abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118733861
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
pi_118734380
Waarom koop je niet gewoon een goedkope in de us die je dan ook gewoon achterlaat? Scheelt je al dat gesleep. Of je huurt er een bij de rentalcomp.
pi_118734570
We moeten dan 2x huren, ivm verschillende reisdelen,zijn dan duurder uit dan zo'n stoeltje kost, en de camperverhuur verhuurt geen stoeltjes. Zou betekenen dat ik plus kind moeten blijven wachten bij de verhuur maatschappij totdat man en ander kind terug zijn van wallmart om er 1 te kopen.
Is ook een optie, maar ik ben vooralsnog de optie op meenemen aan het uitvogelen. Slepen valt mee, je zet gewoon de banden op z'n grootst en dan kan je hem als rugzak dragen. Voorkeur gaat uit naar inchecken als bagage, dan ben je hem gelijk kwijt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:35:29 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118736564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:33:16 #255
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118738206
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zag dat Emirates die dingen op Schiphol vervoert onder de noemer 'afwijkende bagage', ze mogen dus wel degelijk mee, alleen wel in het ruim.
Je hoeft ze volgens mij alleen niet af te geven bij odd sized, maar pas bij het boarden. Hoewel dat wellicht verschilt per maatschappij, weet niet meer bij welke ik dat mensen zag doen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:51:29 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_118738689
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
In juni 2013 vliegen wij met 2 kinderen (4 en 2 jaar) naar de usa. We willen een buggy meenemen, maar ook een autostoeltje ivm camper en autohuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag het stoeltje mee als ruimbagage (gratis?) of mee het vliegtuig in? Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat doen,maar ik heb echt nog nooit een kind in een maxicosi tobi zien zitten in een vliegtuig. We vliegen met united.
http://www.united.com/web(...)baggage/default.aspx
quote:
Strollers and car seats as checked baggage

United accepts one stroller or one carseat in addition to a customer's baggage allowance. When checked as baggage, all oversize and overweight charges will apply. First and second bag fees do not apply to either a stroller or a car seat. United is not liable for damage to strollers. Excess Valuation may not be purchased for strollers.
Note: If you are traveling with a stroller and a carseat in addition to the baggage allowance, only one of these items is carried free of charge.

Infants traveling internationally on 10 percent of an adult fare will be granted a free baggage allowance of one stroller or one carseat and one other item (linear dimensions must not exceed 62 inches (157 cm) and weight must not exceed 50 pounds (23 kg). If the infants free baggage allowance is exceeded, the excess will become part of the fare paying adult's baggage allowance and all restrictions and excess charges will apply.

Government-approved child seat

The seat must conform to all applicable Federal Motor Vehicle standards. If manufactured after February 2, 1985, the seat must be certified for use in motor vehicles and aircraft.

The accompanying adult is responsible for ensuring that the seat functions correctly, that the child does not exceed the seat's limitations, that the child is properly secured in the seat and that the seat is secured to the aircraft seat.

United does not reserve space for government-approved child seats, unless a ticket has been purchased for that seat. If space is available after boarding is completed, customers may use adjacent unused seats to secure the government-approved child seat. If space is not available after boarding is completed, the item must be stowed in an approved storage space.

AmSafe's CAReS (Child Aviation Restraint System) may be used onboard United Airlines aircraft. Other booster seats, restraint vests and restraint harnesses may not be used aboard United Airlines aircraft. Note: The Amsafe device must have the FAA label attached and its correct use on board the aircraft is solely the responsibility of the customer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_118750644
Mag je banketstaven meenemen in je boord bagage, of, mag je ze mee de (Duitse) grens over nemen ?

Over een paar dagen moet ik vliegen en vraag me het volgende af, mag je een aantal banketstaven eigenlijk meenemen als boord bagage ? Ik weet dat er verschillende regels zijn voor bijvoorbeeld kaas en voorverpakte kaas etc. en de meeste landen zijn redelijk tot extreem strikt met betrekking tot vers voedsel invoeren. Maar dat is toch een immigratie regel en niet een handbagage regel ? In het land van bestemming hoef ik overigens niet via de immigratie en douane want wordt door lokale regeringsofficials afgehaald, maar wel met een tussenstop in Frankfurt en immigratie regels binnen de EU daar heb ik weinig ervaring mee.....

bedankt!
pi_118821533
Afgelopen week ben ik met Wizz Air naar Belgrado in Servië gevlogen vanuit Eindhoven. Bij het inchecken werd er gevraagd om een visa-code en die móét je invullen omdat je anders niet verder kunt. Als je hier gewoon "NO VISA" invult (in het geval als je 100% zeker weet dat je geen visa voor Servië nodig hebt), kun je gewoon verder inchecken en heb je geen problemen; zowel de heen- als terugreis gingen perfect nadat ik dat had ingevuld. ^O^
De reden dat ik het vermeld is dat er meerdere mensen problemen mee hebben, maar er vrij weinig/niets op internet over te vinden is.
pi_118835365
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
pi_118839461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:29 schreef ehouse het volgende:
Lol ik ben in september ook naar Belgrado geweest en ik geloof dat ik toen gewoon mijn kaartnummer van mijn visa kaart heb ingegeven :p Dacht dat ze dat bedoelde.
Lees die post nog eens.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_118908987
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:

Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).

Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.

Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:51:32 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118909923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:37 schreef Gangster-Engel het volgende:
Een beetje tegen beter weten in heb ik een vraagje. Ik heb een mooie aanbieding gezien voor de volgende vlucht:

Dusseldorf-Amsterdam-Tokyo (en terug).

Uiteraard wonen we dichterbij Amsterdam dan Dusseldorf.

Ik denk niet dat het mogelijk is om het eerste deel (Dusseldorf-Adam) "per ongeluk" te missen. Maar is het niet mogelijk dat we in Tokyio onze bagage naar Amsterdam laten inchecken en daarna onze bagage oppakken en vrolijk de trein naar huis nemen?
Wanneer de vlucht met KLM is, dan is het uitgesloten dat de handeling partner van KLM de bagage op Tokyo airport maar tot Amsterdam labelt, deze zal dit, ook bij een vertraging doorlabelen naar de eindbestemming op het ticket.

Wanneer je vlucht vertraging heeft en je mist je aansluitende vlucht daardoor op Amsterdam, dan kan je naar de bagageband gaan en daar bij de KLM desk zonder problemen je bagage kan achterhalen. Je bent dan overgeboekt op een andere vlucht, maar de KLM medewerkers daar kunnen de vertraging checken en zullen dan zonder problemen de bagage achterhalen.

Wanneer je vlucht geen vertraging heeft zal het een lastige kluif worden, KLM zal dan aangeven dat je het vluchtproces verstoord en dat hiervoor een boete moet worden betaald. KLM heeft op dat moment jouw bagage, en hoewel deze niet meegaat naar de eindbestemming zal je deze niet zonder slag of stoot mee gaan krijgen, en zeker niet op een snelle manier.
(En niet geheel onterecht, wanneer jouw bagage uit het vliegtuig moet worden gehaald moet daar specifiek iemand heen worden gestuurd, deze medewerker moet ook betaald worden naast de administratieve werkzaamheden die er zijn).

In het kort komt het erop neer dat je de voorwaarden van het ticket moet volgen, op en uitstappen zoals aangegeven. (Wanneer je geen ingecheckte bagage hebt op de terugvlucht kan je uiteraard wel de laatste vlucht niet maken, je verstoort het proces van KLM dan niet en er zal geen naheffing volgen).

Is dezelfde vlucht toevallig niet beschikbaar vanaf Antwerpen? Want hoewel je dan op de heenweg wel het ticket moet afhalen in Antwerpen, ook daar kom je niet onder uit, moet je de bagage inchecken in Amsterdam, en krijg je bij terugkomst ook de bagage weer in Amsterdam. De trein vanaf Schiphol naar Antwerpen terug heb ik nog nooit genomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118922770
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
pi_118923480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU).
De VS/Canada hebben een ander systeem. Als je de EU binnenkomt, hoef je niet je ruim bagage mee te dragen bij de eerste grenspassage. Anders zou het inderdaad makkelijk zijn om gewoon de luchthaven in Amsterdam te verlaten.

Even los van wat er mogelijk is. Je bent wel voor de vlucht Amsterdam - Dusseldorf ingechecked. Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
pi_118923773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Als het je lukt om Schiphol te verlaten, dan wordt je omgeroepen en vertraag je mogelijk de vlucht. Dit kun je uit goed fatsoen niet maken.
Dat gebeurd dagelijks tientallen keren. Is gewoon normale zaak. KLM probeert je een boete te geven maar die hoef je niet te accepteren en is volgens mij wat ik hier eerder las ook gewoon niet rechtsgeldig. Er zijn zoveel mensen die deze truc gebruiken en alhoewel ze het je even moeilijk zullen maken kan het natuurlijk gewoon en krijg je je bagage ook gewoon (uiteindelijk).

Deze vraag is hier toch al zovaak langsgekomen?
  woensdag 7 november 2012 @ 14:51:20 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118936630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 03:23 schreef Plopr het volgende:
Je kunt altijd vragen of ze hem op de terugvlucht maar tot Amsterdam labelen. Nee heb je waarschijnlijk, ja kun je met veel geluk krijgen. Als het net zo is als de VS of Canada invliegen en dan een binnenlands vlucht nemen helpt het mogelijk dat Amsterdam je eerste Schengen bestemming is en dat je daar je baggage door de douane moet dragen (geen idee of dit echt zo is binnen de EU). De eerste vlucht Dusseldorf-A'dam moet je inderdaad echt nemen.
De instructie voor de afhandelaar van KLM op buitenlandse luchthavens is dat zij de bagage moeten labelen tot de eindbestemming, onder welke omstandigheid dan ook. KLM heeft geen eigen personeel meer op buitenlandse luchthavens, alles is uitbesteed, en derhalve heeft deze afhandelaar geen enkele speling van KLM gekregen om hiervan af te wijken. KLM zal op Schiphol kunnen bepalen of en tegen welke voorwaarden (lees eventuele financiële vergoeding) de bagage vrijgegeven kan worden.

Naast dat ik zeker weet dat deze instructie is gegeven in ieder geval richting de afhandelaars in Azie (mijn contactpersonen op diverse Aziatische luchthavens bevestigen dit), weet ik ook uit eigen ervaring dat er geen ruimte is, ook al is de vlucht vertraagd, om hiervan af te wijken, men geeft dan aan dat men dit op Schiphol pas kan doen.
Overigens, bij een eventuele vertraging heb ik met KLM op Schiphol nimmer problemen gehad en is de bagage vlot op de bagageband.

Zonder vertraging en uitstappen op Schiphol en je bagage op een snelle manier verkrijgen? Succes, KLM zal de bagage echt achter houden en niet gelijk afgeven, juridisch is dit zeker discutabel, maar op dat moment heeft KLM de bagage en niet jij.
Wanneer je geen bagage hebt kan je prima Schiphol verlaten, af te melden hoeft niet, sterker nog, dat is niet verstandig gezien KLM dan weet dat je moedwillig de vlucht niet wil maken, wanneer je niet op komt dagen en er is geen bagage aan boord is het voor KLM (of elke andere maatschappij) gemakkelijk de passagier van de passagierslijst te halen bij het sluiten van de gate, dat altijd voor vertrek van het vliegtuig is. (Dit is een normale gang van zaken, er zijn zoveel mensen die aansluitingen missen of op komen dagen voor vluchten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 november 2012 @ 17:55:33 #267
208890 June.
Seriously?
pi_118943947
Ik ga begin december voor het eerst alleen naar amerika voor een congres, ben benieuwd! Nu vroeg ik me wel af hoe het gaat met mijn bagage en overstaptijd. Mijn heenvlucht is direct dus dat is geen probleem, maar mijn terugvlucht moet ik overstappen (1u en 45min). Hoe werkt dat met baggage en alles?
Shine bright like a diamond.
pi_118943994
waar moet je overstappen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 7 november 2012 @ 18:00:32 #269
208890 June.
Seriously?
pi_118944124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waar moet je overstappen?
In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Shine bright like a diamond.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:13:35 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118944533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef June. het volgende:

[..]

In New York, JFK (Atlanta - New York - Amsterdam)
Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
  woensdag 7 november 2012 @ 18:16:20 #271
208890 June.
Seriously?
pi_118944635
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Bagage gaat gewoon van het ene ruim het andere in zonder dat je het zelf nog een keer in moet checken, en de overstaptijd zou voldoende moeten zijn (ook voor je bagage).
Oke, thanks. Ik had namelijk al gelezen dat het op de heenweg anders was, en omdat ik naar de VS vlieg zal het ook wel langer duren met immigratie ed. Vandaar mijn directe vlucht, geen gestress dan :P
Shine bright like a diamond.
pi_119005764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus weer een grote groep die niet BC vliegt. Je bent echt een (lucky) uitzondering als je BC mag vliegen van je werkgever!
Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot ;)

www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
Mede oprichter en eigenaar van Cape Town Rocks.
  zondag 11 november 2012 @ 21:50:58 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119104892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef M.Bleumink het volgende:

[..]

Ik mag van mijn werkgever Kulula vliegen.... Een genot ;)

www.capetownrocks.nl/nieuws/kulula_de_leukste_vliegmaatschappij
haha _O-
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 16:07:14 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_119314474
:W

Als ik thuis online incheck voor een intercontinentale vlucht, moet ik dan nog steeds 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119315455
Je moet sowieso niks. Persoonlijk neem ik een uur, maar dat is voor iedereen anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 16:51:17 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_119315672
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119316038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht dat het een moeten was, maar het is dus een advies? Omdat er op Schiphol.nl toch behoorlijk dwingend wordt gezegd "Voor deze vlucht dient u minimaal 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn".
Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:04:03 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_119316089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat is meer om te voorkomen dat iedereen één uur van te voren bij de incheckbalie staat.
Helder :) maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:29:38 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119316851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Helder :) maar als ik dus thuis incheck, maakt dat niet uit en kan ik ook één uur van te voren komen. Baggage op de band en klaar?
Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:33:47 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_119316968
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Is ook absoluut het plan hoor. Maar het lukt me om precies 3 uur van te voren aan te komen op Schiphol. NS kennende zou ik zomaar een aansluiting kunnen missen, dus dan zou het 2,5 uur van te voren zijn. Vroeg me af of dat een probleem zou zijn. Lijkt het niet op dus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:39:49 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119317135
Nee, op Düsseldorf kom ik (behalve maandagochtend om 06:30) altijd twintig minuten voor boarding in de terminal aan. Op Schiphol kom ik vroeger omdat ik dan van ver kom (moeilijker timen) en bovendien de lounge in kan (en die vind ik op Schiphol prima). Ik zou bij klm een uur vantevoren aanhouden en bij de exoten 1,5 a 2
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 17:52:15 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_119317461
1,5 a 2 uur gaan we echt wel redden ^O^ We vliegen met Malaysia

Thanks voor je antwoord!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119318043
Zo'n 1.5 a 2 uur is comfortabel, tenzij je mogelijk vertraging in je reis naar Schiphol verwacht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 19 november 2012 @ 22:18:31 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119407558
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:29 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van de maatschappij. Bij KLM kun je altijd in een paar minuten bagage droppen. Als je een maatschappij met weinig personeel op schiphol hebt zou ik eerder gaan, niet omdat je het gaat missen als je als laatste in de rij staat, maar omdat de gemoedsrust veel groter is in de rijen voor security enzo.
Mijn ervaringen met de KLM zijn bij het droppen van bagage op Amsterdam nou net niet zo goed, zeker bij het vertrek van vele (intercontinentale) vluchten tegelijk kan de rij om je koffer af te geven nogal lang zijn.

Juist bij de kleinere maatschappijen welke 1 vlucht per dag hebben vanaf Schiphol is mijn ervaring dat 1 uur voor vertrek de balies verlaten zijn omdat de meeste passagiers al hebben ingechecked en de bagage afgegeven.
Al moet wel worden gezegd, dat het wel de bedoeling is dat de meeste passagiers wel aan het advies van de 2 a 3 uur voor vertrek aanwezig zijn moeten houden, niet alleen voorkom je daarmee vertraging, als iedereen namelijk zo laat voor vertrek aankomt dan kan de maatschappij echt niet op tijd weg, daarnaast moet je ook incalculeren, zeker als je met NS naar Schiphol komt dat er vertraging kan zijn.

Lufthansa is trouwens in de ochtend behoorlijk vervelend, juist optijd aanwezig zijn voor de vroege vluchten (rond 07.00 uur) wordt compleet teniet gedaan doordat ze bij het naderend sluiten van de vluchten elke keer weer 10 tallen passagiers voorgelaten worden omdat ze anders niet meer meekunnen. Maar goed, dat is mijn frustratie van het ruim op tijd aanwezig zijn, afgelopen weekeinde was ik er 06.30 en mocht direct vooraan in de rij aansluiten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:27:47 #285
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_119666793
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen? :o
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:31:37 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119666865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:27 schreef Muisraket het volgende:
Ik vlieg over een tijdje naar Dublin en heb wel een bevestigingsmail van de maatschappij (Aer Lingus) ontvangen, maar geen echte e-tickets. Is deze bevestingsmail + een geldig identiteitsbewijs voldoende om in te checken, moet ik ze snel even gaan mailen? :o
In je confirmation staat je Booking Reference en daarmee kun je inchecken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_119667068
wat XL zegt.

Het is een code met random 6 letters en cijfers na elkaar.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119667171
en om een mogelijke vervolgvraag voor te zijn, het lukt vrijwel nooit om online in te checken bij de Air Lingus vlucht van Amsterdam naar Dublin. Moet op Schiphol :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:05:01 #289
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_119669142
Bedankt voor het snelle antwoord! ^O^
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_119673349
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?

en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:33:02 #291
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119673420
Welke economy klasse?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:34:12 #292
45833 crew  Fogel
pi_119673450
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:30 schreef DancePlaza het volgende:
vlieg zaterdag met KLM (een md11) naar montreal, kan ik verwachten dat er (usb) stroom aanwezig is?

en wat is de kans dat er economy user naar bc worden geupgrade?
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php

Zelfs in business class geen stroom!

De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_119673510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:33 schreef static het volgende:
Welke economy klasse?
economy comfort, waar kan je eigenlijk de klasse zien op je ticket?
pi_119673663
seatguru meld dat 7hj en 8cg een een goede rij is om te zitten en flyertalk zegt rij 10 http://www.flyertalk.com/forum/5678708-post3.html

iemand ervaring met een md11 :), moet nog een stoeltje kiezen.
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:42:39 #295
45833 crew  Fogel
pi_119673725
Ik heb het al een poos niet gebruikt, maar het reisbureau van het werk stuurde altijd een checkmytrip link mee (waar uiteraard het boekingsnr al ingevuld was). https://www.checkmytrip.com/
Daar zie/zag je op een overzichtelijke manier welke booking class je hebt en dergelijke.

-edit- heb er nu een eigen boeking doorheen gegooid en de fare bucket kan ik niet meer vinden, er staat alleen econony extra en business, niet welke fare class (wel Tour code *F*EUROBONUS).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_119673922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_MD-11.php

Zelfs in business class geen stroom!

De kans is heel klein. Zelfs met gold card nooit een intercontinentale upgrade gehad (zelfs al had ik dure economytickets, of economy comfort).
In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 14:50:38 #297
45833 crew  Fogel
pi_119673961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In BC is toch gewoon stroom? Alleen geen USB volgens mij.
Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.

Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:00:58 #298
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119674274
Seatguru loopt some hopeloos achter.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 15:02:18 #299
45833 crew  Fogel
pi_119674314
Maar KLM ook ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:03:31 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119674348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er staat "no power" als je over de BC stoelen heen gaat met de muis.

Mhhh, maar als je op het power icoon drukt staat er "All World Business class seats are equipped with AC power ports. There is no power in Economy. "
quote:
You can connect your laptop or other electronic equipment to the power supply in:
• Business Class on our Boeings 777, 747, 737-700/-800/-900, Airbus A330 and MD11 aircraft
• Economy Class on our A330-300 aircraft
You do not need an adapter to plug in: both two and three-pin plugs can be used.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')