Dat is tegenwoordig standaardquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:45 schreef _JdM_ het volgende:
Top. IC van 12.45 uit Enschede richting Den Haag met een solo ICM-III'tje. Staanplaatsen,bij vertrek
Bovenleiding heeft meestal maar één spanning toch?quote:
Nee, dat geldt alleen voor treinbeveiliging. Er zijn wel genormeerde tractiespanningen, maar daar is 1500 Vdc er eentje van.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:35 schreef V2 het volgende:
Dat is toch verplicht bij alle nieuwbouw tegenwoordig? Europese regels ofzo?
Mwoa. De keren dat EN de Pimpel omgeleid wordt EN ik toevallig met de Pimpel wil, tegelijk? Eén keertje per jaar, hooguit. Ik zal er niet zo van wakker liggen denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:31 schreef ReisT het volgende:
Ook handig als de Pimpel-expres omgeleid moet worden (al zullen inwoners van Deventer daar dan niet zo blij mee zijn).
Niet alleen daar, denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa. De keren dat EN de Pimpel omgeleid wordt EN ik toevallig met de Pimpel wil, tegelijk? Eén keertje per jaar, hooguit. Ik zal er niet zo van wakker liggen denk ik.
Wel is het natuurlijk wat minder als ze dan bij werkzaamheden ALLE IC's bovenlangs gaan gooien, dan ontstaat er wel een soort probleem hier
Ja, ook in van die verwaarloosbare oorden als Apeldoorn of Zutphen. BOEJUHquote:
Hier heb ik keurig alle info met bronnen hier al gepost, meten lezen is weten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat Klaasje hier meer uitleg over kan geven, ik ben het deels alweer vergeten maar de bottleneck ligt niet bij Delft of Delft Zuid.
Omdat ik niet weet waar de 3500 zou moeten rijden misschien?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Waarom rijden er drie gekoppelde plan v's in de 3500 en rijd deze niet verder dan eindhoven?
bronquote:Treinserie 3500 is in NS-dienstregeling 2013 de Intercity tussen Schiphol, Utrecht Centraal, Eindhoven en Heerlen.
quote:. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Je kan dan ook de IC's Zwolle-Enschede opheffen en vervangen door die omgeleide treinen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:54 schreef Duvel het volgende:
Ik dacht meer aan overbelasting van de omleidingsroute, eigenlijk.
Iets zegt mij dat dit binnen nu en dertig jaar niet gaat gebeuren. Er is volgens Ton Elias geeneens geld om de N35 op te waarderen naar snelweg. Laat staan dat er dan geld is voor het opwaarderen van de spoorlijn. Zou mooi zijn als het kon, maar ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
De provincie is nu wel aan het onderzoeken of ze Zwolle-Wierden kunnen elektrificeren en (deels) verdubbelen om er dan een intercity Zwolle-Enschede over te laten rijden.
Provincie Overijssel zwemt in het geld.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:14 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dit binnen nu en dertig jaar niet gaat gebeuren. Er is volgens Ton Elias geeneens geld om de N35 op te waarderen naar snelweg. Laat staan dat er dan geld is voor het opwaarderen van de spoorlijn. Zou mooi zijn als het kon, maar ik betwijfel het.
Je kunt ook patat eten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je kan dan ook de IC's Zwolle-Enschede opheffen en vervangen door die omgeleide treinen.
Laten ze eerst het Kamperlijntje maar upgraden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:27 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Provincie Overijssel zwemt in het geld.
Snap daar het nut niet van, het voldoet toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Laten ze eerst het Kamperlijntje maar upgraden.
Friet!quote:
quote:
Held!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
old skool, heb jij geen Roomba dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
Waardeloos, kind stelt een legitieme vraag, die moet gewoon beantwoorden. Als je het niet weet, dat zoeken we thuis op, of gewoon gelijk op wikipedia opzoeken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:21 schreef eti het volgende:
Even in reactie op die jengelende kinderen in het vorige topic: Kinderen die zich misdragen, da's natuurlijk nooit fijn. Maar ik zelf irriteer me vaak vooral mateloos aan ouders.
Een kind zit te vertellen: Kijk, een koe. Kijk, weet ik veel wat. En waarom is weet ik veel blabla?
Nou ja, niks aan het handje dus.
Maar dan de ouders, heel saggerijnig en veel harder dan het kind: Ssst! Stil nou! Doe nou eens stil! Ik heb het je nog zo gezegd! Anders gaan we nooit meer! En dan mag je niet!
Precies dat doe ik wij ook niet, ik wil ook geen gejengel aan mijn kop in de stiltecoupe. Het is niet dat ons exemplaar per se lawaai moet maken maar ze zijn weleens (gelukkig) spontaan vergeten dat ze stil moeten zijn, het blijven wel kinderen. Dus geen stiltecoupe met jr.quote:Op zo'n moment kan ik die moeder de nek wel omdraaien. Iemand die zich normaal gedraagt, daar kan ik me niet aan ergeren. Maar mensen die maar blijven zitten vitten, dat vind ik vreselijk.
Zelf ga ik trouwens nooit met mijn kinderen in de siltecoupé zitten. Hoewel de NS het me niet makkelijk maakt met die doorzichtige stickers die je pas ziet als je je eenmaal hebt geïnstalleerd.
In die bloedirritante kutreclame voor frituurvet uit de jaren '80.quote:
Met Pommesquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
een leuke foto is daarentegen altijd welkom
Zolang gasten blijven etteren dat hun BMW of Mercedes beter is blijf je dat gezanik om patat en friet houden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En nou is het klaar ja!![]()
[ afbeelding ]
Bram Ladage?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Pommes is het eerste Duitse woord wat Bram kende
Ik ken mindere voorbeeldenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:42 schreef bork het volgende:
Pommes is het eerste Duitse woord wat Bram kende
Mijn Bram, de Bram, uber-Bram, King of Brams!quote:
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt volgens mij bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!quote:
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!
???quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?
Interessante hypothese, maar waar zouden ze dan bier/pils zeggen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ook, ik heb al 20 jaar een hypothese, deze grens loopt volgens mij bijna parallel aan de pils/bier grens. Nu nog een promotor vinden, tips zijn welkom! Hoogleraren ook!
Fles komt net als ik uit Noord-Brabant vandaar friet![]()
Brussel is niet ingekleurdquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef bork het volgende:
[..]
???
Ik snap het niet.
Het is trouwens erg simpel het product heet patates-frites en in de loop van de jaren is het links en rechts verhaspelt.
Daar heet het بطاطسquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
In Brussel eten ze geen gefrituurde aardappel?
Je kan niet zeggzn dat ik mn best niet doequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
bier/biertje boven de grote rivieren, pilsje/pintje beneden de grote rivieren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessante hypothese, maar waar zouden ze dan bier/pils zeggen?
Anders?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
Ik zeg toch ook vanaf minimaal het volgende topic?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
Anders?
We zijn altijd lief en netjes mogen we niet even een zijspoor nemen.
Discussie is hier wel degelijk onderbouwd en hier zijn de woorden patat en friet niet onderhevig aan inflatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef Toto69 het volgende:
Jammer dat zelfs in dit topic friet/patat ter sprake komt, dit topic heeft normaal wel een leuk niveau. Jammer.
mm, ik heb vandaag nog voor een groep ouders vurig staan betogen dat belonen beter is dan straffen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:14 schreef Anne het volgende:
Trienen![]()
![]()
! Ik bedoelde natuurlijk treinen!
[..]
Ik zeg toch ook vanaf minimaal het volgende topic?
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS dochter Abellio wint regionale treindienst Arnhem - Düsseldorf
vrijdag 22 maart 2013
NS dochter Abellio heeft de Duitse concessie Niederrhein gewonnen. Dat is vrijdag door het Verkehrsverbund Rhein Ruhr (VRR) bekend gemaakt. De nieuwe concessie start eind december 2016 en heeft een looptijd van 12 jaar. Onderdeel van de concessie is de treindienst Emmerich - Düsseldorf (RB 35), die vanaf 2017 moet gaan rijden vanaf Arnhem.
Ook de treindienst Mönchengladbach – Wese (RB 33) is onderdeel van de concessie. Voor de verlenging van de treindienst Emmerich - Düsseldorf naar Arnhem zal er ook een financiële bijdrage nodig zijn van de Stadsregio Arnhem Nijmegen en van de provincie Gelderland. Volgens de VRR zijn die ook bereid een financiële bijdrage te leveren.
De benodigde treinen voor de concessie zullen eigendom blijven van het verkeersverbond, Abellio zal de treinen van de VRR leasen. Abellio won recentelijk ook al een concessie in Oost-Duitsland. Het gaat om treinen in de deelstaat Thüringen en Saksen-Anhalt. Die concessie gaat per december 2015 in.
Abellio is nu al actief in Groot-Brittannië, Tsjechië en in een ander deel van Duitsland. Ook Qbuzz en de HTM deal vallen onder de dochter Abellio. In totaal vervoert Abellio dagelijks meer dan 1 miljoen trein- en busreizigers.
Het is een truc. Zo scheid je de goeden van de kwaden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:13 schreef Toto69 het volgende:
Jammer dat zelfs in dit topic friet/patat ter sprake komt, dit topic heeft normaal wel een leuk niveau. Jammer.
wat zul je blij zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zo. Kan ik ook een keer onder de kast stofzuigen. Nou iedereen erop zit
geen idee. Ik drink altijd een pot bierquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:06 schreef eti het volgende:
En waar ligt ook weer de Vaasje/Amsterdammertje grens?
Nemen we mee!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:06 schreef eti het volgende:
En waar ligt ook weer de Vaasje/Amsterdammertje grens?
Ik dacht dat jullie alleen Beerenburger dronken of dat spul van die weduwe Joustra ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. Ik drink altijd een pot bier
neuhquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef bork het volgende:
Ik dacht dat jullie alleen Beerenburger dronken of dat spul van die weduwe Joustra ofzo.
Dat kwam hier 6 maanden geleden al een keer langs, zonder filmpje weliswaarquote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef TwanTwan het volgende:
Van nos.nl: Deense Fyra op Libisch spoor
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar drie verschillende kleuren Stadler-neusjes is ook wel grappig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zo leuk zijn als ze met NS-kleurstelling gaan rijden.
Cadeautje van Berlusconi aan Khadaffiquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:03 schreef ArnosL het volgende:
Is die trein op de verkeerde plaats afgeleverd of hebben de Denen die verkocht? Lekker nuttig trouwens zo'n stukje van 600 meter spoor
Behalve dan dat de lijn langs een grote VINEX-wijk in Zwolle Noordwest rijdt, er ruimte zat is voor station maar t dieseltje er met honderd langsknalt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:19 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Snap daar het nut niet van, het voldoet toch?
Net of jou het wat boeitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef Anne het volgende:
Beloven jullie me dat het volgende topic in deze reeks in ieder geval weer over trienen gaat?
Ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wisten jullie dat er 6 van de huidige 13 wissels overblijven op Assen? en dat ze spoor 1 weer gaan gebruiken voor stoppende treinen vanuit groningen? En dat ze perron 1 dus gaan verlengen tot 340 meter?
ben benieuwd of ze die stomme wissel van spoor 1 naar spoor 2 richting beilen gaan verwijderen zodat je vanaf spoor 1 gewoon op spoor 1 kan blijven.quote:
ja. Hoeven minder mensen het spoor over te steken richting busstationquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wisten jullie dat er 6 van de huidige 13 wissels overblijven op Assen? en dat ze spoor 1 weer gaan gebruiken voor stoppende treinen vanuit groningen? En dat ze perron 1 dus gaan verlengen tot 340 meter?
snap alleen niet waarom ze de tunnel 3 meter breder gaan maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Hoeven minder mensen het spoor over te steken richting busstation
Nuttig cadeauquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Cadeautje van Berlusconi aan Khadaffi
Er waren uitgebreide plannen om Libië weer van een spoorwegnetwerk te voorzien, wellicht had het daar iets mee te maken (als symbolische steun in de rug/aftrap/whatever). De aanleg was zelfs al begonnen, maar door de burgeroorlog is het helemaal stil komen te liggen.quote:
http://ing.dk/artikel/ic4(...)e-til-gaddafi-116631quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef TwanTwan het volgende:
Van nos.nl: Deense Fyra op Libisch spoor
Ah ok, is niet veel van gekomen tot nu toe in ieder geval. Zal ook wel niet de komende tijd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:40 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er waren veel plannen om Libië weer van een spoorwegnetwerk te voorzien, wellicht had het daar iets mee te maken (als symbolische steun in de rug/aftrap/whatever).
Ben benieuwd of ik maandag het verschil merkquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
'Piep' treindeuren zachter gezet
ZEVENAAR/DOETINCHEM - De 'piep' bij het sluiten van de deuren van de Arrivatreinen die in de Achterhoek en Rivierenland rijden is zachter gezet. Dat zegt een woordvoerster van Arriva. Het bedrijf heeft sinds de start in de regio op 9 december 2012 een stroom klachten gekregen over het harde geluid bij het sluiten van de deuren. "We hebben het onderzocht en het stond inderdaad veel te hard afgesteld.
We hebben het nu bijgesteld, maar het moet wel voldoen aan EU-wetgeving", aldus de woordvoerster.
Ook vervoerder Breng (Arnhem-Doetinchem) heeft de piep volgens een woorvoerder zachter gezet.
Bron
HOOEERRAAA, daar moet op gedronken worden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
is het uberhaupt nog rijvaardigquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
Hoelang staat dat Deense treinstel daar dan al? En zijn er plannen om deze nog te gaan gebruiken?
Lijkt me sterk inderdaad. Als Libië slechts 600 meter spoor telt en geen stations dan wordt er dus nooit iets mee gedaan. Met onderhoud zal zo'n land het uberhaupt wel niet zo nauw nemen (geen reden voor, geen geld voor en geen EU) dus ik denk dat het al sinds de verscheping woestijnzand staat te happen. Al 4 jaar dus...quote:
qua roest zal het wel loslopen in de woestijn, maar zand is ook killingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lijkt me sterk inderdaad. Als Libië slechts 600 meter spoor telt en geen stations dan wordt er dus nooit iets mee gedaan. Met onderhoud zal zo'n land het uberhaupt wel niet zo nauw nemen (geen reden voor, geen geld voor en geen EU) dus ik denk dat het al sinds de verscheping woestijnzand staat te happen. Al 4 jaar dus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |