens treinen stof staan te vangen in een loods en ergens anders mensen moeten staan, dan moet daar eerst wat aan gedaan worden natuurlijk. Daarom: zolang er ERGENS mensen staan, kan er nooit een trein stof staan te vangen in een loodsquote:Op donderdag 28 maart 2013 08:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als er in heel Nederland materieel genoeg is maar het wordt niet goed ingezet dan is er dus geen materieeltekort maar sprake van slecht inzetten van je middelen. Zomaar meer treinen bijbestellen omdat er een materieeltekort zou zijn is juist brainless en weggooien van geld.
DDM1, 13 stammen DDAR, vroegtijdig aan de kant geparkeerd plan V.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker. Maar als er ergens treinen stof staan te vangen in een loods en ergens anders mensen moeten staan, dan moet daar eerst wat aan gedaan worden natuurlijk. Daarom: zolang er ERGENS mensen staan, kan er nooit een trein stof staan te vangen in een loods
Ik weet niet of dit komt door mijn tweet maar ik vind het wel positief!twitter:bgdeboer twitterde op donderdag 28-03-2013 om 10:06:36Spoorbedrijf Eurostat ziet af van initiatief om Nl aan te takken op hogesnelheidslijn? Te duur? Is slechte ontwikkeling. Ik dien vragen in reageer retweet
DDZ mag geen 160...quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:33 schreef eti het volgende:
Gaat het inderdaad over VIRM als in het artikel staat dat de CU de 'nieuwste dubbeldekkers' ook in België wil laten rijden? En niet over NID/DDZ oftewel de verherbouwde nieuwe oude dubbeldekkers? Die passen in elk geval wat netter in de meeste profielen lijkt me zo.
De reden dat dat allemaal aan de kant staat is voornamelijk bedrijfseconomisch, wat bevestigt dat het NS niet te doen is om de klant. Er is immers geld zat, ze willen het alleen niet aan de juiste zaken uitgeven.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
DDM1, 13 stammen DDAR, vroegtijdig aan de kant geparkeerd plan V.
Ja, zoiets maar dan lomper, plus dat er nog een blokje achter moet om de motoren te regelen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mijn vraag was eerder een echte lekenvraag over voltage, voor mij zit er een enorm verschil tussen die spanningen en ik begrijp niet waarom.
Even los van het feit dat een trein inprincipe de instrumenten aan boord heeft en dat dus alleen maar aangezet hoeft te worden, is iets wat ik klakkeloos aanneem. Das dan gewoon zoiets, maar dan in het groot
[ afbeelding ]
Huh? Kijk eens op de kaart... ik heb deze lijn even grof ingetekend, http://goo.gl/maps/s4avOquote:een spoorlijn Zwolle-Staphorst-Rouveen-Zwartsluis-Hasselt-Genemuiden-Kampen
Op de HSL is helemaal geen sprake marktwerking. De prijs die NS bood voor die concessie ligt ver boven de marktwaarde ervan. Maar ja, een marktconforme prijs dat vond de minister nu eenmaal veel te weinig.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:56 schreef lyolyrc het volgende:
Marktwerking wil niet zeggen dat het duur moet zijn. Sterker nog ik kan me zomaar voorstellen dat er expres een hoog tarief op gebruik van de HSL is gezet om die af te schermen voor concurrenten, wat het omgekeerde is van marktwerking.
1 april-grap?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:55 schreef eti het volgende:
[..]
Huh? Kijk eens op de kaart... ik heb deze lijn even grof ingetekend, http://goo.gl/maps/s4avO
Slaat niet echt ergens op, zo'n parcours.
och, er zijn best wel veel bochtige treinlijnen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Naja, het 'parcours' is een beetje bochtig enzo.
Ze praten elkaar lekker tegen daar bij de NStwitter:NS_online twitterde op donderdag 28-03-2013 om 09:39:13@MarliesNoltes Je kunt met Weekend Vrij niet gratis reizen op 2e Paasdag, wel de hele dag met 40% korting. ^TS reageer retweet
zijn voor het spoorwegmuseumquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:40 schreef Fiorano het volgende:
Zag op Amersfoort 2 groene rode kruis wagons. Nog nooit eerder gezien. Zaten achter een schenker lok volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |