Is vrij kort ja. Als je hem trouwens mist door vertraging dan betaald de maatschappij een hotel. Als je hem mist omdat je gewoon te langzaam loopt heb je meestal pechquote:Op maandag 15 september 2025 22:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kaapstad CPT - Parijs CDG - München MUC met AirFrance.
Dus non-Schengen naar Schengen.
1u05 minuten overstaptijd op CDG.
Genoeg? Denk het niet hè? Maar anders bieden ze dat toch niet aan?
Zit te kijken op klm.nl en wordt gewoon zo aangeboden. Is de laatste vlucht CDG - MUC, dus als we hem missen moeten we een nachtje in Parijs blijven. Wie betaalt zoiets?
Afgelopen maart nog Tanger - CDG - MUC gevlogen en toen hadden we (als ik het me goed herinner) wel meer dan een uur nodig (met terminalwissel).
quote:Op dinsdag 16 september 2025 03:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik hou niet zo van hele lange overstappen, maar 1:05 is wel extreem kort. Zou niet mijn voorkeur hebben. Je zegt het goed, het zal wel kunnen, anders bieden ze het niet aan, maar relaxed is anders.
Ik zou een andere vlucht kiezen, als die voorradig is.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 04:14 schreef D_A het volgende:
Uurtje op CDG zal ik zeker niet doen. Vaak genoeg een vlucht gemist daar.
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:28 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is vrij kort ja. Als je hem trouwens mist door vertraging dan betaald de maatschappij een hotel. Als je hem mist omdat je gewoon te langzaam loopt heb je meestal pech
Klopt, zie je steeds vaker dat je dan een of andere shortcut krijgt. En beetje bekend met vliegen/luchthavens helpt ook ja. Ik had 2 weken geleden 4 uur in shanghai, tijd zat dus. Maar voor mij een oude (75+) verdwaalde Nederlandse dame die echt geen flauw idee had wat ze moest doen. Ja die zou het zeker niet gered hebben (heb haar uiteraard even geholpen, had toch niks anders te doen).quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Hee als je vlucht op tijd weg is uit NL moet je het wel halen hoor, maar CDG staat nou niet bekend om z'n meest effectieve afhandelingquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Overigens was er niet echt een andere vluchtoptie. Of ja, was er wel, maar meteen twee keer zo duur.
We gaan het zien, laat het wel weten mid-december als we terug zijn.
Ik weet niet of je met ruimbaggage vliegt, maar ik heb een keer een krappe aansluiting op CDG zelf wel gehaald, maar mijn koffer niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. [...]
Als het vliegtuig op tijd land in CDG dan ga je het over het algemeen wel redden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).
Overigens was er niet echt een andere vluchtoptie. Of ja, was er wel, maar meteen twee keer zo duur.
van 2E naar 2F is een behoorlijk lange tippel. Maar op vrijdag zou ik me daar niet druk over maken want dan hebben de meeste AF vluchten vanaf de late namiddag wel wat vertraging. Gewoon do0en dus.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jep, ik kreeg afgelopen vrijdag een e-mail dat de koffer op Schiphol (dus niet op CDG) getraceerd was en klaar lag om binnen 5 dagen opgehaald te worden. Het heeft dus uiteindelijk anderhalve week geduurd. Ik heb maar niet geïnformeerd naar de verdere mogelijkheden, ondanks dat ik hier zelf niks aan kon doen lijkt me. Het is voor mij toch al snel anderhalf uur rijden enkele reis naar Schiphol, maar ik was zo blij dat ik er zaterdag direct naartoe gereden ben. Wel wat gedoe bij de beveiliging gehad, omdat die het een wat ongeloofwaardig verhaal vonden dat de koffer zoek geraakt was op CDG en ik het nu in AMS op kwam halen, maar uiteindelijk lieten ze me door lopen naar de vermiste bagage afdeling van KLM, naast de bagagebanden en daar kwam mijn koffer dan toch eindelijk tevoorschijn. Wat er verder precies is gebeurd of mis is gegaan konden zij echter ook geen antwoord op geven. Ook de website van mylostbag kon ik niets zien, alleen dàt de koffer een aantal keer gelokaliseerd was. Afijn, ik heb mijn koffer terug en dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.
Zolang je een PIR hebt (dat dossier) weet de maatschappij wat ze moeten doen als er opeens ergens een koffer opduikt die aan je beschrijving voldoet. En zo niet, dan klop je bij je reisverzekering aan voor een nieuwe koffer met inhoud.
Heb je de koffer inmiddels al terug?
Ik zie op steeds meer luchthavens dat ze bijv een fastlane of een afgekort stuk hebben voor passagiers met een overstap van minder dan bijv 1,5 of 2 uur. Geen idee of dat op CDG ook is (of komt) maar ik zie het steeds vaker. Scheelt vaak best wel flink in tijd. En als ik zelf een langere overstap heb vind ik het ook geen drama om wat langer te wachten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:42 schreef ozzietukker het volgende:
En schrijf hulp voor korte connecties maar op je buik, iedereen heeft een connectie dus daar krijg je geen voorrang, ikzelf heb de hoogste Frequent Flyer status binnen Air France KLM, maar bij Non Schengen naar Schengen is er weinig wat men kan doen, alleen binnen Schengen heb ik wel eens in een Porsche gezeten van 2F naar 2G, omdat er dan geen veiligheidscontrole nodig is, en hoewel er priority rijen zijn in CDG is dat bij de transfer security en paspoortcontrole kost het bij drukke momenten toch veel tijd.
Al scheelde het de laatste keer weinig en was je blij dat je die apple airtags hadquote:Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.
Ach, ze hadden de koffers geregistreerd, alleen op de verkeerde plekquote:Op woensdag 17 september 2025 15:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Al scheelde het de laatste keer weinig en was je blij dat je die apple airtags had
Nu het er hier toch over gaatquote:Op woensdag 17 september 2025 15:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ze hadden de koffers geregistreerd, alleen op de verkeerde plek
Airtags of soortgelijke trackers kan ik van harte aanbevelen, want die werken niet alleen om dingen terug te vinden, maar ook als bullshit detector als baggagevolk je iets anders vertelt dan wat je weet over de locatie.
Op een luchthaven als Schiphol met een centraal filter van en naar non Schengen is dat inderdaad goed geregeld, maar op CDG met diverse terminals en allemaal security checkpunten, dedicated for transfer, waar iedereen zo snel mogelijki door heen wil, is dat zeer zeker niet geregeld.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zie op steeds meer luchthavens dat ze bijv een fastlane of een afgekort stuk hebben voor passagiers met een overstap van minder dan bijv 1,5 of 2 uur. Geen idee of dat op CDG ook is (of komt) maar ik zie het steeds vaker. Scheelt vaak best wel flink in tijd. En als ik zelf een langere overstap heb vind ik het ook geen drama om wat langer te wachten.
Nu naar De Action hollen en daar een Fresh 'n Rebel tag aanschaffen voor 5,95 met batterij of een oplaadbare credit card formaat tag voor 6,95 (Android is 7,95) ze doen allemaal precies hetzelfde maar re lopen wat ratjes te adverteren met tags van 20 tot 50 euro per stukquote:Op woensdag 17 september 2025 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu het er hier toch over gaat
Waar moet ik op letten qua aanschaf van die dingen? Snap dat Apple spul goed is en werkt maar heb verder geen devices privé daarvan. Maakt dat uit?
Als er een ander topic voor is, hoor ik het ook graag natuurlijk
Gaat je echt niet altijd lukken dat omboeken. Probeer het maar eens na intercontinentale dag vlucht uit SIN of BKK de laatste vlucht naar AMS te halen. lukt altijd. Het lijkt wel of ze het er om doen om die vlucht CDG-AMS altijd dik te vertragen.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op een luchthaven als Schiphol met een centraal filter van en naar non Schengen is dat inderdaad goed geregeld, maar op CDG met diverse terminals en allemaal security checkpunten, dedicated for transfer, waar iedereen zo snel mogelijki door heen wil, is dat zeer zeker niet geregeld.
Persoonlijk mijdt ik ook zulke korte connecties, ga zelfs zo ver dat ik omboek als er een vlucht verandering is dat ik zo'n korte connectie ga krijgen, ik ga niet gepland mogelijke problemen opzoeken.
Als er voldoende overtappers op een vlucht zitten die naar Amsterdam moeten, en dat kan zeker de SIN of BKK vlucht zijn, dan kan men er inderdaad voor kiezen om de vlucht iets te vertragen want deze vlucht met aankomst in Amsterdam heeft relatief weinig doorverbindingen.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je echt niet altijd lukken dat omboeken. Probeer het maar eens na intercontinentale dag vlucht uit SIN of BKK de laatste vlucht naar AMS te halen. lukt altijd. Het lijkt wel of ze het er om doen om die vlucht CDG-AMS altijd dik te vertragen.
Dat is wel belachelijk goedkoop manquote:Op woensdag 17 september 2025 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu naar De Action hollen en daar een Fresh 'n Rebel tag aanschaffen voor 5,95 met batterij of een oplaadbare credit card formaat tag voor 6,95 (Android is 7,95) ze doen allemaal precies hetzelfde maar re lopen wat ratjes te adverteren met tags van 20 tot 50 euro per stuk
Yes, ruimbagage inclusief. Maar goed, eind van de vakantie, dus die pik ik later dan wel op. Belangrijke dingen toch wel in onze handbagage.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met ruimbaggage vliegt, maar ik heb een keer een krappe aansluiting op CDG zelf wel gehaald, maar mijn koffer niet.Die kwam een dag later.
Bedankt, toch handige info.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als het vliegtuig op tijd land in CDG dan ga je het over het algemeen wel redden.
Het probleem zit hem echter in het feit als er een beetje vertraging is en je niet voorin het toestel zit, want je hebt namelijk bij aankomst eerst een veiligheidscontrole, als je geluk hebt en je zit voorin en er zit geen toestel net voor je dan ben je er zo doorheen, maar zit er een toestel voor je die alle passagiers uitgeladen heeft en jij zit achterin het toestel dan zit je achterin de rij, tja dan duurt het even.
Daarna mag je door de paspoortcontrole, en ook hier geldt, als er meerdere vluchten zijn dan kan het op bepaalde tijden druk zijn.
En hoewel de terminals met elkaar verbonden zijn is het toch wel een stukje lopen.
De airline betaald je hotel als je onder de Minimum Connection Time (MCT) bent aangekomen, en die is in CDG 60 minuten.
En schrijf hulp voor korte connecties maar op je buik, iedereen heeft een connectie dus daar krijg je geen voorrang, ikzelf heb de hoogste Frequent Flyer status binnen Air France KLM, maar bij Non Schengen naar Schengen is er weinig wat men kan doen, alleen binnen Schengen heb ik wel eens in een Porsche gezeten van 2F naar 2G, omdat er dan geen veiligheidscontrole nodig is, en hoewel er priority rijen zijn in CDG is dat bij de transfer security en paspoortcontrole kost het bij drukke momenten toch veel tijd.
Voor LIS-AMS lijkt het me niet echt logisch dat je via CDG vliegt, 40 minuten eerder vertrekken voor een directe KLM vlucht die ook nog eens een stuk goedkoper is lijkt me een stuk logischerquote:Op woensdag 17 september 2025 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als er voldoende overtappers op een vlucht zitten die naar Amsterdam moeten, en dat kan zeker de SIN of BKK vlucht zijn, dan kan men er inderdaad voor kiezen om de vlucht iets te vertragen want deze vlucht met aankomst in Amsterdam heeft relatief weinig doorverbindingen.
De laatste vlucht vanuit CDG is er trouwens eentje die een hele lang turnaround heeft, en ik zie inderdaad wel eens, als iedereen al zit, op het laatste moment een grote groep luchtig geklede reizigers aan boord komen.dat men bewust wacht maar heb persoonlijk nooit hele lange vertragingen gehad.
Maar als je de 45 minuten connectie uit Lissbon hebt, met een laatste vlucht die altijd te laat is, ook al is het Schengen, dan zitten daar niet zoveel passagiers op, dan wacht een toestel echt niet, en Sheraton CDG is harstikke mooi, maar ja, daar ga je om 23.00 uur in om om 05.30 weer terug te zijn voor de 07.05 vlucht....
Als de heenweg ook met Air France is met een lange (noodzakelijke) overstap, dan wil het boekingsysteem je voor een goedkope vlucht terug vaak in een Air France toestel stoppen, en dan kom je wel eens op de AF1625 in plaats van de directe KLM vlucht, juist de 15.35 vlucht is vaak relatief duur.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor LIS-AMS lijkt het me niet echt logisch dat je via CDG vliegt, 40 minuten eerder vertrekken voor een directe KLM vlucht die ook nog eens een stuk goedkoper is lijkt me een stuk logischer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |