Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?quote:Op donderdag 20 september 2012 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha alsof een beetje baas dat gaat doen... Ik neem aan dat je de secretaresse bedoelt?
Maar goed, uiteraard gaat dat niet meer omdat ik zaterdag vertrek.
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...quote:Op donderdag 20 september 2012 15:17 schreef XL het volgende:
[..]
Het zal me worst zijn wie het doet. Ik bedoel meer dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Als mijn baas van ze zou verlangen dat ik dat soort dingen voor hem over de wereld ga slepen dan is hij al goed gek. Vervolgens zou ik zeker niet gaan proberen voor hem de regeltjes te breken en het als handbagage het vliegtuig in de smokkelen, maar het lekker inchecken. Dan betaalt hij daarvoor de hoofdprijs en regelt hij het de volgende keer lekker zelf. Jij gaat het 2x door security slepen, ermee in Istanbul over het vliegveld rennen en erover bekvechten met de trollydollies?
Staat toch gewoon op de website?quote:Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditionsquote:Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen. Met banners heb ik niks te maken, maar als ergens training geef aan 2 mensen en ik moet de laptops daarvoor meenemen dan is er echt geen kans dat ik dat zelf doe. Dat gaat via Fedex, DHL etc.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je over praat in mijn geval hoor ik wel...
Maar goed, iemand nog serieuze tips / aanbevelingen? Ik heb geprobeerd te zoeken wat het zou kosten om in te checken maar kan het niet vinden.
Dat is prima dus, geen restrictie op aantal.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Staat toch gewoon op de website?
[..]
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions
Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Turkisch is op de een of andere manier lastig, als je in Turkije vliegt, een keer meer moeten betalen voor een extra koffer tussen als de hele vlucht naar Düsseldorf kostte. Ik zou het inderdaad gewoon als hand bagage mee nemen, misschien wel verstandig om het aan mekaar te tapen, zodat het maar een stuk is.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil buiten mijn handbagage (een gewone rugzak) en een koffer (max. 10-15 kilo) nog 2 stuks bagage meenemen. Dit zijn 2 bannertassen zoals dit:
[ afbeelding ]
Ongeveer 15x15x100cm
Ik weet dat deze wel eens 'meegesmokkeld' worden als handbagage. Met 1 stuks moet het zeker wel lukken zeggen collega's, 2 waarschijnlijk ook wel. Inchecken is ook een optie, maar waarschijnlijk moet hier wel voor betaald worden?
Wat zouden jullie doen? Vlucht met Turkish Airways via Istanbul naar Riyadh.
Is irrelevant, jij kunt niet weten of ik de mogelijkheid heb gehad iets per koerier te versturen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vlieg denk ik wat vaker dan jij en ben misschien daarom wat minder coulanter over baggage meesjouwen.
Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Staat toch gewoon op de website?
[..]
En dan ga je eventueel naar excess baggage: http://www.turkishairline(...)-fees-and-conditions
Je zal het alleen misschien wel als odd sized in moeten leveren.
Dat is inderdaad één. Daarbij komt ook nog dat ik pas net heb geboekt en de spullen zondag al nodig heb.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:42 schreef Roger_ het volgende:
dat vergeten vaak mensen, dat niet in alle landen zulke prachtige koeriers net werken zijn. zo iets werkt goed in een dicht bevolkte westerse stad. Maar als een van de twee ontbreekt, dan stopt dat snel.
alhoewel het wel vaak een kwestie is van de goede transporteur uit zoeken, van Nederland naar de Amerika's werkt over het algemeen DHL sneller in dun bevolkte gebieden, maar als je iets per expresse naar Scandinavië wil versturen dan is FedEx weer de betere optie. soms is het echt een puzzel.
En idd of je in de gelegenheid bent dat uit te zoeken....
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?quote:Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
Het zijn dus geen vertrouwelijke gegevens?quote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
Dat dus. Net alsof het consulaat je boeking wil veranderen om je dwars te gaan zitten ofzo... die hebben echt wel wat beters te doenquote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen doen? wat maakt het uit?
je moet het leven niet te moeilijk maken, over het algemeen, het zijn ambtenaren, mensen van regeltjes zijn regeltjes, en als zij alleen die stempel van 100,= mogen zetten als zij een ongecensureerd ticket zien, dan krijg je het linea recta terug, en ben jij je kosten kwijt van het visum bureau.quote:Op maandag 24 september 2012 13:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Voor een visumaanvraag is het nodig dat ik het consulaat een kopie geef van mijn vluchtgegevens. Nu heb ik (via BudgetAir geboekt) een e-ticket gekregen met daarop onder meer het ticketnummer en de boekingscode. Moet ik het e-ticket ongecensureerd naar het consulaat sturen of moet ik ticketnummer en boekingscode wegblurren?
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand hier toevallig die wat meer weet over het verloop van de controle van ruimbagage richting de VS? (voor Studie). Niks over te vinden op internet, dus probeer het hier even.
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijkquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even wetenquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Klopt ja.Maar 'moet' ik wel achter komen eigenlijk. Blijf nog maar even zoeken dan. Thanks voor de snelle reactie
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelenquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even wetenKan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijkquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Haha, zal ik doen, beetje 'inside information' doorspelen![]()
![]()
Beetje interessant doen hier mag natuurlijk wel hequote:Op zaterdag 29 september 2012 17:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja mocht je het op internet vinden dan is het al niet meer zo inside natuurlijk
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 03:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, kon het op mobiel zo snel niet vinden. Maar ik ga het gewoon inchecken denk ik. Er zit geen limiet aan het aantal bagagestukken volgens mij. En veel gewicht hoef ik toch niet mee te nemen.
Als jij 9 van de 10 keer naar de US gecontroleerd bent is het inderdaad waarschijnlijk niet random.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even wetenKan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
Kan het (nog) steeds niet met zekerheid zeggen. Maar nav de info die ik gevonden heb, lijkt het toch dat alle ruimbagage (richting en binnen) de USA gescand wordt. En dus zo kunnen openbreken wat ze willen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd, als je er achter bent dan laat het even wetenKan me namelijk niet voorstellen dat het random gebeurt aangezien mijn bagage tot nu toe letterlijk zo'n 9 van de 10 keer gecontroleerd wordt.
De taxi betalen ze voor je. Koeriersdiensten geven je wel garantie!quote:Op zondag 30 september 2012 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit dus gedaan, de bannertas ingechecked. Moest hem wel naar de Sondergepäck afdeling op Dusseldorf brengen, maar zou gewoon op de band eruit komen in Riyadh. Is helaas in Istanbul achtergebleven terwijl ik al in Riyadh was.. Iemand zou hem naar mijn hotel komen brengen een dag later maar dat gebeurde niet. Kreeg twee dagen later een smsje dat hij binnen was en dat ik even contact op moest nemen. Uit dit telefoontje bleek al snel dat ik hem toch écht zelf moest komen halen.
Dus banner 2 dagen gemist wat op zijn minst jammer was, taxi moeten betalen, ca. 2,5 uur weggegooid en een belofte niet waargemaakt (adres van hotel etc. was wel bekend). Valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een vergoeding ofzo?
Heb een taxi naar het vliegveld kunnen nemen en terug. Lekker is dat
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Klopt, heb te snel gelezen zie ik nu.quote:Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ?
Naast dat de douane @ random mensen uit de rij haalt die langslopen kan het ook zijn dat gezien voorgaande bestemmingen er een aantekening door de persoon welke je de VS binnenstempelt wordt gemaakt op het douaneformulier welke je moet laten zien bij aankomst en dan moet de koffer geopend worden.quote:Op zondag 30 september 2012 15:49 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraag betrof toch kontrole richting de VS ? Dat zou dan dus een briefje van bijv. de Nederlandse douane of security op Schiphol moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien en ik ben zeker 25 keer naar de VS gevlogen.
Wel moet je na het oppikken van je bagage langs de Amerikaanse douane, die er sommige reizigers uitpikken om hun bagage te doorzoeken.
dat had ik dus dat ik vrijdag terug kwamquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet alleen dat het niet altijd gecontroleerd wordt. Geen idee of de koffers die wel gecontroleerd worden steekproefsgewijs worden uitgekozen of op basis van een scan, of beide. Wel dat er daarna een briefje in je koffer zit met dat ie gecontroleerd is.
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even een paar vraagjes aangaande e-tickets en het online inchecken. Ik vlieg volgende week vanaf Düsseldorf naar Bangkok met Etihad. De vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi wordt uitgevoerd door Air Berlin.
-Moet ik online inchecken bij Etihad of bij Air Berlin?
-Wat is raadzaam qua tijden? 1 uur van tevoren aanwezig zijn, 2 uur, 3 uur misschien?
-Ik kan nergens iets vinden qua afmetingen van handbagage. Zijn dit standaard afmetingen voor alle (intercontinentale) vluchten?
Dit is wat er staat op m'n ticket:quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt aan je vluchtnummer waar je in moet checken, of wel is het een AB (Air Berlin) of een EY (Etihad) vlucht. Wellicht uitgevoerd door de partner. En ik zou maar minstens 2 uur vantevoren aanwezig zijn, want als die vlucht overboekt is, kan het zomaar zijn dat ze op een gegeven moment de check-in dicht gooien, en jou doodleuk vertellen dat je te laat was om in te checken. Low Cost Carriers (Air Berlin met hun 30 inch pits seats) hebben rare gewoontes om compensatie regels te omzeilen.
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?quote:Vluchtgegevens
Met: Etihad Airways
Vluchtnummer: EY1998
Uitgevoerd door: Air Berlin - AB 7450
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dit is wat er staat op m'n ticket:
[..]
Maar m.b.t. het online inchecken. Moet ik als ik dat 24 uur van tevoren heb gedaan nog steeds inchecken aan de balie? Wat is dan precies het voordeel van online inchecken?
"Vlucht overboekt (..) 30-inch pits seats(?) (...) omzeilen compensatieregels."
Je gaat me toch niet bezorgd maken he?
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal een ruime marge aanhouden bij aankomst op het vliegveldquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee ik wil je niet bezorgd maken, integendeel. Ik waarschuw je er alleen voor dat je bij een intercontinentale vlucht niet te laat aanwezig moet zijn.
On-line inchecken heeft als voordeel dat je je zitplaats uit kunt zoeken, als je dat nog niet gedaan hebt, en daarnaast ga je bij de check in naar de rij voor bagage drop off. Die gaat vele malen sneller dan wanneer een hele incheck procedure aan de balie moet plaatsvinden.
En ja, dat van die 30 inch heb ik niet verzonnen, dat is de norm bij Air Berlin. Kunnen ze er op iedere 8 rijen een extra rij bijzetten tov van 34 inch pitch ruimte. Helaas.... Maar op je aansluitende vlucht naar Bangkok vlieg je dan wel weer met een Etihad toestel.
nopequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.
Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!
Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb afgelopen Woensdag een enkeltje van Amsterdam naar Heathrow geboekt via BA voor 350,-, alleen had het vliegtuig mankementen, en zou eerst gecanceled worden en toen werden we omgeboekt op een andere vlucht en daarna hoorden we weer dat onze vlucht wel zou gaan, maar pas om 6 uur. Vertrek was officieel 15.10 als ik het goed heb.
Toen ben ik overgestapt op de vlucht van AMS naar City in Londen (ook BA), omdat ik namelijk om 5 uur een afspraak had in Heathrow en elke tijdwinst moest ik pakken. Toen heb ik dus ook nog kosten gemaakt van City naar Heathrow .. en heb ik mn afspraak gemist!
Is er any chance .. at all whatsoever dat ik ook maar een pegeltje kan terugzien?
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je zou kunnen proberen de extra kosten terug te krijgen. Maar, je vlucht was maar 3 uur vertraagd, en dat is niet Volgens de EU regelgeving heb je na 300 vertraging recht op een vergoeding, met 2 uur recht op verzorging.
volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is, dat ik niet precies 100% gegarandeerd kan zeggen of mijn vlucht ook daadwerkelijk om 6 uur is vertrokken
Er was een technisch mankement, hij zou om 15.10 vertrekken, en toen werd hij dus 'vertraagd tot 18.00'
Enig idee hoe ik dit nog kan checken?
Top! Ik zal kijken of ik nog even kan bellen of iets in die geest om het te verifiëren. En ja, ik zou graag de kosten terugkrijgen van City naar LHR domweg vanwege het feit dat het omboeken van de vlucht mij 1) extra geld heeft gekost en 2) mijn meeting niet door kon gaan (terwijl deze echt een must was, zul je altijd net zien uiteraardquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
volgens http://schiphol.dutchplanespotters.nl was er afgelopen woensdag geen BA vlucht van AMS naar LHR om die tijd. De inkomende vlucht is wel te zien, maar nergens woensdag of donderdag uitgaand terug te vinden, wellicht leeg teruggegaan. Zo lijkt het erop dat joiw oorspronkelijke vlucht gecancelled is. Omdat je overgeboekt bent naar City denk ik dat je hoogstens vervoer van City naar Heathrow zou kunnen proberen te declareren.
Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef Ziba het volgende:
Amerika en de controles. Is dat nou echt echt echt zo erg?
Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Welke controles heb je het precies over? Douane vind ik bijvoorbeeld in Nederland strenger.
O ik word er in Nederland regelmatig uitgehaald als ik door de "nothing to declare" poort loopquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Douane. Ik hoor wel eens van die verhalen waarvan ik denken in Nederland vind ik het juist helemaal niet zo streng.
Zolang het niet drijft in een laag vloeistof is het denk ik geen probleem.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.
Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Is geen probleem weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil binnenkort voor het eerst op een langere reis zonder bagage in te checken. Alle vloeistoffen dus in een doorzichtige zak, dat is duidelijk.
Wat ik nergens kan vinden, is of vochtige doekjes (voor je gezicht bijvoorbeeld) als een vloeistof worden gezien. Iemand ervaring?
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
Je hoeft ze volgens mij alleen niet af te geven bij odd sized, maar pas bij het boarden. Hoewel dat wellicht verschilt per maatschappij, weet niet meer bij welke ik dat mensen zag doen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
http://www.united.com/web(...)baggage/default.aspxquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
quote:Strollers and car seats as checked baggage
United accepts one stroller or one carseat in addition to a customer's baggage allowance. When checked as baggage, all oversize and overweight charges will apply. First and second bag fees do not apply to either a stroller or a car seat. United is not liable for damage to strollers. Excess Valuation may not be purchased for strollers.
Note: If you are traveling with a stroller and a carseat in addition to the baggage allowance, only one of these items is carried free of charge.
Infants traveling internationally on 10 percent of an adult fare will be granted a free baggage allowance of one stroller or one carseat and one other item (linear dimensions must not exceed 62 inches (157 cm) and weight must not exceed 50 pounds (23 kg). If the infants free baggage allowance is exceeded, the excess will become part of the fare paying adult's baggage allowance and all restrictions and excess charges will apply.
Government-approved child seat
The seat must conform to all applicable Federal Motor Vehicle standards. If manufactured after February 2, 1985, the seat must be certified for use in motor vehicles and aircraft.
The accompanying adult is responsible for ensuring that the seat functions correctly, that the child does not exceed the seat's limitations, that the child is properly secured in the seat and that the seat is secured to the aircraft seat.
United does not reserve space for government-approved child seats, unless a ticket has been purchased for that seat. If space is available after boarding is completed, customers may use adjacent unused seats to secure the government-approved child seat. If space is not available after boarding is completed, the item must be stowed in an approved storage space.
AmSafe's CAReS (Child Aviation Restraint System) may be used onboard United Airlines aircraft. Other booster seats, restraint vests and restraint harnesses may not be used aboard United Airlines aircraft. Note: The Amsafe device must have the FAA label attached and its correct use on board the aircraft is solely the responsibility of the customer.
Lees die post nog eens.quote:Op maandag 5 november 2012 01:29 schreef ehouse het volgende:
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
Wanneer de vlucht met KLM is, dan is het uitgesloten dat de handeling partner van KLM de bagage op Tokyo airport maar tot Amsterdam labelt, deze zal dit, ook bij een vertraging doorlabelen naar de eindbestemming op het ticket.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef Gangster-Engel het volgende:
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:
Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).
Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.
Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
De VS/Canada hebben een ander systeem. Als je de EU binnenkomt, hoef je niet je ruim bagage mee te dragen bij de eerste grenspassage. Anders zou het inderdaad makkelijk zijn om gewoon de luchthaven in Amsterdam te verlaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU).
Dat gebeurd dagelijks tientallen keren. Is gewoon normale zaak. KLM probeert je een boete te geven maar die hoef je niet te accepteren en is volgens mij wat ik hier eerder las ook gewoon niet rechtsgeldig. Er zijn zoveel mensen die deze truc gebruiken en alhoewel ze het je even moeilijk zullen maken kan het natuurlijk gewoon en krijg je je bagage ook gewoon (uiteindelijk).quote:Op woensdag 7 november 2012 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
De instructie voor de afhandelaar van KLM op buitenlandse luchthavens is dat zij de bagage moeten labelen tot de eindbestemming, onder welke omstandigheid dan ook. KLM heeft geen eigen personeel meer op buitenlandse luchthavens, alles is uitbesteed, en derhalve heeft deze afhandelaar geen enkele speling van KLM gekregen om hiervan af te wijken. KLM zal op Schiphol kunnen bepalen of en tegen welke voorwaarden (lees eventuele financiële vergoeding) de bagage vrijgegeven kan worden.quote:Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).quote:Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef June. het volgende:
[..]
In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Oke, thanks. Ik had namelijk al gelezen dat het op de heenweg anders was, en omdat ik naar de VS vlieg zal het ook wel langer duren met immigratie ed. Vandaar mijn directe vlucht, geen gestress danquote:Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genotquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
hahaquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef M.Bleumink het volgende:
[..]
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot
www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
Helderquote:Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Heldermaar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
Is ook absoluut het plan hoor. Maar het lukt me om precies 3 uur van te voren aan te komen op Schiphol. NS kennende zou ik zomaar een aansluiting kunnen missen, dus dan zou het 2,5 uur van te voren zijn. Vroeg me af of dat een probleem zou zijn. Lijkt het niet op dus?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Mijn ervaringen met de KLM zijn bij het droppen van bagage op Amsterdam nou net niet zo goed, zeker bij het vertrek van vele (intercontinentale) vluchten tegelijk kan de rij om je koffer af te geven nogal lang zijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
In je confirmation staat je Booking Reference en daarmee kun je inchecken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:27 schreef Muisraket het volgende:
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen?
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.phpquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:30 schreef DancePlaza het volgende:
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?
en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php
Zelfs in business class geen stroom!
De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:49 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.
Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
quote:You can connect your laptop or other electronic equipment to the power supply in:
• Business Class on our Boeings 777, 747, 737-700/-800/-900, Airbus A330 and MD11 aircraft
• Economy Class on our A330-300 aircraft
You do not need an adapter to plug in: both two and three-pin plugs can be used.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |