Haha denk jij dat echt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Bij een beetje bedrijf wel ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Nee dus. Sterker nog, geen enkel bedrijf dat ik ken in onze sector (metaal / techniek) boekt niet MT werknemers nog in BC. Dat is overigens geen ramp als je niet te lang bent, ik zit prima in de EC in de 777-300ER of A380 van Emiratesquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij een beetje bedrijf wel ja.
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:38 schreef leolinedance het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Haha denk jij dat echt?
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, genoeg bedrijven die dat (nog steeds) doen.
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik zeker niet. Een vertegenwoordiger, projectleider, technische man of monteur wordt écht niet BC geboekt. Zelfs managers vliegen niet BC in onze sector. Misschien de MT leden wel, maar die vliegen dan weer niet zo vaak en al zeker niet ver. Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Dit dus. Ik hang nergens labels aan, zie het nut echt niet. Er zit niet voor niks een barcode aan en ze bellen je als ze je bagage hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangen
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef leolinedance het volgende:
Kan me voorstellen dat het bij overheidsinstanties anders is, die brassen het (belasting)geld er wel doorheen
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In jouw sector, in andere sectoren zal het niet overal hetzelfde zijn. Nogmaals, wij boeken alles BC. Zelfs vluchtjes van een uur of the Eurostar. En inderdaad, dat kost het nodige. De baas is ook de eigenaar, dus als hij het zo prima vindt, klaag ik niet.
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:19 schreef leolinedance het volgende:
Uiteraard. Maar er vanuit gaan dat het overal zo is vind ik een beetje kortzichtig. Ook bij de grotere ingenieursbureaus gebeurt dit niet, buiten het management dan waarschijnlijk.
quote:Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
wel dus:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar andersom is het net zo kortzichtig. Volgens mij gaat ook niemand ervan uit dat het overal zo zou zijn, maar goed.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
I stand corrected.quote:
Haha, bekende tafereel. Bij BA heb je ook nog FC, en ik heb dit jaar al twee keer een upgrade gekregen van BC naar FC op een lange vlucht, terwijl mijn baas niks kreeg. Bad luck.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:36 schreef XL het volgende:
Bij ons wordt ook geen Business Class gevlogen, tot op board level niet. Ook niet op lange vluchten. Dat geeft mooie taferelen, ik moest onlangs op dezelfde vlucht inchecken als onze CEO en ik kreeg de upgrade en hij niet
Ik zat een paar jaar geleden idd gewoon bij Neelie Kroes in Economy Class. Maar goed, dat was Aer Lingus DUB-AMS, die doen daar niet eens BC.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Te veel theorie, zo ingewikkeld werkt het volgens mij allemaal niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef XL het volgende:
Wij hebben het er kort over gehad, omdat we het niet goed begrepen. We zitten beiden aan ongeveer 100 tot 120 vluchten per jaar, hij echter 90% bij star alliance en ik 50% bij star alliance. Star Alliance (waar het om ging) moet dus denken dat hij de betere klant is, desondanks kreeg ik de upgrade en onze theorie is nu dat United mij de upgrade gaf omdat ik normaal gesproken Lufthansa klant ben en zij dus verwachten dat ik door hun upgrade policy via hun ga boeken. Ik ga de komende maanden deze theorie maar eens testen op intercontinentaal.
mobile.klm.com werkt wel bij mij in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:48 schreef static het volgende:
Iemand problemen met de klm.nl website? Pagina blijft blank in Chrome (ook via klm.com)
Als je hem in Madrid koopt heb je geen voordeel. Je mag volgens mij niet met een fles met vloeistof door de douane, dus als je hem in Bogota koopt, zou ik hem in je koffer doen. Ongetwijfeld dat het in de stad ook goedkoper is dan hier en niet alleen taxfreequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:24 schreef krapula het volgende:
Ik heb een vraag die vermoedelijk al eerder gesteld is, maar kan er zo snel geen antwoord op vinden. Ik vlieg van Bogota naar Dusseldorf via Madrid. Nu wil ik een fles whisky kopen en heb hierbij twee vragen:
- als ik in Bogota een fles koop en in Madrid de stad in ga (heb 12 uur in Madrid), krijg ik dan problemen als ik me weer incheck?
- als ik in Madrid de whisky koop, is dat dan nog wel gunstig qua belastingen binnen eu etc? Of maakt dat geen verschil tov Bogota
Thx alvast!
op het moment ze er weer geld aan kunnen verdienen, net als die bangmakerij voor elektronische apparaten tijden opstijgen en landen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:25 schreef LintuxCx het volgende:
Over vloeistoffenellende gesproken, wanneer krijgen we die fucking scanners waarmee die regels afgeschaft zullen worden?
Drie jaar geleden mocht ik al gewoon mijn flesje water meenemen op een binnenlandse vlucht in Japan nadat ze met een of ander apparaat controleerden of het echt water was.
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad
Verbaasde ik me ook wel over. Ze hebben dat apparaat maar mocht sowieso doorlopen met allerlei vloeistoffen in de tas.
Mijn neef de ambtenaar is laatst nog BC naar Toronto gevlogen voor e.o.a. Ministerie. Maar Toronto valt nog wel mee, was niet super veel duurder als Economy.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is echt al járen voorbij dat ambtenaren bc vlogen. Als ze dat al deden...
Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:07 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
er is zonder meer een mooi meetprincipe, wat al decennia bestaat, wat akelig nauwkeurig kan bepalen of iets water is, geleidbaarheid. 300-400 mS is een flesje spa blauw. En daar moet Bin Laden zich veel moeite voor doen om een explosief te ontwikkelen die in die range zit.
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er is op dit moment geen enkele betrouwbaar meetinstrument voorhanden wat snel de handbagage van de passagiers kan scannen op bepaalde gevaarlijke vloeistoffen.
Thanks. Sorry, was een beetje aan het haasten, had ook zelf kunnen zoekenquote:Op zondag 12 augustus 2012 01:02 schreef Mazou het volgende:
Easyjet: ja. BA: nee.
Zie ook de websites van beide maatschappijen
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
Juist het met de hand controleren van deze flesjes water met de huidige technieken die voorhanden zijn, wat elke passagier gemiddeld dan weer bij zich zal hebben is exact het probleem, want er zal een groot aantal meer 'bag checks' gaan plaatsvinden omdat een groot percentage van de passagiers niet de vloeistoffen apart aangeeft. Dit is dus het probleem, er zijn geen scanners beschikbaar die in één oogopslag en zonder de screener af te leiden van andere (veel belangrijkere) zaken dit kunnen onderscheiden. Daarnaast zal met de hand controleren voor elke passagier weer een extra handeling zijn en meer tijd kosten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Water, de vloeistof waar van je tig flesjes ziet liggen die in beslag zijn genomen bij de scanners, heeft een redelijk stabiele geleidbaarheid. van 300 - 400 mSievert. Een simpele hand meter van bijvoorbeeld WTW kan al decennia Drinkwater goed herkennen.
Het is alleen even de probe in de vloeistof steken.
Het is alleen de vraag noem je dat snel, ik vind van wel als iedereen zijn flesje open aan levert.
Vraag me af of spectrum analyse op een druppel los laten ook een optie is, maar dat meet principe kan ik niet goed.
Maar, wat ik gehoord heb van dat meet principe kan het echt veel stoffen van mekaar scheiden.
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 08:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Water is het probleem niet over het algemeen, dat kun je na de check ook wel uit de kraan halen en je lege flesje vullen. Het probleem zijn grote ongesealde/verkeerd gesealde flessen dure drank.
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:22 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
op zich, ik maak me er niet zo druk om specifiek water, maar meer er om dat er mogelijkheden zijn om iets te testen, dat het gewoon achterwege gelaten.
Mij is al een aantal keren het flesje water af genomen tijdens de steekproef tijdens het boarden. dan ben ik al geruime tijd de security check voor bij. En dat irriteert me wel dat ze spulletjes van mij af nemen, terwijl dit gegarandeerd niet volgens de regeltjes is. En dat ze dan op dat moment geen moeite doen om te checken, terwijl het wel mogelijk is.
ik moet effe denken, wat ik me zeer zeker kan herinneren was Santiago de Chili, eerste keer dat ik de sjaak was, heb ik toen een hele discussie nog gehad, want er liepen mensen langs de steek proef met gewoon de flesjes in de hand, en konden door lopen. En een keer in Halifax, maar volgens mij heb ik dezer steekproef vaker gezien, ook op Schiphol en de Duitse luchthavens. En die wordt dan gewoon door dezelfde mensen uit gevoerd als de organisatie die aan de security check staan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een enorme investering en gaat ongetwijfeld tot langere wachttijden leiden. Die steekproef heb ik nog nooit van gehoord. Welke luchthaven gebeurt dat dan? En doet de airline dat dan of de security?
Gut, 2 minuten controle en je bent door. Ik moet er 100 keer per jaar doorheen en kan me er echt geen seconden druk over maken, ook niet als het verder onzin is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:27 schreef bunnahabhain het volgende:
't gaat me niet om de watermeter, maar over het overdreven gehalte van security maatregelen, toevallig dan dat ik van een onderdeel verstand heb. maar goed.
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=truequote:
waar is die te groot ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:41 schreef Blistering het volgende:
Vraagje, ik ga komende maand voor 't eerst vliegen....probleem van denken jullie? Want het is wel jammerlijk dat alle shops adverteren met ''IATA-normen'' die ruimschoots behaald worden, terwijl de koffers in werkelijkheid dus geweigerd kunnen worden.
Hij is 1/2cm te dik.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
waar is die te groot ?
lengte en dikte is inderdaad moeilijk, maar de breedte, dan steekt die een beetje uit in de mal, maar dat valt wel te sjoemelen.
Mijn tip in dit, neem een weekend tas of iets dergelijks, wat geen harde schaal heeft. dan moet het wel gaan.
alle maatschappijen hebben een soort mal er voorquote:
van de week nog met air koryo gevlogen, maar die lappen bijna elke veiligheidsregel aan hun kaars of zijn mega strengquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nope, de lijst is sowieso al vrij beperkt: http://www.iata.org/membe(...)s_list.aspx?All=true
Lowcost airlines over het algemeen niet (Air Berlin valt over te discussieren), membership bij IATA kost ook geld tenslotte wat ergens terugverdiend/doorberekend moet worden Air Koryo overigens wel
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:22 schreef Hansjoh het volgende:
Vraagje, krijg nu de reispapieren voor over 1.5 week. Zie nu dat je bij Transavia nu je stoel kunt reserveren (¤7,50) tot 48uur voor vertrek. Daaronder staat dat je binnen 48uur online incheck kunt doen en stoel kunt kiezen. Klopt dit laatste nog wel, want anders heeft dat reserveren toch weinig nut (behalve voor die ruime plaatsen dan, maar die zijn 20euro om te reserveren )..
Kun je nog steeds bij online incheck je stoel kiezen?
Dus toch, bedankt voor je antwoord.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik mijn ouders online heb inchecked (ikzelf vlieg uit principe nooit met Transavia) kon ik bij het online inchecken gewoon de gewenste stoelen kiezen. Dit was in mei, je kon ook hier vooraf de stoelen reserveren.
Het lijkt misschien wat weggegooid geld, aan de andere kant, wanneer je vooraf betaald kan je er zeker van zijn dat de gewenste plek beschikbaar is, bij het online inchecken kan het zijn dat de stoelen die je wilt niet beschikbaar zijn. (Als je graag voorin wilt zitten is vooraf een stoel kiezen wel verstandig). Maakt het niet uit waar je zit en wil je alleen graag een raamplaats of juist gangpadplaats dan kan je prima gokken op het online inchecken omdat er altijd wel een dergelijke plaats ergens in het vliegtuig beschikbaar zal zijn als je er een beetje vroeg bij bent.
Als iemand het hier weet is handiger, ik heb een hekel aan in de wacht hangen tegen een te hoog tariefquote:
Ik zat even te kijken en hij staat er inderdaad op zondag niet op, maar op de dagen dat ze wel echt vliegen staat soms ook niks, dus dat is niet echt betrouwbaar zo te zien. Vreemd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Staat hij ook niet gescheduled op de site van de luchthaven zelf?
Kleine kans...
Geen idee, maar pak die van maandag wel en heb de vlucht later die week even een dag opgeschoven. Opgelostquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het is een charter maatschappij dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Dan zit er niet veel anders op dan bellen/mailen.
Zijn ze niet op FB of Twitter actief toevallig?
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelfquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand dit toevallig;
Volgens Skyscanner kan ik met Condor op zondag een bepaalde vlucht nemen, maar als ik diezelfde vlucht op de website van Condor zoek lijkt ie niet te bestaan en vliegen ze alleen op maandag en donderdag Eigenlijk moet ik juist die zondag vlucht hebben, maar ik begin me af te vragen of die dan wel bestaat. Is er een logische verklaring voor het verschil tussen beide websites? Of kan ik het er maar beter niet op wagen omdat het wellicht een fout is op Skyscanner?
Kan ook geen overzicht vinden met Condor vluchten op de website..
Ah op die manier, ja dat zal het dan wel zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Die vlucht op Skyscanner leidt je zeker ook door naar de website van een touroperator? Het kan zijn dat een touroperator een allotment (toewijzing) heeft voor alle stoelen op een bepaalde vlucht. Hierdoor kan Condor deze niet zelf verkopen omdat de touroperator dus alle stoelen in beheer heeft. Het staat de touroperator echter wel vrij deze dan weer te verkopen via de kanalen die hij wil (eea. wel afhankelijk van de contractuele afspraken). Hierdoor kan een vlucht dus wel beschikbaar zijn maar niet via de airline zelf
Komt hij met Tumi aanzetten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb ten eerste altijd een laptop tas bij me. De onderstaande is redelijk groot (voor mijn doen, ik heb vaak weinig documenten nodig) en soms reis ik voor 1 nachtje met hierin een schoon overhemd, ondergoed en toilettas. Ik heb nog een kleinere versie van deze voor als ik geen overnachting heb.
[ afbeelding ]
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.quote:Meestal pas bij meer dan 2 nachten reis ik met trolley. Over het algemeen veel te onhandig en lomp, ik reis graag licht.
De omvang kan uiteindelijk een voordeel zijn. Je weet dan in ieder geval zeker dat het binnen de carry-on vereisten van alle maatschappijen valt. En de kans is groter dat je het in een overhead bin in de buurt van je zitplaats kwijt kunt of wellicht dat het onder je stoel past bij het opstijgen/landen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Die Tumi is trouwens vrij klein als ik het vergelijk met mijn huidige laptop tas 440x 300x160 mm.
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:50 schreef kwiwi het volgende:
Zoiets een optie? (een 'halve' trolley)
[ afbeelding ]
Vak voor je laptop + papieren e.d. en een vak voor de kleding. En dan heb je nog ruimte over voor andere troep
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:36 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
heb ik me een jaar geleden aangeschaft voor mijn Airmiles, in eerste instantie had ik nog wat van, miskoop, maar nu ik een beetje gebruik weet te maken van de indeling, ideaal ding, en mijn veel te grote laptop past er en, document vakken voor mijn service bonnen en mijn tablet-pc en dan nog voorin genoeg plaats voor alle zooi die ik mogelijk nodig zou hebben. En het vakje bovenop is ideaal voor boarding passen en paspoort.
dat ligt toch volgens mij echt aan de persoon die voor de band staat te controleren, bij de zelfde airport, mijn laptop zit dan los in mijn carry-on maar de Tablet-PC heb ik extra in een pouch, dan moet die er weer uit, dan niet. heb er de logica nog niet in gevonden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:25 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Komt hij met Tumi aanzetten.
Maar goed als deze tas plek heeft voor een laptop (adapter/muis/VGA kabel) en 'essentials' (toilettas / overhemd / ondergoed) plus nog een office book, dan kan het zeker een kandidaat zijn.
Moet ik me daar toch maar eens in verdiepen
Gebruik je echt een toilettas of flikker je gewoon een doorzichtige zak in je kas i.v.m. de liquids?
[..]
Eens, daarom ben ik ook opzoek naar iets anders.
BTW, Tumi heeft ook van die Tumi T-pass tassen (ze claimen dat je met deze tassen je laptop niet uit de tas hoeft te halen bij de scan), werkt dat echt? Kan het me niet voorstellen.
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen? Was hier op de BBC onlangs een leuk programma over, waarin de eindconclusie was dat alles van formaat trolley en groter op wieltjes acceptabel was. Alles kleiner dan dat was gewoon te fout.
Enfin, persoonlijk vind ik toevallig hetzelfde, maar meningen verschillen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Nah, ik ben gewoon sneller met een lichte tas, vind zo'n trolley vooral irritant. Kwestie van licht reizen, hoewel niet iedereen zoveel keuze daarin heeft natuurlijk. Ik wil helemaal geen zware shit mee hebben als ik reis, ook niet als het rolt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Buiten dat je behoorlijk wat aan gewicht in zo'n kleine trolley kwijt kunt, moet ik zeggen dat ik zelf sowieso het liefst iets op wieltjes heb, vooral als ik veel moet lopen.
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:52 schreef donald_dick het volgende:
Ow, ik wil nog even kwijt dat een uur overstap op Heathrow echt te weinig is. Wij moesten van Terminal A naar C en het is dat we gerent hebben (en daarbij geen vrienden hebben gemaakt) want anders hadden we onze connectie niet gered.
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me hadquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vreemd, ik doe het vrij vaak een en een uur is voor mij altijd ruim voldoende. Normaliter mag je inchecken op Heathrow T5 (als je zonder overstap vertrekt) tot 35 minuten van tevoren, dat is namelijk voldoende om security te passeren en naar je gate te gaan. Jij hebt dus 25 minuten extra om van C naar de security op A te komen, dat kost normaal max 10 minuten?
Nouja, mensen met trollies zijn gewoon irritant, en het liefst lopen hele gezinnen naast elkaar waardoor je zelfs met vriendelijk verzoek op op te rotten ze je eerst dom aankomen alvorens in te schikken.quote:Enfin, de ervaring zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind een uur altijd prima. Daarnaast is BA erg goed in het zorgen dat je je vlucht haalt, ze houden vaak makkelijk de gate even iets langer open, etc... En hoe heb je geen vrienden gemaakt? Ben je dwars door mensen heen gaan lopen?
Da's waar, het helpt natuurlijk enorm als je Heathrow uit je hoofd kent. Daarnaast gaat security altijd vrij snel voor mij, want ik heb IRIS voor de paspoortcontrole en mag de fast track gebruiken bij de scanners. Dus troost je, je zult er alleen maar beter in worden!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Niet als de security check niet opschiet. Ze hebben dan wel 18 checks die toevallig allemaal open waren, maar we kwamen dus mooi 5 minuten te laat bij de gate. Gelukkig had de volgende ook vertraging, maar anders was het mooi kut geweest Het helpt ook niet mee als je niet de plattegrond uit je hoofd kent van Heathrow en ik ben blij dat ik geen kleine kinderen bij me had
Persoonlijk vind ik het niet relaxed om zo over te stappen, geeft alleen maar (onnodige) stress.
persoonlijk,quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk veel te oppervlakkig enzo, maar ik heb altijd plaatsvervangende schaamte als ik enigzins jonge kerels met zo'n ding zie lopen. Sinds wanneer kunnen we al niet eens een koffertje meer normaal dragen?
[ afbeelding ]
Absoluut. En mijn enige algemeen tip: Probeer geen stuk baggage te vinden dat "alles" kan, want dan eindig je vaker met iets dat altijd net niet perfect is. Liever wat verschillende stukken die je kan combineren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden
ik vind het anders wel altijd interessant, hoe iedereen reist, en denkt dat het het beste is. mijn manier van reizen hoeft niet de beste te zijn, inzicht van anderen zie ik als iets, waar ik zelf ook misschien wat aan heb.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
conclusie: er zijn 1001 mogelijkheden om spullen mee te nemen en afhaneklijk van de persoonlijke voorkeuren en de soort/ hoeveelheid materiaal is er altijd wel een mooie oplossing voorhanden
Ah, dat heb ik dan weer zelden. En als het gebeurt, loop ik even langs een winkel en betaalt de baas mijn spullen. Maar nogmaals, gebeurt zelden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:59 schreef XL het volgende:
Ik doe dat juist omdat mijn reizen te divers zijn. Meermaals gehad dat ik maandagochtend denk dat ik voor 1 presentatie op en neer naar München vlieg en dat ik vrijdag thuiskom en in 4 verschillende landen was. Het gewicht van overhemden en onderbroeken neem ik ook voor lief. Of mijn koffer nu 7 of 9 kilo weegt maakt me niks uit.
Intercontinentaal van langer dan een week komt nooit als een verrassing voor mij.
bedoel ik, zo kun je nog op goed ideeën komen. denk dat ik die techniek ook eens ga proberen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:29 schreef Bajskorv het volgende:
Daarvoor zijn mijn reisen te divers. Ik heb wel een la vol standaard pakketjes liggen, dus ben altijd snel gepakt. Maar soms is het 1 nachtje A'dam, dan ineens 9 dagen Hong Kong en vervolgens weer 3 dagen Parijs ofzo. Onhandig om altijd dezelfde koffer te hebben, dan reis is de helft van de tijd te zwaar en heb ik de andere helft van de tijd te weinig ruimte.
Alles in het eigen tasje laten, en dan zo weer in een groter stuk bagage doen. Anders zit je met meerdere stukken bagage uiteraard.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:21 schreef polariteit het volgende:
Over 2 weken gaan wij vliegen naar Las Vegas. Bedoeling is dat we in de VS ook gaan kamperen, dus de tent+matjes+slaapzak moeten mee.
Iemand tips hoe we dit het beste het vliegtuig in kunnen nemen? Alles gewoon los laten, alles in een tas/zak? De spullen zitten wel gewoon allemaal in hun eigen 'zakje' zeg maar, maar ik vraag me af wordt het niet link met zoveel losse spullen?
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
Dat is zoquote:Op zondag 26 augustus 2012 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat helpen? Je weet toch zelf ook al wel dat er maar zelden iets verkeerd gaat?
De antwoorden staan overigens al in het topic dat je erover geopend hebt
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier nietquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
degenen waarbij het echt mis ging zitten hier niet
met condoom om vliegt altijd veiliger..... zucht sorry, de puber kwam effe in me naar boven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wie vliegt er hier echt heel vaak? Ik vlieg een paar keer per jaar naar St. Petersburg (2,5 uur) en morgen moet ik weer. Maar ik kamp met erge vliegangst. Dus het zal helpen als jullie vertellen hoe veilig / vaak jullie vliegen
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijnquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:41 schreef Farenji het volgende:
Voor een ticket naar Indonesie kan ik kiezen tussen Emirates, Cathay Pacific en Malaysia Airlines. De prijs is ongeveer hetzelfde; zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen deze drie? Ik heb met geen van drieen ervaringen.
En iets anders, die prijzen en belastingen, wtf? Wat een verschillen, waar gaan die belastingen naartoe?
Emirates: Vliegticket p.p. ¤ 710,00 + Belasting p.p. ¤ 30,12
Cathay Pacific: Vliegticket p.p. ¤ 467,00 + Belasting p.p. ¤ 276,06
Malaysia Airlines: Vliegticket p.p. ¤ 358,00 + Belasting p.p. ¤ 390,64
Vandaag ook. Kon het gekrakeel mooi vanuit de KLM lounge zien, heb je een mooi uitzicht binnen de terminal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is het trouwens druk op Schiphol zeg. Ben er net aangekomen.
Twee geweldige sites, dank je wel daarvoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Beetje research gedaan. Genoeg te vinden.
Website Redoxx
Zie ook tips op: http://www.onebag.com/
Emirates is de enige maatschappij die de belastingen eerlijk aangeeft, dit zijn namelijk de belastingen die Emirates daadwerkelijk betaald op de divese vliegvelden (Amsterdam en Dubai). (In Indonesie zelf betaal je bij vertrek ter plaatse 150.000 RPH, een euro of 12-13.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De belasting gaat vooral naar het land waar de airports zijn
Persoonlijk Zou ik met Cathay vliegen, maar dat is meer persoonlijk. Welke vlucht is kwa reistijd en overstaptijd het snelst ?
dat is de charme van het reizenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Op Moskou alles met creditcard kunnen doen, prijzen stonden meest ook in euro..quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef chuddybong het volgende:
Ik vlieg morgen naar Beijing met overstap in St. Petersburg. Ik moet daar zo'n 5 uur wachten. Is het dan verstandig om wat Russisch geld bij te hebben, voor het geval ik iets van eten of drinken wil kopen? Of is creditcard voldoende?
als het daar bij blijft.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:01 schreef static het volgende:
Overigens blijf ik het nog steeds grappig vinden dat tijdens het boarden de mensen apatisch naar hun board-pass kijken voor het stoelnummer - wat dan rij 30 blijkt te zijn ofzo - en echt bij elke rij (nog in de BC) kijken waar ze eigenlijk zijn en er zelfs even voor stoppen.
Dit wil met een codeshare vlucht nog wel eens gebeuren. Ook komt het wel eens voor doordat systemen niet overal ondersteund worden als in dat het inchecken wat jij doet niet afgehandeld kan worden op het vliegveld van vertrek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil atm inchecken via BA voor een vlucht naar Londen maar krijg, wanneer ik op inchecken klik het volgende bericht:
Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.
To check in and receive your boarding pass, please proceed to the airport.
Iemand enig ideetje waarom? Ik check immers liever online in dan dat ik ga wachten
Ik zie het morgen wel, al baal ik wel van niet inchecken, die toko's sluiten volgens mij al een uur voor de vlucht :/quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:28 schreef static het volgende:
Heb ik ook wel eens als ik van KL terug naar Amsterdam vlieg (KLM), is een soort extra random controle.
Ik kijk gewoon altijd even naar de maximale afmetingen toegestaan bij de maatschappij, en de afmetingen van de tas. Hoeveel liter is lastig te zeggen, omdat dat weinig tot niks zegt over de afmeting.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
Bijvoorbeeld KLM handbagage is een stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h) = 48.125 cm^3 en dus 48,1 liter. Maar een tas van 48 liter zal meestal buiten een van de genoemde afmetingen vallen. Kwiwi merkt dus terecht op dat je beter op de afmetingen kunt afgaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef bierjoost het volgende:
Hebben jullie enig idee hoeveel liter een backpack (ongeveer) kan zijn zodat deze nog als handbagage mee kan?
quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
Ik heb geen ervaringen met US Airways, maar bij Delta hebben ze daar inderdaad een handje van, vooral als ik op de terugweg een stopover heb.quote:Op zondag 2 september 2012 11:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, als er een transatlantic deel in je gehele reis zit, kost het je niets. Is tegenwoordig bij bijna alle Amerikaanse maatschappijen de regel. Wel even opletten dat ze op de terugweg niet alsnog je creditcard vragen als je begint met de binnenlandse vlucht.
No shit Sherlockquote:Op zondag 2 september 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
O we hadden het hier laatst over handbagage als ik me niet vergis, en kwam net dit tegen: de Air Boss.
[ afbeelding ]
Aan de foto's op internet te zien kun je de tas helemaal openvouwen en zelfs je kleding met elastieken riempjes vastklemmen zoals in een koffer(tje).
Zie OP Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.
Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Laatste keer was chill met BA, gewoon zeuren dat je slechte ervaringen had maar ze nog een kans wilt geven.. misschien krijg je wel gratis upgrade naar world traveller plus (economy plus).quote:Op maandag 10 september 2012 07:00 schreef kevertje77 het volgende:
Ik wil volgend jaar naar NYC (april/mei) maar als ik op klm.nl kijk zie ik dat het 1495 euro kost, als ik op klm.be kijk kost het 956 euro (2 tickets)
Ik zag dat iemand op dit forum ook een ticket vanaf Antwerpen had geboekt. Kan ik dit gewoon doen en de trein negeren ? Of is het verstandig via Antwerpen te reizen ? 500 euro is nogal wat geld namelijk.
Alternatief is BA maar heb slechte ervaringen met overstappen op LHR terminal 5
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijnquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:58 schreef XL het volgende:
[..]
Fokker 70 is kleiner en heeft bij KLM ook krappere stoelen dan de gebruikelijke Embraer 190
Ik moet zeggen dat de Embraer toch wel een favoriet van mij is bij de kleine vliegtuigjes
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn
A en C inderdaad, maar de stoelen zijn net zo smal als economy. Je hebt wel iets meer beenruimte, maar da's marginaal. En dat is zo de eerste 10 rijen, en meestal zijn alleen de eerste 3 "BC" (het zou niet zo mogen heten).quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:
[..]
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingenquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef static het volgende:
Heb vorig jaar 'opeens' vliegangst gekregen (ondanks dat ik heel veel vlieg) in een Embraer 190, waarschijnlijk door stress en omdat ik het zo'n pijpenla vliegtuigje vind.
Nu moet ik binnenkort een kort vluchtje doen waarbij óf met die Embraer gevlogen wordt of een andere vlucht met een Fokker 70. Zijn die te vergelijken met elkaar of is een Fokker 70 nog kleiner?
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:57 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Een vliegtuig kan me ook niet groot genoeg zijn. Ik heb het niet op die kleinere dingen
Hoe minder ik het merk hoe beter.. heb ook een lichte vliegangst.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:40 schreef Dos37 het volgende:
Waarom is Terminal 4 helemaal afgesloten van de rest van Schiphol? Ik vind dat vervelend
Klopt inderdaad, als je oplet zul je ook merken dat de twee schengen-gebieden (b,c, bovenkant d en m-terminals) geen paspoortcontrole hebben als je lokaal op stapt.quote:Op woensdag 12 september 2012 04:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Het Departures 4 gedeelte wordt gebruikt voor vluchten naar Schengen landen. Het ligt naast Departures 3 dat voor non-Schengen bestemmingen wordt gebruikt. Volgens internationale afspraken wordt het paspoort van de reiziger gekontroleerd zodra deze een Schengen grens oversteekt.
Departures 3 en 4 moeten daarom gescheiden blijven zodat overstappers van Schengen naar niet-Schengen (en vice versa) gedwongen zijn om door de paspoortkontrole te lopen.
AC-kant heeft inderdaad twee stoelen, DEF heeft er drie waarbij de middelste dan vrij blijft. Stoel A kiezen dusquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:19 schreef static het volgende:
[..]
Dan ga ik het maar weer eens proberen denk ik. Hoe zit dat met de Europe BC in dat toestel? Er staan toch maar twee stoelen naast elkaar? Dus geen middelste die leegblijft?
kleine, vooral propeller vliegtuigen, vind ik vooral leuk als ik naast iemand zit die er wat angst voor heeftquote:Op woensdag 12 september 2012 00:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind die kleine juist het leukste om in te vliegen, geen idee waarom eigenlijk. Misschien omdat je in grotere toestellen minder merkt dat je vliegt.
Mag mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:59 schreef Blistering het volgende:
Even een (hopelijk) simpele vraag. Stel ik koop een parfum bij het tax-free shoppen van precies 100ml, wordt daar dan een probleem van gemaakt? Of mag dat nog gewoon aan boord.
Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je iets tax free koopt dan pakken ze het toch meestal in een verzegelde verpakking in waardoor het altijd mee mag in het vliegtuig, zelfs als het meer dan 100 ml is?
Tenminste dat was zo bij de afgelopen keren dat ik iets kocht in de tax free winkels. Als het verzegeld bleef mocht het zelfs mee bij de andere vliegvelden waar ik moest overstappen.
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik had een dichte fles in een verzegelde tas op Narita gekocht, en toen ik in Chicago over moest stappen mocht ik hem niet meenemen. Gelukkig was ik beetje twijfelig met die trage customs in de VS waardoor ik het vroeg voordat ik bij security was en het nog in m'n koffer kon stoppen.
Dus niet altijd.
Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".quote:Op donderdag 13 september 2012 18:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is niet ok.. als ik m'n tas af had moeten geven was ik zacht gezegd not amused geweest.
En omdat er een fles sake in zat van 50 dollarquote:Op donderdag 13 september 2012 18:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, vooral omdat je denkt dat het geseald wél altijd mee mag. Zo wordt het ook verkocht, "kan mee door de security check".
Vanaf schiphol geldt dat alle sealbags uit de EU mee mogen, plus VS, Canada en Maleisie.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, ik zag laatst ook dat mensen hun gesealde tax free items in moesten leveren, heb alleen geen flauw idee meer op welk vliegveld/in welk land dat was.
Engeland behoort dan ook niet tot de Schengenlanden en heeft geen open grenzen naar Europese landen.quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Met trein en boot heb je ook paspoortcontrole van zowel marechaussee in Nederland als immigratie in Engeland.quote:
Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier?quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Dos37 het volgende:
Mijn vraag was trouwens niet nodig want Engeland vertrekt wel van de H pier dus je kunt heel Schiphol doorlopen.
Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om H is lowbudget/charter inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 21:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hangt ook van de maatschappij af, met BA vertrek je vanaf D. Was H niet de SleazyJet pier?
Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen . Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens .quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iemand nog leuke tips voor het vliegveld van Dubai? Ik hou er een tussenstop van 6 uur Heb al gezien dat de vertrekhal geen straf is.
persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:28 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Veel winkelen, mensen kijken, bij starbucks hangen . Het is wel leuk om daar een rondje te lopen en een indruk te krijgen van de overdreven Dubai stijl, maar luchthavens blijven toch luchthavens .
is vliegtickets betrouwbaar? ik zie dat ze daar goedkopere vluchten vinden dan op cheaptickets.nlquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
Vliegtickets vind ik sowieso nooit echt goed. Kijk zelf altijd op skyscanner en worldticketcenter (die zijn geregeld nog een paar tientjes goedkoper in vergelijking met de skyscanner prijs).quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand wellicht goede tips voor een website a la vliegtickets.nl, maar dan voor Azie? Zit enkele maanden in Hong Kong en zoek goede vluchten naar Thailand, Vietnam en China en ik waardeer alle tips!
Dat is serieus handig, ik zoek al heel lang een website waar je een goedkoopste-dagen-kalender kunt bekijken. Thanksquote:Op woensdag 19 september 2012 00:51 schreef LintuxCx het volgende:
Puur voor tickets zoeken gebruik ik het liefst http://matrix.itasoftware.com/ . Is vrij uitgebreid en vlot, geen reclamemeuk er doorheen ook. Kan ook dingen doen zoals over een 30-dagen periode de goedkoopste vertrekdatum opzoeken voor een reis van bepaalde lengte.
Je kunt er alleen niet boeken, maar zodra je de reis die je wil gevonden hebt, kun je dat gewoon direct bij de maatschappij doen.
Zulke slaapcabines worden als hotelkamers verkocht, dus die zou je op booking.com etc moeten kunnen vinden als ze bestaan op die luchthaven. Zo te zien is er alleen een hotel ...quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
Normaalgesproken wordt het doorgelabeled, anders zou je immers gedwongen zijn om door immigration te gaan in Dubai en een visa aan te vragen. Voor de zekerheid kun je het vragen bij het inchecken.quote:- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef Sachaaa het volgende:
Ik wil eind oktober richting Thailand, via Hong Kong (familiebezoek). Via Emirates heb ik de volgende vlucht gevonden:
14.40u AMS - Dubai 0.05
10.05u (volgende dag dus) Dubai - HK
Dat is dus 10 uur op het vliegveld in Dubai. Er is een kortere optie (3u wachten met een extra stop in BKK) maar die is ¤500 duurder. Ik maak dan ook geen aanspraak op een gratis overnachtig vanuit Emirates (want economy en niet gedwongen dus). Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met zulke lange overstaptijden? Is een hotel de moeite waard of kan ik ook ergens anders douchen en slapen op t vliegveld? Ik las iets over slaapcabines in een oud nieuwsbericht maar kan het niet bij Emirates oid terugvinden;
- wordt mijn bagage doorgelabeld naar HKJ ook al heb ik geen direct aansluitende vlucht of moet ik die tussentijds ophalen?
Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar of je nou van onderkant D of H vertrekt, je hebt toegang tot dezelfde dutyfree shops / lounges, en daar ging het om H is lowbudget/charter inderdaad.
goeie optie ! je moet alleen niet de tig vragen op alle reis fora vergeten "moet ik nu echt de trein pakken in Antwerpen/Brussel ?"quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voordat je Halsoverkop deze ietwat klote connectie gaat boeken, kijk even op klm.com en ga naar de belgische site (bovenin België selecteren).
Kies als vertrekluchthaven Antwerpen station, en voila daar kan je tarieven vinden met vertrek van eind oktober voor 618 euro. Je moet op de heenweg de treinreis wel maken, maar op de terugweg kan je de trein gewoon laten schieten omdat je de bagage al krijgt in Amsterdam.
Op deze manier bespaar je een lange connectie op Dubai, 3 uur is prima, 10 is gewoon vervelend en veel te lang, de KLM vlucht is daarnaast rechtstreeks.
Toch maar de F70 genomen, een rij van twee stoelen en ééntje van 3. Had heel rij 1 (D) voor mijzelf.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De Fokker is dan wel weer iets breder wat ook weer een ander ruimtegevoel opwekt. Ik vind zelf de Embraer ook altijd wel fijn
Klopt inderdaad. Meer een veredelde wachtruimte.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Daar ging het idd om. Gewoon lekker beetje rondlopen van pier D tot pier H, mensen kijken winkeltje in winkeltje uit. Pier M is gewoon een varkensschuur met één AKO en één klein barretje in mijn herinnering.
Mensen kijken is altijd leuk op luchthavens, en amerikaanse luchthavens zijn inderdaad het mooiste. Heb een keer een nacht op la guardia geslapen op een vensterbank met wat amerikanen, wat geweldigquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:02 schreef Roger_ het volgende:
[..]
persoomlijk zijn menige luchthavens in de VS toch wel af en toe wat meer vliegveld, als het op mensen kijken aankomt. Heb me een keer 7 uur vermaakt met alleen mensen kijken op Chicago, daar hebben ze een geweldig Mexikaans getint barretje, en kun je heerlijk mensen kijken, dan is je direct duidelijk waarom ze daar Maried With Children hebben gesitueerd.
Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:
[ afbeelding ]
Ongeveer 15x15x100cm
Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?
Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?quote:Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens de regeltjes moet je het inchecken, in de praktijk laat je je baas dat soort dingen opsturen door een koerier. Dat is goedkoper dan inchecken en je hoeft er niet mee te zeulen.
Hij bedoelt natuurlijk: "laat je je baas dat doen" als in "laat je dat op kosten van de zaak doen".quote:Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?quote:Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...quote:Op donderdag 20 september 2012 15:17 schreef XL het volgende:
[..]
Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Staat toch gewoon op de website?quote:Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditionsquote:Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen. Met banners heb ik niks te maken, maar als ergens training geef aan 2 mensen en ik moet de laptops daarvoor meenemen dan is er echt geen kans dat ik dat zelf doe. Dat gaat via Fedex, DHL etc.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...
Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
Dat is prima dus, geen restrictie op aantal.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Staat toch gewoon op de website?
[..]
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions
Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Turkisch is op de een of andere manier lastig, als je in Turkije vliegt, een keer meer moeten betalen voor een extra koffer tussen als de hele vlucht naar Düsseldorf kostte. Ik zou het inderdaad gewoon als hand bagage mee nemen, misschien wel verstandig om het aan mekaar te tapen, zodat het maar een stuk is.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:
[ afbeelding ]
Ongeveer 15x15x100cm
Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?
Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Is irrelevant, jij kunt niet weten of ik de mogelijkheid heb gehad iets per koerier te versturen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen.
Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Staat toch gewoon op de website?
[..]
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions
Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Dat is inderdaad één. Daarbij komt ook nog dat ik pas net heb geboekt en de spullen zondag al nodig heb.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:42 schreef Roger_ het volgende:
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?quote:Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
Het zijn dus geen vertrouwelijke gegevens?quote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
Dat dus. Net alsof het consulaat je boeking wil veranderen om je dwars te gaan zitten ofzo... die hebben echt wel wat beters te doenquote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
je moet het leven niet te moeilijk maken, over het algemeen, het zijn ambtenaren, mensen van regeltjes zijn regeltjes, en als zij alleen die stempel van 100,= mogen zetten als zij een ongecensureerd ticket zien, dan krijg je het linea recta terug, en ben jij je kosten kwijt van het visum bureau.quote:Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactiequote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk . Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelenquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijkquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen
Beetje interessant doen hier mag natuurlijk wel hequote:Op zaterdag 29 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 03:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
Als jij 9 van de 10 keer naar de US gecontroleerd bent is het inderdaad waarschijnlijk niet random.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Kan het (nog) steeds niet met zekerheid zeggen. Maar nav de info die ik gevonden heb, lijkt het toch dat alle ruimbagage (richting en binnen) de USA gescand wordt. En dus zo kunnen openbreken wat ze willen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even weten Kan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
De taxi betalen ze voor je. Koeriersdiensten geven je wel garantie!quote:Op zondag 30 september 2012 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.
Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?
Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Klopt, heb te snel gelezen zie ik nu.quote:Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ?
Naast dat de douane @ random mensen uit de rij haalt die langslopen kan het ook zijn dat gezien voorgaande bestemmingen er een aantekening door de persoon welke je de VS binnenstempelt wordt gemaakt op het douaneformulier welke je moet laten zien bij aankomst en dan moet de koffer geopend worden.quote:Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.
Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
dat had ik dus dat ik vrijdag terug kwam blij dat ik een tsa-kofferband had, want ze hadden de koffer niet goed dichtgedaan, nu kan hij in ieder geval niet open klappenquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.
-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
Dit is wat er staat op m'n ticket:quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?quote:Vluchtgegevens
Met: Etihad Airways
Vluchtnummer: EY1998
Uitgevoerd door: Air Berlin - AB 7450
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dit is wat er staat op m'n ticket:
[..]
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?
"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."
Je gaat me toch niet bezorgd maken he?
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal een ruime marge aanhouden bij aankomst op het vliegveldquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.
On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.
En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
nopequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.
Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!
Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.
Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!
Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokken
Er was een technisch mankement, hij zou om 15.10 vertrekken, en toen werd hij dus 'vertraagd tot 18.00'
Enig idee hoe ik dit nog kan checken?
Top! Ik zal kijken of ik nog even kan bellen of iets in die geest om het te verifiëren. En ja, ik zou graag de kosten terugkrijgen van City naar LHR domweg vanwege het feit dat het omboeken van de vlucht mij 1) extra geld heeft gekost en 2) mijn meeting niet door kon gaan (terwijl deze echt een must was, zul je altijd net zien uiteraard ).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.
Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef Ziba het volgende:
Amerika en de controles. Is dat nou echt echt echt zo erg?
Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denk en in Nederland vind ik het juist helemaal niet zo streng.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.
O ik word er in Nederland regelmatig uitgehaald als ik door de "nothing to declare" poort loop In de VS behalve briefjes in m'n koffer waar ik verder geen last van heb nog nooit ergens opgehouden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denk en in Nederland vind ik het juist helemaal niet zo streng.
Zolang het niet drijft in een laag vloeistof is het denk ik geen probleem.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.
Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Is geen probleem weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.
Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
Je hoeft ze volgens mij alleen niet af te geven bij odd sized, maar pas bij het boarden. Hoewel dat wellicht verschilt per maatschappij, weet niet meer bij welke ik dat mensen zag doen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
http://www.united.com/web(...)baggage/default.aspxquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
quote:Strollers and car seats as checked baggage
United accepts one stroller or one carseat in addition to a customer's baggage allowance. When checked as baggage, all oversize and overweight charges will apply. First and second bag fees do not apply to either a stroller or a car seat. United is not liable for damage to strollers. Excess Valuation may not be purchased for strollers.
Note: If you are traveling with a stroller and a carseat in addition to the baggage allowance, only one of these items is carried free of charge.
Infants traveling internationally on 10 percent of an adult fare will be granted a free baggage allowance of one stroller or one carseat and one other item (linear dimensions must not exceed 62 inches (157 cm) and weight must not exceed 50 pounds (23 kg). If the infants free baggage allowance is exceeded, the excess will become part of the fare paying adult's baggage allowance and all restrictions and excess charges will apply.
Government-approved child seat
The seat must conform to all applicable Federal Motor Vehicle standards. If manufactured after February 2, 1985, the seat must be certified for use in motor vehicles and aircraft.
The accompanying adult is responsible for ensuring that the seat functions correctly, that the child does not exceed the seat's limitations, that the child is properly secured in the seat and that the seat is secured to the aircraft seat.
United does not reserve space for government-approved child seats, unless a ticket has been purchased for that seat. If space is available after boarding is completed, customers may use adjacent unused seats to secure the government-approved child seat. If space is not available after boarding is completed, the item must be stowed in an approved storage space.
AmSafe's CAReS (Child Aviation Restraint System) may be used onboard United Airlines aircraft. Other booster seats, restraint vests and restraint harnesses may not be used aboard United Airlines aircraft. Note: The Amsafe device must have the FAA label attached and its correct use on board the aircraft is solely the responsibility of the customer.
Lees die post nog eens.quote:Op maandag 5 november 2012 01:29 schreef ehouse het volgende:
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
Wanneer de vlucht met KLM is, dan is het uitgesloten dat de handeling partner van KLM de bagage op Tokyo airport maar tot Amsterdam labelt, deze zal dit, ook bij een vertraging doorlabelen naar de eindbestemming op het ticket.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef Gangster-Engel het volgende:
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:
Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).
Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.
Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
De VS/Canada hebben een ander systeem. Als je de EU binnenkomt, hoef je niet je ruim bagage mee te dragen bij de eerste grenspassage. Anders zou het inderdaad makkelijk zijn om gewoon de luchthaven in Amsterdam te verlaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU).
Dat gebeurd dagelijks tientallen keren. Is gewoon normale zaak. KLM probeert je een boete te geven maar die hoef je niet te accepteren en is volgens mij wat ik hier eerder las ook gewoon niet rechtsgeldig. Er zijn zoveel mensen die deze truc gebruiken en alhoewel ze het je even moeilijk zullen maken kan het natuurlijk gewoon en krijg je je bagage ook gewoon (uiteindelijk).quote:Op woensdag 7 november 2012 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
De instructie voor de afhandelaar van KLM op buitenlandse luchthavens is dat zij de bagage moeten labelen tot de eindbestemming, onder welke omstandigheid dan ook. KLM heeft geen eigen personeel meer op buitenlandse luchthavens, alles is uitbesteed, en derhalve heeft deze afhandelaar geen enkele speling van KLM gekregen om hiervan af te wijken. KLM zal op Schiphol kunnen bepalen of en tegen welke voorwaarden (lees eventuele financiële vergoeding) de bagage vrijgegeven kan worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)quote:
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).quote:Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef June. het volgende:
[..]
In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Oke, thanks. Ik had namelijk al gelezen dat het op de heenweg anders was, en omdat ik naar de VS vlieg zal het ook wel langer duren met immigratie ed. Vandaar mijn directe vlucht, geen gestress danquote:Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genotquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
hahaquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef M.Bleumink het volgende:
[..]
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot
www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
Helder maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Helder maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
Is ook absoluut het plan hoor. Maar het lukt me om precies 3 uur van te voren aan te komen op Schiphol. NS kennende zou ik zomaar een aansluiting kunnen missen, dus dan zou het 2,5 uur van te voren zijn. Vroeg me af of dat een probleem zou zijn. Lijkt het niet op dus?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Mijn ervaringen met de KLM zijn bij het droppen van bagage op Amsterdam nou net niet zo goed, zeker bij het vertrek van vele (intercontinentale) vluchten tegelijk kan de rij om je koffer af te geven nogal lang zijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
In je confirmation staat je Booking Reference en daarmee kun je inchecken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:27 schreef Muisraket het volgende:
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen?
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.phpquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:30 schreef DancePlaza het volgende:
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?
en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php
Zelfs in business class geen stroom!
De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.
Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
quote:You can connect your laptop or other electronic equipment to the power supply in:
• Business Class on our Boeings 777, 747, 737-700/-800/-900, Airbus A330 and MD11 aircraft
• Economy Class on our A330-300 aircraft
You do not need an adapter to plug in: both two and three-pin plugs can be used.
True.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |