quote:Op donderdag 18 december 2025 12:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze zijn traag doorgaans, ook zonder bagage is de tijd die je hebt echt super super krap.
En Portugezen en tijd, tsja 😅
quote:Op donderdag 18 december 2025 12:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha tja, Zuid-Europese cultuur.
Eigenlijk wel verstandig dus om andere opties te zoeken, zoals bv een stop in Albufeira. Of voor de hele week of in elk geval als overstap om volgende dag door te reizen.
Thanks
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:27 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, schema is bekend. En toen ik dus laatst (een week of 3-4 geleden) keek waren de prijzen voor dit schema nog "normaal".
Maar oké, dan eventueel nog even afwachten wat ze met die prijzen gaan doen. Of het schema wordt gewijzigd of ze gaan er toch mee door als ze de juiste toestellen en bemanning hebben.
Dankje!
[..]
Thanks voor de uitleg - wederom begrijpelijk allemaal maar voor de vakantievlieger (zoals ik) dus net even wat minder allemaal.
De geplande aankomsttijd is 17.35, misschien zelfs ietsje later nu. Ervan uitgaande dat alles op tijd vliegt, je niet de bocht hoeft te maken om te landen op Lissabon maar rechtstreeks vanuit het noorden land en dat je op het geplande tijdstip van 17.35 aan de gate staat.quote:Op donderdag 18 december 2025 07:58 schreef bianconeri het volgende:
Vraagje vanuit mijn kant:
Is iemand bekend met Lissabon airport?
In juni vliegen wij op Lissabon met Swiss air. We landen om 17:35. Wat al weer aangepast was, dus hopelijk blijft dit wel (of eerder).
We moeten een week later in Lissabon zelf zijn, maar gaan eerst even weekje naar Portimao.
Om 18:15 gaat de laatste flixbus van de dag, nou heb ik geboekt met de veronderstelling dat dat prima te doen is (6 minuten metro naar Oriente).
Echter is de vlucht ietsje later nu, en het kan zijn dat we nog ruimbagage nodig gaan hebben (voor mijn vrouw, die nemen toch net even meer mee )
In theorie zou het nog moeten kunnen, 18:08 is de laatste metro optie om de bus nog te halen. Afhankelijk van hoe lang je nodig hebt vanaf Oriente tot de Flixbus plek daar.
Maar er mag dan ook letterlijk niets tegen zitten.
Aan te raden om gewoon te doen? Of skippen en andere optie nemen?
Vakantievlieger, maar gelukkig wel ervaren.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De geplande aankomsttijd is 17.35, misschien zelfs ietsje later nu. Ervan uitgaande dat alles op tijd vliegt, je niet de bocht hoeft te maken om te landen op Lissabon maar rechtstreeks vanuit het noorden land en dat je op het geplande tijdstip van 17.35 aan de gate staat.
Gezien je een vakantievlieger bent zal je niet voorin het toestel zitten, met een beetje geluk ergens in het midden, dus na aankomst aan de gate, is men een minuut of 5 bezig voor je kan uitstappen, als je in het midden zit kan je dus om 17.45 het vliegtuig uit zijn.
Ja, precies. Dat zijn de insider dingen die ik graag wilde weten. Voor zo ver ik weet kan de metro net zo goed stoppen bij de uitgang of een kilometer lopen zijn. Zelfde bij Oriente, dat weet ik dus niet.quote:Afhankelijk van de gate is het 5-10 minuten tot de uitgang, waar altijd een opstopping is voor bagage controle, dus je staat dan pas 18.00 uur buiten bij de ingang van de metro, dan moet je naar de metro zelf, kaartje kopen hoeft niet perse want je kan inchecken met je bankpas, maar dat is ook nog 4 trappen naar beneden waar je in dat geval mogelijk nog net de metro kan halen.
Maar de Metro in Oriente stopt wel in de buurt van de bussen, maar ook van het winkelcentrum, en aan die kan stap je uit, dus vanaf het moment van uitstappen uit de metro moet je nog naar het busplatform.
Anagezien je niet bekend hebt, geen idee hebt waar de Flix bus staat ga je dit simpelweg niet redden, zelfs al zou je weten waar het is.
Laat staan als je bagage hebt, of dat er ook maar iets vertraging is.
Persoonlijk vind ik qua service Lufthansa wel een stuk beter dan KLM. Ook met compensaties doen ze nooit moeilijk. En je hebt ze over het algemeen in no time aan de lijn.quote:Wat je nu wel kan proberen, met een schemawijziging van de luchtvaartmaatschappij, hoe klein ook, heb je vaak wel de mogelijkheid tot wijzigen omdat dan andere aansluitingen in gevaar komen.
Al gebied eerlijkheid te zeggen dat ik niet met de Lufthansa groep vlieg en geen idee hoe makkelijk ze zijn in wijzigingen en hoe goed ze bereikbaar zijn. (Ik heb enkel ervaring met KLM dat als ik bel ze gelijk oppakken en het regelen of via mail dat het binnen een paar uur aangepast is).
Ehm, nu zit ik altijd voorin een toestel, biz of economy dus nooit opgemeten, maar 10 minuten om een hele A321 leeg te krijgen, dat is wel heel positief gedacht.quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:40 schreef bianconeri het volgende:
Het is een klein vliegtuig (a321 zeg ik uit mijn hoofd). Dus in 10 minuten allemaal eruit zijn moet wel lukken.
Er zijn niet echt regels, het ligt eraan hoe de wind staat, en het scheelt echt wel of je vanuit het noorden of vanuit het zuiden moet landen, dat is zo +10 tot +15 minuten afhankelijk hoe je de bocht van de verkeersleiding mag maken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:40 schreef bianconeri het volgende:
Tja, de vliegroutes zal je niet kunnen controleren. Ik weet niet of er in Lissabon bepaalde regels zijn qua runway usage en de aanvliegroutes. We komen vanuit het noorden aangevlogen (Zurich), maar dat zegt weinig.
Je vergeet nog de paspoort controle voor een vlucht vanuit Zwitserland.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De geplande aankomsttijd is 17.35, misschien zelfs ietsje later nu. Ervan uitgaande dat alles op tijd vliegt, je niet de bocht hoeft te maken om te landen op Lissabon maar rechtstreeks vanuit het noorden land en dat je op het geplande tijdstip van 17.35 aan de gate staat.
Gezien je een vakantievlieger bent zal je niet voorin het toestel zitten, met een beetje geluk ergens in het midden, dus na aankomst aan de gate, is men een minuut of 5 bezig voor je kan uitstappen, als je in het midden zit kan je dus om 17.45 het vliegtuig uit zijn.
Afhankelijk van de gate is het 5-10 minuten tot de uitgang, waar altijd een opstopping is voor bagage controle, dus je staat dan pas 18.00 uur buiten bij de ingang van de metro, dan moet je naar de metro zelf, kaartje kopen hoeft niet perse want je kan inchecken met je bankpas, maar dat is ook nog 4 trappen naar beneden waar je in dat geval mogelijk nog net de metro kan halen.
Maar de Metro in Oriente stopt wel in de buurt van de bussen, maar ook van het winkelcentrum, en aan die kan stap je uit, dus vanaf het moment van uitstappen uit de metro moet je nog naar het busplatform.
Anagezien je niet bekend hebt, geen idee hebt waar de Flix bus staat ga je dit simpelweg niet redden, zelfs al zou je weten waar het is.
Laat staan als je bagage hebt, of dat er ook maar iets vertraging is.
Wat je nu wel kan proberen, met een schemawijziging van de luchtvaartmaatschappij, hoe klein ook, heb je vaak wel de mogelijkheid tot wijzigen omdat dan andere aansluitingen in gevaar komen.
Al gebied eerlijkheid te zeggen dat ik niet met de Lufthansa groep vlieg en geen idee hoe makkelijk ze zijn in wijzigingen en hoe goed ze bereikbaar zijn. (Ik heb enkel ervaring met KLM dat als ik bel ze gelijk oppakken en het regelen of via mail dat het binnen een paar uur aangepast is).
Paspoort controle in Zwitserland?quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je vergeet nog de paspoort controle voor een vlucht vanuit Zwitserland.
Mea Culpa. Zwitserland hoort tot het Schengen gebiedquote:Op zaterdag 20 december 2025 09:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Paspoort controle in Zwitserland?
Je weet dat het vrij reizen is?
Ik ben al eens eerder naar Zurich geweest en daar zijn geen controles.
Vlieg je Business of First, dan krijg sowieso champagnequote:Op maandag 29 december 2025 22:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga woensdagavond (22 uur) op vakantie. Vlieg met Emirates. Heb een raamplaats kunnen bemachtigen. Ben benieuwd of je iets van vuurwerk ziet en of er nog aandacht aan oud & nieuw wordt besteed. Glaasje champagne ofzo?
Zo rijk ben ik nietquote:Op maandag 29 december 2025 22:21 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Vlieg je Business of First, dan krijg sowieso champagne
Best kans dat je precies over een tijdzone heen vliegt en helemaal geen nieuwjaar hebquote:Op maandag 29 december 2025 22:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga woensdagavond (22 uur) op vakantie. Vlieg met Emirates. Heb een raamplaats kunnen bemachtigen. Ben benieuwd of je iets van vuurwerk ziet en of er nog aandacht aan oud & nieuw wordt besteed. Glaasje champagne ofzo?
Kan, maar verwacht van wel. Vertrek om 22 uur vanaf Amsterdam oostwaarts. Dus dan zal het ergens Oost Europa zijn maar nog niet +2.quote:Op maandag 29 december 2025 22:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Best kans dat je precies over een tijdzone heen vliegt en helemaal geen nieuwjaar heb
Kun je tegelijk met mij het nieuwe jaar in.quote:Op maandag 29 december 2025 22:36 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Kan, maar verwacht van wel. Vertrek om 22 uur vanaf Amsterdam oostwaarts. Dus dan zal het ergens Oost Europa zijn maar nog niet +2.
quote:Op maandag 29 december 2025 22:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Best kans dat je precies over een tijdzone heen vliegt en helemaal geen nieuwjaar heb
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |