Dat is tegenwoordig standaardquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:45 schreef _JdM_ het volgende:
Top. IC van 12.45 uit Enschede richting Den Haag met een solo ICM-III'tje. Staanplaatsen,bij vertrek
Bovenleiding heeft meestal maar één spanning toch?quote:
Nee, dat geldt alleen voor treinbeveiliging. Er zijn wel genormeerde tractiespanningen, maar daar is 1500 Vdc er eentje van.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:35 schreef V2 het volgende:
Dat is toch verplicht bij alle nieuwbouw tegenwoordig? Europese regels ofzo?
Mwoa. De keren dat EN de Pimpel omgeleid wordt EN ik toevallig met de Pimpel wil, tegelijk? Eén keertje per jaar, hooguit. Ik zal er niet zo van wakker liggen denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:31 schreef ReisT het volgende:
Ook handig als de Pimpel-expres omgeleid moet worden (al zullen inwoners van Deventer daar dan niet zo blij mee zijn).
Niet alleen daar, denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa. De keren dat EN de Pimpel omgeleid wordt EN ik toevallig met de Pimpel wil, tegelijk? Eén keertje per jaar, hooguit. Ik zal er niet zo van wakker liggen denk ik.
Wel is het natuurlijk wat minder als ze dan bij werkzaamheden ALLE IC's bovenlangs gaan gooien, dan ontstaat er wel een soort probleem hier
Ja, ook in van die verwaarloosbare oorden als Apeldoorn of Zutphen. BOEJUHquote:
Hier heb ik keurig alle info met bronnen hier al gepost, meten lezen is weten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat Klaasje hier meer uitleg over kan geven, ik ben het deels alweer vergeten maar de bottleneck ligt niet bij Delft of Delft Zuid.
Omdat ik niet weet waar de 3500 zou moeten rijden misschien?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Waarom rijden er drie gekoppelde plan v's in de 3500 en rijd deze niet verder dan eindhoven?
bronquote:Treinserie 3500 is in NS-dienstregeling 2013 de Intercity tussen Schiphol, Utrecht Centraal, Eindhoven en Heerlen.
quote:. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Je kan dan ook de IC's Zwolle-Enschede opheffen en vervangen door die omgeleide treinen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:54 schreef Duvel het volgende:
Ik dacht meer aan overbelasting van de omleidingsroute, eigenlijk.
Iets zegt mij dat dit binnen nu en dertig jaar niet gaat gebeuren. Er is volgens Ton Elias geeneens geld om de N35 op te waarderen naar snelweg. Laat staan dat er dan geld is voor het opwaarderen van de spoorlijn. Zou mooi zijn als het kon, maar ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
De provincie is nu wel aan het onderzoeken of ze Zwolle-Wierden kunnen elektrificeren en (deels) verdubbelen om er dan een intercity Zwolle-Enschede over te laten rijden.
Provincie Overijssel zwemt in het geld.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:14 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dit binnen nu en dertig jaar niet gaat gebeuren. Er is volgens Ton Elias geeneens geld om de N35 op te waarderen naar snelweg. Laat staan dat er dan geld is voor het opwaarderen van de spoorlijn. Zou mooi zijn als het kon, maar ik betwijfel het.
Je kunt ook patat eten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je kan dan ook de IC's Zwolle-Enschede opheffen en vervangen door die omgeleide treinen.
Laten ze eerst het Kamperlijntje maar upgraden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:27 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Provincie Overijssel zwemt in het geld.
Snap daar het nut niet van, het voldoet toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Laten ze eerst het Kamperlijntje maar upgraden.
Friet!quote:
quote:
Held!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
old skool, heb jij geen Roomba dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
Waardeloos, kind stelt een legitieme vraag, die moet gewoon beantwoorden. Als je het niet weet, dat zoeken we thuis op, of gewoon gelijk op wikipedia opzoeken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:21 schreef eti het volgende:
Even in reactie op die jengelende kinderen in het vorige topic: Kinderen die zich misdragen, da's natuurlijk nooit fijn. Maar ik zelf irriteer me vaak vooral mateloos aan ouders.
Een kind zit te vertellen: Kijk, een koe. Kijk, weet ik veel wat. En waarom is weet ik veel blabla?
Nou ja, niks aan het handje dus.
Maar dan de ouders, heel saggerijnig en veel harder dan het kind: Ssst! Stil nou! Doe nou eens stil! Ik heb het je nog zo gezegd! Anders gaan we nooit meer! En dan mag je niet!
Precies dat doe ik wij ook niet, ik wil ook geen gejengel aan mijn kop in de stiltecoupe. Het is niet dat ons exemplaar per se lawaai moet maken maar ze zijn weleens (gelukkig) spontaan vergeten dat ze stil moeten zijn, het blijven wel kinderen. Dus geen stiltecoupe met jr.quote:Op zo'n moment kan ik die moeder de nek wel omdraaien. Iemand die zich normaal gedraagt, daar kan ik me niet aan ergeren. Maar mensen die maar blijven zitten vitten, dat vind ik vreselijk.
Zelf ga ik trouwens nooit met mijn kinderen in de siltecoupé zitten. Hoewel de NS het me niet makkelijk maakt met die doorzichtige stickers die je pas ziet als je je eenmaal hebt geïnstalleerd.
In die bloedirritante kutreclame voor frituurvet uit de jaren '80.quote:
Met Pommesquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
een leuke foto is daarentegen altijd welkom
Zolang gasten blijven etteren dat hun BMW of Mercedes beter is blijf je dat gezanik om patat en friet houden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En nou is het klaar ja!![]()
[ afbeelding ]
Bram Ladage?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Pommes is het eerste Duitse woord wat Bram kende
Ik ken mindere voorbeeldenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Pommes is het eerste Duitse woord wat Bram kende
Mijn Bram, de Bram, uber-Bram, King of Brams!quote:
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt volgens mij bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!quote:
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!
???quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?
Interessante hypothese, maar waar zouden ze dan bier/pils zeggen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt volgens mij bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!
Fles komt net als ik uit Noord-Brabant vandaar friet![]()
Brussel is niet ingekleurdquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef bork het volgende:
[..]
???
Ik snap het niet.
Het is trouwens erg simpel het product heet patates-frites en in de loop van de jaren is het links en rechts verhaspelt.
Daar heet het بطاطسquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?
Je kan niet zeggzn dat ik mn best niet doequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
bier/biertje boven de grote rivieren, pilsje/pintje beneden de grote rivieren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessante hypothese, maar waar zouden ze dan bier/pils zeggen?
Anders?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
Ik zeg toch ook vanaf minimaal het volgende topic?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
Anders?
We zijn altijd lief en netjes mogen we niet even een zijspoor nemen.
Discussie is hier wel degelijk onderbouwd en hier zijn de woorden patat en friet niet onderhevig aan inflatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef Toto69 het volgende:
Jammer dat zelfs in dit topic friet/patat ter sprake komt, dit topic heeft normaal wel een leuk niveau. Jammer.
mm, ik heb vandaag nog voor een groep ouders vurig staan betogen dat belonen beter is dan straffen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:14 schreef Anne het volgende:
Trienen![]()
![]()
! Ik bedoelde natuurlijk treinen!
[..]
Ik zeg toch ook vanaf minimaal het volgende topic?
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS dochter Abellio wint regionale treindienst Arnhem - Düsseldorf
vrijdag 22 maart 2013
NS dochter Abellio heeft de Duitse concessie Niederrhein gewonnen. Dat is vrijdag door het Verkehrsverbund Rhein Ruhr (VRR) bekend gemaakt. De nieuwe concessie start eind december 2016 en heeft een looptijd van 12 jaar. Onderdeel van de concessie is de treindienst Emmerich - Düsseldorf (RB 35), die vanaf 2017 moet gaan rijden vanaf Arnhem.
Ook de treindienst Mönchengladbach – Wese (RB 33) is onderdeel van de concessie. Voor de verlenging van de treindienst Emmerich - Düsseldorf naar Arnhem zal er ook een financiële bijdrage nodig zijn van de Stadsregio Arnhem Nijmegen en van de provincie Gelderland. Volgens de VRR zijn die ook bereid een financiële bijdrage te leveren.
De benodigde treinen voor de concessie zullen eigendom blijven van het verkeersverbond, Abellio zal de treinen van de VRR leasen. Abellio won recentelijk ook al een concessie in Oost-Duitsland. Het gaat om treinen in de deelstaat Thüringen en Saksen-Anhalt. Die concessie gaat per december 2015 in.
Abellio is nu al actief in Groot-Brittannië, Tsjechië en in een ander deel van Duitsland. Ook Qbuzz en de HTM deal vallen onder de dochter Abellio. In totaal vervoert Abellio dagelijks meer dan 1 miljoen trein- en busreizigers.
Het is een truc. Zo scheid je de goeden van de kwaden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef Toto69 het volgende:
Jammer dat zelfs in dit topic friet/patat ter sprake komt, dit topic heeft normaal wel een leuk niveau. Jammer.
wat zul je blij zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
geen idee. Ik drink altijd een pot bierquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:06 schreef eti het volgende:
En waar ligt ook weer de Vaasje/Amsterdammertje grens?
Nemen we mee!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:06 schreef eti het volgende:
En waar ligt ook weer de Vaasje/Amsterdammertje grens?
Ik dacht dat jullie alleen Beerenburger dronken of dat spul van die weduwe Joustra ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. Ik drink altijd een pot bier
neuhquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef bork het volgende:
Ik dacht dat jullie alleen Beerenburger dronken of dat spul van die weduwe Joustra ofzo.
Dat kwam hier 6 maanden geleden al een keer langs, zonder filmpje weliswaarquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef TwanTwan het volgende:
Van nos.nl: Deense Fyra op Libisch spoor
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar drie verschillende kleuren Stadler-neusjes is ook wel grappig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zo leuk zijn als ze met NS-kleurstelling gaan rijden.
Cadeautje van Berlusconi aan Khadaffiquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:03 schreef ArnosL het volgende:
Is die trein op de verkeerde plaats afgeleverd of hebben de Denen die verkocht? Lekker nuttig trouwens zo'n stukje van 600 meter spoor
Behalve dan dat de lijn langs een grote VINEX-wijk in Zwolle Noordwest rijdt, er ruimte zat is voor station maar t dieseltje er met honderd langsknalt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:19 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Snap daar het nut niet van, het voldoet toch?
Net of jou het wat boeitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
Ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wisten jullie dat er 6 van de huidige 13 wissels overblijven op Assen? en dat ze spoor 1 weer gaan gebruiken voor stoppende treinen vanuit groningen? En dat ze perron 1 dus gaan verlengen tot 340 meter?
ben benieuwd of ze die stomme wissel van spoor 1 naar spoor 2 richting beilen gaan verwijderen zodat je vanaf spoor 1 gewoon op spoor 1 kan blijven.quote:
ja. Hoeven minder mensen het spoor over te steken richting busstationquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wisten jullie dat er 6 van de huidige 13 wissels overblijven op Assen? en dat ze spoor 1 weer gaan gebruiken voor stoppende treinen vanuit groningen? En dat ze perron 1 dus gaan verlengen tot 340 meter?
snap alleen niet waarom ze de tunnel 3 meter breder gaan maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Hoeven minder mensen het spoor over te steken richting busstation
Nuttig cadeauquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Cadeautje van Berlusconi aan Khadaffi
Er waren uitgebreide plannen om Libië weer van een spoorwegnetwerk te voorzien, wellicht had het daar iets mee te maken (als symbolische steun in de rug/aftrap/whatever). De aanleg was zelfs al begonnen, maar door de burgeroorlog is het helemaal stil komen te liggen.quote:
http://ing.dk/artikel/ic4(...)e-til-gaddafi-116631quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef TwanTwan het volgende:
Van nos.nl: Deense Fyra op Libisch spoor
Ah ok, is niet veel van gekomen tot nu toe in ieder geval. Zal ook wel niet de komende tijd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er waren veel plannen om Libië weer van een spoorwegnetwerk te voorzien, wellicht had het daar iets mee te maken (als symbolische steun in de rug/aftrap/whatever).
Ben benieuwd of ik maandag het verschil merkquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
'Piep' treindeuren zachter gezet
ZEVENAAR/DOETINCHEM - De 'piep' bij het sluiten van de deuren van de Arrivatreinen die in de Achterhoek en Rivierenland rijden is zachter gezet. Dat zegt een woordvoerster van Arriva. Het bedrijf heeft sinds de start in de regio op 9 december 2012 een stroom klachten gekregen over het harde geluid bij het sluiten van de deuren. "We hebben het onderzocht en het stond inderdaad veel te hard afgesteld.
We hebben het nu bijgesteld, maar het moet wel voldoen aan EU-wetgeving", aldus de woordvoerster.
Ook vervoerder Breng (Arnhem-Doetinchem) heeft de piep volgens een woorvoerder zachter gezet.
Bron
HOOEERRAAA, daar moet op gedronken worden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
is het uberhaupt nog rijvaardigquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
Hoelang staat dat Deense treinstel daar dan al? En zijn er plannen om deze nog te gaan gebruiken?
Lijkt me sterk inderdaad. Als Libië slechts 600 meter spoor telt en geen stations dan wordt er dus nooit iets mee gedaan. Met onderhoud zal zo'n land het uberhaupt wel niet zo nauw nemen (geen reden voor, geen geld voor en geen EU) dus ik denk dat het al sinds de verscheping woestijnzand staat te happen. Al 4 jaar dus...quote:
qua roest zal het wel loslopen in de woestijn, maar zand is ook killingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lijkt me sterk inderdaad. Als Libië slechts 600 meter spoor telt en geen stations dan wordt er dus nooit iets mee gedaan. Met onderhoud zal zo'n land het uberhaupt wel niet zo nauw nemen (geen reden voor, geen geld voor en geen EU) dus ik denk dat het al sinds de verscheping woestijnzand staat te happen. Al 4 jaar dus...
Over onderhoud gesproken. Ik heb wel eens wat treinen in Egypte zien rijden. Als je ziet op wat voor sporen dat daar rijdt en hoe het materieel eruit ziet (helaas geen foto's)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
qua roest zal het wel loslopen in de woestijn, maar zand is ook killing
Goddank dat het kennelijk geen Europese verplichting is dat die piep zo hard is! Heb er zelf nog nooit mee gereisd maar ben er wel blij mee, afgaande op jullie verhalen en dat filmpje waarin het geluid te horen wasquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
'Piep' treindeuren zachter gezet
(...)
HOOEERRAAA, daar moet op gedronken worden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De kleur zilver is dominant in Abellio Duitsland's huisstijl, ik verwacht dat we dat ook terug zullen gaan zien in de trein Arnhem - Düsseldorf. Een recente materieelorder van Abellio zal er zo uit gaan zien:quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zo leuk zijn als ze met NS-kleurstelling gaan rijden.
En die geile buffers komen er alleen uit als er een ongeluk aankomt?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
De kleur zilver is dominant in Abellio Duitsland's huisstijl, ik verwacht dat we dat ook terug zullen gaan zien in de trein Arnhem - Düsseldorf. Een recente materieelorder van Abellio zal er zo uit gaan zien:
[ afbeelding ]
600 meter is een opstelspoor he, geen "traject".quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
600 meter spoor in libie? daar moet je zo een VAL treintje op laten rijden, meer niet...
Afgelopen woensdag reden er in de avondspits vier gekoppelde Plan V's in de intercity van Den Haag Centraal naar Venloquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Waarom rijden er drie gekoppelde plan v's in de 3500 en rijd deze niet verder dan eindhoven?
Ding is wel een half uur langer onderweg..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. Ze hebben wel een sneller pad voor de Pimpel gevonden dan bij vorige werkzaamheden geloof ik: na Deventer alleen een tussenstop op Zwolle en dan non-stop door Lelystad en Almere naar Amsterdam Centraal
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"In zon dieseltrein van arriva wil ik telkens weer, de ozonlaag bestaat toch al niet meer"
Dat betekent een lange stop, niet voor reizigers, op Almere C.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding is wel een half uur langer onderweg..
nou ja, bijna dan : http://www.nshispeed.nl/n(...)nformatie_ns_hispeedquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:52 schreef b2py het volgende:
NSR faalt weer in de informatievoorziening. Staat weer nergens vermeldt dat de Brusselaar vanaf Rotterdam C vertrekt ipv Den Haag c.
Op Zwolle - Amsterdam vertrekt de trein in Zwolle eerder dan de IC naar Den Haag en komt later dan de IC Lelystad-Amsterdam aan in Amsterdam volgens de reisplanner. Dat betekent dat de Pimpel op Almere C die twee treinen voor moet laten gaan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding is wel een half uur langer onderweg..
fucking rednecks. Steeds weer terugrennen naar het randjequote:
Staat niet op ns.nl..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
nou ja, bijna dan : http://www.nshispeed.nl/n(...)nformatie_ns_hispeed
je moet er zelf inderdaad maar uithalen dat hij vanaf rotterdam cs wel vertrekt
Rijden onder andere nummertje door werkzaamheden. Krijg je dit soort onzin.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:39 schreef Bitlord het volgende:
De sprinter van 1253 op Rotterdam Zuid naar Den Haag staat op de CTA als speciale trein. Vreemd.
Nee, rijdt niet veel speciaals vandaag bij de reizigers..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:46 schreef Bitlord het volgende:
Net die trein misgelopen in de tunnel van barendrecht. Maar zal dus niets bijzonders geweest zijn?
Dankje, doet deugd!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Godver, ik ga stuk van het lachen hier.
![]()
niet zo moeilijk hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Libyaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:36 schreef eti het volgende:
Maar goed, daar kan ik geen enkel bewijs meer van vinden. Ik dacht dat ik het ooit gelezen had, nog voordat de opstand daar uitbrak. Dat ze al een aardig eind onderweg waren ook met de aanleg. Of ik heb het verzonnen, of ze waren echt bezig maar nu natuurlijk niet meer...
Tpb? Volgens mij bedoel je een TAS (Trein Aanwijs Scherm)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:41 schreef Bitlord het volgende:
Nee flappertjes zijn er volgens mij niet meer. Maar Tpb klinkt minder dan CTA.
Dat is een TB14 (Zo noemen wij het althansquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tpb? Volgens mij bedoel je een TAS (Trein Aanwijs Scherm)
[ afbeelding ]
De Duitsers hebben die trein (TALENT 2) een bijnaam gegeven: Hamsterbacke.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En die geile buffers komen er alleen uit als er een ongeluk aankomt?
Lijkt ook wel een beetje op dat kutbeest uit de AH reclame iddquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Duitsers hebben die trein (TALENT 2) een bijnaam gegeven: Hamsterbacke.
joepiequote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
'Piep' treindeuren zachter gezet
ZEVENAAR/DOETINCHEM - De 'piep' bij het sluiten van de deuren van de Arrivatreinen die in de Achterhoek en Rivierenland rijden is zachter gezet. Dat zegt een woordvoerster van Arriva. Het bedrijf heeft sinds de start in de regio op 9 december 2012 een stroom klachten gekregen over het harde geluid bij het sluiten van de deuren. "We hebben het onderzocht en het stond inderdaad veel te hard afgesteld.
We hebben het nu bijgesteld, maar het moet wel voldoen aan EU-wetgeving", aldus de woordvoerster.
Ook vervoerder Breng (Arnhem-Doetinchem) heeft de piep volgens een woorvoerder zachter gezet.
Bron
HOOEERRAAA, daar moet op gedronken worden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
NS meets NS-dochter in Arnhemquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
De kleur zilver is dominant in Abellio Duitsland's huisstijl, ik verwacht dat we dat ook terug zullen gaan zien in de trein Arnhem - Düsseldorf. Een recente materieelorder van Abellio zal er zo uit gaan zien:
[ afbeelding ]
is dat niet het wekelijkse wasslagje vanuit Eindhoven naar de Binckhorst omdat daar nog oxaal kan worden gewassen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:40 schreef Bitlord het volgende:
Kwam net wel 4x Plan v langs bij lombardijen. Zie je niet veel meer hier.
nooit rijvaardig geweest. Het is niet voor niets dat de Denen hun stellen eerst verbouwen voordat ze er mee gaan rijdenquote:
achter die twee klepjes in de neus zit een sleep-oog?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
De kleur zilver is dominant in Abellio Duitsland's huisstijl, ik verwacht dat we dat ook terug zullen gaan zien in de trein Arnhem - Düsseldorf. Een recente materieelorder van Abellio zal er zo uit gaan zien:
[ afbeelding ]
Daar zitten de buffersquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
achter die twee klepjes in de neus zit een sleep-oog?
Ze zouden er wimpers op moeten tekenen! De gekleurde bolletjes zitten er al op, alleen in de verkeerde kleur.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
achter die twee klepjes in de neus zit een sleep-oog?
Awesome!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar zitten de buffers
[ afbeelding ]
Renfe's S/100-treinen gaan dienstdoen op de hogesnelheidsverbindingen tussen Frankrijk en Spanje. Afgelopen dinsdag was één van de S/100's te zien in Gare de L'est (Parijs) voor het maken van een testrit. Bron: SSC
In het spoor? Hoe dan?twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:19:22Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon in het spoor. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
RenRen- zit in die trein.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Poging tot zelfmoord, maar de machinist wist op tijd te stoppen.
Fles champagne voor die meester!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Poging tot zelfmoord, maar de machinist wist op tijd te stoppen.
pfoe, heftigquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Poging tot zelfmoord, maar de machinist wist op tijd te stoppen.
hij remde echt keihard. Ben blij dat het gelukt is. Mevrouw was enorm van streek (dur) maar leek ongedeerdquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Poging tot zelfmoord, maar de machinist wist op tijd te stoppen.
Hmm oke,quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:22 schreef James1988 het volgende:
Poging tot zelfmoord, maar de machinist wist op tijd te stoppen.
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:25:17Aanvulling: Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon OP het spoor. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:20 schreef Pino112 het volgende:
In het spoor? Hoe dan?twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:19:22Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon in het spoor. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:25:17Aanvulling: Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon OP het spoor. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
In het spoor is jargon voor tussen de rails.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hmm oke,voor de machinist.
Al blijf ik twijfelen over 'in het spoor'.
Edit:
Ahtwitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:25:17Aanvulling: Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon OP het spoor. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
Dat wist ik niet, thnx!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:26 schreef b2py het volgende:
[..]
In het spoor is jargon voor tussen de rails.
ik krijg toch een heel vreemd beeld van iemand in het spoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:26 schreef b2py het volgende:
[..]
In het spoor is jargon voor tussen de rails.
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:30:28Dordrecht-Lage Zwaluwe: treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
Whehetwitter:NS_online twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 17:31:23Dordrecht-Lage Zwaluwe: persoon is uit/van het spoor, de treinen gaan weer rijden. http://t.co/axyyfHsfHm #Ddr-Zlw reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
ik krijg toch een heel vreemd beeld van iemand in het spoor.
Zo te zien was er de nodige onduidelijkheid over inderdaadquote:Dordrecht-Lage Zwaluwe: persoon is uit/van het spoor, de treinen gaan weer rijden. bit.ly/NSinfo #Ddr-Zlw 1 minuten geleden
Dordrecht-Lage Zwaluwe: treinverkeer wordt geleidelijk hervat. bit.ly/NSinfo #Ddr-Zlw 2 minuten geleden
Aanvulling: Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een persoon OP het spoor. bit.ly/NSinfo #Ddr-Zlw 7 minuten geleden
Klinkt toch ook raarquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien was er de nodige onduidelijkheid over inderdaad
Nee, iedereen liep @NS_online te tweeten over 'in' zo te lezen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien was er de nodige onduidelijkheid over inderdaad
Ge kiekt moarquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef RenRen- het volgende:
Nou, ik ben volgens de condocteur zijn we in Den Haag aangekomen. Looks like Rotterdam to me. Kusjes, ik ga naar huis
Allemaal mensen die dom zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, iedereen liep @NS_online te tweeten over 'in' zo te lezen.
Daarover gesproken, ik ben heel benieuwd wie dit in zijn dienstrooster gaan krijgen. Gewoon NSR-personeel of zal er extra personeel worden aangetrokken voor Abellio zelf?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS meets NS-dochter in Arnhem
Allemaal Abellio.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ik ben heel benieuwd wie dit in zijn dienstrooster gaan krijgen. Gewoon NSR-personeel of zal er extra personeel worden aangetrokken voor Abellio zelf?
Wat een figuur ben je dan ook..twitter:Timbiels twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 18:38:39RT @martin_tillema: Wie is kat in reismand vergeten in de #intercity van #Groningen naar #Zwolle? Diertje zit nu in dierenasiel Zwolle. #NS reageer retweet
Oh, dus er komt een aparte divisie voor? Jammer, voor dat stukkie naar Dusseldorf was het natuurlijk nog wel leuk om straks ook Duitse wegbekendheid erbij te scoren.quote:
Ik denk dat dat concessie rechtsmatig niet mag. Zo krijgt Abellio een prijsvoordeel omdat machinisten vanuit een andere concessie ingezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, dus er komt een aparte divisie voor? Jammer, voor dat stukkie naar Dusseldorf was het natuurlijk nog wel leuk om straks ook Duitse wegbekendheid erbij te scoren.
Maar Abellio is een dochter van de NS. Hoezo mag deze daar dan geen voordeel van hebben verder? Tis in feite toch ook de NS die de concessie heeft... hetzij onder een andere vlag. Of denk ik nu te simpel?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat dat concessie rechtsmatig niet mag. Zo krijgt Abellio een prijsvoordeel omdat machinisten vanuit een andere concessie ingezet kunnen worden.
Ik ken de regels ook niet 100%, maar in de spoorwereld ben ik nergens meer van onder de indrukquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar Abellio is een dochter van de NS. Hoezo mag deze daar dan geen voordeel van hebben verder? Tis in feite toch ook de NS die de concessie heeft... hetzij onder een andere vlag. Of denk ik nu te simpel?
het kan idd gewoon, omdat er in feite een ander bedrijf dan het moeder bedrijf actief is. Zo kan een bedrijf personeel inzetten dat onder een andere CAO valt. voorbeeldje is Arriva Touring dat rond Groningen buslijnen 305 en 314 rijdt en niet Arriva zelf. Hierdoor kan er iets op personeelskosten bespaard worden. Uiteraard hebben ze gescheiden materieelparken, waarbij als het zo uitkomt bussen bij elkaar gehuurd kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken de regels ook niet 100%, maar in de spoorwereld ben ik nergens meer van onder de indruk
of als een wissel niet in de vergrendeling zit en terugklaptquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
Dit gebeurt er als je een wissel omzet als de trein er nog overheen rijdt.
Wauw!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Line-up! Nu nog een zeldzaamheid, in de toekomst zal dit vaker voor gaan komen.
[ afbeelding ]
Locatie: Gare de L'est
Bron: Facebook van Railway Gazette
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hadden we al nieuws over Nijverdal gehad? Nee?
Het nieuwe station is vandaag geopend.
http://www.tubantia.nl/regio/station-nijverdal-geopend-1.3730427
Er stopt alleen geen trein
Dit is dan ook gewoon een TGV-stel. Ze schijnen technisch bijna gelijk aan de Thalys PBKA te zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar zitten de buffers
[ afbeelding ]
Renfe's S/100-treinen gaan dienstdoen op de hogesnelheidsverbindingen tussen Frankrijk en Spanje. Afgelopen dinsdag was één van de S/100's te zien in Gare de L'est (Parijs) voor het maken van een testrit. Bron: SSC
het is toch ook wel een vertoning he.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hadden we al nieuws over Nijverdal gehad? Nee?
Het nieuwe station is vandaag geopend.
http://www.tubantia.nl/regio/station-nijverdal-geopend-1.3730427
Er stopt alleen geen trein
@74rk bedoel jequote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Geneve, via @rk74.
De S/100 is ongeveer even oud als de TGV Réseau, en zo'n 4 jaar ouder dan de Thalys PBKA. Het lijkt mij dat de PBKA is gebaseerd op de TGVR/S100.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dit is dan ook gewoon een TGV-stel. Ze schijnen technisch bijna gelijk aan de Thalys PBKA te zijn.
Ik begreep dat Ineke van Gent er ook heen ging. Waar is zequote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hadden we al nieuws over Nijverdal gehad? Nee?
Het nieuwe station is vandaag geopend.
http://www.tubantia.nl/regio/station-nijverdal-geopend-1.3730427
Er stopt alleen geen trein
De vraag is wel of het wenselijk is. Als ze personeel bij NS "huren" zal het betekenen dat bij grote stremmingen de treindienst van Abellio er ook last van zal krijgen. Wil je compleet gescheiden personeelsdiensten, dan zal Abellio voor veel geld het personeel bij de NS in moeten kopen, en dan kunnen ze net zo goed eigen personeel inzetten. Denk dus dat het niet zo gauw zal gebeuren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan idd gewoon, omdat er in feite een ander bedrijf dan het moeder bedrijf actief is. Zo kan een bedrijf personeel inzetten dat onder een andere CAO valt. voorbeeldje is Arriva Touring dat rond Groningen buslijnen 305 en 314 rijdt en niet Arriva zelf. Hierdoor kan er iets op personeelskosten bespaard worden. Uiteraard hebben ze gescheiden materieelparken, waarbij als het zo uitkomt bussen bij elkaar gehuurd kunnen worden.
en dan lopen wij een beetje te klagen over vertraging bij wisselstoringen, nee, dit is zoveel beter!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Geneve, via @rk74.
Dan zou de trein geen veilig sein hebben gehad.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of als een wissel niet in de vergrendeling zit en terugklapt
op een onbeveiligd emplacement kan het welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan zou de trein geen veilig sein hebben gehad.
Daar staan geen seinen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een onbeveiligd emplacement kan het wel
Dusseldorf-Arnhem zit toch in de Duitse concessie? Abellio is dan ook een Duits bedrijf, dus volgens mij krijgen die machinisten zelf wegbekendheid.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
De vraag is wel of het wenselijk is. Als ze personeel bij NS "huren" zal het betekenen dat bij grote stremmingen de treindienst van Abellio er ook last van zal krijgen. Wil je compleet gescheiden personeelsdiensten, dan zal Abellio voor veel geld het personeel bij de NS in moeten kopen, en dan kunnen ze net zo goed eigen personeel inzetten. Denk dus dat het niet zo gauw zal gebeuren.
Dat klopt, maar het ging er over of Abellio in dit geval ook NS-machinisten zou kunnen gebruiken voor de uitvoering van hun concessie.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:42 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dusseldorf-Arnhem zit toch in de Duitse concessie? Abellio is dan ook een Duits bedrijf, dus volgens mij krijgen die machinisten zelf wegbekendheid.
Als ze daarin de vrije keuze hebben dan denk ik toch dat ze voor huren bij NSR zullen kiezen. Dat is goedkoper niet alleen in personeelskosten maar er moeten anders ook weer mensen voor een complete machinistenvergunning opgeleid gaan worden etc. Mensen compleet overnemen van NSR ziet het personeel vermoedelijk toch niet zitten, want het zullen waarschijnlijk wel vreselijke 'rondje-om-de-kerk-roosters' gaan worden als je bij Abellio komt te werken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
De vraag is wel of het wenselijk is. Als ze personeel bij NS "huren" zal het betekenen dat bij grote stremmingen de treindienst van Abellio er ook last van zal krijgen. Wil je compleet gescheiden personeelsdiensten, dan zal Abellio voor veel geld het personeel bij de NS in moeten kopen, en dan kunnen ze net zo goed eigen personeel inzetten. Denk dus dat het niet zo gauw zal gebeuren.
Dat had ik gemist. Wist wel dat ze in de hoofdstad flink bezig zijn met metro en RER.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:39 schreef Sandrvich het volgende:
Ik zag zojuist in een ander topic een eerste animatie langskomen van de Marokkaanse TGV voor de ONCF. Als ze die livrei daadwerkelijk toe gaan passen, zou ik dat wel vet vinden:
[ afbeelding ]
(...Het feit dat Marokko een hogesnelheidslijn bouwt acht ik wel als gekend hier)
Kijk wel uit. Meest kansloze dag van het jaar natuurlijk. En veel te koud. Dus ik kijk naar schaatsenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:27 schreef Sandrvich het volgende:
Wat is het trouwens stil hier, iedereen massaal aan het boekenweekgeschenktouren of zo?
Toch jammer dat ontbreekt:quote:Op zondag 24 maart 2013 13:27 schreef Sandrvich het volgende:
Dat 9e feit betwijfel ik ten zeerste... Weet er iemand hier toevallig meer over, Chinese afgeperste treinen in Noord-Korea?
Wat is het trouwens stil hier, iedereen massaal aan het boekenweekgeschenktouren of zo?
En een duitse en een italiaanse en nog eentje die ook niet van hun was. Maar als je op dat niveau alle leugens moet gaan verzamelen kan je wel een top-10 miljoen beginnen.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Toch jammer dat ontbreekt:
#11: North Korea used an image of a train operational exclusively in the Netherlands to celebrate the production of their efficient electric locomotives.
Je zal maar derde worden als je eerste staat..quote:Op zondag 24 maart 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een duitse en een italiaanse en nog eentje die ook niet van hun was. Maar als je op dat niveau alle leugens moet gaan verzamelen kan je wel een top-10 miljoen beginnen.
Que?quote:Op zondag 24 maart 2013 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Het enige ongeëlectrificeerde Station van Nederland
de rest is "halte" of "stoeptegel" of "dikke boom" jwz.quote:
Goeie titel welquote:
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:12 schreef Hr-Flip het volgende:
Eenmalige actie, kan ook nooit meer gebeuren, uniek plaatje dus.
Prignitzer Eisenbahn rijdt volgens mij nergens meer in Duitsland.quote:
Zelfs geen eigen goederenvervoerder meer.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prignitzer Eisenbahn rijdt volgens mij nergens meer in Duitsland.
Zonde. Kan altijd alsnog een doorstart maken of weet ik veelquote:Op zondag 24 maart 2013 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prignitzer Eisenbahn rijdt volgens mij nergens meer in Duitsland.
Je kunt je foto's ook eerst resizen naar 20.000 pixels en ze dan pas uploaden he. Dan duurt het laden nog langerquote:Op zondag 24 maart 2013 18:37 schreef thats-me het volgende:
Net ook even in Nijverdal wezen kijken. Ze moeten aan de voorzijde nog wel een stuk aan straat werk verrichten (geen foto). Maar het ziet er goed uit, omroep installatie en 'cta's' werken al :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netinera is de eigenaar van PEG. Is in Italiaanse handen nadat Arriva haar activiteiten in Duitsland moest verkopenquote:Op zondag 24 maart 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonde. Kan altijd alsnog een doorstart maken of weet ik veel
Toffe plaat johquote:Op zondag 24 maart 2013 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een stukje spoornostalgie. Mijn opa en ik op het oude Rotterdam Blaak, vlak voor de sluiting:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit zoquote:Op zondag 24 maart 2013 18:37 schreef thats-me het volgende:
Net ook even in Nijverdal wezen kijken. Ze moeten aan de voorzijde nog wel een stuk aan straat werk verrichten (geen foto). Maar het ziet er goed uit, omroep installatie en 'cta's' werken al :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vast niet op zondagavond om 22:50 met 12 bakken M6, wat een capaciteit geeft tweede klas van zo'n 1300 zitplaatsen.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:16 schreef b2py het volgende:
@foto 3, had je in Nederland ook in de spits en daarbuiten tot Drgl 2013
Er hebben wel wat capaciteitsoverschotexpressen gereden in de noord-oostquote:Op zondag 24 maart 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Vast niet op zondagavond om 22:50 met 12 bakken M6, wat een capaciteit geeft tweede klas van zo'n 1300 zitplaatsen.
Ik vind M6 prima materieel.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Vast niet op zondagavond om 22:50 met 12 bakken M6, wat een capaciteit geeft tweede klas van zo'n 1300 zitplaatsen.
M6 is vergeleken met VIRM beter. Ligt stabieler op de sporen en betere stoelen. Heeft ook op de bovenbverdieping vis-a-vis maar ook de coach-opstelling.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:35 schreef Frenk3nstein het volgende:
Zijn die M6-rijtuigen gelijkwaardig aan virm qua comfort of is dat minder? Een virm rijdt op dit moment ook tussen roosendaal en zwolle.
quote:Op last van de politie is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Almelo. Tussen de volgende stations rijden geen treinen:
* Deventer-Enschede
* Wierden-Enschede
Internationale treinen rijden niet tussen Deventer en Hengelo.
Prognose: 22.00 uur.
Schietpartij.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef zoem het volgende:
NWS / Overval op station Almelo, treinverkeer stil.
[..]
Exact wat ik dacht.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Schietpartij, overval. Vingeren is ook seks. Poteeto potaato.
Zou zonde zijn als het moest, maar inderdaad is het misschien maar beter jaquote:
Het treint Met twee Rode slome dieselsquote:Op zondag 24 maart 2013 21:51 schreef Ireyon het volgende:
Ht en Mt slaan nergens op idd maar met Rsd is niks mis hoor. Net zo gangbaar als A'dam of Ehv, gewoon gangbare afkortingen buiten de spoorwereld
P Ntb krijgt vet billekoekquote:Op zondag 24 maart 2013 21:51 schreef Ireyon het volgende:
Ht en Mt slaan nergens op idd maar met Rsd is niks mis hoor. Net zo gangbaar als A'dam of Ehv, gewoon gangbare afkortingen buiten de spoorwereld
quote:Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef zoem het volgende:
NWS / Overval op station Almelo, treinverkeer stil.
[..]
Waar ben je en waar moet je heen?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Kutzooi...
Prognose 22:00 is bijgesteld tot einde reizigersdienst.
Maar waarom hebben ze alleen de intercity's uit de reisplanner gehaald! De stoptrein lijkt nog te rijden, nu krijg ik dus nutteloze reisplanner resultaten
\quote:Op zondag 24 maart 2013 21:53 schreef greavy het volgende:
- HSL-Lijn 1(naar Frankrijk): TVM 430, een Frans treinbeïnvloedingsysteem
- HSL-Lijn 2(Leuven-Luik): TBL2, een Belgisch treinbeïnvloedingssysteem
- HSL-Lijn 4(Antwerpen-Rotterdam): ERTMS
Dit is volgens mij niet helemaal waar. ERTMS is alleen verplicht als er (mede)gefinancierd wordt met Europees geld. Bij veel Ausbauprojekten in Duitsland waar 200 tot 230km/u gereden gaat worden wordt alleen LZB geplaatst en (nog) geen ERTMS. Er staat me vaag ergens iets bij dat er iets anders aan de hand was met L36N.quote:- Huidige spoorlijn 36N tussen Brussel en Leuven, viersporig, met 2 binnensporen voor hoge snelheid en 2 buitensporen met stations. Daar ligt TBL2, maar de maximale snelheid is daar voorlopig nog 160 km/h omdat er volgens de Europese richtlijn 96/48/EG (Klikje naar de Richtlijn) bij nieuwe spoorlijnen met snelheden van 200km/h of sneller ERTMS aangelegd MOET worden. Iets waar toen niet aan gedacht is, maar ombouw naar ERTMS is "voorlopig te prijzig".
- Spoorlijn 50A, momenteel voor 160 km/h gereed, maar wordt dezelfde situatie als spoorlijn 36N, met 1 of 2 stations voor de lokale treinen. Wel vier sporen, binnenste twee sporen worden 200 km/h en buitensporen worden 160 km/h. Enkel de 2 binnensporen krijgen ERTMS ingebouwd, en daar zou de Thalys naar Oostende gebruik van gaan maken.
Hier wordt wel gelijk nagedacht bij de Europese richtlijn ...
Eigenlijk gewoon een aardige bende met beveiligingsystemen op de HSL-lijnen in België.
best shot idd. Enschede - Hengelo - Zutphen - Deventer. Valt wel mee qua vertraging.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Enschede -> Deventer.
Ik ga wel via Zutphen denk ik..
Laatste normale optie Enschede - Deventer is met stoptrein van 23:01, dan is via Zutphen zelfs de snelste optie: via Almelo ben je 5min langer onderweg omdat je 25 minuten overstaptijd hebt op Almelo!quote:Op zondag 24 maart 2013 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
best shot idd. Enschede - Hengelo - Zutphen - Deventer. Valt wel mee qua vertraging.
Die zal niet rijden.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Laatste normale optie Enschede - Deventer is met stoptrein van 23:01, dan is via Zutphen zelfs de snelste optie: via Almelo ben je 5min langer onderweg omdat je 25 minuten overstaptijd hebt op Almelo!
Sterkte. Syntus trekt zelfs met 3 lintjes het niet, als ze die zouden inzetten. In Zupthen staat heel perron 2b vol.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Enschede -> Deventer.
Ik ga wel via Zutphen denk ik..
Hmm, oké. HSL-1 is dan nog wel logisch, maar HSL2 en 3 maken we maar weer gewoon beide van elkaar verschillend. De ene lijn TBL2, de ander wel ERTMS.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
\
Ten tijde van HSL1 was er nog geen ERTMS en voor HSL2 en 3 zou eigenlijk LZB logischer geweest zijn. HSL4 is geen keuze omdat het ERTMS een verplichting is.
Hmm, oké. Dan is me weer eea duidelijker. Volgens Wikipedia is met L36N dat de machinisten de seinen zelf moeten waar kunnen nemen.quote:[..]
Dit is volgens mij niet helemaal waar. ERTMS is alleen verplicht als er (mede)gefinancierd wordt met Europees geld. Bij veel Ausbauprojekten in Duitsland waar 200 tot 230km/u gereden gaat worden wordt alleen LZB geplaatst en (nog) geen ERTMS. Er staat me vaag ergens iets bij dat er iets anders aan de hand was met L36N.
Ik ga de andere kant op hèquote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Sterkte. Syntus trekt zelfs met 3 lintjes het niet, als ze die zouden inzetten. In Zupthen staat heel perron 2b vol.
Klopt, maar dan krijg je nog wel de vertraging door de tegentreinen mee;)quote:Op zondag 24 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ga de andere kant op hè
Ik hoop er even op dat die route tegengesteld is aan die van de meeste studenten...
Ik zit nu in één enkel lintje...quote:Op zondag 24 maart 2013 22:11 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Klopt, maar dan krijg je nog wel de vertraging door de tegentreinen mee;)
In Zutphen staat alvast een heel welkomstcomite klaar!
In Delden kunnen de treinen nog passerenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zit nu in één enkel lintje...Maar niet erg druk gelukkig.
De tegentrein heeft een kwartier vertraging inderdaad, dus we zullen hier nog wel even in Hengelo blijven staan
Er wordt ERTMS op beide lijnen geïnstalleerd. Op Het Grote Blote Tieten Forum (www.hgbtf.net) staat een kaart waar de lijnen zijn ingekleurd waar ERTMS uitgerold is en in welke fase zich dat bevindt.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, oké. HSL-1 is dan nog wel logisch, maar HSL2 en 3 maken we maar weer gewoon beide van elkaar verschillend. De ene lijn TBL2, de ander wel ERTMS.
Je trekt een conclusie die niet getrokken kan worden. De laterale seininrichting zijn gewoon de seinen langs de baan oftewel gewoon Memor (geen idee of er al TBL1 ligt maar denk het eigenlijk wel). De TBL2-installatie is daar als het goed is uitgeschakeld.quote:Hmm, oké. Dan is me weer eea duidelijker. Volgens Wikipedia is met L36N dat de machinisten de seinen zelf moeten waar kunnen nemen.
"Momenteel moeten bestuurders de laterale seininrichting respecteren en is de maximumsnelheid beperkt tot 160 km/uur."
Ja, dat zou kunnen... Helaas gebeurt dat nietquote:Op zondag 24 maart 2013 22:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In Delden kunnen de treinen nog passeren
Niet?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar MarkoAlmelo, had je die overval niet op een andere dag kunnen plannen!?
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet?
Zondagavond, lekker rustig
nee maar ik woon voor t station in Hengelo, en ik dacht al..waarom zoveel bussen?
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat k*#%te station ben ik nu ook, zittend in een stilstaand lintje te wachten op de trein uit Delden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |