abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:37:38 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370174
Geht's wieder los ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:38:16 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370178
Laatste post vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
Haha denk jij dat echt? :')
pi_115370206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:

[..]

Haha denk jij dat echt? :')
Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:46:50 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115370263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij een beetje bedrijf wel ja. :')
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emirates :)

Enig idee wat BC extra kost op een vlucht van een uurtje of 10, retour? Kost je minimaal het dubbele en vaak ca..3x de prijs van EC. Dus zo 1,5k extra. Ik snap wel dat bedrijven dit niet meer doen, zeker in deze crisistijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 10-08-2012 08:57:17 ]
pi_115370554
topicreeks gekoppeld
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:20:21 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115370709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:

[..]

Haha denk jij dat echt? :')
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:53:01 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115371334
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
pi_115372764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115372892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen :)
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115373095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen :{
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:19:22 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:20:37 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
pi_115373531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

quote:
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:25:22 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_115373619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.

wel dus:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet? :{
pi_115373643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:25 schreef leolinedance het volgende:
wel dus:
I stand corrected.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:36:31 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115373926
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374000
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet _O-
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:43:46 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115374133
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115374134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC. :')

En inderdaad, ik zit ook bij een vrij grote toko maar BC is niet vanzelfsprekend. Maar als je een goeie deal kunt vinden of genoeg punten hebt gespaard dan moet het zo nu en dan wel kunnen natuurlijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115375576
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:48:00 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_115387825
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_115390409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_115391294
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:34:53 #24
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_115391663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota

Thx alvast! :)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfree
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_115392051
Als je hem in bogota koopt dan kun je hem zelfs als ze hem sealen niet meenemen aangezien dat alleen geldt voor eu landen + enkele uitzonderingen als us en canada. Dus moet hij in je ruimbagage, maar dat gaat niet aangezien de duty free waarschijnlijk pas ma luggage checkin is. Nu weet ik dat er met sealzakken van buiten de eu vaak redelijk coulant wordt omgegaan, dus je kan erop gokken. Kans dat je het bij de beveiliging (niet de douane dus) moet inleveren is echter aanwezig.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115396493
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115397020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.
pi_115397145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?

Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was. :')
Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
pi_115417199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad _O-

Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
pi_115440628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115442053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Sterker nog, in de UK en de VS waar bij wijze van proef een swap wordt genomen is zelfs dan niet met 100% zekerheid te bepalen of een vloeistof al dan niet gevaarlijk kan zijn.
Zelfs de door de veiligheidsdienst van EL AL met een stuk beter kwaliteit scanner dan de gemiddelde luchthaven kan niet na een uitgebreide check van 30 minuten bepalen of de vloeistof 100% veilig is.

Niet dat het huidig beleid ook maar enigszins effectief is, de toegestane hoeveelheid vloeistoffen in kleine hoeveelheden zijn voldoende om het 'complot' zoals verondersteld in de UK uit te voeren. Maar zolang er mensen in een ivoren toren met de huidige security maatregelen de bijbehorende budgetten blijven krijgen zal er niets gaan veranderen. Een wassen neus is en blijft het, niets meer en minder dan een schijnmaatregel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115443715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
pi_115445409
Wat is het probleem dan met je flesje leeggooien, en daarna in een WC/waterkraantje opnieuw vullen? Of een nieuw flesje kopen?
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:00:33 #34
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447551
Als je bij EasyJet boekt, moet je dan ook apart betalen voor bagage? En bij BA?
pi_115447591
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:03:39 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115447638
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen :)
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoeken :')
  Eindredactie Games zondag 12 augustus 2012 @ 03:07:25 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115450817
Weet iemand of ze nog op bejing airport sealen? Twee jaar geleden wel, maar ik weet het niet meer zeker.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115454283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:19:42 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115454620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.

En het gaat niet alleen om de vloeistoffen zoals water, maar ook andere drankjes, of bijvoorbeeld cosmetische producten, nu net in de laatste categorie zijn er absoluut geen scanner of eenvoudige swab technieken voorhanden die een dergelijke vloeistof 100% kunnen analyseren binnen een kort tijdbestek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115454641
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
pi_115455563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_115458645
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.

Wat betreft snelheid en kosten, ik heb voor een bedrijf gewerkt welke die meet apparatuur levert, en snelheid en kosten valt naar mijn mening mee. Als het gaat om veiligheid, wat wat we nu hebben is gewoon een vorm van schijnveiligheid, ik kan me niet voorstellen dat je niet met 0,5 liter een goeie bom kan maken. Sterker nog, twee man, een liter benzine een glazen fles en een doek.....
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:00:59 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115458763
Kan de watermeet discussie stoppen?
pi_115459692
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
pi_115461209
Ff een stomme vraag; bestaat het concept goedkope last minutes nog?
pi_115461942
Nee,

als je geluk hebt, zijn er op het laatste moment (de last minute dus) nog goedkope stoelen vrij, maar ga daar maar niet van uit
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_115464141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115464198
Trouwens, BA was weer top. Nergens plek op mijn lange vlucht in BC, dus op eerste leg EC+ geboekt. Kreeg ik toch direct een upgrade... Lief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115530246
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen ( *O* *O* ) naar Barcelona. Nu is mijn koffer te groot (2cm :X ), dus wil ik een nieuwe kopen. Echter zijn de koffers die ik aantref bij gerenommeerde websites, en die vallen onder categorie ''handbagage'' officieel ook te groot.

http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html is bijvoorbeeld 55x39x23 en ''Deze koffer voldoet aan de IATA-norm, dat wil zeggen dat u de koffer mee mag nemen als handbagage aan boord van het vliegtuig.''

Nou niet dus. Ik vlieg met RyanAir heen en Transavia terug, en die hanteren respectievelijk 55x40x20 & 55x35x25 afmetingen. Dat zou dus betekenen dat deze koffer bij RyanAir afvalt qua hoogte, en bij Transavia qua breedte :X

http://www.bagageonline.n(...)tm_campaign=shopping is een andere die me wel beviel, die heeft 54x39x18 als afmeting. Oftewel goed voor RyanAir, maar 4cm te breed voor Transavia.

Maken ze hier een probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115530338
Ryanair gebruikt elk excuus dat ze kunnen vinden om jou extra te laten lappen, dus te grote koffer is lappen. Van Transavia weet ik niet hoe streng ze zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115530470
Ik heb mijn koffer bij de gate wel eens in mogen leveren en dat ging ook om 2 cm. Dat was bij Ryanair trouwens. Soms zijn ze heel streng, soms kun je zo doorlopen. Naar mijn idee valt er geen pijl op te trekken.
pi_115530580
Nu zij Ryanair en Transavia beiden ook geen lid van de IATA, dus die normen maken niet zoveel uit wat dat betreft ;)

Als je koffer/tas/trolley een beetje flexibel is dan is het sowieso geen probleem (dan krijg je hem wel de bak in waar ze de afmetingen mee opnemen) ,en 2/4cm valt op het oog ook niet heel erg op voor het gatepersoneel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115530713
edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115530883
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
edit
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115532909
quote:
13s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:41 schreef Blistering het volgende:
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen....probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
pi_115533884
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
Hij is 1/2cm te dik.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115535343
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:38 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hij is 1/2cm te dik.
alle maatschappijen hebben een soort mal er voor

denk je dat je koffer flexibel genoeg is hem er in te wrotten ?

ik zou er gewoon op gokken,als het er klein uit ziet, eerlijk gezegd, nieuw koffer kopen kost ook geld.
maar een simpele weekend tas is ook een optie.
pi_115574554
Vraagje, wij vliegen binnenkort vanaf Groningen naar Antalya met een tussenlanding op Schiphol op de heenreis. Terugreis is wel rechtstreeks. Enig idee of we dan uit het vliegtuig mogen en nog even kunnen winkelen op Schiphol?

Tussenlanding is natuurlijk jammer, maar vind het al heerlijk dat ik nu maar 20min reistijd heb van en naar het vliegveld :)
pi_115574618
heb je al een vluchtschema, staat er hoeveel de heenreis langer duurt dan de terugreis?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115575141
Ja, anderhalf uur.
pi_115575342
als het een lijnvlucht is, dan is er wel even tijd, maar is het een prijsvechter, dan kun je dat shaken, die zitten op turn-around tijden van 25 min. zeker te bedenken dat prijsvechters volgens mij vooral bij Gates B en C staan,
pi_115575359
half uur a drie kwartier van tevoren start boarden, als je op de polderbaan land is het zeker 20 minuten voor je aan de gate staat, tot 10 minuten om het vliegtuig uit te komen.

Denk het niet :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115575749
Okee, bedankt voor jullie info :)
  Eindredactie Games woensdag 15 augustus 2012 @ 07:49:59 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115585823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true

Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden ;) Air Koryo overigens wel :P
van de week nog met air koryo gevlogen, maar die lappen bijna elke veiligheidsregel aan hun kaars of zijn mega streng ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115693093
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:33:05 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115695628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef Hansjoh het volgende:
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren :{ )..

Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115722353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.

Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
Dus toch, bedankt voor je antwoord.

Het gaat mij meer om een plekje bij het raam (blijf vliegen toch wel gaaf vinden), dan denk ik dat ik nog genoeg keus heb bij online inchecken :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:18 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839408
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
pi_115839503
Een telefoontje kwiwi...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:14 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een telefoontje kwiwi...
Als iemand het hier weet is handiger, ik heb een hekel aan in de wacht hangen tegen een te hoog tarief ;(
pi_115839729
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:36:13 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115839791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Ik zat even te kijken en hij staat er inderdaad op zondag niet op, maar op de dagen dat ze wel echt vliegen staat soms ook niks, dus dat is niet echt betrouwbaar zo te zien. Vreemd.
pi_115840021
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:45:59 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115840244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Geen idee, maar pak die van maandag wel en heb de vlucht later die week even een dag opgeschoven. Opgelost :P
pi_115841326
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag :? Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?

Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:29:05 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115842717
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf :)
Ah op die manier, ja dat zal het dan wel zijn :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:39:29 #77
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115879754
Beste Fokkers,

Bij deze een vraag met betrekking tot bagage en (zakelijk) reizen.

Ik moet regelmatig op reis voor mijn werk. In sommige maanden, elke week een paar dagen, andere maanden is het iets rustiger. Meestal binnen europa en een paar keer per jaar naar midden oosten en verder.

Op dit moment heb ik een softcase Samsonite trolley - Cabin size (2 wieltjes). Daarnaast maak ik gebruik van een laptop tas welke ik aan de het uitschuifbare handvat van de koffer kan klikken. Ik wil eigenlijk nog een keer een Tumi koffer maar goed dat is een andere discussie en relatief prijzig.

Voor tripjes van 3 tot 6 dagen voldoet bovenstaande prima. Echter, voor de korte trips van 1 of 2 overnachtingen is het een beetje over de top. Het is erg onhandig om met twee stuks bagage door de douane te gaan en het vliegtuig in te stappen. Zeker als je weet dat je trolley zo goed als leeg is. Er zit immers niet meer in dan schoon ondergoed, sokken en een schoon T-shirt voor onder het overhemd.

Alles in de laptop tas proppen is geen optie daar het zo’n klassiek schoudermodel is. Deze is wel handig als je meerdere dagen op reis bent want dan laat je de koffer gewoon in de hotelkamer.

Steeds vaker heb ik kortere tripjes van een (1) overnachting (’s avonds heenreizen, volgende dag werken en ’s avonds weer terug) of twee overnachtingen. Soms zelf van Amsterdam naar Stansted (als verzamelpunt) voor zakenmeetings en dan is het echt ruk. Deze vlucht is van easyjet en dan mag je maar een stuk handbagage mee.

Ik hoor graag van jullie welk type tas jullie gebruiken voor de korte trips, ik zat zelf te denken aan een backpack met laptop compartiment o.d. Wat gebruiken jullie?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_115880197
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.



Meestal voor 1/2 nachten reis ik echter ook met deze simpel tas erbij, is lekker licht en perfect voor een overhemd, ondergoed, toilettas en setje hardloop spullen.



Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.

Oh, en andere aardig optie die ik nog wel eens gebruik is deze. Beetje overbodige aankoop, maar komt soms van pas, ook licht.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:50:06 #79
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115880205
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)



Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep ;)
pi_115881288
Heb ik ook, handig :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:25:09 #81
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115881829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.

[ afbeelding ]

Komt hij met Tumi aanzetten.

Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.

Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen :)

Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?

quote:
Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.

BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_115893511
Sorry, ik heb nu eenmaal enkel nog Tumi. Bedoelde het eigenlijk als voorbeels qua model, ik weet zeker dat je iets soortgelijks elders ook kunt krijgen.

Qua toilettas heb ik een doorzichtige, maar eentje die steviger is, met rits etc. Vast wel te vinden op het vliegveld ofzo, heb de mijne bij Muji gekocht, maar volgens mij heb je die niet in NL? Oh, en dat T-Pass werkt voor geen meter, leuk Amerikaans idee dat geen enkele security beambte waardeert.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:56:11 #83
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_115933918
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.


'Red Oxx "Air Boss" (in one of its dozen colours, including basic business black). It measures 21×13×8" (53×33×20cm), weighs 3 pounds (1.36kg) and features (in addition to the three main compartments, all with wrap-around zippers) two outside zippered pockets (one full length, and a narrow one for passport, ticket envelopes, chequebook, and the like), an outside sleeve pocket, and tie-downs in two of the main sections (they're omitted from the centre section to facilitate sliding laptops and such in and out of a heavily packed bag). Construction is 1000-weight urethane-coated Cordura nylon fabric, with #10 YKK chain zippers throughout, mil-spec handle snaps, and bomb-proof D-rings for the shoulder strap (included is the exemplary "Claw" strap and a heavy-duty luggage tag). All seams are double-stitched and bound with #92 bonded SolarMax nylon thread. The discreet use of inter-compartment closed-cell foam padding gives the bag some structure for packing purposes, without compromising the flexibility necessary to get the bag into tight overhead compartments.'

Website Redoxx

Kosten: $225 --> EUR 180
530×330×200mm


The front of the Tri-Star features four zippered pockets, all zipping shut with #8 YKK Aquaguard® water-repellent zippers.
On the right is a subtle-but-clever curved zipper pocket: unzip it partially and it's a useful pocket for a boarding pass. Unzipped entirely, it's an expandable water bottle pocket. The bellows that make the pocket expandable can be snapped up so your water bottle doesn't fall out, or unsnapped to allow greater access to the pocket. (Note that with a water bottle in the pocket, the bag may no longer meet the most strict size regulations: we assume you'll remove your water bottle as you board the plane.)
On the left side are three horizontal zippered pockets. The top zippered pocket spans the full height of the bag; the second goes about halfway; and the third is the shallowest of the three. All three horizontal zippered pockets have one O-ring inside for attaching a Key Strap (one 8" Key Strap is included with the Tri-Star) or other organizational accessories.
The big pocket can hold a New York Times Best Seller (even a hardback) or a Kindle. The middle pocket can fit sunglasses or a laptop power supply. The small pocket can help keep your wallet, keys, passport, and other smaller items handy. The lower left-hand corner features the distinctive TOM BIHN Tri-Star logo label. Black piping bordering the front panel of the Tri-Star gives it a finished appearance and helps it retain its shape and size — no matter how much stuff you put in it.....

Website Tom Bihn

Kosten: $280 --> EUR 223
480 x 330 x 205mm



http://www.tumi.com/product/index.jsp?productId=4210003


Kosten: $393 -->315 EUR
305 X 405 X 140 mm

Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm. Ik heb alleen niet van die handige compartimenten. Of ik moet hem eens slimmer inpakken :')

Nu nog een keuze maken!

Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_115940405
quote:
4s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm.
De omvang kan uiteindelijk een voordeel zijn. Je weet dan in ieder geval zeker dat het binnen de carry-on vereisten van alle maatschappijen valt. En de kans is groter dat je het in een overhead bin in de buurt van je zitplaats kwijt kunt of wellicht dat het onder je stoel past bij het opstijgen/landen.

Zoals het eerste filmpje terecht aankaart, slipt een tas met 1 band steeds van je schouder af. Met een backpack is het veel prettiger rondlopen, maar dit geeft een onprofessionele indruk als je zakenrelaties ontmoet. Die extra backpack straps van Tumi vind ik daarom een goed idee. Je kunt die dan gebruiken op het moment dat je geen meetings meer hebt.

Over presentatie gesproken. Ik weet niet in welke sector je werkzaam bent, maar de Red Oxx en de Tom Bihn worden in conservatieve kringen mogelijk als 'sportief' beschouwd. De briefcase die uit de Redoxx tevoorschijn komt, ziet er al helemaal niet professioneel uit. In het zwart denk ik ook niet.

Ik zou zelf daarom de Tumi kiezen, ondanks het prijskaartje.
pi_115943544
Ik heb een hekel aan rugtassen, en heb weinig lastig van het slippen van 1 band van mijn schouder. Oh, en die Tumi heb je (net als bij meeste merken) in tientallen formaten, dus je kunt prima naar een maatje groter kijken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115945344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:50 schreef kwiwi het volgende:
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)

[ afbeelding ]

Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep ;)
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
pi_115945490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:36 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.

Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115945643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:25 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Komt hij met Tumi aanzetten.

Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.

Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen :)

Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?

[..]

Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.

BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
dat ligt toch volgens mij echt aan de persoon die voor de band staat te controleren, bij de zelfde airport, mijn laptop zit dan los in mijn carry-on maar de Tablet-PC heb ik extra in een pouch, dan moet die er weer uit, dan niet. heb er de logica nog niet in gevonden.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:45:12 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115945665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.

Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.

[ afbeelding ]
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
pi_115945777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
Nah, ik ben gewoon sneller met een lichte tas, vind zo'n trolley vooral irritant. Kwestie van licht reizen, hoewel niet iedereen zoveel keuze daarin heeft natuurlijk. Ik wil helemaal geen zware shit mee hebben als ik reis, ook niet als het rolt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:52:12 #91
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115945897
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115946209
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:52 schreef donald_dick het volgende:
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?

Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen? :D
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:07:31 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115946428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest :P Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had :)
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
quote:
Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen? :D
Nouja, mensen met trollies zijn gewoon irritant, en het liefst lopen hele gezinnen naast elkaar waardoor je zelfs met vriendelijk verzoek op op te rotten ze je eerst dom aankomen alvorens in te schikken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115946715
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest :P Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had :)
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
Da's waar, het helpt natuurlijk enorm als je Heathrow uit je hoofd kent. Daarnaast gaat security altijd vrij snel voor mij, want ik heb IRIS voor de paspoortcontrole en mag de fast track gebruiken bij de scanners. Dus troost je, je zult er alleen maar beter in worden! ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115947422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen?
[ afbeelding ]
persoonlijk,
een rugzak is niet fijn, want dan zweet je zo lekker achter de rugzak. of je moet hem al dragen als een tas die je over de schouder draagt.
een tas met band over de schouder, dat schuift weer steeds. je moet steeds schuin gaan hangen om tegen gewicht te geven. slecht voor de rug.
en een tas in de hand dragen, dan heb je een hand niet vrij als je al je boarding documenten moet zoeken. zeker als je en een tweede tas mee sleurt.

En dan bovendien, denk ik dat ik met deze trolley redelijk goed kan reizen. De trolley past mooi op mijn gereedschapskoffer, terwijl ik aan de andere schouder mijn schoudertas heb met kleren.
Een rugzak zit dan weer niet goed op mijn gereedschapskoffer. en om nu weer te kiezen voor rugzak en schouder tas. etc etc
voor mij was dit de goede combinatie voor zaken reizen.
Anders als ik op vakantie ga, dan draag ik mijn Peli-case voor de foto camera gewoon lekker over de schouder en mijn lichte fiets rugzak als laptop tas.
pi_115947682
Als je meer bij je hebt, zoals jij, zal het best logisch zijn. Ik heb vaak enkel deze ene tas, en dankzij een goede band glijdt hij niet weg. Anders heb ik vaak aan de andere kant een lichte duffel, helemaal perfect, dan ben je lekker in balans.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115947790
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden :s)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115949967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden :s)
Absoluut. En mijn enige algemeen tip: Probeer geen stuk baggage te vinden dat "alles" kan, want dan eindig je vaker met iets dat altijd net niet perfect is. Liever wat verschillende stukken die je kan combineren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115950592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden :s)
ik vind het anders wel altijd interessant, hoe iedereen reist, en denkt dat het het beste is. mijn manier van reizen hoeft niet de beste te zijn, inzicht van anderen zie ik als iets, waar ik zelf ook misschien wat aan heb.

in het begin reisde ik altijd met tig verschillende koffers, totdat ik er gek van werd dat ik voor elk type een speciale tas had. en dan was het nog om pakken als ik een dag naar kantoor ging.

En op privé reis, ik daar ben ik nog steeds hard opzoek naar de perfecte combinatie.
pi_115950971
Ach, het verschilt ook zo enorm waar je voor reist. Jij hebt voor je werk blijkbaar tools bij je, ik nooit. Sommigen reizen altijd EC en anderen BC, ook dat scheelt weer in hoe je pakt (in BC tolereren ze veel meer). Er is wellicht een "beste manier" van ieder persoon, maar dan hoeft het inderdaad voor de volgende nog niet optimaal te zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:23:27 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115951426
Ik doe alles met dezelfde koffer en als ik terug thuis kom haal ik de gebruikte spullen eruit en vervang het door verse en zet de koffer klaar om te gaan weer naast mijn kast. Hij is altijd gepakt voor 1 week, het is een standaard cabin suitcase van een premium merk. Mijn laptop tas is extreem licht en klein en gaat in zijn geheel in die tas. Zelfs voor dagtrips reis ik met die koffer, want je weet nooit waar de dag eindigt. Bovendien vind ik mijn laptop te zwaar om aan handvat of schouder te dragen, is gewoon niet comfortabel. Hooguit op vrijdag wil ik wel eens zonder spullen en met alleen een iPad in kleine schoudertas reizen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115951674
Daarvoor zijn mijn reisen te divers. Ik heb wel een la vol standaard pakketjes liggen, dus ben altijd snel gepakt. Maar soms is het 1 nachtje A'dam, dan ineens 9 dagen Hong Kong en vervolgens weer 3 dagen Parijs ofzo. Onhandig om altijd dezelfde koffer te hebben, dan reis is de helft van de tijd te zwaar en heb ik de andere helft van de tijd te weinig ruimte.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:59:36 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115953048
Ik doe dat juist omdat mijn reizen te divers zijn. Meermaals gehad dat ik maandagochtend denk dat ik voor 1 presentatie op en neer naar München vlieg en dat ik vrijdag thuiskom en in 4 verschillende landen was. Het gewicht van overhemden en onderbroeken neem ik ook voor lief. Of mijn koffer nu 7 of 9 kilo weegt maakt me niks uit.

Intercontinentaal van langer dan een week komt nooit als een verrassing voor mij.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115953165
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:59 schreef XL het volgende:
Ik doe dat juist omdat mijn reizen te divers zijn. Meermaals gehad dat ik maandagochtend denk dat ik voor 1 presentatie op en neer naar München vlieg en dat ik vrijdag thuiskom en in 4 verschillende landen was. Het gewicht van overhemden en onderbroeken neem ik ook voor lief. Of mijn koffer nu 7 of 9 kilo weegt maakt me niks uit.

Intercontinentaal van langer dan een week komt nooit als een verrassing voor mij.
Ah, dat heb ik dan weer zelden. En als het gebeurt, loop ik even langs een winkel en betaalt de baas mijn spullen. Maar nogmaals, gebeurt zelden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_115970857
Wat is het trouwens druk op Schiphol zeg. Ben er net aangekomen. De schoolvakanties zijn net voorbij in een bepaalde regio zeker?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_115971392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:29 schreef Bajskorv het volgende:
Daarvoor zijn mijn reisen te divers. Ik heb wel een la vol standaard pakketjes liggen, dus ben altijd snel gepakt. Maar soms is het 1 nachtje A'dam, dan ineens 9 dagen Hong Kong en vervolgens weer 3 dagen Parijs ofzo. Onhandig om altijd dezelfde koffer te hebben, dan reis is de helft van de tijd te zwaar en heb ik de andere helft van de tijd te weinig ruimte.
bedoel ik, zo kun je nog op goed ideeën komen. denk dat ik die techniek ook eens ga proberen.
pi_116016739
Over 2 weken gaan wij vliegen naar Las Vegas. Bedoeling is dat we in de VS ook gaan kamperen, dus de tent+matjes+slaapzak moeten mee.

Iemand tips hoe we dit het beste het vliegtuig in kunnen nemen? Alles gewoon los laten, alles in een tas/zak? De spullen zitten wel gewoon allemaal in hun eigen 'zakje' zeg maar, maar ik vraag me af wordt het niet link met zoveel losse spullen?
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:25:46 #108
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116016846
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:21 schreef polariteit het volgende:
Over 2 weken gaan wij vliegen naar Las Vegas. Bedoeling is dat we in de VS ook gaan kamperen, dus de tent+matjes+slaapzak moeten mee.

Iemand tips hoe we dit het beste het vliegtuig in kunnen nemen? Alles gewoon los laten, alles in een tas/zak? De spullen zitten wel gewoon allemaal in hun eigen 'zakje' zeg maar, maar ik vraag me af wordt het niet link met zoveel losse spullen?
Alles in het eigen tasje laten, en dan zo weer in een groter stuk bagage doen. Anders zit je met meerdere stukken bagage uiteraard.
pi_116021103
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen ^O^
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_116021654
Komende oktober mag ik in m n uppie naar Abu Dhabi/Dubai. Moet ik nog met speciale dingen rekeningen houden aangezien ik als dame alleen reis?

ja, kleding weet ik al :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:02:55 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116021966
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen ^O^
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?

De antwoorden staan overigens al in het topic dat je erover geopend hebt ;)
pi_116022241
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?

De antwoorden staan overigens al in het topic dat je erover geopend hebt ;)
Dat is zo ;)
Maar ik dacht hier zitten meer frequent flyers :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_116023226
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen ^O^
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier niet :+
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:47:32 #114
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116023929
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

degenen waarbij het echt mis ging zitten hier niet :+
:D :')
pi_116024216
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen ^O^
met condoom om vliegt altijd veiliger..... zucht sorry, de puber kwam effe in me naar boven.

mijn visie er op, als het gevaarlijk was zou de piloot ook niet vliegen, en die weet hoe gevaarlijk het zou moeten zijn.
ik vind veel veiligheidsmaatregelen bang makerij, maar natuurlijk te veel is beter als te weinig.
vliegtuigen zijn gebouwd om enorme klappen op te vangen, welke de meest ervaren vliegers zelden hebben mee gemaakt.

En de rest van je vliegangst het zit tussen je oren.
pi_116024245
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:D :')
ik vond 'm eigenlijk best grappig
pi_116031269
Voor een ticket naar Indonesie kan ik kiezen tussen Emirates, Cathay Pacific en Malaysia Airlines. De prijs is ongeveer hetzelfde; zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen deze drie? Ik heb met geen van drieen ervaringen.

En iets anders, die prijzen en belastingen, wtf? Wat een verschillen, waar gaan die belastingen naartoe?

Emirates: Vliegticket p.p. ¤ 710,00 + Belasting p.p. ¤ 30,12
Cathay Pacific: Vliegticket p.p. ¤ 467,00 + Belasting p.p. ¤ 276,06
Malaysia Airlines: Vliegticket p.p. ¤ 358,00 + Belasting p.p. ¤ 390,64
  Eindredactie Games zondag 26 augustus 2012 @ 18:04:32 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_116031940
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:41 schreef Farenji het volgende:
Voor een ticket naar Indonesie kan ik kiezen tussen Emirates, Cathay Pacific en Malaysia Airlines. De prijs is ongeveer hetzelfde; zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen deze drie? Ik heb met geen van drieen ervaringen.

En iets anders, die prijzen en belastingen, wtf? Wat een verschillen, waar gaan die belastingen naartoe?

Emirates: Vliegticket p.p. ¤ 710,00 + Belasting p.p. ¤ 30,12
Cathay Pacific: Vliegticket p.p. ¤ 467,00 + Belasting p.p. ¤ 276,06
Malaysia Airlines: Vliegticket p.p. ¤ 358,00 + Belasting p.p. ¤ 390,64
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijn :)

Persoonlijk Zou ik met Cathay vliegen, maar dat is meer persoonlijk. Welke vlucht is kwa reistijd en overstaptijd het snelst ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_116038240
Malaysia is vergelijkbaar met Singapore Airlines, op de laatste plaats zou ik Cathay vliegen. Je kan tijden checken op vliegwinkel.nl. En ook of die tarieven wel te boeken zijn. Ik vermoed dat Malaysia de gunstigste tijden heeft maar dat is een aanname.. Tmoafu..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:10 #120
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116039431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is het trouwens druk op Schiphol zeg. Ben er net aangekomen.
Vandaag ook. Kon het gekrakeel mooi vanuit de KLM lounge zien, heb je een mooi uitzicht binnen de terminal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:01:32 #121
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116039591
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:23:05 #122
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_116045995
quote:
4s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.

Website Redoxx

Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
Twee geweldige sites, dank je wel daarvoor _O_

Ik ben van het type "elke reis heeft zijn eigen tas/koffer". Tot op heden heb ik de perfecte carry on nog niet gevonden, het lijkt er echter op dat de Airboss heel dicht in de buurt komt. En Onebag had ik al eens van gehoord maar nog nooit echt doorgelezen. Staan toch weer dingen in die mij weer aan het denken hebben gezet.

Tot op heden gebruik ik voor overhemden altijd pack-it folders van eaglecreek en daar ben ik erg blij mee. Toch ga ik ook eens een keer die vouw methode proberen en kijken of het daadwerkelijk scheelt. Alles past altijd wel keurig in de samsonite koffers die ik tot op heden gebruik, gewicht is ook nooit het probleem. Het organiseren van alles zie ik overal als universeel probleem terugkomen. Het perfecte tasje voor kabels etc ben ik bijvoorbeeld nog niet tegengekomen :P
Neerkomen wel!
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:26:46 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116046296
quote:
4s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijn :)

Persoonlijk Zou ik met Cathay vliegen, maar dat is meer persoonlijk. Welke vlucht is kwa reistijd en overstaptijd het snelst ?
Emirates is de enige maatschappij die de belastingen eerlijk aangeeft, dit zijn namelijk de belastingen die Emirates daadwerkelijk betaald op de divese vliegvelden (Amsterdam en Dubai). (In Indonesie zelf betaal je bij vertrek ter plaatse 150.000 RPH, een euro of 12-13.

De overige maatschappijen hebben als aparte 'belasting' de kerosinetoeslag opgenomen en wordt hierdoor als belasting opgenomen in het overzicht, maar dat is natuurlijk eigenlijk gewoon onderdeel van de ticketprijs.

Voordeel van maatschappijen om de kerosinetoeslag als belasting op te nemen is dat voor de mensen die hun miles gebruiken wel de belastingen moeten betalen, op deze manier komt er toch wat geld binnen.
Maar dat het oneerlijke praktijken zijn moge duidelijk zijn, je kan de kerosinetoeslag bij het niet gebruiken van het ticket niet terugkrijgen, maar alleen de lokale belastingen van het vliegveld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Eindredactie Games zondag 26 augustus 2012 @ 22:28:10 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_116046401
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
dat is de charme van het reizen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_116063340
Ik vlieg morgen naar Beijing met overstap in St. Petersburg. Ik moet daar zo'n 5 uur wachten. Is het dan verstandig om wat Russisch geld bij te hebben, voor het geval ik iets van eten of drinken wil kopen? Of is creditcard voldoende?
pi_116063763
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef chuddybong het volgende:
Ik vlieg morgen naar Beijing met overstap in St. Petersburg. Ik moet daar zo'n 5 uur wachten. Is het dan verstandig om wat Russisch geld bij te hebben, voor het geval ik iets van eten of drinken wil kopen? Of is creditcard voldoende?
Op Moskou alles met creditcard kunnen doen, prijzen stonden meest ook in euro..

Ben benieuwd of mensen daar net zo Aso zijn als op Moskou :P
pi_116065506
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
als het daar bij blijft.
het is dat ik weet dat het voor mij vroeger ook wat heel bijzonders was, tegenwoordig verdwijnt die boardingpas direct achter de check bij de gate in mijn koffer, en moet ik echt gaan zoeken als ze hem aan de deur willen zien.
pi_116072546
Ik wil atm inchecken via BA voor een vlucht naar Londen maar krijg, wanneer ik op inchecken klik het volgende bericht:

Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.

To check in and receive your boarding pass, please proceed to the airport.

Iemand enig ideetje waarom? Ik check immers liever online in dan dat ik ga wachten :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:04:09 #129
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_116085663
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil atm inchecken via BA voor een vlucht naar Londen maar krijg, wanneer ik op inchecken klik het volgende bericht:

Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.

To check in and receive your boarding pass, please proceed to the airport.

Iemand enig ideetje waarom? Ik check immers liever online in dan dat ik ga wachten :)
Dit wil met een codeshare vlucht nog wel eens gebeuren. Ook komt het wel eens voor doordat systemen niet overal ondersteund worden als in dat het inchecken wat jij doet niet afgehandeld kan worden op het vliegveld van vertrek.
Neerkomen wel!
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:28:41 #130
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116087291
Heb ik ook wel eens als ik van KL terug naar Amsterdam vlieg (KLM), is een soort extra random controle.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_116087513
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:28 schreef static het volgende:
Heb ik ook wel eens als ik van KL terug naar Amsterdam vlieg (KLM), is een soort extra random controle.
Ik zie het morgen wel, al baal ik wel van niet inchecken, die toko's sluiten volgens mij al een uur voor de vlucht :/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_116142574
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:56:48 #133
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116142643
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
Ik kijk gewoon altijd even naar de maximale afmetingen toegestaan bij de maatschappij, en de afmetingen van de tas. Hoeveel liter is lastig te zeggen, omdat dat weinig tot niks zegt over de afmeting.
pi_116142746
0.55*0.3*0.4 = het aantal liters dat ook een backpack mag zijn (of welke andere afmetingen de betreffende maatschappij aanhoudt)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_116142828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
Bijvoorbeeld KLM handbagage is een stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h) = 48.125 cm^3 en dus 48,1 liter. Maar een tas van 48 liter zal meestal buiten een van de genoemde afmetingen vallen. Kwiwi merkt dus terecht op dat je beter op de afmetingen kunt afgaan.
pi_116142885
Dank. Stom dat ik niet gedacht heb om gewoon de inhoud van de max. afmetingen te meten. Inderdaad is het makkelijker om de afmetingen van de tas zelf te gebruiken, maar zit even online shops te bekijken en staat niet altijd aangegeven.
  zondag 2 september 2012 @ 11:36:08 #137
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116298391
Ik zag zojuist in de e-mail van US airways het volgende staan:

Checked bags (each way, per person)
Transatlantic $0
Domestic$25

Het eerste deel van m'n reis is transatlantic, het tweede deel domestic (allemaal onder één boekingsnummer). Nu is mijn vraag: als ik een koffer incheck, mag de koffer dan de gehele reis gratis mee omdat het eerste deel transatlantic is? Of betaal ik in totaal 50$ omdat ik inderdaad twee domestic vluchten maak (heen en terug één).

Nou heb ik deze trip toch al geregeld gemaakt met US air, maar ik las nu voor het eerst de mail eens goed door en begon me af te vragen hoe dat zit. Ze hebben bij de balie ook nooit naar m'n creditcard gevraagd om die extra $50 in rekening te brengen.
pi_116298463
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
  zondag 2 september 2012 @ 11:42:47 #139
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116298525
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
^O^
Ik heb er inderdaad wel eens wat over gelezen dat ze dat in de VS begonnen te doen, maar aangezien ik de vluchten niet zelf betaal is me nooit opgevallen of dat misschien steeds in rekening werd gebracht.
  zondag 2 september 2012 @ 12:03:49 #140
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116299006
O we hadden het hier laatst over handbagage als ik me niet vergis, en kwam net dit tegen: de Air Boss.



Aan de foto's op internet te zien kun je de tas helemaal openvouwen en zelfs je kleding met elastieken riempjes vastklemmen zoals in een koffer(tje).
  zondag 2 september 2012 @ 12:15:11 #141
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116299316
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
Ik heb geen ervaringen met US Airways, maar bij Delta hebben ze daar inderdaad een handje van, vooral als ik op de terugweg een stopover heb.
Zolang het in één boeking zit is het niet nodig om te betalen, maar op Buffalo Airport ben ik inmiddels 'goed bevriend' met de manager die na vele discussies toch bijna elke keer nog nodig is om dit 'probleem' op te lossen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:54:40 #142
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_116524071
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
O we hadden het hier laatst over handbagage als ik me niet vergis, en kwam net dit tegen: de Air Boss.

[ afbeelding ]

Aan de foto's op internet te zien kun je de tas helemaal openvouwen en zelfs je kleding met elastieken riempjes vastklemmen zoals in een koffer(tje).
No shit Sherlock :D
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zaterdag 8 september 2012 @ 00:02:31 #143
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116524386
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:54 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

No shit Sherlock :D
Dat zag ik toch niet op dat ene plaatje :'(
pi_116591666
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)

Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.

Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5 :)
  maandag 10 september 2012 @ 07:27:27 #145
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_116591776
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)

Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.

Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5 :)
Zie OP Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:40:49 #146
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116652249
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.

Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:58:03 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116653139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.

Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190

Ik moet zeggen dat de Embraer toch wel een favoriet van mij is bij de kleine vliegtuigjes
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:37 #148
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116655482
Waarom is Terminal 4 helemaal afgesloten van de rest van Schiphol? Ik vind dat vervelend :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_116656097
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)

Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.

Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5 :)
Laatste keer was chill met BA, gewoon zeuren dat je slechte ervaringen had maar ze nog een kans wilt geven.. misschien krijg je wel gratis upgrade naar world traveller plus (economy plus).
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116657445
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:58 schreef XL het volgende:

[..]

Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190

Ik moet zeggen dat de Embraer toch wel een favoriet van mij is bij de kleine vliegtuigjes
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_116657529
Mijn ervaring is dat de meeste medewerkers een hekel hebben aan zeurende mensen... :)

Voordeel is wel als er zo iemand voor me staat dat je met wat vriendelijkheid veel geregeld krijgt ;)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:19:44 #152
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116670373
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn :)
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 23:21:40 #153
45833 crew  Fogel
pi_116670475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:

[..]

Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
A en C inderdaad, maar de stoelen zijn net zo smal als economy. Je hebt wel iets meer beenruimte, maar da's marginaal. En dat is zo de eerste 10 rijen, en meestal zijn alleen de eerste 3 "BC" (het zou niet zo mogen heten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:52:33 #154
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116672065
Zelfde als in de Airbus dus. Zijn ook dezelfde stoelen volgens mij. Ben benieuwd naar de nieuwe volgend jaar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_116672254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.

Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingen
  woensdag 12 september 2012 @ 00:00:33 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116672397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:57 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingen
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
pi_116672492
quote:
11s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
Hoe minder ik het merk hoe beter.. heb ook een lichte vliegangst.
Heb in een A380 voor het eerst geslapen ooit in een vliegtuig. Was ook heel stil qua motoren.
pi_116674857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:40 schreef Dos37 het volgende:
Waarom is Terminal 4 helemaal afgesloten van de rest van Schiphol? Ik vind dat vervelend :(
Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.

Departures 3 en 4 moeten daarom gescheiden blijven zodat overstappers van Schengen naar niet-Schengen (en vice versa) gedwongen zijn om door de paspoortkontrole te lopen.
pi_116674929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 04:32 schreef jaco het volgende:

[..]

Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.

Departures 3 en 4 moeten daarom gescheiden blijven zodat overstappers van Schengen naar niet-Schengen (en vice versa) gedwongen zijn om door de paspoortkontrole te lopen.
Klopt inderdaad, als je oplet zul je ook merken dat de twee schengen-gebieden (b,c, bovenkant d en m-terminals) geen paspoortcontrole hebben als je lokaal op stapt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116675053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:

[..]

Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
AC-kant heeft inderdaad twee stoelen, DEF heeft er drie waarbij de middelste dan vrij blijft. Stoel A kiezen dus :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 12 september 2012 @ 08:02:31 #161
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_116675514
quote:
11s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
kleine, vooral propeller vliegtuigen, vind ik vooral leuk als ik naast iemand zit die er wat angst voor heeft :@
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_116734013
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:01:35 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116734055
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Mag mee.
pi_116734069
Top! :D Bedankt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:57:01 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116735827
ik vond dit een erg nuttig linkje over wat wel en niet meemag (in handbagage)
http://www.toerismenieuws.nl/lijst-verboden-goederen-handbagage/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_116738316
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?

Tenminste dat was zo bij de afgelopen keren dat ik iets kocht in de tax free winkels. Als het verzegeld bleef mocht het zelfs mee bij de andere vliegvelden waar ik moest overstappen.
Alpha kenny one
  donderdag 13 september 2012 @ 17:57:51 #167
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_116747895
geldt bv ook voor een flesje water idd. Mag dan gewoon mee
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_116748734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:13 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?

Tenminste dat was zo bij de afgelopen keren dat ik iets kocht in de tax free winkels. Als het verzegeld bleef mocht het zelfs mee bij de andere vliegvelden waar ik moest overstappen.
Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.

Dus niet altijd.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 13 september 2012 @ 18:26:03 #169
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116748799
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.

Dus niet altijd.
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
pi_116748917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 13 september 2012 @ 18:30:37 #171
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116748947
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.
Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".
pi_116749181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".
En omdat er een fles sake in zat van 50 dollar :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116750409
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Vanaf schiphol geldt dat alle sealbags uit de EU mee mogen, plus VS, Canada en Maleisie.

Tenzij je naar Amerika vliegt of naar een andere bestemming met een US carrier (het uiteindelijke vliegtuig, kan dus anders zijn dan de maatschappij waar je bij boekt!), in dat geval mogen alleen sealbags van schiphol mee.

Kwa overstappen weet ik niet zeker, maar staat me bij dat je niet met schiphol sealbags mag overstappen in Amerika. Echter moet je toch je bagage herchecken op de eerste luchthaven waar je landt, dus kun je het nog in je ruimbagage stoppen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 17 september 2012 @ 12:15:03 #174
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116885129
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_116885390
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Engeland behoort dan ook niet tot de Schengenlanden en heeft geen open grenzen naar Europese landen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 17 september 2012 @ 12:27:04 #176
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116885478
Maar als je met de trein gaat dan? :?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_116885543
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:27 schreef Dos37 het volgende:
Maar als je met de trein gaat dan? :?
Met trein en boot heb je ook paspoortcontrole van zowel marechaussee in Nederland als immigratie in Engeland.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116911745
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier? :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116923096
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier? :P
Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om ;) H is lowbudget/charter inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:12:37 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116923549
Iemand nog leuke tips voor het vliegveld van Dubai? Ik hou er een tussenstop van 6 uur :) Heb al gezien dat de vertrekhal geen straf is.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_116923881
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand nog leuke tips voor het vliegveld van Dubai? Ik hou er een tussenstop van 6 uur :) Heb al gezien dat de vertrekhal geen straf is.
Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen :'). Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens :r.
pi_116940699
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:28 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen :'). Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens :r.
persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.
pi_116943629
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
pi_116944648
ctrip, elong ?
pi_116944711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
is vliegtickets betrouwbaar? ik zie dat ze daar goedkopere vluchten vinden dan op cheaptickets.nl :@
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:39:27 #186
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116944765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
Vliegtickets vind ik sowieso nooit echt goed. Kijk zelf altijd op skyscanner en worldticketcenter (die zijn geregeld nog een paar tientjes goedkoper in vergelijking met de skyscanner prijs).
pi_116964262
Ik wil eind oktober richting Thailand, via Hong Kong (familiebezoek). Via Emirates heb ik de volgende vlucht gevonden:
14.40u AMS - Dubai 0.05
10.05u (volgende dag dus) Dubai - HK
Dat is dus 10 uur op het vliegveld in Dubai. Er is een kortere optie (3u wachten met een extra stop in BKK) maar die is ¤500 duurder. Ik maak dan ook geen aanspraak op een gratis overnachtig vanuit Emirates (want economy en niet gedwongen dus). Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
pi_116966304
Puur voor tickets zoeken gebruik ik het liefst http://matrix.itasoftware.com/ . Is vrij uitgebreid en vlot, geen reclamemeuk er doorheen ook. Kan ook dingen doen zoals over een 30-dagen periode de goedkoopste vertrekdatum opzoeken voor een reis van bepaalde lengte.

Je kunt er alleen niet boeken, maar zodra je de reis die je wil gevonden hebt, kun je dat gewoon direct bij de maatschappij doen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116967509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:51 schreef LintuxCx het volgende:
Puur voor tickets zoeken gebruik ik het liefst http://matrix.itasoftware.com/ . Is vrij uitgebreid en vlot, geen reclamemeuk er doorheen ook. Kan ook dingen doen zoals over een 30-dagen periode de goedkoopste vertrekdatum opzoeken voor een reis van bepaalde lengte.

Je kunt er alleen niet boeken, maar zodra je de reis die je wil gevonden hebt, kun je dat gewoon direct bij de maatschappij doen.
Dat is serieus handig, ik zoek al heel lang een website waar je een goedkoopste-dagen-kalender kunt bekijken. Thanks :)
pi_116967731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
Zulke slaapcabines worden als hotelkamers verkocht, dus die zou je op booking.com etc moeten kunnen vinden als ze bestaan op die luchthaven. Zo te zien is er alleen een hotel ...

http://www.dubaiairport.c(...)ernationalHotel.aspx

Zelf zou ik zonder enige twijfel dit hotel boeken bij zo'n lange overstap. Je moet/wilt immers slapen op dat tijdstip. In zo'n terminal is er geen enkele garantie op enige nachtrust.

Maar dit is een persoonlijke afweging. Hierboven lees je dat iemand zich 7 uur kan vermaken met het bekijken van langslopende mensen. Sommige mensen vallen makkelijk in slaap op welke lokatie dan ook. De hotelkosten moeten ook in je budget passen.

quote:
- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
Normaalgesproken wordt het doorgelabeled, anders zou je immers gedwongen zijn om door immigration te gaan in Dubai en een visa aan te vragen. Voor de zekerheid kun je het vragen bij het inchecken.

Als je in de terminal wilt overnachten dan moet je de bagage in ieder geval laten doorlabelen en je tandenborstel in je handbagage stoppen. Anders sta je aan landzijde in Dubai met je bagage en mag je nog niet de terminal in omdat je vlucht pas 10 uur later vertrekt.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:43:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116991800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
Ik wil eind oktober richting Thailand, via Hong Kong (familiebezoek). Via Emirates heb ik de volgende vlucht gevonden:
14.40u AMS - Dubai 0.05
10.05u (volgende dag dus) Dubai - HK
Dat is dus 10 uur op het vliegveld in Dubai. Er is een kortere optie (3u wachten met een extra stop in BKK) maar die is ¤500 duurder. Ik maak dan ook geen aanspraak op een gratis overnachtig vanuit Emirates (want economy en niet gedwongen dus). Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
:) Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).

Kies als vertrekluchthaven Antwerpen station, en voila daar kan je tarieven vinden met vertrek van eind oktober voor 618 euro. Je moet op de heenweg de treinreis wel maken, maar op de terugweg kan je de trein gewoon laten schieten omdat je de bagage al krijgt in Amsterdam.

Op deze manier bespaar je een lange connectie op Dubai, 3 uur is prima, 10 is gewoon vervelend en veel te lang, de KLM vlucht is daarnaast rechtstreeks.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:48:50 #192
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116992061
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:37 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om ;) H is lowbudget/charter inderdaad.
Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_117012012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).

Kies als vertrekluchthaven Antwerpen station, en voila daar kan je tarieven vinden met vertrek van eind oktober voor 618 euro. Je moet op de heenweg de treinreis wel maken, maar op de terugweg kan je de trein gewoon laten schieten omdat je de bagage al krijgt in Amsterdam.

Op deze manier bespaar je een lange connectie op Dubai, 3 uur is prima, 10 is gewoon vervelend en veel te lang, de KLM vlucht is daarnaast rechtstreeks.
goeie optie ! je moet alleen niet de tig vragen op alle reis fora vergeten "moet ik nu echt de trein pakken in Antwerpen/Brussel ?"
Antwoord daar op is Ja, of je houdt van gezanik, ondanks dat je in je recht staat. er zijn inmiddels een aantal rechtszaken geweest waar iemand de betreffende trein niet gepakt heeft, en rechtstreeks naar Schiphol is gegaan. Daar ter plekke te horen heeft gekregen dat hij daar een nieuw ticket moest kopen, omdat KLM eist dat je in Antwerpen/Brussel ook daadwerkelijk moet inchecken. En uiteindelijk wel bij de rechter gelijk kreeg.
  donderdag 20 september 2012 @ 12:57:50 #194
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117020292
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn :)
Toch maar de F70 genomen, een rij van twee stoelen en ééntje van 3. Had heel rij 1 (D) voor mijzelf.

Ging prima, vluchtje was wel érg kort.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_117020349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.
Klopt inderdaad. Meer een veredelde wachtruimte.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 20 september 2012 @ 13:28:47 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117021420
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:



Ongeveer 15x15x100cm

Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?

Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
pi_117022862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:02 schreef Roger_ het volgende:

[..]

persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.
Mensen kijken is altijd leuk op luchthavens, en amerikaanse luchthavens zijn inderdaad het mooiste. Heb een keer een nacht op la guardia geslapen op een vensterbank met wat amerikanen, wat geweldig :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:21:21 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117023387
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:

[ afbeelding ]

Ongeveer 15x15x100cm

Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?

Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 september 2012 @ 15:06:37 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117025004
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
  donderdag 20 september 2012 @ 15:14:39 #200
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117025304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Hij bedoelt natuurlijk: "laat je je baas dat doen" als in "laat je dat op kosten van de zaak doen".
  donderdag 20 september 2012 @ 15:17:06 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117025409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 september 2012 @ 16:03:39 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117027206
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:17 schreef XL het volgende:

[..]

Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...

Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
  donderdag 20 september 2012 @ 16:11:15 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117027496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
Staat toch gewoon op de website?

quote:
Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions

Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
  donderdag 20 september 2012 @ 16:21:56 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117027894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...

Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen. Met banners heb ik niks te maken, maar als ergens training geef aan 2 mensen en ik moet de laptops daarvoor meenemen dan is er echt geen kans dat ik dat zelf doe. Dat gaat via Fedex, DHL etc.

In ieder geval kost een extra tas meenemen (normale afmetingen, <23kg) bij europese vluchten bij Lufthansa 50 euro per stuk per check-in. Dat zou voor jou dus 200 euro betekenen. Ik denk dat dat je richtlijn kan zijn voor de andere vliegtuigmaatschappijen...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 september 2012 @ 16:23:31 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117027967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Staat toch gewoon op de website?

[..]

En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions

Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Dat is prima dus, geen restrictie op aantal.

Odd sized begint van 1,50m ofzo
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117028627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:

[ afbeelding ]

Ongeveer 15x15x100cm

Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?

Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Turkisch is op de een of andere manier lastig, als je in Turkije vliegt, een keer meer moeten betalen voor een extra koffer tussen als de hele vlucht naar Düsseldorf kostte. Ik zou het inderdaad gewoon als hand bagage mee nemen, misschien wel verstandig om het aan mekaar te tapen, zodat het maar een stuk is.
Maar daar doet Turkish ook weer lastig over, want op Attarturk werken ze met tags van goed gekeurde hand bagage, moet je dan weer zeggen dat er een peperduur (foto)statief in zit,, en dat je het wil inchecken, maar dan is het wel hun verantwoording als het stuk gaat. bla bla bla
  donderdag 20 september 2012 @ 16:59:39 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117029420
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:21 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen.

Is irrelevant, jij kunt niet weten of ik de mogelijkheid heb gehad iets per koerier te versturen.
pi_117052695
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
  vrijdag 21 september 2012 @ 03:06:22 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117054070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Staat toch gewoon op de website?

[..]

En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions

Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 03:08:34 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117054074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 00:42 schreef Roger_ het volgende:
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
Dat is inderdaad één. Daarbij komt ook nog dat ik pas net heb geboekt en de spullen zondag al nodig heb.
pi_117190511
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
pi_117191019
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
pi_117191203
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
Het zijn dus geen vertrouwelijke gegevens?
  Moderator maandag 24 september 2012 @ 14:13:52 #214
45833 crew  Fogel
pi_117191208
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
Dat dus. Net alsof het consulaat je boeking wil veranderen om je dwars te gaan zitten ofzo... die hebben echt wel wat beters te doen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_117193859
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
je moet het leven niet te moeilijk maken, over het algemeen, het zijn ambtenaren, mensen van regeltjes zijn regeltjes, en als zij alleen die stempel van 100,= mogen zetten als zij een ongecensureerd ticket zien, dan krijg je het linea recta terug, en ben jij je kosten kwijt van het visum bureau.
En zoals hier boven al iemand gezegd heeft, wat moeten ze er verder mee?
Je kan er wel moeilijk over na gaan denken, maar denk dat je, het je dan zelf moeilijk gaat maken.
pi_117392380
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:36:46 #217
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117392419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
pi_117392543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:54:44 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk ;) . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie ^O^
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:58:29 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_117393185
Weet iemand of je bij Emirates ook 1 grote koffer mag meenemen ipv twee kleintjes? (want ik weet al wat hun max. gewicht is wat je aan bagage mag meenemen, maar dit kon ik niet vinden)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_117393221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:00:10 #222
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117393242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen :) :X
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
pi_117393356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk :D
Beetje interessant doen hier mag natuurlijk wel he 8-)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 30 september 2012 @ 15:21:44 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117424545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 03:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.

Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?

Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat :{
  zondag 30 september 2012 @ 15:28:52 #225
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117424783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Als jij 9 van de 10 keer naar de US gecontroleerd bent is het inderdaad waarschijnlijk niet random.
Ik ben op 8 keer nog nooit gecontroleerd, dan is alleen de vraag wat er in je koffer zit dat de scan als verdacht bestempeld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117424921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten :) Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Kan het (nog) steeds niet met zekerheid zeggen. Maar nav de info die ik gevonden heb, lijkt het toch dat alle ruimbagage (richting en binnen) de USA gescand wordt. En dus zo kunnen openbreken wat ze willen.
Alleen op de kleinere vliegvelden kan het dan het geval zijn dat het steekproefsgewijs gebeurt.. :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 30 september 2012 @ 15:33:37 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_117424946
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.

Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?

Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat :{
De taxi betalen ze voor je. Koeriersdiensten geven je wel garantie! ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_117425440
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.

Wat ik wel heb meegemaakt, is dat een beambte mij aansprak in de check-in rij op Schiphol. Of ze mijn bagage mocht kontroleren. Dit leek me een rhetorische vraag dus ik heb haar mijn koffer laten doorzoeken op een tafel ergens achterin de incheck hal. Ik kon daarbij zelf aanwezig blijven. Alles zeer correct en ik mocht bij terugkeer in de veel kortere business-class check-in rij aansluiten.

Wat er in de bagagehallen gebeurt qua kontrole weet ik niet. Het lijkt mij dat ze hier apparatuur inzetten om de inhoud van koffers te bekijken

Direct na aankomst in de VS wordt de ruimbagage naar mijn idee niet doorzocht. Het komt immers vrij snel aan op de band en soms zie je zelfs dat de kruiers het direkt van de transportwagens op de band zetten aan de andere kant van de muur. Handbagage wordt trouwens ook niet gekontroleerd bij aankomst.

Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
  zondag 30 september 2012 @ 15:56:30 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117425671
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraag betrof toch kontrole richting de VS ?
Klopt, heb te snel gelezen zie ik nu.
  zondag 30 september 2012 @ 19:16:25 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117433375
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.

Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
Naast dat de douane @ random mensen uit de rij haalt die langslopen kan het ook zijn dat gezien voorgaande bestemmingen er een aantekening door de persoon welke je de VS binnenstempelt wordt gemaakt op het douaneformulier welke je moet laten zien bij aankomst en dan moet de koffer geopend worden.

Gezien mijn voorgaande bestemmingen altijd een heleboel moslimlanden zijn kan mijn koffer altijd geopend worden, tot frustratie van de douanebeambten en mijzelf die mij eigenlijk altijd willen laten doorlopen.
Niet dat de check dan wat voorstelt, het is koffer open en gelijk weer dicht, ze kunnen de tijd beter besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118249215
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.

-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:50:30 #232
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_118249395
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
dat had ik dus dat ik vrijdag terug kwam :) blij dat ik een tsa-kofferband had, want ze hadden de koffer niet goed dichtgedaan, nu kan hij in ieder geval niet open klappen :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:54:44 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118251868
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.

-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118252518
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
Dit is wat er staat op m'n ticket:

quote:
Vluchtgegevens
Met: Etihad Airways
Vluchtnummer: EY1998

Uitgevoerd door: Air Berlin - AB 7450
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?

"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."

Je gaat me toch niet bezorgd maken he? :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:43 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118253692
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dit is wat er staat op m'n ticket:

[..]

Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?

"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."

Je gaat me toch niet bezorgd maken he? :P
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.

On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.

En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118253776
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.

On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.

En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal een ruime marge aanhouden bij aankomst op het vliegveld :)

edit. Ik weet nog steeds niet bij welke maatschappij ik in moet checken. Op de website van Air Berlin staat dat Abu Dhabi als aankomstluchthaven uitgesloten is. Weet iemand wat bedoeld wordt met 'aankomstluchthaven'? De vlucht die uitgevoerd wordt door Air Berlin landt op Abu Dhabi. Op de site van Etihad staat verder geen noemenswaardige informatie over online inchecken.

[ Bericht 12% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 21-10-2012 23:25:09 ]
pi_118456186
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.

Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!

Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:24:19 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_118456381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.

Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!

Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
nope
pi_118456596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.

Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!

Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
pi_118465340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokken :P

Er was een technisch mankement, hij zou om 15.10 vertrekken, en toen werd hij dus 'vertraagd tot 18.00'
Enig idee hoe ik dit nog kan checken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_118467884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokken :P

Er was een technisch mankement, hij zou om 15.10 vertrekken, en toen werd hij dus 'vertraagd tot 18.00'
Enig idee hoe ik dit nog kan checken?
volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_118655994
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:29 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.
Top! Ik zal kijken of ik nog even kan bellen of iets in die geest om het te verifiëren. En ja, ik zou graag de kosten terugkrijgen van City naar LHR domweg vanwege het feit dat het omboeken van de vlucht mij 1) extra geld heeft gekost en 2) mijn meeting niet door kon gaan (terwijl deze echt een must was, zul je altijd net zien uiteraard ;)).

Dus wat centjes terug, al is het 20 pond, kan ik weer wat pilsjes voor kopen tijdens de volgende meeting at LHR (komende dinsdag).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_118657228
Amerika en de controles. Is dat nou echt echt echt zo erg? ;(
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:56:50 #244
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118657296
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef Ziba het volgende:
Amerika en de controles. Is dat nou echt echt echt zo erg? ;(
Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.
pi_118657328
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.
Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denk ;( en in Nederland vind ik het juist helemaal niet zo streng. :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:27:46 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118658217
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denk ;( en in Nederland vind ik het juist helemaal niet zo streng. :P
O ik word er in Nederland regelmatig uitgehaald als ik door de "nothing to declare" poort loop ;( In de VS behalve briefjes in m'n koffer waar ik verder geen last van heb nog nooit ergens opgehouden.
pi_118696522
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.

Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Klussen deel 1 en 2
pi_118696549
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.

Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Zolang het niet drijft in een laag vloeistof is het denk ik geen probleem.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 1 november 2012 @ 09:33:32 #249
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_118696579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.

Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Is geen probleem weet ik uit ervaring.
pi_118696936
Top! Dat scheelt weer :)
Klussen deel 1 en 2
pi_118733861
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
pi_118734380
Waarom koop je niet gewoon een goedkope in de us die je dan ook gewoon achterlaat? Scheelt je al dat gesleep. Of je huurt er een bij de rentalcomp.
pi_118734570
We moeten dan 2x huren, ivm verschillende reisdelen,zijn dan duurder uit dan zo'n stoeltje kost, en de camperverhuur verhuurt geen stoeltjes. Zou betekenen dat ik plus kind moeten blijven wachten bij de verhuur maatschappij totdat man en ander kind terug zijn van wallmart om er 1 te kopen.
Is ook een optie, maar ik ben vooralsnog de optie op meenemen aan het uitvogelen. Slepen valt mee, je zet gewoon de banden op z'n grootst en dan kan je hem als rugzak dragen. Voorkeur gaat uit naar inchecken als bagage, dan ben je hem gelijk kwijt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:35:29 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118736564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:33:16 #255
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118738206
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
Je hoeft ze volgens mij alleen niet af te geven bij odd sized, maar pas bij het boarden. Hoewel dat wellicht verschilt per maatschappij, weet niet meer bij welke ik dat mensen zag doen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:51:29 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118738689
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
http://www.united.com/web(...)baggage/default.aspx
quote:
Strollers and car seats as checked baggage

United accepts one stroller or one carseat in addition to a customer's baggage allowance. When checked as baggage, all oversize and overweight charges will apply. First and second bag fees do not apply to either a stroller or a car seat. United is not liable for damage to strollers. Excess Valuation may not be purchased for strollers.
Note: If you are traveling with a stroller and a carseat in addition to the baggage allowance, only one of these items is carried free of charge.

Infants traveling internationally on 10 percent of an adult fare will be granted a free baggage allowance of one stroller or one carseat and one other item (linear dimensions must not exceed 62 inches (157 cm) and weight must not exceed 50 pounds (23 kg). If the infants free baggage allowance is exceeded, the excess will become part of the fare paying adult's baggage allowance and all restrictions and excess charges will apply.

Government-approved child seat

The seat must conform to all applicable Federal Motor Vehicle standards. If manufactured after February 2, 1985, the seat must be certified for use in motor vehicles and aircraft.

The accompanying adult is responsible for ensuring that the seat functions correctly, that the child does not exceed the seat's limitations, that the child is properly secured in the seat and that the seat is secured to the aircraft seat.

United does not reserve space for government-approved child seats, unless a ticket has been purchased for that seat. If space is available after boarding is completed, customers may use adjacent unused seats to secure the government-approved child seat. If space is not available after boarding is completed, the item must be stowed in an approved storage space.

AmSafe's CAReS (Child Aviation Restraint System) may be used onboard United Airlines aircraft. Other booster seats, restraint vests and restraint harnesses may not be used aboard United Airlines aircraft. Note: The Amsafe device must have the FAA label attached and its correct use on board the aircraft is solely the responsibility of the customer.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_118750644
Mag je banketstaven meenemen in je boord bagage, of, mag je ze mee de (Duitse) grens over nemen ?

Over een paar dagen moet ik vliegen en vraag me het volgende af, mag je een aantal banketstaven eigenlijk meenemen als boord bagage ? Ik weet dat er verschillende regels zijn voor bijvoorbeeld kaas en voorverpakte kaas etc. en de meeste landen zijn redelijk tot extreem strikt met betrekking tot vers voedsel invoeren. Maar dat is toch een immigratie regel en niet een handbagage regel ? In het land van bestemming hoef ik overigens niet via de immigratie en douane want wordt door lokale regeringsofficials afgehaald, maar wel met een tussenstop in Frankfurt en immigratie regels binnen de EU daar heb ik weinig ervaring mee.....

bedankt!
pi_118821533
Afgelopen week ben ik met Wizz Air naar Belgrado in Servië gevlogen vanuit Eindhoven. Bij het inchecken werd er gevraagd om een visa-code en die móét je invullen omdat je anders niet verder kunt. Als je hier gewoon "NO VISA" invult (in het geval als je 100% zeker weet dat je geen visa voor Servië nodig hebt), kun je gewoon verder inchecken en heb je geen problemen; zowel de heen- als terugreis gingen perfect nadat ik dat had ingevuld. ^O^
De reden dat ik het vermeld is dat er meerdere mensen problemen mee hebben, maar er vrij weinig/niets op internet over te vinden is.
pi_118835365
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
pi_118839461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:29 schreef ehouse het volgende:
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
Lees die post nog eens.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_118908987
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:

Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).

Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.

Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:51:32 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118909923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef Gangster-Engel het volgende:
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:

Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).

Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.

Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
Wanneer de vlucht met KLM is, dan is het uitgesloten dat de handeling partner van KLM de bagage op Tokyo airport maar tot Amsterdam labelt, deze zal dit, ook bij een vertraging doorlabelen naar de eindbestemming op het ticket.

Wanneer je vlucht vertraging heeft en je mist je aansluitende vlucht daardoor op Amsterdam, dan kan je naar de bagageband gaan en daar bij de KLM desk zonder problemen je bagage kan achterhalen. Je bent dan overgeboekt op een andere vlucht, maar de KLM medewerkers daar kunnen de vertraging checken en zullen dan zonder problemen de bagage achterhalen.

Wanneer je vlucht geen vertraging heeft zal het een lastige kluif worden, KLM zal dan aangeven dat je het vluchtproces verstoord en dat hiervoor een boete moet worden betaald. KLM heeft op dat moment jouw bagage, en hoewel deze niet meegaat naar de eindbestemming zal je deze niet zonder slag of stoot mee gaan krijgen, en zeker niet op een snelle manier.
(En niet geheel onterecht, wanneer jouw bagage uit het vliegtuig moet worden gehaald moet daar specifiek iemand heen worden gestuurd, deze medewerker moet ook betaald worden naast de administratieve werkzaamheden die er zijn).

In het kort komt het erop neer dat je de voorwaarden van het ticket moet volgen, op en uitstappen zoals aangegeven. (Wanneer je geen ingecheckte bagage hebt op de terugvlucht kan je uiteraard wel de laatste vlucht niet maken, je verstoort het proces van KLM dan niet en er zal geen naheffing volgen).

Is dezelfde vlucht toevallig niet beschikbaar vanaf Antwerpen? Want hoewel je dan op de heenweg wel het ticket moet afhalen in Antwerpen, ook daar kom je niet onder uit, moet je de bagage inchecken in Amsterdam, en krijg je bij terugkomst ook de bagage weer in Amsterdam. De trein vanaf Schiphol naar Antwerpen terug heb ik nog nooit genomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118922770
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
pi_118923480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU).
De VS/Canada hebben een ander systeem. Als je de EU binnenkomt, hoef je niet je ruim bagage mee te dragen bij de eerste grenspassage. Anders zou het inderdaad makkelijk zijn om gewoon de luchthaven in Amsterdam te verlaten.

Even los van wat er mogelijk is. Je bent wel voor de vlucht Amsterdam - Dusseldorf ingechecked. Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
pi_118923773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
Dat gebeurd dagelijks tientallen keren. Is gewoon normale zaak. KLM probeert je een boete te geven maar die hoef je niet te accepteren en is volgens mij wat ik hier eerder las ook gewoon niet rechtsgeldig. Er zijn zoveel mensen die deze truc gebruiken en alhoewel ze het je even moeilijk zullen maken kan het natuurlijk gewoon en krijg je je bagage ook gewoon (uiteindelijk).

Deze vraag is hier toch al zovaak langsgekomen?
  woensdag 7 november 2012 @ 14:51:20 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118936630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
De instructie voor de afhandelaar van KLM op buitenlandse luchthavens is dat zij de bagage moeten labelen tot de eindbestemming, onder welke omstandigheid dan ook. KLM heeft geen eigen personeel meer op buitenlandse luchthavens, alles is uitbesteed, en derhalve heeft deze afhandelaar geen enkele speling van KLM gekregen om hiervan af te wijken. KLM zal op Schiphol kunnen bepalen of en tegen welke voorwaarden (lees eventuele financiële vergoeding) de bagage vrijgegeven kan worden.

Naast dat ik zeker weet dat deze instructie is gegeven in ieder geval richting de afhandelaars in Azie (mijn contactpersonen op diverse Aziatische luchthavens bevestigen dit), weet ik ook uit eigen ervaring dat er geen ruimte is, ook al is de vlucht vertraagd, om hiervan af te wijken, men geeft dan aan dat men dit op Schiphol pas kan doen.
Overigens, bij een eventuele vertraging heb ik met KLM op Schiphol nimmer problemen gehad en is de bagage vlot op de bagageband.

Zonder vertraging en uitstappen op Schiphol en je bagage op een snelle manier verkrijgen? Succes, KLM zal de bagage echt achter houden en niet gelijk afgeven, juridisch is dit zeker discutabel, maar op dat moment heeft KLM de bagage en niet jij.
Wanneer je geen bagage hebt kan je prima Schiphol verlaten, af te melden hoeft niet, sterker nog, dat is niet verstandig gezien KLM dan weet dat je moedwillig de vlucht niet wil maken, wanneer je niet op komt dagen en er is geen bagage aan boord is het voor KLM (of elke andere maatschappij) gemakkelijk de passagier van de passagierslijst te halen bij het sluiten van de gate, dat altijd voor vertrek van het vliegtuig is. (Dit is een normale gang van zaken, er zijn zoveel mensen die aansluitingen missen of op komen dagen voor vluchten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:55:33 #267
208890 June.
Seriously?
pi_118943947
Ik ga begin december voor het eerst alleen naar amerika voor een congres, ben benieuwd! Nu vroeg ik me wel af hoe het gaat met mijn bagage en overstaptijd. Mijn heenvlucht is direct dus dat is geen probleem, maar mijn terugvlucht moet ik overstappen (1u en 45min). Hoe werkt dat met baggage en alles?
Shine bright like a diamond.
pi_118943994
waar moet je overstappen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 7 november 2012 @ 18:00:32 #269
208890 June.
Seriously?
pi_118944124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waar moet je overstappen?
In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:13:35 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118944533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef June. het volgende:

[..]

In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
  woensdag 7 november 2012 @ 18:16:20 #271
208890 June.
Seriously?
pi_118944635
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
Oke, thanks. Ik had namelijk al gelezen dat het op de heenweg anders was, en omdat ik naar de VS vlieg zal het ook wel langer duren met immigratie ed. Vandaar mijn directe vlucht, geen gestress dan :P
Shine bright like a diamond.
pi_119005764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot ;)

www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
Mede oprichter en eigenaar van Cape Town Rocks.
  zondag 11 november 2012 @ 21:50:58 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119104892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef M.Bleumink het volgende:

[..]

Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot ;)

www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
haha _O-
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 16:07:14 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_119314474
:W

Als ik thuis online incheck voor een intercontinentale vlucht, moet ik dan nog steeds 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119315455
Je moet sowieso niks. Persoonlijk neem ik een uur, maar dat is voor iedereen anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 16:51:17 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_119315672
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119316038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:04:03 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_119316089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
Helder :) maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:29:38 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119316851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Helder :) maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:33:47 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_119316968
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Is ook absoluut het plan hoor. Maar het lukt me om precies 3 uur van te voren aan te komen op Schiphol. NS kennende zou ik zomaar een aansluiting kunnen missen, dus dan zou het 2,5 uur van te voren zijn. Vroeg me af of dat een probleem zou zijn. Lijkt het niet op dus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:39:49 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119317135
Nee, op Düsseldorf kom ik (behalve maandagochtend om 06:30) altijd twintig minuten voor boarding in de terminal aan. Op Schiphol kom ik vroeger omdat ik dan van ver kom (moeilijker timen) en bovendien de lounge in kan (en die vind ik op Schiphol prima). Ik zou bij klm een uur vantevoren aanhouden en bij de exoten 1,5 a 2
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:52:15 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_119317461
1,5 a 2 uur gaan we echt wel redden ^O^ We vliegen met Malaysia

Thanks voor je antwoord!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119318043
Zo'n 1.5 a 2 uur is comfortabel, tenzij je mogelijk vertraging in je reis naar Schiphol verwacht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 19 november 2012 @ 22:18:31 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119407558
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Mijn ervaringen met de KLM zijn bij het droppen van bagage op Amsterdam nou net niet zo goed, zeker bij het vertrek van vele (intercontinentale) vluchten tegelijk kan de rij om je koffer af te geven nogal lang zijn.

Juist bij de kleinere maatschappijen welke 1 vlucht per dag hebben vanaf Schiphol is mijn ervaring dat 1 uur voor vertrek de balies verlaten zijn omdat de meeste passagiers al hebben ingechecked en de bagage afgegeven.
Al moet wel worden gezegd, dat het wel de bedoeling is dat de meeste passagiers wel aan het advies van de 2 a 3 uur voor vertrek aanwezig zijn moeten houden, niet alleen voorkom je daarmee vertraging, als iedereen namelijk zo laat voor vertrek aankomt dan kan de maatschappij echt niet op tijd weg, daarnaast moet je ook incalculeren, zeker als je met NS naar Schiphol komt dat er vertraging kan zijn.

Lufthansa is trouwens in de ochtend behoorlijk vervelend, juist optijd aanwezig zijn voor de vroege vluchten (rond 07.00 uur) wordt compleet teniet gedaan doordat ze bij het naderend sluiten van de vluchten elke keer weer 10 tallen passagiers voorgelaten worden omdat ze anders niet meer meekunnen. Maar goed, dat is mijn frustratie van het ruim op tijd aanwezig zijn, afgelopen weekeinde was ik er 06.30 en mocht direct vooraan in de rij aansluiten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:27:47 #285
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_119666793
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen? :o
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:31:37 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119666865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:27 schreef Muisraket het volgende:
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen? :o
In je confirmation staat je Booking Reference en daarmee kun je inchecken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_119667068
wat XL zegt.

Het is een code met random 6 letters en cijfers na elkaar.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119667171
en om een mogelijke vervolgvraag voor te zijn, het lukt vrijwel nooit om online in te checken bij de Air Lingus vlucht van Amsterdam naar Dublin. Moet op Schiphol :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:05:01 #289
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_119669142
Bedankt voor het snelle antwoord! ^O^
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_119673349
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?

en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:33:02 #291
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119673420
Welke economy klasse?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:34:12 #292
45833 crew  Fogel
pi_119673450
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:30 schreef DancePlaza het volgende:
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?

en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php

Zelfs in business class geen stroom!

De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_119673510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:33 schreef static het volgende:
Welke economy klasse?
economy comfort, waar kan je eigenlijk de klasse zien op je ticket?
pi_119673663
seatguru meld dat 7hj en 8cg een een goede rij is om te zitten en flyertalk zegt rij 10 http://www.flyertalk.com/forum/5678708-post3.html

iemand ervaring met een md11 :), moet nog een stoeltje kiezen.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:42:39 #295
45833 crew  Fogel
pi_119673725
Ik heb het al een poos niet gebruikt, maar het reisbureau van het werk stuurde altijd een checkmytrip link mee (waar uiteraard het boekingsnr al ingevuld was). https://www.checkmytrip.com/
Daar zie/zag je op een overzichtelijke manier welke booking class je hebt en dergelijke.

-edit- heb er nu een eigen boeking doorheen gegooid en de fare bucket kan ik niet meer vinden, er staat alleen econony extra en business, niet welke fare class (wel Tour code *F*EUROBONUS).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_119673922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php

Zelfs in business class geen stroom!

De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:50:38 #297
45833 crew  Fogel
pi_119673961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.

Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:00:58 #298
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119674274
Seatguru loopt some hopeloos achter.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 15:02:18 #299
45833 crew  Fogel
pi_119674314
Maar KLM ook ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:03:31 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119674348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.

Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
quote:
You can connect your laptop or other electronic equipment to the power supply in:
• Business Class on our Boeings 777, 747, 737-700/-800/-900, Airbus A330 and MD11 aircraft
• Economy Class on our A330-300 aircraft
You do not need an adapter to plug in: both two and three-pin plugs can be used.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119674420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:02 schreef Fogel het volgende:
Maar KLM ook ;)
True.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')