Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hč.
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren....
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien
Klopt idd. Er zijn andere vluchten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden
Het zou mij ergens ook niet verbazen dat HV op termijn ook die kant op gaat vliegen. Zeker met het (tijdelijk) wegvallen van Beiroet en Tel Aviv in de "regio" (I know, flinke afstand nog) in combinatie me de nieuwe Airbussen die die afstand aankunnen. Ben benieuwd, erg interessante bestemming i.i.g.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
Niet zozeer een vraag als wel de opmerking dat er op Schiphol weer een Midden Oosten Luchtvaartmaatschappij is bij gekomen. Oman Air, waardoor er nog meer stoelen verkocht moeten worden op de routes naar Azië. AMS-MCT-BKK nu op bepaalde dagen al voor ¤582 retour inclusief 20 kg incheck bagage. Prima maatschappij en ook Muscat is het waard om een lange stopoven te maken.
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Ik vlieg aanstaande donderdag via schiphol en toevallig vliegt een maat van mij op hetzelfde tijdstip ook. Hij alleen naar Polen en ik naar Hong Kong waardoor we in lounge 1 en lounge 2 zitten (schengen en non schengen). Ik heb al gezocht op google maar het wordt mij nou niet helemaal duidelijk of je dan alsnog even een biertje met elkaar kunt doen. Volgens mij moet je in ieder geval door een (paspoort?)check. Is dit veel gedoe voor een klein biertje? Of is het gewoon even door een poortje je paspoort laten controleren?
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.
Wat je wellicht beter kan doen is om samen via vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, kan trouwens ook bij de ingang van vertrek 2, en dan niet door de paspoortcontrole te gaan aldaar, maar door naar rechts te lopen het Schengen gedeelte in, dan kan je daarna zelf nog naar Non Schengen gaan via de airside paspoortcontrole.
Hou er wel rekening mee dat op bepaalde momenten de rij voor de paspoortcontrole bij de transfer best druk kan zijn. Dus neem wel voldoende tijd. Wat je wel kan doen als je daar een hele lange rij zit is weer naar boven te lopen via de trap van vertrek 1 en dan kijken of de paspoortcontrole bij vertrek 2 minder is.
Dan heb je ook de zekerheid dat je de 'random' beveiligingscontrole na de transfer paspoortcontrole niet hoeft te ondergaan omdat in vertrek 2 deze niet is. (Waarom die random veiligheidscontrole er dan is omdat er een gegarandeerde loophole is, geen idee, ik heb het niet bedachtt).
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houdenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Bij het goedkoopste ticket van wizzair staat dat je een tas mee mag nemen van max 40x30x20 die onder een stoel past.
Mag een trolley van die maximale afmetingen ook of moet het echt een tas zijn?
Hoe is dit gegaan?quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Al maak je het van asfalt of bont van babykonijntjes, als het aan de specificaties voldoet (maat en gewicht) is het goedquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.
Bij de voorbeelden zie ik ook alleen maar tassen… vandaar dat ik twijfel
Maar dat zullen ze ook wel doen zodat mensen die een kleine trolley hebben dan toch maar extra betalen zodat ze zeker weten dat het mee mag![]()
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met die trolley
Daar hebben ze bij Primart in Engeland iets op gevonden, afklikbare wielen en maten die precies voldoen aan de achterlijke RyanAir handbagage regelsquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |