abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221696264
check:

quote:
Transavia regelgeving over powerbanks en gebruiken

Bij Transavia mag je een powerbank uitsluitend meenemen in je handbagage of cabinebagage.

Meenemen van powerbanks
- Handbagage verplicht: Je mag een powerbank nooit in je ruimbagage (ingecheckte koffer) stoppen vanwege brandgevaar door de lithiumbatterij.
- Capaciteit: Powerbanks tot 100 Wh (ongeveer 27.000 mAh) zijn toegestaan. Je mag maximaal 20 losse lithium-batterijen of powerbanks per persoon meenemen.
- Duidelijke vermelding: De capaciteit (Wh of mAh) moet leesbaar op het apparaat staan.

Gebruiken tijdens de vlucht
- Apparaten opladen: Je mag kleine elektronische apparaten met een lithiumbatterij (zoals telefoons, e-readers en tablets) de gehele vlucht gebruiken en opladen, zolang ze in je hand blijven.
- Regel voor opladen: Het opladen van je telefoon of tablet via je powerbank is toegestaan tijdens de vlucht, mits het apparaat niet onbeheerd achterblijft en veilig wordt gebruikt.

Wil je weten hoe je jouw specifieke powerbank kunt omrekenen van mAh naar Wh, of heb je vragen over de afmetingen van je Transavia handbagage?
Do what you love, love what you do!
pi_221696266
zit verschil in dus en deed ik het nog volgens de regels dan.
pi_221696311
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:32 schreef kree het volgende:
zit verschil in dus en deed ik het nog volgens de regels dan.
wellicht zijn die regels anders als trans Atlantic vlucht ofzo. maar voor zover ik zie dus geen probleem om een powerbank te gebruiken in die vlucht althans bij Transavia.
pi_221701039
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik vlieg niet zo heel vaak en vooralsnog altijd binnen Europa (en Madeira, Canarische Eilanden dan) op één keer na, toen naar de VS, maar dat is al tig jaren geleden. Ook geen idee wat ik van een A380 qua comfort en service kan verwachten bij Emirates.

Hoe zit dat qua elektra eigenlijk als je bijv zo'n stoel hebt met extra veel beenruimte omdat je niemand voor je hebt? Zit meestal toch in de stoel voor je?
Emirates is gewoon prima.

KLM Premium Economy zit het scherm in je leuning als je op de eerste rij zit en anders in de stoel van je voorganger. Mede daarom ook dat het het extra geld m.i. niet waard is als je niet op de eerste rij zit. Stoelen kunnen immers ook met de leuning en al naar achteren worden bijgesteld.

Business heb je daar allemaal geen last van. Emirates business is helemaal super. Als je dat voor een redelijke prijs kunt krijgen, zou ik dat op die vlucht gewoon doen.
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:23:36 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_221702028
Het nadeel van de stoelen bij de nooduitgang vind ik eigenlijk vooral dat je zo'n uitklapbaar tafeltje hebt uit de armleuning, die tafeltjes zijn kleiner, en dingen kunnen er zo afvallen, niet zozeer het dienblad met eten, maar wel dranken en dergelijke, of bijvoorbeeld je eigen tablet.

Kijk daarnaast uit met stoelen bij de nooduitgang aan de raamkant, door de deur kan de beenruimte daar weer wat tegenvallen.
Bij KLM bijvoorbeeld op de eerste rij van Economy Comfort is de ruimte wel goed, en koos ik daar toch voor, ook omdat ik mijn rugtas daar kan neerzetten en zo wat ondersteuning voor de benen heb zodat je bij een nachtvlucht at kan slapen.
Bij een dagvlucht koos ik daar weer niet voor en liever een stoel aan het gangpad in de middenrij, zodat je er makkelijk uit kan, een normaal tafeltje en schermpje heb.

Het blijft altijd een lange vlucht longhaul, tegenwoordig kan ik in de meeste gevallen business, of als het echt niet anders kan premium economy, maar dat was de eerste jaren als ozzietukkertje ook niet zo, nu is het al een no go als ik door annuleringen opeens op een LOT Polish Airlines wordt gezet en terecht kan komen op stoel 28B, ik heb tegenwoordig geen idee dat er kennelijk ook stoelen achter het gordijntje in een toestel zitten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_221721046
De eerste rij premium economy is prima. Dat tafeltje is niks, maar dat geldt zelfs al voor de tafels van de business class (vind ik). Geen idee waarom ze geen fatsoenlijke tafeltjes kunnen/willen maken.

Zoals ik zei vind ik dat tussenstuk het grote nadeel bij premium economy. Met m'n zoontje ben ik nu economy eigenlijk beter af dan premium economy.

Heb nu Antigua business class geboekt. Alle setjes stoelen in het midden in de business class al vergeven. Alleen alles bij de ramen is nog vrij, dan zit m'n zoontje dus voor of achter me. Wel een nadeel, maar ik ga het maar proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')