Wie zorgt er voor de oliebollen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:19 schreef James1988 het volgende:
Iedereen, niet vergeten: morgen Nieuwjaarsrondje
10:29 vertrekken uit Amsterdam.
T zal de stilte voor de storm van verhalen achteraf wordenquote:
Ha ha wat een KANSLOOS voorstelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:37 schreef Bitlord het volgende:
Ik stel voor dat we morgen face-to-face gaan praten in de trein en niet gaan converseren via onze mobieltjes op m.fok.nl
Neem jij weer een oplader mee?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:37 schreef Bitlord het volgende:
Ik stel voor dat we morgen face-to-face gaan praten in de trein en niet gaan converseren via onze mobieltjes op m.fok.nl
dat zou wel het toppunt van triestheid zijnquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:37 schreef Bitlord het volgende:
Niet nodig, wij hebben Kees Kabelhaspel meequote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Reizen jullie eerste klas dan?
Vorige keer met Bitlord was hij met spoed op zoek naar stopcontacten. Was nog wel geinig :pquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Reizen jullie eerste klas dan?
ja zeer irritant. Ik moest toen ook werken na de Hanzelijn-meet maar mijn telefoon was leeg. Uiteindelijk was ik ondanks het weer en de uitgedunde dienstregeling (men reed 8/9 december ook een aangepaste dienstregeling) anderhalf uur te vroeg in Amsterdam Noord en kon ik daar nog op mijn gemak mijn telefoon opladen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Vorige keer met Bitlord was hij met spoed op zoek naar stopcontacten. Was nog wel geinig :p
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Watte is de uitslag van de Heer Bennie lux Bodemplaat persconferentie?
quote:Staatssecretaris Mansveld heeft er vertrouwen in dat er voor volgende week vrijdag een oplossing komt voor de uitgevallen Fyra. Ze denkt dat er dan een plan ligt waar "iedereen achter staat".
De staatssecretaris heeft vandaag overleg gehad met NS-directeur Van Vroonhoven en topman Descheemaecker van de Belgische spoorwegen over de problemen rond de Fyra. Door technische problemen rijdt de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Brussel al een week niet meer.
Oplossing
De staatssecretaris wil niet vooruitlopen op een mogelijke oplossing. Ze benadrukt dat er wel een oplossing moet komen voor de korte en de langere termijn. Er moet een plan komen dat juridisch goed is en financieel haalbaar, aldus Mansveld.
Volgens de staatssecretaris wordt er hard gewerkt aan een oplossing. "Het weekend door, 24 uur per dag," aldus Mansveld.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 10:29 V Amsterdam Centraal (IC 12628) 12:17 A Roosendaal ----- 12:22 V Roosendaal (R 2583) 13:10 A Antwerpen Centraal ----- 13:35 V Antwerpen Centraal (IR 613) 13:52 A Antwerpen-Noorderkempen ----- 14:08 V Antwerpen-Noorderkempen (IR 634) 14:25 A Antwerpen Centraal ----- 14:43 V Antwerpen Centraal (IR 2914) 16:52 A Liège-Guillemins ----- 17:17 V Liège-Guillemins (R 5367) 17:50 A Maastricht ----- 17:58 V Maastricht (IC 868) 20:22 A Amsterdam Centraal |
Ik twijfel alleen over het stuk Essen - Noorderkempen. Ik denk dat we dan moeten overstappen op Luchtbal ipv Centraal, omdat dit korter is. Iemand die weet hoe dat zit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Treinkaartjes nieuwjaarsrondje
Iedereen: vervoerbewijs NL (zoals Altijd Vrij/Dal Vrij/Weekend Vrij, Blokkerkaartje, enz)
Jonger dan 26
- Roosendaal-Grens - Essen: grenskaartje uit kaartautomaat ¤ 2
- Essen - Noorderkempen: Go Pass 1 (¤ 6,50), of meereizen op iemand anders met Go Pass (¤ 5)
- Noorderkempen - Maastricht: Go Pass 1 Maastricht (¤ 7,70) of meereizen op Go Pass (¤ 5) + grenskaartje Visé-Visé Grens (¤ 2)
Totaal België: ¤ 14 - ¤ 16,20
De Go Pass 1-kaartjes zijn te koop op www.belgianrail.be.
26+
Tickets te koop via www.nmbs-europe.com of bij een loket.
- Roosendaal - Noorderkempen, zonder korting ¤ 12,-
- Noorderkempen - Maastricht, zonder korting ¤ 21,30
Totaal België (zonder kortingen): ¤ 33,30
Die trein naar Noorderkempen stopt toch heul niet op Luchtbal?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
En treinkaartjes:
[..]
Ik twijfel alleen over het stuk Essen - Noorderkempen. Ik denk dat we dan moeten overstappen op Luchtbal ipv Centraal, omdat dit korter is. Iemand die weet hoe dat zit?
Jawel, het is een IR-trein met drie stops: Centraal, Luchtbal, Noorderkempen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:54 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Die trein naar Noorderkempen stopt toch heul niet op Luchtbal?
Boterhammenworst?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus ik sta morgen voor Jan Boterhammenworst op Chessy met blikjes en gevulde koeken
Ik zeg altijd Jan Boterhammenworst ipv Jan Lul.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Boterhammenworst?Ga dan op Gare du Nord staan, daar hebben ze tenminste een HEMA met fatsoenlijke wordt
Dat mag gewoon, zolang het voertuig voldoet aan de daaraan gestelde eisen. De ÖBB-rijtuigen zijn ook in/achterop goederentreinen ons land binnengekomen en vertrokken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:31 schreef Sandrvich het volgende:
Ben alleen benieuwd hoe die weer terug in Polen gaat komen, (...) of misschien wel met een goederentrein (mag dat?) ?!
www.spoordeelwinkel.nl/product/januari/nieuwjaarsduikquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:05 schreef Bitlord het volgende:
FIjn dat je bij de tarieven nog even de optie van de Blokkerdagkaart opperde. Ik wilde gewoon met 40% korting reizen, maar zon blokkerdagkaart is toch (via Marktplaats) een tientje goedkoper.
Mocht iemand interesse hebben: ik heb nog een kortingscode voor 2,50 korting bij de spoordeelwinkelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
www.spoordeelwinkel.nl/product/januari/nieuwjaarsduik
18 euro, met gratis snert ()
Heb net bij een psychisch niet helemaal in orde zijn kettingrookster met gele tanden via Marktplaats een Kruidvatdagkaartje gekocht voor ¤18. Nominale waarde bleek slechts ¤13 te zijn... Er stonden er nog meer op Marktplaats voor een tientje maar ja, die waren allemaal te koop in plaatsen als Maasbracht, Swifterbant, Deventer en andere gehuchten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mocht iemand interesse hebben: ik heb nog een kortingscode voor 2,50 korting bij de spoordeelwinkel
Heb begrepen dat de vervangende Fyras niet met open goederenwagons worden gereden dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
Hoop wel dat de temperatuur iets oploopt morgen, sterves koud vandaag!
Was dat niet bij wet verboden sinds een bepaald incident ergens in de jaren '40?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb begrepen dat de vervangende Fyras niet met open goederenwagons worden gereden dus dat scheelt.
Waar is je gevoel voor avontuur?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:09 schreef b2py het volgende:
Ben nu toch wel een beetje bang aan het worden
Haha, die is niet weg hoor. Ik #yolo er flink op los morgenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar is je gevoel voor avontuur?
Ook in geslotengoederenwagons kan het nog best frisjes worden hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb begrepen dat de vervangende Fyras niet met open goederenwagons worden gereden dus dat scheelt.
Mag via Antwerpen Centraal, omdat je daar minder lang hoeft te wachten, en je niet vaker hoeft over te stappen of je reisduur verandert.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
En treinkaartjes:
[..]
Ik twijfel alleen over het stuk Essen - Noorderkempen. Ik denk dat we dan moeten overstappen op Luchtbal ipv Centraal, omdat dit korter is. Iemand die weet hoe dat zit?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb net bij een psychisch niet helemaal in orde zijn kettingrookster met gele tanden via Marktplaats een Kruidvatdagkaartje gekocht voor ¤18. Nominale waarde bleek slechts ¤13 te zijn... Er stonden er nog meer op Marktplaats voor een tientje maar ja, die waren allemaal te koop in plaatsen als Maasbracht, Swifterbant, Deventer en andere gehuchten.
Maar mijn interventie heeft het niet alleen voor James, maar voor alle reizigers opgelost. Mooie signaalfunctie.quote:
Leuk. Ik ben pakweg 10 uur op Amsterdam Centraal bij Julia's.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:51 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Centraal bij de Julia's in de hal is mijn voorstel.
Wij jou welquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Leuk. Ik ben pakweg 10 uur op Amsterdam Centraal bij Julia's.
Misschien dat iemand mij effe wil bellen als 'ie er is, want ik ken jullie natuurlijk niet van gezicht.
06 26 23 00 77.
Dat hebben vast niet veel mensen aanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
Voor de rest, herkenbaar aan zwarte jas en zwarte rugtas
Hoelaat kom jij uit je zeewaardig monster gezwommen? Ik kom om 9:48 uit DDZ gestapt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Wij jou wel
Maar is goed, ik bel je wel.
Ben blij, anders had je voor eoa truttekaartje voor meneer naar de andere kant van de stad mogen fietsenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Deventer een gehucht noemen!
Ga je schamen!!
Dan nog, jammer dat men zoiets zelf niet bedacht kan krijgenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar mijn interventie heeft het niet alleen voor James, maar voor alle reizigers opgelost. Mooie signaalfunctie.
Sandalen, linnen schoudertas, blocnootje oh nee dat was afgepaktquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sandalen, linnen schoudertas, blocnootje oh nee dat was afgepakt
Volgens ns.nl om precies dezelfde tijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoelaat kom jij uit je zeewaardig monster gezwommen? Ik kom om 9:48 uit DDZ gestapt.
Nee, ik neem uiteindelijk DDZ. Een maat van me moet naar Haarlem, en heb zelf geen korting. Kan-ie op de heenreis op m'n korting meequote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens ns.nl om precies dezelfde tijd.
Jij ging toch met James & Fyra?
Ik heb twee van die dingen liggen. Eentje van Siemens, de andere van Bombardierquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:09 schreef Bitlord het volgende:
Linnen witte schoudertassen,.verschrikkelijk.
Sandalen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sandalen, linnen schoudertas, blocnootje oh nee dat was afgepakt
Geitenwollen sokken, bril van een centimeter dik, kwijl uit de mondhoekenquote:
Ik zeg: NVBS.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geitenwollen sokken, bril van een centimeter dik, kwijl uit de mondhoeken
Hoe weet je of het perron waterpas is?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geitenwollen sokken, bril van een centimeter dik, kwijl uit de mondhoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe weet je of het perron waterpas is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De overgrote meerderheid van de NVBS'ers zijn normale treinliefhebbers (tenminste: de mensen die je op bijeenkomsten ziet). De kwijlers zitten op internetfora als somda (hoewel daar ook normale mensen zitten).quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff zo he heHet excursieboekje voor morgen is klaar
Nu nog printen, rapen, vouwen en nieten
Zag net bij Drt de 3574 met +1 in de 4296 Gta-Awr. Wat een prutsers daar bij Profail en NS!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
De kwijlers zijn de lui met de blocnotejes. De normale lui weten er wel veel van, maar je kunt ook een borreltje met ze drinken en lullen over vrouwen
Achterlijke gas-aapquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zag net bij Drt de 3574 met +1 in de 4296 Gta-Awr. Wat een prutsers daar bij Profail en NS!
Heb je ook nog wat cultuur er in opgenonen. Ben wel benieuwd naar het uitzicht morgen tussen Luchtbal en Noorderkempen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff zo he heHet excursieboekje voor morgen is klaar
Nu nog printen, rapen, vouwen en nieten
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:43 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat cultuur er in opgenonen. Ben wel benieuwd naar het uitzicht morgen tussen Luchtbal en Noorderkempen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
Godverdommequote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hmm.. Werkzaamheden aan het spoor.
Plan op ns.nl, volgens mij rijdt die IC nooit naar Deventer door in het weekend.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee. Rijdt de serie 1500 Deventer - Enkhuizen wel weer gewoon?
Je mag kiezen: Pimpel, overstappen in Amersfoort of overstappen in Zwolle. (In volgorde van reisduur, scheelt allemaal minder dan een half uur)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
hey we zitten niet op somdaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zag net bij Drt de 3574 met +1 in de 4296 Gta-Awr. Wat een prutsers daar bij Profail en NS!
De 1528 wel, ook de enige die in Deventer begint (en is ook nog eens om9.59u in Amsterdam)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
M'n zus had precies hetzelfde. Denk dezelfde trein dan...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva schotelde me vanmiddag op Groningen - Leeuwarden een 2/6je voor. Normaal is dat een 2/8, dus de GTW puilde bij vertrek dus uit
vertrok om 15.20 uurquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:00 schreef greavy het volgende:
[..]
M'n zus had precies hetzelfde. Denk dezelfde trein dan...
Joah, die heeft zij elke week vanuit Groningen. En dan moet ze nog door naar Dronrijp. Sneltrein kan, maar dan komt ze vreemd uit met de bussen in Groningen, en ze heb geen zin om daar te wachtenquote:
Ik moet nog vroegerquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel stervend bloedhoerensvroeg voor een weekend hoor
Ik nog eerder. Vertrek om 7:48 Zwijndrecht->Dordrecht en dan DDZ van 8:20 naar Amsterdam.quote:
Was eigenlijk van plan om een half uur later te gaan en dan op Schiphol in te stappen, maar samen reizen in gezelliger dus dan pak ik die ook wel. Ben dan om 8.30u op Deventer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pak jij in Deventer ook die trein?
ik pak altijd de trein vanaf noord. sneltrein kan, maar dan moet de trein uit Delfzijl niet te laat zijn én is er nog een loop van drie minuten van 1a naar 6a, iets wat ik alleen waag wanneer ik de tijd wel hebquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Joah, die heeft zij elke week vanuit Groningen. En dan moet ze nog door naar Dronrijp. Sneltrein kan, maar dan komt ze vreemd uit met de bussen in Groningen, en ze heb geen zin om daar te wachten
Ah, jij zit aan de andere kant van Groningen. Mijn zus zit ergens in Helpman.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik pak altijd de trein vanaf noord. sneltrein kan, maar dan moet de trein uit Delfzijl niet te laat zijn én is er nog een loop van drie minuten van 1a naar 6a, iets wat ik alleen waag wanneer ik de tijd wel heb
een kurk is aan te raden. In de eerste plaats omdat je in geval van nood blijft drijven, maar het is ook een goed middel om het lek te dichtenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef greavy het volgende:
Ik neem morgen wel mijn noodpakket mee hoor. Voor het geval we zinken.
Inhoud noodpakket:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een kurk is aan te raden. In de eerste plaats omdat je in geval van nood blijft drijven, maar het is ook een goed middel om het lek te dichten
Laat je je blocnootje toch thuisquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Inhoud noodpakket:
- Zwemvest
- Reddingsboei
- Noodvuurpijlen
- Een kurk (dank voor de tip PSM)
Helaas past het niet allemaal in mijn tas![]()
Oh ja voor Bitlord zijn telefoonquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Greavy moet gewoon een grotere tas meenemen, want de haspel schijnt ook al mee te moeten
En een anker. Voor het geval de remmen het begeven.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Greavy moet gewoon een grotere tas meenemen, want de haspel schijnt ook al mee te moeten
Bij een Aaivoon gaat dat lastig. Heb 2 externe accupacks.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig maar een tweede accu aangeschaft..
en wat schroevendraaiers om een euvel onderweg te kunnen fixenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
[..]
En een anker. Voor het geval de remmen het begeven.
Hmm, geen slecht ideequote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en wat schroevendraaiers om een euvel onderweg te kunnen fixen
vgs mij was Dennis bij het allereerste nieuwjaarsrondje in 2011 ook al met zo'n 9Volt blokje aan het kuttenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij een Aaivoon gaat dat lastig. Heb 2 externe accupacks.
Nee, had ik achteraf wel kunnen doen misschien, prijs is me echt meegevallen, 20 euro voor MVL Lille Flandres en 20 Europ voor Lille Europe Paris nord... een driehoekje....quote:
Had toen ook zo'n accupack, maar die deed het later niet meer... Heb nu gewoon een tweede accu voor de telefoon.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vgs mij was Dennis bij het allereerste nieuwjaarsrondje in 2011 ook al met zo'n 9Volt blokje aan het kutten
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en wat schroevendraaiers om een euvel onderweg te kunnen fixen
Die is al weg, die zit in omgeleide Fyra's!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heeft er ook iemand een stofzuiger mee om sneeuw uit een gestrande, in de weg staande, stofzuigers te zuigen?
En nog steeds ben ik je nooit tegengekomen op Noord...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik pak altijd de trein vanaf noord. sneltrein kan, maar dan moet de trein uit Delfzijl niet te laat zijn én is er nog een loop van drie minuten van 1a naar 6a, iets wat ik alleen waag wanneer ik de tijd wel heb
4 cijfers + 2 letters, da's toch een geldige Nederlandse postcode?quote:Lengte postcode niet geldig
Oh okee. Ik dacht woensdag grasmaaier koffieprut blauw is socialisme.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Een dyslectische baggelwark. Als het niet dyslectie heeft is het een waggelbark.
Heb je ook zo'n mooi meisje op je e-Ticket?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb de letters verplaatst naar het veld "Plaats", toen werkte het inderdaad naar behoren.
Essen - Noorderkempen en Noorderkempen - Maastricht voor ¤ 14,20.
Ah oke, ik dacht gewoon zo snel mogelijk (40/60/80kmh, zo snel als door de wissels gereden kan worden).quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Roestrijden gaat altijd op zicht, dus langzaam, als het spoor al 24 uur niet bereden is.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
Nee, ik heb een station met I11-rijtuigen.
Mooi als je een fetisj voor driehoeken hebt!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
He, niet zeiken jullie, jullie hebben er gewoon nog iets op staan tenminste, ik heb dit
[ afbeelding ]
Een paar jaar geleden werd de trein waarin ik zat net net over de Maas richting Zaltbommel naar het linkerspoor gedirigeerd en bij het volgende wissel direct weer naar rechts. Ik had de indruk dat dat ook gewoon roestrijden was, maar niet dat er rijden op zicht gold. Snelheid was denk ik 40 of 60 km/h.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Roestrijden gaat altijd op zicht, dus langzaam, als het spoor al 24 uur niet bereden is.
je zit ook de camera's te bekoekeloeren?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En nog steeds ben ik je nooit tegengekomen op Noord...
Zelfde probleem had ik ook, ik heb de letters maar gewoon weggelatenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb de letters verplaatst naar het veld "Plaats", toen werkte het inderdaad naar behoren.
je vermaakt je nogal onder die steen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:04 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou er vandaag niet iets bekend worden over de terugkeer van de Benelux?
Sinds morgen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
De verwachting was dat er vandaag een knoop doorgehakt zou worden. Dat is niet gebeurd, staatssecretaris Mansveld wil binnen een week een uitgewerkt plan hebben. De spoorbazen hebben daar goede hoop op.
Wel rijdt sinds vandaag een extra intercity Antwerpen - Roosendaal v.v., bestaande uit maarliefst 2 (!) bakken.
Sinds vandaag alquote:
Jaquote:En eens per maarliefst 2 (!) uur.
werkzaamheden op de Zuidtakquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga slapie slapie doen, ik pak morgen de 3126 of 3026 van Utrecht (09:25/09:28/09:40) naar Amsterdam (9:52/10:02/10:07). Vraag me ook niet waarom er in een kwartier overigens dan 3 intercities achter elkaar rijden.
Wat is het reservegetal?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga slapie slapie doen, ik pak morgen de 3126 of 3026 van Utrecht (09:25/09:28/09:40) naar Amsterdam (9:52/10:02/10:07).
Geen nieuws over een niet doorgehakte knoop, pfrt, ik verkeer al de gehele dag in een staat van verwarring.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
De verwachting was dat er vandaag een knoop doorgehakt zou worden. Dat is niet gebeurd, staatssecretaris Mansveld wil binnen een week een uitgewerkt plan hebben. De spoorbazen hebben daar goede hoop op.
Wel rijdt sinds vandaag een extra intercity Antwerpen - Roosendaal v.v., bestaande uit maarliefst 2 (!) bakken.
Alleen deze dag?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
ik verkeer al de gehele dag in een staat van verwarring.
eerder 828 of 3528quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik gok op 3028, 3128, of 3226 ofzo
Nummertje nummertje?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste stammetjes ICRm Prio zijn naar de Binckhorst overgebracht in afwachting van het opstarten van de dienst Den Haag Centraal - Brussel-Zuid/Midi
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/327692334003709
Was maar een plaagstootje hoor. En inderdaad, die kwijlers verpesten het imago van de hele club.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de NVBS'ers zijn normale treinliefhebbers (tenminste: de mensen die je op bijeenkomsten ziet). De kwijlers zitten op internetfora als somda (hoewel daar ook normale mensen zitten).
er zijn er wel meer dan genoeg om de vooroordelen te bevestigenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Was maar een plaagstootje hoor. En inderdaad, die kwijlers verpesten het imago van de hele club.
Nee. Ik weet wel wat een 714 is trouwens. Is het uit die hoek?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:55 schreef Peter het volgende:
Veel plezier morgen! Ik zit in R'dam aan de bingo en lopend buffet met een heel stel FOK!kers![]()
Ohja.. nummertjes.. een 315, kennen we die nog?
Die moest ik ook hebben /faal/ Ik voel me zo Fyra nu effequote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Ik weet wel wat een 714 is trouwens. Is het uit die hoek?
Ha, bij Henk? Veel plezier!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:55 schreef Peter het volgende:
Veel plezier morgen! Ik zit in R'dam aan de bingo en lopend buffet met een heel stel FOK!kers![]()
Ohja.. nummertjes.. een 315, kennen we die nog?
Er gaan 40+ FOK!kers bingoënquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:57 schreef Duvel het volgende:
Is leuk feestjes bouwen daar, doe ze de groeten!
Lees mijn post nog eens: "Als het spoor 24 uur niet bereden is." Als een spoor/wissel wél in de afgelopen 24 uur is bereden, hoeft het dus niet op zicht.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden werd de trein waarin ik zat net net over de Maas richting Zaltbommel naar het linkerspoor gedirigeerd en bij het volgende wissel direct weer naar rechts. Ik had de indruk dat dat ook gewoon roestrijden was, maar niet dat er rijden op zicht gold. Snelheid was denk ik 40 of 60 km/h.
Camera's? Die kan ik niet bekijken. Ik stap daar gewoon regelmatig op de trein. Meestal de 13.32u.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je zit ook de camera's te bekoekeloeren?
GoPass en vergelijkbaar is geldig vanaf het eerste station over de grens tot het laatste station voor de grens. Grensoverschrijdend moet je dus een zgn grenskaartje aanschaffenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Veel plezier luitjes. Tot vanaaf.
Vraag: Go Pass of Equivalent: Geldig tussen station Rijsel-Vlaanderen en Belgie grens?
Een grenkaartje als zijnde een Toeslagticket zoals het duitse NRW gebeuren of een enkele reis (Wat is het?) Doornik - Rijse Vlaanderen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:53 schreef greavy het volgende:
[..]
GoPass en vergelijkbaar is geldig vanaf het eerste station over de grens tot het laatste station voor de grens. Grensoverschrijdend moet je dus een zgn grenskaartje aanschaffen
En dat is ook precies de hele reden van dat hele roestrijden: zorgen dat als de wissel een keer nodig is hij met normale snelheid ipv op zicht bereden kan worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens: "Als het spoor 24 uur niet bereden is." Als een spoor/wissel wél in de afgelopen 24 uur is bereden, hoeft het dus niet op zicht.
In Zwolle kunnen ze het wel zien, hoewel ik niet zeker weet of dit bij een treindienstleider of een ander persoon op de post was:quote:[..]
Camera's? Die kan ik niet bekijken. Ik stap daar gewoon regelmatig op de trein. Meestal de 13.32u.
Een kaartje van het laatste station voor de grens naar het eerste station over de grens. Als je in Frankrijk vrij reizen hebt die t/m grens geldig is, koop je een kaartje Grens-eerste station over de grensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een grenkaartje als zijnde een Toeslagticket zoals het duitse NRW gebeuren of een enkele reis (Wat is het?) Doornik - Rijse Vlaanderen?
Voor Roosendaal-Essen is het gewoon een kaartje met NL-traject gratisquote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een grenkaartje als zijnde een Toeslagticket zoals het duitse NRW gebeuren of een enkele reis (Wat is het?) Doornik - Rijse Vlaanderen?
Of NL-traject korting, of niet. Net welk kaartje je in dat land hebt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor Roosendaal-Essen is het gewoon een kaartje met NL-traject gratis
Ja maar ik wil nog steeds is een keer Marne la Vallee Chessy - Vlaardingen met Regulier treinverkeer doen en ik zoek de beste formule...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor Roosendaal-Essen is het gewoon een kaartje met NL-traject gratis
Blijkbaar was dan dat spoor inclusief wissels in de 24 uur daarvoor bereden, al kan ik me niet voorstellen dat ze daar vaak treinen laten spookrijden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens: "Als het spoor 24 uur niet bereden is." Als een spoor/wissel wél in de afgelopen 24 uur is bereden, hoeft het dus niet op zicht.
Kolere, ik ga zo me bed maar eens uitquote:Op zaterdag 26 januari 2013 07:47 schreef dennistd het volgende:
Zo, ik ben onderweg. Beetje vroeg, maar dat is het waard.
Is goed hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:02 schreef dennistd het volgende:
Tja, dat is het nadeel als we in Amsterdam beginnen. Volgend jaar gaan we gewoon naar Duitsland en beginnen we in Enschede
Ik had trouwens nog geluk dat ik naar Enschede gebracht werd vanmorgen, anders had ik nog een dik half uur eerder moeten vertrekken..
Ik zag het. Dus haasten haasten haasten... Ik ga niet op tijd in Amsterdam zijn, ik stap om die reden op in Schiphol.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:20 schreef b2py het volgende:
En james, je fyra rijdt niet, materieelproblemen
ik zit bij je in de treinquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Falende schijt Fyrawij zijn nèt in Amersfoort
Ik meen dat ze in Zwolle bij de reisinformatie de camerabeelden kunnen zien, om bijvoorbeeld aansluitingen te kunnen omroepen op het moment dat de mensen uitstappen. De treindienstleiders kunnen daar toevallig op meekijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:55 schreef dennistd het volgende:
In Zwolle kunnen ze het wel zien, hoewel ik niet zeker weet of dit bij een treindienstleider of een ander persoon op de post was:
[ afbeelding ]
Ik ken de situatie aldaar niet, maar normaal wordt er iedere 24 uur wel een trein krom door de wissels gestuurd om te roestrijden. En spookrijden bestaat eigenlijk niet op het spoor. Uitgezonderd enkele baanvakjes is al het spoor in Nederland ingericht om ook links te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 07:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Blijkbaar was dan dat spoor inclusief wissels in de 24 uur daarvoor bereden, al kan ik me niet voorstellen dat ze daar vaak treinen laten spookrijden.
Dan is de wissel in ieder geval sneeuwvrijquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:26 schreef Pino112 het volgende:
Vanochtend weer een wissel in de fik op Gouda Goverwelle trouwens. Ongeveer zelfde plek als laatst. Vuur was uit voordat brandweer kwam.
* ziggyziggyziggy zet Tmobile-stem opquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, er zou nog een sneeuwfrontje langskomen. Morgen gaat het dooien.
Ze hadden je snel gevonden?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Het was leuk om een deel van de harde kern van deze topicreeks even te zien op Asd.
Ja, waar er normaal 2 topics per dag doorheen gejaagd werden is het nu wel erg stilquote:
twitter:
Dit was de planning.quote:10:29 V Amsterdam Centraal (IC 12628)
12:17 A Roosendaal
-----
12:22 V Roosendaal (R 2583)
13:10 A Antwerpen Centraal
-----
13:35 V Antwerpen Centraal (IR 613)
13:52 A Antwerpen-Noorderkempen
-----
14:08 V Antwerpen-Noorderkempen (IR 634)
14:25 A Antwerpen Centraal
-----
14:43 V Antwerpen Centraal (IR 2914)
16:52 A Liège-Guillemins
-----
17:17 V Liège-Guillemins (R 5367)
17:50 A Maastricht
-----
17:58 V Maastricht (IC 868)
20:22 A Amsterdam Centraal
Valt mee hoor. Niet de complete harde kern is mee.quote:
Laatst stond er ook een artikel van de Stentor (dit artikel is ook van de Stentor) hier over de STS-passage bij Herfte, die stond ook vol met onwaarheden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:33 schreef Stratzer het volgende:
Goed geinformeerd ook, die journalist
Gebeurt al jaren. Bijvoorbeeld ook tussen Dordrecht en Rotterdam.
edit; aanvulling.
Is inderdaad een typerende eigenschap van veel journalisten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Laatst stond er ook een artikel van de Stentor (dit artikel is ook van de Stentor) hier over de STS-passage bij Herfte, die stond ook vol met onwaarheden.
Dat dan weer wel, inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Voor zo'n lokaal krantje is het wel een mooi verhelderend bericht naar de omwonenden van een spoorlijn lijkt mij.
De eerste journalist die iets over spoor schrijft zonder onwaarheden moet ik nog tegenkomen. Dat artikel het laatst in de Volkskrant over veiligheid was ook verschrikkelijk tenenkrommend.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:46 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Is inderdaad een typerende eigenschap van veel journalisten.
Wat ze niet weten, verzinnen ze wel. Meestal hebben ze ook geen benul van waar ze het over hebben.
Duidelijk begrijpbaar en toch correct en niet te technisch schrijven is lastig bij techniekquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:59 schreef Stratzer het volgende:
Precies. Terwijl goede en juiste informatie toch prima te krijgen is. Maar dat verkoopt vaak niet zo lekker.
Snap ik volkomen. En ik verwacht van een journalist ook niet de technische kennis op het niveau van een machinist. Maar er zit toch wel een aardige streep licht tussen jip en janneke taal, en feitelijke onjuistheden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Duidelijk begrijpbaar en toch correct en niet te technisch schrijven is lastig bij techniek.
Klopt. Daar valt een groot gat te dichten. Al heb ik wel begrepen dat de hoeveelheid geld die er beschikbaar is voor kennisvergaring erg beperkt is. Een artikel moet binnen korte tijd geschreven worden. Met dit soort rommel als gevolg. Zeker als ze ermee kunnen scoren, bijvoorbeeld met het V-woord.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:18 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Snap ik volkomen. En ik verwacht van een journalist ook niet de technische kennis op het niveau van een machinist. Maar er zit toch wel een aardige streep licht tussen jip en janneke taal, en feitelijke onjuistheden.
Er is hier maar 1 trein afgeschaft: de Fyra naar Amsterdamquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe goed doen de Belgen het eigenlijk met sneeuw? Dat is ook niet al te best toch?
Jä daar waren we nèt voorlangsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop dat ze al langs essen zijn, er is nu een gebroken bovenleidingtwitter:
Oeps, vervelend. Ook voor de collega.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Ongelukje op westhaven: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)%20kolen%20ontspoord
Zou inderdaad zo maar kunnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er waren toen wel werkzaamheden voor de seinverdichting, wellicht heeft het daar mee te maken. Toch bijzonder om 12:30 's middags op een doordeweekse dag.
heb je Henk al de groeten gedaan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:55 schreef Peter het volgende:
Wakker blijven Duckie!quote:
thx!quote:
op dat tijdstip reis ik vrijwel nooitquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Camera's? Die kan ik niet bekijken. Ik stap daar gewoon regelmatig op de trein. Meestal de 13.32u.
die woordvoerders van Arriva zijn ook al zo goed geïnformeerd, want NS heeft geen werkplaats in Zwolle meerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:33 schreef Stratzer het volgende:
Goed geinformeerd ook, die journalist
Gebeurt al jaren. Bijvoorbeeld ook tussen Dordrecht en Rotterdam.
edit; aanvulling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |