abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2026 @ 19:39:06 #51
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_220258531
Als je niet met een ultra low cost maatschappij vliegt, dan kan je bij de check in balie gewoon vragen om een andere stoel.
Echter al een toestel goed gevuld is, zal op de luchthaven niet heel veel vrij zijn, al helpt het wel mee als je vanaf Amsterdam vliegt, want dan ben je 2 uur voor die vlucht aanwezig, plus de aansluittijd voor de vervolgvlucht, dus dat is wat minder last minute en is de kans wat groter dat er nog een stoel vrij is.

Nu heb ik gelukkig nooit dat ik kosten voor stoelen hoef te betalen, laatst ging er iets mis door een last minute annulering dat opeens een ander ticketnummer werd uitgegeven zonder mijn status, zag ik opeens wat een stoel voorin bij een Europese vlucht kost bij KLM, dan snap ik wel dat de betaalde stoelen voorin vrij blijven, en die worden ook niet 'gratis' weggegeven bij de incheckbalie, enkel als alle andere stoelen bezet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_220261473
quote:
80s.gif Op woensdag 4 maart 2026 16:00 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik doe dat standaard bij Aerolineas Argentinas (dus wellicht geen goede graadmeter) en vraag of er nog plek is bij de nooduitgang. En 9 van de 10x krijg ik die plek, zonder gedoe :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Als er nog stoelen vrij zijn is dat eigenlijk nooit een probleem. Het reserveren is vooral om zeker te zijn dat je de stoel krijgt die je wil, en niet 8u in het midden gepropt moet zitten o.i.d. :P
Dat klinkt hoopvol, maar toch ben ik nog skeptisch. Las gisteren nog op het Duitse vielfliegerforum dat zelfs bij online check-in geen mogelijkheid bestaat gratis uit de vrije stoelen te kunnen kiezen dus vermoed dat ze bij de balie dan ook zeggen "ja tegen betaling".

We gaan het zien, ik ga het iig proberen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_220265431
Dank voor alle reacties op mijn vliegen naar de VS vraag. Ik heb inderdaad een online bedrijf en heb wel scherp voor ogen waar ik wel en niet mag werken :)

Wat betreft de toegang tot de VS / Canada zonder vast woonadres, dat moet ik echt even ga uitzoeken hoe ik dit allemaal ga aanpakken. Zonder komen we er inderdaad niet in.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:37:22 #54
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220267058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:00 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
[..]
Dat klinkt hoopvol, maar toch ben ik nog skeptisch. Las gisteren nog op het Duitse vielfliegerforum dat zelfs bij online check-in geen mogelijkheid bestaat gratis uit de vrije stoelen te kunnen kiezen dus vermoed dat ze bij de balie dan ook zeggen "ja tegen betaling".

Dat klopt bij online check-in, tenminste bij de airlines waar ik normaal mee vlieg. Maar bij de incheckbalie, of worst case bij de gate, kunnen ze dat wel (als ze willen).
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:38:20 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_220267072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:00 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
[..]

Dat is inderdaad bij Lufthansa het geval, maar een incheckmedewerker heeft die mogelijkheid wel, mogelijk hebben zij wel instructies dat ze het niet mogen, maar daar kan men van afwijken.
Waar het ook altijd kan is aan de gate, want daar kan om allerlei reden op het laatste moment van stoelen worden gewisseld, denk aan overboeking dat hogere frequent flyer statushouders naar business classe worden geupgraded, of dat een gezin met jonge kinderen in ieder geval de kinderen naast een ouder moet worden gezet waardoor men passagiers moet verplaatsen, die hebben aan de gate nog meer vrijheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_220270561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:22 schreef DorothyGale het volgende:
Dank voor alle reacties op mijn vliegen naar de VS vraag. Ik heb inderdaad een online bedrijf en heb wel scherp voor ogen waar ik wel en niet mag werken :)

Wat betreft de toegang tot de VS / Canada zonder vast woonadres, dat moet ik echt even ga uitzoeken hoe ik dit allemaal ga aanpakken. Zonder komen we er inderdaad niet in.
De VS hebben geen toegang tot de Nederlandse BRP om je informatie te controleren. Je zou je voormalig woonadres kunnen opgeven. In de ESTA procedure wordt er niets per post naar je toegestuurd, dus je hoeft geen toegang tot de post van dit adres te hebben.

Een ESTA blijft trouwens 2 jaar geldig. Dus als je het ongemakkelijk vindt om t.z.t. te liegen over je adres, dan kun je het nu vast aanvragen met je huidige adres terwijl dit nog werkelijk je woonadres is.

Zoals in de eerdere reakties al geadviseerd, is het niet raadzaam om met US immigration te praten over je plannen om 'rond te reizen totdat je het ergens leuk genoeg vindt om te blijven'. Ik denk dat je dan de toegang tot de VS wordt geweigerd. Ik zou een toeristisch plan uitwerken met familie bezoek en attracties dat de geplande periode zo ongeveer vult. Je presenteert je dan duidelijk als toerist, ook al ga je die attracties misschien niet allemaal bezoeken.
pi_220271840
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat klopt bij online check-in, tenminste bij de airlines waar ik normaal mee vlieg. Maar bij de incheckbalie, of worst case bij de gate, kunnen ze dat wel (als ze willen).
Zou je dan wel online inchecken en alsnog naar de balie gaan of de online checkin zelfs overslaan en bij de balie checkin direct vragen?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:29:36 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220271861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Zou je dan wel online inchecken en alsnog naar de balie gaan of de online checkin zelfs overslaan en bij de balie checkin direct vragen?
Geen idee, ik reserveer gewoon altijd een stoel en doe niet moeilijk over die kosten :D
pi_220271874
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Geen idee, ik reserveer gewoon altijd een stoel en doe niet moeilijk over die kosten :D
Oké, ja daar verschillen we dan in. Voor die ¤40 euro ga ik dan liever lekker uiteten op locatie of bestel er een extra fles wijn voor. :P
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:42:25 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220272368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:32 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Oké, ja daar verschillen we dan in. Voor die ¤40 euro ga ik dan liever lekker uiteten op locatie of bestel er een extra fles wijn voor. :P
40 euro voor long haul is wel goedkoop :o Ik betaal meestal tussen de 100 en 150 euro voor een stoel :{

Oh wacht dat is dan exit row, dit is voor een normale natuurlijk.
pi_220297718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 08:46 schreef jaco het volgende:

[..]
De VS hebben geen toegang tot de Nederlandse BRP om je informatie te controleren. Je zou je voormalig woonadres kunnen opgeven. In de ESTA procedure wordt er niets per post naar je toegestuurd, dus je hoeft geen toegang tot de post van dit adres te hebben.

Een ESTA blijft trouwens 2 jaar geldig. Dus als je het ongemakkelijk vindt om t.z.t. te liegen over je adres, dan kun je het nu vast aanvragen met je huidige adres terwijl dit nog werkelijk je woonadres is.

Zoals in de eerdere reakties al geadviseerd, is het niet raadzaam om met US immigration te praten over je plannen om 'rond te reizen totdat je het ergens leuk genoeg vindt om te blijven'. Ik denk dat je dan de toegang tot de VS wordt geweigerd. Ik zou een toeristisch plan uitwerken met familie bezoek en attracties dat de geplande periode zo ongeveer vult. Je presenteert je dan duidelijk als toerist, ook al ga je die attracties misschien niet allemaal bezoeken.
Ah, goed om te weten dank ^O^ Dan ga ik onze ESTA nu alvast aanvragen. We zijn dan trouwens van plan om sowieso al een doorreisticket te hebben naar een ander land. En dan geven we inderdaad aan dat we als toerist het land bezoeken met bijbehorende reisplan.
pi_220299200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 08:46 schreef jaco het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 06:50 schreef DorothyGale het volgende:

[..]
Ah, goed om te weten dank ^O^ Dan ga ik onze ESTA nu alvast aanvragen. We zijn dan trouwens van plan om sowieso al een doorreisticket te hebben naar een ander land. En dan geven we inderdaad aan dat we als toerist het land bezoeken met bijbehorende reisplan.
ESTA nu inderdaad aanvragen is dan het beste als je nog een vast woonadres hebt.

Wellicht dat jij (jaco) fraude wel te verantwoorden vindt, maar ik zou echt niet gaan aanraden met zoiets te frauderen. Komt wellicht niemand achter, maar je wilt niet dat dat wel gaat gebeuren.
Owh en fraude zou ik ook met andere dingen niet aanraden natuurlijk :D

Nu aanvragen is dan de beste optie.
Dat zal niet zo snel problemen opleveren, tenzij ze er ter plekke naar vragen en je moet gaan liegen.
Maar volgens mij heb ik die vraag nooit gekregen, zit niet in de vaste vragenlijst.
pi_220305002
Laat maar even hoor, alle antwoorden op mijn vliegvraag. Ik was gewoon even benieuwd hoe het is, vliegen naar de USA. Als het zover is dan zoek ik wel via een betrouwbaardere bron mijn info :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')