Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:20 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:21 | |
@darkwing vorige topic, duur geintje dat opheffen van de werkzaamheden.. | ||
Yreal | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:43 | |
Vreemd dat mensen ineens allemaal geloven dat de winterdienstregeling zo noodzakelijk is.. ![]() dat was 2 jaar terug wel anders ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:45 | |
Late we eerlijk zijn: Vanochtend ging het prima, tot een uur of 4. Maar zoeen major blackout in Utrecht dat gebeurt blijkbaar elk jaar wel een keer, en dat is niet op te lossen of op te vangen. Dus ja, als je dat maar hard genoeg naar je klanten toe schreeuwt, hoef je ook niet eens te PROBEREN er wat aan te doen ![]() ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:48 | |
Wat gaan we nu doen mbt het nieuwjaarsrondje? Aangezien de bodemplaten eraf kunne blijven vallen aangezien er niets aan de constructie wordt aangepast op korte termijn, en ik verwacht dat de Belgische inspectie de trein nu pas weer toelaat als de V250 volkomen veilig is, zie ik de Fyra V250 zo nog maar eens een halve maand niet meer rijden. Gezien vanuit de inspectie zie ik geen reden om akkoord te gaan met een halfbakken oplossing, zij zullen niet meegetrokken willen worden in dit debacle en blijven zich streng opstellen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:49 | |
We kopen op Marktplaats een paar kinderwagens en die gaan we omkatten naar 1435 en dan gaan we mythbuster-style klote maken op die lijn waar verder toch niks op rijdt ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:49 | |
Afhankelijk van wat de V250 doet (of niet doet) kan het nodig zijn om het rondje aan te passen. Ik stel wel voor om dezelfde route aan te houden, maar dan met 'klassieke intercities'. We zijn dan wel langer onderweg. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 02:23 | |
Ik word doodziek van dat gezeik heel de tijd. Zodra duidelijk wordt dat fyra 26 jan niet gaat rijden, annuleren. Desnoods betaal ik je de boekingskosten wel terug. Maar ALS dat zo is dan gaan we radicaal een ander rondje plannen. Snel. | ||
Bitlord | zaterdag 19 januari 2013 @ 02:28 | |
Nou zeuren, ik wil gewoon een leuk rondje hebben. En niet anderhalf uur in Essen blauwbekken om vervolgens staand door Kijkuit en Kapelle naar Antwerpen te gaan. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 02:31 | |
![]() Iedereen wil dat Maus ![]() Maar het moet wel minstens enigszins KUNNEN. Ik voel er wel wat voor om een alternatief programma te gaan onderzoeken, bijvoorbeeld: Amsterdam CS Hanzelijn Groningen Leer Rheine Pimpel terug via Flestown ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 02:42 | |
Is prima ![]() Een alternatief hebben is een goed idee nu de V250 redelijk onzeker is. Maak er iets leuks van ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 03:01 | |
oh, bedtijd ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 06:15 | |
Twee jaar geleden liep het hele land vast als het koud werd. Nu reed het nog redelijk tijdens de sneeuw, de grote storing op Utrecht uitgezonderd. | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 07:52 | |
Ik moet zeggen dat het nu ook wel aardig gaat. Mijn trein is geschrapt, maar er blijft altijd nog een halfuursdienst over. Het zou alleen fijn zijn als het logistiek te regelen is dat de treinen die wel rijden ook lang zouden zijn. Er moeten toch dubbel zoveel mensen in, dus maak die dingen dan zo lang mogelijk. En afgelopen donderdag had ik een trein Sloterdijk-Arnhem zonder verwarming. Dat was ook jammer ![]() | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 08:42 | |
Verstoorde dienstregeling Fyra Amsterdam-Brussel Zaterdag 19 Januari 01:24 Oorzaak Als gevolg van een verstoorde dienstregeling van Fyra V250 tussen Amsterdam en Brussel adviseert NS Hispeed reizigers via Roosendaal te reizen. Verwachting Waarschijnlijk tot en met woensdag 23 januari. Ben erg benieuwd, dan moeten de V250's voor donderdag weer herkeurd zijn, hoe werkt zoiets trouwens? | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 08:44 | |
Ze hopen dat het donderdag weer rijdt, maar dat kan wel erg voorbarig zijn. De treinstellen moeten in België weer een X-aantal veilige kilometers maken, en de inspectie moet het goedkeuren. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:05 | |
Hoeveel van de huidige planning blijft er over als we het fyra stuk met binnenlandse treinen doen? | ||
Yreal | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:18 | |
ik bedoelde dat we 2 jaar geleden met zijn alle de winterdienstregeling uitkotste, maar je nu de grootste zeikerd bent als je er nog aan durft te twijfelen ![]() Vooral de HTM ![]() ![]() ![]() | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:22 | |
Kun je dat preciezer formuleren, liefst met een linkje? | ||
Duvel | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:25 | |
Ik hoor net dat er weer iemand is aangereden rond Bilthoven. | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:29 | |
Bij het station zo te zien, ongebruikelijke plek, er zijn daar wel werkzaamheden. | ||
Duvel | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:30 | |
M'n schoonmoeder zit in die trein. ![]() | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:32 | |
Das minder, gezien de locatie hoeft het geen springer te zijn zoals nu al wordt geroepen. Sterkte! | ||
Yreal | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:34 | |
Maar goed, als het gister kon, had het donderdag ook mogelijk geweest.. | ||
Duvel | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:35 | |
Dank je... Ze was onderweg naar ons, dus het wordt wat later. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:45 | |
Succes Duuf! Wel gek, staat niks over ongeval staat op p2000. | ||
Duvel | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:51 | |
09:26:1419-01-1309AMBUA1 SOESTDIJKSEWEG NOORD BILTHOVEN 0726557 RAV Utrecht ( Onbekende of Persoonlijke Code ) | ||
Pino112 | zaterdag 19 januari 2013 @ 09:55 | |
| ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 10:00 | |
Op het kaartje was het niet in de buurt van het spoor maar goed. Op nu.nl een bericht dat de NMBS de fyra trein wil dumpen en order wilt annuleren. Zitten we dan straks met 16 van die dingen.. | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 10:25 | |
We kunnen er natuurlijk ook van maken:
| ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 10:27 | |
Acceptabel als je het mij vraagt. | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 19 januari 2013 @ 10:39 | |
Brr... Het is echt f*****#%$#**g koud in deze trein ![]() --edit-- Het is alleen deze wagon. Hmm, netjes, de conducteur heeft de helft van de eerste klas aangewezen als 'hier mag je ook wel gaan zitten, dan blijft de andere helft rustig voor de 'echte' eersteklas kaartjes. [ Bericht 43% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 19-01-2013 10:51:30 ] | ||
arkkey | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:11 | |
Waarom zetten ze niet gewoon die "oude" fyra bakken in, die rijden toch wel? Gewoon die losse rode goederen locomotief met die wagons met afbladderende verf erachter ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:13 | |
Van de binnenlandse Fyra valt ook bijna de helft uit, dus daar gaat het ook niet best mee.. | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:14 | |
Die hebben nooit naar Brussel gereden, en die locs zijn volgens mij allang weer verhuurd aan andere partijen. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18 | |
Schijnt een Fyra ergens defect gehebben te staan die de boel blokkeert.. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:21 | |
Zoals ik al eerder schreef, de NMBS zou mogelijk van de Fyra af willen. 'Belgische spoorwegen willen Fyra dumpen' BRUSSEL - Binnen de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS gaan stemmen op om de Fyra-treinen te dumpen. Dat melden verschillende Vlaamse kranten zaterdag. De hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Brussel werd vrijdag tot zeker maandagavond stilgezet na het zoveelste incident. Een Fyratrein verloor in België een deel van zijn plaatwerk. De NMBS heeft drie treinstellen in bestelling bij de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda, maar daarvan is er nog geen een geleverd. De NS bestelde er 16, waarvan er intussen 7 zijn geleverd. De Belgische spoorwegen zouden nu onderzoeken of de order nog kan worden geannuleerd. Volgens de kranten is de NMBS nooit een fan geweest van de Fyra, maar volgde het spoorbedrijf de Nederlandse NS, die de treinen ook voor binnenlands treinverkeer wilde gebruiken. Bron En het ontgaat de internationale spoorbladen ook niet: More problems for Fyra as V250 fleet grounded Written by Quintus Vosman ALL Fyra V250 high-speed services between Amsterdam and Brussels were cancelled on January 17 and again on January 18 as a precaution following damage to the underside of three trains. Inspections of HSL-South in the Netherlands and the cross-border high-speed line are being conducted to establish why the emus were damaged, although no potential cause had been found so far on the infrastructure. Impacts from ice or compacted snow are another possible reason for the damage. Studies of both the infrastructure and V250 trains will continue until the cause is found. On January 18 the V250s were also banned from operating in commercial service in Belgum pending the outcome of the investigation. Fyra tickets are valid for travel on conventional services, and buses are being provided across the Dutch/Belgian border from Breda and Roosendaal to Antwerp. Alternatively passengers are being offered a full refund or the option to travel later. Bron En een officiële verklaring van AnsaldoBreda: AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of the High-Speed products of AnsaldoBreda, an Italian company specialized in the production of all type of vehicles for the rail transport. The technical problems which occurred in the early days, - after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network – were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board. The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe, is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market Bron (PDF Alert) | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:23 | |
Treinen in de sneeuw, in de Ukraine is het geen probleem ![]() ![]() | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:25 | |
Op welke planeet leef je dan? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:29 | |
Bij NSH kunnen ze heel goed mooi weer spelen, maar AnsaldoBreda is er nóg beter in ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:31 | |
Zeg dat wel ja ![]() | ||
arkkey | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:32 | |
Ik vind het zelf wel heel moeilijk te zeggen wat nu het probleem is met die fyra en aan wie het ligt, mijn onderbuik zegt ook italiaanse troep, maar is dat daadwerkelijk wel zo? Of is er een offerte uitgeschreven voor een cheapass trein met de vraag om licht niet-robuust materieel, dat netjes door de fabrikant conform specs geleverd is? Om maar iets te noemen. Van de andere kant, het ding heeft nu een jaar of 5 vertraging? Dat zal ook wel niet voor niks zijn. Edit: ik zit echt helemaal niet in de railroad wereld, dus kan best zijn dat het allang duidelijk is wat nu precies het probleem is hoor ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:32 | |
Morgen wordt er weer sneeuw verwacht trouwens. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:34 | |
Mooi, in de regio Alkmaar is de helft alweer weggesmolten! | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 11:58 | |
Treinreiziger heeft het verleden van de HST in combinatie met het winterweer op een rijtje gezet. Winterweer: hogesnelheidstreinen sneller defect vrijdag 18 januari 2013 Fyra rijdt door het winterweer niet tussen Amsterdam en Brussel. Dat is extreem. Toch kan het nog extremer fout gaan, weet Eurostar uit het verleden. Thalys heeft nooit het netwerk moeten stilleggen door het winterweer, maar heeft wel in het verleden treinen moeten afschaffen daardoor. Hoe komt dat? Meerdere treinen van Fyra zijn kapot gegaan door ijsblokken die zich onder de trein vormen. Die ijsblokken zorgen voor problemen op het moment die tijdens de rit op hogesnelheid afbreken, en vervolgens omhoog stuiteren tegen de trein. Een oplossing voor het probleem heeft NS Hispeed niet direct paraat. Thalys: glas breekt Thalys heeft deze winter tot nu toe geen ritten hoeven schrappen door het winterweer. Wel reden de treinen de afgelopen dagen minder hard om schade aan de treinen te voorkomen. "We hebben natuurlijk al heel wat ervaring" legt Thalys woordvoerder Patricia Baars uit. "Als we op volle snelheid rijden, en twee treinen kruizen elkaar, kan met sneeuw een vacuüm ontstaan waardoor de eerste glaslaag van het raam breekt", zegt Baars. Thalys: snelheid aanpassen Het is nog nooit gebeurd dat alle glaslagen breken. "Maar voor de reiziger is het niet prettig, en als zoiets gebeurd halen we de trein uit de roulatie". Maar Thalys probeert het probleem eigenlijk een stap voor te zijn. "Bij slecht weer verlagen we de maximale snelheid van 300 kilometer per uur naar 230 kilometer per uur of zo nodig naar 160 kilometer per uur". De Thalys heeft vooral problemen gehad van de winter van 2009/2010. Toen hadden veel treinen urenlange vertragingen en moest Thalys een enkele trein afschaffen. Eurostar De winter van 2009/2010 was voor Eurostar een nog veel groter drama. Op vrijdag 18 december 2009 strandde in drie uur tijd vijf Eurostar treinen in de Kanaaltunnel, een zesde trein strandde nog voor de tunnel. Tweeduizend reizigers moesten uren in de kou doorbrengen. In sommige gevallen zelfs zestien uur, zonder eten, drinken, licht en verwarming. Ondeugdelijke filters Na de problemen op vrijdag, werden ook de daarop volgende dagen de Eurostars geannuleerd. Pas dinsdag 22 december kon er weer met een beperkte dienstregeling door de tunnel gereden worden. De Eurostar treinen raakten volgens onderzoekers defect doordat ondeugdelijke filters vocht door lieten waardoor kortsluiting ontstond. "Het lijdt geen twijfel dat deze incidenten konden gebeuren doordat een grote hoeveelheid fijne sneeuw door het ventilatiesysteem de locomotieven werd binnen gezogen tot aan de elektronische controlekamers", schreven de onderzoekers destijds. Aangepast Eurostar heeft na die dramatische winter diverse maatregelen getroffen om dergelijke problemen te voorkomen. Bijvoorbeeld een nieuw draaiboek voor winterweer. Voor Eurostar reden om bijvoorbeeld vandaag preventief vier treinen te schrappen tussen Brussel en Londen vanwege weersomstandigheden in Groot-Britanië en Noord-Frankrijk. Alle overige treinen rijden wel, maar aan lagere snelheid. ICE De Duitse ICE heeft in het verleden ook last gehad van het winterweer. Zo reden de meeste ICE's in de winter van 2009/2010 anderhalve week niet naar Nederland en moesten reizigers met een vervangende trein naar Emmerich reizen. Ook binnen Duitsland moest de Deutsche Bahn toen kortere treinen inzetten en enkele treinen opheffen of vervangen. NS Hispeed De Fyra is dus niet de enige hogesnelheidstrein die kwetsbaar is voor het winterweer. Het verschil met ICE, Thalys en Eurostar is echter dat de Fyra nog niet heeft laten zien onder normale omstandigheden wel goed te kunnen rijden. Bovendien sluit het aan bij de vooroordelen die al langer leven over de Fyra V250 en heeft NS Hispeed onvoldoende geprobeerd om het reizigersleed te beperken. Bron | ||
Koen66 | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:27 | |
Die wilden/willen de Belgen niet ![]() | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:42 | |
Is er trouwens al iets bekend over de dienstregeling van morgen...? Want sneeuw en alles? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:44 | |
Kan het oprukken van Vlaams in Nederland geen halt worden toegeroepen? Afschaffen. ![]() | ||
Koen66 | zaterdag 19 januari 2013 @ 12:47 | |
Alhoewel niet veel gebruikt in NL is het gewoon correct Nederlands ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:01 | |
Ja, daar is al wel iets over bekend. Maar dan niet openbaar. ![]() | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:02 | |
Vandaar dat ik niks kon vinden dus ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:03 | |
Valt volgens mij niet zoveel te snijden op zondag, hooguit die kwartiersverbindingen in de randstad.. | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:05 | |
Er zullen wel extra overstappen zijn, verwacht ik? Als ze de winterdienstregeling instellen is dat ook altijd een onderdeel | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:09 | |
Nee, bedrijfsgeheim zeker ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:09 | |
Ik zat nog te denken he, kunnen ze de traxx+prio icrrijtuigen die nu op Amsterdam-Breda rijden niet inzetten op de lijn naar Brussel en dan op Amsterdam-Breda de V250 inzetten in een uurdienst? | ||
Ajaxfan | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:13 | |
Servaas Hilgers @rtlhilgers NS stelt fabrikant Fyra aansprakelijk voor de problemen die er zijn met de hogesnelheidstrein #Fyra En AnsaldoBreda geeft de infrastructuur de schuld. Het welles nietus spelletje is op de wagen.... | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:14 | |
Willen de belgen niet. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:15 | |
Weet jij toevallig waarom de IC van/naar Groningen/Leeuwarden gekoppeld is aan die van/naar Roosendaal? Zoiets is toch super verstoringsgevoelig? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:19 | |
ja precies, en dit gaat eindeloos duren. EN wie is er weer de klos? ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:20 | |
Positie NS HiSpeed-directeur onhoudbaar. Vandaag in Plat Haags. http://frontpage.fok.nl/c(...)fiasco-festival.html | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:20 | |
edit: lama | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:21 | |
Twee mogelijkheden: 1. Gemakzuchtig de het er laatst bijgekomen verbindingen het eerst schrappen (Lelystad-Schiphol) en zo doorkoppelen dat je geen slecht passende keringen krijgt. 2. Er is angst dat de spooropstelling van Amsterdam CS onrobuust wordt. Doorrijden met een vertraagde trein is minder erg dan een knooppuntstation helemaal vastzetten. | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:26 | |
Bron: Treinreiziger.nl | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:29 | |
Wanneer wordt er nou WEL gekeken naar wat reizigers willen? ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:30 | |
Siebers is eindverantwoordelijke van het gehele project, maar Lloyds Register heeft de trein toch goedgekeurd en heeft NSH ze aan de hand daarvan afgenomen, toch? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:30 | |
Wacht, wat? ![]() EEN vertraagde trein hebben we het over he. Is Amsterdam Centraal een enkelsporig station geworden of zo? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:33 | |
Een kerende trein kost meer capaciteit dan een vertraagde te laten halteren, dat is zeker waar. Kan je niet de IC uit Groningen/Zwolle in Lelystad laten keren dan? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:46 | |
Niet zondermeer. Een kerende trein die een paar minuten voor het dienstreglingssymmetriepunt binnenkomt en er vlak na vertrekt kan je rustig laten keren. Maar een trein die vrijwel exact rond het symmetriepunt binnenkomt of vertrekt heeft twee sporen nodig om te keren. Dat vreet capaciteit. En over Lelystad: Dat is wel erg reizigersonvriendelijk hè? | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:58 | |
Bij het doorknopen van de IC zoals in de superdal-situatie staat deze toch al vijf minuten stil in Lelystad, in die tijd kun je mensen ook crossplatform laten overstappen. Bij een aankomst van +3-+5 kun je er alsnog voor kiezen de trein door te laten rijden (een haltering kost immers minder tijd dan iedereen over te laten stappen), en bij meer dan +5 wordt de aansluiting helaas gemist. Maar de trein is daarmee wel zijn vertraging kwijt. | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:58 | |
Aansprakelijkstelling #AnsaldoBreda door #NS is mosterd na de maaltijd: http://www.voorbeterov.nl/page5.php | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 13:59 | |
Heb jij trouwens niet veel meer achtergrond informatie die de normale mens niet heeft? Precieze problemen en analyses daarvan etc? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:01 | |
Cross-platform betekent wel een hoop gerangeer en dat moet ook nog tussen de sprinters Amsterdam-Zwolle door. Echt ideaal is het niet. | ||
arkkey | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:04 | |
<foutje kanweg> | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:05 | |
Hoezo, als je de IC naar Roosendaal op 1 laat keren, en de IC uit Zwolle op 2 laat keren heb je je cross-platform overstap. Rangeren hoeft niet. Gooi je de sprinters op spoor 3 en 4 en dat moet alleen wel passen als ik de BUP's zo bekijk. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:09 | |
Dat kan niet omdat de IC's naar Amsterdam ongeveer gelijktijdig weggaan met dat die uit de tegenrichting aankomen, anders moet je eentje laten wachten. (Dat is pas robuust ;-) ) Daarmee zit je dus vast aan de IC's richting Amsterdam op de sporen 2 en 3 en het gebruik van de tailtracks. Dan moet je met een IC uit Zwolle op één van de buitensporen keren. Om de sprinter er dan doorheen te kunnen laten rijden moet je de IC's van/naar Zwolle constant af- en aanrangeren. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:11 | |
Leuk kaartje uit Frankrijk ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:12 | |
Wat lees ik nou op de site van Driek? Heb ik iets gemist en is een deur van de Fyra afgetiefstraald? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:12 | |
Sprinter op 1 spoor behandelen en de IC uit Amsterdam op twee sporen dan maar? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:13 | |
Dan sloop je de cross-platform-overstappen. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:15 | |
Bah, mooi kloten dus.. ![]() | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:16 | |
Meerstadt heeft gesproken: http://www.nu.nl/binnenla(...)elijk-problemen.html | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:16 | |
Toch is het best leuk om iedereen hier er even aan te zien puzzelen waarna we zien dat het toch niet zo makkelijk is. ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:20 | |
Amsterdam C is ongewenst, knippen op Hoofddorp lijkt me niet fijn, evenals leiden. den haag HS is alweer te ver. We missen gewoon fatsoenlijke knipmogelijkheden in de dienstregeling waardoor je dit soort onzin krijgt. Het uurlijks omwisselen van de sprinter en ic naar zwolle is zeker ook weer ongewenst.. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:23 | |
Als je de IC Vlissingen in Amsterdam laat keren op de sprinter Hoofddorp, de sprinter Amersfoort op zichzelf en in plaats van de IC Amsterdam-Lelystad de IC Lelystad-Den Haag laat rijden kan het wel. Nadeel is dat je een erg krappe opvolging tussen Weesp en Schiphol krijgt van twee IC's. | ||
AverageJoe | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:23 | |
Hoe hard kunnen die BR189's eigenlijk met volledige personenlading op het HSL? Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn en tenslotte weet ik als eenvoudige buitenstaander totaal niets over wat de NS / NMBS heeft afgesproken met AnsaldoBreda. Maar zou het mooiste niet zijn: Een rechtszaak tegen AnsaldoBreda (doel: teruggave investering of tenminste een groot deel daarvan). Geen nieuwe V250 treinstellen meer afnemen. Het bedrag wat terugkomt (voor zover dat terugkomt en hoogstwaarschijnlijk als dat zo is, over jaren) investeren in treinstellen die zich bewezen hebben, ik noem bijvoorbeeld de ICE3, Thalys enz. Het kost meer geld, maar daar mag je kwaliteit voor terugzien. Ik snap niet dat ze er voor gekozen hebben het wiel opnieuw uit te vinden. Dat is meestal vragen om problemen. Zeker op het gebied van dienstverlening. Dan moet je service verlenen en zo min mogelijk risico lopen. Een eigen ontwerp en dus een unieke trein is natuurlijk leuker, maar waarom het risico lopen. | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:24 | |
Misschien wisten jullie het al, maar ik kom nooit op nshispeed, toevallig net wel i.v.m. berichtje dat ze voorlopig stoppen met de afname van nieuwe V250's. Er staat het volgende Op 19 december 2012 introduceerden wij de nieuwe tarieven voor uw treinreis naar Duitsland. Helaas werkt het systeem niet naar verwachting. Om uw boekingsgemak te garanderen hebben wij besloten om de oude tarieven weer aan te bieden. Tijdelijke tarieven Dit betekent dat wij tijdelijk het Europa Spezial en Normalpreis tarief niet aanbieden, u kunt voorlopig de tarieven (Super)discount en Vol tarief boeken. Binnen deze tijdelijke situatie is de zitplaatsreservering bij de (Super)discount tarieven verplicht, deze is automatisch in de prijs berekend. Ik wist van niks maar het is weer treffend ![]() ![]() ![]() | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:26 | |
160 km/h max. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:26 | |
Wat een poppenkast zeg ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:27 | |
Een beetje wel, natuurlijk. Maar die kan ik op dit openbare forum niet altidj delen. ![]() | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:27 | |
Wat je zelf al zegt, zo'n rechtszaak duurt heel lang, en mocht je hem winnen is het maar de vraag of je überhaupt wat terug krijgt. Op dit moment kan je daar niet vanuit gaan. | ||
Peter | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:31 | |
Stelling: 'De NS levert deze winter prutswerk' http://frontpage.fok.nl/poll/581847 | ||
AverageJoe | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:32 | |
Absoluut. Toch ben ik wel benieuwd welke signalen destijds bij de aanschaf genegeerd zijn en welke personen daar verantwoordelijk voor zijn. Daar behaal je helaas weinig gram mee, maar toch. Ook m.b.t. de HSL, dat Den Haag nu een lijn naar Brussel gerealiseerd wilt zien. Hoe lang hebben mensen daar met de ogen dicht gezeten, dat kan toch niet... Mij dunkt een beetje dat je beter mensen met passie voor treinen (zeg maar het boerenverstand) op hoge plaatsen moet hebben, dan academici die meer geven om veel geld verdienen. Academici met een passie voor treinen zijn er vast, dat lijken me de juiste aangewezen kandidaten. Het gaat zo vaak mis in hoger management (in alle bedrijfstakken) die iets beloven of doen wat totaal tegen werkt in eigen organisatie of de klant minder dienen dan de bedoeling behoort te zijn. | ||
Peter | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:32 | |
Meerstadt durft nog wel wat gewaagds te zeggen! ![]() Driek, ga je hem hier aan houden?:''Alle technische storingen aan de trein en achterliggende oorzaken moeten eerst worden opgelost." | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:36 | |
Op het HRN is het best redelijk gegaan. Ok, de winterdienstregeling was misschien niet nodig maar je zal nooit weten hoe het met was gegaan. Al met al beter dan vorige jaren, maar er valt nog een hoop te winnen (zoals treinlengtes). De Fyra is een verhaal apart, maar daar wordt keihard gefaald. | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:45 | |
189'ers die 160km/h rijden? Volgens mij mogen die max. 140km/h rijden. 186'ers kunnen wel 160km/h | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:54 | |
Wordt het niet beetje tijd voor die gasten om open kaart te gaan spelen? Of zijn de problemen dermate ernstig dat dit bijzondere gevolgen heeft voor het voortbestaan van NS HiSpeed? | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:56 | |
![]() | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:56 | |
Dat is nu toch al zo? ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 14:57 | |
Vaak staan in contracten ook bepalingen over vertrouwelijkheid en geheimhouding. Ligt juridisch uiterst gevoelig. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:06 | |
Begrijpelijk, kan je ze niet beetje pushen om meer open te zijn over de problemen? | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:11 | |
Dat doe ik ook, en soms met succes. ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:13 | |
Goed bezig, ga zo door! Ik ben wel benieuwd hoe ze dit aanpakken. Enige duidelijkheid over eventueel inzetten van de oude Benelux in een traag goederenpad als afweging mag ook wel naar buiten. Al zeggen ze alleen maar, nee gaan we niet doen omdat.. moeilijke uitleg die de waarheid bevat. Al begrijpt de gemiddelde Telegraaf journalist er niks van. | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:15 | |
Die bedoelde ik ook, het staat er zelfs letterlijk: 160 op de HSL, http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed_186 | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:18 | |
Lekker zinvol. Tegen die tijd is Meerstadt 162 jaar oud en al met pensioen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:18 | |
Geen idee, maar ik ga het er niet op wagen. Zeker niet als vanavond toch wel duidelijk wordt hoe men morgen wil rijden. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:21 | |
Nee snap ik hoor ![]() Dat is blijkbaar vroeg genoeg voor de reiziger? Terwijl men het nu al weet? Waar zijn ze bang voor? Dat de reiziger stiekem een alternatief gaat organiseren? ![]() | ||
Flodder450 | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:22 | |
![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:23 | |
Het is das. ![]() | ||
Flodder450 | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:24 | |
Ik heb het eerder over het stellen van prioriteiten | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:25 | |
Rover: Thalys voor Fyra-reizigers Toegevoegd: zaterdag 19 jan 2013, 14:35 Update: zaterdag 19 jan 2013, 15:19 Reizigersorganisatie Rover wil dat de Thalys wordt opengesteld voor Fyra-reizigers die nu gedupeerd zijn. De Thalys rijdt over hetzelfde traject en rijdt volgens Rover wel gewoon op tijd. "De Thalys-treinen zijn vaak leeg en als we besluiten die treinen open te stellen voor normale passagiers, kunnen we morgen al een goede verbinding Amsterdam - Brussel hebben", zegt voorzitter Arriën Kruyt van Rover. De organisatie pleit verder voor een terugkeer van de oude Beneluxtrein, die in december werd opgeheven. Kruyt denkt dat het nog lang kan duren voordat NS een intercityverbinding heeft gerealiseerd tussen Roosendaal en Antwerpen. 'Fabrikant verantwoordelijk' NS zei vanmiddag dat de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda verantwoordelijk wordt gehouden voor alle problemen met de Fyra's. Pas als de problemen zijn opgelost, gaan de treinen tussen Amsterdam en Brussel weer rijden. Bron Er is hoop! | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:25 | |
Ja dat vond ik er ook wel eentje voor het Gouden Stootjuk inderdaad ![]() Hoe duidelijk moet het zijn dat je er totaal niets van begrijpt waar je mee bezig bent? Met zijn allen ook gewoon ![]() | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:28 | |
BR 186 is ook maar 140 km/h. Ze hebben alleen een gewijzigde toelaatsnelheid in alleen Nederland. (Eerst ook België) | ||
Pino112 | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:29 | |
Godver ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:33 | |
Ik haalde net een formuliertje GtbV, het nieuwste model (geldig vanaf 1 juni 2012, al kun je je afvragen hoe zinnig het is om een geldigheidsdatum aan zo'n ding te koppelen ![]() Staan er allerlei tariefsoorten op die al JAAAREN geschrapt zijn ![]() ![]() Men zal wel druk zijn met belangrijkere zaken ![]() | ||
PowerLoungen | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:34 | |
Zo is het nazi-regime ook ten onder gegaan... | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:38 | |
Je zit in ieder geval niet stil vandaag ![]() http://www.nu.nl/binnenla(...)ed-vanwege-fyra.html | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:41 | |
Inhuren van Thalys stellen, ik zie het wel voor me eigenlijk ![]() | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:42 | |
Aan stropdassen? | ||
ZwartmetSuiker | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:42 | |
Naar mijn mening kan de Fyra het beste een eigen topic krijgen en kunnen we het hier beter hebben over rijdende treinen. Dat is veel leuker. | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:42 | |
(Nu.nl) Er is nu wel echt veel in beweging gezet.. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:43 | |
Anders is het hier ook zo stil.. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:45 | |
Eventueel stappen de meeste in Rotterdam op? Ik denk dat ik de enige ben die 'verplicht' via Amsterdam C moet. Kan de Fyra naar Breda pakken.. | ||
Straatcommando. | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:46 | |
Kom daarstraks uit een plan V rollen alwaar normaal altijd met SGM gereden word. Zucht.. mooi spul is het. Met een modernisering zou het helemaal af zijn | ||
PowerLoungen | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:46 | |
Vergelijkbaar geneuzel met uniformen. bureaucratie ten top | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:51 | |
Ik dacht dat het door de Russen kwam. Weer iets geleerd. ![]() | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:51 | |
NWS / Fyra faalt keihard #2 | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:52 | |
Er zijn Traxx-locomotieven verkrijgbaar die 200 kunnen, deze rijden volgens mij in Spanje.Dat zag ik ook staan! ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:53 | |
Rijtuigen mogen het alleen niet ![]() Is er in het verleden niet ooit een deur van een Fyra gelazerd oid? | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:55 | |
nice zeg ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:56 | |
Ja, dat kun je doen. ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:57 | |
Dat van die deur wist ik ook niet. Vertel eens Driek? ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:57 | |
Er staan in Duitsland honderden rijtuigen die het wel mogen. Aan een perron? | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:57 | |
het woordje alle kan natuurlijk niet waar worden gemaakt, want je houdt altijd een kans op storingen en defecten die tijdens de dienst optreden. Als alle structurele fouten maar opgelost worden, dan ben je al een heel eind | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:59 | |
Ga die op een acceptabele termijn hier maar eens heen krijgen. Volgens mij kunnen we trouwens dat ICK en ICL wat in Nijmegen staat dan ook wel pakken of niet? Zit daar de deurklink van niet goed? Meen te herinneren dat hierb voorbij is gekomen dat bij het rangeren er toen iets met een deur is gebeurt. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:02 | |
en terecht. Het personeel moet er wel goed bij lopen ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:04 | |
Enige waar ik iets met TRAXX'en en 200 km/h kan vinden is een diesel TRAXX. http://en.wikipedia.org/wiki/TRAXX#TRAXX_diesel_versions | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:04 | |
Personeel? ![]() Die. Trein. Rijdt. Niet. Wat snap je daar niet aan? ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:04 | |
Die deuren konden toch geopend worden als de trein onder een bepaalde snelheid reed? | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:05 | |
dat boeit niet. Ook als er niets rijdt dient het personeel zich voorbeeldig te gedragen en er keurig bij te lopen | ||
Flodder450 | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:05 | |
Ein volk, ein reich, kein fahrende Fyra | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:06 | |
Onder ICK mag je eerst andere draaistellen zetten, de huidige zijn maar geschikt voor 140. ICL is ruim een jaar geleden afgevoerd naar Duitsland, de leasetermijn was ten einde. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:06 | |
De directie geeft het voorbeeld, zoiets? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:07 | |
zitten compleet vastgeroest aan de rails waar ze op staan ja. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:08 | |
daar had ik het niet helemaal over. De directie zou zich nu het vuur uit de sloffen moeten lopen om een oplossing te vinden. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:09 | |
Oh wacht, je was serieus ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:10 | |
Meestal wordt die knoop (hihi) aan het einde van de middag doorgehakt. | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:10 | |
Voor zover mij bekend worden die rijtuigen zo nu en dan een paar meter verplaatst om dat te voorkomen. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:11 | |
over het netjes erbij lopen door het personeel? neuh ![]() | ||
Litpho | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:14 | |
Oh, dat doen ze ook wel. CV oppoetsen, netwerken, gouden handdruk zeker stellen, ... | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:18 | |
AnsaldoBreda heeft wel een mooi filmpje op de homepage trouwens: http://www.ansaldobreda.it/ | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:21 | |
Ik ben letterlijk al een paar uur bezig, de deur uit te gaan om ergens koffie te gaan drinken. Maar nee hoor. Lukt niet... | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:22 | |
Bericht van ooggetuige. NS om bevestiging gevraagd. Die ontkennen het niet. ![]() | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:24 | |
Die Frecciarossa 1000 zit er stukken beter uit ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:28 | |
Dat is grotendeels Bombardier, AB is onderaannemer. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:31 | |
Dan gaat het hier weer over opverstapjes op Appingedam. Het is niet zo gek dat het allen maar over de fyra gaat. Het is niet niks wat er is gebeurd | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:36 | |
Ik merk wel dat er zóveel over de Fyra wordt geluld dat ik de topics nauwelijks meer bijhoud. En dat is soms wel jammer. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:39 | |
![]() Morgen 20 januari aangepaste dienstregeling! Den Haag - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercitys. Verschillende alternatieve reismogelijkheden met overstap in Leiden en/of Schiphol, extra reistijd 20-40 minuten Den Haag - Utrecht: minder Intercity's Leiden - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp. Extra reistijd 9 min. Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's Amsterdam Deventer: geen rechtstreekse Intercitys. Eén keer per 2 uur rijdt de intercity Amsterdam Berlijn wel. Op andere tijdstippen de rechtstreekse Sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, waar langere treinen worden ingezet. Extra reistijd 20 min. Of reis met de Intercity via Utrecht. Extra reistijd 23 min, overstap in Utrecht. Of reis via Schiphol. Extra reistijd 33 min, overstap in Schiphol. [ Bericht 37% gewijzigd door b2py op 19-01-2013 16:57:20 ] | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:39 | |
ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben. Topic 500 tm 505 liggen nog op de doorlees stapel ![]() | ||
Pinnenmutske | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:45 | |
de Fyra mag niet meer rijden, alleen testritten. hoe zot is dat nu? | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:47 | |
Het gaat hier de laatste tijd bijzonder hard ![]() Persbericht NS: AnsaldoBreda wordt aansprakelijk gesteld, er komt zo spoedig mogelijk een intercityverbinding Antwerpen - Roosendaal en er is alvast een rijpad aangevraagd voor een directe verbinding tussen Nederland en België. Terugkeer van de Beneluxtrein lijkt ineens een stukje dichterbij te zijn. Let overigens vooral op de huisstijl van het bericht in vergelijking met andere persberichten die over Fyra gaan ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:52 | |
Goed bericht van Meerstadt. Ze staan bij de Reiziger, hebben al treinpaden aangevraagd voor een andere trein naar Brussel! Voor de twitteraars onder ons, @ns_online is momenteel actief mochten er vragen zijn ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 16:58 | |
http://nos.nl/video/45180(...)erste-week-fyra.html Oud, maar beeld van de NS HiSpeed directeur! ![]() | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:00 | |
HIJ BESTAAT! | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:00 | |
Typische manager zo te zien. Geen wonder dat het zo kut gaat met de Fyra. ![]() | ||
Sj0rSz | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:05 | |
Ennnnn NS rijdt morgen wederom aangepast, vanwege de te verwachten sneeuwval. | ||
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:10 | |
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)sche-treinmarkt.html | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:10 | |
Waarom geen HLE18 ter vervanging van de Fyra? Die kan 200... én kan rijden onder zowel =1.5 als =3kV. | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:11 | |
HSL-traject heeft 25 kV wisselspanning. | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:12 | |
Dat lust de HLE 18 ook. Probleem is dat die loc geen ATB heeft. En er is geen toelating in Nederland. | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:16 | |
Dat wist ik niet, want het Belgische materieel ken ik niet zo. Is er überhaupt wel materieel dat overweg kan met =1,5 kV, =3 kV en ~25 kV, dat ook toegelaten is in beide landen en beschikbaar is? | ||
Ireyon | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:17 | |
Of weer bij de Oostenrijkers smeken of we wat mogen lenen. Kom maar op met die Railjets ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:18 | |
HLE 13 heeft een ontheffing voor grensstations. | ||
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:19 | |
Taurus misschien? | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:19 | |
HLE13 misschien? Die hebben naar Maastricht gereden, maar die hebben weer geen ETCS... | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:20 | |
ETCS-inbouw in de HLE 13 is men mee bezig. ![]() Je zult er alleen weinig aan hebben, want de HLE 13 gaat naar goederen. | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:21 | |
Rijdt dat überhaupt wel in Nederland? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:21 | |
Geen 1,5 kV ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:21 | |
Nee. Er is geen enkele ES64U4 die is uitgerust met ATB. ![]() De ES64U4 wel hoor ![]() | ||
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:22 | |
Er is volgens mij een meersysteemvariant die dat wel heeft. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:25 | |
Dan gooi ik het wel op geen ATB, ETCS en wat ze in belgië als beveiligingssysteem op het spoor hebben liggen. | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:26 | |
Da's een goede gok: de ES64U4 kan theoretisch wel overal in Europa rijden, maar is nog nooit in België of Nederland geweest. De loc kan technisch wel aangepast worden (ontvangers voor ATB, ATB-Vv, MEMOR en TBL1+) maar of er nog een typetoelating verkregen kan worden weet ik niet. Het blijven mooie locs, die Taurussen. Ik vind ze mooier van ontwerp dan de Vectron. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:27 | |
Wiki heeft me geholpen. Ik vind de locomotieven wiki's maar een zooitje, en ik kan ook al die verschillende soorten niet uit elkaar houden. Volgens mij rijden er 20 varianten TRAXX rond en minstens 10 Taurussen.. Het geluid van een Taurus ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:29 | |
Voor informatie over locomotieven is www.railcolor.net een hele mooie site ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:34 | |
Moet je je als machinist eigenlijk zorgen maken als je deze ineens achter je ziet verschijnen?![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:43 | |
BR189 is ook alweer toelating ingetrokken, want de remmen werkten "niet goed". En voor de 189'ers was er al nauwelijks markt in België, alleen CapTrain heeft ermee gereden in B, met één lok. Dus of Taurus daar zal komen??? | ||
zoem | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:48 | |
Verdorie, morgen weer aangepaste dienstregeling. Er wordt 5 à 7 cm sneeuw verwacht van zondagochtend (zuiden) tot maandagochtend (noorden). | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:49 | |
5 a 7 cm ![]() Hup, iedereen de schuilkelders in! ![]() ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:53 | |
"Een rijpad voor een directe verbinding tussen Nederland en België", wordt daarmee een treinpad voor een IC Amsterdam - Brussel (over conventioneel spoor) bedoeld? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:54 | |
Zeer correct ![]() | ||
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:56 | |
Je zou het op zich ook kunnen opvatten als Roosendaal - Essen. ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:57 | |
Maar die treinen rijden al ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:58 | |
![]() ![]() bron | ||
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:58 | |
Extra treinen. ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 17:59 | |
Van de Titanic naar de Duikboot om het op te vissen? | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:04 | |
![]() Wel 'mooi' dat ze die duikboot als 'Fyra' op het bord durven zetten ![]() | ||
Litpho | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:06 | |
Kijk dames en heren, een Fyra die rijdt! | ||
Pinnenmutske | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:09 | |
mijn favorietje !!! | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:16 | |
Oh jee. Dat is de verkeerde stropdas he ![]() ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:17 | |
De Concerndirectie van NS heeft dus het bewind van dochtermaatschappij HiSpeed overgenomen. Siebers c.s. staan aan de zijlijn, zo te zien. | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:21 | |
Hmmm, tsja... Schienenersatzverkehr van DB:![]() | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:23 | |
Het lijkt er wel op he? En zo is de faal van de NSH-directie compleet. Opzouten daarmee. | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:23 | |
Zijn we meteen verlost van die happy-blije kop van Marjon Kaper. | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:28 | |
Hey, dieselloco, you're not a steamengine, you know? | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:28 | |
Ik wacht nog op de gebruikelijke ambitie-post... | ||
Ireyon | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:29 | |
![]() ![]() ![]() 4 life #yolo | ||
DriekOplopers | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34 | |
Ik ga er niet over, maar Kaper hoeft van mij niet weg. Zij heeft zo dapper mogelijk het vuile werk voor Siebers opgeknapt. Ga er maar aanstaan, zo'n onmogelijk verhaal moeten zien recht te lullen. Marjon Kaper is een held. Zij heeft gedurfd waar anderen (Siebers, getrainde perswoordvoerders, Meerstadt) blijkbaar met de staart tussen de benen voor wegliepen. | ||
Guppy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:37 | |
"Says who ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:38 | |
Ik ga in zoverre met je mee dat ze probeert er het beste van te maken, maar ze heeft ook nog zoiets als 'eigen verantwoordelijkheid'. Als je niet (meer) achter je functie als commercieel directeur staat moet je het werk niet doet. Anders sta je gewoon glashard te liegen voor de camera. Om haar een held te noemen gaat mij iets te ver ![]() | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:38 | |
Zou mooi zijn als we dit ook gaan horen op het Nederlandse spoor: | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:47 | |
Vandaag met 2 Duitse kennissen uit regio Gronau even richting de Rotterdamse havens afgetogen met de auto.![]() TS TG-103 met containertrein Deze ochtend was ik op pad met 2 Duitse kennissen, en begon de trip in de Maasvlakte met de auto. Terwijl wij stonden te wachten op DBS bij de EMO vandaan, zagen wij iets wat niet op terminaltrekker+aanhang leek, dus moest wel een trein zijn. Even snel hierheen gereden. Het bleek de TrainSupport TG-103 te zijn in de fraaie oranje kleurstelling die een containertrein richting de ECT Delta-terminal duwde. ![]() DBS 6425+Kolentrein vertrekt bij de EMO Na een rondje bij de EMO gereden te hebben, kwam DBS met de 6425+lege kolenboer ineens aanrijden. Loc ging eraf, en een EMO rangeerlok kwam er voor. DBS ging voor een beladen trein die al klaar stond, en de papieren werden afgewikkeld. DBS moest echter wachten op de losse 6421, die vanaf emplacement Maasvlakte kwam, om ook een kolentrein op te halen. Nadat de 6421 binnen was, kon de 6425 zich een weg banen, en met luid brullende motoren kwam de trein vooruit. Onderweg werd gekruist met dubbeltractie 6400 met lege ertstrein, die een beladen trein mee terug zouden nemen, daar niet meer op gewacht. Vanaf emplacement Maasvlakte zal de trein verder gaan als trein 48747 met dubbeltractie 189 richting Oberhausen. Aan de linker kant is een deel van de ECT-terminal te zien, en links is de Rotterdam Container Terminal, alwaar ook een deel van de containertrein vandaan komt die naar Veendam gaat. ![]() DBS 6441+6432 met lege ertstrein naar de EMO Nadat de kolentrein uit zicht verdwenen was, had de rangeerder van deze trein de wissel ook al omgelegd om naar de Ertsterminal te kunnen vertrekken. Hier komt de 6441, in het Verkehrsrot, plus de 6432 met een wit vlak, op gang om de poort binnen te rijden. Op de achtergrond wordt er flink gestookt bij de EON-fabriek. Vertrek met de beladen variant niet meer afgewacht. De wagen voor en achter de loc betreffen een koppelwagen voor deze wagens met AK. ![]() LTE (500) 1275 Vandaag reed LTE voor het eerst zelf de bediening van- en naar Vlaardingen met hun G1206. Na de gedane arbeid komt deze G1206 door de Waalhaven gestormd in de ri. Botlek. De retourwagens zijn achtergelaten te IJsselmonde. De Uagps achter de lok is nog steeds de verplichte detectiewagen. ![]() CT 186 142+papiertrein Ook kwam nog door de CapTrain 186 142 met een sleep Habbiins in de ri. van Barendrecht Vork-Kijfhoek. De trein heeft "iets" met papier gedaan, maar of deze leeg of beladen is, en waarvandaan of waarheen, is voor mij nog onbekend. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:48 | |
op dit moment niet meer dan terecht | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:50 | |
klein onderdeeltje stuk ![]() | ||
zoem | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:53 | |
PSM, kom er maar in ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:56 | |
neuh. Wat de NS op zondagen doet moet de NS zelf maar weten, als op werkdagen alles maar weer normaal rijdt ![]() Enige opvallende treinding wat ik vandaag gezien heb is dat RRF22 in Leeuwarden in de directe nabijheid van een korte Speno stond ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 18:58 | |
RRF heeft inderdaad een Speno-trein naar Leeuwarden gebracht vandaag. Die dingen reizen ook wat af zeg.... | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:00 | |
dan is het ding slechts een weekje weggeweest, want vorige week stond de RRF19 er naast ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:01 | |
Via OVinNederland: "Wanneer gaat men nu eindelijk eens wat aan de personeelsdiensten en de bijsturing doen?" "Binnenkort! Er wordt vanaf geloof ik februari begonnen met het uitrollen van een nieuw systeem voor het bijsturen van personeel." "Dat klinkt al goed. Gaat dit ook gepaard met eenvoudiger bij te sturen diensten en omlopen?" "Geloof het niet, niet direct, maar wel een "solver" functionaliteit die "problemen" kan doorrekenen. Wat er wel aankomt is een nieuwe CAO voor de NS - misschien komen daar nog aanpassingen mee." Maandje of 2-3 te laat, maar het is iets ![]() | ||
zoem | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:02 | |
Tsss ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:02 | |
Dat is een verstopt luchtfilter toch? Mooie plaat wel ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:04 | |
Altijd leuk om treinenfoto's te hebben waar iets niet helemaal is zoals het hoort ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:09 | |
Reactie van fabriek AnsaldoBreda Toegevoegd: zaterdag 19 jan 2013, 18:43 De Italiaanse fabrikant van de Fyra, Ansaldo Breda, biedt in een persbericht verontschuldigingen aan voor de problemen die de Nederlandse en Belgische spoorwegen ondervinden met de Fyra. "We zetten alles op alles om de onverwachte situatie op te lossen. De problemen die de afgelopen dagen zijn ontstaan op de treinen van het type V250, zijn veroorzaakt door onverwachte problemen die na de eerste technische onderzoeken te maken lijken te hebben met de grote hoeveelheiden sneeuw die is bevroren en bij het loslaten schade heeft veroorzaakt aan het onderstel. Dit ongemak heeft echter nooit de veiligheid van de trein of haar passagiers in gevaar gebracht. De Fyra's hebben alle nodige tests ondergaan, waaronder een test in een zogeheten klimaatkamer uitgevoerd door het internationaal erkende Arsenaal Institute van Wenen. En ook op het Velim circuit in Tsjechië zijn de treinen getest. In geen van de gevallen zijn er problemen geweest. Ansaldo Breda is onmiddellijk op adequate wijze in beweging gekomen met haar technici in Nederland en in Italië, en heeft een team van 40 personen op de zaak gezet, dat op dit moment dieper onderzoek doet om een oplossing voor het probleem te krijgen, in zeer hechte samenwerking met de technici van de cliënt en uitvoerder (NS). AnsaldoBreda excuseert zich voor het ongemak dat ontstaan is zowel richting de cliënt als richting passagiers en verzekert dat ze er alles aan doet om de kwestie zo snel mogelijk op te lossen." Bron Is een ander persbericht dan waarover ik vanochtend berichtte. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:11 | |
Aldus een bericht op Somda heeft V250 4808 vandaag een probleemloze slag Brussel gemaakt. http://somda.nl/forum/12941/p431074/Opvallende+dingen+19+januari/ | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:11 | |
Oh okee, dus die bodemplaat is verder geen probleem? Prima. Rijden maar en niet op die Belgen letten ![]() Zoiets? | ||
Q. | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:13 | |
Wow,. een hele probleemloze slag! Alle problemen zijn opgelost! ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:14 | |
Halleluja. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:15 | |
Wat moet ik me voorstellen bij "probleemloos"? Alle bodemplaten zaten er nog aan? Hij is nergens onbedoeld stil komen te staan? En hoe lang heeft ie daar dan over gedaan? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:16 | |
Aan de ene kant: De kans dat er iets serieus fout gaat was niet erg groot als je de treinen waar plaatmateriaal vanaf valt aan de kant zet voor reparatie. Aan de andere kant: Als dat valt wat nog meer? En: Wat als een trein erop rijdt? Ontsporen zal wel meevallen maar een plaat die in stukjes gereden wordt kan alle kanten op vliegen is best denkbaar. Ook niet echt prettig. | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:18 | |
Maaruh, 26 januari kunnen we de Fyra niet verwachten iig. Gaan we dan dit doen? Dennis plaatste dit: Ff de mat.soorten erbij vermeld. Tickets zijn bij NSH volledig annuleerbaar, ongeacht het tarief. Geld wordt dan weer geretourneerd voor de Fyra. | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:19 | |
Er rijdt blijkbaar een broertje van de NS 1600 en 1700 rond in Slovenië: | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:22 | |
Dat ding erachter is nog veel interessanter ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:23 | |
Descheemaecker heeft uitgelaten dat de reservering op de Fyra eigenlijk wel terug moet komen, want zonder vaste zitplaats kan je bij een incident je schedel wel eens gaan breken ![]() | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:24 | |
Die man is niet wijs. Een stadsbus kent wat dat betreft een groter risico. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:24 | |
die man is geschift ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:25 | |
Ja maar die rijdt geen 250 he ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:27 | |
Mwoa, als we toch niet met de Fyra kunnen hoef ik niet zo nodig die kant op ook eigenlijk. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:27 | |
De maximale remvertraging is wel hoger (3-4x zo hoog zelfs) en de kans op een incident ook. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:28 | |
feest ![]() oh nee. Eén zwaluw maakt nog geen zomer of winter in dit geval | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:28 | |
True ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:30 | |
Eerst maar even kijken of James van die kaarten af komt.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:30 | |
maar kan wel van Italiaanse makelij zijn ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:30 | |
Vandaag had Meerstad het in het NOS-journaal over het omboeken van reizigers op de Thalys, dus wellicht gaat dat lukken? (wel gratis dan uiteraard he ![]() http://nos.nl/video/46381(...)-deuk-opgelopen.html (vanaf 1:20) | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:32 | |
Ja, volgens mij is nog nergens aangegeven dat Fyra 26 jan ook niet gaat rijden. Op de Argosborden staat "tot en met 23 jan" | ||
lyolyrc | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:32 | |
Volgens deze website gebouwd door... Ansaldo ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:38 | |
http://www.treinreiziger.(...)oor_problemen-144921 Groot artikel op Treinreiziger over de Fyra situatie. Eerste filmpje en radio fragment met uitleg van Dhr Meerstadt. | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:40 | |
| ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:42 | |
'Hogesnelheidstrein Fyra nog maanden uit de running' UTRECHT - Het gaat nog maanden duren voordat de kapotte Fyra-treinen zo zijn aangepast dat ze weer veilig zijn voor gebruik. Dat verwacht de NS die om deze periode te overbruggen op zoek is naar een noodoplossing. Het bedrijf zegt in een reactie aan NU.nl druk bezig te zijn met de fabrikant om tot een oplossing voor de storing aan het materieel te komen. "Daar gaat wel tijd in zitten”, stelt hij. "Tot alle problemen zijn opgelost wordt er niet met de Fyra gereden. Dat kan maanden duren.” Donderdag verbood de Belgische overheid de V250-trein op het spoor, omdat er door ijs schade ontstond aan de trein en onderdelen op het spoor lagen. Nooddienstregeling Ondertussen wordt gewerkt aan een noodoplossing om treinreizigers toch tussen Amsterdam en Antwerpen/Brussel te kunnen vervoeren. "Dat betekent niet dat de Benelux-trein terugkomt", stelt een zegsman. Volgens hem is dat niet mogelijk, omdat daarvoor geen ruimte op het spoor is. "We hebben een intercity van Amsterdam naar Vlissingen in de dienstregeling opgenomen en die kun je niet zomaar schrappen." Inmiddels heeft het bedrijf bij Prorail een verzoek ingediend om toch ruimte op het spoor te vinden. Hoe dat precies vorm moet krijgen weet de zegsman nog niet. "Alle opties liggen wat dat betreft open", stelt hij. Inhuren Of het bedrijf bij de Franse of Duitse spoorwegen hoge snelheidstreinen gaat inhuren, zoals wordt geopperd, is voor hem nog niet duidelijk. Maandag, uiterlijk dinsdag wil het bedrijf aangeven hoe de concessie-verplichting tussen Amsterdam en Brussel gaat worden ingevuld. De perikelen met de V250-treinen zullen volgens het bedrijf ook impact hebben op de introductie van de hoge snelheidstrein tussen Amsterdam en Breda. Ook op dat traject zou vanaf april met de door storing geplaagde treinen worden gereden. Die datum wordt mogelijk niet gehaald. NS is wel van plan uiteindelijk alle bestelde treinen af te nemen, maar heeft de aflevering van nieuwe treinen stopgezet tot de voertuigen probleemloos functioneren. Bron Het nieuws m.b.t. de Fyra stapelt zich wel op vandaag.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:49 | |
Little wonder dat ie blijkbaar niet alleen mag rijden ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 19:55 | |
Ik krijg het gevoel dat er NU pas BEGONNEN wordt met zoeken naar een oplossing ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:01 | |
Maanden geen Fyra, Antwerpen - Breda dat later wordt, en het is nog maar afwachten wat het alternatief wordt. Ben benieuwd. ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:05 | |
Als de belgen nou als de sodemieter toegang verlenen voor TRAXX met software versie 7.. | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:08 | |
Ik vraag me wel af hoe vaak we dit nog gaan krijgen... straks zijn die treinen misschien weer in dienst gesteld, maar hoe lang totdat het volgende ernstige defect zich aandient? | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:14 | |
Prio weer in dienst stellen en paar Traxx'en huren bij AlphaTrains oid. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:15 | |
Om te beginnen iets waar geen ruimte voor is in de dienstregeling ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:16 | |
Maandag of dinsdag krijgen we meer te horen.. Ben benieuwd. Hier zijn in ieder geval ideeën genoeg ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:16 | |
Met jou kun je lachen ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:17 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:17 | |
![]() | ||
Ireyon | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:18 | |
Ach de IC Vlissingen - Roosendaal verlengen tot een bak of 12 en een cross-platform overstap bieden op een IC Roosendaal - Brussel. En het boemeltje als vanouds op spoor 1a dumpen, prima te doen. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:18 | |
Wist je toch al ![]() | ||
Flodder450 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:18 | |
![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:23 | |
Iets beters zit er denk ik niet in. Of misschien via de omleidingspaden: Amsterdam - Rotterdam via Breukelen, Rotterdam - Antwerpen via Roosendaal. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:28 | |
Probleem is dat de dienstregeling rond de Hoge Brug bij Dordrecht muurvast ligt tussen de openingstijden van dat ding. Dus over conventioneel spoor gaan rijden is bijzonder krap en lastig zonder dat ding op ieder station minutenlang te laten halteren. | ||
Basekid_NZ | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:30 | |
Zo, even 5 boetes uitgedeeld zien worden in de trein rotterdam - hoek van holland. wat een traject | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:33 | |
Kunnen de 11.8tjes niet gewoon over hsl spoor met prio meuk? | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:36 | |
NMBS heeft alle 11.8 aan de kant gezet. En dan moet je weer nieuwe ATB-keuring enz in Nederland hebben. 8 December was een eenmalige uitzondering voor de 1182 | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:37 | |
We hadden het hier tijdje geleden ook al over nieuwe materieel ter vervanging van de ICM/ICR op termijn. Toen is de TWINDEXX hier ook genoemd, van Bombardier. Puur hypothetisch, NSR wil met die treinen het ICM en ICR gaan vervangen, zouden ze dan de restauratie behouden of die eruit slopen? | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:39 | |
Als er al Twindexx zou komen dan verwacht ik eerder de Regio-variant, zonder restauratie. | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40 | |
Zo'n vermoeden had ik ook al ja.. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40 | |
Even praktisch, wat staat er nu klaar in de verhuur etalage voor dat traject, en kan maandag zo met een strikje eromheen afgeleverd worden op watergraafsmeer.., iemand? | ||
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40 | |
Nog 2 kruidvatkaartjes over geldig t/m volgend weekend, iemand voor de nieuwjaarsronde nog kaartjes nodig? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:42 | |
Niks. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:43 | |
Hoezo, niks? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:44 | |
Jij vraagt of er iets klaar staat wat maandag zo ingezet kan worden. Nou niets dus. Niks ![]() | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:45 | |
Ok, iets langere termijn dan? Weekje of twee a drie? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:46 | |
Je hebt een paar spoorvoltages, 3 beveiligingssytemen, en 1 spoorbreedte, en er is niks wat met alles om kan gaan? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:48 | |
Jawel, maar niet voor maandag ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:49 | |
Als het niet voor maandag is is het ook niet voor 2 weekjes later lijkt me... of je hebt iets in de voorraad kast als reserve, of niet.... | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:51 | |
AnsaldoTitanic doet een verklaring heel modern, in 140 tekens x 12.
Er gaat er eentje goed door het stof.. | ||
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:52 | |
Het enige waarmee het kan is het materieel van de oude Beneluxtrein. Maar ook dat is niet voor maandag geregeld. | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:52 | |
Wtf een heel persbericht via Twitter? Damn... | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:54 | |
Je zit in het weekend, ik weet niet of je Alpha Trains even kan bellen voor een lading TRAXX locomotieven. Mochten de ICR rijtuigen weer ingezet willen worden zullen alle rijtuigen eerst volledig gecontroleerd moeten worden, en er zullen drie rijtuigen uit de Werkplaats Haarlem moeten terugkeren van ontstickering. Ik vermoed dat het wel snel kan, maar dan moet er met geld gesmeten gaan worden. 24/7 controleren die rijtuigen en die TRAXX locomotieven zo snel mogelijk geregeld hebben, als die beschikbaar zijn. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:56 | |
Ik speel natuurlijk even de wijsneus he ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:56 | |
En ik ben best bereid dit gelul op te tikken ![]() | ||
Viezze | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:58 | |
Als er geld te verdienen valt is er echt wel iemand van Alpha Trains bereikbaar hoor. Sterker nog, je hebt best kans dat mensen van Alpha Trains de commotie hebben meegekregen en NSH hebben gebeld dat ze nog wat in de aanbieding hadden ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 20:58 | |
Maar ongestickerde rijtuigen, das toch ook niet het drama? | ||
b2py | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:00 | |
Lijkt me niet, reed ook al zo'n lelijk geel rijtuig mee. Maar ik weet niet of ze ook nog andere zaken doen in de werkplaats. En zonder die drie rijtuigen kan ook wel even ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:02 | |
Ik zie nog maar eigenlijk 1 oplossing ![]() | ||
AverageJoe | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:03 | |
Iets heel anders, ik weet dat een aantal van jullie Train Simulator 2013 spelen of gespeeld hebben. Zojuist de uitbreiding Munich - Augsburg gekocht, maar standaard bevat deze geen freeroam scenario's. Een Steam User is het wel gelukt om een freeroam te creëren, maar kan nergens vinden hoe. Heb al een loc geplaatst via de standaard scenario's, maar dit zorgt helaas niet voor hetgeen ik hoopte. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Bij voorbaat dank ---- Nevermind: probleem opgelost. Door de route te kopiëren (voor de zekerheid) en er een nieuw scenario aan toe te voegen, is het gelukt. [ Bericht 13% gewijzigd door AverageJoe op 19-01-2013 21:09:47 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:09 | |
Een stoomtrein over een busbaan gaat nog beter ![]() | ||
MaxMark | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:10 | |
Vandaag nog gespeeld, maar ik hou me niet zo bezig met het creëren van freeroams. Kun je het die steam user niet beter vragen? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:11 | |
![]() | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:14 | |
er staat nog wel wat materieel bij utrecht. die nightline rijtuigen...:D met die hoogwerker dr voor. | ||
WhiteJoker | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:15 | |
Uh volgens mij leest de Telegraaf hier lekker mee ![]() Bron: De Telegraaf | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:17 | |
Als ze morgen bellen hebben ze woensdag de locomotieven wel hoor ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:25 | |
Nou volgens mij niet, want het gaat nergens over stofzuiger of railhummer ![]() | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:27 | |
De railhummer miste ik inderdaad. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:27 | |
*tuut tuut tuut. Morgen is het zondag ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:29 | |
Ik werk toch ook morgen? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:32 | |
Even serieus, stel die rommel komt weer in dienst, maar Belgie wil er niet meer aan, zou het dan bijvoorbeeld op de Hanzelijn kunnen gaan karen? | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:33 | |
Deze locs hebben hun testen op de Athus-Meuse lijn volbracht en krijgen toelating ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 januari 2013 @ 21:33 | |
Vol |